Budućnost| Filozofija| Ljubav| Reč i slika| Život

Mir - lokaciju, sazvezdje, gprs, molim lepo ?

jednarecfonmoi RSS / 03.07.2016. u 22:27

 

 

DZdaF8Q.jpg?1

 

U knjizi Viktor Frankla " Zašto se niste ubili?" on opisuje kako je preživeo nemački logor smrti, te napominje da su uvek vise snage, volje za život, imali ili religiozni ljudi ili oni koji su nekog mnogo voleli. I ta pokretačka struna nije bila zanemarljiva u poredjenju sa onima bez izraženih ta dva osećanja.
Ipak, da li je mir, onaj za kojim uvek nesvesno tragamo zaista u tim segmentima. Kod duboko religioznih možda. Jer vera ne bi trebalo da donosi sumnju, strah. Svi odgovori se nalaze negde iznad oblaka, a svakodnevnom molitvom polako se približavaš tim visinama.
Ima mnogo priča o tome kako daoistički monasi bivaju terani uz najgore poruge sa vrata manastira, ne bi li dokazali svoju čvrstu veru da ostanu.
Nije li slično i sa našim monasima koji se izdvoje daleko od sveta ne bi li bili bliže Bogu. Iskušenje. Molitva. Samoća.
Ili derviši koji se vrte? Potraga za stanjem potpunog smirenja?
U knjizi Derviš i smrt, meni vrlo dragoj i bliskoj, derviš Ahmed Nurudin ima hiljade misli, neprestano, preispitivanja. Mira najmanje. Čovek je. Tek onda derviš.
Srela sam nekoliko puta duhovnike koji su delovali veoma smireno. Ipak ne znam šta je u njihovim dušama. Verujem da neki budu veoma blizu smirenosti kojoj teze. 
Da li je potraga za mirom, za čoveka ipak jedan od najtežih puteva? Ljubav podsvesno donosi neku vrstu straha. Ili da će se izgubiti, ili strepnju za najdraže, da budu dobro.
Da li je onda čovek ili zena koji je sam bliži tome da uspe da se "skloni" od svakodnevnog stresa koji donosi bilo koji ljudski život?
Na sreću, postoji nešto sto je svima nama dostupno i time smo blagosloveni. 
Trenuci mira u duši.
Mene opušta posmatranje oluje kako besni nad Beogradom.
Gledanje jednog drveta na kome se lisce pomera na vrlo čudan način kad duva vetar. Liči na one na one šarene vetrovrte ( izmišljena reč ) koje smo nosili ponekad u detinjstvu.
Posmatranje reke, mora. Ovo verujem vazi za većinu nas.
Zamislim ponekad konje u galopu.
A vi? Gde nalazite te trenutke kada ste zaista mirni, kad je strepnja samo dodir a strah daleko?
Svi odgovori su možda kao i uvek u zvezdama iznad nas *****.

Nije li putokaz upravo to da se kosmos ili vasiona, naziva SVE - MIR. 

Tagovi



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 22:39 03.07.2016

pls

ubaci tastaturu sa dijakriticima na komp,
teško je tumačiti, nije početak interneta kad niko nije umeo da kuca.
aj, kad te molim:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:11 03.07.2016

Re: pls

AlexDunja
ubaci tastaturu sa dijakriticima na komp,
teško je tumačiti, nije početak interneta kad niko nije umeo da kuca.
aj, kad te molim:)





Moja drugarica koja je lektor, nije tu neko vreme, zato to tako izgleda, vec pisah o tome u jednom blogu.
Nemam snage vise, da kao jedan od tekstova, kao idiot ispravljam slovo po slovo da bi svi bili srecni.
Ipad je ovo. Probala sam nekoliko puta da ubacim. Nesto nije moglo. Ipad je cudnovato bice.

Ako ti smeta, i imas nacin da lako ubacis s,c,z sa kvacicom, tres bien. Posalji mi, a ja cu postaviti "kvacice nase drage" verziju.



maksa83 maksa83 10:30 04.07.2016

Re: pls

Ipad je ovo. Probala sam nekoliko puta da ubacim. Nesto nije moglo. Ipad je cudnovato bice.

iPad je vrlo prosto biće, to je tajna njegovog uspeha, a aktiviranje naših slova (čak ni ćirilice, ko voli) nije nikakav problem.

Nije me mrzelo i napravio sam kratak filmić kako se to radi: SR Keyboard iPad

Drugarica lektorka koja naknadno ubacuje dijakritike će, nadam se, umeti ovo da ceni.
emsiemsi emsiemsi 10:44 04.07.2016

Re: pls

maksa83
Ipad je ovo. Probala sam nekoliko puta da ubacim. Nesto nije moglo. Ipad je cudnovato bice.

iPad je vrlo prosto biće, to je tajna njegovog uspeha, a aktiviranje naših slova (čak ni ćirilice, ko voli) nije nikakav problem.

Nije me mrzelo i napravio sam kratak filmić kako se to radi: SR Keyboard iPad

Drugarica lektorka koja naknadno ubacuje dijakritike će, nadam se, umeti ovo da ceni.

Оће, оће - како да не !
И она ће ти рећи да је то за њу неважно, да су то баналне ствари итд ...
maksa83 maksa83 10:48 04.07.2016

Re: pls

И она ће ти рећи да је то за њу неважно, да су то баналне ствари итд ...

Računam da će makar da odahne. Da ti neko šalje svoje tekstove pa da ubacuješ kvačice je popriličan smor, mora da bude baš baš dobra drugarica.

Ja nemam dovoljno dobrog druga koji bi to za mene radio. :(
AlexDunja AlexDunja 22:06 04.07.2016

Re: pls


Ja nemam dovoljno dobrog druga koji bi to za mene radio. :(
ono kad si ti mene smarao, a ja nemala pojma o tastaturi je moje dete
ispravljalo za mene u tekstovima, u komentarima je bilo nemoguće
pa sam naučila, nije teško...
al to je bilo pre mnooogo godina, sada mi to dođe kao
jezička + kompjuterska nepismenost, neće proći:)))
maksa83 maksa83 22:24 04.07.2016

Re: pls

al to je bilo pre mnooogo godina, sada mi to dođe kao

Eh, da, sećam se toga, zbog naših slova sam se baš tad registrovao, da bih mogao ljudima da ke*am. :)))
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:59 04.07.2016

Re: pls

maksa83
Ipad je ovo. Probala sam nekoliko puta da ubacim. Nesto nije moglo. Ipad je cudnovato bice.

iPad je vrlo prosto biće, to je tajna njegovog uspeha, a aktiviranje naših slova (čak ni ćirilice, ko voli) nije nikakav problem.

Nije me mrzelo i napravio sam kratak filmić kako se to radi: SR Keyboard iPad

Drugarica lektorka koja naknadno ubacuje dijakritike će, nadam se, umeti ovo da ceni.



Reseno zahvaljuci Chooboorah-cu.

Hvala i tebi Makso.

Nije iskljuceno da ne uspem ni sa nekim narednim tekstom, videcemo.

A drugarica je ponosni lektor,( Tasa nek pisne malo o tome ako zeli ) ne korektor.

Lektor ispravlja gramatiku, stil, pravopis.
Korektor stamparske greske, kvacice, i slicno.

tasadebeli tasadebeli 23:57 03.07.2016

SVE - MIR

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:07 04.07.2016

Re: SVE - MIR

tasadebeli



Sto je ovo simpa i dooooobro, Taso !!!




******** )) ****** * *

tasadebeli tasadebeli 07:43 04.07.2016

Re: SVE - MIR

jednarecfonmoi
tasadebeli



Sto je ovo simpa i dooooobro, Taso !!!




******** )) ****** * *




"Кад сам ја био великииии", имао сам на Ади једно велико дрво на које бих побегао када год би ми био потребан мир. У души.

(Тада је Ада изгледала много другачије него данас. Плажа се протезала само до Окруклог купатила, данашњег банџија за оне којима је досадан мир у души, а све друго унаоколо је била шума и шипражје са много лепим местима за пецање уз воду.)

Елем, кад год бих хтео да ми се душа смири и да поврати равнотежу, побегао бих на то дрво, увалио се између две овеће рачвасте гране и смиривао самог себе. Небитно, да ли је био дан или је била ноћ.

После сам, захваљујући веслању, открио да су ми најспокојнији тренуци у мом дотадашњем животу они када извеслам негде на средину тог нашег језера у седам ујутро, док изнад воде трепери јутарња измаглица, са свим оним зеленилом на обали, а Београд слабашно тутњи у даљини будећи се и хватајући залет за тај дан.

А касније сам постао мали и научио сам да то моје дрво и тај чамац и ту воду и зеленило могу да имам чак и када они више нису ту.
blogov_kolac blogov_kolac 10:10 04.07.2016

Re: SVE - MIR

Da dam i ja ovde jedan svoj prilog u off-topic "SVE-MIR" smeru, koji kao jedno neobično lično iskustvo nekome možda može izgledati zanimljivo ili čak poučno (unapred se izvinjavam onim drugima kojima će samo zauvek i bespovratno oduzeti tri minuta njihove pažnje, da ne kažem života).

Tokom veselih 90'ih jedan od bizarnijih, ali i najdelotvornijih odbrambenih mehanizama koje sam stekao u cilju održavanja kakve takve mentalne higijene u odnosu na epske količine najotrovnijih mogućih poruka i poriva kojima smo bili sistematski izlagani preko medija i ostalih kanala preko kojih je tadašnji vladajući režim/sistem delovao na najšire narodne mase, bilo je da s vremena na vreme otpratim i neke primere svog tog ludila koji bi se mogli kategorizovati kao dno dna u etičkom ili u logičkom smislu. Priznajem, bilo je nečega i jako zabavnog u tom "protivotrov" mazohističkom ritualu, pogotovo ako i inače obožavate ekstremno apsurdnu Monty Python vrstu humora pa vam je u principu svejedno da li je to što gledate skeč ili neko to tamo stvarno misli ozbiljno. Da i ne pričam da su ti naizgled najbesmisleniji performansi znali da budu neizrecivo informativni za one koji su se bili izveštili da čitaju između redova, zbog uticaja Službe koja je svakako stajala iza svega toga i usmeravala po potrebi u željenom smeru, pa kada bi se u nekom periodu iz nekih razloga stvarna državna politika i strategija krila u ozbiljnim državnim medijima i emisijama kao zmija noge, ovde ste na osnovu toga koje se to tajne sile optužuju za sve naše probleme, i koliko će nam trebati da ih pobedimo... itd... itd... sve to dalo rekonstruisati.

Ali ko se igra sa vatrom lako se i opeče, i tako obrćem ti ja jedno veče kanale daljinskim (tada ih nije bilo ni približno kao danas) kad nabasah na izvesnu Milju Vujanović i njenu tadašnju (o)kultnu emisiju koja je svakako pripadala gorepomenutoj kategoriji najnižeg mogućeg raspamećivanja nacije u ta zla vremena, pa reko sebi daj da uzmem svoju dnevnu il' nedeljnu dozu... I krenu Milja u jednom momentu da razglaba u to vreme jako popularnu diskusiju na temu da li smo mi stvarno nebeski narod ili nismo, i značajno ustvrdi da će kao krunski dokaz izgovoriti samo dve reči posle kojih će i najsumnjičaviji među nama (osetih se tada lično prozvanim) lako spoznati istinu. Ljudski mozak velika je misterija, i nikada mi neće biti jasno kako mi se ono što ću tada čuti tako trajno i duboko urezalo u pamćenje, iako sam u potpunosti bio pripremljen da čujem nekakvu apsolutno besmislenu banalnost (što se i desilo) koja bi već posle nekoliko minuta trebalo da ispari iz moje glave, kao što se to redovno pre i posle toga dešavalo u sličnim situacijama. Ali ne i toga puta, pa su mi tako bile trajno opoganjene izvesne dve reči da ih od tada često ispratim uz kiseo i ciničan osmeh kada na njih naiđem prisećajući se baš ove priglupe epizode, pa tako i sada kada je tasadebeli otvorio ovu pod-temu... "SVEMIR!" reče tada Milja odsečno, a posle kraće pauze ponovi na način koji valjda otkriva svu suštinu i poentu (valjda srBsko poreklo tako krupnog termina): "SVE-MIR". Posle malo duže pauze opet odsečno reče (tačnije uzviknu) "KOSMOS!", a onda uz pobednički osmeh to razvuče u "KO-SMO-?"...

A sinonimi "svemir" i "kosmos" su bile čarobne reči koje su u meni još od ranog detinjstva budile najveće moguće strahopoštovanje (ne mogu trenutno da nađem bolji izraz), sa nekakvim trenutnim gotovo hipnotičkim dejstvom kad god bih negde naletao na njih. Dakle instant uzbuđenje i nagla promena fokusa maltene na nivou kao kod malog deteta kada se u njegovom prisustvu iznenada naglas pomene "crtani film" ili "Deda Mraz". I sva ta čarolija nestade mi preko noći na tako banalan i najtrivijalniji mogući način, da čak sada više preferiram kada se za istu stvar koristi tuđinska i rogobatna reč "univerzum" ili meni lično oduvek stran (nekako nesrastao sa svojim značenjem) i odbojan izraz "vasiona"!

Ribozom Ribozom 16:52 04.07.2016

Re: SVE - MIR

Ko smo(s); Sta smo(s)
gedza.73 gedza.73 20:52 04.07.2016

Re: SVE - MIR

Da dam i ja ovde jedan svoj prilog u off-topic "SVE-MIR" smeru


Čini mi se da u jednoj od scena pominju nesmir




Kliker-meditacija

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:43 05.07.2016

Re: SVE - MIR

tasadebeli
jednarecfonmoi
tasadebeli



Sto je ovo simpa i dooooobro, Taso !!!




******** )) ****** * *




"Кад сам ја био великииии", имао сам на Ади једно велико дрво на које бих побегао када год би ми био потребан мир. У души.

(Тада је Ада изгледала много другачије него данас. Плажа се протезала само до Окруклог купатила, данашњег банџија за оне којима је досадан мир у души, а све друго унаоколо је била шума и шипражје са много лепим местима за пецање уз воду.)

Елем, кад год бих хтео да ми се душа смири и да поврати равнотежу, побегао бих на то дрво, увалио се између две овеће рачвасте гране и смиривао самог себе. Небитно, да ли је био дан или је била ноћ.

После сам, захваљујући веслању, открио да су ми најспокојнији тренуци у мом дотадашњем животу они када извеслам негде на средину тог нашег језера у седам ујутро, док изнад воде трепери јутарња измаглица, са свим оним зеленилом на обали, а Београд слабашно тутњи у даљини будећи се и хватајући залет за тај дан.

А касније сам постао мали и научио сам да то моје дрво и тај чамац и ту воду и зеленило могу да имам чак и када они више нису ту.


Nema nista lepse kad je najglasniji zvuk u tvojoj blizini cvrkut ptica.
Iz nekog razloga ovog trenutka je tako kod mene.
Kroz otvoren prozor cujem ptice i udaljeni huk automobila.
Ne cuju se ljudi, vriska.
Ne verujem da ce duxe potrajati kso tvoje sedenje na drvetu ili camcu na vodi.

Ali..

Lepo je.
Cvrkut.
amika amika 07:35 04.07.2016

Спокој

Da li je potraga za mirom, za coveka ipak jedan od najtezih puteva?


"Какве су ти мисли, такав ти је живот".
Окрени мисли ка ономе што волиш да радиш, бави се тиме и имаћеш већи део дана у миру - спокоју, каже Булгаков-
zemljanin zemljanin 07:39 04.07.2016

samohipnoza

sve to nabrojano, spada u jednu od osobina našeg mozga I objedinjeno se naziva - samohipnoza ... ljudski um je fascinatno plastičan a najveća mana mu je sposobnost prilagođavanja na apsolutno svaku situaciju ... a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrebljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja ... široka tema
tasadebeli tasadebeli 07:56 04.07.2016

Re: samohipnoza

zemljanin


sve to nabrojano, spada u jednu od osobina našeg mozga I objedinjeno se naziva - samohipnoza ... ljudski um je fascinatno plastičan a najveća mana mu je sposobnost prilagođavanja na apsolutno svaku situaciju ... a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrbljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja ... široka tema



Ево га овај!


'Ајде сад још крени да ми објашњаваш како је то што ја волим моју Госпатасиницу већ више од пола свог живота у ствари само производ некаквих хемијских реакција у мозгу (Јбт, нешто им дуго траје то "врење"? Тим реакцијама, мислим...), па ћу одмах сада из ових стопа да се разведем!







zemljanin zemljanin 08:00 04.07.2016

Re: samohipnoza

па ћу одмах сада из ових стопа да се разведем!

nema smisla da se izlažeš trošku I ne-miru

ovo ostalo imaš kao raspoloživa istraživanja u stručnim časopisima ... to ne znači da se ukida mašta, umetnost itd. već da polako napredujemo u razumevanju uzroka ponašanja I funkcionisanj samog mozga ...
milisav68 milisav68 08:02 04.07.2016

Re: samohipnoza

zemljanin
a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrebljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja ... široka tema

Pa ništa, da streljamo onda sve koji se mole, da nam ne kvare svet.
zemljanin zemljanin 08:16 04.07.2016

Re: samohipnoza

milisav68
zemljanin
a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrebljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja ... široka tema

Pa ništa, da streljamo onda sve koji se mole, da nam ne kvare svet.

... čak I za šalu, prilično ekstremno ... zašto bi ikoga kritikovali, osuđivali ili podcenjivali zbog njegovih opredeljanja, verovanja I sl. ... upravo taj individualizam čini da je ovaj svet tako zanimljiv I raznovrstan ... to nema nikakve veze sa našim nastojanjima da razumemo procese, da ih objasnimo i pronađemo uzroke ... mnogo ljudi, i dan danas, da bi opisali svoja osećanja, koriste "srce" ... iako svi znaju da to nema veze sa čenjenicama ... ta razmolikost i culture i osećanja i pogleda na svet, čini svakog od nas posebnim i neprocenjivim ...
tasadebeli tasadebeli 08:33 04.07.2016

Re: samohipnoza

zemljanin
па ћу одмах сада из ових стопа да се разведем!



nema smisla da se izlažeš trošku I ne-miru

ovo ostalo imaš kao raspoloživa istraživanja u stručnim časopisima ... to ne znači da se ukida mašta, umetnost itd. već da polako napredujemo u razumevanju uzroka ponašanja I funkcionisanj samog mozga ...





"But, the major question is what the pupeteer is doing", што би рекао матори излапели Чомски.









П.С. - Морам да ти кажем да заиста тешко могу да ти поверујем за то што кажеш за молитве:


a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrebljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja ...



јербо сам у свом животу видео много примера и упознао много људи који су живи доказ за оповргавање ове твоје тврдње. (EDIT: Неки од тих људи се баве и науком. Један је, рецимо, радио за НАСУ, па се онда замонашио на Светој Гори...)

Нисам то читао у књигама, него упознавао те људе, разговарао са њима... Исто као што и овде разговарам са тобом.

Али...

На крају крајева, мислим да ту треба оставити сваком појединцу да сам увиди и одлучи да ли му "мантрања и молитве сужавају свест и пасивизирају слободну вољу, етичко-морални компас и критичко размишљање..."

То не може и не би требало нико никога да саветује.

И то из простог разлога што нико од нас не зна

"what the pupeteer is doing."


EDIT:


"Комунизам се, дечко мој, прави у фабрикама! Јебеш ти душу! Јасно?"





zemljanin zemljanin 09:42 04.07.2016

Re: samohipnoza

П.С. - Морам да ти кажем да заиста тешко могу да ти поверујем за то што кажеш за молитве:

to pokazuje da imaš kritički stav ... evo:
Psychological Science, Society for Neuroscience

"You could think of this part of the brain like a cortical alarm bell that rings when an individual has just made a mistake or experiences uncertainty," says lead author Inzlicht, who teaches and conducts research at the University of Toronto Scarborough. "We found that religious people or even people who simply believe in the existence of God show significantly less brain activity in relation to their own errors. They're much less anxious and feel less stressed when they have made an error."

"Obviously, anxiety can be negative because if you have too much, you're paralyzed with fear," he says. "However, it also serves a very useful function in that it alerts us when we're making mistakes. If you don't experience anxiety when you make an error, what impetus do you have to change or improve your behaviour so you don't make the same mistakes again and again?"

"Through a series of tests, we found that people acted more impulsively when they couldn't use their inner voice or talk themselves through the tasks," says Inzlicht. "Without being able to verbalize messages to themselves, they were not able to exercise the same amount of self control as when they could talk themselves through the process."

In order to block their "inner voice," participants were told to repeat one word over and over as they performed the test. This prevented them from talking to themselves while doing the test.


"It's always been known that people have internal dialogues with themselves, but until now, we've never known what an important function they serve," says Tullett. "This study shows that talking to ourselves in this 'inner voice' actually helps us exercise self control and prevents us from making impulsive decisions."


jeste iseckano jer ne mogu sve da kopiram a ne verujem da imaš pristup nekim delovima thi sajtova/istraživanja, čisto zbog pretplate/cene


јербо сам у свом животу видео много примера и упознао много људи који су живи доказ за оповргавање ове твоје тврдње. (EDIT: Неки од тих људи се баве и науком. Један је, рецимо, радио за НАСУ, па се онда замонашио на Светој Гори...)


videh I ja mnoge koji su i vernici a I ne-vernici tj. nemaju tih potreba ... I među njima ima raznih a to dokazuje - ništa ... moja ili tvoja opservacija nisu identične, nisu ponovljive I ne daju pouzadne rezultate ... zato se I svrstavaju u lične utiske a ne u stručna istraživanja ...

То не може и не би требало нико никога да саветује.

to je tvoj stav, saveti obično i nemaju mnogo veze sa istraživanjima

PS. a da ne odemo u raspravu o religiji, u moj komnetar pored "mantranja I molitve" može da se doda I motivacione pesme, mitinzi, navijačke manifestacije I sl.
milisav68 milisav68 12:30 04.07.2016

Re: samohipnoza

zemljanin
ta razmolikost i culture i osećanja i pogleda na svet, čini svakog od nas posebnim i neprocenjivim ...

Pa da, zato čemu priča o:
a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrebljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja .

Postoje samo ekstremi i budale koje su ravnomerno raspoređeni, a normalan svet često ispašta zbog njih pod raznim izgovorima, iza čega najčešće stoji želja za bogatstvom i moći.

tasadebeli tasadebeli 13:47 04.07.2016

Re: samohipnoza

zemljanin

evo:
Psychological Science, Society for Neuroscience



Да.

И шта си сад ти то мени овим цитираним доказао?

Оно што сам и ја сам знао? (Пошто сам и ја читао подоста таквих истраживања.)

И баш ме занима како су ови истраживачи направили контролну групу за ово истраживање када су откривали

"We found that religious people or even people who simply believe in the existence of God show significantly less brain activity in relation to their own errors. They're much less anxious and feel less stressed when they have made an error."



Kako su napravili tu grupu religioznih?

Pitali su ljude da li veruju u boga i ovi su im odgovarali sa "da"?


Ko je uopšte u stanju da proceni za bilo koga drugoga ili za sebe da li je religiozan i da li veruje u boga i još da daje o tome nekakav sud?

I onda još takav sud da se uzima za ozbiljnu postavku u nekom naučnom istraživanju i da onda to istraživanje smatramo ozbiljnim istraživanjem?








Него, мене занима како то ово што си ти цитирао поткрепљује твоју основну поставку од које смо и кренули:


a mantranja, molitve I sl. su dokazano upotrebljiv način za sužavanje svesti tj. za "pasiviranje" slobodne volje, etičko-moralnog kompasa i kritčkog razmišljanja ...



???


То што се смањује анксиозност је негативно?


Па и само ово истраживање које си навео каже овако:


"Through a series of tests, we found that people acted more impulsively when they couldn't use their inner voice or talk themselves through the tasks," says Inzlicht. "Without being able to verbalize messages to themselves, they were not able to exercise the same amount of self control as when they could talk themselves through the process."



Ево да поновим, истакнуто:


we found that people acted more impulsively when they couldn't use their inner voice or talk themselves through the tasks,



Као животињке? Само импулсивно? Стимулус-реакција?

(Узгред, јебеш бихевиоризам и Скинера. Недостатно је то за оно што човек јесте.)


Па како нам то онда "mantranja, molitve i sl." сужавају свест, критичко мишљење, моралнои-етички компас?

Тако што ћемо делати искључиво импулсивно

И исто тако ћемо се понашати и када хоћемо да задовољимо сопствене потребе?

Само импулсивно и не бери бригу.

А све друго око тебе и сви други људи око тебе?

Ма јебеш их, ионако сам ја сам себи најважнији.





Закључујем, дакле, из претходног да треба да угасим свој унутрашњи глас који ми не дозвољава да импулсивно решавам проблеме и који ме спречава да се понашам као животињка и да убудуће, рецимо, ако ми се нешто у радњи свиди, а немам пара, треба онда то и да украдем јер нема унутрашњег гласа који ми каже:"Не кради".

То тако онда функционише?

Доооброооо...


Брате, Земљанине, нешто ти се овде не уклапа у доказивању...

Пази, волим и ја науку, али тешко да она може да покрије ово о чему причамо.




(Узгред, не волим када ми се потурају резултати научних истраживања из било које области, а да нису наведени основни подаци о истраживању типа: ко је истраживао, чиме је истраживао, зашто је истраживао, које инструменте је користио, методологију и слично.

Извини, али пуста навика... Без тога се онда и не упуштам у таква истраживања јер ми онда она изгледају као неки текст из Политикиног забавника.)


videh I ja mnoge koji su i vernici a I ne-vernici tj. nemaju tih potreba ... I među njima ima raznih a to dokazuje - ništa ...



То и ја теби одмах рекох:


На крају крајева, мислим да ту треба оставити сваком појединцу да сам увиди и одлучи да ли му "мантрања и молитве сужавају свест и пасивизирају слободну вољу, етичко-морални компас и критичко размишљање..."



to je tvoj stav, saveti obično i nemaju mnogo veze sa istraživanjima



Па да будемо искрени, пријатељу, ни твој став нема баш много везе са истраживањима.

Мало си контрадикторан.

Прво ми потуриш истраживања која тобож доказују твој став, а онда ми кажеш:

moja ili tvoja opservacija nisu identične, nisu ponovljive I ne daju pouzadne rezultate ... zato se I svrstavaju u lične utiske a ne u stručna istraživanja ...


zemljanin zemljanin 14:41 04.07.2016

Re: samohipnoza

tasadebeli

Taso, citiraš mi tekst koji je u suprotnosti sa tvojim tvrdnjama I zaključcima I tvrdiš da je to dokaz za tvoje tvrdnje ... uz pretpostavku da ti nije namera da me z** možda je trebalo da se prve komentara upoznaš ili razjasniš terminologiju ... daklem, inner voice je unutrašnji dijalog, naše JA, koji poseduju SVI ljudi sa normalnim neurološkim aktivnostima ... ima poremečaja tipa drugi glas I sl, da ne širim temu.

inner voice se suzbija ili gura u psaivno stanje svakim činom uporne repeticije određenih reči, muzike, glasova, meditacije i sl. ... u istraživanju je upravo sprovedena ta metodologija a rezultati su pokazali da pasivizacija unutrašnje glasa I dijaloga, daje reakcije koje su mnogo impulsivnije, sa sniženim pragom moralno-etičkih pravila jer isključuju taj korektivni dijalog "savest" kako to nazivamo ... izuzetna tehnika za "zloupotrebu" ...

a prvi deo citata je upravo dodatna potvrda nedostatka unutrašnje kontrole I korekcije jer jasno definiše obrazac ponašanja ili zanemarivanja sopstvenih grešaka.

To jasno piše u tekstu, uopšte ne razumem kakvim poturanjima govoriš I o čemu diskutujemo dalje ... takođe u tekstu je naveden I istraživač I ustanova.

Moj komentar je nadovezivanje na originalni tekst u kome se spominju te metode I smatrao sam da je korektno sagledati te metode kroz istraživački pristup ... niti sam napisao da su ti ljudi manje vredni, glupi ili štagod već da je to istražena oblast u kojoj ima prilično mesta i za zloupotrebu I manipulacije ...

ponekad možete da zamislite da umesto crkva, religija, pop, duša I sl. stoji cigareta/pušenje I da ja govorim o korisnosti/štetnosti cigareta/pušenja a ne o pušačima ... to pre nego poskačete u odbranu nečega što se vama čini ...

PS. I to ne znači da takve tehnike obavezno imaju samo neželjene posledice već da se ljudi trabaju upoznati I sa posledicama koje niko ne spominje pa ih jednostavno ne znaju ...

EDIT. I uopšte ne govorim o religiji već o određenim postupcima I metodologijama koja su povezana sa verovanjima u štagod ... takođe je dokazano da ljudi koji veruju u nešto (štagod) imaju osnovu za zdraviji život ... jedno od objašnjenja je I dato u citiranom tekstu ... manje sikiracije oko posledica - duži život ...
tasadebeli tasadebeli 20:25 04.07.2016

Re: samohipnoza

zemljanin

inner voice se suzbija ili gura u psaivno stanje svakim činom uporne repeticije određenih reči, muzike, glasova, meditacije i sl. ...



Па изгледа да је неспоразум проистекао из тога што ти молитву не сматраш унутрашњим гласом и мислиш да је молитва искључиво понављање истих речи (звукова, покрета, музике).

А молитва за мене јесте унутрашњи глас и молитва никако није обавезно понављање једних истих речи (гласова, музике, покрета...). То јест, не мора да буде понављање.

Отуд неспоразум. У праву си, нисам схватио терминологију коју користиш. Унутрашњи глас и молитва су за мене у истом скупу, не у различитим скуповима.


А да упорно понављање истог (речи, музике, покрета, гласова...) може довести до неке врсте "преласка на друге нивое свести" или изменити стања свести како би неки рекли, то знам. (Да ли то треба називати и "пасивизацијом", у то већ нисам сигуран.)







Па шта мислиш, одакле поезија вуче своје порекло? Одакле нам та мучитељица?

(Па из ње митологија, па уметност уопште, па религија, па филозофија, па из ње наука,...)



Мада је мени, човеку испод неонског светла, углавном сасвим довољно и ово да ме одведе на неке друге терасе свести.






Једино питање које се ту онда поставља јесте да ли ћу ту пронаћи свој мир.


g.radicevic g.radicevic 14:29 04.07.2016

mir brate mir...


strat + plexy i duševni mir zagarantovan

ili

igra sa jednim ovakvim ... mrgudom



neprocenjivo
milojep milojep 16:03 04.07.2016

Prava stvar



Za oko 250$ kupiš. Uperiš u nebo fokusiraš zvezdu a ovo čudo ti kaže o kojoj zvezdi se radi u kom' je sazvežđu itd.
maksa83 maksa83 16:14 04.07.2016

Re: Prava stvar

Za oko 250$ kupiš. Uperiš u nebo fokusiraš zvezdu a ovo čudo ti kaže o kojoj zvezdi se radi u kom' je sazvežđu itd.

Za iOSe: https://itunes.apple.com/us/app/sky-guide-view-stars-night/id576588894?mt=8

Za Androide: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.alcyone.livestarchartpro&hl=en

(Znam da ima i dž. alternativa za Android, bar je bilo pre, ali ne umem da se setim kako se zvaše)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:12 04.07.2016

Re: Prava stvar

Prvo da se zahvalim svima za komentare, drago mi je da se vode dva nezavisna koloseka diskusije, jedna o svemiru, druga gde ljudi zaista daju konkretne primere gde pronalaze svoj mir.
Bila sam na poslovnim sastanku, umorna sam prilicno ali sad polako citam vase price.
Zanimljiva je linija tasa-zemljanin,( plus milisav ribozom b.kolac)vidjenje iz dva ugla, milojep sa sjajnom spravom za zvezde( divan poklom) amika sa citatom o mislima i zivotu koji mi je prosao kroz glavu dok sam pisala tekst, g.radicevic sa kucom(zaista neprocenjivo, slazem se) maksi hvala za video i ipad ali nazalost ne radi.
Ako nekog izostavih, izvin'te, upravo pokusavam da pronadjem svoj mir, sto i uspevam citajuci sta pisete :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:23 04.07.2016

Re: Prava stvar

Jedno VELIKO hvala ovde javno Chooborah ( sam se javio/ javila)zahvsljujuci kome sad txt ima sve potrebne kvacice, sem u naslovu, al to zazmurite malo, probacu i to da ispravim kad se oslobodim panike zvane " nestace sve"

Chooborah

A pitacemo sad damu AlexDunju da li ima neku svoju misao u vezi sa tekstom ili je ovo bio jedini komentar/ zamerka?

Ukoliko ima, rado cu procitati.



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 04.07.2016

Re: Prava stvar

A pitacemo sad damu AlexDunju da li ima neku svoju misao


E i ti svašta očekuješ, AleksDunja i sopstveno mišljenje, pa ne ide to zajedno, sestro slatka.
A ove zamerke, pa sad je to moderno.
riply riply 20:52 04.07.2016

Necujni vapaj za smislom

http://pulse.rs/smisao-kao-lek-viktor-frankl-i-logoterapija/. Frankl je nepravedno zapostavljen u psiholoskoj nauci, bar kod nas, stoga imam potrebu da podjelim jedan dobar tekst o njegovoj logoterapiji
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:06 04.07.2016

Re: Necujni vapaj za smislom

riply
http://pulse.rs/smisao-kao-lek-viktor-frankl-i-logoterapija/. Frankl je nepravedno zapostavljen u psiholoskoj nauci, bar kod nas, stoga imam potrebu da podjelim jedan dobar tekst o njegovoj logoterapiji


Bas tako Riply, on je zacetnik logoterapije, sad cu da pogledam link cim zavrsim tel.razgovor

Procitala tekst o Franklu, preporuka i drugima.Hvala.

Kad sam pisala ovaj blog, dotakla sam se religije i ljubavi, izostavila sam umetnost, jer sam se nekako sledila Franklovim zakljuckom u jednom delu knjige.

A eto, njemu je stvaranje rukopisa (reprodukcija izgubljenog) takodje dalo snagu , skretalo misli, podsetio me ovsj tekst na taj detalj.

Черевићан Черевићан 22:16 04.07.2016

se pitam....

pokretachka snaga nasha
dal'je ljubav,da li Bog
i dal'iko ... ikad sazna
tajne duha bitja svog
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:29 04.07.2016

Re: se pitam....

Черевићан
pokretachka snaga nasha
dal'je ljubav,da li Bog
i dal'iko ... ikad sazna
tajne duha bitja svog


Lepi stihovi gos' n Cerevican.
g.radicevic g.radicevic 08:31 05.07.2016

odjek..

dobar dan



Svi odgovori su možda kao i uvek u zvezdama iznad nas
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:38 05.07.2016

Re: odjek..

g.radicevic
dobar dan



Svi odgovori su možda kao i uvek u zvezdama iznad nas



zaista uvek asocraju na put kroz svemir, pink floyd.

g.radicevic g.radicevic 09:54 05.07.2016

Re: odjek..

asocraju na put kroz svemir




i puno toga

još
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:53 06.07.2016

Hvaljenje, mir-nemir

Tri put hocu ovo da napisem, pa stanem, na kraju ipak, evo.Nesto mi se skoro desilo, ima veze sa mirom i nemirom, pa zelim da podelim sa vama i cujem sta mislite.


Novo doba i samopromocije

Poslovni sastanak, posle neformalno pijuckanje koka-kole, nekoliko devojaka i ja.
Tri vrlo fine i pametne.
Cetvrta takodje pametna ...ali...
Bez prestanka hvaljenje. Ona je ovo, ona je zivela tu i tu, njeni su ono, ona izgleda sjajno( prosek ) pa onda njeni mali uspesi, ja, ja, ja, ja, ja.
I ok, njen put.
Ostale devojke slusaju bez disanja, jer su kulturne, mozda i ne vide Gutacicu mira i pristojnosti.
I sta ja uradim? Nisam najponosnija zbog toga, ali eto. Prvo krenem da postavljam pitanja ostalim devojkama da one nesto kazu o sebi.Ma kakvi, ulece i dalje. U svemu je cudo, svemirsko.
E sad ide taj deo gde nisam ponosna. Krenem onda ja da se hvalim ( doduse uz ograde, jer mi ipak bilo glupo ) da pricam sad sve sta ja ovo, gde ja ono, dok nije zinula i ucutala:(
Znam da i ovaj tekst sad ispada da sebe velicam izmedju redova, zaista ne, nema poentu prica ako ne kazem sve kako bi.

Samo me zanima kako vi resite ovako nesto?

Moja drugarica uvek kulira, ne dotice je to. Gospodski, priznajem.
Ne umem tako, narocito ako sam u poslovnom okruzenju.

Eto, pa rado bih cula vasa resenja situacije



g.radicevic g.radicevic 11:58 06.07.2016

Re: Hvaljenje, mir-nemir

Moja drugarica uvek kulira, ne dotice je to





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:07 06.07.2016

Re: Hvaljenje, mir-nemir

g.radicevic
Moja drugarica uvek kulira, ne dotice je to








Hahahaha, bravo za prilog.

Mislila sam da ce biti " A meneeeee bole..."



Sledeci,put i ja kuliram i mislim na 16000 policajaca grada Chikaga
riply riply 06:48 07.07.2016

Re: Hvaljenje, mir-nemir

Samo me zanima kako vi resite ovako nesto?


uzmem svoje piće i odem bez teksta
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 07:53 07.07.2016

Re: Hvaljenje, mir-nemir

riply
Samo me zanima kako vi resite ovako nesto?


uzmem svoje piće i odem bez teksta





Riply , isto kaze moj jedan dobar drugar. Mislim da bi on mozda cak u pola recenice od gospodicne

Jedino sto nije moglo, nemas gde da bezis, posto cekali smo da li ce biti nastavak glavnog sastanka.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:19 07.07.2016

I na srecu, ima i drugacijeg sveta

Koliko dana, toliko razlicitih ljudi. I zivot sam nam cesto donese drugu sliku, sasvim drugaciju od prethodne.

Posto ovaj blog o miru polako pocinje da cuti, i izgleda mu se blizi kraj, volela bih da ipak poslednji(?) kadrovi ipak budu kratka prica o nekom sasvim drugacijem.
Danas saam imala priliku da se odusevim jednom drugaricom, piscem, sa kojom nisam sela na kafu godinama.
Apsolutno sve suprotno od mlade dame iz price iznad.
Putovala sam danas sa njom kroz najudeljenije predele, saznavala neobicne price o ljudima i ljubavima, radovala se njenoj harizmi,snovima i vidjenju sveta.

I sve to bez ijednog " ja pa ja "

Svaka joj cast, i divno da postoje i takve zene.

g.radicevic g.radicevic 11:33 08.07.2016

Re: I na srecu, ima i drugacijeg sveta

Koliko dana, toliko razlicitih ljudi. I zivot sam nam cesto donese drugu sliku, sasvim drugaciju od prethodne


u nečijem društvu dan prođe kao minut
u nečijem opet minut traje kao dan


da ne menjamo pravac
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:51 08.07.2016

Re: I na srecu, ima i drugacijeg sveta

g.radicevic
Koliko dana, toliko razlicitih ljudi. I zivot sam nam cesto donese drugu sliku, sasvim drugaciju od prethodne


u nečijem društvu dan prođe kao minut
u nečijem opet minut traje kao dan


da ne menjamo pravac


Sa PF pravac je uvek isti:)

Put kroz svemir * * ** *

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana