Društvo| Ljudska prava| Politika

Има ли правника у авиону?

principessa_etrusca RSS / 19.07.2016. u 08:16

Тек што се мало слегла брекситска прашина и Британија (али не и Србија) добила нову владу, дошли су немири у Луjзијани, па четрнаестојулски масакр у Ници и неуспели пуч у Турској, наставак протеста "Не да(ви)мо Београд"  и коначно, вест над вестима, т.ј. отварање поглавља у приступним преговорима са ЕУ.

 

 

У свему томе, долазак двојице гвантанамских заробљеника у Србију није имао онај одјек који заслужује. Вест је објављена у штуром облику, углавном илустрована фотографијама јеменског држављанина Мансура Ахмеда Сада ел Дајфија и Таџика Махамадија Давлатова, али без много других детаља, и тамо где је било коментара читалаца, често су ова двојица су означавани као 'терористи', а било је  и неразумевања да ли ће они бити у Србији и даље у некој установи затвореног типа или на слободи. 

Када је притворски центар у америчкој поморској бази у Гвантанамском заливу примио прве заробљенике/притворенике у јануару 2002, четири месеца након рушења њујоршких кула, Доналд Рамсфелд, тадашњи амерички секретар за одбрану,  га је представио као место где ће бити затворени најопаснији терористи који ће ту бити саслушавани и којима ће потом бити суђено за ратне злочине.

Оно што је Гвантанамо у ствари постао је место неограниченог притвора без суђења.

До сада је укупно у гвантанамској бази било заточено 779 заробљеника. И неправницима је био од почетка очигледан њихов проблематични статус: са једне стране је Гвантанамо био ван америчке правне јурисдикције, а са друге, Бушова адмистрација била је недвосмислена у тврдњи да заробљеници не уживају никакву заштиту по Женевској конвенцији.  

Заробљенике су наводно заробили Американци у Авганистану, али се током година полако сазнавало да их је много купљено за 5000 долара од пакистанских и авганистанских ловаца на главе, као што је био случај са Аделом Нуријем кинеским ујгурским дисидентом. (У Гвантанаму је било око 20 Ујгура избеглица, ослобођених тек 2008, иако је веома рано постало јасно да су затворени без разлога). 

У Гвантанаму је такође, супротно међународном праву, било заточено и двадесетак малолетника. 

Средином 2004, отприлике две и по године након затварања, тројица младих британских држављана, ухваћених у Авганистану, ослобођени су из Гвантанама. Сва тројица из места Типтона, постали су познати као "типтонска тројка". Они су у интервјуима говорили о третману заробљеника у Гвантанаму, да су шамарани, шутирани, ударани, лишавани сна, да су им без пристанка даване инјекције, да су им рутински претраживане телесне шупљине, да су фотографисани голи, да су им стављане капуљаче на главу и да су изложени разним сексуалним и верским понижењима, да им је прећено, да су ментално болесни заробљеници батинани, да је један заробљеник од батинања због покушаја самоубиства остао са трајним оштећењем мозга, да је једном  заробљеник видео видео-снимак других затвореника са капуљачама који су натерани да содомишу један другог, да су чувари бацали Куране затвореницима у клозетске шоље,... 

Крајем 2004. процурео је тајни извештај Међународног комитета Црвеног крста у коме су инспектори изнели праксу понижавања, затварања у самице, излагања екстремној буци и екстремним температурама итд. и закључили да се ради о облицима мучења. Америчка влада је одбила овај извештај Црвеног крста. 

У време скандала са злостављањем затвореника у Абу Граибу, такође 2004, управнинца тог логора, бригадни генерал Џенис Капрински је рекла да јој је речено са више инстанце да поступа са затвореницима као са псима, као што се ради у Гвантанаму. 

Генерално, употреба мучења у Гвантанаму је детаљно документована, али ма како нељудски третман заробљеника био упечатљив, већ је проблематична сама чињеница да су држани у затвору без судске одлуке, а и без статуса ратног заробљеника који гарантује неку заштиту. 

Тек средином 2006, након судског процеса "Хамдан против Рамсфелда" на коме досуђено да заробљеници уживају извесну минималну заштиту на основу Члана 3. Женевске конвенције, Министарство одбране је циркулисало интерни меморандум по коме се поштује минимум права заробљеника, а у складу са Чланом 3.

Током предизборне кампање 2008, Обама је рекао да је Гвантанамо тужна страница америчке историје и обећао затварање 2009, што је и поновио када је постао председник. У децембру 2009, Обама је формално затварио Гвантанамо, али без одређеног рока. 

Иначе, почетком 2009, седам година од довођења првих затвореника, Сузан Крофорд која је постављена да надгледа праксе коришћене у Гвантанаму и војна суђања заробљеницима, постала је први службеник Бушове адмистрације који је признао да су у Гвантанаму коришћене методе мучења.

На крају се показало да је само око 25 затвореника (отприлике један у тридесет) имало везе за Ал Каидом. Гвантанамо, као начин борбе против тероризма је глобално проказан и озлоглашен и коначно, после свих одуговлачења и контроверзи, стварно затварање је изгледа на видику.

Сада два бивша затвореника стижу из Гвантанама у Србију где треба да присилно живе. Вучић је пожурио да објасни је све по Уставу. Како? Српски закон је сасвим прецизан када се ради о лишавању слободе, затворској казни, слободи након одлслужења казне итд.  Након ослобађања, бивши затвореници су слободни људи, који могу бирати где иду, али је очигледно да невољници из Гвантама не долазе у Србију као слободни, а не долазе ни у српски затвор.

У Британији као потписници Конвенције Уједињених нација против мучења, случај "типтонске тројке" је покренуо бројне дискусије, и међу правницима, и у широј јавности, између осталог, о инфомацијама добијених мучењем затвореника у иностранству, о поузданости таквих информација и њиховој употребљивости у судским процесима пред британским судовима.

У Србији влада мук, без обзира што се сада, са једне стране, крше се српски Устав и закони (уосталом, "не можемо се држати закона као пијан плота"),  а са друге, такође јасно, крше се људска права двојице људи. Примајући бивше затворенике из Гвантанама, Србија имплицитно пристаје на цео један незаконити систем заробљавања и тортуре. Ипак, то није довољно да проговоре судије Уставног суда, професори уставног и грађанског права, адвокати, борци за људска права и грађанске слободе, Хелсиншки одбор, ЈУКОМ – Комитет правника за људска права или макар неки српски Банкси.



Komentari (199)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 08:19 19.07.2016

Nisam stigao

da se bavim Breksitom. Bio sam na Eksitu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:34 19.07.2016

Re: Nisam stigao

Јесу биле добре свињске коленице?
krkar krkar 09:53 19.07.2016

Re: Nisam stigao

Јесу биле добре свињске коленице?


Strpi se, kolenice su na kulturnoj manifestaciji vas koštuničara.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:21 19.07.2016

Re: Nisam stigao

krkar
da se bavim Breksitom. Bio sam na Eksitu.


шта си, Ујаче, био код нас мало у дискаћу? јеси ђускао с омладином?

kosta.babic kosta.babic 18:43 19.07.2016

Re: Nisam stigao

Примајући бивше затворенике из Гвантанама, Србија имплицитно пристаје на цео један незаконити систем заробљавања и тортуре. Ипак, то није довољно да проговоре судије Уставног суда, професори уставног и грађанског права, адвокати, борци за људска права и грађанске слободе, Хелсиншки одбор, ЈУКОМ – Комитет правника за људска права или макар неки српски Банкси.

To je valjda cena da nas Amerika podrži u nastojanju da uđemo u njenu jednokratnu tvorevinu koja se zove Evropska zajednica i koju ti isti amerimanci sad odbacuju kao nepotrebnu u njihovim političkim ciljevima. Ali dete je rođeno.Nemačka u Evropskoj uniji vidi svoju šansu da povrati svoju hegemoniju ne samo na evropskom tlu.Šta o tome misle Francuzi , videćemo.Englezi su se već izjasnili.
krkar krkar 21:28 19.07.2016

Re: Nisam stigao

Evropska zajednica


Mišljenje je kao dupe, to znamo. Ali što je ovaj blog baš morao da se pretvori u loš gonzo porn?
nim_opet nim_opet 18:00 20.07.2016

Re: Nisam stigao

kosta.babic
Примајући бивше затворенике из Гвантанама, Србија имплицитно пристаје на цео један незаконити систем заробљавања и тортуре. Ипак, то није довољно да проговоре судије Уставног суда, професори уставног и грађанског права, адвокати, борци за људска права и грађанске слободе, Хелсиншки одбор, ЈУКОМ – Комитет правника за људска права или макар неки српски Банкси.

To je valjda cena da nas Amerika podrži u nastojanju da uđemo u njenu jednokratnu tvorevinu koja se zove Evropska zajednica i koju ti isti amerimanci sad odbacuju kao nepotrebnu u njihovim političkim ciljevima. Ali dete je rođeno.Nemačka u Evropskoj uniji vidi svoju šansu da povrati svoju hegemoniju ne samo na evropskom tlu.Šta o tome misle Francuzi , videćemo.Englezi su se već izjasnili.

Strasno. Jeste, cena je da prihvatimo dvojicu bivsih zatvorenika koji su eto, bez optuznice proveli godine u zatvoru i to je to, sutra vec u EU. Mislim, da smo znali, sto ih ne primismo pre 10 godina? Ja lepo prokomentarisah na jednom vasem blogu - da ste samarali mladog Vucica kad je valjalo, ne bi nam se ni bivsi Gvantanamovci doseljavali niti bi sad gospodar zario i palio kao sto radi, dok se zemlja raspada...
martin_krpan martin_krpan 08:50 19.07.2016

Odličan koncept od Banksyja

Hvala.

Mislim, Guantanamo je laganica, Enigma i chill out.

principessa_etrusca principessa_etrusca 14:48 19.07.2016

Re: Odličan koncept od Banksyja

Банксијева акција у Дизниленду 2006. је заиста одлична као пример политичког активизма.

freehand freehand 08:51 19.07.2016

Odlično sažimanje

Da dodam ono što, možda nedostaje - izveštaj Dika Martija o svemu što se dešavalo na tlu Evrope gde su CIA na raspolaganje države članice EU i druge stavljale svoj vazdušni prostor za prelete aviona sa živim tovarom i logore/mučilišta za torturu nad "nevidljivim" zarobljenicima.
Sa druge strane, u zemlji Srbiji nije se huk digao oko toga što Vučić (on je alfa i omega, sve i svja) prihvata nesrećnike pod uslovima koje si odlično opisala, već zbog strašne opasnosti kojoj Srbiju na taj način izlaže!
A šta ako se detorniraju? A šta ako indoktriniraju ovdašnje slabe karaktere? A šta ako nam džihad u Srbiju donesu?
Pobogu - vidi kakve brade imaju, pa to su rođene ubice i teroristi!
Pa se niko nije bavio njihovom nevinošću i strahotama kroz koje su prošli - makar samo proveli zatvoreni deceniju nigde, bez suđenja i presude, već opasnošću koju sobom nose tako bradati, a ne bi njih CIA tek tako ni uzaptila...
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:48 19.07.2016

Re: Odlično sažimanje

Има ту море материјала и било је ко зна колико нелегалних радњи.

Оно што је веома лоше је да то никога у Србији изгледа да не занима: неопортуно је бавити се таквим стварима, као што се нико није баш потресао што српски држављанин Шешељ, неоптужен седи у притвору целу деценију.

Индикативно је ћутање и струке, и активиста невладиног сектора који не воле прозивање на тему ко и како их финансира. (Њихово садашње ћутање иде у прилог да раде строго по принципу "колико пара, толико музике".)
krkar krkar 09:42 19.07.2016

Lepo našeg srpski jezikom

брекситска


bregzitska (reč preuzeta direktno iz engleskog)


Луизијани


bolje Lujzijani (Prćić et. al.)


Мансур Ахмад Сад ел Даифија


Mansura Ahmada Saada el Daifija (lično ime menja se po padežima)


притворни центар


pritvorski (pritvoran znači nešto drugo)


, га је представио


, predstavio ga je (inverzija posle umetnutog dela, ne može na prvo mesto nenaglašena reč)


који ће ту бити саслушавани и потом суђени за ратне злочине.


... i kojima će potom biti suđeno... (rekcija)
JOŠ BOLJE ... i kojima bi se potom sudilo... (ili ... i kojima će se potom suditi...)



Оно што је Гвантанамо у ствари постао је место неограниченог притвора без суђења.


Ono što je ... je: loša rečenična konstrukcija koja nije u duhu srpskog jezika; engleski kalk


у Гвантанамској бази


u gvantanamskoj bazi (nije zvaničan naziv, prosvojni pridev na -ska)


не-правницима


nepravnicima. Kao nevernicima, nepismenima itd.


Бушова адмистрација


Bušova vlada ili Bušova vlast. Administracija je administrativni aparat, kancelarijski službenici, birokratija.


је била недвосмислена


bila je nedvosmislena (vidi gore)


Женевској конвенцији


Ženevskim konvencijama (postoje 4 Ž.k. kao i dodatni protokoli i uvek se o njima govori u množini, kao celini)


5,000


5000 ili 5 000 ili 5.000 - u srpskom 5,000 znači 5 (slovima: pet)


, су ослобођени из Гвантанама.


, oslobođeni su... (vidi gore, stalno ista greška)


Сва тројица из места Типтон

iz mesta Tiptona ili jednostavno iz Tiptona. Isto kao i iz Bezdana, Bagrdana... Iz mesta "nominativ" je glupost koju su promovisali nepismeni novinari i urednici misleći da time izbegavaju problem što ne znaju da napišu ime u padežu. "Iz mesta Tipton" je nebloza jednaka "iz mesta Čačak".


видео видео-снимак


stilski loše


Кур'ане


Kurane. U srpskom "Kur'an" ne znači ništa. Osim što ukazuje na pomodarstvo i/ili neznanje.


Крајем 2004. је процурео


procureo je


у коме


u kojem


Америчка блада је одбила


odbila je


у Абу Граибу


u Abu Grebu (أبو غريب)


управнинца тог логора, бригадни генерал Џенис Капрински


brigadna generalka...
po pravilu upotrebe VS ispravno je kako si ti napisala; po pravopisu i jezičkim normama nije


је рекла


rekla je


Генерално, употреба мучења у Гвантаму је детаљно документована,


...detaljno je dokumentovana


након судског процеса Хамдан против Рамсфелда


"Hamdan protiv Ramsfelda"


на коме


na kojem


досуђено


presuđeno. PRESUĐUJE se kad se presudom o nečemu odlučuje; presudom se oštećenome može DOSUDITI obeštećenje i/ili nadoknada


на основу Члана 3. Женевске конвенције


Mora se navesti KOJE Ženevske konvencije, ima ih 4. Dakle "Člana 3. x. Ženevske konvencije"


је циркулисало интерни меморандум


cirkulisalo je ...(samo ispravka sintakse)
"cirkulisati memorandum" u srpskom ne postoji jer je cirkulisati (inače bolje kružiti, potpuno isto značenje) neprelazan glagol pa se u srpskom ne može "cirkulisati nešto ili nekoga". Ministarstvo je očigledno napisalo memorandum i poslalo ga zainteresovanima pa to tako treba i napisati


по коме


po kojem


се поштује минимум права заробљеника


minimalna prava zarobljenika - minimum prava nije u duhu srpskog jezika.


Током предизборне кампање 2008, Обама је рекао


Nepotreban zarez. Ukazuje na formalnu upotrebu bez razmišljanja.


Сузан Крофорд која је постављена


Suzan Kroford, ... (apozicija: odvajanje zarezom umetnutog)


да надгледа праксе коришћене у Гвантанаму


Praksa u srpskom znači nešto drugo. Ovde mora "postupke" ili "procedure"


постала је први службеник Бушове адмистрације који је признао


službenik je priznao


одлслуживању казне


Služenju kazne. Kazna se služi i kad se odsluži do kraja kažnjenik postaje slobodan.


Након ослобађања, бивши затвореници су слободни људи, који могу бирати где иду, али је очигледно да невољници из Гвантама не долазе у Србију као слободни, а не долазе ни у српски затвор.


Loša upotreba zareza. Pogrešna čak i kod primene principa formalnih zareza koji je u srpskom odbačen pre 56 godina.


У Британији као потписници Конвенције Уједињених нација против мучења,


U Britaniji, (baš ovde TREBA zarez - a onda bi bilo bolje bez "kao" )


случај "типтонске тројке" је покренуо бројне дискусије


pokrenuo je


У Србији влада мук, без обзира што се сада, са једне стране, крше се српски Устав и закони (уосталом, "не можемо се држати закона као пијан плота" ), а са друге, такође јасно, крше се људска права двојице људи.


Konfuzna rečenica. Ukazuje na konfuzno mišljenje. Dobar, strpljiv i dobronameran čitalac može se sa njom izboriti i doći do značenja ali zašto ga baš toliko mučiti?

-----

Inače, slažem se sa suštinom teksta. Samo je do nje malo teško doći.
freehand freehand 09:48 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

(rekcija)

Šta je rekcija?

principessa_etrusca
Јесу биле добре свињске коленице?

Švajnebraten mit zauerkraut?
krkar krkar 09:57 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Šta je rekcija?


Ovo


freehand freehand 09:58 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
Šta je rekcija?


Ovo



Aha, hvala.
Uplašio sam se da ti je ispalo jedno "e" i da je opet ona hronična boljka u pitanju.
krkar krkar 10:00 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Uplašio sam se da ti je ispalo jedno "e" i da je opet ona hronična boljka u pitanju.


Boli te uvo, ti svoju hroničnu boljku lečiš felirajući Lepog.

Taman imaš i lep primer rekcije: felirati NEKOGA a popušiti NEKOME.
krkar krkar 10:01 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom


Odoh sad, imam posla ali slobodno ti mudruj
freehand freehand 10:05 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar

Odoh sad, imam posla ali slobodno ti mudruj

Pozdravi sve u Bajčetini, kaži drugu Oliveru da bi njegov pravnički doprinos ovde bio dragocen. STanislavu i Tomu si sa gramatičke strane junački odmenio. :)
urbana_gerila urbana_gerila 10:09 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar

Odoh sad, imam posla ali slobodno ti mudruj


fali zapeta iza "posla", ali - samo ti, dete, radi svoj posao!

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:23 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom


exit
ˈɛksɪt,ˈɛɡzɪt/
noun
1.
a way out of a building, room, or passenger vehicle.
"she slipped out by the rear exit"
synonyms: way out, door, egress, passage out, escape route;
2.
an act of leaving a place.
"he made a hasty exit from the room"
synonyms: departure, leaving, withdrawal, retirement, going, decamping, retreat, pull-out, evacuation;


Оснивачи су изабрали да свој фестивал (на српском) назову Егзит, али енглеска реч exit се изговара и као ексит и као егзит (Google чак даје предност облику 'ексит', види горе), према томе и Брексит и Брегзит.

"Гвантанамски затвор" сам приметила сама и исправила, а остало ћу да погледам када дођем до већег екрана за сат, два.

Хвала што си посветио време на мом тексту (макар као језичка полиција).
krkar krkar 11:08 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

али енглеска реч exit се изговара и као ексит и као егзит (Google чак даје предност облику 'ексит', види горе), према томе и Брексит и Брегзит.


Zamisli, Google!

Glede engleskog izgovora za mene je i dalje relevantan i referentan jedino Džonsov Rečnik engleskog izgovora sa Gimsonovim dopunama (i kasnijim dodacima).





Džons daje prednost izgovoru "eksit".

Međutim, kod nas se izgovor "egzit" udomaćio i dominantan je upravo zahvaljujući novosadskom festivalu te je, po načelu očuvanja sistematičnosti, i u svim drugim upotrebama reči EXIT bolje koristiti izgovor "egzit" neko "eksit".

Tako da je tvoje "breksit" preučeno i/ili isfolirano. I politički obeleženo jer na njemu insistiraju i umiveni četnici i četnikuše kao Ljilja Smajlović.



krkar krkar 11:13 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

fali zapeta iza "posla", ali - samo ti, dete, radi svoj posao!


Ne fali, naravno. Nije joj tu mesto. Ali samo ti seri i dalje
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:32 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Tako da je tvoje "breksit" preučeno i/ili isfolirano. I politički obeleženo jer na njemu insistiraju i umiveni četnici i četnikuše kao Ljilja Smajlović.


Ја на енглеском кажем "ексит", па онда и "Грексит", "Брексит" или "Фрексит", па сам, дизвиниш, без твоје дозволе, тако написала и на српском.

А шта се све у српском одомаћило, у то боље да не улазимо, јер је много тога сасвим очигледно погрешно, па и бесмислено.

Oxford English Dictionary (OED, 20 томова) и Shorter Oxford English Dictionary (SOED, 2 тома, око 80 хиљада речи) су речници које ти препоручујем, и они наводе два изговора, ексит и егзит (тим редом).

Само не разумем какве везе имам ја са Љиљом Смајловић и какву политичку конотацију у Србији (!) има "Брексит", а какву "Брегзит". (А видела сам и неке који су мислили и да је "ситроен" и "остин" исфолирано и преучено, па су изговарали "цитроен" и "аустин".)
urbana_gerila urbana_gerila 12:24 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
fali zapeta iza "posla", ali - samo ti, dete, radi svoj posao!


Ne fali, naravno. Nije joj tu mesto. Ali samo ti seri i dalje


fali, naravno, baš tu joj je mesto, ali - ne boli svaka bolest.
krkar krkar 12:39 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Ја на енглеском кажем "ексит", па онда и "Грексит", "Брексит" или "Фрексит", па сам, дизвиниш, без твоје дозволе, тако написала и на српском.


Ti si ipak samo neko ko živi u inostranstvu i nije u živoj vezi sa svakodnevnim srpskim.


Само не разумем какве везе имам ја са Љиљом Смајловић и какву политичку конотацију у Србији (!) има "Брексит", а какву "Брегзит".


Baš to sam i pokušao da ti objasnim.

Ili generalno - nikad nije valjalo kad su stanovnike Srbije stanovnici inostranstava učili kako treba.

А видела сам и неке који су мислили и да је "ситроен" и "остин" исфолирано и преучено, па су изговарали "цитроен" и "аустин"


Tvoje društvo i njegova jezična kompetencija nemaju veze sa temom.
krkar krkar 12:40 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom


Oxford English Dictionary (OED, 20 томова) и Shorter Oxford English Dictionary (SOED, 2 тома, око 80 хиљада речи) су речници које ти препоручујем, и они наводе два изговора, ексит и егзит (тим редом).



Eto, sad znaš i šta su Oksfordovi rečnici a krenula da navodiš reference - od Gugla!
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:56 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Извини, да ли сам добро разумела да смо Љиљана Смајловић и ја из иностранства, а да је Србија подељена на брекситовце и брезгитовце?

Мој текст и није о Брекситу, већ о еклатантном кршењу српских закона.

Него, шта ти мислиш, зашто ћуте ЈУКОМ, Хелсиншки одбор и српски правници?
angie01 angie01 13:35 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

zauerkraut


sauerkraut
freehand freehand 13:44 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Glede engleskog izgovora za mene je i dalje relevantan i referentan jedino Džonsov Rečnik engleskog izgovora sa Gimsonovim dopunama (i kasnijim dodacima).


Džons daje prednost izgovoru "eksit".

Ma nemoj da kažeš?

Nego drugo nešto ne razumem: ti i Koštunica ste onomad zajedno podržali predsedničkog kandidata Tomislava Nikolića (u stvari ti harangirao a on podržao, no dobro), koji se sa tobom, kad mu se napiše ćirilicom, slaže oko engleskog izgovora i srpskih transkripcija engelskih reči.
U čemu je sad problem, zaista?
freehand freehand 13:45 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

angie01
zauerkraut


sauerkraut

Javol, gnedige. Važi. Možda kanadiše dojč?

angie01 angie01 14:16 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Javol, gnedige. Važi. Možda kanadiše dojč?


vidi, da ne bi bilo zabune- ja se zezam, samo sam se nadovezala na grama naci trend,

drugo, ja ucila od moje bake Nemice, koja je govorila sauer-kiseo,....boravila vise puta u Dojclandu i Osterajhu, gde imam i familiju, prijatelje i nikada nisam cula verziju sa z- sto ne znaci da je negde ne koriste....tako da ti slobodno....
freehand freehand 14:21 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

drugo, ja ucila od moje bake Nemice, koja je govorila sauer-kiseo,....boravila vise puta u Dojclandu i Osterajhu, gde imam i familiju, prijatelje i nikada nisam cula verziju sa z- sto ne znaci da je negde ne koriste....tako da ti slobodno....

Ma sve ok, gnedige. opšte je poznato da su banatske Švabe uvek bile uzor za pravilan izgovor nemačkog jezika.
Inače, ne znam gde si bila, al sad - internetu hvala! - ne moraš nigde da ideš. Ukucaš u Gugl How to say or pronounce Sauer.
Na kraju i najmanje bitno - pet godina života na germanskom govornom području sigurno ne mogu da se mere sa tvojim putovanjima pa da sa time i ne pokušavam.
angie01 angie01 14:36 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Na kraju i najmanje bitno


e, hebote, nema ovde prostora za zezanje, ic, lepo ti kazem, a ti mi drzis lekciju-moja baka bila obrazovana, govorila hohdojc, ja jezik ucila i u skoli i na faxu 4 godine,...a, zivela i ja malo na Germanskom podrucju- i jos ti kazem, verovatno negde tako izgovaraju,kako ti kazes, imas u Nemackoj, kao i bilo gde drugde i za bilo koji jezik, razna narecja- neke jedva da mozes i da razumes,....kako god, ja znam da se izgovara sauer, sto znaci, kiseo, pa otuda i sauerkraut, kiseo kupis, a ti znas da se izgovara sa z- eto nasao si na netu kako se izgovara, sto je verovatno negde upravo tako ispravno,...
freehand freehand 14:43 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

angie01
Na kraju i najmanje bitno


e, hebote, nema ovde prostora za zezanje, ic, lepo ti kazem, a ti mi drzis lekciju-moja baka bila obrazovana, govorila hohdojc, ja jezik ucila i u skoli i na faxu 4 godine,...a, zivela i ja malo na Germanskom podrucju- i jos ti kazem, verovatno negde tako izgovaraju,kako ti kazes, imas u Nemackoj, kao i bilo gde drugde i za bilo koji jezik, razna narecja- neke jedva da mozes i da razumes,....kako god, ja znam da se izgovara sauer, sto znaci, kiseo, pa otuda i sauerkraut, kiseo kupis, a ti znas da se izgovara sa z- eto nasao si na netu kako se izgovara, sto je verovatno negde upravo tako ispravno,...

Dobro. Ajd sad ti nađi negde da se izgovara sa "s" a da nije u pitanju neki uvrnuti dijalekt.
Imaj samo u vidu da ovom pilikom ti i tvoja oma ispravljate mene, pa bez obzira na taj, kao, komični momenat i dalje insistirate na svom znanju uprkos tome da se "s" u nemačkom jeziku uvek izgovara kao "z", a da se "s" izgovara ono što je napisano sa "ss" ili onim velikim slovom za koje me sad mrzi da menjam tastaturu.
angie01 angie01 14:59 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

i dalje insistirate na svom znanju uprkos

uopste ne insistiram, s se skoro uvek na pocetku reci cita kao z, s tim sto se to z nekada jasno izgovara, a nekada ne,...to pravilo sa sarfes s o kome pricas, se promenilo, pa se vise ne koristi onaj beta znak, nego 3 s, mada mnogi i dalje koriste stara pravila,...e, sad, kada se ti ne bi uvek zakacio za sve kao da se radi o zivotu i smrti, mogao bi lakse da prihvatis da ja stvarno znam ovu verziju koju sam ponudila- da ne uplicem sada jos neke detalje koje nisam rada podeliti-sa sve objasnjenjem da si verovatno i ti u pravu, a da je moje pritcavanje bilo vise izazvano meni uvek zacudnom maniru na blogu, nego nekom stavrnom zeljom da nesto ispravljam,...eto, trebalo je da bude fazon, a ispade kao i obicno- besmisleno natezanje.

...ja sad odo da pravim kolace, stize mi malo dete s mora a sa skolom, pa sam i onako neurozna zbog toga, kao svaka kobac majka, pa ces me razumeti da mi nije da ovo nastavljam....al bice prilike:)))
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:02 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

...ja sad odo da pravim kolace, stize mi malo dete s mora a sa skolom, pa sam i onako neurozna zbog toga, kao svaka kobac majka, pa ces me razumeti da mi nije da ovo nastavljam....al bice prilike:)))

Уживајте!
freehand freehand 15:03 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

...ja sad odo da pravim kolace, stize mi malo dete s mora a sa skolom, pa sam i onako neurozna zbog toga, kao svaka kobac majka, pa ces me razumeti da mi nije da ovo nastavljam....al bice prilike:)))

Nema ovde šta da se nastavlja. Sa tim gramatičkim pravilima sve je čisto i jasno kao sunce.
Nego mani to, trči da praviš kolače i da čekaš dete. To je i najpreče i najslađe.
blogovatelj blogovatelj 15:24 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

ексит и егзит (тим редом).


Pusti kretena, vidiš da je došao da ti se posere po blogu. Samo ignorišeš i to je to.
blogovatelj blogovatelj 15:28 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

nikad nije valjalo kad su stanovnike Srbije stanovnici inostranstava učili kako treba.



Što se onda buniš kad stanovnici Srbije izaberu Vučića? Ljudi tako vole.
blogovatelj blogovatelj 15:31 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

a ucila od moje bake Nemice


O pa zato bi se ti poradovala da ti dođu
sweet64 sweet64 15:39 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

, oslobođeni su... (vidi gore, stalno ista greška)


Сва тројица из места Типтон

iz mesta Tiptona ili jednostavno iz Tiptona. Isto kao i iz Bezdana, Bagrdana... Iz mesta "nominativ" je glupost koju su promovisali nepismeni novinari i urednici misleći da time izbegavaju problem što ne znaju da napišu ime u padežu. "Iz mesta Tipton" je nebloza jednaka "iz mesta Čačak".


Kao što je ispravno u gradu Jagodini uopšte nije neispravno u gradu Jagodina, a i koji to novinar ne zna da primeni padež. Ne radi se o tome, već upravo suprotno, zbog nedoumice oko npr čitaocu nepoznatog grada, namerno se nakon, u padežu navedene imenice grad stavlja ime grada u nominativu.

Tako rečenica Potražite pansione u gradu Rimini olakšava čitaocu eventualno neznanje da li je u pitanju Rimin, Rimina ili nešto treće.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:52 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

blogovatelj
ексит и егзит (тим редом).


Pusti kretena, vidiš da je došao da ti se posere po blogu. Samo ignorišeš i to je to.

Наравно.

Кркиша неоргинално следи модел који се понавља овде на блогу, а то је бацање оваквих правописно-граматичких димних завеса, које су се већ излизале и провиде се од силне употребе.

А зато ништа не каже о ћутању ЈУКОМ-а или Хелсиншког обдора и шта он мисли, зашто је овој двојици из Гвантанама ускраћена слобода кретања. Да ли су правоснажно осуђени или су робови које господар прослеђује некоме да их причува?
alselone alselone 15:55 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Tomejto, tomato.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:03 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Tako rečenica Potražite pansione u gradu Rimini olakšava čitaocu eventualno neznanje da li je u pitanju Rimin, Rimina ili nešto treće.

Тачно тако, хвала.

Типтон није Единбург, Кардиф, Ексетер или Брајтон.

"У месту Типтон" значи "у (малом, слабо познатом) месту (које се зове) Типтон".
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:42 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

alselone
Tomejto, tomato.


Moje dete stalno brka tomato i potato. Ko i ja.
A kad za ručak ima spanakopita (pita od spanaća, jasno je), ona to zove "spanakokoda".

Sorry, nemam šta da kažem na temu, žao mi što smo vam uvalili ovaj pravni problem, sranje je što Gvantamo, kao takav, uopšte postoji, umesto da bude dobra plaža i letnji resort gde pristaju kruzeri i jedrenjaci (kažu da je tamo jako lepo).

Moja država (savezna) je uvek prva na spisku kad se priča o raseljenju tih robijaša iz Gvantanamoa, jer imamo jedan od Supermax zatvora, gde već sada ima tih terorista osuđenih i trajno smeštenih iza rešetaka (oni što su organizovali 9/11, pa onda onaj baja što je uneo bombu u cipeli u avion, i još neki od te fele). I nisam primetio da je ikom po okolnim selima pretila opasnost od njih, tako da baš i ne kapiram što ih sve ovde ne potrpaju, ili ih daju Kanađanima, pošto su se nudili onomad, za lovu, razume se.

Inače, tu* je robijao i ćale od Vudija Harelsona, kad je ubio onog nekog federalnog sudiju. A i onaj špijun, Robert Hansen, tamo robija doživotnu kaznu. Čudi me da nemam nijednu sliku, a tuda sam često prolazio pećinarskim poslovima, baš nekako lep zatvor.

*Mislim na ADX Florence, ne na Gvantanamo, da ne bude zabune.
vcucko vcucko 17:42 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

srdjan.pajic


*Mislim na ADX Florence, ne na Gvantanamo, da ne bude zabune.

Ovo na linku nekakva pustara. Ja ako sam ikako zamišljao državu Kolorado, to je neko zelenilo u pm, vegetacija bez granica.

Gde je to, negde prema Arizoni, NM?
urbana_gerila urbana_gerila 18:18 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

principessa_etrusca


otkad ga je krkar banovao kao glupog i prestao da ga spominje, blogodavitelj "kretena ignoriše" tako što trčkara po blogu i proziva ga gde stigne, i sa povodom i bez povoda.
nije to ovde neuobičajeno ponašanje, ali je, bar meni, nečasno, naročito posle servilnosti sa kojom je do banovanja prihvatao stalni maltretman.

apsurdno je da blogeri nesputano stupaju u protivprirodni blud na najmanji nagoveštaj podrške, ne vodeći računa ne samo o kakvim se partnerima radi, nego ni o osnovnoj higijeni.

krkar je jasno napisao da je homologan sa tekstom i naveo šta smeta njegovoj lakšoj percepciji.
učinio je to na svoj dramoser način, ali se ne može poreći da je u pravu, ma koliko da to što je nabrojao nije sputavajući faktor za razumevanje teksta bilo kome sa prosečnim iq.

uz to, izgleda da tebe respektuje, obrazložio je svoje zamerke.




važno je, možda, i to da znamo, toponimi se menjaju po padežima, pa je pravilno - u gradu tiptonu, gde imenica grad ukazuje na to da je u pitanju astionim za koji govornik/pisac smatra da nije opštepoznat.
kosta.babic kosta.babic 18:50 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
брекситска


bregzitska (reč preuzeta direktno iz engleskog)


Луизијани


bolje Lujzijani (Prćić et. al.)


Мансур Ахмад Сад ел Даифија


Mansura Ahmada Saada el Daifija (lično ime menja se po padežima)


притворни центар


pritvorski (pritvoran znači nešto drugo)


, га је представио


, predstavio ga je (inverzija posle umetnutog dela, ne može na prvo mesto nenaglašena reč)


који ће ту бити саслушавани и потом суђени за ратне злочине.


... i kojima će potom biti suđeno... (rekcija)
JOŠ BOLJE ... i kojima bi se potom sudilo... (ili ... i kojima će se potom suditi...)



Оно што је Гвантанамо у ствари постао је место неограниченог притвора без суђења.


Ono što je ... je: loša rečenična konstrukcija koja nije u duhu srpskog jezika; engleski kalk


у Гвантанамској бази


u gvantanamskoj bazi (nije zvaničan naziv, prosvojni pridev na -ska)


не-правницима


nepravnicima. Kao nevernicima, nepismenima itd.


Бушова адмистрација


Bušova vlada ili Bušova vlast. Administracija je administrativni aparat, kancelarijski službenici, birokratija.


је била недвосмислена


bila je nedvosmislena (vidi gore)


Женевској конвенцији


Ženevskim konvencijama (postoje 4 Ž.k. kao i dodatni protokoli i uvek se o njima govori u množini, kao celini)


5,000


5000 ili 5 000 ili 5.000 - u srpskom 5,000 znači 5 (slovima: pet)


, су ослобођени из Гвантанама.


, oslobođeni su... (vidi gore, stalno ista greška)


Сва тројица из места Типтон

iz mesta Tiptona ili jednostavno iz Tiptona. Isto kao i iz Bezdana, Bagrdana... Iz mesta "nominativ" je glupost koju su promovisali nepismeni novinari i urednici misleći da time izbegavaju problem što ne znaju da napišu ime u padežu. "Iz mesta Tipton" je nebloza jednaka "iz mesta Čačak".


видео видео-снимак


stilski loše


Кур'ане


Kurane. U srpskom "Kur'an" ne znači ništa. Osim što ukazuje na pomodarstvo i/ili neznanje.


Крајем 2004. је процурео


procureo je


у коме


u kojem


Америчка блада је одбила


odbila je


у Абу Граибу


u Abu Grebu (أبو غريب)


управнинца тог логора, бригадни генерал Џенис Капрински


brigadna generalka...
po pravilu upotrebe VS ispravno je kako si ti napisala; po pravopisu i jezičkim normama nije


је рекла


rekla je


Генерално, употреба мучења у Гвантаму је детаљно документована,


...detaljno je dokumentovana


након судског процеса Хамдан против Рамсфелда


"Hamdan protiv Ramsfelda"


на коме


na kojem


досуђено


presuđeno. PRESUĐUJE se kad se presudom o nečemu odlučuje; presudom se oštećenome može DOSUDITI obeštećenje i/ili nadoknada


на основу Члана 3. Женевске конвенције


Mora se navesti KOJE Ženevske konvencije, ima ih 4. Dakle "Člana 3. x. Ženevske konvencije"


је циркулисало интерни меморандум


cirkulisalo je ...(samo ispravka sintakse)
"cirkulisati memorandum" u srpskom ne postoji jer je cirkulisati (inače bolje kružiti, potpuno isto značenje) neprelazan glagol pa se u srpskom ne može "cirkulisati nešto ili nekoga". Ministarstvo je očigledno napisalo memorandum i poslalo ga zainteresovanima pa to tako treba i napisati


по коме


po kojem


се поштује минимум права заробљеника


minimalna prava zarobljenika - minimum prava nije u duhu srpskog jezika.


Током предизборне кампање 2008, Обама је рекао


Nepotreban zarez. Ukazuje na formalnu upotrebu bez razmišljanja.


Сузан Крофорд која је постављена


Suzan Kroford, ... (apozicija: odvajanje zarezom umetnutog)


да надгледа праксе коришћене у Гвантанаму


Praksa u srpskom znači nešto drugo. Ovde mora "postupke" ili "procedure"


постала је први службеник Бушове адмистрације који је признао


službenik je priznao


одлслуживању казне


Služenju kazne. Kazna se služi i kad se odsluži do kraja kažnjenik postaje slobodan.


Након ослобађања, бивши затвореници су слободни људи, који могу бирати где иду, али је очигледно да невољници из Гвантама не долазе у Србију као слободни, а не долазе ни у српски затвор.


Loša upotreba zareza. Pogrešna čak i kod primene principa formalnih zareza koji je u srpskom odbačen pre 56 godina.


У Британији као потписници Конвенције Уједињених нација против мучења,


U Britaniji, (baš ovde TREBA zarez - a onda bi bilo bolje bez "kao" )


случај "типтонске тројке" је покренуо бројне дискусије


pokrenuo je


У Србији влада мук, без обзира што се сада, са једне стране, крше се српски Устав и закони (уосталом, "не можемо се држати закона као пијан плота" ), а са друге, такође јасно, крше се људска права двојице људи.


Konfuzna rečenica. Ukazuje na konfuzno mišljenje. Dobar, strpljiv i dobronameran čitalac može se sa njom izboriti i doći do značenja ali zašto ga baš toliko mučiti?

-----

Inače, slažem se sa suštinom teksta. Samo je do nje malo teško doći.

manje bi na ovom blogu SMRDELO kad bi ovi vetrovi manje duvali.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:11 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

vcucko


Ovo na linku nekakva pustara. Ja ako sam ikako zamišljao državu Kolorado, to je neko zelenilo u pm, vegetacija bez granica.



Pola Kolorada je prerija, pola su planine, otprilike. Vegetacija (šume) je samo u planinama i to na nižim nadmorskim visinama, ovo ostalo, u ravnici, su kukuruzišta, pašnjaci, ili ništa - travuljina. Florens je grad jugozapadno od Kolorado Springsa, sat lagane vožnje vrlo lepim putem. Tu ima ceo zatvorski kompleks, i ovaj supermax je samo jedan od njih. Nije čaki ni toliko izolovan od sveta nekakvim nesavladivim terenom, kako bi se očekivalo. Bio je neki dokumentarac o njemu, gde se uglavnom čuvari i zaposleni žale na niske plate i understaffing (mislim da nije privatizovan), s obzirom na opasne uslove u kojima žive i rade. A kažu i da je jedan od ovih balija što je bio šef 9/11 u Florensu batalio islam i prešao na hrišćanstvo. Viš šta ti je edukativna i korektivna uloga dobrog zatvora .
emsiemsi emsiemsi 20:40 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
Uplašio sam se da ti je ispalo jedno "e" i da je opet ona hronična boljka u pitanju.


Boli te uvo, ti svoju hroničnu boljku lečiš felirajući Lepog.

Taman imaš i lep primer rekcije: felirati NEKOGA a popušiti NEKOME.

Како ти стојиш са пушењем !?
Успут --- да ли је ово питање у духу, те, по правилима, српског језика ?
krkar krkar 21:07 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Kao što je ispravno u gradu Jagodini uopšte nije neispravno u gradu Jagodina


Čista glupost.

U Beogradu i u gradu Beogradu. Baš kao i u Čačku, Jagodini, Užicu, Nišu, Londonu, Larnaki, Pekingu. I kod svakog od njih može u gradu Čačku, gradu Jagodini, varoši Pekingu, prestonici Londonu...

A NE MOŽE, nikad nije moglo i neće moći "u gradu Čačak", "u gradu Beograd", u "varoši Niš" itd.

Šta god tvrdila emigracija.
krkar krkar 21:09 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

otkad ga je krkar banovao kao glupog i prestao da ga spominje


Nisam ga banovao. Nije u redu prema gastarbajterima sa posebnim potrebama.


blogovatelj blogovatelj 21:11 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

nije to ovde neuobičajeno ponašanje, ali je, bar meni, nečasno,


Tebi je to nečasno, a nije ti nečasno da imaš višestruke identitete, pa se pod jednim nikom družiš sa blogerima, dok se istovremeno pod drugim svađaš.
Puši ga u bulju.
krkar krkar 21:13 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

manje bi na ovom blogu SMRDELO kad bi ovi vetrovi manje duvali.


Mrš u pizdu materinu majmune priglupi
krkar krkar 21:25 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

A NE MOŽE, nikad nije moglo i neće moći "u gradu Čačak", "u gradu Beograd", u "varoši Niš" itd.


Ali može nešto ... pa recimo slično, sa nekim drugim imenima. Verovatno je to povuklo našu gastarbajtersku književnu elitu da se gica.

Znam i šta al' neću da kažem, da vidimo znaju li oni sami.
emsiemsi emsiemsi 21:26 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
manje bi na ovom blogu SMRDELO kad bi ovi vetrovi manje duvali.


Mrš u pizdu materinu majmune priglupi

Дај кркаре - људи смо, иако смо Срби !
Понашај се !
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:31 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Ali može nešto ... pa recimo slično

Ја сам емигрант и још и јужњак, тако да немам појма од сви ти падежи, али ваљда може

у Центру "Сава"

и слично.

ЕДИТ. Под слично подразумевам

код кафане "Авалски цвет"

у биоскопу "Одеон"

...
krkar krkar 21:52 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

и слично.


Ti koji kažeš da ne znaš si na dobrom tragu.
freehand freehand 21:55 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

у биоскопу "Одеон"

Pa ovi krkarovi su se skupljali u restoranu "Ruskom caru", neki drugi - isto njegovi vole i danas da sede u hotelu "Moskvi", a obožavali su nekad da odsedaju u hotelu "Mažestiku".
to je takav, fini svet.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:00 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Ti koji kažeš da ne znaš si na dobrom tragu.

Ааа, ако сам са Савом близу онда значи да је нека река у питању, нешто као

"Мост на реци Квај".
freehand freehand 22:01 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

marco_de.manccini
Ti koji kažeš da ne znaš si na dobrom tragu.

Ааа, ако сам са Савом близу онда значи да је нека река у питању, нешто као

"Мост на реци Квај".

Zašto ne most na reci Dunavu? Il tako il nikako.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:21 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Inače, tu* je robijao i ćale od Vudija Harelsona, kad je ubio onog nekog federalnog sudiju.

Ааа, шта све људи знају, нисам имао појма да је Вудијев отац био хитмен.

И после Вуди био "Natural born killer", е, да.
urbana_gerila urbana_gerila 22:46 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

blogovatelj
Tebi je to nečasno, a nije ti nečasno da imaš višestruke identitete, pa se pod jednim nikom družiš sa blogerima, dok se istovremeno pod drugim svađaš.


nisam više samo antioksidant, dodatno sam se multiplikovao?!

stran mi je koncept virtuelnog druženja.
na blogu uglavnom reagujem na besmislice, ma ko da ih plasira, a kako nema osobe koja će prihvatiti da je deficitarna pameću - dođe i do sukoba mišljenja, koje lično ne bih nazivao svađom, bar dok maksini revolucionari ne pronađu način da levicu provučem kroz kabl.

blogovatelj
Puši ga u bulju.


drago mi je da si se pronašao u repu, ćutim da ćete brajović i ti provesti lepe zajedničke trenutke uz hip hop.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:48 19.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Puši ga u bulju.

Mrš u pizdu materinu majmune priglupi

Како ти стојиш са пушењем !?

Pusti kretena, vidiš da je došao da ti se posere po blogu.

Ali samo ti seri i dalje

felirati NEKOGA a popušiti NEKOME.


I love you guys . Svaka čast principešićki kako vas stoički trpi. Odo ja da transcendujem iskustvo...


emsiemsi emsiemsi 04:49 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

srdjan.pajic
Puši ga u bulju.

Mrš u pizdu materinu majmune priglupi

Како ти стојиш са пушењем !?

Pusti kretena, vidiš da je došao da ti se posere po blogu.

Ali samo ti seri i dalje

felirati NEKOGA a popušiti NEKOME.


I love you guys . Svaka čast principešićki kako vas stoički trpi. Odo ja da transcendujem iskustvo...



Придружи се човече --- биће веселије !
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:57 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

marco_de.manccini
Inače, tu* je robijao i ćale od Vudija Harelsona, kad je ubio onog nekog federalnog sudiju.

Ааа, шта све људи знају, нисам имао појма да је Вудијев отац био хитмен.

И после Вуди био "Natural born killer", е, да.


E, a smeo bih da se opkladim da sam jedini ovde na blogu koji je ušao u gasnu komoru (i iz nje izašao, to je valjda očigledno). Ja mislim da ni Krkar nije bio u gasnoj komori, eto, koji sam car!

Ima tu pored Florensa grad koji se zove Canon city (čita se kenon, n se piše sa onom tildom iznad), gde je isto tako neka masna zatvorčina, još od pamtiveka. I onda su usred tog zatvora, koji je onako, na kraju glavne gradske džade, otvorili muzej. Nači, uđeš lepo u krilo zatvora, koji inače normalno funkcioniše, i u muzeju si. I onda imaju death row, i ćelije, prave, i deo gde je davno sniman neki stari film, bio sam ubeđen sa Čarlsom Bronsonom ali nije, i još nekim bajama, o bekstvu iz zatvora (koje se zaista dogodilo, upravo u tom zatvoru, pa su posle snimili film, dobro, bilo je tu posle još bekstava i pobuna, ali nema veze). E, i onda tu ima i gasna komora, razume se. Tad kad sam ja tu lamzao nije radila, valjda bila na remontu, i ja šta ću, ušo. I opšti utisak mi je bio: stvarno jadno mesto da u njemu skončaš život...mada su dosta dobro i pametno uradili dihtovanje i automatiku.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:19 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

principessa_etrusca


А зато ништа не каже о ћутању ЈУКОМ-а или Хелсиншког обдора и шта он мисли, зашто је овој двојици из Гвантанама ускраћена слобода кретања. Да ли су правоснажно осуђени или су робови које господар прослеђује некоме да их причува?


ne možeš očekivati od čoveka da grize ruku koja ga hrani, a drugo nešto, ta sekta nije naučena i dresirana da funkcioniše u drugom koordinatnom sistemu od "mrzi, grizi Srbiju."
freehand freehand 08:20 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

ne možeš očekivati od čoveka da grize ruku koja ga hrani,

Poslušali te?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:37 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

jure, ja stvarno ne znam šta sa tvojom indoktrinacijom-halucinacijom, jedini lek za tvoj sitni hejtić je gandža. medical shit, mogu da te povežem Легализацијом Србија, ako želiš.



taširi li perah - остав' ми цветак
sweet64 sweet64 10:04 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
A NE MOŽE, nikad nije moglo i neće moći "u gradu Čačak", "u gradu Beograd", u "varoši Niš" itd.


Ali može nešto ... pa recimo slično, sa nekim drugim imenima. Verovatno je to povuklo našu gastarbajtersku književnu elitu da se gica.

Znam i šta al' neću da kažem, da vidimo znaju li oni sami.


Ne znam da li i za mene važi Lex specialis, ja sam ovdašnji. Jagodinac.
urbana_gerila urbana_gerila 10:20 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

sweet64
krkar
A NE MOŽE, nikad nije moglo i neće moći "u gradu Čačak", "u gradu Beograd", u "varoši Niš" itd.


Ali može nešto ... pa recimo slično, sa nekim drugim imenima. Verovatno je to povuklo našu gastarbajtersku književnu elitu da se gica.

Znam i šta al' neću da kažem, da vidimo znaju li oni sami.


Ne znam da li i za mene važi Lex specialis, ja sam ovdašnji. Jagodinac.



bolje da si se pravio mrtav, gastosi, bar, imaju na čega da se vade.
sweet64 sweet64 10:35 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

bolje da si se pravio mrtav,


Medved će onjuši, pa će dide dalje.
nsarski nsarski 13:04 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

mada su dosta dobro i pametno uradili dihtovanje i automatiku.


Si nekada citao Kafkinu pripovetku "Penal colony"? Ako nisi, preporucujem je. Verujem da ces tu naci zanimljive tehnicke uredjaje.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:41 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

urbana_gerila


Уопште се не ради о неком мом инстантном уједињавању са блоговатељем, а заиста не знам каква је историја његовог односа са кркаром, ко је кога бановао и ко је коме рекао да је глуп.

Нисам сујетна када је у питању указивање на грешке, напротив. (Највећи део кркарових исправки сам унела јуче.)

Остаје међутим, да се кркаров први коментар (Брексит-Ексит) појавио тек што је мој текст угледао светло дана, т.ј. три мунута касније, а онда је кркар веома брзо успоставио тред "Неше лепо језиком", па ми то јесте изгледало као начин да се укочи, пре него што је и почела, евентуална смислена дискусија о две ствари:

(1) кршењу српског Устава и закона примањем затвореника из Гвантанама као полуслободних људи, и

(2) кршењу њихових људских права присилним слањем у Србију, земљу са којом немају никакву, нама познату, везу.
gedza.73 gedza.73 16:07 20.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

nsarski
mada su dosta dobro i pametno uradili dihtovanje i automatiku.


Si nekada citao Kafkinu pripovetku "Penal colony"? Ako nisi, preporucujem je. Verujem da ces tu naci zanimljive tehnicke uredjaje.


Tehnika 'oće ponekad i da zakaže.

Traninig day.


Jel' stvarno ovako bilo šezdesetih godina u NJujorku ili je samo fikcija?



Kako smo onda od Joakima Vujića došli dovde?
cane cane 13:14 22.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Ja mislim da ni krkar nije bio u gasnoj komori


Pa naravno da nije, kad je valjda zadužen za puštanje?





krkar krkar 16:50 22.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Остаје међутим, да се кркаров први коментар (Брексит-Ексит) појавио тек што је мој текст угледао светло дана, т.ј. три мунута касније, а онда је кркар веома брзо успоставио тред "Неше лепо језиком", па ми то јесте изгледало као начин да се укочи, пре него што је и почела, евентуална смислена дискусија о две ствари:

(1) кршењу српског Устава и закона примањем затвореника из Гвантанама као полуслободних људи, и

(2) кршењу њихових људских права присилним слањем у Србију, земљу са којом немају никакву, нама познату, везу.


Opšte je poznato da ste vi koštunoljupci pobornici teorija zavera, pa samo da ti razjasnim očigledno:

Jezikom tvog uratka bavio sam se zato što je ceo tekst bolno nepismen a ti se otkako si se pojavila na blogu izdaješ za nekakvu intelektualku. Ja bih te pre nazvao pompeznom ćurkom iz inostranstva.

Svoje mišljenje i svoj stav glede utrapljivanja Gvantanamlija izrazio sam u svom drugom postu, onom "gramatičkom". I malopre sam, za svaki slučaj, dodao još jedno razjašnjenje. Ne zato što je onom prvom stavu išta potrebno dopuniti nego što Pajić ne čita.
emsiemsi emsiemsi 21:41 22.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
Остаје међутим, да се кркаров први коментар (Брексит-Ексит) појавио тек што је мој текст угледао светло дана, т.ј. три мунута касније, а онда је кркар веома брзо успоставио тред "Неше лепо језиком", па ми то јесте изгледало као начин да се укочи, пре него што је и почела, евентуална смислена дискусија о две ствари:

(1) кршењу српског Устава и закона примањем затвореника из Гвантанама као полуслободних људи, и

(2) кршењу њихових људских права присилним слањем у Србију, земљу са којом немају никакву, нама познату, везу.


Opšte je poznato da ste vi koštunoljupci pobornici teorija zavera, pa samo da ti razjasnim očigledno:

Jezikom tvog uratka bavio sam se zato što je ceo tekst bolno nepismen a ti se otkako si se pojavila na blogu izdaješ za nekakvu intelektualku. Ja bih te pre nazvao pompeznom ćurkom iz inostranstva.

Svoje mišljenje i svoj stav glede utrapljivanja Gvantanamlija izrazio sam u svom drugom postu, onom "gramatičkom". I malopre sam, za svaki slučaj, dodao još jedno razjašnjenje. Ne zato što je onom prvom stavu išta potrebno dopuniti nego što Pajić ne čita.

Госпођа коју декларишеш ћурком је за тебе ... госпођа --- без обзира на граматику.
Ти си нешто сасвим друго, без обзира, и унаточ, граматици.
Успут --- пре икс година, одем, као млад инжењер, да питам нешто старијег колегу. На моје питање, он почне да паламуди о зарезима - гледајући у папир који сам му дао. Пошто сам тада био мало озбиљнији него сада, исте секунде сам му се захвалио и никада више му се нисам обратио.
Успут 2 (да не заборавим) --- ђубре и гамад је свако ко нашим људима (била то Принципеса, Пајић, Блоги, Манћини или било ко други) који су дуго у иностранству спочитава неписменост и граматичку некохерентност.
blogovatelj blogovatelj 03:39 23.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Ja mislim da ni krkar nije bio u gasnoj komori


Pa naravno da nije, kad je valjda zadužen za puštanje?


On pušta redovno gasove po blogovima, posle obilnih obroka.

PS. To je tzv. naprđivanje.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:06 23.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
Остаје међутим, да се кркаров први коментар (Брексит-Ексит) појавио тек што је мој текст угледао светло дана, т.ј. три мунута касније, а онда је кркар веома брзо успоставио тред "Неше лепо језиком", па ми то јесте изгледало као начин да се укочи, пре него што је и почела, евентуална смислена дискусија о две ствари:

(1) кршењу српског Устава и закона примањем затвореника из Гвантанама као полуслободних људи, и

(2) кршењу њихових људских права присилним слањем у Србију, земљу са којом немају никакву, нама познату, везу.


Opšte je poznato da ste vi koštunoljupci pobornici teorija zavera, pa samo da ti razjasnim očigledno:

Jezikom tvog uratka bavio sam se zato što je ceo tekst bolno nepismen a ti se otkako si se pojavila na blogu izdaješ za nekakvu intelektualku. Ja bih te pre nazvao pompeznom ćurkom iz inostranstva.

Svoje mišljenje i svoj stav glede utrapljivanja Gvantanamlija izrazio sam u svom drugom postu, onom "gramatičkom". I malopre sam, za svaki slučaj, dodao još jedno razjašnjenje. Ne zato što je onom prvom stavu išta potrebno dopuniti nego što Pajić ne čita.

Што јес', јес', написао си једну, скоро просту реченицу на крају твог километарског "граматичког" коментара, добро затурену и маскирану (јер уосталом, не зна се ко све може да сврати и прочита, сада када свака уређена плажа нуди вај-фај) и још једну о претпоставци невиности за Пајића.

Међутим, ко си ти да коментариш мој језик и моју писменост? Какву језичку комуникацију ти промовишеш на овом блогу (чак и када су запете на месту)? Наравно, ти ћеш најбоље знати зашто је теби (односно твом алер егу "кркару", конструисаном за потребе блога) потребно баш толико блато разноразних псовкетина које овде обилато користиш, али у сваком случају, рећи ћу ти: погледај се у зрцало.

Што се "ћурке" тиче, ниси оригиналан: Шешељ је на тај исти примитивни мачо начин покушао да дисквалификује једну политичарку.

Али твоје агресивно псовање и тарзанско бусање својим знањима, од "како везати пертлу", до "како прецизно израчунати тренутак судара са кометом" ме уопште не узрујава, нити ја имам времена да се бавим споредним.

Оно што није споредно је твој нацизам.
krkar krkar 10:21 23.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Оно што није споредно је твој нацизам.


Opet jedna loša konstrukcija na koju sam ti već skrenuo pažnju. Šta će reći tvoj idol Vojislav Neisporučeni za takvo proenglesko femkanje?

A ti, sledbenica umerenog srbočetnikovanja Voje Koštunice nekom da spočitneš nešto! Pućpurikanje čisto.

Glede ćurke, izraz je prva upotrebila moja baba za neku komšinicu Ljubinku. Garantujem ti da je Šešelj bio još maloletan.

P.S.


тарзанско бусање својим знањима


ne treba "svojim".

Ni ostalo nisi naučila, posebno inverziju nenaglašene reči nakon umetnutog dela ali ne mogu više da te ispravljam. Zabranila mi žena da dajem besplatne savete.

A oni ćurkama i guskama* iovako ne koriste.

*) koristi se još od starog Rima premda ne tvrdim da Koštunica i Šešelj nisu nekada spomenuli gusku
emsiemsi emsiemsi 15:42 23.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

principessa_etrusca
Tako da je tvoje "breksit" preučeno i/ili isfolirano. I politički obeleženo jer na njemu insistiraju i umiveni četnici i četnikuše kao Ljilja Smajlović.


Ја на енглеском кажем "ексит", па онда и "Грексит", "Брексит" или "Фрексит", па сам, дизвиниш, без твоје дозволе, тако написала и на српском.

А шта се све у српском одомаћило, у то боље да не улазимо, јер је много тога сасвим очигледно погрешно, па и бесмислено.

Oxford English Dictionary (OED, 20 томова) и Shorter Oxford English Dictionary (SOED, 2 тома, око 80 хиљада речи) су речници које ти препоручујем, и они наводе два изговора, ексит и егзит (тим редом).

Само не разумем какве везе имам ја са Љиљом Смајловић и какву политичку конотацију у Србији (!) има "Брексит", а какву "Брегзит". (А видела сам и неке који су мислили и да је "ситроен" и "остин" исфолирано и преучено, па су изговарали "цитроен" и "аустин".)

Немој да се правдаш свакаквој агресивној гамади које теби нису достојне да чисте ципеле.
Кажи му само да је једно синтетизовано ђубре - и готово.
Успут --- ако те мрзи да се са гамади прегањаш, само реци - казаћу му ја.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:15 24.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar

Кркарчићу, "забранила жена"? Сумњала сам ја да се испод те агресивне мачо-фасаде крије један добро издересирани папучић.

Ти се овде ипак бусаш својим знањима (а не жениним, вашим заједничким или неким трећим), од "како везати пертлу" до "како израчунати прецизан тренутак кад удара комета". (А за тај случај си наравно спреман јер у плакару чуваш неколико падобрана за искакање кроз прозор са високих спратова и да нe заборавим, неколико оних прслука на надувавање из авиона за случај изненадног потопа).

Командос Кркар, пола Чанак, пола Пера Луковић, верзија која подстиче зевање.

Онај аспект који ме занима је нацизам. No pasaran!

Capiche?
krkar krkar 00:43 25.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Онај аспект који ме занима је нацизам


Baš si nepismena.

Capiche?


Na više jezika.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:43 25.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
Онај аспект који ме занима је нацизам


Baš si nepismena.

Capiche?


Na više jezika.


Језик је динамичан, развија се, а ти видим не пратиш. (Шта да ти кажем, when in doubt, google it!)

Capiche (ignore spell check) is the standard English spelling of the word, usually followed by a question mark, meaning do you understand? It comes from the Italian capisci. The word occasionally appears in several other spellings, including capeesh and capische, but these are far less common than the standard one.
krkar krkar 10:45 25.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

Capiche (ignore spell check) is the standard English spelling of the word, usually followed by a question mark, meaning do you understand? It comes from the Italian capisci. The word occasionally appears in several other spellings, including capeesh and capische, but these are far less common than the standard one.


Bulšit za polupismeni polusvet.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:12 25.07.2016

Re: Lepo našeg srpski jezikom

krkar
Bulšit za polupismeni polusvet.


Нациста-псовач каже за некога да је полусвет!
anonymous anonymous 12:50 19.07.2016

Gde su pravnici......

odlican tekst P.
Dok se suncam na Mediteranskom suncu i razmisljam o dogadjaju u Nici kao pravniku mi se namece sledece pitanje:
Da li Francuska administracija kao organizator proslave 14 jula
po principu objektivne odgovornosti odgovara za naknadu stete porodicama ubijenih s obzirom da se napad desio nekoliko minuta nakon zavrsetka vatrometa.
Nadam se da ima pravnika koji bi zajedno sa mnom pokusali da nadju odgovor.


principessa_etrusca principessa_etrusca 13:11 19.07.2016

Re: Gde su pravnici......



Уживај тамо где си (на Азурној обали?), држи се ексклузивних ртова и избегавај гужву.

Мислим да су сада терористички напади рачунају као "виша сила".

У међувремену се десио напад секиром у немачком возу, али сумњам да ће немачке железнице да сносе одговорност.
anonymous anonymous 13:15 19.07.2016

Re: Gde su pravnici......

Ono sto me zapravo muci je pitanje zasto turbo radikalizovani napadac nije svoj napad izveo tokom vatrometa koji je trajao duze od pola sata,Promenada bila u totalnom mraku, a ljudi zagledani u nebo,nego je uleteo kamionom nakon sto je vatromet zavrsen, svetla upaljena, a masa pocela da se razilazi.

Da je uleteo tokom vatrometa pogazio bi 10 puta vise ljudi.....????
anonymous anonymous 13:15 19.07.2016

Re: Gde su pravnici......

Ono sto me zapravo muci je pitanje zasto turbo radikalizovani napadac nije svoj napad izveo tokom vatrometa koji je trajao duze od pola sata,Promenada bila u totalnom mraku, a ljudi zagledani u nebo,nego je uleteo kamionom nakon sto je vatromet zavrsen, svetla upaljena, a masa pocela da se razilazi.

Da je uleteo tokom vatrometa pogazio bi 10 puta vise ljudi.....????
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:23 19.07.2016

Re: Gde su pravnici......

Људи, па ни терористи, нису претерано рационална и организована бића. Можда је и он гледао ватромет?
silver silver 14:10 19.07.2016

Re: Gde su pravnici......

I mi danas uživamo na suncu, na Sandbanksu je baš gužva-Anonimuse, nadam se da se lepo odmaraš na predivnoj Azurnoj obali.
Morala bih da se podsetim nekih stvari, ti si sigurno mnogo više u toku; slažem se sa Principessom- čini mi se da kod utvrdjivanja objektivne odgovornosti mora da postoji protivpravnost štetne radnje a ona je isključena u slučaju više sile (i tu mogu da se ubroje i tzv. društvene pojave tipa štrajka, riots, terorističkih napada itd.) Čak to može da ima veze i sa "state of emergency" jer tada država suspenduje odredjene slobode i prava ('the present state of emergency grants the government powers to shut down demonstrations, impose curfews, confiscate weapons, and put people under house arrest') a Francuska je u "state of emergency" i trebalo je da se uskoro završi ali će se produžiti, bar još tri meseca. S druge strane postavlja se pitanje (s obzirom da je zemlja već neko vreme pod state of emergency zbog terorizma) kakve je država mere preduzela u smislu obezbedjenja, prevencije itd.

http://foreignpolicy.com/2016/07/16/frances-perpetual-state-of-emergency/

Razmišljam o tvom drugom pitanju-gotovo je nemoguće da sa sigurnošću tvrdimo da razumemo u potpunosti motive i način razmišljanja napadača, njegov modus operandi, možda postoji element "vidljivosti" koji je bio važan za njega, važniji nego npr. broj ubijenih ljudi, jer taj element vidljivosti u njegovim očima može da znači da je i sam bio očevidac terora koji čini (panike, straha, nemoći ljudi) i možda mu je to davalo podsticaj da učini to što je učinio?
anonymous anonymous 21:10 19.07.2016

Re: Gde su pravnici......

principessa_etrusca
Људи, па ни терористи, нису претерано рационална и организована бића. Можда је и он гледао ватромет?


Da, mozda je i on gledao vatromet-ali se tu moja zapitanost ne zavrsava.

Sledece pitanje bi bilo - kako to da je ovaj nemili dogadjaj,nacionalni praznik,obezbedjivao neverovatno manji broj policajaca nego sto je to bilo nekoliko dana ranije,kada se na video bimovima prenosilo finale fudbala.

A sve se zapravo odigralo u vreme vanrednog stanja.

Da li se i nadlezne sluzbe nekada ne ponasaju racionalno.

....
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:30 20.07.2016

Re: Gde su pravnici......

Sledece pitanje bi bilo - kako to da je ovaj nemili dogadjaj,nacionalni praznik,obezbedjivao neverovatno manji broj policajaca nego sto je to bilo nekoliko dana ranije,kada se na video bimovima prenosilo finale fudbala.

Вероватно је потпуни фокус био на обезбеђивању првенства, а када је оно прошло, могуће да је настало опуштање (и коришћење слободних дана зарађених за време првенства).

Ево један леп кутак за тебе: ЛИНК

nikvet pn nikvet pn 13:14 19.07.2016

?


Отварање поглавља јесте добро и значајно; дакле ево шаргарепе.

Шта је штап?

Гвантанамисти за свечано отварање Србије као европске депоније миграната?
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:47 19.07.2016

Re: ?

Шта је штап?

Ми и не знамо да ли се ради о штапу јер је Кери твитовао нешто као "захвалан Србији што је понудила..."

Мене у свему ипак изненађује лакоћа са којом влада савија законе. Каква је то категорија "бивши заробљеник/затвореник" или "осуђени који је одслужио казну", а који и даље није слободан да живи тамо где хоће. На основу какве судске пресуде?
krkar krkar 21:16 19.07.2016

Re: ?

Каква је то категорија "бивши заробљеник/затвореник" или "осуђени који је одслужио казну", а који и даље није слободан да живи тамо где хоће. На основу какве судске пресуде?


Ista kategorija kao i rušenje pod fantomkama.

principessa_etrusca principessa_etrusca 06:36 21.07.2016

Re: ?

krkar
Каква је то категорија "бивши заробљеник/затвореник" или "осуђени који је одслужио казну", а који и даље није слободан да живи тамо где хоће. На основу какве судске пресуде?

Ista kategorija kao i rušenje pod fantomkama.

У ствари, све то није претерано зачуђујуће у средини у којој је могуће да се надимак "легалиста" користи у пежоративном значењу.
alselone alselone 06:47 21.07.2016

Re: ?

У ствари, све то није претерано зачуђујуће у средини у којој је могуће да се надимак "легалиста" користи у пежоративном значењу.


Па за њега и може, пошто је он искарикирао тај термин - док је са једне стране дрвио око устава и закона и њихове важности, са друге су се његови људи бавили приватизацијама на начин на који би то неко назвао спорним. То по ЕУ речнику, по српски би било - лоповским.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana