Društvo

Pa, stravična priča - ovo je Srbija?!

Srđan Fuchs RSS / 11.10.2016. u 10:06
Istraga zbog smrti dečaka, incident u bolnici

Loznica -- Rođaci i prijatelji Radenka Nikodinovića (8), koji je preminuo posle preloma ruke, razlupali su Odeljenje hirurgije u Opštoj bolnici u Loznici, pišu "Novosti"

IZVOR: B92, BLIC, VEČERNJE NOVOSTI PONEDELJAK, 10.10.2016. | 12:19
  
185941700857d05f61ac738562617160_v4_big.jpg
Foto: Thinkstock

Smrt osmogodišnjaka Radenka Nikodinovića posle preloma ruke zadobijenog tokom igre šokirala je javnost.

 

Dan nakon što je javnost upoznata sa slučajem i sumnjama roditelja u ispravnost postupanja u Opštoj bolnici u Loznici u kojoj je dečak lečen - najavljeno je sprovođenje nadzora.

U Opštoj bolnici u Loznici u toku je unutrašnji nadzor povodom ovog slučaja, a iz te zdravstvene ustanove najavljuju da će biti sproveden i spoljašnji nadzor, prenosi “Blic”. 

“Tragedija je neopisiva i neizmeriva. Dete je pregledano i zbrinuto u Opštoj bolnici, a zbog komplikacija upućeno u Institut za majku i dete u Beograd. Danas je organizovan unutrašnji nadzor, a očekujemo i spoljašnji. O rezultatima javnost će biti blagovremeno i adekvatno obaveštena”, navodi se u saopštenju koje je potpisala v. d. direktora dr Mira Vučetić. 

Dečak je polomio ruku u nedelju 2. oktobra, a tragedija se dogodila šest dana kasnije. 

Njega su roditelji istog dana prevezli do lozničke bolnice ,gde mu je na odeljenju ortopedije ukazana pomoć i stavljen gips. 

Prema tvrdnjama roditelja, dečak nije zadržan u bolnici iako je na ruci bio otvoren prelom, a komplikacije i temperatura javile su se kod kuće već iste večeri. 

Kako je potvrđeno za B92, roditelji su dečaka vodili kod lekara tri dana, a dečak je za to vreme imao visoku temperaturu i halucinacije. Zadržan je u bolnici tek u sredu 5. oktobra. Iste večeri upućen je u Institut za majku i dete u Beogradu. 

Borba lekara da Radenku spasu najpre ruku, a potom i život, nije dala željene rezultate i dečak je zbog infekcije preminuo u subotu 8. oktobra. 

Obdukcioni nalazi trebalo bi da potvrde i razjasne sve detalje i uzroke tragičnog kraja deteta. 

Sahrana Radenka Nikodinovića biće održana sutra.



Komentari (148)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:11 11.10.2016

ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

hteo sam da napišem u naslovu, "ovo je Vučićeva Srbija", pa sam odmah uvideo da će se tu pojaviti dežurne krvopije, koji će u tome videti politizaciju tragedije.

da li je ikome normalno što srpska deca umiru od preloma ruke u XXI veku?! mislim da ni kod Nemanjića nisu umirala naša deca od preloma ruke?! stravično.
predatortz predatortz 10:29 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

hteo sam da napišem u naslovu, "ovo je Vučićeva Srbija", pa sam odmah uvideo da će se tu pojaviti dežurne krvopije, koji će u tome videti politizaciju tragedije.


Pa i bila bi, pošteno govoreći. U istoj toj bolnici, pre petnaestak godina je pijani hirurg devojčici umesto slepog creva izvadio jajnik. U istoj toj bolnici su meni briljantno izvadili žučnu kesu, da sam već dan posle operacije šetao kao srndać.

Ne bih ni da branim, ni da osuđujem. Obdukcija i sudsko veštačenje će otkriti zbog čega je zbog komplikacije došlo. Ljudi ne shvataju da je lom kosti ozbiljna povreda, da to nije samo stavi gips i piči kući, da stvari mogu da se zakomplikuju iako je sve urađeno po PS...

Ja sam na ovakve teme prilično suzdržan, sve dok struka ne da svoje mišljenje.
anonymous anonymous 10:43 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

predatortz
hteo sam da napišem u naslovu, "ovo je Vučićeva Srbija", pa sam odmah uvideo da će se tu pojaviti dežurne krvopije, koji će u tome videti politizaciju tragedije.


Ja sam na ovakve teme prilično suzdržan, sve dok struka ne da svoje mišljenje.


Без обзира шта струка каже, случај је индикативан јер указује на огромне проблеме у здравству.

Школство , здравство....

А ми се бавимо тиме ко је на кога први запуцао.Партизани на четнике или четници на партизане.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:46 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

predatortz

Ne bih ni da branim, ni da osuđujem. Obdukcija i sudsko veštačenje će otkriti zbog čega je zbog komplikacije došlo.

Ja sam na ovakve teme prilično suzdržan, sve dok struka ne da svoje mišljenje.



pišem pasuse pa brišem jer pišem u afektu. ljudi su čudesno drogirani nereagovanjem. pre 4 i po godine pri kraju ere Tadića je sve prštalo od kritika, a ovome sve prolazi? u afektu sam,

Ljudi ne shvataju da je lom kosti ozbiljna povreda, da to nije samo stavi gips i piči kući, da stvari mogu da se zakomplikuju iako je sve urađeno po PS...


ja sam lomio obe ruke, jednu otvoreni prelom, 1982. a drugu ovako, 1986. pao na žmurkama na betonski kanal pa mi je ruka ostala kao u crtanom filmu, sa žljebom od kanala na kojem sam je slomio - kod otvorenog preloma sam ležao u Majci i detetu 7 dana, četiri puta su je lomili i nameštali, imao sam halucinacije od anestezija.
predatortz predatortz 10:55 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?



ja sam lomio obe ruke, jednu otvoreni prelom, 1982. a drugu ovako, 1986. pao na žmurkama na betonski kanal pa mi je ruka ostala kao u crtanom filmu


Nije ti poređenje. Znam za čoveka koji je preživeo tri metka u glavu. Znao sam čoveka koji je umro od gelera veličine 2 cm koji mu je probio trbuh.

Ne znamo uzrok infekcije od koje je nesretno dete preminulo. Istu traumu dva organizma ne podnose na identičan način.

Molim te da ne licitiramo, da se ne igramo stručnjaka na ovakvim stvarima. Lekari nismo ni ti, ni ja. Naša znanja o ovom slučaju su prilično ograničena.

Milion je stvari zbog kojih se možemo ostrviti na vlast, društvo, državu...
Nemojmo to činiti preko mrtve dece.
st.jepan st.jepan 11:11 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

Milion je stvari zbog kojih se možemo ostrviti na vlast, društvo, državu...
Nemojmo to činiti preko mrtve dece.


Da.

antioksidant antioksidant 11:12 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

struka ne da svoje mišljenje.

struka ce mozda opet biti preopterecena esnafskom solidarnoscu (nije retka boljka u mnogim strukama) i tako 'e se sve vrteti u krug i svi ce imati svoje istine.
opet.
freehand freehand 11:22 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

predatortz


ja sam lomio obe ruke, jednu otvoreni prelom, 1982. a drugu ovako, 1986. pao na žmurkama na betonski kanal pa mi je ruka ostala kao u crtanom filmu


Nije ti poređenje. Znam za čoveka koji je preživeo tri metka u glavu. Znao sam čoveka koji je umro od gelera veličine 2 cm koji mu je probio trbuh.

Ne znamo uzrok infekcije od koje je nesretno dete preminulo. Istu traumu dva organizma ne podnose na identičan način.

Molim te da ne licitiramo, da se ne igramo stručnjaka na ovakvim stvarima. Lekari nismo ni ti, ni ja. Naša znanja o ovom slučaju su prilično ograničena.

Milion je stvari zbog kojih se možemo ostrviti na vlast, društvo, državu...
Nemojmo to činiti preko mrtve dece.

Potpuno si u pravu u oba komentara.
Jedino što je - nevezano za konkretan slučaj jer tu ne može biti kriv ni Vučić ni vlast - ministar zdravstva u vladi Srbije čovek koji je stan "kupio" od zemunskog klana. I čovek koji je bio u odbrou za doček helikoptera. I što su diretkori i načelnici po zdravstvenim ustanovama u Srbiji, oni koji su najodgovorniji za funkcionisanje zdravstvenog sistema, po pravilu partijski ljudi. A ti partijski ljudi (iz te konkretne partije), po mom saznanju i sikustvu NIKAD nisu ni najbolji ni najkvalifikovaniji.
Ovaj konkretan slučaj okidač je za takva pitanja.
A inače, evo upravo Vučić na KZN ima puno razumevanje za demoliranje bolnice.
janeberry janeberry 14:29 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

da li je ikome normalno što srpska deca umiru od preloma ruke u XXI veku?! mislim da ni kod Nemanjića nisu umirala naša deca od preloma ruke?! stravično.


čekala i čekala blog o užasu, a onda mi promaklo kad si danas okačio.
dakle, potpisujem citirano.
kao najmanje, Lončar bi morao trenutno da podnese ostavku.
onda Vujović koji finansijski konsoliduje Srbiju tako da smo i bukvalno dočekali ono - operacija uspela.. jer lekari beže iz ove propale zemlje.
treće, jel Vučić misli išta?

gedza.73 gedza.73 14:38 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

jer lekari beže iz ove propale zemlje.

Pričam sa doktorkom oko različitih sistema, pristupa i ponašanja, znanja, kako ovde i onde funkcioniše, kako se ponašaju po privatnim ordinacijama, da bi lekari opšte prakse mogli biti privatnici (ugovor sa državnim zdravstvom pa bi bolji imali više, lošiji manje, pacijenti imali mogućnost izbora) da sistem ne valja
-Što? Ovakav sistem jeste dobar.

WTF?

Kad se traže promene ne misli se na poboljšanje bilo kvaliteta usluge, bilo uslova rada već najčešće na novac. Daj 1000 eura, mesec dana ima da radi kako tako, posle mesec dana apetiti porasli daj još dvesta eura. Ako nema pacijenti će da nagrabuse. Ili novčano ili zdravstveno.
janeberry janeberry 14:47 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

Kad se traže promene ne misli se na poboljšanje bilo kvaliteta usluge, bilo uslova rada već najčešće na novac. Daj 1000 eura, mesec dana ima da radi kako tako, posle mesec dana apetiti porasli daj još dvesta eura. Ako nema pacijenti će da nagrabuse. Ili novčano ili zdravstveno.


Upravo. Razumem svakog ko odlazi odavde. Prva bih, al nisam u mogućnosti. Ni okrenula se ne bih.
nikvet pn nikvet pn 15:04 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

antioksidant
struka ce mozda opet biti preopterecena esnafskom solidarnoscu (nije retka boljka u mnogim strukama)


Еснафска солидарност требало би да има границу. Ваљда.

Доведе тип пса на вакцинацију против беснила код свог другара ветеринара. Замоли да у пасош упише петнаест дана раније и овај му испуни. Истога дана после пар сати долази ветеринарски инспектор и тражи податке о том псу за записник о уједу. Јутрос ујео комшију...

Етичком комитету вет. коморе стигне пријава као блек-стена, антидатирање на компу не пролази. И ко ту да штити колегу који је угрозио туђи живот? То више није колега. То се тако не ради, то се кажњава суспензијом лиценце.

Пола године без лиценце (није било штетних последица) колега је одрадио као вет.техничар и сада је поново у седлу. Неће му више пасти на памет такво зезање, ни њему нити другоме ветеринару у Србији за дужи низ година.

Кад постоји јасна процедура, постоји могућност да се провери и начин да се санкционише - све се може довести у ред.
sweet64 sweet64 15:14 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

freehand

A inače, evo upravo Vučić na KZN ima puno razumevanje za demoliranje bolnice.

Koji put po redu pogrešan stav tz ćorak. Usprkos strašnoj nepravdi, bolu, grozoti, zdrav razum mora preovladati. Jel su zidovi krivi? (ne mislim na tehnički nedostatak)
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:28 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

anonymous
..

А ми се бавимо тиме ко је на кога први запуцао.Партизани на четнике или четници на партизане.




ova naša binarna pamet našla rešenje. I svi zadovoljni.

Uvek su oni prvi zapucali na naše.
emsiemsi emsiemsi 17:26 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

predatortz


ja sam lomio obe ruke, jednu otvoreni prelom, 1982. a drugu ovako, 1986. pao na žmurkama na betonski kanal pa mi je ruka ostala kao u crtanom filmu


Nije ti poređenje. Znam za čoveka koji je preživeo tri metka u glavu. Znao sam čoveka koji je umro od gelera veličine 2 cm koji mu je probio trbuh.

Ne znamo uzrok infekcije od koje je nesretno dete preminulo. Istu traumu dva organizma ne podnose na identičan način.

Molim te da ne licitiramo, da se ne igramo stručnjaka na ovakvim stvarima. Lekari nismo ni ti, ni ja. Naša znanja o ovom slučaju su prilično ograničena.

Milion je stvari zbog kojih se možemo ostrviti na vlast, društvo, državu...
Nemojmo to činiti preko mrtve dece.

Не морамо бити лекари да знамо да када три дана узастопно имамо високу температуру (до нивоа појаве халуцинација), а, успут, и сломљену руку - да нешто дебело није у реду.
Према томе, не слажем се са констатацијом да се не сме нападати држава, народ, власт "преко мртве деце" и постављам једно питање, себи и осталима --- а када ћемо нападати власт, друштво, државу, ако нећемо у случају смрти деце ?!
Дај Боже да нападамо криво, да се покаже да нисмо у праву што нападамо.
chitach chitach 21:19 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?


Radna kolegica, 52 godine, preseljavala iz stana u kuću, nekako paralelno, uoči bolan čvorić na dojci. Ode kućnom ljekaru( zenski ljekar je u pitanju) koja joj kaže da je vjerovstno od napora tokom preseljenja neka upala mišića, prepiše neku kremu da maže.
Blizu dva mjeseca kasnije, na nagovor ćerke odlazi kod drugog ljekara. Isti dan je upućena u bolnicu, da bi sutradan bila operisana. Kasno, metastaze nađene na jetri itd. Izgubila je dragocjeno vrijeme zbog malo je reći grube ljekarske greške, koja nije ni posumnjala na karcinom dojke na osnovu najozloglašenijeg/ najpoznatijeg simptoma u ženskoj populaciji, a to su bolni čvorići na dojci. Koleginica ne radi već dva mjeseca, čekamo da nam jave tužnu vijest svakog dana.
Pričao sam sa njom zadnji put još prošle godine, radila je malo nakon prve operacije( na sopstveni zahtjev) i kaže da se savjetovala sa advokatom koji je rekao da ne može nista da se tu uradi.
Sve se dešava u Bernu, Švajcarska.

anonymous anonymous 22:30 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

chitach
ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?


Radna kolegica, 52 godine, preseljavala iz stana u kuću, nekako paralelno, uoči bolan čvorić na dojci. Ode kućnom ljekaru( zenski ljekar je u pitanju) koja joj kaže da je vjerovstno od napora tokom preseljenja neka upala mišića, prepiše neku kremu da maže.
Blizu dva mjeseca kasnije, na nagovor ćerke odlazi kod drugog ljekara. Isti dan je upućena u bolnicu, da bi sutradan bila operisana. Kasno, metastaze nađene na jetri itd. Izgubila je dragocjeno vrijeme zbog malo je reći grube ljekarske greške, koja nije ni posumnjala na karcinom dojke na osnovu najozloglašenijeg/ najpoznatijeg simptoma u ženskoj populaciji, a to su bolni čvorići na dojci. Koleginica ne radi već dva mjeseca, čekamo da nam jave tužnu vijest svakog dana.
Pričao sam sa njom zadnji put još prošle godine, radila je malo nakon prve operacije( na sopstveni zahtjev) i kaže da se savjetovala sa advokatom koji je rekao da ne može nista da se tu uradi.
Sve se dešava u Bernu, Švajcarska.




Nećeš ubediti neke da se lekarske greške dešavaju i drugde.

Ali završi nam priču....

Jel pala vlada ....?

A jel su vikali Ua....kako im se ono zvaše ministar ....?


angie01 angie01 22:35 11.10.2016

Re: ne znam tačno kako da izrazim zgroženost?

A jel su vikali Ua....kako im se ono zvaše ministar ....?


alo bre, covece, umrlo necije dete od preloma ruke,...ne daj boze nikom, ...pa normalno da je neko odgovoran- neko ko nije savesno i do karaja obavio svoj posao, pa se sve najtragicnije moguce zavrsilo i trbalo bi za to odgovara...sta bi sad ti, evo i u drugim zemljama, pa nista,....

...zbog tog- nista kod nas, se nikada nije nista ni popravilo.
anonymous anonymous 10:38 11.10.2016

Добро је што ниси....

...написао наслов који си намеравао.

Информацију сам и ја прочитао и револтирала ме је.

Али та "стравична слика" наше свакидашањице само је једна од многих које сваки дан гледамо.

И ништа не предузимамо.

Тражимо алиби за то у "Србији " Вучићу или неком трећем.

Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:48 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

anonymous


Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Šta znači? Gde je moja odgovornost u ovom slučaju?
anonymous anonymous 11:00 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

Srđan Fuchs
anonymous


Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Šta znači? Gde je moja odgovornost u ovom slučaju?


Тамо где и моја.

Јер "Србија", друштво, смо ти и ја ....и сви остали.

Сада као и у доба нацизма у Немачкој.
Разлике у томе нема.

И онда су неки гинули , а неки немо гледали.

А неки други ...нешто и предузимали.



G.Cross G.Cross 11:08 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

anonymous
Srđan Fuchs
anonymous


Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Šta znači? Gde je moja odgovornost u ovom slučaju?


Тамо где и моја.

Јер "Србија", друштво, смо ти и ја ....и сви остали.

Сада као и у доба нацизма у Немачкој.
Разлике у томе нема.

И онда су неки гинули , а неки немо гледали.

А неки други ...нешто и предузимали.






Rak rana Srbije nije ni skolstvo ni zdravstvo, ma koliko losi oni bili.

Rak rana Srbije je potpuno nefukcionalan pravni sistem.

A za to se zna ko je odovoran.

anonymous anonymous 11:21 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

G.Cross
anonymous
Srđan Fuchs
anonymous


Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Šta znači? Gde je moja odgovornost u ovom slučaju?


Тамо где и моја.

Јер "Србија", друштво, смо ти и ја ....и сви остали.

Сада као и у доба нацизма у Немачкој.
Разлике у томе нема.

И онда су неки гинули , а неки немо гледали.

А неки други ...нешто и предузимали.






Rak rana Srbije nije ni skolstvo ni zdravstvo, ma koliko losi oni bili.

Rak rana Srbije je potpuno nefukcionalan pravni sistem.

A za to se zna ko je odovoran.



Опет ја.
Као адвокат.

Наравно ....и још по неко...

А шта ти мислиш ....ко ?
G.Cross G.Cross 12:01 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

anonymous
G.Cross
anonymous
Srđan Fuchs
anonymous


Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Šta znači? Gde je moja odgovornost u ovom slučaju?


Тамо где и моја.

Јер "Србија", друштво, смо ти и ја ....и сви остали.

Сада као и у доба нацизма у Немачкој.
Разлике у томе нема.

И онда су неки гинули , а неки немо гледали.

А неки други ...нешто и предузимали.






Rak rana Srbije nije ni skolstvo ni zdravstvo, ma koliko losi oni bili.

Rak rana Srbije je potpuno nefukcionalan pravni sistem.

A za to se zna ko je odovoran.



Опет ја.
Као адвокат.

Наравно ....и још по неко...

А шта ти мислиш ....ко ?


Daj bre oladi.

Kad ja budem premijer ili makar poslanik, onda cu da budem odovoran za njeov posao Do tada sam samo za svoj.




anonymous anonymous 12:16 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....


G.Cross
13:01 11.10.2016


Daj bre oladi.

Kad ja budem premijer ili makar poslanik, onda cu da budem odovoran za njeov posao Do tada sam samo za svoj.


Не знам чиме сам изазвао твој коментар.

Фром врло детаљно описује бекство од слободе и грађанског ангажмана у сферу приватности као и скривање у безличној маси.

Само у комунизму је држава одговорна за све проблеме.
У другим системима се проблмима бави и друштво.

Дакле, и сваки грађанин , као појединац.

Али, све ми се чини као да сам ово већ једном писао....





G.Cross G.Cross 12:47 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

anonymous

G.Cross
13:01 11.10.2016


Daj bre oladi.

Kad ja budem premijer ili makar poslanik, onda cu da budem odovoran za njeov posao Do tada sam samo za svoj.


Не знам чиме сам изазвао твој коментар.

Фром врло детаљно описује бекство од слободе и грађанског ангажмана у сферу приватности као и скривање у безличној маси.

Само у комунизму је држава одговорна за све проблеме.
У другим системима се проблмима бави и друштво.

Дакле, и сваки грађанин , као појединац.

Али, све ми се чини као да сам ово већ једном писао....








A je li zivota ti kad su svi odovorni koji ce nam moj vlada?

Zasto u na primer u UK premijer da ostavku a ne citav narod?

Narod je odovoran sto je izabrao nesposobnu vlast.
Za sve ostalo je odovorna vlast.

Ali ja mislim da ti to sve znas, ali posao je posao.
Ti svoj obaljas odovorno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:30 11.10.2016

Re: Добро је што ниси....

anonymous
Srđan Fuchs
anonymous


Само не изражавамо спремност да се запитамо где је ту наша одговорност.



Šta znači? Gde je moja odgovornost u ovom slučaju?


Тамо где и моја.

Јер "Србија", друштво, смо ти и ја ....и сви остали.

Сада као и у доба нацизма у Немачкој.
Разлике у томе нема.

И онда су неки гинули , а неки немо гледали.

А неки други ...нешто и предузимали.





drštvo ipak znači dijalog i sukob mišljenja i argumenata. A ne "svi kao jedan iza Vođe. jer ona najbolje zna"

To iza Vođe ne zaslužuje da se zove - društvo. Uprkos Titu, Vučiću, Putinu
anonymous anonymous 08:03 12.10.2016

Re: Добро је што ниси....


G.Cross
13:47 11.10.2016
Re: Добро је што ниси....


A je li zivota ti kad su svi odovorni koji ce nam moj vlada?


Narod je odovoran sto je izabrao nesposobnu vlast.
Za sve ostalo je odovorna vlast.


U pogledu prethodnog - džaba From. Teška je to literatura.

Ali ja mislim da ti to sve znas, ali posao je posao.
Ti svoj obaljas odovorno.


A u pogledu ovoga - misliš da si inteligentan i pronicljiv, ali se grdno varaš.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:46 11.10.2016

Jedno vidjenje

Ovo je jedan od komentara.

Raspitao sam se kod lekara i ako su novinske vesti tacne (ovde treba velika ograda i paznja!) komentar bi mogao da bude blizu istini.
A uzroci zasto se ovakve stvari desavaju u nasem systemu su mnogobrojni. I tesko ih je sloziti po prioritetu.

"U nedelju, 02.10.2016. ovaj dečak je dovezen u lozničku bolnicu zbog otvorenog preloma ruke. Postavljen mu je gips i dete je otpušteno kući. Međutim, kod otvorenih preloma su česte trombo-embolije i masne embolije česticama iz koštane srži, nekada i sa smrtnim ishodom i zato takve pacijente treba zadržati na bolničkom lečenju, uz obaveznu terapiju za prevenciju trombo-embolija i masnih embolija. Prve znake trombo-embolije, dečak je pokazao 3 dana kasnije. Tada biva prebačen za Beograd, ali je bilo kasno.
Da je ovaj dečak tretiran po medicinskim pravilim i preminuo (a mala je šansa da se to dogodi) znali bi da je urađeno sve ali da se ništa više nije moglo. Ovako se može reći da je ovaj dečak preminuo usled lekarske greške"
karabasbarabas karabasbarabas 17:32 11.10.2016

Re: Jedno vidjenje

Nemam pojma, nisam doktor, roditelj sam i sa te strane mogu da komentarisem.
A komentar bih imao posle svega na ove LESINARE sto su ceo dan bili kod coveka kuci i slikali mu zenu kako place. Nije mogao da ih izbaci.
Mislim na javni servis kretenski, ako neko mozda nije upucen.
sasaminijature sasaminijature 11:47 11.10.2016

Slika naše sadašnjosti


Gde god čovek da pogleda vidi sve gore primere. Ovo što se desilo je nažalost jedan u nizu naše svakodnevnice.
Najveći naš problem je što smo kao društvo dospeli u sadašnjicu u kojoj nema nikakve građanske reakcije.
Ne znam šta treba da se dogodi što bi isprovociralo reakciju mase. Nisam sociolog, oni verovatno znaju, možda u poslednje vreme dosta utiče i slika stanovništva koje je ostalo, ostareli iznevereni.....
Meni deluje da jedino neki tektonski poremećaj može da nas malo razbudi...
Da konačno dođe na red pitanje svih pitanja, ODGOVORNOST.
Prvi Dinikić i svi od reda iz G17+ pa ostali političari pa na niže službenike.
anonymous anonymous 12:04 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

sasaminijature

..
Meni deluje da jedino neki tektonski poremećaj može da nas malo razbudi...
Da konačno dođe na red pitanje svih pitanja, ODGOVORNOST.


Да, па позовемо првог комшију,па заједно одемо до најближе болнице, па их питамо који су им проблеми,шта им недостаје од неопходних средстава за рад, па кад сазнамо да у болницама много тога фали почев од тоалет папира, одемо и скупимо још неке пријатеље, па купимо нешто најосновније, па позовемо неке друге да окрече собе које нису кречене сто година, па позовемо медије да све сниме и позову и друге грађане да помогну.

А онда полако поставимо и питање компетентности лекара, конкурсне процедуре, али и њихових плата....

Једноставно, кад постоји неки проблем , они које тај проблем највише тангира сами морају да се организују и да га решавају.
Не да одговорност пребацују на друге.

То искуство би требало да нам пренесу сви они проУСА орјентисани, јер то је искуство пионирске Америке које треба поштовати и применити.

Све остало је празна слама.
sasaminijature sasaminijature 12:35 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Možda bi trebali od svih da učimo, najviše od Jevreja.

Jel nama neko brani da pored svih kenjanja i gluposti posvetimo jedan blog u mesec dana i bar nesto se dogovorimo pa makar da okrečimo sljivu?
Jedan blog da nam postane obaveza.
Na tom blogu da zaboravimo svadje i ko se ne pridržava da bude zabranjen. Bilo šta da se za početak uradi, vremenom će pristizati i ideje, iz takvih diskusija ćemo se učiti i korigovati.
Da li po obrazovanju i stečenom iskustvu blogera, možemo da utičemo jedni na druge da bar nešto učinimo i da nam to postane navika tradicija.
Stariji da medjusobno izaberu ko je najsigurniji da se daju sredstva za realizaciju, sve se razradi do detalja korak po korak kako želimo da se ostvari.
Video sam ima i ko se razume u prava, kolege blogeri iz inostranstva će pomoći idejama i svako po svojim mogućnostima novčano.
Ne mora uvek da bude vezano za novac, uopšte.
Ima milion stvari koje bismo mogli pokrenuti. Koliko smo iskreni ili ćemo se zauvek zadržati na uzaludnim temama.
Mora se od nekud početi, korak po korak.
Ima kolega koji su aktivni na netu pa će ukazivati na naše primere i pokušati da tako omasovimo neke akcije.
Možda ovako delujem kao neki klinac zaludjenik koji neće da se suoči sa stvarnošću...
Možemo, samo je pitanje da li smo društveno odgovorni...
Izvinjavam se što sam ovako sklepao misli na brzinu na poslu sam pa kucam na brzinu
anonymous anonymous 12:44 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

sasaminijature
Možda bi trebali od svih da učimo, najviše od Jevreja.

Jel nama neko brani da pored svih kenjanja i gluposti posvetimo jedan blog u mesec dana i bar nesto se dogovorimo pa makar da okrečimo sljivu?
brzinu


Управо тако.
Уместо да после сваког појединачног догађаја лупамо по тастатурама и наводно се згражавамо.
angie01 angie01 12:51 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Da je ovaj dečak tretiran po medicinskim pravilim i preminuo (a mala je šansa da se to dogodi) znali bi da je urađeno sve ali da se ništa više nije moglo. Ovako se može reći da je ovaj dečak preminuo usled lekarske greške"


bez licitiranja-jasno je da je neki fuseraj u pitanju, nedovoljna primena procedure u datom slucaju,...verovatno i neka sepsa zkacena od bakterija u bolnici,....sta god- nemar, nedovoljna posvecenost sa stalnim opravdanjem nedovoljnog tretmana drzave u svim pravcima u zdravstvu,...obrazovenju,...ceo spisak,...a sa druge strane, bez logicnih prioriteta neka ulaganja u nejasne stvari iz raznih svakodnevnih govorancija...


Ne znam šta treba da se dogodi što bi isprovociralo reakciju mase.


Ovde si ljudi gajeni da tako (ne)reaguju, da se priklone, cute i suste i cekaju neke male mrvice za sebe na mala vrata, ne shvataju da se stvari nece promeniti i nece biti bolje dok se stvari generalno ne srede, dok ne bude jednako ok i komsiji levo i desno i onom ispod njega i da ce biti sve gora, iako je su nesto preko veze, dodvoravanja i pristankom malo uspeli da izmuvaju za sebe- to je taj lako tretirajuci mentalitet od strane onih na vlasti- koji ne shvata da ih on bira i placa i da i je poslodavac, nego se ponasa kao suzanj prema gospodaru.
sasaminijature sasaminijature 13:09 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Da i ?
Hoćemo li ovaj tužan povod pametno iskoristiti?
Sve je na nama, samo lud čovek može nešto imati protiv ovoga...
sasaminijature sasaminijature 13:20 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

angie01
Da je ovaj dečak tretiran po medicinskim pravilim i preminuo (a mala je šansa da se to dogodi) znali bi da je urađeno sve ali da se ništa više nije moglo. Ovako se može reći da je ovaj dečak preminuo usled lekarske greške"


bez licitiranja-jasno je da je neki fuseraj u pitanju, nedovoljna primena procedure u datom slucaju,...verovatno i neka sepsa zkacena od bakterija u bolnici,....sta god- nemar, nedovoljna posvecenost sa stalnim opravdanjem nedovoljnog tretmana drzave u svim pravcima u zdravstvu,...obrazovenju,...ceo spisak,...a sa druge strane, bez logicnih prioriteta neka ulaganja u nejasne stvari iz raznih svakodnevnih govorancija...


Ne znam šta treba da se dogodi što bi isprovociralo reakciju mase.


Ovde si ljudi gajeni da tako (ne)reaguju, da se priklone, cute i suste i cekaju neke male mrvice za sebe na mala vrata, ne shvataju da se stvari nece promeniti i nece biti bolje dok se stvari generalno ne srede, dok ne bude jednako ok i komsiji levo i desno i onom ispod njega i da ce biti sve gora, iako je su nesto preko veze, dodvoravanja i pristankom malo uspeli da izmuvaju za sebe- to je taj lako tretirajuci mentalitet od strane onih na vlasti- koji ne shvata da ih on bira i placa i da i je poslodavac, nego se ponasa kao suzanj prema gospodaru.

Sve je to Angi tačno. Mi iz bloga u blog samo konstatujemo, to je prvi korak.
Hoćemo li šta dalje uraditi samo od nas zavisi.
Da li imamo pameti pošto smo uvideli da se uzdignemo na sledeći stepenik?
Kao što sam i napisao niko nam ne brani bar jedan blog mesečno da posvetimo nekoj temi sa obavezom da nešto posle i uradimo.
angie01 angie01 13:24 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

anonymous anonymous 13:39 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti


sasaminijature
14:20 11.10.2016



Sve je to Angi tačno. Mi iz bloga u blog samo konstatujemo, to je prvi korak.
Hoćemo li šta dalje uraditi samo od nas zavisi.
Da li imamo pameti pošto smo uvideli da se uzdignemo na sledeći stepenik?
Kao što sam i napisao niko nam ne brani bar jedan blog mesečno da posvetimo nekoj temi sa obavezom da nešto posle i uradimo.


...и из виртуелног света у којем углавном окривљујемо друге, искорачимо у стварни, реални свет .....

sasaminijature sasaminijature 14:04 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

anonymous

sasaminijature
14:20 11.10.2016



Sve je to Angi tačno. Mi iz bloga u blog samo konstatujemo, to je prvi korak.
Hoćemo li šta dalje uraditi samo od nas zavisi.
Da li imamo pameti pošto smo uvideli da se uzdignemo na sledeći stepenik?
Kao što sam i napisao niko nam ne brani bar jedan blog mesečno da posvetimo nekoj temi sa obavezom da nešto posle i uradimo.


...и из виртуелног света у којем углавном окривљујемо друге, искорачимо у стварни, реални свет .....


Ja sam najmlađi član Bloga, pozvao sam i dao ideju. Nadam se da neće ostati na ovom i da će neko od autora, bilo bi lepo neko sa VIP autorskom, da napiše blog da bi smo se pokrenuli. Ko se slaže sa predlogom neka utiče na kolege.
Primećujemo da je epidemija internet galamdžija a da niko ništa ne radi, vreme je da se razlikujemo.
anonymous anonymous 14:13 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti


sasaminijature
15:04 11.10.20



Ja sam najmlađi član Bloga, pozvao sam i dao ideju. Nadam se da neće ostati na ovom i da će neko od autora, bilo bi lepo neko sa VIP autorskom, da napiše blog da bi smo se pokrenuli. Ko se slaže sa predlogom neka utiče na kolege.
Primećujemo da je epidemija internet galamdžija a da niko ništa ne radi, vreme je da se razlikujemo.




Imaš moju punu podršku.
silver silver 14:23 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Да, па позовемо првог комшију,па заједно одемо до најближе болнице, па их питамо који су им проблеми,шта им недостаје од неопходних средстава за рад, па кад сазнамо да у болницама много тога фали почев од тоалет папира, одемо и скупимо још неке пријатеље, па купимо нешто најосновније, па позовемо неке друге да окрече собе које нису кречене сто година, па позовемо медије да све сниме и позову и друге грађане да помогну.


U principu se slažem da treba da postoji takav aktivizam i da nikakve prepreke ne treba da postoje: u pitanju je izgradjivanje svesti i volja da se sa reči predje u delo. Živim u zemlji gde se skoro svako (neko manje neko više) bavi dobrotvornim radom i to se usadjuje deci još u školskom uzrastu. Kada je u pitanju baš zdravstvo velike dobrotvorne organizacije se uvek nalaze pri ruci i tokom lečenja i kasnije (tzv. palliative care); ljudi rado odvajaju vreme i novac za ovakve organizacije jer je njihova pomoć zaista ogromna (kako u individualnim slučajevima tako i u odnosu na zdravstveni sistem u celini). S druge strane, to nikako ne zamenjuje državni zdravstveni sistem koji se primarno stara o lečenju ljudi pa i o stanju u bolnicama uključujući sredstva za rad, to se ne može prebaciti na "odgovorne" pojedince da rešavaju. Kod nas sigurno postoje volja i svest ali ne i organizacija niti uredjenost i u tom smislu je G Cross u pravu: od temelja (pravnog poretka) treba preuredjivati stvari pa će i gradjanske inicijative i dobrotvoran rad da imaju dugoročan smisao i efekat.

Једноставно, кад постоји неки проблем , они које тај проблем највише тангира сами морају да се организују и да га решавају.
Не да одговорност пребацују на друге.

То искуство би требало да нам пренесу сви они проУСА орјентисани, јер то је искуство пионирске Америке које треба поштовати и применити.

Dobro, ovde jasno ističeš organizovanje samo onih individua kada imaju neki problem, onaj koji tu grupu najviše pogadja. Pružanje zdravstvenih usluga ne može da se svede na tako isključivo ad hoc i individualno delanje. Oni koje taj problem može najviše da tangira su često najbolesniji i najnemoćniji i sigurno nisu u situaciji da se organizuju i rešavaju probleme (sistemske) zdravstva kada se npr. bore za život. Ne, ovaj problem sve nas mora da tangira, u svako doba i bez izuzetka. Zato se i daje poverenje vlastima da to rešavaju u ime celog društva i za opšte dobro.
gedza.73 gedza.73 14:24 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

anonymous
Да, па позовемо првог комшију,па заједно одемо до најближе болнице, па их питамо који су им проблеми,шта им недостаје од неопходних средстава за рад, па кад сазнамо да у болницама много тога фали почев од тоалет папира, одемо и скупимо још неке пријатеље, па купимо нешто најосновније, па позовемо неке друге да окрече собе које нису кречене сто година, па позовемо медије да све сниме и позову и друге грађане да помогну.


Srećne devedesete. Nema zavoja, injekcija, lekova... Pukom srećom se uvek nađe poneka apoteka u blizini koja ima to sve. Dan, dva po snabdevanju bolnice sve možeš da pronađeš u toj apoteci.

Posle bolnica da krenemo na privatna preduzeća, kockarnice, fudbalske saveze...
anonymous anonymous 14:33 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti


silver
15:23 11.10.201

Dobro, ovde jasno ističeš organizovanje samo onih individua kada imaju neki problem, onaj koji tu grupu najviše pogadja. Pružanje zdravstvenih usluga ne može da se svede na tako isključivo ad hoc i individualno delanje. Oni koje taj problem može najviše da tangira su često najbolesniji i najnemoćniji i sigurno nisu u situaciji da se organizuju i rešavaju probleme (sistemske) zdravstva kada se npr. bore za život. Ne, ovaj problem sve nas mora da tangira, u svako doba i bez izuzetka.


Ne samo direktno ugroženih.

Osnovna teza je da je život u lokalnim zajednicama nešto što se tiče svih stanovnika, koji treba da budu zainteresovani da ga poboljšaju u svim segmentima i sopstvenim angažmanom , sopstvenim sredstvima, a ne samo da čekaju da država ili neki političar nešto uradi.

To je osnova civilnog društva. Koje se razlikuje od komunističkog.

Paradoks je, da ja koga nazivaju " komunjarom " ili "protototalitaristom" moram na to da ukazujem blogerima iz liberalno - demokratskih sredina, umesto da oni meni i svima drugima donose sveže primere dobre prakse iz nama dalekog sveta.




sasaminijature sasaminijature 14:46 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

silver


Nikako ne mešati društveni aktivizam i ono što je po prirodi stvari posao države.
Ja sam primetio da na netu ima previše onih koji samo komentarišu i da se uzalud rasipa energija, tako je i ovde na blogu.

Zašto se ne bi organizovali bar jednom mesečno, pa neka i posle pet blogova i rasprava nešto uradimo?
Pre ćemo tako podići kvalitet bloga nego što trućamo kako su sve lošiji autori i raspredamo o nečijoj pismenosti.
Evo ja ću posvetiti za početak svoje vreme i biti gost autor, da se napiše blog i da kroz diskusiju nešto i ostvarimo.
To što mi uviđamo šta sve ne valja u zemlji je jalovo. Možemo masu stvari za to vreme sami da uradimo. Dobri primeri najbolje utiču na sredinu.
silver silver 14:51 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Eh, sveže primere dobre prakse možemo da donesemo nego uvek prodjemo sa etiketama kao gastarbajteri, pokondirene tikve i kojekakvi izdajnici pa možda nam je preselo iznošenje tih primera

Osnovna teza je da je život u lokalnim zajednicama nešto što se tiče svih stanovnika, koji treba da budu zainteresovani da ga poboljšaju u svim segmentima i sopstvenim angažmanom , sopstvenim sredstvima, a ne samo da čekaju da država ili neki političar nešto uradi.


Jeste i to pozdravljam jer svojim očima vidim kakav uspeh takav interes stvara i naučila sam da to cenim. Kakvo je stanje u našim lokalnim zajednicama i jesu li ljudi zainteresovani i organizovani?
deset_slukom deset_slukom 14:55 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

anonymous

Да, па позовемо првог комшију,па заједно одемо до најближе болнице, па их питамо који су им проблеми,шта им недостаје од неопходних средстава за рад, па кад сазнамо да у болницама много тога фали почев од тоалет папира, одемо и скупимо још неке пријатеље, па купимо нешто најосновније,


Baš ovo lepo i humano zvuči, ali bi imalo smisla samo ako biste ti i prijatelji svakog dana obilazili bolnice i donirali im sve što fali. Jadna je država koja spadne na ovakve akcije. Mis'im - toalet papir?

anonymous
па позовемо неке друге да окрече собе које нису кречене сто година,


Ovi "neki drugi" se zovu moleri i obično rade za novce, od njih uplaćuju doprinose u budžet...
anonymous anonymous 15:17 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti


deset_slukom
15:55 11.10.2016


Mало сам упростио ствар, ali nedostatak toalet papira je realna stvar.

Ma šta neko o tome mislio.Lekari ga donose od kuće.

Elem, najlakše je u nekoj ekscesnoj situaciji tražiti krivca i bacati se kamenom.
Bilo je sličnih primera i ranije na blogu.

Treba razmišljati o pojavama , a ne samo konkretnim primerima, o uzrocima i strateški.

Sa ciljem poboljšanja.


gedza.73 gedza.73 15:18 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

obilazili bolnice i donirali im sve što fali.

Narogušio se otac (naplatili mu nešto što, po njegovom mišljenju, nisu trebali) i dođe do ministarstva zdravlja. Ispostavi se da stvarno nije trebalo da bude naplaćeno jer sve te troškove ministarstvo refundira domu zdravlja.

Treba da se podnese prijava pa će da reaguju. Pravnik traži JMBG da bi izdao rešenje po kome se usluge naplaćuju.

-Jesi ti lud? Pa to nije zemunski klan da ti ukradu kola i kad platiš oni ti auto vrate. Ovi su gori. Oni neće da te ostave na miru što im izbacuješ keš iz džepa.

Državna ima petoro, šestoro, troje, sedmoro (nikad da ih na'vataš koliko ih rade, nekako se čudno rotiraju pa k'o ovce, taman ih izbrojiš jedna izađe, dve uđu i ti opet nanovo) i skoro stalno neka gužvica u ordinacijama sa soc. scenografijom.

Privatnik ima jednu zaposlenu, sve stiže sama, simpatične neke bojice enterijera i mogu da ti pošalju podatke na mail.

Fora je što se u krečenju tale svi. Da vidim ko može dobre volje da oboji stolariju.

Pa jel' nagrabusi onaj momak što je obojio i sredio autobusko stajalište u Beogradu?

edit
nedostatak toalet papira je realna stvar.

Ma šta neko o tome mislio.Lekari ga donose od kuće.

I odnose kući sredstvo za dezinfekciju.

Sa sve promotivnim blokčićima farmaceutskih kompanija.
maksa83 maksa83 15:32 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Treba razmišljati o pojavama , a ne samo konkretnim primerima, o uzrocima i strateški.

Ako sam dobro razumeo - ako budemo svi donosili proverbijalni toalet papir to će nekako magično učiniti da nestanu nesavesni/pijani/nekompetentni lekari (uzgred, godinama sam živeo u zgradi sa neurohirurgom posle kog kad uđeš u lift izađeš pijan od alkoholnih isparenja, taj čovek je petljao nekome skalpelom po kičmi, jezivo), i da će tim dobrim činom da se poveća njihova profesionalna svest i kompetencija?

Ne, neće.

Povećaće se samo tako što će poslodavac - u ovom našem slučaju Država - da ukapira da dobar lekar mora da bude plaćen dovoljno dobro da ne poželi snažno da ode u Nemačku i za sobom ostavi šljam, i takođe da nesavesno obavljanje posla povlači ozbiljne reperkusije. Znači kad neko kapitalno zajebe stvar - poslodavac - u ovom našem slučaju Država - ne sme da se ponaša kao da je nekome ispao sladoled. No to je, opet, ista država kojoj je neko u mirno doba odstrelio mlade vojnike oko kasarne a ova zadžmurila na oba oka.
nsarski nsarski 16:08 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Znači kad neko kapitalno zajebe stvar - poslodavac - u ovom našem slučaju Država - ne sme da se ponaša kao da je nekome ispao sladoled.


Znači, kad se neko ovakvo sranje desi, da oštećena strana može da tuži Državu, da brzo i efikasno završi proces, i izvrši ozbiljnu naplatu. Posle toga će Država ozbiljno da razmisli koga zapošljava, kako se poštuju procedure i pravilnici. Tako to radi svugde u ozbiljnom svetu.

Zanimljivo da baš tako to funkcioniše u slučaju pritvaranja "velikih kriminalaca", tajkuna i sličnih. Država ih zatvori (super!), pa ne može da dokaže krivicu ili podigne razumnu optužnicu, pa ih pusti, pa se onda izuje za ozbiljne nadoknade.

Mana je, naravno, što se sve te državne isplate vrše na račun prostog pučanstva (poreskih obveznika).

P.S. Da ne budem pogrešno shvaćen: daleko od toga da štitim razne muljare i prevarante - njih treba da sustigne svaka zaslužena kazna. Ali ako mi plaćamo za "odštetu" nekakvom Kosmajcu zarad TV nastupa Vođe, onda zaista treba da se razmisli o pravosuđu u Srbiji.
freehand freehand 16:43 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Fora je što se u krečenju tale svi. Da vidim ko može dobre volje da oboji stolariju.

Ja sam dobre volje uradio nekoliko "ozbiljnih" stvari u lokalnoj zdravstvenoj ustanovi. Odnosno u dve.
I na pamet mi nije palo niti da na internetu organizujem druge oko toga niti da za to igde tražim zahvalnost i priznanja.
Tragikomično je da je skoro pa ozbiljan problem imao prijatelj lekar na čijem je odeljenju to nešto rađeno.
i znam i druge ljude koji su sponzorisali zdravstvo svojim radom, uslugama ili proizvodima i to sa ozbiljnim vrednostima, ne hvaleći se time, a često je upravo uslov da se sa time niko ne hvali sem onoga što bi moralo u slučaju da se neko - kako se meni zamalo desilo - zapita kakva je korupcija u pitanju i ko je taj što džaba radi?!

A mimo ovoga hoću da kažem - ok je pozvati na akciju, ok je i organizovati prijatelje, poznanike, zainteresovane.
Ali nikako nije ok prebacivati bilo kome što ne učestvuje u tvojoj akciji.

P.S. kad kažem "ozbiljnih" - nisam donirao ni skener ni vozilo, ni stolarija za bolnički sprat. Ali opet dovoljno da bude izražena sumnja o motivima i bude postavljeno pitanje ko je kome šta završavao.
emsiemsi emsiemsi 17:47 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

silver
Eh, sveže primere dobre prakse možemo da donesemo nego uvek prodjemo sa etiketama kao gastarbajteri, pokondirene tikve i kojekakvi izdajnici pa možda nam je preselo iznošenje tih primera
...

Ма, шта те брига за гамад !?
Пиши због нас осталих који не праве разлику где ко живи !

gedza.73 gedza.73 18:16 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

dobar lekar mora da bude plaćen dovoljno dobro da ne poželi snažno da ode u Nemačku i za sobom ostavi šljam, i takođe da nesavesno obavljanje posla povlači ozbiljne reperkusije

Uhvatili jednog doktora kako je tražio-primio mito.
Malo posle on na slobodi.
-I što ste ga pustili?
-Odličan je doktor, jedino j eon u stanju da odradi teže slučajeve.
-el' moguće da samo on?
-Onaj drugi nema pojma, mora ovaj.
-Što mu ne podignete platu i sledeći put kad ga uhvatite da je uzeo novac nabijte ga na više godina u zatvor a onog drugog otpustite.
-Ne možemo. Kad bi hteli da ga otpustimo obojica bi se pobunila.

Ukratko razgovor sa čovekom koji je predlagač nekih zakona i upućen u bolnička dešavanja.
anonymous anonymous 18:33 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

gedza.73
anonymous
Да, па позовемо првог комшију,па заједно одемо до најближе болнице, па их питамо који су им проблеми,шта им недостаје од неопходних средстава за рад, па кад сазнамо да у болницама много тога фали почев од тоалет папира, одемо и скупимо још неке пријатеље, па купимо нешто најосновније, па позовемо неке друге да окрече собе које нису кречене сто година, па позовемо медије да све сниме и позову и друге грађане да помогну.


Srećne devedesete. Nema zavoja, injekcija, lekova... Pukom srećom se uvek nađe poneka apoteka u blizini koja ima to sve. Dan, dva po snabdevanju bolnice sve možeš da pronađeš u toj apoteci.

Posle bolnica da krenemo na privatna preduzeća, kockarnice, fudbalske saveze...


E,baš si ....Gedža.


Da sam pisao filozofski ne bi prošlo,pa ni sociološki.

Ja banalizovao do bola za takve kao ti, al ne vredi ....

Teško je razumeti....




gedza.73 gedza.73 18:47 11.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Ja banalizovao do bola za takve kao ti, al ne vredi ....

Teško je razumeti....

Verovatno zbog kiše. Ne volim je.


silver silver 08:18 12.10.2016

Re: Slika naše sadašnjosti

Ma Čarli ja sam najmanje bitna u ovoj priči

Nezahvalno je pisati o praktičnim primerima iz drugih sredina najpre zato što su uslovi bitno drugačiji u odnosu na Srbiju a onda i zbog toga što se fokus prebacuje na te druge sredine i šta valja/ne valja tamo negde tako da diskusija brzo postane jalova i ne rešava pitanje šta ovde treba učiniti/promeniti.

Uz zahvalnost kolegi anonymousu za podsećanje na definiciju civilnog društva, naravno, i za brigu o mojoj svesti o istom.
tetkino tetkino 12:28 11.10.2016

Blic: Utvrđeni propusti lekara

Osmogodišnji dečak je preminuo posle preloma ruke verovatno zbog posledica sepse.

“Blic“ javlja da je preliminarne rezultate istrage objavila inspekcija Ministarstva zdravlja.

Kako se navodi, lekar nije radio po protokolu, odnosno dekurzus nije vođen kako treba.

Ukoliko se ustanovi da je dete preminulo usled greške lekara, izveštaj stručnjaka biće dostavljen i Lekarskoj komori Srbije, koja bi trebalo da odluči o daljem radu ovog lekara, a rezultati obdukcije će se naknadno znati.

Dečak je ruku polomio u nedelju 2. oktobra, a preminuo je šest dana kasnije na Institutu za majku i dete u Beogradu.

I premijer Srbije Aleksandar Vučić saopštio je da ovakvi slučajve ne smeju da se dešavaju.

To je, kako je rekao, bila i tema na današnjoj sednici vlade, dodajući da je taj slučaj sve užasnuo.

"Lično sam tražio od Lončara poseban angažaman i donošenje odluka u Ministarstvu zdravlja, a videćemo i da ubuduće profesori i najeminentniji stručnjaci odlaze redovno u unutrašnjost, svuda, te da će morati da se poštuju sve procedure", rekao je Vučić.

Neki su, rekao je, pisali o tome kako su se ponašali roditelji dečaka, primetivši da bi se svako tako i još gore ponašao da se njegovom detetu tako nešto dogodilo.

Jer, kako je naveo, nije normalno da dete polomi ruku i da zbog toga strada, neko mora da snosi posledice, zaključio je Vučić.
mlekac mlekac 12:32 11.10.2016

Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara

tetkino


I premijer Srbije Aleksandar Vučić saopštio je da ovakvi slučajve ne smeju da se dešavaju.

To je, kako je rekao, bila i tema na današnjoj sednici vlade, dodajući da je taj slučaj sve užasnuo.

"Lično sam tražio od Lončara poseban angažaman i donošenje odluka u Ministarstvu zdravlja, a videćemo i da ubuduće profesori i najeminentniji stručnjaci odlaze redovno u unutrašnjost, svuda, te da će morati da se poštuju sve procedure", rekao je Vučić.

Neki su, rekao je, pisali o tome kako su se ponašali roditelji dečaka, primetivši da bi se svako tako i još gore ponašao da se njegovom detetu tako nešto dogodilo.

Jer, kako je naveo, nije normalno da dete polomi ruku i da zbog toga strada, neko mora da snosi posledice, zaključio je Vučić.


E, ako je on rekao...
freehand freehand 12:39 11.10.2016

Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara

mlekac
tetkino


I premijer Srbije Aleksandar Vučić saopštio je da ovakvi slučajve ne smeju da se dešavaju.

To je, kako je rekao, bila i tema na današnjoj sednici vlade, dodajući da je taj slučaj sve užasnuo.

"Lično sam tražio od Lončara poseban angažaman i donošenje odluka u Ministarstvu zdravlja, a videćemo i da ubuduće profesori i najeminentniji stručnjaci odlaze redovno u unutrašnjost, svuda, te da će morati da se poštuju sve procedure", rekao je Vučić.

Neki su, rekao je, pisali o tome kako su se ponašali roditelji dečaka, primetivši da bi se svako tako i još gore ponašao da se njegovom detetu tako nešto dogodilo.

Jer, kako je naveo, nije normalno da dete polomi ruku i da zbog toga strada, neko mora da snosi posledice, zaključio je Vučić.


E, ako je on rekao...

Ote mi reč... Dripčina preispoljna populistička.
mlekac mlekac 14:35 11.10.2016

Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara

freehand
mlekac


E, ako je on rekao...

Ote mi reč... Dripčina preispoljna populistička.


Uključim jutros TV (ili je to bilo oko podne?), kad, iskoči... Krenem da šaltam programe - jbt. da nema Foxa i ostalih lepih kanala sa serijama...
karabasbarabas karabasbarabas 17:36 11.10.2016

Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara

Kao njegova pudlica Djuka, pije kafu i komentarise sta mu se desava u selu.
Al' gleda da on ispadne dobarrrrrrrrrrrrrrrrr.
anonymous anonymous 20:40 11.10.2016

Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara


freehand
13:39 11.10.2016
Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara


Ote mi reč... Dripčina preispoljna populistička.


On ti se baš ne sviđa......
ivana23 ivana23 23:39 11.10.2016

***

Episkop zahumsko-hercegovački, vladika Grigorije, osvrnuo se na stanje u društvu, ističući da ne treba graditi toliko crkvi, kada postoje drugi, veći problemi.

Vladika Grigorije: Gradimo crkve, a bolnice nemaju peškire
tyson tyson 11:47 12.10.2016

Re: Blic: Utvrđeni propusti lekara

Neki su, rekao je, pisali o tome kako su se ponašali roditelji dečaka, primetivši da bi se svako tako i još gore ponašao da se njegovom detetu tako nešto dogodilo. Jer, kako je naveo, nije normalno da dete polomi ruku i da zbog toga strada, neko mora da snosi posledice, zaključio je Vučić.

Dakle, premijer Srbije savetuje svoje građane da pravdu uzmu u svoje ruke i, ako nalaze za shodno, na primer razlupaju bojnicu jer "neko mora da snosi posledice". Zanimljivo. Progres ili nazadovanje u poimanju i sprovođenju pravde u Srbiji?

Rođaci i prijatelji Radenka Nikodinovića (8), koji je preminuo posle preloma ruke, razlupali su Odeljenje hirurgije u Opštoj bolnici u Loznici


uros_vozdovac uros_vozdovac 17:27 11.10.2016

sa twittera

kažu da je "doktor" ovaj na čelu stola-pojma nemam jel` jeste ali ekspresivna slika

karabasbarabas karabasbarabas 17:37 11.10.2016

Re: sa twittera

Nemas pojma al' si ipak zakacio.
Sta ako nije on, dizes hajku na nekog jadnika koji je seo da jede, gresan?
predatortz predatortz 17:42 11.10.2016

Re: sa twittera

Ovo mi ne liči na tebe. Postavio si fotku osobe, u veoma delikatnom trenutku, a da nisi siguran da li se uopšte radi o osobi koja je lečila nesrećno dete. I šta ako neko sa 'istorijom' presretne i prebije ovog čoveka, a ljudi sa svakakvim dijagnozama ima, a ispostavi se da čovek nema veze sa slučajem?

KoleZa, ovo se ne radi na ovaj način.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:01 11.10.2016

Re: sa twittera

predatortz
Ovo mi ne liči na tebe. Postavio si fotku osobe, u veoma delikatnom trenutku, a da nisi siguran da li se uopšte radi o osobi koja je lečila nesrećno dete. I šta ako neko sa 'istorijom' presretne i prebije ovog čoveka, a ljudi sa svakakvim dijagnozama ima, a ispostavi se da čovek nema veze sa slučajem?

KoleZa, ovo se ne radi na ovaj način.


ja sam podelio šta se dešava na Tviteru, ako ignorišem - to sa tvitera nestati neće. Koliko vidim reach ovog statusa je šestocifren.

Nisam mislio da tvrdim da je tačno, niti da neko ne zlouptrebljava situaciju, hteo sam samo da kažem da se dešava. A u to nemoj sumnjati.

I dešava se moj prijatelju bez ikakve ograde koju sam naveo. I ima veći reach od ovog bloga...
janeberry janeberry 18:20 11.10.2016

znači


lekar nestao, Lončar bi i ne bi a naročito ne bi podneo ostavku, šta mi je da sam uopšte i pomislila, optužio sistem i završio posao, premijer je samo besan i traži da se nadje krivac pa će onda šta, šta će onda, ali ga svejedno nije mrzelo da evo baš danas ( jer, ono, kipti na sve strane ), neumesno i po stoti put obeća za dž:


"Obradovaćemo mnoge građane pre kraja godine"
Beograd -- Premijer Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će Vlada pre kraja ove godine odobriti povećanje plata u javnom sektoru i penzija.

prvi put mi liči da se uplašio gubitka vlasti.
freehand freehand 18:30 11.10.2016

Re: znači

janeberry

lekar nestao, Lončar bi i ne bi a naročito ne bi podneo ostavku, šta mi je da sam uopšte i pomislila, optužio sistem i završio posao, premijer je samo besan i traži da se nadje krivac pa će onda šta, šta će onda, ali ga svejedno nije mrzelo da evo baš danas ( jer, ono, kipti na sve strane ), neumesno i po stoti put obeća za dž:


"Obradovaćemo mnoge građane pre kraja godine"
Beograd -- Premijer Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će Vlada pre kraja ove godine odobriti povećanje plata u javnom sektoru i penzija.

prvi put mi liči da se uplašio gubitka vlasti.


janeberry janeberry 18:39 11.10.2016

Re: znači

mafija.
milanb milanb 20:25 11.10.2016

Re:

Moguće je da je reč o višoj sili i da nema nikakve lekarske greške.
urbana_gerila urbana_gerila 20:56 11.10.2016

Re:

milanb
Moguće je da je reč o višoj sili i da nema nikakve lekarske greške.


moguće, a moguće je i da si ti lekar.

no, ako je verovati do sada objavljenom - izvesno je da dete nije adekvatno lečeno.

milanb milanb 21:56 11.10.2016

Re:

urbana_gerila
milanb
Moguće je da je reč o višoj sili i da nema nikakve lekarske greške.


moguće, a moguće je i da si ti lekar.

no, ako je verovati do sada objavljenom - izvesno je da dete nije adekvatno lečeno.



Медији шире хистерију и из њиховог извештавања се не може ништа поуздано закључити.Све је то далеко од извесног.
urbana_gerila urbana_gerila 22:06 11.10.2016

Re:

milanb
urbana_gerila
milanb
Moguće je da je reč o višoj sili i da nema nikakve lekarske greške.


moguće, a moguće je i da si ti lekar.

no, ako je verovati do sada objavljenom - izvesno je da dete nije adekvatno lečeno.



Медији шире хистерију и из њиховог извештавања се не може ништа поуздано закључити.Све је то далеко од извесног.




evidentno je da si ekspert za medije, ako si to i za medicinu, daćeš svoju ekspertizu adekvatnosti lečenja?
milanb milanb 22:47 11.10.2016

Re:

urbana_gerila
milanb
urbana_gerila
milanb
Moguće je da je reč o višoj sili i da nema nikakve lekarske greške.


moguće, a moguće je i da si ti lekar.

no, ako je verovati do sada objavljenom - izvesno je da dete nije adekvatno lečeno.



Медији шире хистерију и из њиховог извештавања се не може ништа поуздано закључити.Све је то далеко од извесног.



evidentno je da si ekspert za medije, ako si to i za medicinu, daćeš svoju ekspertizu adekvatnosti lečenja?

Нисам експерт за медије, ваљда не треба нека експертиза да се закључи да медији пласирају разне непроверене полуинформације и гласине.
Тако је једно разбијено стакло на улазу болнице претворено у "вест" да је родбина преминулог дечака поломила целу болницу(или једно цело одељење), и сада треба веровати онима који евидентно лажу о ломљењу болнице, да пишу апсолутну истину о другим детаљима .

Извесност је највиши степен утврђености чињеница, и не трпи условљеност.До извесности је могуће доћи само после опсежног поступка утврђивања чињеница и прикупљања доказа.Читај тај поступак је на самом почетку још није извршена ни обдукција, а ти већ тврдиш да је извесно да лечење није било адекватно.




urbana_gerila urbana_gerila 23:16 11.10.2016

Re:

milanb
urbana_gerila
milanb
urbana_gerila
milanb
Moguće je da je reč o višoj sili i da nema nikakve lekarske greške.


moguće, a moguće je i da si ti lekar.

no, ako je verovati do sada objavljenom - izvesno je da dete nije adekvatno lečeno.



Медији шире хистерију и из њиховог извештавања се не може ништа поуздано закључити.Све је то далеко од извесног.



evidentno je da si ekspert za medije, ako si to i za medicinu, daćeš svoju ekspertizu adekvatnosti lečenja?

Нисам експерт за медије, ваљда не треба нека експертиза да се закључи да медији пласирају разне непроверене полуинформације и гласине.
Тако је једно разбијено стакло на улазу болнице претворено у "вест" да је родбина преминулог дечака поломила целу болницу(или једно цело одељење), и сада треба веровати онима који евидентно лажу о ломљењу болнице, да пишу апсолутну истину о другим детаљима .

Извесност је највиши степен утврђености чињеница, и не трпи условљеност.До извесности је могуће доћи само после опсежног поступка утврђивања чињеница и прикупљања доказа.Читај тај поступак је на самом почетку још није извршена ни обдукција, а ти већ тврдиш да је извесно да лечење није било адекватно.







neće ti biti teško da se vratiš na moj prvi komentar?

kakve veze ima obdukcija i eventualni nalaz o nemogućnosti sprečavanja letalnog ishoda, sa tim da sirotom detetu - nije ni pružena šansa.
milanb milanb 00:16 12.10.2016

Re:

urbana_gerila


neće ti biti teško da se vratiš na moj prvi komentar?

kakve veze ima obdukcija i eventualni nalaz o nemogućnosti sprečavanja letalnog ishoda, sa tim da sirotom detetu - nije ni pružena šansa.


Све има везе у оваквим случајевима,и обдукција, инспекција министарства, активности МУП и тужилаштва итд. неки детаљ може бити одлучујући.Сада ништа не знамо поуздано, све то тек треба да се утврди.



urbana_gerila urbana_gerila 00:42 12.10.2016

Re:

milanb
Све има везе у оваквим случајевима


veze sa čim?


milanb
неки детаљ може бити одлучујући.


odlučujući za šta?


milanb
Сада ништа не знамо поуздано, све то тек треба да се утврди.


pouzdano se zna da dete nije ni dobilo šansu, utvrdiće se, ako se utvrdi, samo uzrok smrti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:37 11.10.2016

Treba reformisati zdravstvo

Jasno je da je slučaj dečaka Radenka - STRAVIČAN.

Međutim, meni pada na pamet nešto što niko u dosadašnjim komentarima nije pomenuo.

Šta će Loznici - bolnica?

Mislim, bolje je da bolnice imaju samo veliki gradovi (pa i na stotinu km udaljenosti), s tim da onda budu bolje ekipirane, kako lekarskim osobljem, tako i opremom i svim materijalima. (Troškovi imanja bolnice su svakako veliki, a nije dobro imati male bolnice, sa nedovoljnim brojem lekara i tako to).

Izgleda da je to ostalo iz starog (socijalističkog) sistema da svaka palanka treba da ima bolnicu.

Čini mi se da na Zapadu nije tako. U Americi, koliko ja znam, nema svaka palanka svoju bolnicu. A tamo gde ima bolnice, ona je u mogućnosti da pruži kvalitetnije zdravstvene usluge.

Hoću reći da je nesrećni dečak prebačen ODMAH u Majku i dete, verovatno bi bio spasen.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:50 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Mislim, bolje je da bolnice imaju samo veliki gradovi (pa i na stotinu km udaljenosti),


Pa koliko bi to bolnica u Srbiji onda trebalo da bude?
Ako grad od 70 80 hiljada stanovnika ne treba da iam bolnicu, onda bi bez nje ostali i Čačak, Kraljevo, Kruševac, Valjevo, Užice....i sve to da se sjati u Beograd, Niš i Kragujevac.

Nešto si pogrešno povezao :)
predatortz predatortz 20:59 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

hoochie coochie man
Mislim, bolje je da bolnice imaju samo veliki gradovi (pa i na stotinu km udaljenosti),


Pa koliko bi to bolnica u Srbiji onda trebalo da bude?
Ako grad od 70 80 hiljada stanovnika ne treba da iam bolnicu, onda bibez nje otali i Čačak, Kraljevo, Kruševac, Valjevo, Užice....i sve to da se sjati u Beograd, Niš i Kragujevac.

Nešto si pogrešno povezao :)


Prvo, Loznica je veliki grad za državu tipa Srbije.
Drugo, Loznica je centar regije kojoj gravitira priličan broj stanovnika.
Treće, loznička bolnica je sasvim silidna.
Pomenuh da sam, svojom voljom, operisan u Loznici. Mogao sam, zapravo trebai sam, biti operisan u Bg jer sam tu i osiguranik. Međutim, hirurgu koji mi je preporučio zahvat u Loznici verujem. O osoblju, uslovima, odnosu prema bolesnicima, migu samo reči hvale da kažem.

Uzgred, više je loznička hirurgija sanirala ratnih povreda, trauma, lomova, kontuzija, prosutih creva, otkinutih udova... nego bolnice daleko većih gradova.

PS
Ako ima slovnih grešaka, praštajte kucam sa telefona.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:52 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Izgleda da je to ostalo iz starog (socijalističkog) sistema da svaka palanka treba da ima bolnicu.


Pa, eto, sad Loznica više nema bolnicu (hirurško odeljenje), a i koji će joj, je'l da?

Nema svaka palanka ni ovde bolnicu, niti se lekarima ne dešava da zaseru (zato toliko i koštaju, da bi se mogli platiti troškovi suđenja i izrečena kazna). Ali da ljudi uzmu stvari u svoje ruke i sprovode pravdu, to je ono što je teško zamislivo.

U svakom slučaju, saučešće porodici preminulog dečaka. A lomljenje bolnice ne rešava apsolutno ništa.

uros_vozdovac uros_vozdovac 22:24 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

srdjan.pajic
Izgleda da je to ostalo iz starog (socijalističkog) sistema da svaka palanka treba da ima bolnicu.


Pa, eto, sad Loznica više nema bolnicu (hirurško odeljenje), a i koji će joj, je'l da?

Nema svaka palanka ni ovde bolnicu, niti se lekarima ne dešava da zaseru (zato toliko i koštaju, da bi se mogli platiti troškovi suđenja i izrečena kazna). Ali da ljudi uzmu stvari u svoje ruke i sprovode pravdu, to je ono što je teško zamislivo.

U svakom slučaju, saučešće porodici preminulog dečaka. A lomljenje bolnice ne rešava apsolutno ništa.



lekarsa omerta nije zezanje nego živa i postojeća. Može biti da lomljenje jednog odelenja (sic) nije rešenje, ali bem_mu_miša šta je...
maksa83 maksa83 22:34 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Ali da ljudi uzmu stvari u svoje ruke i sprovode pravdu, to je ono što je teško zamislivo.

Đe? U Ameriku? Zezaš.

Pa imaš ratno stanje u svakom gradu u kom trigger happy beli pandur(i) ubiju crnca.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:43 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

maksa83
Ali da ljudi uzmu stvari u svoje ruke i sprovode pravdu, to je ono što je teško zamislivo.

Đe? U Ameriku? Zezaš.

Pa imaš ratno stanje u svakom gradu u kom trigger happy beli pandur(i) ubiju crnca.

pih neuporedivo. Američki vođa ima rok trajanja 8 godina i basta. Ovi ovde infinity...
freehand freehand 22:49 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Prvo, Loznica je veliki grad za državu tipa Srbije.
Drugo, Loznica je centar regije kojoj gravitira priličan broj stanovnika.
Treće, loznička bolnica je sasvim silidna.
Pomenuh da sam, svojom voljom, operisan u Loznici. Mogao sam, zapravo trebai sam, biti operisan u Bg jer sam tu i osiguranik. Međutim, hirurgu koji mi je preporučio zahvat u Loznici verujem. O osoblju, uslovima, odnosu prema bolesnicima, migu samo reči hvale da kažem.

Ma šali se Vladimir po običaju, šeret je to, i lola.
Nego Pižone, ja sam, na primer, živeo u austrijskom selu od dve hiljade stanovnika koje sem gimnazije, sportske hale, bazenskog kompleksa ima i - pogodi šta? Bolnicuuuu...
Nisu normalni, majke mi. A obližnji gradić, na nekih desetak kilometara, od deset hiljada stanovnika ima takođe - šta? Nikad ne bi pogodio! Pa bolnicu. Čudaci ti Austrijanci, trošadžije.
Atomski mrav Atomski mrav 22:58 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Čudaci ti Austrijanci, trošadžije.

Pa kad nemaju Vođu kao mi, očas posla bi se taj javašluk iskorenio...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:04 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

maksa83
Ali da ljudi uzmu stvari u svoje ruke i sprovode pravdu, to je ono što je teško zamislivo.

Đe? U Ameriku? Zezaš.

Pa imaš ratno stanje u svakom gradu u kom trigger happy beli pandur(i) ubiju crnca.


Skoncentriši se makso, pričamo o bolnicama, lekarskim greškama, i reakcijama na iste. A i to sas crnci, nema to kod nas u zabiti, el sam kačio fotku našeg šefa policije? Crn ko ugarak, zaveo čovek red među murkane denverske.
Atomski mrav Atomski mrav 23:07 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Skoncentriši se makso, pričamo o bolnicama, lekarskim greškama, i reakcijama na iste.

Kod vas odma' tuže lekare i bolnice, što (opet kod vas) ima daleko teže posledice po lekare i bolnice od prebijanja i razbijanja pa nema potrebe za takvim sredstvima (sem ako neko nema para za advokata?)...
maksa83 maksa83 23:09 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Skoncentriši se makso, pričamo o bolnicama, lekarskim greškama, i reakcijama na iste.

Što bi rušio bolnicu i tukao lekara kad može da ih oladi za des' milki?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:16 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Kod vas odma' tuže lekare i bolnice, što (opet kod vas) ima daleko teže posledice po lekare i bolnice od prebijanja i razbijanja pa nema potrebe za takvim sredstvima (sem ako neko nema para za advokata?)...


Što jes, jes, teraš ih do Strazbura, ako treba. A i za razbijanje i prebijanje, makar i sa dobrim razlogom, se ide u zatvor.
Atomski mrav Atomski mrav 23:23 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Što jes, jes, teraš ih do Strazbura, ako treba.

Ko ima para za to?
A i za razbijanje i prebijanje, makar i sa dobrim razlogom, se ide u zatvor.

Tačno. Za nanošenje telesnih povreda i pričinjavanje materijalne štete se ide u zatvor a za lekarski nemar (ubistvo iz nehata?) - ništa. Šta je pretnja zatvorom nekome kome je dete umrlo nakon što je slomilo ruku a zna da pravda neće biti zadovoljena?
freehand freehand 23:28 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Šta je pretnja zatvorom nekome kome je dete umrlo nakon što je slomilo ruku a zna da pravda neće biti zadovoljena?

Nemoj se kladiti u ovo. Davno sam gledao neku statistiku i reakcije samih roditelja retko su nasilne. Postoje slučajevi ali su pre izuzeci no pravilo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:35 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Atomski mrav
Što jes, jes, teraš ih do Strazbura, ako treba.

Ko ima para za to?


A ko ima para da pravi novu bolnicu?

A i za razbijanje i prebijanje, makar i sa dobrim razlogom, se ide u zatvor.

Tačno. Za nanošenje telesnih povreda i pričinjavanje materijalne štete se ide u zatvor a za lekarski nemar (ubistvo iz nehata?) - ništa. Šta je pretnja zatvorom nekome kome je dete umrlo nakon što je slomilo ruku a zna da pravda neće biti zadovoljena?


A kako je to pravda zadovoljena time što si razbio bolnicu, i to još gradsku?
Atomski mrav Atomski mrav 23:54 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

A ko ima para da pravi novu bolnicu?

Pa niko nije bolnicu ni zapalio, ni srušio.
A kako je to pravda zadovoljena time što si razbio bolnicu, i to još gradsku?

Ja nisam razbio nikakvu bolnicu, pogotovo ne gradsku. Time se pravda ne može zadovoljiti niti se dete može vratiti iz mrtvih ali zar ne shvataš koliko besa i frustracije ovako nešto može izazvati kod ljudi? Mnogi u afektu neće razmišljati o pravdi i zakonu...
Atomski mrav Atomski mrav 23:58 11.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Nemoj se kladiti u ovo. Davno sam gledao neku statistiku i reakcije samih roditelja retko su nasilne. Postoje slučajevi ali su pre izuzeci no pravilo.

Moguće. Bol i tuga budu jači od besa i frustracije. Ali kao što, statistički gledano, ljudi retko umiru zbog loma ruke a onda se ipak desi ovako nešto, tako se može desiti i da neko "odlepi" i reši da uzme stvar u svoje ruke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:08 12.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Pa niko nije bolnicu ni zapalio, ni srušio.


Razbili su to odeljenje hirurgije, ako sam dobro razumeo.

Time se pravda ne može zadovoljiti niti se dete može vratiti iz mrtvih ali zar ne shvataš koliko besa i frustracije ovako nešto može izazvati kod ljudi? Mnogi u afektu neće razmišljati o pravdi i zakonu...


Pa to sam i napisao u prvom komentaru. Lomljenje inventara bolnice ne rešava ništa. Linčovanje lekara, još manje. Sad niko ne može da se operiše u toj bolnici, nego mora da ide u veći grad, gde situacija nije bogzna kako bolja. A i ko je blesav da bude lekar u nekoj srpskoj bolnici ako zna da može da završi na lomači, na osnovu slobodne procene ljudi kojima je pao mrak na oči jer su izgubili nekog namilijeg?

Razumem i afekat i frustraciju, i reakciju tih ljudi, samo ne mislim da to ima bilo kakav pozitivan efekat.
freehand freehand 00:12 12.10.2016

Re: Treba reformisati zdravstvo

Atomski mrav
Nemoj se kladiti u ovo. Davno sam gledao neku statistiku i reakcije samih roditelja retko su nasilne. Postoje slučajevi ali su pre izuzeci no pravilo.

Moguće. Bol i tuga budu jači od besa i frustracije. Ali kao što, statistički gledano, ljudi retko umiru zbog loma ruke a onda se ipak desi ovako nešto, tako se može desiti i da neko "odlepi" i reši da uzme stvar u svoje ruke.

Nije. Znam za slučajeve gde su lekari dobiali batine, i to isti (ginekolog) u više navrata.
Ali, inače je pitanje odgovornosti lekara izuzetno škakljivo. Treba suditi ljudima čiji je poziv da čuvaju ljudsko zdravlje i živote i koji u godinama karijere leče hiljade pacijenata. Prošle godine je u Pančevu osuđen lekar koji je važio za poštovanog hirurga, takođe zbog smrti pacijenta usled sepse. Mislim da je osuđen na oko godinu dana, i to kućnog pritvora. Ali bi valjalo pažljivo čitati i presudu i obrazloženje.
Nije ovo materija za prosuđivanje u stanju visoke emotivne razdraženosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana