Ljubav| Muzika| Reč i slika| Religija| Sex

Sad bi da nas porobe činjenicama!

krkar RSS / 27.09.2016. u 17:36


CIA-LOGO-1.jpg

CIA, Vatikan, Kominterna (pardon, ne Kominterna, to su naši dobri i prijateljski Rusi koji nam nikad ništa našao učinili nisu), muhadžedini, Kurdi, pederi.... (dopunite sami po nahođenju ili uzmite spisak sa nekog od srpskih patrijotskih sajtova ili sa nekog nezavisnog medija a možete i da pitate neke od dobro informisanih i dobronamernih blogera koji Srbiju vole izdaleka).

Ovo je tekst koji je napisao Srbin, stručnjak dr Zoran Radovanović, epidemiolog, profesor univerziteta i stručnjak UN. Ali ga je to sigurno neka strana agentura drogirala da nas obmanjuje činjenicama. A lepo taman ima nekoliko desetina medija, paramedija, kvazimedija,kvazistručnjaka, kvaziljudi... koji znaju.  U skraćenoj verziji prenet je i na B92:

Ovih dana je udarna tabloidna vest da "Srbima u 2019. preti epidemija raka" zbog OU. Takve najave zdravo za gotovo uzimaju i političari najvišeg ranga. Došlo se dotle da se traže skriveni motivi među retkim pojedincima koji javno dovode u pitanje ovako shvaćenu "patriotsku" retoriku. Biće korisno da taksativno nabrojimo činjenice.

Prvo, bilo da je osiromašen, obogaćen ili potekao iz prirode (uglavnom kao smeša dva svoja izotopa, U238 i U235), uranijum je toksičan hemijski element. Njegova radioaktivnost je minimalna, jer mu je poluživot preko četiri milijarde godina, pa se koristi za procenu starosti naše planete. Ima ga na kopnu i u moru, a tona obradivog zemljišta sadrži 10-15 grama uranijuma. Otuda bombardovanje OU municijom minimalno, obično za manje od pet odsto, povećava ukupnu radioaktivnost terena.

Drugo, alfa čestice koje emituje uranijum ne mogu da prodru kroz list papira, ni kroz površni sloj kože, a 99,5 odsto ovog elementa samo prođe kroz creva u neizmenjenom obliku. Zato se štetni efekti OU prevashodno vezuju za prodor gelera u telo ili za boravak u krugu od nekoliko desetina metara oko eksplozije, uz udisanje tom prilikom nastalih čestica i para. Ima mišljenja da bi u tom slučaju alfa zračenje moglo da ima kancerogene efekte, mada to nije pokazano praćenjem ljudi izloženih visokim dozama OU. Rudari u rudnicima uranijuma ranije su često obolevali od raka pluća, ali je to bila posledica izlaganja radonu i drugim kancerogenima. Ako već mora da se koristi oružje, postoje zalaganja da se, umesto olovnoj, pribegne OU municiji, kao manjem zlu.

Treće, uranijum ima široku primenu u svakodnevnom životu, od izrade fotografija do pojačanja sjaja zuba u stomatologiji. OU se ugrađuje u kobilice lakih letilica (jedrilica) radi stabilnosti, a svaki Boing 747-100 sadržavao ga je donedavno u količini od oko jedne tone (to je više OU nego što je ukupno bačeno na Centralnu Srbiju 1999). Kada je 1992. takva vazdušna lađa pala u amsterdamskom predgrađu, građani su godinama pomno praćeni i nije ustanovljeno da imaju bilo kakve smetnje koje bi se pripisale tom incidentu.

Četvrto
, OU je korišćen u po dva maha na dva ratišta - u Persijskom zalivu 1991. i 2003, kao i na Balkanu, u Bosni 1995. i na Kosovu 1999. Irak i Kuvajt su pogađani sa više desetina puta većom količinom OU nego naš deo sveta. Pominju se poremećaji zdravlja u Bagdadu, Basri i Faludži, ali podaci nisu pouzdani, a područje je jako zagađeno bombardovanjem iračke atomske centrale 1991, izlivanjem nafte iz brojnih oštećenih izvora, kao i hemijskim i drugim borbenim sredstvima koje je Sadam prethodno upotrebljavao u ratu sa Iranom.

Peto
, u Centralnoj Srbiji i Vojvodini OU nije korišćen, osim na vrlo uskom graničnom pojasu prema KiM, blizu Preševa, a južno od Bujanovca. Reč je o nenaseljenom i nepristupačnom području, odakle je zagađeni sloj zemljišta (po mnogima nepotrebno) skinut i deponovan u Institutu Vinča.

Šesto, nijednom uglednom istraživaču, bilo da je onkolog (R. Džodić), onkoepidemiolog (A. Jovićević) ili stručnjak za radioaktivno zračenje (I. Plećaš, N. Nešković) nije shvatljivo da se posledica javlja bez uzroka, odnosno da nas ugrožava nepostojeći OU. Ideju o njegovom navodno pogubnom delovanju na naše građane uporno lansiraju dva-tri čoveka s određenim zvanjima i titulama, ali bez ikakvog naučnog kredibiliteta. Oni naivno, poput dece, biraju i nakaradno tumače statističke podatke, brkajući i kombinujući nespojive izvore. Posebno je otužno njihovo verovanje da je latentni period između izloženosti i obolevanja za sve isti, poput plamena sveće (u stvarnosti liči na poprečan presek hobotnice), pa su "eksploziju" raka predviđali 2006, zatim 2014, da bi ovih dana odlučili da sudnji trenutak dolazi 2019, na 20-godišnjicu bombardovanja, kada broj obolelih od raka naglo treba da se udvostruči, sa današnjih oko 35.000 na "više od 70.000".

Sedmo
, vetar u leđa "katastrofičarima" dale su svojevremeno vesti da su šestorica nemačkih i još više italijanskih vojnika oboleli od raka posle boravka na KiM. Ispostavilo se, međutim, da rak dobijaju i vojnici koji nikada tamo nisu bili, pa kada su obavljena poređenja, zaključeno je da veterani ređe dobijaju rak od svojih parnjaka ostalih u kasarnama van KiM (objašnjenje se krije u tzv. efektu zdravog radnika, odnosno ratnika).

Osmo, podaci Registra za rak Instituta "Batut" ukazuju da je, kada se uzmu o obzir kvalitet podataka i karakteristike populacije, uključujući izmene uzrasne strukture, trend raka u skladu sa očekivanjima za zemlju poput Srbije, u tzv. trećoj fazi epidemiološke tranzicije.

Deveto
, ni najbolji epidemiolozi s Harvarda, ni najčuvenija imena u oblasti matematičkih modela, nisu uspeli da pokažu da OU povećava rizik Kuvajćana da obole od raka (izveštaji nisu publikovani, ali ih ovaj autor poseduje jer je, u ime Ujedinjenih nacija, bio supervizor navedenih istraživanja). Vezu između OU i raka odbacuju i Svetska zdravstvena organizacija, Međunarodna agencija za istraživanje raka, američki centri za sprečavanje i suzbijanje bolesti itd.

Deseto
, stvorena je atmosfera da se odsustvo vere u navodnu vezu OU sa rakom smatra takoreći nacionalnom izdajom. Zato se ozbiljni stručnjaci o tome ne izjašnjavaju. Oni, međutim, svoje argumente ograničavaju na stvarne štete usled NATO bombardovanja, od ubijanja nedužnog sveta, preko uništenja infrastrukture i industrijskih postrojenja, do ozbiljnog zagađenja životne sredine hiljadama štetnih materija.

Ne ogleda li se patriotizam u poštovanju činjenica, umesto njihovog izmišljanja?

---------------

A kad sam ja prošli put spomenuo neke od ovih činjenica iz teksta digla se na mene blogopatrijotska ala i vrana. Jebiga, kad nema CIA toliko para da vas natera da čitate i mislite.

P.S.
Komentari ispod tekstova u Danasu i na B92 najbolja su slika današnje Srbije



Komentari (521)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milojep milojep 09:23 30.09.2016

Re: Зоран, ко?

little_radojica


Kenjaš Radojice, porediš uranijum sa ključalom vodom! Tim rezonom svakojake otrove možeš isto tako porediti i pravdati sve lošim rukovanjem i sličnim glupostima. Ne zaboravi da je OU bacan iz aviona sa intencijom koja vodi isparavanju.

Al'ako kažeš da nema dokaza da je neko umro od OU postoje li dokazi da neko ko je umro od kancera za to nije kriv OU? Verovatno postoje ljudi koji obole od kancera u okolini bombardovanih područja, kako bi im ti dokazao da za to nije kriv OU?
Uostalom prokomentariši zvaničan WHO dokument o OU koji sam postavio na kraju bloga (trenutno).
mariopan mariopan 13:51 30.09.2016

Re: Зоран, ко?

milojep
principessa_etrusca


Gluvom pričati i glupom objašnjavati isto je.
Kao što mesan pohvali Radojicu ja ću tebe.
Tako mirno,staloženo,jasno i koncizno a pre svega tačno, malo ko ume na blogu da argumentuje bilo šta.
Pozdrav i svaka čast!



little_radojica little_radojica 14:55 30.09.2016

Re: Зоран, ко?

Kenjaš Radojice, porediš uranijum sa ključalom vodom!


Џаба све кад теби одзвања реч уранијум. Стварно, што се нико не плаши радона, радијума, торијума, плутонијума, калијума? Стварно си Мики Маус, бре, Милоје...

Al'ako kažeš da nema dokaza da je neko umro od OU postoje li dokazi da neko ko je umro od kancera za to nije kriv OU?


Јел схваташ ти Мики да уранијума има свугде и да је немогуће издвојити утицај уранијума из околине од осиромашеног уранијума додатог бомбардовањем, као ни од осталих милион штетних агената који у природи постоје? Схваташ ли да постоје одређени тресхолди (немам српску реч) количине и утицаја до којих номинално штетно дејствујућа материја не може да направи штету. Схваташ ли да постоје номинално штетни утицаји које можеш да повећаш и по неколико пута (а камоли 5%) и да свеједно не могу да доведу до штетне промене. Рецимо имаш торањ који трпи одређену стогодишњу силу ветра и дува уобичајени ветар сто пута мањи од тог за који је пројектован торањ. И онда се сила повећа десет пута (кукулелејој), а торањ и даље има још десет пута толико резерве и апсолутно је непромењен. Е слично томе ствари стоје и са радијацијом и њеним утицајем на молекуле у људском организму. Ако нема довољно радијације тј. енергије, њен утицај није довољно велики да промени ткиво брже него што оно може да се репарира. Сво ово шбб-кбб наклапање које ти и Принчипеса овде форсирате маши тему због релативно мале количине тог уранијума.

Verovatno postoje ljudi koji obole od kancera u okolini bombardovanih područja, kako bi im ti dokazao da za to nije kriv OU?

Ако су глупи никако. Ако су паметни, ово што сам ти горе рекао и мало сопственог истраживања би било довољно. Ми људи смо радијацију (а то је велики психолошки феномен) узели веома озбиљно и имамо највеће могуће коефицијенте сигурности кад је она у питању (фактор 100-1000). Примера ради, коеф. сигурности за армирани бетон је 1.6-2.1, за челик још и мање. Што више знамо о материјалу, о његовом понашању у разним условима, то је коеф. сигурности мањи, а то је логика која не важи за радиоактивне материјале. Прилично добро се зна какав утицај има радијација на организам. Али звучна имена, страх од невидљивог и неопипљивог и неосетљивост на редове величина доводи до таквих теорија завере и таквих високих коеф. сигурности.

Uostalom prokomentariši zvaničan WHO dokument o OU koji sam postavio na kraju bloga (trenutno).


Одличан текст за оне који умеју да читају и то од угледне институције. Ту ти пише довољно да станеш на лопту и да се замислиш о чему ти овде све време дрвиш.
little_radojica little_radojica 15:01 30.09.2016

Re: Зоран, ко?

Kao što mesan pohvali Radojicu ja ću tebe.


Добар нам овај два-на-два.

Месане, брате, да их збунимо мало на посту, па онда пас кроз средину, овако:

little_radojica little_radojica 15:05 30.09.2016

Re: Зоран, ко?

Реално, мени је физику предавала жена која се звала Уранија (мајке ми) и била је у Г17+, ретко штетна жена која просто зрачи негативношћу.
Ако ја нисам добио рак нико неће, па препоручујем СЗО да и мој случај негде прибележи.
mesan mesan 18:15 30.09.2016

Re: Зоран, ко?

little_radojica
Kao što mesan pohvali Radojicu ja ću tebe.

Добар нам овај два-на-два.
Месане, брате, да их збунимо мало на посту, па онда пас кроз средину, овако:


Po konstituciji verovatno ti i ja kao tri Raduljice, ja doprinosim u horizontalnim ti u vertikalnim dimenzijama :)
Da se držim trol teme (jel to onda umanjuje trol?), slučajnosti li, video sam Raduljicu prvi i jedini put uživo čekajući prtljag baš tokom prethodnog svog putovanja, ali za razliku od čete prisutnih devojaka i žena nisam pravio selfije --- nego ga evo izučavam iz mraka i hajfajvujem ekran

A zaozbiljno: povećani strah, uzbunjivanje, iracionalne ekstrapolacije i drugo idu prirodno uz konzervativni pogled na svet. Mene interesuje samo naučna istina i metod dolaska do nje, što ne pruža adekvatan emotivni kontrateg konzervativnom narativu.

Ali taki smo šta ćeš, ti si bar prilično strpljiv :)
little_radojica little_radojica 13:01 28.09.2016

kao i dihidrogen-monoksid

Зајебана супстанца, само да то не почну да бацају по нама.

ја се не сећам да се из физике радила радиоактивност у основној и средњој школи (што није оправдање да се не учи касније, али свакако пре коментарисрања по интернету). Можда само у гимназијама!? Како ли је дошло до тога да је реч штетнија од онога што означава?
freehand freehand 13:08 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

little_radojica
Зајебана супстанца, само да то не почну да бацају по нама.

ја се не сећам да се из физике радила радиоактивност у основној и средњој школи (што није оправдање да се не учи касније, али свакако пре коментарисрања по интернету). Можда само у гимназијама!? Како ли је дошло до тога да је реч штетнија од онога што означава?

O Pjeru i Mriji Kiri uči se inače na četvrtoj godini hemije i posle na doktorskim studijama.
Zajebavaš li se ti? Otišao si iz osnovne pre sedmog?
little_radojica little_radojica 13:15 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

Имао сам катастрофалног профу хемије и из основне школе изашао са нула знања о тој области. У средњој грађевинској је имао годину дана, ту смо радили само основе. Слично и са биологијом. На физици у основној сам готово сигуран да се није радило, а у средњој се не сећам. Можда нешто овлаш.
freehand freehand 13:26 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

little_radojica
Имао сам катастрофалног профу хемије и из основне школе изашао са нула знања о тој области. У средњој грађевинској је имао годину дана, ту смо радили само основе. Слично и са биологијом. На физици у основној сам готово сигуран да се није радило, а у средњој се не сећам. Можда нешто овлаш.

Pa dobro, Radojice, majku mu - ne reci da Medeljejeva niste radili u osnovnoj? Izotope, radioaktivnost, ništa od toga?
little_radojica little_radojica 13:52 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

Мендељејева наравно, али осим да је био руски геније мало тога. Изотопе смо помињали, радиоактивност јок. Мада, све у вези језгра се ради на физици, не на хемији. На хемији само шта раде електрони око језгра. Ја волим да учим, али од тог курса никакве фајде нисам имао...
freehand freehand 14:40 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

Мендељејева наравно, али осим да је био руски геније мало тога.

Njegova tablica sa hemijskim elementima stajala načelu učionice, pored table i učena kao tablica množenja. No dobro, tek je to sad trol.
Inače se o radioaktivnim elementima učilo i iz ONO u okviru atomskog oružja i rata.
little_radojica little_radojica 15:37 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

Njegova tablica sa hemijskim elementima stajala načelu učionice, pored table i učena kao tablica množenja. No dobro, tek je to sad trol.


Али види шта мене фасцинира код овог мог профе дебилка - како је могао да пропусти да нам објасни порекло и распоред елемената у тој таблици? Зашто баш хелијум и водоник ту где јесу и зашто су неки елементи тежи, а неки лакши? А лик је предавао и физику и хемију и биологију, идеално за један општи наратив! Срећом није мени предавао и физику...

Inače se o radioaktivnim elementima učilo i iz ONO u okviru atomskog oružja i rata.


Ја нисам имао ни пионирску мараму, ни домаћинство, ни слет, а камоли ОНО и ДСЗ и марксизам И војску сам служио цивилно... Покемон генерација
vcucko vcucko 15:49 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

little_radojica
Имао сам катастрофалног профу хемије и из основне школе изашао са нула знања о тој области. У средњој грађевинској је имао годину дана, ту смо радили само основе. Слично и са биологијом. На физици у основној сам готово сигуран да се није радило, а у средњој се не сећам. Можда нешто овлаш.

И тако солидно поткован знањем си запуцао право за Јапан, острвље познато, између осталог, по:
- примењеној нуклеарној уметности (како год да узмеш, јал' оно '45., јал' Бикини ту о'ма иза ћошка, јал' централе, Годзилу да не спомињемо)
- израженој сеизмичкој активности (а тресе стално, кажу тек кад престанеш да осећаш оно што не мож' да те убије признају те за правог Џапа)
Свака част
Аналогно би било, рецимо: имао сам катастрофалну профанку биологије, ихтиологију смо овлаш споменули као појам, ајкуле ни толико, немам појма о томе, али живот ме одвео на источну обалу Аустралије, ту око Великог коралног гребена.
Царски!
mariopan mariopan 16:00 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

како је могао да пропусти да нам објасни порекло и распоред елемената у тој таблици? Зашто баш хелијум и водоник ту где јесу и зашто су неки елементи тежи, а неки лакши?



Ni meni nije jasno zašto vam sve to nije objasnio, koliko bi vam olakšalo učenje? Zar nije to njegov posao?
little_radojica little_radojica 16:28 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

И тако солидно поткован знањем си запуцао право за Јапан, острвље познато, између осталог, по:


ех, па чекај, није школовање и образовање исто. Надокнађивао сам сопственим снагама.
zilikaka zilikaka 16:57 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

ја се не сећам да се из физике радила радиоактивност у основној и средњој школи

U moje vreme jeste. Sigurna sam da je još u osnovnoj rečeno za tri osnovne vrste zračenja, za fisiju i fuziju. Kasnije je to ponavljano.
Znači, nedovoljno za znanje al dovoljno za informisanost.
E, sad, to je bilo kad je Bog po zemlji odo, i ne znam kako je bilo kasnije. Ne bi me čudilo da je izbačeno, kao što vidim da je iz programa izbačeno da u sedmom nauče šta su sinus i kosinus, pa se sad dovijaju na sto načina kad treba iz fizike da nađu projekciju vektora.
I ko zna šta je još izbačeno.
little_radojica little_radojica 17:09 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

kao što vidim da je iz programa izbačeno da u sedmom nauče šta su sinus i kosinus,


ово сам радио тек у средњој... Сличност троуглова смо гулили до у ситна цревца, али тригонометрију јок. Од функција у основној само линеарну.
rade.radumilo rade.radumilo 17:13 28.09.2016

Re: kao i dihidrogen-monoksid

ово сам радио тек у средњој... Сличност троуглова смо гулили до у ситна цревца, али тригонометрију јок


Isto, u OŠ nismo ni vid'li jedinični krug i sve uz to što ide. Tek u gimnaziji.
milisav68 milisav68 16:11 28.09.2016

Dobar ovaj rat :)

alselone alselone 21:13 28.09.2016

Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

Ne dajmo da ovoliki talenat uzalud trune, udružimo se da rešimo neke od gorećih problema čovečanstva, globalno zagrevanje, globalni disparitet para, glad u africi, koliko reci eskimi imaju za sneg, robovska radna snaga, ko je ubio arkana, ko je ubio rodju raicevica, ko je ubio kenedija, gde je koplje svetog georgija, da li treba jesti zivotinje, da li treba pustati bradu ako si vegan i tako dalje, i tako blize...
niccolo niccolo 21:35 28.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

ko je ubio rodju raicevica,

Rođa Raičević je ubijen?
alselone alselone 21:38 28.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

niccolo
ko je ubio rodju raicevica,

Rođa Raičević je ubijen?

Jel verujes da je takav covek mogao umreti spontano?
zilikaka zilikaka 21:50 28.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

alselone
Ne dajmo da ovoliki talenat uzalud trune, udružimo se da rešimo neke od gorećih problema čovečanstva, globalno zagrevanje, globalni disparitet para, glad u africi, koliko reci eskimi imaju za sneg, robovska radna snaga, ko je ubio arkana, ko je ubio rodju raicevica, ko je ubio kenedija, gde je koplje svetog georgija, da li treba jesti zivotinje, da li treba pustati bradu ako si vegan i tako dalje, i tako blize...


Čekaj bre s tim ostalim!

Tek smo na 300 komentara oko uranijuma. Vidiš da na prednjoj strani učimo mašinske materijale. Kad to privedemo kraju, idemo bar stranu i po balistike.
Potrajaće ovo.

gedza.73 gedza.73 22:20 28.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

bradu

Brada?

little_radojica little_radojica 03:10 29.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

И мистерију оџака у блоку 61-62
Узгред, Алсе, шта би са рачуном за струју, не могу да живим у страху да су те они моји оштетили
alselone alselone 05:55 29.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

Узгред, Алсе, шта би са рачуном за струју, не могу да живим у страху да су те они моји оштетили


Неш веровати али још увек нисам стигао да одем. Опште расуло са временом. Синоћ завршио посо по Јапанском, данас вероватно такође, ситуација је супер. Да узмем конопоац и да се обесим.

alselone alselone 05:57 29.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

Brada?



Да л' сам хипстер ил' сам четник, питање је сад.
gedza.73 gedza.73 07:13 29.09.2016

Re: Dame i gospodo, braćo i sestre blogeri

Да л' сам хипстер ил' сам четник, питање је сад.

Brada klub.
ivana23 ivana23 23:01 28.09.2016

***

Osim radioaktivnog otpada iz istraživačkih reaktora Instituta „Vinča”, industrijskih postrojenja i bolnica, smeštenog u neadekvatnim hangarima, pre desetak godina ovde su dopremljeni i kontingent NATO municije sa osiromašenim uranijumom i veća količina zemlje kontaminirane tokom bombardovanja 1999. godine


Izmeštanje nuklearnog groblja u Vinči koštalo bi oko deset miliona evra

U petak u 18 časova, u svečanoj sali Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Akademija inženjerskih nauka Srbije i Srpska podružnica Rimskog kluba zajednički organizuju predavanje naučnog savetnika dr Ilije Plećaša, člana Akademije inženjerskih nauka Srbije, Naučnog društva Srbije i Srpske podružnice Rimskog kluba, na temu – „Radioaktivni otpad u Srbiji, kako i gde sa njim?”.

Uoči predavanja dr Plećaš za „Politiku” objašnjava na koji način je to moguće najbezbednije uraditi.


OPŠIRNIJE U ŠTAMPANOM I ELEKTRONSKOM IZDANjU
kukusigameni kukusigameni 08:33 29.09.2016

razmrdao profa blog :-)

Tek sad vidim ovaj Krkarov blog.

Ne znam da li ću da ponovim neke od komentara ali red je da napišem koju, s obzirom da profesora poznajem i da često sarađujemo kada je zdravstvo u pitanju.

Tekst je, kao što i piše u prvom pasusu, nastao kao odgovor na tabloidno stvaranje ili još bolje, potkrepljivanje, stereotipa koji ničemu ne služe. Zaista, čim se pomene povećana incidenca maligniteta u Srbiji, prečesto se u sekundi reaguje tako što se pogleda u nebo i izgovori: NATO.

I sam profesor, retko dobar epidemiolog, prepoznaje taj problem i navodi da su očekivanja tog povećanja negde bila i očekivana. Ali, ne zbog osiromašenog uranijuma. I onda navodi razloge zašto OU ne utiče toliko na te statističke podatke. Ne, i da je bezopasan. To vidim da mu svi učitavaju.

S druge strane, neko je ovde napisao da je prevelika smrtnost usled maligniteta u Srbiji. Oh da. I to nema ali i ima veze sa NATO-om. Ima veze sa svim ratovima koje smo vodili, kao i uzaludne politike. Kada ulaziš u rat, pored "čuda" koje se zove OU i sličnih munja, postoji razaranje svega i svačega (fabrika, infrastrukture, dolazi do crne berze, bile i sankcije, beda, svašta...). Para za zdravstvo nema. Toga moraš da budeš svestan ako se upuštaš u ratovanje. I još smo izgubili te silne ratove.

Kako ono beše: "Que sera sera." Pa evo, desilo se.

I sad, čak i ako bi OU bio kriv za toliko maligniteta, a nije, šta s tim?! Tužićemo NATO? Tražićemo odštetu? Zaratićemo ponovo, ne bi li nas još dotukli? Que sera sera?! Želimo još maligniteta usled ratovanja? Borba za pravdu?

VEliki broj maligniteta i porast se može pripisati pre nekim drugim pojavama. Na primer, dijagnostika maligniteta je do 2000. pa i kasnije, kaskala iz gore navedenih razloga. Onda se sve primirilo, stvorili se malo bolji uslovi, pootvarale i privatne ordinacije i klinike i voila: Više se i lakše dijagnostikuje. Ne treba biti neki veliki epidemiolog da bi se to shvatilo.

Eno, pitajte Pajketa šta misli o Južnoj Moravi i svim onim plastičnim flašama. Ima li to ikakve veze sa malignitetima? Ili to nije zanimljivo? Mi smo valjda jedina zemlja u okruženju koja tu plastiku godinama baca gde stigne.

Ima i puno pušača. Previše. I sad, setimo se kakav smo duvan pušili tokom onih "divnih" godina. Znamo li uopšte kakav je bio to duvan? Odakle? Sećate se onih belih pakli cigareta na koje je bilo moguće printovati "šta oćeš"?

Stres drugovi. Ozbiljan faktor koji se vezuje za malignitete i kardiovaskularne bolesti. Que sera sera? E pa sera.

Ishrana? Bolje da ne pričam, mogao bih nekome da pokvarim obrok. Pesticidi? Ma super su kontrolisani, da ne kažem ludilo.

Zagađenje? Pa u Beogradu je trenutno na svim lokacijama (podaci iz Batuta) zagađenje onoliko koliko je nekada bilo samo u ul. 29. novembra i Karađorđevoj. Samo se vade crni filteri koji služe za kontrolu zagađenja vazduha.

Ima toga još ali ne bih da davim.

Za razliku od paranoičnih stereotipa, gledanja u nebo, izgovaranja kletvi, ima puno toga što se da popraviti. Ovaj tekst u suštini to govori: Mante se ljudi sujeverja. Od toga nema fajde.

PS. Černobil je doneo mnogo veći broj mnogo opasnijih čestica. Ali to nije tako atraktivno i ne seje neku mržnju. Ne znam da li se sećate ali tada su dozvoljene doze podignute za zercu, baš kao što je bilo skoro sa aflatoksinom.

Pošto mi se otac bavio ovim problemima (bio je ekspert UN i Evropske atomske agencije) dosta činjenica mi je bilo dostupno. I odmah da dodam da se i danas kontroliše hrana koju konzumiramo i da nekih većih oscilacija nema. Posle Černobila je bilo.



gedza.73 gedza.73 10:28 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Černobil je doneo mnogo veći broj mnogo opasnijih čestica. Ali to nije tako atraktivno i ne seje neku mržnju.

Eksplozija u Černobilu je nesrećan slučaj.


Meni deluje da bi pre Ameri upotrebili nuklearno naoružanje nego Rusi.
Dobro i ova lujka sa prvonavedenima


milojep milojep 11:02 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

S druge strane, neko je ovde napisao da je prevelika smrtnost usled maligniteta u Srbiji. Oh da. I to nema ali i ima veze sa NATO-om. Ima veze sa svim ratovima koje smo vodili, kao i uzaludne politike. Kada ulaziš u rat, pored "čuda" koje se zove OU i sličnih munja, postoji razaranje svega i svačega (fabrika, infrastrukture, dolazi do crne berze, bile i sankcije, beda, svašta...). Para za zdravstvo nema. Toga moraš da budeš svestan ako se upuštaš u ratovanje. I još smo izgubili te silne ratove.


Pazi, bilo bi dobro da je 'oštrica' Radovanovićevog teksta išla ka toj temi 'dajte da nađemo sve što nas truje i koliko' a ne da se upušta u odbranu osiromašenog uranijuma?! Šta je cilj, smanjiti nam stres u mržnji prema Amerima? bolje da je rekao da će bombardovano Pančevo da uzme mnogo više života nego uranijum! Ali gle, njemu stalo da se uranijum abolira a pri tome ne apostrofira isti krivac (Ameri)!
krkar krkar 11:59 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

kukusigameni


Tekst je, kao što i piše u prvom pasusu, nastao kao odgovor na tabloidno stvaranje ili još bolje, potkrepljivanje, stereotipa koji ničemu ne služe. Zaista, čim se pomene povećana incidenca maligniteta u Srbiji, prečesto se u sekundi reaguje tako što se pogleda u nebo i izgovori: NATO.

I sam profesor, retko dobar epidemiolog, prepoznaje taj problem i navodi da su očekivanja tog povećanja negde bila i očekivana. Ali, ne zbog osiromašenog uranijuma. I onda navodi razloge zašto OU ne utiče toliko na te statističke podatke. Ne, i da je bezopasan. To vidim da mu svi učitavaju.




Pa zar i ti, crni Kuku, da podlegneš tom antisrpskom trendu činjenica???

milojep milojep 12:22 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)


Pa zar i ti, crni Kuku, da podlegneš tom antisrpskom trendu činjenica???


Krkaru i Marić u ćirilici izigrava idiota tim humorom. Ti mu dođeš Marić na kvadrat!
kukusigameni kukusigameni 12:54 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

milojep

Ovih dana je udarna tabloidna vest da "Srbima u 2019. preti epidemija raka" zbog OU. Takve najave zdravo za gotovo uzimaju i političari najvišeg ranga. Došlo se dotle da se traže skriveni motivi među retkim pojedincima koji javno dovode u pitanje ovako shvaćenu "patriotsku" retoriku. Biće korisno da taksativno nabrojimo činjenice.


Evo, citirao sam početak teksta profesora Radovanovića. O tome je reč. O tome je pisao. Zbog toga je pisao. Da li je trebalo da piše o nekom drugom fenomenu nije na meni, niti na bilo kome drugome.


kukusigameni kukusigameni 13:02 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar
kukusigameni


Tekst je, kao što i piše u prvom pasusu, nastao kao odgovor na tabloidno stvaranje ili još bolje, potkrepljivanje, stereotipa koji ničemu ne služe. Zaista, čim se pomene povećana incidenca maligniteta u Srbiji, prečesto se u sekundi reaguje tako što se pogleda u nebo i izgovori: NATO.

I sam profesor, retko dobar epidemiolog, prepoznaje taj problem i navodi da su očekivanja tog povećanja negde bila i očekivana. Ali, ne zbog osiromašenog uranijuma. I onda navodi razloge zašto OU ne utiče toliko na te statističke podatke. Ne, i da je bezopasan. To vidim da mu svi učitavaju.




Pa zar i ti, crni Kuku, da podlegneš tom antisrpskom trendu činjenica???



Mene više brine ovo:

Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović – Batut”, bolesti srca i krvnih sudova uzrok su smrti svake druge osobe u našoj zemlji, a to nas svrstava u grupu zemalja sa visokim rizikom za oboljevanje od kardiovaskularnih bolesti.


Koliko se ljudi žeste i ljute, nerviraju i sekiraju, mnogo je veća verovatnoća da će da popiju infarkt ili neki šlog.
milojep milojep 13:11 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

kukusigameni

Evo, citirao sam početak teksta profesora Radovanovića. O tome je reč. O tome je pisao. Zbog toga je pisao. Da li je trebalo da piše o nekom drugom fenomenu nije na meni, niti na bilo kome drugome.



Trebao je da kaže od čega ljudi umiru a ne samo od čega ne umiru (po njegovom mišljenju). I trebao je da kaže da su zločinci isti i da mu nije namera bila da brani bacače OU na šta mu se tekst sveo! Rekao sam to već negde.
Čitav njegov tekst je abolicija OU i udaranje kontre 'patriotama' u njihovom stilu a po najmanje je zreo naučno-jasan tekst
milojep milojep 13:15 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

kukusigameni
krkar
kukusigameni


Tekst je, kao što i piše u prvom pasusu, nastao kao odgovor na tabloidno stvaranje ili još bolje, potkrepljivanje, stereotipa koji ničemu ne služe. Zaista, čim se pomene povećana incidenca maligniteta u Srbiji, prečesto se u sekundi reaguje tako što se pogleda u nebo i izgovori: NATO.

I sam profesor, retko dobar epidemiolog, prepoznaje taj problem i navodi da su očekivanja tog povećanja negde bila i očekivana. Ali, ne zbog osiromašenog uranijuma. I onda navodi razloge zašto OU ne utiče toliko na te statističke podatke. Ne, i da je bezopasan. To vidim da mu svi učitavaju.




Pa zar i ti, crni Kuku, da podlegneš tom antisrpskom trendu činjenica???



Mene više brine ovo:

Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović – Batut”, bolesti srca i krvnih sudova uzrok su smrti svake druge osobe u našoj zemlji, a to nas svrstava u grupu zemalja sa visokim rizikom za oboljevanje od kardiovaskularnih bolesti.


Koliko se ljudi žeste i ljute, nerviraju i sekiraju, mnogo je veća verovatnoća da će da popiju infarkt ili neki šlog.


Pa sad mi je jasno, Ameri su OU bacali da bi nam popravili statisiku umiranja od srčanih bolesti!!



kukusigameni kukusigameni 14:00 29.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

milojep
kukusigameni

Evo, citirao sam početak teksta profesora Radovanovića. O tome je reč. O tome je pisao. Zbog toga je pisao. Da li je trebalo da piše o nekom drugom fenomenu nije na meni, niti na bilo kome drugome.



Trebao je da kaže od čega ljudi umiru a ne samo od čega ne umiru (po njegovom mišljenju). I trebao je da kaže da su zločinci isti i da mu nije namera bila da brani bacače OU na šta mu se tekst sveo! Rekao sam to već negde.
Čitav njegov tekst je abolicija OU i udaranje kontre 'patriotama' u njihovom stilu a po najmanje je zreo naučno-jasan tekst


“Lakše je razbiti atom, nego predrasudu.”
Albert Ajnštajn
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:20 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Zaista, čim se pomene povećana incidenca maligniteta u Srbiji, prečesto se u sekundi reaguje tako što se pogleda u nebo i izgovori: NATO.


Вероватно је тако, али питање је зашто људи тако реагују.

Горе сам навела налазе холандске комисије који се односе на евентуалне последице пада израелског авиона по здравље становника, познато је да се прати оболевање НАТО ветерана, али мени није познато да је ико организовано пратио стање здравља ветерана војске СЦГ, становништва или делова становништва (у крајевима где је евентиално било значајније излагање радијацији и токсичним супстанцама) у контексту повишеног ризика током бомбардовања.

Таква ситуација је плодно тле да се утуцај НАТО бомби на здравље српског становништва преувеличава. Апсолутно сам против ширења панике и преувеличавања ризика, али сам још више против априорног и категоричног одбацивања и саме могућности да је ризик повећан као последица бомбардовања јер није спорно да је уз све остале ризике по здравље којима је изложено, а о којима га нико не информише и образује, становништво Србије и Црне Горе је било додатно изложено радиоактивним и токсичним супстанцама током НАТО бомбардовања.

Током инцидента у Фукушими, била сам у редовном контакту са другом који живи у Токију и схватила сам да су Јапанци били врло прецизно инструирани шта треба да предузму и раде. У Србији нема инструкција, ни у вези са радијацијом, ни у вези са исхраном, хигијеном, васпитањем деце или корисности апарата за гашење пожара.

У незнању, природна реакција је ширење панике. Лично мислим да одговор професора уопште није адекватан, а да није, показатељ је овај Кркарев блог, његов ентузијазам навијача и up yours адолесцентни став према онима који имају смотрену резерву.

Било би много прецизније и поштеније да је професор негде напоменуо да у струци не постоји консензус (а јасно је да не постоји, посебно међу српским онколозима), али да он мисли ххх.

Професор Радовановић каже:

Pominju se poremećaji zdravlja u Bagdadu, Basri i Faludži, ali podaci nisu pouzdani, a područje je jako zagađeno bombardovanjem iračke atomske centrale 1991, izlivanjem nafte iz brojnih oštećenih izvora, kao i hemijskim i drugim borbenim sredstvima koje je Sadam prethodno upotrebljavao u ratu sa Iranom.


Подаци нису поуздани када их објави ирачко инистарство здравља, али бих очекивала да епидемиолог из Кувајта има начина да дође до поузданијих, ако га занимају.

Да ли је поуздано, на пример ово:

In their study, “Cancer, Infant Mortality and Birth Sex-Ratio in Fallujah, Iraq 2005-2009,” Chris Busby, Malak Hamdan and Entesar Ariabi found that the city experienced a 38-fold increase in leukemia, a 10-fold increase in breast cancer and major increase in adult brain tumors in the years after the 2004 US assault. The authors found that the forms of cancer appearing in Fallujah were “similar to that in Hiroshima survivors who were exposed to ionizing radiation from the bomb and uranium in the fallout.”

During the same period, Fallujah experienced a 12-fold increase in cancers among under 14-year olds and an infant mortality rate in Fallujah eight times higher than that of Kuwait, according to the Busby study. The gender ratio of newborns was dramatically altered in the wake of the bombardments, shifting from 1050 boys for every 1000 girls to 860 boys for 1000 girls, an effect known to occur in fallout areas.

“We know that uranium is genotoxic, that it causes these levels of genetic damage, and because of that it also causes cancer. The only source of uranium was the use by the American-led forces of uranium weapons. Not only depleted uranium weapons, but as we later found out slightly enriched uranium weapons, which we believe they were using in order to cover their tracks,” said Dr. Busby, one of the report’s authors
.

Ирачки нуклеанрни институт у Багдаду јесте бомбардован у више наврата и пре америчког бомбардовања 1991. Сам реактор су уништили Израелци десет година раније.

Басра, Фалуџа и Багдад нису били ни близу ирачко-иранских попришта, ипак Фалуџа, која је најзападније лоцирана од ова три града, бележи незамћен број новорођенчади са конгениталним аномалијама.

Зашто је прихватљивије да су они жртве Садамовог оружја, него америчког?
krkar krkar 00:40 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Ирачки нуклеанрни институт у Багдаду јесте бомбардован у више наврата и пре америчког бомбардовања 1991. Сам реактор су уништили Израелци десет година раније.


Netačno

Басра, Фалуџа и Багдад нису били ни близу ирачко-иранских попришта,


Netačno

ипак Фалуџа, која је најзападније лоцирана од ова три града, бележи незамћен број новорођенчади са конгениталним аномалијама.


"Nezapamćen broj" kao koštunićevsko-dverska veličina

Mrzi me da se bakćem tvojim gakanjem. Pacijenti će ti se već diviti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:07 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar

Аха, како да не.

Могао би "једним прстом", али те мрзи.
freehand freehand 08:02 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

principessa_etrusca
krkar

Аха, како да не.

Могао би "једним прстом", али те мрзи.

Ozirak je pre 1991. bombardovan jednom, upravo Izraelci 1981.
A bitka za Basru bila je najveća i najkrvavija bitka rata između Iraka i Irana.
krkar krkar 08:08 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

али те мрзи.


Ne samo što me mrzi nego i što nemam ni vremena. A bogme ni volje jer mi se baš vi potuljeni Koštuničari najviše gadite.

Pošteno đubre koje ima svoje JA pa kaže "jesam fašista/rasista/supremacista/..." daleko više cenim.

Spremaj se ti za stranačke izbore sa jednim kandidatom.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:27 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

freehand
Ozirak je pre 1991. bombardovan jednom, upravo Izraelci 1981.
A bitka za Basru bila je najveća i najkrvavija bitka rata između Iraka i Irana.

Хвала, у праву си за Басру. Мислила сам пре свега на Фалуџу чије је становништво здравствено најтеже погођено.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:40 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar

Ne samo što me mrzi nego i što nemam ni vremena. A bogme ni volje jer mi se baš vi potuljeni Koštuničari najviše gadite.
Pošteno đubre koje ima svoje JA pa kaže "jesam fašista/rasista/supremacista/..." daleko više cenim.
Spremaj se ti za stranačke izbore sa jednim kandidatom.


Ма уопште ми нису битни твоји разлози и како си још задихан од жетве, гашења летњих пожара, подводне археологије или ко зна чега. Чилуј.

Ни тебе не треба да интересују моје политичке инклинације. (А ту си тек промашио јер је мој избор онај "амерички човек" кога тек никако не подносиш.)

За то време, видим да тебе и остале патуљке баш мучи Фајгељов кул. Very sorry.
freehand freehand 08:43 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Ни тебе не треба да интересују моје политичке инклинације. (А ту си тек промашио јер је мој избор онај "амерички човек" кога тек никако не подносиш.)

Pa Krkar nije samo Koštuničin saveznik u izboru Tome Nikolića, nego i direktan glasač po sopstvenim rečima. Pa bih ja njegovo zadirkivanje shvatio kao prikriveno odobravanje.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:56 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Pa kKrkar nije samo Koštuničin saveznik u izboru Tome Nikolića, nego i direktan glasač po sopstvenim rečima.

Не сумњам да и Кркар уме да пече ракију, па је можда зато гласао за Тому. (А ја не могу да не кажем да је мени савест сасвим чиста: црвене линије су црвене линије.)
tsunade tsunade 10:08 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Фајгељов кул.


ma jel ti to ozbiljno?
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:28 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

tsunade
Фајгељов кул.

ma jel ti to ozbiljno?

Наравно. А и Кркару диже притисак.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:57 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

VEliki broj maligniteta i porast se može pripisati pre nekim drugim pojavama. Na primer, dijagnostika maligniteta je do 2000. pa i kasnije, kaskala iz gore navedenih razloga. Onda se sve primirilo, stvorili se malo bolji uslovi, pootvarale i privatne ordinacije i klinike i voila: Više se i lakše dijagnostikuje. Ne treba biti neki veliki epidemiolog da bi se to shvatilo.


Ја сумњам да је да дијагностика битно побољшана после 2000, али хајде да то оставимо на страну.

Мислим да кретање оболевања од рака најбоље пратити упоређивањем података за малигнитете код деце. Систем здравственог осигурања и превентиве када су у питању деца "увек" је добро функционисао, сигурно последњих 50-60 година, а родитељи, и када су немарни према свом здрављу, воде своје дете код лекара углавном брзо од појаве првих симптома јер сви разумеју да је ток болести углавном бржи и драматичнији код деце. И пре педесет година, тешко да је било могуће да дете умре од недијагностиковане леукемије или недијагностикованог тумора, а код било које нејасноће у случају дечје смрти, обавезна је обдукција.

Вероватно би ти упоредни подаци пружили прецизнију слику.
highshalfbooze highshalfbooze 12:11 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

kukusigameni
Za razliku od paranoičnih stereotipa, gledanja u nebo, izgovaranja kletvi, ima puno toga što se da popraviti. Ovaj tekst u suštini to govori: Mante se ljudi sujeverja. Od toga nema fajde.

Paranoični stereotipi su produkt nerada zavoda za javno zdravlje i instituta za javno zdravlje kojima u glavnu delatnost spada pečatiranje sanitarnih knjižica i naplata istih. Nesposobno Ministarstvo nije u stanju da uvede rad i red u svoje ustanove, a nesposobna Vlada nije u stanju da uvede rad i red u nesposobno Ministarstvo. A glupi narod glasa na osnovu stereotipa.
I tu je krug zatvoren.
elenold elenold 22:46 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

principessa_etrusca
. . .
Не сумњам да и Кркар уме да пече ракију. . .


Kada se pomenu rakija, ne mogu da se suzdrzim a nadam se da domacin nece zameriti, upravo sam u vaznom poslu oko rakije. Zavrsio sam pecenje meke i sada sam poceo da se bakcem sa prepekom. Sutra cu nadam se zavrsiti sve.

Dva puta pisem , onako sto mi dusa voli, i oba puta se nesto zezne, ili ovaj mali mobilni ili su prsti sudbine. I zato nista vise necu da pisem, pa ako bude prilike neki drugi put.
Vreme suncano, prijatno , drva pripremljena , drustvo lepo, najkrace pravo uzivanje.
Kako i zasto da ja gradsko dete da zavolim ove obicne poslove vezane za selo i da redovno evo vec vise od 35 godina da uzovam u njima, drugom prilikom, jer ruka sudbine obrisa sve vec napisano.
:)
angie01 angie01 23:06 30.09.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

, ili ovaj mali mobilni ili su prsti sudbine.


ili su pitki maligani.
krkar krkar 00:10 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Zavrsio sam pecenje meke i sada sam poceo da se bakcem sa prepekom. Sutra cu nadam se zavrsiti sve.


Bemti čoveka koji peče rakiju a ne kaže od čega!

Kako i zasto da ja gradsko dete da zavolim ove obicne poslove vezane za selo i da redovno evo vec vise od 35 godina da uzovam u njima,


Isti moj slučaj.

Imao sam u 2. razredu neku učiteljicu tešku komunističku budalu kojoj je Sovjetski Savez bio sve. E ta me mrzela što nisam imao babe i dede na selu, smatrala me buržujčetom kojeg treba valjda poslati u Sibir u logor. Prebacili me od nje kod druge učiteljice na početku 3. razreda inače ko zna kako bi se završilo
krkar krkar 00:20 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

nego i direktan glasač po sopstvenim rečima


Ne jednom nego dva puta. Prvi put nije uspelo.

Ali za skidanje Borisa Tadića i njegove klike lažljivaca, lopova, štetočina i pijavica glasao bih i za crnog đavola. I za Hitlera i za Staljina i za Viktora Orbana. Samo za Koštunicu ne bi. Sve samo da se skine Tadić sa vlasti.

Znam, žao ti gazde. Šenio bi opet. Aportirao...


freehand freehand 00:41 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar
nego i direktan glasač po sopstvenim rečima


Ne jednom nego dva puta. Prvi put nije uspelo.

Ali za skidanje Borisa Tadića i njegove klike lažljivaca, lopova, štetočina i pijavica glasao bih i za crnog đavola. I za Hitlera i za Staljina i za Viktora Orbana. Samo za Koštunicu ne bi. Sve samo da se skine Tadić sa vlasti.

Znam, žao ti gazde. Šenio bi opet. Aportirao...



Što se ljutiš sad, pobogu? Zovu te drugari Vučić, Vulin, Slina i Velja da dopunite to o lažljivcima, lopovima, štetočinama i pijavicama. Nisi to dobro uvežbao, treba to jače, pa te možda i puste da i ti budeš nezavisni analitičar u Informeru i na Pinku.
Što se aportiranja tiče - to su neke projekcije. Ja nikad nikom nisam aportirao. A to ti je otprilike kao kad ovde na blogu od drugih tražiš DOKAZE. Kojih su puni i tvoji komentari i tekst veselog Radovanovića.
A kad je Koštunica u pitanjue - sem što je gospodin čovek nadnaravne pameti i sposobnosti u odnosu na ovog tvog četnika-akademika - zar nisi na prethodnim izborima izjavljivao da ćeš za DSS?
Mislim, jadan DSS kad je na to spao, ja bih se sutradan javno ograđivao od takvih ispada da sam na njihovom mestu, al nije sad o tome reč. Nego o tome da ženu ovde pljuješ, vređaš i zoveš "Koštuničinom vešticom", pa me interesuje kako bi sebe nazvao?
krkar krkar 03:21 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Ja nikad nikom nisam aportirao.


Istina. Ti si bio ono što kevće.


freehand freehand 07:41 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Istina. Ti si bio ono što kevće.

Da sam i ja četnik-folirant iz NATO promidžbene bajčetinske ispostave verovatno bih rikao. Zajedno sa krdom Krkara, vulina, Šormaza, Drecuna i Đukela. Poštenih i kudrih drugara što misle svojom glavom. Možda bismo se bolje i razumeli. Mogao bih da pratim ovaj naučni pristup izložen lepršavim stilom sa mnogo humora.
Nego nebitno, glavno je pitanje gde su DOKAZI, ako se ne varam.
zilikaka zilikaka 08:43 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

elenold
principessa_etrusca
. . .
Не сумњам да и Кркар уме да пече ракију. . .


Kada se pomenu rakija, ne mogu da se suzdrzim a nadam se da domacin nece zameriti, upravo sam u vaznom poslu oko rakije. Zavrsio sam pecenje meke i sada sam poceo da se bakcem sa prepekom. Sutra cu nadam se zavrsiti sve.

Dva puta pisem , onako sto mi dusa voli, i oba puta se nesto zezne, ili ovaj mali mobilni ili su prsti sudbine. I zato nista vise necu da pisem, pa ako bude prilike neki drugi put.
Vreme suncano, prijatno , drva pripremljena , drustvo lepo, najkrace pravo uzivanje.
Kako i zasto da ja gradsko dete da zavolim ove obicne poslove vezane za selo i da redovno evo vec vise od 35 godina da uzovam u njima, drugom prilikom, jer ruka sudbine obrisa sve vec napisano.
:)


Sad ti nama lepo da napišeš kolko čega si imo, šta si dobio, kolko je trajalo...

Moramo da te naučimo reda.
elenold elenold 21:08 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

zilikaka
. . .

Sad ti nama lepo da napišeš kolko čega si imo, šta si dobio, kolko je trajalo...
. . .


Poslovi svi zavrseni. :)

Ma pisao bih ja pun ushicenja, ali kada pocnu da se psuju i svasta pricaju, a jos gore me pogodi kada se zezaju sa onim sto kod nas vredi. Onda mi elan splasne. No i bio sam o napisao kada je tata nasledio kako podeli sa stricem, kakve i koliko stare sljive, kako sam poceo da pecem i umesala se visa sila i posle dugo pisanja sve izbrisala. Znaci to ne treba da pisem vec sledece.

Ja sam pekao cetiri dana a pre toga tata je jos jedan dan. Pecemo meki i posle prepecamo. Zatim jedan kazan destilisem vodu i jacinu stelujem sa destilovanom vodom.
Najvaznije imamo dve vrste sljiva ranku i sljivac ili trnovacu ko kako zove. Rakija od ranke je najkvalietnija a sljivac najbolje baca i to je najbolja rakijdzojska sorta ali je kvalitet rakije losiji nego od ranke i piskora ( koga ja nemam).
Inace mi te sorte odvojeno skupljamo iz vise razloga i odvojeno pecemo. I naravno cuvamo u odvojenim buradima. Kace su mi plasticne iz Osecine , odlicne su a burad su mi od hrasta bjela. Burad imam razlicite starosti i zapremine. I imam staklene balone od 50 litara oplete ceske kupovao u Balkanskoj davnih godina kada je bila preko puta EPSa poljoprivredna apoteka.

Recept kako pecem , jasno ne mogu pisati . Inace i to sam pisao ali se izbrisalo redovno sa ocem pecem od 1980 godine kada je i napravio vikendicu. Tokom vremena i na osnovu iskustva i sto je jos vaznije uz konsultaciju poznatih strucnjaka i tehnologa poznatih pecara koje su bile u kraju mi smo prilagodilu pecenje nasem kazanu. I rakija pogotovu od ranke bude izvrsna.

Mogu vam reci da obicno drzimo rakiju u buradima vise godina da dobije boju i da se " ukrtoli" a onda je prebcujemo u staklene balone.

No najvaznije sada smo ispekli i nstelovali rakije na 19, 5 gradi. A sto je glavno, Angi da znas najkriticniji je prvi i zadnji dan pecenja, tako da nisi upravu za jucasnje predpostavke. Prvi dan se odredjuje u sza ce se sipati i stara rakija se iz sudova u kojoj ce nova odlezati prazne. I onda se proba koja ce se u narednoj godini od starih piti. O zadnji dan jer se rakija tada steluje i proba da se vidi kakva je.

E mi sada odlucili da za nase potrebe pijemo iz 2011 godine rakiju koja je 20 gradi . I te sudove smo izpraznili. Lepa je zuta , pitka i bas je dobra. Inace ocu je ostalo 10 litara koju smo do sada koristili za nas a meni je te ostalo samo 2 litre. Ta nam je bila iz 1997 godine.

Inace ja sam imao obicaj da od najbolje rakije ostavim kg ili 2 kg i onda da napis etiketu. No kako ih je mnogo bilo onda sam to proredio i zadrzao te najstarije rakije.
Inace ovogodisnja rakija je dobra sto se tice kvalteta ali je kolicinski nesto slabija pogotovu ranka u odnosu na uobicajeno. Bila je nesto sitnija jer je prerodila. A kolicina rakije zavisi od jacine.
Inace sam obrao i jabuke i tu je bilo puno interesantnih stvari ali necu da skrecem sa teme o glavnom poslu.
Zakljucujem da o domacoj rakiji treba bogami poseban blog pa da se cuju, ono sto moze da se cuje, iskustva i misljenja.

P.S. Malo sam se i umorio ali mi je drago sto mi nije ostalo reslova i sto je komplet posao zavrsen.
Eto, retko pijem, samo kada je neki povod i to za rucak obicno 1 ili 2 casice ali volim oko rakija i to najvise oko sljive sve da zna. Vereovatno je to nesto u pitanju sa genima, ali sam malo spcifican tj zaguljen ili jednostavnije sebicam i ne volim da odam sve tajne oko pecenja. E sad oce li mi domacin zameriti zbog toga to ne znam.
elenold elenold 21:24 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar


Kako i zasto da ja gradsko dete da zavolim ove obicne poslove vezane za selo i da redovno evo vec vise od 35 godina da uzovam u njima,


Isti moj slučaj.



Da budem precizniji najvise volim, da mi je to prava strast da znam sto vise oko rakije od sljive.
A druge poslove koji volim i radim je baktanje amaterski oko voca pre svega stare sorte i jos kosim i cepam drva.

I za razliku od tebe, ja sam imao super ucitelja, gospodina koji je bio ispred vremena ... takav gospodin da kada je bila neka izmena programa njemu su dali da ide postarom programu , na srecu moje generacije djaka :)
zilikaka zilikaka 22:09 01.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

E sad oce li mi domacin zameriti zbog toga to ne znam.

Šta te biga za domaćina. On je i tako početnik, al nemkako mu i dalje bolje ode onaj drugi deo, da pije i filozofira o rakijama.
Slabiji je u tehničkom delu.
elenold elenold 11:28 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

zilikaka
E sad oce li mi domacin zameriti zbog toga to ne znam.

Šta te biga za domaćina. On je i tako početnik, ...


Ma isprepadao me na pocetku, tamo kada je bilo o onim novim, nesretnim nacijama koje ni ne znaju koji im je jezik i vera, a vamo pricaju besmislice o multietnickoj drzavi koja je najveca diktatura u Jevropi. Dok nisam ukapirao kakav mu je generalan stav.

Nego da sada posto sam u nedelju ujutru nastelovao rakije ( juce sam putovao i zadrzao se na putu , a iskreno i umorio sam se malo , starim i ja ... ) pa da sumiram.

Sada smo podesili rakije na 19,6 gradi.

Dobili smo
Sljivaca od 600 kg dzibre je 60 litara ( u selu govore kg , pa volim ja tako da govorim, ali eto neka zbog sire publike budu litre )

Ranke od 1050 kg dobili smo 80 litara.

I od prvenaca , patoke i one dzibre sa vrha i dna kace dobili smo 20 litara slabijeg kvaliteta od tacno 20 gradi.

Sve u svemu 160 litara.

eku za vrucu nismo ostavljali , imamo od ranije, inace ona se drugacije pece od meka koju posle prepecamo.

U odnosu na ranije godine sljivac je bacao jedno 5 % manje a ranka cak jedno 10 % do 15 % manje. To je zato sto je bilo dosta kise kada je kupljena pa kvasci koje vrse vrenje nisu odradile svoje , a mi nismo ubacivali kulturu kvasca u dzibru.

Inace obe su kristalno ciste i bele , a ranka je pitkija i odmah je dobra i pitka, a sljivac ima malo neku ostrinu, on ce za dve godine biti pitak kao sto je ranka sada, ali ranka nece stajata i cekati njega , vec ce biti kao mleko. Predpostavljam da ce ova ranka ostati za nas pa cemo je za mozda 4 ili 5 godina pocet da trosimo. Videcemo kakav ce rod biti naredne godine i koko cemo je ispeci ako rodi. :)

zilikaka zilikaka 18:56 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

I od prvenaca , patoke i one dzibre sa vrha i dna kace dobili smo 20 litara slabijeg kvaliteta od tacno 20 gradi.

Pazi sad!
SLUŠAJ VAMO I GLEDAJ U MENE!

Ne znam šta su te učili, ali nemoj nikad, ali nikad da prvenac vraćaš u kazan.
To može da posluži samo za brisanje prozora.


Pri pečenju se prvo izdvaja metil, i on je otrovan. U prirodnoj rakiji ga ima uvek, ali uvek. Ne u preteranoj količini, i onako odokativno ne manje od litra i ne više od dve.
DAkle, to tretiraš isto ko varikinu.
Objašnjenje je više nego jednostavno. Od metil alkohola se ponovnom destilacijom može dobiti samo i jedino ponovo metil. Znači, direktno kvariš rakiju.

Naročito ne pretačeš os pečenja do pečenja, jer svaka nova količina džibre će proizvesti novu količinu metila, ti ćeš baciti prvu litru, al si od prethodnih pečenja nakupio kolko za 3,4,5 litara...



elenold elenold 20:55 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

[quote=zilikaka
SLUŠAJ VAMO I GLEDAJ U MENE!

Ne znam šta su te učili, ali nemoj nikad, ali nikad da prvenac vraćaš u kazan.
To može da posluži samo za brisanje prozora.



Ma znam bre, pa ne mogu toliko detalja da pisem, dojadicu. Ranije smo ostavljali samo prvenac a patoku prosipali. Ali smo zakljucili da je ovo bolje i koristi mama za pranje prozora i ogledala i za obloge. I ja koristim za pranje stakla i farove od kola. Vidis da to posebno pecemo od skartova.

Taj skart je nusproizvod do koga dolazimo da bi imali dobru, kristalno cistu rakiju.

Meni se svidja ono : Domacin se po rakiji poznaje.
krkar krkar 21:07 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

On je i tako početnik


Pa, sad sam već i srednjak. Evo već 6 godina, naučilo se nešto.

al nemkako mu i dalje bolje ode onaj drugi deo, da pije i filozofira o rakijama.


Pa što pečem ako neću da pričam???

Evo se upravo mučim sa prošlogodišnjom viljemovkom. Ima neki ukus koji mi smeta, nije loša ali ima jednu crtu koju ne mogu da izvučem a ne znam od čega je. Nikad to do sada nisam imao. Moram da proverim u podrumu (koji mi, naravno, nije ovde, da li cela ta tura iz oktobra 15. ima taj neželjeni šmek ili je ovo možda samo ova partija. Možda je do sudova. Bemliga, ne znam, ne mogu da provalim i to me muči.
krkar krkar 21:12 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Sada smo podesili rakije na 19,6 gradi.


Mnogo.

Za rakiju koja neće da odležava u drvetu ili koja će da odležava manje od 1 godine u buretu idealno je 16-17 gradi. Ako će dugo da odležava u buretu može 17,5.

Sve preko toga ubija ukus rakije a ubija i nepce. Klasična balkanska domaćinska greška "jača je bolja". Nije!

Evo upravo spuštam jednu turu viljemovke na 16,7 a jabukovače na 16.
krkar krkar 21:15 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

nemoj nikad, ali nikad da prvenac vraćaš u kazan.
To može da posluži samo za brisanje prozora.


Saglasan.

Bolje pustiti da oteče malo više nego zeznuti ceo kotao rakije da se dobije pola litre više.

Za pranje prozora je OK
elenold elenold 21:58 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar
Sada smo podesili rakije na 19,6 gradi.


Mnogo.

Za rakiju koja neće da odležava u drvetu ili koja će da odležava manje od 1 godine u buretu idealno je 16-17 gradi. Ako će dugo da odležava u buretu može 17,5.

Sve preko toga ubija ukus rakije a ubija i nepce. Klasična balkanska domaćinska greška "jača je bolja". Nije!



O sljivi pricam. Nije greska. Zasladice se i pasce jedno 0,2 do 0,3 grada. Ovu ranku ako ostavljam za sebe odlezace to sam vec rekao najmanje 3 ili 4 godine u buretu od bjela.

Ne znam za druge, ali ova moja je kao mleko i ima ukus i ne pali nepce. Kazem da je pitka kao mleko .
Tako slabije rakije peku Srbi u BiH a u zapadnoj Srbiji se ostavlja sljiva prepecenica uvek preko 18 gradi.
U Prijepolju i Novoj Varosi se nesto slabije rakije peku od sljive. Tamo dosta peku od divlje kruske.




freehand freehand 22:16 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

U Prijepolju i Novoj Varosi se nesto slabije rakije peku od sljive. Tamo dosta peku od divlje kruske.

Iz Prijepolja divlju krušku, jebeš šljivu.
Možda najbolja rakija koju sam u životu probao.
Brat mog prijatelja a Krkarovog poznanika tamo je dugo bio načelnik urologije. Da ne zamaram pričom ali čovek koji se osećao njegovim velikim dužnikom donese mu nekoliko litara, a dve flaše dospeju i ovamo.
Božansko piće.
zilikaka zilikaka 22:16 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Bolje pustiti da oteče malo više nego zeznuti ceo kotao rakije da se dobije pola litre više.


Ljudi ne znaju. Misle da tim prepekom prve rakije možeš da dobiješ kvalitet, ko od patoke. Patoka je drugo. Tu je ostalo koječega, pa ako na vreme prepek zaustaviš dobićeš i etila i arome, al metil se jednostavno gomila, pa ako si us'o litru prvenca i peko novu rakiju, treba znači da odspeš dve litre prvenca, pa sledeće tri (figurativno), al obično svi opet odbace samo litru, a ona druga i treća ostaju u rakiji koju si definitivno upropastio. A možda i napravio da bude opasna.

Inače, čuvena baba kod koje smo nekad pekli je uvek volela kad joj ostaviš tu prvu litru.
Recimo, dođemo s 200 litara čiste kajsije, odbacimo prvenac, istočimo nešto patoke i dalje nećemo jer se plaća po litri a "dole" su opet komponente koje kvare.
Ona istera sve do kraja, pokupi džibru, ponovo u nju stavi naš prvenac, našu patoku, još nešto đubreta što je nakupila, i ispeče za sebe. Onda još u balon stavi pekmeza u maramici da zamiriše i prodaje ko kajsiju.

Hvalila se kako doktori iz Kamenice baš vole njenu "kajsiju".
krkar krkar 22:57 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

Iz Prijepolja divlju krušku


Divlja kruška je jedan od najboljih rakija. Uz oskorušu i drenjinu koja je, ipak, car među rakijama. Car!
freehand freehand 23:16 03.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar
Iz Prijepolja divlju krušku


Divlja kruška je jedan od najboljih rakija. Uz oskorušu i drenjinu koja je, ipak, car među rakijama. Car!

Nisam pio drenjinu, ali sam pio borovnicu. Od borovnice pečenu. I to u Alpima, Austrijanac je pravio, iz čistog ćeifa i zvao Šternen vaser. S pravom.
Interesantno je da je, što je za te prostore neubičajeno (sem činjenice da neko peče svoju rakiju), bila dosta jaka. Mislim 45-46 stepeni, inače je standard 40-42.
elenold elenold 09:25 04.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

freehand
...
Interesantno je da je, što je za te prostore neubičajeno (sem činjenice da neko peče svoju rakiju), bila dosta jaka. Mislim 45-46 stepeni, inače je standard 40-42.


Ma ne brini taj zna sta radi, to je 18 do 19 gradi. Kazem vam ja a vi mi ne verujete. U mom selu i siroj okolini ozbiljni ljudi nece ni da probaju a kamoli da piju sljivu ispod 8 gradi.

I vole da je malo objena od bureta. Mi (otac i ja) najvise volimo svetlo zuto zelenu boju rakoje koju daje bure od bjela u kome je dosta rakoja promenjeno. Imamo jedno takvo od 1960 godine i onda rakiju koja se pokaze da je kao kristal drzimo u njemu dok se ne "ukrtoli".



elenold elenold 09:28 04.10.2016

Re: razmrdao profa blog :-)

krkar
...
Evo upravo spuštam jednu turu viljemovke na 16,7 a jabukovače na 16.


Za jabuku i krusku to je u redu.
Od kojih jabuka peces i sto rece Zili kako ti toci.
tess tess 09:13 29.09.2016

..

Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.
tess tess 09:14 29.09.2016

Re: ..

Kad Džigi meće toplomjer u čašu vrele Coca Cole.
mariopan mariopan 09:27 29.09.2016

Re: ..

tess
Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.

Nije to autošovensko, rekla bih da ne računaju sebe u to što posipaju? .
krkar krkar 10:22 29.09.2016

Re: ..

mariopan
tess
Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.

Nije to autošovensko, rekla bih da ne računaju sebe u to što posipaju? .


E taman si samo ti falila, evo se bakica zabrinula bila.
mariopan mariopan 11:59 29.09.2016

Re: ..

krkar
mariopan
tess
Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.

Nije to autošovensko, rekla bih da ne računaju sebe u to što posipaju? .


E taman si samo ti falila, evo se bakica zabrinula bila.


Pa kad ne znam da štrikam, heklam...a i prozvao si me? Kad me zovu ja dođem.

Evo ni Anđa ne zna da štrika? C, c, c, ...kuda ide ovaj svet?
angie01 angie01 12:02 29.09.2016

Re: ..

Evo ni Anđa ne zna da štrika?


Andja zna da strika i to veoma dobro.
mariopan mariopan 12:18 29.09.2016

Re: ..

angie01
Evo ni Anđa ne zna da štrika?


Andja zna da strika i to veoma dobro.


Pa šta radiš onda ovde?

(zezam se Anđo)
emsiemsi emsiemsi 07:48 01.10.2016

Re: ..

mariopan
tess
Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.

Nije to autošovensko, rekla bih da ne računaju sebe u to što posipaju? .

Мариопан - то су говна !
То се тако зове - а има и синонима: ђубрад, вашке, уштве, гамад, ...
krkar krkar 14:56 01.10.2016

Re: ..

emsiemsi
mariopan
tess
Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.

Nije to autošovensko, rekla bih da ne računaju sebe u to što posipaju? .

Мариопан - то су говна !
То се тако зове - а има и синонима: ђубрад, вашке, уштве, гамад, ...



Idi proveri jesu li ti ženi sve rupe popunjene dok ti ovde srbuješ a po kući šaluješ. Još ako su, naopako, Š...
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:38 01.10.2016

Re: ..

krkar
emsiemsi
mariopan
tess
Nešto je duboko perverzno i bizarno u autošovenskom posipanju govnima sa sasvim malo, mrvicu, uranijuma.

Nije to autošovensko, rekla bih da ne računaju sebe u to što posipaju? .

Мариопан - то су говна !
То се тако зове - а има и синонима: ђубрад, вашке, уштве, гамад, ...

Idi proveri jesu li ti ženi sve rupe popunjene dok ti ovde srbuješ a po kući šaluješ. Još ako su, naopako, Š...


Што би се рекло твојим речником, ha mut.
angie01 angie01 11:19 29.09.2016

isto to, samo malo drugacije

ZABRANJENI TEKST ŠEFA MISIJE UN IZ 1999. O STRAVIČNIM POSLEDICAMA BOMBARDOVANJA SRBIJE
24. februara 2014. 21:05 · 20 komentara
Share
365

Bombardovanje
Šokantan tekst Senegalca Bakari Kantea, šefa misije programa UN iz 1999. o stravičnim posledicama bombardovanja Srbije nikada nije objavljen.

U maju 1999. godine Ujedinjene nacije u celini su sakrile od javnosti šokantan izveštaj Senegalca Bakari Kantea, šefa prve misije UNEP-a (Program Ujedinjenih nacija za čovekovu okolinu) o ekološkim posledicama bombardovanja SR Jugoslavije.

Ovaj tekst UN nikad nisu objavile, ali su njegovi delovi procurili u javnost zahvaljujući sagovorniku “Vesti”, američkom nezavisnom novinaru Robertu Parsonsu, izveštaču iz međunarodnih institucija u Ženevi.

On je uspeo da dobije Kanteov izveštaj od svog izvora u UNEP-u i 17. juna 1999. objavi njegove delove u ženevskom dnevniku “Kurijeu” (Le Courrier) pod naslovom “Skriven alarmantni izveštaj o posledicama bombardovanja Jugoslavije: Otrovi koje UN neće da vide”.

Robert Parsons ekskluzivno za “Vesti” svedoči o tome kako su se u kancelarijama Ujedinjenih Nacija, u atmosferi unutrašnjeg razdora, cenuzirisali i “frizirali” izveštaji o zdravstvenim posledicama upotrebe oružja sa OU na Balkanu.

Posle 12 dana boravka u još bombardovanoj SR Jugoslaviji, u maju 1999, gde je bio sa misijama drugih agencija iz sistema UN, Bakari Kante je UNEP-u podneo izveštaj koji govori o ekološkom užasu: atmosfera i tlo u bivšoj SR Jugoslaviji trajno su zagađeni otrovnim materijama zbog bombradovanja industrijsko-hemijskih kompleksa i zbog upotrebe oružja sa osiromašenim uranijumom.

Izveštaj je kategoričan u oceni da će naredne generacije koje žive na bombradovanom tlu patiti od kancerogenih oboljenja, leukemije, biće povećan broj spontanih pobačaja i deformiteta novorođenčadi.

U izveštaju Bakari Kantea piše da su zbog bombardovanja prirodu u SR Jugoslaviji zagadile otrovne supstance među kojima su najopasniji polihlorobifenili (PCB), visokokancerogeni i odgovorni za imunološke bolesti. U izveštaju se naglašava da je jedan litar polihlorobifenila dovoljan da se zagadi milijarda litara vode.

PCB se nalazi u električnim transformatorskim stanicama i u brojnim naftnim rafinerijama koje su bile meta NATO-a. Dodaje se da je bombardovanje i brojnih fabrika u kojima su upotrebljavani teški metali izazvalo, između ostalog, i širenje kadmijuma i metilizovane žive (najotrovniji oblik žive). Reč je o metalima koji ostaju otrovni čak i ako se raznesu na prostoru od više hiljada kilometara. Rezultat: Zatrovan je i Dunav.

U osmom poglavlju cenzurisanog izveštaja Bakari Kantea govori se o zagađenju koje je prouzrokovala upotreba oružja sa osiromašenim uranijumom. “Prema raspoloživim podacima snage NATO-a upotrebile su municiju sa osiromašenim uranijumom gađajući vojne i civilne ciljeve.

Upotrebljena je municija kalibra 30 milimetara. Ispaljivana je uglavnom iz aviona tipa “A-10″, kao i krstarećih raketa “tomahavk”. Ove rakete mogu da probiju čelik debeo 57 mm.

Njihovo punjenje je radioaktivno i smatra se da sadrže uranijum 238, čija radijacija iznosi oko 3,4 Mbq. Uranijum pripada grupi toksičnih elemenata koji ulaze u drugu grupu radionukleida veoma visoke toksičnosti. Ova vrsta municije je nuklearni otpad i njegova upotreba je veoma opasna po zdravlje.

Upotreba ove municije ima užasne posledice po stanovništvo jer pored telesnih povreda prouzrokuje radiološku kontaminaciju. Ta kontaminacija ima toksične i radijacijske posledice koje uzrokuju kancer”, piše u Kanteovom koji je tokom maja 1999. godine upućenom Generalnom direktoru UNEP-a Klausu Topferu.

Kante dalje navodi: “Prilikom upotrebe (eksplozije) oružja sa osiromašenim uranijumom nastaje uranijumski oksid (U308 i UO2) kao i, između ostalog, veoma reaktivni gasovi radijum i radon. Oksidne čestice su širine između 0,5 i 5 mikrona i vetar može da ih raznosi na udaljenost od više stotina kilometara.

Pošto u regionu Jugoslavije najčešće duvaju severnozapadni vetrovi, to praktično znači da zagađenje ide od Jugoslavije ka Mađarskoj, Nemačkoj, Hrvatskoj i Bosni ili ka Albaniji, Bivšoj Jugoslovenskoj Republici Makedoniji i Grčkoj”.

Švajcarci plaćali za ćutanje

Robert Parsons kaže da mu je jedan neposredno upućeni diplomatski izvor preneo da je u julu 1999. jedna grupa švajcarskih naučnika došla do još dramatičnijih zaključaka o posledicama OU na Balkanu, nego onih koje sadrži zabranjeni izveštaj Bakari Kantea, krajem maja iste godine.

Njihovo istraživanje bilo je deo aktivnosti diplomatske grupe FOCUS koju su činili Švajcarska, Austrija, Rusija i Grčka). – Pošto je Švajcarska bila ta koja je pokrivala sve troškove, ostali članovi grupe su morali da ćute – kaže Robert Parsons.

Autor zabranjenog teksta upozorava: “Radiološka i hemijska kontaminacija “ne prave razliku” između vojnog osoblja koje upotrebljava te rakete, između ciljeva, teritorija, nevinih civila, medija, grupa koje su tamo kako bi ukazale razne vrste pomoći, niti se ta kontaminacija zaustavlja na državnim rampama, niti je vremenski ograničena. Vreme poluraspada osiromašenog uranijuma je 4,5 milijardi godina”.

Boraveći u Jugoslaviji u maju 1999. dok još traje bombardovanje, Kante je svedok ekološke katastrofe. “Ozbiljna šteta nanesena je čovekovoj okolini uništavanjem naftnih rafinerija, naftno-hemijskog kompleksa, hemijskim i fabrikama veštačkog đubriva, farmaceutskim i drugim industrijskim postrojenjima.

Već postojeće i potencijalne posledice sukoba teške su po čovekovu okolinu i pogađaju uglavnom srpski deo SR Jugoslavije. Na Balkanu bi mogli da budu u opasnosti kako stanovništvo tako i priroda. Ako zagađenje pređe jugoslovensku granicu ono bi moglo da pogodi i druge zemlje u regionu. To takođe može da zakomplikuje tragičnu situaciju izbeglica u nekim susednim zemljama”, piše on u izveštaju koji nikad zvanično nije objavljen.

“Naselja su najteže pogođena na Kosovu”, ističe Bakari Kante. On zaključuje da “su različite vrste ciljne međunarodne pomoći potrebne” kako bi se SR Jugoslavija suočila sa posledicama koje je bombardovanje nanelo kako čovekovoj okolini tako i stanovništvu.

LAŽI FUNKCIONERA UJEDINJENIH NACIJA

• Klaus Topfer, generalni direktor UNEP-a, naredio je da se od javnosti sklone saznanja o ekološkoj katastrofi u Srbiji bez presedana u evropskoj istoriji

Nezavisni američki novinar Robert Parsons otkrio je “Vestima” sakriveni izveštaj UN, koji je napisao još u maju 1999. godine Senegalac Bakari Kante, tadašnji šef misije Programa UN za životnu sredinu (UNEP), a u kome se upozorava na stravične posledice bombardovanja Srbije municijom punjenom osiromašenim uranijumom.

Robert Parsons, sa kojim smo razgovarali u sedištu UN u Ženevi, kaže da je lako pogoditi zašto je izveštaj Kantea sklonjen od javnosti po naređenju Klausa Topfera, generalnog direktora UNEP-a.

Ozračena hrana

U cenzurisanom izveštaju Bakari Kante je takođe upozorio: “Bombardovanje NATO-a dogodilo se u vreme setve poljoprivrednih kultura od životnog značaja za stanovništvo – kukuruza, suncokreta, soje, šećera, šećerne repe i povrća. Bačeni osiromašeni uranijum uticao je na kvalitet vazduha, tla, vode, što je imalo, kako dugoročno tako i kratkoročno negativne posledice po lanac ishrane”.

ISTINA SE NE MOŽE SAKRITI: Robert Parsons

– Dok je NATO na sve strane trubio o svojoj “humanitarnoj intervenciji” izveštaj o kome reč govorio je o ekološkoj katastrofi bez presedana u evropskoj istoriji – kaže Parsons. On podseća da su u maju 1999. godine predstavnici različitih organizacija UN, među kojima i UNEP, otišli u misiju u SR Jugoslaviju i da je nakon toga svaka agencija ostalima trebalo da pošalje svoj izveštaj.

– Dogodilo se nešto neobično – o izveštaju misije UNEP-a niko nije govorio. Čim je predat je izveštaj klasifikovan u UN i sklonjen od javnosti i verovatno završio u sedištu UNEP-a u Najrobiju. Nijedna od humanitarnih organizacija u Ženevi nije bila u toku događaja, pa čak n zaposleni u sedištu UNEP-a u Ženevi – tvrdi Parsons.

– Dobio sam izveštaj Bakari Kantea od mog kontakta iz UNEP-a. On mi je dao šifru za upotrebu mašine za fotokopiranje i ja sam brzo odštampao tridesetak kopija. Ženevski “Kurije” 17. juna 1999. ustupio mi je čitavu stranu i ja sam preneo sve što se nalazilo u ovom cenzurisanom tekstu – otkriva Parsons.

Pošto su pročitale članak u “Kurijeu” agencije UN koje su učestvovale u misiji u SR Jugoslaviji obraćaju se ovom novinaru umesto UN, tražeći da im pošalje čitav Kanteov izveštaj jer su od UNEP-a dobile nepotpun tekst. Zatim je organizovana konferencija za štampu na kojoj je naravno pitao Klausa Topfera, generalnog sekretara UNEP-a, zašto je Kanteov izveštaj sklonjen od javnosti.

– Topfer je odgovorio da je izveštaj objavljen i da ništa nije sakriveno od javnosti. Ja sam onda rekao da je izveštaj objavljen zato što sam ga ja objavio. “Da. I u čemu je problem?”, pitao je Topfer. Rekao sam mu da je time lišio druge agencije izveštaja Bakari Kantea iako je mandat misije UNEP-a u SR Jugoslaviji zahtevao da se taj tekst svima pošalje.

Topfer je na to odgovorio da su sve agencije dobile kopiju izveštaja. “Pa naravno da su ga dobile kad sam im ga ja poslao!”- rekao sam na šta je Topfer hladno ponovio: “Pa dobro, dobili su izveštaj – u čemu je problem?”- iznosi detalje s konferencije za štampu Robert Parsons.

Sećajući se ove neslavne epizode iz hronike Ujedinjenih nacija, Parsons dodaje da je konferencija za štampu, održana u junu 1999. u sedištu UN u Ženevi, trajala skoro sat vremena i da je Topfer napustio salu mokar od znoja.

Bačeno 9,45 tona nuklearnog otpada

Robert Parson kaže da su se već u februaru 2000. godine podaci holandske vlade u glavnim crtama podudarali sa podacima američke nevladine organizacije MTP (Military Toxic Project). MTP je naime u januaru 2000. godine tražila od vlade SAD da skine oznaku tajnosti sa dosijea o upotrebi OU na Kosovu. MTP je dobila dosije 30. januara 2000. godine i na osnovu njega, ova NVO je izračunala da je na Kosovo bačeno 9,45 tona nuklearnog otpada.

Isekli 72 stranice teksta

Prvobitnoj verziji izveštaja koji je podnela Balkanska radna grupa (BTF), u završnom poglavlju dugom 72 stranice “odsečeno” je 70 stranica. Taj deo objavljen je naknadno na Internetu ali je trebalo znati pronaći ga. Trebalo je naći sajt UNEP-a, zatim Balkan Task Force, a onda još dve odrednice da bi se došlo do tih 70 isečenih stranica koje su objavljene kao aneks. Oni koji su čitali zvanični izveštaj nisu mogli da znaju da postoji deo koji nedostaje i koji je u aneksu – objašnjava Robert Parsons.

– Misleći da ga ne čujem i ne razumem rekao je na nemačkom svom saradniku: “Ali oni mi ne veruju.” Uzvratio sam na nemačkom: “Naravno da vam ne verujem. Lažete!” – dodaje američki novinar.

Parsonsov tekst objavljen u ženevskom “Kurijeu” očigledno je iznervirao generalnog direktora UNEP-a Klausa Topfera, ali većih posledica nije bilo. Izveštaj Bakari Kantea u celini je cenzurisan i nikada se nije pojavio na zvaničnoj internet prezentaciji UN kao da nije ni postojao.

UNEP je zatim u jesen 1999. godine osnovao Balkansku radnu grupu – BTF (Balkans Task Force) čiji je zadatak bio da izradi “definitivni izveštaj” o ekološkim posledicama bombardovanja. Na čelo ove grupe imenovan je Peka Havisto, bivši finski ministar ekologije. Robert Parsons kaže da su i u slučaju ovog drugog izveštaja radile cenzorske makaze. – Ovaj drugi izveštaj takođe je prepravljao Robert Bise (Robert Bišet), portparol i desna ruka Klausa Topfera, generalnog direktora UNEP-a – tvrdi Robert Parsons.

DECA SE IGRALA NA OZRAČENIM TENKOVIMA

• Da bi minimizirali nalaze o posledicama koje donosi bačeni uranijum na Srbiju, dozvoljen pristup pogođenim mestima

Robert Parsons, američki novinar, imao je brojne neprijatnosti zbog obelodanjivanja izveštaja UN, koji je sakriven od javnosti, a u kome se iznose nepobitne činjenice o stravičnim posledicama bombardovanja Srbije municijom punjenom osiromašenim uranijumom.

NA LISTI ZATROVANIH GRADOVA: Novi Sad tokom bombardovanja

8. oktobra 1999. došao u sedište Balkanske radne grupe (BTF), koja je imala zadatak da napravi definitivan izveštaj o ekološkim posledicama bombardovanja. Poslu ove grupe prethodila su šokantna saznanja Senegalca Bakari Kantea do kojih je došao Parsons i objavio ih u švajcarskom listu “Kurije”.

On je tog 8. oktobra došao u palatu UN u Ženevi kako bi dobio kopiju izveštaja Balkanske radne grupe pre objavljivanja. Lično ga je u hodniku dočekao Robert Bise, portparol i “desna ruka” Klausa Topfera, generalnog direktora UNEP-a (Programa UN za zaštitu životne okoline), čije su makaze debelo cenzurisale ovaj izveštaj. Bise je tom prilikom Parsonsu zabranio svaki kontakt sa ekipom Peka Havista, koji je bio na čelu Balkanske radne grupe.

Napisan u stilu “da, ali…”, ovaj zvanični izveštaj UNEP-a sadrži sasvim suprotne zaključke od onih koji se mogu pročitati u “zabranjenom” Kanteovom izveštaju.

“Naši nalazi govore da sukob na Kosovu nije izazvao ekološku katastrofu koja je pogodila oblast Balkana. Ipak, detektovano zagađenje je na nekim odredištima ozbiljno i moglo bi da ugrozi ljudsko zdravlje”. Navode se Pančevo, Kragujevac, Novi Sad i Bor kao mesta u kojima je utvrđeno zagađenje zbog bombradovanja, ali se naglašava da je deo tog zagađenja nastao “pre bombardovanja” zbog dugoročnih propusta u skladištenju opasnih otpadaka.

Još se kaže da je “u zagađenim oblastima neophodno preduzeti mere zaštite okoline i čišćenje kako bi se izbegle štetne posledice po ljudsko zdravlje, kao i dugoročne štete u životnoj sredini”. Vrhunac konfuzije je preporuka da treba onemogućiti prilaz kontaminiranim mestima posle koje se navodi da kontaminirana mesta nisu mogla da budu identifikovana.

Pri tom, misija UNEP-a nije sa terena donela nijedan uzorak tla ili prašine sa tenkova JNA na kojima su se sudeći prema fotografijama zapadnih agencija deca slobodno igrala.

SMRT PO SRBIJI SEJALI “TEHNIČKOM GREŠKOM”

• Tek posle velikog pritiska javnosti Amerikanci priznali da je municija punjena “prljavim” uranijumom, najopasnijim po ljude i okolinu

Kad je došao na čelo Balkanske radne grupe (BTF), koja je imala zadatak da napravi novi izveštaj o posledicama bombardovanja Srbije osiromašenim uranijumom tokom 1999.

ZNAO ČIME SU PUNJENE BOMBE: Srbija je bombardovana u vreme dok je Bil Klinton bio u Beloj kući

Te godine, Peka Haavisto je doveo još dva Finca, Henrika Slotea i Pasia Rinea.

– Bila je to zaista izvanredna ekipa koja je shvatila suštinu situacije u kojoj se našla, a koja može da se svede na sledeće: dok su oni želeli da objave istinu, NATO je hteo da je sakrije. Kad god su pokušali nešto da istraže, našli su na meti NATO-a. UNEP je dakle bio pod vojnim pritiscima.

Haavisto i njegovi saradnici razmišljali su na sledeći način: “Ukoliko pokušamo da uradimo posao kako treba, bićemo smenjeni i istraživanje će biti zaustavljeno. Bolje je onda da uradimo nešto, da otkrijemo bar deo istine” – objašnjava Parsons.

Zahvaljujući takvom načinu rada Haavistove ekipe, upravo je Balkanska radna grupa u okviru UNEP-a bila ta koja je 16. februara 2001. uzbunila svetsku javnost objavivši da je na Kosovo bačen “prljavi” uranijum.

Tada je saopšteno da je analiza 340 uzoraka tla, vode itd. pokazala prisustvo transuranijumskih elemenata kao U-236 i tragove plutonijuma i fisionog procesa. Prisustvo plutonijuma potvrdile su dve laboratorije – Švedski institut za radiološku zaštitu i Švajcarska laboratorija AC-Speiz.

Ne mogavši da porekne prisustvo visokotoksičnog plutonijuma, Klaus Topfer, generalni direktor UNEP-a, pokušao je da umiri javnost dobivši naučno “pokriće” za svoje tvrdnje od švajcarske laboratorije AC -Speitz.

“Prema oceni švajcarske laboratorije AC-Speiz ovi najnoviji nalazi o sastavu osiromašenog uranijuma predstavljaju nebitne promene kad je reč o proceni radiološke situacije i ne treba da budu razlog za uzbunjivanje”, napisao je Topfer u zvaničnom saopštenju UNEP-a od 16. februara 2000. godine.

(Nataša Jokić, Strazbur, dopisnik frankfurtskih „Vesti“)
milojep milojep 11:51 29.09.2016

Re: isto to, samo malo drugacije

angie01


Kriju i lažiraju izveštaje čak i kad su Srbi u pitanju (crni humor) a neće zbog aviona palog u zapadnoj evropi! Pa tamo bi plaćali desetine milijardi odštete da je izveštaj pokazao bilo šta.
krkar krkar 12:04 29.09.2016

Re: isto to, samo malo drugacije

angie01
ZABRANJENI TEKST ŠEFA MISIJE UN IZ 1999. O STRAVIČNIM POSLEDICAMA BOMBARDOVANJA SRBIJE
24. februara 2014. 21:05 · 20 komentara
Share
365

Bombardovanje
Šokantan tekst Senegalca Bakari Kantea, šefa misije programa UN iz 1999. o stravičnim posledicama bombardovanja Srbije nikada nije objavljen.



Kakva teška gomila gluposti!

Principijelna Ćurka, Statistička Bakica i Miloje, napred! Juriiiiiš!
krkar krkar 12:09 29.09.2016

SeverNozapadno na sve strane

Pošto u regionu Jugoslavije najčešće duvaju severnozapadni vetrovi, to praktično znači da zagađenje ide od Jugoslavije ka Mađarskoj, Nemačkoj, Hrvatskoj i Bosni ili ka Albaniji, Bivšoj Jugoslovenskoj Republici Makedoniji i Grčkoj”.


Pod pretpostavkom da je "Jugoslavija" ona rahmetli lažna SCG, onda ti severNozapadni vetrovi duvaju na sve strane osim prema Rumuniji i Bugarskoj.

Posebni vetrovi koji se javljaju u slučaju nuklearnog zagađenja duvaju direktno iz Srbije u Nemačku.

Pa vi stvarno zaslužujete da budete pacijenti kakvi jeste!
angie01 angie01 12:26 29.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

Pa vi stvarno zaslužujete da budete pacijenti kakvi jeste!


vidi Krki, nema razloga da se zestis, postavila sam tekst sa drugacijim objasnjenjem iste teme, koji je tvoja koleginica pisala za nemacke Vesti,
u kome je iznela podatke istrazivanja koji su dali oprecno misljenje ovom koje si izneo ti, jednako se oslanjajuci na strucnost i misljenje nekog drugog autoriteta.

ja licno, niti sam lekar, niti bilo sta znam o oruzju, nuklearnoj fizici, sem nekih uobicajenih stvari i ne mogu sa sigurnoscu da sudim u odnosu ni na jedan tekst na tu temu,

ono sto na zalost znam, prvo iz statistickih podataka koji su dostupni- da se broj obolelih od kancera kod nas drasticno povecao,...drugo, evo, meni su od te bolesti umrili prijatelji mog godista, brzovoznom smrcu, a iz vedra neba,....sto se ne secam da se bas desavalo prijateljima mojih roditelja, niti njihovih u takvom broju, a ne moze se reci da oni nisu prolazili kroz teske periode stresa, nemastine, gladi, rata,....

dozivljavam da razmenjujemo razlicite stavove na temu, sa pokusajem da neke stvari razjasnimo, nista vise od toga.



maksa83 maksa83 12:52 29.09.2016

Re: isto to, samo malo drugacije

Principijelna Ćurka, Statistička Bakica i Miloje, napred! Juriiiiiš!

Kad se jednog dana budu brojali "holocaust denieri" ja znam u kojoj bih gomili da budem.

Stoga:

angie01 angie01 12:52 29.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

milojep milojep 13:06 29.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

angie01
uzrocnici porasta obolelih od raka


Sa linka:

Slobodan Čikarić, predsednik Društva Srbije za borbu protiv raka, kaže da veruje da je porastu broja novoobolelih, između ostalog, doprinelo i korišćenje NATO bombi sa osiromašenim uranijumom 1999. u Srbiji.

Čikarić tvrdi da je, na osnovu svog proučavanja stope incidencije i mortaliteta, zabeležio da je u poslednjih desetak godina za 110 odsto porastao broj obolelih od leukemija i limfoma, a da je broj umrlih od tih bolesti veći za čak 180 odsto, što tumači kao jedan od ključnih podataka.

„To je u skladu sa teorijom koja kaže da kancerogeni agens deluje danas a da se kroz pet do deset godina kao posledica kod ljudi pojavljuju maligne leukemije i limfomi. A kod nas su se ove bolesti u velikom broju pojavile sedam i po godina posle bombardovanja. Dakle, to je prosečni latentni period i taj rast je ostao do danas. To nije slučajno jer je moralo nešto da se desi da bi se masovno pojavilo povećanje tih bolesti. A to je bilo jedino moguće ako je životni milje Srbije posut prašinom radioaktivnog uranijuma.“


E sad tog Čikarića izgleda da je za predsednika progurao ruski lobi! A mi čekasmo Radovanovića da nam otvori oči (doduše nije oftamolog ali biće da epidemiolozi i to znaju)
krkar krkar 14:17 29.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

postavila sam tekst sa drugacijim objasnjenjem iste teme


Ovo je objašnjenje bilo čega koliko sam i ja primabalerina Boljšoja!
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:16 30.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

angie01
vidi Krki, nema razloga da se zestis, postavila sam tekst sa drugacijim objasnjenjem iste teme, koji je tvoja koleginica pisala za nemacke Vesti,
u kome je iznela podatke istrazivanja koji su dali oprecno misljenje ovom koje si izneo ti, jednako se oslanjajuci na strucnost i misljenje nekog drugog autoriteta.

ja licno, niti sam lekar, niti bilo sta znam o oruzju, nuklearnoj fizici, sem nekih uobicajenih stvari i ne mogu sa sigurnoscu da sudim u odnosu ni na jedan tekst na tu temu,

ono sto na zalost znam, prvo iz statistickih podataka koji su dostupni- da se broj obolelih od kancera kod nas drasticno povecao,...drugo, evo, meni su od te bolesti umrili prijatelji mog godista, brzovoznom smrcu, a iz vedra neba,....sto se ne secam da se bas desavalo prijateljima mojih roditelja, niti njihovih u takvom broju, a ne moze se reci da oni nisu prolazili kroz teske periode stresa, nemastine, gladi, rata,....

dozivljavam da razmenjujemo razlicite stavove na temu, sa pokusajem da neke stvari razjasnimo, nista vise od toga.


Очигледно је да је већини тешко да овом питању приступи отвореног ума.

Ти си одлично демонстрирала да су мишљења подељена у оквиру струке, а ни ја овде немам друге амбиције, шта год да се некоме учинило.

Све што сам цитирала и линковала су озбиљни извори који показују да има оних који се баве овом проблематиком, а који се вероватно не би потписали испод оних десет тачака.

Зашто о овоме не може да се дискутује?

Можда је најсажетији одговор на Пилџеровом сајту у чланку у коме се говори о истакнутим новинарима, водећим светским медијима и како су својим извештавањем заобилазили и потискивали истину о ратовању у Ираку.

If you want to know the truth about Iraq, join the millions who have given up on the silences of the mainstream media
28 November 2005

The Indian writer Vandana Shiva has called for an "insurrection of subjugated knowledge". The insurrection is well under way. In trying to make sense of a dangerous world, millions of people are turning away from the conventional sources of news and information and to the world wide web, convinced that mainstream journalism is the voice of rampant power.

The great scandal of Iraq has accelerated this. In the United States, several senior broadcasters have confessed that had they challenged and exposed the lies told about Iraq's weapons of mass destruction, instead of amplifying and justifying them, the invasion might not have happened.

Such honesty has yet to cross the Atlantic. Since it was founded in 1922, the BBC has served to protect every British establishment during war and civil unrest. "We" never traduce and never commit great crimes. So the omission of shocking events in Iraq - the destruction of cities, the slaughter of innocent people and the farce of a puppet government - is routinely applied.

A study by the Cardiff School of Journalism found that 90 per cent of the BBC's references to Saddam Hussein's WMDs suggested he possessed them and that "spin from the British and US governments was successful in framing the coverage". The same "spin" has ensured, until now, that the use of banned weapons by the Americans and British in Iraq has been suppressed as news.

An admission by the US State Department on 10 November that its forces had used white phosphorus in Fallujah followed "rumours on the internet", according to the BBC's Newsnight.

There were no rumours. There was first-class investigative work that ought to shame well-paid journalists. Mark Kraft of (http://
insomnia.livejournal.com) found the evidence in the March-April 2005 issue of Field Artillery magazine and other sources. He was supported by the work of the film-maker Gabriele Zamparini, founder of the excellent site (thecatsdream.com).

Last May, David Edwards and David Cromwell of (medialens.org) posted a revealing correspondence with Helen Boaden, the BBC's director of news. They had asked her why the BBC had remained silent on known atrocities committed by the Americans in Fallujah. She replied, "Our correspondent in Fallujah at the time [of the US attack], Paul Wood, did not report any of these things because he did not see any of these things." It is a statement to savour. Wood was "embedded" with the Americans. He interviewed none of the victims of US atrocities, nor un-embedded journalists. He not only missed the Americans' use of white phosphorus, which they now admit, he reported nothing of the use, in Fallujah, of another banned weapon, napalm. Thus, BBC viewers were unaware of the fine words of Colonel James Alles, commander of the US Marine Air Group XI. "We napalmed both those [bridge] approaches," he said. "Unfortunately, there were people there . . . you could see them in the cockpit video . . . It's no great way to die. The generals love napalm. It has a big psychological effect."

Once the unacknowledged work of Kraft and Zamparini had appeared in the Guardian and Independent and forced the Americans to come clean about white phosphorus, Wood was on Newsnight describing their admission as "a public relations disaster for the US". This echoed Menzies Campbell of the Liberal Democrats, perhaps the most quoted politician since Gladstone, who said: "The use of this weapon may technically have been legal, but its effects are such that it will hand a propaganda victory to the insurgency."

The BBC and most of the political and media establishment invariably cast such a horror as a public relations problem while minimising the crushing of a city the size of Leeds, the killing and maiming of countless men, women and children, the expulsion of thousands and the denial of medical supplies, food and water - a major war crime. The evidence is voluminous, provided by refugees, doctors, human rights groups and a few courageous foreigners whose work appears only on the internet. In April last year, Jo Wilding, a young British law student, filed a series of extraordinary eyewitness reports from inside the city. So fine are they, I have included one of her pieces in an anthology of the best investigative journalism. Her film, A Letter to the Prime Minister, made inside Fallujah with Julia Guest, has not been shown on British television. In addition, Dahr Jamail, an independent Lebanese-American journalist who has produced some of the best front-line reporting I have read, described all the "things" the BBC failed to "see". His interviews with doctors, local officials and families are on the internet, together with the work of those who have exposed the widespread use of uranium-tipped shells, another banned weapon, and cluster bombs, which Campbell would say are "technically legal". Try these websites: dahrjamailiraq.com, zmag.org, antiwar.com, truthout.com, indymedia.org.uk, informationclearinghouse.info, counterpunch.org, voicesuk.org. There are many more.

"Each word," wrote Jean-Paul Sartre, "has an echo. So does each silence."
NNN NNN 12:45 30.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

ja primabalerina

angie01 angie01 17:18 30.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

ovo je najcakanija balerina evr!
krkar krkar 18:34 30.09.2016

Re: SeverNozapadno na sve strane

ovo je najcakanija balerina evr!


Ovako smo se moju kum, tri drugara i ja pojavili na maskembalu jednom. Sa ženama od kojih je jedna (ne moja) stvarno balerina a ostale su po izgledu vrlo blizu, obučenima u nojeve.

Pa smo još naučili i koreografiju.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana