Društvo| Politika| Zdravlje

Principi postupanja lekara i medicinskog osoblja

kukusigameni RSS / 29.08.2016. u 17:13

 stetoskop.jpg

Dragi blogeri, vi ćete biti prvi koji će diskutovati na ovu temu. Tek posle idu ostali.

Takav je red pobogu.

:-)

Preneću ceo tekst sa sajta Nove stranke i molim vas da vašim sugestijama pomognete da popravimo ove stvari koliko možemo.

 Svedoci smo svakodnevnih pritužbi na elementarno ponašanje i izgled lekara i drugog medicinskog osoblja.

Savet za zdravstvo Nove stranke je zbog toga sastavio:

  1. PREDLOG PRINCIPA POSTUPANJA LEKARA KOJI BI TREBALO DA BUDU SASTAVNI DEO PROFESIONALNOG ETIČKOG KODEKSA--- LINK
  2. PREDLOG PRINCIPA POSTUPANJA MEDICINSKOG KADRA SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA KOJI BI TREBALO DA BUDU SASTAVNI DEO PROFESIONALNOG ETIČKOG KODEKSA---LINK

Smatramo da je važno definisati osnove normative ponašanja zaposlenih u zdravstvu i da bi ovo mogao da bude dobar početak jasnijeg definisanja akumuliranih problema koje svaki građanin oseća u dodiru sa zdravstvom u Srbiji.

Ovi predlozi će biti predstavljeni javnosti, radi dodatnog usaglašavanja i eventualnog usavršavanja i dopune.

Pozivamo sve građane da svojim predlozima učestvuju u kreiranju ovih principa, koji će biti predmet resprave tokom septembra u Novoj stranci.

Nakon toga, Nova stranka će ovaj predlog uputiti Srpskom lekarskom društvu i lekarskim komorama, na usaglašavanje sa postojećim „Kodeksom profesionalne etike“, a nakon toga i Ministarstvu zdravlja Republike Srbije, kao zvaničan dokument i predlog za rešavanje problema nastalih na ovom polju.

Podvlačimo da ovo nisu konačni predlozi, već osnova koju želimo da unapredimo vašim sugestijama. Zato vas pozivamo da u komentarima napišete vaše mišljenje, iznesete konstruktivne kritike i ideje, kako bismo se naposletku zajednički dogovorili oko konačnog rešenja. 

U okviru ove inicijative biće postavljen blog post na sajtu B92. Vaše sugestije možete pisati i na našoj Facebook stranici https://www.facebook.com/nova.stranka2012/, na Tviteru (organizovaćemo Tviter debatu tokom koje će članovi Saveta odgovarati na pitanja i predloge, a o čijem ćete terminu održavanja biti blagovremeno obavešteni), biće organizovan i okrugli sto u prostorijama stranke itd.

Vaše predloge možete poslati i na e-mail: press@novastranka.rs.

 



Komentari (391)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tadejus tadejus 08:24 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Smeta mi samo ljudska glupost i osionost.


pa onda tako i reci.. smeta mi što je bahat, glasan i prostak..
ali to nema veze sa njegovim govorom, sve je to mogao da bude i bez tog govora, ne manjka bahatih prostaka rođenih sa ove strane Drine..
a sam si rekao..
kad baš potenciraju bosanski naglasak vjerovatno se radi o nekom ponosu..
i šta..
što bi ti to smetalo..
ozbiljno ti kažem to ti je bedasta predrasuda i bolje je se rješi..tužno je da uopšte treba da napominješ da eto kao i ti imaš drugove bosance.. pa ko da smo leprozni pa je to kao dokaz tvoje širine da se, zamisli, družiš s nama..
a pri tome se cijeli svijet gadi tebe srbina pa bi čovjek očekivao da imaš razumijevanja za problem šovinizma..
alselone alselone 08:27 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

ozbiljno ti kažem to ti je bedasta predrasuda i bolje je se rješi..tužno je da uopšte treba da napominješ da eto kao i ti imaš drugove bosance.. pa ko da smo leprozni pa je to kao dokaz tvoje širine da se, zamisli, družiš s nama..


Ne, ti si me optuzila da pratim ko je odakle i da mi to smeta, i odgovorio sam ti licnim primerom. Tako je uvek najbolje, ne supljim recima nego primerom. Da nisi potegnula tu pricu i okrenula na drugu stranu ono sto sam rekao, ja to ne bih ni spominjao.

I ponovo ti kazem da mi ne smeta ali insistiras jer jedino tako imas "argument" za raspravu. Rekao sam da mi je fascinantno kao pojava, procitaj ponovo moj prvi komentar.
tadejus tadejus 08:29 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Ja se krecem u proseku jednom dnevno po domu zdravlja poslednjih par meseci jer idem na kinezi i fizikalnu terapiju od kako sam slomio ruku. Nisam sreo apsolutno ni jednom osobu koja stoji ispred lifta i ceka da mu neko drugi pozove..


pa šta da ti kažem možda nisi gledao a možda vam je fizikalna t izdvojena.. na fizikalnu t neće doći ljudi koji ljekaru idu tek kad vide da bi mogli i da umru..
ima svega zaista, kako tebe zaobilazi ne znam..
tadejus tadejus 08:31 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Da nisi potegnula tu pricu i okrenula na drugu stranu ono sto sam rekao, ja to ne bih ni spominjao. I ponovo ti kazem da mi ne smeta ali insistiras jer jedino tako imas "argument" za raspravu. Rekao sam da mi je fascinantno kao pojava, procitaj ponovo moj prvi komentar.


ja sam poprilično sigurna da si ti i ranije govorio ne da te to fascinira nego da ti smeta..
i to čak na nivou ili da prestanu tako da govore ili da idu odakle su došli..
no nema potrebe da se oko toga raspravljamo, ako kažeš da ti ne smeta, odlično..
i ja mislim da ne treba da ti smeta
gedza.73 gedza.73 08:37 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

gedžo crni kako će biti isto da sa žaljenjem konstatuješ kako je nekog toliko život zgazio da ne može ni ime da kaže i da nekome na ulici poručuješ kako treba da ide kući jer se tebi ne sviđa kako on govori..

Gledajući nekog sa visine zato što govori drugačijim naglaskom ili barata ograničenim fondom reči, što ima ili nema visoko obrazovanje, je dosta sličan stav.

a će njoj biti dato da odnese bebu kući a ona očigledno ne može ni da se stara o sebi..

Tokom trčanja smo ja i klinac jedno vreme izmišljali igre kako bi brže prošlo vreme.
U jednoj (isto polazište, različita ishodišta) smo komentarisali kako dete, na primer, debeljuca i trpi podsmehe u školi može da poraste u lepog, visokog momka, koji će onda (pa se tu račvaju različite mogućnosti) ostane dobar kao što je, ili postane baraba sa kompleksim koji menja devojke pa se zalepi za neku grandpink domaćicu, ostane debeljuca i nađe predobru devojku bucku...

Uglavnom, gledajući mene i tebe kao nultu generaciju ko može da tvvrdi da dete te mlade žene koja ne zna da sastavi rečenicu, najverovatnije živi u siromaštvu, nekom zabačenom kraju, ne uspe teškom mukom da odgaji dete, ono poraste, nazad nema gde, ode kod ujaka, strica, nekog dobrotvora gastarbajtera koji ga zagotivi kao malog, pođe u školu, idu mu od ruke (prirodno nadareno) programski jezici i ono završi na radnom mestu sa preko 200k godišnje plate a naši, u svili i kadifi, rade za prosečnih 40 000 dinara.

Ili ako pogledaš unazad dve svoje generacije naćićeš nekog ko nije prešao 50 km radijusa od kuće, bio priglup, ćopav, klempav, jadan i žalostan.

da nekome na ulici poručuješ kako treba da ide kući jer se tebi ne sviđa kako on govori..

Bio u i ujednom i u drugom položaju. Ništa strašno. To što neko govori ekavski-ijekavski ga ne stavlja ni u dobre ni u loše, ali ga njegovo ponašanje svrstava na jednu ili drugu stranu i onda se pojavi komentar 'vratisenaplaninušumukamenotkudsidošo'.

Previše je kompleksno da bi objasnio samo u komentaru (može nešto da se protumači onako kako nisam mislio) ali ja bi isto reagovao kao i Alselone da neki kreten obiđe ceo red i drekne 'đeću sklimom?'
Verovatno bi dobacio 'na drvo, kume, ako ima struje u blizini', Podjednako ide na ganglije 'ja sam izbosne, scetinja' kao i 'koji sqrac ti doš'o iz Bosne ili sa cetinja ovde u Srbiju'.
To je činjenica ne razlog za ponos, sramotu ili ponižavanje (to što sam Šumadinac je samo slučajnost da se Maksim zaustavio baš na ovoj livadi a možda je malo falilo da budem Sremac)

Ironija je što u naredne (one) dve generacije će to tako da se niveliše da se neće videti (čuti) razlika bez obzira što pojedini jedni forsiraju svoj naglasak ili ga pojedini drugi nipodaštavaju.
Na stranu izreka 'u Rimu budi Rimljanin'.


alselone alselone 08:37 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

i to čak na nivou ili da prestanu tako da govore ili da idu odakle su došli..


Grdno gresis, sinko. Nikad nisam rekao nista slicno, niti cu. Pogotovo ne taj deo da idu odakle su dosli.

Jedan jedini put kad sam se referencirao na neciji akcenat je bilo kada sam spominjao oni sirovincinu sto je urlao u Metrou na kasirku sa pitanjem kako da docera klimu, i tu je veci akcenat bio na njegovom idiotskom stavu i ponasanju nego na akcentu.
alselone alselone 08:41 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

pa šta da ti kažem možda nisi gledao a možda vam je fizikalna t izdvojena.. na fizikalnu t neće doći ljudi koji ljekaru idu tek kad vide da bi mogli i da umru..
ima svega zaista, kako tebe zaobilazi ne znam..


Fizikalna je u sklopu doma zdravlja na trecem spratu, nekad idem liftom, nekah pehe. I ne vidjam izgubljene ljude koji tumaraju jer ne znaju lift da koriste. Ja mislim da se ti samo salis.
tadejus tadejus 08:41 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

gedza.73
Gledajući nekog sa visine zato što govori drugačijim naglaskom ili ograničenim fondom, što ima ili nema visoko obrazovanje, reči je dosta sličan stav..


jao jebote horor pa odakle ti ideja da ja na nju sa visine gledam čovječe..
pa kakva bi ja moralna nakaza bila da na bolesnog čovjeka gledam s visine..
pa jel moguće da ti to tako čitaš?
užas..
kukusigameni kukusigameni 08:43 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Evo primera zašto kod nas stvari idu kako idu.

Postaviš neki dokument, predlog, na tome su radili neki školovani ljudi iz prakse, potrudili se, izneli pred javnost, očekuju diskusiju i dobre predloge, a onda se ljudi na ličnoj bazi (ko kako govori) posvađaju i to ispadne važnije od suštine.

Sebični smo. Uvek polazimo od sebe. To jeste veliki problem.

Da bi se opismenili ljudi, obično se kreće od slova A. Ja se bojim da smo mi u stanju danima da diskutujemo zašto baš od A, što ne od M ili Š?!

tadejus tadejus 08:45 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Ja mislim da se ti samo salis.


kakva crna šala..
nesnalaženje s liftom je još od manjih problema.. pa i meni se desi da nekad pritisnem onaj svjetlosni indikator umjesto dugmeta jer liče..
to je najmanji problem..
takvih stvari čovjek po bolnicima može da vidi da je to prosto za nepovjerovati..
sad dal ti nećeš da gledaš, dal je u NS zaista toliko bolje (recimo u Subotici znam da jeste mnogo manje ekstrema nego u Beogradu, mala je sredina, ali za NS nisam stekla takav utisak)..
kako god, ako ti se vjeruje da je Srbija zemlja visoko funkcionalno pismenih ljudi, vjeruj
alselone alselone 08:46 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Da bi se opismenili ljudi, obično se kreće od slova A.


Ja sam stigao do E.
tadejus tadejus 08:47 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

kukusigameni
a onda se ljudi na ličnoj bazi (ko kako govori) posvađaju i to ispadne važnije od suštine..


ne svađamo se..
raspravljamo..
a dok smo raspravljali da li ljekar mora persirati ili ne tebe to nije zanimalo..
ne znam dal očekuješ da svi imamo stav o svakoj stavci tvog programa/predloga ili šta..
kukusigameni kukusigameni 08:48 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Da bi se opismenili ljudi, obično se kreće od slova A.


Ja sam stigao do E.


gedza.73 gedza.73 08:56 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

tadejus
jao jebote horor pa odakle ti ideja da ja na nju sa visine gledam čovječe..
pa kakva bi ja moralna nakaza bila da na bolesnog čovjeka gledam s visine..
pa jel moguće da ti to tako čitaš?
užas..


Tako mi delovalo iz tvojih kometara, ma mistejka bvana.
Učinilo mi se da opravdavaš obraćanje sa TI osobama koje se nalaze niže na društvenoj lestvici jer one, u stvari, i ne osećaju tu tananu razliku a i titula je titula kao što je lift lift.

Meni se desilo da jednom nisam znao da uđem u banku. Dečkić, malo pogubljen, gledao sam kako drugi ulaze (rotirajuća vrata-komora) kako bih ušao. Druga banka, drugi sistem. Svakome se desi da nekada, negde, u nekom trenutku ne može da se snađe.
Neki zaborave taj osećaj pa se, posle par naučenih pokreta, podsmevaju novopridošlima ne znajući da će opet da jure kofer po gejtovima ne snalazeći se u oznakama.

To nema veze sa (otud onaj moj primer naplatne rampe) obrazovanjem, titulom...
maksa83 maksa83 08:59 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

nesnalaženje s liftom je još od manjih problema.. pa i meni se desi da nekad pritisnem onaj svjetlosni indikator umjesto dugmeta jer liče..

Kad se već ispovedamo oko liftova, meni na plafon lepe ljudi koji kad lift ima dugme za pozivanje gore i dole pritisnu za svaki slučaj oba, valjda veruju da u kućici ima bar dva lifta, gornji i donji, pa da oba krenu baš ka njemu.

Nemojte biti taj ljud. Ako ideš gore, pretisneš strelicu gore, ako ideš dole pritisneš (šokantno) -strelicu dole.

Zahvalan,
M.

maksa83 maksa83 09:02 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Ovo nije tacno, mojih par najboljih prijatelja su izbosne

1) Sad si najebao.

2) Koliko ti uberu pamuka dnevno? Nemoj mnogo da ih biješ ako podbace normu, ponekad jednog pred svima, to je uglavnom dosta.
tadejus tadejus 09:06 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

gedza.73
Tako mi delovalo iz tvojih kometara, ma mistejka bvana.Učinilo mi se da opravdavaš obraćanje sa TI osobama koje se nalaze niže na društvenoj lestvici jer one, u stvari, i ne osećaju tu tananu razliku a i titula je titula kao što je lift lift...


jbt kakav ja utisak ostavljam, horor..
nije u pitanju samo društvena ljestvica i imovinski status.. to je cijelo jedno ispadanje iz okvira koje je društvo zadalo.. mogao si da opipaš strah te žene u krevetu pored mog, koliko se ona tamo osjećala užasno..
ja zaista mislim da bi joj bilo lakše da joj je neko reko tipa jelena kaži šta je bilo, jel te boli nešto, nego da je rekao gospođo zašto ste vi danas ovde..
sigurna sam u to koliko mogu biti sigurna jer je pitala nisam..
ne znam kako im ta upustva o obraćanju izgledaju ali cjenim da nije da piše procjenite koliko joj je skupa garderoba pa spram toga prilagodite obraćanje..
da su ipak neke druge preporuke u pitanju..
alselone alselone 09:09 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

2) Koliko ti uberu pamuka dnevno?


Lenji su i glupi, moram redovno da ih bijem. A umesto da beru ceo dan, moram i casove ekavice da im drzim. Pakao!
tadejus tadejus 09:12 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Lenji su i glupi, moram redovno da ih bijem. A umesto da beru ceo dan, moram i casove ekavice da im drzim. Pakao!


e pa kad ti smeta kako govore pa moraš.. da ti ne smeta ne bi morao.. trt
maksa83 maksa83 09:13 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Da bi se opismenili ljudi, obično se kreće od slova A. Ja se bojim da smo mi u stanju danima da diskutujemo zašto baš od A, što ne od M ili Š?!

Ili 'V' kao, šta znam ... V... inobran?
maksa83 maksa83 09:15 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Lenji su i glupi, moram redovno da ih bijem. A umesto da beru ceo dan, moram i casove ekavice da im drzim. Pakao!

Ti si lud (ili kao Kristijan Golubović - nekontrolisano human), odvoj jedno kilo-dva pamuka pa im napuniš time usta. Nemoj da štediš na pamuku pošto ćeš tako da čuješ mumlanje, nego lepo zadihtuješ i bogdatevidi.
angie01 angie01 09:41 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Meni je ovde fascinantno kako se ljudi ne povuku za okruzenjem i spontano ne preuzmu nacin govora.




normalno, secam se godina kada se islo u Dalmaciju, pa ostrava,...kad se vratimo, svi pricamo tako kako se pricalo u lokalu, zimi dodjemo s Jahorine, pa opet se vratimo s tim nacinom govora, koji se zakacio za tako kratko vreme,

pa mi malo nenormalno da neko zivi 40 godina u nekoj sredini u kojoj se drugacije naglasava, izgovara, a ostane 100% u svom originalnom nacinu, kao da je juce stigao- ma o kom se slucaju preseljenja radilo,...brate, odes u zemlje sa drugim jezikom, pa ga naucis, a "tesko" ti da predjes na lokalni izgovor- pre bih rekla da je neko insistiranje u pitanju- znam zenu, koja je bila sef lekture u velikoj izdavackoj kuci, koja je posle vise decenija zivota u Beogradu insistirala na svom hercegovackom nacinu govora, al sa naglaskom na tvrdocu,...

meni treba tri dana u Ns, da krnem da natezem ko sosa, za mesec bi bila original, da ne mozes da provalis- ko Tajlandske kopije.
alselone alselone 10:18 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

e pa kad ti smeta kako govore pa moraš


Kome civilizovanom to i ne smeta?!
tadejus tadejus 10:18 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
znam zenu, koja je bila sef lekture u velikoj izdavackoj kuci, koja je posle vise decenija zivota u Beogradu insistirala na svom hercegovackom nacinu govora, al sa naglaskom na tvrdocu...


evo se i andja fascinirala pa da podjeli fascinaciju..
naravno nimalo joj ne smeta, ili ne daj bože da šta loše misli..
nego fascinirana žena..
alselone alselone 10:18 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Ili 'V' kao, šta znam ... V... inobran?

Š kao... šampita.
alselone alselone 10:23 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

nekontrolisano human


Takav sam. Zar nije humanost samo to sto se druzim sa njima. U stvar i ne bas cesto. U stvari nosim i rukavice. I masku. U stvari samo ih gledam kroz resetke.
alselone alselone 10:24 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

nego fascinirana žena..

Nemoj se nervirati, nedajboze ti pozli, kako ces u dom zdravlja (suboticki, novosadski ili beogradski, sve ih znas) od onoliko zombija koju tumaraju okolo.
angie01 angie01 10:29 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

evo se i andja fascinirala pa da podjeli fascinaciju..


njaooo,...sta ima da se fasciniram ili ne, prosto nije prirodno da dugo zivis u nekoj sredini, a da ni milimetar ne usvojis nacin govora te sredine, sem ako ti to nije namera, jer je to spontana radnja,...apsolutno sam tog stanovista u svim pravcima, znaci govorim o pojavi, i da se ja odselim u recimo Sarajevo, D(v)oboj,...i tamo zivim godinama, bilo bi cudno da ostanem pri svom tzv autenticnom izgovoru- to sam rekla, a ti ga drami- kao uostalom uvek- koliko god hoces.
angie01 angie01 10:31 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

U stvari samo ih gledam kroz resetke.


precutao si stap.
angie01 angie01 10:33 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Ako ideš gore, pretisneš strelicu gore, ako ideš dole pritisneš (šokantno) -strelicu dole.


pa sto ne kazes!
angie01 angie01 10:56 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

e, da- to oko oslovljavanja,

ne kapiram dilemu, kod nas je oficijelano, poslovno oslovljavanje sa VI, u kome je sadrzano sve sta treba, i distanca i postovanje i poslovnovst i uvazavanje,...dopisi, i sta tu ima da bude nejasno, neprijatno i nedovoljno prisno- jer ni ne treba da bude prisno, treba da bude sa uvazavanjem,

eventualnu nelagodnost prevazici sa Vi, Jelena, al nikako Jelena, ako se ne poznajete privatno i niste prijatelji,...ne moze lekar od 30 da kaze bakici od 80 ti, samo zato sto je sa sela, gde se ljudi izmedju sebe neformalno oslovljavaju, a i razume ona i to Vi,...vi, bako,

uostalo, svi ti ljudi ne zive na Marsu i u svim ostalim formalnim situacijama im se sluzbena lica obracaju sa VI,...i to je normalno.
tadejus tadejus 11:05 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
prosto nije prirodno da dugo zivis u nekoj sredini, a da ni milimetar ne usvojis nacin govora te sredine, sem ako ti to nije namera, jer je to spontana radnja...


a jel smiju u svoja četri zida da tako neprirodno i nespontano govore ili ne mere ni tamo?
alselone alselone 11:10 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

a jel smiju u svoja četri zida da tako neprirodno i nespontano govore ili ne mere ni tamo?


ja sam bio ubedjen da oni ispod stožine.
tadejus tadejus 11:14 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
ja sam bio ubedjen da oni ispod stožine.


pa to si ti.. ali andja nikad takvo nešto ni pomislila ne bi
angie01 angie01 11:26 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

a jel smiju u svoja četri zida da tako neprirodno i nespontano govore ili ne mere ni tamo?


koja silovana patetika!

ako si primetila, al sigurno nisi, jer si pritisnula crveni taster da sve kontriras, kako ti je zapisano u karakteru, da ne govorim o tome da l se nesto sme ili ne sme, nego da je prosto forsirano nesto sto se spontano menja.

evo, npr doks, dosao na ovaj sajt i pise ekavicom, a ni ne zivi ovde- meni ne smeta i da ne pise, kao ti i jos neki ovde, Dragoljub je cak sarmantan sa svojom zahebancijom na temu koriscenja juznjackog narecja- znaci, niko nikom niti spori niti zabranjuje, niti o tome diskutujemo, nego o pojavi da pojedinci forsiraju i posle dugogodisnjeg zivota u sredini sa drugacijim nacinim govora, svoj autenticni, koji se obicno spontano gubi i pretvara u taj iz okruzenja, ako se se svakodnevno slusa.
angie01 angie01 11:30 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

ali andja nikad takvo nešto ni pomislila ne bi



tadejus tadejus 11:34 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
a jel smiju u svoja četri zida da tako neprirodno i nespontano govore ili ne mere ni tamo?

koja silovana patetika!ako si primetila, al sigurno nisi, jer si pritisnula crveni taster da sve kontriras, kako ti je zapisano u karakteru, da ne govorim o tome da l se nesto sme ili ne sme, nego da je prosto forsirano nesto sto se spontano menja.evo, npr doks, dosao na ovaj sajt i pise ekavicom, a ni ne zivi ovde- meni ne smeta i da ne pise, kao ti i jos neki ovde, Dragoljub je cak sarmantan sa svojom zahebancijom na temu koriscenja juznjackog narecja- znaci, niko nikom niti spori niti zabranjuje, niti o tome diskutujemo, nego o pojavi da pojedinci forsiraju i posle dugogodisnjeg zivota u sredini sa drugacijim nacinim govora, svoj autenticni, koji se obicno spontano gubi i pretvara u taj iz okruzenja, ako se se svakodnevno slusa.


aha, znači nije zabranjeno al da se gleda da bude šarmantno?
mada kako ćeš bosanštinu napraviti na šarmantu.. da ga jebeš ne ide..
alselone alselone 11:35 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Dragoljub je cak sarmantan sa svojom zahebancijom na temu koriscenja juznjackog narecja


Eto i Kosta simpatican sa svojim pravopisom, NOT.
alselone alselone 11:36 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

mada kako ćeš bosanštinu napraviti na šarmantu.. da ga jebeš ne ide..


VAT?

Tebi ovo nije sarmantno?
tadejus tadejus 11:42 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
VAT?Tebi ovo nije sarmantno?


pa jeste, nije da nije..
samo ipak su ovo kanda Banovići.. ne znam bilo bi li dopušteno ovako biti šarmantan u andjinom Beogradu?
ništa, čekam ja da andja presudi pa da vidim šta ću..
alselone alselone 11:44 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Andja je sarmantna.

angie01 angie01 11:54 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Andja je sarmantna.


SaRAmanTna, ba!


ne znam bilo bi li dopušteno ovako biti šarmantan u andjinom Beogradu?


ups, kom Andjinom, preplavilo to, pa preliva, pa jos nabedjuje da su starosedeoci lijeni i prljavi,...a i sve to zna bolje, kako je gde, kako treba, ne znam kako smo dosad preziveli, bona, ne pitaj, cista sreca,...a recimo za posao ii bilo kakve normalne "benfite", nema za ove prljave i lijene,....ili za Kosovare-izasla sad neka preporuka, da se po skolama sa pravom prvenstva zaposljavaju ljudi sa Kosoava, ima i neki od njih da su ovde na socijali i nekim placanjima, a u starom kraju im ide plata- samo da glasaju kako im se kaze,...ili na kumasina, pa je l oces radit ovje ili ondje, samo kazi, sve ce ti moj rodjo zavrsit.


edit- a mi bez rodje iz starog kraja, bez potrebnih patriJotskih brojanja, bez partijske podobnosti i sve sto je u taj etablirani paket slozeno- tako prljavi, lijeni i neupuceni u tajne zivota, mi smo samo za u pizdumaterinu, pa eto, celo leto docekujem "moj Beograd" iz kojekakvih pickimaterina.
angie01 angie01 12:03 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Eto i Kosta simpatican sa svojim pravopisom, NOT


da je samo pravopis....
tadejus tadejus 12:13 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
ups, kom Andjinom, preplavilo to, pa preliva, pa jos nabedjuje da su starosedeoci lijeni i prljavi,...a i sve to zna bolje, kako je gde, kako treba, ne znam kako smo dosad preziveli, bona, ne pitaj, cista sreca,...a recimo za posao ii bilo kakve normalne "benfite", nema za ove prljave i lijene,....ili za Kosovare-izasla sad neka preporuka, da se po skolama sa pravom prvenstva zaposljavaju ljudi sa Kosoava, ima i neki od njih da su ovde na socijali i nekim placanjima, a u starom kraju im ide plata- samo da glasaju kako im se kaze,...ili na kumasina, pa je l oces radit ovje ili ondje, samo kazi, sve ce ti moj rodjo zavrsit.edit- a mi bez rodje iz starog kraja, bez potrebnih patriJotskih brojanja, bez partijske podobnosti i sve sto je u taj etablirani paket slozeno- tako prljavi, lijeni i neupuceni u tajne zivota, mi smo samo za u pizdumaterinu, pa eto, celo leto docekujem "moj Beograd" iz kojekakvih pickimaterina.


ama bre andjo nek se nose svi odakle su došli..
pa ne moraju onda vala ni da uče da govore kako je normalno
gedza.73 gedza.73 12:56 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

ne znam kako im ta upustva o obraćanju izgledaju ali cjenim da nije da piše procjenite koliko joj je skupa garderoba pa spram toga prilagodite obraćanje..

Grešiš, Tadejus, ponekad namirišu. Da te ne gnjavim primerima, ima ih, neki su se i tragično završili.

Uđeš u neki od gmo nadnacionalnih restorana
-Dobar dan. Izvolite. kako mogu da vam pomognem?
-Hvala. Dođite nam opet.

kako naučiš tek svršenog srednjoškolca da sve to izgovori a ne možeš nekog sa još, minimum, pet godina školovanja?

Negde se u arhivama krije serija blogova o porodilištu koje je napisala Krugolina. Ima i jedan o ponašanju načelnika porodilišta tokom sastanka gde je Tomica Milosavljević (daleko od moralne gromade) morao da apeluje na dobro vaspitanje i doktorsku etikeciju
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:22 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

-Dobar dan. Izvolite. kako mogu da vam pomognem?

Кад чујем то извештачено 'како могу да Вам помогнем?', ја одмах налево круг.

Али има нешто још горе, а то је када људе који раде на касама самопослугама у Енглеској, а који не говоре енглески, макар не течно, натерају да купцу који је стигао на ред кажу 'Hello, how are you today?'. Наравно, резултат је без имало лежерности, текст некако преваљен преко уста, све као део дрила, и наравно убије и покушај неке лаке конверзације.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:29 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

evo, npr doks, dosao na ovaj sajt i pise ekavicom, a ni ne zivi ovde- meni ne smeta i da ne pise, kao ti i jos neki ovde, Dragoljub je cak sarmantan sa svojom zahebancijom na temu koriscenja juznjackog narecja- znaci, niko nikom niti spori niti zabranjuje, niti o tome diskutujemo, nego o pojavi da pojedinci forsiraju i posle dugogodisnjeg zivota u sredini sa drugacijim nacinim govora, svoj autenticni, koji se obicno spontano gubi i pretvara u taj iz okruzenja, ako se se svakodnevno slusa.

Морам да кажем да се код мене 'београдски' не котира високо (мада га говорим), а нарочито не онај какав је сада "ин". Ко би мењао свој природни нагласак за то?
kukusigameni kukusigameni 14:44 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

principessa_etrusca
evo, npr doks, dosao na ovaj sajt i pise ekavicom, a ni ne zivi ovde- meni ne smeta i da ne pise, kao ti i jos neki ovde, Dragoljub je cak sarmantan sa svojom zahebancijom na temu koriscenja juznjackog narecja- znaci, niko nikom niti spori niti zabranjuje, niti o tome diskutujemo, nego o pojavi da pojedinci forsiraju i posle dugogodisnjeg zivota u sredini sa drugacijim nacinim govora, svoj autenticni, koji se obicno spontano gubi i pretvara u taj iz okruzenja, ako se se svakodnevno slusa.

Морам да кажем да се код мене 'београдски' не котира високо (мада га говорим), а нарочито не онај какав је сада "ин". Ко би мењао свој природни нагласак за то?


Samo da se ubacim i kažem kako vi na bilo kom dijalektu isto zvuči.
Baš kao i pristojnost.
angie01 angie01 14:48 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

ama bre andjo nek se nose svi odakle su došli..
pa ne moraju onda vala ni da uče da govore kako je normalno


nije tebi lako s tobom,...kad bar ne bi druge smarala tako seljacki- a tvrdis da te drugi ne tretiraju kako dolikuje-...mislim, ti dosla i povracas po domacima, a posle vristis i nabedjujes, kako je u stvari obratno- ono, stvarno blesavo.

...sad tu u pet komentara po svakom sagovorniku, gde se tebi kaze jedno, a ti uporno ucitavas sve suprotno, ono sto ti navodno smeta- sem tebe, niko sve to ni pomenuo nije,.... al onda nema te tvoje price, pa ces ti tako da vrtis svoje i insitiras do prekosutra.
angie01 angie01 14:56 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?


Морам да кажем да се код мене 'београдски' не котира високо (мада га говорим), а нарочито не онај какав је сада "ин". Ко би мењао свој природни нагласак за то?


a izvini, a ko je pomenuo sta se i koliko kotira i da l se tebi sta ili ne???

originalna prica se vrti oko neprirodnosti insistiranja na necemu sto se spontano menja, cak i u kracem vremenskom roku, ne vezano za beogradsku sredinu, nego bilo koju,....e sad, sto i ti imas neku blesavu potrebu da se pridruzis pljuvanju bez razloga, sta cu ti ja.

angie01 angie01 14:56 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Samo da se ubacim i kažem kako vi na bilo kom dijalektu isto zvuči.
Baš kao i pristojnost



alselone alselone 15:07 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:22 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
...mislim, ti dosla i povracas po domacima...


Ко су 'домаћи'? Како се постаје 'домаћи'? О чему се овде уопште говори?


angie01 angie01 15:49 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

О чему се овде уопште говори?


e, hebigica sad,...kako si uopste bilo sta rekla, ako nisi ukacila o cemu se prica.


Ко су 'домаћи'?


pa pusti, to ovi najgori, prljavi i lijeni i nemaju pojma ni o cemu nista.


Како се постаје 'домаћи'?


kako gde, tamo gde si ti, tiho, polako, kuc, kuc, dobar dan, kako ste, je l vam ne bi smetalo,....pa sve pazis kako oni, pa tako i ti, ono, postujes pravila.

kod nas, tras vratima nogom, razgrnes sve ispred sebe, ne osvrces se, ne izvines, samo pogledom trazis gde ti je rodja, il kumasin,... pa kad se uglavis, onda krenes da seres po ovima koje si tu zateko i siris svoja pravila....i stalno podvriskujes, kako te eto ugrozavaju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:50 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01

a izvini, a ko je pomenuo sta se i koliko kotira i da l se tebi sta ili ne???

originalna prica se vrti oko neprirodnosti insistiranja na necemu sto se spontano menja, cak i u kracem vremenskom roku, ne vezano za beogradsku sredinu, nego bilo koju,....e sad, sto i ti imas neku blesavu potrebu da se pridruzis pljuvanju bez razloga, sta cu ti ja.

Овде се ради о више ствари, а мој претходни коментар се односи на естетику. Мени је говор који се форсира на РТС ружан, рогобатан и много ми пријатније звуче неки други говори. О укусима се не дискутује, можда ти баш волиш беееоградски.

Други аспект је да је ијекавица исто толико српски говор као и екавица. Западна Србија говори ијекавски, а у екавску средину је пре двадесетак година дошло неколико стотина хиљада прекодринских ијекаваца. Језик је жива ствар и подложан промени, а утицаји нису једносмерни. Где је утицај толиких ијекаваца?

Трећи аспект је да нема ништа лоше, неприродно или инсистантно у неговању свог изворног нагласка. Инсистантна је само језичка полиција.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:54 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
О чему се овде уопште говори?

e, hebigica sad,...kako si uopste bilo sta rekla, ako nisi ukacila o cemu se prica.

Анђо, то је било реторичко питање јер ти овде, под плаштом 'прилагођавања говору средине', продајеш једну стару причу о домаћима и придошлицама.

angie01 angie01 15:59 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

можда ти баш волиш беееоградски.


pa upravo si to htela da kazes,...a ja ti lepo odgovorila jos povodom tvog providnog uvoda- da se o tome uopste ne radi.
tess tess 16:00 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

originalna prica se vrti oko neprirodnosti insistiranja na necemu sto se spontano menja, cak i u kracem vremenskom roku, ne vezano za beogradsku sredinu, nego bilo koju,...


Ovo nije istina.
Poznajem minimum 10 ljudi u Bosni - prosvjetnih radnika, doktora i inženjera, iz Srbije, Makedonije, Cg.- koji su svoj radni vijek proveli sa nama i ostali vjerni (ije)ekavskom. I djeca im ako ne pričaju (ije)ekavski taj bosanski ijekavski ima akcent Gedže, Morave, Šumadije, Niša, Čačka il Zrenjanin, Ohrida, il Cg.

Neki od njih su i prosvetni radnici - kako rekoh - i (naši kućni prijatelji ako nisu komšije), profesor srpskog iz Čačka(!), nastavnik istorije, geografije, ček ovaj iz matematike je bio iz Vršca. Učiteljica iz Kragujevca, ej učitelj iz Banata..etc.

Poznajem dvoje ljudi, inženjera, bračni par, ona je iz Makedonije, on je iz Srbije, jedan sin im ima naglasak Makedonca a drugi priča kao Bajaga.

Poznajem i dvije žene, iz Slavonije i Zagorja i obe pričaju ijekavski kao od majke hrvatske rođene..jedna kaže "A Isusa ti", kad se naljuti.
I Crnogorac je bio nastavnik srpskog i do dan danas nije prestao pričati crnogorski ijekavski..sin mu nalik njemu vala kooo..

I za tu Tadejus na koju ste nešto počesto tako raspekmežene i isfolirane osjetljive (pasivno je agresivna il tako neki dvoličan razq navedete), dal je ona rekla da smrde samo ljudi iz Srbije il je u toj masi bilo moguće i da je poneki Bosančeros, Kninjanin, Hercegovac, Ličanin? Pitam..

Angie, da se na glavu posadiš taj smrdljiv kultur-fašizam ne možeš sakriti. Al na glavicu, Beograđanko.

Neću se nastavljati prepirati, sa tobom. Imam pametnija posla. A i nisam za sebe nikad, ni u šali, rekla "ma mi glupi Bosanci", kako da ti objasnim..
angie01 angie01 16:13 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Анђо, то је било реторичко питање јер ти овде, под плаштом 'прилагођавања говору средине', продајеш једну стару причу о домаћима и придошлицама.



upravo suprotno, mi- ne ja, smo pricali o jednoj bezazlenoj temi,gde niko nista nije ni pokusavao da proda, jer nismo pricali o jednoj odredjenoj sredini, nego o pojavi, a tadjeus i ti ste je pretvorile u vecitu, uobicajenu kuknjavu....pri tome, tvoj dodatak sa niskim kotiranjem beogradskog govora je stvarno tezak blazirani srac, koji prvi put u pricu uvodi neko vrednovanje bilo kog narecja, sto pre tebe niko nije ni pokusao.

...bilo retoricko pitanje ili ne, podvukla si upravo sve pogresno, kao i obicno kada izvrces stvari, pa sam ti odgovorila bukvalno, iako znam da to ni nije tvoja ideja, da shvatis, samo koristis priliku za podmetanje svojih pamfleta.

alselone alselone 16:17 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

A i nisam za sebe nikad, ni u šali, rekla "ma mi glupi Bosanci", kako da ti objasnim..


Što, super je zezati se na svoj račun. Moj drug hercegovac kad uđe u kanc javlja se za "zdravo ljudi, zdravo hercegovci".
angie01 angie01 16:21 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Poznajem minimum 10 ljudi u Bosni



pa sta, ja mogu isto tako da ti nabrojim gomilu suprotnih primera i nikom nista, niti je bilo nesto, dok nije izvratnje krenulo,

sa ciljem da se ucita ovo,


Angie, da se na glavu posadiš taj smrdljiv kultur-fašizam ne možeš sakriti. Al na glavicu, Beograđanko.


iako nisam samo ja u diskusiji zastupala tezu o podloznosti nacinu govora sredine u kojoj duze boravis,...niti se o Beogradu govorilo, nego o pojavi,

al sve to nije ni bitno, jer iako,


Neću se nastavljati prepirati, sa tobom. Imam pametnija posla.


nisi mogla u toj tvojoj sitnoj dusi da preskocis ponudjeni slagvort- iako lazan.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:22 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
pri tome, tvoj dodatak sa niskim kotiranjem beogradskog govora je stvarno tezak blazirani srac, koji prvi put u pricu uvodi neko vrednovanje bilo kog narecja, sto pre tebe niko nije ni pokusao.
...bilo retoricko pitanje ili ne, podvukla si upravo sve pogresno, kao i obicno kada izvrces stvari, pa sam ti odgovorila bukvalno, iako znam da to ni nije tvoja ideja, da shvatis, samo koristis priliku za podmetanje svojih pamfleta.


Да те подсетим, написала си и ово:

kako gde, tamo gde si ti, tiho, polako, kuc, kuc, dobar dan, kako ste, je l vam ne bi smetalo,....pa sve pazis kako oni, pa tako i ti, ono, postujes pravila.

Можда и куц, куц, па да сачека да Анђа каже 'напред'?

И о каквом вредновању наречја ти говориш? Одрасла сам у Београду, говорим београдски и да ли имам право да ми се "београдски који форсира РТС" не свиђа? Можда немам?
alselone alselone 16:28 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01 angie01 16:38 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Можда и куц, куц, па да сачека да Анђа каже 'напред'?


pa tamo tebi nije nikakva Andja rekla napred, tako da ne seri, nego si znala da drugacije ne bi opstala, u smislu da dodjes i krenes da im zavodis neki svoj red, pa to nigde ne ide tako.



И о каквом вредновању наречја ти говориш?


rekla si da se kod tebe beogradski slabo kotira, a posle dodala onaj sa rts-a- imas pravo da ti se ne svida, ja ti rekoh da niko drugi nikakvo vrednovanje pre tebe nije spomenuo, niko nije rekao, ovo je ruzno, ovo je lepo, meni se ono ne kotira bas najbolje, je l kapiras?:)))
angie01 angie01 16:41 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?javascript:;

alselone


sta ti sada sa prve linije, seo u publiku- pa evo i ja cu, i onako je sve vec jasno i ranije vidjeno, jos da dodje uobicajena ekipica i to je taj skec.

tako da, pomeri se malo,


tess tess 16:44 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

nisi mogla u toj tvojoj sitnoj dusi da

Gospodžo, popušiš mi krupan razq, ijekavski.
alselone alselone 16:47 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

krupan razq

tess tess 16:50 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
A i nisam za sebe nikad, ni u šali, rekla "ma mi glupi Bosanci", kako da ti objasnim..


Što, super je zezati se na svoj račun. Moj drug hercegovac kad uđe u kanc javlja se za "zdravo ljudi, zdravo hercegovci".

Auu velik sam ja zezator. :)
angie01 angie01 16:53 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Gospodžo....


sta se zalis onda na kultur fasizam!?
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:57 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

rekla si da se kod tebe beogradski slabo kotira, a posle dodala onaj sa rts-a- imas pravo da ti se ne svida, ja ti rekoh da niko drugi nikakvo vrednovanje pre tebe nije spomenuo, niko nije rekao, ovo je ruzno, ovo je lepo, meni se ono ne kotira bas najbolje, je l kapiras?:)))


Анђо, зашто ти мислиш да ијекавци треба да пређу на екавицу, а не обрнуто?
angie01 angie01 17:22 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Анђо, зашто ти мислиш да ијекавци треба да пређу на екавицу, а не обрнуто?


molim te podseti me gde sam ja to rekla, gde sam uopste nesto protiv nekog nacina govora rekla bilo sta?...
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:24 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
Анђо, зашто ти мислиш да ијекавци треба да пређу на екавицу, а не обрнуто?

molim te podseti me gde sam ja to rekla, gde sam uopste nesto protiv nekog nacina govora rekla bilo sta?...

Твоје експлицитно промовисање прилагођавања говора средини у коју се дошло, у овом је конкретном случају имплицитно промовисање преласка са ијекавице на екавицу.

Шта је требало да покаже пример лекторке која је говорила 'тврди' херцеговачки, а ти мислиш да се радило о 'неком инсистирању'? Јеси ли тај пример навела као позитиван или као негативан?
emsiemsi emsiemsi 18:54 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

tess
originalna prica se vrti oko neprirodnosti insistiranja na necemu sto se spontano menja, cak i u kracem vremenskom roku, ne vezano za beogradsku sredinu, nego bilo koju,...


Ovo nije istina.
Poznajem minimum 10 ljudi u Bosni - prosvjetnih radnika, doktora i inženjera, iz Srbije, Makedonije, Cg.- koji su svoj radni vijek proveli sa nama i ostali vjerni (ije)ekavskom. I djeca im ako ne pričaju (ije)ekavski taj bosanski ijekavski ima akcent Gedže, Morave, Šumadije, Niša, Čačka il Zrenjanin, Ohrida, il Cg.

Neki od njih su i prosvetni radnici - kako rekoh - i (naši kućni prijatelji ako nisu komšije), profesor srpskog iz Čačka(!), nastavnik istorije, geografije, ček ovaj iz matematike je bio iz Vršca. Učiteljica iz Kragujevca, ej učitelj iz Banata..etc.

Poznajem dvoje ljudi, inženjera, bračni par, ona je iz Makedonije, on je iz Srbije, jedan sin im ima naglasak Makedonca a drugi priča kao Bajaga.

Poznajem i dvije žene, iz Slavonije i Zagorja i obe pričaju ijekavski kao od majke hrvatske rođene..jedna kaže "A Isusa ti", kad se naljuti.
I Crnogorac je bio nastavnik srpskog i do dan danas nije prestao pričati crnogorski ijekavski..sin mu nalik njemu vala kooo..

I za tu Tadejus na koju ste nešto počesto tako raspekmežene i isfolirane osjetljive (pasivno je agresivna il tako neki dvoličan razq navedete), dal je ona rekla da smrde samo ljudi iz Srbije il je u toj masi bilo moguće i da je poneki Bosančeros, Kninjanin, Hercegovac, Ličanin? Pitam..

Angie, da se na glavu posadiš taj smrdljiv kultur-fašizam ne možeš sakriti. Al na glavicu, Beograđanko.

Neću se nastavljati prepirati, sa tobom. Imam pametnija posla. A i nisam za sebe nikad, ni u šali, rekla "ma mi glupi Bosanci", kako da ti objasnim..

Браво Тесс !
Ма, Тесс када каже, то је речено.
Успут --- ова Тадејус је стварно смор.
Успут 2 --- Србин је мио одакле год био !
gedza.73 gedza.73 18:59 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Ima svega. mog klinca je pokušala da provocira grupa (mala) vršnjaka (predgrađe) da je seljak (dete sa sela).
Pojasnim mu ja da je to normalno, da se uopšte ne uzbuđuje.
Sreća što sam jednom odgledao neki dokumentarac a on se zadesi kod kuće dok je išla repriza.
U emisiji pokazuju selo na Kosovu, skoro opustelo, svi se preselili u Kragujevac (većina u predgrađe pod nazivom 'Palestina').
Kuće čatmare (drvo, blato, balega, slama), ograde od trnja i vrzine, selo iz srednjeg veka
-Može da se desi da su roditelji nekog od tih klinaca odrasli baš u ovakvim kućama i vukojebinama pa sad malo pokušavaju da preskoče par stepenika.
Pred kraj emisije pokazuju čoveka koji se vratio iz Kg-a, on i žena sa decom, sami u tom selu, priča svoju priču kako je zaključavao kuću kad je odlazio i kako je bio srećan kad se vratio.
Ispričao je još svašta nešto a klincov kaže
-Sviđa mi se ovaj čovek.
-Eto, vidiš, ima gi i ovaki i onaki.

Mada nije loše da malo pokaže zube, nema razloga da on iskijava tuđe komplekse.

Кад чујем то извештачено 'како могу да Вам помогнем?', ја одмах налево круг.

Али има нешто још горе, а то је када људе који раде на касама самопослугама у Енглеској, а који не говоре енглески, макар не течно, натерају да купцу који је стигао на ред кажу 'Hello, how are you today?'. Наравно, резултат је без имало лежерности, текст некако преваљен преко уста, све као део дрила, и наравно убије и покушај неке лаке конверзације.

kad ne može drugačije neka bude izveštačeno.

Plan, da se vratimo na blog, koji je postavio Kukusugameni uopšte nije loš.
Prvi korak, moglo bi se videti šta će ispasti od toga na duže staze.
Nije bolno 'dobar dan, ja sam taj i taj, kako mogu da vam pomognem'.

Ima ljudi koji se bukvalno tako i ponašaju i problem nije u njima problem je u onima iz kojih provejava 'š'o si doš'o?'



alselone alselone 19:01 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

gedza.73 gedza.73 19:11 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

da zbijemo ženske redove? Onaj vic o još jednom krugu da ne pomisli da sam laka?

emsiemsi emsiemsi 19:12 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

gedza.73
da zbijemo ženske redove? Onaj vic o još jednom krugu da ne pomisli da sam laka?


Од Тадејус одбране нема !
Боље се предати одмах.
gedza.73 gedza.73 19:18 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Од Тадејус одбране нема !

Za Tadejus jedna ijekavska

Haj, dosla Drina, haj, dosla Drina
od brijega do brijega, draga moja
od brijega do brijega
tess tess 19:37 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Успут --- ова Тадејус је стварно смор.

Ma, ne. Nije spletkarošica. Mislim da je privatno drugarčina.
tess tess 19:42 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Sviđa mi se ovaj čovek.

:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:09 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

kad ne može drugačije neka bude izveštačeno.

Геџо, на српском се каже 'Изволите, шта Вам треба?' или 'Изволите, шта могу да урадим за Вас?, а не 'Како могу да Вам помогнем?'.

'Помоћ' је оно што за тебе ради лекар, психотерапеут, социјални радник, ватрогасац итд, не продавачица.
alselone alselone 20:18 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Геџо, на српском се каже 'Изволите, шта Вам треба?' или 'Изволите, шта могу да урадим за Вас?, а не 'Како могу да Вам помогнем?'.


To se odomacilo iz engleskog, iz filmova. Slicno kao i "Moje ime je" umesto "Ja se zovem".
gedza.73 gedza.73 20:23 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

а не 'Како могу да Вам помогнем?'.

'Помоћ' је оно што за тебе ради лекар

O tome je blog
Oču reči da ako nauče prodavce zašto ne bi i doktore
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:11 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Mada nije loše da malo pokaže zube, nema razloga da on iskijava tuđe komplekse.


E tacno tako.

A nadam se da se slazes da ide u oba pravca.

Opet, mnogo cesce se potencira ovaj drugi pravac o iskompleksiranim Beogradjanima dok se sa izvesnim simpatijama gleda na ove druge kad silje qrc i istresaju svoje komplekse (koji god da su).

Na primer:

- I za tu Tadejus na koju ste nešto počesto tako raspekmežene i isfolirane osjetljive.
- Angie, da se na glavu posadiš taj smrdljiv kultur-fašizam ne možeš sakriti. Al na glavicu, Beograđanko.

A sta bi Beogradjanka bila do raspekmezena, isfolirana?
I kultur-fasista..

Da se ne lazemo, kultur-fasizam se odmah najlakse zalepi za Beograd a kad isti seva s druge strane onda se to zove ___ kako? (ali vecina na to ne reaguje uopste, jok, deli preporuke)



angie01 angie01 21:18 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Твоје експлицитно промовисање прилагођавања говора средини у коју се дошло, у овом је конкретном случају имплицитно промовисање преласка са ијекавице на екавицу.


vidi, uporno pokusavas da prodas muda za bubrege, ponovila sam vise puta ono sto je ocigledno iz razgovora u koji si se prvo blesavo ubacila pokusavajuci da opravdas i podrzis tadejus u njenoj, ne prvi put i na isti nacin vodjenoj diskusiji, gde ona svojim komentarima vredja druge, a potpm ih proziva da u stvari oni to rade,...i to sto si se ustremila na mene licno, a ne na sve ostale koji su izneli veoma slicno misljenje- ako ti vec ono smeta:))),potpuno ignorisuci veoma ociglednu stvar, da je ono izreceno bez bilo kakve namere, a najmanje te koju konstantno podmeces.

te sam ja prvo i rekla, kako sama krenem da govorim ijekavicom i to onom u zavisnosti kakva se u kraju u kome boravim govori,( i ne samo to, nego pohvatam sve lokalizem i jos ih neko vreme po pvratku koristim) znaci, nigde nisam protiv iste rec izustila, a ti jos koristis rec eksplicitno ne bi li podvukla upravo suprotni- bas funjarski.

lektorku koju sam pomenula je slucaj koji je najslikovitiji za ono o cemu smo pricali, a da ga ja znam, znaci neko 40 godina nije pomerio zericu svog izgovora u sredini u kojoj se drugacije govori, a pri tome je strucnjak za jezik- veoma cudno,...i to bi bilo to....jer evo, npr, imam prijateljice iz Kikinde, koje su vrlo brzo prestale da govore njihovim sosinskim nacinom, al zato kada odu na samo tri dana u stare krajeve i kada se vrate, opet par dana govore tako- sve savim sponatno, o tome je cela prica.

a ti, pored ovoga sto ti rekoh, jos pokazujes veoma jajarski trip, ono, kada sama pokusavas da isterujes te svoje perverzije- razlicite vrste, veoma si obazriva i cim ti se skrene paznja, odmah si u fazonu, jao nisam mislila tako, nisi razumela, a kada imas podrsku, ledja, kako se to vec kod nas kaze, onda naprasno ojacas u napadu- bas neki nestabilan karakter.
angie01 angie01 21:29 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Opet, mnogo cesce se potencira ovaj drugi pravac o iskompleksiranim Beogradjanima dok se sa izvesnim simpatijama gleda na ove druge kad silje qrc i istresaju svoje komplekse (koji god da su).


pa, nas blogokolega je to nazvao, konacno izbalansilanim blogom....:)


hvala ti!
angie01 angie01 21:34 02.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Геџо, на српском се каже 'Изволите, шта Вам треба?


cekaj, sad ovde ne igra to da je jezik ziva stvar, da se menja?....ti po potrebi menjas stanovste, a za isti princip, kada ti treba istu stvar pakujes desno, a kada ti je potrebna levo, nije problem da je spakujes tamo:))))
tess tess 07:21 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Da se ne lazemo, kultur-fasizam se odmah najlakse zalepi za Beograd a kad isti seva s druge strane onda se to zove ___ kako? (ali vecina na to ne reaguje uopste, jok, deli preporuke)

Na sreću ste i ti i Beogradžanka (falilo je dž, ne đ) blistave inteligencije, pa ste odmah primjetile i stereotipiju - u mojim ijekavskim riječima - kad se obratih staroj (od: svima znanoj) beogradskoj kultur-fašistkinji, na ovom mjestu. Fino.

p.s. razmaženost i foliranje ima smisao (i lica), kad bih ja imala živaca da obrazložim: kako i zašto je u priči Tadejus ta od koje ste ugrožene. Ali, nemam živaca. Za Tadejus rekoh da nije spletkarošica (da dodam: nije licemjer i nije kilava), i idemo dalje.

p.p.s. Angie, kme, kme..
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:34 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

angie01
Геџо, на српском се каже 'Изволите, шта Вам треба?

cekaj, sad ovde ne igra to da je jezik ziva stvar, da оse menja?....ti po potrebi menjas stanovste, a za isti princip, kada ti treba istu stvar pakujes desno, a kada ti je potrebna levo, nije problem da je spakujes tamo:))))

Чекај ти, хоћеш да кажеш да не препознајеш насиље које мултинационале спроводе над српским (и другим језицима) тако што буквално преводе приручнике за особље са енглеског, а онда спроводе дрил?
alselone alselone 07:55 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Vas tri šašavice i dalje nastavljate.

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:09 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Vas tri šašavice i dalje nastavljate.

Алсе, од профилисања пацијената на први поглед од стране лекара, на основу пола, година, претходне дијагнозе, занимања итд, дошли смо до профилисања и дискриминације ијекаваца у Београду.

А та дискриминација је сувише озбиљна тема да би се тривијализовала, макар и добронамерно и шаљиво, и сводила на pillow fight.
alselone alselone 09:20 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

OK, slazem se da je tema ozbiljna ali mene posmatraj kao onog smaraca u drustvu koji voli da se ubaci sa glupostima na svaku temu. Ali dobro, necu nastavljati glupostima dalje.

Uglavnom, ja sam svoje rekao, tj. o sebi rekao. Da li prave diskriminacije ima? Mislim da nema. Ima samo stereotipa jednih o drugima, ali to je bilo i dok smo bili u velikoj drzavi, bice i ubuduce i ima svuda na svetu.
angie01 angie01 09:52 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

Beogradžanka


njao bre, tes, tvoja patoloska vezanost za mene, sa sve prostackim ispoljavanjem komplekasa je bas dosadna- rekoh ti vec,...a pri tome si u zabludi, al zescoj,

ja licno protiv Tadejus nemam nista, cesto se slazem sa time sto kaze, nekada joj dam i preporuku,....ono sto mi je pak skroz bez/veze i sto je obicno razlog njenih konflikata sa svima, ne sa mnom, je njen nacin komunikacije, koji bi se sveo na to da uvek kontrira, dajuci pri tome negativne kvalifikacije na ovaj ili onaj nacin sagovorniku, cak i u situacijama gde je to besmisleno- nije bitan razlog,( al recimo da je jedan o najzanimljivijih, da mnogo manje zna o tom necem spornom od sagovornika kome je skocila u oci)...i sve to prilicno agresivno,....pa u zavisnosti od toga ko je pitanju, krene da insistira ili da izvrce.

mozda bi sve to izgledalo drugacije, da se prica uzivo- verovatno, ali je ovde izgleda upravo ovako- neko isprica nesto sto je fakat, a ona dodje i vikne, ma nemoj mi to pricat, kako to uopste moze da je tako,kada je upravo suprotno, evo ja znam bolje, a ti da nisi, pa neka etiketa,...

pe- je nekada bila pristojna i pisala dobre komentare, bez obzira da l se ja sa njima slagala, uvazavala sam je kao sagovornika, da bi se posle projekta sa fk u kome je dobila podrsku za ono sto je njeno glavno polaziste, potpuno razotkrila i sada svo ovo njeno perfidno pernemaganje u poksujau da dokaze nesto sto ne stoji, za mene nema vise nikakvog znacaja.

dok ti tes, imas neki ozbiljan problem,...sa toliko besmislene mrznje ispoljavas neku opsesivnost prema tebi nepoznatoj osobi,...mislim, vazi, mislis o necemu nesto drugo, kazi,...kave to brate veze ima sa mnom, ja mislim nesto drugo i sta te zabole, ako vec ne mozes pristojno da razmenist to misljenje,....ili popi lekic.
tess tess 10:23 03.09.2016

..

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:28 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
OK, slazem se da je tema ozbiljna ali mene posmatraj kao onog smaraca u drustvu koji voli da se ubaci sa glupostima na svaku temu. Ali dobro, necu nastavljati glupostima dalje.

Uglavnom, ja sam svoje rekao, tj. o sebi rekao. Da li prave diskriminacije ima? Mislim da nema. Ima samo stereotipa jednih o drugima, ali to je bilo i dok smo bili u velikoj drzavi, bice i ubuduce i ima svuda na svetu.

Па нисам ни ја нека учитељица која шаље у ћошак оне који се смеју на часу.

Ја, као "рођена Београђанка" (а богами и од оних чији су преци били у Београду пре 1930, наравно, све док не дођемо до оних предака који су ту дошли), веома сам осетљива на идеју неких других рођених Београђана да тај град некако не припада свима који желе или морају да у њему живе, без обзира ко су и одакле су и да ли су екавци или ијекавци.

Драго ми је да мислиш да дискриминације нема, мада су мени узнемирујући ови ниски тонови о "природности прилагођавања говора" иза којих вири наметање норме, и како Тес одлично рече, култур-фашизам.
tess tess 11:29 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

мада су мени узнемирујући ови ниски тонови о "природности прилагођавања говора"

Ovako napisano zvuči i satirično. :)
Iako je u osnovi jezivo.

Pazi, ona je bila na Jahorini i tamo su mali Bosančići i Bosančice trčkarali po travi i brdašcima i verali se po drveću i na nekom njoj mnogo smešnom naglasku pričali. Bili su tako slatki i divlji. I ona je u povratku do Beograda ponavljala: mlijeko, bijelo, lijepo..

I sad, nakon 30 i kusur godina razmišlja: Ali zašto ti nekad slatki i divlji Bosančići i Bosančice (koji su poodrasli u glupe Bosance iz vica) danas ne pričaju lepo, belo, mleko, kao svi, kao sav pristojan svet, to je tako prirodno...bilo bi dovoljno da osluškuju svet oko sebe i ponove par puta kao ona onomad kad se vraćala sa Bjelašnice, ček Igmana, ah ne, Jahorine, dobro, sve je to isto..
tadejus tadejus 11:55 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

alselone
Da li prave diskriminacije ima? Mislim da nema. Ima samo stereotipa jednih o drugima, ali to je bilo i dok smo bili u velikoj drzavi, bice i ubuduce i ima svuda na svetu.


nažalost to tako nije.. to kad ti neko može na ulici iz čista mira vikati da ideš odakle si došao to više nije samo stereotpi.. tu se radi o nečemu znatno gorem..
a gorim ga čini i to što ti, kao nekakva elita tog društva, odbijaš da vidiš koliko je to bijedno po to društo i koliko je važno od toga se distancirati..
ne distanciraš se..
samim tim što svodiš takve stvari u isti koš sa vicevima o lali koji loše jebe ne distanciraš se..
a onaj andjin gebelsovski rent gore da ne pominjem..
i sad nije čudno što ima ljudi kojima je gebels idejni vođa, toga je u evropi sada cjenim jedno 50% ako ne više..
problem je što je ovde ljudima normalno da se čak iskreno ubjeđuju da su zapravo liberali.. samo eto ta omalena grupacija ljudi zvana svi izbosne a sad bogme i s kosova, e pa oni ne zaslužuju taj liberalizam..
brate dno crno suvo..
ajd sad kapiram da ja baš i nisam neki lik koji može da izazove sažaljenje.. da me još znaš uživo tek ti to ne bi palo na pamet..
ali ako meni takvoj neko na ulici hoće dobaciti da idem odakle sam došla, pa mogu samo da zamislim kako prolazi neka malo odrpana, malo debeljuškasta, ružnjikava, omalena sestra bosanka..
ta se ni u ludilu neće usuditi da ne upiše andjin gebels kurs za prekonoćno sakrivanje ijekavice..
djeca nam rastu u prave male fašiste.. ko od kuće nije ponjeo do trećeg dana u školi je naučio šta je ciganin.. i naravno zaobilaziće u najširem mogućem luku..
sestrić je upravo krenuo u školu u beogradu.. govori najčistijim bosanskim mogućim..
eto vidjećemo kako će proći ali nešto slutim da će dijete (inače izrazito komunikativan i veseo) ćutati tri mjeseca dok ne progovori na čistom beogradskom..
takvi smo..
a sad ti možeš da guslaš kako toga ima svugdje..
pa ima i gore..
a ima i mnogo bolje i valjda tome treba težiti a ne gebelsovštini
emsiemsi emsiemsi 12:09 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

tess
Успут --- ова Тадејус је стварно смор.

Ma, ne. Nije spletkarošica. Mislim da je privatno drugarčina.

I ja sam !
emsiemsi emsiemsi 12:11 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

tess
nisi mogla u toj tvojoj sitnoj dusi da

Gospodžo, popušiš mi krupan razq, ijekavski.

Ma, nema to dok Tess ne kaže !
alselone alselone 15:52 03.09.2016

Re: Предрасуде према сестрама?

ekipa,

rekao sam sta sam rekao, nista dalje, nista sire. iza toga stojim i dalje, cudno mi je kada ljudi insistiraju na svom govoru posle 30 godina. e, sad, sto se tice svih ostalih ucitavanja, namernog iskrivljivanja recenog, namernog pogresnog tumacenja, vrdanja sta sam ranije govorio (da sam prakticno proterivao), sto se svega toga tice, mozete da mi stavite soli narep. ali i tada ce me nervirati kada se neko dere i za nosenje klime govori "docerati". to nije kultur fasizam, to je verbalna higijena.

da jos malo pojasnim, mene ijekavica ne nervira per se, sto se nje tice samo mi je zanimljivo kako je se ljudi drze tokom celog veka u kontra srediti, ali me nervira ono sto ponekad ide uz nju, tzv. kretensko-brdski nacin govora i ophodjenja. e, to mi bas smeta.

i molim vas samo dalje da ne gnjecite ovo sto sam rekao, mozemo lepo razgovarati ako hocete.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana