Društvo| Kultura| Mediji| Umetnost| Život

Herst u Novom Sadu: Otužni balkanski spektakl

Nebojša Milenković RSS / 10.09.2016. u 17:29

Povodom izložbe Nova religija u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine

Dugo najavljivana izložba Demijana Hersta, jedne od najkontroverznijih umetničkih zvezda današnjice, otvorena je u MSUV uz podeljene reakcije javnosti — od odobravanja, pa do oštrih protesta kojih nije manjkalo ni tokom samog čina otvaranja izložbe.

DABETIC-1.18838.jpg

Saglasimo li se da je kontinuirana proizvodnja i konzumacija spektakla dominantan ideološki, ekonomski, pa i medijski obrazac po kom funkcioniše svet u kom živimo — Herst u Novom Sadu mogao bi nam zaista zaličiti na onaj monolit iz Kjubrikovog filma koji se, neočekivano i ničim izazvano, spustio među (da ne kažemo baš majmune) umetničke i medijske domoroce — kako je pojavu ovog umetničkog čuda u našoj sredini opisao jedan od viđenijih protestanata okupljenih ispred MSUV. Naravno, ovakvom stavu prirodno se suprotstavlja tvrdnja da je za našu umetničku sredinu iznimno važno da vidi izložbu jednog velikog umetnika današnjice. Apsurdno ili ne — oba ova naizgled suprotstavljena stava su potpuno tačna.

Izložbu Nova religija iz 2005,(pre Novog Sada prikazanu i u Banja Luci, Skoplju, Gdanjsku, Oslu, Solunu, Atini, Moskvi i Veneciji), čine 44 grafike (u tehnici sito-štampe) i četiri skulpture koje, po Polu Stolperu kustosu izložbe (vlasniku izloženih radova!?), funkcionišu kao ciklus fresaka od Stvaranja sveta do Strašnog suda. Otuda će oni koji su zavedeni medijskom pompom očekivali da u MSUV vide slavne Herstove životinje u formaldehidu ili lobanje optočene dijamantima brzo shvatiti kako su promašili i muzej i zemlju — pošto je na izložbi Nova religija koja se organizuje zajedno sa British Council-om prikazano tačno ono i tačno onoliko koliko je naša, institucionalno (muzeološki) i ekonomski devastirana sredina, u ovom trenutku u stanju da ugosti. Prevedeno: reprezentativniji Herst košta mnogo više!

 

Herst kao superstar

Ko je, zapravo Demijan Herst? Umetnik kome je od same pojave na art sceni — izložbom Zamrznuti kadrovi (Freeze) koju je 1988. kao organizator i kustos s grupom kolega održao u praznom lučkom skladištu na dokovima Temze u istočnom Londonu — naprosto bilo suđeno da postane slavan. Izložbom Freeze na medijsku scenu stupila je neformalna grupa Mladi britanski umetnici kojoj pripadaju i Sara Lukas, Trejsi Emin, Fiona Rej, Geri Hjum, Markus Harvi i drugi. Zvezdani trenutak generacijske slave svakako je bila izložba Senzacija: Mladi britanski umetnici iz Sači kolekcije (Sensation) koja je 1997. postavljena u londonskoj Kraljevskoj akademiji, na kojoj Herst izlaže svoje najpoznatije delo Fizička nemogućnost smrti u umu nekoga ko je živ (The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living), sačinjeno od tigar ajkule dužine 4,3 metra, izložene u akvarijumu napunjenim formaldehidom. Senzacija je to zaista i bila te kao takva do danas spada među najuticajnije i najkontroverznije izložbe našeg vremena. Obeležena radikalnim stavom prema realnom životu, reklamirana napisima poput Jurišnici umetnosti napali bastion tradicije, ova izložba u prostor visoke kulture uvodi do tad nepoželjne medijske teme poput nasilja, zlostavljanja dece, masovnih ubistava, ženske masturbacije i promiskuiteta — inaugurišući novi tip umetnika selebritija, čiji rad i život postaju neodvojivi od glamura visokog društva. Kao najistaknutiji uživalac generacijske slave, Herst odmah shvata da smisao i ciljevi nove umetnosti leže u što tešnjoj saradnji sa medijima, krupnim kapitalom, kolekcionarima ali i British Council-om koji upravo Mladu britansku umetnost prihvata kao svoj glavni izvozni kulturni proizvod.  

Istražujući sposobnost društva da asimilira incident kao umetnički žanr, svojim konceptualnim realizmom Herst se vanredno inteligentno i medijski pismeno poigrava s potrebom savremenog društva za proizvodnjom i konzumacijom (masovnih) spektakala. Njegova umetnička strategija otuda je i zasnovana na stalnim razmicanjima granica (umetničkog) apsurda: koketiranjem sa kičom, provokacijom, brutalnošću te vešto podgrevanom intelektualnom tenzijom, konfliktima i kontroverzama. Direktnost i šokantnost njegove tigar ajkule, na neki način najavile su ranije instalacije sa životinjama, poput rada Hiljadu godina (A Thousand Years) iz 1990. u kom Herst, prikazuje zaokružen životni ciklus, izlažući leglo crva koji se na izložbi pretvaraju u muve koje preživljavaju hraneći se odsečenoom kravljom glavom, u podnožju instalacije izloženoj u lokvi vlastite krvi. Trenutkom sletanja na grejna tela, kojima umetnik pospešuje razvoj i završetak njihove kratkotrajne životne i umetničke slave, naposletku umiru (bivaju sprženi) i sami insekti. Takođe, slavna je i instalacija Majka i dete (Podeljeni) iz 1993.u kojoj izlaže mesarski prepolovljenja tela (polutke) krave i teleta. Radovi sa životinjama i insektima Herstu su obezbedili i stalnu pažnju društava za zaštitu životinja koja su svojim protestima obeležila mnoge njegove izložbe, garantujući im ujedno i dodatnu pažnju javnosti. No, kao što tela Herstovih životinja, uprkos brojnim konzervatorskim zahvatima ipak polako propadaju i trunu — tako i njegova umetnička slava svoju kulminaciju doživljava 2007. radom Za ljubav boga koji čini lobanja optočena 8.601 dijamantom, čija je izrada koštala neverovatnih 40 miliona funti (kasnije prodata za 50) postajući najskuplji umetnički rad ikada stvoren.  

Na tragu Vorholovog Factory-ja, tretirajući novac kao umetnički material, Demijan Herst najbogatiji je umetnik današnjice: vlasnik je Newport Street Gallery gde izlaže dela iz svoje kolekcije kao i kompanije Science Ltd  u kojoj više od 150 mladih slikara, pod budnim okom obezbeđenja, štancuje njegove slavne tačkaste i ostale slike. Produkt te fascinantne finansijske, ali svakako zalazeće umetničke slave, je i izložba Nova religija — ne samo zato što su na njoj, izuzmemo li četiri instalacije (skulpture) koje predstavljaju neubedljive reminiscencije Herstovog ranijeg rada, izloženi grafički otisci poput onih kakvi se, na primer, mogu kupiti po suvenirnicama većih svetskih muzeja — već zato što je, nekad brutalna, šokantna, revolucionarna i direktna, simbolika Herstove umetnosti danas postala dosetničarski prozaična i suštinski banalna. Najintrigantniji segment izložbe svakako je dokumentarni film Razmišljanja, stvaralaštvo, život iz 2012. (koji se, uzgred, može pogledati i na umetnikovom veb sajtu). Sve u svemu izložba u MSUV možda se najpreciznije može opisati rečima: Hteli ste spektakl – eto vam ga!

DABETIC-2.18839.jpg

Herst i nova srpska umetnička elita

A da sve protekne u herstovskom duhu pobrinuli su se uprava i producenti izložbe iz MSUV, odnosno grupa umetnika i (neo)levičarskih aktivista okupljenih oko Fejsbuk stranice Protiv Izložbe Hersta!  Naime, iako nedeljama pozivanu na otvaranje, publiku su ispred Muzeja dočekala patrolna kola policije, vozila hitne pomoći i unajmljeno obezbeđenje koje je veći deo posetilaca ostavilo ispred Muzeja ili u njegovom ulaznom holu i dvorištu — dok se samo otvaranje za odabrane zvanice i elitu u prisustvu pokrajinskog premijera Igora Mirovića i britanskog ambasadora Denisa Kifa, odvijalo na spratu zgrade uz prenos preko video bima u dvorištu Muzeja (uz neadekvatnu ozvuku). Tokom govora britanskog ambasadora aktivisti su u prizemlju zgrade pokušali da pročitaju proglas protivljenja politici države, pokrajine i grada zato što se “javnim sredstvima i resusrima daje bezuslovna podrška krupnom kapitalu koji manjinu čini sve bogatijom dok većina stanovništva, među kojima su i radnici u kulturi, postaje sve siromašnija”, posebno prozivajući muzej “zato što servilno i nekritički promoviše kao najveću umetničku vrednost rad verovatno najšpekulantskijeg i najbogatijeg umetnika svih vremena”. Uz parole “Ovakva kultura je korporativno smeće”, i “NE korporativnoj kulturi, NE servilnim institucijama, NE buržoaskoj umetnosti ”, ideja protestanata bila je da publiku pozovu da stavljanjem crnog poveza preko očiju iskaže protest “protiv onoga što ih ugnjetava” i čemu “svojim pogledima upisuju dodatnu vrednost”. Sam protest onemogućilo je obezbeđenje koje je protestante brutalno izvelo iz Muzeja, predavši ih policiji koja im je, uz legitimisanje, onemogućila povratak u Muzej.

Pretpostavljam da bi se segregaciji publike, kao poslednjoj stvari koja u muzejima sme da se dogodi, svakako protivio i sam Demijan Herst — baš kao i izbacivanju protestanata, pošto upravo takve situacije povećavaju simboličku (materijalnu) vrednost njegove umetnosti. Uz ostajuću dilemu šta srpska kultura uopšte dobija ovom izložbom —dramatičnost trenutka u kom se naša art scena nalazi je i u činjenici da su nezavisne umetničke institucije doslovno pred gašenjem, budžeti muzejskih ustanova (onih koje uopšte mogu da rade) nikada nisu bili manji a relevantnog medijskog prostora za umetnost gotovo da nema. Naposletku, kada bi ovdašnja javnost makar 10% one pažnje koju je nekritički poklonila Herstu posvetila navedenim problemima — tada bi i provincijski sindrom kojim je obeležena Herstova izložba bio neuporedivo podnošljiviji!

Uz redakcijski naslov "Herst u Novom Sadu", tekst je objavljen u današnjem vikend dodatku lista DANAS 

Na fotografijama:

1. Odbor za doček

2. Izbacivanje demonstranata 

Snimio: Marko Dabetić 

Atačmenti



Komentari (252)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:41 15.09.2016

Re: ..

Тес, изгледа да ови хоће рећ' да у махали нема веће срамоте од дјевојачког пијанства.

Ју, ју, попила Трејси седам јегера, па изишла у новинама, а зла Етрурка још ставила на блог!

Какви паланчани!
tess tess 09:56 15.09.2016

Re: ..

..pe- prevrnula sve moguce isecke, ne bi li nasla jos neku zutu sekvencu, da je dodatno obradi:)))

Mogu ti reći da bih radije pekla paprike.

..ju, ju, pijana umetnica, kakav skandal:)))


Kad smo kod penice, pijanstva, skandala - pomalo je tragikomično da želiš instalaciju tabletica u kući - cenim da skupljaju prašinu grada - a te iste tabletice nudiš ljudima kad ih ne razumiješ: oko tebe su ludaci u čoporu, bolesnici, epileptičari i šizofrenici, itd.. Dalje, jel to znači da konceptualna umjetnica hanuma Emina stvara za ljude, trezvene pravednike, kao Mesan i ti? - da vam deficitnom duhu (frigidnom čistunstvu) daje smisao? - I kako bih ja sad tebi objasnila da je ono Emsijevo betoniranje Marsa ćista umjetnost? - Nikako.

Evo malo performera Vojislava Šešelja:




p.s. Osjećam da tvom - i Mesanovom - umjetničkom senzibilitetu paše đeneral Gotovina na bijeloj jahti podno bijela Dubrovnika - te, oprostićeš što mi prave Srbende i zloćinci samo za nabijanje na kurac i jebanje majke znamo..



tess tess 09:59 15.09.2016

Re: ..

Ју, ју, попила Трејси седам јегера, па изишла у новинама, а зла Етрурка још ставила на блог!

:))
angie01 angie01 10:23 15.09.2016

Re: ..

kako ono rece covek- mentalni smrduljci...

devojke, losa strategija i boring,...lepo se vidi na prvoj strani zutopalanacki posmesljiv komentar, sa pokusajem da se Trejsi devalvira,...

tipa,...evo kako je ona prisutna u javnosti- pijana,...pa je jos unose u auto da bi mogla kuci,...a ono sto radi je nista i gde je spisak i takoto...nemozebitibednije komentarisanje necijeg rada(visoko kotiranog od autoriteta iz struke),

kao sto vec rekoh- nije problem, nekome se svidja, nekome ne, neko razume, neko ne- za to i sluzi,....al manir spletkarenja i podmetanja, sa sve vredjanjem drugih, koji imaju sasvim suprotno misljenje i argumentovana objasnjenja, u maniru bestijalne igranke oko zapaljene lomace- je samo pokazatelj da su babe iz Bestija u akciji.

...a tu nema pomoci.

tess tess 10:55 15.09.2016

Re: ..

u maniru bestijalne igranke oko zapaljene lomace- je samo pokazatelj da su babe iz Bestija u akciji.


Kakve lomače? Babe? Ccc..

Gdje je Mesan? Što si sama?
Fino si se raspekmezila sa Mesanom, šta je sad?

Vidiš da sam Bosančica lojalna Beograđanki Principessi - da sam joj ka' prekodrinski jatak.

Š'a koj' moj besan razq?



principessa_etrusca principessa_etrusca 11:14 15.09.2016

Re: ..

Понових више пута, а и Макса лијепо рече: Лондон није средина у којој је срамота бити пијан (нити само пијанство девалвира било чију личност и постигнуће, а поготову не креативног умјетника). Погрешно је екстраполирати сопствене, ускогруде и паланачке критеријуме на другу средину и друге кругове.

(Овдје за срамоћење, и то чак у случају политичара, треба много, много више.)

Едит: поправљен линк
tess tess 11:38 15.09.2016

Re: ..

а и Макса лијепо рече: Лондон није средина у којој је срамота бити пијан

E, ovo nisam vidjela.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:16 15.09.2016

Re: ..

Небојша Миленковић:

No, kao što tela Herstovih životinja, uprkos brojnim konzervatorskim zahvatima ipak polako propadaju i trunu — tako i njegova umetnička slava svoju kulminaciju doživljava 2007....

Шта долази после кулминације? (моје питање за Анђу)

Produkt te fascinantne finansijske, ali svakako zalazeće umetničke slave, je i izložba Nova religija — ne samo zato što su na njoj, izuzmemo li četiri instalacije (skulpture) koje predstavljaju neubedljive reminiscencije Herstovog ranijeg rada, izloženi grafički otisci poput onih kakvi se, na primer, mogu kupiti po suvenirnicama većih svetskih muzeja — već zato što je, nekad brutalna, šokantna, revolucionarna i direktna, simbolika Herstove umetnosti danas postala dosetničarski prozaična i suštinski banalna.


Моја маленкост:

2009. година је означила извесну прекретницу када је Херст у питању, наиме од 2009. једна трећина његових радова понуђених на аукцијама је остала непродата, а и цене бележе пад после 2008.

Цео БритАрт је углавном везан за деведесете и прву деценију двехиљадитих. Сви из те групе су сада у раним педесетим, што је најбоље време за уметнике, али њихов креативни output се драстично успорио. Да ли их је новац корумпирао, да ли више немају шта да кажу?


Анђа:

bozemili, koliko isforsirane gluposti na jednom mestu,...pa ne moze umetnost da zastari, narocito ona koja je ostavila trag, uzburkala, stavila novu kariku i pokrenula neke nove pravce,...svaka postavka je novi dozvljaj, novi zivot kroz novi sustret i interakciju,...to sa prodajom i cenom nema nikave veze- da ne gubim vreme sa proverom podataka,( jer imas obicaj da podmeces), jer je nebitno- narocito ako je covek zvanicno na tronu moderne art scene,...mozemo da govorimo samo o tome, koliko se nekome dopadaju njegovi radovi, koliko ih razume,...ili ne,...
tess tess 13:27 15.09.2016

Re: ..

Драга Тесс --- шта је то било ономад, пукнућу од знатижеље ?

Dragi Emsi, onomad je bilo, ovako - pokušava Angie objasniti da je umjetnica jer nije patriJot.
Razumiješ?

Ko je patriJot taj voli Šešelja - ko voli Šešelja nije dobar čovjek - ko nije dobar čovjek taj je pijanac - ko je pijanac fukara je, e, parrdon, nije pijanac fukara ako je konceptualni umjetnik.

E, to ti je misaoni krug u glavici.
Krug i u njemu banderica.

I sve je ok dok ne objasni da traljavo piše pošto joj je tastatura prljava, na njoj ića i pića - zamisli da je zamolimo da jebenu tastaturu baci kroz prozor i započne Revoluciju..

Itd.
mesan mesan 16:21 15.09.2016

Re: ..

tess
Ko je patriJot taj voli Šešelja - ko voli Šešelja nije dobar čovjek
tess
Šešelj fuj kaka nije stav, to je srpski trend
tess
mi prave Srbende i zloćinci samo za nabijanje na kurac i jebanje majke znamo

I šta kažeš, jel su se poklali turci a ostali madžari otišli preko granice sa svojim sendvičima pa sad bloguješ sa linije Karlobag-Ogulin-Virovitica, ili ipak bloguješ iz neke Austrije/Nemačke šta li? (ne moraš da zapeniš, za iskreno tragične žrtve rata sa svih strana imam puno saosećanja.)

Nema veze samo kad si nam ti produhovljena, oštra i razumna:
tess
Serem ti se na umjetnost.
tess
ispravnu stranu uprđenog imperijalnog kreveta
tess
Fino si se raspekmezila sa Mesanom, šta je sad?


Žao mi je ako pogrešno tumačim tokove misli, ne mogu dalje kroz tvoja emo-srednjoškolska pisanija. Sve najbolje.
mesan mesan 16:25 15.09.2016

Re: ,

emsiemsi
Где си дрогирани ?!
Може ли се ?

Lako je tebi kad jedeš Krašove bajadere i vikendom pališ za Englesku. Video bi šta je muka da si pravi Srbin.

A oprosti što sam te bekhendom pomenuo, to je ružno bilo.
Sve najbolje.
mlinarslavko mlinarslavko 17:23 15.09.2016

Re: ,

Jadna Trejsi Emin kad procita komentare
tess tess 17:31 15.09.2016

Re: ,

I šta kažeš, jel su se poklali turci a ostali madžari otišli preko granice sa svojim sendvičima pa sad bloguješ sa linije Karlobag-Ogulin-Virovitica, ili ipak bloguješ iz neke Austrije/Nemačke šta li?

Nisam razumjela.
Vidim da je nešto demode, bla, bla, sendviči, linije, bla, bla, Nemačke, Tadžikistani, halve i Madžarice - a odakle si nam se ti pravedniče izvoleo promoliti u đul-bašču? - kad malo bolje razmislim i ne interesuje me.

ne moraš da zapeniš, za iskreno tragične žrtve rata sa svih strana imam puno saosećanja.

Ja ako ti zapenim na patetiku i licemjerje i puna saosećanja - dobićeš nogu u glavu.

Nema veze samo kad si nam ti produhovljena, oštra i razumna

Dajdža, možeš sad od mojih riječi izgradit' krasan dvorac i sklepat' poljski Wc.
Kako ti volja - šta bi bi.
Proš'o voz kroz kuruze.
Na sreću mi nikad nije dosadno -  reče li J.Lisac "samo glupim ljudima je dosadno" - pređem brzo i lako iz dešavanja u dešavanje. Dar od Gospoda.
Razumiješ?

Sve najbolje.

Ajde de, patriJot sam al i humanist (iako za vegane kažu da smo kanibali) - ne boj se.


p.s. I da se vas dvoje smorenih konceptualista dogovorite jesam li baba il srednjoškolka - il da vas prepustim talentiranim i trezvenim maštarijama? Mislim, ladno vam usroljana od alkohola hanuma Emina rasprema krevet čednosti. Aferim.
emsiemsi emsiemsi 18:58 15.09.2016

Re: ,

mesan
emsiemsi
Где си дрогирани ?!
Може ли се ?

Lako je tebi kad jedeš Krašove bajadere i vikendom pališ za Englesku. Video bi šta je muka da si pravi Srbin.

A oprosti što sam te bekhendom pomenuo, to je ružno bilo.
Sve najbolje.

Слабо ти ја једем слатко.
Успут - следећи викенд палим у Данску.
docsumann docsumann 19:48 15.09.2016

Re: ..

Usput, neformalno, primjetim i da nije neka harizmatična žena.. ono da povraća u wc-šolju a ti poželiš da držiš dasku - da je ne poklopi po glavi..


haha,
upravo ta scena, s završnim činom gdje pijana žena jedva stoji nasred wc-a sa izbljuvanom daskom oko vrata, kao onim cvjetnim vjencem što ti ga na Havajima kače za dobrodošlicu, desila se mom drugaru, tj. njegovoj drugaricom iz Irske, kada se nakon 5 godina pečalbe vratio u HN (koji mu je, uzgred, bio odskočna daska sklanjanja iz BiH)
šta se ustvari desilo ... nesrećnici se od silnog pića slošilo u kasnim večernjim (ranim jutarnjim) satima te je otišla je da se olakša i izruči sadržaj želudca u šolju.
pri tom joj je daska pala nazad, uslijed čega nije mogla da se ustane, pa je usred napada panike, ne kapirajući o čemu se radi, gdje se nalazi, i šta se kog đavola dešava, počela da vrišti, razbudivši kompletan komšiluk.
i kad je gazdarica, i cimersko društvo dotračalo do klozeta imalo je šta da vidi
tess tess 21:46 15.09.2016

Re: ..

haha

:)
blogovatelj blogovatelj 23:38 16.09.2016

Re: ..

ja se još nisam udavao, ali sam znao ne samo da provedem noć nego i da se pravo zabavljam sa nekim kamencima, pa te molim, tess, da apstrahuješ svaku naklonost sproću ja i daš svoj cijenjeni sud glede toga - da li sam ja umjetnik?


Nisi, ti si magarac.
blogovatelj blogovatelj 23:39 16.09.2016

Re: ..

Serem ti se na umjetnost.


Serem vam se u ton film.
blogovatelj blogovatelj 23:43 16.09.2016

Re: ..

Још један од Младих британских уметника, Крис Офили, Богородица са слоновским изметом (1996) са детаљима лево и десно, продата прошле године на аукцији у Кристију за 2,9 милиона фунти


Kad rece sa izmetom, prevodio sam jednom drugu literaturu za master rad na likovnoj akademiji. Prica je o tome kakvi sve problemi postoje u odrzavanju umetnickih dela pravljenih od govana.
Na nesrecu (mozda I na srecu) preveo sam mu bio samo par strana teksta, pa nisam saznao vise detalja o tematici.
abraham_linkoln abraham_linkoln 20:30 10.09.2016

Dilema?!?

Gospodine Milenkoviću,

oprostite ako ispadam neupućen - ali zanima me zar to nije isti onaj Muzej protiv čije direktorke (i njene mame) vi protestvujete već mesecima!?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 20:39 10.09.2016

Re: Dilema?!?

Gospodine Milenkoviću,

oprostite ako ispadam neupućen - ali zanima me zar to nije isti onaj Muzej protiv čije direktorke (i njene mame) vi protestvujete već mesecima!?


UPRAVO TAJ!

A, ako koga zanima, evo i male hronologije:

Jubilej i posledice - regovanje na obeležavanje jubileja 50 godina MSUV

Cenzurisano predavanje "Smrt kustosa" u MSUV

ČIJI JE NAŠ MUZEJ?, Otvoreno pismo Pokrajinskom sekretaru za kulturu


abraham_linkoln abraham_linkoln 21:05 10.09.2016

Re: Dilema?!?

UPRAVO TAJ!


Hvala za info!
highshalfbooze highshalfbooze 12:11 11.09.2016

Re: Dilema?!?

UPRAVO TAJ!

Vidla žaba...

The Art Market: Galleries
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:21 10.09.2016

.

Naposletku, kada bi ovdašnja javnost makar 10% one pažnje koju je nekritički poklonila Herstu posvetila navedenim problemima

mislim da ovoj provincijskoj srbiji i trebaju izložbe kao što je herstova, jer na taj način palanka ima utisak da je deo sveta, ali na mala (mada nešto skuplja) vrata prihvala da umetnost postoji oko nje mnogo pre hersta, i tu onda dolazimo do tih 10%. mislim da je izložba preko potrebna. znaš, pre jedno 2-3 godine je postalo "in" čitati knjige, pa su klinci uzimali najjeftiniju moguću literaturu. nekako se nadam da će neki od njih, preko toga stići i do nešto bolje (bar) beletristike.
jedan_covek jedan_covek 21:29 10.09.2016

Re: .

mislim da ovoj provincijskoj srbiji i trebaju izložbe kao što je herstova


Provincija je uvek, pre svega, u mozgu!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:30 10.09.2016

Re: .

Provincija je uvek, pre svega, u mozgu!

jbt kakva misao...
highshalfbooze highshalfbooze 12:08 11.09.2016

Re: .

mislim da ovoj provincijskoj srbiji i trebaju izložbe kao što je herstova, jer na taj način palanka ima utisak da je deo sveta, ali na mala (mada nešto skuplja) vrata prihvala da umetnost postoji oko nje mnogo pre hersta, i tu onda dolazimo do tih 10%. mislim da je izložba preko potrebna.

Da, ako će bude palanka i dalje. A ako želi da bude deo svetske kulture, onda će da organizuje izložbe kao što je bila izložba Albrehta Direra prošle godine u Beogradu, i druge slične i vrlo malobrojne. Temelji moraju da budu na istorijski dokazanom kvalitetu, a nadgradnja može da bude i delimično smeće. A ima dosta toga što je komercijala a uopšte nije smeće, kao na primer japanska Ukijo-e grafika. I te grafike iz 17. i 18. veka su kružile Srbijom pre neku godinu.
docsumann docsumann 12:17 11.09.2016

Re: .

Temelji moraju da budu na istorijski dokazanom kvalitetu, a nadgradnja može da bude i delimično smeće.


kako pratiti savremenu art produkciju ako insistiramo na istorijskoj verifikaciji?

govoriti o tome šta je smeće a šta kvalitet u umjetnosti uvijek je diskutabilno i određeno ličnim afinitetima.
najbolji primjer je (uu blogu više puta pominjani) Vorhol. jedni ga hvale , drugi žale, treći kažu - e, moj brale...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:26 11.09.2016

Re: .

docsumann
jedni ga hvale , drugi žale, treći kažu - e, moj brale...


highshalfbooze highshalfbooze 12:38 11.09.2016

Re: .

kako pratiti savremenu art produkciju ako insistiramo na istorijskoj verifikaciji?

Ako se kultura zasniva isključivo na praćenju savremene art produkcije, onda kulture i nema.

najbolji primjer je (uu blogu više puta pominjani) Vorhol. jedni ga hvale , drugi žale, treći kažu - e, moj brale...

Slažem se da je najbolji primer. Na primer njegova Madona je umetnost koja se nekima sviđa, nekima se ne sviđa. Ali je definitivno umetnost. Zašto - zato što je taj lik imao svežu i originalnu ideju koju je materijalizovao u delo putem koga je preneo svoje emocije, razmišljanja i ideje na posmatrača, kod kojih je proizveo neku emociju. Sve što je kasnije imalo za osnovu tu istu ideju je praktično recikliranje ili kič.

Dodato kasnije:
Endi Vorhol 1962.


Andreas Gurski 2001
gedza.73 gedza.73 12:42 11.09.2016

Re: .

docsumann
govoriti o tome šta je smeće a šta kvalitet u umjetnosti uvijek je diskutabilno i određeno ličnim afinitetima.

Gledamo, kako to neki zovu, umetničku geometrijsko-betonsku instalaciju
Komentar mog sina
-Ovo nekom našem bauštelcu ostao višak materijala pa napakovao na gomilu.
docsumann docsumann 13:27 11.09.2016

Re: .

Ako se kultura zasniva isključivo na praćenju savremene art produkcije, onda kulture i nema.


moj komentar je bio upravo sproću isključivosti.
angie01 angie01 13:42 11.09.2016

Re: .

govoriti o tome šta je smeće a šta kvalitet u umjetnosti uvijek je diskutabilno


meni je Lullaby genijalno delo,...(i leptiri).
docsumann docsumann 13:51 11.09.2016

Re: .

angie01
govoriti o tome šta je smeće a šta kvalitet u umjetnosti uvijek je diskutabilno


meni je Lullaby genijalno delo,...(i leptiri).


(boldovani) početak komentar je ključan
angie01 angie01 14:11 11.09.2016

Re: .

(boldovani) početak komentar je ključan


pa jeste,...al postoji i detalj od neverovatne kolicine para date za to delo, koji govori da nisam previse usamljena u tom misljenju:).
docsumann docsumann 14:22 11.09.2016

Re: .

al postoji i detalj od neverovatne kolicine para date za to delo, koji govori da nisam previse usamljena u tom misljenju:).


u tom smislu više vrijedi jedan bogati mecena nego iljade siromašnih fanova.

to je tzv. "Madona argument"
angie01 angie01 14:29 11.09.2016

Re: .

u tom smislu više vrijedi jedan bogati mecena nego iljade siromašnih fanova.


istorija je pokazala da se ni jedan mecena nije bas dz ispruzio,...narocito ne za takvu cifru.


Lullaby je u svakom smislu fascinantna, vizuelnom-likovnom, u tehnici-izvedbi, poruci-metafori, u ideji- kreativnosti, svezini i hrabrosti,...ja bih volela da imam jednu manju:)).
docsumann docsumann 14:42 11.09.2016

Re: .

istorija je pokazala da se ni jedan mecena nije bas dz ispruzio,...narocito ne za takvu cifru.


vjerodostojnije, i s spuno više težine, bi bilo da ja za dž, iz puke ljubavi prema umjetnosti.

ovako je to sračunati marketinški potez. ili kako pjesma kaže:
ništa nije sveto, sve je bruto i neto, sve je zabava

a Lullaby i meni jeste zanimljiva i vuizuelno efekta. al' da vrijedi te pare ... pa da je svaka pilula sa posebnim magičnim dejstvom, tipa postaneš nevidljiv na 24h, ili pametan ko Hoking, jebeš ko ... bilo bi previše.

al ok, čudna je ta logika tržišta, ak se uopšte može zvat' logikom (logi-coma, Jamaica and Roma).
pa tako i Pogba vrijedi, u fuzbalskom smislu, 100M .

koliko mi je samo trebalo da povatam da nije Droga nego Drogba, a sad nije ni Drogba no - Pogba.

đe s' Pogba da će Bog ba

gedza.73 gedza.73 14:45 11.09.2016

Re: .

angie01
istorija je pokazala da se ni jedan mecena nije bas dz ispruzio

Gde za džabe.
Da bi mecena imao novca za slikara, sirotinja je morala više da radi, manje da jede, plaća poreze, kuluči, gine tako da mi danas možemo da se divimo slici koja visi u muzeju. Ili na plafonu.

Izgleda da je istorija civilizacije čudan zajebantski mišmaš.



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:53 11.09.2016

Re: .

Da, ako će bude palanka i dalje.

uvek je i bila, takva će i ostati. ne vidim ni nagoveštaj promene.

onda će da organizuje izložbe kao što je bila izložba Albrehta Direra prošle godine u Beogradu

misliš, penzionersko/školske izložbe? ne, ne kažem da ne treba, ali ni to neće transformisati palanku u svet.

mene zanima kakve bi reakcije bile kada bi doveli guntera von hagensa. cenim da bi protesti bili mnogo organizovaniji, masovniji i da bi ih predvodio amfilohije radović lično.
angie01 angie01 14:59 11.09.2016

Re: .

Da bi mecena imao novca za slikara,


hvala im sto im je to bilo vazno- sad nije nikom...


moja drugarica je nasledila neke silne slike Sumanovica, Konjovica,...jer su joj baba i deda bili mecene raznim umetnicima, dok su oni jos bili nepoznati.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:13 11.09.2016

Re: .

zato što je taj lik imao svežu i originalnu ideju koju je materijalizovao u delo putem koga je preneo svoje emocije, razmišljanja i ideje na posmatrača, kod kojih je proizveo neku emociju

pa i ajkula u formalinu je originalna ideja koja je materijalizovala, i izaziva emocije kod posmatrača. mada meni ta ajkula (krave i ovce) idu pod kapu sa umetničkom avangardom XX veka, kada je deo umetničkog akta(?) bio dizanje klavira u vazduh (tačnije, klavir je buktao u plamenu dok nije izgoreo).

mislim da je najstrašniji herstov greh to što se obogatio. :) da nije, bio bi samo kontroverzni i šokantni britanski umetnik.
gedza.73 gedza.73 15:25 11.09.2016

Re: .

BebaOdLonchara
ne vidim ni nagoveštaj promene.


Ode žena nešto da plati, ja se parkiram i čekam u kolima.
Pored kafić (pre podne, radni ran) relitavno pun.
Za stolom sede njih četvoro, petoro. Jedan od muškaraca je diler 'odranije poznat policiji' (stanica blizu kafića). U roku od dvadesetak minuta prišlo je podosta njih da se pozdravi sa dilerbojom. Dečaci u dvadesetim.
Oni se njemu dive, ponosni su što ih on zna, što priča sa njima.

Bilo me strah da pogledam u drugi kafić da ne vidim starletu kako daje časove devojčurcima o primenjenoj kamasutri u džipu.

Na Tasinom blogu bilo je priče o deci i provedenim raspustima u nigde, na selu i Karibima. kompleksi roditelja raslojavaju decu. Onda dobijamo kriminalce koji bi da imaju, da ne rade, da budu face, ljude koje su roditelji napravili snobovima i večitim adolescentima

Tu ja ne vidim promene. Deluje mi da će lavina da se zahuktava, sve manje prostora ima...







docsumann docsumann 15:29 11.09.2016

Re: .

da, uloga mecena je bez sumnje nezaobilazan u istoriji slikarstva.

no, kao i u mnogočemu drugom stvari se usložnjavaju u vremena savremena.
neki su, poput Ambroza Volara, imali herojsku ulogu u uobličavanju i kanalisanju modernog likovnog izraza.
a Jopet , danas imamo i one koji otkupe dijelo nekog klasika za basnaslovnu sumu i pohrane ga u svom sefu kao da se radio o državnim obveznicama, umjesto da u njemu mogu, iz prve ruke, uživati istinski poklonici.

i jopet (jopet) dolazimo do Vorhola, pošto mi se čini da su stvari ključno inklinirale k vragu, upravo s njujorškom art scenom 60-tih.
kao da je tada patentiran taj obrtnički pristup velikih galerija. uočiš talenta, ili ga sam takvim predstaviš javnosti, malo ga poguraš, organizuješ mu izložbu-dvije, a potom ga trajno eskploatišeš - otkupljuješ i odprodaješ, oduzimaš i ododaješ.
ne kažem, mnogim umjetnicima zapravo i odgovara takvo stanje na sceni i njihov lični status. sigurnost, pouzdan plasman "proizvoda".
čini mi sa da na taj način najviše gubi sama umjetnost.

jednom sam na blogu već spominjo priču koju je Ranko Radović pričao mom starom (s kojim je bio klasić na faksu) kako su galeristi u Parizu odvratili Vlada Veličkovića od slikanja konja - Veličković, to nisu konji, to su pacovi i ljudi bez glave.
i to ti je to - etiketa najjača moneta.
docsumann docsumann 15:37 11.09.2016

Re: .

Za stolom sede njih četvoro, petoro. Jedan od muškaraca je diler 'odranije poznat policiji' (stanica je blizu kafića). U roku od dvadesetak minuta prišlo je podosta njih da se pozdravi sa dilerbojom. Dečaci u dvadesetim.


rekao bih prije da su završavali šemu, no što su mu odavali poštovanje.
angie01 angie01 15:39 11.09.2016

Re: .

Vorhola, pošto mi se čini da su stvari ključno inklinirale k vragu, upravo s njujorškom art scenom 60-tih.
kao da je tada patentiran taj obrtnički pristup velikih galerija. uočiš talenta, ili ga sam takvim predstaviš javnosti, malo ga poguraš, organizuješ mu izložbu-dvije, a potom ga trajno eskploatišeš na duži rok - otkupljuješ i odprodaješ, oduzimaš i ododaješ.


utomsmislu, vise volim Lihtenstajna:).
gedza.73 gedza.73 15:53 11.09.2016

Re: .

rekao bih prije da su završavali šemu, no što su mu odavali poštovanje.

Bukvalno sam sedeo kraj njih i, hteo ne hteo, slušao razgovore. Bio je odnos capo dei capi i klinaca koji bi da budu na njegovom mestu jednog sutra.
Tužna slika.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:59 11.09.2016

Re: .

da, uloga mecena je bez sumnje nezaobilazan u istoriji slikarstva.

i muzike. da nije bilo npr luja 14. ne bi bilo ni lilijevih opera, da nije bilo onoliko grofova i prinčeva i kraljeva, klasicizam ne bi postojao, bar ne ovakav za kakvog danas znamo.
docsumann docsumann 16:15 11.09.2016

Re: .

angie01
Vorhola, pošto mi se čini da su stvari ključno inklinirale k vragu, upravo s njujorškom art scenom 60-tih.
kao da je tada patentiran taj obrtnički pristup velikih galerija. uočiš talenta, ili ga sam takvim predstaviš javnosti, malo ga poguraš, organizuješ mu izložbu-dvije, a potom ga trajno eskploatišeš na duži rok - otkupljuješ i odprodaješ, oduzimaš i ododaješ.


utomsmislu, vise volim Lihtenstajna:).




Lihteštajn je u manirističkom smislu možda još rigidniji od Vorhola.

al' da se razumjemo, nemam ja ništa protiv pop arta, naprotiv - imao je itekako smisla i kao čisto likovni pristup i kao širi društveni komentar.
pogotovo mi se dopada ono što se na njega nadovezalo, čitava lepeza podžanrova obuhvaćena lowbrow artom.

u tom smislu - Italian NewBrow (iliti post lowbrow, ko voli da se frlja žanrovskim odrednicama)

Paolo De Biasi



vuče pomalo na Neo Raucha, što uopće nije zgoreg





Đuzepe Veneciano



Vanni Cuoghi

sve u svemu reklo bi se prenaglašen postmodernistički rukopis, kombinovanje klasičnih tema i poznatih dijela sa likovima iz stripa, filma...

highshalfbooze highshalfbooze 16:34 11.09.2016

Re: .

misliš, penzionersko/školske izložbe?

Vrlo originalno viđenje Direra.

pa i ajkula u formalinu je originalna ideja

Mentalni bolesnici imaju i originalnije ideje, ali imaju problem sa porukom koju prenose.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:16 11.09.2016

Re: .

Mentalni bolesnici imaju i originalnije ideje, ali imaju problem sa porukom koju prenose.

kako koji. evo, ovo dete, a ni njeni roditelji, nemaju problem sa porukom koju prenose, a zagađenje je daleko veće i gore od onog koje proizvodi ajkula u formalinu. razlika između ove dve fotke su 3 godine, mislim da je dete danas barely legal, što znači da je sve hirurške intervencije obavila kao minor.



maksa83 maksa83 18:31 11.09.2016

Re: .

kada je deo umetničkog akta(?) bio dizanje klavira u vazduh (tačnije, klavir je buktao u plamenu dok nije izgoreo).



Nije Hendrix - Hendrix zato što je zapalio gitaru, niti će svako ko zapali gitaru biti Hendrix.

Samo to.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:47 11.09.2016

Re: .

Nije Hendrix

nije bata, seka je. a i čini mi se da nije bila heroiNa. hendrix bi i bez tog malog vudu-izdrkavanja bio hendrix, a za ovu seku se ne bi mnogo čulo da nije morala da potpali klavrisku konstrukciju do dekonstrukcije, akomerazumeš, umetnos' je to. ovo mi je već mnogo zanimljivija seka, šteta što posetilac nije snimio i vračanje klavira u početni položaj, pravi mnogo dobar zvuk.

gedza.73 gedza.73 20:57 11.09.2016

Re: .

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:02 11.09.2016

Re: .

pih, kako se niko od njih polio benzinom i samospalio u znak protesta ili umetničkog izraza, već pale instrumente? pič*e.
maksa83 maksa83 22:25 11.09.2016

Re: .

BebaOdLonchara
pih, kako se niko od njih polio benzinom i samospalio u znak protesta ili umetničkog izraza, već pale instrumente? pič*e.

Ja priznajem da to onako potpuno srpski seljački ne razumem, nekako mi to sve izgleda kao neko prikrivanje odsustva teškog rada ili pravog talenta. Uzmi brate riljaj, sviraj, komponuj, smišljaj, napravi nešto iza čega se vidi/oseća da postoji težak rad ili božansko nadahnuće.

Svaka budale može da razvali klavir, ali ne može svaka budala da ga napravi.

Eventualno da se to proglasi za neku phmphm ... estetiku destrukcije, ali u tom slučaju su mi zabavniji oni što gurnu Mentos u Pepsi Max pa se raduju kad to eksplodira.
urbana_gerila urbana_gerila 23:34 11.09.2016

Re: .

maksa83
BebaOdLonchara
pih, kako se niko od njih polio benzinom i samospalio u znak protesta ili umetničkog izraza, već pale instrumente? pič*e.

Ja priznajem da to onako potpuno srpski seljački ne razumem, nekako mi to sve izgleda kao neko prikrivanje odsustva teškog rada ili pravog talenta. Uzmi brate riljaj, sviraj, komponuj, smišljaj, napravi nešto iza čega se vidi/oseća da postoji težak rad ili božansko nadahnuće.

Svaka budale može da razvali klavir, ali ne može svaka budala da ga napravi.

Eventualno da se to proglasi za neku phmphm ... estetiku destrukcije, ali u tom slučaju su mi zabavniji oni što gurnu Mentos u Pepsi Max pa se raduju kad to eksplodira.


aebe, maxo, bar ti bi morao da shvatiš da je hendrix gitaru zapalio tek kada više ništa nije moglo da se izvuče iz nje, a ovi je pale onda kada više ništa ne mogu da izvuku iz sebe...
maksa83 maksa83 00:03 12.09.2016

Re: .

aebe, maxo, bar ti bi morao da shvatiš da je hendrix gitaru zapalio tek kada više ništa nije moglo da se izvuče iz nje, a ovi je pale onda kada više ništa ne mogu da izvuku iz sebe...

Ma on je mogao i da digne Fender fabriku u vazduh i uništi sav javor na svetu i čovek da mu oprosti (mada, realno, ja to stvarno ne kapiram, doduše kod njega aj' da kažeš da to možda može da se podvede pod neki, kao, stejtment, pošto je to oba puta izveo posle Fire, kao, tak'a je to pesma, pa kao sad' da vid'te vatru, mislim ... nemoj bre, grešnatiduša).

Inače, taj ugarak, tj. ono što je ostalo od te zapaljene gitare je prodato na aukciji za 450000 (četristo pedeset hiljada) USD. Za tu lovu se prodaju još samo neki skroz ispravni '57, '58, '59 Les Paulovi.
urbana_gerila urbana_gerila 01:30 12.09.2016

Re: .

maksa83
aebe, maxo, bar ti bi morao da shvatiš da je hendrix gitaru zapalio tek kada više ništa nije moglo da se izvuče iz nje, a ovi je pale onda kada više ništa ne mogu da izvuku iz sebe...

Ma on je mogao i da digne Fender fabriku u vazduh i uništi sav javor na svetu i čovek da mu oprosti (mada, realno, ja to stvarno ne kapiram, doduše kod njega aj' da kažeš da to možda može da se podvede pod neki, kao, stejtment, pošto je to oba puta izveo posle Fire, kao, tak'a je to pesma, pa kao sad' da vid'te vatru, mislim ... nemoj bre, grešnatiduša).

Inače, taj ugarak, tj. ono što je ostalo od te zapaljene gitare je prodato na aukciji za 450000 (četristo pedeset hiljada) USD. Za tu lovu se prodaju još samo neki skroz ispravni '57, '58, '59 Les Paulovi.



to ti i govorim, sada je to skupa gitara, ili njen deo svejedno, prestižni simbol na zidu nekog bogataša, za hendrixa bilo je to - parče drveta koje je zapalio onda kada se iz njega ništa nije dalo izvući...

gedza.73 gedza.73 20:54 12.09.2016

Re: .

Svaka budale može da razvali klavir,

Šutiranje bubnjeva, lomljenje gitare, paljenje klavira...
Valjda je Džeri Li (ova scena u filmu) navodno polio klavir i zapalio pred kraj pesme.
Pri izlasku sa bine prošao pored Čak Berija uz
-Aj nadmaši ovo ubico (druga verizija kaže kako je umesto kiler upotrebio niger)

U srednju školu sam pošao sa la bamba i danger zone (nisam do tada čuo ni Vasu Ladačkog) pa sam prolazio ubrzane kurseve kroz rege, hevi metal, rokenrol, hit nedelje, muzički dragstor... Iz jedne od tih faza i film pa sam se setio paljenja klavira.
maksa83 maksa83 21:03 12.09.2016

Re: .

Šutiranje bubnjeva, lomljenje gitare, paljenje klavira...

Kako kaže prečasni John Hiatt, "šta bre vi mislite da ste?"

michiganac michiganac 21:33 12.09.2016

Re: .

BebaOdLonchara
zato što je taj lik imao svežu i originalnu ideju koju je materijalizovao u delo putem koga je preneo svoje emocije, razmišljanja i ideje na posmatrača, kod kojih je proizveo neku emociju

pa i ajkula u formalinu je originalna ideja koja je materijalizovala, i izaziva emocije kod posmatrača. mada meni ta ajkula (krave i ovce) idu pod kapu sa umetničkom avangardom XX veka, kada je deo umetničkog akta(?) bio dizanje klavira u vazduh (tačnije, klavir je buktao u plamenu dok nije izgoreo).

mislim da je najstrašniji herstov greh to što se obogatio. :) da nije, bio bi samo kontroverzni i šokantni britanski umetnik.


Sta je tu originalno? Zivujke u formalinu mogu da se nadju u svakom bolje opremljenom prirodnjackom muzeju.. Ili pak samo naziv ovog masterpisa: The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living ..mislem WTF!?

Zamisljam ovog Hersta kao Bregu Britart-a --- savrsen nos za stvarke u kojim lezi Money, oduvijek stavljao svoje potpise na note koje su skladali oni drugi, a bo'me umio je da ubode i tu precijenjenu emociju i izraste u mejnstrim (jerbo eno gore veli principessa da ga danas u inventaru ima svaka wannabe adv. kancelarija koja bi da drzi do sebe)..

Ili to neka "avangarda" tipa 'le choc pour le choc' -- nova forma larpurlartizma?!

Au kakav bed, niko ranije toga da se dosjeti..


Sharene tochkice?!

Neko pomenu i Lullaby? Mejbi i Momcilo proklinje sudbu kletu sto mu roditelji, dok ga jos nisu imali u planu, ne emigrirase kao i svaki posten gastarbajter 50-ih i 60ih god. za neki tamo Bristol i sl..

gedza.73 gedza.73 21:58 12.09.2016

Re: .

michiganac
Zivujke u formalinu mogu da se nadju u svakom bolje opremljenom prirodnjackom muzeju





The Burke and Hare murders are a series of 16 murders committed in Edinburgh, Scotland over a period of about ten months in 1828. The killings were undertaken by William Burke and William Hare, who sold the corpses of their victims to Doctor Robert Knox as dissection material for his well-attended anatomy lectures.

Burke was hanged on the morning of 28 January 1829 in front of a crowd possibly as large as 25,000;

On 1 February his corpse was publicly dissected by Professor Monro in the anatomy theatre of the university's Old College

Burke's skeleton was given to the Anatomical Museum of the Edinburgh Medical School where, as of 2016, it remains.


michiganac
oduvijek stavljao svoje potpise na note koje su skladali oni drugi

U jednoj knjizi se zaplet vrti oko toga


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:34 13.09.2016

Re: .

U jednoj knjizi se zaplet vrti oko toga

Atlas oblaka.
gedza.73 gedza.73 19:42 13.09.2016

Re: .

Atlas oblaka.

Ponekad izbegavam knjiga-film (serija) varijante ali Atlas oblaka je lepa. Oko par opštih filozofskih ideja čovek je napisao zanimljivu knjigu (Kavendiš ima zlatne momente u svom poglavlju).



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:40 14.09.2016

Re: .

Ponekad izbegavam knjiga-film (serija) varijante ali Atlas oblaka je lepa. Oko par opštih filozofskih ideja čovek je napisao zanimljivu knjigu (Kavendiš ima zlatne momente u svom poglavlju).

nisam bila htela da propustim film na velikom platnu, a nije se dugo davao, pa sam morala da čekam dugo posle da bih čitala knjigu. i kako krenem, zamišljam lik iz filma, i ostavim. i tako, dok ih nisam pozaboravljala. inače, fenomenalan prevod.
Milan Novković Milan Novković 23:05 10.09.2016

Ja se ne bih ...

Saglasimo li se da je kontinuirana proizvodnja i konzumacija spektakla dominantan ideološki, ekonomski, pa i medijski obrazac po kom funkcioniše svet u kom živimo...

... saglasio.

Doduše zavisi od toga kako definišemo spektakl (tj život je spektakl), ali spektakl-spektakl je sve starija i sve zarđalija mašinerija, Internet je to "okamenio", napravio od toga "petrified forest" naših bližih predaka.

Pa je tako Herst fosil, npr, optočen dijamantima i prožet formalinom, a Kjubrik nije, on ima auru, on "teče" i dalje
angie01 angie01 00:13 11.09.2016

nevezano,

Nebojsa, je l istina ovo sto se suska po BGDu, da se zatvara Graficki kolektiv?
krkar krkar 00:42 11.09.2016

Re: nevezano,

Nebojsa, je l istina ovo sto se suska po BGDu, da se zatvara Graficki kolektiv?


Ne znam u kojoj si ti ilegali i kakvom podzemlju da se o tome "šuška". Tamo gde se ja krećem objavljeno je zvanično, sa sve razlozima i hronologijom.
urbana_gerila urbana_gerila 01:46 11.09.2016

Re: nevezano,

krkar
Tamo gde se ja krećem objavljeno je zvanično, sa sve razlozima i hronologijom.


e, za to smo se mi, drugovi, borili - da umetnost, makar i na nivou informacije, približimo i vatrogascima.


angie01 angie01 08:46 11.09.2016

Re: nevezano,

Ne znam u kojoj si ti ilegali i kakvom podzemlju da se o tome "šuška"


iz moje ilegale sam cula oprecna misljenja,...restitucija, palacinkarnica,....nema sanse, objavljeni konkursi za narednu godinu,...zatavra se, seli se,...uostalom, bilo je u medijima- pa je info dostupan i najvecem podzemlju-, al opet nedefinisano...bice do 2018. po zakonskim obavezama, a mozda i nece, a mozda ce neka neocekivana sila....


Tamo gde se ja krećem


ih, pa 'di cu ja s tobom da se merim.
sasaminijature sasaminijature 08:53 11.09.2016

Re: nevezano,

angie01
Ne znam u kojoj si ti ilegali i kakvom podzemlju da se o tome "šuška"


iz moje ilegale sam cula oprecna misljenja,...restitucija, palacinkarnica,....nema sanse, objavljeni konkursi za narednu godinu,...zatavra se, seli se,...


Tamo gde se ja krećem


ih, pa 'di cu ja s tobom da se merim.


"Graficki" definitivno postaje palacinkarnica ......u zemlji gde je vlast odvojila 0,5 procenata za kulturu to je jedini put, nazalost.
angie01 angie01 09:07 11.09.2016

Re: nevezano,


"Graficki" definitivno postaje palacinkarnica


GK, onako minijaturan je 67 godina bio veci hram kulture, umetnosti, duhovnosti, kreativnosti i lepote od mnogih drugih vecih,...on je kultno mesto, maticna celija, stozer okupljanja umetnika i pratilaca njihovog rada,...
sasaminijature sasaminijature 09:20 11.09.2016

Re: nevezano,

angie01

"Graficki" definitivno postaje palacinkarnica


GK, onako minijaturan je 67 godina bio veci hram kulture, umetnosti, duhovnosti, kreativnosti i lepote od mnogih drugih vecih,...on je kultno mesto, maticna celija, stozer okupljanja umetnika i pratilaca njihovog rada,...


U potpunosti se slazem. Juce je na Radio Beogradu 2 gostovao dekica koji je izmedju ostalog projektovao i Graficki, covek prica ne veruje u kakvo ludilo tonemo, cepa se kida rastace u "live" emisiji, hvatala me neka bolesna tuga slusajuci ga.
I za neverovati je da svake godine samo ukidaju ustanovu za ustanovom, skracuju listu. A gradjanstvo -------nula reakcija------
angie01 angie01 09:28 11.09.2016

Re: nevezano,

gostovao dekica koji je izmedju ostalog projektovao i Graficki,


enterijer GK je projektovao arhitekta Pedja Ristic.
sasaminijature sasaminijature 10:06 11.09.2016

Re: nevezano,

angie01
gostovao dekica koji je izmedju ostalog projektovao i Graficki,


enterijer GK je projektovao arhitekta Pedja Ristic.

Da da gospodin Pedja je pricao. Covek je potvrdio da je prodat Graficki palacinkarnici sa Zlatibora.
Nemam reci.
angie01 angie01 10:15 11.09.2016

Re: nevezano,

Covek je potvrdio da je prodat Graficki palacinkarnici sa Zlatibora.


...mozda, da je novi zakupac vlasnik palacinkarnice sa Zlatibora...

restitucijom je zgrada vracena starom vlasniku,...po zakonu, navodno, GK ima pravo jos tri godine da ostane u prostoru,... sad, hebem li ga, toliko ima lokala u suvom centru, kojima drzava raspolaze, a koji bi mogli da se nekim sporazumom zamene za ovaj- jer je vazano,....al mi se cnini da je na svaki vec baceno neko partijsko oko....
sasaminijature sasaminijature 10:27 11.09.2016

Re: nevezano,

angie01
Covek je potvrdio da je prodat Graficki palacinkarnici sa Zlatibora.


...mozda, da je novi zakupac vlasnik palacinkarnice sa Zlatibora...

restitucijom je zgrada vracena starom vlasniku,...po zakonu, navodno, GK ima pravo jos tri godine da ostane u prostoru,... sad, hebem li ga, toliko ima lokala u suvom centru, kojima drzava raspolaze, a koji bi mogli da se nekim sporazumom zamene za ovaj- jer je vazano,....al mi se cnini da je na svaki vec baceno neko partijsko oko....

Da uradjena je restitucija i zgrada je vracena vlasnicima, oni prostor u kom je prodali palacinkarnici. To je to Graficki leti sa sve zbirkom od preko 5.000 dela. A da li imaju po ugovoru vremena jos tri godine ne znam.
Sustina problema da takvo kulturno blago u ovom momentu drzavu, ministarstvo ne interesuje, jedna takva institucija. Graficki sa sobom nosi citavu istoriju i u normalnoj zemlji bi se naslo neko resenje da ostane u tom prostoru u kom je i bio.
angie01 angie01 10:31 11.09.2016

Re: nevezano,

oni prostor u kom je prodali palacinkarnici.


...,...eto, taj detalj nisam shvatila da je toliko tragican...


hocu reci, nije svejedno, ne samo zbog duha mesta, da galerija ostane tu gde jeste,

ENTERIJER KAO UMETNICKO DELO

sasaminijature sasaminijature 10:50 11.09.2016

Re: nevezano,

angie01
oni prostor u kom je prodali palacinkarnici.


...,...eto, taj detalj nisam shvatila da je toliko tragican...


Iskreno ja sam totalno zbunjen. U jednom momentu mislim kako je to sve toliko jadno i bedno da padam u tesku depresiju. Pa predjem u fazu razmisljanja da je ovo sto se desava na relaciji Drzava-Kultura mozda u ovom trenutku jedini put za umetnike. Valjda ce svo ovo biti okidac da ih probudi i natera na neku akciju. I onda opet dodjem do trenutka kako je sve ovo totalna konfuzija, paprikas sve ode u tri lepe.
...ebes Graficki, bitinija je izlozba mladih aktivista SNS-a o torturi koju prozivljava njihov Apsolut!
angie01 angie01 10:53 11.09.2016

Re: nevezano,

palacinkarnici nek daju lokal u beogradunavodi u zamenu za ovaj.:).
sasaminijature sasaminijature 11:11 11.09.2016

Re: nevezano,

angie01
palacinkarnici nek daju lokal u beogradunavodi u zamenu za ovaj.:).


Ne moze! Nije zamisljena da radi kao maketa

Pocece i umetnicka dela da izlazu po (u) maketama.
martin_krpan martin_krpan 08:03 11.09.2016

Provincijska kritika iz provincije

Ovo je: Provincijska kritika iz duhovne provincije sa provincijskim komentarima, zaključno i sa meta-provincijskim sopstvenim komentarom.

Ova kritika i davanje "satanističkih" atributa običnoj izložbi grafika, govori o tome da je mrtva trka ko su veće seljačine: Naprednjački semi-monde ili mladi Komunisti u pestokecu iz Trsta a la "država duradi nešto".

British Council je došao na ideju da po zemljama 3. svijeta organizuje izložbu Hersta kvazi sa ciljem: Moderna UK umjetnost, komunikacija,... Način na koji je British Council došao do toga je jadan i to je već lose-lose situacija. British Council je napravio zahtjev galeristima u Londonu a ovi su rekli: Ma kakav Balkan, kakva Bosna i Srbija, obratite se centrali za taj dio svijeta u Kijev. Ovi su onda napravili zahtjev u Kijev a ovi cinično to sve odbili, inače odbijajući više od 90% projekata tog tipa. Onda je išlo moljenje, lobiranje, osiguranja, patetika. Nakon više provjera prostora, ljudi, kataloga, došlo se do izložbe. Brutalnost koju su kustosi doživjeli od galerista iz Londona je sigurno bilo novo iskustvo, jel tako Milenkoviću (sigurno je i to bio povod za ovaj "pledoje" Hirstu ), tipa: Ne može tekst u katalogu na Engleskom i otvoreno u facu: "Who do you think you are, to write the catalogue on English?" Onda: Ne smije nigdje u medijima biti ni jedna slika sa izložbe već samo leptir, ne smije ni slika Hirsta,...ne može ovo, ne može ono, vi ste šljam i ovo radimo sa gađenjem zbog British Councila - otvoreno i u facu

Zaključak:

1) Srbija je provincija, a qvazi građanska Srbija je palanačka
2) Umjesto da se trudi da izađe iz palanačkog, tito-komunističkog blata, Srbija i građani upadaju u veći glib ovakvim akcijama i stavovima. Zbog čega se i dalje smatra dolazak u Srbiju kao riskantan event?
3) Umjetnost je lifestyle, kontrolisani dendizam na kojoj se pogledaju ribe i popije tu i tamo neki šardonej ako ima džaba. Ljude boli kurac za umjetnost i za kvazi transcedentne nosioce istine. To je srednjovjekovni stav po španskim selendrama, ili 21. vijek po Teheranu, Novosibirsku a vidimo i po New Now-u. 5€ Taschenova knjiga i ima sve.
4) Ako nećete Hirsta, onda kačite priglavke iz Pirota i stvar riješena. Ko vas je tjerao da se zajebavate sa prevarantima iz Londona. Kao, dolaze iz Beograda - Beograđani da vide sranje provincijsku, korporativnu izložbu da bi se onda kao zgražavali.
5) Očigledno ovdje niko nikoga nije volio. Kakav je osjećaj kada svi ručate za stolom, smješkate se i nazdravljate kristalnim čašama, a svima vam ispod stola neizdrživo smrde noge, a vi se sve više smješkate?


Meni je izložba bila odlična.


sasaminijature sasaminijature 08:42 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije



....kakva god da je izlozba barem je malo otskrinula prozor da udari promaja...
jedan_covek jedan_covek 08:48 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

...kakva god da je izlozba barem je malo otskrinula prozor da udari promaja..


Pa promaju, koliko ja vidim, nije napravila nikakva blazirana izložba nego demonstranti - a, bogami, pravi je i ovaj Nebojšin tekst. A da je u našoj kulturi promaja potrebna - valjda je jedino kok čega ćemo se čak i ovde složiti.
angie01 angie01 08:49 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

Meni je izložba bila odlična.



e, hvala ti!
jedan_covek jedan_covek 08:50 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

Meni je izložba bila odlična./quote]


Drago mi zbog tebe
sasaminijature sasaminijature 08:56 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

jedan_covek
...kakva god da je izlozba barem je malo otskrinula prozor da udari promaja..


Pa promaju, koliko ja vidim, nije napravila nikakva blazirana izložba nego demonstranti - a, bogami, pravi je i ovaj Nebojšin tekst. A da je u našoj kulturi promaja potrebna - valjda je jedino kok čega ćemo se čak i ovde složiti.


DEMONstranti su samo reakcija. Umetnost ako ne izaziva reakcije onda to i nije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:57 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

Umjesto da se trudi da izađe iz palanačkog, tito-komunističkog blata, Srbija i građani upadaju u veći glib ovakvim akcijama i stavovima. Zbog čega se i dalje smatra dolazak u Srbiju kao riskantan event?


nema, brate, dok nam ne uskoče republičkosrpskijanci, nema kritične mase u Vojvodini!

nego, šta je riskantno, napad gomile dezorganizovanih umišljenika na po partijskoj direktivi okupljene ljane-korporativce ? nadam se da je ovaj naš kolega bloger otišao barem do grada da overi par kraft-pivara umesto zgubidanljenja po propalom muzeju revolucije - sigh, jedino što bi školjku zgrade valjalo očuvati.
urbana_gerila urbana_gerila 14:25 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

sasaminijature
DEMONstranti


pajz, sine, iako, skoro pa da, smem da ustvrdim da ti nisi st, a, da se ne lažemo, odavno sam i spoznao potrebu distinkcije između umetnika i njegovog dela, ako, ipak, jesi - bjaž odavle, dovoljno si se izblamirao.
sasaminijature sasaminijature 15:05 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

urbana_gerila
sasaminijature
DEMONstranti


pajz, sine, iako, skoro pa da, smem da ustvrdim da ti nisi st, a, da se ne lažemo, odavno sam i spoznao potrebu distinkcije između umetnika i njegovog dela, ako, ipak, jesi - bjaž odavle, dovoljno si se izblamirao.


Samo za mog drugara pozz od St-a
urbana_gerila urbana_gerila 15:11 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

sasaminijature
Samo za mog drugara pozz od St-a



sasaminijature sasaminijature 15:27 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

urbana_gerila
sasaminijature
Samo za mog drugara pozz od St-a





pajz sad!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:36 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

....kakva god da je izlozba barem je malo otskrinula prozor da udari promaja...

nažalost, udarila je iz podruma, onako na memlu...
sasaminijature sasaminijature 15:54 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

BebaOdLonchara
....kakva god da je izlozba barem je malo otskrinula prozor da udari promaja...

nažalost, udarila je iz podruma, onako na memlu...


Jbg, ustajalo pa postala smrdljiva zabokrecina, zato i smrdi...

Svi ovi sto ga pljuju kada se skupe njihovi stavovi, ispada da mu zameraju sto je napravio opaku kintu!?!
Nijedan drugi razlog ne pominju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:34 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

Nijedan drugi razlog ne pominju.

kao da im je krivo što korporacijske umetnosti nema kod nas, jer nema ko da je plati. da, sve se vrti oko novca, ali da se ne ponavljam više.
highshalfbooze highshalfbooze 16:40 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

kao da im je krivo što korporacijske umetnosti nema kod nas,

Ko kaže? U ovu zemlju se sliva dosta novca od prodaje korporativne "umetnosti". Nema zvučnih imena i visokih cifri, jer je za visoke cifre potreban određeni marketing.
sasaminijature sasaminijature 16:57 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

BebaOdLonchara
Nijedan drugi razlog ne pominju.

kao da im je krivo što korporacijske umetnosti nema kod nas, jer nema ko da je plati. da, sve se vrti oko novca, ali da se ne ponavljam više.


Herst je napravio citavu, da tako kazem, industriju od sebe svoje zamisli. Jednostavno takva su vremena, ne mogu se samo reciklirati stare zamisli. To sto je on uspeo da isprati trenutak u kom zivi i da napravi jak brend, to uopste nije bitno. Bitnija je cinjenica da je doneo svezinu udario na neke dogme prodrmao kavez.
Zivimo u svetu u kom ne postoje mecene vec korporacije koje ce da finansiraju sve te projekte. A njegve zamisli su jako skupe.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:50 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

A njegve zamisli su jako skupe.

koliko sam ja naučila o instalacijama u umetnosti, tu možeš do jednog nivoa da se igraš sa malo novca, i vadiš se na kreativnost, ali ako hoćeš nešto veće da uradiš, da konačno uđeš u prvu ligu, treba ti opasna kinta. najbolje prostorne instalacija koje sam videla koštaju boga oca (i sina).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:56 11.09.2016

Re: Provincijska kritika iz provincije

Herst je napravio citavu, da tako kazem, industriju od sebe svoje zamisli. Jednostavno takva su vremena, ne mogu se samo reciklirati stare zamisli.

umetnost bi trebala da oslikava vreme u kom umetnik živi. mislim da herst to odlično radi. upravo nam je takva stvarnost: površna, megalomanska, lažna, korporacijska, ljigava, bezobzirna, zagađena, sebična, surova, brutalna...što bi on bio bolji od vlasnika zare za koga rade deca i žene u nehumanim uslovima u bangladešu i vijetnamu?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana