B92 Blog    Članovi    Milan M. Ćirković    "Ako vas uništimo, ništa ne gubimo..."

Milan M. Ćirković
04:02
SRE
02
APR

"Ako vas uništimo, ništa ne gubimo..."

Dith Pran
Dith Pran
Pre par dana (30. III 2008) svetske - ali ne i srpske, naravno - medije obišla je vest da je od raka gušterače umro Dith Pran, u 66. godini godini života. Pran je bio kambodžanski novinar koji je na osnovu sopstvenog jezivog iskustva skovao izraz "polja smrti" i čija je priča - sa znatnoumanjenom dramatizacijom - postala poznata kroz istoimeni slavni film Rolanda Džofa iz 1984. Nakon tri godine u konc-logorima Crvenih Kmera, Pran je 1979. godine pobegao, prešavši pešice više od stotinu kilometara kroz nepristupačan teren usred ratnog haosa do tajlandske granice. Od tada pa do svog fizičkog odlaska pre par dana, Pran je bio neumorni borac za prava žrtava, glas protiv konformizma i zaborava o jednom od najvećih i najužasnijih masovnih zločina u istoriji čovečanstva. Bio je skroman čovek i istinski borac za ljudska prava kakvih je malo u svetu. Osećam potrebu da makar ovom improvizovanom beleškom nadoknadim tu medijsku prazninu, kojoj je odoleo jedino B92 sa kratkom vesti koju možete naći ovde i još par domaćih blogova kojima treba odati priznanje.

Ostale srpske medije i njihove perjanice valja da bude sramota i to ne samo uobičajena sramota kao kad se uzgred u 35. minutu informativnih emisija ili na 6. strani novina pomene da je cunami u Indoneziji odneo par stotina hiljada života, dok sa druge strane sve pršti od moralno i intelektualno ponižavajućih vesti i naslova tipa "ministar X dao izjavu u bazenu" ili "stranački vođa Y tuži Z za duševni bol". Ne, ova sramota je posebno velika zbog toga što su srpski mediji ipak bar donekle naslednici medija one Jugoslavije, dakle SFRJ, zemlje čija jedna od neprolaznih sramota jeste podrška koju je pružala kambodžanskim monstrumima i to ne samo ekonomska i politička, već i medijska. Ekipa tadašnje RTB bila je prva televizijska ekipa, na primer, kojoj je dozvoljeno da uđe u napušteni višemilionski Pnom Pen i snimi zastrašujuće prizore spaljenih automobila, divljih pasa lutalica i poneke lobanje "narodnog neprijatelja" istaknute na balkonima napuštenih višespratnica. (Da još bednije stvari, poput organizovanja demonstracija u Beogradu u znak podrške kmerskim zlikovcima i protesta zbog vijetnamske intervencije, ili glasanja jugoslovenskog ambasadora u UN da se zlikovcima omogući da iz duboke džungle u koju su ih saterali Vijetnamci zadrže svoju stolicu u UN, ne pominjem.) Uzgred, podsećanje na strahote režima crvenih Kmera je još jedna vrlo grafička ilustracija u kojoj meri je mešavina dve totalitarne laži još malignija od svake od njih pojedinačno; gle čuda, i u Kambodži su bili u pitanju komunizam i nacionalizam. Dakle, par reči o Dithu Pranu, istinskom borcu za ljudska prava i, zašto i to ne reći, istinskom patrioti.

Pran se rodio 1942. godine u Ankor Vatu, legendarnom gradu drevne kmerske civilizacije i jednom od najvećih duhovnih središta budizma, te verovatno najhumanije svetske religijske tradicije. Čitavog života bio je duboko pobožni budista, što mu je po sopstvenim rečima, jedino i omogućilo da preživi neljudske uslove "polja smrti". Kao mladić radio je kao turistički vodič, gde je i naučio više stranih jezika, uključujući francuski i engleski, sve do izbijanja građanskog rata u Kambodži 1972-75. Tada je prešao u novinare, sprijateljio se sa Sidnijem Čenbergom, dopisnikom Njujork Tajmsa, kome je omogućio pristup mnogim mestima u unutrašnjosti Kambodže, što je doprinelo da se obelodani istina o zloglasnom Niksonovom tajnom bombardovanju Kambodže, koje je značajno osnažilo maoističku gerilu već tada poznatu pod nazivom Crvenih Kmera.

12. aprila 1975. godine trupe Crvenih Kmera ušle su u Pnom Pen, nakon čega je nastupila orgija uništavanja gotovo bez presedana u istoriji čovečanstva, a u 20. veku pogotovo. Ludaci sa crvenim marama omotanom oko praznih glava su uništili sve automobile i bicikle na koje su naišli, zajedno sa vozačima, ako su imali nesreću da se tu zadese. Sve ambasade, osim francuske (koja je pretvorena u sabirni centar za one strance koji su izbegli direktnu likvidaciju), bile su opljačkane i zapaljene, a posebno brutalno je (pucnjima iz ručnih bacača) srušena sovjetska ambasada, koja je percipirana od strane rukovodstva Crvenih Kmera kao saveznik mrskih Vijetnamaca. Gotovo odmah po ulasku u grad, naređeno je da se sve stanovištvo mora iseliti na pirinčana polja u unutrašnjosti. Tokom tog egzodusa (za koji nikakva logistička podrška nije bila obezbeđena) nestalo je najmanje stotinu hiljada ljudi. Ista sudbina zadesila je i ostale kambodžanske gradove.

"drug Broj 1"
"drug Broj 1"

Čenberg i Pran su profesionalno pratili, zajedno sa malim brojem ludački hrabrih izveštača, ova jeziva dešavanja. U sceni koja je doslovno preneta u Džofovom filmu, Pran je brzim govorom uspeo da ubedi zombije sa crvenim krpama oko glava da su Čenberg i nekolicina kolega u stvari francuski novinari koji veličaju "pobedu revolucije" i tako im spase život. Kmeri su od svih stranaca, osim Kineza i Jugoslovena, imali kakvo-takvo poštovanje još jedino za Francuze, delom zbog njihovog "ugleda" brutalnih kolonizatora u Vijetnamu - što je odmah proizvodilo pozitivne vibracije kod kmerskih vođa - a delom verovatno i zbog ličnih simpatija Druga Broj 1, Salotha Sara, poznatog pod partijskim pseudonimom Pol Pot, prema Francuskoj, zemlji u kojoj se prvi put upoznao sa marksističkom doktrinom koju je potom tako uspešno i kreativno primenjivao u praksi. (Naravno, ne treba zaboraviti ni njegovo učešće na radnim akcijama u tadašnjoj FNRJ; možda je i tu, kao mlad međunarodni komunista, došao na pokoju plodotvornu ideju kako da genocid nad sopstvenim narodom učini još efikasnijim.) Nakon što su se izvukli, svi su požurili u francusku ambasadu iz koje su uskoro svi strani novinari, pa i Čenberg, kamionima proterani do tajlandske granice. Pran nije smeo da napusti zemlju i pretvarajući se da je bio taksi vozač u Pnom Penu, otišao je u svoje rodno mesto, odakle je upućen u jedan od logora za "dobrovoljni" rad, u kome je proveo naredne više od dve godine, u uslovima rada od preko 16 sati na pirinčanim poljima, izgladnjavanja i obavezne indoktrinacije (čitaj: ispiranja mozga).

Brutalnost kmerske vladavine nadmašila je čak i najluđe fantazije iz žanra horora. Čitava sela i gradići su bili anihilirani preko noći. Zvanično je proklamovana nulta godina i obrisana čitava prethodna istorija pre uspostavljanja komunističkog društva. Prostrane oblasti zemlje bile su proglašene za klasno i nacionalno sumnjive (zato što su se, u okviru maloumne ideologije, Vijetnamci i stranci identifikovali sa urbanom populacijom). Ukinute su škole, bolnice, novac, sudstvo (osim prekog partijskog suda), mediji (osim državnog Radio Pnom Pena, a čak se ni on nije emitovao iz samog grada), crkve svih konfesija, sve vrste privatne svojine (osim, naravno, za visoke funkcionere partije). Porodice su bile namerno razbijene, a njihovi članovi poslati u logore za "dobrovoljni" rad na suprotnim krajevima zemlje.

Sudbina "novih ljudi"
Sudbina "novih ljudi"
Nacionalne i verske manjine su istrebljivane bez trenutka oklevanja. Odnos Kmera prema „novim ljudima" (u žargonu evropskog, pa i jugo-komunizma „narodnim neprijateljima"), kako su zajedno nazivani građanstvo, intelektualci, budistički vernici, Čam (muslimanska manjina), Lao, Vijetnamci i druge manjine, najbolje odslikava legendarna replika jednog od partijskih oficira grupi žena i dece koja ga je na putu u provinciji Kampong Čam molila da ih poštedi: "Ako vas uništimo, ništa ne gubimo; ako vas poštedimo, ništa ne dobijamo." 15-godišnja devojčica koja je slučajno preživela masakr i zapamtila ove reči docnije je postala istaknuti borac za ljudska prava i glas potlačenih, a stravična rečenica je postala naslov jedne od najpoznatijih knjiga o kambodžanskom genocidu. Pri kraju kmerske vladavine, kada je rat sa Vijetnamom - koji su Crveni Kmeri u svom ludilu isprovocirali spaljivanjem sela na vijetnamskoj strani - postao neizbežan, zvanični Radio Pnom Pen je objavio poruku jednog od najviših partijskih funkcionera da je zadatak svakog vojno sposobnog Kambodžanca da ubije tačno trideset Vijetnamaca, pošto bi se na taj način čitava delta Mekonga oslobodila od "revizionističke gamadi". Čak i kineski komunisti, ljudi koji su na rukama imali krv desetina miliona, bili su u najmanju ruku zbunjeni dešavanjima u svojoj banana-republici; ostareli Maov glavni doglavnik, Ču En Laj je, prilikom posete Pola Pota i Kije Sampana Kini, upozorio svoje goste da ne pokušavaju da izgrade komunizam "u jednom koraku", na šta su ovi samo sa smeškom uzvratili "Videćete, videćete".
Plakat za Džofov film
Plakat za Džofov film

Pran je nakon gotovo tri godine iscrpljujućih patnji i muka na poljima smrti uspeo da početkom 1979. godine pobegne. U tome mu je pomogao haos koji se intenzivirao nakon vijetnamske invazije, kad su Kmeri u povlačenju uništavali sve tragove svojih zločina, a ni vijetnamska vojska nije bila sklona nežnosti u zemlji koja je već počinila tolike zločine protiv Vijetnamaca i bila indoktrinirana u patološkoj mržnji prema susedima. Nakon odiseje kroz močvare i džungle zapadne Kambodže i kroz vrtlog rata, ovaj hrabri čovek je uspeo da pobegne i dokopa se jednog od izbegličkih logora koji je međunarodni Crveni krst postavio na tajlandskoj granici (i gde je rad bio sam po sebi hrabrost, jer je kmerska gerila uništavala i pljačkala humanitarne konvoje bez mnogo dileme). Zahvaljujući Čenbergovim naporima, njegovo ime je bilo poznato, i on je uspeo da se spoji sa svojom porodicom koja je evakuisana iz zemlje pre pada Pnom Pena. Tj. sa ženom i decom - njegov otac umro je od gladi nakon pada Pnom Pena, dok su trojica njegove braće bili brutalno ubijeni u "godini nultoj" i njihovi leševi ostavljeni da trunu na pirinčanim poljima.

Sve u svemu, u cilju "izgradnje savršeno pravednog komunističkog društva" (Pol Pot) ubijeno je što direktnim likvidacijama, što sistematskim izgladnjavanjem i iscrpljivanjem surovim radom, između 1,2 i 1,7 milion ljudi, pri čemu je najpouzdanija procena od 1,4 miliona koju na osnovu uzorka masovnih grobnica daje Amnesty International i analitičari poput Bena Kiernana i Jejlskog projekta istraživanja kambodžanskog genocida. Savremene vlade Kambodže rade, u sklopu projekta memorijalnih kompleksa "polja smrti" teže da poimenice saznaju sve žrtve, što je projekat koji će, kako stvari stoje, još veoma dugo potrajati. Bizarno je da je jedan od najviših funkcionera zločinačkog režima, Kije Sampan, dugogodišnji zamenik Pol Pota, javno priznao odgovornost za "samo" milion (!?) žrtava Revolucije. Broj izbeglica je takođe dostigao sedam cifara, a društvo je efektivno vraćeno u nivo prvobitne zajednice (nije se ona za džabe u starim udžbenicima i kod nas nazivala "prvobitnim komunizmom").

Slike nestalih u muzeju genocida
Slike nestalih u muzeju genocida
Konačno, nakon svrgavanja tog monstruoznog režima od strane vijetnamske vojske 1979. godine (pošto su ludaci potisnuti u džunglu iz koje su i dospeli), pro-vijetnamska vlada Hun Sena je otpočela, doduše veoma lagano, sa normalizacijom stanja u zemlji. Ovo se ubrzalo nakon konačnog povlačenja vijetnamskih trupa 1991. godine i njihovom zamenom mirotvorcima UN koji su se pokazali prilično efikasnim u obnovi društva. Pol Pot je umro u džungli 1998, nakon što je prethodno naredio još jednu krvavu čistku među pripadnicima sopstvene, do tada veoma proređene gerile. Preostali šefovi krvavog terora, Kije Sampan, Ijen Sari i Ta Mok su se ili dobrovoljno predali ili bili uhapšeni od strane legitimnih kambodžanskih vlasti. Nažalost, uprkos višestrukim pokušajima nijedan od njih nije do danas pravosnažno osuđen za "auto-genocid", kako monstruozna dešavanja 1975-79. naziva prof. Vojin Dimitrijević u svojoj odličnoj knjizi Strahovlada. Nažalost, još jednom se potvrdila otužna istina da je neke vrste zlikovaca lakše osuditi nego druge. Ubica koji je provalio u stan i pobio porodicu završiće relativno brzo ili na vešalima ili u zatvoru; oni koji su ubili milione ljudi u ime "komunističkog raja" imaju dobre šanse da umru u krevetu (ne samo kmerski zlikovci, već isto tako i kineski, sovjetski, korejski šefovi terora, da razne Honekere, Markuse Volfove, Kadare, Dolance, Rankoviće i ostale sitnije klonove ne pominjem).
Sudbina ljudi sa prethodne slike
Sudbina ljudi sa prethodne slike

Dith Pran nije prestajao sa širenjem istine i naporima da se rasvetle svi detalji užasnog zločina počinjenog nad njegovim narodom, pisanjem knjiga i članka, držanjem predavanja, neumornim lobiranjem. Ponešto o Dithu Pranu i njegovim naporima može se naći na njegovom sajtu http://www.dithpran.org/, kao i na jednom nezavisnom i odličnom blogu http://polpotcambodia.blogspot.com/. Kao borac za ljudska prava bio je i istinski patriota u najpozitivnijem smislu - da je bilo više takvih ljudi, totalitarni 20. vek ne bi bio u toj meri mračan, a svet bi bio znatno lepše mesto za život.

Atačmenti
2536.jpg 30.56 KB image/jpeg
fields.2535.jpg 49.91 KB image/jpeg
ka092-700.2534.jpg 72.47 KB image/jpeg
pol-pot2.2533.jpg 55.8 KB image/jpeg
Silent-fields.2532.jpg 59.05 KB image/jpeg
37327007.2531.jpg 38.25 KB image/jpeg




Komentari (125)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

nsarski  04:19 02.04.2008
Preporuka: 3

Odlicna tema

#Link  Replika: 0
Milane. I iznad svega poucna.
Dith Pran moze samo da bude uzor ljudima koji se bore za prava coveka, za slobodu i ljudsko dostojanstvo. Takav covek nam samo daje nadu da je bolja buducnost ipak moguca.



I da je ovo iza njega cena ljudske ogranicenosti, zaslepljenosti i sebicnosti. Ovo jue covek koji je istinski potresen tragedijom coveka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  07:16 02.04.2008
Preporuka: 3

Milane, mali je ovaj svet za

#Link  Replika: 4
sav bol koji ti osecas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Velimir Mladenovic  07:32 02.04.2008
Preporuka: 3

Re: Milane, mali je ovaj svet za

Doctor Wu
sav bol koji ti osecas.


takvo mu je bilo zanimanje, nazalost...zaista dobar tekst i hrabar covek
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
schweppes  07:50 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milane, mali je ovaj svet za

Doctor Wu
Milane, mali je ovaj svet za sav bol koji ti osecas.

I suviše jednostavan za mudrost tebi prirodjenu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  08:11 02.04.2008
Preporuka: 1

Cambodian genocide

"Travel agents in Phnom Penh were able to give me brochures about Disneyland, the City of New York, and the casinos in Las Vegas. They didn't, however, have any information about the American Indian Genocide Museum. Travel agents in other countries might have information about Auschwitz, but October Fest seems to draw the most tourists to Germany.
Many countries have survived wars and genocides. But what if you were from a country, where the second largest tourist attraction was the genocide museum? And what if that museum was located in the original prison, where thousands of your fellow countrymen were slain? Taking it several steps further, what if every person in your country, over the age of twenty-four, was either a victim or a perpetrator of what has often been referred to as the world's only auto-genocide? And, what if victims, torturers, and executioners all lived side-by-side, in the same community? This is Cambodia."
CyberCambodia.com.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  14:22 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Milane, mali je ovaj svet za

schweppes

I suviše jednostavan za mudrost tebi prirodjenu.

A mozda da pojasnite sta ste ovime zeleli da kazete? Cini mi se da je trebalo da bude nesto uvredljivo, kao sto ste i onomad pokusali da budete uvredljivi, ali obavezno bez argumenata, na temi o Tasicu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nemanja_K  08:15 02.04.2008
Preporuka: 0

Live and Let Die

#Link  Replika: 1
Lep tekst Milane. Na zalost prica sa crvenom istorijom Kambodze nije gotova. Ova zemlja se nalazi na najozbiljnijem putu da ZABORAVI sta se desavalo 70ih. Nizak stepen obrazovanja i skolska literatura koja u par recenica pominju Polja Smrti i Pol Pot su doprineli da danasnja deca i omladina sa nevericom slusaju price o zlocinima, gladi i progonima koji su tada vladali odmahujuci rukom uz komentare o "preterivanjima matoraca". Literatura vezana za Crvene Kmere se naime tretira kao dodatno a ne obavezno stivo i to je najveci problem. Danasnja vlast u Kambodzi je tihi nastavljac politike Crvenih Kmera u meri u kojoj bi neka hipoteticka desnica to bila u Nemackoj iza WW2 (analogija Philipa Shorta pisca knjige o Polu Potu) ili Kostunica posle 10/5.

Ovo potonje pisem iz razloga sto Kambodzanski tribunal za ratne zlocine tek od skora vodi slucajeve protiv iovako ostarelih lidera Crvenih Kmera uz veliki upliv i uticaj simpatizera istih na drzavne i sudske organe. Obstrukcija slicna onoj za proces protiv Zemunaca, ubistvo Djindjica, Ibarsku, ali u jos tragicnijem obimu.

Tokom 2009 bi uz veliki pritisak trebalo da se konacno pojavi i novi revolucionarni skolski udzbenik koji bi u 11 poglavlja opisao desavanja za vreme vlade Crvenih Kmera. Pisac Khamboly Dy je na osnovu desetina hiljada dokumenata, intervjua i izvestaja pokusao da napravi nesto fitt-ovano za skolske potrebe i trenutno se radi na njegovom sredjivanju u smislu osetljivih definicija uz uzimanje u obzir tadasnjih slozenih okolnosti. Primera radi da li je Vijetnam izvrsio oslobodjenje ili agresiju na Kambodzu kao i da li se svi pripadnici Nacionalnog Ujedinjenog Fronta Kambodze mogu posmatrati kao pripadnici Kmera koji su u pocetku bili militanta frakcija ove partije?

Bilo kako bilo, izmedju 1980ih i izrazite pro-vijetnamske kampanje i 2009 i kolekcije neceg sto bi trebalo da bude osnov za dalje obrazovanje narastaja Kambodze, zjapi ogromna rupa zaborava koja nikako nije smela da se desi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  14:45 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Live and Let Die

Hvala na ovim korisnim savremenim informacijama! Odlicno se sve to uklapa u sliku, mada nisam znao detalje -- jos jednom se pokazuje koliko blog moze da bude korisna "provokacija" za sticanje boljeg uvida u stvari koje nije lako direktno saznati. Hajde da se iskreno nadamo da ce 2009. pomoci tim nesrecnim ljudima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
metanoia  08:22 02.04.2008
Preporuka: 0

Neki od "njih" su još uvek na slobodi....

#Link  Replika: 1
Svaka pohvala za ovo podsećanje i naravno preporuka. Interesantno je to što se kroz istoriju pokazalo da je ovakve zločine uvek bilo teško predvideti, i da su vesti o njima dolazile uvek neposredno od onih koji su uspeli da prežive horor poput ovog o kojem ste pisali. Obično je već tada bilo kasno da bi se ključni nalogodavci ovakvih atrociteta priveli pravdi. To se pokazalo u slučaju zločina u drugom svetskom ratu, gde su mnogi koji su bili odgovorni za njih pacovskim kanalima nestajali u zemljama Južne Amerike, ali to se dešava i danas, kada se osumnjičeni za jedan od najvećih zločina u novijoj istoriji, masakra u Srebrenici kriju najverovatnije još uvek u našoj zemlji...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  08:54 02.04.2008
Preporuka: 1

Re: Neki od "njih" su još uvek na slobodi....



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  08:45 02.04.2008
Preporuka: 0

Strašno

#Link  Replika: 4
Koje je to pomračenje uma....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  09:26 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Strašno


A Cambodian man walks past one of the many killing fields sites at a school on the outskirts of Phnom Penh Sunday, July 27, 1997.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  09:58 02.04.2008
Preporuka: 0

Normalizacija

Igrom slučaja, dobih danas internom poštom obaveštenje da je skautska organizacija Kambodže predložena za prijem u Svetsku organizaciju. Moje kolege iz Azijsko-pacifičkog regiona su odradile dobar posao na osnivanju organizacije. Ako nekoga interesuje, formalni predlog sa kratkom istorijom organizacije (na drugoj strani) možete naći OVDE.

Za decembar je planiran i nacionalni džembori (smotra).


Skauti Kambodže
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Helmut Dukadam  00:08 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Strašno

MilutinM
Koje je to pomračenje uma....

Pa nije pomračenje uma. Pomracenje društva.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  00:23 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Strašno

Pomracenje društva

Izazvano idiotskim postupcima ljudi pomračenog uma
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  09:12 02.04.2008
Preporuka: 7

Pol Pot i radne akcije u FNRJ

#Link  Replika: 34

"Naravno, ne treba zaboraviti ni njegovo učešće na radnim akcijama u tadašnjoj FNRJ; možda je i tu, kao mlad međunarodni komunista, došao na pokoju plodotvornu ideju kako da genocid nad sopstvenim narodom učini još efikasnijim."
Nije najjasnije iz teksta da li su Pol Potu u autogenocidu pomogle više radne akcije u FNRJ, ili je veću pomoć imao u
"zloglasnom Niksonovom tajnom bombardovanju Kambodže, koje je značajno osnažilo maoističku gerilu već tada poznatu pod nazivom Crvenih Kmera."

Može se postaviti pitanje i čija bi sramota trebala biti veća:
"SFRJ, zemlje čija jedna od neprolaznih sramota jeste podrška koju je pružala kambodžanskim monstrumima i to ne samo ekonomska i politička, već i medijska."
ili SAD zbog pomoći iskazanoj u tzv.tepih bombardovanju Kambodže?

Kako god: ispada da u novijoj istoriji na globu zemaljskom nema genocida i ratnih zločina za koje i mi nismo odgovorni, ako ne kao neposredni izvođači radova, ono bar posredno.
Mi i SAD, rekao bih.
Za prvo mesto i apsolutni primat borili smo se u međusobnom duelu 78 dana 1999.godine.
Milošević je iste godine proglasio pobednika, međutim mnogima ni danas nije jasno ko su ustvari najveći zločinci.
Mišljenja su i dalje podeljena.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  09:50 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

Nije najjasnije iz teksta da li su Pol Potu u autogenocidu pomogle više radne akcije u FNRJ, ili je veću pomoć imao u
"zloglasnom Niksonovom tajnom bombardovanju Kambodže, koje je značajno osnažilo maoističku gerilu već tada poznatu pod nazivom Crvenih Kmera."


Ne samo u bombardovanju, vec i u novcu i podrsci za rat protiv Vijetnama. Na kraju, kada Vijetnam oslobodi Kambodzu od "ludaka" sto rece MMĆ, onda ovi prvi gude o ljudskim pravima, a ima ko im i veruje.
Oni su gradili agrarno društvo, a ne društvo u kome vodeću ulogu radnička klasa.
Treće (sitnica, ali hajde...), Pol Pot u obraćanju nije bio drug, već brat br 1. I tako to. Slava nevinim žrtvama. Dole sa antikomunističkom manipulacijom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  14:15 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

A po kom osnovu ima antikomunisticke manipulacije, a nema antifashisticke manipulacije? I antikomunizam i antifashizam su visokomoralne osobine, s obzirom da su receni totalitarni sistemi jednostavno ZLO.

(I sitnica, ali nije sasvim tacno da crveni kmeri nisu priznavali proletere kao, bar na recima, klasu ravnopravnu sa seljastvom. Ideja agrarnog drustva bila je zapravo ideja o stapanju te dve klase, a ne o tome da proletarijat nestane. Naravno, u praksi je vecina urbanih radnika bila likvidirana, a radnici u Istocnoj zoni su bili ionako poglavito vijetnamci.)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  21:19 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

Milan M. Ćirković
A po kom osnovu ima antikomunisticke manipulacije, a nema antifashisticke manipulacije? I


A ko kaze da nema? Pa bar u Srbiji ih ima prilican broj onih koji pronalaze fasizam i tamo gde ga nema, a tamo gde ga ima, preuvelicavaju ga. I lepo zaradjuju u toj svojoj "antifasistickoj" borbi. Sta je to ako nije antifasisticka manipulacija?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  23:25 02.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

"Naravno, ne treba zaboraviti ni njegovo učešće na radnim akcijama u tadašnjoj FNRJ; možda je i tu, kao mlad međunarodni komunista, došao na pokoju plodotvornu ideju kako da genocid nad sopstvenim narodom učini još efikasnijim."



Ne samo da je ucestvovao na radnim akcijama u FNRJ nego je je izjavio da je Sve sto je naucio o politici naucio na radnim akcijama u Jugoslaviji. Osim toga on i ceo njegov centralni komitet je doktorirao u Parizu , a Brat broj 1 je doktorirao sa tezom O ekonomiji nerazvijenih.

Ja razumem gnev liberala na Pol Pota ali je zanimljivo kada predstavljate nesto sto zamisljate kao apsolutno zlo a da ne razumete i ne iznoste do kraja o cemu se tu radilo.

Naime, Pol Pot polazi od jedne sasvim zanimljive ideje kako vratiti istoriju u nultu godinu ,kako napraviti apsolutnu regresiju.
Osim toga to je ne samo regresivna revolucija nego i revolucija koja hoce da unisti porodicu i sve porodicne veze, naime to je revolucija adolescenata ciji je cilj da uniste oceve i majke i prekinu sve veze koje drze porodicu na okupu.

U cilju potpunog brisanja bilo kakvog traga roditeljstva u logorima su kmeri sparivali muskarce i zene po njihovom nahodjenju i terali ih na seksualni odnos a onda ih rasparivali.

Sto se tice iseljavanja gradova Kmeri su naravno pored svojih politickih ciljeva potpnog unistenja tehnicke civilazacije imali i vojno strateske razloge, spremali su se za totalni rat sa Vijetnamom , tako da su tu imali pravo, uspeli su da odbrane nezavisnost Kambodze.

Naravno da danas iz ove perspektive Pol Pot izgleda kao kompletni ludak ali razlozi za pojavu neke politike nisu tako jednostavni i objasnjivi time da je neko bio lud , naime nemoguce je da se nesto pojavi na svetu , da egzistira i da trijunfuje, a da nema dubokih razloga za to. Danasnje liberalno prenemaganjem oko nasilja i samo ce doci do unutrasnje granice , unutrasnje granice nasilja bez politike cije cemo efekte osetiti svi na svojoj kozi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  23:57 02.04.2008
Preporuka: 2

Zanimljiva ideja

Naime, Pol Pot polazi od jedne sasvim zanimljive ideje

Što reče onaj stari vic: komunizam je zaista bio zanimljiva ideja... samo se pitam zašto je nisu prvo testirali na životinjama...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  09:31 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Zanimljiva ideja

Što reče onaj stari vic: komunizam je zaista bio zanimljiva ideja... samo se pitam zašto je nisu prvo testirali na životinjama...



O to ste vi Vucko. Vidite kad kazete komunizam time ste vec antikomunista posto niko nikada projekte koje je politicki ostvario nije zvao komunizmom, jedino su antikomunisti sve politicke projekte od Oktobarske revolucije do Pol Pota zvali komunizmom. Pol Pot je maoista i to antistaljinisticki maosta, dakle neko ko se borio protiv americkog , sovjetskog i vijetnamskog imperijalizma.

Nadam se da vi znate sta radite sa igrama na srecu i da je to testirano prvo na zivotinjama. Osim toga ko broji zrtve neoliberalizma? On dodje kao sila gravitacije, istorijska nuznost, nesto sto je neupitno i sto vam donosi svakidasnju radost !


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  11:17 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

Virtuelni Vasilije
Milan M. Ćirković
A po kom osnovu ima antikomunisticke manipulacije, a nema antifashisticke manipulacije? I


A ko kaze da nema? Pa bar u Srbiji ih ima prilican broj onih koji
pronalaze fasizam i tamo gde ga nema, a tamo gde ga ima, preuvelicavaju
ga. I lepo zaradjuju u toj svojoj "antifasistickoj" borbi. Sta je to
ako nije antifasisticka manipulacija?

Dajte, Vasilije, opet Vi u klin... A nikad ne kazete jasno ima li ga ili nema, uvek tako svindlerski "a tamo gde ga ima", iz cega bi se moglo zakljuciti da ga ima u Zimbabveu ili na Tahitiju ili ko zna gde, a ne recimo u Novom Sadu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  11:20 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Zanimljiva ideja

b. stojanovic

O to ste vi Vucko. Vidite kad kazete komunizam time ste vec
antikomunista posto niko nikada projekte koje je politicki ostvario
nije zvao komunizmom, jedino su antikomunisti sve politicke projekte od
Oktobarske revolucije do Pol Pota zvali komunizmom. Pol Pot je maoista
i to antistaljinisticki maosta, dakle neko ko se borio protiv americkog
, sovjetskog i vijetnamskog imperijalizma.

Ma haj'te molim Vas, pa sa ovim vijetnamskim imperijalizmom ste sami sebe ucinili maksimalno smesnim. Ko jos ozbiljno moze da promislja takav nebulozni konstrukt kao sto je "vijetnamski imperijalizam"?!

A o nazivanju: vidite, vi ne verujete Lenjinu kad je sebe nazivao komunistom (nemojte da Vam citiram njegova dela, sigurno ih poznajete bolje od mene). Ali zato verujete nekom bradonji kad se nazove cetnikom, zar ne? To je ono sto ja zovem licemerje (ali sto je standarna pojava na ekstremnoj levici, takoreci deo vaseg dijalektickog materijalizma).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  12:02 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Zanimljiva ideja

Ma haj'te molim Vas, pa sa ovim vijetnamskim imperijalizmom ste sami sebe ucinili maksimalno smesnim. Ko jos ozbiljno moze da promislja takav nebulozni konstrukt kao sto je "vijetnamski imperijalizam"?!



Zanimljivo je da danas o"komunizmu" pisu ljudi koji uglavnom o tome nikad nista nisu citali , nego su citali antikomunisticku kritiku komunizma pa ne razumeju elemntarne stvari. Ja razumem vase gadjenje prema onom sto nazivate "komunizam " ali da bi nesto kritikovalo morate to nesto elementarno da poznajete.

Da li je vama smesno na primer "srpski imperijalizam"? Da , postoje mikroimperijalizmi, ako je to za vas tajna onda nije ni cudo sto ne razumete sta se desavalo u Kambodzi tog vremena. Mogu da zamislim da vam je tesko da shvatite da su i Srbija i Hrvatska imale imprijalne pretenzije prema Bosni.

Lenjin je sebe smatrao "Boljsevikom" i komunistom naravno ali pronadjite bilo gde da je rekao da je drustvo koje pravi komunisticko ili da je verovao da postoje komunisticke drzave ili bilo sta slicno.

Nazalost domaci liberali su endemski antikomunisti koji ne razumeju razliku izmedju antikomunistickog imena za leve projekte dvadesetog veka koje oni nazivaju zbirnim imenom "komunizam" i onog sto su oni zapravo bili. Vase gadjenje prema "komunizmu" je siguran znak da imate neki licni zaplet sa tim i da to nema nikakve veze sa vasim pretenzijama da pisite o politici koju niti razumete niti vas zanima.

Nazalost ne bavim se politikom, tako da mi ovo ultralevicar laska. Nazalost skromno i samokriticki mogu da kazem da sam , diskurzivni ultralevicar zatocen u telu burzuja , tragican zaplet ali je tako ili kao sto bi Mao Ce Tung genijalno rekao najgora vrsta liberala: za druge marksista za sebe liberal!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  12:52 03.04.2008
Preporuka: 1

Anti-antistaljinističkimaoista

O to ste vi Vucko. Vidite kad kazete komunizam time ste vec antikomunista posto niko nikada projekte koje je politicki ostvario nije zvao komunizmom, jedino su antikomunisti sve politicke projekte od Oktobarske revolucije do Pol Pota zvali komunizmom. Pol Pot je maoista i to antistaljinisticki maosta, dakle neko ko se borio protiv americkog , sovjetskog i vijetnamskog imperijalizma.

Nadam se da vi znate sta radite sa igrama na srecu i da je to testirano prvo na zivotinjama. Osim toga ko broji zrtve neoliberalizma? On dodje kao sila gravitacije, istorijska nuznost, nesto sto je neupitno i sto vam donosi svakidasnju radost !

Svako ko ispriča vic o komunizmu je, razume se, antikomunista. Nekad se za to išlo na Goli Otok, znam. Čuvena 'ljubičica bela od 105kg'. Nema veze što je vic bio moja sasvim blaga ironija na ekstremno nehumanu ideologiju (a i ovo je takoreći eufemizam) i neobično 'neutralnu' interpretaciju iste.

Inače, naravno da znam šta radim sa igrama na sreću - pravim softver koji omogućava/pojednostavljuje uplate/isplate, omogućava igračima da ograniče sebi koliko troše para na ovu vrstu "zabave", pomaže firmi da otkrije razne vrste prevara sa plaćanjem i izmišljenih identiteta igrača, spreči maloletne da se registruju... i tako. Internet klađenje, inače, trenutno ima bruto profitnu marginu između 6 i 8%. Glupo bacanje (u proseku) 6-8% para na 'ne baš intelektualnu' zabavu (koju inače ne praktikujem, ali je u ovoj zemlji takoreći tradicija) - ali verujem da Bilet servis uzima više za uslugu prodaje karata, da ne pominjem da maloprodajna marža na prodaju knjiga ide i do 40%. Svako bira zabavu prema svom ukusu, rekao bih, a učesnici u lancu isporuke uzimaju manje ili više usput. Ne znam baš kakve to veze ima sa masovnim ubistvima, sravnjivanjima gradova i nasilnim rastavljanjima porodica.

Ovo što se tiče neoliberalizma - trpim silu gravitacije (čak je često i krajnje korisna - za one koji ne veruju, podsetio bih na uputstvo za upotrebu WC u uslovima bestežinskog stanja, iz Klarkove "Odiseje u svemiru 2001"). To što se ja trudim da vidim u životu radost vrlo ograničeno ima veze sa gravitacijom i liberalizmom... dok god ne dođe do toga da treba neko da me ubije, rastavi od porodice i slično, vođen svojim zanimljivim idejama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  12:56 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

po kom osnovu ima antikomunisticke manipulacije, a nema antifashisticke manipulacije?


Ne razumem kakve veze ima antifašistička manipulacija sa Kambodžom? I još bolje - šta je to antifašistička manipulacija?
Spajati antikomunizam sa antifašizmom je bezočni cinizam. Jedina stvar koja povezuje fašizam sa komunizmom (kao pokretom) jeste kapitalizam. Dok komunizam teži da prevaziđe kapitalizam, fašizam ga brani. Osim toga, pravi konsekventni antikomunizam jeste - fašizam u krajnjoj instanci.
Insistiranje da su fašizam i komunizam (kako god ga vi doživljavali) isto zlo (ma, dajte) nije pljuvanje komunizma koliko abolicija fašizma. A uz to je i pogrešno.
Ujdurma sa crvenim kmerima i njihovo povezivanje sa međunarodnim radničkim i komunističkim pokretom jeste mnogo nategnuto i spada u antikomunističku manipulaciju.

(I sitnica, ali nije sasvim tacno da crveni kmeri nisu priznavali proletere kao, bar na recima, klasu ravnopravnu sa seljastvom. Ideja agrarnog drustva bila je zapravo ideja o stapanju te dve klase, a ne o tome da proletarijat nestane. Naravno, u praksi je vecina urbanih radnika bila likvidirana, a radnici u Istocnoj zoni su bili ionako poglavito vijetnamci.)


Hoćete da kažete da mož' da bidne, al' ne mora da znači. Oni su pravili agrarno društvo. Tačka. Raseljavali su gradove, vodili šovinističku politiku, kod njih nema I od internacionalizma, u suštini su bili nacionalisti. Sve to ih odvaja daleko, daleko, mnogo daleko od bilo kakve levice, a naročito komunističke i revolucionarne levice. Njihove teorije su potpuno nenaučne i iracionalne, jedino što bi moglo da ih poveže sa levicom je( vrlo široko shvaćeni) antikolonijalizam, ali i tu su omanuli, kao što vidimo iz odnosa sa U$A.

I povrh svega, oni koji su stavili tačku na ovo mučenje jesu bili Vijetnamci. O kojima ćemo, možda, u nekom od vaših sledećih blogova čitatiu kao o komunističkim zlikovcima. O tempora, o mores!
Drž'te se vi fizike, sigurnije je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  13:56 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

Svako ko ispriča vic o komunizmu je, razume se, antikomunista. Nekad se za to išlo na Goli Otok, znam


Opet antikomunistička manipulacija. Ne, na Goli se išlo ZATO što ste komunista.

Uz dužno poštovanje prema b. stojanoviću, antistaljinistički maoista je oksimoron, čisti postmodernizam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  14:14 03.04.2008
Preporuka: 1

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

Opet antikomunistička manipulacija. Ne, na Goli se išlo ZATO što ste komunista.

Sećam se emisije gde je žena objašnjavala kako je poslata na Goli Otok zato što je ispričala vic o tome kako je naša zemlja svetski prvak u hortikulturi, jer je uzgajila ljubičicu belu od 105 kila. Ako su lagali mene - i ja lažem vas.

Možda tu ima i neki antikomunista koji manipuliše, ali nisam siguran baš ko. A za termin antistaljinistički maoista - možda gospodin Stojanović može da pomogne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  14:52 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

apatrid
Uz dužno poštovanje prema b. stojanoviću, antistaljinistički maoista je oksimoron, čisti postmodernizam.



Ne , uz iskreno postovanje, maoizam je jedina antistaljinisticka politika svoga doba. Pa citava kulturna revolucija je obracun masa sa staljinizovanom partijom. Dakle nema nikakvog posmosdernizma.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  14:59 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

Svako ko ispriča vic o komunizmu je, razume se, antikomunista. Nekad se za to išlo na Goli Otok, znam



Ne, argument nije tako glasio: svako ko koristi nerefleksivno termin komunizam je antikomunista. Dakle komunizam ne postoji osim za antikomuniste. Dajte Vucko, Grucomarskista bi morao da ima uvo da cuje ovo sto mu se kaze, a ne da redukuje argiment na Svako ko isproica vic o komunizmu... Komunizam je kreacija antikomunista, bar postujte autorska prava u duhu ideologije koju opsluzujete.

Zanimljivo je kako ste osetljivi na efekte prisilnog jednoumlja a sasvim neosetljivi za efekte dobrovoljnog jednoumlja.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  15:19 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

Ne , uz iskreno postovanje, maoizam je jedina antistaljinisticka politika svoga doba. Pa citava kulturna revolucija je obracun masa sa staljinizovanom partijom. Dakle nema nikakvog posmosdernizma.


Razumem poentu, ali se ne slažem. Odnosno, mislim da (se poslužim tvojom rečenicom) termin "staljinizam" upotrebljavaš nerefleksivno, kao što vučko upotrebljava "komunizam". To je to.
Pardon, ni moje poštovanje nije dužno, već iskreno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  15:24 03.04.2008
Preporuka: 1

Senzibilizacija zaglušenih ušiju


Ne, argument nije tako glasio: svako ko koristi nerefleksivno termin komunizam je antikomunista. Dakle komunizam ne postoji osim za antikomuniste. Dajte Vucko, Grucomarskista bi morao da ima uvo da cuje ovo sto mu se kaze, a ne da redukuje argiment na Svako ko isproica vic o komunizmu... Komunizam je kreacija antikomunista, bar postujte autorska prava u duhu ideologije koju opsluzujete.

Zanimljivo je kako ste osetljivi na efekte prisilnog jednoumlja a sasvim neosetljivi za efekte dobrovoljnog jednoumlja.

Uh da, ne smemo nikako da se ogrešimo o intelektualnu svojinu - na njoj se zasniva moderno društvo. Kao čovek i Gručomarksista ne mogu to da dozvolim :P

A što se tiče osetljivosti na dobrovoljno jednoumlje - to se valjda uči - sad sam valjda u dobrom društvu, koje to dobro prepoznaje, pa će mi teže promaći (iako je ovde na blogu, čini mi se, više pitanje kako rešiti problem ušiju zaglušenih od dobrovoljnog jednoumlja) :)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  15:31 03.04.2008
Preporuka: 1

Casablanca

Odnosno, mislim da (se poslužim tvojom rečenicom) termin "staljinizam" upotrebljavaš nerefleksivno, kao što vučko upotrebljava "komunizam".

Hej, pa ovo bi mogao biti početak jednog lepog vica:

Sastali se na blogu marksista, staljinista i gručomarksista... i gručomarksista kaže: "Ovo su moji principi. Ako vam se ne sviđaju..."

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  15:49 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

Razumem poentu, ali se ne slažem. Odnosno, mislim da (se poslužim tvojom rečenicom) termin "staljinizam" upotrebljavaš nerefleksivno, kao što vučko upotrebljava "komunizam



Da moze se reci da koristim nerefloktaovano termin staljinizam - refleks titoizma . Ali postoji nesvodiva razlika staljinizma i maoizma a to je politika partije nasuprot politici masa. Maoizam izlazi iz partijske paradigme , on iskoracuje iz rezima parije - partija, dakle bez obzira da li se radi o jednopartijskom ili visepartijskom sistemu. Politika neprebrojivog mnosta je nova paradigma politike uopste.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  15:57 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

Milan M. Ćirković
A nikad ne kazete jasno ima li ga ili nema, uvek tako svindlerski "a tamo gde ga ima", iz cega bi se moglo zakljuciti da ga ima u Zimbabveu ili na Tahitiju ili ko zna gde, a ne recimo u Novom Sadu.


Da ste pazljivije procitali moju recenicu ne bi pominjali Tahiti i Zimbabve posto se ona odnosila na Srbiju. Nisam hteo da preciziram/detaljisem gde tacno u Srbiji da vam ne bih skretao temu ... hm, ili je ipak tema i Srbija (a i fasizam)?;)

Ali gle cuda, iako ja nisam precizirao vi tacno pogodiste da sam mislio na Novi Sad! Posto je izmedju nas dvojice tesko zamisliti toliki stepen slaganja (takoreci telepatsku vezu:D) onda ostaje samo da zakljucimo da u Srbiji ustvari i nema bas primera za tu pojavu. Ali onih koji neprestano o tome trube ima mnogo (neuporedivo vise nego tih fasista i "fasista" zajedno) pa sam ja onako usput hteo to da prokomentarisem ... A i u vezi tog dogadjaja u Novom Sadu su se odmah nasli neki koji su jedva docekali da tu grupu budala iskoriste za svoju politicku promociju ...

pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  16:06 03.04.2008
Preporuka: 0

Re: Senzibilizacija zaglušenih ušiju

A što se tiče osetljivosti na dobrovoljno jednoumlje - to se valjda uči - sad sam valjda u dobrom društvu, koje to dobro prepoznaje, pa će mi teže promaći (iako je ovde na blogu, čini mi se, više pitanje kako rešiti problem ušiju zaglušenih od dobrovoljnog jednoumlja) :)



Pa zasto policajisete oko svakog pojavljivanja slova K....Mozda vas zabavlja....ma necu da nagadjam.. vasa stvar
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  21:30 03.04.2008
Preporuka: 1

Milicioner

Pa zasto policajisete oko svakog pojavljivanja slova K....Mozda vas zabavlja....ma necu da nagadjam.. vasa stvar

Ma ne, samo sam uzgred kod Milice upotrebio onaj one-liner iz 80-tih, pošto je pominjan marksizam, a ovde mi je baš bilo čudno što ste sumanute ideje crvenih kmera, koje su koštale života više od milion ljudi, nazvali "zanimljivim", pa sam se opet prisetio jednog bradatog vica.

Uglavnom imam razumevanja za veru, praznoverje, ideologije i slične stvari, ali to ima svoju granicu - što bi rekli Lenon i Makartni, negde u vreme kad sam rođen:

But when you talk about destruction, Don't you know that you can count me out

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
b. stojanovic  21:54 03.04.2008
Preporuka: 0

Ne milicioner, policajac

Ma ne, samo sam uzgred kod Milice upotrebio onaj one-liner iz 80-tih, pošto je pominjan marksizam, a ovde mi je baš bilo čudno što ste sumanute ideje crvenih kmera, koje su koštale života više od milion ljudi, nazvali "zanimljivim", pa sam se opet prisetio jednog bradatog vica.



A da li ste nekad razmisljali da je teror koji je koristio nacionalsocijalizam nezanimljiv , a da je levi teror zanimljiv jer je ciljao da proizvede neku invenciju, da pokusava da proizvede neku novost . Nazalost mi danas zivimo u svetu reakcionarnih novosti, dakle nema novosti!!!!
Revolucionarni teror od Francuske revolucije cilja na jednakost i na pravo na teror u ime jednakost!! Jednakost je istinita po sebi i za sebe tako da je ona vecna novost- pitanje je samo kako je dostici sa terorom ili bez njega, stim da je teror revolucionarnog nasilja uvek inheretan i intristican situaciji iz koje proizilazi.

Ako ne govoris o jedankosti sigurno ne racunaj na mene !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  22:55 03.04.2008
Preporuka: 1

Bug in the requirements

Jednakost je istinita po sebi i za sebe tako da je ona vecna novost- pitanje je samo kako je dostici sa terorom ili bez njega, stim da je teror revolucionarnog nasilja uvek inheretan i intristican situaciji iz koje proizilazi.

Ehm... ako je do jednakosti moguće doći samo terorom - da ne grešimo onda možda u postavci problema koji rešavamo?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  09:23 04.04.2008
Preporuka: 1

Re: Pol Pot i radne akcije u FNRJ

apatrid

Ne razumem kakve veze ima antifašistička manipulacija sa Kambodžom? I još bolje - šta je to antifašistička manipulacija?

Zahvaljujem sto ste potvrdili moje stanoviste. To je Vas problem, upravo: sto ne razumete.

apatrid

Spajati antikomunizam sa antifašizmom je bezočni cinizam. Jedina stvar
koja povezuje fašizam sa komunizmom (kao pokretom) jeste kapitalizam.
Dok komunizam teži da prevaziđe kapitalizam, fašizam ga brani. Osim
toga, pravi konsekventni antikomunizam jeste - fašizam u krajnjoj
instanci.

Ovo je dokaz Vaseg nemorala i nista vise. Kao sto je lepo napisao Danilo Kis, kukavice i hulje osudjuju jedan totalitarizam, a zatvaraju oci pred drugim. Fashizam i komunizam su samo avers i revers iste novcanice, dva zlikovacka sistema u kojima su zlocinci vrsili svoje socijalne eksperimente i pobili neduzne milione. Ako to niste u stanju da shvatite, zaista nemate trunke morala i niste dobrodosli na ovom blogu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  09:35 04.04.2008
Preporuka: 1

Re: Zanimljiva ideja

b. stojanovic

Vase gadjenje prema "komunizmu" je siguran znak da imate
neki licni zaplet sa tim i da to nema nikakve veze sa vasim
pretenzijama da pisite o politici koju niti razumete niti vas zanima.

Vec samo ovaj tipican bezobrazluk Vas diskvalifikuje za bilo kakvu ozbiljnu raspravu. (Da ne kazem da je jasno da Vi zasigurno imate itekako licne razloge - a imali ste i 50 godina da ih "razradite" i "elaborirate" - da branite taj zlikovacki sistem. A sta, sad Vam se verovatno ne dopada ovakav nacin "rasprave"?)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  10:11 04.04.2008
Preporuka: 0

Re: Anti-antistaljinističkimaoista

Ali postoji nesvodiva razlika staljinizma i maoizma a to je politika partije nasuprot politici masa. Maoizam izlazi iz partijske paradigme , on iskoracuje iz rezima parije - partija, dakle bez obzira da li se radi o jednopartijskom ili visepartijskom sistemu


Okolnosti, okolnosti...

Politika neprebrojivog mnosta je nova paradigma politike uopste.


Slažem se. Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  11:29 04.04.2008
Preporuka: 1

Lived happily ever after...

I tako marksista, staljinista i gručomarksista odjahaše prema horizontu, u potrazi za blogom gde domaćin manje bije :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  11:34 04.04.2008
Preporuka: 0

Re: Lived happily ever after...

vucko
I tako marksista, staljinista i gručomarksista odjahaše prema horizontu, u potrazi za blogom gde domaćin manje bije :)

Dragi Vucko, Vama koliko vidim zbilja nista ne fali ;)) inace, naravno da neko ko opravdava staljinizam i njegov teror nije dobrodosao, podjednako isto kao neko ko bi opravdavao nacizam i gasne komore. Ovde smo, ipak, pristojni ljudi.