Literatura| Umetnost| Život

Knjige za leto

Vojislav Stojković RSS / 23.07.2016. u 13:26

Knjige za leto moraju biti mekih korica, džepnog formata i kratke, ne više od 200 stranica, ali nikako isprazne. Preporučljivo je da se čitaju uz rashlađeno piće u lakoj odeći  ili bez nje na plaži, u parku ili na balkonu.  Za one koji ih nisu čitali, usudio bih se da predložim pet naslova.

Giljermo Martines, Neprimetni zločini, Laguna, 179 stranica

Niz nasilnih smrti stanovnika Oksforda, koji su jednom nogom već zakoračili u grob,  za policiju su nerazrešiva enigma, ali ne i za mladog matematičara i njegovog mentora. U rešavanju gotovo neprimetnih zločina  pomažu im Vitgenštajn, Gedel i drevne sekte antičkih matematičara.  Martines vešto kombinuje književnu i matematičku fikciju. 

Amos Oz, Među svojima, Fraktura, 192 strane

Očaravajuće, lucidno, dirljivo i  jednostavno ispričane sudbine ljudi i dočarana atmosfera kibuca. To  može samo čarobnjak Oz.

Milan Kundera, Praznik beznačajnosti, Laguna, 128 stranica

Može li se u jednom kratkom romanu opisti isuviše ozbiljna današnjica, a da se ne izrekne ni jedan ozbiljan sud, pa čak  ne upotrebi ni jedna ozbiljna reč? Može, ako ga napiše Milan Kundera.

Tomas Bernhard, Gubitnik, L.O.M, 145 stranica

Glen Guld, jedan od najvećih pijanista XX veka, spiritus agens ovog romana, prestao je da vežba na klaviru pripremajući  najsloženija klavirska dela, poput  Bahovih „Goldberg varijacija“. Umesto da vežba Guld čita partiture otkrivajući šta je kompozitor hteo da kaže. Bernhard, umesto da napiše, komponovao je roman „Gubitnik“. 

Vojislav Stojković, Dokaz, Narodna knjiga-alfa, 197, stranica

Roman je inspirisan crticom iz biografije Kurta Gedela, najvećeg matematičara- logičara XX veka i Ajnštajnovog najbližeg saradnika. Gedel je svojevremeno matematičkom logikom dokazao da Bog postoji. Gedelov dokaz nikad nije objavljen, ali se o njemu dugo raspravljalo po kuloarima u Prinstonu.

( Poslednji predlog je samo zato što sam počeo sa matematičkom fikcijom (Martines), pa eto sa njom i da završim :)).)

Naravno, i drugi predlozi su poželjni - toplo leto će potrajati.

 

 

 

 



Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:21 25.07.2016

Re: Može non-fiction?


amo vako - pošalji skrinšat neke stranice, dobro bi bilo sa samog početka nekog poglavlja, a ja šaljem odgovarajući iz srpskog izdanja.
princi princi 18:34 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

srpskog

Srbijanskoga!
docsumann docsumann 18:43 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

docsumann

amo vako - pošalji skrinšat neke stranice, dobro bi bilo sa samog početka nekog poglavlja, a ja šaljem odgovarajući iz srpskog izdanja.


nema frke, imam srbijiansko-crnogorski (cetinjski dijalekat) riječnik malopoznatih riječi, lažnih pojava i izmišljenih pojmova.

stigoh kući, pa šiljni koji isječak da konačno rasvjetliomo enigmu.

princi princi 19:27 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

Evo, naslov Part 2 je Heuristics and Biases. Kako je to prevedeno?
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:19 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

sad je odlična Heliks, objavila Kanemana, Taleba, Mičio Kakua i moge druge




Uuu, ovo je potpuno nova informacija za mene; hvala docs!
docsumann docsumann 23:04 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

princi
Evo, naslov Part 2 je Heuristics and Biases. Kako je to prevedeno?


Heuristika i pristrasnosti
princi princi 00:24 26.07.2016

Re: Može non-fiction?

Da, nisam siguran koliko je pristrastnost adekvatan prevod, jer ta vrsta neobjektivnosti podrazumeva neko iskustvo, a kognitivni, spoznajni biasi su, izgleda, nešto s čim se rađamo, nešto što utiče već na samu percepciju. I nestalni su, to je druga velika Kanemanove knjige, tj uglavnom nestaju kad malo razmislimo. Odatle i onaj (vrlo bitni) zarez u naslovu: Thinking, fast and slow. Dve vrste razmišljanja.
docsumann docsumann 02:24 26.07.2016

Re: Može non-fiction?

princi
Da, nisam siguran koliko je pristrastnost adekvatan prevod, jer ta vrsta neobjektivnosti podrazumeva neko iskustvo, a kognitivni, spoznajni biasi su, izgleda, nešto s čim se rađamo, nešto što utiče već na samu percepciju. I nestalni su, to je druga velika Kanemanove knjige, tj uglavnom nestaju kad malo razmislimo. Odatle i onaj (vrlo bitni) zarez u naslovu: Thinking, fast and slow. Dve vrste razmišljanja.


sklonost?
bauer. bauer. 05:45 26.07.2016

Re: Može non-fiction?

Kako su preveli "bias"?

Mozda kao - predrasuda? Pompezna sveznalice, koju moze jos samo budale da impresionira.
docsumann docsumann 06:17 26.07.2016

Re: Može non-fiction?


čini mi se da su na različitim mjestima za istu riječ stavljali različiti prevod...
bauer. bauer. 06:30 26.07.2016

Re: Može non-fiction?

Doks, I apreciated it, ali, nemoj da kenjas
princi princi 13:41 26.07.2016

Re: Može non-fiction?

bauer.
Kako su preveli "bias"?

Mozda kao - predrasuda? Pompezna sveznalice, koju moze jos samo budale da impresionira.

Predrasuda je prejudice. Tužna neznalice i mediokritetu (eto, i ja malo da se ovajdim!) koji nikad nikog nisi mogao ničim impresionirati (sine, 4(!) negacije u jednoj rečenici, hvala ti, Bauere, bez takvih idiota kao što si ti nikad ne bih ovako eksperimentisao).
princi princi 13:42 26.07.2016

Re: Može non-fiction?

bauer.
Doks, I apreciated it, ali, nemoj da kenjas

Sine, kreten ne zna ni srpski ni engleski. Izgubljen u prostoru i vremenu, a najviše u svojoj prenaduvanoj glavi.
svarog svarog 15:06 28.07.2016

Re: Može non-fiction?

mislim da je najbolji prevod pristrasnost. Kod nas ona ima često konotaciju namere, ali može se biti i nesvesno pristrasan, o čemu piše Kaneman
amika amika 16:59 23.07.2016

Препорука за

Милисав Савић: LA SANS PAREILLE : љубавни роман са додацима
Мистерије љубави и мистерије путовања, Фиренца, Тоскана, Југославија

Дубравка Угрешић: Баба Јага
Весела књига о старењу и старости три жене

Виктор Пељевин: Чапајев и п(П)разнина
Фацинантан роман - тешко га је наћи, распрода се одмах по штампи, па тада видите има ли роман „Т“ – гроф Толстој у посмодерним и будућим временима од истог писца

Олга Токарчук: Памтивек и друга доба – пољски и европски „Сто година самоће“

Светислав Басара: Напукло огледало – најбољи кратки роман СБ - породица која је почела да схвата да човек није постао од мајмуна.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:58 23.07.2016

Re: Препорука за

amika
Виктор Пељевин: Чапајев и п(П)разнина
Фацинантан роман - тешко га је наћи, распрода се одмах по штампи, па тада видите има ли роман „Т“ – гроф Толстој у посмодерним и будућим временима од истог писца

Prošlog leta čitao "Svetu knjigu vukodlaka". Lisica A. Huli, centalni lik romana, pleni pažnju, pogotovo kada zamahne nekoliko puta repom.
docsumann docsumann 08:17 24.07.2016

Re: Препорука за


da, možda je SKV prigodnija za ljeto, ali Čapajev i Praznina (to sam više puta isticao na blogu) je remek dijelo!

uz Sorokinovo Plavo Salo meni najupečatljiviji moderni ruski roman. ograđujem se da Tatjanu Tolstoj još uvijek nisam čitao.
mariopan mariopan 17:10 23.07.2016

...

Колико добрих предлога, мораћу да узмем годишњи одмор.

Јеремија
elenold elenold 18:55 23.07.2016

Re: ...

mariopan
Колико добрих предлога, мораћу да узмем годишњи одмор.


Uh, a ja cu sacekati jos predloge, suziti izbor na par komada i onda cu te uzeti u ruke i odabrati sta mi najvise "legne".
mariopan mariopan 20:06 23.07.2016

Re: ...

elenold
mariopan
Колико добрих предлога, мораћу да узмем годишњи одмор.


Uh, a ja cu sacekati jos predloge, suziti izbor na par komada i onda cu te uzeti u ruke i odabrati sta mi najvise "legne".

Свакако ћу кренути од најзанимљивијих али верујем да свве треба да дођу на ред.

Верујем у суд своје партије. ,
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:00 23.07.2016

Re: ...

mariopan
Свакако ћу кренути од најзанимљивијих али верујем да свве треба да дођу на ред.

Kreni od "Među svojima". Ne znam zašto, ali mislim da će ti se svideti.

mariopan
mariopan mariopan 22:21 23.07.2016

Re: ...

Vojislav Stojković
mariopan
Свакако ћу кренути од најзанимљивијих али верујем да свве треба да дођу на ред.

Kreni od "Među svojima". Ne znam zašto, ali mislim da će ti se svideti.

mariopan

Важи. Јавим утиске кад прочитам.
docsumann docsumann 08:19 24.07.2016

Re: ...

"Među svojima"


Među svojima


U mоm srcu pоnоć. U njој kаtkаd tinjа
Мis’о dа јоš živiš, mој prеdеlе mlаdi.
Моја lеpа zvеzdа, mајkа i rоbinjа,
Bоžе! štа li dаnаs u Srbiјi rаdi?

Kоd vаs је prоlеćе. Dоšlе su vаm lаstе.
Оživеlе vоdе, đurđеvаk i ružе.
I mirišе zеmlја kоја stаlnо rаstе
U grоb i tišinu, mој dаlеki družе.

Јеdnо tvоје vеčе. idеš kući spоrо
Ulicаmа strаhа, i dušа ti јеcа.
Тvоје glаdnе оči, mоја divnа zоrо,
Hrаni lјubаv mајkе: “Nеkа živе dеcа.”

Ulаziš u sоbu. Suzе tе vеć gušе.
А dvа nаšа cvеtа iz čеtiri rаtа
U tvоmе su krilu, оbrаzе ti sušе:
“Маmа zаštо plаčеš? Је l’ pisао tаtа?”

U vеlikе pаtnjе nеvinо pitаnjе
Dubi dublјu rаnu: plаč ti trеsе grudi…
Nаpоlјu је vidnо, kао prеd svitаnjе.
K’о dа ćе sе dići grоbоvi i lјudi.

Skupilа si suzе u kоsе dеtinjе.
Svе vаs glеdаm sаdа krај gоzbе sirоtе.
Licе ti sе vеdri: tо dušа svеtinjе
Ljubi tvоје čеlо, mој sјајni živоtе.

Vladislav Petković Dis
mariopan mariopan 12:33 24.07.2016

Re: ...

Докс, хвала
Atomski mrav Atomski mrav 18:52 25.07.2016

Re: ...

Vladislav Petković Dis

Moj omiljeni pesnik.

Pijanstvo

Ne marim da pijem, al' sam pijan često
u graji, bez druga, sam, kraj pune čaše,
zaboravim zemlju, zaboravim mesto
na kome se jadi i poroci zbraše.

Ne marim da pijem. Al' kad priđe tako
svet mojih radosti, umoran, i moli
za mir, za spasenje, za smrt ili pak'o
ja se svemu smejem pa me sve i boli.

I pritisne očaj, sam, bez moje volje,
ceo jedan život, i njime se kreće;
uzvik ga prolama: "Neće biti bolje,
nikad, nikad bolje, nikad biti neće."

I ja žalim sebe. Meni nije dano
da ja imam zemlju bez ubogih ljudi,
oči plave, tople kao leto rano,
život u svetlosti bez mraka i studi.

I želeći da se zaklonim od srama
pijem, i zaželim da sam pijan dovek;
tad ne vidim porok, društvo gde je čama,
tad ne vidim ni stid što sam i ja čovek.
jasnaz jasnaz 17:14 23.07.2016

Velk'm :)


Emil Hakl, O roditeljima i deci :


Черевићан Черевићан 18:44 23.07.2016

неопредељен

свака књига ....читаоце има
писац познат или на маргини
док поруку штива прочитаног
похвалимо, ил' се то причини


г Stojkovic-у прија уочити Вас ..... међнама
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:51 23.07.2016

Re: неопредељен

...štaću kad mi godi društvo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:18 23.07.2016

.

Tomas Bernhard, Gubitnik

iako je kratak, težina od tone te pritisne na dušu. ja sam ga pročitala iz trećeg pokušaja, jako me bacao u depru, možda pošto se "razumem u materiju".
enivej, istorija siromaštva od bronislava geremeka, malo obimnije doduše, odlična studija.
danas sam dobila (u pdfu) naramak prevoda karen armstrong. jel čitao neko bilo šta od nje?
princi princi 20:32 23.07.2016

Re: .

enivej, istorija siromaštva od bronislava geremeka, malo obimnije doduše, odlična studija.

Meni Poor Economics maltene promenio pogled na svet. Sjajna knjiga. Pri čemu su Poor o kojima se u knjizi pravi siromašni, oni koji žive na 20 centi dnevno i ispod, koji umiru od malarije i dehidratacije, koji žive na zaslađenom čaju i manje od 1500 cal dnevno, ne ove beogradske tetke što se bune što svakog prvog mora da se plati potrošena struja i što čovek ne može da ide mesec dana u Pefkohori. Ili Hvar, svejedno.
ivana23 ivana23 20:51 23.07.2016

Re: .

princi
ne ove beogradske tetke što se bune što svakog prvog mora da se plati potrošena struja i što čovek ne može da ide mesec dana u Pefkohori. Ili Hvar, svejedno.


Moguce je i da nije u mogucnosti da kupi neophodan lek!
mariopan mariopan 21:05 23.07.2016

Re: .

princi
enivej, istorija siromaštva od bronislava geremeka, malo obimnije doduše, odlična studija.

Meni Poor Economics maltene promenio pogled na svet. Sjajna knjiga. Pri čemu su Poor o kojima se u knjizi pravi siromašni, oni koji žive na 20 centi dnevno i ispod, koji umiru od malarije i dehidratacije, koji žive na zaslađenom čaju i manje od 1500 cal dnevno, ne ove beogradske tetke što se bune što svakog prvog mora da se plati potrošena struja i što čovek ne može da ide mesec dana u Pefkohori. Ili Hvar, svejedno.

Не знам да неко зато кука.
Позната је чињеница да су пензионери најуредније платише свих својих рачуна, често на уштрб здравља и голог опстанка. Лекове не купују или нередовно користе да би уштедели за храну, коју опет купују најјефтинију и најлошијег квалитета. Када плате рачуне често морају да одлуче - или лекови или храна, за оба немају.

И то више од половине пензионнера у Србији баш тако живи. Знам да има и оних других о којјима пишеш али су то пре изузеци него правило.

Едит

И шта би неко радио у Пефкохорију месец дана? Убијао би се од досаде? Ајд да си написао Санторини, Лефкада, Крит, Евиа...
princi princi 21:16 23.07.2016

Re: .

ivana23
princi
ne ove beogradske tetke što se bune što svakog prvog mora da se plati potrošena struja i što čovek ne može da ide mesec dana u Pefkohori. Ili Hvar, svejedno.


Moguce je i da nije u mogucnosti da kupi neophodan lek!

20% dece siromašnih o kojima ova knjiga piše ne doživi ni 5. godinu života.
ivana23 ivana23 21:32 23.07.2016

Re: .

princi
20% dece siromašnih o kojima ova knjiga piše ne doživi ni 5. godinu života.


Znam za taj podatak, al' sto u pricu uvede Bg tetke, primamljiva letovanja, kad one ni za banju koja im je potrebna nemaju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:37 23.07.2016

Re: .

al' sto u pricu uvede Bg tetke

čini mi se da se ovde ne radi o BG bakama/penzionerkama...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:38 23.07.2016

Re: .

20% dece siromašnih o kojima ova knjiga piše ne doživi ni 5. godinu života.

ne znam kakva je situacija u romskim zajednicama kod nas i u regionu..?
mariopan mariopan 21:47 23.07.2016

Re: .

BebaOdLonchara
al' sto u pricu uvede Bg tetke

čini mi se da se ovde ne radi o BG bakama/penzionerkama...

А ја разумела баш наше тетке, не мора из бегеа
ivana23 ivana23 21:56 23.07.2016

Re: .

mariopan
А ја разумела баш наше тетке, не мора из бегеа


Naravno da ne mora, omaklo mi se to Bg.
princi princi 21:58 23.07.2016

Re: .

ivana23
princi
20% dece siromašnih o kojima ova knjiga piše ne doživi ni 5. godinu života.


Znam za taj podatak, al' sto u pricu uvede Bg tetke, primamljiva letovanja, kad one ni za banju koja im je potrebna nemaju.

Pa ono, ilustracije radi, da objasnim da se radi o zaista siromašnim ljudima, a ne onima koji se tako osećaju. U Srbiji se, na primer, siromašnim i bednim osećaju i ljudi koji žive sa $10 na dan a u stanovima od 80, 90 ili 100 kvadrata i to je nešto s čim se ljudi koji čitaju ove blogove svakodnevno susreću. A ljudi o kojima govori ova knjiga žive na 50 puta manje, i srećni su kad uspeju da nađu kartonsku kutiju da se u nju sklone. Redovi veličina su u pitanju. Nije mi bila namera da vređam ikoga, nego samo probao da plastično ilustrujem razlike, činilo mi se da je dobro da se shvati.
emsiemsi emsiemsi 22:26 23.07.2016

Re: .

BebaOdLonchara
Tomas Bernhard, Gubitnik

iako je kratak, težina od tone te pritisne na dušu. ja sam ga pročitala iz trećeg pokušaja, jako me bacao u depru, možda pošto se "razumem u materiju".
enivej, istorija siromaštva od bronislava geremeka, malo obimnije doduše, odlična studija.
danas sam dobila (u pdfu) naramak prevoda karen armstrong. jel čitao neko bilo šta od nje?

Ако си лабилна, боље да ништа не читаш (ја нисам лабилан, па сам свеједно престао да читам) --- него, патике на ноге - и правац куда те ноге носе.
Мене данас носиле 19,6 км, од тога 8 км по Ратном острву. Јебеш књиге ! Ионако је Принци рекао да је памет прецењен ресурс.
princi princi 23:51 23.07.2016

Re: .

ivana23
princi


"JEŠĆEMO PARIZER UMESTO ŠNICLI" Mesari i njihove mušterije šokirani najavom poskupljenja mesa

Ivana, stvarno mi nije jasno s kim i zašto se raspravljaš. Ja ovde ne pričam o 50ak ili 60ak hiljada ljudi, mahom starijih, koji moraju da prave nesrećni izbor između šnicle, parizera, jaja, pasulja ili nekog drugog izvora proteina, nego o deci koja nemaju nikakvog izbora, koja su pothranjena do te mere da su im ugrožene vitalne i kognitivne funkcije. Kapiraš? Deca koja su toliko pothranjena da im nisu razvijene sve telesne i moždane funkcije, koje siromaštvo tera u bolest i u prevremenu smrt. Pričamo o 2 milijarde ljudi u svetu.
ivana23 ivana23 00:01 24.07.2016

Re: .

princi princi 00:06 24.07.2016

Re: .

ivana23

Da, to je jedno od te 2 milijarde dece.
blogovatelj blogovatelj 03:50 24.07.2016

Re: .

ја нисам лабилан


Kako da budeš labilan? Tebi tupost ne dozvoljava takav luksuz. Vidiš kako samouvereno godinama prosipaš pet praznih rečenica, smrtno ubeđen u svoju načitanost i mudrost.
emsiemsi emsiemsi 06:54 24.07.2016

Re: .

blogovatelj
ја нисам лабилан


Kako da budeš labilan? Tebi tupost ne dozvoljava takav luksuz. Vidiš kako samouvereno godinama prosipaš pet praznih rečenica, smrtno ubeđen u svoju načitanost i mudrost.

Где си Блоги !?
Може ли се ?
Овде врућинчина убија.
docsumann docsumann 09:06 24.07.2016

Re: .

BebaOdLonchara
Tomas Bernhard, Gubitnik

iako je kratak, težina od tone te pritisne na dušu. ja sam ga pročitala iz trećeg pokušaja, jako me bacao u depru, možda pošto se "razumem u materiju".
enivej, istorija siromaštva od bronislava geremeka, malo obimnije doduše, odlična studija.


Bernhard uvijek igra na kartu težine, mučnine, mizantropije, no, on to sve nekako znalački smućka da je skroz apsorbljivo i dopadljivo.

za provaljivanje ključa za čitanje Bernharda preporučujem (može ljeti)

docsumann docsumann 09:12 24.07.2016

Re: .

"JEŠĆEMO PARIZER UMESTO ŠNICLI"


vera.nolan2 vera.nolan2 10:10 24.07.2016

knjige koje se čitaju u jednom dahu

Dokaz
i
Summa cum laude

Vojislav Stojković

Retko se događa da uzmem knjigu i da baš sve poslove zanemarim dok ih ne pročitam ;
tako sam iščitala i V. Miler - Kantikulum za Lajbovica, a pre toga Eka, znate već koje, a davno pre Hesea ...
Trenutno, tek pristigle za čitanje :
M.K.Esher - Istraživanje beskonačnosti i
Šeldrejk, Mekena, Abraham - Haos, kreativnost i kosmička svest
docsumann docsumann 10:13 24.07.2016

Re: knjige koje se čitaju u jednom dahu

Šeldrejk, Mekena, Abraham


Šeldrejk mi baš i nije najomiljeniji mislilac. ali za Mekenu i Abrahama -

imaš na tjubu njihove zajedničke sesije...

a za Ešera, misim šta reći, njega i inžinjeri vole
vera.nolan2 vera.nolan2 10:26 24.07.2016

Re: knjige koje se čitaju u jednom dahu

Šeldrejk mi baš i nije najomiljeniji mislilac. ali za Mekenu i Abrahama

ma, volim komparativna mišljenja !
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:32 24.07.2016

Re: knjige koje se čitaju u jednom dahu

vera.nolan2
knjige koje se čitaju u jednom dahu

... do poslednje stranice, su najbolje knjige. naravno, ne generalno, ali za onog ko ih čita svakako.
vera.nolan2 vera.nolan2 10:18 24.07.2016

i zašto da ne pitam

trenutno, svi akviziteri i prodavci svih mogućih sajtova za prodaju knjiga
na teritoriji Srbije, zajedno sa mnom su u potrazi za knjigom :

Daglasa Hofštatera " Gedel, Esher, Bah "

Ako znate nekoga da je ima ili i sami imate, a mogli bi da je otuđite,
ne pitam za cenu
docsumann docsumann 10:25 24.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

ne pitam za cenu




tako je!
urbana_gerila urbana_gerila 11:47 24.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

vera.nolan2
ne pitam za cenu


đavo je i u detalju i u naturalnoj razmeni.
vera.nolan2 vera.nolan2 14:46 24.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

u naturalnoj razmeni

Imaš knjigu ?
Uvertira za pregovore i cenkanje

urbana_gerila urbana_gerila 16:58 24.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

vera.nolan2
Uvertira za pregovore i cenkanje


izgleda da si zeznut pregovarač:




cover pesme kyserovog junaka johnnyja thundersa, još jednog ukletog pesnika čija se fragilna duša nasukala na hridi banalne svakodnevice...
docsumann docsumann 19:06 24.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

pazi, ja se sjetio da mi je pokojni tetak, akademik, imao tu knjigu. moraću da se rođaku ušunjam u beogradski stan u nindža kostimu, maznem knjigu nečujno dok svi spavaju i zbrišem, niz uže, preko balkona... pod tramvaj

a mogao bih i jednostavno da pitam rođaka da mi je pozajmi... a nekad smo zajedno mnogo nslušali ovaj rad ... ljetnji i vječni



vera.nolan2 vera.nolan2 11:54 25.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

pazi, ja se sjetio da mi je pokojni tetak, akademik, imao tu knjigu ...

Šališ se Dokse ?
evo, ja avatarom već spremna, ti nindža, pa da plemenitim veštinama prisvojimo knjigu ... nego, s obzirom na tvoje jako genetsko poreklo i naslednika takvih duhovnih potencijala, pozovi se na nasledno pravo, bar na jednu knjigu ... i kao
Milan Novković Milan Novković 14:17 25.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

vera.nolan2
trenutno, svi akviziteri i prodavci svih mogućih sajtova za prodaju knjiga
na teritoriji Srbije, zajedno sa mnom su u potrazi za knjigom :

Daglasa Hofštatera " Gedel, Esher, Bah "

Ako znate nekoga da je ima ili i sami imate, a mogli bi da je otuđite,
ne pitam za cenu

Ja je (ih) možda imam na engleskom (mnogo sam ih dao kao poklone, od kad je izdata, a pošto i stare kjnige dajem kao poklone ne znam da li sad imam kopiju). Ako ti je ok engleski kaži, svoju prastaru i požuteli kopiju najverovatnije imam negde u kući.

Inače Douglas je genijalac, od njega možeš da čitaš bilo šta. Cognitive Science istraživač i interesantna mu je i I Am a Strange Loop, gde "objašnjava" šta je hteo da kaže u GEB, možda bi ti se još više svidela pošto u GEB stvarno ima dosta mesta za češkanje po glavi i samo-dopunjavanje onoga što je pesnik hteo da kaže - tj knjigu je napisao kao odgovor na kritike

Trivija - ćale mu je Nobelovac u fizici, i Stanley K. ga je gotivio (Daglasa) i dotiče ga se u Odiseji.
Milan Novković Milan Novković 15:37 25.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

Trivija

Zaboravih da dodam uz triviju da mu je knjiga Fluid Concepts & Creative Analogies: Computer Models of the Fundamental Mechanisms of Thought prva kjniga prodata na amazon.com

"Ljubiteljima" AI istraživanja može još uvek da bude interesantna (tj uvek je intereantna, ne mora da se bude (pri) AI.

Ja se sećam da mi je naslov bio "poznat" kako sam je kupio na neviđeno pre sad više od 20 godina, pošto sam prvog dana posla u UK, jedno 8 godina pre kjnige, u prvom razgovoru sa šefom baš o tome pričao, interesantnoj oblasti za istraživanje-razmišljanje na temu nešto apstraktnijeg pristupa strukturalnoj dinamici, pa analogijama (mi smo se "palili" na temu dva domena ITmatematički(tj matematički) - teorijskofizički (preširoko, znam, al sve je na kraju i ispalo samo čavrljanje tok prog dana, pa nešto malo kasnije).

Još jedna trivija - Daglas je radio sa Minskim u MIT AI lab, al svega toga ćeš pomalo da se dotakneš sa čitanjem GEBa
vera.nolan2 vera.nolan2 23:19 25.07.2016

Re: GEB

Ja je (ih) možda imam na engleskom

Milane, iskreno hvala, ali zaista bih samo prevedenu.
Imaš svih 800 stranica originala ? U prevodu je samo 300 !
Hvala i na ostalim informacijama !

Dan bi trebalo da mi traje 48 sati i inače, a za čitanje na engleskom, možda ako bih vreme merila "sunčanim satom fraktalnog oblika"

Hofštater, zagovornik veštačke inteligencije u "Razgovoru sa Ajnštajnom" zamišlja knjižurinu sa iscrpnim opisom mozga "oca teorije relativnosti".
Na ma koje pitanje koje bi neko postavio stvarnom naučniku dobio bi odgovor prelistavanjem i praćenjem uputstava.
Ispostavlja se da bi knjiga mislila, osećala, razumela i bila svesna !





urbana_gerila urbana_gerila 02:08 26.07.2016

Re: GEB

vera.nolan2
Imaš svih 800 stranica originala ?


ne, fale mu one sa kojih je isecao sličice za spomenar.

žene, jbt - ponudiš im to za čiju cenu, navodno, ne pitaju, a onda počnu femkanje i ostali igrokazi.


imaš kredit kod ja, inače bi tako našlapazašla ovaj song dobila tek posle klečanja na kukuruzu, možda:


vera.nolan2 vera.nolan2 07:07 26.07.2016

Re: i zašto da ne pitam

Ja je (ih) možda imam na engleskom (mnogo sam ih dao kao poklone, od kad je izdata,


Milane, ima je na netu na engleskom u pdf formatu, svih 801 str. !
Intrigantno po obimu već, a da neko kopira i daje na poklon, podvig za neverovati.
Pohvala i za knjigu i za darodavca !
I koliko je to kg papira ?
vera.nolan2 vera.nolan2 07:19 26.07.2016

Re: GEB

urbani, ja mislila da si ti suptilan muzičar, kad ono
zanatlija sa Be Ge asfalta.

urbana_gerila urbana_gerila 09:14 26.07.2016

Re: GEB

vera.nolan2
urbani, ja mislila da si ti suptilan muzičar, kad ono
zanatlija sa Be Ge asfalta.




davno mi niko nije udelio lepši kompliment, u to ime:

Milan Novković Milan Novković 09:41 26.07.2016

Re: GEB

Imaš svih 800 stranica originala ? U prevodu je samo 300 !

Ta, 800 strana, ali Penguin paperback je čini nežnijom na prvi pogled

Ja sam tada jedva imao love za bilo šta, a posle kad sam se sastavio sa lovom primetio da uopšte ne volim kjnige sa tvdim koricama i nikad nisam ukapirao englesko poštovanje prema njima (ok mi je u nekim velikim formatima, monografijama i sličnom), mogu misliti kolika je kjniga kad je "normalno" odštampana

Nemam pojma kako su je tu "sveli" na 300 stranica pošto je i u 800 stranica verziji font mali, kao i margine, iako razumem da sve može da sve svede na bilo šta drugo - meni je prvi poklon od ćaleta i prva kjniga ikad bio svedeni Don Kihot, uz pištolj za ping-pong loptice sa mrežastom cevi koja se širi kao oni štitnici za kućne ljubimce kad im veterinar uradi neku intervenciju.

GEB možeš da čitaš kako hoćeš, tj broj stranica je nebitan, al ok, možda je bolje na Srpskom, a kako počneš da slediš Daglasove izomorfizme bićeš "pomerena" zauvek sa 300 ili 800 stranica, nebitno, osim ako već nisi pomerena i na taj način.

I sad, kako slabašne asocijacije i njegove, Daglasove čudne petlje rade između ušiju evo ti jedan i izomorfizam i neizomorfizam u obliku eksperimenta za decu:

Kako napraviti raketu koja leti od alu folije i ping-pong loptice:

1. Koristiti lopticu za nešto drugo dok ne počne da puca pa više nije za to nešto drugo.

2. Iseckati je makazama u komadiće nepravilnih oblika koji nisu veći od par milimetara po bilo kojoj dimenziji

3. Nači zaoštrenu olovku pa oko nje pri vrhu namotati alu foliju i tako definisati vrh rakete koja je dugačka ne više od 10cm, možda malo kraća

4. Skinuti tako definisan vrh i telo rakete i napuniti je iseckanom ping-pong lopticom

5. Iskoristiti šibicu da se oko nje stegne folija na otvorenom kraju rakete i tako napravi mlaznica rakete. Poravnati osu mlaznice sa osom rakete što bolje da bi putanja rakete bila što pravilnija (ne može nikako da bude potpuno pravilna zbog raznih "deformacija" u dizajnu). Šibicu izvući kako je mlazica napravljena.

6. Staviti raketu na neki zidić ili slično, bar 1m visok, tako da joj vrh, jedno 30%+ dužine viri preko ivice.

7. Držati plamen upaljene šibice ispod vrha rakete dok se ne upali i poleti.

I to ti je to, ne leti mnogo ali dim je lep, beo i gust pa je let efektan

Crtica odrastanja na selu, bar sam ja tako dugo mislio, i sad me asocijacije vuku na sve strane, dok nisam pročitao The Quark And The Jaguar: Adventures in the Simple and the Complex - fenomenalna, tako evo još jednog predloga za leto, manja i lakša za čitanje od GEBa, autor Murray Gell-Mann, nobelovac koji je "izmisio" kvark, suludo pametan (meni nisu svi nobelovci podjednako i suludo pametni, i ne mislim na političare ovom prilikom) - uopšte spominjem pamet pošto me podseća na jedan pomalo razočaran komentar njegovog kolege, koji je isto bio u teoriji čestica i tih dana su se koprcali šta kako i dalje, pa kako je Murray uleteo, "izmisio" kvark pa tako i sledeći stepenik i dobio Nobelovu nagradu kolega je tužno rekao kako su "oni", drugi fizičari elementarnih čestica već sav posao bili uradili, svi podaci su bili tu, a on, Murray, SAMO uleteo i u podacima video kvarkove

E, on je iz New Yorka, ako se dobro sećam, i mlatio po nekim tamošnjim močvarama kao klinac, ko da je rođen u Prigrevici
vera.nolan2 vera.nolan2 10:12 26.07.2016

Re: GEB

Ja sam tada jedva imao love za bilo šta, ...
... bićeš "pomerena" zauvek sa 300 ili 800 stranica, nebitno, osim ako već nisi pomerena i na taj način.


Kada je izašla, nisam mogla da je kupim, sada mogu, ali nje nema !
... "pomerena" poodavno, Milane ...
hvala na dodatnim informacijama i motivaciji

jasnaz jasnaz 11:22 24.07.2016

100 :)

sasaminijature sasaminijature 14:10 24.07.2016

Sve pohvale autoru bloga

Hvala i ostalima, dosta dobrih preporuka. Ja nazalost do sada nista nisam procitao od Zorana Zivkovica pa sledece nedelje pocinjem sa Bibliotekom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:35 24.07.2016

Re: Sve pohvale autoru bloga

Predlažem ti i "Nemogući susreti".
sasaminijature sasaminijature 15:55 24.07.2016

Re: Sve pohvale autoru bloga

Vojislav Stojković
Predlažem ti i "Nemogući susreti".

Hvala hvala!
Slusao sam ga ove nedelje na Radio Beogradu 2, covek je toliko cenjen u svetu da se na osnovu njegovih dela vec pisu doktorske disertacije.Kao sto rekoh, sticajem okolnosti i interesovanja nisam uopste cuo do sada za njega, naredni period cu mu svakako posvetiti.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:22 24.07.2016

Re: Sve pohvale autoru bloga

sasaminijature
Vojislav Stojković
Predlažem ti i "Nemogući susreti".

Hvala hvala!
Slusao sam ga ove nedelje na Radio Beogradu 2, covek je toliko cenjen u svetu da se na osnovu njegovih dela vec pisu doktorske disertacije.Kao sto rekoh, sticajem okolnosti i interesovanja nisam uopste cuo do sada za njega, naredni period cu mu svakako posvetiti.



Ako pominjete Zorana Zivkovica pisca naucne fantastike, vrlo je poznat.
Kod nas je mozda najvise bio citan osamdesetih godina proslog veka.
Zaludjenik tematikom kojom se bavi, i koliko se secam pionir u tome kod nas.
Mislim da ima sinove blizance, bilo bi zanimljvo cuti da li je neko od njih dvojice nastavio njegovim stopama, mozda.
sasaminijature sasaminijature 19:55 24.07.2016

Re: Sve pohvale autoru bloga

jednarecfonmoi
sasaminijature
Vojislav Stojković
Predlažem ti i "Nemogući susreti".

Hvala hvala!
Slusao sam ga ove nedelje na Radio Beogradu 2, covek je toliko cenjen u svetu da se na osnovu njegovih dela vec pisu doktorske disertacije.Kao sto rekoh, sticajem okolnosti i interesovanja nisam uopste cuo do sada za njega, naredni period cu mu svakako posvetiti.



Ako pominjete Zorana Zivkovica pisca naucne fantastike, vrlo je poznat.
Kod nas je mozda najvise bio citan osamdesetih godina proslog veka.
Zaludjenik tematikom kojom se bavi, i koliko se secam pionir u tome kod nas.
Mislim da ima sinove blizance, bilo bi zanimljvo cuti da li je neko od njih dvojice nastavio njegovim stopama, mozda.

Da taj Zoran, naucna fantastika me nije interesovala do sada. Do sada uglavnom metafizka, poezija, strucna literatura za oblast kojom se bavim i naravno klasici. Koliko sam ja cuo u emisiji mislim da se deca ne bave pisanjem ali ne tvrdim.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:19 24.07.2016

Re: Sve pohvale autoru bloga

sasaminijature
jednarecfonmoi
sasaminijature
Vojislav Stojković
Predlažem ti i "Nemogući susreti".

Hvala hvala!
.
Mislim da ima sinove blizance, bilo bi zanimljvo cuti da li je neko od njih dvojice nastavio njegovim stopama, mozda.

Da taj Zoran, naucna fantastika me nije interesovala do sada. Do sada uglavnom metafizka, poezija, strucna literatura za oblast kojom se bavim i naravno klasici. Koliko sam ja cuo u emisiji mislim da se deca ne bave pisanjem ali ne tvrdim.


Nije ni mene, nego, znam to odavno, iz kuce. Duga prica.
ivana23 ivana23 14:27 24.07.2016

***

Književnica, novinarka, kolumnistkinja, performans-umetnica, hm... psovačica, Vedrana Rudan napisala je novu knjigu

"Drago mi je što sam u “Muškarcu u grlu” opisala sloj takozvanih uglednih ljudi u Hrvatskoj koji se ponašaju poput prostaka, uličara, a niko im to nikad nije rekao. Još je manje pisano o tome. Ja sam ih u knjizi “skinula”. Postoje u Hrvatskoj prostaci poput Mamića koji su opšte mesto - nije neki izazov njih razapinjati. Po njima svi pišaju. Ja se palim na hrvatske “levičarske ikone”, “borce za narodna prava”, rajca me kloaka u koju niko od “analitičara” i “kolumnista” još nije ugazio. Srećna sam što sam ih stavila u moju knjigu. Blješte tamo u šanelu i armaniju i smrde do neba."


Vedrana Rudan: Ja sam stalno na ivici samoubistva
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:18 24.07.2016

Bernhard



LOM mi je možda i najdraža izdavačka kuća. Valjda, jer je sve počelo onom edicijom "A" i Knut Hamsunom i romanom "Viktorija". Eto, to je roman koji ulazi u letnju preporuku:)


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:54 24.07.2016

Pohvala

Prvo pohvala za temu, gos'n Vojislave.

Ja sam uvek na more nosila par knjiga, i onda jos u hotelu nalazila poneku. Uvek knjige koje nisu preteske ali iz kojih saznas citav svet za koji mozda nisi znao da postoji.

Preporuka za ovo leto je sledeca:

=http://knjige.pravac.com/knjizara/u-vrani-dusa-jelena-narayanan-44124/]



Jelena Narayanan je prvenstveno sjajna osoba koja konstantno upija svet oko sebe i vidi cesto vise nego ostali ljudi.Koliko znam, ovu knjigu je pisala jako dugo, trudeci se da prenese svaki delic nama udaljene Indije.

Knjiga je o indijskoj porodici, vise kaste, bramanske. Odnosi izmedju muskaraca i zena, nacin kako i zasto se sadi neka biljka, ponasanja nize kaste u odnosu na visu, englezi, kolonozatori, koji se provlace kroz knjigu, putovanja iz Indije u Evropu.Prepuno zaustavljenih snova, pretkazanja, simbola, dostojanstva, ponosa, neobicnih likova.
Na naslovnoj strani mnogi ce prepoznati sliku Anri Rusoa.
emsiemsi emsiemsi 18:03 24.07.2016

Re: Pohvala

jednarecfonmoi
Prvo pohvala za temu, gos'n Vojislave.

Ja sam uvek na more nosila par knjiga, i onda jos u hotelu nalazila poneku. Uvek knjige koje nisu preteske ali iz kojih saznas citav svet za koji mozda nisi znao da postoji.

Preporuka za ovo leto je sledeca:

[url=http://knjige.pravac.com/knjizara/u-vrani-dusa-jelena-narayanan-44124/][/url]

[url=http://knjige.pravac.com/knjizara/u-vrani-dusa-jelena-narayanan-44124/][/url]

Jelena Narayanan je prvenstveno sjajna osoba koja konstantno upija svet oko sebe i vidi cesto vise nego ostali ljudi.Koliko znam, ovu knjigu je pisala jako dugo, trudeci se da prenese svaki delic nama udaljene Indije.

Knjiga je o indijskoj porodici, vise kaste, bramanske. Odnosi izmedju muskaraca i zena, nacin kako i zasto se sadi neka biljka, ponasanja nize kaste u odnosu na visu, englezi, kolonozatori, koji se provlace kroz knjigu, putovanja iz Indije u Evropu.Prepuno zaustavljenih snova, pretkazanja, simbola, dostojanstva, ponosa, neobicnih likova.
Na naslovnoj strani mnogi ce prepoznati sliku Anri Rusoa.

Јеботе патак !
Ја сам (док сам ишао на море) носио Дечје новине.
Касније нисам ништа носио - него сам блејао у женске --- ко ли је, уопште, у младости ишао на море да чита !?
У озбиљним годинама не схватам (озбиљно) људе који иду на море - са плус 35, на плус 45 ? Страшно !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:10 24.07.2016

Re: Pohvala

emsiemsi
jednarecfonmoi
Prvo pohvala za temu, gos'n Vojislave.

Ja sam uvek na more nosila par knjiga, i onda jos u hotelu nalazila poneku. Uvek knjige koje nisu preteske ali iz kojih saznas citav svet za koji mozda nisi znao da postoji.

Preporuka za ovo leto je sledeca:

[url=http://knjige.pravac.com/knjizara/u-vrani-dusa-jelena-narayanan-44124/][/url]

[url=http://knjige.pravac.com/knjizara/u-vrani-dusa-jelena-narayanan-44124/][/url]

Jelena Narayanan je prvenstveno sjajna osoba koja konstantno upija svet oko sebe i vidi cesto vise nego ostali ljudi.Koliko znam, ovu knjigu je pisala jako dugo, trudeci se da prenese svaki delic nama udaljene Indije.

Knjiga je o indijskoj porodici, vise kaste, bramanske. Odnosi izmedju muskaraca i zena, nacin kako i zasto se sadi neka biljka, ponasanja nize kaste u odnosu na visu, englezi, kolonozatori, koji se provlace kroz knjigu, putovanja iz Indije u Evropu.Prepuno zaustavljenih snova, pretkazanja, simbola, dostojanstva, ponosa, neobicnih likova.
Na naslovnoj strani mnogi ce prepoznati sliku Anri Rusoa.

Јеботе патак !
Ја сам (док сам ишао на море) носио Дечје новине.
Касније нисам ништа носио - него сам блејао у женске --- ко ли је, уопште, у младости ишао на море да чита !?
У озбиљним годинама не схватам (озбиљно) људе који иду на море - са плус 35, на плус 45 ? Страшно !



Hahahah emsi.
Pa vidi, ja sigurno ne gledam zenske.
A more, vooooolim.
Da citam nesto na lezaljci u hlaadu, onda odem da plivam, dugo, dugo, da nadoknadim sto celu godinu ceznem sto nema po Beogradu mesta za plivanje bez par miliona ljudi u blizini.
A ova knjiga, stvarno se procita u jednom dahu.
docsumann docsumann 19:09 24.07.2016

Re: Pohvala

Knjiga je o indijskoj porodici, vise kaste, bramanske. Odnosi izmedju muskaraca i zena,


te teme je Arundati Roj pocepala u Bogu Malih Stvari.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:17 24.07.2016

Re: Pohvala

docsumann
Knjiga je o indijskoj porodici, vise kaste, bramanske. Odnosi izmedju muskaraca i zena,


te teme je Arundati Roj pocepala u Bogu Malih Stvari.


Verujem Docs, ali Jelena Narayanan je sa nasih prostora, nije tako cesto da neko na taj nacin pise o Indiji, a da je odavde. Odlicno izbalansirana knjiga gde nijedan detalj nije suvisan niti dosadan.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:43 24.07.2016

Re: Pohvala

jednarecfonmoi
Prvo pohvala za temu, gos'n Vojislave.

Hvala na učešću, a i na preporuci.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:56 24.07.2016

Re: Pohvala

Vojislav Stojković
jednarecfonmoi
Prvo pohvala za temu, gos'n Vojislave.

Hvala na učešću, a i na preporuci.



Hvala Vojislave za temu.
jasnaz jasnaz 19:45 24.07.2016

Uozbiljiste ga! Doobro:

Alis Manro
Alis Manro
Alis Manro
Alis Manro
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:45 24.07.2016

Re: Uozbiljiste ga! Doobro:

jasnaz, OK Alis Manro, ali šta od nje? Ili sve po redu?
natasavb natasavb 23:39 24.07.2016

Re: Uozbiljiste ga! Doobro:

Evo jedna neozbiljno ozbiljna:

Otmenost ježa - Mjuriel Barberi.

Nije mi jasno kako je tek skoro stigla do mene (kao i Amos Oz, ali neko ga je već spomenuo)
Divna knjiga o umetnosti života ponjaviše, sa dosta inteligentnog humora.

kick68 kick68 02:17 25.07.2016

Re: Uozbiljiste ga! Doobro:

jasnaz, OK Alis Manro, ali šta od nje? Ili sve po redu?

Bravo Jasna!
Vojislave, ne znam sta je prevedeno kod nas. Ja sam procitala njene cetiri zbirke (plus price koje sam nalazila na internetu) i mogu svaku da preporucim bez izuzetka. Nesto najbolje sto mozes sebi da priredis:)

Dance of the Happy Shades
Lives of Girls and Women
Something I've Been Meaning to Tell You
Dear Life

LINK 1
LINK 2

Druga kanadska autorka koju bih rado preporucila je Margaret Atwood. Prevodjena je kod nas, to pouzdano znam jer sam naisla na Cat's Eye davno u jednoj od nasih knjizara. Zena je cudo i nijedna njena knjiga ne moze biti pogresan izbor. Osim Cat's Eye, (pr)overila i Alias Grace, The Handmaid's Tale, The Blind Assassin, Moral Disorder.
jasnaz jasnaz 07:38 25.07.2016

: naj :

Vojislav Stojković
jasnaz, OK Alis Manro, ali šta od nje? Ili sve po redu?


daa! zato sam je i uvela na tvoj 'spisak' bez linka ili naslova = žena ume da piše, i stvara svetove ženskih likova lakoćom insajdera :)

Evo još jednog tipa: preporuku sam dobila nedavno, od prijateljice pisca-prevodioca, koja je potvrdila ovo što piše na sajtu: nije čitala ništa slično! Naš prevod se čeka, vrlo sam znatiželjna, produkcija je ovijena tajnom: radi se o pseudonimu, niko navodno 'ne zna čoveka'..... Trebalo bi da mi stigne jedno eng. izdanje, pa ću moći merodavnije da sudim:)
tadejus tadejus 07:45 25.07.2016

Re: Uozbiljiste ga! Doobro:

kick68
jasnaz, OK Alis Manro, ali šta od nje? Ili sve po redu?

Bravo Jasna!
Vojislave, ne znam sta je prevedeno kod nas. Ja sam procitala njene cetiri zbirke (plus price koje sam nalazila na internetu) i mogu svaku da preporucim bez izuzetka. Nesto najbolje sto mozes sebi da priredis:)

Dance of the Happy Shades
Lives of Girls and Women
Something I've Been Meaning to Tell You
Dear Life

LINK 1
LINK 2

Druga kanadska autorka koju bih rado preporucila je Margaret Atwood. Prevodjena je kod nas, to pouzdano znam jer sam naisla na Cat's Eye davno u jednoj od nasih knjizara. Zena je cudo i nijedna njena knjiga ne moze biti pogresan izbor. Osim Cat's Eye, (pr)overila i Alias Grace, The Handmaid's Tale, The Blind Assassin, Moral Disorder.


i ja volim da pročitam dobrog ženskog pisca (čini mi se da je razlika u pisanju između žena i muškaraca ogromna)..
poslednje dve žene pisci koji mi se svidješe su Hilari Mantel - knjige o Henriju VIII, Wolf's hall i još jedna, ne sjećam se naslova, nastavak prve)..
i Nikol Kraus - Velika kuća, u suštini priča o teškim ženama (ko bi to htio da čita, ali eto, ja sam baš progutala)..
Zadie Smith, njeno nisam odavno čitala ništa, al pročitah juče intervju na temu bregzita, pa čudna neka mješavina idenja mi na živce i slaganja sa stavovima, ali umije da piše
docsumann docsumann 09:50 25.07.2016

Re: Uozbiljiste ga! Doobro:

i ja volim da pročitam dobrog ženskog pisca (


Ursula LeGvin

jasnaz jasnaz 10:55 25.07.2016

:Dame :

kick68

Alis Manro
Bravo Jasna!
Margaret Atwood


jasnaz jasnaz 10:59 25.07.2016

: : otmenost pripovedanja

natasavb
Evo jedna neozbiljno ozbiljna:

Otmenost ježa - Mjuriel Barberi.




jasnaz jasnaz 11:07 25.07.2016

: : : otmenost pripovedanja

.. a evo i jednog Francuza: nije važno od kog naslova se kreće - atmosfera i originalan ritam rečenice: uživanje
kick68 kick68 20:25 25.07.2016

Re: : naj :

jasnaz & tadejus


Hvala!
zoja444 zoja444 00:00 25.07.2016

knjiga za pod glavu

Bernstin: Emocionalni vampiri. stigla sam do narcisoidnih tipova. to cu sutra.

muzika za danas:


49 41 49 41 02:29 25.07.2016

Njen vapaj



Imao sam knjigu svojevremeno.

Kad sam je prvi put procitao; odusevio sam se njenim emocijama, zeljom, htenjem, molecivoscu, prkosom, kletvom.

Drugo citanje, posle dve god. ostavilo me ravnodusnim.

Vapaj nemocnog.

bocvena bocvena 18:41 25.07.2016

Re: Njen vapaj

uh, divne preporuke! uvek me zabezekne koliko toga još nisam pročitala!

i što je najluđe, ja nemam ništa da vam preporučim:)

ne sećam se da me je neka knjiga ophrvala i opčinila...možda već 10 godina. mislim, ima tu dosta toga pametno napisanog, ponekad egzotičnog, ponekad se prepoznaš, al' nema knjiga koje ti pomere pamet i izvrnu svet naglavačke. možda ima veze i sa godinama. sve zvuči već viđeno.

možda je princi u pravu i treba se manuti beletristike.

(kad udari vrućina, samo filmove pičim. evo jedan muzički, dablinski tinejdžeri 80-ih. k'o da smo dok i ja filmovali mlados':)
docsumann docsumann 19:11 25.07.2016

Re: Njen vapaj

ne sećam se da me je neka knjiga ophrvala i opčinila...možda već 10 godina.


ima dosta istine u ovome što si napisala. evo pokušavam da se sjetim ...

... baš taj, jedinstveni, bum-treš-krš, ajte djeco - mrš!, ubitačni čitalački efekat, možda posljednji put, sam imao sa Plavim Salom ( o kojem sam i pisao na blogu).
zatim, recimo Nabokovljev "DAR" je za mene bio vrhunac stila u književnosti, aristokratska rafiniranost u najpozitivnijem značenju te kovanice. naprosto sam tu bio zapanjen nečijim umjećem pisanja. kao rijetko kada sam se uvjerio da ne može baš svako da piše, a da piše tako, paa very few of them.

ok, izgleda da su ti sudovi nesumnjivo skopčani sa mojim (deklarisanim) rusobibliofilstvom.

čak i od pjesnika, Njekrsaov, poslije duže godina, ful direkt u amigdalu.


i da malo promjenim geoliterarnu vizuru, možda - Bog malih stvari (A.Roj), i veoma blizu te magične crte - Haled Hoseini, A planine odjeknuše.


EDIT: inače, ovu tvoju opservaciju bih mogao proširiti i na muziku.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:12 25.07.2016

Re: Njen vapaj

bocvena
možda je princi u pravu i treba se manuti beletristike.

Recimo ovo nije beletristika:



Ako nisi čitala preporučujem i ako te bar malo ne pomeri... onda je do godina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana