Ekonomija| Literatura| Nauka

istorijsko NE polovnim udžbenicima

uros_vozdovac RSS / 17.08.2016. u 10:45

Doduše ima rešenje - zahteva malo truda, ali praksa nije nepoznata akademskoj zajednici... Da praksu ozvaničimo, uvedemo u legalne tokove, kako i dolikuje uređenom društvu.

Profesor/nastavnik/učitelj, na svom prvom času potpiše udžbenik, učeniku, i ne da mu ocenu ukoliko na kraju godine na uvid ne donese originalno potpisan udžbenik. Time se izbegava svako snalaženje, podržava se suština sistema (obrazovanje je roba - mora da se plati) izdavači sretno trjaju ruke, a sistem isporučuje papir (suštinu) samo onome ko plati.

Ne sumnjam da bi prosvetna zajednica rado pristala na taj mali napor za njih, a veliku korist za izdavače, posledično i za Srbiju u celini.

Ionako sistem služi da dobiješ papir. Bar ga platiš pošteno, od a do š.

Vest prenosim iz Blica, mea culpa.

TRAŽE ZABRANU PRODAJE POLOVNIH UDŽBENIKA NA ULICAMA Izdavači zahtevaju suzbijanje sive ekonomije

Predstavnici Grupacije izdavačke delatnosti Privredne komore Srbije zahtevaju od nadležnih organa da se istraje na suzbijanju sive ekonomije u oblasti izdavaštva, posebno ulične prodaje i fotokopiranja udžbenika u Beogradu i ostalim gradovima u Srbiji.

Z08ktkqTURBXy85OTk4Y2U0ZGEzYTY4OTQ3NmM4MjM3OTZjZTc4YmYyZC5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA
Foto: P. Dedijer / RAS SrbijaNezvanična pijaca polovnih udžbenika u Kosovskoj
share_v1_pintrest_gray_ico.pngshare_v1_facebook_gray_ico.png

- Prodaja polovnih udžbenika na ulicama nelegalna je i protivzakonita, jer prodavci ne plaćaju nikakve poreze i na taj način postaju nelojalna konkurencija registrovanim izdavačima. Izdavači plaćaju PDV, poreze i doprinose na autorske honorare, poreze i doprinose na zarade zaposlenih, porez na dobit ili komunalnu taksu na istaknutu firmu - objašnjavaju u PKS.

TalktkqTURBXy8wYzQ4Mzc3NjQ2MjRmMTA3YjNiOThmMTAwYjVhNTZkYi5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA
Foto: Blic / RAS SrbijaSajam polovnih udžbenika na Banovom brdu
share_v1_pintrest_gray_ico.pngshare_v1_facebook_gray_ico.png

Predstavnici Grupacije izdavačke delatnosti imaju i konkretne podatke.

- Sve više beogradskih opština odobrava podizanje štandova na kojima se otkupljuju i prodaju polovni udžbenici na nelegalan način bez izdavanja fiskalnog računa i to na najprometnijim mestima kao što su: plato kod Vukovog spomenika, Trg Nikole Pašića, plato kod OŠ „Josif Pančić“ na Banovom brdu, Zeleni venac, mnogobrojne tezge na beogradskim pijacama, lokacije ispred knjižara Zavoda za udžbenike na Kanarevom brdu i u Kosovskoj ulici. Na pomenutim mestima otkupljuju se i prodaju polovni udžbenici svih izdavača i po višestruko većoj ceni preprodaju za gotovinu bez fiskalnog računa, čime se krše ne samo propisi u oblasti prometa, već i Zakon o autorskom i srodnim pravima i nanosi nenadoknadiva šteta svim izdavačima, gradskom i republičkom budžetu. Takođe, u gotovo svakoj fotokopirnici u Srbiji može se kopirati udžbenik, iako je opšte poznato da je u pitanju krivično delo.

Tagovi



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 10:59 17.08.2016

...a da dišemo?


Još samo da nam zabrane da dišemo.

Jedini način da neki roditelji školuju svoju decu je taj da kupe polovne udžbenike, polovnu odeću, hranu kojoj je (tek što nije) istekao rok...da ne ređam dalje jad i bedu u kojoj se u Srbiji živi.

A oni bi i to da zabrane!!!

Mislim da je ovo vrh u oštroj konkurenciji nabednijeg izgovora ne bi li se npozamašne pare ugurale u džepove povlašćenih izdavača, autora udžbenika i gomile parazita oko njih!

Odličan blog.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:15 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Mislim da zanemaruješ didaktičku vrednost novog vs polovnog udžbenika.

Na primeru moje ćere osmaka, mogu da posvedočim da nekoliko udžbenika od prošle sezone nisu ni otvoreni ni jedan jedini put, mali prevarant tvrdi da nije ni bilo potrebe, na ruku joj ide i to što ima najbolju ocenu iz predmete gde udžbenik nije ni otvoren, a mi roditelji smo - zadovoljni.

Da smo kupili polovan udžbenik, da ispoštujemo formu, i on bi ostao neotvoren, ali bi znanje iz navedenog predmeta bilo - polovno.

Dobro de - dobili smo papir, ali ima nas da smo nezodovljni samo diplomom, hoćemo (o zakerala) i da se nešto nauči usput.

Misterija je:

Zašto moraš da imaš udžbenik?
Zašto ga kupuješ - a ne otvoriš ga?
Zašto neotvoreni baš mora da bude nov?
Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?
angie01 angie01 11:21 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

prodaja polovnih udzbenika je legalna, kao i prodaja bilo koje polovne robe- pri tome, ne mislim na onu prodaju iz gepeka, isto tako bilo koje druge robe,...nego na placenim standovima i toliko o tome.

drzava, izdavaci- nekoh sedamdeset i nesto i sve institucije ministarstva prosvete koje su ukljucene u ovu rabotu- izdavanja udzbenika, bolje da se pozabave njihovim kvalitetom.

vecina tih privatnih izdavaca je jedan covek, ono, nema redakcije, ili je fingirana ili je na neki ugovor, samo da se ispostuje forma, u glavnom, svede se na par ljudi, najcesce- familija.


sto se drzavnog izdavaca tice, on vec godinama sluzi iskljucivo za udomljavanje partijskih kadrova, koji nemaju ni potrebno znanje ni obrazovanje, da samo tu dobijaju platu, plus da se kao javno preduzece nadje vlastodrscima u raznim situacijama kako kad zatreba, te je on potpuno devastiran, urusen, razbucan,...verovatno do tacke, kada ce neko za dz da kupi njegovu imovinu,....sto je potpuno tuzno i dstruktivno, jer svaka drzava ima interesa da ima nadzor nad svojim obrazovanjem i da ga moderise, podstice,...zavod je nekada, sa svim manama, bio najveca fabrika knjiga na Balkanu, sada ga drzava unistava u korist Slovenacke Kleti, koja je nasla modus vivendi kako da bude forsirana- sto novi zakon o udzbenicima lako omogucava.
mariopan mariopan 11:23 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?

Ih, što traže da se kupe, pa da uznu pare?

Uopšte nije poenta da deca iz njih uče, poenta je da ti to platiš. To je cilj, ne nešto drugo?
predatortz predatortz 11:25 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?


Ima udžbenika koje je pametnije ne otvarati...
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:37 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

mariopan
Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?

Ih, što traže da se kupe, pa da uznu pare?

Uopšte nije poenta da deca iz njih uče, poenta je da ti to platiš. To je cilj, ne nešto drugo?


jasno je meni to samo mi kvari logiku:

Ti što traže i insistiraju da se kupi - nemaju dinara od tog insistiranja. Recimo nastavnik likovnog u OŠ "Bora Stanković" izvesno dinara nema od toga jesu li učenici kupili udžbenik, neotvoreni, a ipak insistira. Zašto majkumu?
predatortz predatortz 11:39 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Recimo nastavnik likovnog u OŠ "Bora Stanković" izvesno dinara nema od toga jesu li učenici kupili udžbenik, neotvoreni, a ipak insistira. Zašto majkumu?


Da bi se osećao bitno kao da je nastavnik matematike.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:42 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

predatortz
Recimo nastavnik likovnog u OŠ "Bora Stanković" izvesno dinara nema od toga jesu li učenici kupili udžbenik, neotvoreni, a ipak insistira. Zašto majkumu?


Da bi se osećao bitno kao da je nastavnik matematike.

angie01 angie01 11:58 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Zašto majkumu?


zato sto mu je tako rekao direktor- jer privatni izdavaci dodje sa poklonima za nastavnike ucitelje , a narocito direktore- Klet je davala tablet racunare svima,...pa onda trgovci daju lovu, znaci, ne pojavi se izdavac, nego trgovac, a ko tu kome trange frange i ko je sve u nizu,...mozda ne bi bilo lose proveriti, odakle je novi komp direktorove cerke, ili ko mu je platio letovanje i sl.

akopak prodaja ide preko skole, skola dobija rabat umesto knjizare, pa sad, koji izdavac koliko ikako racuna,...za osnovnu skolu su za jedan naslov tirazi 70-80 hiljada.
angie01 angie01 12:00 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

moram da napomenem, zavodov prihod je isao u kasicu drzave, pa je onda ona odredjivala koliko moze da se odvoji za plate- znaci, punjen je budzet, privatnik plati porez i to je to.
mariopan mariopan 12:03 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

zato sto mu je tako rekao direktor- jer privatni izdavaci dodje sa poklonima za nastavnike ucitelje , a narocito direktore- Klet je davala tablet racunare svima,...pa onda trgovci daju lovu,


Evo, rekla Anđa.

Isto tako ti lekari prepisuju lekove koje je upravo "trgovac" koji je kod njega ušao pre tebe, preko reda - "preporučio".
Jukie Jukie 14:16 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

uros_vozdovac
Recimo nastavnik likovnog u OŠ "Bora Stanković" izvesno dinara nema od toga jesu li učenici kupili udžbenik, neotvoreni, a ipak insistira. Zašto majkumu?

Da li je periodično proveravao da li svako ima novi neotvoreni udžbenik? Ili ti ne kupiš udžbenik i nikom ništa?


Inače što se tiče udžbenika za likovno, ja sam kao mali dobio jedan (neko od tatinih kolega je imao 2-3 godine stariju decu pa sam dobio njihovu staru čitanku, likovno i još nešto) i jako mi je koristilo u kasnijem likovnom izražavanju (kvalitetno napisana knjiga). Naša nastavnica nije tražila udžbenik, mislim da čak uopšte nismo radili teoriju, samo smo crtali i slikali.
anonymous anonymous 14:26 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Misterija je:

Zašto moraš da imaš udžbenik?
Zašto ga kupuješ - a ne otvoriš ga?
Zašto neotvoreni baš mora da bude nov?
Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?


....a ko kaže da uče ...?
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:27 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Jukie
uros_vozdovac
Recimo nastavnik likovnog u OŠ "Bora Stanković" izvesno dinara nema od toga jesu li učenici kupili udžbenik, neotvoreni, a ipak insistira. Zašto majkumu?

Da li je periodično proveravao da li svako ima novi neotvoreni udžbenik? Ili ti ne kupiš udžbenik i nikom ništa?


Inače što se tiče udžbenika za likovno, ja sam kao mali dobio jedan (neko od tatinih kolega je imao 2-3 godine stariju decu pa sam dobio njihovu staru čitanku, likovno i još nešto) i jako mi je koristilo u kasnijem likovnom izražavanju (kvalitetno napisana knjiga). Naša nastavnica nije tražila udžbenik, mislim da čak uopšte nismo radili teoriju, samo smo crtali i slikali.

Među nama - likovno je random primer, baš sam čekao ko će da potegne...

Imamo tačno dva udžbenika, realno neotvorena u VIII razredu u navedenoj školi. Sve što se radilo radilo se iz sveske. Potpuno neobična situacija. Isto vredi imamo dve zbirke zadataka isto neotvorene, ali imamo i nekakvih fotokopiranih zadataka podeljenih od strane nastavnika.

Hajd pogodi koji su predmeti u pitanju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:28 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

anonymous
Misterija je:

Zašto moraš da imaš udžbenik?
Zašto ga kupuješ - a ne otvoriš ga?
Zašto neotvoreni baš mora da bude nov?
Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?
....a ko kaže da uče ...?


Ako laže koza ne laže rog. bem mu miša donela je petice kući...
svarog svarog 14:36 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

I kod tih polovnih udžbenika situacija nije baš sjajna sa aspekta ko uzima lovu. Ti likovi što preprodaju knjige bedno plaćaju kada ih kupuju i zaračunavaju razliku u ceni po 3-4 puta možda i više.
Te zle izdavačke kuće će deo tog profita uložiti u autore, u bolji dizajn, investirati u bolje udžbenike. Ko će da plati pravljenje novog udžbenika ako niko ne kupuje nove udžbenike?
A u šta će ovi preprodavci da investiraju svoj profit? U novi polovni kombi?
rade.radumilo rade.radumilo 15:58 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Opet se prenebregava elementarna činjenica:

- Građani Srbije, zagarantovano Ustavom i pripadajućim zakoinima, imaju pravo (i obavezu) osnovnog školovanja svoje dece, BESPLATNO!
- Građani Srbije, su u tom BESPLATNOM školovanju DUŽNI da od sopstvnih sredstava kupuju (nove ili polovne) UDŽBENIKE i PRIBOR koji im se odredi?
angie01 angie01 16:23 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

- Građani Srbije, su u tom BESPLATNOM školovanju DUŽNI da od sopstvnih sredstava kupuju (nove ili polovne) UDŽBENIKE i PRIBOR koji im se odredi?


taj detalj moze da se resi jedino tako sto bi drzava placala udzbenike za OS.
rade.radumilo rade.radumilo 16:37 17.08.2016

Re: ...a da dišemo?

taj detalj moze da se resi jedino tako sto bi drzava placala udzbenike za OS.


I određenu količinu pribora. Ako je nastavnim planom i programom propsiano da učenik mora imati po X svezaka ovakvog ili onakvog formata za neki predmet, te zatim blok N, te komplet za OTO (o alatu da i ne govorimo) te mora imati ovkve i onakve olovke, šestare, lenjire, uglomere... onda je nedopustivo da se u "besplatnom" i obaveznom školovanju zahteva od roditelja da to nabave.

EDIT: Opet dolazimo do neustavne začkoljice, u kojoj država primorava građane da kupuju robu/usluge trećeg lica.
tsunade tsunade 00:29 19.08.2016

Re: ...a da dišemo?

Odakle jbt uopšte uče i ako ne uče iz udžbenika što traže da se kupi?


toliko me nervira ta situacija sa knjigama da reči nemam.

oni objave u junu jedan spisak. onda u septembru kažu a taj spisak nije dobar. a u praksi, udžbenici, u principu vrlo loši, koriste se u par predmeta. ma to celo školstvo je cirkus.
cassiopeia cassiopeia 15:58 19.08.2016

Re: ...a da dišemo?

oni objave u junu jedan spisak. onda u septembru kažu a taj spisak nije dobar. a u praksi, udžbenici, u principu vrlo loši, koriste se u par predmeta. ma to celo školstvo je cirkus.


Prvo smo dobili spisak knjiga i cenu za nabavku preko škole, tričavih 12.000 dinara. Kad nisam kašiku ispustila!

Onda na roditeljskom novi spisak sa drastično manjom cenom, sad da me biješ nemam pojma kojom.

I u septembru će dodaju i oduzimaju... znam samo da sam kratka sa živcima da stojim u redovima po knjižarama, na kraju platim preko škole i nastavnika. A eno knjiga od prošle godine, pola neotvoreno.
Jukie Jukie 16:56 19.08.2016

Re: ...a da dišemo?


cassiopeia
A eno knjiga od prošle godine, pola neotvoreno.


Mislim da treba proveriti (kod samih nastavnika, ako su normalni, a izokola, ako nisu) da li je udžbenik iz npr. istorije

a) potreban stvarno-stvarno (tj. baš se radi po njemu i na času i kod kuće)
npr. kad sam predavao ekologiju, mi smo stvarno koristili udžbenik na času kao nastavno sredstvo i prevrtali sa strane 26 na stranu 84 da deca pogledaju sliku o kojoj onda pričamo

b) deco kod kuće učite pa ćete da odgovarate (i onda dete kao ja gleda u onu knjigu i pola ne razume zato što je to smor čaršaf napisan nerazumljivim jezikom a služi za popunjavanje broja strana u udžbeniku, a ne enciklopedija gde je sve lepo objašnjeno)

c) naveden na spisku udžbenika samo zato što u zakonu piše da nastavnik MORA da proglasi jedan udžbenik zvaničnim i tako ga upiše u liniju u dnevniku (a piše), a u stvari se radi iz hendaut papira ili zapisivanja u svesku ili interneta

angie01 angie01 19:47 19.08.2016

Re: ...a da dišemo?

da li je udžbenik iz npr. istorije


naravno da je potreban udznebik iz istorije i to dobro napisan-jer su dogadjaji iz istorije u stvari zanimljive price koje povezuju uzrocno posledicne veze,

medjutim, niko ga nije napiso,...svi udzbenici iz ovog predmeta su dosadno i komplikovano napisani, cesto nerazumljivi u smislu sledu dogadjaja, ali su zato nafilovani gomilom nepotrebnih podataka i godina, pa se izgubi ona vazna nit koja bi trebalo da se zauvek zapamti.

diktiranje je prevazidjena i zakonom zabranjena verzija- tako da je ne bih preporucivala, njome se sluze svi oni profesori koji ne zele dase potrude i da ispredaju lekciju tako da je svima jasna, nego godinama citaju gradivo koje su zapisivali jos na faxu.

internet je pun pogresno ispricanih stvari i vrvi od pogresnih podataka,...ili je samo sturo nesto nabaceno.
Jukie Jukie 20:54 19.08.2016

Re: ...a da dišemo?

U ovom slučaju gledamo situaciju kada roditelj treba da pljune pare na knjigu koja nikad neće biti otvorena, pa smanjujemo novčani gubitak
maksa83 maksa83 14:36 17.08.2016

pitanje

Tokom čijeg ministrovanja smo došli u situaciju da država nije standardizovala udžbenike za državne škole nego pustila "tržište" da odlučuje o tome, tako da sad svako odeljenje odlučuje koje će udžbenike da koristi? Meni je to neverovatna situacija i dokaz potpunog kolapsa institucija. Sramotno.

Njega treba obesiti za porodične dragulje na vidnom mestu, a ove kerbere što im smeta preprodaja polovnih udžbenika isto tako okačiti oko njega za ukras.
predatortz predatortz 14:44 17.08.2016

Re: pitanje

maksa83
Tokom čijeg ministrovanja smo došli u situaciju da država nije standardizovala udžbenike za državne škole nego pustila "tržište" da odlučuje o tome, tako da sad svako odeljenje odlučuje koje će udžbenike da koristi? Meni je to neverovatna situacija i dokaz potpunog kolapsa institucija. Sramotno.

Njega treba obesiti za porodične dragulje na vidnom mesut, a ove kerbere što im smeta preprodaja polovnih udžbenika isto tako okačiti oko njega za ukras.


Slažem se! I to da visi sa onim budalama koje su veronauku i građansko uveli u škole.
maksa83 maksa83 14:46 17.08.2016

Re: pitanje

Slažem se! I to da visi sa onim budalama koje su veronauku i građansko uveli u škole.

Pa jedan od te dvojice je već platio ultimativnu cenu, a drugi (mlinar Čeda) evo preti da postane omiljeni Vučićev opozicionar.
angie01 angie01 14:58 17.08.2016

Re: pitanje

Tokom čijeg ministrovanja smo došli u situaciju da država nije standardizovala udžbenike za državne škole nego pustila "tržište" da odlučuje o tome, tako da sad svako odeljenje odlučuje koje će udžbenike da koristi? Meni je to neverovatna situacija i dokaz potpunog kolapsa institucija. Sramotno.


gasa Knezevic, po prijektu Tinde Kovac,....al tu oni uopste nisu bitni, oni su odradili ono sto je od njih trazeno,( mozda su cak i verovali u pozitivne razloge),....zar nije u to vreme gordanac davala neke sugestije da bi trebalo da vlada Srbije odlucuje gde ce udzbenici da se stampaju, pa ju je podrzao i pohvalio Radule na istom ovom blogu, pa kad sam mu objasnila kakva je to budalastina i o cemu se radi, slucajno me banovao i obrisao- slucajno, tako mi je rekao na pp- komentare.

cela frka oko udzbenika se moze svesti na dve stvari- potpuna nezainteresovanost odgovornih za obrazovanje, al zato istu takvu zainteresovanost za pare.

maksa83 maksa83 15:11 17.08.2016

Re: pitanje

gasa Knezevic, po prijektu Tinde Kovac,....al tu oni uopste nisu bitni, oni su odradili ono sto je od njih trazeno

Šta to znači od njih traženo, ko je to tražio? Šta je tražio?
..zar nije u to vreme gordanac davala neke sugestije da bi trebalo da vlada Srbije odlucuje gde ce udzbenici da se stampaju, pa ju je podrzao i pohvalio Radule na istom ovom blogu

Nemam pojma gde i kad je to bilo, kako god Vlada Srbije treba da odlučuje o tome gde će udžbenici da se štampaju ukoliko nema sopstvenu štampariju (a ima, ili je bar imala), ali nije problem u štampanju, nego u njihovoj specifikaciji, tj. izradi. Vlada koja nije sposobna da oformi telo koje će da kaže "ovo je udžbenik iz biologije za 6. razred" (za državne škole naravno, privatne mogu da koriste ako hoće Bibliju ili Telefonski Imenik Džibutija, njihova stvar) i organizuje njegovu izradu je najblaže rečeno dezorijentisana, nekompetentna i, pazi sad - izdajnička.

angie01 angie01 15:41 17.08.2016

Re: pitanje

Šta to znači od njih traženo, ko je to tražio? Šta je tražio?


da se otvori trziste za udzbenike, tada se stalno pljuvalo po zavodu da funkcionise jedino zbog cinjenice da je monopolista, a istina je da je on samo servis ministarstva- drzave za izdavastvo- znaci, da je potpis da je neki rukopis odobren da bude stampan kao udzbenik bio na nekom drugom mestu, a ne u zavodu,....pa kako ce privatnici to bolje, kompeticija, bla, bla, a fora je samo u tirazima od 70-80 hiljada,....

pri tome, zavod je i pored raznih politicki postavljenih kadrova, jedini imao ozbiljnu, profi redakciju,...bio je najveca fabrika knjiga na Balkanu...i njegovi udzbenici prodavali po mnogo nizim cenama, jer se na velikim tirazima vrsila povoljna kalkulacija sa odabranim stamparijama- koje su btw, od saradnje sa zavodom, devedesetih mogle da isplacuju plate radnicima.


takodje nikada nije isvrseno istrazivanje kvaliteta udzbenika koje je zakonom propisano,( u tom telu ministarstva samo sede i cackaju nos), od kada se trziste otvorilo, navodno da bi taj kvalitet bio visi, a cene nize- sto se upravo sve suprotno dogodilo.

to sa stampanjem nije tako jednostavno kao sto si pokusao da objasnis i potpuno je besmisleno da tako nesto odredjuje vlada....Srbija je nekada imala dobre stamparije, evo sada su propali i najveci giganti, kao BIGZ, npr- tamo je radila opsana ekipa,...kao i u Birografici u Subotici, koja je mogla da stane na crtu svakoj Slovenackoj,...eto, sve su lepo razbucali, pametnjakovici- da ne objasnjavam sada kako,....
maksa83 maksa83 15:47 17.08.2016

Re: pitanje

da se otvori trziste za udzbenike

Ko je to tražio?

To je najgluplja ideja na svetu, a onaj ko je to odobrio je ili korumpirani nesoj, ili moron (pri čemu se ta dva ne isključuju međusobno).

to sa stampanjem nije tako jednostavno kao sto si pokusao da objasnis i potpuno je besmisleno da tako nesto odredjuje vlada..

Kako nije jednostavno? "Ovo su knjige za državne škole, sve smo spremili, treba da se štampaju". Nemamo štampariju - objavimo tender za štampanje. Uzmu se ponude i onaj ko dobije tender štampa udžbenike. Ako nema ovde ima napolju, printing biznisi bi se otimali za taj posao.
angie01 angie01 16:01 17.08.2016

Re: pitanje


Ko je to tražio?


verovatno vlastodrsci, koji su provalili da su to veliki tirazi i veliki dohodak- koji, ponavljam, je odlazio u drzavnu kasicu.

evo, pomenula sam gordanac, koja je javno istupala sa predlogom o tome da vlada treba da odlucuje o tome ko ce da stampa:)))...da ne lajem sad dalje....jer nije prisutna.



Kako nije jednostavno?


pa nije, jer je zavod davao svim stamparijama posao- u odnosu na njihove mogucnosti i cene i posle dugogodisnje saradnje, znalo se ko sta dobija, pri tome, obavezni mali tirazi imaju isti imput, kao i veliki, pa se na jednima gubi, a na drugima dobija i moglo je da se normalno funkcionise, sada nekim trikovima, klet dobija velike tiraze- tako sto njihove knjige budu odabrane, a male zavod:)),...da ponovim, zavod je sacuvao i odrzao postojanje stamparija, sada je sve razbucano.
Jukie Jukie 16:12 17.08.2016

Re: pitanje

maksa83
Vlada koja nije sposobna da oformi telo koje će da kaže "ovo je udžbenik iz biologije za 6. razred" (za državne škole naravno, privatne mogu da koriste ako hoće Bibliju ili Telefonski Imenik Džibutija, njihova stvar) i organizuje njegovu izradu je najblaže rečeno dezorijentisana, nekompetentna i, pazi sad - izdajnička.


Bilo je tu knjiga i knjiga, mislim da je bilo 10? udžbenika za peti razred, hajmo malim početnicima da pričamo o botanici. Ja sam video prvi turnus tih udžbenika kada ih je bilo npr. 4 ili 5, i nijedan od njih nije bio neupotrebljiv, jedan je čak bio (IMO) pogodniji za decu sa posebnim potrebama a drugi za one koji idu na sekciju, ali zvanični udžbenik bi ipak trebalo da bude ono iz čega sva deca mogu da rade.
Ili mojim rečima, kada/ako učenik koji je na nivou četvorke uzme knjigu u ruke i kaže "sad ću malo da učim biologiju" treba bez problema i stresa da to odradi.

To se profiltriralo i novom uredbom su proglašena samo tri udžbenika od kojih može da se bira po predmetu i godini (npr. tri biologije za šesti razred, pa se bira jedna, a ne sedam knjiga pa da se bira jedna).
Najpopularnije knjige su valjda od Gerundijuma i Bigza, njih većina nastavnika koristi, ne znam koji je treći izdavač. (U osmom razredu je najpopularniji Zavodov udžbenik)
angie01 angie01 16:20 17.08.2016

Re: pitanje

Bigza,


sada je to Skolska knjiga Zagreb, koja je ovde zamaskirala ime- redakcija im je sastavljena od troje ljudi koji pojma nemaju, ono dvoje sto su znali, su ubrzo otisli jer nemaju s kim da rade,...a knjige su samo prepisivane, preradjivane, ko se kako dogovori da prodje,....novi zakon o udzbenicima daje siroke mogucnosti dogovora i organizovanog odabira i otklona nepozeljnih....inace je vlasnik najpoznatiji Zagrebacki tajkun.

a trebalo bi da se napisu kvalitetni rukopisi, koji ce dati udzbenika koji svaki ucenik sa lakocom koristi.

moja definicija bi bila- dobar udzbenik je onaj, pomocu koga svaki roditelj moze svom detetu da pojasni, bez bilo kakvih nedouimica, ono sto nije razumelo.


maksa83 maksa83 16:33 17.08.2016

Re: pitanje

novi zakon o udzbenicima daje siroke mogucnosti dogovora i organizovanog odabira i otklona nepozeljnih..

Fascinantno je da postoji i neki zakon o udžbenicima umesto da se time bavi telo Ministarstva Prosvete uz spoljne saradnike, no kapiram da on sledi iz te tržišne liberalizacije.
inace je vlasnik najpoznatiji Zagrebacki tajkun.

Znači nije izdaja, nego veleizdaja...

Neverovatan sramotni clusterfuck.

Što bi rekli u onim Internet memima - "Drago Ministarstvo Prosvete, you had one job...".

Failed state.
angie01 angie01 17:41 17.08.2016

Re: pitanje

Failed state.


najprodavaniji bukvar je cini mi se od izdavaca Klett- Slovenija.

pa hebotebog, je l mi ne mozemo nasoj deci da napisemo i idamo kvalitetan bukvar?!

da se razumemo, udzbenik je najkomplikovanija knjiga, publikacija i zadovoljiti sve potrebne parametre nije uoste lako, nigde se ne uci kako se to radi- pre par godina sam bila svedok, kako najbolja uciteljica u skoli ne ume da napravi dobar koncept po zatatom gradivu, a posle ni da osmisli i napise konstruktivno lekcije, iako sve to uspesno predaje dvadeset godina, kao ni profa matematike, koji uspesno predaje u dve skole,...zato je potreban dobar urednik- za tu profesiju takodje ne postoji skola, nego se on oblikuje visegodisnjim radom i kroz iskustvo-koji poznaje vrhunske strucnjake iz oblasti koju vodi i koji ce da moderise odabranog autora kroz stvaranje udzbenika zajedno sa likovnim urednikom, jer je graficko oblikovanje u ovom slucaju ne smao eststetika, nego i funkcionalno doprinosi predstavljanju materije.

jedan od glavnih problema je jezik kojim se autori sluze u svom pisaniju, koji po nacinu i komplikovanosti vise lici na seminar kojim se obraca svojim kolegama, nego sto je prilagodjen uzrastu za razred koji pise.

znacaj dobre redakcije sa lektorima, korektorima pride, je baza za ovaj posao, a privatnici se snalaze veoma pausalnim resenjima.
Jukie Jukie 18:40 17.08.2016

Re: pitanje

angie01
zajedno sa likovnim urednikom, jer je graficko oblikovanje u ovom slucaju ne smao eststetika, nego i funkcionalno doprinosi predstavljanju materije.

Kod gorenavedenog Zavodovog udžbenika za osmi razred, koga nastavnici masovno biraju iako je zavodov, mislim da je jedan od velikih pluseva i vizuelno rešenje, jer je tekst razbijen u male delove i layout liči na nekadašnje enciklopedije. U drugim udžbenicima biologije za osmi razred tekst nekako izgleda kao "čaršaf", bela strana sa tekstom u jednom stupcu a u ćošku jedna slika (još mora da je na ćirilici a ćirilica pati od korišćenja loših fontova), smor ga je i pogledati a ne učiti

Evo i podataka za biologiju po razredima

5 razred:
Gerundijum 26,75%
Klet 21,67% itd.

6 razred:
Gerundijum 27,11%
Klet 20,59%
Bigz 20,58% itd.

7 razred:
Gerundijum 25,53%
Zavod 21,02% itd.

8 razred:
Zavod 25,02%
Klet 20,18%

A još ima na ovom linku
http://opendata.mpn.gov.rs/rezultatikompleti.html
angie01 angie01 18:57 17.08.2016

Re: pitanje

Gerundijum je firma bivseg zavodovog autora...inace je profa matisa, cini mi se.
apostata apostata 19:27 17.08.2016

Re: pitanje

maksa83
novi zakon o udzbenicima daje siroke mogucnosti dogovora i organizovanog odabira i otklona nepozeljnih..

Fascinantno je da postoji i neki zakon o udžbenicima umesto da se time bavi telo Ministarstva Prosvete uz spoljne saradnike, no kapiram da on sledi iz te tržišne liberalizacije.
inace je vlasnik najpoznatiji Zagrebacki tajkun.

Znači nije izdaja, nego veleizdaja...

Neverovatan sramotni clusterfuck.

Što bi rekli u onim Internet memima - "Drago Ministarstvo Prosvete, you had one job...".

Failed state.

Tačno makso, to je pravi izraz!

Jedna dalekoistočna poslovica kaže - Ako hoćeš da pobjediš neprijatelja, tada mu vaspitavaj djecu.

I tako nije samo kod nas.
U Rusiji npr. Ministarstvo obrazovanja otvoreno nazivaju sabotersko-diverzanskom strukturom unutar najviših instanci vlasti.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:16 17.08.2016

Re: pitanje

Njega treba obesiti za porodične dragulje na vidnom mestu, a ove kerbere što im smeta preprodaja polovnih udžbenika isto tako okačiti oko njega za ukras.


Neje to bio ministar, nego ona fašistička dssovština mali kepec ;> Ljušić Radoš dok je direktorovao zavodom.

Dobro, nije on to baš započeo, ali - što reče onaj Maher (Bill ) I don't know for a fact . . just know it's true - za sve nedaće sa obrazovanjem kriv je Ljušić ;>

Naprosto, kad ga vidiš - i čuješ, pogotovo, dušu dao za viSĕnje ☻

tsunade tsunade 00:31 19.08.2016

Re: pitanje

Pa jedan od te dvojice je već platio ultimativnu cenu, a drugi (mlinar Čeda) evo preti da postane omiljeni Vučićev opozicionar.


ma ne preti nego gotova stvar. sramota me bilo da gledam onu razmenu nežnosti u parlamentu posle ekspozea.
iqiqiq iqiqiq 19:49 17.08.2016

Stvarno je tužno

kada se profesori udruže da štite interese izdavača udžbenika, da kažem tužno, jer se ne udružuju da rešavaju mnoge druge probleme...
Stvarno ne razumem odakle nekome prava da reguliše na ovaj način prodaju polovnih udžbenika, jer onda to može isto da bude i za aute, nameštaj i šta već ne...i nemojte mi o intelektualnoj svojini govoriti, zaista su udžbenici poslednje na šta treba obraćati pažnju u zaštiti intelektualne svojine, ionako ih prepisuju od autora do autora sve sa greškama i brljotinama...

Najsrećnija bih bila da svojoj deci kupujem ganc nove udžbenike, ali koliko nam je standard pao osećam i na svojoj koži, jer poslednjih godina i ja jurim polovne udžbenike...

Crnjak je što se većina izdavača "dosetila" pa štampaju nova izdanja, tako što premeštaju stranice i izrotiraju naslove, a onda profesori insistiraju da se uzme poslednje, najnovije, sveže iz prodavnice, izdanje...tu sam se prošlog septembra opekla najgore moguće, jer smo prvo platili polovne udžbenike a posle bili primorani da kupimo i nekoliko novih zbog ove "inovacije"...bar da su se potrudili da poprave greške u udžbenicima, da izbace suvoparne izraze i komplikovane strane reči koje deci otežavaju učenje iz udžbenika...
blogov_kolac blogov_kolac 20:35 17.08.2016

treba na knjigama utiskivati rok upotrebe

Mislim da je najelegantnije resenje ovog problema da se na vidnom mestu na spoljnim koricama svakog udzbenika mora utisnuti rok upotrebe (po sili zakona), cime bi se zlim (pre)prodavcima na ledja natovarila jos i sanitarna inspekcija i komunalna policija. A i da vidimo koji ce to neodgovorni djak ili roditelj u tom slucaju posegnuti za ovom vrstom drustveno nepozeljne trgovine, kada vide da je rec o kvarljivoj robi kojoj je istakao rok i da je to jedini razlog za razliku u ceni.

Naravno, ne treba od toga praviti cirkus, ili zloupotrebe, pa nek se tempira tako da rok uvek istice negde krajem avgusta, eventualno kada je izborna godina za predmete poput istorije moze se dozvoliti mogucnost da im rok istekne i u toku skolske godine.

tasadebeli tasadebeli 10:54 20.08.2016

Што ме нема, што ме немааааа...

То што се не оглашавам овде не значи да не читам и да прескачем овај пост.

И сви сте у праву, од уводног текста до последњег коментара.

Сви све знамо и све смо рекли и говорили смо више пута о томе, али ништа се не мења. Нико нас не ферма, никога од надлежних није брига шта ми мислимо,...

До неких радикалних промена у свему томе може се доћи само ако се направи заједнички удружени притисак свих. Родитеља, деце, наставника,... Али то "заједничко" и "удружено" у овој Србији је тешко спровести. Најчешће буде одмах угушено у повоју због различитих појединачних интереса који се стављају изнад интереса заједнице.

У таквој ситуацији немам више снаге да причам у празно.



И ми цигани имамо душу!




apostata apostata 14:33 20.08.2016

Re: Што ме нема, што ме немааааа...

tasadebeli


(...)

И сви сте у праву, од уводног текста до последњег коментара.

Сви све знамо и све смо рекли и говорили смо више пута о томе, али ништа се не мења. Нико нас не ферма, никога од надлежних није брига шта ми мислимо,...

(...)


Znam da ovo nema veze sa nama, al' eto samo da kažem (kada sam to već gore pomenuo), Putko je naime juće smjenio ministra obrazovanja i nauke.
Postavljena je jedna ženska za koju kažu "da ima povjerenje onog djela naučne javnosti, koja se zalaže za čuvanje onoga što se u obrazovnoj tradiciji pokazalo dobrim".

No nije u suštini problem ministar - problem su više i srednje instance u ministarstvu, a njih drži još od '90-tih ista neoliberalna bagra.

Sa ovom promjenom nastoji se i pred izbore "oprati" još jedan neoliberalni moron - Medvedev.
Budala je nedavno izjavio kako prosvjetni radnici, ako nisu zadovoljni platama, slobodno mogu da se oprobaju u biznisu.
tasadebeli tasadebeli 18:36 20.08.2016

Re: Што ме нема, што ме немааааа...

apostata

No nije u suštini problem ministar - problem su više i srednje instance u ministarstvu, a njih drži još od '90-tih ista neoliberalna bagra.







Неке које знам још од времена Милошевића, тек су недавно отишли у пензију.

И, наравно, оставили наследнике достојне свога "светлог лика и имена" у српском образовању.
tyson tyson 10:35 21.08.2016

Sivo pa se ne vidi

Izdavači traže da se preprodavci ubace u legalne tokove, jer predstavljaju nelojalnu konkurenciju?

Šta je tu loše, ne razumem?


angie01 angie01 11:23 21.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

Šta je tu loše, ne razumem?


svaka polovna roba sme da se proda, i to se obicno radi na tzv sajmovima, gde prodavac placa tezgu u ciju cenu je uracunata i taksa drzavi, posto su prodajne cene na tim mestima obicno male, znaci, sporni su samo ovi sto prodaju iz gepeka, kao i za bilo koju drugu robu,...prica o nelojalnoj konkurenciji, gde se pominju autorski honorari i svi drugi izdaci su bulsit, jer je izdavac svoje naplatio, kada je prodao svoju robu,to vazi i za svaku drugu robu gde bi prodavci bilo cega mogli da kazu, evo ja placam fabriku, kupio sam postrojenja, placam sirovinu, radnike,....

pa svuda u svetu postoje marketi za polovnu robu, negde su otvoreni u sred grada samo odredjeni broj sati, kada ne smetaju funkcionisanju uobicajenih potreba stanovnistva,

...uostalom, ploce, cdovi i slicni nosioci zvuka ili slike takodje podpadaju pod izdavastvo i veoma je rasprostranjeana i legalna preprodaja polovnih primerka.
Jukie Jukie 12:54 21.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

Kod nas malo dalje od pijace stoje dve hmmm... kućice za ptice? kao ove na slici, samo su veličine kioska i imaju policu sa knjigama duž onog jednog zida, i odatle prodaju udžbenike. Tako da ne prodaju iz gepeka, ali sigurno nisu ni zakupili komad ulice.

(evo ovako izgleda, samo veličina za ljude)

angie01 angie01 13:00 21.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

Tako da ne prodaju iz gepeka, ali sigurno nisu ni zakupili komad ulice.


cim ima kiosk, na sta god licio, ti prodavci placaju,ne mozes da stavis tezgu bez dozvole i da nisi platio, ma gde to bilo...ima i kod mene.

a to za gepek,...ovi sto prodaju lubenice i voce na nekim voziima, kamionima,...ja videla onog sto naplacuje pijacnu taksu za tezge na pijaci,kako naplacuje i njima, tako da ni svaki gepek nije isti:).
tyson tyson 17:13 21.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

svaka polovna roba sme da se proda, i to se obicno radi na tzv sajmovima, gde prodavac placa tezgu u ciju cenu je uracunata i taksa drzavi, posto su prodajne cene na tim mestima obicno male, znaci, sporni su samo ovi sto prodaju iz gepeka, kao i za bilo koju drugu robu,...
(...)
pa svuda u svetu postoje marketi za polovnu robu, negde su otvoreni u sred grada samo odredjeni broj sati, kada ne smetaju funkcionisanju uobicajenih potreba stanovnistva,

Ja sam tako razumeo apel/inicijativu izdavača - ne da se ukine prodaja polovnih knjiga, već da se (pre)prodavci opterete makar izdacima koje su kao prodavci robe dužni da plate, t.j. da se iz crne/sive prebace u legalnu ekonomiju. Zato sam i rekao nelojalna konkurencija.

Svi ostali problemi pomenuti u komentarima zadiru u neke druge teme.


angie01 angie01 18:38 21.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

ne da se ukine prodaja polovnih knjiga, već da se (pre)prodavci opterete makar izdacima koje su kao prodavci robe dužni da plate, t.j. da se iz crne/sive prebace u legalnu ekonomiju. Zato sam i rekao nelojalna konkurencija.


pa procitaj tekst ponovo, jedno je problem placanja prava na prodaju, takse, kako gdo to nazvali- sto smo rekli gde i kako se radi, a drugo je pominjanja sopstvenog ulaganja kao razlog koji bi po njihovom trebalo da im obezbedi jedino pravo prodaje, koje su pomenuli pricajuci o preprodavcima- sto nema veze sa zivotom, jer su oni svoj kalkulisani profit vec ostvarili svojom prodajom,...ti sad kupis nova kola i posle nekog vremena hoces da ih prodas kao polovna i krene hajka proizvodjaca da na to nemas pravo,...ne znam, je l neko ko je preprodao svoj auto, platio neki porez drzavi?

vecina tih preprodavaca radi legalno i ima sve vise musterija, jer su cene udzbenika od kada je trziste otvoreno, prilicno porasle, izdavaci bi hteli da toga uoste nema i to je cela prica....mahom i zato jer je to ogranicena prodja koja se desava jednom godisnje....al nisu u pravu.


ako bi razmislio, za svu robu bi nasao prodaju na crno i legalnu, nisu oni nista ugrozeniji, kako se predstavljaju, a pri tome, svako kada preproda kola zaradi vise,nego ovi preprodavci, cije su cene stvarno minimalne.

mogu uostalom deca da preprodaju u svojoj skoli djacima iz nizih razreda, ili da skola ima osmisljenu akciju, gde bi svake godine deca ostavljala svoje udzbenike u zamenu za one za narednu godinu, a da se kupuju samo oni koji nedostaju....problem tih novih bi se resio stvarnom zabrinutoscu za kvalitet udzbenika, pa se oni ne bi svako malo menjali...ali za svako dobro resenje, bi trebalo oni koji o skolstvu brinu da budu zainteresovani, pa bi se ono lako naslo i sprovelo u delo.
tyson tyson 16:53 23.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

pa procitaj tekst ponovo, jedno je problem placanja prava na prodaju, takse, kako gdo to nazvali- sto smo rekli gde i kako se radi, a drugo je pominjanja sopstvenog ulaganja kao razlog koji bi po njihovom trebalo da im obezbedi jedino pravo prodaje, koje su pomenuli pricajuci o preprodavcima- sto nema veze sa zivotom, jer su oni svoj kalkulisani profit vec ostvarili svojom prodajom,...ti sad kupis nova kola i posle nekog vremena hoces da ih prodas kao polovna i krene hajka proizvodjaca da na to nemas pravo,...ne znam, je l neko ko je preprodao svoj auto, platio neki porez drzavi?

vecina tih preprodavaca radi legalno i ima sve vise musterija, jer su cene udzbenika od kada je trziste otvoreno, prilicno porasle, izdavaci bi hteli da toga uoste nema i to je cela prica....mahom i zato jer je to ogranicena prodja koja se desava jednom godisnje....al nisu u pravu.


ako bi razmislio, za svu robu bi nasao prodaju na crno i legalnu, nisu oni nista ugrozeniji, kako se predstavljaju, a pri tome, svako kada preproda kola zaradi vise,nego ovi preprodavci, cije su cene stvarno minimalne.

mogu uostalom deca da preprodaju u svojoj skoli djacima iz nizih razreda, ili da skola ima osmisljenu akciju, gde bi svake godine deca ostavljala svoje udzbenike u zamenu za one za narednu godinu, a da se kupuju samo oni koji nedostaju....problem tih novih bi se resio stvarnom zabrinutoscu za kvalitet udzbenika, pa se oni ne bi svako malo menjali...ali za svako dobro resenje, bi trebalo oni koji o skolstvu brinu da budu zainteresovani, pa bi se ono lako naslo i sprovelo u delo.

Ma, što bi ti rekla, ju are pričing tu d kvajr; slažem se ja potpuno da bi apel da se zabrani prodaja polovnih udžbenika bila suluda, potpuno izvan realnosti, u nekom paralelnom svemiru gde je vrhovna sila zasnovana na vlažnim snovima wannabe monopolista.

No, meni se čini da se tekst bloga, i dobar deo komentara, zasnivaju upravo na takvom tumačenju zahteva izdavača, dočim se meni čini da oni traže nešto drugo (vidi moj početni komentar).

Dakle, što se mene tiče, popitanju udžbenika sam protiv sam bilo kakvog monopola ili zabrana, a podržavam inicijativu da se sivi i crni tokovi ekonomije ili legalizuju, ili kazne.



angie01 angie01 20:43 23.08.2016

Re: Sivo pa se ne vidi

dočim se meni čini da oni traže nešto drugo (vidi moj početni komentar).


trast me, oni bi pod svim tim sto javno kazu, hteli da nema prodaje polovnih udzbenika, malo su se zbunili oko iznosenja toga da oni placaju ovo/ovo pa ne bi bilo fer u ovom javnom istupanju, pa ko razume, shavtio je.

sto se mene tice- a veci do prof zivota sam u izdavastvu upravo udzbenika- i ovde, a i napolju,...drzava bi trebalo da je zaiteresovana za svog izdavaca u toj oblasti i da ga maximalno podstice u kvalitetu kadrova koje tamo zaposljava, jer od toga zavisi i sve drugo vezano za kvalitet proizvoda- to narocito vazi i za uposlenike u svim propratnim sluzbama ministarstva, koji uticu na programe, uslove i selekciju-odobrenja.

time bi se ostvarila mnogo veca kontrola, kako kvaliteta, tako i izdanja- koj moj bi se kvalitetan udzbenik koji tretira materiju koja se ne menja, pravio uvek iznova i iznova nov,....a sve to bi uticalo na smanjenje troskova i proizvodnje i prodaje....a to je upravo tako, samo potpuno suprotno...manje vise koristi za uposljavanje stranackih kadrova i druge potrebne ranje za vlastodrsce.

nije problem da neki privatnik napravi izuzetan udzbenik i time sebi izbori mesto u ovom sektoru- dapace, 'znaci napravi brate nesto fenomenalno, ne da prepisujes, doradjujes tudje, i onda najvise truda utrosis na gimnastiku oko odobrenja i prodaje- to je bulsit u kome ucestvuju oni koje mi placama, a nama su odgovorni.

polovni udzbenici nek se prodaju kao i sva druga polovna roba- s tim sto su tu veoma male cene, mala zarada i sve se desava jednom godisnje.


ps- kome je u interesu da slovenacki izdavac prolazi sa najvise naslova iogromnu zaradu iznosi iz zemlje?

ps2.- onaj ko bude kupio zavod za 2 din, kada ga budu dokrajcili, kupice odlicne nekretnine na eksluzivnim lokacijama u Bgdu, Nsu, Nisu, = novi super giga mega magacin, automobile-uvek nove, kamione, avione,...ovo poslednje nema, al se uklapa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana