Budućnost

Download

Predrag Brajovic RSS / 06.11.2016. u 11:52
     Очарава ме помисао да ћемо ускоро моћи да властити живот прегледамо, његов сваки трен, кад год то пожелимо. Није далеко време када ће неки stаrt up или ко од IT гиганата понудити малени имплант за нашу чеону кост, видљив тек као младеж (онај код Синди Крафорд или Северине, како ко воли), који ће бележити и сликом и звуком сваки сат и час нашег живота. И онда ћемо опет моћи да се вратимо у време када смо били деца, када смо пропушили или се заљубили, моћи ћемо да гледамо наше страхове и наде, нашу радост и тугу на испитима, венчању, на сахранама, наш први дан у школи или последњи дан с мајком и оцем.
     Иако сам махом очајног памћења, с пуно детаља сећам се, рецимо, једних очевих ципела, звучника у мом „реноу 4", лаког и прозрачног хлада багремове шуме крај наше куће у Црној Гори, металне кутије за храну коју је мајка на путовањима колима носила. Сећам се и како сам се у Косовској улици једном дуго и страсно дечачки љубио, тада већ одавно одрастао, сећам се сваког шрафа и дрвених греда зида који сам с пријатељем правио за преграду невелике собе у две још мање - био нам се родио син, собица нам је била неопходна.
     Опет, схватио сам, не сећам се, уопште, ко је са мном ишао у разред у првом средње - један ће ме пријатељ на то подсетити, да је један од убица из Земунског клана седео с нама у клупи - не сећам се ни првог пољупца ни првог секса, не сећам се читавих периода свог живота, па тако прва година по смрти мог брата у мом памћењу и не постоји, као на оним старим картама где за непознате пределе на латинском пише Ubi leones: тамо где су лавови.
     Па хтео бих да ловим те своје лавове. Хтео бих да могу да се сетим сваког трена свог живота, да га гледам са стране и у њему уживам или се нервирам, навијам за себе из прошлости или се прекоревам. Мора да би било чудесно опет бити ту док тонемо у своја огрешења, у своје блато и погубу, без оног улепшавања и накнадног седатива памћења, ми сви добри и честити људи, и мора да би било дивно изнова се радовати модрицама на лицу сина, које је добио у тучи с којом се на прави начин одраста, радовати се успесима и властитом надрастању својих ближњих - о, господе, колико сам њих заборавио, потонули су у подразумевање.
    Једном смо у Ташмајданском парку син и ја са земље скупљали кестенове. Не сећам се нити његове јакне, нити које је то године било, нити шта смо после с тим кестеновима урадили. Било би сјајно кад би све то могао да врати један oлаки download. Пре оног коначног.
     See you, then.
 
 
 


Komentari (563)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

svarog svarog 16:38 07.11.2016

Re: Hvala zaboravu

I taj je boza u poređenju sa originalom za tu temu, "Poslednji čovek na Zemlji" ili tako nešto, još crno-beli sa neprevaziđenim Vinsentom Prajsom.


To je po knjizi Ja sam legenda. Stvarno je jeziv, a prastar
freehand freehand 16:41 07.11.2016

Re: Hvala zaboravu

svarog
I taj je boza u poređenju sa originalom za tu temu, "Poslednji čovek na Zemlji" ili tako nešto, još crno-beli sa neprevaziđenim Vinsentom Prajsom.


To je po knjizi Ja sam legenda. Stvarno je jeziv, a prastar

Ja se sa jezom sećam nekog filma koji se zvao, otprilike "Vremeplov"

P.S. Ovaj, nikako da se naučim da odmah izguglam.

vcucko vcucko 18:21 07.11.2016

Re: Hvala zaboravu

freehand
svarog
I taj je boza u poređenju sa originalom za tu temu, "Poslednji čovek na Zemlji" ili tako nešto, još crno-beli sa neprevaziđenim Vinsentom Prajsom.


To je po knjizi Ja sam legenda. Stvarno je jeziv, a prastar

Ja se sa jezom sećam nekog filma koji se zvao, otprilike "Vremeplov"

P.S. Ovaj, nikako da se naučim da odmah izguglam.


To je po Arturu Klarku. Klasik.
Neka daleka budućnost, posle nuklearnog rata, podela ljudske vrste na iloje i morloke, iloji su nepismena omladina na nivou stoke koji na zvuk sirene ulaze u podzemlje, gde ih morloci ručkaju, genijalno i vizionarski
Ima i novija verzija, sa Ajronsom kao vrhovnim morlokom, ali nije mi nešto leglo...
nsarski nsarski 08:17 08.11.2016

Re: Hvala zaboravu

To je po Arturu Klarku. Klasik.
Neka daleka budućnost, posle nuklearnog rata, podela ljudske vrste na iloje i morloke, iloji su nepismena omladina na nivou stoke koji na zvuk sirene ulaze u podzemlje, gde ih morloci ručkaju, genijalno i vizionarski


U pitanju je H.G. Wells, a roman se zove "Time machine".
vcucko vcucko 12:28 08.11.2016

Re: Hvala zaboravu

nsarski
To je po Arturu Klarku. Klasik.
Neka daleka budućnost, posle nuklearnog rata, podela ljudske vrste na iloje i morloke, iloji su nepismena omladina na nivou stoke koji na zvuk sirene ulaze u podzemlje, gde ih morloci ručkaju, genijalno i vizionarski


U pitanju je H.G. Wells, a roman se zove "Time machine".

Izvinjavam se, lapsus. Naravno Wells, sto godina ranije.

Ima dobar film na bazi "Vremeplova", McDowell kao upravo H.G. Wells i David Warner kao Trbosek se jure kroz vreme po San Francisku sedamdesetih pa se Wells smuva sa Mary Steenburgen, zove se u originalu "Time After Time", ne znam kako je kod nas prevedeno.

nsarski nsarski 16:26 06.11.2016

Pistorius

Zanimljiva koncepcija, posebno za one koji budućnost vide kao željenu tehnotopiju.
U celoj tvojoj tezi, čini mi se, postoje dva odvojena aspekta: 1. Tehnička izvedba i 2. Korist od takve spravice-implanta.

Što se prvog, tehnološkog aspekta, tiče, verujem da će to o čemu maštaš biti dostižno u skoroj budućnosti.

Medjutim, čak i najvernija reprodukcija prošlosti ne može, nikada, da dočara istinski kontekst u kome se neki dogadjaj, ili sled dogadjaja, desio. Nema te tehnike koja će te istinski vratiti u prošlo vreme.

Imao sam slučajnu priliku da nedavno gledam kratki film koji su moji drugovi, gimnazijalci, napravili na ekskurziji. U tom filmu se i ja pojavljujem na kratko, ali ja, danas, nikakvu vezu sa tom osobom ne mogu da uspostavim. Ostao sam potpuno ravnodušan i nemam preteranu želju da imam celokupnu audio/vizuelnu reprezentaciju nečega što je nekad bilo.
Hoću da kažem, naša felerična i parcijalna memorija kakva jeste je sasvim dovoljna da važne stvari za nas sažme taman koliko nama odgovara. Lepe učine lepšima, one druge obično potisne. Mislim da je "verna" reprodukcija sasvim nepotrebna.
I još nešto. Pričajući nekom prilikom pre par godina sa tim dečkom sa kojim si skupljao kestenove po parku, neobavezna tema je nekako skrenula ka dogadjaju u kome je neki momak izgubio obe noge (pao pod tramvaj, na primer). Ono što mi je on tada rekao potpuno me je zgranulo, i često se toga setim. On reče: "Blago njemu, sada može da ugradi proteze i da trči kao Oskar Pistorius, brže nego što je ikada mogao!". Novi klinci, nove ideje.
Ja ipak mislim da nam je ovo sećanje kakvo imamo (felerično i ograničeno) i noge kakve imamo (bangave ili brze) mnogo bolji dil nego da downlodujemo dosadne snimke, bez mirisa i ukusa i konteksta, prošlosti koja nam beži.

JJ Beba JJ Beba 16:33 06.11.2016

Re: Pistorius

Ja ipak mislim da nam je ovo sećanje kakvo imamo (felerično i ograničeno) i noge kakve imamo (bangave ili brze) mnogo bolji dil nego da downlodujemo dosadne snimke, bez mirisa i ukusa i konteksta, prošlosti koja nam beži.


šarski
freehand freehand 19:26 06.11.2016

Re: Pistorius

JJ Beba
Ja ipak mislim da nam je ovo sećanje kakvo imamo (felerično i ograničeno) i noge kakve imamo (bangave ili brze) mnogo bolji dil nego da downlodujemo dosadne snimke, bez mirisa i ukusa i konteksta, prošlosti koja nam beži.


šarski

Zaborav tome i služi, da filtrira, dotera, popravi, da odlije gde je previše i doda gde fali. I da ne žuljamo sebe preterano takvi kakvi smo bili a najčešće smo bili nikakvi, odnosno daleko od onoga kakvima sebe doživljavamo i svojoj deci opričavamo.
zemljanin zemljanin 16:28 06.11.2016

reset

da se malo vratimo na realno ... daklem, ne postoji niti jedan jedini evolutivni razlog za memorisanje ili snimanje bilo kog događaja u celosti ... dalje ne postoji niti jedan jedini razlog koji bi opravdao svrhu I cilj takvog memorisanja ... evolutivno svrha vremena je interakcija sa okolinom ... učenje na bazi doživljenog ... mozak ne snima događaje već ih reprodukuje iz fragmenata ... svaka reprodukcija je nova jer se uparuje sa svim što se desilo of trenutka prvog događaja ... znači mi stalno menjamo doživljeno ... tako se osposobljavamo da na bazi iskustva reagujemo na nove izazove ...

to što je moguće zamisliti nešto ne znači da je to zaista tako ... čip koji bi snimao naše događaje bi imao istu svrhu kao I fotografija/film ... ništa revolucionarno ... revolucionarno je to da razumemo I dostignemo tehološki proboj transfera kompleksnih neuro informacija na neki čip ... samo to ...

EDIT. ne treba nam čip, ima onih kaciga sa kamerama pa snimaš sve što ti se dešava ... implant je samo manji +/-
vcucko vcucko 16:33 06.11.2016

Re: reset

zemljanin
da se malo vratimo na realno ... daklem, ne postoji niti jedan jedini evolutivni razlog za memorisanje ili snimanje bilo kog događaja u celosti ... dalje ne postoji niti jedan jedini razlog koji bi opravdao svrhu I cilj takvog memorisanja ...

Pa nije baš da nema.
Recimo, zaboravljena šifra/kod za nešto, bilo šta? U tom slučaju bi pomoglo...
Ali slažem se da bi verovatno bila skuplja dara nego mera; ono, mnogi bi posle prve upotrebe pobegli proklinjući i memoriju i onog ko je izmisli
JJ Beba JJ Beba 16:34 06.11.2016

Re: reset

EDIT. ne treba nam čip, ima onih kaciga sa kamerama pa snimaš sve što ti se dešava ... implant je samo manji +/-


rekoh gore, pisano je u sf o tome već
maksa83 maksa83 16:39 06.11.2016

Re: reset

EDIT. ne treba nam čip, ima onih kaciga sa kamerama pa snimaš sve što ti se dešava ... implant je samo manji +/-

Meni najupečatljiviji momenat u Zen and The Art Of Motorcycle Maintenance (knjiga meni okej, ali mnooogo brate hajpovana) kada neki lik vidi fenomenalnu scenu prerije u suton (ili tako nešto), fotografiše, i onda ih posle uz bes i plač iscepa zato što apsolutno ne prikazuju ni delić onoga što je fotograf tamo i tada video.
zemljanin zemljanin 16:45 06.11.2016

Re: reset

maksa83
kada neki lik vidi fenomenalne slike prerije u suton (ili tako nešto), fotografiše ih, i onda ih posle uz bes i plač iscepa zato što apsolutno ne prikazuju ni delić onoga što je fotograf tada tamo i tada video.

pa to je to ... imali smo crtež pa crno belo fotografiju, pa kolor, film itd. ... uvek smo dodavali nešto novo, novi kvalitet uhvaćenog trenutka ... ali će naš mozak uvek iznova davati novi kontekst tom uhvaćenom trenutku ... naš doživljaj trenutka je uvek novi nikad se ne reprodukuje ... to je samo tehološka inovacija ...
docsumann docsumann 16:51 06.11.2016

Re: reset

daklem, ne postoji niti jedan jedini evolutivni razlog za memorisanje ili snimanje bilo kog događaja u celosti ... dalje ne postoji niti jedan jedini razlog koji bi opravdao svrhu I cilj takvog memorisanja ... evolutivno svrha vremena je interakcija sa okolinom ...


pa zar mi nismo na pragu doba u kojem prestaju da važe biološki "rezoni" evolucije.
evoluciji i njenim smjernicama, bar što se čovjeka tiče, predstoji deep refresh.

a i sam pojam okoline označavaće nešto sasvim drugo.
zemljanin zemljanin 21:59 06.11.2016

Re: reset

docsumann
daklem, ne postoji niti jedan jedini evolutivni razlog za memorisanje ili snimanje bilo kog događaja u celosti ... dalje ne postoji niti jedan jedini razlog koji bi opravdao svrhu I cilj takvog memorisanja ... evolutivno svrha vremena je interakcija sa okolinom ...


pa zar mi nismo na pragu doba u kojem prestaju da važe biološki "rezoni" evolucije.
evoluciji i njenim smjernicama, bar što se čovjeka tiče, predstoji deep refresh.

a i sam pojam okoline označavaće nešto sasvim drugo.

mi vučemo nasleđe biološke evolucije I ono nas prati bez obzira na "nove" vrste evolucija ... ali da se vratimo na temu ... jedini način da se ponovo prožive prošli događaji, na način na koji su se realno odigrali, je dovođenje Sistema u to stanje ... a to je I teorijski nemoguće ...

čak ni reset ne pomaže ... u teorijskom slučaju implant bi morao biti prisutan u samom procesu formiranja nervnog Sistema a čak ni tada ne bi bilo 100% verodostojnosti ... drugim rečima - nemoguće ... zato je cela ideja samo na višem tehnološkom nivou beleženja određenih trenutaka ali ne I proživljavanja istog.
docsumann docsumann 06:55 07.11.2016

Re: reset

a to je I teorijski nemoguće ...


teorijski ništa nije nemoguće u teoriji
nikvet pn nikvet pn 14:05 07.11.2016

Re: reset

docsumann
pa zar mi nismo na pragu doba u kojem prestaju da važe biološki "rezoni" evolucije


Ово је тачно и испуњава ме језом. Све досад што је ишло ван основних биолошких резона еволуције отишло је на ропотарницу хисторије.
alselone alselone 17:00 06.11.2016

Sećanja nas usporavaju

Postoje periodi života i neke odluke koje je lakše doneti bez sećanja. Sećanja nas vežu i usporavaju, bez njih lakše idemo napred.

Sa druge strane, povećani volumen sećanja ne znači da ćemo ga zaista i koristiti. Pogledajte fotografije na primer, koliko puta si do sada pregledao gomilu slika koje si napravio u poslednjih 10ak godina od pojave digitalnih foto aparata?
gedza.73 gedza.73 17:26 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pogledajte fotografije na primer, koliko puta si do sada pregledao gomilu slika koje si napravio u poslednjih 10ak godina od pojave digitalnih foto aparata?

napis'o slično pa izbris'o. Ima više fotografija da se zadrži iz vremena kad je ona nastala nego danas.
Hard disk pukne, bude ti žao fotografija mesec, dva, tri pa ništa.
docsumann docsumann 17:31 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pogledajte fotografije na primer, koliko puta si do sada pregledao gomilu slika koje si napravio u poslednjih 10ak godina od pojave digitalnih foto aparata?


sem hazarta nikaj ne uslikavam. a ne volim ni da mene uslikavaju. ako već ne mogu to da spriječim obično se iskreveljim
alselone alselone 17:32 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

a ne volim ni da mene uslikavaju. ako već ne mogu to da spriječim obično se iskreveljim


Greota čelika.
maksa83 maksa83 17:33 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Hard disk pukne, bude ti žao fotografija mesec, dva, tri pa ništa.

Pitanje za 100 poena (na koje nemam odogovor, a u preko nekoliko navrata sam diskutovao o tome sa drugovima uber-nerdovima) - kako u ovo vreme digitalnih fotografija sačuvati nešto tako da znaš da će biti dostupno nekome za, npr. 60 godina? Sve digitalno je suviše ranjivo, dakle ako hoćeš da možda tvoji praunuci jednom vide njihovog dedu kad je bio mali pomaže jedino da napraviš hardcopy.
gedza.73 gedza.73 17:39 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pitanje za 100 poena (na koje nemam odogovor, a u preko nekoliko navrata sam diskutovao o tome sa drugovima uber-nerdovima) - kako u ovo vreme digitalnih fotografija sačuvati nešto tako da znaš da će biti dostupno nekome za, npr. 60 godina?

Jedan folder 'fotografije za napraviti' i jednom u godinu dana uradiš par fotografija koje spakuješ u klasičan album.
Samo što to nisam ni ja uradio zadnjih nekoliko godina.
docsumann docsumann 17:42 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

hardcopy.


samo da je hard

docsumann docsumann 17:43 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
a ne volim ni da mene uslikavaju. ako već ne mogu to da spriječim obično se iskreveljim


Greota čelika.


e, viš, to mi jedino krivo, što se nisam ovjekovječivao kad sam bio najjakiji.

JJ Beba JJ Beba 17:59 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

a ne volim ni da mene uslikavaju.

ni ja ne volim
dok sam u jednom od mojih bivših života, pre digitalnog doba, radila u Borbi družila sam se sa fotoreporterima koji su svaki dan pre odlaska na teren i u povratku s terena dolazili kod mene na kafu. tu su ušnjiravali filmove u aparate pre odlaska na teren i na meni ispucavali prve kvadrate, ili ispuvcavali poslednje kvadrate pre predaje filmova na razvijanje, tako da sam imala na hiljade fotografija i slajdova u svim mogućim izdanjima i dobima dana. Kad smo se razišli odatle, ima jedno 20 godina, retko se slikam, mrzim. uzeli su mi dušu, što bi rekli braća indijanci
antioksidant antioksidant 18:01 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Hard disk pukne, bude ti žao fotografija mesec, dva, tri pa ništa.

Pitanje za 100 poena (na koje nemam odogovor, a u preko nekoliko navrata sam diskutovao o tome sa drugovima uber-nerdovima) - kako u ovo vreme digitalnih fotografija sačuvati nešto tako da znaš da će biti dostupno nekome za, npr. 60 godina? Sve digitalno je suviše ranjivo, dakle ako hoćeš da možda tvoji praunuci jednom vide njihovog dedu kad je bio mali pomaže jedino da napraviš hardcopy.

ne ide uz privatnost ali zar nije resenje gurnuti na mrezu?
blogovatelj blogovatelj 18:03 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Sve digitalno je suviše ranjivo, dakle ako hoćeš da možda tvoji praunuci jednom vide njihovog dedu kad je bio mali pomaže jedino da napraviš hardcopy.


Ja to i radim. Po Volmartima postoje specijalizovani Kodakovi kompjuteri čija je svrha logovati se na Fejs, kliknuti koje fotke hoćeš da ti naprave, ili sa neke svoje mašinerije prebaciti fotografije. Onda sačekaš pola sata i voila. Možeš i postere da napraviš ako želiš. Fotografija je po komadu oko 30 centi, znači nešto manje od 30 dinara.
Inače, Fejsbuk sam i počeo da koristim kad sam video da mogu da postavim slike i da ih gleda ko želi (od mojih prijatelja, naravno) a da ne moram da ih šaljem široj familiji.
maksa83 maksa83 18:05 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

ne ide uz privatnost ali zar nije resenje gurnuti na mrezu?

Nije, to je najranjivije od svih mesta, tu tek stvari dolaze i odlaze. Postoji ogromna količina sajtova kojih se sećam iz druge polovine devedesetih a kojih više nema ni u tragovima.
alselone alselone 18:07 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
ne ide uz privatnost ali zar nije resenje gurnuti na mrezu?

Nije, to je najranjivije od svih mesta, tu tek stvari dolaze i odlaze. Postoji ogromna količina sajtova kojih se sećam sa iz druge polovine devedesetih a kojih više nema ni u tragovima.


Ali to su sve manje vise bili mali igraci. Meni je telefon trenutno podesen da aploaduje na OneDrive i Google Photos. Mislim da je manje-vise to 100% srednjerocno sigurno.
antioksidant antioksidant 18:09 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
ne ide uz privatnost ali zar nije resenje gurnuti na mrezu?

Nije, to je najranjivije od svih mesta, tu tek stvari dolaze i odlaze. Postoji ogromna količina sajtova kojih se sećam sa iz druge polovine devedesetih a kojih više nema ni u tragovima.
ma to kapiram nego sam mislio rasiriti se svuda (od fejsa do pornhaba).polazim od logike - tesko je nestati sa neta kad ti se hoce.
svodi se na zanimljivost. ako nekom bude stalo za 60 godina - naci ce i tebe
maksa83 maksa83 18:09 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Mislim da je manje-vise to 100% srednjerocno sigurno.

Google? Pa oni gase svoje proizvode svako malo, njima ne bih poverio tri slova da mi zapamte.

Pazi, pričam o tome kako sačuvati nešto tako da je dostupno i za 60 godina.
alselone alselone 18:12 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Google? Pa oni gase svoje proizvode svako malo, njima ne bih poverio tri slova da mi zapamte.


Eh. Svako gasenje proizvoda ima toliko dugu najavu da svako moze da spase svoje podatke.

Ne postoji trenutno siguran nacin da 100% sve bude dostupno za 60 godina, tj. ne postoji toliko trajno resenje da sada uradis nesto i zabole te 60 godina. Osudjeni smo da pratimo stanje i reagujemo po potrebi. Kod kuce imam dva diska u rejdu, i imam dva klaud naloga. Verujem da je dovoljna redudansa za sve normalne probleme.
G.Cross G.Cross 18:54 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Hard disk pukne, bude ti žao fotografija mesec, dva, tri pa ništa.

Pitanje za 100 poena (na koje nemam odogovor, a u preko nekoliko navrata sam diskutovao o tome sa drugovima uber-nerdovima) - kako u ovo vreme digitalnih fotografija sačuvati nešto tako da znaš da će biti dostupno nekome za, npr. 60 godina? Sve digitalno je suviše ranjivo, dakle ako hoćeš da možda tvoji praunuci jednom vide njihovog dedu kad je bio mali pomaže jedino da napraviš hardcopy.




Ovo je bilo 2012 godine, Bruce je na kraju odustao. Apple je nepobediv , ako si pojedinac makar i Bruce Willis.

Bruce Willis is eyeing a legal bid to ensure he can pass on his iTunes library to his children when he dies, according to the Daily Mail.

The Die Hard star is concerned that his extensive music collection will revert to Apple ownership on his demise and is looking into ways that might allow his three daughters, Rumer, Scout and Tallulah, to legitimately inherit it. His lawyers are currently said to be looking at the possibility of setting up "family trusts" to act as legal holders of the downloaded music, but Willis is also prepared to consider taking Apple to court over the issue.

"Lots of people will be surprised on learning all those tracks and books they have bought over the years don't actually belong to them," solicitor Chris Walton told the Mail. "It's only natural you would want to pass them on to a loved one. The law will catch up, but ideally Apple and the like will update their policies and work out the best solution for their customers."


https://www.theguardian.com/film/2012/sep/03/bruce-willis-apple-itunes-library

FACEBOOK

For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.

https://www.facebook.com/terms

NOTE:

Ja licno nemam FB nalog, nista ne cuvam na cloudu, imam dva diska od par Terabajta i sve redovno backupujem tamo.


Sve svoje hard fotografije sam skenirao .

Zasto ?
Zato sto sam ostao samo sa par majcinih i ocevih fotografija i nijedne svoje iz detinjstva.
Sve je izgorelo u Mostaru za vreme rata.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:02 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Samo što to nisam ni ja uradio zadnjih nekoliko godina.

oteo si mi reči iz usta. sjebali su nas digitalno, totalno.
alselone alselone 19:30 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

E, Makso, razmišljao sam o onome što si rekao. Da ti prenesem iskustva sa kriticne infrastrukture.

Dva sajta udaljena najmanje 500 km (zbog prirodnih katastrofa) i na svakom sajtu redudantni serveri sa redudantnim diskovima. To kupis, namestiš data pump ili šta je sada već populano među bazadžijama i bog da te vidi.
maksa83 maksa83 19:35 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Dva sajta udaljena najmanje 500 km (zbog prirodnih katastrofa) i na svakom sajtu redudantni serveri sa redudantnim diskovima. To kupis, namestiš data pump ili šta je sada već populano među bazadžijama i bog da te vidi.

A pa NASDAQ tako radi odvajkada - svaka stvar ima bekap, i svaki bekap ima bekap, i onda cela ta stvar replicirana 300 milja dalje.

Ali pazi, sve se može obezbediti nekim redundansama za ovaj trenutak i neposrednu budućnost, moje pitanje - kako transportovati fotografiju kroz vreme unapred, pomenutih 60 godina? Taj broj menja sve, nemaš predstavu šta će da bude storidž, šta će da postoji, šta neće, u krajnjoj liniji da li će išta tada čitati i prikazivati jpg/png?

60 godina, sfaćaš?


alselone alselone 19:42 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ali pazi, sve se može obezbediti nekim redundansama za ovaj trenutak i neposrednu budućnost, moje pitanje - kako transportovati fotografiju kroz vreme unapred, pomenutih 60 godina? Taj broj menja sve, nemaš predstavu šta će da bude storidž, šta će da postoji, šta neće, u krajnjoj liniji da li će išta tada čitati i prikazivati jpg/png?

60 godina, sfaćaš?


Da, ali backward compatibility je nesto sto je ipak industry standard. Ti i dalje mozes da otvoris .bmp, iako realno niko normalan ne cuva u tom formatu. Sve fajl tipove koje je koristio Win95 mozes da otvoris i danas a to je 20 godina. Bez naznaka da ce to prestati.

Siguran sam da ce racunarski sistemi koji budu aktuelni za 60 godina moci procitati .png sa FAT fajl sistema.
maksa83 maksa83 19:52 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Siguran sam da ce racunarski sistemi koji budu aktuelni za 60 godina moci procitati .png sa FAT fajl sistema.

Ja nisam, al' da vidimo za 60 godina.

Evo podesio sam rimajnder.
alselone alselone 19:57 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ali promene u svakom slučaju neće biti nagle, osim u slučaju nekog rada (kad bežimo avionima JAT-a). Imaćeš vremena da uradiš konverzije. I to bi značilo da svi puknu odjednom, da svi sve izgube. Trenutno svi OS-ovi mogu da čitaju iste multimedijalne fajlove. Ako išta mislim da će Uroševi entuzijasti preostati u svakom slučaju.

Što misliš da će prestati podrša za sadašnju multimediju? Ovo pitam bez trunke zezanja. Ti uvek imaš te TIL odgovore.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 20:47 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ja nisam, al' da vidimo za 60 godina.

Evo podesio sam rimajnder.


Pa da, ali ti pričaš o dve nevezan stvari. Prva je kako premeti fotografiju (ili slično) potomcima, druga je nevezana sa tim - kako preneti neki podatak, pa bio fotografija, zapis, štagod, direktno 60 godina kasnije.

Zašto nevezane? Pa prva opcija je no brainer. Ti ostaviš fotku, a tvoji potmci neka se brigaju kao će da je sačuvaju. Ako hoće, nije problem da je prebace na trenutni medij tog trenutka, pa na sledeći pa na sledeći, pa tako do (fiktivnih - jer ih nikada neće biti) tih +60.

Kao što su se super 8 prebacivali na VCR, pa onda dekodovali na CD, pa na DVD, pa na Fleš i eksterne diskove, a usput iz ovog u onaj format. Ili fotke - eno drugarov iphone prepun fotki njegove rodbine, sve iz pre tokom i posle prvog svetskog rata. Naravno, tutumraci milenijumski bi odmah pitali "Koji je Instra/CnapC filter koorišćen" ;>

A druga je opcija manje više ona sa Voyagerovom zlatnom pločom


alselone alselone 20:50 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Dont Fear The Reaper


Da, i ja to vidim kao brainer problem, ali ako je Makso sa njegovom škvadrom iz kluba sredom diskutovao o tome, i nisu našli rešenje, ostavljam značajan prostor da negde nedobacujem.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 20:54 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Što misliš da će prestati podrša za sadašnju multimediju?


Pa kada jedared ukinu net neutraliti, kada konačno uzmu firme monopole ("prave", ne ove sada ☻) na sadržaje, kada ... (još par sličnih stvari) .. očas posla će sadašnja multimedija postati obsolete, a nova tehnika će da se pravi bez ugrađene podrške za silne multimedijalne fajlove (obaška će biti nelelgalna takva podrška ☻), nego će sve da bude strimovano i dekodirano putem proprietary štagod, čiju ćeš uporabu da pazariš kroz pretplatu na svog izabranog (ili ako Bald Ugly Hitler prekosutra pobedi, dodeljenog i obaveznog) content provajdera.

To ako će da budemo optimisti ☻ imam ja varijantu i za kako će stvarno da bude ;>
alselone alselone 20:56 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pa kada jedared ukinu net neutraliti


To je opravdan strah, pogotovo od kako je AT&T kupio Time Warner.

EDIT: Ali ne smemo zaboraviti doprinos "zajednice". Mislim da na svetu ima dovoljno pametnih i sposobnih ljudi spremnih da ulože svoje vreme radi opšteg dobra.

maksa83 maksa83 21:03 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Što misliš da će prestati podrša za sadašnju multimediju? Ovo pitam bez trunke zezanja.

Pa mislim da postoje dva problema, problem samog storidža i problem formata, s tim da je problem formata verovatno banalan (bar dok je slika u pitanju), svakako će nešto jednom umeti da pročita .gif, .png, itd. Ja posmatram taj problem iz ugla đedova koji su samo trebali nešto da slikaju, strpaju fotografiju u album i kad oni poumiru album ostane u kući. U gorem slučaju završi u nekom sanduku na (proverbijalnom) tavanu i onda je neko nađe. Ovako kako je sada ćeš - šta? Testamentom da zaveštaš svoj cloud nalog i dva hard diska i kažeš "siiiine, ovaj bekap je tata napravio na DAT trakama, pa prebacio na CD, pa odande na DVD, pa na klaud, pa odande na microssd storage sa 3D rešetkom od qrcopalcijuma, a ti vidi kako ćeš dalje, redovno presnimavaj i proveravaj, vidi ako je nešto crklo pa prebaci na štagodbude, i tako i ti sinu svom da kažeš, i zapamtite - nikad Realtek mrežna karta, nikad Samsung telefon! <pokažeš 50 godina staru opekotinu na dupetu>... eto to te tata zaklinje, a sad initiating shutdown..."

Razumeš, golemo je sve to drkanje spram jednostavnog pravljenja 100 godina stare papirne fotografije koja je bez ičijeg napora do mene stigla.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:06 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

EDIT: Ali ne smemo zaboraviti doprinos "zajednice". Mislim da na svetu ima dovoljno pametnih i sposobnih ljudi spremnih da ulože svoje vreme radi opšteg dobra.


Ima, naravno. Ali entropija RuleZ! ;>
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:08 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Razumeš, golemo je sve to drkanje spram jednostavnog pravljenja 100 godina stare papirne fotografije koja je bez ičijeg napora do mene stigla.

A je l' požutela?
freehand freehand 21:08 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Razumeš, golemo je sve to drkanje spram jednostavnog pravljenja 100 godina stare papirne fotografije koja je bez ičijeg napora do mene stigla.

Požutela, izbledela, ispucala. Onda je skeniraš, prepeglaš u Fotošopu i snimiš na.. O čemu beše priča?
alselone alselone 21:08 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ovako kako je sada ćeš - šta?


Moj OneDrive nalog je porodični nalog, znači svi u kući koji se loguju na komp sa Windows nalogom imaju pravo da vide slike. To smo za sada samo žena i ja. Verovatno će i Mogli za koju godinu aploadovati svoje slike sa svog telefona na isti nalog. Verovatno će imati i svoj ali će njegov MS nalog moći da priđe i mojim slikama. Tako da kada ja pandrknem nalog se nastavlja, dovoljno je samo da plaća pretplatu redovno.

Meni je to sa slikama na tavanu veća frka jer može dizgori kuća. A veća je verovatnoća dizgori kuća nego da MS ugasi OneDrive.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:09 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Razumeš, golemo je sve to drkanje spram jednostavnog pravljenja 100 godina stare papirne fotografije koja je bez ičijeg napora do mene stigla.


Samo one koje nisu spaljene, pocepane, zatrpane ispod cigala, oprane zajedno s pantalonama. Elem, fotografija na papiru, to je "sekundarni proizvod", pitanje je kako bi do tebe stigla rolna (ili ploča) filma s koje je došla. Znači i ta papirna fotka je već prelazak na sledeću "inkarnaciju"
alselone alselone 21:09 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ali entropija RuleZ! ;>


Čemu sve ovo kada nas čeka toplotna smrt svemira.
gedza.73 gedza.73 21:09 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

to bi značilo da svi puknu odjednom, da svi sve izgube.

Ima i za to (prvih 30 sekundi)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:12 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

škvadrom iz kluba sredom


Ma, em je četvrkom, em samo loću kokakolu ;> Što me podseti, već dva dana se spremam da otvorim konzervu Ginisa - najzad sam provalio da mora odmah cela da se sipa u čašu, onda je (donekle) i "pitljivo" ☻

PS - u prevodu, e sada ću ;>
maksa83 maksa83 21:12 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Požutela, izbledela, ispucala. Onda je skeniraš, prepeglaš u Fotošopu i snimiš na.. O čemu beše priča?

O tome kako da ono što ti je na telefonu neko dobije za 60 godina from now, bez da neko o tome razmišlja svake godine.
alselone alselone 21:15 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Što me podseti, već dva dana se spremam da otvorim konzervu Ginisa


Meni ta fama oko Ginisa nije jasna. Meni je to pivo ko izlapelo.

Ja sam otvorio jedan Hajneken (takodje sranej), i evo sedim na terasi, da uhvatim verovatno poslednje lepo vece ove godine. Ker pored mene vija bube, ja zapalio, uso pivo i kenjam po blogu. Kakva milina.
alselone alselone 21:16 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

O tome kako da ono što ti je na telefonu neko dobije za 60 godina from now, bez da neko o tome razmišlja svake godine.


Znaš šta je meni jedina briga u tom svemu, ne ovo što ti kažeš nego rezolucija. Jednog dana na 1G ekranu kad neko otvori moje slike, to će biti samo jedna mrlja na sredini ekrana.
alselone alselone 21:17 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

razmišlja svake godine.


Pa nije baš tako. Evo 20 godina i slike sa Win95 rade i dalje. Znaći, verovatno svakih 40 godina neko da razmišlja.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:19 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Meni ta fama oko Ginisa nije jasna. Meni je to pivo ko izlapelo.


Sve osim pravotočenog, i to u dobrom pabu, gde se toči minutima (a ti cupkaš pored čekajući ;> uz optimalnu temperaturu i sredinu bačve (nema piva koje valja pri samom otvaranju i pri kraju bačve), nema bolje stvari.

Osim dobrog bitera (piva, ne pelinkovca ;> Eventualno i dobrog crvenog piva ;> Eventualno i... ☺
freehand freehand 21:20 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Požutela, izbledela, ispucala. Onda je skeniraš, prepeglaš u Fotošopu i snimiš na.. O čemu beše priča?

O tome kako da ono što ti je na telefonu neko dobije za 60 godina from now, bez da neko o tome razmišlja svake godine.

Pa to ti kažem. To je jebalo i Mojsija onomad.
Pitanje medijuma ide uz nivo razvoja tehnologije. Od žive reči i mitova, preko kamena i papirusa do mikrofilmova i svega što si već pomenuo s tim što su stariji mediji uredno kopirani na nove.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:22 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

neko dobije za 60 godina from now, bez da neko o tome razmišlja svake godine.


Pa evo ti rešenja. Prošlo više od pola te tvoje odrednice, a moje (audio) kasete koje sam snimio krajem sedamdesetih i dalje su uporabne, čak dapače redovno ih slušam i ne pokazuju zanke da će u narednih desetak godina prestati da "rade".

Znači snimi na kasete - i rešio si problem ;>
alselone alselone 21:22 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Sve osim pravotočenog, i to u dobrom pabu, gde se toči minutima


Nisam imao tu sreću da probam "pravi" Ginis. Ovo što ima kod nas da se kupi sa onom glupom lopticom u limenci mi je totalni šit. Ono, uzeću pre Zaječarac od Ginisa.

P.S. Jednom ako se nakanim ima da napišem blog o paraleli pucanja Nokije i preuzimanja primata u pivu od strane Zaječarca.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:25 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ovo što ima kod nas da se kupi sa onom glupom lopticom u limenci mi je totalni šit. Ono, uzeću pre Zaječarac od Ginisa.


Pa za tu konzervu baš i pričam. Prvi put kada sam je uzeo rekoh isto to - koji qrac je ovo ishlapelo sranje! ;> Pa prošlo godinu dana, ne da mi đavo mira, ajde jopet. I jopet isto. I onda iz trećeg puta ;> probam sve odjedared u veliku čašu, lepu penu napravim, pustim da se selgne - i kak rekoh, "pitljivo" je

A odavno ga ne pih u UK, pre nekoliko (pa malo više) godina kada sam ga pio točenog u BGu bilo je baš vodnjikavo. Onda sam to pripisao tome da ga razvodnjavaju ;> ili da ovde šalju ko zna šta. Na kraju ću morati da skoknem do druga u London, da se podsetim, možda takav ukus i treba da bidne, ali davna sećanja varaju ;>

Elem, nevezano s tim valjda generalno važi za sva piva, ali posebno za Ginis, to sam naučio još pre 30 godina ;> - konzerva, najgori ukus (zato su i dodali tu kuglicu) flaša malo bolji, pa onda prazno - prazno - prazno - pa bačva! :)
maksa83 maksa83 21:28 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pa nije baš tako. Evo 20 godina i slike sa Win95 rade i dalje. Znaći, verovatno svakih 40 godina neko da razmišlja.

Mora da razmišlja svake godine o storidžu. To što si npr. pre 10 i više godina narezao na CD je sasvim moguće otišlo papa, ako ga nisi presnimavao, prebacivao, timario..
niccolo niccolo 21:28 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Razumeš, golemo je sve to drkanje spram jednostavnog pravljenja 100 godina stare papirne fotografije koja je bez ičijeg napora do mene stigla.

Ja bih da primetim da je teško na ovim prostorima da nešto preživi 100 godina bez ičijeg napora. Možda nama danas nije poznato napor kojeg tačno pretka je bio u pitanju i u čemu se sve ogledao taj napor, ali da je preživela dva svetska rata bez ičijeg napora - mnogo je kume...
alselone alselone 21:29 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Samo Nemačka piva, sve je ostalo zezanje.
maksa83 maksa83 21:29 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pa evo ti rešenja. Prošlo više od pola te tvoje odrednice, a moje (audio) kasete koje sam snimio krajem sedamdesetih i dalje su uporabne, čak dapače redovno ih slušam i ne pokazuju zanke da će u narednih desetak godina prestati da "rade".

To je zato što nikad nisi naučio da koristiš CD. ;>
alselone alselone 21:30 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Mora da razmišlja svake godine o storidžu. To što si npr. pre 10 i više godina narezao na CD je sasvim moguće otišlo papa, ako ga nisi presnimavao, prebacivao, timario..


Znam. Ne čuvam bekape na optičkim diskovima. Samo na HDD-ovima. A sada sa klaudom, smatram, da me zabole.
niccolo niccolo 21:32 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Nisam imao tu sreću da probam "pravi" Ginis.

Uu, moraš da probaš pravi Ginis. Ne toliko zbog Ginisa, nego je Irska odlična za obilazak, ima svašta interesantno da se vidi.
alselone alselone 21:32 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

preživi 100 godina


Pa jebaj ga. Pre 100 godina jedva da je bilo struje. Bilo dva svetska rata izmedju. Sve ovo što pričam uzimam sa rezervom mirnodopskog perioda. Inače jedan rat to sve lagano resetuje.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:32 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Pa evo ti rešenja. Prošlo više od pola te tvoje odrednice, a moje (audio) kasete koje sam snimio krajem sedamdesetih i dalje su uporabne, čak dapače redovno ih slušam i ne pokazuju zanke da će u narednih desetak godina prestati da "rade".

To je zato što nikad nisi naučio da koristiš CD. ;>


Pa kad u kolima nemam CD ;>> nego samo kasetaš ☻
alselone alselone 21:32 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Uu, moraš da probaš pravi Ginis. Ne toliko zbog Ginisa, nego je Irska odlična za obilazak, ima svašta interesantno da se vidi.



Jesi video kako sam te rutinski referencirao na prvoj strani? Upiši si referencu, biće ti značajno za akademski napredak.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:33 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
Samo Nemačka piva, sve je ostalo zezanje.


Nix! Hebeš ti njihove petovekovne zakone čistoće i ostalo, bez Čeha i Engleza nema piva. Dobro, de malo sam verbalni rasista, pa u ove druge ubrajam (po malčice) i Irce ;>
alselone alselone 21:33 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

samo kasetaš ☻


Iz doma invalida?
alselone alselone 21:34 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Nix! Hebeš ti njihove petovekovne zakone čistoće i sotalo, bez Čeha i Engleza nema piva.


Bolje da ovde prestanemo. Biće fajta kao partizani vs. četnici, urmašice vs. Sachertorte.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:34 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Pa nije baš tako. Evo 20 godina i slike sa Win95 rade i dalje. Znaći, verovatno svakih 40 godina neko da razmišlja.

Mora da razmišlja svake godine o storidžu. To što si npr. pre 10 i više godina narezao na CD je sasvim moguće otišlo papa, ako ga nisi presnimavao, prebacivao, timario..


pa ništa onda, izabereš jedno desetak omiljenih fotki i angažuješ nekog vajara da ti po njima iskleše skulpture u granitu.
to ume da potraje, a ume da bude dosta otporno i na prirodne katastrofe.
drugi način ne vidim.
alselone alselone 21:36 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:38 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ja bih da primetim da je teško na ovim prostorima da nešto preživi 100 godina bez ičijeg napora. Možda nama danas nije poznato napor kojeg tačno pretka je bio u pitanju i u čemu se sve ogledao taj napor, ali da je preživela dva svetska rata bez ičijeg napora - mnogo je kume...

čuvalo se na pravi način, slike su se čuvale kao da su zlatne, jer ih je u početku bilo malo. moja baka je imala jednu fotografiju kad je bila mala (lepo je obuku i odvedu kod fotografa), posle maturska, venčana, lična karta...onda su došli jeftiniji fotoaparati pa si mogao svako malo da slikaš, ali si ih pravio, kupovao albume, lepio, pa onda svaka strana ima onaj poluprovidni papir kao zaštitu. albumi se nisu držali pored šporeta ili sa ostalim knjigama, već u posebnom ormanu. znam da ljudima kojima su kuće spaljene po ratovima najviše tuguju za fotografijama. danas se nekako prema tome odnosimo nemarno. treba ih (možda ne sve) izraditi, i tako ih čuvati. album se uvek pronađe u dedinoj i babinoj kući.
freehand freehand 21:39 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

vrabac_u_steni
maksa83
Pa nije baš tako. Evo 20 godina i slike sa Win95 rade i dalje. Znaći, verovatno svakih 40 godina neko da razmišlja.

Mora da razmišlja svake godine o storidžu. To što si npr. pre 10 i više godina narezao na CD je sasvim moguće otišlo papa, ako ga nisi presnimavao, prebacivao, timario..


pa ništa onda, izabereš jedno desetak omiljenih fotki i angažuješ nekog vajara da ti po njima iskleše skulpture u granitu.
to ume da potraje, a ume da bude dosta otporno i na prirodne katastrofe.
drugi način ne vidim.

Lava u Pompeji dosta je dobro uradila posao konzervacije uspomena.
Talibani Vs granit - 100:0
alselone alselone 21:41 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

album se uvek pronađe u dedinoj i babinoj kući.

Ja sam već pričao sa babom i babom (različit naglasak) da u svojoj kući odvojim jedno mesto i pokačim sve te slike koje postoje ab ovo u porodici.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:41 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Lava u Pompeji

ali to je specifičan slučaj.
niccolo niccolo 21:42 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
Uu, moraš da probaš pravi Ginis. Ne toliko zbog Ginisa, nego je Irska odlična za obilazak, ima svašta interesantno da se vidi.



Jesi video kako sam te rutinski referencirao na prvoj strani? Upiši si referencu, biće ti značajno za akademski napredak.

Da, da, video, blagodarim.

vrabac_u_steni
maksa83
Pa nije baš tako. Evo 20 godina i slike sa Win95 rade i dalje. Znaći, verovatno svakih 40 godina neko da razmišlja.

Mora da razmišlja svake godine o storidžu. To što si npr. pre 10 i više godina narezao na CD je sasvim moguće otišlo papa, ako ga nisi presnimavao, prebacivao, timario..


pa ništa onda, izabereš jedno desetak omiljenih fotki i angažuješ nekog vajara da ti po njima iskleše skulpture u granitu.
to ume da potraje, a ume da bude dosta otporno i na prirodne katastrofe.
drugi način ne vidim.


Uh, nisam siguran. Šta ako bude neki jak zemljotres, skulptura padne i odlomi se najbitniji deo?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:42 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Talibani Vs granit - 100:0


pa dobro, Talibani su više ljudska katastrofa, onako sami po sebi.
protiv toga se već ne može.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:44 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
samo kasetaš ☻


Iz doma invalida?


Ma ne, došao je zajedno sa kolicima Broja 1 ;>

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:45 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

niccolo


Uh, nisam siguran. Šta ako bude neki jak zemljotres, skulptura padne i odlomi se najbitniji deo?


pa to mu tek daje šmek.

inače, znate li da je veliki broj antičkih skulptura bio originalno obojen, ništa ono čist lepi beli mermer, nego je to samo šljaštelo?
gedza.73 gedza.73 21:46 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
Nix! Hebeš ti njihove petovekovne zakone čistoće i sotalo, bez Čeha i Engleza nema piva.


Bolje da ovde prestanemo. Biće fajta kao partizani vs. četnici, urmašice vs. Sachertorte.

Kad bi znali, na primer, čudne puteve gospodnje slada pale bi u vodu priče o nacionalnim pivima a i o čistoći.

Da podsetim i na


Razmišljam, a ne znam koliko je pametno, klasičan HDD i fioku. Koliko je to dobro?
Cik'o hard na kompu (u garanciji bio što i nije mnogo bitno) sva sreća pa stoji sve na rezervnim kompu (klinac: drži ga, izleteći ti kroz prozor, duva kao hladnjača) i lt.
Kompjuteri po kući kao ruske babuške

nikolo
Šta ako bude neki jak zemljotres

Samo se vi zajebavajte, živ nisam za Rudnik od ovolikog truckanja po komšiluku. Kad bude zveknuo...
alselone alselone 21:47 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

inače, znate li da je veliki broj antičkih skulptura bio originalno obojen

ne.
alselone alselone 21:47 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Koliko je to dobro?


Redudansa, dupliranje, je najvaznije. Nista nije sigurno, nego samo smanjujes verovatnocu otkaza.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:53 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
inače, znate li da je veliki broj antičkih skulptura bio originalno obojen

ne.


pa da, to je bio zajeb sa klasicizmom negde u 18. veku, svi su se ložili da oponašaju antičku Grčku i tripovali se na monohromatiku u arhitekturi i vajarstvu.
kad ono, kasnije se ispostavilo da su se Grci šarenili ko vašar :)
freehand freehand 21:53 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

BebaOdLonchara
Lava u Pompeji

ali to je specifičan slučaj.

šalim se. I ćilibar je skroz ok ako hoćeš da sačuvaš taštu.
freehand freehand 21:55 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

vrabac_u_steni
Talibani Vs granit - 100:0


pa dobro, Talibani su više ljudska katastrofa, onako sami po sebi.
protiv toga se već ne može.

Ma nisu samo Talibani talibani, iskoristio sam ih kao savremenu metaforu za postupak anihilacije civilzacije koju smenjuju. Isto se dešavalo sa Rimom, sa Konstantinopoljem i sa Palmirom.
alselone alselone 21:55 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

pa da, to je bio zajeb sa klasicizmom negde u 18. veku, svi su se ložili da oponašaju antičku Grčku i tripovali se na monohromatiku u arhitekturi i vajarstvu.
kad ono, kasnije se ispostavilo da su se Grci šarenili ko vašar :)


Zanimljiva trivija.

Moze pitanje sto sam ja danas naucio? Sa koliko konja u motoru sportski avion minimalno moze da leti? Ali bez guglanja.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:56 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Redudansa, dupliranje, je najvaznije. Nista nije sigurno, nego samo smanjujes verovatnocu otkaza.


Imam oko pet stotina vinila, pedesetak Beta kaseta, dvestotinjak VHS, stotinjak audio kaseta, pa onda oko sto - dvesta, CDova sa filmovima, pa oko 300-400 DVDova sa serijama i filmovima, i sada 7 HDova (trenutno, jer su skoro svi puni, mora da se pazari novi) sa po 1.5 ili 2 TB sa serijama i filmovima.

Jedva čekam (koji ono beše znak za drastični cinizam?) novi medij ☻

niccolo niccolo 21:57 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

inače, znate li da je veliki broj antičkih skulptura bio originalno obojen, ništa ono čist lepi beli mermer, nego je to samo šljaštelo?

Pa naravno, ljudi vole kad se šareni
alselone alselone 21:58 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Imam oko pet stotina vinila, pedesetak Beta kaseta, dvestotinjak VHS, stotinjak audio kaseta, pa onda oko sto - dvesta, CDova sa filmovima, pa oko 300-400 DVDova sa serijama i filmovima, i sada 7 HDova (trenutno, jer su skoro svi puni, mora da se pazari novi) sa po 1.5 ili 2 TB sa serijama i filmovima.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:58 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
pa da, to je bio zajeb sa klasicizmom negde u 18. veku, svi su se ložili da oponašaju antičku Grčku i tripovali se na monohromatiku u arhitekturi i vajarstvu.
kad ono, kasnije se ispostavilo da su se Grci šarenili ko vašar :)


Zanimljiva trivija.

Moze pitanje sto sam ja danas naucio? Sa koliko konja u motoru sportski avion minimalno moze da leti? Ali bez guglanja.


ne znam, otišao mi ćale pre jedno pola sata, pitao bih njega a ne gugl :)
alselone alselone 22:01 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

ne znam, otišao mi ćale pre jedno pola sata, pitao bih njega a ne gugl :)



Eeeee! Lupi, probaj.
freehand freehand 22:01 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Jedva čekam (koji ono beše znak za drastični cinizam?) novi medij ☻

Jesi li se zapitao nekad - kome to zaista treba i čemu to zaista služi, a ni tebi i ničemu?
alselone alselone 22:03 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Jesi li se zapitao nekad - kome to zaista treba i čemu to zaista služi, a ni tebi i ničemu?


E, sad, ti se pa cudis sto neko pravi arhivu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:03 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
ne znam, otišao mi ćale pre jedno pola sata, pitao bih njega a ne gugl :)



Eeeee! Lupi, probaj.


pa pazi, trebalo bi da može da jedri neko vreme ako mu rikne motor, ako je trik pitanje, znači nula.

ali verovatno misliš na nešto drugo.
alselone alselone 22:05 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

ali verovatno misliš na nešto drugo.


Nije trik pitanje.
Imas sportski avion i on treba da poleti. Koliki mislis da je minimalni motor sto mu treba?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana