Društvo| Ekonomija| Istorija

KLASNA BESVEST

tsunade RSS / 17.09.2016. u 21:28
 
 
 
Čovek pokreće industriju kako bi generisao profit. Ali industrija strukturira ljudima vreme, definiše njihove odnose, i, za mene najinteresantnije, ona na određeni način kreira ljudski karakter.

Kada jedna industrija tone, sa njom tone i čitav jedan način života. U nepovrat je, na primer, otišlo sindikalno organizovanje. A čemu ono služi i šta znači, naučila sam pre par godina u Pitsburgu, od Hauarda Vikerhema. 
Vikerhem je pola radnog veka radio kao zavarivač u US Steelu u Homestedu. Počeo je kao pripravnik, usavršavao se kroz posao, penjao se kroz hijerarhiju da bi US Steel napustio kao jedan od sindikalnih vodja.

“Video sam u jednom momentu, 15, 20 kosookih ljudi kako slobodno hodaju po železari I fotografišu svaki detalj. Znao sam da je kraj. Dao sam otkaz I otišao u preduzetnike.”. Vikerhem je u tom trenutku, kao varilac odlično zaradjivao i lepo živeo.

Kada je reč o propasti industrije čelika na zapadu, uglavnom se navodi pet osnovnih uzroka: manjak investicija u modernizaciju proizvodnje, visoka cena radne snage, rigorozni ekološki propisi koji sa sobom povlače i visoke troškove zaštite životne sredine, konkurencija sa Istoka i plastika (i aluminijum), koji su sedamdesetih i osamdesetih, sve vise počeli da istiskuju čelik iz svakodnevnog života ljudi.

Nakon pada industrije čelika, milioni ljudi izbačeni su na ulicu da se spasavaju pojedinačno. Sindikati su izašli iz mode. Ali su u nekim važnim segmentima ostavili neizbrisiv trag.

Jaki sindikati, primerice, podarili su razvijenim zemljama jaku srednju klasu. Bio je takav momenat i takav, zašto ne priznati, javni moral. Kombinacija komunističke pretnje s Istoka i nepodmirenih osnovnih domaćih potreba, kreirala je uslove za veliki rast. Sve se krasno sklopilo. Ljudi su lepo živeli od svog rada a konkretni, rukom opipljivi proizvodi, imali su konkretnu vrednost.

I u sadašnjim, “digitalnim” uslovima, u kojima nam glavno zadovoljstvo pruža kontrolisano razlivanje tečnih kristala po monitorima i digitalno komponovana muzika, svi imamo svoju srednju klasu, ali ona više nigde nije jaka.

Danas je manje od devet odsto američkih radnika učlanjeno u sindikate. Možda je situacija u Kanadi i Evropi nešto bolja, ali u suštini, tamo gde nema industrije, nema ni potrebe za radničkim organizovanjem. Neki ljudi misle da je sada pravi trenutak da se obe stvari, i industrija i sindikati, vrate “kući”. Po njima, svet je ispao iz ravnoteže i oni će, na predstojećim predsedničkim izborima u SAD, verovatno biti za Donalda Trampa. Koliko su njihova očekivanja realna, naravno, pokazaće se u relativno bliskoj budućnosti.

Kontekst

Sa Hauardom sam se sastala u mestu Houmsted, u dolini Reke čelika, desetak kilometara jugoistočno od Pitsburga.Teška industrija rodjena je u tom kraju još 1883. godine kada je Endru Karnegi za milion i 200 hiljada dolara podigao Edgar Tompson čeličanu. Bio je to najsavremeniji pogon za proizvodnju čelika na svetu.

Na hiljade radnika prošlo je kroz fabriku. Udruženi u sindikate do koske su se se borili za bolje plate i uslove rada. Podgli su se na čuvenu radničku bunu 1892, koju je Karnegijev nemilosrdni i nasilni partner Henri Frik, uz pomoć plaćenih ubica ugušio u krvi.

Železara je početkom 20-tog veka prešla u vlasništvo industrijalca PJ Morgana i postala deo korporacije US Steel. I danas u ovom kraju, US Steel ima poneko jedva živo postrojenje koje više zagadjuje nego što donosi novac.

Pitsburg i okolinu posetila sam pre tri godine. Interesovao me bankrot. Pitsburg je bio odličan primer. Cela regija je praktično, zbog čelika, bankrotirala i formirala deo onoga što Amerikanci danas zovu "rust belt".

Za Howardovu priču o sindikatima u mojim tadašnjim reportažama, nije bilo puno mesta, premda mi je kao sagovornik bio interesantan zbog bogatog životnog iskustva. Jednostavno, kada živiš dovoljno dugo u stanju si puno toga i da vidiš. Tako je Hauard video i iskusio polet, lepotu života u izobilju ali i pad, propast i bankrot. Gledao je ljude bez posla i nade, porodice koje se raspadaju, samoubistva, alkoholizam, depresiju, sve te ni malo lepe posledice kolapsa jedne industrije. Spasio se tako što je krenuo svojim putem.
 
Edit: Imala sam jednu ideju s muzikom u ovom klipu, ali je Princi imao bolju. Hvala na muzici i mislima.  
 


Komentari (272)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 10:11 20.09.2016

Re: ..

tess tess 10:18 20.09.2016

Re: ..

ona te odmah proglasi ludom i veruje da te zajebala

Ma pazi, jesam bomba njenoj neartikulisanoj glavici.

Nastane kuršlus, ne sumnjam.

Ali evo treći dan ne mogu shvatiti kako žena sa iskustvom u medijima ne umije napisati tekst - bez razmjene misli i muzike sa divnim gospodinom.

Pale su mi na pamet i Gligorijevićka i Odalovićka, obe zvuče energično (što no kažu zajebano) i pismeno..i kubure sa malim platama i nazivaju sebe novinarkama i sigurna sam da bi obe čestitom Čupi pred frizerskim salonom poklonile malo ljudske pažnje..

I razmišljam - šta bih ja da pišem kao Tajči (trupkam nogicama i ceptim od besa u Pragu tj kriziram bez Neta il odem u Ameriku za vikend i naučim nešto o životu) - ništa, dala bih otkaz i otvorila autopraonu, bife, kovačnicu, staklenik paradajza - agencija za spajanje duša sa dva kontinenta bi za nju recimo bila idealna - il tako nešto toplo i dopadljivo što me ne primorava da literarni kamenolom na papir bacam..

Kažem ti, stranče, to što ona mene naziva ludom i sigurna je da imam dijagnozu (a tri čiste nema da navede razlike u duševnim il npr poremećajima ličnosti, il zamisli ne da nema tri čiste o šizofreniji nego da nam opiše kako šifra F20.0 reaguje na vruć vjetar, zamisli da napiše fucking priču o vrućem vjetru u proljeće i mostu na rijeci kraj ludnice), tedoh reći, još je jedan znak pomanjkanja talenta.

I jeste malo naporno da mi dijagnozu postavljaju ošamućene žene - ali nije veliko štetočinstvo kao kad vidiš besramne besmislice overene novinarskom profesijom..

Toliko.

Lijep dan želim.


urbana_gerila urbana_gerila 10:57 20.09.2016

Re: ..

janeberry
ama ona misli da je rıba fish tako da je uzaludno ocekıvatı da mala glupa shvati fazu 2 ı stıgne do jebenog cilja mada se iskrsı sirota, ona te odmah proglasi ludom ı veruje da te zajebala.



eh, srušiše se divni snovi moji, a taman sam se ponadao - evo je, nesputana i divlja, ne haje za konvencije i malograđansko ćudoređe, samo strast...

čemu, bre, ta zapeta, čemu?
janeberry janeberry 12:43 20.09.2016

Re: ..

I jeste malo naporno da mi dijagnozu postavljaju ošamućene žene - ali nije veliko štetočinstvo kao kad vidiš besramne besmislice overene novinarskom profesijom..





ona je novinarka do k***a, niko cuo za nju nije al nas ubi ovım besmıslenım teksticima, ko se na to peca jadna mu majka.
obicno lupetanje, pusti jadnicu, grebe se gde stigne ı kako stigne ı zamıislja da je to sto radi - novinarstvo.

janeberry janeberry 13:01 20.09.2016

Re: sestro slatka,

ne znam o čemu je tekst - ali sam siguran da si odlučila da ga napišeš unatoč tomu što si znala da ćeš glede toga morati na neki dalek put...


cela prica o njoj.
alselone alselone 23:59 17.09.2016

Njemci

“Video sam u jednom momentu, 15, 20 kosookih ljudi kako slobodno hodaju po železari I fotografišu svaki detalj. Znao sam da je kraj. Dao sam otkaz I otišao u preduzetnike.


Dok sam radio u prethodnoj fabrici, nama su u jednom dosli Njemci koji su prodali tehnologiju u posetu da vide fabriku. Ali fabrika je u medjuvremenu promenila tehnološku šemu jer smo shvatili određena unapređenja i optimizaciju proizvodnje. I upozre ih da ne slikaju ništa, mogu da šetaju ali bez fotkanja. I Njemci krenu da fotkaju. Onda se generalni diša zaleti do elektrosale i isključi glavni prekidač. Nestane struje u celoj fabrici, doduše stane i proizvodnja, ali ih otperjamo lako napolje.
maksa83 maksa83 00:05 18.09.2016

Re: Njemci

. I Njemci krenu da fotkaju

Ja se samo nadam da si ih ti ispratio sa onom starom:

"Dođi Švabo ako smeš,
u Srbiju da ideš,
da dobiješ tanjir supe,
i kuglu u dupe"

(U mojoj prečanskoj liniji se ovo gore prenosi sa kolena na koleno)
alselone alselone 00:10 18.09.2016

Re: Njemci

Ja se samo nadam da si ih ti ispratio sa onom starom:


Ja sam zapravio bio mali od palube koji je u to vreme peglao svoje neke bagove na PLC-u i nisam imao sansu da se druzim sa NJemcima, mada bi im rado preneo tako nešto.

U mojoj liniji se prenosi sledeća rečenica:

Uzmi jednog Švabu, stavi ga za sto i iznesi mu sve najbolje da jede i pije. Uzmi drugog i stavi ga u vreću pa ispod stola. Jednako ti misle.
tsunade tsunade 00:29 18.09.2016

Re: Njemci

Uzmi jednog Švabu, stavi ga za sto i iznesi mu sve najbolje da jede i pije. Uzmi drugog i stavi ga u vreću pa ispod stola. Jednako ti misle.


da li je to dobro ili loše?
maksa83 maksa83 00:32 18.09.2016

Re: Njemci

da li je to dobro ili loše?

Zavisi koji si Švabo. Onome koji nije u vreći ispod stola je definitivno bolje, reka bih, ali Švabo je to, ko to da zna...
tsunade tsunade 00:41 18.09.2016

Re: Njemci

Onome koji nije u vreći ispod stola je definitivno bolje,


but, švapsko mišljenje nema ništa s tim.

ne, kasno je, i bagujem... da li je dobro to što on ima isto mišljenje, zlostavljao ga ne zlostavljao? ili to govori o njemu nešto loše? ovaj alselone samo unosi neke nemire, neku zabunu, budibogsnama.
alselone alselone 08:09 18.09.2016

Re: Njemci


Zavisi koji si Švabo. Onome koji nije u vreći ispod stola je definitivno bolje, reka bih, ali Švabo je to, ko to da zna...


Poenta je da je svejedno, a po gestikulaciji babe rekao bih da je lose, tj. da te Svabo ne voli kakav god ti bio prema njemu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:16 18.09.2016

Re: Олд Србз

U Voši u fabrikama je više nešto kao:

- Божовићу, стигла директива из Београд да само Русима смемо да упалимо струју за обавјештајно-извиђачки рад, јеси разумијеа?

- Разумијеа сам, Пејовићу, а што ако дођу Кинези?

Мучи, јадан, јесам ти прича да не таласаш? Ако дођу Кинези, доћ'е и нова директива из Москву.



emsiemsi emsiemsi 10:49 18.09.2016

Re: Njemci

maksa83
da li je to dobro ili loše?

Zavisi koji si Švabo. Onome koji nije u vreći ispod stola je definitivno bolje, reka bih, ali Švabo je to, ko to da zna...

Saglasan !
krkar krkar 02:57 22.09.2016

Re: Njemci

Uzmi jednog Švabu, stavi ga za sto i iznesi mu sve najbolje da jede i pije. Uzmi drugog i stavi ga u vreću pa ispod stola. Jednako ti misle.


Tjah, ovo je za Frojda. Čuo sam više puta ovu kolektivnu narodnu mudros od Srbalja a odnosila se na: Albance, Hrvate, Bugare, Madžare, Nemce...
blogovatelj blogovatelj 00:47 18.09.2016

Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

Niko ne pominje referendum.
Sve čekam Krkara dizroni i da pljuje po republici šumskoj i genocidnoj tvorevini, ali se ućutao.
A sindikati... Evo tri godine gledam u Tojoti kako pokušavaju i nikako da stignu do 40% potpisa, što bi bio kvorum da se oranizuje referendum hoćel raja u sindikat, ili ne.
Za to vreme, evo skoro tri godine, neki nose majice Unifor, što je sindikat kanadskih automobilskih radnika, a drugi nose druge majice na kojima piše "be wise, don't unionize"
Za to vreme firma melje. Nit joj smetaju svecke krize, niti konkurencija.
maksa83 maksa83 00:58 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

Evo tri godine gledam u Tojoti kako pokušavaju i nikako da stignu do 40% potpisa

To je normalno dok god se radnici ne osećaju dovoljno ugroženo. Isto tako ne postoji sindikat IT radnika u Americi, ali kako se zalaufava ovo autsorsovanje IT usluga H1B firmama (samo jedan dan dovedu u firmu Indijce i kažu 'da ih obučite da rade vaš posao, ako odbijete ništa od otpremnine, e da - ako krenete da kukate po Internetima i novinama isto ništa od otpremnine'), već čuješ tamo glasove "tako nam i treba kad nemamo sindikat". Naravno da nemaju sindikat kad im je do prekjuče bilo do jaja. Ne moraš mnogo da ignorišeš tu eroziju pa da bude kasno.

P.S. Mene je profesorka Marxizma u 2. srednje držala na ledu pošto sam pitao "koja je funkcija Sindikata u društvu u kome radnici već vladaju?".
princi princi 01:19 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

"koja je funkcija Sindikata u društvu u kome radnici već vladaju?".

Odgovor: "Da deli polutke."
princi princi 01:20 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

Sve čekam Krkara dizroni i da pljuje po republici šumskoj i genocidnoj tvorevini, ali se ućutao.

Saće, Krle & Krkar da zapevaju k'o braća Bajić.
maksa83 maksa83 01:57 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

princi
"koja je funkcija Sindikata u društvu u kome radnici već vladaju?".

Odgovor: "Da deli polutke."

E, nije tačno. Odgovor koji sam ja dobio je glasio, citiram, nemoj da trčiš pred rudu, citat završen.
anonymous anonymous 05:40 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

maksa83
princi
"koja je funkcija Sindikata u društvu u kome radnici već vladaju?".

Odgovor: "Da deli polutke."

E, nije tačno. Odgovor koji sam ja dobio je glasio, citiram, nemoj da trčiš pred rudu, citat završen.


Da su i svi drugi,kao ti, "trčali pred rudu " možda bi na vreme shvatili značaj sindikata i radničkog samoupravljanja (ma šta se danas o tome mislilo ) i možda danas ne bismo bili kolonija i kontejner "trulog Zapada"
blogovatelj blogovatelj 08:19 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

E, nije tačno. Odgovor koji sam ja dobio je glasio, citiram, nemoj da trčiš pred rudu, citat završen.


Ja sam puno puta pitao svoje profesore šta tačno znači termin u SFRJ ustavu - pravo naroda i republika na samoopredeljenje do otcepljenja. Tj šta ako neka republika želi da se otcepi, a neki narod u njoj ne želi, ili obrnuto. Nikad nisam dobio odgovor, uvek su samo ignorisali moje pitanje. I tako do devedesetih, kada se odgovor sam nametnuo.
bene_geserit bene_geserit 08:29 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

maksa83
Isto tako ne postoji sindikat IT radnika u Americi, ali kako se zalaufava ovo autsorsovanje IT usluga H1B firmama (samo jedan dan dovedu u firmu Indijce i kažu 'da ih obučite da rade vaš posao, ako odbijete ništa od otpremnine, e da - ako krenete da kukate po Internetima i novinama isto ništa od otpremnine'), već čuješ tamo glasove "tako nam i treba kad nemamo sindikat".

He-he, sindikat u ITu, e jos to da vidim.
Jos treba da ga organizuju indusi i kinezi (posto cine 80+% radne snage, ko ce drugi) koji su dobrim delom na ovim ili onim vizama.
Nego dok sam bio u Torontu, bio neki grk u firmi koji je krenuo sa nekim pricama sindikalnog tipa, pedalirali su ga samo tako. A bio je i jedan (nivoa direktora / senior direktora) koji je odbijao da bilo sta pokazuje indusima ili prebacuje na induse (u Indiji) - taj je odleteo jos brze.

Nego sto se tice ITa ima tu nekoliko zabrinjavajucih trendova:
- Deskilizacija (sa istoriskom paralelom kada su uvodjenjem traka skilled majstore zamenjivali zavrtacima srafa, a produktivnost je rasla) usled visokog turnover rate-a (u Bay area-i je reda 30% sto znaci stalno ti u sred projekta odlaze ljudi, sto opet znaci svako mora da bude lako zamenjiv, sto znaci da posao postaje sve vise horizontalno partitioned i sve gluplji i gluplji).
- sakrivanje informacija od sopstvenih radnika (need-to-know sistem deljenja informacija) sto samo povecava problem iz prethodne tacke
- trenutni cikljus ukrupnjavanja firmi tj. grupisanja tehnologije u nekoliko velikih firmi (koji se periodicno desava, pa onda dodje obrnuti proces gde nova tehnologija dovede do hiljada malih firmi i obicno tehnoloskog pomaka) se jako nezgodno poklopio sa globalizacijom koja nesputano jase i odlivom tehnologije za Kinu i opadanjem kvaliteta u USA univerzitetima (mahom zbog "diversity" gluposti i zbog toga sto ljudi nisu stimulisani da idu na STEM usled H1B viza), tako da kada dodje do sledeceg buma pitanje je gde ce da se desi i ima li ko u USA da to iznese na ledjima
- te velike firme koje ostaju (Google, Facebook, Amazon, i sl.) se dobrim delom bave marketingom i taj razvoj software-a koji rade je dugorocno znak pitanja

Mene ceo proces u ITu (u USA) deluje da ce da se razvije ovako:
Za 10 godina ce plate drasticno da padnu (na 5-cifrene u proseku).
Drzavi nije potrebna nezavisna visa srednja klasa, naravno uvek je dobrodosla visa srednja klasa koja radi za drzavu i od nje zavisi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:50 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

(samo jedan dan dovedu u firmu Indijce i kažu 'da ih obučite da rade vaš posao, ako odbijete ništa od otpremnine, e da - ako krenete da kukate po Internetima i novinama isto ništa od otpremnine'),



koje ropstvo, druže. i ćute, ne talasaju. ako i protalasaju sa sindikatima, već bi se našao neki kvrga da ućutka ustalasane.

tsunade tsunade 10:08 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

Naravno da nemaju sindikat kad im je do prekjuče bilo do jaja. Ne moraš mnogo da ignorišeš tu eroziju pa da bude kasno.


da a izgleda da je pravi momenat za formiranje sindikata upravo taj, do jaja momenat.

čitala sam neki članak u kojem se neka radnica walmarta žali da u njenoj prodavnici nisu obrazovali sindikat zbog straha da će vlastik jednostavno da zatvori prodavnicu posle toga.

i ti sindikati nisu tu samo da bi se borili za bolje plate (mada, kad su jaki, ko što veli ovaj moj howard, stvarno su u stanju da naprave real sweetheart deals) nego su tu se bore i za zdravstveno osiguranje i bolje uslove rada, veću bezbednost tamo gde je potrebna, potom usavršavanje na poslu sa sve sertifikatima.

hoću da kažem imali su ozbiljnu ulogu koja je konačnici ipak povećava produktivnost jer zadovoljan radnik bolje radi od nezadovoljnog.

tako da mi se, kao sasvim legitimno, nameće pitanje nije li i samim korporacijama, vlasnicima kapitala, preduzetnicima i svim poslodavcima ipak bolje da naspram sebe imaju organizovane radnike nego da se srlja u antagonizme?
emsiemsi emsiemsi 11:12 18.09.2016

Re: Blog do bloga - pa reko, aj da trolujem

maksa83
Evo tri godine gledam u Tojoti kako pokušavaju i nikako da stignu do 40% potpisa

To je normalno dok god se radnici ne osećaju dovoljno ugroženo. Isto tako ne postoji sindikat IT radnika u Americi, ali kako se zalaufava ovo autsorsovanje IT usluga H1B firmama (samo jedan dan dovedu u firmu Indijce i kažu 'da ih obučite da rade vaš posao, ako odbijete ništa od otpremnine, e da - ako krenete da kukate po Internetima i novinama isto ništa od otpremnine'), već čuješ tamo glasove "tako nam i treba kad nemamo sindikat". Naravno da nemaju sindikat kad im je do prekjuče bilo do jaja. Ne moraš mnogo da ignorišeš tu eroziju pa da bude kasno.

P.S. Mene je profesorka Marxizma u 2. srednje držala na ledu pošto sam pitao "koja je funkcija Sindikata u društvu u kome radnici već vladaju?".

Za vreme Titinog komunjarizma neki mrsomud bunca na zboru radnih ljudi, a moja tetka će mu na to - čime ja to vladam osim makazama i šivaćom mašinom ? Usput je pitala toga kako to da ona vlada, a on ima bazen u dvorištu ?
Naravno, posle toga je morala u invalidsku penziju i njena vladavina se završila.
alselone alselone 08:07 18.09.2016

Sve se vraća

Uzmimo naprimer omladinske radne akcije. To je nekada bilo bljak, seljacki, komunisticki, islo jer se moralo, streberi su radili, smekeri su zezali komesare, svirali gitare i odvajali ribe itd, itls. secanja.
Danas imamo radne kampove. To je cool. European Youth Portal. Upoznajes svet. Upoznajes Evopu, pravis networking sa vrsnjacima. Ucis jezike. Culture and creativity!

http://europa.eu/youth/es/article/45/26619_en

U stvari isti plajvaz kao i ORE samo se drugacije zove. Cak nije ni isto. Nekad te je barem prevozilo dzabe, sad sam moras da platis put da bi isao negde dzabe da radis.
blogovatelj blogovatelj 08:21 18.09.2016

Re: Sve se vraća

Uzmimo naprimer omladinske radne akcije. To je nekada bilo bljak, seljacki, komunisticki, islo jer se moralo, streberi su radili, smekeri su zezali komesare, svirali gitare i odvajali ribe itd, itls. secanja.
Danas imamo radne kampove.


Moja majka je morala da ide na radnu akciju. Otvoreno su joj rekli da ako ne ode neće dobiti studentski dom u narednoj školskoj godini, a para da plaća stan nije imala.
alselone alselone 08:29 18.09.2016

Re: Sve se vraća

Moja majka je morala da ide na radnu akciju. Otvoreno su joj rekli da ako ne ode neće dobiti studentski dom u narednoj školskoj godini, a para da plaća stan nije imala.


Drugacije je vreme bilo. Ja donekle imam razumevanja za insistiranje na radnim akcijama. Drzava je bila razrusena od rata, para za obnovu nije bilo.

Nekim siromasnim gradjanima to je bilo isto sto su danas radni kampovi, putuju u drugi kraj svoje velike drzave, uce dijalekte, upoznaju vrsnjake, druze se, nauce i nesto da rade itd.
maksa83 maksa83 09:04 18.09.2016

Re: Sve se vraća

Nekim siromasnim gradjanima to je bilo isto sto su danas radni kampovi, putuju u drugi kraj svoje velike drzave, uce dijalekte, upoznaju vrsnjake, druze se, nauce i nesto da rade itd.

Ne nužno ni siromašnim (bogatih tad nije bilo, ako izuzmemo partijske i državne funkcionere koji su živeli jedan život pod staklenim zvonom), tada to naime nije bila sramota, to jeste bio način da provedeš leto sa nekim novim ljudima, a i nešto uradiš za zemlju. Ja klince svaki put smaram kod jednog onog tunela u Grdeličkoj Klisuri sa "ovo je vaš deda betonirao".
gedza.73 gedza.73 09:24 18.09.2016

Re: Sve se vraća

To je nekada bilo bljak, seljacki, komunisticki

Danas imamo radne kampove. To je cool. European Youth Portal.

U stvari isti plajvaz kao i ORE samo se drugacije zove.


Pakovanje prodaje robu.



SVI IMAJU AJFON SAMO JA LENOVO,RADNIK PTT-a RADINIK SBB-a,DEVOJKA IZ GRADA I MOMAK SA SELA,BELI AJFON IMA I VODOINSTALATER,AJFON 6S IMA MIKI SPEDITER,NOSI GA ELEKTRICAR,NOSI GA I MOLER,

SRAMOTA ME DA IZADJEM JER IOS NEMAM SOFTVER,NOVOG BELOG AJFONA SVAKO SAD JE ZEDAN,IMA GA DIREKTOR I CELO SEDMO JEDAN

ZA ODLICAN USPEH KUPI GA DETETU,JER NJEMU TO TREBA DA SKIDA APLIKACIJE, DA STO PRE DOZIVI TEZI OBLIK RETARDACIJE, MOZ DA SE SLIKAS DOK VOZIS BELU JAHTU, DA KORISTIS GA KO LAMPU KAD SPUSTAS SE U SAHTU,KUPI GA BRATE I AKO PRIMAS MINIMALAC, AL KADA SALTAS SLIKE VISE TE NE BOLI PALAC,KUPI GA NA RATE UPOZNAJ AJFON DRUZINU,DA BI GA OTPLATIO UKINI DECI UZINU,


(tekst je pisan velikim slovima pa da ne prekucavam)

AJFON AJFON AJFON KUPI SEBI AJFON, DA JAVIS SE SA STILOM DOK PIJES ISPRED DRAGSTOR

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:42 18.09.2016

Re: Sve se vraća

AJFON AJFON AJFON KUPI SEBI AJFON, DA JAVIS SE SA STILOM DOK PIJES ISPRED DRAGSTOR



kod nas ozbiljan rat sa sinom protiv ajfona - inače, dobro, pitomo i pametno dete, ali kada dođe do sukoba oko igranja igrica, ozbiljna agresivnost se javlja. pitam se da li već uspevaju da indukuju i agresivnost i ovisnost na neki način, jer je promena ličnosti za kompom, i kada je podalje od njega neshvativa.
mariopan mariopan 09:43 18.09.2016

Re: Sve se vraća

alselone
Moja majka je morala da ide na radnu akciju. Otvoreno su joj rekli da ako ne ode neće dobiti studentski dom u narednoj školskoj godini, a para da plaća stan nije imala.


Drugacije je vreme bilo. Ja donekle imam razumevanja za insistiranje na radnim akcijama. Drzava je bila razrusena od rata, para za obnovu nije bilo.

Nekim siromasnim gradjanima to je bilo isto sto su danas radni kampovi, putuju u drugi kraj svoje velike drzave, uce dijalekte, upoznaju vrsnjake, druze se, nauce i nesto da rade itd.


Da, vreme je bilo drugačije i ne može se iz ove perspektive sagledati prava vrednost tih akcija za te mlade ljude i razlozi zašto su to radili.

Mnogi su želeli da idu na radne akcije, i odlazili pre svega zbog slobode koju su imali u tim kampovima a nisu je imali kod kuće. Često su to bila deca sa sela, roditeljiu su im bili skučenih pogleda i shvatanja slobode za mlade, a akcije su bile pristojan način da se od te kontrole i shvatanja deca malo izmaknu, domognu mrvice slobode za zabavu i izlaske kakve u svojoj sredini nisu imali, upoznaju neke druge mlade ljude a često se i zaljube.

Druženje je bilo fenomenalno. Igranke akcijaša su bile za nas klince nešto neviđeno lepo pa smo često odlazili da i sami budemo deo fešte. Gradila se petlja na Dušanovcu u to vreme i tu su bili akcijaši. Mi smo odlazili da vidimo njihove igranke i koliko se sećam, kada dođe veče i krene pesma, niko se više nije žalio na žuljeve i bolna leđa.

U današnje vreme, kada imamo sve slobode i sve mogućnosti - ne može se doneti ispravan sud o tome..

Teško je i pomisliti da nekada mladi nisu imali drugi način da se zabave, malo proputuju van svog sela, mesta stanovanja, vide druge gradove i upoznaju drugačije ljude. Tada je to bio jedan od načina koji su roditelji odobravali pa su deca mogla da prožive nešto malo drugačijeg života od svojih vršnjaka.

alselone alselone 11:20 18.09.2016

Re: Sve se vraća

Ajfon je odlican telefon ali je ubedljivo najprecenjenija stvar u istoriji manufakture. Odma u rangu sa VW golfom.
bolid1 bolid1 11:22 18.09.2016

Re: Sve se vraća


U stvari isti plajvaz kao i ORE samo se drugacije zove. Cak nije ni isto. Nekad te je barem prevozilo dzabe, sad sam moras da platis put da bi isao negde dzabe da radis.


Jeste, al je return nemerljiv u odnosu na ulozeno, ako vec pricamo u ekomnomskim terminima na tih par sto eur ulozenih u kartu i sitan dzeparac profitiras n puta.

Elem, 10+ godina sam isao na kampove, kasnije ih vodio i organizovao...koliko stvari covek nauci na tim kampovima od jezika i kulture do najbitnije stvari: jako brzo sam sa sobom raspravis sta mozes i ne mozes i sta hoces i neces...sa prvog kampa (17 godina mi je bilo tada) vratio sam se jedno par godina stariji u glavi i ta prijateljstva koja tamo steknes su uglavnom for life.

Moj problem je sto kad sam ja poceo zlog fejsbuka nije bilo ni na vidiku i onda se mailovi promene, pogube, ljudi se presele i tako dalje...anyhow, decembar 2012, letim iz Lj na sastanak i setim se da zadnji put kad sam pricao sa drugaricom sa prvog kampa rece da se seli u Lyon...fejs, poruka...sad kad god me put nanese na tu strano slatko se zapijemo i nastavimo de smo stali '03 i '04.

Na kamp u ZR dolaze dve turkinje, prica gore dole, shvatimo da sam ja sa njihovim drugarom bio na kampu u Holandiji '07 i tu se opet slatko ispricamo i ja pokupim njegov kontakt koji sam davno izgubio...zalazio sam neko vreme cesto u Tursku na neke seminare, i taj osecaj kad se u Istanbulu ne osecas kao turista nego se cujes sa lokalcima i picis po gradu od 20 miliona ljudi je nenadjebiv...btw, u restorancicu u jednom od predgrada Istanbula se pravi Proja po receptu moje keve, ja pravio, ova drugarica se odusevila...e, moj brat ima restoran, os da mi das recept, ocu

Gde god da ostanem nasukan bez prevoza za napred, ako ja ne znam nekog iz te silne mreze ljudi koje sam upoznao neko ce vec znati nekog u tom gradu da me primi na konak do sledeceg prevoza...isto se desavalo i u Lj n puta do sada....e, drugar se zagalvio krenuo put Sarajeva, ajde pomagaj nemaju nista do sutra uvece...

Domacice sorry za troll, al' ovi kampovi su mi ostali najbolja skola u zivotu :)
gedza.73 gedza.73 11:34 18.09.2016

Re: Sve se vraća

Ajfon je odlican telefon ali je ubedljivo najprecenjenija stvar u istoriji manufakture. Odma u rangu sa VW golfom.

One and only.
Golf dvojka, skoro trojka.

urbana_gerila urbana_gerila 11:49 18.09.2016

Re: Sve se vraća

Srđan Fuchs
kod nas ozbiljan rat sa sinom protiv ajfona - inače, dobro, pitomo i pametno dete, ali kada dođe do sukoba oko igranja igrica, ozbiljna agresivnost se javlja. pitam se da li već uspevaju da indukuju i agresivnost i ovisnost na neki način, jer je promena ličnosti za kompom, i kada je podalje od njega neshvativa.



dejstvuj preventivno, istuci, ne dozvoli da zaliči na roditelja.

tsunade tsunade 19:21 18.09.2016

Re: Sve se vraća

kod nas ozbiljan rat sa sinom protiv ajfona - inače, dobro, pitomo i pametno dete, ali kada dođe do sukoba oko igranja igrica, ozbiljna agresivnost se javlja.


baš danas o tome razgovaram sa drugaricom. klasična bolest zavisnosti. kad mu ukineš drogu, mrzi te, u stanju je da te ubije, voleo bi da te nema i taj rad.

kod devojčica je nešto drugo ipak, one vole da se sastanu pa da trabunjaju, što je ipak bolja varijanta.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:53 18.09.2016

Re: Sve se vraća

srecom je tu kao devojcice, pa i on voli da se sastane sa devojcicama i trabunja. napravili su ekipu od njih 7-8 koji su apsolutno kool, na taj nacin su nacinili jedno unutrasnje jezgro i zastitili se od shabanije, prelepi su, nezni i osecajni jedni prema drugima i prepametni.

ovo oko nabadanja, jednom sam ga udario, i to kada me je naboo u jaje, brate, direkt sevnuo posred jajceta, nakon uzarene polemike oko ustajanja od kompa. ali ne cak ni toliko sto me je udario, nego zato sto me je udario ispod pojasa, sto nije smekerski. posle smo obojica bili nesrecni, i on sta sam ga udario, i ja sto sam ga udario, i kasnije, kada smo razgovarali o tome, zakljucili smo da pametni ljudi ne resavaju stvari pesnicama vec razgovorom. i zaista, nikada vise, kada bismo se pokacili, nismo resavali stvari pesnajama i shakama.

a ovo za komp bih bas voleo da saznam da li postoji nekakva manipulacija svescu. ja nisam nikada bio ovisnik - vuju pushuckam pa stanem, rakuvince pijuckam pa stanem, pobloguifejsu seruckam pa stanem, i mogu bez njih da zivim; a klinci bi mogli po ceo dan da cepaju igrice kada bi im se dalo.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:00 19.09.2016

Re: Sve se vraća

bolid1

Domacice sorry za troll, al' ovi kampovi su mi ostali najbolja skola u zivotu :)


мора да постоји кутак за тролни тренутак, воли Цуне нас тролове.
tsunade tsunade 21:22 19.09.2016

Re: Sve se vraća

Golf dvojka, skoro trojka.


znaš kad te drugarica pita kako ti se svidja moj novi tip. ti kažeš, solidan je ko golf dvojka. to znači, moš za njega poći.
alselone alselone 21:25 19.09.2016

Re: Sve se vraća

znaš kad te drugarica pita kako ti se svidja moj novi tip. ti kažeš, solidan je ko golf dvojka. to znači, moš za njega poći.


Au, al bi se obradovao kad bi me devojka uporedila sa golfom dvojkom. Mislim da bih ostao trajno impotentan prema njoj.
tsunade tsunade 21:33 19.09.2016

Re: Sve se vraća

posle smo obojica bili nesrecni, i on sta sam ga udario, i ja sto sam ga udario,


ma kapiram. ja sam nesrećna i kad pretim da ću da je zviznem i da joj polupam neki gedžet kad pretera s njim... nisam pretnju nikad ostvarila al sama činjenica da sam uhvaćena kako grmim me deprimira.

klinci bi mogli po ceo dan da cepaju igrice kada bi im se dalo.


bez ikakvog problema. čak nema ni svesti, da je štetno i sick.
rade.radumilo rade.radumilo 16:36 21.09.2016

Re: Sve se vraća

a ovo za komp bih bas voleo da saznam da li postoji nekakva manipulacija svescu. ja nisam nikada bio ovisnik


Jok samo dopaminska zavisnost. Hebi ga, majka priroda nas prekopčala tako. Da smo u savani tražili hranu samo kad smo gladni, teško da bi opstali. Ovako, majka priroda te zvekne dopaminom kada pribaviš hranu iako nisi u tom tenutku gladan. Dopaminska zavisnost je jaka, a sistem je lako preveslati. Polovina droga koja postoje na tržištu zapravo samo izazivaju pojačano lučenje dopamina. Mislim da je kristalni met tu rekorder (tipa 100 puta više od kokaina). Kocka je najbolji primer, kako se tvoj organizma iskoristi protiv tebe.
To je ono što izaziva zavisnost kod kompa, kod igrica. Postizanje ciljeva. Dopamin. Postoje dva jednostavna leka za to:
- Postizanje nekih drugih ciljeva. Takođe dopamin, ali usmeren na nešto konstruktivno. Postavi mu jasno definisane ciljeve koje treba da dostigne u nečem drugom.
- Oksitocin. Drži dopamin u šahu, a majka priroda ga napravila da nas natera da radimo i ono što je dobro za čopor ne samo za nas jedinku. Dakle rad i postizanje ciljeva od kojih zajednica ima koristi.

tasadebeli tasadebeli 09:02 18.09.2016

А ко каже да је немогуће?

"Лондонски Сити против уругвајског социјализма"


ЛИНКЛИНКЛИНК



Само треба да имаш некога на власти коме није стало до сопственог џепа него до добробити грађана те земље, некога ко неће свесно и намерно угушити свако озбиљније синдикално организовање.


Не би то била никаква рупа на саксији коју бисмо ми у Србији измислили.


Али...


"Ogorčeni: Zašto u Hrvatskoj kada može i u Srbiji?"


ЛИНКЛИНКЛИНК


Није то нека велика мудрост.


Гето Србија


ЛИНКЛИНКЛИНК
mariopan mariopan 09:08 18.09.2016

Re: А ко каже да је немогуће?

UZ GRATIS RADNU SNAGU, PODSTICAJNA SREDSTVA IZ BUDŽETA SRBIJE SU NEPOVRATNI POKLON STRANIM INVESTITORIMA 3. мај 2016.GETO SRBIJA

Do sada je Srbija bila poznata kao država sa najjeftinijom radnom snagom, a od sada će biti još poznatija kao rasadnik besplatne radne snage. Najveći broj zemalja u razvoju i nerazvijenih zemalja, u cilju privlačenja investitora, ne daje direktne novčane subvencije, već olakšice za porez i doprinose. Samo Srbija ima premijera koji se hvali kako smo zemlju jeftine radne snage, a sa postojećim sistemom subvencija koje je on uveo, sada smo i najbolje tržište besplatne, robovske radne snage. Strani "investitor" iz budžeta dobija najmanje 10.000 evra po obećanom novom radnom mestu. Čak ni kad dobiju toliki novac, obećanje nisu dužni da ispune…

...

Taso,
tsunade tsunade 09:33 18.09.2016

filmovi

inače kad im je propala steel industry, pittsburgh se par decenija dosta mučio da se pokrene s mrtve tačke. prešaltali su se na nauku, nove tehnologije ali i film. privukli su filmsku industriju raznim poreskim olakšicama

a sve je to počelo od just a steel town girl on a saturday night

jinks jinks 09:37 18.09.2016

...

Jaki sindikati, primerice, podarili su razvijenim zemljama jaku srednju klasu. Bio je takav momenat i takav, zašto ne priznati, javni moral. Kombinacija komunističke pretnje s Istoka i nepodmirenih osnovnih domaćih potreba, kreirala je uslove za veliki rast. Sve se krasno sklopilo. Ljudi su lepo živeli od svog rada a konkretni, rukom opipljivi proizvodi, imali su konkretnu vrednost.

I u sadašnjim, “digitalnim” uslovima, u kojima nam glavno zadovoljstvo pruža kontrolisano razlivanje tečnih kristala po monitorima i digitalno komponovana muzika, svi imamo svoju srednju klasu, ali ona više nigde nije jaka.

Ustvari možda su ta nekadašnja vremena o kojima pišete predstavljala neuspešni eksperiment u kome ste mogli da ceo život lepo proživite znajući samo jedan posao ... ne znam, u slučaju Haurda, da švajsovanjem (kome samom po sebi ništa apsolutno ne fali) postanete srednja klasa sa super kućom, kolima, godišnjim odmorima, zdravstvenim osiguranjem i dobrim školovanjem. Lepa je to bila ideja, ali pitanje koliko održiva, i to ne samo u US već i širom sveta.

I možda suština sadašnjih uslova nije u tečnim kristalima koji se razlivaju već u novoj ekonomiji u kojoj se od čoveka delom traži i da bude stručan u više oblasti.
mariopan mariopan 09:58 18.09.2016

Re: ...

jinks

I možda suština sadašnjih uslova nije u tečnim kristalima koji se razlivaju već u novoj ekonomiji u kojoj se od čoveka delom traži i da bude stručan u više oblasti.


Slažem se sa tim ali to donosi i jednu pojavu, veliki broj radno sposobnih a nezaposlenih ljudi.

Kako god okreneš potreba za ljudskim radom je sve manja, pojavljuje se veliki višak ljudi koji neće moći da rade makar bili stručni u više oblasti ili sasvim nestručni, svejedno.

Šta sa tim ljudima?

Nehumano je ostaviti ljude da skapavaju i mislim da uporedo sa promenom tehnologije i nove ekonomije mora da ide i neka socijalno odgovorna država?

Za sve one koji ne mogu da isprate najnovije promene o kojima pišete ovde.
jinks jinks 10:02 18.09.2016

Re: ...

Nehumano je ostaviti ljude da skapavaju i mislim da uporedo sa promenom tehnologije i nove ekonomije mora da ide i neka socijalno odgovorna država?

Za sve one koji ne mogu da isprate najnovije promene o kojima pišete ovde.

Slažem se.

Ali, pogledajte Srednji vek, na primer. I tamo su seljaci, na primer, morali da znaju više stvari da rade istovremeno ... da obrađuju zemlju, gaje stoku, izrađuju alat ili bar popravljaju, grade kuću, kaleme voće, peku rakiju ... ko je više stvari bolje znao bolje je prolazio.

Tako da je možda pre multidisciplinarnost prirodna u ekonomiji kroz istoriju, dok su eksperimenti sa uskom specijalizacijom tek sporadični (ne znam, verovatno ih je bivalo i hiljadama godina unazad). Nadam se da nisam u pravu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:09 18.09.2016

Re: ...

kako god sa teoretisanjem - sindikati u srbiji u zbilji danas izgledaju tako da na sastancima radnog kolektiva se pojavljuju neke krimogene mrge koje pažljivo i ćutke šmekaju sve što se priča i radi, u dodiru sa možemo pretpostaviti kime, pa oni koji previše talasaju ili dobiju ekspresni otkaz, ili malo batina na večernjoj šetnjici sa suprugom i decom. ako su baš uporni, mogu da dobiju i metak.

tsunade tsunade 10:11 18.09.2016

Re: ...

I možda suština sadašnjih uslova nije u tečnim kristalima koji se razlivaju već u novoj ekonomiji u kojoj se od čoveka delom traži i da bude stručan u više oblasti.


oko te stručnosti više uopšte nisam ubedjena niti sam optimista. a pogotovu u više oblasti. mislim, od čoveka može da se traži svašta, pitanje šta čovek može da isporuči.
mariopan mariopan 10:31 18.09.2016

Re: ...

jinks
Nehumano je ostaviti ljude da skapavaju i mislim da uporedo sa promenom tehnologije i nove ekonomije mora da ide i neka socijalno odgovorna država?

Za sve one koji ne mogu da isprate najnovije promene o kojima pišete ovde.

Slažem se.

Ali, pogledajte Srednji vek, na primer. I tamo su seljaci morali da znaju više stvari da rade ... da obrađuju zemlju, gaje stoku, izrađuju alat ili bar popravljaju, grade kuću, kaleme voće, peku rakiju ... ko je više stvari bolje znao bolje je prolazio.

Tako da je možda pre multidisciplinarnost prirodna u ekonomiji kroz istoriju, dok su eksperimenti sa uskom specijalizacijom tek sporadični (ne znam, verovatno ih je bivalo i hiljadama godina unazad). Nadam se da nisam u pravu.



U pravu si, nije da nisi, ko više zna oduvek je bolje prolazio.
Koliko je godina prošlo od masovnog isterivanja radnika iz fabrika pa oni opet nekako žive, rade nešto makar na crno.

Ljudi i sada znaju mnogo toga ali mnogi ne mogu da dođu u priliku da to znanje pokažu, nema poslova za to znanje. Ili nemaju diplomu, papir koji kaže da znaju nešto da rade, iako su to možda radili kod stranaca dvadesetak godina, uspešno, mnogo stručnije i bolje nego što se kod nas radi, kod nas ni ulicu ne bi mogli da čiste ako nemaju papir koji kaže da su stručni za to. Ne bi mogli sa tim da se zaposle.

Svi ti ljudi će preživeti, preživljavaju i danas ali je to na akord, nema sigurnosti, ništa ne može da se planira ni par meseci unapred, nije to život uopšte, to je surogat života.

Otuda toliko depresije i samoubistava, nema dana da neko ne skoči sa mosta ili visoke zgrade, da ne ubiju nekog ili se samoubiju, puceju veze, brakovi se razvode, stradaju ljudi na sve načine. Tužno.
mariopan mariopan 10:59 18.09.2016

Re: ...

tsunade
I možda suština sadašnjih uslova nije u tečnim kristalima koji se razlivaju već u novoj ekonomiji u kojoj se od čoveka delom traži i da bude stručan u više oblasti.


oko te stručnosti više uopšte nisam ubedjena niti sam optimista. a pogotovu u više oblasti. mislim, od čoveka može da se traži svašta, pitanje šta čovek može da isporuči.

Zamisli situaciju.

Klinci danas "rasturaju" kompjutere a (pretpostavimo) završiće ko zna kakve škole jer ih ništa drugo ne intereseuje više od toga.

Verujem da neće svi imati diplome da su stručni za neki posao sa ili oko kompjutera ali će želeti da ga rade, i uz nekoga ko je stručan vrlo brzo moći da nauče da rade i neke ozbiljnije stvari pa bi mogli vremenom i da dostignu svoje mentore u znanju, idejama i veštinama?

Nije nemoguće?

Kod nas je problem što se to znanje, bilo koje znanje, ne vrednuje ako nemaš i papir, diplomu da si to završio u odgovarajućoj školi, i ne možeš da dobiješ posao ni u nekom servisu a kamoli većem sistemu, čak ni ako si taj posao već uspešno radio, često i za strance dugi niz godina i stekao ogromno iskustvo,(recimo bravar, varioc, monter, elekričar...) pa se vratio iz porodičnih razloga - kod nas, ako nemaš odgovarajuću diplomu ni prijavnicu sa portirom ne bi prošao i ne bi dobio posao.

Otuda je tržište lažnih diploma procvetalo i nema odgovarajućih sankcija za to. Kako se takmičiti sa koruptivnim delom države koja to toleriše a ujedno zakonima sprečava zapošljavanje ljudi koji mogu na radnom mestu konkretno da dokažu da znaju nešto da rade? Bilo šta? Zašto je za čišćenje ulice potrebno imati osnovnu školu? Ko god je nema ne može nigde da se zaposli.

Ili, recimo, automehaničar koji je to naučio od svog oca koji je to i radio sa svojim ocem od detinjstva i sve zna o tom poslu ali nema diplomu? Nigde ne može da se zaposli samo kod privatnika, kao nekvalifikovanog radnika sa minimalcem?

Eto, na te situacije mislim. to je sasvim moguće, nije nemoguće.
tsunade tsunade 11:42 18.09.2016

Re: ...

automehaničar koji je to naučio od svog oca koji je to i radio sa svojim ocem od detinjstva i sve zna o tom poslu


rešenje je da se napne i da otvori svoju auto mehaničarsku radnju. ako stvarno zna to da radi, nema šanse da ostane bez hleba.
docsumann docsumann 11:47 18.09.2016

Re: ...


mariopan mariopan 12:29 18.09.2016

Re: ...

tsunade
automehaničar koji je to naučio od svog oca koji je to i radio sa svojim ocem od detinjstva i sve zna o tom poslu


rešenje je da se napne i da otvori svoju auto mehaničarsku radnju. ako stvarno zna to da radi, nema šanse da ostane bez hleba.

Ne može, i za to mu traže da ima diplomu.

edit

A da bi se bavilo nečim drugim mora se državi za zakup prostora, dozvolu za takav rad, platiti sumanuta suma, recimo za kiosk sa kokicama u Knez Mihajlovoj do 25 000 evra... tezge u manjim gradovima, na pijacama do nekoliko hiljada evra....ili kazna za prodaju nakita, heklanih stvari i slično ...100 000 dinara i oduzimanje tih predmeta.

Znači ljudi su namerno i potpuno onemogućeni da bilo šta rade. Naterani su u siromaštvo i prisiljeni da u njemu ostanu ako nemaju taj kapital?

A nemaju ga, zato i jesu siromašni...i tako u krug.
rade.radumilo rade.radumilo 11:53 19.09.2016

Re: ...

Verujem da neće svi imati diplome da su stručni za neki posao sa ili oko kompjutera ali će želeti da ga rade, i uz nekoga ko je stručan vrlo brzo moći da nauče da rade i neke ozbiljnije stvari pa bi mogli vremenom i da dostignu svoje mentore u znanju, idejama i veštinama?


Loš si primer odabrao. U IT-u (pričam o privatnom sektoru, ne o državi ili javnim preduzećima), diploma se ne gleda. U stvari, mnogo više se gleda da li si upravo to: nešto radio sam, tezgario, učestvovao sa nekim u nekom projektu. Ukoliko to imaš (sa ili bez diplome), u velikoj si prednosti u odnosu na one koji imaju samo diplomu. Ako si magistrirao ili doktorirao, to ti je obično minus. Surovo, ali se na takve kandidate gleda s rezervom iz nekoliko razloga.
alselone alselone 11:58 19.09.2016

Re: ...

Ako si magistrirao ili doktorirao, to ti je obično minus. Surovo, ali se na takve kandidate gleda s rezervom iz nekoliko razloga.


Zavisi sa koji posao i zavisi koja ti je tema magistrature ili doktorata. Za lopatanje iz jedne u drugu tabelu pa nazad na report ti je doktorat minus, tu se slazemo. Docim ovo i jeste scope 98% posto nasih firmi.
rade.radumilo rade.radumilo 12:20 19.09.2016

Re: ...

Zavisi sa koji posao i zavisi koja ti je tema magistrature ili doktorata. Za lopatanje iz jedne u drugu tabelu pa nazad na report ti je doktorat minus, tu se slazemo. Docim ovo i jeste scope 98% posto nasih firmi.


Ne samo naših. Najveći deo IT posla je da skockaš da kad Milka/Jamie popuni fakturu, ona dospe Radojki/Avril u view. Oni koji imaju prilike da se bave IT-em koji je vezan sa "klasičnim" inžinjeringom ili oni koji se bave razvojem novih koncepata u IT-u će verovatno imati prilike da rade pravi naučni posao. Ostalo je zanat.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:53 18.09.2016

sindikalno organizovanje

Neka, hvala, ne u mojoj firmi. Hoću da u miru eksploatišem svoje radnike, to mi je u opisu posla kapitaliste, a ako im se ne sviđa, tamo su vrata. (do sada nisam najurio, niti mi je otišao ijedan radnik, doduše, jedan me je pitao da promenimo schedule jer je hteo da kosi travu, za pare, pa da uklopi sa poslom kod mene, onda sam shvatio da ga možda ne plaćam adekvatno, pa smo to regulisali, vansindikalno, radio je posle još par godina kod mene).

Video sam u mojoj bivšoj firmi u Beogradu kako to izgleda, kad je diša zaposlio par nekih nesrećnika iz propalog Pionira, jer nam je zafalilo ruku za najprostije poslove, lemljenje, šrafljenje, pravljenje kablova. Pa nije prošlo ni meseca dana, već su uzeli da negoduju i da se organizuju, čak i da prete direktoru i svojim šefovima, jer par godina pre toga nisu primali platu, i ništa nisu morali da rade, a sad moraju i jedno i drugo. Propast za firmu, to je kao rak, sindikate treba zatrti u povoju.

Nego, jedna od većih firmi iz namenske industrije ovdašnje, da ne pominjem imena, dovoljno je reći da joj je F-16 jedan od proizvoda. U jednom manjem mestu u Teksasu imaju fabriku od jedne milje (toliko je dugačka zgrada gde se proizvod sklapa). I sad tu rade razni profili, hiljade radnika. I svi imaju sindikate. I pet minuta pre svakog punog sata, svi mašinci, kao po komandi, ustaju od svojih stolova, odlože miševe, olovke i šta već koriste, i odlaze na pauzu. A njihove kolege, elektroinežnjeri - ništa. Nastavljaju da rade. Jer se sindikat mašinaca (koji su inače na svim kontinentima poznati kao veliki neradnici, a i kad rade, uglavnom samo prave štetu) se sa poslodavcem izborio za tih 5 minuta pauze. Dok, sindikat EE, nije.
alselone alselone 15:59 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

5 minuta pauze


Kad se ocekuje da propadnu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:14 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
5 minuta pauze


Kad se ocekuje da propadnu?


Tako počinje svaka propast: pustiš mašince da rade šta hoće.

Bez zezanja, na umoru su, čim su zaposlili mog drugara, Valjevca, da im vodi tamo neki satelitski divižn. Iznenadio sam se koliko naših ljudi radi kod njih, bar ovde u Litltonu, i svi bre imaju top sikrit kliranse, ne smeš sa njima ni na kaficu da sedneš ako nisi državljanin.
alselone alselone 16:22 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

i svi bre imaju top sikrit kliranse, ne smeš sa njima ni na kaficu da sedneš ako nisi državljanin.


Ja treba da pocnem da radim nesto za MCAS Miramar, vjerovao ili ne, verovatno ne, posto ti obicno mislis da ja kenjam kad pricam o poslovima iz Srbije. Trenutno se high manangement bomba da li je dovoljna radna dozvola ili mora drzavljanstvo da bi se uslo u bazu. Kad smo radili na tenderu rekli su da moze i radna dozvola, sada kenjaju da mora i drzavljanstvo. Nasi se bore da uz taj klistir i radnu dozvolu mozes da udjes.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:02 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

vjerovao ili ne, verovatno ne, posto ti obicno mislis da ja kenjam kad pricam o poslovima iz Srbije.


Ma verujem, naravno, sad bre autsorsuju sve živo. Državljanstvo ti verovatno traže zato da bi posle toga mogao da apliciraš za neki od tih klirensa. Sad zatežu svuda, pogotovu od kada im malo, malo, rusi ili kinezu haknu u servere, pa pokradu šta već tamo ima da se ukrade. Postali su nervozniji.

Inače, otkad imam državljanstvo, imam standing ponudu za posao za jednog vladinog podizvođača, za koga smo radili neke projekte kao kontraktori pre par godina, gde je uslov da mogu da dobijem taj neki top secret klirans (kao kontraktoru ti to ne treba). Jedan od problema sa time je što da bi to dobio, moraš da se odrekneš drugog državljanstva, a znaš koliko bi mi to teško palo, jer ja sam, bre, čovek, patriota! . A i ne bih da se petljam sa time, to je velika zajebancija kad imaš te neke ozbiljnije kliranse, onda imaš razna ograničenja u civilnom životu, na koja ne bih pristao sve dok mogu da zaradim za život od običnih poslova koje mogu da radim i sa običnom zelenom kartom .
jinks jinks 19:12 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Dok, sindikat EE, nije.

Ima jedan vic (?) na ovu temu. Naime, nek proba u BG neki advokat ili lekar na svoju ruku da obara cenu sata u sudu ili čega već za lekare ... poješće ga tjomnaja noč. I to nije stvar sindikata već struke.

Dok u nekim drugim strukama i nije baš tako.
emsiemsi emsiemsi 19:31 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

srdjan.pajic
Neka, hvala, ne u mojoj firmi. Hoću da u miru eksploatišem svoje radnike, to mi je u opisu posla kapitaliste, a ako im se ne sviđa, tamo su vrata. (do sada nisam najurio, niti mi je otišao ijedan radnik, doduše, jedan me je pitao da promenimo schedule jer je hteo da kosi travu, za pare, pa da uklopi sa poslom kod mene, onda sam shvatio da ga možda ne plaćam adekvatno, pa smo to regulisali, vansindikalno, radio je posle još par godina kod mene).

Video sam u mojoj bivšoj firmi u Beogradu kako to izgleda, kad je diša zaposlio par nekih nesrećnika iz propalog Pionira, jer nam je zafalilo ruku za najprostije poslove, lemljenje, šrafljenje, pravljenje kablova. Pa nije prošlo ni meseca dana, već su uzeli da negoduju i da se organizuju, čak i da prete direktoru i svojim šefovima, jer par godina pre toga nisu primali platu, i ništa nisu morali da rade, a sad moraju i jedno i drugo. Propast za firmu, to je kao rak, sindikate treba zatrti u povoju.

Nego, jedna od većih firmi iz namenske industrije ovdašnje, da ne pominjem imena, dovoljno je reći da joj je F-16 jedan od proizvoda. U jednom manjem mestu u Teksasu imaju fabriku od jedne milje (toliko je dugačka zgrada gde se proizvod sklapa). I sad tu rade razni profili, hiljade radnika. I svi imaju sindikate. I pet minuta pre svakog punog sata, svi mašinci, kao po komandi, ustaju od svojih stolova, odlože miševe, olovke i šta već koriste, i odlaze na pauzu. A njihove kolege, elektroinežnjeri - ništa. Nastavljaju da rade. Jer se sindikat mašinaca (koji su inače na svim kontinentima poznati kao veliki neradnici, a i kad rade, uglavnom samo prave štetu) se sa poslodavcem izborio za tih 5 minuta pauze. Dok, sindikat EE, nije.

Штета, добар си човек, а не желиш да се оканеш да пишеш глупости !
Нису ове озбиљне ствари за тебе, дај да причамо о лемљењу, штампаним плочама, ласерима, антенама, свакојаквој електроници - но, немој да морам да се стидим за тебе када ваљаш овакве глупости.
У ствари - твој избор.
alselone alselone 20:05 18.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Državljanstvo ti verovatno traže zato da bi posle toga mogao da apliciraš za neki od tih klirensa.


Ne znam brate al ako ne budemo imali taj klistir ima da propadne projekat samo tako, jer u celoj maticnoj firmi samo Novi Sad vlada tom tehnologijom (doduse jer smo je mi i pravili).
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:38 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
Državljanstvo ti verovatno traže zato da bi posle toga mogao da apliciraš za neki od tih klirensa.


Ne znam brate al ako ne budemo imali taj klistir ima da propadne projekat samo tako, jer u celoj maticnoj firmi samo Novi Sad vlada tom tehnologijom (doduse jer smo je mi i pravili).


Po mom skromnom iskustvu, dosta je fleksibilan sistem, sem možda u nekim oblastima koje ionako nemaju veze sa vašim poslom. Ako ste im stvarno toliko bitni i nezamenljivi, kao što verujem da jeste, makar i samo u tome da ste značajno jeftiniji od konkurencije, srediće se to, videćeš. Samo, kako ćeš onda da živiš od zajebancije: naš alselone, a radi za Top Gun! Pa meni dupe pomeriše zbog dronova, nema veze što sam bar par puta napisao da sam se time bavio samo kao hobijem, provodeći poneko ranojesenje vikend-popodne vozeći teledirigovanu jedrilicu na termalni pogon.
alselone alselone 07:53 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Pa meni dupe pomeriše zbog dronova, nema veze što sam bar par puta napisao da sam se time bavio samo kao hobijem, provodeći poneko ranojesenje vikend-popodne vozeći teledirigovanu jedrilicu na termalni pogon.


Jedino logično objašnjenje je, da se tako inženjerski odrazim, da poseduješ visok koeficijent zajebajabilnosti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:17 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

srdjan.pajic
srediće se to, videćeš. Samo, kako ćeš onda da živiš od zajebancije: naš Alselone, a radi za Top Gun! Pa meni dupe pomeriše zbog dronova, nema veze što sam bar par puta napisao da sam se time bavio samo kao hobijem, provodeći poneko ranojesenje vikend-popodne vozeći teledirigovanu jedrilicu na termalni pogon.


a, ćuj, mogu Profesoru Alseloneu da pljunu pod prozor... a i tebi... vi ste naši specijalni operativci koji izučavaju neprijateljske sisteme, a kada kucne čas, dolazimo ti na gajbu, kao drugarski, a u stvari te nagudriramo i spakujemo urolanog u persijski tepih, natrag na Air Serbia-u, u vinčansko podzemlje gde u dubokom ledu čuvamo Првог Србина, kojeg ćemo, sa Alseovim i tvojim znanjima pokrenuti kao Iron Man-a, i ugraditi mu u srce Теслино оружје, te potom jebati kevu Amerima!

ps. tvojima ćemo ostaviti izbor da li žele da prime Српство, pa ako hoće, krstićemo ih u Србославље у Храму Светог Саве.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:14 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

sindikalno organizovanje
Neka, hvala, ne u mojoj firmi. Hoću da u miru eksploatišem svoje radnike, to mi je u opisu posla kapitaliste, a ako im se ne sviđa, tamo su vrata.


pa, to sindikalno i nema smisla u mikro-bizu. ako ne možeš da se dogovoriš s tih par ljudi koji šljakaju za tebe kao čovek oko kinte, onda je prirodno da se raspi*kate sa "вајду га, тебра". u makro-bizu, u mega-fabrikama i proizvodnji ljudi treba da budu zaštićeni nekako ako su im šefovi neke donitramp-fazon jajare.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:04 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
Pa meni dupe pomeriše zbog dronova, nema veze što sam bar par puta napisao da sam se time bavio samo kao hobijem, provodeći poneko ranojesenje vikend-popodne vozeći teledirigovanu jedrilicu na termalni pogon.


Jedino logično objašnjenje je, da se tako inženjerski odrazim, da poseduješ visok koeficijent zajebajabilnosti.



maksa83 maksa83 16:07 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

srdjan.pajic
alselone
Pa meni dupe pomeriše zbog dronova, nema veze što sam bar par puta napisao da sam se time bavio samo kao hobijem, provodeći poneko ranojesenje vikend-popodne vozeći teledirigovanu jedrilicu na termalni pogon.


Jedino logično objašnjenje je, da se tako inženjerski odrazim, da poseduješ visok koeficijent zajebajabilnosti.



Vas dvojica k'o Maverik i Ajsmen.

alselone alselone 16:36 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

srdjan.pajic



alselone alselone 16:43 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Vas dvojica k'o Maverik i Ajsmen.

Sad kad budem radio na vecem americkom vojnom projektu od Pajketa, jedino sto me plasi je da ce misliti na mene pod tusem. Brrrrrrr.

E, Pajke, ti si radio za Army, je l' tako?

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:25 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
Vas dvojica k'o Maverik i Ajsmen.

Sad kad budem radio na vecem americkom vojnom projektu od Pajketa, jedino sto me plasi je da ce misliti na mene pod tusem. Brrrrrrr.

E, Pajke, ti si radio za Army, je l' tako?



Ako ti kažem moraću da te...izdronujem.
Uostalom, Army je bolji od Navy-ja u svakom pogledu!




alselone alselone 18:31 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Uostalom, Army je bolji od Navy-ja u svakom pogledu!


Ovo sam i hteo da zapodenem.
Kakav bre Navy, ovo su Marines.
Atomski mrav Atomski mrav 18:33 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Uostalom, Army je bolji od Navy-ja u svakom pogledu!

Kako bre prašinari da budu bolji od marinaca, foka i Maverika? Pogledaj samo američki fudbal (čuvenu Army vs Navy utakmicu) - mornarica je nepobediva već 14 godina zaredom.

P.S. Ovo je još jedna prozivka za stefana hauzera da već jednom konačno objavi tekst o novoj sezoni NFL-a. Čoveče, već dva kola su prošla!
alselone alselone 18:33 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

I od sada da svaki komentar zapocinjes sa "Sir, Yes, Sir". Razumes?!

Atomski mrav Atomski mrav 18:34 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Kakav bre Navy, ovo su Marines.

Marinci su pod komandom mornarice, zar ne?
alselone alselone 18:35 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Marinci su pod komandom mornarice, zar ne?


Mislim da nisu, mada sam ti ja tu slab. Meni je davno reklo da su Marinci moderni pretorijanci, da su pod direktnom komandom predsednika. Bemliga.


Pajke je makar bacao parket na tenkove, ja sam sluzio na faksu.
Atomski mrav Atomski mrav 18:38 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Mislim da nisu, mada sam ti ja tu slab. Meni je davno reklo da su Marinci moderni pretorijanci, da su pod direktnom komandom predsednika. Bemliga.

Jok bre, marinci = mornarička pešadija. Ostav!
alselone alselone 18:43 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Jok bre, marinci = mornarička pešadija


To kod njih onda ni bogotac ne zna ko pije ko placa. Dakle MCAS Miramar je zapravo avio baza pesadije mornarice. JBT?!

Znaci imamo mornaricu, koja onda napravio deo koji nije mornarica nego pesadija, koji onda napravi deo koji nije ni mornarica, ni pesadija nego plavci.
Atomski mrav Atomski mrav 18:46 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje



Mislim da je zapravo u pitanju mornarička avio baza (pešadija nema ništa sa tim).
alselone alselone 18:53 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

MCAS je od Marine Corps Air Station.
Atomski mrav Atomski mrav 19:06 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

MCAS je od Marine Corps Air Station.

Eto, sve je onda jasno kao noć!
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:47 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
Marinci su pod komandom mornarice, zar ne?


Mislim da nisu, mada sam ti ja tu slab. Meni je davno reklo da su Marinci moderni pretorijanci, da su pod direktnom komandom predsednika. Bemliga.


Pajke je makar bacao parket na tenkove, ja sam sluzio na faksu.


Nisam ja, nego maksa, on je bio nindža u vojsKi, pa su mu nunčake od parketa bile pribor za rad. Ja sam, kulturno, bacao flaširane molotolovljeve koktele, barabar sa mojim drugarima, Avni Dobrim i još jednim Keljmendijem, zaboravih čoveku ime, on je bio najbolji od svih nas u bacanju koktela na tenkove, ko da je vežbao u civilstvu

Marinci su Navy, od glave do pete. Niko nije pod direktnom kontrolom predšjednika, nije ovo, bre, neka mafijaška Rusija, nego ozbiljna, civilizovana, zemlja. Tu su valjda mali izuzetak one Foke, to jest neki njihovi elementi, da se izrazim stručno, vojnokomentattorski, kao naš krkar, što su izrokali Pidžamu Bin Ladena, koji su pod direktnom kontrolom JSOC-a.

alselone alselone 20:13 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Eto, sve je onda jasno kao noć!


Pa da, mornaricka pesadija ima svoju avio bazu. Meni to zvuci komedija.
alselone alselone 20:16 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Foke


E, svi smisljaju neka nadrkana imena, tigrovi, kobre, itajrad, dodju braca ameri i nazovu - foke. Debele, ljigave zivotinje koje ostavljaju za sobom trag sluzi i smrad ribljih kostiju. I to treba da te asocira na specijalce.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:21 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
Foke


E, svi smisljaju neka nadrkana imena, tigrovi, kobre, itajrad, dodju braca ameri i nazovu - foke. Debele, ljigave zivotinje koje ostavljaju za sobom trag sluzi i smrad ribljih kostiju. I to treba da te asocira na specijalce.


Ma, čobani, budale. Umesto Navy, trebalo bi da se zovu Baby Seals:



Zato ti ja kažem, Army je vojska koja završava ratove. Ovo sve ostalo je šminkeraj.

(EDIT: Malo se širim ovde dok ne dođe Jovičič da nalupa šamare i uputi me na terapiju keelhaul-om.)
alselone alselone 20:25 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Zato ti ja kažem, Army je vojska koja završava ratove. Ovo sve ostalo je šminkeraj.


Volim kad nadjem jednako upucenog sagovornika i onda izdominiramo na temi od specijalnosti jer smo tako u mogucnosti.

Ja bre znam samo da pucam iz gumpuske punjene zrnima kukuruza. Jednom sam puco na ptice iz vazdusne puske pa mi bilo zao posle jer sam pogodio lastu.

EDIT: Jeste cale imao pumparicu i to americku boksericu (je l' se tako zovu one crne) kad su se ono u jednom momentu Hrvati uskurcili pa pale neke bonbe oko Apatina. Vodio me jednom u atare da pucamo, nije me nesto fasciniralo pa smo batalili.
Atomski mrav Atomski mrav 20:33 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

americku boksericu (je l' se tako zovu one crne)

Bokerica
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:34 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Volim kad nadjem jednako upucenog sagovornika i onda izdominiramo na temi od specijalnosti jer smo tako u mogucnosti.


Totalni eksperti (jedino što sam ja pucao i iz puške i baco bombu, kao mlada partizanka. Da, i ukopavao protivtenkovsku minu, onu tanjiraču, Krkar će znati tačan model i TT karakteristike, i to sve iz ležećeg položaja, mislim da se nikad u životu ni pre ni posle toga nisam toliko umorio). A sad si me podsetio, kad su Ruje slale njihove specijalce da oslobađaju taoce u onom pozorištu. I dovezli ih, onako polupijane, u nekom autobusu koji je korišćen u maršu na Berlin, sa onim nekim štrokavim zavesama preko prozora. Pa izađu iz kamiona, i vode kera, vojnog. A ker - hramlje. Neko mu prebio jednu nogu. Mislim, tuga.
alselone alselone 20:35 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Bokerica


alselone alselone 20:38 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

A sad si me podsetio, kad su Ruje slale njihove specijalce da oslobađaju taoce u onom pozorištu. I dovezli ih, onako polupijane, u nekom autobusu koji je korišćen u maršu na Berlin, sa onim nekim štrokavim zavesama preko prozora. Pa izađu iz kamiona, i vode kera, vojnog. A ker - hramlje. Neko mu prebio jednu nogu. Mislim, tuga.


Au sad bas lupetas. Dubrovka je odlicna vojna akcija, kakvi polupijani, kakvi stari busevi i hramljajuci kerovi, Breslan jeste greska ali i dalje nije za sprdnju ni jedno ni drugo.
Atomski mrav Atomski mrav 20:39 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Da, i ukopavao protivtenkovsku minu, onu tanjiraču


I ja sam, pritom sam naišao na drugu, prethodno ukopanu pa zaboravljenu. Srećom pa je bila školska...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:39 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Jeste cale imao pumparicu i to americku boksericu (je l' se tako zovu one crne)


Ovde ih zovu pumparice (pump-action). Bokerica je valjda ona najobičnija lovačka dvocevka. Moja dobra pajtašica je, kad se zaposlila u Nacionalnom parku kao rendžer, prošla obuku za rukovanje pumparicom. To valjda treba za medvede ili losove. Mada, ona je iz Kentakija, kaže da je naučila rukovanje svim naoružanjem još kao dete.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:40 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

alselone
A sad si me podsetio, kad su Ruje slale njihove specijalce da oslobađaju taoce u onom pozorištu. I dovezli ih, onako polupijane, u nekom autobusu koji je korišćen u maršu na Berlin, sa onim nekim štrokavim zavesama preko prozora. Pa izađu iz kamiona, i vode kera, vojnog. A ker - hramlje. Neko mu prebio jednu nogu. Mislim, tuga.


Au sad bas lupetas. Dubrovka je odlicna vojna akcija, kakvi polupijani, kakvi stari busevi i hramljajuci kerovi, Breslan jeste greska ali i dalje nije za sprdnju ni jedno ni drugo.


Dobro, bre, možda sam pobrkao akcije. Nije baš da sam pratio sve detaljno, ali ovo mi zapalo za oko. Posle sam i neki članak o tome video.
alselone alselone 20:42 19.09.2016

Re: sindikalno organizovanje

Jebem li ga. Znam da je izgledala kao iz filmova, Bila je skroz crna, crn i kundak. Tj. crna oba kundaka, posto je mogao da se menja, bio je onaj redovan i onaj mafijaski sto ide u saku. Bila bas nadrkana puska.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana