Društvo| Ekonomija| Sport

Istini za volju...

jedi-knight RSS / 17.08.2016. u 12:56

 

 

Nisu naši vrhunski sportisti baš toliki socijalni slučajevi kako to neki vole da predstavljaju. 

Odmah na početku, da se ogradim od bilo kakvih političkih tumačenja ovog teksta; baviću se isključivo činjenicama.

Isto tako, želim da iskažem ogromno poštovanje prema svim sportistima i njihovim trenerima; i sam sam u vrhunskom sportu dve trećine života i znam kako žive. Oni su primer koje treba svako od nas da sledi; primer kako se isključivo napornim radom i odricanjem može doći do svetskih visina.

Nisu, dakle, naši vrhunski sportisti baš toliki socijalni slučajevi.

Davor je recimo godinama stipendista  Vlade Republike Srbije koju prima na mesečnom nivou i ta stipednija iznosi svakako više od prosečne plate. Od strave Rvcačkog Saveza ima plaćene pripreme, opremu, suplementaciju, kapmove, kao i trenera, bugarskog stručnjaka Stojana Dobreva.

Svaka medalja, vropska ili svetska, povlači za sobom određene nagrade, minimalno 20 000e, opet od strane države. Davor ih ima 7.

Svaka njemu čast. To što je on postigao zaslužuje mnogo više i ja mu želim mnogo više. U nekim drugim sportovima imamo milionere koje ovakva takmičenja ne zanimaju čak ni da ih gledaju.

 

Budžet Ministarstva omladine i sporta, prema dostupnim informacijama, iznosi prosečno 30 miliona evra u poslednjih 5-6 godina, možda i duže. Od toga, oko polovine ide na finansiranje vrhunskog sporta, a 60% od te polovine ide na nagrade i priznanja. Osvojiti evropsko, svetsko ili olimpijsko odličje u Srbiji ima svoju cenu i po meni dostupnim informacijama, sa isplatama se ne kasni.

 

Ove informacije su, ponavljam, dostupne svima; i pričati kako nemamo prava na nezadovoljstvo u slučaju neuspeha ne stoji. Kao neposredni finansijeri vrhunskog sporta u Srbiji, imamo prava na svako nezadovoljstvo. Kao navijači koji žive za to zlato, ne zbog para koje su im skinute od plate, već zbog trenutka zanosa, ushićenja; zbog trenutka kada se i sami osećamo kao pobednici. 

A poraz boli. Najviše one koji ga neposredno iskuse, na borilištu, ali i sve ostale.

 

Postoji mnogo toga što bi moglo da se napiše na ovu temu, ali nije ni vreme ni mesto.

Čekaju nas nove pobede, nova zlata, već od večeras.

Nemojte zaboraviti na kajakaše,  čiji je savez jedini koji se odrekao sopstvenog prisustva na Igrama, zarad prisustva trenera i većeg budžeta za pripreme. 

Ukoliko košarkaši večeras prođu u polufinale, bićemo jedina nacija sa 4 polufinalista u značajnim ekipnim sportovima. U muškoj odbojci nas ni nema, a pobednici smo svetske lige. Mlao li je na 5 miliona stanovnika?

 

Nije lako baviti se sportom u Srbiji. Nije nimalo lako. Jer sport nisu Olimpijske igre, sport je svaka obežežena livada, staza, sala koja prokišnjava i parket koji se “podigao”. Sport je nedostatak lopti, patika, trenerki, svlačionica, tople vode. Sport je ponekad i nedostatak smisla.

Ali oni koji su sve to prošli i postali vrhunski, nisu zaboravljeni i odbačeni od strane društva, kako se to često prikazuje poslednjih dana.

Naprotiv.



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 13:05 17.08.2016

.

kajakaše, čiji je savez jedini koji se odrekao sopstvenog prisustva na Igrama, zarad prisustva trenera i većeg budžeta za pripreme.


kako je lako postovati neke poteze
jedi-knight jedi-knight 13:12 17.08.2016

Re: .

.
kajakaše, čiji je savez jedini koji se odrekao sopstvenog prisustva na Igrama, zarad prisustva trenera i većeg budžeta za pripreme.


kako je lako postovati neke poteze


Tomićević i Zorić su upravo suvereno obezbedili plasman u A finale.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:19 17.08.2016

Tomićević - Zorić


Nemojte zaboraviti na kajakaše, čiji je savez jedini koji se odrekao sopstvenog prisustva na Igrama, zarad prisustva trenera i većeg budžeta za pripreme.


Ma kud da ih zaboravim, oni su mi omiljeni, evo čak sam uključio RTS live stream na poslu :)

Fenomenalan finiš, plasman direktno u finale.
Bravo momci !
narcis narcis 13:26 17.08.2016

epa hvala

ovo nisam znao a ni verovao da postoji.
ja ne zameram nikome poraz ako je taj poraz proizvod trenutka,na kraju takmičenja zato i postoje jer ne može samo na osnovu utreniranosti da se zna ko je bolji.
ali ako su porazi rezultat razularenog ponašanja u sportskom selu, a to su neki nabacili, onda je to druga priča.
hvala na informaciji
princi princi 13:29 17.08.2016

Mlao li je na 5 miliona stanovnika?

Kako, bre, sad 5?

Zezam se, dobar tekst. I pravovremen.
jedi-knight jedi-knight 13:30 17.08.2016

Re: Mlao li je na 5 miliona stanovnika?

Mlao li je na 5 miliona stanovnika?
Kako, bre, sad 5?


Metonimija....malo
michiganac michiganac 19:31 17.08.2016

Vaistinu istini za volju..

Evo, i ja bih da priupitam: -mislim da je u gorenavedenom pitanju upravo skrivena poenta citave price, jerbo cemu tolike premije za zemlju koja izgledno i intenzivno ostaje bez buducnosti, podmlatka na kom 'all that sport' pociva?! Vjerujem da je ta cifra oko 5mil.st. u Serbijici danas jako blizu realnosti (za sve ostalo tu je "Vuciceva" statistika).
A da li ce tolike €-cifre, primjera radi, da nagnaju klince po Srbiji da se otrgnu zavisnosti od TV-rijalitija, Grand-paradisanja, nocnog splavarisanja, fejsbucenja i sl., najposle i emigracije - sto bi jelte posredno trebalo da biva cilj ovakvih novcanih stimulacija?!


Prije bih rekao da su one tu, ciljano, samo da zadovolje nacionalne komplekse i sujetu, a najvecma onu pojedinaca iz vladajuceg (uz njih uporedo i onih iz sportskog) establismenta, bez da najsiri mladi populus ima neposredne koristi od toga. Zar nije i sport u Srbiji postao privilegija malobrojne bogate kaste? A premije one koje su pritom npr., makar i malim dijelom, otrgnute i od usta penzosa i njima slicnim?!

Po kom mjerilu se razrezuju visoki iznosi tih premija?! U ubogom Srbistanu je sve naopako utemeljno, pa tako i ovo, a priori pocevsi od poslanickih plata, paushala i bonusa..

Nikad sistematski nije odredjena i utvrdjena vrijednost necijeg rada, truda i doprinosa.


Pouzdano znam da npr. Britanci (uz njih jos i Svedjani) svojim sportistima nisu objezbedili nikakve ‎£-stimulanse kako za ove, tako i za prosle OI - odrzane stavise na domacem terenu, a eno nabrase ih se kao nikad do sad. Ocigledno posljedica nekog drugacijeg i sistematicnijeg pristupa i rada na razvoju sopstvenih sport. potencijala.

Za utjehu, nismo jedini, eno Orban kesira i do 120.000€ za najsjajnija odlicja, a prvaci u ovoj disciplini su, cini mi se, Azerbejdzanci, koji drijese bisage i do 1/2mil.€, cime su naprasno (a rekao bih i kratkorocno) privukli citavu paletu naturalaca (prevashodno iz Ex-SSSR) u svoje redove - mrska strana globalizacije per def.

g.radicevic g.radicevic 14:47 17.08.2016

veslači i ostali...

Grujić/Novaković u polufinalu
za stotinku, jbg direktno u A finalu
Tijana Bogdanović u četvrtfinalu
samo da još ''večiti gubitnik'' Teo pokaže šta sve može
Ivana našpanovana do maksimuma
samo je zanima borba za zlato
i uzima ga siguran sam milion posto
nešto mi se javlja i da će košarkašice i odbojkašice da namire račun u polufinalu
malo li je
za onih 5 (diskutabilnih) meleona

narcis narcis 14:50 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

nešto mi se javlja

samo nemo da ti padne naum
jedi-knight jedi-knight 14:53 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

g.radicevic
Grujić/Novaković u polufinalu
za stotinku, jbg direktno u A finalu
Tijana Bogdanović u četvrtfinalu
samo da još ''večiti gubitnik'' Teo pokaže šta sve može
Ivana našpanovana do maksimuma
samo je zanima borba za zlato
i uzima ga siguran sam milion posto
nešto mi se javlja i da će košarkašice i odbojkašice da namire račun u polufinalu
malo li je
za onih 5 (diskutabilnih) meleona



Imamo jos dva camca sutra u polufinalu.
Ima tu jos dzokercica :)
g.radicevic g.radicevic 15:02 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

samo nemo da ti padne naum


ma jok
nema našta
jedi-knight jedi-knight 15:04 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

Grujic/Novakovic u finalu
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:41 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

jedi-knight
Grujic/Novakovic u finalu

Dalma ispala.
Šteta.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:55 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

Dalma ispala.

Dalma u finalu!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:22 17.08.2016

Re: veslači i ostali...

stefan.hauzer
Dalma ispala.

Dalma u finalu!


vidi stvarno!

little_radojica little_radojica 15:16 17.08.2016

Е добро да си рекао...

И ја мислим да је то фер и поштено и да резултати оправдавају уложена средства. Једино што нам је држало какву такву репутацију свих ових година је спорт, преко њега смо могли да покажемо и понеко насмејано лице.
blogov_kolac blogov_kolac 15:32 17.08.2016

ne vidim kontradiktornost

U redu je da drzava izdvaja za vrhunski sport, a da se posle dodatno isplacuju samo premije za medalje. Tu stvarno nema nista sporno. Paradoksalnije je kukati zasto nema medalja, a kada se dese, zasto se premiraju...

Ono sto bih ja licno jedino menjao je nepotrebna uravnilovka u nagradjivanju. Tenis i (muski) fudbal kao visokoprofitabilne sportove je besmisleno dodatno donirati (premije za uspeh) iz drzavnog budzeta, a mozda i musku kosarku. Takodje, nema nikakvog smisla da recimo razlika u vrednovanju zlata/srebra/bronzi sa evropskih prvenstava i olimpijskih igara bude samo za oko trecinu, umesto bukvalno bar za tri puta, cak i u evrocentricnim sportovima poput rukometa ili vaterpola, jer je razlika u prestizu najmanje tolika.
blogovatelj blogovatelj 17:11 17.08.2016

Trol

Moram ovde da konstatujem, najbliže mi je bilo.
Mislim da imamo novog pacijenta na blogu. Voleo bih kad bi se češće javljao/la.
Ova(j) neki/a attitude.
Na blogu od 2006. I objavio govno kakvo se retko viđa, a pod odeljkom satire. To mu(joj) je prvi i jedini blog, verovatno ima autorsko od nedavno.
Kao opis svoje ličnosti ubacio link koji ne radi.
Sve pomislim možda se Bekan reinkarnirao.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:19 17.08.2016

Re: Trol

Blogi, bolje ti je ne igraj se vatrom.
niccolo niccolo 17:22 17.08.2016

Re: Trol

Ti ne znaš Mileta Etitjuda?

To ti je bre neki administrator bloga, tako nešto...
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:35 17.08.2016

Re: Trol

Verovatno čačka nešto, testira, možda i opravi nešto, prestupna je godina.
niccolo niccolo 17:40 17.08.2016

Re: Trol

prestupna je godina

Dobar argument.
angie01 angie01 17:46 17.08.2016

Re: Trol

niccolo
Ti ne znaš Mileta Etitjuda?

To ti je bre neki administrator bloga, tako nešto...


pa, mozda ispravlja ove tehnicke smetnje na koje se neki blogeri zale.
alselone alselone 18:19 17.08.2016

Re: Trol

Ja se samo nadam da entuzijasta ne popravlja bagove direktno u produkciji.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:25 17.08.2016

Re: Trol

Ti ne znaš Mileta Etitjuda?

jbt!!!!!! ne mogu da verujem!!!!
maksa83 maksa83 23:42 17.08.2016

Re: Trol

Ja se samo nadam da entuzijasta ne popravlja bagove direktno u produkciji.


Atomski mrav Atomski mrav 23:52 17.08.2016

Re: Trol

Ja se samo nadam da entuzijasta ne popravlja bagove direktno u produkciji.

Zar postoji drugi način?
angie01 angie01 09:18 18.08.2016

Re: Trol

izgleda majstor opravio, eno kazu kolege koje su bile uskracene za kaoriscenje nekih opcija-Hvala lepo, Miletu.
niccolo niccolo 18:35 17.08.2016

Ne razumem baš

ovaj deo:

Kao neposredni finansijeri vrhunskog sporta u Srbiji, imamo prava na svako nezadovoljstvo.


Pa nezadovoljsto je emocija, niko ne može da ti zabrani da se osećaš ovako ili onako. Šta više, niko ne može da ti zabrani ni da izraziš svoje mišljenje zasnovano na tim emocijama (doduše, zakonom možeš da ograničiš pravo na izražavanje mišljenja, iz onih uskih razloga propisanih Ustavom. Ali to je nerelevantno za ovu temu). I sva ta prava bi imao bez obzira da li si posredan ili neposredan finansijer bilo čega. Mislim da je tema o kojoj se raspravlja ovih dana u javnosti o tome na čemu se zasniva nezadovoljstvo, na objektivnim činjenicama i realnim očekivanjima ili na nečemu drugom.
AlexDunja AlexDunja 21:11 17.08.2016

tijana bogdanović

u finalu:)
jedi-knight jedi-knight 21:16 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

AlexDunja
u finalu:)


Suvereno
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:21 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

jedi-knight
AlexDunja
u finalu:)


Suvereno


Još u subotu da Milica odradi kako valja i da kajakaši pokupe bar nešto (a mislim da bi trebalo) i biće kao što sam prognozirao, kajak i taekwondo, tradicionalne srpske veštine
AlexDunja AlexDunja 21:26 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

tradicionalne srpske veštine

i skok u dalj:))
nenad stekić itajrad:)
jedi-knight jedi-knight 21:30 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

i skok u dalj:))
nenad stekić itajrad:)


A igre...kosarka, odbojka, vaterpolo.
I jos nezadovoljni i smoreni...Nole, strelci, veslaci...
AlexDunja AlexDunja 21:32 17.08.2016

Re: tijana bogdanović


A igre...kosarka, odbojka, vaterpolo.
pa to je uvek i bilo:))
ovo se vrabac i ja malo zezamo na temu tradicionalnosti

AlexDunja AlexDunja 21:33 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

..Nole, strelci, veslaci...

svi su oni sjajni momci devojke, sport je to
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:38 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

i skok u dalj:))


pazi, ozbiljno razmišljam da navijam sat za dva, ne zbog košarkaša već zbog Ivane i Tijane.
ne što ne volim košarku, nego što ću tu već mnogo da se nerviram a treba sutra da se radi.
jedi-knight jedi-knight 21:42 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

Re: tijana bogdanović
..Nole, strelci, veslaci...

svi su oni sjajni momci devojke, sport je to


Joj...ne pominji :)))
Sta mislis, gde se vise kidaju zivci, na tribini, ili na klupi :)
AlexDunja AlexDunja 21:52 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

ne što ne volim košarku

ja košarku ne pratim već godinama, ne što je ne volim:)))
michiganac michiganac 21:52 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

Ako ne znamo (sistemski) da radimo, znamo da se bijemo..
AlexDunja AlexDunja 21:53 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

ili na klupi

na klupi, jasno. to je njihov život, rad, ludačko zalaganje...
tribine su ipak zabava
narcis narcis 22:20 17.08.2016

Re: tijana bogdanović

jedi-knight
Re: tijana bogdanović
..Nole, strelci, veslaci...

svi su oni sjajni momci devojke, sport je to


Joj...ne pominji :)))
Sta mislis, gde se vise kidaju zivci, na tribini, ili na klupi :)

u fotelji ispred teveja
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:33 18.08.2016

Re: tijana bogdanović

kako oladi Tika od batina dvostruku olimpijsku šampionku?!



tsunade tsunade 22:21 18.08.2016

Re: tijana bogdanović

kako oladi Tika od batina dvostruku olimpijsku šampionku?!


malo su mi dosadni ti borilački sportovi pošto i nisu nešto borilački. mislim, nema tu neke tuče, svi su zaštićeni tim kacigama, štitnicima itd... to malo utiče na atraktivnost...

drugo, neretko ne kapiram šta se u kom od tih sportova boduje.

izuzimam boks. tamo se stvarno biju pesnicama.

enivej, drago mi zbog tijane, radovala sam se ko da mi je sve jasno.

tekst je odličan kao i ugao gledanja

marco_de.manccini marco_de.manccini 22:23 18.08.2016

Re: tijana bogdanović

nema tu neke tuče

U tekvondu i ne smeš da zvekneš nekog pesnicom u glavu.

Ali zato može nogom!
tsunade tsunade 22:25 18.08.2016

Re: tijana bogdanović

Ali zato može nogom!


vidim da je to šorka nogama pre svega

al nisam ispovezivala šta se boduje
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:39 19.08.2016

Re: tijana bogdanović

imaš, znači udarac nogom u telo - 1 poen, udarac nogom u vugla - 3 poena, udarac nogom u vugla iz okreta je - 4 poena, i određeni udarci u telo donose 1 poen. takođe, ima negativnih poena, ma ček... evo ti ovde kompletan tekst...

pravila bodovanja

osećamo dosadu u principu jer slabo saosećamo, ko se stavio u Tikinu kožu, mogao je da vidi da je Tika oladila od batina prvo šampionku Kineskinju (17:7) - dvostruka olimpijska šampionka, pa latino askinju-asilicu Mehikanku (10:0). u finale je ušla malo stegnuto, i Korejanka je tukla u telo, mnoštvo malih udaraca za male poene, imala je jedan prljav poen, kada nije udarila Tijanu već joj je samo svukla nogom po elektronskim senzorima koje takmičarke imaju na sebi (inače, ti elektronski pojasevi se i prave u Koreji). međutim u poslednjoj rundi Tika se budi, i doslovno je razmazala olimpijsku prvakinju po patosu. takođe, udarac u poslednjoj sekundi je Tijani doneo 1 a trebao je dva poena - jedan za udarac u telo a jedan za razmizavanje rivalke po patosu...

kako bilo, pokradena je tu, pošto su Korejanci u tekvondou kao žabari u plivanju i vaterpolu, ili neki drugi u drugim politikama. sportski posmatrano, Tijana je dobila taj meč, što je i njena protivnica osvedočila, podignuvši joj ruku kao pobednici. nema veze, šta nam ne slomi srce, čini ga još većim kung fu ludilom, i gledaćemo još mnogo Tijaninih medalja!

tsunade tsunade 11:33 19.08.2016

Re: tijana bogdanović

evo ti ovde kompletan tekst...


hvala

nema veze,


ma ima veze. takve stvari strašno nerviraju.
vcucko vcucko 15:07 20.08.2016

Re: tijana bogdanović

Srđan Fuchs
imala je jedan prljav poen, kada nije udarila Tijanu već joj je samo svukla nogom po elektronskim senzorima koje takmičarke imaju na sebi (inače, ti elektronski pojasevi se i prave u Koreji).

Hoćeš da kažeš da je pojas čipovan tako da reaguje na pohovanu kučetinu?
Čega sve mali žuti neće da se sete...
jedi-knight jedi-knight 22:46 17.08.2016

...

Dudas 2.04m u skoku u vis, sto je u rangu njegovih najboljih dometa. Odrzava deseto mesto.
Danas je ostalo jos 400m gde je nekada bio sjajan, ali je dobio primetno na misicnoj masi pa su mu rezultati za sekundu slabiji
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:09 17.08.2016

Re: ...

400m gde je nekada bio sjajan, ali je dobio primetno na misicnoj masi pa su mu rezultati za sekundu slabiji

što? mislila sam da bi mu to bio plus. ili se to razlikuje od onih što trče na 100m? ili nemam pojma? :)
narcis narcis 23:22 17.08.2016

Re: ...

mislila sam da bi mu to bio plus.

ako obratiš pažnju videćeš da se sa povećanjem dužine staze rapidno smanjuje masa trkača, tako da za najduže staze praktićno trče žgoljavci.
trik, manja težina za nošenje veći domet u metrima.
michiganac michiganac 23:25 17.08.2016

Re: ...

Ojacao je torzo pa je unekoliko uznapredovao u bacackim disciplinama, ali cini se da su mu nasuprot tome noge malo popustile. (a 400m je pored toga ipak najvise stvar kondicije)

Meni je inace fascinantan ovaj Kevin Mayer (cini mi se da sam ga bio pomenuo upravo na jednom od tvojih prethodnih blogova prije koju god. - beshe cini mi se bas o dekatloncima - kako ce da bude glavni konkurent Dudasu u Evropi), danas je bacio kuglu fenomenalnih 15,76, a naizgled ima mnogo slabiju tu gornju konstituciju u usporedbi sa Mihailom i dosta drugih desetobojaca.
jedi-knight jedi-knight 23:27 17.08.2016

Re: ...

Re: ...
400m gde je nekada bio sjajan, ali je dobio primetno na misicnoj masi pa su mu rezultati za sekundu slabiji

što? mislila sam da bi mu to bio plus. ili se to razlikuje od onih što trče na 100m? ili nemam pojma? :)


Razlikuje se veoma. Bolton najbolji rezultat na 400m je 45.28. Cak neki desetobojci mogu brze, a Bolt je najbrzi na planeti.
400m je najteza atletska disciplina pojedinacno. Metabolicki haos.
Svetski sampion iz Pekinga prosle godine i aktielni olimpijski sampion i svetski rekorder, zavrsio je u bolnici nakon osvajanja svetske titule.


jedi-knight jedi-knight 23:28 17.08.2016

Re: ...

I sam znas da misicna masa nije jedina komponenta koja utice na ispoljavanje snage.
princi princi 23:32 17.08.2016

Re: ...

Ima ono, fast myosin, slow myosin. Prosečan čovek ima 50-50 tih fast i slow twitching mišićnih vlakana, ali kod sprintera taj odnos ide i do 80-20. Kod dugoprugaša je obratno. Jbg, verovatno genetika.
jedi-knight jedi-knight 23:36 17.08.2016

Re: ...

Meni je inace fascinantan ovaj Kevin Mayer (cini mi se da sam ga bio pomenuo upravo na jednom od tvojih prethodnih blogova prije koju god. - beshe cini mi se bas o dekatloncima - kako ce da bude glavni konkurent Dudasu u Evropi), danas je bacio kuglu fenomenalnih 15,76, a naizgled ima mnogo slabiju tu gornju konstituciju u usporedbi sa Mihailom i dosta drugih desetobojaca.


Da, bacio je licni rekord danas
Skocio je u vis isto kao i Dudas, 2.04m i veoma je slican Dudasu u bezmalo svim disciplinama, osim bacackim, gde je znacajno bolji i skoku motkom gde skace redovno preko 5.30m
Tesko da ce do medalje.
jedi-knight jedi-knight 23:38 17.08.2016

Re: ...

Ima ono, fast myosin, slow myosin. Prosečan čovek ima 50-50 tih fast i slow twitching mišićnih vlakana, ali kod sprintera taj odnos ide i do 80-20. Kod dugoprugaša je obratno. Jbg, verovatno genetika.


Imam mnogo toga..., a mnogo toga se postize i treningom i "specijalnom" ishranom

princi princi 23:51 17.08.2016

Re: ...

Naravno, niko ne može sam od sebe da trči 100m ispod 10 sekundi. Mada postoje oprečna mišljenja koliko se treningom može, što bi rekli Hrvati, utjecati na ovaj omjer fast i slow myosina. Drugim rečima, Andre De Grass sigurno jede i trenira vrlo slično Boltu, ali ipak nije Bolt.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:07 18.08.2016

Re: ...

400m je najteza atletska disciplina pojedinacno. Metabolicki haos.

juče/prekjuče je topić pričao da se ona ženska što je osvojila 400m nije bacila na cilj, već da je pala od iznurenosti, prosto joj otkazala kontrola nogu, mada se srećno prosula. kaže da toliko umreš na cilju, totalno izgubiš svu snagu.
jedi-knight jedi-knight 00:07 18.08.2016

Re: ...

Naravno, niko ne može sam od sebe da trči 100m ispod 10 sekundi. Mada postoje oprečna mišljenja koliko se treningom može, što bi rekli Hrvati, utjecati na ovaj omjer fast i slow myosina. Drugim rečima, Andre De Grass sigurno jede i trenira vrlo slično Boltu, ali ipak nije Bolt.


Ima istine, mada, to je kao da MacBookPro ocenjujes prema kvalitetu traznistora. Nije nevazno, ali...
Mnogo komponenti ima, a veoma slicna genetska predisponiranost je prisutna kod svih koji trce, recimo, ispod 10s, a takvih ima mnogo.
Ono u sta sam se uverio kroz svoju profesiju, jeste da sportisti neverovatno visokog nivoa imaju neverovatno banalne nedostatke.
Cesto mi postavljaju pitanja vezana za duboku fiziologiju, kao recimo to sa miozinom, jos cesca su pitanja vezana za neurotransmitere, neke tzvperiode retfrakcije itd...Uvek sledi kontra pitanje: znas li da naucis sportistu da aktivira stopalo, stabilizuje karlicu i ima dobru medjumisicnu koordinaciju.
Treneri zanemaruju azbuku, a hoce da se bave poezijom.
Ovo nije upuceno tebi princi, ti nisi trener, koliko znam. Vise sam to, onako za sebe :)
jedi-knight jedi-knight 00:09 18.08.2016

Re: ...

uče/prekjuče je topić pričao da se ona ženska što je osvojila 400m nije bacila na cilj, već da je pala od iznurenosti, prosto joj otkazala kontrola nogu, mada se srećno prosula. kaže da toliko umreš na cilju, totalno izgubiš svu snagu.


Potpuno tacno. Ona je, kako mi to kazemo "klecnula" ili "propala". Noge otkazale.
princi princi 03:04 18.08.2016

Re: ...

Evo ovde malo o biomehanici sprinta i neophodnoj fiziologiji. Ta ground reaction force i dužina kontakta se čine presudnim za sprint, a ovaj Weyand kaže da bi prema njegovom uvidu ljudi maksimalno mogli pretrčavati 100m za nešto malo više od 9 sekundi. Treba samo naći pravog primerka ljudske vrste i utrenirati ga da radi prave stvari, :).
jedi-knight jedi-knight 03:15 18.08.2016

Re: ...

Evo ovde malo o biomehanici sprinta i neophodnoj fiziologiji. Ta ground reaction force i dužina kontakta se čine presudnim za sprint, a ovaj Weyand kaže da bi prema njegovom uvidu ljudi maksimalno mogli pretrčavati 100m za nešto malo više od 9 sekundi. Treba samo naći pravog primerka ljudske vrste i utrenirati ga da radi prave stvari, :).


Dosta dugo se naucnici bave procenama ljudskih limita i cini mi se, da im uvek promakne jedna veoma vazna cinjenica, da je covek biosistem sposoban da uci, da se adaptira, da se menja iz generacije u generaciju.
Sto bi rekao Dzozef Ajram, cuveni ironman triatlonac: "Ne znam gde su granice, ali znam gde nisu."
jedi-knight jedi-knight 23:55 17.08.2016

Desetoboj

Eston Iton je, inace, na nivou svog svetskog rekorda od prosle godine.
Da bi odrzao ritam, mora da istrci 400m za 45.00s.
Kada je obarao svetski rekord, napravio je kiks u disku, bacio je samo 43m, a moze 4-5m vise.

Sa druge strane, Dudas je u prilicnom zaostatku i ocekujem rezultat od oko 8100 bodova
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:30 18.08.2016

kada Vošo gaziš ti

mi ćemo te bodriti! napred, napred, Vojvodina - Vojvodina, Novi Sad!

princi princi 10:50 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Španović? To meni uopšte ne zvuči srpski... Pa onda još Ivana! Što nije Jovana? :)

Bila je fenomenalna. U ovoj konkurenciji, skočiti najbolji skok u karijeri, do pre neki mesec nije mogla ni da sanja 7m. Sjajna!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:05 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Pa onda još Ivana! Što nije Jovana? :)


Pa da, i onaj Kosančić Ivan je u stvari bio ubačeni ustaški agent, zato i izgubismo na Kosovu :)

Bila je fenomenalna. U ovoj konkurenciji, skočiti najbolji skok u karijeri, do pre neki mesec nije mogla ni da sanja 7m. Sjajna!


Verovatno nije bez razloga nezadovoljna, zna ona koliko skače na treninzima. Ali jedno je trening a drugo je takmičenje.
Mada, ja mislim da nema razloga za nezadovoljstvo, i ovo je fenomenalno.
princi princi 12:34 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Kosanćić?? Pa ne znam, brate, ajde, ti sam reci...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:39 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

mozda su joj matorci izbegli iz Spanije sa nasim dobrovoljcima, pa se naselili u NS-u?

ps. trebalo bi dobro istraziti onu Reese, ono ako nije bilo nagudrirano, nista nije. a Iva ima preko 7.15 u sebi, sigurno! i doci ce. da je posluzi zdravlje do sledece prestupne, i da se radujemo prvom zlatu u Kraljici Sportova!
jedi-knight jedi-knight 12:56 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Bila je fenomenalna. U ovoj konkurenciji, skočiti najbolji skok u karijeri, do pre neki mesec nije mogla ni da sanja 7m. Sjajna!


Imala je skok za zlato. Cini mi se onaj gde je prestupila za nokat.
Ipak, njen skok od 7.08m je fantastično ostvarenje. Kvalitet ženskog skoka u dalj je nikad jači, čini mi se.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:20 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

konacno i Krajishnici donose medalju, plus treca za Bachku

Beogradjani i Krajishnici dodatni chekaju ekipu, nishta nivo individualnosti kao kod nas u Bachkoj!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:23 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Srđan Fuchs
konacno i Krajishnici donose medalju, plus treca za Bachku

Beogradjani i Krajishnici dodatni chekaju ekipu, nishta nivo individualnosti kao kod nas u Bachkoj!


kad već prebrojavamo krvna zrnca, Ivana je iz Zrenjanina, dakle Banat
jedi-knight jedi-knight 13:30 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Re: kada Vošo gaziš ti
Srđan Fuchs
konacno i Krajishnici donose medalju, plus treca za Bachku

Beogradjani i Krajishnici dodatni chekaju ekipu, nishta nivo individualnosti kao kod nas u Bachkoj!


kad već prebrojavamo krvna zrnca, Ivana je iz Zrenjanina, dakle Banat


Nosi NIKE sprinterice, dakle Oregon.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:32 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

to se zove - Greater Bachka, svi smo mi Banat. ako tako posmatras, i Dalma Benedek se rodila u Budimpesti, a ipak je i to Bachka!
g.radicevic g.radicevic 14:39 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

i Dalma Benedek se rodila u Budimpesti, a ipak je i to Bachka!


ništa osveta maDŽarima za Janićku
Srbija:MaDŽarska 0:3 (u OI medaljama mis'im)


angie01 angie01 14:43 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Španović?


je opaka riba, kakva bre bronza, cisto zlato!!!




muaddib92 muaddib92 16:35 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

Budimpesti, a ipak je i to Bachka

Бачка до Чачка !!!
(шта ћу, жена ми Буњевка
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:05 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

proradila i BG-Krajina - Srbija u finalu, odrale Američanke!

Vamos BG plus Brana the Killah!

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:06 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

pravde radi, srebro za kajak je sremska medalja!

AJMO, Srbijo, brave devojke!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:11 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

angie01
Španović?


je opaka riba, kakva bre bronza, cisto zlato!!!





znaš kako je teško ovde u ovom gradu do pekare il' po pivo otići - razbolim se načisto od uzdaha, ne mo'š pogledati levo, a ni desno, a da te ne pokosi ljepota! ua leto!
docsumann docsumann 19:34 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

svaka čast!

ovi naši to nisu prenosili, pa sam pratio po sajtova.

al' dopbro košarkašice prenose
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:06 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

fenomenalna pobeda, to će zlato biti!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:41 18.08.2016

Тим Србија!

kakav golaso Mandića - probudili se i Novljani, Nišlije, Valjevci, Miljakovčani i Banjičani!

ps. i dobro, Novosađani, oni ionako jebu kevu otpočetka buđenja Sile!

ali, odbojkašice, genijalno, kakva pobeda, Rusija i USA u nizu, skinuta stigma luzeraja, sjajno!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:34 18.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

napred, Vojvodina

pa ja sve neću da kažem, većinu medalja je osvojila dečurlija iz vojvodine. i ovi kajakaši zvuče vojvođanski, onaj rvač, pa španović...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:48 19.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

a evo i mojih hrkljušica - kamenjari smo, al' imamo srce!

SRPSKA BOMBARDERKA Tijana Bošković: U Hercegovinu dolazim sa zlatom!









zamisli, posvađaš se sa devojkom, i nešto kreneš kao, muško nasilje, a ova kombinacija Braninog smeča, Tikinog voleja, i druge Tike nožnog šamara? takav spoj bi izlečio nasilnog muškarca, verovatno zauvek, premda bi verovatno i svaki pojedinačno bio dovoljan, bez utrojene kombinacije!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:06 19.08.2016

Re: kada Vošo gaziš ti

docsumann
svaka čast!

ovi naši to nisu prenosili, pa sam pratio po sajtova.

al' dopbro košarkašice prenose



kakav bednik Milo sa svojim programskim šemama, kao da ste Hrvatska pa izolacija od Srbije, j'bte, a pola CG igra u našim repkama?!
sasaminijature sasaminijature 08:44 18.08.2016

Kakva noc!

Prvo, neverovatnom energijom me napunilo celjade od osamnaest ljeta i hvala joj za to, srecan sam zog nje kao da mi je sestra rodjena. Iz ovakvih ljudi crpim inspiraciju kada mi je tesko.

Svaka cast Tijana!!!

Ivana i tebi hvala. Mozda si pomalo razocarana, miks je to svega nocas bio ali nije mala stvar bronza u onakvoj konkurenciji to na olimpijadi. Svaka cast!

Dudasu drzim fige, bori se u opakoj konkurenciji i ako ne bude medalje cast ga je gledati. Bice u narednom periodu jos dobrih megdana.

Kosaraka uuuuuuu...

Kao sto sam i ocekivao ogroman pritisak, ogroman i videlo se. Na kraju su kao veliki sportisti uspeli da se izbore. Teret je vec posle par minuta pao i sada su kao ponovo rodjeni. Nadam se da ce nocasnji trenutci biti dobra lekcija da novu energiju iskoriste za prolaz u finale. Iskreno mislim, iako smo tanja repka od Ozija, da cemo ih ipak pobediti. Velika stvar nam ova psiholoska pobeda moze biti u nastavku, samo da tim to sve dobro kanalise.

Na kraju utisak posle izjava Hrvata. Po meni izgubili su jer su sve karte bacili na odluke sudija, usput uopste nisu osteceni, umesto igre i taktike krenuli su da izmisljaju faulove i da vrse pritisak sto ih je dovelo tu gde jesu. Posle poraza nastavljaju u istom maniru i pokusavaju da lose odigranu psiholosku dramu preusmere na pricu o sudjenju. Svako koje iole nepristrasan i pogleda sve odluke i statistiku videce koliko je cela prica nerealna.

Teska tekma, hvala momcima sto su izdrzali i sada dosta mirnije, rasterecenije mozemo u polufinalu. Novi dan nadam se nastavku odlicnih vesti.

Samo hrabro uz vas smo!!!
AlexDunja AlexDunja 17:54 18.08.2016

slušam američke komentatore

na odbojci,
navijaju za svoje, puni poštovanja za naše,
za naš servis i napad, znaju da se njihove bolje brane,
baš zanimljivo
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:10 18.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Ја сам их слушао још за време меча Србија - Русија, били су пуни хвале, посебно за сервис и напад, и предвидели су тежак меч.
AlexDunja AlexDunja 18:19 18.08.2016

Re: slušam američke komentatore

2 za nas jedan za njih:)
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:33 18.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Бошковић је управо оборила рекорд на турниру по брзини сервиса (који је до сада држала Михајловић) сервиравши брзином од око 108 километара на сат. Коментатори су поменули да је тренер америчке мушке репрезентације задовољан кад његови играчи сервирају око 106.
AlexDunja AlexDunja 18:47 18.08.2016

Re: slušam američke komentatore

miljković ostavio trag, težak peti set
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:04 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

marco_de.manccini
Бошковић је управо оборила рекорд на турниру по брзини сервиса (који је до сада држала Михајловић) сервиравши брзином од око 108 километара на сат. Коментатори су поменули да је тренер америчке мушке репрезентације задовољан кад његови играчи сервирају око 106.

da li misliš na rekord od 101 km/h, ili je ponovo oborila juče, Marco, jer nema nigde zvanične vesti, osim ove za 101 km/h?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:16 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Вероватно си ти у праву, податак о 101 км на сат на мечу с Русијом је већ и на сајту светске одбојкашке организације и тамо кажу да је то олимпијски рекорд (изједначен с неком Италијанком).

Коментатори су, после једног Тијаниног сервиса у мечу са Американкама, говорили да је управо постигла 67 миља на сат (108 км) и да тренер америчке мушке репрезентације цени да је 66 миља на сат одличан мушки сервис. Можда су погрешили. У сваком случају, Американке су се с правом прибојавале њеног сервиса (као и Бранкициног). Сетимо се да је и меч поен добијен на Тијанин сервис.

Слушао сам кратак интервју америчког тренера после меча, не сећам се детаља, можда је питање било једно од оних стандардно глупих да ли је разочаран/изненађен и одговорио је да је с друге стране играо одличан тим и да они немају играче као Михајловић и Бошковић.
little_radojica little_radojica 16:30 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Е и ја да похвалим америчке коментаторе, нарочито коментаторку (ако смо гледали исту телевизију). Из неког разлога ми је јако кул начин на који каже wow :)

А тренери су нам сушта супротност, амер ладан као шприцер, а Терзић чупа косе за сваки поен :)

Чак ми мало жао што су Американке морале да испадну у полуфиналу, много су позитивне ликуше.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:42 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Слушао сам кратак интервју америчког тренера после меча, не сећам се детаља, можда је питање било једно од оних стандардно глупих да ли је разочаран/изненађен и одговорио је да је с друге стране играо одличан тим и да они немају играче као Михајловић и Бошковић.


Ovim im je odao veliko priznanje i to neposredno posle meča, kada su emocije prilično uzavrele. Svaka mu čast.
A i inače, taj Amer mi je nekako sve vreme delavao baš kao gotivan tip, čovek na mestu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:49 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Чак ми мало жао што су Американке морале да испадну у полуфиналу, много су позитивне ликуше.

Она Кaрстa Лоу што је растурала у четвртом сету није на почетку свог студирања ни имала школарину за играње одбојке, дошла на тренинг као бруцош и рекла да хоће да игра (такозвани walk-on играчи који нису регрутовани од стране универзитета).

Срећа што јој је покушај смеча отишао у мрежу на 12:11 за САД у петом сету, сигурно један од најважнијих поена у мечу.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:19 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

Ovim im je odao veliko priznanje i to neposredno posle meča, kada su emocije prilično uzavrele. Svaka mu čast.
A i inače, taj Amer mi je nekako sve vreme delavao baš kao gotivan tip, čovek na mestu.

Занимљив човек, легенда одбојке у САД, као играч на колеџу има три титуле (UCLA), затим два олимпијска злата (1984, 1988), а онда и још једно злато у одбојци на плажи (1996). Завршио биохемију на UCLA с просеком преко 3.
octopus octopus 17:19 19.08.2016

Re: slušam američke komentatore

vrabac_u_steni
Слушао сам кратак интервју америчког тренера после меча, не сећам се детаља, можда је питање било једно од оних стандардно глупих да ли је разочаран/изненађен и одговорио је да је с друге стране играо одличан тим и да они немају играче као Михајловић и Бошковић.


Ovim im je odao veliko priznanje i to neposredno posle meča, kada su emocije prilično uzavrele. Svaka mu čast.
A i inače, taj Amer mi je nekako sve vreme delavao baš kao gotivan tip, čovek na mestu.


On je čuveni Karč Kiralji, izuzetan odbojkaš, možda jedan od najboljih u USA svih vremena. Ko je gledao Seul 1988. odbojkaški turnir zna o čemu pričam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana