Sex

Da, da...

mikele9 RSS / 15.09.2016. u 20:39

pegla.gif

Na Vaclavskom trgu u Pragu stoji neki čovjek i povraća. Prolazi drugi, gleda ga tužno, klimne glavom i kaže: Da samo znate kako vas razumijem...

Milan Kundera, Knjiga Smijeha i zaborava.

Zamislite tz kritičnu masu, milion, milion i po ljudi, koji jedni druge razumeju, kako ispred skupštine povraćaju! To bi bila prava stvar, to bi bilo čudo!  Ali prave stvari i čuda se više nigde ne događaju, pogotovo ne kod nas. Teško da ćete u Srbiji naći dvoje ljudi koji se razumeju, onako izistinski. Nije da ih nema, znam to iz sopstvenog iskustva ali to je ono što bi hemičari rekli: U tragovima!

U potpunosti razumem šta je Kundera hteo da kaže, ustvari šta je kazao, napisao. U Rusima okupiranoj Čehoslovačkoj ili se samospaljivalo kao Jan Palah ili se povraćalo, to je bio jedan od njihovih načina otpora okupatoru i domaćim izdajnicima. Nisam za samospaljivanje, nisam nikako ali kod nas iako smo okupirani, obespravljeni, osiromašeni od strane legalno izabrane vlasti, povraćaju samo pijanci. I da sutra budu prevremeni izbori što nije nemoguće, nepovraćajuća većina koja nema ni koricu leba,  listom bi opet glasala za ove koji su sada na vlasti! Ded ti sad shvati ovaj srpski narod, malopre pročitah da je jedan stariji čovek rijući po kontejneru, poginuo na licu mesta jer ga je skoro presekao težak poklopac istog, de onda shvati  zašto glasaju za ove koji su ih doveli u situaciju da nemaju ni za hleb ni za vodu!!! Nema te psihijatrijske definicije koja bi mogla bar približno da opiše mentalnu ograničenost i umnu skučenost srpskog naroda. Mazohizam je malo umiljato mače spram nedotupavosti srpskog populusa.

Kako bilo da bilo, povraćanje u Srbiji nikad neće biti znak protesta, nego samo pojedinačni ispadi alkoholu privrženih individua.

Povraća mi se!!!



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 21:38 15.09.2016

kod povraćke nema vraćke


mikele9 mikele9 16:26 16.09.2016

Re: kod povraćke nema vraćke

Čudesni i neponovljivi Terry Gilliam!!!!!
Hvala ti zemljače
mikele9 mikele9 14:59 18.09.2016

Re: kod povraćke nema vraćke

Evo tebi na dar mog omiljenog Louis Prime
kosta.babic kosta.babic 21:58 15.09.2016

Da, da...

S obzirom da si stavio post u rubriku sex ,valjano pitanje bilo bi ;ima li seksa bez seksa? Drugim rečima -Da li je ovo samo peting,uvertira za seks.?
Srbi i Česi ne mogu u istu rečenicu.Prosečni Srbin ima običaj da kaže-dajte mi dobrog gazdu pa da vidite kako ću ja da ga zeznem.
Ne znam da li se sećaš sirotog Vuka Draškovića u prvoj predizbornoj kampanji?Došao kod starijeg seljaka i obećavo mu svašta od penzija za poljoprivrednike do garantovanih otkupnih cena. Na kraju pito seljaka-Oćeš da glasaš za mene? Seljak mu odgovorio-Oću kad dođeš na vlas'.
A seti se tek Šešelja u pionirskom parku kako maše pištoljem i obećava takođe svašta.Pa kad osvoji ono malo vlasti koju mu je Sloba dozvolio izjavi-To se ne važi to je bilo u kampanji.
A što se povraćanja tiče ne brini Srbi imaju jak želudac navikli su na sve.
dangubas dangubas 22:11 15.09.2016

kih

kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen, stoga moram tu (odje
) ;


"ko o cemu baba o..nisam Gandi a ni Leonida, pre nego sto mraz stegne pleca obujte patike koje cuvate za setnju i povedite vaseg kucnog ljubimca na lancu, konjanici ce se vec pridruziti nuzput, pa da vidimo i to kosovo u osvit zore toga dana..ko je ZA?
[youtube]https://youtu.be/6fRIZerWB0I[/youtube]
elenold elenold 22:48 15.09.2016

Re: kih

dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.
dangubas dangubas 22:52 15.09.2016

Re: kih

elenold
dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.



1.
krkar krkar 00:20 16.09.2016

Re: kih

elenold
dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.


E da nije Crna Gora priznala nezavisno Kosovo oni bi se već bili pokajali i vratili pod Srbiju. Dani su falili, dani.

I onda kurva Milo sve pokvari.
anonymous anonymous 06:08 16.09.2016

Re: kih

krkar

E da nije Crna Gora priznala nezavisno Kosovo oni bi se već bili pokajali i vratili pod Srbiju. Dani su falili, dani.

I onda kurva Milo sve pokvari.




Е мој Кркаре,

Црна Гора јесте мала и није нека велесила,
али човек твоје интелигенције зна и то ..... да је ђаво у детаљима.

Међутим , није ствар у знању или незнању .....




freehand freehand 09:06 16.09.2016

Re: kih

krkar
elenold
dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.


E da nije Crna Gora priznala nezavisno Kosovo oni bi se već bili pokajali i vratili pod Srbiju. Dani su falili, dani.

I onda kurva Milo sve pokvari.

To priznanje ne govori ništa ni o Kosovu ni o Srbiji, samo o Milu i Crnoj Gori. I peče obraz Crnogorcima ko žar. Doduše samo onima koji ga imaju.
predatortz predatortz 09:47 16.09.2016

Re: kih


To pšriznanje ne govori ništa ni o Kosovu ni o Srbiji, samo o Milu i Crnoj Gori. I peče obraz Crnogorcima ko žar. Doduše samo onima koji ga imaju.


Imaju ga mnogi, i mnogi su svesni pogubnosti tog čina. Mi moramo da znamo da u Crnom Gorom vlada mafija koja se ne libi da ubija, i koja ubija drugomisleće. Ljudi se boje Mila i njegovih podrepaša, ne vole ga. ne slede ga iz ubeđenja nego iz straha, sem onog najužeg kruga koji ga sledi iz interesa. Đukanović je poslednji evropski diktator. Oni koji su mu na bilo koji način služili, biće upisani u istoriju besčašća.

No, ničija nije do zore...
elenold elenold 09:51 16.09.2016

Re: kih

freehand
... samo o Milu i Crnoj Gori. I peče obraz Crnogorcima ko žar. Doduše samo onima koji ga imaju.


Da, da, i misle sa Srbima da igraju moše ...
elenold elenold 10:09 16.09.2016

Re: kih

predatortz
.... Đukanović je poslednji evropski diktator. Oni koji su mu na bilo koji način služili, biće upisani u istoriju besčašća.
No, nicija nije do zore ...


Što mu onda pred izbore daju prostor za propagandu ( da pogadjam). Videcemo da li ce na istom mestu sa istom najavom dati i drugim ucesnicima izbora istu prilku.

Da, nicija nije gorela do zore, ali veliku stetu pravi.

Usput, setih se izvrsne Bojane Lekic kako ga je stavila u mali dzepcic,mislim da se emisija zvala oci u oci. Mada mu obraz nije crveneo , morao je ipak da zamuca kada mu je pokazala i pitala ga da li je to crnogorska kapa - kapa ne znam iz kog veka sa 4S ...
elenold elenold 10:10 16.09.2016

Re: kih

anonymous

Е мој Кркаре,
... није ствар у знању или незнању .....


+ 1
predatortz predatortz 10:11 16.09.2016

Re: kih

elenold
predatortz
.... Đukanović je poslednji evropski diktator. Oni koji su mu na bilo koji način služili, biće upisani u istoriju besčašća.
No, nicija nije do zore ...


Što mu onda pred izbore daju prostor za propagandu ( da pogadjam). Videcemo da li ce na istom mestu sa istom najavom dati i drugim ucesnicima izbora istu prilku.

Da, nicija nije gorela do zore, ali veliku stetu pravi.

Usput, setih se izvrsne Bojane Lekic kako ga je stavila u mali dzepcic,mislim da se emisija zvala oci u oci. Mada mu obraz nije crveneo , morao je ipak da zamuca kada mu je pokazala i pitala ga da li je to crnogorska kapa - kapa ne znam iz kog veka sa 4S ...


Ljudi poput Đukanovića će biti šta god treba, pa i Srbi, samo ako vetar bude tako duvao. Ne zaboravimo njegovo srbovanje devedesetih, kada su to prilike nalagale. To su ljudi bez obraza, a kada nemaš obraz stran ti je i bilo kakav osećaj pripadnosti.
docsumann docsumann 10:42 16.09.2016

Re: kih

elenold

predatortz.... Đukanović je poslednji evropski diktator. Oni koji su mu na bilo koji način služili, biće upisani u istoriju besčašća.No, nicija nije do zore ... Što mu onda pred izbore daju prostor za propagandu ( da pogadjam). Videcemo da li ce na istom mestu sa istom najavom dati i drugim ucesnicima izbora istu prilku. Da, nicija nije gorela do zore, ali veliku stetu pravi. Usput, setih se izvrsne Bojane Lekic kako ga je stavila u mali dzepcic,mislim da se emisija zvala oci u oci. Mada mu obraz nije crveneo , morao je ipak da zamuca kada mu je pokazala i pitala ga da li je to crnogorska kapa - kapa ne znam iz kog veka sa 4S ...


crnogorska kapa sa 4 ocila (u narodu poznatiji kao 4 S) potuice iz XX vijeka, tacnije postala je popularna nakon ujedinjenja 1918.

predatortz predatortz 10:51 16.09.2016

Re: kih


crnogorska kapa sa 4 ocila (u narodu poznatiji kao 4 S) potuice iz XX vijeka, tacnije postala je popularna nakon ujedinjenja 1918.


Da, a za vreme komunizma je bila i verzija sa petokrakom.
Meni je tu neobičnija jedna druga stvar. Npr, da neko svoju državu naziva tuđim jezikom. Tu su Crnogorci i Hrvati neću reći jedinstveni, ali veoma zanimljivi slučajevi po tom pitanju.

Uzgred, da ne istrolujemo domaćinu blog, da rečem koju i o temi.

Nisu, domaćine, Srbi specifični po tome što glasaju za one koji su ih do prosjačkog štapa doveli. Raširena je to pojava u regionu, a i šire. Ne bih ja to smatrao za srpski specijalitet.
emsiemsi emsiemsi 11:02 16.09.2016

Re: kih

freehand
krkar
elenold
dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.


E da nije Crna Gora priznala nezavisno Kosovo oni bi se već bili pokajali i vratili pod Srbiju. Dani su falili, dani.

I onda kurva Milo sve pokvari.

To pšriznanje ne govori ništa ni o Kosovu ni o Srbiji, samo o Milu i Crnoj Gori. I peče obraz Crnogorcima ko žar. Doduše samo onima koji ga imaju.

Баш нас брига за Црногорце - држимо се ми Срба.
freehand freehand 12:33 16.09.2016

Re: kih

emsiemsi
freehand
krkar
elenold
dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.


E da nije Crna Gora priznala nezavisno Kosovo oni bi se već bili pokajali i vratili pod Srbiju. Dani su falili, dani.

I onda kurva Milo sve pokvari.

To pšriznanje ne govori ništa ni o Kosovu ni o Srbiji, samo o Milu i Crnoj Gori. I peče obraz Crnogorcima ko žar. Doduše samo onima koji ga imaju.

Баш нас брига за Црногорце - држимо се ми Срба.

Gluposti. Crnogorci Crnogorci i Crnogorci Srbi braća su nam, bez obzira na opredeljenje o državnom uređenju i teritorijalnom razgraničenju, i njihovo dobro naše je dobro. Bar onoga što ja smatram nama, kad se zbude da tu reč upotrebim.
emsiemsi emsiemsi 12:58 16.09.2016

Re: kih

freehand
emsiemsi
freehand
krkar
elenold
dangubas
...kako mi komentar na interwyuu Mila Djukanovica nije objavljen..


Što li ?

Da nisi mozda povratio kada je rekao da priznavanjem Kosova niko u Crnoj Gori nije imao loše namere prema Srbiji.


E da nije Crna Gora priznala nezavisno Kosovo oni bi se već bili pokajali i vratili pod Srbiju. Dani su falili, dani.

I onda kurva Milo sve pokvari.

To pšriznanje ne govori ništa ni o Kosovu ni o Srbiji, samo o Milu i Crnoj Gori. I peče obraz Crnogorcima ko žar. Doduše samo onima koji ga imaju.

Баш нас брига за Црногорце - држимо се ми Срба.

Gluposti. Crnogorci Crnogorci i Crnogorci Srbi braća su nam, bez obzira na opredeljenje o državnom uređenju i teritorijalnom razgraničenju, i njihovo dobro naše je dobro. Bar onoga što ja smatram nama, kad se zbude da tu reč upotrebim.

Свака част Црногорцима Црногорцима, но, нека они брину сами за себе. Ја верујем да су они за то способни.
freehand freehand 13:11 16.09.2016

Re: kih

Свака част Црногорцима Црногорцима, но, нека они брину сами за себе. Ја верујем да су они за то способни.

Niko ne dovodi u pitanje njihovu sposobnost da se brinu o sebi. Dapače, to im obično spore oni koji se na njihovu samosvojnost i samostalnost ljute.
Govorim o emociji i dobrim željama, uključujući i svaku pomoć i podršku za koju smo sposobni a oni iskažu potrebu.
emsiemsi emsiemsi 13:34 16.09.2016

Re: kih

freehand
Свака част Црногорцима Црногорцима, но, нека они брину сами за себе. Ја верујем да су они за то способни.

Niko ne dovodi u pitanje njihovu sposobnost da se brinu o sebi. Dapače, to im obično spore oni koji se na njihovu samosvojnost i samostalnost ljute.
Govorim o emociji i dobrim željama, uključujući i svaku pomoć i podršku za koju smo sposobni a oni iskažu potrebu.

Теби свака част, но, од мене онолико. Не бих им се мешао.
elenold elenold 14:32 16.09.2016

Re: kih

freehand
...Crnogorci Srbi braća su nam, ...


Ovi da, a one druge sa drugim jezikom i crkvom novom sto prave, ne osecam tako jer oni nece tako, a zasto bih ja onda hteo.

No, da prijavim Tasi i drugima koji prate, nadam se da domacin bloga nece zameriti, jer je sirok coek i zna sta nas sve naslo, da prosto ne znamo gde cemo pre i ne znamo sa cim se sve rvemo; da sam letos dok sam bio na odmoru sreo coveka kome je ocu u vojnoj ispravi izmedju dva svetska rata pisalo da je Crnogorac. Ne samo sreo vec smo i razgovarali, i odmah sam ga castio. A kako i ne bi, kada sam to bio rekao na blogu i kada mi je on jos sve lepo objasnio. Kaze i majku mu je isto bila Crnogorka, umrla od godina, a on je stariji od mene i u penzije. Poreklo mu je jedno 40 tak kilometara od Kolasina i sada kaze ima familije u selu, a osatli su kaze neki u Crnoj Gori a neki u Srbiji.

Ja sam ga onako sa puno postovanja i bojazljivo, pitao kakav je to sada odnos u Crnoj Gori prema Srbiji i kako on na to gleda.

Najkrace, mada naravno nisam ga ja ni pitao o tome, a i gde sam smeo (iz postovanja naravno) kada mu se otac pisao kao Crnogorac kada te nacije nije ni bilo, njegov stav je najbolje izneo kada mi je reko da on sada u ovoj situaciji moze biti samo Srbin.
Merak mi je bio veliki, postovao bih ga zbog oca i da je reako da je Crnogorac i da prica Crnogorskim jezikom , imao on moralno pravo, a ovako sta da kazem, sem kako ga tek postujem i zbog oca i zbog njega samog.. .
elenold elenold 14:37 16.09.2016

Re: kih

docsumann
...

crnogorska kapa sa 4 ocila (u narodu poznatiji kao 4 S) potuice iz XX vijeka, tacnije postala je popularna nakon ujedinjenja 1918.



Ma kakvi, mislim da je Lekicka nasla to jos iz ranijih vekova i donela je i pokzala mu je i navela iz kog je veka to. Bila je maestralna . . .
Steta sto je nema, po meni ni Olja ni Olivra nisu ni priblizno te britkosti i te neke prirodne logicnosti u zamrsenijim stvarima.
docsumann docsumann 15:32 16.09.2016

Re: kih

elenold
docsumann
...

crnogorska kapa sa 4 ocila (u narodu poznatiji kao 4 S) potuice iz XX vijeka, tacnije postala je popularna nakon ujedinjenja 1918.



Ma kakvi, mislim da je Lekicka nasla to jos iz ranijih vekova i donela je i pokzala mu je i navela iz kog je veka to. Bila je maestralna . . .
Steta sto je nema, po meni ni Olja ni Olivra nisu ni priblizno te britkosti i te neke prirodne logicnosti u zamrsenijim stvarima.


u ranijim vremenim na kapama su se obično nalazili lični inicijali, šestokraka zvijezda, dok su kasnije, u XIX i s početka XX vijeka preovladavali inicijali Nikole I.

treba biti oprezan sa mahanjem istorijskim artifaktima. ta kapa je mogla biti ko zna odakle donešena
mikele9 mikele9 16:14 16.09.2016

Re: kih

Nađoh ovu fotografiju, da li su to kape Kralja Nikole ili ne, piše da jesu, da li je prije 1918, ne znam!

mikele9 mikele9 16:17 16.09.2016

Re: kih

Niko ne dovodi u pitanje njihovu sposobnost da se brinu o sebi. Dapače, to im obično spore oni koji se na njihovu samosvojnost i samostalnost ljute.
Govorim o emociji i dobrim željama, uključujući i svaku pomoć i podršku za koju smo sposobni a oni iskažu potrebu.

Slažem se!
mikele9 mikele9 16:19 16.09.2016

Re: kih

Gluposti. Crnogorci Crnogorci i Crnogorci Srbi braća su nam, bez obzira na opredeljenje o državnom uređenju i teritorijalnom razgraničenju, i njihovo dobro naše je dobro. Bar onoga što ja smatram nama, kad se zbude da tu reč upotrebim.

mikele9 mikele9 16:23 16.09.2016

Re: kih

Nisu, domaćine, Srbi specifični po tome što glasaju za one koji su ih do prosjačkog štapa doveli. Raširena je to pojava u regionu, a i šire. Ne bih ja to smatrao za srpski specijalitet.

Znam ja to predatortz ali ako mene boli glava a boli i tebe i još stotinu njih, mene ipak i dalje boli moja glava. Elem, ni malo me ne teši činjenica što je to raširena pojava u regionu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:34 16.09.2016

Re: kih

elenold
freehand
...Crnogorci Srbi braća su nam, ...


Ovi da, a one druge sa drugim jezikom i crkvom novom sto prave, ne osecam tako jer oni nece tako, a zasto bih ja onda hteo.

No, da prijavim Tasi i drugima koji prate, nadam se da domacin bloga nece zameriti, jer je sirok coek i zna sta nas sve naslo, da prosto ne znamo gde cemo pre i ne znamo sa cim se sve rvemo; da sam letos dok sam bio na odmoru sreo coveka kome je ocu u vojnoj ispravi izmedju dva svetska rata pisalo da je Crnogorac. Ne samo sreo vec smo i razgovarali, i odmah sam ga castio. A kako i ne bi, kada sam to bio rekao na blogu i kada mi je on jos sve lepo objasnio. Kaze i majku mu je isto bila Crnogorka, umrla od godina, a on je stariji od mene i u penzije. Poreklo mu je jedno 40 tak kilometara od Kolasina i sada kaze ima familije u selu, a osatli su kaze neki u Crnoj Gori a neki u Srbiji.

Ja sam ga onako sa puno postovanja i bojazljivo, pitao kakav je to sada odnos u Crnoj Gori prema Srbiji i kako on na to gleda.

Najkrace, mada naravno nisam ga ja ni pitao o tome, a i gde sam smeo (iz postovanja naravno) kada mu se otac pisao kao Crnogorac kada te nacije nije ni bilo, njegov stav je najbolje izneo kada mi je reko da on sada u ovoj situaciji moze biti samo Srbin.
Merak mi je bio veliki, postovao bih ga zbog oca i da je reako da je Crnogorac i da prica Crnogorskim jezikom , imao on moralno pravo, a ovako sta da kazem, sem kako ga tek postujem i zbog oca i zbog njega samog.. .


ma nek pravi crkvu ko kako voli, samo napred...

Too stupid to understand science try religion!
docsumann docsumann 18:09 16.09.2016

Re: kih

mikele9
Nađoh ovu fotografiju, da li su to kape Kralja Nikole ili ne, piše da jesu, da li je prije 1918, ne znam!



možda sam se nejasno ekspresionirao. moguće da je i prije 18. bilo crnogorskih kapa sa ocilima.
no one se masovno pojavljuju tek nakon ujedinjenja da ne kažem aneksije
tasadebeli tasadebeli 20:23 16.09.2016

Re: kih

elenold

No, da prijavim Tasi i drugima koji prate,



Каже Михиз у својој Аутобиографији о другима како је Лека Ранковић, кад је оно био пао са влас', имао обичај да у својим дугим усамљеничким шетњама када му је телефон у кући престао потпуно да звони и када нико није смео да му приђе на улици да се шета заједно са њим, имао обичај да сврати до Михиза у зимским данима на кувану ракију и мало разговора. Тек да осети човек да је уопште жив.

И када би га пустио у кућу, Михиз је имао обичај да провири кроз врата и да позове унутра и оног типа из Службе што је обавезно стајао иза ћошка ходника и који је тог дана био задужен за праћење Леке, да и он уђе у кућу и попије с њима врућу ракију да се огреје јер је хладно напољу, неки фебруар, минус 20.

"Уђите, уђите и ви," рекао би тада Михиз службенику Службе, "да се мало огрејете. Хладно је напољу."

То кад смо већ код праћења и пријављивања.


Него, надам се да ни мени домаћин неће замерити што се придружујем овом тролу о Црногорцима и "Црногорцима".

(Размишљам о некаквом установљавању терминологије овде...

Рецимо: Црногорци и Коминтернини Црногорци.

Не би било лоше, а?

Обухватило би и историјски аспект развоја термина.)


Мене читава та прича о Црногорцима и Коминтерниним Црнорцима данас подсећа, баш много подсећа, на унијаћење гладних Срба у Далмацији половином 19. века.

(После су ти поунијаћени постали најревносније усташе, колико сам приметио.)


Има све то лепо описано код Матавуља у Пилипенди. (ЛИНК)


Радим ја ту Матавуљеву приповетку са клинцима у осмом разреду на часу. То нам је школска лектира И лепо им објашњавам историјски контекст радње приповетке. И повезујемо на часу то са овом нашом данашњицом у којој живимо.

Разумеју клинци све.

Нарочито размеју зашто се мени при читању приповетке стегну вилице на крају када дође онај део:


- А, пасји сине, - викну Пилипенда измахнувши штапином... - чекај да ти притврдим ту вјеру!

Али Кљако побјеже.

Онда Пилипенда, изван себе од гњева, свом снагом удари Куријела. Овај стаде, окрете главу и тужно погледа господара, а Пилипенда се постидје, па га обузе жалост, те сједе на перваз од цесте и заплака се!



Ма школска лектира ти је чудо једно.

Сећам се, пред бомбардовање 1999. радио сам у Тринаестој београдској гимназији. Било ту и неко одељење треће године, седамнаестогодишњаци. Били су тзв. "природњаци" и обожавали су часове српског језика. Ваљда им је то била нека лепа промена у односу на све оне силне часове математике, физике,...

И негде баш када је Рамбује био пред оргазмом, ја њима задам да науче песму по сопственом избору, коју год хоће, напамет.

Надавао сам се на том часу рецитовања петица онолико. Било је ту и Бодлера и Диса и Ракића и Миљковића, и Превера и Ферлингетија, и Морисона и Штулића... Ма свега. И из школске лектире и ван ње.

А онда су ме, када је дошао ред на њих, два повисока и вазда насмејана момка из последње клупе, питала да ли могу да рецитују у дуету у глас јер су они спремили исту песму.

Сложим се, наравно, занимљив предлог.

Устадоше њих двојица и углас одрецитоваше:







Знајући да њих двојица и не спадају баш у највредније ученике у том одељењу, ја их питао зашто су одабрали баш ту песму када су могли да одаберу и неки много краћи текст за учење напамет.

Њих двојица ме погледаше сасвим озбиљно, скоро увређено, и рекоше:

"Па тако... Дошло нам."


Ето, да и ја почнем полако да прикупљам прилоге за моју аутобиографију о другима.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 16.09.2016

Re: kih

Gluposti. Crnogorci Crnogorci i Crnogorci Srbi braća su nam,


I oni?
Koliko to braće imamo jbt?

freehand freehand 20:24 16.09.2016

Re: kih

Ovi da, a one druge sa drugim jezikom i crkvom novom sto prave, ne osecam tako jer oni nece tako, a zasto bih ja onda hteo.

To ne zavisi ni od političćkog ni od religijskog opredeljenja, pa čak ni od emotivnog.
Isti smo narod, tu dvojbe nema, čak i ako su - sa punim pravom u političkom smislu - oni sebe proglasili drugom nacijom. Istorija devetnaestog veka puna je toga, a i ovo zakašnjenje sa dovoljnog istorijskog razmaka biće nebitno.
Na nama je da takvu odluku pihvatimo i poštujemo.
zilikaka zilikaka 22:29 16.09.2016

Re: kih

Taso, kad ispriča ono sa praćenje...

Nedavno se povela priča o pripadajućim troškovima i jedan bivši pandur se otvori.
Kaže, najgore bilo kad dobiješ da pratiš nekog, a on kafanski tip.
Kaže:
"Ako lice koje pratiš udje u kafanu, ti ne možeš da ostaneš ispred, moraš i ti da udješ. A kad udješ, moraš da sedneš za sto i poručiš nešto.
Ako se ovaj zadrži dugo, jede i pije, ti moraš i nekoliko pića popiti, a ne možeš ni samo kiselu vodu da poručuješ. Bićeš upadljiv.
E,a te troškove ti niko ne priznaje. Ne možeš šefu doneti račun iz kafane, a i ko uzima račun za piće-dva. I tako em radiš, često i duže od svoje smene, em imaš troška"

...tačno ti dodje da se sažališ na sirote pandure.
tasadebeli tasadebeli 22:56 16.09.2016

Re: kih

zilikaka

...tačno ti dodje da se sažališ na sirote pandure.






Каже још Михиз у тој Аутобиографији како је неко из целе те екипе која је жуљала столице у Српској кафани онога доба имао обичај да поведе и свог кера у кафану.

Па су онда за усамљеног "госта" за суседним столом који седи и слуша их шта причају имали обичај да кажу:

"Е, види га овај! Сигурно ради за Службу. Види, ни куче неће да лаје на њега..."

Стварно јадни ти службеници Службе.

Смрзавају се, не признају им рачуне из кафане, живе крајње нездравим животним стилом седећи по задимљеним кафанчугама, ни кучићи неће ни да их погледају, а камоли запишају...

Тешко је то зарађена корица хлеба, Зили...




emsiemsi emsiemsi 06:42 17.09.2016

Re: kih

tasadebeli

...
Каже Михиз у својој Аутобиографији о другима како је Лека Ранковић, кад је оно био пао са влас', имао обичај да у својим дугим усамљеничким шетњама када му је телефон у кући престао потпуно да звони и када нико није смео да му приђе на улици да се шета заједно са њим, имао обичај да сврати до Михиза у зимским данима на кувану ракију и мало разговора. Тек да осети човек да је уопште жив.
...

Релативно често сам имао прилике да разговарам са Славком, Лекином женом (са њим мање из простог разлога што је и раније умро), веже нас кумство.
Занимљива ми је била Славкина прича о догађају из дрварске пећине --- Тито загњурио главу у дланове, радио везе прекинуте, Лека одлучи да крене сам. Док год се није вратио Тито је понављао - једино Марко (како је било Лекино ратно име) може да нас спаси - и спасио је кретена који га је касније "осакатио". И не само њега.
Занимљива је цртица из ратног периода, такође, да приликом марша којекаквим беспућима, када сви залегну да се одморе, једино он остаје будан непрестано успостављајући радио везу.
У сваком случају, разговарајући са њим, никада га нисам чуо да помиње гада.

elenold elenold 09:10 17.09.2016

Re: kih

freehand
Ovi da, a one druge sa drugim jezikom i crkvom novom sto prave, ne osecam tako jer oni nece tako, a zasto bih ja onda hteo.

...
Isti smo narod, tu dvojbe nema, čak i ako su - sa punim pravom u političkom smislu - oni sebe proglasili drugom nacijom......
Na nama je da takvu odluku pihvatimo i poštujemo.


Pa kako mozemo isti biti kada sebe smatraju i proglasili se drugima od nas. A to i ja smatram, treba svaciju odluku prihvatiti i postovati, ali bas da nismo isto, kako i sami hoce. A to da se nesto prihvati a nesto ne prihvati kada smo isti i kada nismo, kako im kada sta odgovara, ne ide vise kod vecine ljudi sa kojima razgovaram.
Da smatraju da smo isto ne bi pravili jezik i novu crkvu. Duboko su zaorali i korenje zakacili da bi mogli sada da budemo isti.
Uvek Srbi same sebe zbunjuju.

Tasino shavtanje o Kominterninim Crnogorcima mi je mnogo blize.
tasadebeli tasadebeli 09:15 17.09.2016

Re: kih

emsiemsi

Занимљива ми је била Славкина прича о догађају из дрварске пећине



Е, мој Емси.

А нама су у школи вазда уваљивали причу да су Тита у кризним ситуацијама у рату спасавали којекакви кучићи и слично.

Ево и данас нам, као што видиш, потомци тих наших некадашњих идеолога уваљују исту причу о кучићима.

Брате рођени, Јавни сервис РТС је, вероватно под маском "домаћи филм", викендима уназад суботом у ударном термину испирао грађанству мозак пуштајући му "Сутјеску", "Неретву", "Партизанску ескадрилу" и слично.


Коначно су се досетили после свега тога, да нам пусте праву ствар која такође може да се стави под назив "домаћи филм". А и новију, јебеш га. Мало савременију...







"Непријатељ" (2011) - српски/хрватски/босански филм

(Прецизније, филм је направљен у продукцији кућа из Србије, Хрватске и Републике Српске.)



крај филма (ЛИНК)





У сваком случају, разговарајући са њим, никада га нисам чуо да помиње гада.



Да, и ја сам то исто чуо од неких људи који су лично познавали Леку Ранковића.

И сви су ми рекли да је он, у ствари, био лојалан Титу све до своје смрти, свих 17 година после Бриона 1966.

Само си ми овиме потврдио то што сам чуо раније.

И то се у мом систему вредности ове частан човек.

Каквих год политичких уверења да је био.

А негде сам пронашао податак да је те 1966. заједно са Леком Ранковићем превремено пензионисано чак 13 000 људи из тог његовог безбедносног система државе Југославије и ове наше Србије у тој Југославији.

Неко ми рече да су тада посмењивани сви шефови полиције по градовима у Србији, а да су после Бриона 1966. аванзовала у систему само двојица од њих. То су, ваљда, они што су и учествовали у обарању Ранковића.

А то се у мом систему вредности зове нечастан човек.


П.С. - Кад смо већ код филмског програма Јавног сервиса РТС, надам се да ће нам у тим ударним вечерњим терминима пуштати и филмове црног таласа наше кинематографије.

Поготово оне забрањиване у Титово време, нарочито оне српске филмове забрањиване после пада Ранковића који су деценијама скупљали прашину у тзв. бункерима, да би тек у време Слободана Милошевића били изнети на светло дана да и шира филмска публика чује за њих и да може да их види.


Рецимо, "Заседа" Живојина Павловића из 1969.


"Мајку вам јебем сељачку, и ви сте ми нека револуција!" (ЛИНК)
tasadebeli tasadebeli 09:18 17.09.2016

Re: kih

elenold


Uvek Srbi same sebe zbunjuju.



Па када читају пропагандне брошуре Коминтерне штампане између два светска рата, па их то слуди начисто.
elenold elenold 09:20 17.09.2016

Re: kih

tasadebeli
...
Има све то лепо описано код Матавуља у Пилипенди. (ЛИНК)


Радим ја ту Матавуљеву приповетку са клинцима у осмом разреду на часу. То нам је школска лектира И лепо им објашњавам историјски контекст радње приповетке. И повезујемо на часу то са овом нашом данашњицом у којој живимо.

Разумеју клинци све.


Secam se da smo i mi u skoli imali za lektiru ali nismo bas razradjivali, razadjivali smo bratstvo i jedinstvo i samoupravljanje.

A da klinci razumeju sve, kako i ne bi razumeli, kada su svedoci stradanja tolikog naroda i sa njihovom decom se druze , a i sami tokom bombardovanja su morali sebi nesto da razjasne.

Moja cerka se jako bojala kada bi sirene pocele i kada se treslo, malo je i panicila i stalno je pitala sto to rade.
tasadebeli tasadebeli 11:23 17.09.2016

Re: kih

elenold

Moja cerka se jako bojala kada bi sirene pocele i kada se treslo, malo je i panicila i stalno je pitala sto to rade.




У јесен 2001. водио сам екскурзију седмог разреда. Тринаестогодишњаци. Одсели смо те ноћи у хотелу Патрија у Суботици.

Пар спратова изнад нас одсела је Прва економска школа из Београда. матурантска година, осамнаестогодишњаци.

И у три ујутро неки од обесних матураната је са 5-6 спрата бацио доле на улицу пуну дволитарку кока-коле.

Пукла је на тротоару као бомба.

У року од пола минута сва наша деца, основци, била су обучена, спремили су своје ствари и уз вриску и цику кренули да истрчавају из соба и да трче ходницима хотела тражећи излаз.

Колега и ја смо их једва зауставили и вратили у собе умирујући их.

Неколико њих се у том бежању кроз ходнике хотела и упишкило у гаће од страха.

(Пази, тринаест им је година у том тренутку.)

Када сам то после причао на родитељском састанку, наравно без помињања имена, пришла ми је после састанка мајка једног дечака из мог одељења који се такође упишкио од страха тамо у хотелу и рекла ми да се то њеном сину догађа од бомбардовања.

Дакле, почело је када је био четврти разред основне школе. Да се упишки од страха када се много уплаши.

И дуго је све то трајало код те деце.


Ови данас којима сам разредни су 2004. годиште. Они претходни су 2000. А они пре њих су 1996.

И њима се то не догађа.

Срећом, они нису имали прилике да запамте бомбардовање из 1999.


П.С. - И после када ме неки питају зашто сам ја толико киван због тог бомбардовања 1999. и зашто не могу да им опростим и заборавим, ја им увек кажем:

"Због деце, пизда вам материна незајажљива и похлепна! Због деце!"


sasaminijature sasaminijature 12:26 17.09.2016

Re: kih

Iako je za svaku osudu to sto pustaju subotom u udarnom terminu, mora se pohvaliti drugi program. Svaki dan uvece oko deset daju odlicne filmove, cak su i, mislim prosli vikend, pustali nesto od Pavlovica. Vikendom im ide maraton i ima bas dobrih klasika a uvece i nekih domacih dobrih dela.
freehand freehand 13:38 17.09.2016

Re: kih

Pa kako mozemo isti biti kada sebe smatraju i proglasili se drugima od nas. A to i ja smatram, treba svaciju odluku prihvatiti i postovati, ali bas da nismo isto, kako i sami hoce. A to da se nesto prihvati a nesto ne prihvati kada smo isti i kada nismo, kako im kada sta odgovara, ne ide vise kod vecine ljudi sa kojima razgovaram.
Da smatraju da smo isto ne bi pravili jezik i novu crkvu. Duboko su zaorali i korenje zakacili da bi mogli sada da budemo isti.
Uvek Srbi same sebe zbunjuju.

To što se neko proglasi drugom nacijom - a pritom je kod Crnogoraca još i unutrašnja podela mnogo opasnija i izraženija no ova prema Srbiji - ne znači ni da je promenio sopstvenu genetsku strukturu ni predake. Da ne zalazim sad u poređenja sa braćom, prezimenima i slavama, u stvari nije mnogo komplikovano, sve dok momenta dok se braća zbog takvih stvari ne zakrve. posle bude zajebano.
Tasino shavtanje o Kominterninim Crnogorcima mi je mnogo blize.

Naslućivao sam. Kominternovski Crnogorci XXI veka zadojeni filmskim programom RTS, dok se oni pravi napajaju na svetlim uzorima čelnika mrske udbe. Vidiš da u stvari uopšte nije komplikovano.
elenold elenold 14:53 17.09.2016

Re: kih

freehand
...
To što se neko proglasi drugom nacijom - ... - ne znači ni da je promenio sopstvenu genetsku strukturu ni predake....
....posle bude zajebano.. . .


Da da , to ti i govrim, ti i budu najzejabiniji. Samo ne vidis da nam tako ti ne trebaju, a niposto su nam kao braca, sto rece HCM i Tasa, cemu ce nam.

No da ispricam sta mi se pre 5 ili 6 godina desilo. Sa kolegom sa posla koji je od retkih sa Durmitora i zestoki je zagovornik Crnogorske drzave i oce onako da je napola, sta mu kada treba i odgovara, da nije Srbin, a da govori jezik koji je u osnovi srpski i po kome se medjusobno razumemo i oce da mu je crkva opet ova nasa pravoslavna. Ima tu on vazdan nekih finesa. Postujem naravno njegovo opredeljenje. I tokom puta peske mi idemo, kritikuje on srpsku politiku kako nista ne razume , kako ne zna gde se svet krece, kako ni posle Milosevica nista politicari nisu naucili a naravno po njemu zvanicna politika Crne Gore je ono pravo i to je dobro za sav narod i da treba da se mi ugledamo na njih i sve u tom stilu. Vidim je ostrascen i ne vredi tu ni razgovarati ni truditi se ozbijno sa sagledavanjem i pozocioniranjem krivice u svemu tome. Kako on usput kaze : Nista vi ne znate i samo gresite, ja kazem : U pravu si. Opet on: nista vi ne znate ja opet : jes, u pravi si, ne znamo mi.

I sada ja misilim kako da mu kazem da bas i ne mislim kao on da Crnogorci sa Djukanovicem sve znaju, a da od svih srpskih politicari da niko nista ne zna. I setih se.... ali odcutah.

I dodjosmo mi do firme i udjosmo i sada cekamo lift. I pred ulazak u lift ja mu kazem: Ej komsija dragi, u pravu si ti , mi Srbi nista ne znamo za razliku od vas Crnogoraca, ali bar znamo jednu stvar. On ko iz topa u mene se zagleda i nestrpljivo ispali : Koju to.
Ja rekoh : Bar znamo da je nas jezik srpski.

Nista nije rekao, a izraz lica je rekao vise od svega sto bi mogao reci.
freehand freehand 15:31 17.09.2016

Re: kih

Da da , to ti i govrim, ti i budu najzejabiniji. Samo ne vidis da nam tako ti ne trebaju, a niposto su nam kao braca, sto rece HCM i Tasa, cemu ce nam.

Izgleda da ja ipak govorim crnogorski. Tj, ne razumemo se mi baš ("Mi" - ti i ja).
tasadebeli tasadebeli 16:28 17.09.2016

Re: kih

sasaminijature
Iako je za svaku osudu to sto pustaju subotom u udarnom terminu, mora se pohvaliti drugi program. Svaki dan uvece oko deset daju odlicne filmove, cak su i, mislim prosli vikend, pustali nesto od Pavlovica. Vikendom im ide maraton i ima bas dobrih klasika a uvece i nekih domacih dobrih dela.



Јесте, Саша, у праву си.

Што је истина, истина је.

Ја се само мало зезам на рачун ових данашњих титића, некадашњих Титиних верних пионира, по Србији.

Слатко ми је да гледам како их то нервира.

Али да не буде забуне... Волим ја њих. Те Титине бивше верне пионире. И разумем их.

Што би рекао Емси, није лако бити Србин.



А и малкице волим да пљујем по Јавном сервису кад год ми се укаже прилика.

Па зашто га плаћам ако не могу да пљујем по њему?

(Ако мене у просвети могу да пљују свакодневно сви ови који ме плаћају, могу и ја да пљујем по Јавном сервису који плаћам са свима осталима, зар не?)



Ако ниси гледао "Непријатељ" до сада, гледај га обавезно.

Најбољи домаћи филм у последњих десетак година који сам ја гледао.

Иако се о њему далеко мање причало кроз јавну реч него о оним Драгојевићевим глупостима типа "Атомски здесна", "Парада" и сличним холивудизована срањима наше српске кинематографије прављеним по драгојевићевско-бреговићевско-митровићевском рецепту за које су у Србији издвајане силне паре чак и из државне касе.


П.С. - Док за то време један овакав филм још увек стоји на чекању јер пара за тако нешто нема у државној каси:



sasaminijature sasaminijature 18:40 17.09.2016

Re: kih

Gos'n Taso...
U potpunosti razumem vase vreme sporta i razonode, i meni je simpaticno da gledam na pokusaje da ozive Jugoslaviju i njihove argumente u tom cinu.

Shvatio sam sta ste hteli reci povodom RTS-a, ja eto da se nadovezem da pohvalim malo posto sam prijatno iznenadjen takvom pojavom na ruiniranim programskim ponudama.

Sto se tice filma, gledo sam ga vec dva puta i prijatno sam iznenadjen. Odlican film i kao sto sami kazete, potpuno medijski zapostavljen.

Moja preporuka kada smo kod domacih koprodukcija, srpsko-hrvatski film ako se ne varam, "Nije kraj". Fenomenalna komedija. I vise od komedije i uopste nije ni nalik na neki ocekivan humor za nase prostore.
elenold elenold 19:40 17.09.2016

Re: kih

freehand
..
Izgleda da ja ipak govorim crnogorski. Tj, ne razumemo se mi baš ("Mi" - ti i ja).


Vidim i ja da tu nešto neštima, a ja napisah da bar znam kojim jezikom govrim, a za tebe ne znam, ti bi kanda malo i ovako i onako, ili su te neke kolega sa bloga zbunile ( sa namerom da zavedu) opisom lepote multietničkog živta u državi Crnoj Gori.

Viđah, dole tvoj post upućen Gedži. I dobro si sve opisao, ali nisi zaključio da će to tako uvek da bude kada se ne zna kojim jezikom se komanda izdaje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:50 17.09.2016

Re: kih

Da da , to ti i govrim, ti i budu najzejabiniji. Samo ne vidis da nam tako ti ne trebaju, a niposto su nam kao braca,


Ma naravno, ta priča o genima, korenima, precima, sve je to em ne previše važno em opasno.
Tu istu priču o korenima i precima neki pričaju i za Bošnjake, neki i za Hrvate.
Po mnogima je sve je to go Srbin ma šta on o sebi mislio i za šta se proglašavao.
Sve su nam to braća (a drug Rambo nam je ćaća).


Kakva braća kakvi bakrači.
Ljudi sebe definišu kao drugačije, hoće svoju državu, neka im je, hoće jednog čoveka za vladara, neka im ga, hoće svoj jezik, svoju crkvu, svega im neka, ko su ti Srbi i ta Srbija da im bilo šta objašnjava ili zabranjuje?

A još važnije, šta Srbi i Srbija imaju od toga što će nekome objašnjavati da nam je brat?

dangubas dangubas 22:49 15.09.2016

..

spavate iLi je samo seks..
st.jepan st.jepan 02:11 16.09.2016

...

I da sutra budu prevremeni izbori što nije nemoguće, nepovraćajuća većina koja nema ni koricu leba, listom bi opet glasala za ove koji su sada na vlasti!


Dok je Vučku vakih, nema straja.

Sam u stanu, VRIIIIŠTAO!




mikele9 mikele9 13:59 17.09.2016

Re: ...

Dok je Vučku vakih, nema straja.

Sam u stanu, VRIIIIŠTAO!

anonymous anonymous 06:19 16.09.2016

Некад и САД....


Чудно је то, да су некада Чеси знали да су окупирани и ко је окупатор.

Ми САД не знамо ни једно ни друго.


Најпре знање, па онда - акција.

Од појединачне ка организованој.

Пс.одличан избор аутора и сјајно изабран прилаз изузетно важној теми.

principessa_etrusca principessa_etrusca 11:10 16.09.2016

Re: Некад и САД....

anonymous

Чудно је то, да су некада Чеси знали да су окупирани и ко је окупатор.
Ми САД не знамо ни једно ни друго.
Најпре знање, па онда - акција.
Од појединачне ка организованој.
Пс.одличан избор аутора и сјајно изабран прилаз изузетно важној теми.

Spot on!

То наравно није лако, јер у Србији као да постоји урота да се још више збуњује већ ионако збуњени народ. Да ли она заиста постоји, скоро да није ни важно, резултат је исти.

Такође, рекла бих да је осим збуњености, проблем и у веома великим бројевима незбуњених, а корумпираних опортуниста и бескичмењака, као и пасивних снобова.
kukusigameni kukusigameni 08:19 16.09.2016

Dve istine i dve laži

Bio jednom jedan čovek koji je znao dve istine. Dve istine ali iste. I nikako nije mogao da se pomiri s tim da su te dve istine paralelno postojale u jednom svetu. Rešio je da traga za drugim svetom, ne bi li smestio jednu istinu u jedan, a drugu u drugi svet. Ali, kao što znamo, postoji samo jedan svet, a čovek je imao dve istine. I onda, otvorio je pitanje istinitosti te dve istine i pitanje da li su to u stvari, samo dve laži. “Pa ako su laži”, mislio je, “onda su opet dve iste laži, a svet je jedan.” Nedostajao mu je još jedan svet. To je bilo toliko očigledno da je i sam u jednom trenutku stao na gradski trg i uzviknuo: “Dajte mi ljudi još jedan svet!” Ljudi su prolazili, gledali ga i onako, malo, ispod oka, tiho i sebi u brk govorili:”Kakav ludak.”

Bio jednom neki drugi čovek koji je znao dve laži. Dve laži ali iste. I te dve laži su živele jako dobro u svakom odnosu i u svakom trenutku. Dve laži u istom svetu i istom trenutku. Potpuno iste. Čudio se taj čovek: “Kako bre laži, iste, a zajedno i još funkcionišu?” Mučilo ga je to jako dugo, dok se nije odvažio da ode na gradski trg i uzvikne:”Dve laži su bolje od jedne jer ih je više!” Ljudi su prolazili, gledali ga i onako, malo, ispod oka, tiho i sebi u brk govorili:”Kakav ludak.”

Na jednom trgu, u jednom svetu, jednom jedinom, srela se dva čoveka. Obojica sa problemom. Njih je bilo dvojica, a svet jedan. Imali su dva problema, dva problema ista, a svet jedan, premali za njih dvojicu. I potukoše se ta dva čoveka, na krv i nož, na gradskom trgu, usred dana i naočigled prolaznika koji su ih gledali, onako, malo, ispod oka i koji su tiho i sebi u brk govorili:” Kakvi ludaci.”


Priča koju sam objavio kao tvoj gost. Beše davno.
anonymous anonymous 12:15 16.09.2016

Re: Dve istine i dve laži

kukusigameni
Bio jednom jedan čovek koji je znao dve istine. Dve istine ali iste. I nikako nije mogao da se pomiri s tim da su te dve istine paralelno postojale u jednom svetu. Rešio je da traga za drugim svetom, ne bi li smestio jednu istinu u jedan, a drugu u drugi svet. Ali, kao što znamo, postoji samo jedan svet, a čovek je imao dve istine. I onda, otvorio je pitanje istinitosti te dve istine i pitanje da li su to u stvari, samo dve laži. “Pa ako su laži”, mislio je, “onda su opet dve iste laži, a svet je jedan.” Nedostajao mu je još jedan svet. To je bilo toliko očigledno da je i sam u jednom trenutku stao na gradski trg i uzviknuo: “Dajte mi ljudi još jedan svet!” Ljudi su prolazili, gledali ga i onako, malo, ispod oka, tiho i sebi u brk govorili:”Kakav ludak.”

Bio jednom neki drugi čovek koji je znao dve laži. Dve laži ali iste. I te dve laži su živele jako dobro u svakom odnosu i u svakom trenutku. Dve laži u istom svetu i istom trenutku. Potpuno iste. Čudio se taj čovek: “Kako bre laži, iste, a zajedno i još funkcionišu?” Mučilo ga je to jako dugo, dok se nije odvažio da ode na gradski trg i uzvikne:”Dve laži su bolje od jedne jer ih je više!” Ljudi su prolazili, gledali ga i onako, malo, ispod oka, tiho i sebi u brk govorili:”Kakav ludak.”

Na jednom trgu, u jednom svetu, jednom jedinom, srela se dva čoveka. Obojica sa problemom. Njih je bilo dvojica, a svet jedan. Imali su dva problema, dva problema ista, a svet jedan, premali za njih dvojicu. I potukoše se ta dva čoveka, na krv i nož, na gradskom trgu, usred dana i naočigled prolaznika koji su ih gledali, onako, malo, ispod oka i koji su tiho i sebi u brk govorili:” Kakvi ludaci.”


Priča koju sam objavio kao tvoj gost. Beše davno.


Свиђа ми се идеја, али ми се чини да је потребна извесна корекција.

Један човек може да се суочи са два тумачења,(два разумевања или интерпретације ) , које могу да му се чине да су обе истините или обе лажне.

То може да га доведе у ситуацију о којој говориш.

Формулација " две истине - које су исте " или " две лажи које су исте" , ми некако не изгледа реална и разумумљива....

Али , понављам идеја је добра .... у смислу ненасилног проверавања и преиспитивања било " Истине " било " Лажи "
mikele9 mikele9 10:00 17.09.2016

Re: Dve istine i dve laži


Priča koju sam objavio kao tvoj gost. Beše davno.

mlatisa mlatisa 16:56 16.09.2016

Krivi smo mi

Prebacivanje odgovornosti na kolektivitet je zapravo bekstvo od lične odgovornosti. Društvo je samoadaptivni sistem. Svako od nas može da utiče u većoj ili, što je verovatnije, manjoj meri na sistem. Ali ipak može da utiče. Iskorištavanjem sopstvenog uticaja se sistem može promeniti makar malo. Ako mi raskrčimo put onima koji idu iza nas će biti lakše. Jeste naporno prtiti put u snegu ali već prvom iza nas će biti lakše.

Ako vam je zaista muka i hoćete nešto da poboljšate, evo recepta za izlazak iz depresije:

1. Identifikujte neku sitnu manu sistema čija popravka ne zahteva mnogo resursa (na kraju se sve svodi na pare)
2. Identifikujte ljude koji su odgovorni za datu manu počev od šalterskih radnika pa naviše.
3. Obraćajte se odgovornim licima na najnižem nivou, pa stvari dižite na viši nivo dok se stvar ne razreši ili ne iskristališe u čemu je suština problema.
4. Treba biti uporan. Ako ne odgovaraju na mailove, pišite obična pisma, ako ne radi ni to zovite telefonom, zakažite sastanak, itd.

Jasno je da ovo zahteva energije i nešto resursa sa vaše strane. Ako niste spremni da u promene uložite sopstveno vreme, zašto onda i pričati o tome.

Ovo je upućeno svima nama. Svi kukamo a niko ništa ne radi.

Imamo ovde na blogu dve priče koje treba pomenuti: jedna je

Majka hrabrost: velika izloženost javnosti. Koji su konačni efekti nisu poznati. Moj utisak je, koliko mogu da vidim, da se sve vratilo na staro.

Neki Krkarov "rat protiv vetrenjača": zaboravih o čemu beše reč, ali iskopaću. Koliko se sećam, uspešno je "dobijen sukob niskog intenziteta".

Ako ima neko sličnih iskustava neka ispriča. Da učimo jedni od drugih, a ne da ratujemo jedni protiv drugih.
dirtyharry dirtyharry 18:08 16.09.2016

Samo da kažem

Mikele
Povraća mi se!!!

stari i iskusni prijatelju da te i ja razumem...
mikele9 mikele9 10:04 17.09.2016

Re: Samo da kažem


stari i iskusni prijatelju da te i ja razumem..

Znao sam ja to dragi moj mladi iskusni prijatelju
tasadebeli tasadebeli 22:37 16.09.2016

Стадијуми

mikele9

Kako bilo da bilo, povraćanje u Srbiji nikad neće biti znak protesta, nego samo pojedinačni ispadi alkoholu privrženih individua.



"Прелазни стадијум од капитализма ка комунизму је алкохолизам, бре!!!"


Узвикивао је то један студент српског језика и књижевности са именом Срба из Крагујевца заплићући језиком негде тамо 1984/1985. године у препуном задимљеном Коларцу.


А изгледа да ти стадијуми могу да иду и у обрнутом смеру... Од комунизма ка капитализму...


Углавном, закључујем да је алкохолизам обавезни прелазни стадијум у оба случаја... То јест, у оба смера путање у светлу будућност.




mikele9 mikele9 10:06 17.09.2016

Re: Стадијуми


"Прелазни стадијум од капитализма ка комунизму је алкохолизам, бре!!!"

Nisam baš siguran u to Taso prijatelju! Ako se iko urnisao alkoholom, onda su to Rusi i šta bi
mariopan mariopan 10:48 17.09.2016

Re: Стадијуми

"Прелазни стадијум од капитализма ка комунизму је алкохолизам, бре!!!"

istina!

Ovo samo alkoholisan čovek može da podnese.
tasadebeli tasadebeli 11:04 17.09.2016

Re: Стадијуми

mikele9

"Прелазни стадијум од капитализма ка комунизму је алкохолизам, бре!!!"

Nisam baš siguran u to Taso prijatelju! Ako se iko urnisao alkoholom, onda su to Rusi i šta bi



Медији су, мој драги Микеле, криви за све!


У потпуности су упропастили тај руски социјални екперимент!








За утеху оваквима као што смо ми, барем је руски уметнички екперимент успео. (ЛИНК)



mikele9 mikele9 14:01 17.09.2016

Re: Стадијуми


За утеху оваквима као што смо ми, барем је руски уметнички екперимент успео.
Živa istina Taso i ne samo da je uspeo nego je umetnost usmerio i prevrnuo na glavu
looping looping 14:09 17.09.2016

Re: Стадијуми

tasadebeli
mikele9

"Прелазни стадијум од капитализма ка комунизму је алкохолизам, бре!!!"

Nisam baš siguran u to Taso prijatelju! Ako se iko urnisao alkoholom, onda su to Rusi i šta bi



Медији су, мој драги Микеле, криви за све!


У потпуности су упропастили тај руски социјални екперимент!








За утеху оваквима као што смо ми, барем је руски уметнички екперимент успео. (ЛИНК)





tasadebeli tasadebeli 16:11 17.09.2016

Re: Стадијуми

looping






Извини, а какве везе сад имају Путин и руска црква са овим о чему причамо Микеле и ја?


Немој ми рећи да си и ти потпао под пропагандни утицај оног енглеског идиота од новинара, умног и образованог Јеремије?



"Britanac tvrdi: Putin špijunira sa Svete gore" (ЛИНК)


И ориђинале тог текста који ме је стварно убедио да идиоти од којих ми се повраћа, што рече Микеле, не живе само у Србији, него их има по целом свету равномерно распоређених и, како ствари стоје, окупљених у Светој Алијанси намењеној рушењу Русије као државе и сатанизацији Руса као народа:



What is behind Vladimir Putin’s curious interest in Mount Athos? (ЛИНК)


Ми, Срби, осетили смо тај рецепт рушења државе и сатанизације читавог народа одавно.


И ево га, траје то код нас већ 25 година.


Са Русима за сада само покушавају... Само пробају...

Ал' што би рекла моја кева:"Један тако проб'о, па се усро."
looping looping 05:50 18.09.2016

Re: Стадијуми


"Britanac tvrdi: Putin špijunira sa Svete gore" (ЛИНК)

Sad sam pročitao.
Možda mu sateliti ne rade dobro pa koristi tradicionalne načine špijuniranja.

Извини, а какве везе сад имају Путин и руска црква са овим о чему причамо Микеле и ја?

Iz onog gif-a vidi se da je Putin nekrunisani car rusije, čim pop pokušava da mu poljubi ruku. Naravno, Putin ne dozvoljava da ga provale.
Odavno Rusija nije imala cara.
Rusija postaje jaka, gotovo je sa satanizacijom Rusije.

tasadebeli tasadebeli 14:04 18.09.2016

Re: Стадијуми

looping


Odavno Rusija nije imala cara.
Rusija postaje jaka, gotovo je sa satanizacijom Rusije.




Царизацијом у светлу будућност!
dolazel dolazel 23:09 16.09.2016

primer oficira

Pre nekoliko godina bila je interesantna reportaza o bivsim oficirima JNA (a onda i VJ, VSCG i VRS), koji su bezeci od rata gde su se zatekli u nekoj od odcepljenih republika, nastanjeni, prvo privremeno a onda stalno, u odredjenim kasarnama u Beogradu, u nekoj vrsti zajednickog smestaja. Ono sto je upalo u oci je zapravo deo razgovora novinara sa zenom jednog od tih oficira koja kaze citiram

"...ovo je strasno u kakvim uslovima zivimo ovde...a i ovi nasi muzevi...ajde sto su cutali za vreme rata jer su se plasili da ih ne posalju na front, ali sto sad cute kad nema vise rata...".

To je mozda najbolji opis nase kolektivne svesti do sada...
tasadebeli tasadebeli 01:00 17.09.2016

Re: primer oficira

dolazel

"...ovo je strasno u kakvim uslovima zivimo ovde...a i ovi nasi muzevi...ajde sto su cutali za vreme rata jer su se plasili da ih ne posalju na front, ali sto sad cute kad nema vise rata...".

To je mozda najbolji opis nase kolektivne svesti do sada...




Пре две године сам чуо причу из прве руке од породичне пријатељице породице Тепић да је удовица мајора са двоје деце годинама после тога живела са то двоје деце у касарни у Београду делећи са војницима купатило, трпезарију,...


У годинама када су разноразни "инвеститори" са новцем врло сумњивог порекла изградили на хиљаде станова у Београду.


мајор Милан Тепић (ЛИНК)


Да, то је најбољи опис наше колективне свести.
gedza.73 gedza.73 18:58 17.09.2016

Re: primer oficira

dolazel
Pre nekoliko godina bila je interesantna reportaza o bivsim oficirima JNA (a onda i VJ, VSCG i VRS), koji su bezeci od rata gde su se zatekli u nekoj od odcepljenih republika

Ono sto je upalo u oci je zapravo deo razgovora novinara sa zenom jednog od tih oficira koja kaze citiram

ovi nasi muzevi...ajde sto su cutali za vreme rata jer su se plasili da ih ne posalju na front

ali sto sad cute kad nema vise rata...

Jel' gospođi po volji samo Beograd ili ima neku posebnu želju?
Da se čovek prekrsti.
Bežali od rata, ćutali da ih ne pošalju na front a onda ih žene gurkaju da traže od države da im reši stambeno pitanje. Shvatam ja da nemaju obraza ali, brale, da toliko budu ljige. Školovani oficiri.


Pa, ne, lepo ja kažem da bi ovu našu vojsku bolje vodile tetkice iz vrtića.



freehand freehand 19:18 17.09.2016

Re: primer oficira

Pa, ne, lepo ja kažem da bi ovu našu vojsku bolje vodile tetkice iz vrtića.

Pa sad... Na licu mesta može da izgleda i ovako i onako. A nije lako voditi "našu" vojsku protiv "naših" dok te ovde jedni zovu fašistom i zločincem, drugi komunistom i tetkicom, a tamo jugosoldatom, ubicom i srboćetnikom. I dok ti je komanda da ideš tamo al da nisi došao odavde i da ideš dokle znaš a gde god da stigneš ili si preterao ili nisi ni krenuo.
Potpuno je neupitno da pred kompjuterom, Gedžo, sede desetine hiljada pametnijih, hrabrijih i vojnički obrazovanijih, većih patriota i vitezova. Nego ne mogu baš svi ni u specijalnim hakerskim jedinicama da budu, mora neko i u blato da zalegne, dupe daosmudi i ruke da okrvavi.
Eto to je mali problem, inače sve je baš kako tetkice zamišljaju.
gedza.73 gedza.73 19:32 17.09.2016

Re: primer oficira

freehand
Potpuno je neupitno da pred kompjuterom, Gedžo, sede desetine hiljada pametnijih, hrabrijih i vojnički obrazovanijih, većih patriota i vitezova. Nego ne mogu baš svi ni u specijalnim hakerskim jedinicama da budu, mora neko i u blato da zalegne, dupe daosmudi i ruke da okrvavi.


.a i ovi nasi muzevi...ajde sto su cutali za vreme rata jer su se plasili da ih ne posalju na front, ali sto sad cute kad nema vise rata...".

Sise.
Ko ih ter'o da idu u vojnu školu, sve o trošku države? Što nisu išli u kuvare, tamo možeš da se izgoriš na ringlu ili da se posečeš nožem. Ili u šnajdere.
Zanimanje vojnika nije da štrika već da, kad dođe dan, uzme pušku.

I dok ti je komanda da ideš tamo al da nisi došao odavde i da ideš dokle znaš a gde god da stigneš ili si preterao ili nisi ni krenuo.

Moj posao to nije, a verujem da su neki đavo učili u školama vojnu strategiju, preuzimanje komande, procenu rizika. Isprani KP mozgovi koji su se šlihtali višim oficirima a iživljavali nad nižima po rangu.

Eto to je mali problem, inače sve je baš kako tetkice zamišljaju.

Ništa teta ne zamišlja, samo gleda epilog rata koji su vodili njihovi i naši oficiri.

'oće stan snajka. Pazi, 'leba ti, da neće i službenu limuzinu.

A nije lako voditi "našu" vojsku protiv "naših" dok te ovde jedni zovu fašistom i zločincem, drugi komunistom i tetkicom, a tamo jugosoldatom, ubicom i srboćetnikom.

Jadničci. Baš ih tako zvali? Sigurno su se zato potresli puno pa se krili i bežali od rata dok su obični vojnici, deca i matori rezervisti, ginuli.

Nije Arkan sam izvalčio zamrzivače iz Vukovara, bilo je tu i vojnih lica koji su tovarili televizore na vojne šlepere ka Beogradu.

emsiemsi emsiemsi 19:37 17.09.2016

Re: primer oficira

gedza.73
freehand
Potpuno je neupitno da pred kompjuterom, Gedžo, sede desetine hiljada pametnijih, hrabrijih i vojnički obrazovanijih, većih patriota i vitezova. Nego ne mogu baš svi ni u specijalnim hakerskim jedinicama da budu, mora neko i u blato da zalegne, dupe daosmudi i ruke da okrvavi.


.a i ovi nasi muzevi...ajde sto su cutali za vreme rata jer su se plasili da ih ne posalju na front, ali sto sad cute kad nema vise rata...".

Sise.
Ko ih ter'o da idu u vojnu školu, sve o trošku države? Što nisu išli u kuvare, tamo možeš da se izgoriš na ringlu ili da se posečeš nožem. Ili u šnajdere.
Zanimanje vojnika nije da štrika već da, kad dođe dan, uzme pušku.

I dok ti je komanda da ideš tamo al da nisi došao odavde i da ideš dokle znaš a gde god da stigneš ili si preterao ili nisi ni krenuo.

Moj posao to nije, a verujem da su neki đavo učili u školama vojnu strategiju, preuzimanje komande, procenu rizika. Isprani KP mozgovi koji su se šlihtali višim oficirima a iživljavali nad nižima po rangu.

Eto to je mali problem, inače sve je baš kako tetkice zamišljaju.

Ništa teta ne zamišlja, samo gleda epilog rata koji su vodili njihovi i naši oficiri.

'oće stan snajka. Pazi, 'leba ti, da neće i službenu limuzinu.

A nije lako voditi "našu" vojsku protiv "naših" dok te ovde jedni zovu fašistom i zločincem, drugi komunistom i tetkicom, a tamo jugosoldatom, ubicom i srboćetnikom.

Jadničci. Baš ih tako zvali? Sigurno su se zato potresli puno pa se krili i bežali od rata dok su obični vojnici, deca i matori rezervisti, ginuli.

Nije Arkan sam izvalčio zamrzivače iz Vukovara, bilo je tu i vojnih lica koji su tovarili televizore na vojne šlepere ka Beogradu.


Има којешта у овом твом написаном, но, већина су глупости !
Рат је веома комплексна активност, у коме, ако хоћеш да војска остварује резултате, тада војска мора да има одрешене руке - у складу са законом. Овако како ти пишеш, мени делује да си тада имао 4 до 5 година.
gedza.73 gedza.73 19:41 17.09.2016

Re: primer oficira

Има којешта у овом твом написаном, но, већина су глупости !
Рат је веома комплексна активност, у коме, ако хоћеш да војска остварује резултате, тада војска мора да има одрешене руке - у складу са законом. Овако како ти пишеш, мени делује да си тада имао 4 до 5 година.

Puno stariji. Ono što sam video u vojsci malo nakon kraja ratova je sramota.

I tebi ponavljam

Ono sto je upalo u oci je zapravo deo razgovora novinara sa zenom jednog od tih oficira koja kaze citiram

ovi nasi muzevi...ajde sto su cutali za vreme rata jer su se plasili da ih ne posalju na front

A 'de da ih pošalju? Na poljoprivredno dobro? Oficir koji se plašio da ga ne pošalju na front a onda se snaša žali što im se ne reši stambeno pitanje? Sačuvaj i sakloni.

edit
Jel' imali ti oficiri muda da ustanu i kažu 'dosta više, naša deca ginu, gubimo ratove, zabole nas za politiku, SPS, Miru, rat vode ljudi koji se razumeju u ratove'?
Držali ih političari za jajca, nisu smeli da pisnu, a u rat nisu smeli da idu.
Svakojako su ih nazivali.
freehand freehand 19:45 17.09.2016

Re: primer oficira

Sise.
Ko ih ter'o da idu u vojnu školu, sve o trošku države? Što nisu išli u kuvare, tamo možeš da se izgoriš na ringlu ili da se posečeš nožem. Ili u šnajdere.
Zanimanje vojnika nije da štrika već da, kad dođe dan, uzme pušku.
...
Moj posao to nije, a verujem da su neki đavo učili u školama vojnu strategiju, preuzimanje komande, procenu rizika. Isprani KP mozgovi koji su se šlihtali višim oficirima a iživljavali nad nižima po rangu.

Ne uči se ni u jednoj vojnoj školi na svetu kako se vodi građanski, verski i bratoubilački rat.
Možda u školama za tetkice. Doduše, među podoficirima i oficirima koje sam ja video - na licu mesta - bilo je i sisa. Statistički sasvim u skladu sa procentom sisa u vojskama inače, pretpostavljam. Ali i mnogo časnih, hrabrih i stručnih ljudi. Nekih u "našoj" vojsci kojii su radili to što pričaš braneći zemlju a ovde ih posle zvali ustašama, balijama, komunjarama. I neki ostali na na ulici, nećeš verovati.
Ništa teta ne zamišlja, samo gleda epilog rata koji su vodili njihovi i naši oficiri.

'oće stan snajka. Pazi, 'leba ti, da neće i službenu limuzinu.

Taj rat nisu vodili oficiri. Nijedan rat ne vode oficiri. Političari ovde ratove, oni ih počinju, oni komanduju, oni ih završavaju. Vojska je meso.


Jadničci. Baš ih tako zvali? Sigurno su se zato potresli puno pa se krili i bežali od rata dok su obični vojnici, deca i matori rezervisti, ginuli.

Tako su ih zvali, i tako ih i danas zovu. U stvari - zovete.
A rezervisti... Više ih je bilo po podrumima uteklih od pozivara nego po linijama. A i sa linija su znali da masovnop i organizovano kažu "Nećemo da se igramo" pa da krenu kući. Jer to nije njihov rat.
Mislim - u pravu su i bili, to nije bio ničiji rat, ali nema rata bez vojnika as ne peru se obrazi baš tako što se po tuđem razmazuje.

Nije Arkan sam izvalčio zamrzivače iz Vukovara, bilo je tu i vojnih lica koji su tovarili televizore na vojne šlepere ka Beogradu.

Nije. Arkan je izvlačio pare, zlato, građu. zamrzivače su izvlačili lopovi i vikend-ratnici, sve patriote sa ustima punim nacije i otadžbine.
freehand freehand 19:46 17.09.2016

Re: primer oficira

Jel' imali ti oficiri muda da ustanu i kažu 'dosta više, naša deca ginu, gubimo ratove, zabole nas za politiku, SPS, Miru, rat vode ljudi koji se razumeju u ratove'?
Držali ih političari za jajca, nisu smeli da pisnu, a u rat nisu smeli da idu.

Jesu neki. probali i puč. A opet - istoriju u ruke, Gedžo, pa prebroj primere.
predatortz predatortz 19:49 17.09.2016

Re: primer oficira



Има којешта у овом твом написаном, но, већина су глупости !
Рат је веома комплексна активност, у коме, ако хоћеш да војска остварује резултате, тада војска мора да има одрешене руке - у складу са законом. Овако како ти пишеш, мени делује да си тада имао 4 до 5 година.


Vojska, pre svega, mora da zna da ono zbog čega se rat vodi i gine ima neki smisao, cilj dovoljno svet svima da bi rizikovali glave.
Ako toga nema, nema ničega.
Slovenci, Hrvati, Muslimani i Šiptari su jasno znali šta žele. Zbog toga su to i postigli.

Mi, dan danas, pojma nemamo šta nam je nacionalni interes, gde želimo da nam budu granice, koje uređenje države želimo. Naše generacije su poništile sto godina srpske slave, junaštva, žrtava i golgote.

Kakvi smo, za bolje i nismo!
gedza.73 gedza.73 19:51 17.09.2016

Re: primer oficira

Ne uči se ni u jednoj vojnoj školi na svetu kako se vodi građanski, verski i bratoubilački rat.

Kako smo mi onda sve te ratove izgubili a drugi dobili?
Ali i mnogo časnih, hrabrih i stručnih ljudi. Nekih u "našoj" vojsci kojii su radili to što pričaš braneći zemlju a ovde ih posle zvali ustašama, balijama, komunjarama. I neki ostali na na ulici, nećeš verovati.

Verujem. Sise su dobili stanove, junaci su najebali. Kao i uvek.

A rezervisti... Više ih je bilo po podrumima uteklih od pozivara nego po linijama. A i sa linija su znali da masovnop i organizovano kažu "Nećemo da se igramo" pa da krenu kući. Jer to nije njihov rat.

Jeste. Jer se sa naše strane ništa nije znalo. Bela garda (kako li su se već zvali oni Draškovićevi 'heroji'), Šešeljevci, ovi, oni, regularna vojska...
Kad je opšti haos, rasulo beže i oni obični.

Nije. Arkan je izvlačio pare, zlato, građu. zamrzivače su izvlačili lopovi i vikend-ratnici, sve patriote sa ustima punim nacije i otadžbine.

Među tim lopovima i vikend-ratnicima su bili pojedini oficiri u uniformi.

edit

predatortz
Vojska, pre svega, mora da zna da ono zbog čega se rat vodi i gine ima neki smisao, cilj dovoljno svet svima da bi rizikovali glave.
Ako toga nema, nema ničega.
Slovenci, Hrvati, Muslimani i Šiptari su jasno znali šta žele. Zbog toga su to i postigli.

Mi, dan danas, pojma nemamo šta nam je nacionalni interes, gde želimo da nam budu granice, koje uređenje države želimo. Naše generacije su poništile sto godina srpske slave, junaštva, žrtava i golgote.

Kakvi smo, za bolje i nismo!

To sam hteo da kažem.
elenold elenold 19:58 17.09.2016

Re: primer oficira

freehand
...
građanski, verski i bratoubilački rat.



Hm, a kako se u tome uklapaju NATO bombardovanja ( skrećem pažnju na množinu).
gedza.73 gedza.73 20:00 17.09.2016

Re: primer oficira

freehand
Jel' imali ti oficiri muda da ustanu i kažu 'dosta više, naša deca ginu, gubimo ratove, zabole nas za politiku, SPS, Miru, rat vode ljudi koji se razumeju u ratove'?
Držali ih političari za jajca, nisu smeli da pisnu, a u rat nisu smeli da idu.

Jesu neki. probali i puč. A opet - istoriju u ruke, Gedžo, pa prebroj primere.

Dobro, ajmo onda level up. Koji će nam đavo vojska? Da zimi izigrava grtalicu, ponekad postavlja džakove kraj reka, malo se igra rata (dok pravi rat ne počne pa se izgube između plavih i crvenih međ' ženine skute)

Ja sam ubeđen da je među Srbima u BOsni, Hrvatskoj, na Kosovu bilo običnih ljudi koji su pokazali mnogo više nego ljudi koji su skoro čitav život proveli u kasarnama među oružjem i vojskom.

Onda zatvori te trošipare, opremi jaku policiju i ostatak para uloži u obrazovanje.
freehand freehand 20:00 17.09.2016

Re: primer oficira

Kako smo mi onda sve te ratove izgubili a drugi dobili?

Prvo, pitanje šta su izgubljeni ratovi, to se meri u odnosu na ostvarene ciljeve. A mi ne znamo šta su bili ciljevi. Ja sve više verujem da su ciljevi koje je Milošević zacrtao sa nastankom RS ostvareni, a da su se u SAO Krajini preigrali. Jeino je Čak ni Kosovo obzirom na direktan ulazak SAD u rat sa izlaskom kroz SB i rezoluciju nije diretkan poraz.
No to nije tema za ovaj blog.
Verujem. Sise su dobili stanove, junaci su najebali. Kao i uvek.

Tako je. "Kao uvek" je ključna rečenica. I posle Prvog rata, i posle balkanskih ratova, i posle svakog rata je uvek isto.
Jeste. Jer se sa naše strane ništa nije znalo. Bela garda (kako li su se već zvali oni Draškovićevi 'heroji'), Šešeljevci, ovi, oni, regularna vojska...
Kad je opšti haos, rasuli beže i oni obični.

To ti pričam. kako bi se ti kao oficir ponašao? Kao Tepić? General Trifunović? Tus? Jurjević? Taso? Vasiljević?


Među tim lopovima i vikend-ratnicima su bili pojedini oficiri u uniformi.

Vrlo retko. Statistički na nivou vojski SAD ili VB.
freehand freehand 20:03 17.09.2016

Re: primer oficira

Dobro, ajmo onda level up. Koji će nam đavo vojska? Da zimi izigrava grtalicu, ponekad postavlja džakove kraj reka, malo se igra rata (dok pravi rat ne počne pa se izgube između plavih i crvenih međ' ženine skute)

Kaži mi vojsku u višenacionalnoj i multikonfesionalnoj državi koja se sprema i obučava za građanski rat svih protiv svih.
A kaži mi zemlju na svetu koja je multietnička i multikonfesiona koja vojsku nema.
Vojska, Gedžo, služi za odbranu države od spoljnog agresora.
jebiga, to su osnove a ti nisi tetkica.
freehand freehand 20:05 17.09.2016

Re: primer oficira

elenold
freehand
...
građanski, verski i bratoubilački rat.



Hm, a kako se u tome uklapaju NATO bombardovanja ( skrećem pažnju na množinu).

šta te buni? Oni se svuda gde se ubija i pljačka sasvim fino uklapaju. Štaviše, oni su planeri, inicijatori, podržavaoci i akteri.
elenold elenold 20:06 17.09.2016

Re: primer oficira

predatortz
...
Mi, dan danas, pojma nemamo šta nam je nacionalni interes, gde želimo da nam budu granice, koje uređenje države želimo. Naše generacije su poništile sto godina srpske slave, junaštva, žrtava i golgote.



Prijatelju, kako da dobacimo dotle kada ne znamo ni koji nam je jezik.
Sve to što je poništeno nije poništeno odjednom, tako da se i ne može odjednom ni uspostaviti.
gedza.73 gedza.73 20:09 17.09.2016

Re: primer oficira

To ti pričam. kako bi se ti kao oficir ponašao? Kao Tepić? General Trifunović? Tus? Jurjević? Taso? Vasiljević?

Evo kako.
Sin već poodrastao i jednom dođemo do slične teme (Srbi, junaci, zemlja...)
-Sine, ovde smo već, još malo, pa trista godina.
Ovde najverovatnije sad neće biti rata jedno tries, četres godina.
Jedini savet koji mogu da ti dam, a ti ga zapamti i obaveži i sledeće generacije da prenose. Ako ikada počne neko sranje, sve ove zidine oko tebe, sve ovo što smo napravili, sve ostavi, beži i ne okreći se.
Samo nemoj neko da te navuče na herojstvo, tradiciju, srpstvo, quracpalac.
Sve ovo ne vredi pišljiva boba. Samo čuvajte život.

Al ja sam samo gedža, nisam profi Rambo.
freehand freehand 20:10 17.09.2016

Re: primer oficira

gedza.73
To ti pričam. kako bi se ti kao oficir ponašao? Kao Tepić? General Trifunović? Tus? Jurjević? Taso? Vasiljević?

Evo kako.
Sin već poodrastao i jednom dođemo do slične teme (Srbi, junaci, zemlja...)
-Sine, ovde smo već, još malo, pa trista godina.
Ovde najverovatnije sad neće biti rata jedno tries, četres godina.
Jedini savet koji mogu da ti dam, a ti ga zapamti i obaveži i sledeće generacije da prenose. Ako ikada počne ovde neko sranje, sve ove zidine oko tebe, sve ovo što smo napravili, sve ostavi, beži i ne okreći se.
Samo nemoj neko da te navuče na herojstvo, tradiciju, srpstvo, quracpalac.
Sve ovo ne vredi pišljiva boba. Samo čuvajte život.

Al ja sam gedža, nisam profi Rambo.

To bi ti kao oficir rekao?
Do jaja.
I onda bi te neki Gedža na blogu zvao sisom i tetkicom. Nije loše.
elenold elenold 20:11 17.09.2016

Re: primer oficira

freehand
... Štaviše, oni su planeri, inicijatori, podržavaoci i akteri.


Sad me ne buni, jedino treba da preciziras da to nije bio samo građanski, verski ( preskoči bratoublički ) rat.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 17.09.2016

Re: primer oficira

Vojska, pre svega, mora da zna da ono zbog čega se rat vodi i gine ima neki smisao, cilj dovoljno svet svima da bi rizikovali glave.


A prethodni uslov je da vojska mora imati državu, ova je nije imala.
Nije ta vojska mogla da pobedi nikoga i nikada, ne samo devedesetih, kvazidržava ima i kvazivojsku, drugačije ne ide.
Ali ovo što Gedža prićča je sasvim logićno.
Neko bi benefite oficira ali bez obaveza oficira, e pa to nema.
freehand freehand 20:15 17.09.2016

Re: primer oficira

elenold
freehand
... Štaviše, oni su planeri, inicijatori, podržavaoci i akteri.


Sad me ne buni, jedino treba da preciziras da to nije bio samo građanski, verski ( preskoči bratoublički ) rat.

Samo ti meni objasni šta ja treba da preciziram a šta da preskačem.
zilikaka zilikaka 20:15 17.09.2016

Re: primer oficira

Hm, a kako se u tome uklapaju NATO bombardovanja ( skrećem pažnju na množinu).


Ako smem da pitem, a u kom smislu uklapaju?
Misliš da je u tim bombardovanjima ishod mogao da bude drugačiji da je kojim slučajem sama vojska bila sposobnija, hrabrija, požrtvovanija,..šta god?
gedza.73 gedza.73 20:19 17.09.2016

Re: primer oficira

To bi ti kao oficir rekao?
Do jaja.
I onda bi te neki Gedža na blogu zvao sisom i tetkicom. Nije loše.

Opet, ja nisam oficir, ne jedem u vojnoj menzi, ne oblačim se u vojnom magacinu, nije mi vojska dala knjige, nije mi vojska našla posao, ne plaća me vojska. Ako rodi šljiva, rodi, ako ubije grad ubio je.
Nemam nikakvu obavezu, nisam odabrao taj poziv, pa čak ni hipotetički ne razmišljam kako bi se poneo u ratu.
Ne volim oružje, još pamtim vrapca koga sam ubio kao osnovac sa praćkom, od strategija jedino igram warcraft, nisam u stanju da odgovaram ni za svoje postupke a kamoli tuđe.

Ukratko oni su vojnici profesionalci, ja nisam.
Znam da perem, peglam, spremam za jelo (goblene nisam skoro probao) možda po tim karakteristikama jesam sisica i tetkica ali ja nisam vojnik. Eto, nisam, pa me ubi.
freehand freehand 20:24 17.09.2016

Re: primer oficira

Eto, nisam, pa me ubi

Što bi te tako pametnog i cakanog i vrednog neko ubijao? Ti si čovek za primer.
Ali ovo na šta si sad odgovarao hipotetiko je pitanje koje sam ti postavio da bih te naterao da malkice promisliš ušavši u čizme i pod šapku onih koje si širokim zamahom našamarao.
Jedino što pokušavam da ti kažem je da budeš malo oprezniji kad drugima sudiš. Sve je un u kontekstu i okolnostima, Gedžo. A predrasude i se začas stvore i zacare.
Sad imamo sasvim dovoljno istorijskog odmaka da stvari možemo da sagledavamo čistije i jasnije, sa uzrocima i posledicama.
ok, možemo i da šamaramo ofrlje, al to je nivo koji nam ne priliči, zar ne?
predatortz predatortz 20:25 17.09.2016

Re: primer oficira

hoochie coochie man
Vojska, pre svega, mora da zna da ono zbog čega se rat vodi i gine ima neki smisao, cilj dovoljno svet svima da bi rizikovali glave.


A prethodni uslov je da vojska mora imati državu, ova je nije imala.
Nije ta vojska mogla da pobedi nikoga i nikada, ne samo devedesetih, kvazidržava ima i kvazivojsku, drugačije ne ide.
Ali ovo što Gedža prićča je sasvim logićno.
Neko bi benefite oficira ali bez obaveza oficira, e pa to nema.


Bez srpskog sela nema srpske vojske, bez srpske vojske nema ni srpske države. Mi smo razjebali i selo i vojsku. Crkva nam, pošteno, nikad i nije bila bog zna šta. Omladina dalje od derbija ne dobacuje...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 17.09.2016

Re: primer oficira

Bez srpskog sela nema srpske vojske, bez srpske vojske nema ni srpske države. Mi smo razjebali i selo i vojsku. Crkva nam, pošteno, nikad i nije bila bog zna šta. Omladina dalje od derbija ne dobacuje...


Niti ima srpskog sela, niti bilo čega srpskog, bez srpske države.

I nisam toliki pesimista kao ti, mislim da je ta priča vezana za selo i ratovanje, priča o tome da su gunj i opanak izneli rat, koja je tačna, ipak posledica tadašnjeg demografskog stanja.
Tada je seoskog stanovništva bilo neuporedivo više nego gradskog pa je logično bilo i da najviše potegne.

Danas bi to malo drugačije izgledalo, a siguran sam da bi i među omladinom, pa i onom gradskom, onom sa derbija, bio veliki broj onih koji bi branili svoju zemlju, i daleko manji broj dezertzerstava i izbegavanja poziva u odnosu na devedestete, kada je to bilo masovno.
gedza.73 gedza.73 20:33 17.09.2016

Re: primer oficira

Ali ovo na šta si sad odgovarao hipotetiko je pitanje koje sam ti postavio da bih te naterao da malkice promisliš ušavši u čizme i pod šapku onih koje si širokim zamahom našamarao.
Jedino što pokušavam da ti kažem je da budeš malo oprezniji kad drugima sudiš. Sve je un u kontekstu i okolnostima, Gedžo.

Lanac komande postoji. U običnoj firmi vidiš da li šef, poslovođa, direktor ima kredibilitet ili ne. Ako je vrh loš, nepošten, kukavički to se začas posla prenese naniže. I nastupi rasulo. ne mogu se kriviti rezervisti, vojnici (to su bila deca od osamnaest godina) koji su gledali u nadređene a oni su uradili šta?
Ove ratove su izvojevali domoroci, obični ljudi koji su živeli u tim krajevima. Hipotetički bi možda i više uradili da im nad glavom nisu stajali oficiri JNA.
Jugoslovenska narodna armija.
A predrasude i se začas stvore i zacare.
Sad imamo sasvim dovoljno istorijskog odmaka da stvari možemo da sagledavamo čistije i jasnije, sa uzrocima i posledicama.

Ja i dalje imam isto mišljenje.
Vojnik je pilot koji je znao da gine u ratu sa NATO pilotima. I opet poleteo. Nije zbrisao kod žene.
A sise su svi oni oficiri koji su znali u kakvom je stanju avijacija. Bitno im je bilo za pojesti, popiti i razbaškariti se u džaba stanu.

elenold elenold 20:41 17.09.2016

Re: primer oficira

freehand
elenold
freehand
... Štaviše, oni su planeri, inicijatori, podržavaoci i akteri.


Sad me ne buni, jedino treba da preciziras da to nije bio samo građanski, verski ( preskoči bratoublički ) rat.

Samo ti meni objasni šta ja treba da preciziram a šta da preskačem.


Pa ti si već sve to objasnio, ako je NATO akter onda je to bio rat i sa NATOm, a ako nema braće nema ni bratoubilačkog rata, već samo verskog i gradjanskog.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana