Eksperimenti u blogovanju| Literatura| Obrazovanje| Reč i slika

Tito 2 - Četnici 0

marco_de.manccini RSS / 14.07.2016. u 05:01

 У полицама иза мог радног стола стоји књига

Петар Гудељ, На звезданим друмовима, читанка за VIII разред основне школе, седмо допуњено издање, Научна књига 1972 (прво издање одобрено 1966).

Занимљиве су ми овакве књиге, јер су нефилтрирани, објективни прозори у времена којих се не сећам (или једва мало, а и то често наопако).

Овде можете видети садржај (pdf).

Stari kralj
Stari kralj

Да погледамо и неколико конкретних бројева (звездице упућују на коментаре испод)

---------------------------------------------------------------------------------------
Бројеви
---------------------------------------------------------------------------------------

Број текстова у читанци: 110
Број идеолошки обојених текстова: 24 *
Број стварно идеолошки обојених текстова: ни 10 (зависи од тога колико сте строги)
Број Титових слика: 0 **
Број текстова који помињу Тита: 2 ***
Број текстова који помињу партизане/борце: 9
Број текстова који помињу комунисте/комесаре: 6
Број текстова на латиници: 29
Број текстова на ћирилици: 81
Број текстова који помињу четнике: 0 ****
Број текстова који помињу усташе/домобране: 3

* Појам идеолошки обојеног текста је за потребе овог бројања схваћен прилично широко и укључује и текстове у вези са грађанским ратом у Шпанији (Хемингвеј, Матић), све текстове о Другом светском рату, укључујући и искуство у логору (Дединац), затим једну хумореску базирану на бајци о Снежани и на накарадности политизованог језика шездесетих (ВИБ), Нехруово писмо Индири из затвора о старим градовима (Вавилон, Асир, Дамаск) ... У ствари, уколико би се обрисало не више од пет-шест од укупно сто и десет текстова књига би била читљива и данас, педесет година по свом првом издању. Да би се учинила одличним штивом (не обавезно и одличном читанком за потребе образовања данас и у Србији), довољна је и замена можда тек трећине текстова, углавном за савременије.

** Ово је тим чудније што је читанка изузетно богато ликовно опремљена и садржи велики број репродукција (ван Гог, Гоја, Пикасо, Мунк, Мане, да Винчи, ...), портрета, фотографија, вињета, ... У њој се нашло места за репродукцију фреске "Успење богородице" из Сопоћана преко целе стране, у боји, Шумановићев "Сремски пејсаж", фотографије стећака, фотографије артифаката из Лепенског вира, репродукцију гравуре "Пад Београда" из 1521, детаљ са слике "Сеоба Срба" Паје Јовановића, ... бре, "Стари краљ" Жоржа Руоа има целу страну у боји (види слику), а друг Стари -- ништа.

*** Оба су стандардно бљутава. На пример, "Казивање друга Тита је најчистија људска реч које се може замислити ... У свакој његовој [Титовој] речи човек је у њеној сржи. И зато је она топла, и зато она и убеђује, и зато се без икаквог колебања прихвата" (Милан Богдановић) или "Ко зна какву је то дете чуло око себе реч која га је навела да пође храбро у сусрет Великом Ратнику и Великоме Миротворцу? ... у свим влажним очима читала се иста жеља: Да тај неуморни проповедник и борац мира и сарадње међу народима успе већ једном да, носећи у наручју млади нараштај, заустави и ућутка захукталу неман мржње, зла и смрти у свету -- заувек!" (Вељко Петровић). Нисам сигуран зашто борац мира није Борац Мира, кад је већ Велики Миротворац, нити зашто је одређени падежни облик дат Великоме Миротворцу, а ускраћен Великом Ратнику, али су ми се очи ипак навлажиле и убеђен сам без колебања, јер је његова реч, јелте, топла.

**** Добро, можда нула-зарез-пет, онај одломак из "Деоба" Добрице Ћосића не помиње четнике екплицитно, али није да нема везе.

---------------------------------------------------------------------------------------
Додатни коментари
---------------------------------------------------------------------------------------

Чини ми се да је део читанке који се може сматрати идеолошко обојеним, и по обиму и по природи материјала, несразмерно мали у односу на уврежено мишљење о томе колико је, у то време, идеолошка пропаганда била доминантна. Немам ни времена ни могућности да одавде истражујем да ли је уистину тако и, ако јесте, одакле тај несразмер. Највише што могу да учиним је да насумице предложим неколико климавих теза на разматрање (неке од њих се искључују, а неке не).

1) Не постоји несразмер, односно, он је само у мојој глави, а за већину људи они бројеви горе су блиски представи и сећањима које имају.

2) Постоји несразмер, односно, у стварности је било мање пропаганде него што ју је било по нашем сећању.

3) Пропаганде је било много, али је у том периоду, негде друга половина шездесетих и прва половина седамдесетих, из неког разлога, идеолошка стега ипак мало попустила, док су у времену пре тога (ближе Другом светском рату) и доцније (године око Титове смрти) комесари били предострожнији.

4) Пропаганде је било много, али су свим тим свињским главама и пожртвованим вучјацима обрађивани углавном нижи разреди, док се за осмаке рачунало да су, већином, већ "преведени" на праву страну и да им се стога најзад, због опште културе, могу понудити и "шири" текстови.

5) Зидање Скадра, Хасанагиница, Дечани, Сопоћани, Каленић, Ненадовић, Његош, Радичевић, Јакшић, Шантић, Домановић, Нушић, Ракић, Кочић, Секулић, Андрић, Настасијевић, Попа -- а да и не помињемо понеког Молијера, Чехова, Рацина или Крлежу -- све је то део завере, део пажљиво одабране, подло осмишљене и непрестане комунистичке пропаганде. 

---------------------------------------------------------------------------------------
Дединчева забелешка из логора и песма која је, по аутоматизму, убројана у "идеолошке"
---------------------------------------------------------------------------------------

Двадесет првог децембра, на дан зимског солстиција, када је дан био најкраћи а ноћ најдужа у овој нашој северној хемисфери, коју ће већ сутра Сунце почети, лагано, све дуже да захвата, док смо се увлачили у постеље на спратове, зачуо сам глас, не глас него уздах свога суседа:

-- Да није још ове ноћи!...

Такао ме је горко и одјекнуо у срцу тај очај и ритам тих речи, па је наставио сву ноћ, да се ломи и нејасно прелама у мени, и да се претвара у речи, којима сам сутрадан, када сам их записао, дао наслов:

ШЛЕСКО БДЕЊЕ

Да није још ове ноћи
да нам сећања угаси и мутне ове жуди,
да није још ове ноћи
никад ти, друже, не бих могао доћи,
залуд би чекала мој корак да те из самоће разбуди!

Да није још ове ноћи
да нам небо склопи, ово грдно, и наше очи,
да нам ове ноћи није
зар бих још знао какве су твоје очи,
зар бих се сећао какве све боје крије
небо Србије?

Да нема још ноћи ове
да нам јаву успава и бистре пробуди снове,
да ове ноћи још нема,
никад, ах никад Морава протекла не би између ових жица,
и зар би икад, у пустој овој Шлеској залистала липа,
до облака голема,
и у грању њеном запевала птица!

Да ноћи ове још нема!...

-- Шта сужњу црном остаје?

Ноћ нека довек траје!...

 

 

Atačmenti



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 05:18 14.07.2016

У читанку...

... је био запакован тек део идеологије. Остатак је био у лектири, програму историје, Титовим сликама у свакој учионици, празницима, па онда даље -- у медијима, синдикатима, Партији, политичким телима, месним заједницама, полицији, партијским активима на факултету, у ОУРу, у болницама, школама...

Свуда.
А ти тражиш на само једном месту.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:22 14.07.2016

Re: У читанку...

А ти тражиш на само једном месту.

Не тражим на само једном месту. Само примећујем да је на том једном месту било мање него што сам мислио.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:30 14.07.2016

Re: У читанку...

Мада, добро је да се експлицитно постави и та твоја (допусти да је тако назовемо) теза:

6) Пропаганде је било много, али не и у читанкама.
urbana_gerila urbana_gerila 06:56 14.07.2016

Re: У читанку...

marco_de.manccini
Само примећујем да је на том једном месту било мање него што сам мислио.


oprez, gospodo, neprijateljska emigracija ne prestaje da rovari protiv tekovina antikomunističke borbe i demokratske revolucije!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:59 14.07.2016

Re: У читанку...

3) Пропаганде је било много, али је у том периоду, негде друга половина шездесетих и прва половина седамдесетих, из неког разлога, идеолошка стега ипак мало попустила, док су у времену пре тога (ближе Другом светском рату) и доцније (године око Титове смрти) комесари били предострожнији.


ja bih išao sa ovom izjavom, naime, učenik sam OŠ poslednje jugoslovenske generacije (1982-1990., hajde de, još rođeni 1976. su bili jugoslovenski osnovnoškolci) - od 1982. do 1988. se forsirao, neuobičajeno mnogo, Drug Tito, prema kojem sam već stekao averziju i pitao se čemu sve ovo klanjanje umrloj osobi, da bi nam 1988. umesto Starog tutnuli Novog, Druga Slobu, sa sve direktnim prenosom zakletve, preko školskog razglasa, novog Druga Tita, Druga Slobodana. zahvaljujući obojici sam stekao apsolutnu averziju prema komunizmu. premda objektivno, nije mi bilo ni teško da se distanciram pošto sam unuk političkog robijaša u tom sistemu - nikakvi generali, nikakva murija, JNA ili ugodna pozicija u društvu, pa da gledam nešto na to vreme s nostalgijom.

opet, protiv ovog današnjeg meme-ustaštva i meme-četništva, ne bi bio loš jedan, ograničeno moćni, meme-Stari, a da se stvari potom vrate pod demokratsku kontrolu, mada je i to жељепуно размишљање, pošto demokratija, kanda, izumire kao društvenopolitička koncepcija...

... jedna stvar mi, međutim, ovako povjesno, nije jasna, zašto Drug Stari nije odradio defašizaciju Republike Hrvatske? bio je osjećajan prema svojima?
urbana_gerila urbana_gerila 07:02 14.07.2016

Re: У читанку...

Predrag Brajovic
... је био запакован тек део идеологије. Остатак је био у лектири, програму историје, Титовим сликама у свакој учионици, празницима, па онда даље -- у медијима, синдикатима, Партији, политичким телима, месним заједницама, полицији, партијским активима на факултету, у ОУРу, у болницама, школама...

Свуда.
А ти тражиш на само једном месту.


kako ono beše, brajoviću, ti si poginuo u nepoštednoj borbi protiv lektire?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:04 14.07.2016

Re: У читанку...

urbana_gerila
marco_de.manccini
Само примећујем да је на том једном месту било мање него што сам мислио.


oprez, gospodo, neprijateljska emigracija ne prestaje da rovari protiv tekovina antikomunističke borbe i demokratske revolucije!


još iz Čikaga, ovamo kao, ne ide u četničke kružoke, a stavlja ovde sve pod znak pitanja, žena mu se javlja kao urban lik, a ovamo cela porodica nosi, sigurno, četničke gunjeve ispod svakodnevne garderobe!

raspnimo ga, raspnimo ga!

marco_de.manccini marco_de.manccini 07:08 14.07.2016

Re: У читанку...

još iz Čikaga, ovamo kao, ne ide u četničke kružoke, a stavlja ovde sve pod znak pitanja, žena mu se javlja kao urban lik, a ovamo cela porodica nosi, sigurno, četničke gunjeve ispod svakodnevne garderobe!

Кад идем у Виндзор (Канада, преко пута Детроита) обавезно одседам у згради која се зове "Дража Михајловић" (или тако некако).
urbana_gerila urbana_gerila 07:10 14.07.2016

Re: У читанку...

Srđan Fuchs
urbana_gerila
marco_de.manccini
Само примећујем да је на том једном месту било мање него што сам мислио.


oprez, gospodo, neprijateljska emigracija ne prestaje da rovari protiv tekovina antikomunističke borbe i demokratske revolucije!


još iz Čikaga, ovamo kao, ne ide u četničke kružoke, a stavlja ovde sve pod znak pitanja, žena mu se javlja kao urban lik, a ovamo cela porodica nosi, sigurno, četničke gunjeve ispod svakodnevne garderobe!

raspnimo ga, raspnimo ga!



bro - nisi koncentrisan...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:26 14.07.2016

Re: У читанку...

или "Ко зна какву је то дете чуло око себе реч која га је навела да пође храбро у сусрет Великом Ратнику и Великоме Миротворцу? ... у свим влажним очима читала се иста жеља: Да тај неуморни проповедник и борац мира и сарадње међу народима успе већ једном да, носећи у наручју млади нараштај, заустави и ућутка захукталу неман мржње, зла и смрти у свету -- заувек!" (Вељко Петровић).



da li je moguće da je ovo pisao NAŠ Veljko Petrović, Somborac, kaluđersko dete?! potpuno je očevog Hrista ili Jovana Krstitelja pripisao Starom... sigurno je preminuo razočaran u sebe, kao onaj Pan iz priče Bore Pekića? inače, na jezičku začkoljicu, nije pogrešio ovde Veljko, naime, VelikoM je neodređeno, ali pošto se odredio u ratu kao borac za mir, postao je VelikomE.

marco_de.manccini
još iz Čikaga, ovamo kao, ne ide u četničke kružoke, a stavlja ovde sve pod znak pitanja, žena mu se javlja kao urban lik, a ovamo cela porodica nosi, sigurno, četničke gunjeve ispod svakodnevne garderobe!

Кад идем у Виндзор (Канада, преко пута Детроита) обавезно одседам у згради која се зове "Дража Михајловић" (или тако некако).


Profesore, Profesore, ko Vas ne zna, još bi Vam i poverovao!

razmišljam sada, iniciran svojim ovogodišnjim posetama Slavoniji i Dalmaciji, i strahovladom pod kojom živi tamošnji nekatolički narod, preostala šačica jada, a to je da mi, ni Srbi ni Hrvati (a kako radim i sa ostalim Južnim Slovenima, tek Bošnjaci, Makosi, Kosovari i Crnogorci nisu, samo Slovenci jesu, ali i kod njih vršlja senka fašizma, na određenim nivoima "čistog i rasnog identiteta" ) nismo izgradili (post)moderni identitet, da se pitanja identiteta lome na Srednjevekovlju, ili ako je to Moderna, onda je najpoznije razdoblje NOB? ništa post-komunističko. vidiš to i po načinu izražavanja ljudi, naime, kada neko želi da zvuči izrazito intelektualno, on ne govori kao što oseća, već štanca nekakve rečenice, očito neprirodno i očito ukorenjene u marksističkoj indoktrinaciji, usađenoj u nekoj fazi školovanja. nije ni čudo da sam ja pola srednje proveo po kojekakvim plišanim Revolucijama, drakstorima, i po vračarskim parkovima i sokacima - i pomalo na Severu, dok nisu Bosanci otišli i dok nije krenula, apsolutno i otvoreno, arkanovština po tribinama.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:28 14.07.2016

Re: У читанку...

urbana_gerila


bro - nisi koncentrisan...


sfatio sam zezu bre, Ju Dži, ša ti je, sprečavam bukvalizam pre nego Emsi otvori post!
urbana_gerila urbana_gerila 07:40 14.07.2016

Re: У читанку...

Srđan Fuchs
urbana_gerila


bro - nisi koncentrisan...


sfatio sam zezu se bre, Ju Dži, ša ti je, sprečavam bukvalizam pre nego Emsi otvori post!


ja baš sa pritajenim nastrpljenjem isčekujem čarlijevo činodejstvovanje, poslodavci su mu u kurcu čim angažuju te niskoprofilne, ali, tu i tamo, ipak ume da zaiskri neočekivani žar u toj neinventivnosti sa kojom on obavlja posao.

još, pajz, ovde postoji i dodatni izazov - sukob profesionalne etike sa njegovom titov gastarbajter historijom.
krkar krkar 11:25 14.07.2016

Re: У читанку...

Само примећујем да је на том једном месту било мање него што сам мислио.


marco_de.manccini marco_de.manccini 14:15 14.07.2016

Re: У читанку...

da li je moguće da je ovo pisao NAŠ Veljko Petrović, Somborac, kaluđersko dete?!

Јесте.

У читанци после једног од његових текстова стоји његов црно-бели портрет и кратак запис:

Вељко Петровић је наш поѕнати савремени приповедаш и песник. Рођен је 1884. године у Сомбору, а умро 1967. у Београду. Објавио је више књига приповедака (Препелица у руци, Изданци из опаљена грма, Дах живота и др.) и песама. Вељко Петровић је песник Војводине, њених људи и пејсажа.

*

Иначе, мали портрет и кратак запис о аутору иде после већине текстова. Како рекох, књига је веома добро уређена и урађена.
urbana_gerila urbana_gerila 14:36 14.07.2016

Re: У читанку...

marco_de.manccini
da li je moguće da je ovo pisao NAŠ Veljko Petrović, Somborac, kaluđersko dete?!

Јесте.

У читанци после једног од његових текстова стоји његов црно-бели портрет и кратак запис:

Вељко Петровић је наш поѕнати савремени приповедаш и песник. Рођен је 1884. године у Сомбору, а умро 1967. у Београду. Објавио је више књига приповедака (Препелица у руци, Изданци из опаљена грма, Дах живота и др.) и песама. Вељко Петровић је песник Војводине, њених људи и пејсажа.

*

Иначе, мали портрет и кратак запис о аутору иде после већине текстова. Како рекох, књига је веома добро уређена и урађена.



opšte je poznato da je taj panegirik nastao prilikom petrovićevih nastojanja da ga prime u skoj, što je bila odskočna daska za respektabilno mesto mlađeg referenta u gradskoj čistoći.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:39 14.07.2016

Re: У читанку...

Кад идем у Виндзор (Канада, преко пута Детроита) обавезно одседам у згради која се зове "Дража Михајловић" (или тако некако).


Profesore, Profesore, ko Vas ne zna, još bi Vam i poverovao!

Бре, што да ми не верујеш, тамо живе људи, исти као и ми, иду ујутру на посао, дођу кући увече, само у простору пред лифтом на приземљу има неколико слика и нису Титове. Приквече ту седну бабе и деде из зграде на клупице и причају.
blogovatelj blogovatelj 15:44 14.07.2016

Re: У читанку...

oprez, gospodo, neprijateljska emigracija ne prestaje da rovari protiv tekovina antikomunističke borbe i demokratske revolucije!


Oksford 1981. Letnja škola engleskog jezika, u organizaciji turističke agencije Kompas iz Ljubljane. Polaznici su učenici uzrasta od 11 do 22 godine. Doduše nas osnovaca bilo je petoro, od ukupno šezdesetak duša. Od toga njih troje je je završilo osmi razred, možda bi se oni morali računati u srednjoškolce.
Pošto je tu bilo i maloletnih osoba, bio je tu lik iz agencije koji je kao pratio šta se nama maloletnima dešava. E sad, to bi sve bilo u redu da je on to i radio. Međutim, on nam je neprestano pričao da pazimo da nas ne zavrbuju četnici, jedino ga se po tome sećam. I interesantno je da ga nikada nismo čuli da pominje ustaše.
blogovatelj blogovatelj 15:48 14.07.2016

Re: У читанку...

Кад идем у Виндзор (Канада, преко пута Детроита) обавезно одседам у згради која се зове "Дража Михајловић" (или тако некако).


Za Vidovdan, na kanadskoj strani na Nijagari imaš Vidovdanski sabor Srba. Možeš i tamo da odeš. Kažu da pored grmljavine narodnjaka i pečenja svake godine bude i dobre tuče među posetiocima.
blogovatelj blogovatelj 15:49 14.07.2016

Re: У читанку...

kaluđersko dete


U moje vreme kaluđeri nisu pravili decu.

PS. Bar ne da se zna da je neko kaluđersko dete.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:19 14.07.2016

Re: У читанку...

Blogi brate, ne budi Emsi (po bukvalizmu). Predmetnom Veljku Petrovicu majka je bila protina kci i umrla rano, a otac mu se zamonasio i kao jeromonah Gerasim (Petrovic) je predavao potom katehetiku na Karlovackoj bogosloviji, dok je sam Veljko odrastao pod okriljem Patrijarshije u Sremskim Karlovcima. Inace, jedan od kljucnih novosadskih socijaldemokrata i ljudi u borbi za osamostaljenje Vojvodine i prikljuchenije Voshenjke Kraljevini Srbiji. Iz najuzeg kruga Vase Stajica i njegove ekipe. Ko bi rekao da ga je Partija tako nizvrgnula?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:28 14.07.2016

Re: У читанку...

marco_de.manccini

Бре, што да ми не верујеш, тамо живе људи, исти као и ми, иду ујутру на посао, дођу кући увече, само у простору пред лифтом на приземљу има неколико слика и нису Титове. Приквече ту седну бабе и деде из зграде на клупице и причају.


ma znam, shalim se i mistifikujem, da bude tema posecenija. ne znam sta za Chichu da mislim, jasno mi je da je ta stara emigracija njemu naklonjena, medjutim, kada vidis ko ga u zemlji podrzava, prozme te jeza. a opet, kada mi ti starci, koje pominjes, dodju u Jerusalim, svi me obgrle i obljube ovde, "како им на лепом српском објасним све о Јеванђељима и Христовом граду." to rade i braca Hrvati-starine, no oni se sete da "iako sam Zidov, sam i Srbin, i da ne trebaju s takvim prisni biti". u biti, siroma narod, pogubljen skroz.
maksa83 maksa83 16:35 14.07.2016

Re: У читанку...

no oni se sete da "iako sam Zidov, sam i Srbin, i da ne trebaju s takvim prisni biti".

Zvuči gore nego vampir-vukodlak, tzv. hibrid...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:52 14.07.2016

Re: У читанку...

ne brini, ima ovde sns-ovih likova koji veruju da sam gore cak i od Hibrida - da sam sam Antihrist, Srbin a Izraelac!
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:08 15.07.2016

Re: У читанку...

Srđan Fuchs
или "Ко зна какву је то дете чуло око себе реч која га је навела да пође храбро у сусрет Великом Ратнику и Великоме Миротворцу? ... у свим влажним очима читала се иста жеља: Да тај неуморни проповедник и борац мира и сарадње међу народима успе већ једном да, носећи у наручју млади нараштај, заустави и ућутка захукталу неман мржње, зла и смрти у свету -- заувек!" (Вељко Петровић).



da li je moguće da je ovo pisao NAŠ Veljko Petrović, Somborac, kaluđersko dete?! potpuno je očevog Hrista ili Jovana Krstitelja pripisao Starom... sigurno je preminuo razočaran u sebe, kao onaj Pan iz priče Bore Pekića?


Пељко Ветровић
emsiemsi emsiemsi 10:43 17.07.2016

Re: У читанку...

Srđan Fuchs
Blogi brate, ne budi Emsi (po bukvalizmu). Predmetnom Veljku Petrovicu majka je bila protina kci i umrla rano, a otac mu se zamonasio i kao jeromonah Gerasim (Petrovic) je predavao potom katehetiku na Karlovackoj bogosloviji, dok je sam Veljko odrastao pod okriljem Patrijarshije u Sremskim Karlovcima. Inace, jedan od kljucnih novosadskih socijaldemokrata i ljudi u borbi za osamostaljenje Vojvodine i prikljuchenije Voshenjke Kraljevini Srbiji. Iz najuzeg kruga Vase Stajica i njegove ekipe. Ko bi rekao da ga je Partija tako nizvrgnula?

Појасни (болдовано) !
Успут --- да ли сам већ рекао да је Тито био најобичније ђубре (буквално), а лидершип уз њега (Хрвати и Словенци) најобичнија гамад. Срби који су се ту мували су били најобичније будалчине. Уз наду да су Срби на добром путу да више не наседају на сличне идиотарије (и тебе сврставам ту, дакле, да ћеш и ти надоћи, у потпуности), желим нама Србима све најбоље, наравно, (за буквалисте да додам), и свима осталим који са нама живе. Хрвати, Зловенци, муслимани, Шифтари нека мисле о својима - верујем да су у стању, а ми ћемо о нама.
emsiemsi emsiemsi 10:44 17.07.2016

Re: У читанку...

Srđan Fuchs
ne brini, ima ovde sns-ovih likova koji veruju da sam gore cak i od Hibrida - da sam sam Antihrist, Srbin a Izraelac!

Нису у праву - ти си сасвим солидан Србин који се развија у добром правцу.
makemyday makemyday 07:29 14.07.2016

Tačnije

s obzirom da je ukupan broj objavljenih tekstova 110 rezultat je Tito 0,2 : četnici 0.
urbana_gerila urbana_gerila 07:49 14.07.2016

Re: Tačnije

makemyday
s obzirom da je ukupan broj objavljenih tekstova 110 rezultat je Tito 0,2 : četnici 0.


mislim da je ta nepreciznost - samo vid perfidnog vrbovanja onih koji sebe smatraju neutralnim.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:37 14.07.2016

Re: Tačnije

s obzirom da je ukupan broj objavljenih tekstova 110 rezultat je Tito 0,2 : četnici 0.

Eto šta ti je indoktrinacija, mogao sam i tako da se izrazim, u procentima, relativno, a ja ... tras ... apsolutizam!
rade.radumilo rade.radumilo 07:50 14.07.2016

Nije se baš primila

Komunistička propaganda očito ne leži ljudskom biću. Osim kod male grupe fanatika (odvojiti od oportunista) nikada se nije primila kod običnih ljudi. Ne samo u SFRJ, već svuda gde je komunizam "implementiran" od 1917-e na ovamo. Takođe, treba napraviti razliku između levičarskih ideja i "naviknutosti" na socijalni sistem u društvu i na radnim mestima.
Sa druge strane, desničarska propaganda gađa neke od osnovnih emocija ljudskog bića. Jednom kada se primi kod pojedinca, ostaje do smrti. Dobar primer je sukob generacija u Nemačkoj, šezdesetih godina, kada su stasale generacije rođene posle II sv. rata.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:02 14.07.2016

Re: Nije se baš primila

jbte, kada će hrvatske post- generacije stasati više? smoriše tamo meme-ustaše. još je kod nas (na primerku Novog Sada) superdemokratska atmosfera spram Hrvatske - Hrvatska je najagresivnije desno u celom okruženju!
rade.radumilo rade.radumilo 11:04 14.07.2016

Re: Nije se baš primila

bte, kada će hrvatske post- generacije stasati više?


Nije ni u Nemačkoj to trajalo samo za vreme nacizma. Ako malo bolje pogledaš, celo njesra je počelo negde sa Bizmarkom, da bi kulminiralo sa Hitlerom. Bilo je potrebno da ih ozbiljno polupaju, kako bi se opametili, a i tada tek sa generacijama rođenim nakon svega toga.
Nama ovde na Balkanu je tek potrebno da dobijemo preko nosa, pa ćemo tek nakon toga i nakon nekog vremena prestati da pravimo sranja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:00 14.07.2016

Re: Nije se baš primila

jedini scenario da Hrvate neko nalupa je neka fiktivna evroazijska Alijansa, ili racionalnije, da Merkelka pozivi kao Kancelarka jos ljeta dvajes i da spovede Hrvatima German-key defashizaciju kulture.
elenold elenold 20:33 14.07.2016

Re: Nije se baš primila

rade.radumilo
. .
Nama ovde na Balkanu je tek potrebno da dobijemo preko nosa, pa ćemo tek nakon toga i nakon nekog vremena prestati da pravimo sranja.

U bre , pa nece imati ko od Srba da prima preko nosa. Mi smo ostaci naroda, kako rece moj prijatelj, pa zar nismo toliko nastradali od Turaka, otomanska imperija koja je do Beca dolazila je punu svoju snagu na Srbima trosila, tolike zrtve u prvom svetskom ratu i tamn se poceo narod zanavljati ( izmedju dva velika rata porodive su imale mnoho dece), dooslo do nesretnog bratoubilackog rata kod Srba u vrtlogu sukoba Engleza Germana i Rusa. I nakon toga u geostrateskom naletu Amerikanaca i prakticno ponistavanje Jalte , a kazu da su iza njih uvek Englezi , 90 godina, daljnje stradanje Srba da bi na kraju ako se dobro secam i u Hrvatskoj i u Bosni a posle i sama Srbija bila bombardpvana. Mozid misliti na vrhu snage NATO uvodi demokratiju u Srbiju bombardovanjem i rusenjem infraszrukture? naravno mimo medjunarodnog prava.
Mi smo ostaci, ostataka od naroda i sva ova prica , za mene, o partizanima i cetnicima, o Titu i Drazi,
jesamo prica o velikoj tragedijo jednog za mene casnog i sposobnog naoda.
Nrravno tragicns sudbine i partizana i citnika i posle suceljavanja potomaka, govori o velicini tragedije naroda. I dokle smo dosli .
nsarski nsarski 20:40 14.07.2016

Re: Nije se baš primila

Nama ovde na Balkanu je tek potrebno da dobijemo preko nosa, pa ćemo tek nakon toga i nakon nekog vremena prestati da pravimo sranja.


Radumilo, ako razumem, da se ti nesto pitas, ti bi medj' Srbe jednu atomsku proterao da se najzad dozovu pameti, zar ne? Pa ko prezivi, "i nakon nekog vremena", bice po ukusu boljih. Aferim.
tetris tetris 23:12 14.07.2016

Re: Nije se baš primila

ti bi medj' Srbe jednu atomsku proterao da se najzad dozovu pameti, zar ne? Pa ko prezivi, "i nakon nekog vremena", bice po ukusu boljih

Sve i da grune neka atomska, male su šanse da bi oni "pretekli" postali Japanci
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:13 15.07.2016

Re: Nije se baš primila

kakve smo hude sreće, jedini preživeli u ovom scenariju bi bili Vučić i Ceca.





maksa83 maksa83 07:52 14.07.2016

Drug Vinetu

Dole je komad Vinetua kog nema u SFRJ izdanjima.

Koga mrzi da čita, radi se o monologu bivšeg komunističkog revolucionara koji se pokajao zbog svoje komunističke revolucionarnosti i da bi okajao komunističke grehe želi Vinetua da prevede u Hrišćanstvo.

Taj deo je SFRJ cenzor izbacio, ovo dole je iz savremenog necenzurisanog izdanja.

----------------------
Ustao je i pošao da bi izbjegao nova pitanja. Pošao sam za njim.

— Sir — rekao sam — dopustite mi da pođem s vama. Obećavam da neću ni reći, ni učiniti nešto što bi vam moglo škoditi. Shvaćam Inču— čuna i Winnetoua.

— Da, pođite sa mnom, sir. Otišao sam od bijelaca i ništa ne želim da znam o njima. Ali vi ste mi se svidjeli i zato prošetajmo malo. Čini mi se da ste vi najrazumniji od svih ovih ljudi. Imam li pravo?

— Ja sam najmlađi, ali nisam prepreden, niti ću to postati.

— Niste prepredeni? Ali takav je gotovo svaki Amerikanac.

— Ja nisam Amerikanac.

— Odakle ste, ako smijem pitati?

— Zašto ne. Nema razloga da zatajim svoju domovinu, koju volim. Ja sam Nijemac.

— Nijemac? — iznenadi se i odmah nastavi na njemačkome: — Tada vam želim dobrodošlicu, zemljače! To je svakako ono što me je kod vas odmah privuklo. Mi Nijemci smo osebujni ljudi. Naša srca odmah osjete pripadnika svog naroda!... Nijemac, koji je postao Apačem! Ne čini vam se to neobičnim?

— Nije neobično. Božji putevi su čudni, ali uvijek naravni.

— Božji putevi! Zašto spominjete Boga, a ne providnost, udes, fatum, kismet, slučaj?

— Zato jer sam kršćanin kojega ne napušta vjera u Boga.

— Upravo tako! Vi ste sretan čovjek! Da, imate pravo: Božji putevi su često neobični, ali uvijek naravni. Najveća čuda su posljedice naravnih zakona, a svakodnevne prirodne pojave velika su čuda. Nijemac, znanstvenik, pa onda pravi Apač. To je doista neobično. Ali put koji me vodio do cilja, posve je prirodan.

Najprije me je sa sobom poveo samo iz pristojnosti. No, sada se radovao što može sa mnom pripovijedati. Ubrzo sam zaključio da je to veoma naobražen i osjećajan čovjek, ali nisam se usudio raspitivati o njegovoj prošlosti. On nije bio tako obazriv i zanimao se za moj život i ja sam opširno odgovarao. Nismo otišli daleko od logora kad smo stigli do nekog stabla. Sada sam mogao pažljivo promatrati njegovo lice. Život je na njemu urezao duboke brazde, brazde nevolje, sumnje, briga, bijede i oskudice. Kako su često njegove oči izražavale mračno raspoloženje, prijetnju, strah, možda i očajanje, a sada bijahu bistre i mirne poput planinskog jezera neuznemiravanog vjetrom, ali tako duboke da nisi mogao znati što počiva na njihovu dnu. Kad je od mene čuo sve što ga je zanimalo, lagano kimne glavom.

— Vi ste na početku bitke kojoj sam ja stigao do kraja. Ali ona će za vas biti samo izvanjska, ne unutarnja. Vi u sebi imate Boga koji vas neće nikada napustiti. Sa mnom je bilo drukčije. Ja sam izgubio Boga kad sam napustio domovinu i umjesto bogatstva koje pruža čvrsta vjera, prihvatio ono najlošije u čovjeku... zlu savjest.

Pri tim riječima pogledao me ispitivački. Kako je moje lice ostalo mirno, upita me:

— Zar niste šokirani?

— Zbog čega?

— Ipak razmislite: zla savjest!

— Pa niste postali lopov ili ubojica. Niste sposobni za takve niskosti. On mi stisne ruku.

— Od srca vam zahvaljujem! Ali ipak se varate. Bio sam lopov koji je mnogo, mnogo ukrao. I to dragocjene dobrote! A bio sam i ubojica. Koliko sam samo duša ubio! Predavao sam na visokoj školi, nije važno gdje, i prihvatio sam ideje racionalizma. Moj bog zvao se razum. Moja najveća oholost kao slobodoumnika bila je u tome što sam odbacio Boga sitničavo dokazujući da je vjera u Boga besmislica. Bio sam dobar govornik, pa sam za sobom povukao svoje slušatelje. Korov, koji sam punim rukama sijao, ubrzo je niknuo ne izgubivši nijedno zrno sjemena. Jer bio sam masovni lopov, masovni razbojnik koji je svojim bližnjima oduzeo vjeru u Boga i pouzdanje. Tada je došlo vrijeme revolucije. Tko ne priznaje Boga, tome nisu sveti ni kralj ni vlast. Otvoreno sam predvodio nezadovoljnike. Upijali su riječi s mojih usana, opijali se otrovom za koji sam, dakako, držao da je spasonosni lijek. Oni su nagrnuli u gomili i latili se oružja. Koliko ih je samo poginulo! Postao sam njihov ubojica, i ne samo ubojica u tim sukobima. Oni koji nisu poginuli, umrli su iza zatvorskih zidina. Čak i njih imam na savjesti. Dakako, za mnom je izdana tjeralica. Ja sam pobjegao i izgubio domovinu i nitko me nije žalio. Nijedna voljena duša nije bila zbog mene u žalosti. Čak ni otac ni majka, ni brat ni sestra, a još manje rođaci. Nijedno oko nije za mnom zaplakalo, ali mnogi su zaplakali zbog mene. Ali tada o tome nisam razmišljao, sve dok me saznanje nije poput udarca toljage gotovo sravnilo sa zemljom.

— Dan prije nego što sam prešao granicu, progonila me policija koja mi je stalno bila za petama. Bilo je to u nekom rudarskom naselju. Slučajno sam se sklonio u neki mali vrt uz siromašnu kućicu i tu su mi se, ne znajući tko sam, povjerile jedna starica i njena kći koje sam zatekao u niskoj sobici. Vjerujući da sam drug njihovih muževa, one su me sklonile. Tada su, sjedeći pored mene u mračnom kutu, gorko plačući ispričale svoju teška tugu. Bile su siromašne, ali zadovoljne. Kći se pred godinu dana udala. Njen muž čuo je jedan moj govor koji ga je zanio. Na idući skup poveo je i tasta, a otrov je djelovao i na njega. Ja sam uništio ta četiri ljudska bića i njihovu sreću. Mladić je stradao na bojnom polju, koje i nije bilo polje časti, a stari otac osuđen je na dugogodišnju tamnicu. To mi je ispričala ta žena koja me, začetnika njene nesreće, spasila. Navela je moje ime kao ime onoga tko ih je zaveo.

Bio je to udarac toljagom koji me pogodio. Božji mlin je počeo mljeti. Bio sam na slobodi, ali u duši trpio sam muke na koje me nijedan sudac nije mogao osuditi. Lutao sam od grada do grada i nigdje se nisam mogao skrasiti. Savjest me je užasno mučila. Koliko god sam često bio nadomak samoubojstva, uvijek me je neka nevidljiva ruka zadržala — Božja ruka. Nakon godina nemira i kajanja ona me je odvela do jednog njemačkog svećenika u Kansasu gdje sam se uz njegovu pomoć uspio primiriti. Nakon dugih nedoumica, kajanja i utjeha pronašao sam čvrstu vjeru i unutarnji mir. Gospode, koliko sam ti zahvalan zbog toga!

Utonuo u dugu šutnju, nehotice je sklopio ruke. Tada je nastavio:

— Da bih iznutra ojačao, pobjegao sam od svijeta i ljudi. Otišao sam u divljinu. Ali ne zbog same vjere, već da pomažem. Stablo vjere mora roditi djelom. Želio sam djelovati, ako je ikako moguće suprotstaviti se mojim ranijim nastojanjima. Vidio sam da se crveni čovjek očajnički opire svom uništenju. Vidio sam ubojicu kako rije po njegovu tijelu i srce mi je planulo gnjevom i sažaljenjem. Njegova sudbina bila je zapečaćena i nisam je mogao izmijeniti. Ali ipak sam mogao nešto učiniti: olakšati mu smrt i njegove posljednje trenutke, obasjati ga ljubavlju da ne klone. Tako sam otišao Apačima prenoseći svoje učenje, prilagodivši svoje djelovanje njihovom potrebama. Stekao sam njihovo povjerenje i postigao uspjeh. Htio bih da bolje upoznate Winnetoua. Upravo je on moje djelo. Taj mladić je nadaren. Da je sin nekog europskog vladara, postao bi veliki vojskovođa i još veći mirovni knez. Ali kao potomak indijanskog poglavice i on će nestati kao i njegova rasa. Hoću li doživjeti dan kad će se on nazvati kršćaninom! Ako to ne doživim, želim barem da do trenutka svoje smrti budem pored njega u svakoj opasnosti i nevolji. On je moje duhovno dijete. Volim ga više od samoga sebe. I ako mi jednom bude suđena sreća da svojim srcem zaustavim zrno namijenjeno njemu, tada ću radosno umrijeti misleći pritom kako će ta smrt biti ujedno i posljednje okajanje mojih ranijih grijeha!

Kleki— petra je zašutio i spustio glavu. Ja sam bio duboko uzbuđen i nisam progovorio ni riječi, jer sam osjećao kako bi svaka napomena nakon takvog priznanja zvučala isprazno. Objeručke sam ga prihvatio za ruku i srdačno je stisnuo. On me je razumio i uzvratio laganim naklonom glave i stiskom. Prošlo je neko vrijeme prije nego stoje upitao:

— Kako je samo došlo do toga da vam sve ispričam? Danas vas prvi put vidim i možda vas više nikada neću vidjeti. Ili je to možda Božja volja da se ovdje sretnemo? Zapamtite, ja, raniji poricatelj Boga, pokušavam se sada na sve načine vratiti toj najvišoj volji. Obuzeo me neobičan, blag osjećaj koji mi steže srce, ali ne boli. Slično raspoloženju kad ujesen pada lišće. Kako će se otkinuti list mog životnog stabla? Tiho, lagano i krotko? Ili će biti otkinuto još prije nego stigne jesen mog života?

Tiho je i s čežnjom gledao u dolinu. Tada sam vidio da stižu Inču— čuna i Winnetou. Jahali su i za sobom vodili Kleki— petrina konja. Ustali smo da bismo se vratili u logor i stigli smo kad i oni. Rattler je stajao naslonjen na kola i zurio je u nas zacrvenjela, podbuhla lica...
urbana_gerila urbana_gerila 08:06 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

maksa83
Dole je komad Vinetua kog nema u SFRJ izdanjima.

Koga mrzi da čita, radi se o monologu bivšeg komunističkog revolucionara koji se pokajao zbog svoje komunističke revolucionarnosti i da bi okajao komunističke grehe želi Vinetua da prevede u Hrišćanstvo.

Taj deo je SFRJ cenzor izbacio, ovo dole je iz savremenog necenzurisanog izdanja.

----------------------
Ustao je i pošao da bi izbjegao nova pitanja. Pošao sam za njim.

— Sir — rekao sam — dopustite mi da pođem s vama. Obećavam da neću ni reći, ni učiniti nešto što bi vam moglo škoditi. Shvaćam Inču— čuna i Winnetoua.

— Da, pođite sa mnom, sir. Otišao sam od bijelaca i ništa ne želim da znam o njima. Ali vi ste mi se svidjeli i zato prošetajmo malo. Čini mi se da ste vi najrazumniji od svih ovih ljudi. Imam li pravo?

— Ja sam najmlađi, ali nisam prepreden, niti ću to postati.

— Niste prepredeni? Ali takav je gotovo svaki Amerikanac.

— Ja nisam Amerikanac.

— Odakle ste, ako smijem pitati?

— Zašto ne. Nema razloga da zatajim svoju domovinu, koju volim. Ja sam Nijemac.

— Nijemac? — iznenadi se i odmah nastavi na njemačkome: — Tada vam želim dobrodošlicu, zemljače! To je svakako ono što me je kod vas odmah privuklo. Mi Nijemci smo osebujni ljudi. Naša srca odmah osjete pripadnika svog naroda!... Nijemac, koji je postao Apačem! Ne čini vam se to neobičnim?

— Nije neobično. Božji putevi su čudni, ali uvijek naravni.

— Božji putevi! Zašto spominjete Boga, a ne providnost, udes, fatum, kismet, slučaj?

— Zato jer sam kršćanin kojega ne napušta vjera u Boga.

— Upravo tako! Vi ste sretan čovjek! Da, imate pravo: Božji putevi su često neobični, ali uvijek naravni. Najveća čuda su posljedice naravnih zakona, a svakodnevne prirodne pojave velika su čuda. Nijemac, znanstvenik, pa onda pravi Apač. To je doista neobično. Ali put koji me vodio do cilja, posve je prirodan.

Najprije me je sa sobom poveo samo iz pristojnosti. No, sada se radovao što može sa mnom pripovijedati. Ubrzo sam zaključio da je to veoma naobražen i osjećajan čovjek, ali nisam se usudio raspitivati o njegovoj prošlosti. On nije bio tako obazriv i zanimao se za moj život i ja sam opširno odgovarao. Nismo otišli daleko od logora kad smo stigli do nekog stabla. Sada sam mogao pažljivo promatrati njegovo lice. Život je na njemu urezao duboke brazde, brazde nevolje, sumnje, briga, bijede i oskudice. Kako su često njegove oči izražavale mračno raspoloženje, prijetnju, strah, možda i očajanje, a sada bijahu bistre i mirne poput planinskog jezera neuznemiravanog vjetrom, ali tako duboke da nisi mogao znati što počiva na njihovu dnu. Kad je od mene čuo sve što ga je zanimalo, lagano kimne glavom.

— Vi ste na početku bitke kojoj sam ja stigao do kraja. Ali ona će za vas biti samo izvanjska, ne unutarnja. Vi u sebi imate Boga koji vas neće nikada napustiti. Sa mnom je bilo drukčije. Ja sam izgubio Boga kad sam napustio domovinu i umjesto bogatstva koje pruža čvrsta vjera, prihvatio ono najlošije u čovjeku... zlu savjest.

Pri tim riječima pogledao me ispitivački. Kako je moje lice ostalo mirno, upita me:

— Zar niste šokirani?

— Zbog čega?

— Ipak razmislite: zla savjest!

— Pa niste postali lopov ili ubojica. Niste sposobni za takve niskosti. On mi stisne ruku.

— Od srca vam zahvaljujem! Ali ipak se varate. Bio sam lopov koji je mnogo, mnogo ukrao. I to dragocjene dobrote! A bio sam i ubojica. Koliko sam samo duša ubio! Predavao sam na visokoj školi, nije važno gdje, i prihvatio sam ideje racionalizma. Moj bog zvao se razum. Moja najveća oholost kao slobodoumnika bila je u tome što sam odbacio Boga sitničavo dokazujući da je vjera u Boga besmislica. Bio sam dobar govornik, pa sam za sobom povukao svoje slušatelje. Korov, koji sam punim rukama sijao, ubrzo je niknuo ne izgubivši nijedno zrno sjemena. Jer bio sam masovni lopov, masovni razbojnik koji je svojim bližnjima oduzeo vjeru u Boga i pouzdanje. Tada je došlo vrijeme revolucije. Tko ne priznaje Boga, tome nisu sveti ni kralj ni vlast. Otvoreno sam predvodio nezadovoljnike. Upijali su riječi s mojih usana, opijali se otrovom za koji sam, dakako, držao da je spasonosni lijek. Oni su nagrnuli u gomili i latili se oružja. Koliko ih je samo poginulo! Postao sam njihov ubojica, i ne samo ubojica u tim sukobima. Oni koji nisu poginuli, umrli su iza zatvorskih zidina. Čak i njih imam na savjesti. Dakako, za mnom je izdana tjeralica. Ja sam pobjegao i izgubio domovinu i nitko me nije žalio. Nijedna voljena duša nije bila zbog mene u žalosti. Čak ni otac ni majka, ni brat ni sestra, a još manje rođaci. Nijedno oko nije za mnom zaplakalo, ali mnogi su zaplakali zbog mene. Ali tada o tome nisam razmišljao, sve dok me saznanje nije poput udarca toljage gotovo sravnilo sa zemljom.

— Dan prije nego što sam prešao granicu, progonila me policija koja mi je stalno bila za petama. Bilo je to u nekom rudarskom naselju. Slučajno sam se sklonio u neki mali vrt uz siromašnu kućicu i tu su mi se, ne znajući tko sam, povjerile jedna starica i njena kći koje sam zatekao u niskoj sobici. Vjerujući da sam drug njihovih muževa, one su me sklonile. Tada su, sjedeći pored mene u mračnom kutu, gorko plačući ispričale svoju teška tugu. Bile su siromašne, ali zadovoljne. Kći se pred godinu dana udala. Njen muž čuo je jedan moj govor koji ga je zanio. Na idući skup poveo je i tasta, a otrov je djelovao i na njega. Ja sam uništio ta četiri ljudska bića i njihovu sreću. Mladić je stradao na bojnom polju, koje i nije bilo polje časti, a stari otac osuđen je na dugogodišnju tamnicu. To mi je ispričala ta žena koja me, začetnika njene nesreće, spasila. Navela je moje ime kao ime onoga tko ih je zaveo.

Bio je to udarac toljagom koji me pogodio. Božji mlin je počeo mljeti. Bio sam na slobodi, ali u duši trpio sam muke na koje me nijedan sudac nije mogao osuditi. Lutao sam od grada do grada i nigdje se nisam mogao skrasiti. Savjest me je užasno mučila. Koliko god sam često bio nadomak samoubojstva, uvijek me je neka nevidljiva ruka zadržala — Božja ruka. Nakon godina nemira i kajanja ona me je odvela do jednog njemačkog svećenika u Kansasu gdje sam se uz njegovu pomoć uspio primiriti. Nakon dugih nedoumica, kajanja i utjeha pronašao sam čvrstu vjeru i unutarnji mir. Gospode, koliko sam ti zahvalan zbog toga!

Utonuo u dugu šutnju, nehotice je sklopio ruke. Tada je nastavio:

— Da bih iznutra ojačao, pobjegao sam od svijeta i ljudi. Otišao sam u divljinu. Ali ne zbog same vjere, već da pomažem. Stablo vjere mora roditi djelom. Želio sam djelovati, ako je ikako moguće suprotstaviti se mojim ranijim nastojanjima. Vidio sam da se crveni čovjek očajnički opire svom uništenju. Vidio sam ubojicu kako rije po njegovu tijelu i srce mi je planulo gnjevom i sažaljenjem. Njegova sudbina bila je zapečaćena i nisam je mogao izmijeniti. Ali ipak sam mogao nešto učiniti: olakšati mu smrt i njegove posljednje trenutke, obasjati ga ljubavlju da ne klone. Tako sam otišao Apačima prenoseći svoje učenje, prilagodivši svoje djelovanje njihovom potrebama. Stekao sam njihovo povjerenje i postigao uspjeh. Htio bih da bolje upoznate Winnetoua. Upravo je on moje djelo. Taj mladić je nadaren. Da je sin nekog europskog vladara, postao bi veliki vojskovođa i još veći mirovni knez. Ali kao potomak indijanskog poglavice i on će nestati kao i njegova rasa. Hoću li doživjeti dan kad će se on nazvati kršćaninom! Ako to ne doživim, želim barem da do trenutka svoje smrti budem pored njega u svakoj opasnosti i nevolji. On je moje duhovno dijete. Volim ga više od samoga sebe. I ako mi jednom bude suđena sreća da svojim srcem zaustavim zrno namijenjeno njemu, tada ću radosno umrijeti misleći pritom kako će ta smrt biti ujedno i posljednje okajanje mojih ranijih grijeha!

Kleki— petra je zašutio i spustio glavu. Ja sam bio duboko uzbuđen i nisam progovorio ni riječi, jer sam osjećao kako bi svaka napomena nakon takvog priznanja zvučala isprazno. Objeručke sam ga prihvatio za ruku i srdačno je stisnuo. On me je razumio i uzvratio laganim naklonom glave i stiskom. Prošlo je neko vrijeme prije nego stoje upitao:

— Kako je samo došlo do toga da vam sve ispričam? Danas vas prvi put vidim i možda vas više nikada neću vidjeti. Ili je to možda Božja volja da se ovdje sretnemo? Zapamtite, ja, raniji poricatelj Boga, pokušavam se sada na sve načine vratiti toj najvišoj volji. Obuzeo me neobičan, blag osjećaj koji mi steže srce, ali ne boli. Slično raspoloženju kad ujesen pada lišće. Kako će se otkinuti list mog životnog stabla? Tiho, lagano i krotko? Ili će biti otkinuto još prije nego stigne jesen mog života?

Tiho je i s čežnjom gledao u dolinu. Tada sam vidio da stižu Inču— čuna i Winnetou. Jahali su i za sobom vodili Kleki— petrina konja. Ustali smo da bismo se vratili u logor i stigli smo kad i oni. Rattler je stajao naslonjen na kola i zurio je u nas zacrvenjela, podbuhla lica...



dijete makso, počeo sam da čitam ali nemam ja taj kindl kapacitet, pa, ne bilo ti zapoveđeno, reci da li sam dobro shvatio da će nemcu ovdašnjem, herr brajoviću, usnica zadrhtati i oko zasuziti?
maksa83 maksa83 08:18 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

dijete makso, počeo sam da čitam ali nemam ja taj kindl kapacitet, pa, ne bilo ti zapoveđeno, reci da li sam dobro shvatio da će nemcu ovdašnjem, herr brajoviću, usnica zadrhtati i oko zasuziti?

Sa tim stvarima se, dragi (ne)čitaoče, nikad ne zna...


Stavio sam tamo gore i što bi rekli na intervebovima tl;dr; (too long, didn't read) sažetak, pa nek' svako izvuče svoj zaključak - i gemanofil i germanofob, i Tito i Draža, i cvčak u polju, i pauk kosac, i leptir žut, i bumbar ljut (sambadi stop mi)...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:56 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

maksa83
(sambadi stop mi)...


protestant white supremacist crap. mada, postoji osnovna crta koja nagoveštava prelazak Nemca u Pravoslavno Indijanstvo, što je cenzor iz Opus Deija mogao procijeniti da je za zanijekati, te ga je i zanijekao kao cijelinu...

antioksidant antioksidant 08:56 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Rattler je stajao naslonjen na kola i zurio je u nas zacrvenjela, podbuhla lica...

ratler ce pokusati da puca u vinetua a kleki-petra ce skociti na putanju metka.
herojska smrt
Atomski mrav Atomski mrav 09:03 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

dijete makso, počeo sam da čitam ali nemam ja taj kindl kapacitet

Al' si uredno citirao ceo tekst? Daj bre...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:04 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

znači, ona drvarska epizoda je u stvari, iz Vinetua... kako se Stari dobro zezao, tebra...

maksa83 maksa83 09:17 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

protestant white supremacist crap.

Uodafak ti pričaš o?

Karl Maj ima katolički bekgraund, ako se to može reći za nekog ko je mladost proveo kao ozbiljan delikvent.

Kako god, od tih Nemaca koji su se bavili Amerikama meni je omiljen B. Traven, ako zbog nečeg naginjem u levo to je zato što sam ga zgutao u formativnim godinama - Troza, Pobuna Vešanih, Blago Sijera Madre, Bela Ruža. General iz Džungle, Mrtvački Brod...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:29 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

maksa83


Karl Maj ima katolički bekgraund, ako se to može reći za nekog ko je mladost proveo kao ozbiljan delikvent.



da, trebao sam prepoznati, po emociji, da je ketolik, mada, kod Nemaca je neznatna razlika, to je Angelka dobro uhendlovala u CDU.

pa dobro, ne grešim suštinski - pravoslavno katoličanstvo, u Misiji recimo, nije dobrodošlo u mejnstrim Vatikanu, kao ni protestantizam usled prevelikog racionalizma and challenging authorities, dok obadva su suštinski imperijalna, ekspanzivna, kolonijalna, a time nedobrodošla za YU cenzora... premda, mislim da je ovde cenzor nasumično obrisao, zbog pominjanja boga, ne udubljujući se u sadržaj previše. ko će znati?
maksa83 maksa83 09:32 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

premda, mislim da je ovde cenzor nasumično obrisao, zbog pominjanja boga, ne udubljujući se u sadržaj previše. ko će znati?

Cenzor je prepoznao vrlo eksplicitnu ispovest komunističkog revolucionara pokajnika i rekao "ovo u SFRJ neće moći".
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:48 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Koga mrzi da čita, radi se o monologu bivšeg komunističkog revolucionara koji se pokajao zbog svoje komunističke revolucionarnosti i da bi okajao komunističke grehe želi Vinetua da prevede u Hrišćanstvo.

Taj deo je SFRJ cenzor izbacio,


Ne mrzi me da čitam, nego mi muka da čitam, a zbog radi ;>

ovo dole je iz savremenog necenzurisanog izdanja.


Kao da ga je Krle prepevavao ;>> što je manje-više standard za savremene "prevode". Kao da pišu govore za političare, a siguran sam da bi "prevod", da je ovdašnji, sadržavao makar dva-tri primerka žikapisarskog "isto" ☻

NB - dok su neki tragali za cenzurisanim delovima Vinetua, mi smo bili u potrazi za cenzurisanim brojevima Alana Forda
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:00 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Kako god, od tih Nemaca koji su se bavili Amerikama meni je omiljen B. Traven, ako zbog nečeg naginjem u levo to je zato što sam ga zgutao u formativnim godinama - Troza, Pobuna Vešanih, Blago Sijera Madre, Bela Ruža. General iz Džungle, Mrtvački Brod...


A kad smo kod savremenih "prevoda", uporno čuvam stare "originale" Travenovih prevoda. Stare mahom kupusare ("moderni" naziv za stara mekopovezna, antikvarna izdanja) ali ne mogu da zamislim da ako ikada (koliko god da ih sve detaljno pamtim) poželim da ih ponovo pročitam, da moram da ili čitam prevod na engleski (*) - imam ih i sada, ali mi nekako ne "leže" preterano - ili neki sakati mehanički birokratski prevod.

(*) kaže sam Traven da je prvo pisao na engleskom, pa onda kao prevodio na nemački, ali malo ko mu veruje Evo recimo tekst iz Broda Mrtvaca - Mrtvačkog Broda

The Death Ship - The Story of an American Sailor
Originally written in English in 1923 or 1924, translated into German by B. Traven himself and first published as Das Totenschiff. Die Geschichte eines amerikanischen Seemanns in Berlin, 1926. The first edition in English appeared in 1934
milos_mijatovic milos_mijatovic 11:16 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

maksa83
Dole je komad Vinetua kog nema u SFRJ izdanjima.

Koga mrzi da čita, radi se o monologu bivšeg komunističkog revolucionara koji se pokajao zbog svoje komunističke revolucionarnosti i da bi okajao komunističke grehe želi Vinetua da prevede u Hrišćanstvo.

Taj deo je SFRJ cenzor izbacio, ovo dole je iz savremenog necenzurisanog izdanja.

----------------------
Ustao je i pošao da bi izbjegao nova pitanja. Pošao sam za njim.

— Sir — rekao sam — dopustite mi da pođem s vama. Obećavam da neću ni reći, ni učiniti nešto što bi vam moglo škoditi. Shvaćam Inču— čuna i Winnetoua.

— Da, pođite sa mnom, sir. Otišao sam od bijelaca i ništa ne želim da znam o njima. Ali vi ste mi se svidjeli i zato prošetajmo malo. Čini mi se da ste vi najrazumniji od svih ovih ljudi. Imam li pravo?

— Ja sam najmlađi, ali nisam prepreden, niti ću to postati.

— Niste prepredeni? Ali takav je gotovo svaki Amerikanac.

— Ja nisam Amerikanac.

— Odakle ste, ako smijem pitati?

— Zašto ne. Nema razloga da zatajim svoju domovinu, koju volim. Ja sam Nijemac.

— Nijemac? — iznenadi se i odmah nastavi na njemačkome: — Tada vam želim dobrodošlicu, zemljače! To je svakako ono što me je kod vas odmah privuklo. Mi Nijemci smo osebujni ljudi. Naša srca odmah osjete pripadnika svog naroda!... Nijemac, koji je postao Apačem! Ne čini vam se to neobičnim?

— Nije neobično. Božji putevi su čudni, ali uvijek naravni.

— Božji putevi! Zašto spominjete Boga, a ne providnost, udes, fatum, kismet, slučaj?

— Zato jer sam kršćanin kojega ne napušta vjera u Boga.

— Upravo tako! Vi ste sretan čovjek! Da, imate pravo: Božji putevi su često neobični, ali uvijek naravni. Najveća čuda su posljedice naravnih zakona, a svakodnevne prirodne pojave velika su čuda. Nijemac, znanstvenik, pa onda pravi Apač. To je doista neobično. Ali put koji me vodio do cilja, posve je prirodan.

Najprije me je sa sobom poveo samo iz pristojnosti. No, sada se radovao što može sa mnom pripovijedati. Ubrzo sam zaključio da je to veoma naobražen i osjećajan čovjek, ali nisam se usudio raspitivati o njegovoj prošlosti. On nije bio tako obazriv i zanimao se za moj život i ja sam opširno odgovarao. Nismo otišli daleko od logora kad smo stigli do nekog stabla. Sada sam mogao pažljivo promatrati njegovo lice. Život je na njemu urezao duboke brazde, brazde nevolje, sumnje, briga, bijede i oskudice. Kako su često njegove oči izražavale mračno raspoloženje, prijetnju, strah, možda i očajanje, a sada bijahu bistre i mirne poput planinskog jezera neuznemiravanog vjetrom, ali tako duboke da nisi mogao znati što počiva na njihovu dnu. Kad je od mene čuo sve što ga je zanimalo, lagano kimne glavom.

— Vi ste na početku bitke kojoj sam ja stigao do kraja. Ali ona će za vas biti samo izvanjska, ne unutarnja. Vi u sebi imate Boga koji vas neće nikada napustiti. Sa mnom je bilo drukčije. Ja sam izgubio Boga kad sam napustio domovinu i umjesto bogatstva koje pruža čvrsta vjera, prihvatio ono najlošije u čovjeku... zlu savjest.

Pri tim riječima pogledao me ispitivački. Kako je moje lice ostalo mirno, upita me:

— Zar niste šokirani?

— Zbog čega?

— Ipak razmislite: zla savjest!

— Pa niste postali lopov ili ubojica. Niste sposobni za takve niskosti. On mi stisne ruku.

— Od srca vam zahvaljujem! Ali ipak se varate. Bio sam lopov koji je mnogo, mnogo ukrao. I to dragocjene dobrote! A bio sam i ubojica. Koliko sam samo duša ubio! Predavao sam na visokoj školi, nije važno gdje, i prihvatio sam ideje racionalizma. Moj bog zvao se razum. Moja najveća oholost kao slobodoumnika bila je u tome što sam odbacio Boga sitničavo dokazujući da je vjera u Boga besmislica. Bio sam dobar govornik, pa sam za sobom povukao svoje slušatelje. Korov, koji sam punim rukama sijao, ubrzo je niknuo ne izgubivši nijedno zrno sjemena. Jer bio sam masovni lopov, masovni razbojnik koji je svojim bližnjima oduzeo vjeru u Boga i pouzdanje. Tada je došlo vrijeme revolucije. Tko ne priznaje Boga, tome nisu sveti ni kralj ni vlast. Otvoreno sam predvodio nezadovoljnike. Upijali su riječi s mojih usana, opijali se otrovom za koji sam, dakako, držao da je spasonosni lijek. Oni su nagrnuli u gomili i latili se oružja. Koliko ih je samo poginulo! Postao sam njihov ubojica, i ne samo ubojica u tim sukobima. Oni koji nisu poginuli, umrli su iza zatvorskih zidina. Čak i njih imam na savjesti. Dakako, za mnom je izdana tjeralica. Ja sam pobjegao i izgubio domovinu i nitko me nije žalio. Nijedna voljena duša nije bila zbog mene u žalosti. Čak ni otac ni majka, ni brat ni sestra, a još manje rođaci. Nijedno oko nije za mnom zaplakalo, ali mnogi su zaplakali zbog mene. Ali tada o tome nisam razmišljao, sve dok me saznanje nije poput udarca toljage gotovo sravnilo sa zemljom.

— Dan prije nego što sam prešao granicu, progonila me policija koja mi je stalno bila za petama. Bilo je to u nekom rudarskom naselju. Slučajno sam se sklonio u neki mali vrt uz siromašnu kućicu i tu su mi se, ne znajući tko sam, povjerile jedna starica i njena kći koje sam zatekao u niskoj sobici. Vjerujući da sam drug njihovih muževa, one su me sklonile. Tada su, sjedeći pored mene u mračnom kutu, gorko plačući ispričale svoju teška tugu. Bile su siromašne, ali zadovoljne. Kći se pred godinu dana udala. Njen muž čuo je jedan moj govor koji ga je zanio. Na idući skup poveo je i tasta, a otrov je djelovao i na njega. Ja sam uništio ta četiri ljudska bića i njihovu sreću. Mladić je stradao na bojnom polju, koje i nije bilo polje časti, a stari otac osuđen je na dugogodišnju tamnicu. To mi je ispričala ta žena koja me, začetnika njene nesreće, spasila. Navela je moje ime kao ime onoga tko ih je zaveo.

Bio je to udarac toljagom koji me pogodio. Božji mlin je počeo mljeti. Bio sam na slobodi, ali u duši trpio sam muke na koje me nijedan sudac nije mogao osuditi. Lutao sam od grada do grada i nigdje se nisam mogao skrasiti. Savjest me je užasno mučila. Koliko god sam često bio nadomak samoubojstva, uvijek me je neka nevidljiva ruka zadržala — Božja ruka. Nakon godina nemira i kajanja ona me je odvela do jednog njemačkog svećenika u Kansasu gdje sam se uz njegovu pomoć uspio primiriti. Nakon dugih nedoumica, kajanja i utjeha pronašao sam čvrstu vjeru i unutarnji mir. Gospode, koliko sam ti zahvalan zbog toga!

Utonuo u dugu šutnju, nehotice je sklopio ruke. Tada je nastavio:

— Da bih iznutra ojačao, pobjegao sam od svijeta i ljudi. Otišao sam u divljinu. Ali ne zbog same vjere, već da pomažem. Stablo vjere mora roditi djelom. Želio sam djelovati, ako je ikako moguće suprotstaviti se mojim ranijim nastojanjima. Vidio sam da se crveni čovjek očajnički opire svom uništenju. Vidio sam ubojicu kako rije po njegovu tijelu i srce mi je planulo gnjevom i sažaljenjem. Njegova sudbina bila je zapečaćena i nisam je mogao izmijeniti. Ali ipak sam mogao nešto učiniti: olakšati mu smrt i njegove posljednje trenutke, obasjati ga ljubavlju da ne klone. Tako sam otišao Apačima prenoseći svoje učenje, prilagodivši svoje djelovanje njihovom potrebama. Stekao sam njihovo povjerenje i postigao uspjeh. Htio bih da bolje upoznate Winnetoua. Upravo je on moje djelo. Taj mladić je nadaren. Da je sin nekog europskog vladara, postao bi veliki vojskovođa i još veći mirovni knez. Ali kao potomak indijanskog poglavice i on će nestati kao i njegova rasa. Hoću li doživjeti dan kad će se on nazvati kršćaninom! Ako to ne doživim, želim barem da do trenutka svoje smrti budem pored njega u svakoj opasnosti i nevolji. On je moje duhovno dijete. Volim ga više od samoga sebe. I ako mi jednom bude suđena sreća da svojim srcem zaustavim zrno namijenjeno njemu, tada ću radosno umrijeti misleći pritom kako će ta smrt biti ujedno i posljednje okajanje mojih ranijih grijeha!

Kleki— petra je zašutio i spustio glavu. Ja sam bio duboko uzbuđen i nisam progovorio ni riječi, jer sam osjećao kako bi svaka napomena nakon takvog priznanja zvučala isprazno. Objeručke sam ga prihvatio za ruku i srdačno je stisnuo. On me je razumio i uzvratio laganim naklonom glave i stiskom. Prošlo je neko vrijeme prije nego stoje upitao:

— Kako je samo došlo do toga da vam sve ispričam? Danas vas prvi put vidim i možda vas više nikada neću vidjeti. Ili je to možda Božja volja da se ovdje sretnemo? Zapamtite, ja, raniji poricatelj Boga, pokušavam se sada na sve načine vratiti toj najvišoj volji. Obuzeo me neobičan, blag osjećaj koji mi steže srce, ali ne boli. Slično raspoloženju kad ujesen pada lišće. Kako će se otkinuti list mog životnog stabla? Tiho, lagano i krotko? Ili će biti otkinuto još prije nego stigne jesen mog života?

Tiho je i s čežnjom gledao u dolinu. Tada sam vidio da stižu Inču— čuna i Winnetou. Jahali su i za sobom vodili Kleki— petrina konja. Ustali smo da bismo se vratili u logor i stigli smo kad i oni. Rattler je stajao naslonjen na kola i zurio je u nas zacrvenjela, podbuhla lica...


Није ми дало мира, морао сам да проверим. Имам издање Винетуа на чешком из 1976. године. Гле чуда, тамо има овај фрагмент. Интересантно.
Atomski mrav Atomski mrav 11:19 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Није ми дало мира, морао сам да проверим. Имам издање Винетуа на чешком из 1976. године. Гле чуда, тамо има овај фрагмент. Интересантно.

Evo ga još jedan... izliza mi se točkić na mišu od ovolikog skrolovanja!
maksa83 maksa83 11:38 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Originally written in English in 1923 or 1924, translated into German by B. Traven himself and first published as Das Totenschiff. Die Geschichte eines amerikanischen Seemanns in Berlin, 1926. The first edition in English appeared in 1934

Ja ih imam u nekom tvrdom povezu (maslinasto zelene korice) očigledno prevođeno sa nemačkog pošto su naslovi originala navedeni na nemačkom, isto raskupusano pošto sam svaku pročitao bar 3-4 puta, pogotovo Trozu, Generala iz Džungle i Pobunu Vešanih, fantastične knjige, teške k'o crna zemlja ali svejedno fantastične. La Rosa Blanca je da se rasplačeš na kraju. Mrtvački Brod, isto fenomenalno, dan danas kad čujem neku mešavinu jezika automatski pomislim "gle, jorički". Jedino ga zajebao Hjuston sa Blagom Sijera Madre koji je uspeo da napravi bolji film nego što je orignalna knjiga, al' za to ti trebaju Hemfri Bogart i Džon Hjuston...
vcucko vcucko 11:41 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

maksa83
protestant white supremacist crap.

Uodafak ti pričaš o?

Karl Maj ima katolički bekgraund, ako se to može reći za nekog ko je mladost proveo kao ozbiljan delikvent.

Kako god, od tih Nemaca koji su se bavili Amerikama meni je omiljen B. Traven, ako zbog nečeg naginjem u levo to je zato što sam ga zgutao u formativnim godinama - Troza, Pobuna Vešanih, Blago Sijera Madre, Bela Ruža. General iz Džungle, Mrtvački Brod...

Još niko sa sigurnošću nije utvrdio ko je, odakle je bio i kako je izgledao čovek upisan u istoriji kao pisac Bruno Traven.
Tako da je dotični bio Nemac taman koliko je bio i Meksikanac ili Papuanac. Jednostavno, ne zna se.
maksa83 maksa83 11:45 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Još niko sa sigurnošću nije utvrdio ko je, odakle je bio i kako je izgledao čovek upisan u istoriji kao pisac Bruno Traven.
Tako da je dotični bio Nemac taman koliko je bio i Meksikanac ili Papuanac. Jednostavno, ne zna se.

Ja čitao o tome sve što je moglo da se čita, koliko se sećam teza sa najviše poena je da je bio nemački pustolov Ret Marut, ali ni to nije 100% sigurno, ali manje više se zna da je bio Nemac. Kažu i da se pojavljivao na snimanju Blaga Sijera Madre gde je pomagao Hjustonu.
milos_mijatovic milos_mijatovic 11:48 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Atomski mrav
Није ми дало мира, морао сам да проверим. Имам издање Винетуа на чешком из 1976. године. Гле чуда, тамо има овај фрагмент. Интересантно.

Evo ga još jedan... izliza mi se točkić na mišu od ovolikog skrolovanja!


Шта да се ради, нек ми буде опроштено због урођене лењости :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:03 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Ja ih imam u nekom tvrdom povezu (maslinasto zelene korice) očigledno prevođeno sa nemačkog pošto su naslovi originala navedeni na nemačkom, isto raskupusano pošto sam svaku pročitao bar 3-4 puta,


Verovatno posleratna reizdanja. Moje su "original" ;> Nolitove od "pre rata" kraj tridesetih, pa onda pedesetih (sa gomilom drugih knjiga) pazarene u antikvarnici - i da, sve su prevođene sa nemačkog, kako i treba :) (doduše jedino za Mrtvački Brod ne znam da li je možda posleratna, njega odavno nisam video, negde se dobrano zagubio).

Jedino ga zajebao Hjuston sa Blagom Sijera Madre koji je uspeo da napravi bolji film nego što je orignalna knjiga, al' za to ti trebaju Hemfri Bogart i Džon Hjuston...


Tjah, ima Hjuston dobar humor, ali ipak meni je Travenov stil humora bolji. Deo sa žickanjem para od jednog te istog Amera (u filmu, Hjuston), to je neprejebivo, ceo taj početak, opisi, unutrašnji Dobsov samo-dijalog, traženje (tj. "traženje" posla, obedi, lutrija, ma sve, makar su s druge strane tasa Hjuston, Hjuston i Bogi Ono kasnije, to da, ali mahom stoga što se u tom delu knjige mnogo i ne sećam, a filma da :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:09 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Kažu i da se pojavljivao na snimanju Blaga Sijera Madre gde je pomagao Hjustonu.


John Huston was fascinated by mysterious author B. Traven, who was a recluse living in Mexico. Traven approved of the director and his screenplay (by letter, obviously), and sent his intimate friend Hal Croves to the location to be a technical advisor and translator for $150 a week. The general consensus is that Croves was in fact Traven, though he always denied this. Huston was happy not to query him on the subject but his then-wife Evelyn Keyes was certain Croves was the mysterious author, believing that he was continually giving himself away, saying "I" when it should have been "he", and using phrases that were exactly the same as those to be found in Traven's letters to Huston. All very ironic, especially considering that Traven was offered $1000 a week to act as technical advisor on the film. It is known that "B. Traven" was a pen name, and Traven's true identity remains a mystery to this day.
maksa83 maksa83 13:20 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Ono kasnije, to da, ali mahom stoga što se tu knjige mnogo i ne sećam, a film da :)

Pa to ti kažem, ko je pročitao i knjigu i gledao film mnogo se bolje seća filma. Ono što je meni ostalo kao jak utisak je briljantan izbor glumca - Dobsa sam zamišljao u-pra-vo kao Bogarta, baš takvog kakav je u filmu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:28 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

pogotovo Trozu, Generala iz Džungle i Pobunu Vešanih


Inače, čini mi se da sam imao neko izdanje u kojem su sve (ili skro sve) "knjige o džungli" (pun intended ☺) išle kao jedno izdanje, počev od Don Gabrijela, pa dalje. Nisam ni znao da se radi o više knjiga istog "serijala" dok nisam počeo da ih tražim za dovuči na komp na engleskom
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:38 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

maksa83
Ono kasnije, to da, ali mahom stoga što se tu knjige mnogo i ne sećam, a film da :)

Pa to ti kažem, ko je pročitao i knjigu i gledao film mnogo se bolje seća filma. Ono što je meni ostalo kao jak utisak je briljantan izbor glumca - Dobsa sam zamišljao u-pra-vo kao Bogarta, baš takvog kakav je u filmu.


Pa i da i ne. Ne sećam se koji sam prvo gledao, ali meni je Bogi iz Blaga i We're Not Angels dosta interčejndžable A kako sam prvo gledao Blago, pa posle čitao knjigu, to kako sam ga zamišljao doks am čitao je moot pitanje. Mislim da sam ga "liskovao" kao mlađeg - možda zbog Berača pamuka i Broda, manje više to su mi sve "produženi" likovi (dakleM lik) u glavi.

NB - čitam sada typo "liskovao" pa pojma nemam koju sam reč u stvari hteo da odtipkam - pa ću stoga da ostavim ovu novu kovanicu, šta god da znači ☻
urbana_gerila urbana_gerila 14:11 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Atomski mrav
dijete makso, počeo sam da čitam ali nemam ja taj kindl kapacitet

Al' si uredno citirao ceo tekst? Daj bre...


dajbrega tati!

šta te boli tuki da li i kako citiram?

urbana_gerila urbana_gerila 14:13 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Dont Fear The Reaper
NB - dok su neki tragali za cenzurisanim delovima Vinetua, mi smo bili u potrazi za cenzurisanim brojevima Alana Forda


bar si ti bio jedan od normalnijih, objasni plural?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:46 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

urbana_gerila
Dont Fear The Reaper
NB - dok su neki tragali za cenzurisanim delovima Vinetua, mi smo bili u potrazi za cenzurisanim brojevima Alana Forda


bar si ti bio jedan od normalnijih, objasni plural?


Onaj sa Tito-Gebels lukalajkom je bio namerno izbačen (ili proglašen kao izbačen, a da ga nije ni bilo - do mnogo kasnije ;> ), a bio je čini mi se još jedan broj koji je - valjda slučajno ili šta li - bio preskočen u prvom izdanju.

Dva su mi broja sumLJiva za ovo drugo. Kuća duhova (broj 4) i Formule (broj 10), ali ne mogu sa sigurnošću da kažem koji (ili kojI).
urbana_gerila urbana_gerila 15:03 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Dont Fear The Reaper
urbana_gerila
Dont Fear The Reaper
NB - dok su neki tragali za cenzurisanim delovima Vinetua, mi smo bili u potrazi za cenzurisanim brojevima Alana Forda


bar si ti bio jedan od normalnijih, objasni plural?


Onaj sa Tito-Gebels lukalajkom je bio namerno izbačen, a bio je čini mi se još jedan broj koji je - valjda slučajno ili šta li - bio preskočen u prvom izdanju.


jock!
samo taj jedan koji si pomenuo, a i on je objavljen, sa zakašnjenjem ali - za sfrj vakta.
blogovatelj blogovatelj 16:07 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Uodafak ti pričaš o?




Kako ti znaš da opišeš ljude koji dolaze u preko ovde.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:53 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

urbana_gerila
Dont Fear The Reaper
urbana_gerila
Dont Fear The Reaper
NB - dok su neki tragali za cenzurisanim delovima Vinetua, mi smo bili u potrazi za cenzurisanim brojevima Alana Forda


bar si ti bio jedan od normalnijih, objasni plural?


Onaj sa Tito-Gebels lukalajkom je bio namerno izbačen, a bio je čini mi se još jedan broj koji je - valjda slučajno ili šta li - bio preskočen u prvom izdanju.


jock!
samo taj jedan koji si pomenuo, a i on je objavljen, sa zakašnjenjem ali - za sfrj vakta.


Aha. Znači mladac nema znanja o Alanu Fordu ;> Ok, ajde da te čika poduči. Taj "koji si pomenuo" nikada nije ni postojao. Taj Tito-Gebels, to je nepostojeći broj koji je naknadno nacrtan (ne od Magnus Bunkera).

Kuća duhova (broj 4) je u prvom izdanju (1970 - 71) objavljena s preskokom, tek kao osmi Alan Ford, pa je u početku i taj smatran za cenzurisanog (*), dočim je Alan Ford broj 10 - Formule, u prvom izdanju cenzurisan u totalu. Obajvljen je tek kasnije u trobroju.

A ako ne znaš šta je "prvo izdanje", to je ono - prvo ;> a u SFRJ je Alan Ford izdavan u makar 3 izdanja kao Alan Ford, obaška pomenuti trobroji.

(*) Obzirom je u stripu uvek stajao redni broj pa onda broj strane, pa se videlo da je kao #4 Alan Ford objavljena Idila koja ima redni broj 8. Isti preskočeni redosled je bio i u ponobvljenom, drugom izdanju, koje je išlo naizmenično sa redovnim brojevima počev od broja 73. Formule, br.10, su bile izbačene i iz tih izdanja, da bi se pojavile tek kada su počeli trobroji Alana Forda.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:01 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

dočim je Alan Ford broj 10 - Formule, u prvom izdanju cenzurisan u totalu. Obajvljen je tek kasnije u trobroju.


A zašto je taj broj cenzurisan - pa evo zašto ;>





I ostatak za čitanje:

https://www.scribd.com/document/140625319/Alan-Ford-010-Formule
Jukie Jukie 18:03 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Kad smo kod Vinetua, ja sam sa ove distance uveren da negde u toj knjizi oni nailaze na crkvu i slušaju hor kako peva Santa Marija dela Salute od Laze Kostića, da je cela pesma citirana i da veličaju autora.
deset_slukom deset_slukom 19:28 14.07.2016

Re: Drug Vinetu

Jukie
nailaze na crkvu i slušaju hor kako peva Santa Marija dela Salute od Laze Kostića, da je cela pesma citirana i da veličaju autora.


Sećam se i ja toga, mada nisam imao knjigu u ruci barem pola veka.

Međutim, nije u pitanju ova pesma, nego Ave Marija. A skromni pisac je autorstvo pripisao nikom drugom nego Staroj Krširuci tj. sebi.
myredneckself myredneckself 00:41 15.07.2016

Re: Drug Vinetu


Kad smo kod Vinetua,


Kad smo kod Vinetua, mlađem čitateljstvu prikazujem fiktivne likove iz romana nemačkog pisca Karla Maja (on je nešto kao J.K. Rowling, danas) ) - indijanskog poglavicu iz plemena Apača, Vinetua, i njegovog belog brata Old Šeterhenda.
(u filmu otelotvoreni glumačkim radovima Pjera Brisa (Vinetu) i Leksa Barkera (O.Š.)



marco, pozdrav, u Nici haos... Link

tyson tyson 02:08 15.07.2016

Re: Drug Vinetu

u Nici haos...

Nije u Nici nikakav haos već masovno ubistvo.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:25 15.07.2016

Re: Drug Vinetu

tyson
u Nici haos...

Nije u Nici nikakav haos već masovno ubistvo.




i ti se nalazio dosad u sred masovnih ubistava pa decidirano tvrdiš da ne ovlada haos u momentu terorističkog napada?

ovladaju strah, očaj, neizvesnost, smrt, bezidejnost, nekontrolisanost... sve u isti mah. rečju, haos.
urbana_gerila urbana_gerila 09:45 15.07.2016

Re: Drug Vinetu

Dont Fear The Reaper



dječarac, kaniš li ti to naukovati ostarjelog oca tomu kako se prave djeca?

kod brojeva 4 i 8 samo je razmenjen redosled izlaženja.

broj 10 je izašao u trobroju broj 4, od 14 objavljenih u sfrj.
(broj 15, koji je izašao 1994. nije pravi trobroj - to su samo tri broja iz remitende kojima su uklonjene originalne korice i objavljene pod novom naslovnom stranom)

pomislio sam da taj, broj 10, nazivaš "titovim brojem" jer je kružila priča da nije objavljen zbog sličnosti lika iz drugog kvadrata sa titovim profilom.
dojam su pojačavale neke stvarne titove slike sa sličnom bundom ili krznenom kapom, kao i prstenje na ruci lika iz stripa.(negde sam pročitao i da je u originalnom italijanskom izdanju ona, valjda osmokraka, zvezda na kapi - petokraka)
verovatniji razlog je kako ono što si ti slikovao tako i neutralnost glede hladnoratovskih aluzija.(recimo na sovjetske tenkove u čssr - kada mi moramo iskušavati gusjenice, šaljemo ih našim prijateljskim susjedima...)

no, to nije jedini preskočeni broj, brojevi 38, 39, 40, 43 i 125 objavljeni su kasnije u maxi super stripu.
(još kasnije brojevi 38, 39 i 40 objavljeni su i u glede broja 10 već pomenutoj trobroj seriji)

svi pomenuti brojevi uz broj 50, kao i samo na taj način objavljeni brojevi 86 i 180 pojavili su se i kao piratsko izdanje.



Dont Fear The Reaper
Taj "koji si pomenuo" nikada nije ni postojao. Taj Tito-Gebels, to je nepostojeći broj koji je naknadno nacrtan (ne od Magnus Bunkera).


magnus & bunker zajedno su uradili prvih 75 i 200. broj, ostale je bunker radio sa drugim crtačima.

taj nepostojeći - grupa tnt u beogradu kod tita - "uradio" je, kažu, andrej brčić flumiani tako što je originalne kvadrate iz nekih epizoda crtački i tekstualno prilagodio svojoj ideji.



Dont Fear The Reaper
A ako ne znaš šta je "prvo izdanje"


ne znam, ili se bar trudim da ne znam, od trenutka kada sam ostao bez svih tih brojeva...
jinks jinks 08:11 14.07.2016

...

Moguće da ideologiju delimično tražite na pogrešnom mestu. Jer, nije najkrupnija ideološka "laž" bila ta da je predratni bogatiji i srednji sloj bio ovakav a proleteri onakvi, četnici ovakvi a partizani onakvi. Mislim i bogati i srednji sloj i radnici su bili običan svet, a i partizani i četnici su u suštini bili pripadnici jednog te istog naroda, podeljenog nečim što na kraju verovatno i jeste ispalo glavni ideološki zaplet.

Onaj da se pogromi nad srpskim stanovništvom u Hrvatskoj, Bosni, Kosovu, .. koji su se desili tokom II sv. rata neće ponoviti zahvaljujući drugu Titu, SFRJ, partiji. Koliko razumem, na primer življu u Hrvatskoj je govoreno ili nagoveštavano da ih u novom sistemu niko više neće pitati koje su nacionalnosti i da će u mestima svojih predaka moći mirno da žive. Odnosno, da se niko neće pitati koje je nacionalnosti.

Pipnite li u tu ideološku floskulu, videli bi kako bi prošli. Uključujući i tekstove po čitankama. Pustite vi partizane, četnike, siromašnije i bogatije, nije se u SFRJ oko toga vodila glavna ideološka zavrzlama, po svoj prilici.

A da je pomenuta laž bila ideološka laž, bila je ... i to su i 90. pokazale. Kao i mnogi drugi događaji koji su ka njima vodili, i koji su ideološki takođe bili zabašurivani.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:33 14.07.2016

Re: ...

Onaj da se pogromi nad srpskim stanovništvom u Hrvatskoj, Bosni, Kosovu, koji su se desili tokom II sv. rata neće ponoviti zahvaljujući drugu Titu, SFRJ, partiji. Koliko razumem, na primer življu u Hrvatskoj je govoreno ili nagoveštavano da ih u tom novom sistemu niko više neće pitati koje su nacionalnosti i da će u mestima svojih predaka moći mirno da žive.

Кључан податак јесте проценат Југословена у појединим републикама. Знам да ће многе изненадити податак али у Хрватској их је процентуално било скоро дупло више него у Србији. Да, и тачно је оно што се следеће помисли: махом су Срби били конвертити у Југословенство. Прилив из муслиманске или хрватске заједнице био је мањи него онај из српске. Како год било, Југословени, једино право везивно ткиво СФРЈа, никад нису нарасли до довољног броја. Можда би са 15-20% у СФРЈу они превагнули на мирну страну живота?
jinks jinks 08:42 14.07.2016

Re: ...

Можда би са 20-25% у СФРЈу они превагнули на мирну страну живота?

Da je centralna poruka SFRJ sistema bila više od ideologije mirna strana bi možda i prevagnula.

Jedino što bi razni ustavi i ustavne promene iz 1974. i 1963. kao i mnoge druge uredbe i odluke, ponašanje najužeg rukovodstva svih 35-40 godina, razni Maspokovi i Iredente, zajedno mogli da govore i o tome da je sve po svoj prilici ipak bila samo ideologija, i ništa više.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:10 14.07.2016

Re: ...

Koliko razumem, na primer življu u Hrvatskoj je govoreno ili nagoveštavano da ih u novom sistemu niko više neće pitati koje su nacionalnosti i da će u mestima svojih predaka moći mirno da žive. Odnosno, da se niko neće pitati koje je nacionalnosti.


nije čudo da su mnogi postali komunjare i jugosloveni, iz više razloga:

Broz i partizani su ih spasili od NDH, genocida i izvesnog uništenja, dok su Kralj, Đuić i ekipa zapalili za USofA i UK; dao im je garanciju mirnog života, vojnu silu roknuo u Blajburgu i praktično, uništio pretnju, na pola veka, jebi ga, ostalo je srpska greška, glavonjstvo, ratovanje mudima umesto glavom (kako je to rekao jedan oficir IDF-a), nesnalaženje u vremenu i prostoru, naiveta, itd.
angie01 angie01 09:21 14.07.2016

Re: ...

Како год било, Југословени, једино право везивно ткиво СФРЈа, никад нису нарасли до довљоног броја. Можда би са 20-25% у СФРЈу они превагнули на мирну страну живота?


kad krenu ovakve opseracije, ja svaki put pomislim kako nismo ziveli u istoj drzavi.
jinks jinks 09:24 14.07.2016

Re: ...

Srđan Fuchs
uništio pretnju, na pola veka

Lepo ste rekli - samo na pola veka, do sledeće prilike ... a i pitanje je u kojoj meri ju je stvarno i bio uništio.

ostalo je srpska greška

Mislim da ovde grešite. Pogledajte kako se na primer ponašalo srpsko republičko rukovodstvo u godinama pre, tokom i nakon Maspoka, na primer, a i inače. Sve su činili što je bilo u njihovoj moći da ne destabilišu Jugoslaviju po nacionalnoj osnovi ... što se za druge, uključujući i najuži vrh SFRJ i ne bi moglo reći.

Takođe, ako neko nije burgijao po SFRJ po nacionalnoj osnovi, to je bio narod koji pominjete.

A, preslušajte, na primer, Brozove govore od 1945. pa sve do 1980. Retko kad nije iskoristio priliku da ne opljune o velikosrpskoj hegemoniji ... u suštini ničim izazvanoj, ni pre 1940. a posebno ne nakon 1945.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:46 14.07.2016

Re: ...

jinks

Lepo ste rekli - samo na pola veka, do sledeće prilike ... a i pitanje je u kojoj meri ju je stvarno i bio uništio.

Mislim da ovde grešite. Pogledajte kako se na primer ponašalo srpsko republičko rukovodstvo u godinama pre, tokom i nakon Maspoka, na primer, a i inače. Sve su činili što je bilo u njihovoj moći da ne destabilišu Jugoslaviju po nacionalnoj osnovi ... što se za druge, uključujući i najuži vrh SFRJ i ne bi moglo reći.

Takođe, ako neko nije burgijao po SFRJ po nacionalnoj osnovi, to je bio narod koga pominjete.

A, preslušajte, na primer, Brozove govore od 1945. pa sve do 1980. Retko kad nije iskoristio priliku da ne opljune o velikosrpskoj hegemoniji ... u suštini ničim izazvanoj, ni pre 1940. a posebno ne nakon 1945.


Broz je uradio ono što je najbolje znao, rešio je problem silom, iskorenjujući posledicu i ne isceljujući uzroke mržnje. posle je sve držao policijskom pretnjom, i dok je ljude držao strah, kao lepak, na okupu, to je išlo.

moram priznati da sledeću fazu moderne političke istorije države YU (1970-e) najslabije poznajem a da je tu ključ, očito, potonjeg nasilnog raspada.

mogu da razumem emociju g. Broza, kao Hrvata, da je video velikosrpsku hegemoniju, setite se hitaca u Stjepana Radića u Skupštini, i mogu da razumem hrvatsku averziju prema Srbima zbog nastojanja da apsolutno nametnu sebe u visokim vojnim, obaveštajnim i policijskim krugovima. međutim, patološku mržnju hrvatske, pre svega kanadske dijaspore, nisam nikada mogao sebi racionalno da obrazložim.
jinks jinks 10:04 14.07.2016

Re: ...

moram priznati da sledeću fazu moderne političke istorije države YU (1970-e) najslabije poznajem a da je tu ključ, očito, potonjeg nasilnog raspada.

Postoji knjiga "Broz protiv Tita" u kojoj je taj deo istorije vrlo lepo opisan. Mislim, autor je bukvalno preštampavao zapisnike sastanaka državnog i republičkih rukovodstava, sa minimumom komentara.

mogu da razumem emociju g. Broza, kao Hrvata, da je video velikosrpsku hegemoniju, setite se hitaca u Stjepana Radića u Skupštini, i mogu da razumem hrvatsku averziju prema Srbima zbog nastojanja da apsolutno nametnu sebe u visokim vojnim, obaveštajnim i policijskim krugovima.

To što je g. Radić ubijen je tragično, čovek koji je to učinio je to učinio na svoju ruku.

Ipak nešto tako uzimati kao argument za toliki antagonizam i žrtve je neverovatno. Pa i Kralja Aleksandra su obili oni koji su ga ubili, ne vidim da je igde ikada raspaljivana ikakva mržnja zbog toga.

A i ovo ostalo što ste napisali, mislim da dobrim delom nije tačno, a i da delom i jeste, to je kap u moru ... nema tu ni traga od hegemonije kojom je i Broz između mnogih tumačio svoju politiku.
vcucko vcucko 11:57 14.07.2016

Re: ...

angie01
Како год било, Југословени, једино право везивно ткиво СФРЈа, никад нису нарасли до довљоног броја. Можда би са 20-25% у СФРЈу они превагнули на мирну страну живота?


kad krenu ovakve opseracije, ja svaki put pomislim kako nismo ziveli u istoj drzavi.

Nismo. Definitivno.
Bila je zajednička vojska, to je manje-više sve čega se setim ovako na prvu. I zajedničke sportske reprezentacije, ali se za iste takođe navijalo različitim intenzitetom, u zavisnosti od mesta radnje. Naravno, i Tito's Bild na zidu
To bi bilo to.
angie01 angie01 13:37 14.07.2016

Re: ...

To bi bilo to.


ne znam, ja bih mogla da kazem nesto sasvim drugo, da smo ziveli u velikoj i lepoj zemlji, imali i more i Triglav, Ohrid i Jahorinu, Ljubljanu i Visegrad,... ostrva ne smem ni da pomenem, svako leto je na gornjoj plaubi Jadrolinije zivela jedna nova mladost, slobodna, bezbrisna i sigurna, ne pitajuci jedna druge za nacionalno i bilo kakvo drugo poreklo, da se tresao pozitivnom energijom i dobrim zvukom Kulusic, jednako kao i SKC, da se leti islo na Pulski festival, pa posle u Rovinj, kao i na Dubrovacke letnje igre, pa posle na Lopud, da se na Mljetu u kampu orila svake noci pesma podgrejana vinom iz iste flase, koju su dodavali maldi iz svih krajeva zamlje, jednako nezainteresovanih za bilo kakva obelezja ruke koja ju je pruzala,...da se posle islo na Bemus, Bitef, a zimi na Fest, opet okupljeni svoj na svome, da su radile fabrike i firme izgradjene posle rata, od plata se zivelo pristojno, da je skolovanje bilo ozbiljno i vazno, a dostupno svima, kao i lecenje, da su se dobijali stanovi, kako bi novi gradjani imali krov nad glavom, kupavale su se farmerke i jakne kao standard i ploce sa liste Slobe Konjovica, umesto danasnjih etradnih krpica i nosaca zvuka grand produkcije, izlazilo se po diskotekama sa ogranicenim vremenom povratka, a ne na splavove u neglizeu sa 14, 15, sa vracanjem ujutro,...nekako smo se uoblicavali po nekom evropskom merilu, a opet zadrzali svoje specificnosti, dok smo sada uruseni u svakom smislu.


cela yuga je navijala za zlatnu kosarkasku petorku, u vremenu kada je sport jos uvek imao svo dignitet...i to bi bilo to.
urbana_gerila urbana_gerila 14:17 14.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic

Кључан податак јесте проценат Југословена у појединим републикама. Знам да ће многе изненадити податак али у Хрватској их је процентуално било скоро дупло више него у Србији. Да, и тачно је оно што се следеће помисли: махом су Срби били конвертити у Југословенство. Прилив из муслиманске или хрватске заједнице био је мањи него онај из српске. Како год било, Југословени, једино право везивно ткиво СФРЈа, никад нису нарасли до довољног броја. Можда би са 15-20% у СФРЈу они превагнули на мирну страну живота?


mene ne iznenađuje to što si, baš, ti plasirao taj podatak: po cenu uživanja u još jednom apsurdnom dijagramu - može neki izvor za te tvrdnje o nacionalnom konvertitstvu?
blogovatelj blogovatelj 16:53 14.07.2016

Re: ...

Jedino što bi razni ustavi i ustavne promene iz 1974. i


Eno mučeni Krkar na blogu na kome reklamira hrvatsko primorje (ne sumnjam da ne radi to džabe, ako ništa bar će dobiti kakav dok da uparkira barkarolu) priča kako su se Hrvati i Slovenci razdružili, a meni se prosto gadi da ga taknem i priupitam šta ćemo sa ustavnom odrednicom iz 1974. po kojoj su i narodi imali pravo na samoopredeljenje do otcepljenja.
blogovatelj blogovatelj 16:55 14.07.2016

Re: ...

ad krenu ovakve opseracije, ja svaki put pomislim kako nismo ziveli u istoj drzavi.


Koliko je u tvojoj državi procentualno bilo Jugoslovena?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:09 14.07.2016

Re: ...

jinks


Ipak nešto tako uzimati kao argument za toliki antagonizam i žrtve je neverovatno. Pa i Kralja Aleksandra su obili oni koji su ga ubili, ne vidim da je igde ikada raspaljivana ikakva mržnja zbog toga.

A i ovo ostalo što ste napisali, mislim da dobrim delom nije tačno, a i da delom i jeste, to je kap u moru ... nema tu ni traga od hegemonije kojom je i Broz između mnogih tumačio svoju politiku.


ne uzimam kao argument, vec pokusavam da nadjem racionalno obrazlozenje za hrvatsku averziju prema Srbima, posto radim sa Hrvatskom, i imam mogucnost da uticem psiholoski na ljude, ako pre toga mogu da razumem motiv za mrznju, razume se.
jinks jinks 17:41 14.07.2016

Re: ...

ne uzimam kao argument, vec pokusavam da nadjem racionalno obrazlozenje za hrvatsku averziju prema Srbima, posto radim sa Hrvatskom, i imam mogucnost da uticem psiholoski na ljude, ako pre toga mogu da razumem motiv za mrznju, razume se.

Nisam ni mislio na vas kada sam pominjao argument, već generalno. Mislim, milion puta je moglo da se čuje kako je ubistvo Radića argument u prilog velikosrpske hegemonije.

Puniša Račić je potpuno sam uradio to što je uradio, i osuđen je za to dobrano. Nema smisla kriviti čitav narod za postupak jednog čoveka, i to bukvalno.

Ako uspeš da shvatiš to što želiš da shvatiš, podeli i sa nama ovde svoje zaključke :)
stopalo stopalo 17:49 14.07.2016

Re: ...

Puniša Račić je potpuno sam uradio to što je uradio, i osuđen je za to dobrano. Nema smisla kriviti čitav narod za postupak jednog čoveka, i to bukvalno.


pa nije bas da ni srbi nisu ucestvovali u tom raspaljivanju

omiljeno opravdanje je da je punisa to uradio nakon sto mu je dobaceno "koliko kosta ta srpska krv, da je platimo"

u stvari tu su recenicu hrvati vise puta pre toga koristili pa se punisa nije hvatao za livor

ono sto ga je isprovociralo je bila recenicu u vezi sa uzimanjem zemlje albanskim begovima gde je punisa imao poslovne interese (citaj opravdao ime - punisa)

dakle za srpsku se krv sekiram ali za pare ubijam

toliko o tome
jinks jinks 17:57 14.07.2016

Re: ...

stopalo

Koliko razumem, dali ste još jedan argument više za priču u kojoj je to bilo delo jednog čoveka, pre svega.

pa nije bas da ni srbi nisu ucestvovali u tom raspaljivanju

Da je ikome drugom uopšte i palo na pamet da stvarno učini to što je učinio g. Puniša, sugerisao mu ili ga provocirao, sumnjam ... neko bi već do sada napisao ili ispričao o kome se radilo da je tako nešto i bilo slučaj.
stopalo stopalo 18:11 14.07.2016

Re: ...

Koliko razumem, dali ste još jedan argument više za priču u kojoj je to bilo delo jednog čoveka, pre svega.


ne sporim ja da je to delo jednog coveka ali u tom trenutku niti su ga hrvati provocirali za srpstvo niti ga je on branio

nego su posle hrvati pravili mucenike a srbi osvetnika

kao u onom vicu kad umiruci od dizenterije kaze doktoru - pisi sida. bolje da misle za mene da sam bio jebac nego da misle da sam bio seronja
jinks jinks 18:19 14.07.2016

Re: ...

nego su posle hrvati pravili mucenike a srbi osvetnika

Uzeti tako nešto kao jedan od krunskih argumenata za sve što se kasnije događalo, a što jeste bio slučaj, je ...

Takođe, ne verujem da ga je bog zna ko na drugoj strani i video kao osvetnika, uzevši u obzir kakve je sve probleme time što je učinio proizveo.
elenold elenold 21:03 14.07.2016

Re: ...

Srđan Fuchs
. . .

moram priznati da sledeću fazu moderne političke istorije države YU (1970-e) najslabije poznajem a da je tu ključ, očito, potonjeg nasilnog raspada . . . .


Mislim da osnovne razloge raspada SFRJ treba traziti u odnosima faktora koji su oblikovali FNRJ tj SFRJ a to su Amerikanci Emglezi i Rusi. A nacionalizam je samo sredstvo da se ostvari zeljeni cilj pre svega Amerike tada jedine globalne velesile.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:40 14.07.2016

Re: ...

elenold


Mislim da osnovne razloge raspada SFRJ treba traziti u odnosima faktora koji su oblikovali FNRJ tj SFRJ a to su Amerikanci Emglezi i Rusi. A nacionalizam je samo sredstvo da se ostvari zeljeni cilj pre svega Amerike tada jedine globalne velesile.


potpuno se slažem, kada se posmatra samo učinak nacionalizma, došao je kao naručen za američki vid Globalizacije. ono što je trenutno izuzetno opasno, to je da su te snage opet oživljene, posebno od prošle godine naovamo, podudarno sa konfliktom zapada i rusije na ukrajinskom tlu, i tu, siguran sam, najmračniju ulogu igra deo hrvatske ekstremnodesne dijaspore, lociran u kanadi i severozapadnoj americi, uz naše, standardno zapadoskeptične. takođe mi se čini opasno što trenutno srpsko rukovodstvo emocionalno otvoreno gravitira ka rusiji, tako da mislim da to povampirenje revizionizma u hrvatskoj poslednjih godinu dana nije nimalo naivno, niti slučajno. mislim da je u najdubljem dugoročnom interesu srbije, kakva god da je, i predvođene trenutnim polupismenim rukovodstvom, da neguje krajnje miran pristup, nasuprot onome što je milošević učinio 90-ih.
tyson tyson 02:14 15.07.2016

Re: ...

ne znam, ja bih mogla da kazem nesto sasvim drugo, da smo ziveli u velikoj i lepoj zemlji, imali i more i Triglav, Ohrid i Jahorinu, Ljubljanu i Visegrad,... ostrva ne smem ni da pomenem, svako leto je na gornjoj plaubi Jadrolinije zivela jedna nova mladost, slobodna, bezbrisna i sigurna, ne pitajuci jedna druge za nacionalno i bilo kakvo drugo poreklo, da se tresao pozitivnom energijom i dobrim zvukom Kulusic, jednako kao i SKC, da se leti islo na Pulski festival, pa posle u Rovinj, kao i na Dubrovacke letnje igre, pa posle na Lopud, da se na Mljetu u kampu orila svake noci pesma podgrejana vinom iz iste flase, koju su dodavali maldi iz svih krajeva zamlje, jednako nezainteresovanih za bilo kakva obelezja ruke koja ju je pruzala,...da se posle islo na Bemus, Bitef, a zimi na Fest, opet okupljeni svoj na svome, da su radile fabrike i firme izgradjene posle rata, od plata se zivelo pristojno, da je skolovanje bilo ozbiljno i vazno, a dostupno svima, kao i lecenje, da su se dobijali stanovi, kako bi novi gradjani imali krov nad glavom, kupavale su se farmerke i jakne kao standard i ploce sa liste Slobe Konjovica, umesto danasnjih etradnih krpica i nosaca zvuka grand produkcije, izlazilo se po diskotekama sa ogranicenim vremenom povratka, a ne na splavove u neglizeu sa 14, 15, sa vracanjem ujutro,...nekako smo se uoblicavali po nekom evropskom merilu, a opet zadrzali svoje specificnosti, dok smo sada uruseni u svakom smislu.


cela yuga je navijala za zlatnu kosarkasku petorku, u vremenu kada je sport jos uvek imao svo dignitet...i to bi bilo to.

Aha, a onda su Kominterna, Vatikan, CIA i Genšer uvezli 22 milijuna Jugoslovena sa druge planete koji su listom stali iza raspomamljenih nacionalističkih političara u odmah zatim se spremno pohvatali za vratove uz ciku i vrisku. Jer to nikako nisu mogli da urade mladi sa Mljeta u farmerkama i jaknama iz Komisiona, sa pločama Slobe Konjovića u ruci.


tyson tyson 02:20 15.07.2016

Re: ...

A nacionalizam je samo sredstvo da se ostvari zeljeni cilj pre svega Amerike tada jedine globalne velesile.

A vidiš, decenijama su analitičari, dplomate, i policy makers te Amerike bili uvereni da Sovjetski savez stoji iza svih događaja koji su, po njihovoj proceni, imali za cilj raspad Jugoslavije.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:34 15.07.2016

Re: ...

ko će pohvatati u njihovom hladnom ratnom šta je istinita a šta polu- ili dezinformacija, u svakom slučaju je bolje ostati po strani, nesukobljenoj sa Zapadom, dok se oni ne umore, te krene sledeća epoha ruskoameričke ljubavi.

što kaže Elena, u mojoj srpskoj porodici za prethodnih 100 godina je sledeći učinak:

Radisav, 1915., direktna, fizička smrt na frontu,
Borivoje, 1942., direktna, psihološka smrt, smrt duše na frontu,
Slobodan, 1987., indirektna smrt usled nemanja oca,
Aleks, 1999., direktna, psihološka smrt na frontu.

bro, od nas dosta.

angie01 angie01 10:55 15.07.2016

Re: ...

Aha, a onda su Kominterna, Vatikan, CIA i Genšer uvezli 22 milijuna Jugoslovena sa druge planete koji su listom stali iza raspomamljenih nacionalističkih političara u odmah zatim se spremno pohvatali za vratove uz ciku i vrisku.


ispoljavas prilicno neobicnu vezanost za mene, iako ti vise puta skrnuh paznju da me zaobidjes ti ne odustajes,

no, kad si vec rekao,..to kako je do tog glupog rata doslo i ko ga je zasto i kako inicirao i vodio- smo vec pretresali vise puta, kao i to ko se o isti okoristio i sta su u istom kusali i dobili obicni grajdani, a sve to skupa ne negira to sto sam napisala,

to naprasno gadjanje na zemlju u kojima je svima bilo bolje nego sada i velicanje i opravdavanje ovog opsteg haosa, je uredno podmetnuto od onih koji su se u toj katastrofi okoristili- mnogo odvratniji su oni koji su na krilima 5. oktobra zauzeli neke stranacke pozicije na kojima su potom izneverili sve sto su obecavali pre tog ustolicenja, a sve sa bocicama infuzije nekih ispraznih ideologija koje nikakve veze sa stvarnim desavanjem nisu imale.
elenold elenold 15:27 15.07.2016

Re: ...

Srđan
. . ono što je trenutno izuzetno opasno, to je da su te snage opet oživljene, posebno od prošle godine naovamo, podudarno sa konfliktom zapada i rusije na ukrajinskom tlu. . .
povampirenje revizionizma u hrvatskoj poslednjih godinu dana nije nimalo naivno...

Sve to neko ( citaj Amerika i Engleska s jefne strane a ovom slucaju dominatno i s drige strane Rusija na primer kroz podrsku Republici Srpskoj) direktno ili indirektno generise, odrzava i razvija u pravcima koji zele.
Tako mnoge stvari koje su samo posledica i manipulacija velikih sila predstavljaju tragediju jadnog naroda. Zato i ne treba biti ostrascen i iskljuciv, bar kod nas Srba. Jer stvrii nisu crno bele. I sto je najvaznije moglo bi se navi najbolje resenje za nas ( citaj Srbiju) samo ako bi nam svezski mocnici ( vitaj krvolocnoci ) to dozvole ili pak nahiskaju jedna na druge ili same na sebe.
Ukrajina je jedam od poslednkih primera u Evropi a Sirija u svetu.
A kljucno pitanje je kojim metodama to rade.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:36 16.07.2016

Re: ...

ništa, kada si mali, gledaš da imaš nekog velikog saveznika.

meni se čini da je srednje rešenje, umereni put, odnosno savez između US-UK (ekstremnodesno, iz ptičje perspektive, ptica dupetom okrenuta prema sev.polu) i RUS (ekstremnolevo), najbolji srednji put, po dugoročne srpske interese: oporavak državnog aparata, sređivanje pravosuđa, i lagani ekonomski uspon, baziran na hitechu i poljoprivredi.

znači, ovaj izraelskovojvođanski deputat dijaspore glasa za - EU.

EU - 12 points, thank you, Belgrade, Jerusalem has voted. we love you, Belgrade, je t'aime, Belgrade. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana