Astrologija| Satira| Sex

Duša, svest, suština bića i ostale gluposti

princi RSS / 28.06.2016. u 15:06

Dosta o Brexitu, dosta kenjaže, to nije neka stvar na koju se može uticati i prema tome je potpuno glupotrošiti vreme i energiju na isti. Pored toga, glavni akteri su toliko annoying, da već pomalo počinju da zagađuju život. Stoga ćemo malo o kineskoj filozofiji (kažu da je kurs o praktičnim aspektima tradicionalne kineske filozofije jedan od najpopularnijih kurseva ja Yaleu), pa čak i po cenu da me se optuži kako sam new age lujka.

Ljudi se neretko iznenade kad saznaju da mogu mnogo toga naučiti od Konfučija, Lao Cea i drugih kineskih tradicionalnih filozofa. Suprotno uvreženom mišljenju, ni Konfučije ni Lao Ce ni ostali nisu bili kruti tradicionalisti koji su utrli put autokratskim režimima koji se zasnivaju na poslušnosti autoritetima (Caru ili Komunističkoj partiji), već su bili radikalni mislioci, gotovo buntovnici koji su stalno proširivali i preispitivali norme svoga vremena. Štaviše, mnogi od njih su insistirali na tome da nikakve životne norme ni ne postoje, već da je sve pitanje trenutka, spontanosti. Kineski filozofi se nisu bavili velikim, apstraktnim, metafizičkim pitanjimam, očišćenim od stvarnosti već su pre tražili praktične recepte kako da se poboljša svet u kome živimo i kako da naše egzistencije učinimo podnošljivijim i boljim. Njihova filozofska pitanja su se zasnivala na varljivo jednostavnim pitanjima tipa: "Kako provodiš svoju svakodnevnicu?" a njihovi recepti su se zasnivali ne na velikim i grandomanskim idejama, već na tome da velike promene dolaze tek kad počnemo obraćati pažnju na male i naizgled sitne stvari koje su nam na doseg i koje možemo kontrolisati.

Učenja kineskih filozofa se zasnivaju na stvarima koje su u velikoj meri u suprotnosti sa nekim stvarima koje se uzimaju zdravo za gotovo na zapadu (a koje su proizvod bilo protestantske bilo neke, uslovno rečeno, katoličke kulture). Koje su to ideje kojima nas uče Konfučije i Lao Ce?


1) Prestanite da tražite sebe

Kineski filozofi su veliki skeptici po pitanju postojanja nekog čovekovog Ja, a posebno onog koje postoji na neki apstraktan način, van stvarnog sveta. Konfučije je smatrao da je svaki čovek višestruka, haotična ličnost, koja se obznanjuje na spolja, kroz kontakte s drugim ljudima, kroz kaleidoskop realnih životnih situacija, a ne unutra, introspekcijom. Svako od nas je komplikovano biće koje se sudara sa isto tako komplikovanim bićima. Svaki sudar donosi neku drugi aspekt našeg "bića". Ono za šta mi smatramo za neki identitet je zapravo skup navika, patterna ponašanja koje smo stekli vremenom- to, međutim, istovremeno znači da se mi isto tako sastojimo od gomile mogućnosti nekih drugačijih egzistencija i odgovora. Zašto bi se odricali toga, pogotovu u svetu koji se manja i pomera kao živi pesak.

2) Prestanite sa pokušajima da se bude jedinstven ili originalan

Problem sa originalnošću, jedinstvenošću je da ona sputava čoveka, da ga ne oslobađa. Da ga lišava gomile drugih, isto tako bitnih komponenti ljudskog bića. Usvajanjem originalnog Ja, čovek sakati svoje biće, i to sve u ime jednog snapshota realnosti, jednog trenutka egzistencije. Znači, čitav svoj život, čitavu kompleksnost svoje egzistencije žrtvuje jednom trenutku, jednom momentu, samo jednom ispoljavanju svoje ličnosti. To vam je nešto slično ljudima koji čitav svoj život upropaste maštajući o Goci Hranisavljević, svojoj velikoj ljubavi iz drugog razreda osnovne škole.

3) Bavite se ritualima

Rituali, svakodnevni, su način na koji dozvoljavamo svojoj kompleksnosti da se izrazi. Igrajući različite uloge u različitim ritualima i igrama, mi zapravo stvaramo uslove za stvaranje neke alternativne realnosti, ona koja je možda bolja (a možda i gora) od one u kojoj živimo. U svakom slučaju, rituali nam omogućavaju da umočimo noge, ali da ne odemo potpuno u neku drugu stranu, da ne zalutamo u jednom pravcu. Da probamo kao-da, as-if egzistencije, da očuvamo sve mogućnosti i ispitamo one možda mogu poboljšati život nama i našim bližnjima. A nisu li i ovi likovi koje svakodnevno uzimamo na ovom blogu, svi ovi princiji, little radojice, lionsgateovi, Bebe od Lonchara, gospodje Klare, Krkari, Debele Tase... upravo neki izrazi alternativne realnosti u kojoj tražimo odgovore na neka pitanja u onoj realnosti koju živimo?

 4) Shvatite da je svet ćudljiv i nepredvidljiv

Iako nam se svet (kao i mi sami) često činim stabilnim  i nepromenljivim, istina je drugačija. Svet je fragmentisan, kompleksan, u osnovi nestabilan dinamički sistem. Male promene početnih uslova mogu proizvesti velika driftovanja vektorskih polja, mali treptaj leptirovih krila u Riju ili Veneciji, može izazvati oluju u Teksasu ili tornado u Kanzasu ili Pančevu. To je realnost.

5) Prestanite da donosite odluke

Šta je loše sa životnim planovima? Pa kad planirate život, kad donosite odluke, te odluke su refleksija onog vašeg sadašnjeg ja, a ne onog koje će se ispoljiti za 2 ili 3 sata, dana , nedelje ili godine. Bolje od donošenja velikih odluka i izgovaranja velikih reči i zakletvi je uraditi male,  doable stvari, one koje možemo kontrolisati na svakodnevnom nivou. Policies not politics, što bi neki rekli.

6) Budi slab a ne jaki

Shvatite svet kao povezan nevidljivim vezama i nemojte biti nametljivi, jaki, snažni, već probajte shvatiti veze među stvarima sa željom da se postigne sinhronicitet sa svetom i svim njegovim menama.

Itd, itd, baš ga utuši što kažu Bosanci. Koga više zanima o svemu ovome, ima jako lepa i čitljiva knjižica The Path: What Chinese Philosophers Can Teach us about Good Life, Michael Puetta (profa onog kursa na Yaleu) i Christine Gross-Loch.



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 15:22 28.06.2016

Bavljenje ritualima

Mi se najvise svidja. Rado bi popalio neke ritualno.
niccolo niccolo 15:28 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Rado bi popalio neke ritualno.

eee, stara dobra vremena...posle su došli ovi monoteisti i to ukinuli...pa su posle par stotina godina opet uveli...pa se posle opet ukinulo...ciklusi

Edit:
Koje su to ideje kojima nas uče Konfučije i Lao Ce?

Mislim da sam već pominjao, ali neće da se baci - priča kaže kako je neki Konfučijev učenik, pričajući kako je neki Kinez savremenik veoma mudar čovek, rekao kako taj uvek tri puta razmisli pre nego što nešto uradi. Na to mu Konfučije odgovori, dovoljno je razmisliti samo dvaput.
gedza.73 gedza.73 15:30 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Mi se najvise svidja. Rado bi popalio neke ritualno.

Za svaku zgodu imaju Britanci rešenje.

alselone alselone 15:32 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

taj uvek tri puta razmisli pre nego što nešto uradi


Kostunica?
alselone alselone 15:33 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Za svaku zgodu imaju Britanci rešenje.


Plemenit narod, pun razumevanja koji se vodi logikom da budu slabi a ne jaki.
princi princi 16:43 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone
Mi se najvise svidja. Rado bi popalio neke ritualno.

Meni su, zapravo, 2 stvari okupirale pažnju:

a) taj naglasak na ritualima, taj as-if, to naše izlaženje iz svakodnevnice, igranje malih igara. Mislim, kad pogledaš, "dobar dan", "hvala", čitav govor, to su sve nekih rituali. Sve ono što nazivamo tim našim nekim habitusom, sve je to neki ritual. Sećam se nekoć davno sam čitao kako je David Albahari, u pionirskim naporima da se legalizuje u ondašnjoj SFRJ pričao kako je čitav govor zapravo nastao kao peyotle trip.

b) ovo odustajanje od "sebstva", suštine bića. To mi je isto, onako, vrlo interesantno, i, čini mi se da takav koncept "sebstva" upravo potvrđuju i moderne neuro-nauke.
margos margos 17:09 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

''Hvala'' i ''Dobar dan'' su, u mom doživljaju, bajalice - čista (bela) magija.
docsumann docsumann 17:23 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

b) ovo odustajanje od "sebstva", suštine bića. To mi je isto, onako, vrlo interesantno, i, čini mi se da takav koncept "sebstva" upravo potvrđuju i moderne neuro-nauke.


psihonautika je vjerovatno najuzbudljivija tehnika odvikavanja od zavisnosti od ega.
koliko breme to skida sa naših nejakih pleća, odagnava probleme i pojednostavljuje perspektivu.
kakav jedinstveni osjećaj slobode ...

o ritualima sve najbolje

princi princi 17:32 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

psihonautika je vjerovatno najuzbudljivija tehnika odvikavanja od zavisnosti od ega.
koliko breme to skida sa naših nejakih pleća, odagnava probleme i pojednostavljuje perspektivu.
kakav jedinstveni osjećaj slobode ...

Meni je, totalno konfučijanski, interesantna uloga malih rituala u toku dana kojih nismo ni svesni. U vezi s tim, setih se iz prošlog života jedne knjižice, The Power of Habit, Charles Duhigga.
docsumann docsumann 17:32 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone
taj uvek tri puta razmisli pre nego što nešto uradi


Kostunica?


ne. za njega važi da tri puta dobro porazmisli prije nego što ništa ne uradi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:03 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

docsumann
alselone
taj uvek tri puta razmisli pre nego što nešto uradi


Kostunica?


ne. za njega važi da tri puta dobro porazmisli prije nego što ništa ne uradi.


Samo, ponekad je i ne uraditi ništa najmudriji potez.

Evo, primer iz života, betonski slab ispred moje kuće. Ja sam nekoliko meseci razmišljao da li da ga krpim, to jest resurface-ujem, proučavao razne proizvode i tehnike, ima sada puno toga na tržištu i za nas amatere i profesionalce, od sasvim prostih self/leveling preliva, do ozbiljnih višekomponentnih epoksija, koji zahtevaju nekoliko različitih prajmera, itd, mada sam bio dosta sumnjičav prema svemu tome. I onda sam, konfučijanski, odlučio da ne uradim ništa. Nego da sačekam jednu ili dve kolorađanske zime i leta, da sjebu beton načisto, i da onda, uz božju pomoć i par kolega Meksikanaca, ako ih do tada Trump sve ne rastera, prosto uklonim stari i izlijem nov parking ispred kuće.

I onda naletim na jednog baju koji se bavi remodelovanjem, ima arhitektonsku i građevinsku firmu ovde u lokalu, i pitam ga šta bi on uradio? I čovek mi pokazao brojevima, novi slab te košta ovoliko (7$/sqft), trajaće ti 20 godina, ovo drugo te košta malo manje, i trajaće ti par godina, lažu ako kažu duže, dakle, dileme nema, ispravno si odlučio. I još mi da kontakt kod njegovih sabkontraktora, Meksikanaca, Hoze i Sin, da ih zovem upomoć, jer su ljudi za to majstori, imaju i onaj jack hammer za razbijanje betona, i mali bager i kamion za šut, i mešalicu, i dodatnu radnu snagu, i sve.

alselone alselone 18:37 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

ne. za njega važi da tri puta dobro porazmisli prije nego što ništa ne uradi.



Upravo tako!
alselone alselone 18:41 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

I onda sam, konfučijanski, odlučio da ne uradim ništa


Istu stvar sam i ja odlucio i to bas danas. Evo me kod tebe na kontinentu, i sad posto imate te dobre popuste za praznik u ponedeljak odlucio sam da pogledam DSLR aparate posto vec dugo planiramo da kupimo jedan. Krenuo sam lagano da trazim, nadjem u Fry's Canon T5 za 3 stoje i onda me nahvataju dvojica iz kancelarije i krenu da mi pricaju o socivima, senzorima, f-ovima, osvetljenjima, cudima, kao osice oko mene, sto je mi je apsolutna nepoznanica jer samo idiote koristih do sada.

I onda konfucijanski i ja odlucim da necu za sada kupovati aparat nego da cu prvo morati to sve dobro da proucim pa tak onda da pazarim.

Sta je slab?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone
[
I onda konfucijanski i ja odlucim da necu za sada kupovati aparat nego da cu prvo morati to sve dobro da proucim pa tak onda da pazarim.



Ispravna odluka, kolega Konfučije, padni mi na grudi!

Sta je slab?


Ploča, valjda, nisam mogao da se setim dok sam pisao komentar, a i ne poznajem tu terminologiju na srpskom.

EDIT: Mada, mislim da ću ipak da se poigram, i da resurfacujem jednu od tih ploča, da vidim šta će da bude. Moram jednu malo i da podignem, blago je potonula, pa me nervira jer se saplićem na nju, a našao sam dobru foru kako se to radi a da nije mudjacking (to je ono kad izbuše rupu na ploči, i onda upumpaju neki malter ispod, pod pritiskom i tako podignu ploču nazad).
princi princi 18:50 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

...I onda naletim na jednog baju koji se bavi remodelovanjem, ima arhitektonsku i građevinsku firmu ovde u lokalu, i pitam ga šta bi on uradio? I čovek mi pokazao brojevima, novi slab te košta ovoliko (7$/sqft), trajaće ti 20 godina, ovo drugo te košta malo manje, i trajaće ti par godina, lažu ako kažu duže, dakle, dileme nema, ispravno si odlučio. I još mi da kontakt kod njegovih sabkontraktora, Meksikanaca, Hoze i Sin, da ih zovem upomoć, jer su ljudi za to majstori, imaju i onaj jack hammer za razbijanje betona, i mali bager i kamion za šut, i mešalicu, i dodatnu radnu snagu, i sve.

Totalno konfučijansko rešenje
alselone alselone 18:55 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

jack hammer za razbijanje betona, i mali bager i kamion za šut, i mešalicu, i dodatnu radnu snagu, i sve.


Je l' imaju i ono vozilo sto ima onu ruku pa kopa?
gedza.73 gedza.73 19:11 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

jack hammer

Pikamer ili, kako su ga kod nas krstili po robnoj marki, hilti.

Je l' imaju i ono vozilo sto ima onu ruku pa kopa?


Pajić je verovatno mislio na mali Bobcat, na njegovu hidrauliku možeš da zakačiš i pikamer, i mešalicu za beton i utovarnu kašiku.

Ako treba da se vozi taj sa rukom, tu sam. Učio zanat na starom 15-toncu, četiri ručice (ništa džojstici) sa nožnom komandom za bočno prelamanje strele.

Dižeš punu kašiku, zatvaraš i rotiraš celu konstrukciju.
Ovi novi pesma za te stare, sam dodaje gas, samo dve ručice
(na slici guseničar sa dve pedale)


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:16 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone
jack hammer za razbijanje betona, i mali bager i kamion za šut, i mešalicu, i dodatnu radnu snagu, i sve.


Je l' imaju i ono vozilo sto ima onu ruku pa kopa?


Misliš, onaj mali bager, ko igračka?



To imaš i da iznajmiš u lokalnoj prodavnici za sve, za neke sitne parice. Video sam komšije preko puta, neki baba i deda, uz pomoć dece, sine, iskopaše i poravnaše ispred garaže dok si rekao keks, onda sin doša sam malim viljuškarem na pikapu, i istovario i rasporedio one neke betonske palete, gotovo, dok si rekao keks.

niccolo niccolo 19:16 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

onda me nahvataju dvojica iz kancelarije

Dobro da su te sprečili, gde Canon pored živog Nikona.

Pošto ti ne treba za ne znam šta, dovoljno ti je neko poluprofesionalno telo, a da posle kupuješ kvalitetnije objektive. To su ti mojih ukratkih 3.55 cents...
alselone alselone 19:19 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Misliš, onaj mali bager, ko igračka?


Ne znam brate, da pitamo Velju.

alselone alselone 19:20 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Dobro da su te sprečili, gde Canon pored živog Nikona.


Sto? Bolji je?
zilikaka zilikaka 19:20 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

taj naglasak na ritualima, taj as-if, to naše izlaženje iz svakodnevnice, igranje malih igara. Mislim, kad pogledaš, "dobar dan", "hvala", čitav govor, to su sve nekih rituali. Sve ono što nazivamo tim našim nekim habitusom, sve je to neki ritual. Sećam se nekoć davno sam čitao kako je David Albahari, u pionirskim naporima da se legalizuje u ondašnjoj SFRJ pričao kako je čitav govor zapravo nastao kao peyotle trip.


To o ritualima, kažu da su od životnog značaja.
Naš ono, popularne psi'ologije i te munje, oni tvrde da bi živ čovek izumro od jada da nije kontakta sa zajednicom, a oni se većim delom odvijaju kroz rituale.
I još kažu da je negde tačno odmerena količina te pažnje koju dajemo i primamo , i da je unutar neke zajednice to pravilo jasno postavljeno, nego ga nismo svesni. Al ga poštujemo.
I ima negde rezona da jeste tako.

Naš ono, ako smo mi komšije, i svakog jutra se pozdravimo i eventualno formalno pitamo omo kako ste, a onda ja jednog jutra razvučem onaj srdačan kez pri susretu i kažem još i da tebi lepo stoji ta leptir mašna (koju inače nosiš), i il da si lepo upario čarape i šorc, ti ćeš ceo dan razmišljati čemu to.
Jednostavno, samo sam prkršila pravilo u doziranju međusobne pažnje koju iskazujemo kroz rituale.
alselone alselone 19:22 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

To o ritualima, kažu da su od životnog značaja.
Naš ono, popularne psi'ologije i te munje, oni tvrde da bi živ čovek izumro od jada da nije kontakta sa zajednicom, a oni se većim delom odvijaju kroz rituale.
I još kažu da je negde tačno odmerena količina te pažnje koju dajemo i primamo , i da je unutar neke zajednice to pravilo jasno postavljeno, nego ga nismo svesni. Al ga poštujemo.
I ima negde rezona da jeste tako.


niccolo niccolo 19:24 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone
Dobro da su te sprečili, gde Canon pored živog Nikona.


Sto? Bolji je?

Ma jok, nego ja imam Nikon, pa navijam za svoje

Suštinski ti je isto u smislu Canon ili Nikon, može samo da bude da je ovaj model ovog proizvođača bolji od modela ovog drugog iz iste kategorije. Za to najbolje pogledati po netu šta kažu raznorazna poređenja, testiranja itd.

Ali pre svega toga treba smisliti za šta ćeš ga koristiti pa se onda prema tome odlučiti (doduše, ne toliko za telo, koliko posle za objektive, bliceve, filtere i ostala čuda).
emsiemsi emsiemsi 19:25 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
docsumann
alselone
taj uvek tri puta razmisli pre nego što nešto uradi


Kostunica?


ne. za njega važi da tri puta dobro porazmisli prije nego što ništa ne uradi.


Samo, ponekad je i ne uraditi ništa najmudriji potez.

Evo, primer iz života, betonski slab ispred moje kuće. Ja sam nekoliko meseci razmišljao da li da ga krpim, to jest resurface-ujem, proučavao razne proizvode i tehnike, ima sada puno toga na tržištu i za nas amatere i profesionalce, od sasvim prostih self/leveling preliva, do ozbiljnih višekomponentnih epoksija, koji zahtevaju nekoliko različitih prajmera, itd, mada sam bio dosta sumnjičav prema svemu tome. I onda sam, konfučijanski, odlučio da ne uradim ništa. Nego da sačekam jednu ili dve kolorađanske zime i leta, da sjebu beton načisto, i da onda, uz božju pomoć i par kolega Meksikanaca, ako ih do tada Trump sve ne rastera, prosto uklonim stari i izlijem nov parking ispred kuće.

I onda naletim na jednog baju koji se bavi remodelovanjem, ima arhitektonsku i građevinsku firmu ovde u lokalu, i pitam ga šta bi on uradio? I čovek mi pokazao brojevima, novi slab te košta ovoliko (7$/sqft), trajaće ti 20 godina, ovo drugo te košta malo manje, i trajaće ti par godina, lažu ako kažu duže, dakle, dileme nema, ispravno si odlučio. I još mi da kontakt kod njegovih sabkontraktora, Meksikanaca, Hoze i Sin, da ih zovem upomoć, jer su ljudi za to majstori, imaju i onaj jack hammer za razbijanje betona, i mali bager i kamion za šut, i mešalicu, i dodatnu radnu snagu, i sve.


Никада од тебе прави Србин --- јер, нема већег ужитка него избетонирати нешто сам.
maksa83 maksa83 19:34 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Dobro da su te sprečili, gde Canon pored živog Nikona.

Opa... Četnon vs Partinikon.




P.S. Alse, ne daj se navući. Canon.
maksa83 maksa83 19:35 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ali pre svega toga treba smisliti za šta ćeš ga koristiti pa se onda prema tome odlučiti (doduše, ne toliko za telo, koliko posle za objektive, bliceve, filtere i ostala čuda).

Alselone - dodatno, razmisli o tome koji auto nećeš kupiti, pošto je ovo jedan od finasijski napornijih hobija. Bolje se navuci na neki kokain kao sav normalan svet...
zilikaka zilikaka 19:39 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone

Sam znala da vata, al ubi me majmunska radoznalost da probam.
martin_krpan martin_krpan 19:57 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

maksa83
Dobro da su te sprečili, gde Canon pored živog Nikona.

Opa... Četnon vs Partinikon.

aaaahahahahhahahaha
princi princi 20:02 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

To o ritualima, kažu da su od životnog značaja.
Naš ono, popularne psi'ologije i te munje, oni tvrde da bi živ čovek izumro od jada da nije kontakta sa zajednicom, a oni se većim delom odvijaju kroz rituale.
I još kažu da je negde tačno odmerena količina te pažnje koju dajemo i primamo , i da je unutar neke zajednice to pravilo jasno postavljeno, nego ga nismo svesni. Al ga poštujemo.
I ima negde rezona da jeste tako.

Naš ono, ako smo mi komšije, i svakog jutra se pozdravimo i eventualno formalno pitamo omo kako ste, a onda ja jednog jutra razvučem onaj srdačan kez pri susretu i kažem još i da tebi lepo stoji ta leptir mašna (koju inače nosiš), i il da si lepo upario čarape i šorc, ti ćeš ceo dan razmišljati čemu to.
Jednostavno, samo sam prkršila pravilo u doziranju međusobne pažnje koju iskazujemo kroz rituale.


Pa da, totalno. Pomenuh gore te naše nikove i to je skroz zanimljiva stvar. Jednom sam pričao s jednom osobom ovde s bloga (s kojom, btw, više ne komuniciram), kako su svi ti naši nikovi deo nekog malog maskenbala. I sad, ta osoba, bivši to što je, je to videla kao dokaz neke naše detinjastosti i, stoga, gluposti. Ali meni sada pada na pamet kako je ta potreba da pišeš kao neki jebeni dr Wu ili princi a ne kao Saša Spasojević upravo izraz te želje da iskoračiš u neki alternativni svet i probaš da nađeš neko "alternativno", "drugo" ja. Mislim, to nema veze sa onim "izašao sam s njim, da vidiš kako se smeška", to je glupost (mislim, clue, smeškao sam se iz čiste nelagodnosti, što nisam znao šta da pričam s čovekom, što s njim nisam imao nikakvih ni zajedničkih tema ni zajedničkih interesa), nego je potreba da se igraš, baš da budeš dete, u stvari, da pronađeš neki alternativni avenue kroz svakodnevnicu (a da ne uključuje alkohol i narkotike).

Tako da ti rituali, biće da su vrlo bitna stvar, od odlaska u gym pa do pravljenja doručka.
docsumann docsumann 20:06 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Meni je, totalno konfučijanski, interesantna uljavascript:;oga malih rituala u toku dana kojih nismo ni svesni. U vezi s tim, setih se iz prošlog života jedne knjižice


možeš li popraviti link, please.

u međuvremenu mi na pamet pada japanski ritual ispijanja čaja u kojem je ceremoničnost dovedena do perfekcije i nazad.

princi princi 20:08 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Bajčeva Knjiga o bambusu, nisam se svojevremeno razdvajao od nje, eto kolika sam ja slina.
princi princi 20:10 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

možeš li popraviti link, please.

Javni ako te zanima knjiga.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:13 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Bajčeva Knjiga o bambusu, nisam se svojevremeno razdvajao od nje, eto kolika sam ja slina.



Ta knjiga je divna, koliko god da je bajkovita, ima puno toga da se nauci iz nje. O odnosima ljudi na Istoku, o bambusima i kako raste, opet pisem iz secanja, udaljenog.

Secam se i one princeze...da li bese Meseceva.

Mnogo truda i istrazivanja je ulozio V. Bajac u tu knjigu, dugo i meni omiljena
G.Cross G.Cross 20:14 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

gedza.73
jack hammer

Pikamer ili, kako su ga kod nas krstili po robnoj marki, hilti.

Je l' imaju i ono vozilo sto ima onu ruku pa kopa?


Pajić je verovatno mislio na mali Bobcat, na njegovu hidrauliku možeš da zakačiš i pikamer, i mešalicu za beton i utovarnu kašiku.

Ako treba da se vozi taj sa rukom, tu sam. Učio zanat na starom 15-toncu, četiri ručice (ništa džojstici) sa nožnom komandom za bočno prelamanje strele.

Dižeš punu kašiku, zatvaraš i rotiraš celu konstrukciju.
Ovi novi pesma za te stare, sam dodaje gas, samo dve ručice
(na slici guseničar sa dve pedale)




E mi smo se trkali ovakvim kroz jordansku pustinju.
docsumann docsumann 20:23 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
možeš li popraviti link, please.

Javni ako te zanima knjiga.


vjerovatno zanima.
nego, u vezi stanovanja i Junga kojeg jinks potencira u komentarima.
ima u njegovoj knjizi (jungovoj, ne jinksovoj ) odličan opis kako je uredio svoju kuću, tačnije kulu i njen vrt, u Bolingenu.
totalno ludilo jednog lucidnog osobenjačkog uma. vanvremenski dom, uronjen u mit, mistiku, porodičnu tradiciju ...
cassiopeia cassiopeia 20:36 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

I još kažu da je negde tačno odmerena količina te pažnje koju dajemo i primamo , i da je unutar neke zajednice to pravilo jasno postavljeno, nego ga nismo svesni. Al ga poštujemo.
I ima negde rezona da jeste tako.


Nismo ga svesni, ali ako neko iskoči iz uobičajenog za datu kulturu i te kako primetimo. Poljaci, kaže moje iskustvo, imaju potpuno drugačiji osećaj ličnog prostora i koliko je ok ući u lični prostor druge osobe.

Jedno tumačenje rituala kaže da su oni samo jedan od šest načina na koji strukturiramo vreme. Ostali su povlačenje, rad, razonoda, igra i bliskost. Rituali u komunikaciji su stereotipni, ne poklanjamo puno pažnje sagovorniku, nema preterane bliskosti. Zdravo, zdravo, kako si, dobro sam.
alselone alselone 20:37 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Alselone - dodatno, razmisli o tome koji auto nećeš kupiti, pošto je ovo jedan od finasijski napornijih hobija. Bolje se navuci na neki kokain kao sav normalan svet...


Ne planiram nesto da se uvlacim u sektu. Vol'o bi samo da mogu da napravim lepe fotke klinaca (onako sa onim blurom u pozadini) a i da mogu da docaram prirodu na slikama, kad vec imam tu srecu da putujem 'voliko.
princi princi 20:42 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

nego, u vezi stanovanja i Junga kojeg jinks potencira u komentarima.
ima u njegovoj knjizi (jungovoj, ne jinksovoj ) odličan opis kako je uredio svoju kuću, tačnije kulu i njen vrt, u Bolingenu.
totalno ludilo jednog lucidnog osobenjačkog uma. vanvremenski dom, uronjen u mit, mistiku, porodičnu tradiciju ...

Da... moram priznati da ne volim previše Junga. Ne previše, nego uopšte.
zilikaka zilikaka 21:12 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

cassiopeia
I još kažu da je negde tačno odmerena količina te pažnje koju dajemo i primamo , i da je unutar neke zajednice to pravilo jasno postavljeno, nego ga nismo svesni. Al ga poštujemo.
I ima negde rezona da jeste tako.


Nismo ga svesni, ali ako neko iskoči iz uobičajenog za datu kulturu i te kako primetimo. Poljaci, kaže moje iskustvo, imaju potpuno drugačiji osećaj ličnog prostora i koliko je ok ući u lični prostor druge osobe.

Jedno tumačenje rituala kaže da su oni samo jedan od šest načina na koji strukturiramo vreme. Ostali su povlačenje, rad, razonoda, igra i bliskost. Rituali u komunikaciji su stereotipni, ne poklanjamo puno pažnje sagovorniku, nema preterane bliskosti. Zdravo, zdravo, kako si, dobro sam.

Da, i to za licni prostor i geografiju.
Klise, hladni severnjaci, sto juznije to komotnije.
Opet, tek zavusi od drustvenih grupa.

Ja nesto ne dajem na rituale, al obozavam protokole.
Bez zezanja.
alselone alselone 21:13 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

al obozavam protokole


I ja. Najvise volim DNP3.
docsumann docsumann 21:15 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Da... moram priznati da ne volim previše Junga. Ne previše, nego uopšte.


znam, provalio sam to iz tvojih ranijih komentara.

možda da probaš sa navedenom knjigom (Sećanja, Snovi, Razmišljanja)... meni je bila o-dli-čna.
rijedak um.
cassiopeia cassiopeia 21:22 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ja nesto ne dajem na rituale, al obozavam protokole.


Pa i oni su neka vrsta rituala. Mislim, zavisi kako ćemo šta definisati, meni jesu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:29 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

emsiemsi

Никада од тебе прави Србин --- јер, нема већег ужитка него избетонирати нешто сам.


I još većeg užitka kad za jedno godinu ili dve moraš da razbijaš to što si izbetonirao, jer je popucalo i iskrljalo se, pa sve ispočetka. Ne, mi smo svetski šampioni u "majstorisanju". Mada, neki pečevi koje sam uradio pre tri godine, za divno čudo još uvek drže, ništa im nisu mogli ni led ni sunce. Nema, brate, ja sam ti youtube-educated majstor za primer.


princi princi 21:31 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Sine, kad električari počnu da ti pričaju o betonu i vodocementnom faktoru...
emsiemsi emsiemsi 21:36 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Sine, kad električari počnu da ti pričaju o betonu i vodocementnom faktoru...

Ееее, него шта !
А да видиш тек само-хоризонтирајући, или што би ти рекао, self-leveling, бетон.

zilikaka zilikaka 21:50 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Nema, brate, ja sam ti youtube-educated majstor za primer.

А да видиш тек само-хоризонтирајући, или што би ти рекао, self-leveling, бетон.


A perdašite li vi kad, deco?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:53 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

alselone
Alselone - dodatno, razmisli o tome koji auto nećeš kupiti, pošto je ovo jedan od finasijski napornijih hobija. Bolje se navuci na neki kokain kao sav normalan svet...


Ne planiram nesto da se uvlacim u sektu. Vol'o bi samo da mogu da napravim lepe fotke klinaca (onako sa onim blurom u pozadini)


To je dosta lako, sa bilo kojim aparatom koji ima ručno podesiv otvor blende. Ja sam isto tako pristalica toga da si kupiš dobro telo, i onda jedno dva solidna objektiva, pod uslovom da te ne mrzi da ih vučeš svuda i da ih menjaš po potrebi, što ume da bude jebada. Ili uzmeš neki univerzalni zoom, malo tele, malo širokokutni i da te bog vidi.

I, Nikon, razume se, mada ni Canon nije loš . Ovo sve ostalo je manjeviše đubre (da ne računamo Lajke i ostale Hasseblad-ove).
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:54 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Sine, kad električari počnu da ti pričaju o betonu i vodocementnom faktoru...


. Jebi ga, ne znam mnogo, ali volem da se petljam :)))

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:57 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

A perdašite li vi kad, deco?


Mož' neki prevod, za nas (pri)gradsku decu?
nsarski nsarski 21:58 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Pomenuh gore te naše nikove i to je skroz zanimljiva stvar. Jednom sam pričao s jednom osobom ovde s bloga (s kojom, btw, više ne komuniciram), kako su svi ti naši nikovi deo nekog malog maskenbala. I sad, ta osoba, bivši to što je, je to videla kao dokaz neke naše detinjastosti i, stoga, gluposti. Ali meni sada pada na pamet kako je ta potreba da pišeš kao neki jebeni dr Wu ili princi a ne kao Saša Spasojević upravo izraz te želje da iskoračiš u neki alternativni svet i probaš da nađeš neko "alternativno", "drugo" ja.

Pa, moguce je da je to za neke blogokolege tacno, ali na mene se svakako ne odnosi. Naime, ja sam na pocetku odlucio da pisem pod nickom jer sam planirao da pisem tekstove o nauci (uglavnom) pa sam verovao da ce me moje kolege i poznanici zezati sto se bavim popularnom naukom i slicnim detinjarijama - to ne prilici ozbiljnom naucniku. Rasprostranjeno je misljenje da onaj koji se aktivno bavi naukom ne bi trebao da gubi vreme popularizujuci nauku i objasnjavajuci je laicima. Na neki nacin, to je obicno blamiranje. Koga zanima naucno pitanje, neka sam o tome procita. Pa da izbegnem to zajebavanje pisao sam pod nickom. Istina, najveci broj ljudi sa kojima aktivno saradjujem nemaju pojma da postoji B92, niti govore srpski jezik.

Posle sam se okurazio (moje ime moze da se procita u mom profilu ali sam nick nastavio da koristim jer su me ljudi pod tim nickom vec upoznali). Naknadno sam saznao da mnoge moje kolege iz nauke citaju tekstove koje postavljam; neki su ih cak pohvalili. Drago mi je da sam kod sebe razbio taj kompleks blamaze. (Naravno, i dalje mi povremeno poneko kaze "sto gubis vreme na te gluposti?" )
nsarski nsarski 22:00 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Mož' neki prevod, za nas (pri)gradsku decu?


Uzmes perdasku pa perdasis. Zezam se, znaci poravnavati (ravnjacom, najcesce).
tsunade tsunade 22:01 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Javni ako te zanima knjiga.


mene zanima. i obećao si mi
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:06 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

nsarski
Mož' neki prevod, za nas (pri)gradsku decu?


Uzmes perdasku pa perdasis. Zezam se, znaci poravnavati (ravnjacom, najcesce).


Jel ravnjača ono što ovde zovu squeegee?
zilikaka zilikaka 22:12 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Pa i oni su neka vrsta rituala. Mislim, zavisi kako ćemo šta definisati, meni jesu.

Pa, sad, kako se uzme.

Ritual može da bude lična stvar koju si sam ustanovio, i ne obavezuje nikog. NE mora čak ni da ga se smatra. I podrazumeva se da je takav - uvek isti.

Protokol ti olakšava život da ne pogrešiš u nekim sitnicama koje neko može nekako protumačiti, a da to nije ono što ti želiš.
Čak običan bonton je niz poznatih protokola.

Lepo je sve definisano i nema da misliš o tim sitnicama, a ostavlja ti slobodu da se negde van toga ipak igraš, da bude drugačije.
nsarski nsarski 22:16 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Jel ravnjača ono što ovde zovu squeegee?

Pa, perdaska (float na engl.) se mahom koristi za malter i ovako izgleda



Ravnjaca za beton je obicna daska (cesto aluminijumska) koja moze da bude i par metara dugacka. A moze i taj squeegee za finu obradu. Ravnjaca je za leveling najcesce.
cassiopeia cassiopeia 22:25 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
Pa i oni su neka vrsta rituala. Mislim, zavisi kako ćemo šta definisati, meni jesu.

Pa, sad, kako se uzme.

Ritual može da bude lična stvar koju si sam ustanovio, i ne obavezuje nikog. NE mora čak ni da ga se smatra. I podrazumeva se da je takav - uvek isti.

Protokol ti olakšava život da ne pogrešiš u nekim sitnicama koje neko može nekako protumačiti, a da to nije ono što ti želiš.
Čak običan bonton je niz poznatih protokola.

Lepo je sve definisano i nema da misliš o tim sitnicama, a ostavlja ti slobodu da se negde van toga ipak igraš, da bude drugačije.


Eee, vidiš, to što ti zoveš protokol za mene je ritual. Bar onako kako ga ja shvatam u kontekstu komunikacije sa drugima. :)
zilikaka zilikaka 22:38 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Drago mi je da sam kod sebe razbio taj kompleks blamaze. (Naravno, i dalje mi povremeno poneko kaze "sto gubis vreme na te gluposti?" )


To za gubljenje vremena ne znam, ali meni lepo kad pročitam neku lepu analogiju koja mi pomogne da malo zavirim u svet u koji inače nikad ne bih.

a uopšte stvarno držim da onaj ko neće (a obično baš i ne ume) da nešto jednostavno objasni, treba da razmisli koliko to i sam stvarno razume.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Uzmes perdasku pa perdasis. Zezam se, znaci poravnavati (ravnjacom, najcesce).


Aha.
Ali ne samo to, perdaš, to je završni sloj, prvenstveno na zidovima i tavanici, ne na podovima, posebno pripremljen, od finijeg materijala, sitniji pesak i više cementa (dodatak: i kreča), mrsnije, što bi mi majstori rekli.

Prvo grunt, pa onda perdaš, jel tako majstorZili? :)
zilikaka zilikaka 22:44 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Jel ravnjača ono što ovde zovu squeegee?

Pa, perdaska (float na engl.) se mahom koristi za malter i ovako izgleda

Momci, toliko ste se uživeli da prosto poželim da organizujem jednu blogomobu.
Ono, dovučem par kubika šodera, pozajmim mešalicu, crevo, kolica, kantu, par lopata...naravno, obezbedim kontinuirano snabdevanje ladnim pivo i...udri.

čini mi se da bi to bila žurka za pamćenje.
zilikaka zilikaka 22:45 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Prvo grunt, pa onda perdaš, jel tako majstorZili? :)


Smatraj se pozvanim na mobu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:46 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Smatraj se pozvanim na mobu.


Smatarm se, bacam levom, desnom, a mogu i lopatom :)
princi princi 22:51 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

tsunade
Javni ako te zanima knjiga.


mene zanima. i obećao si mi

Četkaj, nisam ti poslao? Koja je ono bila, Faster, smarter?
zilikaka zilikaka 22:55 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Smatarm se, bacam levom, desnom,

Šta levom, desnom?
Nije valjda da umeš da bacaš malter i levom i desnom, bar prvu ruku?

Gde si do sada bio u mom životu?

...mam, imam jedno 20 metara zida što čeka da se malteriše.
S obe strane.

P:S: Ubismo čoveku filozosfki blog.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:58 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

P:S: Ubismo čoveku filozosfki blog.


Ajd nećemo više:)

nsarski nsarski 23:00 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

P:S: Ubismo čoveku filozosfki blog.


Nekima se mozda i dusa i sustina bica iskazuju betoniranjem.
octopus octopus 23:02 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Bajčeva Knjiga o bambusu, nisam se svojevremeno razdvajao od nje, eto kolika sam ja slina.


Uh sjajna knjiga, često je uzmem sa police pa onako napamet otvorim i pročitam štošta. Moje izdanje, mislim da je prvo, ne znam ima li ih još ima omot na kome je slika samuraja koji vitla mačem.

Te sam svojevremeno zamolio jednog mog druga inače bageristu po zanimanju a solidnog slikara da mi naslika u ulju to sa omota. Uopšte nije loše ispalo.

Ne šalim se čovek je zaista bagerista koincidencija da se nadovežem na bobcat i druge spravice iz prethodnih komentara.

Što si slina?
zilikaka zilikaka 23:12 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Nekima se mozda i dusa i sustina bica iskazuju betoniranjem.

Mošbit, al sudeći po odzivu na temu, mislim da bi jedna dobra moba bila mnogo bolja anti stres terapija od svih meditacija.
tsunade tsunade 23:13 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Mošbit, al sudeći po odzivu na temu, mislim da bi jedna dobra moba bila mnogo bolja anti stres terapija od svih meditacija.


blogovatelj blogovatelj 23:16 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Sto? Bolji je?


Nikon je zakon.
antioksidant antioksidant 23:18 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

nsarski
P:S: Ubismo čoveku filozosfki blog.


Nekima se mozda i dusa i sustina bica iskazuju betoniranjem.

cisto teoretsko pitanje - zar betoniranje i malterisanje nisu razlicite stvari?
blogovatelj blogovatelj 23:19 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ali meni sada pada na pamet kako je ta potreba da pišeš kao neki jebeni dr Wu ili princi a ne kao Saša Spasojević upravo izraz te želje da iskoračiš u neki alternativni svet i probaš da nađeš neko "alternativno", "drugo" ja.


A zamisli koliko ti je onda sjeban mentalni sklop kad sebi nadeneš nadimak Krkar?
zilikaka zilikaka 23:20 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

cisto teoretsko pitanje - zar betoniranje i malterisanje nisu razlicite stvari?


Mislim da odgovor na ovo pitanje zaslužuje čitav serijal budućih blogova.
iris.davidovich iris.davidovich 23:25 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima



I onda sam, konfučijanski, odlučio da ne uradim ništa.




Srki, mora da su vam to predavali u Tesli, evo moj muz primenjuje istu filosofiju, koju u napadu besa nazivam I'll just ignore it, and maybe it will go away

Plus, Happy 4th!
antioksidant antioksidant 23:33 28.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
cisto teoretsko pitanje - zar betoniranje i malterisanje nisu razlicite stvari?


Mislim da odgovor na ovo pitanje zaslužuje čitav serijal budućih blogova.

zezas me a situacija je potpuno zbunjujuca. ovo je trenutak kad me moras shvatiti ozbiljno (kad vec ja to ne radim)
tsunade tsunade 00:34 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Koja je ono bila, Faster, smarter?


da ali i tu sam imala tehničke probleme oko preuzimanja. terala sam te na wetransfer, ti si mi slao preko nečeg drugog.
tsunade tsunade 01:04 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

I, Nikon, razume se, mada ni Canon nije loš . Ovo sve ostalo je manjeviše đubre (da ne računamo Lajke i ostale Hasseblad-ove).


probaj sa OVIM

to je aparat s kojim najviše radim poslednjih godinu dana.

a kao backup i za putovanja, zezanja fenomenalan mi je

OVAJ

postaće ti omiljena igračka. divno legne u ruku.
alselone alselone 02:12 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

probaj sa OVIM


Zezaš me? 1300 dolara body only? Nema šaje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:18 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

iris.davidovich


I onda sam, konfučijanski, odlučio da ne uradim ništa.




Srki, mora da su vam to predavali u Tesli, evo moj muz primenjuje istu filosofiju, koju u napadu besa nazivam I'll just ignore it, and maybe it will go away

Plus, Happy 4th!


Hvala, mi odosmo u Redwood, i na onaj Krater Lejk, da pored logorske vatrice kontempliramo nad Brexitom, a vi kako oćete.

iris.davidovich iris.davidovich 03:21 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
iris.davidovich


I onda sam, konfučijanski, odlučio da ne uradim ništa.




Srki, mora da su vam to predavali u Tesli, evo moj muz primenjuje istu filosofiju, koju u napadu besa nazivam I'll just ignore it, and maybe it will go away

Plus, Happy 4th!


Hvala, mi odosmo u Redwood, i na onaj Krater Lejk, da pored logorske vatrice kontempliramo nad Brexitom, a vi kako oćete.



Nase misljenje o Brexitu se moze spakovati u dve reci: F*ck them.
Tako da ne moramo logorsku vatricu
Nego, imamo novi rostilj, pa cemo odatle da gledamo u aktivni problem moga muza, tzv backyard. Mozda mu padne jos koja konfucijanska na pamet
emsiemsi emsiemsi 05:22 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
Prvo grunt, pa onda perdaš, jel tako majstorZili? :)


Smatraj se pozvanim na mobu.

И ја знам да ПЕРДАШИМ.
Ево нешто и о АЛАТИМА.
little_radojica little_radojica 05:55 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

u međuvremenu mi na pamet pada japanski ritual ispijanja čaja u kojem je ceremoničnost dovedena do perfekcije i nazad.


Да, начин на који су прилагодили кинеску чајну церемонију је веома јапански. Тих школа и праваца има онолико, али јапанска је веома сведена (али ништа мање комплексна).

Најзанимљивије ми је то што су је тако сведеном учинили најбогатији, елита која је једино тиме и могла да се бави. Минијатурне чајне кућице у које се буквално упузи кроз малена вратанца, али је свако парче дрвета ту пажљиво бирано. Тако је и данас, богатство у Јапану се изражава кроз софистицираност, никад кроз монументалност. Буквално је срамота возити мерцедеса "слона" и имати вилу ако си богат. А у Кини је већ све то управо супротно :)

Поглеч нпр. ово:
riply riply 06:43 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

(Sećanja, Snovi, Razmišljanja)... meni je bila o-dli-čna.
rijedak um.

gedza.73 gedza.73 07:09 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Pajić i betonaža




Sa ovom alatkom, na svež beton, zaprašen kvarcnim peskom dobiješ gladak završan sloj i dosta čvrstu podlogu, malo otporniju na pucanje od klasičnog betona.

Ima još jedna fora gde odradiš stazu sa tvojom aluminijumskom letvom i granulacijom šljunka koju odabereš za krajnji izgled, površinu poliješ iz leđne ili ručne kante sa smešom vode i sredstvom (zaboravio sam naziv) koje ne da betonu da se stegne. Sutradan opereš pumpom za pranje pod pritiskom, premažeš smolom i po površini ti ostane go šljunak (trebalo bi da se slično rade rustik žardinjere i behaton ploče). Opere se samo mali sloj na površini (mislim da se istim sredstvom premazuju blažujke da se ne bi lepio beton za njih i da bi se lakše prale kroz one automatkse mašine)
Kao ovaj deo levo na slici


U beton za staze možeš da ubacuješ, za čvrstoću, polipropilenska vlakna ili sitnu žicu.

Princi će da nas pobije. Jedan blog o majstorijama i jedan o vojsci ima da preguraju 2 000 komentara.
maksa83 maksa83 07:14 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Zezaš me? 1300 dolara body only? Nema šaje.

Samtireko... bolje odmah kokain ili heroin + da izdržavaš par manekenki pride, finansijski je manje crippling. (Nisam u sekti, ali znam par ljudi koji jesu, i to su neke desetine hiljada (ne dinara) u cevkama i staklima, a to im nije pos'o). U foto radnji "dobar dan" košta 1000 EUR, a ako hoćeš "dobar dan, izvolite" to je već 1500, "dobar dan, izvolite, kako mogu da vam pomognem" ne smeš ni da zamisliš.
gedza.73 gedza.73 07:14 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

G.Cross
E mi smo se trkali ovakvim kroz jordansku pustinju.

Na guseničarima?
Valjda ima neko vojno čudo sa cevkom čije okretanje pokreće benzinski motor.
Tokom bombardovanja se rezervisti napiju, sednu u njega i klade se ko će duže da ostane tokom obrtanja a da ne povrati ili ispadne.
Kad nalete avioni mogli da pucaju samo u jednu stranu jer su ostajali bez benzina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:24 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Kad nalete avioni mogli da pucaju samo u jednu stranu jer su ostajali bez benzina.

:)))))))))))
Где је ово било?
gedza.73 gedza.73 07:34 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Где је ово било?

Ja sam čuo za Niš. Više liči na neku 'urbanu legendu' nego na istinu, ali ko bi ga znao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:05 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Могуће да је ово у питању:



То је противавионски топ М55 са мотором. Основна верзија је без мотора, тако да је, вероватно, ипак легенда о томе да је постајао неупотребљив -- без бензина могло се прећи на њему уобичајени ручни погон, оно бесомучно вртење два точка, тако некако беше?

Неке користи од њега, као, уосталом, и од осталог нашег наоружања није било. Оне славне Праге (исто ПА топови) и ове канте имају врло ограничен домет зрна, мислим да си већ на 4-5 километра висине ван њиховог домета. Углавном правиш велику буку, а учинак -- ништаван.

Те канте нисам користио, али ми је била позната склоност ЈНА ка ошљарењу: када бих у пешадијски оклопни транспортер на постоље у унутрашњости монтирао предвиђени митраљез, његов нишан легао би изнад отвора кроз који се гађа. То јест -- не може да се нишани, не видиш мету. Не некој вежби, било ми је фасцинантно, био сам први који је то приметио, и питају ме капетани -- Како не може да се нишани, шта причаш то?! -- и када смо, ипак, заједнички утврдили да је мисија немогућа, извео сам предвиђено гађање као у ратним филмовима: глава ми је, стојећи, провиривала кроз отвор транспортера, да барем видим мету, а пуцао сам из кука и нишанио методом случајног поготка. Мислим, видео бих где падају меци, па кориговао гађање.

Штета.
А могли смо да победимо.
Spiridon Spiridon 08:19 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Rasprostranjeno je misljenje da onaj koji se aktivno bavi naukom ne bi trebao da gubi vreme popularizujuci nauku i objasnjavajuci je laicima. Na neki nacin, to je obicno blamiranje. Koga zanima naucno pitanje, neka sam o tome procita.


pogodak pravo u metu. Meni je to teska smaracina, a jos veca kad krenu komentari koji su jos dosadniji jer se oseca da su napisani samo da bi se pokazalo kako oni mogu da isprate temu.


niccolo niccolo 08:38 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

I'll just ignore it, and maybe it will go away

Još je Alf u svoje vreme rekao: "Što ne moraš danas, ostavi za sutra. Možda neće trebati."
G.Cross G.Cross 08:48 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

gedza.73
G.Cross
E mi smo se trkali ovakvim kroz jordansku pustinju.

Na guseničarima?
Valjda ima neko vojno čudo sa cevkom čije okretanje pokreće benzinski motor.
Tokom bombardovanja se rezervisti napiju, sednu u njega i klade se ko će duže da ostane tokom obrtanja a da ne povrati ili ispadne.
Kad nalete avioni mogli da pucaju samo u jednu stranu jer su ostajali bez benzina.


Ovakvim

tsunade tsunade 08:50 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Zezaš me? 1300 dolara body only? Nema šaje.


pa onda ovaj drugi, sony alfa... odličan aparat.
tsunade tsunade 08:57 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Samtireko... bolje odmah kokain ili heroin + da izdržavaš par manekenki pride, finansijski je manje crippling. (Nisam u sekti, ali znam par ljudi koji jesu, i to su neke desetine hiljada (ne dinara) u cevkama i staklima, a to im nije pos'o). U foto radnji "dobar dan" košta 1000 EUR, a ako hoćeš "dobar dan, izvolite" to je već 1500, "dobar dan, izvolite, kako mogu da vam pomognem" ne smeš ni da zamisliš.


ja bih u OVOJ radnji mogla da provedem radni vek. iako je gužva nepodnošljiva. al avaj, radno mesto je, po onome što sam videla, rezervisano samo za jevreje s bradom, kikicama i kapicama.

a što se tiče sekte... nisam ni ja u njoj ali ti staklići, cevke i dugmići su neodoljivi
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:01 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Поглеч нпр. ово:


Oladi se čaj dok je ovaj završio...
(ispolivo i sto, i publiku, i sve, ali ok, baš je zanimljiva ceremonija).
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:13 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Оне славне Праге (исто ПА топови) и ове канте имају врло ограничен домет зрна, мислим да си већ на 4-5 километра висине ван њиховог домета. Углавном правиш велику буку, а учинак -- ништаван.


Prage su svoju slavu doživele u Bosni, gde su korišćene protivu ljudstva i ciljeva na zemlji (kuće), tu su se baš dobro pokazale. Inače, ja sam odslužio vojni rok na ovom trocevcu sa slike. Moglo je sa njim i da se pogodi, na relativno malom rastojanju, i ako se cilj baš ne mrda mnog brzo. Išlo se na gađanje u Krivolak, i onda su se baterije kao takmičile, s tim što su glavne baje bile oni koji ovim topom preseku sajlu kojom avion vuče metu (mikrofon).

alselone alselone 14:38 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Samtireko... bolje odmah kokain ili heroin + da izdržavaš par manekenki pride, finansijski je manje crippling. (Nisam u sekti, ali znam par ljudi koji jesu, i to su neke desetine hiljada (ne dinara) u cevkama i staklima, a to im nije pos'o). U foto radnji "dobar dan" košta 1000 EUR, a ako hoćeš "dobar dan, izvolite" to je već 1500, "dobar dan, izvolite, kako mogu da vam pomognem" ne smeš ni da zamisliš.


Da, neke stvari se kristalisu sad. Sva je prilika da cu nastaviti da slikam mobilnim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:43 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

. Inače, ja sam odslužio vojni rok na ovom trocevcu

Је ли, је л' си имао моторну варијанту? Ја не могу да се сетим да ли је моторна варијанта била употребљива и без мотора, да ли је могла да се покреће и без његовог погона, чини ми се да јесте. Мислим да она најсавременија варијанта троцевца, са џојстиком, није била употребљива кад мотор не ради.

P.S.
Какве будалаштине мене интересују???
gedza.73 gedza.73 16:06 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
Moglo je sa njim i da se pogodi, na relativno malom rastojanju, i ako se cilj baš ne mrda mnog brzo.



Išlo se na gađanje u Krivolak, i onda su se baterije kao takmičile, s tim što su glavne baje bile oni koji ovim topom preseku sajlu kojom avion vuče metu


Sva sreća pa niste naleteli na Legolasa i Hijavatu. Odrali bi vas od batina.





zilikaka zilikaka 16:39 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zezas me a situacija je potpuno zbunjujuca. ovo je trenutak kad me moras shvatiti ozbiljno (kad vec ja to ne radim)

Oprosti što sam te držala ovako dugo u neizvesnosti.

Naravno da te shvatam ozbiljno, nego kao što vidiš, to jeste tema koja se svako malo provlači, a niko da joj posveti dužnu pažnju.
Ne možemo jednom kratko rečju "jesu" preleteti preko čitavih oblasti.

S obzirom da je domaćin to što jeste, smatram da ga kao takvog treba diskavlifikovati iz diskusije, kao i sve slične koji imaju potvrdu na osnovu koje bi se moglo očekivati da o problematici nešto znaju.

Nešto sam rada, pošto se Čarli u više navrata, a i gore izjasnio da je upućen u oblast, da ga zamolimo da za početak napiše blog "Betoniranje vs malterisanje".
Ti kao vipovac bi mogao da mu ustupiš prostor u znak zahvalnosti što će ti oči otvoriti.

...a i Pajke bi mogao da dopinese svojim praktičnim iskustvima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana