Astronomija

Nije vreme za skretanje teme

antioksidant RSS / 22.08.2016. u 13:02

А суштина се своди на то да се олимпијско злато не осваја тако што се 2016. године у Бразил пошаље 13 ватерполиста тежине од 85 до 105 килограма (дигресија: у једном тренутку сам био претежак за ватерполисту) већ тако што се омогући квалитетна инфраструктура (која није већим делом финансирана од родитеља) а која подразумева, базене и тренере, лиге и купове, лопте и капице за хиљаде клинаца који ће том спорту посветити од неколико месеци до неколико деценија. Можда није толико битно али није згорег поменути и да је права корист такве инфраструктуре у ствари огроман број клинаца који пливају, такмиче се и уче се и победама и поразима. Једина права вредност олимпијске медаље јесте што је она невероватна промоција спорта, позивница клинцима да се опробају у рвању, кајаку, ватерполу, теквонду... Није сврха дечијег бављења спортом спортска стипендија у САД или професионални уговор у 17. години.

*******************

                 ***********************

                                  ************************"

"Председник Владе Републике Србије Александар Вучић обратиће се, сутра, 22. августа у 18 часова у Прес сали Владе Србије (Немањина 11), новинарима и грађанима Србије поводом анализе економских резултата, мера које ће предузети Влада Републике Србије, поводом очувања регионалне стабилности, али и одговорити на многе лажи и неистине које су поводом улагања државе у врхунски спорт, последњих дана у јавности износили поједини политичари и неки медијски посленици."

То је бр 2 (искомплексирани би сада рекли да сам Премијеру рекао да је двојка али нисам ја, сам је). Бр 1 је:

""Медаље које смо узели у Рију, ових осам или девет, у свим спортовима нису производ системског улагања у спорт", упозорио је (Андрија) Прлаиновић и тако одговорио онима који би да се ките туђим перјем и да себи приписују заслуге за најбољи резултат српског спорта у историји.
"Новинари и медији, крените слободно у кампању од прекосутра. Знате све шта треба и зашто. Немамо ми шта да се замерамо државном врху, политичарима и министрима, то је ваш посао. Ви контролишете шта ће се појавити у медијима", рекао је наш ас
."

извор (један од многих) http://www.nedeljnik.rs/nedeljnik/portalnews/nije-ovo-sve-dobro-kako-je-andrija-prlainovic-u-slavlju-postao-jos-veci/

Да бих избегао да овај текст буде предуг тешка срца нећу поменути Звездину титулу шампиона Европе у ватерполу и набројаћу само репрезентативна одличја која је Прлаиновић освојио: 3 олимпијске медаље (злато и 2 бронзе), 3 медаље са светских првенстава (2 злата), 6 медаља са европских (4 злата), 2 медаље са Медитеранских игара (једно злато), 2 пута је освајао Светски куп а гужву прави и 10 медаља са Светских лига (9 злата).

С друге стране нема толико импресивног списка али није то толико ни битно јер подршку човеку без спортске биографије својом вољом или вољом својих савеза и чиновника у њима пружају и они које своје биографије имају.

На пример фантастични Штефанек који је изјавио да је задовољан подршком коју он и његов спорт примају од државе, а на бранику се нашао и атлетски савез који је у одбрани премијера покушао да подметне и Ивану Шпаановић па је сада приморана да скочи свој лични рекорд да би искочила из прљавштине која нам се спрема и најављује конференцијом за новинаре:

""Моја изјава се није односила на мишљење мог спортског колеге Андрије. Мој одговор је био искључиво на питање новинару да ли сам ја лично задовољна условима који су мени били обезбеђени за Рио. Да, јесам задовољна условима који су ми обезбеђени у мојој земљи за коју сам изборила бронзану медаљу на Олимпијским играма у Рију и тачка. Не постоји апсолутно ништа у тој изјави што ме ставља на једну или другу страну, за или против", објавила је Шпановићева на свом 'Инстаграм' профилу.

Она је потом апеловала и на новинаре да је не доводе у спрегу са политиком.

„Господо новинари ја сам спортисткиња и моје задовољство и незадовољство није кампања, подршка или критика власти, то је моје мишљење које ми ви тражите. Исто важи за све моје колеге, врхунске спортисте, који такође имају своје мишљење о односу према њима и спорту којим се баве. И зато пустите нас да будемо оно што желимо и волимо и радимо пуног срца. Једноставно и скромно да будемо Спортисти. Хвала и надам се да је овим стављена тачка на било какво довођење мене и мог имена у спрегу са политиком."

Оно што се у овој патетичној освети увређене сујете бившег директора Спортског центра Пинки занемарује је о чему је Прлаиновић уопште говорио а то је подршка спорту а не подршка врхунским спортистима. Тако да је прављење листе врхунских спортиста који су задовољни или незадовољни стипендијама и наградама по освајању медаље на првенству или олимпијском турниру скретање теме са суштине.

 А суштина се своди на то да се олимпијско злато не осваја тако што се 2016. године у Бразил пошаље 13 ватерполиста тежине од 85 до 105 килограма (дигресија: у једном тренутку сам био претежак за ватерполисту) већ тако што се омогући квалитетна инфраструктура (која није већим делом финансирана од родитеља) а која подразумева, базене и тренере, лиге и купове, лопте и капице за хиљаде клинаца који ће том спорту посветити од неколико месеци до неколико деценија. Можда није толико битно али није згорег поменути и да је права корист такве инфраструктуре у ствари огроман број клинаца који пливају, такмиче се и уче се и победама и поразима. Једина права вредност олимпијске медаље јесте што је она невероватна промоција спорта, позивница клинцима да се опробају у рвању, кајаку, ватерполу, теквонду... Није сврха дечијег бављења спортом спортска стипендија у САД или професионални уговор у 17. години.

И да, на конференцији за новинаре чућемо како увређено дете прича колико је све пара лично он уз невероватно одрицање обезбедио за спорт, како сада премије не касне а када је био бивши режим касниле су, како дајемо по медаљи највише у региону и свашта ће он још нешто рећи само неће ни поменути да у центру Београда можеш на прсте руке избројати кошеве где клинци могу доћи и пикати баскет по цео дан без бојазни да им неће бити понуђен џоинт да се загреју. И то само под условом да немаш баш превише прстију на тој руци и да не пада киша јер кад падне од баскета остаје само Sony Play.

 

 

 

И тривија за крај: ватерполо клуб Црвена Звезда тренира на 25. мају а тамо се зими диже балон где су они. Тај балон се руши негде у март/априлу па сам прошле године на неких +15 могао да посматрам тренинг клинаца Звезде на отвореном. Хладно ми било да их гледам (био сам унутра, на затвореном па сам гледао кроз стакло) а колика је љубав према базену и лопти у њима била па их је грејала не знам да ли могу и да замислим.

 

 

 



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

escherichije_colic escherichije_colic 21:22 22.08.2016

nego

antioksidant

само неће ни поменути да у центру Београда можеш на прсте руке избројати кошеве где клинци могу доћи и пикати баскет по цео дан без бојазни да им неће бити понуђен џоинт да се загреју.


Gde su ti tereni da odem malo tamo na basket?

Btw, od sve priče o nepodleganju NBA igrača doping kontroli: ne testiraju ih jedino na marihuanu, za to garantuje njihov OK. Eto teme za razmišljanje
antioksidant antioksidant 07:42 23.08.2016

Re: nego

Gde su ti tereni da odem malo tamo na basket?

nije losa fora ali stvarno su klinci u pitanju. vecina je potpuno nezainteresovana za trcanje, zakopali su se uz telefone i racunare, oni sto bi se igrali lopte nemaju gde ako ga ne odvedes i ne platis. pominjao je vucic juce nesto taj "izlazak na ulicu" ali ga nisam skontao da li ikakav plan ima kako postici to?
tasadebeli tasadebeli 08:08 23.08.2016

Re: nego

antioksidant

kako postici to?




Једна од ствари које би ту можда помогле јесте и однос медија према спорту.

Не према врхунском, репрезентативном спорту.

То није спорно.

Него према спорту уопште, нарочито оном на малим теренима одакле долазе ти репрезентативци.

Ја мислим да је Прлаиновић о томе говорио.

Не о Вучићу, Влади, систему,...

Него о односу медија према спорту који би могао да доведе онда и до бољег односа и друштва и државног система према спорту.

Пази кад нико од нас овде на Блогу није поменуо Теодосића који је изјавио нешто попут, парафразирам:

Ово је боље од ријалитија.


ЛИНКЛИНКЛИНК


Мислим да Прлаиновићева и ова Теодосићева изјава савршено иду једно уз другу.

Као да су причали њих двојица о томе и договорили се шта ће да кажу.


antioksidant antioksidant 08:29 23.08.2016

Re: nego

Као да су причали њих двојица о томе и договорили се шта ће да кажу.

jbte taso, sad ce ova sns kamarila da uoci zaveru.
bolje ne nastavljaj
tadejus tadejus 08:52 23.08.2016

Re: nego

antioksidant
Gde su ti tereni da odem malo tamo na basket?nije losa fora ali stvarno su klinci u pitanju. vecina je potpuno nezainteresovana za trcanje, zakopali su se uz telefone i racunare, oni sto bi se igrali lopte nemaju gde ako ga ne odvedes i ne platis. pominjao je vucic juce nesto taj "izlazak na ulicu" ali ga nisam skontao da li ikakav plan ima kako postici to?


aj ne prećeruj..
pa terena ima gdje god se okreneš, svaka škola ima teren a svako dijete ide u školu, pa može ako ništa da pika pred školom..
a to i rade..
onaj moj se ubi od tjeranja neke lopte.. ako ga išta u životu zanima onda je to da tjera loptu s društvom..
a koliko vidim i sve i jedan drugi dječak je u tom istom fazonu..
e curke nisu.. tu ima nekih promjena.. oko polovine nije zainteresovano nizakakvu fizičku aktivnost a ostale jesu ali za neke tako jurke i slično, tek svaka možda deseta hoće i da nešto radi s loptom..
al što ima jedna klinka što cjepa i ovog mog derana i sve njegove drugare u koši.. mala je šou.. i fudbal pika bolje od jedno 95% dječaka..
antioksidant antioksidant 09:23 23.08.2016

Re: nego

svaka škola ima teren

sto znaci da vikendom mozes da igras (probao mali jednom za vreme nastave u kontra smeni, kaze njemu bilo glupo jer smeta nastavi). cim padne vece otvaraju se i prodavnice lakih opijata po terenima.
a skolske sale? sve do jedne iznamljene. ne mozes organizovati skolsko takmicenje jer nemas prostor.
lopte se teraju po parkovima (fudbal) pricam o basketu gde je potreban kos i bar jos jedan (za odbojku na zalost treba malo vise a lep je sport u pmaterinu)
little_radojica little_radojica 10:07 23.08.2016

Re: nego

pa terena ima gdje god se okreneš, svaka škola ima teren a svako dijete ide u školu, pa može ako ništa da pika pred školom..


Вероватно зависи од краја до краја. Исти они терени на којим сам ја буквално од јутра до мрака цело целцато лето играо фуцу и кошарку, сад су углавном празни. И то није било баш на извол'те, то су били школски терени где смо морали да прескачемо зидове и шиљате ограде, тј. били смо чак и непожељни . Најгоре од свега је било што се некад задесе коњи* од по 40-50 који дођу и растерају нас да би они пикали.

Има у Новом Саду Еђшег, кошаркашки терен тик уз гробље на отвореном где сам добар део младсти и цело бомбардовање. Ономад су се ту држали тренинзи неких кошаркашких клубова, а остатак времена је био потпуно слободан за било кога. Ту сам играо баскет против млађаног Миленка Тепића. Онда је био руина (Еђшег, не Тепић), сад је реновиран, али ни изблиза посећен као некад.
Данас се више игра по халама, балонима, теренима са вештачком травом, тартаном и генерално у условима које ја нисам могао ни да сањам пре 15 година, само морају мама и тата да цалну (или држава дуради, то је сад, видим, модерно).

Закључак: што више избора, то више жалопојки...

*јасно је да нису коњи због година
alselone alselone 10:13 23.08.2016

Re: nego

Закључак: што више избора, то више жалопојки...


Valjana poenta. Danas za vezbanje u NS postoji bas puno izbora. Pa samo po gradu ima sigurno 3, 4 javne teretane na otvorenom. Ceo kej je gumiran za trcanje (kako se zove taj materijal). Sredjenih terena koliko hoces, balona, termina po salama za normalnu lovu itd.

Ne znam kako je po drguim mestima, ali sam prilicno siguran da je bolje nego devedesetih, posto znam koliko se ulagalo, igrom slucaja znam koiko je pokrajinski sekretarijal za sport i omladinu ulozio para u sredjivanje sala i terena.
little_radojica little_radojica 10:16 23.08.2016

Re: nego

kako se zove taj materijal

Тартан, по томе трче на олимпијади, нема даље.

Едит: *Олимпијским играма
alselone alselone 10:20 23.08.2016

Re: nego

Тартан, по томе трче на олимпијади, нема даље.

Vrhunska stvar. A onda penzioneri, posto im se valjda svida i prija da setaju po tome, se natakare i idu polako, setaju ko korzom. :) Samo ih optrcim preko trave, ne ljutim se.
emsiemsi emsiemsi 13:21 23.08.2016

Re: nego

alselone
Тартан, по томе трче на олимпијади, нема даље.

Vrhunska stvar. A onda penzioneri, posto im se valjda svida i prija da setaju po tome, se natakare i idu polako, setaju ko korzom. :) Samo ih optrcim preko trave, ne ljutim se.

Ја не могу да трчим због левог колена, али зато сваки дан убијем 6 км, а суботом од 15 до 25 км - осредњим темпом, наравно, ходајући.
tasadebeli tasadebeli 15:37 23.08.2016

Re: nego

antioksidant
Као да су причали њих двојица о томе и договорили се шта ће да кажу.

jbte taso, sad ce ova sns kamarila da uoci zaveru.
bolje ne nastavljaj



Ух, у праву си! Заћутаћу.

(И ја сам то помислио.

А они су ионако склони теоријама завере, поддисциплина Вучић.


Надам се само да Вучић и партијски му другови не читају овај Блог Б92.

Јуче ме баш једна моја другарица која је читала онај мој пост са истом темом оптужила да радим за Сороша.


Даклем, од сада тимћу! )

tadejus tadejus 17:47 23.08.2016

Re: nego

antioksidant
sto znaci da vikendom mozes da igras (probao mali jednom za vreme nastave u kontra smeni, kaze njemu bilo glupo jer smeta nastavi). cim padne vece otvaraju se i prodavnice lakih opijata po terenima. a skolske sale? sve do jedne iznamljene. ne mozes organizovati skolsko takmicenje jer nemas prostor. lopte se teraju po parkovima (fudbal) pricam o basketu gde je potreban kos i bar jos jedan (za odbojku na zalost treba malo vise a lep je sport u pmaterinu)


dobro ajde kod nas je nastava u jednoj smjeni, otljučano je, mogu da igraju kad hoće.. i igraju..
ovako kod mene stvari stoje..
moji klinci treniraju košu za dž u dkc majdan, dve uzrasne grupe, 4-10 godina i fenomenalni treneri..
2-4 treninga nedeljno, mlađi manje, stariji više..
oduševljena sam..
stariji sa 7 godina umije da igra i neku malu zonu.. ima neke svoje dve medaljice, voli da ide, voli trenere, visok je jako ali smotan još više, tako da fakat talenat nije..
poenta je da djeca budu fizički aktivna, da nešto nauče i da se zabave..

a u moje vrijeme..
počinjali smo kasnije, ja košu u nekom 5. razredu, i sve je bilo takođe besplatno ali samo za talente i to izrazite..
priča je obično išla tako da se pokupe klinci iz kraja i dođu na trening, poneko i sam odustane u startu a uporni dolaze 3 mjeseca, u ta 3 im već bude nagovješteno koliko su dobri (dobrima će trener one on one objasniti ovo i ono) a poslije jedno pola godine bude i formalno rečeno, ti ti ti i ti, od ponedeljka tu i tu, ostali doviđenja..
tako par puta dok se ne dođe do kadetskog tima odatle filter za prvi tim i profesionalni trening, dva puta nedeljno i putovanja svake dve nedelje u sezoni, skromne stipendije i pravdanja izostanaka a poslije i profi karijera za one koji stick it out..
nije bilo nikakvog maženja..
na gimnastici je bilo i batina, u uzrastu 3-4. razred, a na koši nije bilo batina ali je bilo vikanja, kažnjavanja, okrutnog kritikovanja, plakanja i sličnog..
ma plakanje na tim prozivkama je bilo redovna stvar.. bilo je bre ridanja..
ja i danas od tog mirisa i zvuka škripe patika na parketu imam pavlovljev refleks..
romantizujete..
mnogom je komi omladincu krajnje okrutno bilo rečeno da nije good enough..
e sad dal je to dobro.. pa dobro, vjerovatno je za nešto i dobro, al mislim da može i bolje i ljepše i mislim da je danas njima i bolje i ljepše nego nama što je bilo i treba da je tako..
ok, pod uslovom da i mama i tata malo mrdnu dupe.. tu jeste razlika u korist onog sistema, onda si šansu imao (pod uslovom da si bio talenat) i ako su ti roditelji bili krelci, a danas je sa krelcima roditeljima imaš možda samo ako si extra talenat
narcis narcis 18:25 23.08.2016

Re: nego

onda si šansu imao (pod uslovom da si bio talenat)

pa valjda je i svrha da šamsu dobiju talenti a ne netalenti lovatori.
tadejus tadejus 18:31 23.08.2016

Re: nego

narcis
pa valjda je i svrha da šamsu dobiju talenti a ne netalenti lovatori.


pa ne bi trebalo da bude to svrha..
što bi samo talentovanima za sport bilo omogućeno da sport vole i da se sportom bave..
svrha bi valjda trebala biti da svi razumiju da je fizička aktivnost važna i da imaju adekvatne uslove da nauče i zavole neki njen vid..
a lovatori.. ja nemam uopšte utisak da su lovatori privilegovani u sportu, danas ili bilo kada..
narcis narcis 18:58 23.08.2016

Re: nego

što bi samo talentovanima za sport bilo omogućeno da sport vole i da se sportom bave.

klubovi postoje da bi talentovanim davali šamsu i da bi klubovi imali sprtiste koji će da se takmiče, donose lovu kojom e da se finansiraju škole i da tako bude atvoren krug.
onima koji osećaju potrebu za rekreativnim bavljenjem sporom treba to omogućiti kroz institucije za to, i to se plaća.
fizičko po školama je važno. ono treba da obezbedi dovoljno fizičkih aktivnosti za pravilan razvoj. sve ostalo, obezbeđivanje besplatne rekreacije, je komunizam, jer ako ne plate rekreativci onda mora drušvo-komuna.
i da budem jasan, ja sam teo da budem slikar, talenat mi nije upitan, ali nisam prošao to sito i rešeto, samo ja nemam nikakvih problema s tim, sito i rešeto mora da postoji i mora da bude gusto, na onom najsitnijem nano nivou, da samo najkvalitetniji majstori prođu, sve drugo ne valja i vodi u mediokritetstvo.
voleo sam konje i piso se u lub i ... video da ni tu nisam pravi, ali radio sam kao i kaoštalar i kao berajter i verovatno bih i daans bio u tome da je situacija bolja , pošto je to mnogo skup sport i bez trulih kapitalist a ne može da opstane. mislim na pravo jahanje ne na mlekadžije i kockare, to je druga priča.
šta oću da kažem, lestvica kvaliteta mora da bude visoka i tu nema priče, a ko je ne pređe ima dva puta il da se mane il da nastavi na svoju odgovornost. i to maora tako.
tadejus tadejus 19:21 23.08.2016

Re: nego

narcis
...


takoe..
samo kanda na blogu vlada neko ubjeđenje da su ta besplatna treniranja onomad bila nesplatna za sve.. a nisu.. samo za izrazito talentovane.. ostali su mogli da dođu koji mjesec da pikaju loptu i to je to..
danas ima više toga besplatnog za sve (talentovane i smotane) a ima i za voljne da plate..
eto to htjedoh ne znam dal se sad razumijemo
antioksidant antioksidant 08:18 24.08.2016

Re: nego

samo kanda na blogu vlada neko ubjeđenje da su ta besplatna treniranja onomad bila nesplatna za sve.. a nisu.

pa odakle ti da ima tog uverenja? nekada je skolskog sporta bilo mnogo vise i on je bio besplatan za sve. sada skoslkog sporta skoro da nema (skoro da nema, ima ga jos ali u tragovima - infrastruktura je zauzeta iznamljivanjem sto je prihod za skole, nastavnici su manje vise nezainteresovani za dodatni trud). klubovi su pak bili besplatni (za roditelje a sada ih roditelji placaju clanarinama) jer su klubovi imali prihode od lokalnih samouprava. i tu nastaje problem sportova skupe infrastrukture (onih koji traze led ili bazen) - ne moze se to isfinansirati samo iz clanarina. liga je ozbiljan i skup zahvat i trazi prilicno organizacije (i para ali prvenstveno organizacije) i to tesko da pojedinci mogu sami izneti.

a skolice sporta? malo ima tih skolica kao kod tebe u majdanu koje funkcionisu besplatno tokom cele godine. ima besplatnih skolica tokom raspusta (bar u beogradu) ali retko gde da je to stalna aktivnost. ne kazem ni da treba da bude - to je posao skola. ali ovako su se skole povukle u stranu i otvorile prostor za fin posao (u beogradu nekoliko desetina hiljada klinaca trenira razne sportove sa clanarinama od nekoliko hiljada dinara mesecno - to je ozbiljna lova na godisnjem nivou)
oko izlaska na ulice i na terene ne znam sta bih rekao. klincima je stvarno ograniceniji pristup sigurnim sportskim objektima nego nekada )mada i to zavisi od kraja - na lionu ima par koseva, po naseljima kaveza ima i dalje) a klinci ce ih puniti posle olimpijskih igara kada se donesu medalje jer one jesu reklama za sport prvenstveno (ne samo podsticaj za kzn).
tadejus tadejus 08:39 24.08.2016

Re: nego

antioksidant
samo kanda na blogu vlada neko ubjeđenje da su ta besplatna treniranja onomad bila nesplatna za sve.. a nisu.


pa odakle ti da ima tog uverenja? nekada je skolskog sporta bilo mnogo vise i on je bio besplatan za sve. sada skoslkog sporta skoro da nema (skoro da nema, ima ga jos ali u tragovima - infrastruktura je zauzeta iznamljivanjem sto je prihod za skole, nastavnici su manje vise nezainteresovani za dodatni trud). klubovi su pak bili besplatni (za roditelje a sada ih roditelji placaju clanarinama) jer su klubovi imali prihode od lokalnih samouprava. i tu nastaje problem sportova skupe infrastrukture (onih koji traze led ili bazen) - ne moze se to isfinansirati samo iz clanarina. liga je ozbiljan i skup zahvat i trazi prilicno organizacije (i para ali prvenstveno organizacije) i to tesko da pojedinci mogu sami izneti. a skolice sporta? malo ima tih skolica kao kod tebe u majdanu koje funkcionisu besplatno tokom cele godine. ima besplatnih skolica tokom raspusta (bar u beogradu) ali retko gde da je to stalna aktivnost. ne kazem ni da treba da bude - to je posao skola. ali ovako su se skole povukle u stranu i otvorile prostor za fin posao (u beogradu nekoliko desetina hiljada klinaca trenira razne sportove sa clanarinama od nekoliko hiljada dinara mesecno - to je ozbiljna lova na godisnjem nivou)oko izlaska na ulice i na terene ne znam sta bih rekao. klincima je stvarno ograniceniji pristup sigurnim sportskim objektima nego nekada )mada i to zavisi od kraja - na lionu ima par koseva, po naseljima kaveza ima i dalje) a klinci ce ih puniti posle olimpijskih igara kada se donesu medalje jer one jesu reklama za sport prvenstveno (ne samo podsticaj za kzn).


kako odakle.. pa evo i ti to ponavljaš u ovom svom postu.. ne kapiram gdje se to tako uporno ne razumijemo..
gore takođe ima desetak komentara koji to ponavjaju..
da su klubovi bili besplatni..
pa i danas su, ali ni danas ni onda nije u klubu mogao da trenira ko god hoće, tu se ništa nije promjenilo..
klupski sport je samo za talentovane.. bio i danas je..

ne znam na šta misliš kad kažeš da je školski sport tada bio super a danas nije, ja razliku vidim jedino u opremi, stvarno je danas jadna a onda je bila na zavidnom nivou, ali neke promjene u pristupu ne vidim, nije ni onda čas fizičkog mogao da zadovolji potrebe za fizičkom aktivnošću niti je na njemu moglo da se nauči šta u sportu treba da se zna..
sad možda je u srbiji bilo drugačije, u bosni je školski sport podrazumijevao dva ili tri časa fizičkog nedeljno (ne sjećam se tačno) na kojima se po programu radio sve i svašta (dvovisinski razboj u gimnaziji recimo) ali je masa izašla da ni potrčati ne zna..
za baš zainteresovane je bila poneka sekcija sa po jednim, max dva treninga nekog timskog sporta i bile su jednom godišnje organizovane trke na neku kraću prugu, a što je išlo do nivoa grada..
i to je to..
e sad ne znam dal danas po školama imaju te sekcije za više razrede, vidim da za niže imaju ali se plaćaju..
ali opštine nude svoje besplatne treninge..
ok, slažem se, mogla bi i škola..
ali ne vidim da stoji da je nekad bilo svega a danas ničega..
vidim da ljudi ne koriste to što se nudi..
na te treninge u majdanu su u početku dolazila maltene 50% djeca stranaca u beogradu.. treneri su morali iz svog džepa da plaćaju da ljude vuku za rukav da dovedu djecu..

a besplatne škole sporta nisu rijetkost.. samo se treba raspitati.. i odvesti dijete
antioksidant antioksidant 09:02 24.08.2016

Re: nego

kako odakle.. pa evo i ti to ponavljaš u ovom svom postu.. ne kapiram gdje se to tako uporno ne razumijemo..

ma poenta je u tome sto ti kayes da se tvrdi da su bili besplatni za sve. ne tvrdim da je tako bilo. bilo je besplatno za one koji udju u selekciju a za to si morao da se potvrdis. sada ti za ulazak u selekciju treba clanarina i to je jedan problem. drugi je nedostatak skolskog sporta (zamiranje) jer taj skolski sport je bio siroka baza za regrutovanje u klubove gde se vrsila selekcija.
klupski sport je samo za talentovane.. bio i danas je..

klubski sport je danas za talentovane sa clanarinom ili za bas ekstra talentovane (malo, jako malo klinaca znam koji treniraju bez clanarina) ali opet - to je deo problema. a skolski sport je bio bolji jer ga je vise bilo. bilo je vise takmicenja medju razredima, medju skolama. sada je vecina nastavnika fizickog nezainteresovanija a prostori su zauzeti iznamljivanjem (skola ima izbor - 20 do 40 eura na sat od nekog kluba ili rekreativaca ili da sala ostane prazna za ucenike bez naknade).
ali ne vidim da stoji da je nekad bilo svega a danas ničega..

hajde i ovo da preciziram - nekad je bilo vise i rasirenije a sad ga ima manje i zamire.
little_radojica little_radojica 10:08 24.08.2016

Re: nego

nekad je bilo vise i rasirenije a sad ga ima manje i zamire.


Alive and kickin'>>>>LINK
Ово у моје време није било организовано на овом нивоу. Приметити подршку и сарадњу Министарстава и Покрајине. Пише и колико су платили превоз, смештај и остале трице.

Пази кад има и светско средњошколско првенство у одбојци! >>>>LINK



Житиште, ваљда најсиромашнија општина у Војводини.





Мале олимпијске игре






Моја сестра се бави атлетиком, баш јој је то што је постала школски првак државе у скоку удаљ донело 8 додатних бодова за упис у средњу школу (школско-окружно-међуокружно-републичко). Добила је и пријем код градоначелника и 8.000 динара од града и пригодну плакету.

А такмичења са клубом за разлику од мене пре 15 година има сваке две-три недеље (не знам ни како смисле називе такмичења и колико државних имају годишње, али викендом ил су у БГ или НС или којекуде, превоз плаћа клуб). Једном годишње иду у Дортмунд, град побратим, али не иду сви него само најбољи. Та сарадња је тек почињала кад сам ја тренирао. Чланарина 1,500 динара, кад сам ја ишао била је 300 динара (плате биле 7-8 пута мање). Има их много више у клубу него у моје време иако је деце упола мање данас. Да не причам да мора да има и торбу и спринтерице за сваку дисциплину посебно и сву осталу опрему, све Најк (ништа се није променило у финансијској ситуацији породице, напротив). Ја сам имао старке за 150 динџи са пијаце и шорц на дезен (да може и на базен).
Кад је мама тренирала у истом том клубу крајем седамдесетих, имала је све бесплатно, али што Тадејус каже, то је била шачица одабраних. Остали су имали физичко два-три пута недељно.

Шта теби ствара утисак да школског спорта има све мање и да замире? У односу на који период поредиш?
svarog svarog 10:35 24.08.2016

Re: nego

sada je vecina nastavnika fizickog nezainteresovanija


Pa eto, locirao si problem. Iygleda da su konačno i nastavnici fizičkog popustili pod pritiskom (dece, roditelja, kolega, škole) i prihvatili da im je predmet beznačajan
antioksidant antioksidant 10:51 24.08.2016

Re: nego

Iygleda da su konačno i nastavnici fizičkog popustili pod pritiskom (dece, roditelja, kolega, škole) i prihvatili da im je predmet beznačajan

da je taj pritisak ogroman u sistemu koji se koncentrise na bodove i ocene sasvim je jasno.
antioksidant antioksidant 10:52 24.08.2016

Re: nego


Alive and kickin'>>>>LINK

da pojasnim i povrsnim citacima - to sto postoji ne znaci da nije bio rasireniji. tako da bolje da si stavio tjub sa pesmom nego sto pokusavas da demantujes nereceno

svarog svarog 11:09 24.08.2016

Re: nego

to sto postoji ne znaci da nije bio rasireniji


Pa to je normalno, danas ima toliko drugih aktivnosti koje konkurišu za slobodno vreme dece - igrice, tv, multimedije, qrci-palci. I tamo gde ima pristupačnih terena nema toliko klinaca

Ali imaš naselja gde prosto nema terena košarkaških, odbojkaških... Tu deca a ni mi matori nemamo uopšte ni mogućnost da se igramo.

Treće, danas, kako neko već reče, sve se ozbiljnije uzima, pa roditelji vode decu odmalena u školice sporta (svejedno da li besplatno ili za pare samo da je pod "stručnim" nadzorom)

Sve u svemu cela ova stvar mnogo više zavisi od roditelja i dece nego od države i to lokalnog, a ne republičkog nivoa, mada je lakše reći "država duradi nešto"
antioksidant antioksidant 11:44 24.08.2016

Re: nego

mada je lakše reći "država duradi nešto"

hajde od ovoga da krenemo - država duradi nešto ne znači da država plati nešto već da uredi (duredi :)). to podrazumeva uspostavljanje pravila koji održavaju ono što je dobro i podstiču ono što se želi postići (dodatni bodovi za upis u srednju koje je dobila radojičina sestra su primer toga ali da ne istražujemo da li se taj podsticaj ukida ili ne jer su npr za takmičenja u znanju ukinuli pa se bjim da i ti bodovi imaju status relikta prošlog vremena). a podsticaji nisu samo za decu već i za roditelje (jedan deo roditelja drži decu na raznim sportovima u nadi da će dobiti sportske stipendije po amerikama - to ukazuje na roditelji na podsticaje reaguju, treba ih samo pronaći).
little_radojica little_radojica 12:09 24.08.2016

Re: nego

to sto postoji ne znaci da nije bio rasireniji


Нисам то ни тврдио, него сам те лепо питао шта то код тебе производи утисак да је тренд негативан. И питао сам те која време поредиш са данашњим, пошто је мој лични утисак на основу последњих 15-20 година да је тренд позитиван (и то сам објаснио).

Уместо да покушаваш да се по сваку цену посвађаш можда боље да покушаш да разговараш.

Едит: можда је тренд у односу на пре тридесет година стварно негативан иако је последњих 15 позитиван (по мом мишљењу).
tadejus tadejus 12:45 24.08.2016

Re: nego

antioksidant
klubski sport je danas za talentovane sa clanarinom ili za bas ekstra talentovane (malo, jako malo klinaca znam koji treniraju bez clanarina) ali opet - to je deo problema


pa ja to ne vidim kao problem..
ti klinci koji danas treniraju uz članarinu u onom sistemu ne bi trenirali..
danas eto imaš i bonus varijantu, ako si voljan da platiš neko će te pustiti da treniraš neku košu u zvezdi iako realno nisi za to..
a onda te ne bi pustili..
na roditelju je da ocjeni dal je to vrijedno plaćanja ili nije..
ako dijete zaista želi ok i spremno je da se bori ja bih platila, drugačije ne..
moj drug iz razreda je svojevremeno bio otjeran iz našeg prvoligaša u rukometu kao netalentovan..
ali čovjek bio uporan, od kluba do kluba i kasnije stigao do toga da bude kapiten reprezentacije, prvi strjelac lige itd. itd. da sad ne smaram, koga zanima naći će relativno lako i ko je..
ali on je jedan u 1000..
ako vidiš da dijete nije to jedno u 1000 nego bi da se puva da trenira u zvezdi..
to kod mene ne bi prošlo..
antioksidant antioksidant 13:08 24.08.2016

Re: nego

Уместо да покушаваш да се по сваку цену посвађаш можда боље да покушаш да разговараш.

ucitavas sosptvene matrice ponasanja, povrsno donoseci opste zakljucke na osnovu licnih iskustava zanemarujuci da su samo licni i samo o delu sistema (npr odes kod lekara u japanu i znas kako reformisati zdravstvo, radis na citanju potrosnje struje i imas resenje za energetski sistem srbije a sada si na osnovu jednog atletskog kluba doneo zakljucak o trendu skolskog sposrta (dve razlicite stvari inace ali nisi jedini koji ih mesas)). a sto se tice svadje, nije svadja pokusaj izbegavanja gubljenja vremena u simulacijama razgovora s tobom.
alselone alselone 13:13 24.08.2016

Re: nego

npr odes kod lekara u japanu i znas kako reformisati zdravstvo, radis na citanju potrosnje struje i imas resenje za energetski sistem srbije a sada si na osnovu jednog atletskog kluba doneo zakljucak o trendu skolskog sposrta (dve razlicite stvari inace ali nisi jedini koji ih mesas)


Radojice, ovo citirano je i mene uzasno nerviralo, ta instant genijalna resenja, ali od kako sam shvatio da smo mi svi Bozija deca prestao sam da se nerviram i raspravljam po blogu.
maksa83 maksa83 13:16 24.08.2016

Re: nego

ali od kako sam shvatio da smo mi svi Bozija deca

Neki Božja deca, a neki zaposednuti Demonima:




Da primetim na ovom mestu da je St Mile opravio jućub na jako čudan način, pa sad ispisuje (bar meni, na Safariju) dole neko obaveštnje da je Flash API oficijelno bataljen blablabla, i nemam one player (kreni/stani/premotaj) kontrole.
antioksidant antioksidant 13:17 24.08.2016

Re: nego

danas eto imaš i bonus varijantu, ako si voljan da platiš neko će te pustiti da treniraš neku košu u zvezdi iako realno nisi za to..

:) pa to narusava i realan sistem selektiranja, to je tek poseban problem koji sprecava pojavu buducih sampionskih generacija.
a da gresaka u selekciji ima - ima (i bilo je i bice). poznat je i slucaj saleta djordjevica koji nije "prosao" u zvezdi, prosinecki u dinamu, karabatic u nekom rukomentnom klubu u nisu (sve slicne price kao tvoj drug iz razreda).
sistem je klimav, pojedinacni ekstremno pozitivni slucajevi ne govore nista o sistemu samom (npr tekvondo nam direktno zavisi od sposobnosti jednog coveka i njegove garaze u nikodima milasa). pocetak ovog razgovora i jeste to da 8 medalja na olimpijskim igrama nisu produkt sistema. ali neka bude i da dobrog sistema koji napreduje ima a da ja ne vidim. ne bi bio prvi put da sam slep.

dopuna: oko medijske podrske sportu - ne reprezentaciji

http://blog.b92.net/text/11352/svi-sad-kao-nesto-vole-plivanje/

i oko sistema

http://blog.b92.net/text/11398/sport-i-kako-ga-steci/

alselone alselone 13:21 24.08.2016

Re: nego

Neki Božja deca, a neki zaposednuti Demonima:


A sto se petljaju u sve, to mi nikad nece biti jasno. Da je samo ostao na drugom delu svoje price kako su se ljudi otudjili, kako za Isusa nema mesta u njihovim zivotima itd. to bi bila jedna klasicna i lepa propoved. A ne da budala o Pokemonima. Kako ne kapiraju da samo sebe unizuju komentarisuci svakodnevne budalastine.
maksa83 maksa83 13:27 24.08.2016

Re: nego

. Kako ne kapiraju da samo sebe unizuju komentarisuci svakodnevne budalastine.

Da je neko drugi ja bih se ljutio, ali to je Otac Rafailo, autor naj-Zen klipa u istoriji srpskog jućuba:

little_radojica little_radojica 13:30 24.08.2016

Re: nego

ucitavas sosptvene matrice ponasanja, povrsno donoseci opste zakljucke na osnovu licnih iskustava zanemarujuci da su samo licni


Шта тебе наводи да донесеш овакав општи закључак:

hajde i ovo da preciziram - nekad je bilo vise i rasirenije a sad ga ima manje i zamire.


и то са таквом сигурношћу?


a sada si na osnovu jednog atletskog kluba doneo zakljucak o trendu skolskog sposrta (dve razlicite stvari inace ali nisi jedini koji ih mesas)


То сам намерно издвојио у коментару и одвојио раставником "а". Да сам пажљивије читаш као што другима с висине саветујеш и да ниси тако свађалачки расположен то ти не би промакло. Дакле, мој утисак да је тренд позитиван је на основу организације школских такмичења у којима сам учествовао ја, па мој брат, па моја сестра у периоду од 18 година, а ситуација у клубу у којем смо били моја мама, ја и моја сестра у три различита периода током 45 година је само бонус на оно што Тадејус покушава да ти објасни. Али ниси изгледа спреман да чујеш другачије мишљење без омаловажавања нити да објасниш своје. па добро, има нас разних.

a sto se tice svadje, nije svadja pokusaj izbegavanja gubljenja vremena u simulacijama razgovora s tobom.


Па да, постављам ти логична питања, ко би трпео такав разговор, боље то ескивирати
princi princi 13:30 24.08.2016

Re: nego

Rafailo je car! Youtube kanal i autorska za Rafu! I ovo kotrljajuće R. Mmmmm, da nisam već zaljubljen u Krrrrkarrraa, sad bi se zaljubio u Rafu.
little_radojica little_radojica 13:37 24.08.2016

Re: nego

Radojice, ovo citirano je i mene uzasno nerviralo, ta instant genijalna resenja, ali od kako sam shvatio da smo mi svi Bozija deca prestao sam da se nerviram i raspravljam po blogu.


"Генијална" јесу, "инстант" богами нису

Мени ништа и није занимљиво него квалитетно расправљање (добро, понекад ми легне и обично ћаскање). А нервирање сам и ја баталио, још одавно.
antioksidant antioksidant 13:41 24.08.2016

Re: nego

Rafailo je car!

zamisli kakav bi tek bio da je na dobrom heroinu?
alselone alselone 13:42 24.08.2016

Re: nego

Da je neko drugi ja bih se ljutio, ali to je Otac Rafailo, autor naj-Zen klipa u istoriji srpskog jućuba:


Da, gledao sam i i dalje mi nije jasno da li je tovar u pitanju ili je ozbilja.
maksa83 maksa83 13:46 24.08.2016

Re: nego

Da, gledao sam i i dalje mi nije jasno da li je tovar u pitanju ili je ozbilja.

Ni ja ne mogu da ga provalim, na momente izgleda kao mrtav ozbiljan mračnjak a na momente kao neko ko se opasno dobro zeza - ovo sa heroinom je izvađeno odavde, posle ocene kvaliteta heroina ide rant o "crnoj vodi koju pijemo koja potiče iz pakla, bez koje ljudi više ni slavu ne slave" (verovatno misli na koka kolu) i brendovima i svemu (opet demoni) što ljude odvlači od liturgije i pričesti.
svarog svarog 13:47 24.08.2016

Re: nego

alselone
Neki Božja deca, a neki zaposednuti Demonima:


A sto se petljaju u sve, to mi nikad nece biti jasno. Da je samo ostao na drugom delu svoje price kako su se ljudi otudjili, kako za Isusa nema mesta u njihovim zivotima itd. to bi bila jedna klasicna i lepa propoved. A ne da budala o Pokemonima. Kako ne kapiraju da samo sebe unizuju komentarisuci svakodnevne budalastine.


Ne zezaj, ovo je fantastično. Seoski pop mora da se bavi seoskim stvarima, ane visokom politikom
"lovi pokemone ppo parkingu, straži žene i đecu"
vcucko vcucko 14:11 24.08.2016

Re: nego

maksa83
ali od kako sam shvatio da smo mi svi Bozija deca

Neki Božja deca, a neki zaposednuti Demonima:




Da primetim na ovom mestu da je St Mile opravio jućub na jako čudan način, pa sad ispisuje (bar meni, na Safariju) dole neko obaveštnje da je Flash API oficijelno bataljen blablabla, i nemam one player (kreni/stani/premotaj) kontrole.

Klikneš na to obaveštenje, ma šta da se pojavi u novom Tab-u zatvoriš taj novi Tab i imaš sve kontrole.
Kako i zašto neka objašnjavaju oni koji znaju, ja ne znam. Ali je tako.
maksa83 maksa83 14:15 24.08.2016

Re: nego

Klikneš na to obaveštenje, ma šta da se pojavi u novom Tab-u zatvoriš taj novi Tab i imaš sve kontrole.

Alal vera, vaistinu kad ga klikneš nestane...
emsiemsi emsiemsi 21:49 24.08.2016

Re: nego

maksa83
Klikneš na to obaveštenje, ma šta da se pojavi u novom Tab-u zatvoriš taj novi Tab i imaš sve kontrole.

Alal vera, vaistinu kad ga klikneš nestane...

Амин !
Atomski mrav Atomski mrav 22:21 24.08.2016

Re: nego

opet demoni

Što se demona (a naravno i jajara, pedera, milijardera i licimura) tiče, izgubili smo nažalost najvećeg stručnjaka za prepoznavanje i obračunavanje sa istima...


narcis narcis 12:43 23.08.2016

nije vreme al je prilika

bocvena bocvena 13:23 24.08.2016

kung fu!

mislim da srbija treba ddonese zakon, da svaki dan, u dva, tri jutarnja termina i dva tri večernja svi, svi svi (tri prsta!) moraju da zauzmu pozu (može i na ulici, kod frizera i na pijaci) i odrade jednu kung fu koreografiju.

dakle, da svaki dan svako od nas (od trogodišnjaka do 80-godišnjka) mora da odvežba 10 minuta kung fua. i dimaju špijuni koji će to da proveravaju. ko ne vežba, novčana kazna, puni se budžet. možeš da doneseš opravdanje od lekara i ne moraš kad je slava, sarana i svadba, ali je poželjno.

za dve, tri godine...procvat! obećavam.

npr. ovako...



ceo dokumentarac...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana