Moj grad| Nostalgija| Reč i slika| Region| Život

Beogradski rituali za dusu

jednarecfonmoi RSS / 20.09.2016. u 13:11

 

 

 

 

jato1.jpg

 

Jedna sam od onih koji kad se vracaju za Beograd, raduju se punim srcem. Obozavam trenutak kad avion polako silazi sa oblaka te pocinjem da prepoznajem obrise svog grada. Isto mi je i kad se priblizavam putem, prugom, camcem..Kao da me ceka neko od najblize familije i siri ruke u zagrljaj.
Nije da bas izgleda kad mu se priblizavas kao svetsko cudo od grada, al ja znam sta se sve krije iza kulisa, ono lepo nesto, toplo, beogradsko. Pa da krenemo redom koji su to trenuci u Beogradu zbog cega nas on, nas koji ga volimo uvek "vuce" ka sebi i zove da mu se vracamo.

Okupljanje starijih beogradskih dama u Mazestiku

Ne znam najiskrenije da li ih jos ima tamo, volela bih da da. Draga teta Vera, prava beogradska dama, jevrejka poreklom, vec odavno nije tu sa nama da bi mogla da stigne na jedno takvo okupljanje, cini mi se subotom. Nebrojeno puta sam je srela u zurbi jer ide kod frizera, sprema se za sastanak sa jos par drugarica u basti hotela Mazestik. Njih nekoliko se svake subote nalazilo tamo, doterane, naparfemisane, i spremne za pricu o Beogradu kojeg vise nema. I nisu bile jedine.

Motoristi na Uscu

Ne znam mnogo o njima, sem toga da uporno drze taj deo gde se Sava uliva u Dunav, jer je tu jedan zgodan krug gde moze da se pokaze masina.Oduvek su tu sa svojim zmajevima na dva tocka. Poslednjih godina videh da su otvorili mali klub bas na tom mestu koje im je nezvanicno pripadalo oduvek. Jednom me neko od ekipe odveo kad sam bila mala i slusala sam razgovore o "budzenju" motora. Verujem da je sve i dalje nepromenjeno.

Par klupa ispred zgrade

Ima nekoliko klupica ispred mog ulaza. I kao po dogovoru, starije osobe sede bas uz zgradu, jer tu imaju dobar pogled na radnju, svako tuda prodje te se lepo vidi ko je sta obukao i ko je kome sta rekao u prolazu.
Malo dalje niz stepeniste, najcesce, na srecu cesto zaboravljene, postoje dve klupe ispod drveta. Njih smo odavno prozvali "Zlatibor". Iako pogled na parking nema veze sa obroncima i proplancima,  nama drugaricama iz detinjstva kad sednemo tu, deluje zbog tog drveca i mira kao neki jos uvek neunisten deo na planini. Malo dalje je setaliste gde jurcaju autobusi i automobili. To zovemo "Pored mora". I zaista kad setamo jer staza je bele boje, mene to asocira na put ka Zlatnom ratu,na Bracu. Tako, tamo gde se najmanje nadas, mi nadjemo neki svoj kutak za srecu. Tata moje kume nam je na ta pripovedanja o moru pored puta, zgranut, samo kratko rekao: " Svasta, sto ne sednete u avion i pravac morska obala."

Reke i Ade

Bilo gde da stanete, uz Dunav ili Savu  i posmatrate brodove kako prolaze, bice vam lepo u dusi. Mozda bas na Uscu gde se dve reke zavole i nastave put zajedno. Gledate ka pobedniku, a potpuno sama, ptica, leti ka Ratnom ostrvu da se okupi sa jatom i na grani utone u san. Divan je sumrak u Beogradu, blizu reke.
Beogradska Ada ciganlija i Ada medjica imaju delova za koje retko ko zna. Nije svugde glasna muzika, bez duse i smisla i hiljade ljudi po kaficima. Ada medjica se nalazi tik preko puta pomalo ozloglasenih blokova kao kutak prirode u sred grada. Bilo je momenata kad vlasnik splava samo kaze da taj dan kuva pasulj, pa ko hoce, nek se prilkljuci, skupo nije.
Tako i na Adi ciganliji jos postoje ti sakriveni delovi, ali ja necu reci gde, sami prosetajte i pronadjite ih. Najlepse je doci na Adu ciganliju brodicem iz blokova. A tek povratak dok sunce zalazi nad rekom, Beograd je cudesan, samo je potrebno voleti ga i ...otkriti.

Beogradski govor, pravi

Sta je tacno taj pravi beogradski govor? Za mene, to je govor starijih ljudi rodjenih ovde, koji ponekad, ali sve redje cujem. Te osobe po mojoj proceni moraju imati oko osamdeset godina pa i vise. Govor topao, uvek nekako fin, blag uhu. Ima jedan izraz: Namrcilo se nebo od Zemuna. U tom specificnom naglasku kako kazu Zemun je taj stari naglasak. Ima jos jedan nacin govora, meni isto vrlo drag. Mangupski, smekerski, isto pripada nekom drugom vremenu. Jedan od izraza koji bi nekako pripao tom stilu pricanja je " Bog te mazo".  Nije mozda ritual kao u naslovu , ali oslusnite nekad ako se nadjete na Kalenic pijaci, Zemunu, Dorcolu, bilo gde u Beogradu, i govor koji cujete mozda vam donese deo pravog duha ovog grada.

Tagovi



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kosta.babic kosta.babic 13:50 20.09.2016

Beogradski rituali za dusu

Lepo i pomalo setno.Ko ume uživaće.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:21 20.09.2016

Re: Beogradski rituali za dusu

kosta.babic
Lepo i pomalo setno.Ko ume uživaće.



Hvala Kosta, tako se i osecam danas, mada ovo pisah pre neki dan kao Povratak kuci.

Evo svima poznate pesme, svejedno mi je kojoj budali ce biti pateticna, stavljam je ovde sad, cesto je pevusim i uvek sam imala sliku parka kod Manjeza kad pada sneg kad god je cujem.

amika amika 17:25 20.09.2016

Ритуали...

... се мењају са годинама и друштвом. И многи делови града остављају сећања на бивше дане када су значили много више него данас.

„Sta je tacno taj pravi beogradski govor? Za mene, to je govor starijih ljudi rodjenih ovde, koji ponekad, ali sve redje cujem”.

Може се чути на Чубури, на Црвеном крсту, где су преживеле предратне породичне куће.
Постојао је и београдски шатровачки, али ми се чини да се он изгубио, пређашњи мангупи су постали новокомпоновани, полуприлагођени старограђани или босови.
alselone alselone 17:29 20.09.2016

Re: Ритуали...

Ритуали...
... се мењају са годинама и друштвом

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:37 20.09.2016

Re: Ритуали...

amika
... се мењају са годинама и друштвом. И многи делови града остављају сећања на бивше дане када су значили много више него данас.

„Sta je tacno taj pravi beogradski govor? Za mene, to je govor starijih ljudi rodjenih ovde, koji ponekad, ali sve redje cujem”.

Може се чути на Чубури, на Црвеном крсту, где су преживеле предратне породичне куће.
Постојао је и београдски шатровачки, али ми се чини да се он изгубио, пређашњи мангупи су постали новокомпоновани, полуприлагођени старограђани или босови.



Bas lep komentar Amika. Drago mi je da me neko razume za taj starinski beogradski. Tesko je to napisati/opisati. Kad cujem, prepoznam

Zanimljivo mi je to za satrovacki koji spominjes. Da li mozes da das neki primer mozda?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:38 20.09.2016

Re: Ритуали...

alselone
Ритуали...
... се мењају са годинама и друштвом




Alse
amika amika 20:03 20.09.2016

Re: Ритуали...

Zanimljivo mi je to za satrovacki koji spominjes. Da li mozes da das neki primer mozda?



ŠATRO ŽVAKE

Piše: Miroljub Todorović


PIČVAJZ

Kužili smo neko sranje na telki. Tursku sapunjaru. Sanja je to gotivila a meni je štrikalo živce. Nisam đanio ta porodična preganjanja i ljubavna foliranja.

Izvancirah da je počela utakmica između Reala i Barse. Hteo sam to da ždrakam. Šapirah daljinski i prebacih ga na futbal. Sanja je podilkanila.

„Daj bar da uđanišem kraj“ – žicala je.

„Znaš dobro kako će da se završi“ – ispljunuo sam – „sve su to

ista sranja u boji, žvake za ludake.“

„Baš si moron!“ – odvratila je i izletela iz golubarnika

cepnuvši žestoko vratima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:27 20.09.2016

Re: Ритуали...

amika
Zanimljivo mi je to za satrovacki koji spominjes. Da li mozes da das neki primer mozda?



ŠATRO ŽVAKE

Piše: Miroljub Todorović


PIČVAJZ

Kužili smo neko sranje na telki. Tursku sapunjaru. Sanja je to gotivila a meni je štrikalo živce. Nisam đanio ta porodična preganjanja i ljubavna foliranja.

Izvancirah da je počela utakmica između Reala i Barse. Hteo sam to da ždrakam. Šapirah daljinski i prebacih ga na futbal. Sanja je podilkanila.

„Daj bar da uđanišem kraj“ – žicala je.

„Znaš dobro kako će da se završi“ – ispljunuo sam – „sve su to

ista sranja u boji, žvake za ludake.“

„Baš si moron!“ – odvratila je i izletela iz golubarnika

cepnuvši žestoko vratima.



Hvsla Amika, mada ovo mi lici na neki noviji satrovacki, i meni poznat. Jedino ne znam ovo za daljinski, sapirah.

Evo jedne kratke price.

U jednom delu Beograda skupljala se ekipa koja voli da pomalo uzme koju rakijicu za dusu. Tu ima likova sa Dusanovca koji si se bavili ko zna cime u zivotu( bolje ne pitati) ali gaze sedamdeaete i pricaju francuski, onako usput. Uglavnom vlasnik radnje, dosao iz daleka negde, sa sve naglaskom koji nema veze sa Beogradskim, drzi im predavanje, pametuje o zivotu..
Odjednom, jedan pd njih, mislim da je Cuburac, isto ima godinica, pogleda ga mrko ispod oka, sve onako crven u licu od pica, ali sa drzanjem propale aristokratije i kaze: " Ajde bre Djovani, ne seri vise "
Svi prasnu u smeh, prolaznici, ekipa.
Tu sam prvi put cula termin "djovani" za dzibera. Ne znam, mozda pripada tom gospodinu samo.
amika amika 21:20 20.09.2016

Re: Ритуали...

Jedino ne znam ovo za daljinski, sapirah.


Шапирах даљински - зграбих "шапом" даљински
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:27 20.09.2016

Re: Ритуали...

amika
Jedino ne znam ovo za daljinski, sapirah.


Шапирах даљински - зграбих "шапом" даљински



Sad skapirah - shapirah :)
Черевићан Черевићан 18:13 20.09.2016

ukaz

povratak je kruna
svakog putovanja
al' treba vremena
do toga saznanja

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:21 20.09.2016

Re: ukaz

Черевићан
povratak je kruna
svakog putovanja
al' treba vremena
do toga saznanja






Duhovito i u stvari vrlo tacno.

tasadebeli tasadebeli 19:56 20.09.2016

Београдски говор




Не звао се ја Мица Мојсиловић ако то није тако!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:19 20.09.2016

Re: Београдски говор

tasadebeli



Не звао се ја Мица Мојсиловић ако то није тако!


Hahahah, jao Boze,uospte se ne secam ovog KULTNOG dela filma, vristim od smeha!
tasadebeli tasadebeli 07:46 21.09.2016

Re: Београдски говор

jednarecfonmoi
tasadebeli



Не звао се ја Мица Мојсиловић ако то није тако!


Hahahah, jao Boze,uospte se ne secam ovog KULTNOG dela filma, vristim od smeha!






Е, видиш, за мене је то прави београдски говор.

Есенција!




EDIT: А и као што кажу у филму, како би Београд могао да буде метропола ако нема свог давитеља као и све друге метрополе на свету.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:51 21.09.2016

Re: Београдски говор

tasadebeli
jednarecfonmoi
tasadebeli



Не звао се ја Мица Мојсиловић ако то није тако!


Hahahah, jao Boze,uospte se ne secam ovog KULTNOG dela filma, vristim od smeha!







EDIT: А и као што кажу у филму, како би Београд могао да буде метропола ако нема свог давитеља као и све друге метрополе на свету.

>>>>>> ovo znam, lol, a cula sam par puta da kazu za taj film da je najbeogradskiji. Uz to ide i Grlom u jagode...mozda Pozoriste u kuci. To sad redjam sta mi palo na pamet, mozda bi mogla da se napravi fina lista i neko napise blog.
krkar krkar 10:51 21.09.2016

Re: Београдски говор

To sad redjam sta mi palo na pamet


Sad???
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:38 21.09.2016

Re: Београдски говор

krkar
To sad redjam sta mi palo na pamet


Sad???



Da, asocijacije, prve, tog trenutka...

Ne vidim sta je sporno.

JJ Beba JJ Beba 19:58 20.09.2016

duša

Okupljanje starijih beogradskih dama u Mazestiku


moja baba Amalija je sedela u Moskvi. što sa dedom, što sa drugaricama, jeli kolače. svirao je onaj vilolinksi par

U Mažestiku su okupljala intelektualna elita (ako nisu sedeli po pozorišnim bircuzima) ala Dušan Radović, Bećković, Mihiz...

Danas neke od njih viđam u Galeriji, Kapičićevom kafiću

Motoristi su još uvek na Ušću i tu se ništa ne može promeniti, to mesto pripada njima nije bitno kojoj generaciji bajkera pripadaju.

Ako mora Ada, tamo volim Gavez i Na kraj sveta,

ostala mitska mesta ala Dule glavonja, Ada Međica i još po neko je umrlo sa Gagom Nikolićem i ostalim pokojim adadžijama, mada se na Međici još može da rakija kao nekada


Što se tiće govora i šta je to pravi beogradski govor zavisi od toga gde si živeo. svaki kraj je imao svoje fore, svoj argo. ja i danas govorim mešavinom argoa i književnog jezika tako da moja ćerka kaže da nije ćudo što me niko ne razume. il ne znaju argo il ne ne znaju književni :))


a za mene pravi duh grada, onaj u kome sam odrasla je skoro nestao. mnogo onih koji su ga obeležili nisu više samnom. Ostali su mi moji mlađi praijatelji koji su divni u svojoj beogradskoj toplini. uživam sa njima
emsiemsi emsiemsi 20:23 20.09.2016

Re: duša

JJ Beba
Okupljanje starijih beogradskih dama u Mazestiku


moja baba Amalija je sedela u Moskvi. što sa dedom, što sa drugaricama, jeli kolače. svirao je onaj vilolinksi par

U Mažestiku su okupljala intelektualna elita (ako nisu sedeli po pozorišnim bircuzima) ala Dušan Radović, Bećković, Mihiz...

Danas neke od njih viđam u Galeriji, Kapičićevom kafiću

Motoristi su još uvek na Ušću i tu se ništa ne može promeniti, to mesto pripada njima nije bitno kojoj generaciji bajkera pripadaju.

Ako mora Ada, tamo volim Gavez i Na kraj sveta,

ostala mitska mesta ala Dule glavonja, Ada Međica i još po neko je umrlo sa Gagom Nikolićem i ostalim pokojim adadžijama, mada se na Međici još može da rakija kao nekada


Što se tiće govora i šta je to pravi beogradski govor zavisi od toga gde si živeo. svaki kraj je imao svoje fore, svoj argo. ja i danas govorim mešavinom argoa i književnog jezika tako da moja ćerka kaže da nije ćudo što me niko ne razume. il ne znaju argo il ne ne znaju književni :))


a za mene pravi duh grada, onaj u kome sam odrasla je skoro nestao. mnogo onih koji su ga obeležili nisu više samnom. Ostali su mi moji mlađi praijatelji koji su divni u svojoj beogradskoj toplini. uživam sa njima

Лепо написано !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:35 20.09.2016

Re: duša

JJ Beba
Okupljanje starijih beogradskih dama u Mazestiku


moja baba Amalija je sedela u Moskvi. što sa dedom, što sa drugaricama, jeli kolače. svirao je onaj vilolinksi par

U Mažestiku su okupljala intelektualna elita (ako nisu sedeli po pozorišnim bircuzima) ala Dušan Radović, Bećković, Mihiz...

Danas neke od njih viđam u Galeriji, Kapičićevom kafiću

Motoristi su još uvek na Ušću i tu se ništa ne može promeniti, to mesto pripada njima nije bitno kojoj generaciji bajkera pripadaju.

Ako mora Ada, tamo volim Gavez i Na kraj sveta,

ostala mitska mesta ala Dule glavonja, Ada Međica i još po neko je umrlo sa Gagom Nikolićem i ostalim pokojim adadžijama, mada se na Međici još može da rakija kao nekada


Što se tiće govora i šta je to pravi beogradski govor zavisi od toga gde si živeo. svaki kraj je imao svoje fore, svoj argo. ja i danas govorim mešavinom argoa i književnog jezika tako da moja ćerka kaže da nije ćudo što me niko ne razume. il ne znaju argo il ne ne znaju književni :))


a za mene pravi duh grada, onaj u kome sam odrasla je skoro nestao. mnogo onih koji su ga obeležili nisu više samnom. Ostali su mi moji mlađi praijatelji koji su divni u svojoj beogradskoj toplini. uživam sa njima


Bebo, hvala za komentar:)
To mi je bila ideja, da napisem tekst a onda da svako ko zeli doda jos neku svoju ideju, nesto lepo o gradu. Za Moskvu me pridavila tetka da se tamo islo. Ova tetka Vera je bila advokatica, ko zna zasto su izabrale Mazestik.

Za Duleta Glavonju znam samo iz prica, a na Adu Medjicu sam isla kao mala jer je bivsa komsinica, moja mama je uvek govorila za nju " beogradski gamen" imala splav. Bila sam pre par godina, onako otislo nas par,bilo je simpa ali lepsa su mi secanja iz detinjstva.
Znam za taj momenat kad kazea da nestaje grad koji si znala. Ja sam juce bila na izlozbi moje drugarice, i takav je svet bio prisutan, da sam osetila da Beograd,mtaj stari, ipak ponegde zivi, ali kao sto rekoh, cesto sakriven...
alselone alselone 20:33 20.09.2016

Beograd je svet

Tu krilaticu sam konacno shvatio za vikend kada sam bio u Kaludjerici. Jer sam onda shvatio da BG ima i brazilske favele i mumbajsku pejzaznu arhitekturu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:43 20.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone
Tu krilaticu sam konacno shvatio za vikend kada sam bio u Kaludjerici. Jer sam onda shvatio da BG ima i brazilske favele i mumbajsku pejzaznu arhitekturu.


Alse ne znam puno Kaludjericu, skoro uopste.

Pisala sam i za ljude koji ne znaju dovoljno BG, ono sto mi je palo na pamet da ne mozes da vidis mozda odmah.

Ali iato sam pisala za nas koji zivimo ovde i kao sto rekoh, iskreno volimo svoj grad.

Dali je Beograd svet, mislim da mi to nikad nije bilo ni vazno, znam samo da ga osecam svojim i da mi je drag srcu.

Imam drugara koji je pre neki dan jedva otisao nazad u inostranstvo gde zivi. Sedeli smo poslednje vece nas par i sve vreme neko zezanje, oni kazu "tovarenje". Eto njemu fali taj nacin druzenja tamo negde daleko..

Inace u tvom Novom Sadu sam prvi put cula dva nova izraza i bili mi simpa. "Otpadanje" i " Sta ti? " ( umesto - Sta radis)

:)
JJ Beba JJ Beba 21:20 20.09.2016

Re: Beograd je svet

Beograd je svet


za beograd kažu i da je metrepola. valjda zato što ima metro do pola
tasadebeli tasadebeli 07:53 21.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone
Tu krilaticu sam konacno shvatio za vikend kada sam bio u Kaludjerici. Jer sam onda shvatio da BG ima i brazilske favele i mumbajsku pejzaznu arhitekturu.




Не зајебавај...

Београд је метропола.

Ево, и Беба ти је објаснила зашто.


Још увек си под утиском званим Калуђерица?

Шта ја да кажем, брате Алсе?

Ја сам под вишедеценијским таквим утиском јербо у овој мојој општини Чукарица седи углавном Ибарска магистрала док људи са Бановог брда и Жаркова ту нема још од шездесетих година прошлог века.)






EDIT: Мог Кума су још осамдесетих година, пре три деценије, слали као студента архитектуре да ради са осталима урбанистички план Калуђерице.

Он је у то време био под истим оваквим утиском као ти данас.

Немам појма докле се уопште стигло са тим урбанистичким уређењем Калуђерице. И да ли се уопште негде стигло.

Сећам се само да сам у исто то време осамдесетих ја као студент лингвистике радио истраживање са темом лична имена новорођене деце по београдским општинама.

И због тог истраживања морали смо да имамо и демографску слику Београда.

Па смо дошли до запањајућег податка да је механички прилив (пази, не однос броја рођених и умрлих, него искључиво досељених у Београд) између 1981. и 1985. био скоро на нивоу од 100 000 људи годишње.

Требало је да се сви ти људи сместе негде, Алсе.

О неадекватној инфраструктури града за толики прилив становништва да не причамо.

Мислим, само нагађам, да је тај механички прилив становништва у Београд у првој половини осамдесетих био и већи него онај из деведесетих када су почеле да пристижу избеглице из крајева бивше Југославије захваћених грађанским ратом.
alselone alselone 07:57 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Београд је метропола.


Beograd nije metropola. BG je veliki grad za balkanske pojmove koji ima svoje lepe momente ali je daleko od metropole. Jer ako mu odseces to sto treba da se odsecee ostane gradic od najvise milion stanovnika, okruzen infrastrukturom grada od 300,000.

Sta bi karakterisalo metropolu
- centar regionalne trgovine - nije
- vazanno cvoriste medjunarodnog transporta - nije
- multietnicki - ako izuzmemo crnogorce, bosance i dva crnca - nije
- kulturni centar regije - jeste
- politicki centar regije - Vucic kaze da jeste, mada realno i nije. tu je negde...
- broj stanovnika - ako racunate kaludjericu i slicna naselja - jeste, ako ne racunate - nije
tasadebeli tasadebeli 08:28 21.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone

Beograd nije metropola.



Београд пре свега више није један град.

То је сада скуп мањих градова који имају једно административно седиште.

И зато се то назива још увек Београд.

У Београду, том и таквом као скупу мањих градова, имаш гомиле људи (и деце, то ти потврђујем из искуства у школи) који годинама нису изашли из тог свог краја и отишли у центар града због било чега (шетње, биоскопа, позоришта, концерта,...). Иду само ако баш морају због неких послова, најчешће у вези са папирима или са лечењем.


Прочитај онај едит горе што сам ти га написао.


Овај крај Београда, београдско предграђе у којем је моја школа, по попису из 1991. већ је имало 26 000 становника. Данас, 25 година касније, ту живи и свих 40 000 људи.

То је много више него већина варошица по Србији.


Зато ти и јеси у праву када набрајаш ово по чему би Београд требало да се рачуна као метропола, али не може да се рачуна.

Нарочито си у праву за ово последње што си рекао:


- broj stanovnika - ako racunate kaludjericu i slicna naselja - jeste, ako ne racunate - nije



Проблем је у томе што у тај број становника Београда данас урачунавају и оне рођене Земунце који ти никада неће рећи да су из Београда него увек из Земуна (питај Лајонсгејта одакле је), али имаш и оних из Мале Моштанице који ће те убеђивати да су рођени Београђани.

(Једна моја колегиница из Ритопека, рођена у Ритопеку и породица јој уназад ко зна колико генерација живи у Ритопеку где имају кућу ми се својевремено жалила овако:

Е, што ме нервирају ови дошљаци у Београд! Нико, бре, од њих не уме се вози са трамвајем! Само се котрљају и гурају! Од њих ми рођени Београђани не мож' нормално се возимо у градском превозу!" )


Хоћу да ти кажем, Алсе, мене не мораш да убеђујеш да Београд није метропола по тим параметрима које наводиш.

Знам ја то и сам.

Ја сам ти један од оних што су у детињству и младости исписивао графит:

"Баново брдо - република"


Само, не треба о свему овоме о чему причамо говорити са неком пизмом и огорчењем. Не верујем ја да је развојни пут оних истинских светских метропола био нешто другачији од овога како изгледа развојни пут Београда кроз деценије.


Јесте, и ја се са носталгијом присећам Београда када сам био дете и из моје младости (као и Беба, Једнареч, Амика, Коста,...), али ја мислим да је та прича о "нашем Београду из оних дана" више, у ствари, прича о нашој младости, а не толико о самом Београду.


Али је лепо понеки пут и присећати се сопственог детињства и младости, па кроз то и Београда из тог доба, зар не?


Имала је Једнареч пре извесног времена одличан пост баш о томе о чему ти говорим. (ЛИНК)


И само да додам...


Тај осећај о којем на почетку овог поста прича Једнареч, тај осећај када се враћа у Београд са неког путовања или живота у иностранству, свеједно, ја потпуно препознајем.

И идентификујем се у потпуности са тим што каже Једнареч.


Довољно је дуго моја фамилија са мајчине и очеве стране провела у Београду, неких стотинак година уназад (имам тапију из 1913. писану руком за плац на којем су тада зидали нашу породичну кућу у Београду), да могу и имам свако право да кажем:

Јесте, Београд је све што ти кажеш Алсе. И исто тако и ово што ја кажем.

Али ја други завичај немам.

Такав какав је, мој је.

Пунктум.

Разумеш?
krkar krkar 08:39 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Немам појма докле се уопште стигло са тим урбанистичким уређењем Калуђерице. И да ли се уопште негде стигло.


Nije i neće. Jer ne može.

Kaluđerica je najveće naselje bez kanalizacije u bivšoj Jugoslaviji.

Kalužerica izgleda kao levak. Sa svih strana se silazi u dno tog levka. I govna takođe silaze u dno tog levka. I skupljaju se i talože godinama.

Postoje samo dva tehnička rešenja:

1. ispumpavati ta govna iz levka do nekog prečistača van levka(za što ih je prethodno potrebno prikupiti na jednom mestu ili nekoliko manjih mesta)

2. prokopati tunel od dna levka do zgodnog mesta za prečistač

I za jedno i za drugo rešenje potrebno je da postoji ozbiljna i odgovorna država koja

a) ima ažuran spisak svih koji u Kaluđerici žive
b) onima pod a) naplaćuje poreze i dažbine

U suprotnom (a to suprotno je realnost) svako ispumpavanje kaluđeričkih govana plaćamo mi koji uredno plaćamo poreze, prireze, razreze, PDV i koješta još.

E, pa što se mene tiče divljaci iz Kaluđerice koji žive u divljim kućama na divlje, ne plaćajući poreze, slobodno mogu da se udave u sopstvenim govnima. Ili da pocrkaju od kolere koja će kad-tad izbiti.

P.S.
Obaška što hitna pomoć ne može da stigne do pola kuća u Kaluđerici jer ne može da se mimoiđe sa vozilima u ulicama koje su ostavljane kao nužno zlo, bez plana. Ni da prođe pored privatnih vozila parkiranih van privatnih placeva...
alselone alselone 08:44 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Obaška što hitna pomoć ne može da stigne do pola kuća u Kaluđerici jer ne može da se mimoiđe sa vozilima u ulicama koje su ostavljane kao nužno zlo, bez plana. Ni da prođe pored privatnih vozila parkiranih van privatnih placeva...


Hitna pomoc jos boz' pomozi, al vatrogasni kamion nema sanse (barem nekim od tih ulica kojima sam ja prosao).
alselone alselone 08:45 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Разумеш?


Da. Drag si ti covek i kako da ne popustim i ne saglasim se.
krkar krkar 09:00 21.09.2016

Re: Beograd je svet

al vatrogasni kamion nema sanse


Najbolje rešenje za Kaluđericu bio bi jedan veliki požar. Totalni.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:59 21.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone
Разумеш?


Da. Drag si ti covek i kako da ne popustim i ne saglasim se.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:11 21.09.2016

Re: Beograd je svet

tasadebeli
alselone

Beograd nije metropola.



Београд пре свега више није један град.

То је сада скуп мањих градова који имају једно административно седиште.

И зато се то назива још увек Београд.

У Београду, том и таквом као скупу мањих градова, имаш гомиле људи (и деце, то ти потврђујем из искуства у школи) који годинама нису изашли из тог свог краја и отишли у центар града због било чега (шетње, биоскопа, позоришта, концерта,...). Иду само ако баш морају због неких послова, најчешће у вези са папирима или са лечењем.


Прочитај онај едит горе што сам ти га написао.


Овај крај Београда, београдско предграђе у којем је моја школа, по попису из 1991. већ је имало 26 000 становника. Данас, 25 година касније, ту живи и свих 40 000 људи.

То је много више него већина варошица по Србији.


Зато ти и јеси у праву када набрајаш ово по чему би Београд требало да се рачуна као метропола, али не може да се рачуна.

Нарочито си у праву за ово последње што си рекао:


- broj stanovnika - ako racunate kaludjericu i slicna naselja - jeste, ako ne racunate - nije



Проблем је у томе што у тај број становника Београда данас урачунавају и оне рођене Земунце који ти никада неће рећи да су из Београда него увек из Земуна (питај Лајонсгејта одакле је), али имаш и оних из Мале Моштанице који ће те убеђивати да су рођени Београђани.

(Једна моја колегиница из Ритопека, рођена у Ритопеку и породица јој уназад ко зна колико генерација живи у Ритопеку где имају кућу ми се својевремено жалила овако:

Е, што ме нервирају ови дошљаци у Београд! Нико, бре, од њих не уме се вози са трамвајем! Само се котрљају и гурају! Од њих ми рођени Београђани не мож' нормално се возимо у градском превозу!" )


Хоћу да ти кажем, Алсе, мене не мораш да убеђујеш да Београд није метропола по тим параметрима које наводиш.

Знам ја то и сам.

Ја сам ти један од оних што су у детињству и младости исписивао графит:

"Баново брдо - република"


Само, не треба о свему овоме о чему причамо говорити са неком пизмом и огорчењем. Не верујем ја да је развојни пут оних истинских светских метропола био нешто другачији од овога како изгледа развојни пут Београда кроз деценије.


Јесте, и ја се са носталгијом присећам Београда када сам био дете и из моје младости (као и Беба, Једнареч, Амика, Коста,...), али ја мислим да је та прича о "нашем Београду из оних дана" више, у ствари, прича о нашој младости, а не толико о самом Београду.


Али је лепо понеки пут и присећати се сопственог детињства и младости, па кроз то и Београда из тог доба, зар не?


Имала је Једнареч пре извесног времена одличан пост баш о томе о чему ти говорим. (ЛИНК)


И само да додам...


Тај осећај о којем на почетку овог поста прича Једнареч, тај осећај када се враћа у Београд са неког путовања или живота у иностранству, свеједно, ја потпуно препознајем.

И идентификујем се у потпуности са тим што каже Једнареч.


Довољно је дуго моја фамилија са мајчине и очеве стране провела у Београду, неких стотинак година уназад (имам тапију из 1913. писану руком за плац на којем су тада зидали нашу породичну кућу у Београду), да могу и имам свако право да кажем:

Јесте, Београд је све што ти кажеш Алсе. И исто тако и ово што ја кажем.

Али ја други завичај немам.

Такав какав је, мој је.

Пунктум.

Разумеш?


Ovaj tekst-komentar savrseno odrazava duh grada i jos mnogo toga kroz slova jednog pravog beogradjanina.

Taso


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:15 21.09.2016

Re: Beograd je svet

krkar
al vatrogasni kamion nema sanse


Najbolje rešenje za Kaluđericu bio bi jedan veliki požar. Totalni.


Daleko je Kaludjerica, nije nam pred ocima bas. Bila sam tamo jednom u zivotu.
Tom prigodom sam videla te ulice koje opisujete, i bas taj dan se bila izlila neka prljava voda, ne zelim da se secam porekla iste..Divota.

Samo znam taj detalj oduvek...Kaludjerica-divlja gradnja, i to je tako godinama...

Ali to je samo utisak na osnovu jednog jedinog odlaska.

Misterija Kaludjerice i da li tamo ima neceg lepog, ostaje otvorena za istragu i komentare.
Kad je vec spomenusmo....
tetris tetris 10:43 21.09.2016

Re: Beograd je svet

i jos mnogo toga kroz slova jednog pravog beogradjanina.

hehehe, "pravog beograđanina" (ako se ovo odnosi na godinu Tasine tapije) gde je "brdo" a Žarkovo pogotovo bilo svetlosnim godinama udaljeno og BG-a do 60-ih godina prošlog veka. Bliži je Ritopek sada Beogradu nego što je BBR (Tasa će znati šta znači) bio iz vremena Tasine tapije ... nekoliko puta.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:56 21.09.2016

Re: Beograd je svet

tetris
i jos mnogo toga kroz slova jednog pravog beogradjanina.

hehehe, "pravog beograđanina" (ako se ovo odnosi na godinu Tasine tapije) gde je "brdo" a Žarkovo pogotovo bilo svetlosnim godinama udaljeno og BG-a do 60-ih godina prošlog veka. Bliži je Ritopek sada Beogradu nego što je BBR (Tasa će znati šta znači) bio iz vremena Tasine tapije ... nekoliko puta.



Tetris :))))

Ok je to da razgledamo kao uvek ko je gde, koji deo grada. Znas, nekad je to mozda i bilo sigurno. Odes u Misarsku npr. i sresces bakicu koja je prekinula sviranje Betovena na klaviru jer juri macku koja je zbrisala, jednu od deset koliko ih hrani. Naravno rodjena tu, kao i njena prababa Emilija, unuka cuvene lepotice Aspazije...

Nije vise tako....beogradjani, pravi raselili su se diljem grada, neki polako i nestaju, stizu ih godinice, neki su prodali stan u centeu pa se odselioi mozda bas u pomenutu Kaludjericu.

Ali jedno je sigurno, Tasin komentar-tekst je pisan duhom pravom beogradjanina. Ne bih objasnjavala sta je to tacno, iako bih verovatno i umela, ko zna, zna.

Taj duh je neunistiv i putuje sa nama svetom, predgradjima, ali i dalje se drzi i u centru.
tasadebeli tasadebeli 11:03 21.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone
Разумеш?


Da. Drag si ti covek i kako da ne popustim i ne saglasim se.



Хвала ти на разумевању. Симпатије су обостране.


И претпостављао сам да ћеш ти то разумети.

Жао ми је што то не могу да разумеју неки други којима покушавам то исто да објасним.


Знаш, када од мене у кафани траже да наручим песму која је из мог родног краја, мени никада ништа друго не пада на памет него






Шта ћу, брате, ништа друго не могу да осетим као песму из родног краја у толикој мери као што је ова горе наведена.


И ја исто волим, као и Беба, данас да седнем на Ади и да попијем кафу (за разлику од Бебе, ја то код Режисера, он ми је таман на згодном месту за паузу у шетњи и обиласку мог ђира око целог језера; најбоље волем топлу нес кафу ), али не могу а да се уз ту кафу не сетим како је некада на тој Ади постојала кафана код Јанићија, веслачки клуб "Графичар" (Кркарееее! И ти то исто знаш...), у којој би мени, тада клинцу од 4-5 година чика Јанићије и његова жена донели ћебад и чаршафе са горњег спрата изнад кафане где им је био стан и на неколико спојених столица наместили ми креветац јер је касно и много ми се приспавало.

И ја бих ту хркао спокојно усред кафанског жамора, пијења и једења (" ћевапа у таласима" ), играња преферанса итд. зато што се мојој кеви и ћалету није ишло још увек кући из тог веселог друштва у којем су тада били Александар Поповић, Зуко Џумхур, Павле и Дуја Вуисић, Момо Капор,... и много других Адаџија који нису шире познати.

(Највише сам се плашио Павла Вуисића. Кад год би ме погледао онако мрко како је само он умео, ја бих се одмах из свег оног мог несташлука примирио и био миран као бубица неко време. )


И баш због тога, због тих сећања, ја данас нити могу нити хоћу да се осећам кривим и да гледам у земљу када ми неко упути оно поспрдно "Баограџанин".


Не замерам никоме ништа, немам ништа против било кога ко са мном живи у овом мом Београду данас, као ни против оних који су живели ту са мном јуче, као ни против оних који ће доћи да живе сутра, али не могу да се осећам кривим због тога што је то једини завичај који ја имам и којег волим са свим његовим огуљеним фасадама, дивљим насељима, гужвом у превозу, кривудавим "турским" уличицама, вешом који се суши по двориштима, голубарима и њиховим голубовима који ме свако мало покењају одозго, комшиницама а ла Мица Мојсиловић,...

И не мора Београд да буде метропола (по оним параметрима које си навео и са којима се слажем), али је мој. Један једини.

Немам други, јбг.


Знам да ти то разумеш.

Жао ми је само што то многи други не разумеју када покушавам да им објасним.



П.С. - Иначе, кажу да је најстарија београдска породица која и данас живи у Београду, а да то може да се потврди документима као што свака ваљана историја налаже, јеврејска породица Калеф.

Кажу да су Калефи настањени у Београду негде око 300 година уназад.
tasadebeli tasadebeli 11:14 21.09.2016

Re: Beograd je svet

tetris
i jos mnogo toga kroz slova jednog pravog beogradjanina.

hehehe, "pravog beograđanina" (ako se ovo odnosi na godinu Tasine tapije) gde je "brdo" a Žarkovo pogotovo bilo svetlosnim godinama udaljeno og BG-a do 60-ih godina prošlog veka. Bliži je Ritopek sada Beogradu nego što je BBR (Tasa će znati šta znači) bio iz vremena Tasine tapije ... nekoliko puta.






Пази, по историјским документима, а рекли смо да је то једина ваљана историја:


Градска општина Чукарица формирана је 1911. године са седиштем на Бановом брду.

(Што Жарковци не могу ни дан-данас да нам оппросте. )


Ако је тапија из 1913, то значи да су моји купили плац на градској општини Чукарица.

А да је то било поиздаље од Београда

(Педесетих је до Чукарице возио трамвај број 4, окретао тамо где је била кафана "Два лађара" и по причама старијих, са њега су вазда висили гроздови људи да би се превозили тамо-амо.)


најбоље ти казује чињеница да ја и данас када идем до центра града, кажем:


"Одох ја у варош."





П.С. - Ја данас врло често овима који живе у том београдском приградском насељу у којем се налази школа у којој радим, кажем да то њихово насеље данас много подсећа на Баново брдо из времена када сам ја ишао у основну школу. "Јосиф Панчић".


А чињеница је и да данас Брдо више уопште не личи на оно Баново брдо којег се ја сећам из тог доба моје основне школе.


Као што ни Баново брдо из времена моје основне школе није личило на Баново брдо из времена када је у исту ту школу ишла моја кева.


Рекох већ...

Све је то саставни део развојног пута једног града.


EDIT: И то су те промене о којима прича и Силвер.

Мени се Београд 1983/1984. страшно изменио за само годину дана док сам служио ЈНА у Словенији.


Могу да замислим како то тек изгледа онима који се враћају у Београд после 10, 15, 20,... година.


И не верујем да су оне светски извикане метрополе имале нешто другачији развојни пут.


П.П.С. - Срећом, врло често су ме у мом детињству чували баба и деда са Дорћола, па тако данас имам образа да се шверцујем и као ДорЧолац.

tasadebeli tasadebeli 11:21 21.09.2016

Re: Beograd je svet

krkar

I za jedno i za drugo rešenje potrebno je da postoji ozbiljna i odgovorna država



Ух, Крки! Болна тачка!


Која озбиљна држава када су сви они који су у Скојевском насељу одмах иза Филмског града, а то је много ближе од Калуђерице, деведесетих заузели сав расположиви паркинг простор (буквално, дошли људи, побили кочиће као на Дивљем западу и сазидали куће), пре неколико година потпуно неометано легализовали то што су онда сазидали?


Далеко смо још ми од озбиљне државе...
alselone alselone 11:22 21.09.2016

Re: Beograd je svet

И ја бих ту хркао спокојно усред кафанског жамора, пијења и једења (" ћевапа у таласима" ), играња преферанса итд. зато што се мојој кеви и ћалету није ишло још увек кући из тог веселог друштва у којем су тада били Александар Поповић, Зуко Џумхур, Павле и Дуја Вуисић, Момо Капор,... и много других Адаџија који нису шире познати.


Верујем, и ја сам имао слична сећања из кафане Балкан где сам већ са пет, шест година сам одлазио после тренинга џудоа да једем ћевапе са другарима из клуба. Тада су се сви знали и многи су били добронамерни. Спавао сам у кафани док ћале наставља да се дружи током летњих вечери. Носио би ме до кола касније и носио би ме до кревета затим. И ја сам се сећао тих фрагмената када се безбрижно пробудим на пар секунди кад станемо испед зграде или кад уђемо у кућу.

Мислим да је та душа која вама недостаје више била последица атмосфере у СФРЈ него што је била специјалност Београда.
tetris tetris 11:30 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Педесетих је до Чукарице возио трамвај број 4, окретао тамо где је била кафана "Два лађара"

Kako bi sada nazvao taj deo grada oko nekadašnje kafane? Ada, Padina... Beoguma
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:34 21.09.2016

Re: Beograd je svet

tasadebeli
alselone
Разумеш?


Da. Drag si ti covek i kako da ne popustim i ne saglasim se.



Хвала ти на разумевању. Симпатије су обостране.


И претпостављао сам да ћеш ти то разумети.

Жао ми је што то не могу да разумеју неки други којима покушавам то исто да објасним.


Знаш, када од мене у кафани траже да наручим песму која је из мог родног краја, мени никада ништа друго не пада на памет него






Шта ћу, брате, ништа друго не могу да осетим као песму из родног краја у толикој мери као што је ова горе наведена.


И ја исто волим, као и Беба, данас да седнем на Ади и да попијем кафу (за разлику од Бебе, ја то код Режисера, он ми је таман на згодном месту за паузу у шетњи и обиласку мог ђира око целог језера; најбоље волем топлу нес кафу ), али не могу а да се уз ту кафу не сетим како је некада на тој Ади постојала кафана код Јанићија, веслачки клуб "Графичар" (Кркарееее! И ти то исто знаш...), у којој би мени, тада клинцу од 4-5 година чика Јанићије и његова жена донели ћебад и чаршафе са горњег спрата изнад кафане где им је био стан и на неколико спојених столица наместили ми креветац јер је касно и много ми се приспавало.

И ја бих ту хркао спокојно усред кафанског жамора, пијења и једења (" ћевапа у таласима" ), играња преферанса итд. зато што се мојој кеви и ћалету није ишло још увек кући из тог веселог друштва у којем су тада били Александар Поповић, Зуко Џумхур, Павле и Дуја Вуисић, Момо Капор,... и много других Адаџија који нису шире познати.

(Највише сам се плашио Павла Вуисића. Кад год би ме погледао онако мрко како је само он умео, ја бих се одмах из свег оног мог несташлука примирио и био миран као бубица неко време. )


И баш због тога, због тих сећања, ја данас нити могу нити хоћу да се осећам кривим и да гледам у земљу када ми неко упути оно поспрдно "Баограџанин".


Не замерам никоме ништа, немам ништа против било кога ко са мном живи у овом мом Београду данас, као ни против оних који су живели ту са мном јуче, као ни против оних који ће доћи да живе сутра, али не могу да се осећам кривим због тога што је то једини завичај који ја имам и којег волим са свим његовим огуљеним фасадама, дивљим насељима, гужвом у превозу, кривудавим "турским" уличицама, вешом који се суши по двориштима, голубарима и њиховим голубовима који ме свако мало покењају одозго, комшиницама а ла Мица Мојсиловић,...

И не мора Београд да буде метропола (по оним параметрима које си навео и са којима се слажем), али је мој. Један једини.

Немам други, јбг.


Знам да ти то разумеш.

Жао ми је само што то многи други не разумеју када покушавам да им објасним.



П.С. - Иначе, кажу да је најстарија београдска породица која и данас живи у Београду, а да то може да се потврди документима као што свака ваљана историја налаже, јеврејска породица Калеф.

Кажу да су Калефи настањени у Београду негде око 300 година уназад.


Pa jbt Taso, ne znam vise na koji komentar da ae nadovezem i kazem kako sam odusevljena sta pises. Rekoh vec,mto mi je bila ideja, ja napisem svoje, a onda dalje kako ko zeli setka mislima gradom i dopunjava, pa dokle stifnemo.

Razmisljala sam da li ovo da pisem, ali ajde sad kad krenusmo timputem. Beba je spomenula Gavez, tamo ponekad dodje Rambo Amadeus i ko zna ko jos vec jer su drugari sa gazdom lokala Jovicom.

Jovica je vrlo specifican lik, vrlo brzopricljiv, neobican, te je i Gavez poceo kao kafanica sa par stolova ospod Jovicine kuce, on je bas Adadzija skroz, zivi tamo oduvek. Valdja tamo i dalje organizuju koncsrte bendova tipa Ajszburn i alicno, a sve skriveno u sumi.

E sad anegdota za Jovicu. Sedi moja prelepa drugarica u Gavezu, i hoce da naruci neato za klopu. Pocinje da smara, da se premislja, a Jovica nervozan, sli strpljiv, sa posalicama ceka narudzbinu. Na kraju mu pukne film i kaZe: A u tri lepe p.m. odluci se bre vise! Njena rekacija biva jos ludja, potpuno se odusevi,mkrene da vristi od smeha, kaze - Nisam dozivela da me opsuje gazda kafane, ali ma tako kul nacin, i jbt, u,pravu je, tri sata smisljam sta cu.

tasadebeli tasadebeli 11:41 21.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone

Тада су се сви знали и многи су били добронамерни.



Да, у праву си. То и јесте оно што данашњем Београду недостаје.

Можда је то због превеликог броја људи који на малом простору јуре свој свакодневни лебац на столу, али...

Мислим да би се уз само мало добре воље опет макар мало вратило ово што ти помињеш и у Београд.

И Фукс данас често уме Београду да замери на недостатку те добре воље. Не могу рећи да се не слажем са њим у томе.


Мислим да је та душа која вама недостаје више била последица атмосфере у СФРЈ него што је била специјалност Београда.



Да, уопште то не искључујем као могућност.

EDIT:

Ипак је Београд био главни град те СФРЈ у којем су тада обитавали многи који су ту дошли у потрази за сопственом срећом

(што би рекао Момо Капор, провинцијалци сањају о Београду, Београђани сањају о Паризу, Лондону,... ),

али било је ту и много људи (и данас су ту њихови потомци) који су из свих крајева бивше СФРЈ долазили у Београд да живе у њему као део државног административног апарата итд.

А то јесте свакако давало и онај посебан шмек Београду којег се ми присећамо данас као дела своје младости.

Поменуо си мултикултуралност Београда.

Само да ти кажем да на овом мом Бановом брду од вајкада постоје и православна и католичка црква.

Зашто католичка?

Па на Бановом брду је поред Срба одувек живело много Словенаца, Хрвата, Чеха,...

Моје прве комшије у старој улици где ми је још увек она поменута породична кућа су Чеси пореклом.

Моја учитељица из основне школе је пореклом Чехиња.


И то тако и треба да буде, Алсе.

Јер то и јесте за мене онај Београд којег волим.

(Да ти се успут пожалим... Сада живим 100 метара даље у ваздушној линији од моје старе породичне куће у којој сам живео од рођења, па до пре 5-6 година. И откада сам се преселио, жена ме зајебава:"Ти си, бре, к'о оне Тотице из Војводине. И када се селиш, одеш сто метара од старе куће. Глобтротеру мој!" )




Већина нас који овде пишемо ово, сећамо се Београда баш из тог времена које помињеш.

А ја сам само, стицајем околности, не и зато што сам ја то тако одлучио или хтео, имао бабу и деду који су ми, док сам као студент седео у мојој омиљеној кафани "Видинац", причали како се та кафана некада, у њиховој младости док су они седели у њој, звала "Код седам Шваба".


Хоћу да ти кажем да је вероватно то код свих нас прилично слојевито.

Слој сопствених искустава, па слој прича старијих, па слој сопствених искустава итд.


За домаћицу једна музичка нумера ( )за коју знам да јој се допала још на њеном првом ауторском посту овде на овом Блогу.


Хвала за овај текст, Једнареч!






tasadebeli tasadebeli 12:03 21.09.2016

Re: Beograd je svet

tetris
Педесетих је до Чукарице возио трамвај број 4, окретао тамо где је била кафана "Два лађара"

Kako bi sada nazvao taj deo grada oko nekadašnje kafane? Ada, Padina... Beoguma



Има и нова бензинска пуНпа! Од пре годину дана...

Не знам како се зове... Тј. чија је. Нисам возач, па не обраћам пажњу на те детаље.


Можда најбоље по тој пумпи? Да идемо у корак са временом?


П.С. А Темпо?

То је преко пута. До пре годину дана нису имали ни тротоар до Темпа овамо код Аде, па си могао да видиш пензионере са колицима за пијацу како се прво прекрсте, па се онда залете по коловозу обреновачког друма до Темпа док им возила шишају стотком на сат поред њих.



П.П.С. - Недостаје ми томбола из те старе срушене кафане "Два лађара".
emsiemsi emsiemsi 12:21 21.09.2016

Re: Beograd je svet

krkar
al vatrogasni kamion nema sanse


Najbolje rešenje za Kaluđericu bio bi jedan veliki požar. Totalni.

Идиотско решење идиота.
4krofnica 4krofnica 13:00 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Valdja tamo i dalje organizuju koncsrte bendova tipa Ajszburn i alicno, a sve skriveno u sumi.



bend (tipa) Eyesburn ne postoji više. nije led nego oko.
(maksa sklupčano čuči ispred tastature i grize sopstveno koleno u iščekivanju kvačica i pravopisa:)



pnbb pnbb 13:44 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Jovica je vrlo specifican lik, vrlo brzopricljiv, neobican, te je i Gavez poceo kao kafanica sa par stolova ospod Jovicine kuce, on je bas Adadzija skroz, zivi tamo oduvek. Valdja tamo i dalje organizuju koncsrte bendova tipa Ajszburn i alicno, a sve skriveno u sumi.

mislim da jovica uopste nije iz beograda...odnosno nije rodjen u beogradu
pnbb pnbb 13:48 21.09.2016

Re: Beograd je svet

ишао у основну школу. "Јосиф Панчић".

a, to je znaci... sad kapiram
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:48 21.09.2016

Re: Beograd je svet

4krofnica
Valdja tamo i dalje organizuju koncsrte bendova tipa Ajszburn i alicno, a sve skriveno u sumi.



bend (tipa) Eyesburn ne postoji više. nije led nego oko.
(maksa sklupčano čuči ispred tastature i grize sopstveno koleno u iščekivanju kvačica i pravopisa:)





Krofnice,

iskreno ne pada mi na pamet da se uzivljavam u taj vas opsti manir lovljenja greski u kucanju i brzini.
Kud spomenuh bas taj bend, ovo pricam nesto od pre Hrista, moja drugarica trebalo da im organizuje svirku u Gavezu.Sad mi kaze, i bila svirka davno Ako si zaludna zovi Gavez, pa proveri....

Maksa moze slobodno ako zeli svaki moj tekst da dobije kad ga napisem prvi i da doda kvacice. Ja na ajpedu ne mogu da instaliram tastaturu, zeza me. Moze i da se nadje sa mnom pa nek mi on instalira in vivo tastaturu,,pa svi srecni i zadovoljni.

Ako si beogradjanka ili neko ko voli Beograd, budi ljubazna pa napisi nesto na temu bloga, rado cu procitati. Vec pisah pre, doci nekom na blog samo da ispravis nesto je nepristojno, ja licno da uvidim neciju gresku bih mozda rekla ali uz izvinjenje i komentarisala bih temu.
Ovako mogu da pomislim da si neka prazna osoba koja se samo time bavi. A ne mislim tako, zaista.

A sad malo idemo na ime i prezime. Zena se zove Sanja Cicanovic, simultani je prevodilac za engleski, a inace je pevala pratece vokale Oktobru 1864 zajedno sa Milanom Mladenovicem, sve pogledaj slobodno na netu, ima njena diskografija. Ona je orgwnizovala koncert zajedno sa Jovicom i gosn Kandicem te bila u osnivackoj skupstini Gaveza.

Sjajnih prica o Beogradu osamdesetih, kad sam ja bila dete, sam cula od nje.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:55 21.09.2016

Re: Beograd je svet

pnbb
Jovica je vrlo specifican lik, vrlo brzopricljiv, neobican, te je i Gavez poceo kao kafanica sa par stolova ospod Jovicine kuce, on je bas Adadzija skroz, zivi tamo oduvek. Valdja tamo i dalje organizuju koncsrte bendova tipa Ajszburn i alicno, a sve skriveno u sumi.

mislim da jovica uopste nije iz beograda...odnosno nije rodjen u beogradu


Rodjen je u Zadru ili tu negde, kaze mi sad drugarica, a na Adi je od osamdesetih.....
mariopan mariopan 19:16 21.09.2016

Re: Beograd je svet

alselone
Београд је метропола.


Beograd nije metropola. BG je veliki grad za balkanske pojmove koji ima svoje lepe momente ali je daleko od metropole. Jer ako mu odseces to sto treba da se odsecee ostane gradic od najvise milion stanovnika, okruzen infrastrukturom grada od 300,000.

Sta bi karakterisalo metropolu
- centar regionalne trgovine - nije
- vazanno cvoriste medjunarodnog transporta - nije
- multietnicki - ako izuzmemo crnogorce, bosance i dva crnca - nije
- kulturni centar regije - jeste
- politicki centar regije - Vucic kaze da jeste, mada realno i nije. tu je negde...
- broj stanovnika - ako racunate kaludjericu i slicna naselja - jeste, ako ne racunate - nije


Ne mora ni da bude metropola što se mene tiče.
Beograd je osećaj topline i sećanje na detinjstvo, mladost i neke lepe dane, drugare, prve ljubavi, prve poljupce ispod kestena u sumrak kada ti kolena zaklecaju, prve žurke kada se plašljivo grlilo, prve mini suknje, sve to u Beogradu.

E, to je Beograd.

Sad skoro, vozim se "dvojkom" ka Dorćolu, a dve dame, doterane i diskretno našminkane, u svetlim svilenim haljinama, elegantne i lepe u svojim poznim godinama, pitaju vozača tramvaja da li "dvojka" staje kod Bajlonijeve pijace?

I bi mi toplo oko srca da čujem kako kažu Bajlonijeve, jer pola "Beograđana" tu pijacu zovu Bajlonova, nemaju pojma ko je taj Bajloni.

Eto, i to je Beograd.

Ne mora da bude velegrad, ionako je taj Beograd za mene samo uspomena.
4krofnica 4krofnica 19:37 21.09.2016

Re: Beograd je svet


jednarecfonmoi


ne znam čemu ta odbrana, kada napada nema. prva moja rečenica je bila informativna, bez zle namere i šutiranja u cevanicu. druga, u zagradi, je bila na maksin račun i nije prvi put, evo i ovo sam mu kačila :)

ne primećujem da se on ljuti, nemaš razloga ni ti. i meni smeta kada neko ne piše svojim jezikom kako treba, još više kada je sam sadržaj loš, ali mi ne bi palo na pamet da to nekome prebacim (uz izuzetak mojim maloletnim sestričinama koje večito blamiram po socijalnim mrežama, kad se izlupetaju onda krenem da ih ispravljam. srećom, vole me (još uvek:)) jer i sama grešim.

Za Gavez ti sve verujem i sama ga volim: jednom smo tamo proslavljali rođenje jedne čupave lepotice i uništili nekoliko domaćinovih majica, drugi put sam vodila klince tamo na festival zemlje - bilo je sjajno sa predivnim vilenjakinjama koje su pravile akrobacije u krošnjama drveća i klinci su se igrali na hand-made fliperu napravljenom od delova koje su prikupili u šumi. Sjajno mesto.

Tvoju molbu/zahtev da odgovorim na temu razumem ali retko kada to činim, nisam previše ozbiljan korisnik (:) komentarišem zbrdazdola, ali svakako možemo da se dogovorimo da ne moram da se pojavljujem na tvojem blogu.


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:01 21.09.2016

Re: Beograd je svet

mariopan
alselone
Београд је метропола.


Beograd nije metropola. BG je veliki grad za balkanske pojmove koji ima svoje lepe momente ali je daleko od metropole. Jer ako mu odseces to sto treba da se odsecee ostane gradic od najvise milion stanovnika, okruzen infrastrukturom grada od 300,000.

Sta bi karakterisalo metropolu
- centar regionalne trgovine - nije
- vazanno cvoriste medjunarodnog transporta - nije
- multietnicki - ako izuzmemo crnogorce, bosance i dva crnca - nije
- kulturni centar regije - jeste
- politicki centar regije - Vucic kaze da jeste, mada realno i nije. tu je negde...
- broj stanovnika - ako racunate kaludjericu i slicna naselja - jeste, ako ne racunate - nije


Ne mora ni da bude metropola što se mene tiče.
Beograd je osećaj topline i sećanje na detinjstvo, mladost i neke lepe dane, drugare, prve ljubavi, prve poljupce ispod kestena u sumrak kada ti kolena zaklecaju, prve žurke kada se plašljivo grlilo, prve mini suknje, sve to u Beogradu.

E, to je Beograd.

Sad skoro, vozim se "dvojkom" ka Dorćolu, a dve dame, doterane i diskretno našminkane, u svetlim svilenim haljinama, elegantne i lepe u svojim poznim godinama, pitaju vozača tramvaja da li "dvojka" staje kod Bajlonijeve pijace?

I bi mi toplo oko srca da čujem kako kažu Bajlonijeve, jer pola "Beograđana" tu pijacu zovu Bajlonova, nemaju pojma ko je taj Bajloni.

Eto, i to je Beograd.

Ne mora da bude velegrad, ionako je taj Beograd za mene samo uspomena.



:
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:11 21.09.2016

Re: Beograd je svet

4krofnica

jednarecfonmoi


ne znam čemu ta odbrana, kada napada nema. prva moja rečenica je bila informativna, bez zle namere i šutiranja u cevanicu. druga, u zagradi, je bila na maksin račun i nije prvi put, evo i ovo sam mu kačila :)

ne primećujem da se on ljuti, nemaš razloga ni ti. i meni smeta kada neko ne piše svojim jezikom kako treba, još više kada je sam sadržaj loš, ali mi ne bi palo na pamet da to nekome prebacim (uz izuzetak mojim maloletnim sestričinama koje večito blamiram po socijalnim mrežama, kad se izlupetaju onda krenem da ih ispravljam. srećom, vole me (još uvek:)) jer i sama grešim.

Za Gavez ti sve verujem i sama ga volim: jednom smo tamo proslavljali rođenje jedne čupave lepotice i uništili nekoliko domaćinovih majica, drugi put sam vodila klince tamo na festival zemlje - bilo je sjajno sa predivnim vilenjakinjama koje su pravile akrobacije u krošnjama drveća i klinci su se igrali na hand-made fliperu napravljenom od delova koje su prikupili u šumi. Sjajno mesto.

Tvoju molbu/zahtev da odgovorim na temu razumem ali retko kada to činim, nisam previše ozbiljan korisnik (:) komentarišem zbrdazdola, ali svakako možemo da se dogovorimo da ne moram da se pojavljujem na tvojem blogu.





Krofnice:)

pa upravo si opisala dogadjanja iz Gaveza koji mnogi ocgledno gotive i to je vec sasvim dovoljan doprinos temiHvala na tome..Gavez jeste jedno od poluskrivenih delova Ade.Za mnoge je Ada samo oni tamo kafici oko jezera sa glasnom muzikom i ko zna kakvim svetom....


Dobrodosla si uvek na blog, naravno, afi twkofje sam napisala detaljno svoj stav o nekom nacinu ponasanja i komentarisanja.Nije mi se svideo ton, to je sve.

Ako ti kazes da je ton bio fin i lep, sve okic, evo stavljam steumfobojne naocare ( bez ironije kazem) pa idemo dalje uz muziku Cocteau twins npr. Ja ih mnogo volim, negde sam procitala i ti, ako se ne varam.
tasadebeli tasadebeli 20:20 21.09.2016

Re: Beograd je svet

pnbb
ишао у основну школу. "Јосиф Панчић".

a, to je znaci... sad kapiram







А ја тек сада ништа не разумем.


Ма нема везе, опуштено...


Сви смо овде наши, што каже Емси.







tetris tetris 21:50 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Rodjen je u Zadru ili tu negde, kaze mi sad drugarica, a na Adi je od osamdesetih.....

Autohtoni Beograđanin, živi tamo oduvek... od osamdesetih
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:00 21.09.2016

Re: Beograd je svet

tetris
Rodjen je u Zadru ili tu negde, kaze mi sad drugarica, a na Adi je od osamdesetih.....

Autohtoni Beograđanin, živi tamo oduvek... od osamdesetih


Ccccc Tetris, to nigde nisam rekla, sem da je nekako oduvek na Adi, sto i jeste fakat.Samo tridesetak i vise godina.

Naglasak je bio na tome jer mi neobicno da neko zivi na Adi, tebi ne?

U kom delu grada si ti odrasla( odrastao )? Napisi neku foru, nesto autenticno za tvoj deo grada ako dobijes inspiraciju.
:)
pnbb pnbb 22:05 21.09.2016

Re: Beograd je svet

Сви смо овде наши, што каже Емси.

to ste mozda vi iz pancicke svi vasi... a ovo je reko bih novi vox, to se ne racuna
krkar krkar 02:47 22.09.2016

Re: Beograd je svet

у којој би мени, тада клинцу од 4-5 година чика Јанићије и његова жена донели ћебад и чаршафе са горњег спрата изнад кафане где им је био стан и на неколико спојених столица наместили ми креветац јер је касно и много ми се приспавало.

И ја бих ту хркао спокојно усред кафанског жамора, пијења и једења (" ћевапа у таласима" ), играња преферанса итд. зато што се мојој кеви и ћалету није ишло још увек кући из тог веселог друштва у којем су тада били Александар Поповић, Зуко Џумхур, Павле и Дуја Вуисић, Момо Капор,... и много других Адаџија који нису шире познати.


Nas dvojica se verovatno još odatle znamo!
tasadebeli tasadebeli 07:11 22.09.2016

Re: Beograd je svet

jednarecfonmoi

E sad anegdota za Jovicu.



Размишљам о овоме што си написала још од јуче.


О томе се баш и ради у овом Београду, зар не?


Једнога дана неки нови клинци ће се присећати Јовице или препричавати неке приче о њему и о томе како су спокојно хркали у Гавезу док су мама и тата седели са друштвом исто овако као што се ја присећам кафане чика Јанићија из шездесетих.


Сви смо ми који живимо у овом граду, као и они који су живели или ће тек живети и наши животи, тек само по једна сличица, фрејм што би рекле филмаџије, у том дугометражном филму званом Београд.

И то тако и треба гледати. Пошто тај дугометражни филм није ни почео, нити ће се завршити нашим фрејмовима или кадровима, онда би требало свако од нас да у том свом кадру који му је дат пружи оно најбоље од себе да би тај дугометражни филм био добар за гледање.

То је то. Ништа мудро.




U kom delu grada si ti odrasla( odrastao )? Napisi neku foru, nesto autenticno za tvoj deo grada ako dobijes inspiraciju.
:)



Могу ја, учитељ'це, могу ја!


Za mnoge je Ada samo oni tamo kafici oko jezera


jer mi neobicno da neko zivi na Adi,



Неко је споменуо, мислим да си баш ти, серију Грлом у јагоде.

Има једна сцена у једној од епизода када Бане Бумбар одводи једну од својих девојака на Аду. И док се тамо баве по шипражју , наилази у чамцу један стари савски алас, лица избораног и ишибаног сунцем и ветром са три зуба у глави. Бане Бумбар га пита:"Шта је било стари? Јел' игра мечка?" А стари алас на то одговара:"Игра, игра."


Е, тај стари савски алас, то је деда моја два брата од ујака и отац моје ујне. Цела фамилија, сви ми, звали смо га деда Смиљанић иако нам није свима био "директни" деда.

Деда Смиљанић је живео на обали Саве са својом породицом све до шездесетих док нису направили кућу на Бановом брду. Моја ујна је рођена уз савску обалу. Није ни чудо што онда и данас оба та моја брата од ујака имају своје чамце и кућице на сплавовима на Сави. Овај млађи заправо и живи на свом комфорном сплаву 10 месеци годишње (само у децембру и јануару буде у свом станчићу на Новом Београду). Крв је ипак крв.



EDIT: А ево и шта данас такође настаје из те љубави мог млађег брата од ујака, деда Смиљанићевог унука, према београдским рекама. (ЛИНК)



Елем, поред тога што је био алас, деда Смиљанић се бавио и превожењем људи (обично љубавника, али и свих осталих адаџија) на Аду у време када је Ада Циганлија заиста била речно острво, док још нису постојали насипи који су испреграђивали тај савски рукавац, па данас имамо језеро и таложник изнад језера. Љубавници су у то време, бежећи од радозналих очију, одлазили на Аду јер је била потпуно дивља и постојао је само затвор на средини острва, данас је на месту где је био затвор подигнут мали споменик. (У близини почетка стазе када после силаска са насипа којим прелазимо на Аду кренеш стазом према ресторану Језеро.)

(Тај савски рукавац пре насипа служио је као зимовник за савске лађе.

И сећам се да је ово данашње језеро било исушено пумпама један једини пут у потпуности до дна, негде почетком осамдесетих, да би га очистили од свега и свачега. Највећа дубина језера је, мислим, осам метара. И тада су са дна језера извукли олупину једног малог реморкера који је вукао шлепове по Сави, а потопљеног ко зна када.

А ми, клинци који смо тада вазда висили на Ади, радовали смо се том исушивању језера јербо смо на дну, по муљу и блату, тада проналазили гомиле покиданих ланчића, привезака, наруквица, огрлица,...)

Елем, шездесетих година прошлога века на Ади иза веслачких клубова Звезда и Партизан постојале су камп кућице које су тада београдска предузећа давала својим радницима на коришћење. Мој матори је имао кључ од једне такве кућице коју је читаво то друштво користило за пресвлачење и остављање ствари.

Касније, осамдесетих и деведесетих, у те напуштене кућице су се уселили људи пристигли у Београд који нису имали где другде и полако их, с временом, претворили у своје стално место боравка.

Зато се ја и нисам чудио што сам повремено, радећи по школама на Бановом брду, имао ученике чија је адреса становања Ада Циганлија.


И да зачиним, једна анегдота из времена када је Ада Циганлија била право речно острво.


Наиме, причао ми ћале да би обично њих неколико из друштва (рекао ми да су браћа Вуисић били сјајни пливачи) сачекало на горњем шпицу Аде неки шлепер који би се тромо вукао Савом и превозио лубенице наслагане у пирамиде. Онда би они, допливавши до шлепера, повукли пар лубеница са дна пирамиде, па би се читава гомила скотрљала у воду.

Остатак друштва би на доњем шпицу Аде чекао да речни ток те лубенице донесе до њих, па би се онда сви заједно сладили.

Ето, рекох већ...

Те успомене, све је то слој личног искуства, па прича наших старијих, па личног искуства,...
tasadebeli tasadebeli 07:24 22.09.2016

Re: Beograd je svet

krkar
у којој би мени, тада клинцу од 4-5 година чика Јанићије и његова жена донели ћебад и чаршафе са горњег спрата изнад кафане где им је био стан и на неколико спојених столица наместили ми креветац јер је касно и много ми се приспавало.

И ја бих ту хркао спокојно усред кафанског жамора, пијења и једења (" ћевапа у таласима" ), играња преферанса итд. зато што се мојој кеви и ћалету није ишло још увек кући из тог веселог друштва у којем су тада били Александар Поповић, Зуко Џумхур, Павле и Дуја Вуисић, Момо Капор,... и много других Адаџија који нису шире познати.


Nas dvojica se verovatno još odatle znamo!



Ако си ме чачкао док сам тако спокојно спавао насред кафане (а по свој прилици био си немиран до бола као дете), онда није ни чудо што те ја данас мало-мало, па грдим због нечега.

Ти си ми, бре, траума још из детињства!
tasadebeli tasadebeli 07:35 22.09.2016

Re: Beograd je svet

pnbb
Сви смо овде наши, што каже Емси.

to ste mozda vi iz pancicke svi vasi... a ovo je reko bih novi vox, to se ne racuna




Аааа!

Сад разумем!

Ти си, значи, из Бановићке! (ОШ "Бановић Страхиња" )

Ви сте они што су током летњег распуста, када им све игре досаде, имали обичај да кажу из чисте досаде:"'Ајде идемо да бијемо мале Немце!"

(Наиме, у последњем од оних солитера што се пењу у низу узбрдо од Дома здравља у Пожешкој, становало је са својим породицама ниже дипломатско особље разних амбасада у Београду, па између осталих и из источнонемачке амбасаде. Једна од лепих и надасве гостољубивих друштвених игара домаће Српчади на Бановом брду била је да се деца тих дипломата, нарочито она немачка, лемају из чисте досаде.)


Па ишао сам и ја са вама тада у те ратне походе. Ух, што је била узбудљива јурњава за малим Швабама по оној шумици преко пута Панчићке!


Ето једног лепог примера када су се четници и партизани удруживали да би тукли Немце.

Кад већ наши старији то нису умели заједнички да одраде, ми деца јесмо.

А јел' се рачуна нешто из доба Тринаесте гимназије?



maksa83 maksa83 10:43 22.09.2016

Re: Beograd je svet

А да је то било поиздаље од Београда

Moja majka je rođena i odrasla krajem WW2 na početku Karaburme, tzv. Rospi Ćuprija, što je kao kada bi se danas rodio u, recimo, Bariču.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:56 22.09.2016

Re: Beograd je svet

maksa83
А да је то било поиздаље од Београда

Moja majka je rođena i odrasla krajem WW2 na početku Karaburme, tzv. Rospi Ćuprija, što je kao kada bi se danas rodio u, recimo, Bariču.



[url=http://www.palilula.org.rs/o-paliluli/znamenitosti/naselja-na-desnoj-obali-dunava.html][/url]

Neato me zeza postavljanje linka, mozda ti bude zanimljivo, zbog mame. Lepo napisan tekst o Karaburmi, sa sajta opstine Palilila.

Daleko je meni Karaburma uvek bila, ali sam par puta cula da pricaju ljudi da je jedno od najstarijih delova Beograda. Citajuci ovaj tekst malopre, dobijam otprilike sliku.
krkar krkar 12:46 22.09.2016

Re: Beograd je svet

maksa83

Moja majka je rođena i odrasla krajem WW2 na početku Karaburme, tzv. Rospi Ćuprija, što je kao kada bi se danas rodio u, recimo, Bariču.


Misš na KRAJU Karaburme?

Rospi Ćuprija je početak Karaburme (i uprkos tome i svake kakve-takve civilizacije) samo kad dolaziš šajkom sa Ade Kale jerbo svi putevi od RĆ i dan-danas završavaju na Beloj steni i u Velikom Selu.
JJ Beba JJ Beba 14:58 22.09.2016

Re: Beograd je svet

Razmisljala sam da li ovo da pisem, ali ajde sad kad krenusmo timputem. Beba je spomenula Gavez, tamo ponekad dodje Rambo Amadeus i ko zna ko jos vec jer su drugari sa gazdom lokala Jovicom.

Jovica je vrlo specifican lik, vrlo brzopricljiv, neobican, te je i Gavez poceo kao kafanica sa par stolova ospod Jovicine kuce, on je bas Adadzija skroz, zivi tamo oduvek. Valdja tamo i dalje organizuju koncsrte bendova tipa Ajszburn i alicno, a sve skriveno u sumi.

Jovica je car i lilozof <3

nisam bila tamo 2 godine, ali moraću da ga overim uskoro

nema ni jednu istu stolicu i čašu, ali zato ima WC u tamnim pločicama i ogledalima koje miriše na kilimetre; ima fenomnalnu rakiju, tj rakije pošto ih ima svih vrsta i super kuva
Kod Joce možeš da slušaš Brecelja live samo tako
JJ Beba JJ Beba 15:00 22.09.2016

Re: Beograd je svet


Rodjen je u Zadru ili tu negde, kaze mi sad drugarica, a na Adi je od osamdesetih.....

joca tamo živi sa setrom, u onom naselju
JJ Beba JJ Beba 15:03 22.09.2016

Re: Beograd je svet

pnbb
Сви смо овде наши, што каже Емси.

to ste mozda vi iz pancicke svi vasi... a ovo je reko bih novi vox, to se ne racuna

brđanine hello
long time no se
tasadebeli tasadebeli 19:53 22.09.2016

Re: Beograd je svet

jednarecfonmoi

Daleko je meni Karaburma uvek bila, ali sam par puta cula da pricaju ljudi da je jedno od najstarijih delova Beograda.




Кажу да по налазима најстарија људска насеља на територији данашњег Београда и нису била тамо где ми обично мислимо, тамо где је данас Калиш (згодно је то место, контролише ушће), него баш тамо где је Карабурма.

Тако барем пише овде






али и овде








EDIT:





milojep milojep 20:31 22.09.2016

Re: Beograd je svet

Кажу да по налазима најстарија људска насеља на територији данашњег Београда и нису била тамо где ми обично мислимо, тамо где је данас Калиш (згодно је то место, контролише ушће), него баш тамо где је Карабурма.


Ma znao sam da tu ne može biti samo obično tursko gubilište! A iako su Karaburmu kasnije opkolili koje kakvim kožarama,peskarama,kartonkama,ciglanama, cigan-malama,grobljima... i dalje se sa viših delova negde tamo sa oboda Zvezdare a i samog vrha pruža i ponajlepši pogled u ovom gradu. Pogled na Dunav!
To Vam kaže autohtoni bivši žitelj tog dela Beograda.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:54 22.09.2016

Re: Beograd je svet

tasadebeli
jednarecfonmoi

Daleko je meni Karaburma uvek bila, ali sam par puta cula da pricaju ljudi da je jedno od najstarijih delova Beograda.




Кажу да по налазима најстарија људска насеља на територији данашњег Београда и нису била тамо где ми обично мислимо, тамо где је данас Калиш (згодно је то место, контролише ушће), него баш тамо где је Карабурма.

Тако барем пише овде






али и овде








EDIT:







Ej Taso, dakle procitala sam, nisam cula izgleda, posto imam knjigu.

Htela da crknem da je imam, i dobijem je na kraju za rodjendan. I moram da kazem, uospte nisam pala u nesvest, nije me ne znam koliko oduswvila. Ima nekih pricica koje su me zanimale, ali sve zajedno, mlako. Ok, al nista posebno. Zao mi da tako kazem jer se autor zaista potrudio oko knjige,Bas me zanima sta ti mislis?

Recimo Beogradu secanjima 1900-1918, mrzi me sad da gledam dal je twcno ovako naslov mi je jako draga, i tu i tamo je citam nanovo.

Volim i Beograd ispod Beograda.
tasadebeli tasadebeli 10:09 23.09.2016

Re: Beograd je svet

milojep

Ma znao sam da tu ne može biti samo obično tursko gubilište!

Pogled na Dunav!
To Vam kaže autohtoni bivši žitelj tog dela Beograda.






У Београду, изгледа, ништа није онако како само изгледа на први поглед. Ма какви само црно турско губилиште. Далеко од тога.

Зато је, ваљда, у Београду и потребан увек и други, и трећи, и четврти,... поглед.


jednarecfonmoi


Htela da crknem da je imam, i dobijem je na kraju za rodjendan.




Мени поклонили на растанку пре годину и по дана моји осмаци које сам тада испратио из основне школе.


Ok, al nista posebno. Zao mi da tako kazem jer se autor zaista potrudio oko knjige,Bas me zanima sta ti mislis?



Не знам шта да ти кажем...

Појавили су се поводом те књиге чак и овакви текстови:


Београд, вечити фалсификат – Александар Диклић, пират (ЛИНК)


А ја опет све некако мислим, пошто у суштини о Београду и нема толико тога колико би требало да има, ако узмеш у обзир шта све Београд носи са собом кроз све ове векове трајања, онда је сваки покушај добродошао, шта год ко мислио о њему.

Па тек када се створи довољан корпус текстова који би, на научни, путописни, есејистички, књижевнички итд. начин говорили о Београду, онда бисмо тек могли ту да пребирамо жито од кукоља.

Овако, докле год је тај корпус разноликих текстова прилично мали, сваки покушај има значаја.

Диклић је покушао, рекао бих, да пише негде на пола пута између науке и књижевности. И са оним што носи у себи као неко ко се родио и живи у Београду читав свој живот.

(Па макар то било и фалсификат, плагијат, неке књиге од пре пола века.)

Мени је драго што то на крају код Диклића није испало ни превише патетично (то је највећа опасност када Београђани пишу о Београду), а ни превише сувопарно и досадно широј публици да је којим случајем у потпуности у то писање укључио научни апарат какав има свака научна, у овом случају историјска, студија.

(Рецимо, она "Историја Београда" из три дела чију сличицу ти окачих горе је баш таква, са потпуним научним апаратом и навођењем извора итд.)

Добра страна код Диклића је што је та књига врло "читљива" за широку публику.

А мислим да је Диклићу то и била намера.

Немам нити сам имао у рукама ону књигу објављену пре 50 година на коју се позива аутор оног текста тврдећи да је Диклићева књига фалсификат, па се зато и не усуђујем да било шта кажем на ту тему.

EDIT: Покушаћу да је набавим негде, па ћу тек онда моћи да кажем да ли је Диклић у потпуности плагирао Пауновића или се само ради о томе да се под истим насловом налазе сасвим другачији текстови о Београду.


Beogradske priče: Šarov za kafanskim stolom (ЛИНК)


Или је то можда Зоран Николић, аутор књиге "Београд испод Београда", само мало љубоморан због успеха Диклићеве књиге, па је онда почело подземно поткопавање да би се срушили противникови бедеми?


(Као што је то радио и Сулејман Величанствени 1521. године освајајући Београд. )


Што да не, може и то да буде.


Ипак смо сви ми Београђани, ама баш сви, уједно помало и Мице Мојсиловићке, зар не?


Volim i Beograd ispod Beograda.









И ја исто!

Зато што неке београдске репере из ње препознајем.

Без обзира што је та књига писана онако мало публицистичко-сензационалистичким стилом.

И она таква каква је, опет доприноси том корпусу текстова о Београду.

И то је оно што поштујем.

Још увек нисам ишао на оне организоване туре испод данашњег Београда.

Некако ми се не да. Више бих волео да ја то сам истражујем.


И ово је једна од књига о Београду која је изузетно значајна у том корпусу текстова о овом нашем граду о којем ти причам овде.





Па када на то додаш оно што је Светлана, кћи писца ове горе књиге на сличици, писала о Београду и када додаш на то још неке текстове разних врста, од науке до књижевности, тек онда добијемо нешто што бисмо могли да назовемо сликом Београда.

И то само делимично, драга моја Једнареч, само делимично...

Не верујем да ће ико икада моћи да открије и прикаже шта је то Београд у потпуности.







pnbb pnbb 13:48 23.09.2016

Re: Beograd je svet

long time no se

ne postizavam...a i moram vreme na poslu da utrosim korisnije (na spavanje)
pnbb pnbb 13:56 23.09.2016

Re: Beograd je svet

Ти си, значи, из Бановићке! (

aj se vredjamo sad.. dobro ne rece iz miloja

mi smo fina deca, nismo se vucarali po vasim sumetinama.. nije ni cudo da imate onog medjeda na ulazu, da se covek isprepada
tasadebeli tasadebeli 17:27 23.09.2016

Re: Beograd je svet

pnbb
Ти си, значи, из Бановићке! (

aj se vredjamo sad.. dobro ne rece iz miloja

mi smo fina deca, nismo se vucarali po vasim sumetinama.. nije ni cudo da imate onog medjeda na ulazu, da se covek isprepada



Ког међеда?

А што се тиче шуме, неки пут баш добро дође као заклон, зар не?


П.С. - Када сам ја полазио у Панчићку, у први разред, било је седам одељења у генерацији.

Због недостатка простора, три прва одељења су била смештена у зграду Панчићке, два одељења у стару зграду Ђорђе Крстић доле у Радничкој улици, чини ми се, а два одељења у Милоје Павловић.

Ја упадох у 1/3, па сам тако ишао у зграду Панчићке од првог основне.

Панчићка се надзиђивала и добила данашњи изглед (и већи простор за све своје ђаке) када сам ја био четврти и пети разред.

После тога, свих седам одељења у генерацији у Панчићкој је било заједно на гомили у згради Панчићке.
tetris tetris 20:23 23.09.2016

Re: Beograd je svet

у последњем од оних солитера што се пењу у низу узбрдо од Дома здравља у Пожешкој

Zar nije pretposlednji kad se ide od pijace; onaj iznad bivše garaže bivšeg Tref-a.
tasadebeli tasadebeli 08:09 24.09.2016

Re: Beograd je svet

tetris
у последњем од оних солитера што се пењу у низу узбрдо од Дома здравља у Пожешкој

Zar nije pretposlednji kad se ide od pijace; onaj iznad bivše garaže bivšeg Tref-a.



Може бити.

Давно то беше. Ја запамтио да је то последњи солитер у низу од Дома здравља.


(Знаш када се то догађало? Ихаааај! То лемање малих Немаца се, бре, догађало у доба велике популарности серије "Отписани". То се, ваљда, данас модерним језиком назива утицај медија на свест и обликовање ставова грађанства.)

Знам поуздано да је у том низу зграда изнад пијаце (наш блогодругар Лајонсгејт је то једном приликом лепо назвао соцреалистичком архитектуром Бановог брда, али ја не видим да је то нешто другачије и соцреалистичкије од блокова на Новом Београду или од оних солитерчина на почетку Земуна у којима су такође махом живели неки бивши припадници Службе) становало између осталих и много пензионисаних ДБ-оваца.

Знам то по томе што им је, још док сам ја био клинац, моја кева више пута мајку мајчину свима јавно, пред публиком, зато што су они упорно тврдили да је Чукарица била четнички крај у Другом светском рату. (А ту се доселили да живе! Па кој' ћеш мој онда ту на Брду ако је четнички крај?)

Иначе, сви моји са мајчине стране, као и велики број комшија и фамилије, били социјалисти(предратни) и комунисти (нису џабе Чукарицу још пре Другог светског рата називали "црвена Чукарица" ), а један од мојих ујака оставио кости на Сремском фронту.











Па би онда моја кева у неким расправама по општини и месној заједници објашњавала тим ДБ-овцима из солитера изнад пијаце неке ствари уз један леп репертоар псовки на којем би јој позавидео сваки мађарски кочијаш. Док ја кеву вучем за рукав и убеђујем је да се не вреди нервирати због стоке.


Али ваљда су и ти пензионисани ДБ-овци хтели нечим да оправдавају своје велике пензије. Зато је и историја ту да се прекраја.


Шта ћеш... Иронија живота. Четнички крај тврдили дошљаци ДБ-овци насељени у тим солитерима изнад пијаце, а толико њих староседелаца Чукарице било у СКОЈ и КП и гинуло за Тита.


Па кад су могли то да раде ти ДБ-овци изнад пијаце на Брду свесно и намерно да би потиснули староседеоце Чукарице и сатерали их у мишју рупу, могу ваљда и ја нехотично да прекрајам историју са тим низовима солитера?







П.С. - Подсети ме ова прича о иронији какву може само живот да донесе на још једну иронију малих појединачних београдских живота којој сам сведочио.


Познавао сам једног старог господина, четника који је дуго био у изгнанству у САД после 1945, а онда се почетком деведесетих вратио у Србију да остави кости у родној груди.

И пошто је неко време живео у изнајмљеном стану у Скојевском насељу и у том крају уопште, имао је обичај да ми каже:

"Е, мој Саша... Што ти је живот. Замисли ја који сам некада био у штабу ђенерала Драже, данас живим у Партизанској улици."


tasadebeli tasadebeli 08:39 24.09.2016

Re: Beograd je svet

Додатак око Диклићеве књиге:


Добра страна код Диклића је што је та књига врло "читљива" за широку публику.



Има још један изузетно важан разлог, Једнареч, због којег мислим да је добро што је Диклић своју књигу "Београд - вечити град" писао тако да буде што читљивија широкој читалачкој публици.


Причали су ми старији да је пре Дргог светског рата у Београду постојао пропис да статус грађанина града Београда могу да добију они који у Београду проведу најмање 10 година непрекидно. Без добијања тог статуса није нико могао да отпочиње неки свој бизнис, да се бави предузетништвом итд.


Од 1945. тај пропис, наравно, више није био на снази. Од тада, ево већ 70 година, сваки онај ко спусти своје кофере на пероне аутобуске или железничке станице и крене узбрдо Балканском макар два корака, постаје Београђанин.

И ако је тако и нека је тако.

Тако и треба да буде. У томе и јесте сва снага овог Београда, барем ја тако мислим.

Али због тога је Београд уједно и један од "најфлуиднијих" градова Европе за које ја знам са великим протоком становништва.

Велики број тих Београђана остаје у Београду неко кратко време задржавајући се ту један део свог живота, можда једну генерацију породице, у најбољем случају две генерације.

Помињао сам то овде на Блогу више пута, Чеда Антић је пре извесног времена радио нека статистичка историјска истраживања и установили су да данас у Београду живи само 30 хиљада људи чији су преци живели у Београду и пре 1930. године. Еј, само 30 000 од скоро два милиона колико данас рачунају у становништво града Београда.

И због тога велики број тих данашњих становника Београда и не стигне да заволи заиста овај град у којем живи један део свог живота или у којем и остави своје кости да би већ његова деца отишла да живе негде другде.


И баш због тога мислим да је добро што је своју књигу Диклић писао тако да би убедио што већи број људи који протичу кроз овај Београд да ипак заволе тај град на прави начин и да га вреди волети колико год боравили у њему. Део свог живота, читав живот, генерацију, две генерације, три генерације,...


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:37 24.09.2016

Re: Beograd je svet

tasadebeli
Додатак око Диклићеве књиге:


Добра страна код Диклића је што је та књига врло "читљива" за широку публику.



Има још један изузетно важан разлог, Једнареч, због којег мислим да је добро што је Диклић своју књигу "Београд - вечити град" писао тако да буде што читљивија широкој читалачкој публици.


Причали су ми старији да је пре Дргог светског рата у Београду постојао пропис да статус грађанина града Београда могу да добију они који у Београду проведу најмање 10 година непрекидно. Без добијања тог статуса није нико могао да отпочиње неки свој бизнис, да се бави предузетништвом итд.


Од 1945. тај пропис, наравно, више није био на снази. Од тада, ево већ 70 година, сваки онај ко спусти своје кофере на пероне аутобуске или железничке станице и крене узбрдо Балканском макар два корака, постаје Београђанин.

И ако је тако и нека је тако.

Тако и треба да буде. У томе и јесте сва снага овог Београда, барем ја тако мислим.

Али због тога је Београд уједно и један од "најфлуиднијих" градова Европе за које ја знам са великим протоком становништва.

Велики број тих Београђана остаје у Београду неко кратко време задржавајући се ту један део свог живота, можда једну генерацију породице, у најбољем случају две генерације.

Помињао сам то овде на Блогу више пута, Чеда Антић је пре извесног времена радио нека статистичка историјска истраживања и установили су да данас у Београду живи само 30 хиљада људи чији су преци живели у Београду и пре 1930. године. Еј, само 30 000 од скоро два милиона колико данас рачунају у становништво града Београда.

..




Hvala za odgovor u vezi sa knjigom. Slazem se da je dobro sto postoji, odajem mu priznanje za trud. Zaista. Samo jednistavano kao kad upoznas nekog, ave je na mestu kod te osobe, ali ti nemas nekakav poseban utisak. To pisem samo na osnovu osecaja, ne na osnovu neke dublje analize stila pisanja, hronologje,,,cega god. Rekoh vec, par nekih zanimljivh momenata ima..

Mozda mom senzibilitetu ipak vise prija omiljena BG 1900-1918 jer sadrzi secanja Deroka, Mate Milosevica, divne Neve Stojanovic.... Pisali su o vremenu u kojima su setali ovim gradom. Cak i Skadarlija opisana u toj knjizi je prepuna likova koji su je ispunjavali tada, kao da ti stoje pred ocima.
Umoran mi je mozak, a znam da sd ovde svaka rec meri, te cu reci proizvoljno, da mislim da u knjizi ima i o cuvenoj kafani Dardaneli, a evo da se malo podsetimo tog mesta iz slova Nusica.
http://www.staribeograd.com/tekstovi/nusic/lat/kafana-dardaneli.html

milojep milojep 10:58 24.09.2016

Re: Beograd je svet

Од 1945. тај пропис, наравно, више није био на снази. Од тада, ево већ 70 година, сваки онај ко спусти своје кофере на пероне аутобуске или железничке станице и крене узбрдо Балканском макар два корака, постаје Београђанин.


Zašto je Balkanska uzela primat Kameničkoj kada je ova druga sigurno frekventnija po pitanju 'novih' Beograđana?
milojep milojep 11:03 24.09.2016

Re: Beograd je svet

Помињао сам то овде на Блогу више пута, Чеда Антић је пре извесног времена радио нека статистичка историјска истраживања и установили су да данас у Београду живи само 30 хиљада људи чији су преци живели у Београду и пре 1930. године. Еј, само 30 000 од скоро два милиона колико данас рачунају у становништво града Београда.
И због тога велики број тих данашњих становника Београда и не стигне да заволи заиста овај град у којем живи један део свог живота или у којем и остави своје кости да би већ његова деца отишла да живе негде другде.


Nisam siguran da je baš ovako. Stiže se za života, i ako neko ko je rođen u Beogradu ne voli svoj grad onda nešto nije u redu. Ili stvara ili vuče neke traume.Kako bilo ne valja!
tetris tetris 11:10 24.09.2016

Re: Beograd je svet

установили су да данас у Београду живи само 30 хиљада људи чији су преци живели у Београду и пре 1930. године. Еј, само 30 000 од скоро два милиона колико данас рачунају у становништво града Београда

Ovo i nije tako loše, imajući u vidu da je Beograd 1930. imao manje od 250 hiljada stanovnika (od kojih je dosta i pečalbara). Mene ne bi začudilo da je i manje jer su se neki od njih udavali i ženili i sa došljacima. A opet, Beograd tih godina nije u granicama današnjeg Beograda. Ako je neko živeo u Lazarevcu ili Mladenovcu tada, verovatno ima po kojeg naslednika danas na BBR () pa bi taj isto trebao da uđe među ovih 30 hiljada.
tasadebeli tasadebeli 15:45 24.09.2016

Re: Beograd je svet

jednarecfonmoi

Umoran mi je mozak, a znam da sd ovde svaka rec meri, te cu reci proizvoljno,



Ма немој да се оптерећујеш тиме.

Мени је овај твој пост један сасвим фини кутак на овом Блогу Б92 за ћакулање о Београду из свих углова и перспектива.

И то опуштено јер Београд другачије ни не уме.


milojep

Stiže se za života, i ako neko ko je rođen u Beogradu ne voli svoj grad onda nešto nije u redu. Ili stvara ili vuče neke traume.Kako bilo ne valja!



Обично са онима који су рођени у Београду не постоји тај проблем недостатка љубави за Београд.

То најпре примећујем код оних који су само "у протрчавању" кроз Београд у својој животној потрази за срећом.


tetris

Ovo i nije tako loše, imajući u vidu da je Beograd 1930. imao manje od 250 hiljada stanovnika



Па да, али од 250 000 спасти на 30 000 уместо да се попнеш на, рецимо, 750 000 што би била нека нормална развојна путања односа броја рођених и умрлих за све те године и деценије ипак није уобичајено.

Понављам, не рачунам ту механички прилив становништва у Београд. Када рачунаш тај менханички прилив (другим речима, досељавање) онда је 2 милиона становника Београда сасвим логично.

Јеси видео шта сам горе написао поводом приче о Калуђерици?



Сећам се само да сам у исто то време осамдесетих ја као студент лингвистике радио истраживање са темом лична имена новорођене деце по београдским општинама.

И због тог истраживања морали смо да имамо и демографску слику Београда.

Па смо дошли до запањајућег податка да је механички прилив (пази, не однос броја рођених и умрлих, него искључиво досељених у Београд) између 1981. и 1985. био скоро на нивоу од 100 000 људи годишње.

Требало је да се сви ти људи сместе негде,


Мислим, само нагађам, да је тај механички прилив становништва у Београд у првој половини осамдесетих био и већи него онај из деведесетих када су почеле да пристижу избеглице из крајева бивше Југославије захваћених грађанским ратом.



А да број становника Београда који ту живе у више генерација са 250 000 опадне на 30 000 у земљи Србији у којој је број становника у истом том периоду порастао ипак је нелогично.

Односно, прецизније речено, и није нелогично.

То само говори колико је Београд проточан град када су у питању његови становници, Београђани.

Као неки проточни бојлер.



DEMOGRAFSKA SLIKA BEOGRADA NA POČETKU 21.VEKA (ЛИНК)



EDIT: "А где је сад мој Београд?"

Пошто многи данас постављају ово питање, видим чак и на овом посту...

Изем ти коментар без музике!

Музика лечи душу, бог те маз'о!

(Или бог те шутн'о, како је то говорио мој ћале, рођени ДорЧолац.)










Што би рек'о мој десетар у ЈНА, иначе прави комуниста у срцу и души и један од ретких таквих које сам ја упознао у свом животу (парафразирам га):


"Нема ту мој Београд, твој Београд!

Све је то наш Београд!"


silver silver 09:17 21.09.2016

Stari i Novi

Jednareč, uvek me vratiš u rodni grad :) Za mene, sa velike vremenske i prostorne distance uvek je interesantno da razmišljam o promenama koje vidim, ali te promene se odvijaju bez mene: danas Beograd i ja živimo u različitim pričama. Moja sentimentalnost se nekako više vezuje za ljude a mnogih od njih u gradu više nema. Ipak, iako koračam ulicama kao neko sa sada sasvim drugačijim iskustvom, iako su kuća i život danas na drugim koordinatama, nikada se neće izgubiti ta stara familijarnost, znamo se dobro. Često me pitaju o mom rodnom gradu i ja volim da o njemu pričam onima koji ga ne poznaju. Znam da se najveći akcenat u reklami grada stavlja na neki dobar provod (eto još jedan od beogradskih rituala su nevidjeno puni restorani i naročito kafići u sred bela dana, u radno vreme) ali za mene je to izvikana strana grada koji je mnogo više od toga. Pričam im mnogo više o istoriji grada, o ljudima, o izazovima, o kompleksnosti, o posebnosti, o tome šta ga pokreće, kako diše, o nekim detaljima. Uvek sa ljubavlju, jer i ja sam lice Beograda u dalekom svetu.

Ono što je meni drago, iz ličnih razloga naravno, je da je moja ćerka poželela da dodje i provede bar godinu dana u Beogradu i da ga doživljava kao nešto svoje, kao mesto kome bi se posvetila i koje za nju nešto znači. Tako da Beograd živi i kroz nove generacije, našao je mesto u srcu jednog deteta koje dolazi iz velike daljine, možda uskoro jedna nova Beogradjanka.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:08 21.09.2016

Re: Stari i Novi

silver
Jednareč, uvek me vratiš u rodni grad :) Za mene, sa velike vremenske i prostorne distance uvek je interesantno da razmišljam o promenama koje vidim, ali te promene se odvijaju bez mene: danas Beograd i ja živimo u različitim pričama. Moja sentimentalnost se nekako više vezuje za ljude a mnogih od njih u gradu više nema. Ipak, iako koračam ulicama kao neko sa sada sasvim drugačijim iskustvom, iako su kuća i život danas na drugim koordinatama, nikada se neće izgubiti ta stara familijarnost, znamo se dobro. Često me pitaju o mom rodnom gradu i ja volim da o njemu pričam onima koji ga ne poznaju. Znam da se najveći akcenat u reklami grada stavlja na neki dobar provod (eto još jedan od beogradskih rituala su nevidjeno puni restorani i naročito kafići u sred bela dana, u radno vreme) ali za mene je to izvikana strana grada koji je mnogo više od toga. Pričam im mnogo više o istoriji grada, o ljudima, o izazovima, o kompleksnosti, o posebnosti, o tome šta ga pokreće, kako diše, o nekim detaljima. Uvek sa ljubavlju, jer i ja sam lice Beograda u dalekom svetu.

Ono što je meni drago, iz ličnih razloga naravno, je da je moja ćerka poželela da dodje i provede bar godinu dana u Beogradu i da ga doživljava kao nešto svoje, kao mesto kome bi se posvetila i koje za nju nešto znači. Tako da Beograd živi i kroz nove generacije, našao je mesto u srcu jednog deteta koje dolazi iz velike daljine, možda uskoro jedna nova Beogradjanka.



Ovo sto si napisala je toliko emotivno i lepo Silver. Mozda se nadovezem,mza sad cu procitati ponovo tvoj komentar.
rade.radumilo rade.radumilo 11:19 21.09.2016

Retko kada gledam

kroz prozor aviona, kada se spuštam. Malo sam preglomazan, pa čak i ako sedim do prozora isti mi dođe negde ispod visine ramena.
Međutim, od detinjstva sam voleo kada prođem pored istočne ili zapadne kapije na ulazu u BG. Dan danas osetim dobrodošlicu kada se posle dužeg odsustva vratim u BG.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:23 21.09.2016

Re: Retko kada gledam

rade.radumilo
kroz prozor aviona, kada se spuštam. Malo sam preglomazan, pa čak i ako sedim do prozora isti mi dođe negde ispod visine ramena.
Međutim, od detinjstva sam voleo kada prođem pored istočne ili zapadne kapije na ulazu u BG. Dan danas osetim dobrodošlicu kada se posle dužeg odsustva vratim u BG.



To ti kazem:)

Al eto, ja volim kad se vracam od negde i onda onaj momenat kad polako pocinju da se vide kuce, zgrade, uvek gledam sta cunprvo prepoznati.

A u dusi, sreca neka- Joooj, evo me kod kuce:)
milojep milojep 22:01 21.09.2016

Živeli

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:07 21.09.2016

Re: Živeli

milojep



Milojep, dobrodosao na blog sa muzikom koja se sjajno uklapa:)))

Tako je....Beograd samo zna!

Bas si me obradovao.

I ovde se zhavaljujem i Tasi za dva muzicka priloga negde gore iznad:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:02 22.09.2016

Re: Živeli

U ovakvim pricama koje nam Tasa donosi ovde, zivi taj neki Beograd koji ne mozes odmah da vidis.
Iza tih predrasuda o grooooznim, nadmenim, beograDZanima koji govore " Jeeeeeeebote" postoji jedan sasvim drugi svet.

Protkan uspomenama o nekom pomalo zaboravljenom gradu.

Dogle god se preponajemo, znaomo price o legendi nekog kraja, dokle god se komsije jave jedni drugima, iako vec odavno ne mozes da cujes "Ljubim ruke, gospoja", taj neki topao, blziak grad zivi. U nama i oko nas.

Ne mozemo da pobegnemo od protoka vremena i hiljadu novina koje to donosi, neke su dobre, neke ne.

Ali zato mozemo da sacuvamo poneku pricu od zaborava, i na taj nacin povezemo ovo sad sa onim sto je bilo nekad davno.

Kosava jos uvek duva, nepromenjena, zar ne?
emsiemsi emsiemsi 20:22 23.09.2016

Re: Živeli

jednarecfonmoi
U ovakvim pricama koje nam Tasa donosi ovde, zivi taj neki Beograd koji ne mozes odmah da vidis.
Iza tih predrasuda o grooooznim, nadmenim, beograDZanima koji govore " Jeeeeeeebote" postoji jedan sasvim drugi svet.

Protkan uspomenama o nekom pomalo zaboravljenom gradu.

Dogle god se preponajemo, znaomo price o legendi nekog kraja, dokle god se komsije jave jedni drugima, iako vec odavno ne mozes da cujes "Ljubim ruke, gospoja", taj neki topao, blziak grad zivi. U nama i oko nas.

Ne mozemo da pobegnemo od protoka vremena i hiljadu novina koje to donosi, neke su dobre, neke ne.

Ali zato mozemo da sacuvamo poneku pricu od zaborava, i na taj nacin povezemo ovo sad sa onim sto je bilo nekad davno.

Kosava jos uvek duva, nepromenjena, zar ne?

Сагласан !
49 41 49 41 22:44 23.09.2016

Beograd gradjanima - za dusu.



Pesacka zona od Kalemegdana do Beogradjanke; mozda do Slavije.
Dostava do 8 ujutru trgovinama;
iza toga pesacima polje do mile volje.
Eventualno, tramvaj-trojlebus, doubledecker otvoreni; za turiste namernike.

Kad se proteraju vozila-zagadjenje drasticno opadne; milina za pesake u svim godisnjim dobima.

Vecina evropskih gradova "proterala" vozila iz najuzeg gradskog jezgra. Prosiruju pesacke zone, takodje.
Lionsgate Lionsgate 01:20 25.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Sine, pazi kad imam ovu istu razglednicu iz 1912te, originalnu, kupio je od nekog Grka iz Atine preko ebaya.

Inace, za onog dokonog novosadistu sto rece da BGD nije metropola (to progovara cista balasevicko slaninarska zloba) samo da kazem da je BGD metropola srpskog naroda, gde god on bio... pa sad ako su Srbi malo razuzdani, malo skraceni, malo zatucani itd. onda im je i metropola takva. Jedili se oni u NS na to ili ne...
tasadebeli tasadebeli 07:58 25.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Lionsgate
Sine, pazi kad imam ovu istu razglednicu iz 1912te, originalnu, kupio je od nekog Grka iz Atine preko ebaya.

Inace, za onog dokonog novosadistu sto rece da BGD nije metropola (to progovara cista balasevicko slaninarska zloba) samo da kazem da je BGD metropola srpskog naroda, gde god on bio... pa sad ako su Srbi malo razuzdani, malo skraceni, malo zatucani itd. onda im je i metropola takva. Jedili se oni u NS na to ili ne...









Немој, друже, да си толико киван на српске Атињане.

Није човек мислио ништа лоше.


Докле год Београд не постане метропола као из Метрополиса Фрица Ланга, ја сам задовољан.




Lionsgate Lionsgate 08:38 25.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Ni ja nista lose nisam mislio, samo sam mu ga malo dao po provincijalcima iz Backe

Inace, Beograd mi ni najmanje ne fali, fala na pitanju
tasadebeli tasadebeli 14:23 25.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Lionsgate


Inace, Beograd mi ni najmanje ne fali, fala na pitanju




Не фалиш ни ти њему, па сте тако Београд и ти нерешено 1:1.


(Фала ти што нам сам то кажеш мада те нико то и не пита.)


Мним да то тако и треба да буде.


Подела бодова је и најправеднији исход по приказаној игри.
Lionsgate Lionsgate 04:38 26.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Naravno da Beogradu ja ne falim ni najmanje, ako mu ne fali 1000 inzenjera ili 600 lekara godisnje zasto bi mu falila moja malenkost? Ne zivim ja u ubedjenju, jos od tinejdzerskih dana, da sam ikome sem mojoj porodici bitan. Jbg, da drugacije mislim mozda bih se bavio politikom ili bar bio savetnik nekome u necemu.

Tako da druze Taso...
tasadebeli tasadebeli 10:33 26.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Lionsgate

Tako da druze Taso...




Tako da, druže Lave... Šta?


Da nikome nismo bitni sem našim najbližima? (A i tu ne se ne zanosim previše.)


Pa to se podrazumeva.


Samo opušteno, samo opušteno...
milojep milojep 15:03 26.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

Ne zivim ja u ubedjenju, jos od tinejdzerskih dana, da sam ikome sem mojoj porodici bitan.


Ako si dobar čovek, pozitivan, vedar,voliš ovaj grad...meni si brate bitan!
urbana_gerila urbana_gerila 15:45 26.09.2016

Re: Beograd gradjanima - za dusu.

milojep
Ako si dobar čovek, pozitivan, vedar,voliš ovaj grad...meni si brate bitan!



taj "potencijalni neko" bi ti bio i brat i bitan - i pored toga što ni po koju cenu ne bi pristajao da to bude glavni grad nove ruske gubernije?!

miloje, priznaj da samo mamkaš...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana