Budućnost

Download

Predrag Brajovic RSS / 06.11.2016. u 11:52
     Очарава ме помисао да ћемо ускоро моћи да властити живот прегледамо, његов сваки трен, кад год то пожелимо. Није далеко време када ће неки stаrt up или ко од IT гиганата понудити малени имплант за нашу чеону кост, видљив тек као младеж (онај код Синди Крафорд или Северине, како ко воли), који ће бележити и сликом и звуком сваки сат и час нашег живота. И онда ћемо опет моћи да се вратимо у време када смо били деца, када смо пропушили или се заљубили, моћи ћемо да гледамо наше страхове и наде, нашу радост и тугу на испитима, венчању, на сахранама, наш први дан у школи или последњи дан с мајком и оцем.
     Иако сам махом очајног памћења, с пуно детаља сећам се, рецимо, једних очевих ципела, звучника у мом „реноу 4", лаког и прозрачног хлада багремове шуме крај наше куће у Црној Гори, металне кутије за храну коју је мајка на путовањима колима носила. Сећам се и како сам се у Косовској улици једном дуго и страсно дечачки љубио, тада већ одавно одрастао, сећам се сваког шрафа и дрвених греда зида који сам с пријатељем правио за преграду невелике собе у две још мање - био нам се родио син, собица нам је била неопходна.
     Опет, схватио сам, не сећам се, уопште, ко је са мном ишао у разред у првом средње - један ће ме пријатељ на то подсетити, да је један од убица из Земунског клана седео с нама у клупи - не сећам се ни првог пољупца ни првог секса, не сећам се читавих периода свог живота, па тако прва година по смрти мог брата у мом памћењу и не постоји, као на оним старим картама где за непознате пределе на латинском пише Ubi leones: тамо где су лавови.
     Па хтео бих да ловим те своје лавове. Хтео бих да могу да се сетим сваког трена свог живота, да га гледам са стране и у њему уживам или се нервирам, навијам за себе из прошлости или се прекоревам. Мора да би било чудесно опет бити ту док тонемо у своја огрешења, у своје блато и погубу, без оног улепшавања и накнадног седатива памћења, ми сви добри и честити људи, и мора да би било дивно изнова се радовати модрицама на лицу сина, које је добио у тучи с којом се на прави начин одраста, радовати се успесима и властитом надрастању својих ближњих - о, господе, колико сам њих заборавио, потонули су у подразумевање.
    Једном смо у Ташмајданском парку син и ја са земље скупљали кестенове. Не сећам се нити његове јакне, нити које је то године било, нити шта смо после с тим кестеновима урадили. Било би сјајно кад би све то могао да врати један oлаки download. Пре оног коначног.
     See you, then.
 
 
 


Komentari (563)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:08 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
ali verovatno misliš na nešto drugo.


Nije trik pitanje.
Imas sportski avion i on treba da poleti. Koliki mislis da je minimalni motor sto mu treba?


nemam pojma, a neću da varam sa guglom.
niccolo niccolo 22:12 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Koliki mislis da je minimalni motor sto mu treba?

Aj recimo 55 konja.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:12 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

freehand
Jedva čekam (koji ono beše znak za drastični cinizam?) novi medij ☻

Jesi li se zapitao nekad - kome to zaista treba i čemu to zaista služi, a ni tebi i ničemu?


Ono, da, sve to može i on-line. E pa, kada sam ja sve ovo skupljao bilo je - ako hoćeš da gledaš ili slušaš, a nemaš svoj primerak mož da se obrišeš ;>

Neego, si se zapitao oko silnog vremena koje si proveo pišući po blogu: kome to zaista treba i čemu to zaista služi, a ni tebi i ničemu? ;>>

Ubr, ja sam ploče i kasete slušao, sve video kasete odgeldao mnogo puta, filmove i serije na svim medijima takođe. Šta si ti radio sa proizvodima svog vremena na blogu utrošenog na tekstove?

Elem, pošto se upravo završava audio kaseta koju sam slušao, idem da pustim Colosseum Live (1971), pa da izaberem neki film da odgledam ;>



Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:14 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

niccolo
Koliki mislis da je minimalni motor sto mu treba?

Aj recimo 55 konja.


pa barem jednu peticu si omašio. Mislim da je i 5 premnogo - čini mi se da sećam da je čovek pravio letelicu sa valjda 3 ili 4 konja (motorne snage ;> ali šta je to "sportski avioJon", e to je već možda trik u pitanju.
JJ Beba JJ Beba 22:14 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Colosseum


freehand freehand 22:17 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

si se zapitao oko silnog vremena koje si proveo pišući po blogu: kome to zaista treba i čemu to zaista služi, a ni tebi i ničemu? ;>>

Šta si ti radio sa proizvodima svog vremena na blogu utrošenog na tekstove?

Pitanje koje sam postavio ticalo se fenomenologije, ne ličnog.
Al eto, sebi kao pozitivno brojanje pišem da sam pokušao sa komnuikacijom.
niccolo niccolo 22:18 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

pa barem jednu peticu si omašio.

Bre, što si ti negativan čovek, ja bih na tvom mestu napisao da sam barem jednu peticu pogodio
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 22:22 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju


Siguran sam da ce racunarski sistemi koji budu aktuelni za 60 godina moci procitati .png sa FAT fajl sistema.


Recimo imas mfm ili rll disk iz devedesetih. Na polici, parkirane glave. Sve super. Kako bi ga procitao? :)

Ili recimo amstradove 2" diskete od onog njegovog text procesor aparata
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:26 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Dont Fear The Reaper
niccolo
Koliki mislis da je minimalni motor sto mu treba?

Aj recimo 55 konja.


pa barem jednu peticu si omašio. Mislim da je i 5 premnogo - čini mi se da sećam da je čovek pravio letelicu sa valjda 3 ili 4 konja (motorne snage ;> ali šta je to "sportski avioJon", e to je već možda trik u pitanju.


pa uz jak čeoni vetar, možda bi mogao da poleti i bez motora, za uzgon je bitna relativna brzina vazduha, tj. air speed.

ali mi je to već u domenu fantastike.
urbana_gerila urbana_gerila 22:26 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Dont Fear The Reaper
a moje (audio) kasete koje sam snimio krajem sedamdesetih i dalje su uporabne, čak dapače redovno ih slušam i ne pokazuju zanke da će u narednih desetak godina prestati da "rade"



ili si dobrano gluv ili masno lažeš.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:32 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pitanje koje sam postavio ticalo se fenomenologije, ne ličnog.
Al eto, sebi kao pozitivno brojanje pišem da sam pokušao sa komnuikacijom.


Veoma čudno pišeš "k-o-m-u-n-i-k-a-c-i-j-a". Dakle jezički:

"Jesi li se zapitao nekad - kome to zaista treba i čemu to zaista služi, a ni tebi i ničemu?"

Nepismeno i ništa ne znači.

Dobro, odbacio sam poslednji deo (rekoh, nije mu lako, mora a se pomuči da bi "komunicirao" ☻) pa sam ti lepo i precizno odgovorio na prvi deo:

"kada sam ja sve ovo skupljao bilo je - ako hoćeš da gledaš ili slušaš, a nemaš svoj primerak mož da se obrišeš ;> "

Ako tebi to nije jasno, upitaj se zašto ljudi kupuju knjige, kada postoji biblioteka? Pa nema u biblioteci sve, a neki put im se čita knjiga u sred noći ili vikendom ;>

Ubr, imam ja i skoro 10 GB knjiga - e to priznajem nisam sve iščitao, ali od preko 20 hiljada komata, nekoliko hiljada jesam. Ostalo je tu, za kolekciju, ne zauzima mnogo mesta

Za razliku od stripova - njih imam skoro 150 GB ;> Hebiga, kada se slike slabije kompresuju od tekstova ;> A i njih sam mahom sve iščitao (dobar deo još u papirnom obliku pre dvadesetak - tridesetak godina - ali sam ih ipak dovukao na komp).

alselone alselone 22:33 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

pa uz jak čeoni vetar, možda bi mogao da poleti i bez motora


Nije trik pitanje.

Ajde da napravimo paralelu sa kolima. Bez 40, 50 konja nema automobila koji iole moze da ide normalnom brzinom po putu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:39 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
pa uz jak čeoni vetar, možda bi mogao da poleti i bez motora


Nije trik pitanje.

Ajde da napravimo paralelu sa kolima. Bez 40, 50 konja nema automobila koji iole moze da ide normalnom brzinom po putu.


e sad ga već daviš ko pijan p...u, daj reci ili počinjem da guglam.

mislim, znam teorijski kako poleće, dakle brzina u odnosu na vazduh je ključna, al sad nešto da računam me smara.
alselone alselone 22:46 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

e sad ga već daviš ko pijan p...u, daj reci ili počinjem da guglam.


A koji ste smaraci. Pa nije ovo ispit, pa da padate za gresku. Lupi nesto, intuitivno.

Ali dobro, 18 konja iz motokultivatora. Postoji avion koji leti dvotaktnim motorom od 18 konja iz motokultivatora.

Hteo sam da napravim zanimljivu pricu, ali ste se stisli ko pred profesorom za upis na godinu.
niccolo niccolo 22:47 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Da se konstatuje da sam ja bio najbliži tačnom odgovoru.
maksa83 maksa83 23:03 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pa to ti kažem. To je jebalo i Mojsija onomad.
Pitanje medijuma ide uz nivo razvoja tehnologije. Od žive reči i mitova, preko kamena i papirusa do mikrofilmova i svega što si već pomenuo s tim što su stariji mediji uredno kopirani na nove.

Za Mojsija nije frka, njega će neko da iskopira, i siguran sam da neće biti nikakvih problema da za 60 godina vidiš Madonine slike i čuješ joj megahitove, nas pupavce će da preskoče.

Gomilica naelektrisanja/namagnetisanja je MNOGO nepostojanija stvar od komada papira.

Meni nije jasno kako to skoro nikom ovde nije jasno, ali ne mora ni meni sve da bude jasno.

Možda sam video previše razvaljenih baza, izgrebanih diskova, izgubljenih podataka, pocrkalih diskova i neuspešno ristorovanih bekapa...
alselone alselone 23:09 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Gomilica naelektrisanja/namagnetisanja je MNOGO nepostojanija stvar od komada papira.


Ali pricamo o danasnjoj instanci namagnetisanja koja je veoma, veoma redudantna. Da, jedan HDD nije siguran, jedan CD/DVD uopste nije postojan. Ali placen servis kod provajdera te usluge je prilicno siguran. Mnogo vise od papira u fioci.

Video sam i ja puknutih hardova i zagrebanih diskova, zato i ne cuvam tamo, ali ti kao da ne odgovaras na ono sto sam napisao nego na nesto drugo.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:29 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

urbana_gerila
Dont Fear The Reaper
a moje (audio) kasete koje sam snimio krajem sedamdesetih i dalje su uporabne, čak dapače redovno ih slušam i ne pokazuju zanke da će u narednih desetak godina prestati da "rade"



ili si dobrano gluv ili masno lažeš.


A ti si preispoljna budala, i to bez "ili", pa eto, život ide dalje. A ako baš hoćeš sa "ili", ili si shvatajuće challengiran ili slep ili nepismen.
maksa83 maksa83 23:35 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Video sam i ja puknutih hardova i zagrebanih diskova, zato i ne cuvam tamo, ali ti kao da ne odgovaras na ono sto sam napisao nego na nesto drugo.

Ja sve vreme pričam o savlađivanju vremenskog raspona od 60 godina a ti o bekapu koji imaš trenutno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:40 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
pa da, to je bio zajeb sa klasicizmom negde u 18. veku, svi su se ložili da oponašaju antičku Grčku i tripovali se na monohromatiku u arhitekturi i vajarstvu.
kad ono, kasnije se ispostavilo da su se Grci šarenili ko vašar :)


Zanimljiva trivija.

Moze pitanje sto sam ja danas naucio? Sa koliko konja u motoru sportski avion minimalno moze da leti? Ali bez guglanja.


Ne znam koliko je minimalno, ali se sa trabantovim motorom (~ tries konja) sasvim lepo leti. Pri tome je sam motor ~50 kila težak (i stane u planinarski ranac).
tetris tetris 23:46 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Na kraju ću morati da skoknem do druga u London, da se podsetim, možda takav ukus i treba da bidne, ali davna sećanja varaju ;

Ginis u Londonu je iz pivare u Londonu. Po pravi ukus, pravac Irska (republika il' severna) ili Škotska (severniji delovi)
tetris tetris 23:50 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ja sve vreme pričam o savlađivanju vremenskog raspona od 60 godina a ti o bekapu koji imaš trenutno.

Bivši ministar Bata se posvetio ovom problemu i našao je sjajno rešenje
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:51 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ali pricamo o danasnjoj instanci namagnetisanja koja je veoma, veoma redudantna. Da, jedan HDD nije siguran, jedan CD/DVD uopste nije postojan. Ali placen servis kod provajdera te usluge je prilicno siguran. Mnogo vise od papira u fioci.


Moj komšija ovde iz ulice radi u kompaniji koja pravi te mass storage sisteme, to su pre svega magnetne trake. Jednom sam da ga pitao koliki je rok trajanja i nije hteo da mi kaže, to je strogo čuvana poslovna tajna, znam da je to dosta ozbiljna stvar, te trake moraju da se čuvaju ko malo vode na dlanu, i cinculiraju, svako malo moraju da ih rotiraju, ne vole da stoje u jednom položaju, sjebe im se taj magnetni nanos koji je valjda amorfan, pa polako, tokom godina, curi niz traku.

Ali sam zato od drugarice koja je radila u InPhase Technology-ju, to su one neke baje ovde u selu koje su razvijale holografske medijume za data storage, čuo da su upravo zbog toga pukli. Postigli su neke neverovatno gustine pakovanja, ali nisu mogli da garantuju životni vek uporediv sa trakama. Ni sa CD-ovima, za koje kažu da je životni vek 50 godina (ne ove koje sam narežeš, nego one koje kupiš narezane u fabrici, ima velika razlika u procesu).
alselone alselone 23:52 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju


Ja sve vreme pričam o savlađivanju vremenskog raspona od 60 godina a ti o bekapu koji imaš trenutno.


Pa nije tako, ja sam govorio isto o vremenskom periodu, na vise nacina.

Imamo dva problema. Format podataka i trajnost podataka.

Format.
Prvo sam se dotakao formata podataka, pa smo krenuli od toga da li ce se moci citati, pa je bilo da verovatno da nece, pa smo zakljucili da hoce.

Trajnost.
Govorio sam o trajnosti na on premise medijima i klaud medijima. Ti si pricao kako pojedinacni mediji nisu stalni, sa cim se ja slazem, nije trajan jedan HDD, pogotovo ne opticki diskovi ali to vise niko ni ne koristi, pogotovo ugasen HDD, nije trajan jedan nepouzdani cloud provajder. Ja sam rekao da imam redudantne HDD-ove u paraleli sa redudantnim klaud nalozima. Cak i da pukne jedan HDD, cak i da grom prodje kroz sve osigurace i sprzi oba HDD-a u isto vreme, cak i da Google sutra ugasi Photos bez najave (osim nuklearnog rata, mislim da je verovatnoca za ovo ravna nuli), ostaje mi OneDrive koji placam. Cak i da MS bankrotira i crkne mi jedan HDD, ostaje Google i drugi HDD. To je dupla redudansa za koju sam cak rekao da delim sa porodicom, sto znaci da je i administrativno pokriveno.

Frekvencija zajebancije.
Frekvencija izmene medija, formata fajlova i formata medija je veoma retka. Desava se jednom na 20, 30 godina. Tako da i taj problem frekventnog zezanja realno ne postoji. Ovi sadasnji HDD ovi ce trajati jos dosta dugo. Realno, za 5, 10 godina ce trebati prebaciti ih na novi format sa novom uticnicom i to je to. I onda ponovo za toliko na naredni format. A sa klaudom tek ne postji taj problem.


Kad udjem u kucu, slike koje sam slikao odlaze na Google i Microsoft, i odatle se vracaju na moj kucni komp. Za zivota, ~ 50 godina, mi je potrebno samo da jednom na 4, 5, 6 godina kada menjam komp, prebacim fizicki fajlove, da osiguram on premise podatke, i da redovno odrzavam naloge na klaudu. Kada pandrknem, mojima je ostalo samo to isto, jednom na 5, 6 godina da prekopiraju par foldera i da placaju naloge koje imamo.
niccolo niccolo 23:54 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

srdjan.pajic

Ne znam koliko je minimalno, ali se sa trabantovim motorom (~ tries konja) sasvim lepo leti. Pri tome je sam motor ~50 kila težak (i stane u planinarski ranac).

Vidi ovoga što prvo vidi odgovor, pa se onda gura da bude bliži od mene...ccc

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:59 06.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

niccolo
srdjan.pajic

Ne znam koliko je minimalno, ali se sa trabantovim motorom (~ tries konja) sasvim lepo leti. Pri tome je sam motor ~50 kila težak (i stane u planinarski ranac).

Vidi ovoga što prvo vidi odgovor, pa se onda gura da bude bliži od mene...ccc



Koji odgovor?

EDIT: Aaaa, nisam video odgovor, ovog sa trabantovim motorom se sećam od nekih drugara koji su pravili i leteli onim krilom i koristili su motor od trabonje. Ustvari sam mislio da je dovoljno samo par konja, onako intuitivno, ili ovo što kaže vrabac, sa vetrom u lice ti ne trabe nijedan konj, sam sebi si dovoljan .
zemljanin zemljanin 00:01 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83


Gomilica naelektrisanja/namagnetisanja je MNOGO nepostojanija stvar od komada papira.

apsolutno ... što je sistem složeniji to je osetljiviji ... piramide I dalje traju jer su od kamena ...

recimo nešto intenzivnije kosmičko zračenje I podaci postanu "zanimljivi" ...
urbana_gerila urbana_gerila 00:02 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Dont Fear The Reaper
urbana_gerila
Dont Fear The Reaper
a moje (audio) kasete koje sam snimio krajem sedamdesetih i dalje su uporabne, čak dapače redovno ih slušam i ne pokazuju zanke da će u narednih desetak godina prestati da "rade"



ili si dobrano gluv ili masno lažeš.


A ti si preispoljna budala, i to bez "ili", pa eto, život ide dalje. A ako baš hoćeš sa "ili", ili si shvatajuće challengiran ili slep ili nepismen.



s obzirom na gabarite moje ljubavi glede kućnih ljubimaca, trebalo bi da te uputim kod čika doce, a kako sam u nedoumici kod kojeg najpre - konzilijum je najučinkovitija solucija.
maksa83 maksa83 00:12 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Kad udjem u kucu, slike koje sam slikao odlaze na Google i Microft, i odatle se vracaju na moj kucni komp. Za zivota ~ 50 godina mi je potrebno samo da jednom na 4, 5, 6 godina kada menjam komp, prebacim fizicki fajlove, da osiguram on premise podatke, i da redovno odrzavam naloge na klaudu. Kada pandrknem, mojima je ostalo samo to isto, jednom na 5, 6 godina da prekopiraju par foldera i da placaju naloge koje imamo.

Pa konačno.

Poenta cele misaone vežbe na tu temu je kako zaobići sve to u gornjem pasusu i ne raditi ništa, kao što tvoj đed nije morao da radi ništa od toga, a ni tvoj otac, a ne moraš ni ti da bi ostavio (đedove) slike đetetu.


maksa83 maksa83 00:15 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

apsolutno ... što je sistem složeniji to je osetljiviji ... piramide I dalje traju jer su od kamena ...

recimo nešto intenzivnije kosmičko zračenje I podaci postanu "zanimljivi" ...

E falim te bože...

Ovi milenials ništa ne razumeju, to bi samo nešto kopiralo, aploudovalo, daunloudovalo, ristorovalo, i zaveštalo potomstvu i potomstvu potomstva da plaća klaud.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:18 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
apsolutno ... što je sistem složeniji to je osetljiviji ... piramide I dalje traju jer su od kamena ...

recimo nešto intenzivnije kosmičko zračenje I podaci postanu "zanimljivi" ...

E falim te bože...

Ovi milenials ništa ne razumeju, to bi samo nešto kopiralo, aploudovalo, daunloudovalo, ristorovalo, i zaveštalo potomstvu i potomstvu potomstva da plaća klaud.


samo da podsetim da sam ja predložio rešenje
alselone alselone 00:19 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju


Poenta cele misaone vežbe na tu temu je kako zaobići sve to u gornjem pasusu i ne raditi ništa, kao što tvoj đed nije morao da radi ništa od toga, a ni tvoj otac, a ne moraš ni ti da bi ostavio (đedove) slike đetetu.


Moja poenta je da su oni morali da rade vise i da na kraju cak ni ne uspeju da sacuvaju slike. Morali su da paze na albume, svaka selidba je bila rizicna, svake kutije su bile pune buba, misevi su isli po tavanu. Cak i da su najbolje pazili slike, one su fizicki propadale vremenom. Uz sve to, nije postojala redudansa, jednom izgubljena slika nije imala kopiju, konec.

Sa druge strane, mi uz minimalna napor i, sto je jos vaznije, uz veoma manji rizik, mozemo da obezbedimo skoro pa trajnost nasih slika.
alselone alselone 00:22 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

apsolutno ... što je sistem složeniji to je osetljiviji ... piramide I dalje traju jer su od kamena ...


Grandmas and frogs, baby boomers.
zemljanin zemljanin 00:30 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone

tvoj sistem nije pogrešan, koristim nešto slično ... ali postoje podaci koje držim I na papiru jer ne mogu sebi da priuštim oslanjanje samo na jedan sistem ... slike ne spadaju u tu vrstu podataka ... poenta je da digitalni sistemi zahtevaju "non-stop" ažuriranje dok kod ostalih Sistema dugovečnost obezbeđuješ fizičkim postojanjem ... fizički postoje I HDD ali je zapis/mastilo mnogo stepeni osetljiviji ...
alselone alselone 00:34 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

poenta je da digitalni sistemi zahtevaju "non-stop" ažuriranje dok kod ostalih Sistema dugovečnost obezbeđuješ fizičkim postojanjem


To non stop je prilično relativna odrednica. A i dugovečnost fizičkih zapisa takođe.
maksa83 maksa83 00:35 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

samo da podsetim da sam ja predložio rešenje

Eto, sad se javljaju i Bulbuderci koji misle da se svaki problem može rešiti tako što preskočiš ogradu na Novom Groblju i mazneš granitnu nadgrobnu ploču.
alselone alselone 00:39 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Bulbuderci


Bilderberci.

Boulderberci.
maksa83 maksa83 00:42 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

To non stop je prilično relativna odrednica. A i dugovečnost fizičkih zapisa takođe.

Nije relativna.

(Sad ovo nastavljam samo zato što sam odlučio da ne pustimo one na prethodnoj strani sa kopanjem i okopavanjem i motikama da ispadnu izdržljiviji i tvrdog... pardon more opinioned od nas)
urbana_gerila urbana_gerila 00:42 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Bulbuderci


makso, dijete - bulbulderci.
alselone alselone 00:45 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Nije relativna.


Ipak jeste, pogotovo ako hoce da se naznaci kao postoji neko non stop cimanje oko toga. Ne postoji. Jednom u nekad provedes 10 minuta i to je to.
zemljanin zemljanin 00:46 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
poenta je da digitalni sistemi zahtevaju "non-stop" ažuriranje dok kod ostalih Sistema dugovečnost obezbeđuješ fizičkim postojanjem


To non stop je prilično relativna odrednica. A i dugovečnost fizičkih zapisa takođe.

sad već ideš protiv fizičkih zakona ... složeni sistemi I entropija

EDIT. održavanje I ažuriranje pod onim "non-stop" podrazumeva čitav dodatni system koji ne zavisi samo od tvog/mog ažuriranja ... to mislim da nije upitno a to definiše složemost Sistema u celini
mirelarado mirelarado 00:47 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

jednom izgubljena slika nije imala kopiju, konec.


Чували су се и развијени филмови, што му дође као бекап. А још пре тога филмове су чували сами фотографи, тако сам бар читала.
maksa83 maksa83 00:47 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

makso, dijete - bulbulderci.

Pa to i kažem - bulbuderci.

:))))

Ne mogu bre, tako mi teško da izgovorim pa kako izgovaram tako i pišem. Oni nikad ne provale...
alselone alselone 00:48 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

sad već ideš protiv fizičkih zakona ... složeni sistemi I entropija



Pogresno tumacis postavku problema. Sta je trajnije, jedna fotografija u papiru ili taj ista fotografija na velikom broju redudantnih diskova, što kotkuće, što na oblaku?
maksa83 maksa83 00:49 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ipak jeste, pogotovo ako hoce da se naznaci kao postoji neko non stop cimanje oko toga. Ne postoji. Jednom u nekad provedes 10 minuta i to je to.

To je više okopavanja nego što želim, a i nego što želim da zaveštam potomstvu i potomstvu potomstva. Također, ta količina vezanosti za nečiji servis mi stvara nelagodu.

I to ceo problem čini zaebanim.
Kazezoze Kazezoze 00:50 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

gedza.73
Pogledajte fotografije na primer, koliko puta si do sada pregledao gomilu slika koje si napravio u poslednjih 10ak godina od pojave digitalnih foto aparata?

napis'o slično pa izbris'o. Ima više fotografija da se zadrži iz vremena kad je ona nastala nego danas.
Hard disk pukne, bude ti žao fotografija mesec, dva, tri pa ništa.


Fotografija ti može preneti događaj koji se desio, ali ne i utisak koji je taj događaj u tom trenutku ostavio na tebe.
Dakle, digitalna memorija nikada neće biti potpuna jer će uvek prikazivati samo jednu stranu događaja - onu vanjsku, nikada i onu unutrašnju.
alselone alselone 00:50 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Чували су се и развијени филмови, што му дође као бекап. А још пре тога филмове су чували сами фотографи, тако сам бар читала.


Zamisli dodjes za 10 godina kod fotografa, on umo u medjuvremenu, sin prodo radnju, ona se posle preselila na drugu lokaciju i ponovo promenila vlasnika. I kazes, "ja sam Mirela, trebaju mi negativi sa mora od pre 10 godina". Zvuci realno da ce ih pronaci?
maksa83 maksa83 00:51 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Sta je trajnije, jedna fotografija u papiru ili taj ista fotografija na velikom broju redudantnih diskova, što kotkuće, što na oblaku?

Trajnija je ta na velikom broju redundantnih diskova i na oblaku, srazmerno tome koliko brineš o njima i redovno plaćaš Office 365 live pretlatu.
alselone alselone 00:54 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Također, ta količina vezanosti za nečiji servis mi stvara nelagodu.


Ovde se moram saglasiti. I mene to nervira i cini mi nelagodu. Zato i imam dva diska kod kuce, za jebajgaboze. Ali nekako, kako vreme prolazi, mirim se polako sa tim, mada me s vremena na vreme udari neka paranoja, ali je potisnem. Trebaju oni meni vise nego ja njima.

mirelarado mirelarado 00:56 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Zamisli dodjes za 10 godina kod fotografa, on umo u medjuvremenu, sin prodo radnju, ona se posle preselila na drugu lokaciju i ponovo promenila vlasnika. I kazes, "ja sam Mirela, trebaju mi slike sa mora od pre 10 godina". Zvuci realno da ce ih pronaci?



Звучи надреално, наравно, него чисто да споменем да је и у праисторији било некаквог бекапа.

Него, спомињале су се овде и фаталне жене, па анегдота у вези с тим:

Фредерик Шопен, сазнавши да његова бивша драга, Жорж Санд, пише мемоаре, рекао је: "Немогуће! Та жена је целог живота само заборављала."
alselone alselone 00:58 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

"Немогуће! Та жена је целог живота само заборављала."



Na samrtnoj postelji, otac govori sinu
- Sine, oženjen sam bio tvojom majkom 40 godina od kojih sam 5 proveo u autu čekajući je...
zemljanin zemljanin 00:58 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
sad već ideš protiv fizičkih zakona ... složeni sistemi I entropija



Pogresno tumacis postavku problema. Sta je trajnije, jedna fotografija u papiru ili taj ista fotografija na velikom broju redudantnih diskova, što kotkuće, što na oblaku?

da bi bilo uporedivo, trebalo bi napraviti više fotografija pa ih skladištiti na različitim lokacijama, počev od fioke I ostave do sefova po bankama I vremenske kapsule

ono što razlikuje sve te načine skladištenja I čuvanja je zavisnost ... a moraš priznati da postoji mnogo veća zavisnost digitalnog skladištenja od npr. vremenske kapsule zakopane u zenlju ... zato je digitalni system mnogo osetljiviji, da li je dugovečniji to ćemo tek da vidimo ... crteži po pećinama evidentno traju desetine hiljada godina, digitalni zapis mnooogo kraće
alselone alselone 01:00 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

da bi bilo uporedivo, trebalo bi napraviti više fotografija pa ih skladištiti na različitim lokacijama, počev od fioke I ostave do sefova po bankama I vremenske kapsule


Bez obzira. Ako ih napraviš u istom momentu, jednako traju, papir traje jednako, boje blede, papir žuti, pogotovo kod današnjeg kvaliteta izrade.
alselone alselone 01:01 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

zato je digitalni system mnogo osetljiviji da li je dugovečniji to ćemo tek da vidimo ... crteži po pećinama evidentno traju desetine hiljada godina, digitalni zapis mnooogo kraće


Mozda jer su nastali malo kasnije.
alselone alselone 01:04 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Da stavimo google reminder za 10,000 godina, pa da vidimo?
maksa83 maksa83 01:05 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

zato je digitalni system mnogo osetljiviji

Nismo zapravo svesni koliko je ceo taj hitech sistem krhak dok neka karika u njemu ne zakaže.

Ja sam trenutno u nekoj, da kažemo, birokratskoj tranziciji, i desio mi se perfect storm koji se sastoji od jednog glupog pravila jedne tehnološke firme i jednog bagovitog softvera jedne banke i ciklične zavisnosti te dve stvari a što me je zakočilo na, za sad, nekoliko nedelja.

Eh da, a onaj momenat gde detetu ne možeš da ostaviš svoje Kindle knjige da ih nađe na polici kad mu dođe vreme, to me posebno nervira, tako da sad kad vidim nešto za šta mislim da bi im možda jednog dana dobro došlo u životu kupujem i papirne primerke i ostavljam ih na polici, like some kind of caveman.

Stupid future.
alselone alselone 01:08 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Eh da, a onaj momenat gde detetu ne možeš da ostaviš svoje Kindle knjige da ih nađe na polici kad mu dođe vreme, to me posebno nervira, tako da sad kad vidim nešto za šta mislim da bi im možda jednog dana dobro došlo u životu kupujem i papirne primerke i ostavljam ih na polici, like some kind of caveman.


Ovo sam tek danas saznao, kada sam malo ispratio pricu sa Brus Vilisom. Nisam imao pojma za tu prevaru. Ozbiljna prevara.
maksa83 maksa83 01:13 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ovo sam tek danas saznao, kada sam malo ispratio pricu sa Brus Vilisom. Nisam imao pojma za tu prevaru. Ozbiljna prevara.

Al' nije to samo pravna prevara (mada jeste svinjarija - to što si kupio nije tvoje, i Amazon može čak ako nađe za shodno da ti povuče knjigu sa sprave enitajm), problem je konceptualni, isti kao sa fotkama.

Okej, zamisli da su sve te knjige - tvoje skroz, i ti jednog dana odapneš (ili ne moraš, možeš da budeš i živ) i onda će date - šta - da surfuje po tvom Amazon akauntu i vidi e-knjigu i uzme je sa e-police? Pa, ne, to tako neće raditi...
alselone alselone 01:17 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Okej, zamisli da su sve te knjige - tvoje skroz, i ti jednog dana odapneš (ili ne moraš, možeš da budeš i živ) i onda će date - šta - da surfuje po tvom Amazon akauntu i vidi e-knjigu i uzme je sa e-police? Pa, ne, to tako neće raditi...


NIje bas isti kao sa fotkama, jer fotke mogu slobodno da kopiram njima na nalog, jer sam ja vlasnik, a ovde, nema kopiranja, jer je to kopiranje zasticenog materijala. Ovde je problematicno sto ne mogu da naslede, ili da se kopira izmedju uredjaja (mozda ovo cak i ima, zvucalo bi mi logicno da ima). Pa onda i dalje postoji jedna kopija, samo zavisi kod koga je. Isto kao i da je fizicka.
alselone alselone 01:19 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Uglavnom, kako kaze u Kumu 3 pre nego sto je doziveo inFRAkt - taman kad pomislim da sam se izvukao, oni me povuku nazad. Tako da, jeste, to je ta nelagoda, jer uvek imas osecaj da su te zajebali i da ces tek saznati koliku su te zajebali.
blogovatelj blogovatelj 04:18 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Postoji ogromna količina sajtova kojih se sećam iz druge polovine devedesetih a kojih više nema ni u tragovima.


Geocities, Panoramio. Tu sam imao slika, to više ne postoji.
blogovatelj blogovatelj 04:23 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Meni ta fama oko Ginisa nije jasna. Meni je to pivo ko izlapelo.


Meni ko da pijem blato.
Warsteiner zakiva. I Saporo.
blogovatelj blogovatelj 04:31 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Gomilica naelektrisanja/namagnetisanja je MNOGO nepostojanija stvar od komada papira.


Namagnetisanje lupni nekoliko puta, ili nabaci jak magnet blizu i gotovo je.
alselone alselone 08:15 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Namagnetisanje lupni nekoliko puta, ili nabaci jak magnet blizu i gotovo je.


Quantum Bigfoot CY 4.3 GB HDD iz 1998. Kupio sam ga polovnog. Radi i dalje. Selio sam ga najmanje u 3, 4 kućišta, par godina je čak i stajao u ormanu, udaran je najmanje 1 kad je pao na pod, a verovatno i par puta.

Nije HDD tako osetljiv kao što kažeš. Pogledaj prenosne diskove, nosam jedan po torbi po celom svetu kad idem na prezentacije, ništa mu ne fali. Pogledaj, sto je jos gore, pen drajvove, lupaju se po džepovima sa ključevima, padaju, udaraju, pa namagnetisanje/struja ostaju.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 08:18 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Al' nije to samo pravna prevara (mada jeste svinjarija - to što si kupio nije tvoje, i Amazon može čak ako nađe za shodno da ti povuče knjigu sa sprave enitajm), problem je konceptualni, isti kao sa fotkama.

Okej, zamisli da su sve te knjige - tvoje skroz, i ti jednog dana odapneš (ili ne moraš, možeš da budeš i živ) i onda će date - šta - da surfuje po tvom Amazon akauntu i vidi e-knjigu i uzme je sa e-police? Pa, ne, to tako neće raditi...


Pa ko ti kriv kada bacaš pare na "legalne" knjige. Pobogu! Mislim u redu, ako ima neka knjiga koju baš moraš da pročitaš site nedelje kako se pojavila, ali za sve ostalo...

Nu, dobro, ajde, da kažemo da radiš ukorist svih, pa podržavaš autore kako bi književnost opstala, dobro, ali to te ne ometa da kada jednom pazariš knjigu iskoristiš bilo koji od brojnih programa i pretvoriš je u "Normalnu" ;> Ja čak i knjige koje za majku pozajmim iz nemačke biblioteke odmah dekriptujem, pa joj ih tek onda takve, normalne, prebacujem na Kindle.

A konceptualno, ma daj, kao kroz 30 godina neće postojati načini da se koriste knjige u htm, epub, mobi, rtf ili txt formatu.

NB - E baš me dobro podseti konverzacija da pogledam šta ima novo, pa em videh da ima za dovlačenje nova Connie Willies (Crosstalk), em da sam već bio dovukao novog Reynoldsa (Revenger) pa zaboravio na njega ;> Odoh da započnem čitanje (obe paralelno, naravno )
maksa83 maksa83 08:30 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

A konceptualno, ma daj, kao kroz 30 godina neće postojati načini da se koriste knjige u htm, epub, mobi, rtf ili txt formatu.

Očevidno ne razumeš šta znači "konceptualno". KoncepAt je papir vs e-knjiga.

Konceptualno - imaš knjigu koja stoji na nekom disku/klaudu, nije bitno jesi je razdevičio Calibreom ili ne, sa druge strane imaš knjigu koja stoji na polici. Knjigu na polici će dete da nađe kad bude imalo 13/16/18 godina, naslediće je kad odapneš, prolaziće u krajnjoj liniji pored nje svaki dan, spaziće je, zapitaće se "šta je ovo šareno što je smarač našao za shodno da plati i pusti da zauzima mesto u kući" a tu gomilicu nalektrisanja koja stoji na nekom serveru negde - neće.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 08:52 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

naslediće je kad odapneš, prolaziće u krajnjoj liniji pored nje svaki dan, spaziće je, zapitaće se "šta je ovo šareno što je smarač našao za shodno da plati i pusti da zauzima mesto u kući" a tu gomilicu nalektrisanja koja stoji na nekom serveru negde - neće.


To mož samo da se nadaš ;>

Knjige se ili imaju u količini od desetak komaTa, ili u ogromnim količinama. (*) Kako god okreneš ostavljanje "legata" kroz prašnjave knjige je iluzija. Na mnoge načine. Pogotovo sada. Dobro, mož da se desi da neohipsteri ;> kroz koju deeniju krenu da vade knjige sa tavana - papir je cool i sl. ali to neeće biti To! Nove generacije niti znaju a tek neće da znaju, da je čitanje stvar koja se radi sa nečim kabastim i debelim, sve što je van njihovih telefona i tabletića naporosto ne postoji ☻

Ako već hoćeš deci da ostaviš amanet u papirnom knjiškom obliku, pazari neka retka prva izdanja :))

(*) Ako je rpvo, nema tu "legata", ako je drugo, ma pobacaće se to sve u paketu, možda ako neka baš zapadne vizuelno za oko, pa se sačuva kao konceptualna - viuzelna umetnost i pri tome će sve da se hukće zbog kabastoće i lomljenja leđa ;>
antioksidant antioksidant 08:53 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ni sa CD-ovima, za koje kažu da je životni vek 50 godina (ne ove koje sam narežeš, nego one koje kupiš narezane u fabrici, ima velika razlika u procesu).

eto, jos 10 i maksin korisnicki zahtev ispunjen :)
narezi slike u fabrici
maksa83 maksa83 08:59 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

eto, jos 10 i maksin korisnicki zahtev ispunjen :)
narezi slike u fabrici

Važi, tebi ću da ispostavim račun za pravljenje stompera (to je onaj "pečat" koji posle pravi te CD-ove).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:03 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ја мислим да сте напокон надјебали ове са копањем и орањем.

Узгред буди речено, мање је познато да сам неко време живео од пољопривреде а дуго ми је била додатни извор прихода. Једна од лепих сцена из мог живота јесте када ме је на отварању неке изложбе зауставио тип и све оно -- "Ја тебе знам, чекај да се сетим одакле." -- па ја, да није с телевизије, из новина, са радија? јок, брале -- "Ма знам те с кванташке пијаце у Титограду!"
maksa83 maksa83 09:05 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Kako god okreneš ostavljanje "legata" kroz prašnjave knjige je iluzija.

Pa tebi je iluzija, a meni je detinjsvo i mlados'.

Tako sam pročitao koješta dobro (kad mi je došlo vreme), za šta nisam siguran da bi me našlo da je sve bilo prepušteno slučaju ili božemeoprosti izboru školske lektire (koja se svodila na opskurne SFRJ pisce tipa Proljeće Ivana Galeba i uobičajene ruske smarače na 3000 strana).
Ako već hoćeš deci da ostaviš amanet u papirnom knjiškom obliku, pazari neka retka prva izdanja

Da to hoću da radim kupio bih im Gibson gitaru od $4000 i pustio je da odleži 50 godina i dostigne $400000, što se sada dešava sa Gibsonima iz 57/58/59. Odeš na dedin tavan, spaziš prašnjav kofer, i ako si imao sreće - paf pola milke u krilo.

Imam druga čiji je otac hio hard core bibliofil, znači zidovi i zidovi koječega, između ostalog i prvo izdanje Vukovog rečnika, pa neke opskurne knjige na španskom iz 17 veka, itd. Nesagledive količine. Od kada mu je otac pre 20 i nešto godina umro non stop ga obleću staretinari (nekako su bukvalno saznali dan posle sahrane).
maksa83 maksa83 09:06 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

а мислим да сте напокон надјебали ове са копањем и орањем.

We did it!

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:07 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pa tebi je iluzija, a meni je detinjsvo i mlados'.


Ne čitaš. Sada (_sada_) je iluzija. To što tebi i meni (u "naša" respektvina vremena ☻) nije, ne menja na stvari. Nekad bilo, sada više ne postoji. Zato je i iluzija _sada_ a ne an general kao pojam kroz vremena
antioksidant antioksidant 09:11 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
eto, jos 10 i maksin korisnicki zahtev ispunjen :)
narezi slike u fabrici

Važi, tebi ću da ispostavim račun za pravljenje stompera (to je onaj "pečat" koji posle pravi te CD-ove).

pa dobro, do sad nisi postavljao pitanje cene.
ali oko knjiga si na zalost u pravu. a kazem na zalost jer i dont fear the reaper u pravu - knjige kao stampano na papiru za 60 godina bice bas stvar proslosti. i da stoje u kuci, male su sanse da ce je praunuce uzeti u ruke i otvoriti da je cita.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:12 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Da to hoću da radim kupio bih im Gibson gitaru od $4000 i pustio je da odleži 50 godina i dostigne $400000


Ih, ima i boljih stvari, ali ti zapeo za papirno-knjiški amanet

non stop ga obleću staretinari (nekako su bukvalno saznali dan posle sahrane).


Pa imaju onog sa d(v)ogledom što pazi

maksa83 maksa83 09:25 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ne čitaš. Sada (_sada_) je iluzija. To što tebi i meni (u "naša" respektvina vremena ☻) nije, ne menja na stvari. Nekad bilo, sada više ne postoji. Zato je i iluzija _sada_ a ne an general kao pojam kroz vremena

Pa, nisi u pravu.

To ("oni oće samo da gledaju u ekrane" ) je popularan kliše, ali bilo to dobro ili loše - nije moj kontekst. Ovaj hoće da čita, ali apsolutno odbija da čita sa ekrana (pri čemu kao i većinu dece tog uzrasta ponekad od ekrana moraš da ga odvajaš pajserom), prosto neće da čita knjige sa ekrana i ćao, hoće papirne, pa nas dvojica periodično odemo najčešće do SKC-a, tu kupimo stvari za njegov uzrast, on to slisti, i tako do sledeće prilike. To nije ponašanje koje želim da destimulišem.
maksa83 maksa83 09:26 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

i da stoje u kuci, male su sanse da ce je praunuce uzeti u ruke i otvoriti da je cita.

Ovaj put ne pričamo o praunucima, što se papirne knjige na polici tiče dosta mi je da knjiga poživi recimo 20.
nsarski nsarski 09:31 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

To nije ponašanje koje želim da destimulišem.


Ja imam punu kuću papirnih knjiga i od malena sam živeo okružen knjigama mojih roditelja. To ne želim da menjam.
Evo jednog korisnog mišljenja:

Perhaps the strongest case for a household full of print books came from a 2014 study published in the sociology journal Social Forces. Researchers measured the impact of the size of home libraries on the reading level of 15-year-old students across 42 nations, controlling for wealth, parents’ education and occupations, gender and the country’s gross national product.

After G.N.P., the quantity of books in one’s home was the most important predictor of reading performance. The greatest effect was seen in libraries of about 100 books, which resulted in approximately 1.5 extra years of grade-level reading performance. (Diminishing returns kick in at about 500 books, which is the equivalent of about 2.2 extra years of education.)

Libraries matter even more than money; in the United States, with the size of libraries being equal, students coming from the top 10 percent of wealthiest families performed at just one extra grade level over students from the poorest 10 percent.

The implications are clear: Owning books in the home is one of the best things you can do for your children academically. It helps, of course, if parents are reading to their children and reading themselves, not simply buying books by the yard as décor.

P.S. Ako nekog zanima, evo naučnog rada koji se pominje:
Scholarly Culture and Academic Performance in 42 Nations
antioksidant antioksidant 09:32 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
i da stoje u kuci, male su sanse da ce je praunuce uzeti u ruke i otvoriti da je cita.

Ovaj put ne pričamo o praunucima, što se papirne knjige na polici tiče dosta mi je da poživi recimo 20.

pa ja sudim po ovim mojim klincimau kuci. papir je muka (cak i strip).

vidim da im je fizicki napor. treba kondicija da se iscita knjiga od par stotina strana.
a ja sad (ponovo) kopam neke knjige koje se vuku po nekim policama tamo (od pre rata - ima 70-80 godina) i zanimljivo mi mnogo (a ima ih i stampanih tokom rata, to mi je tek...).
sve sto pisem, svodi se na - razumem te u potpunosti, delim sentiment u potpunosti ali verujem da je ovo jedna od onih stvari koju smo vec izgubili
freehand freehand 09:33 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Ne čitaš. Sada (_sada_) je iluzija. To što tebi i meni (u "naša" respektvina vremena ☻) nije, ne menja na stvari. Nekad bilo, sada više ne postoji. Zato je i iluzija _sada_ a ne an general kao pojam kroz vremena

Pa, nisi u pravu.

To ("oni oće samo da gledaju u ekrane" ) je popularan kliše, ali bilo to dobro ili loše - nije moj kontekst. Ovaj hoće da čita, ali apsolutno odbija da čita sa ekrana (pri čemu kao i većinu dece tog uzrasta ponekad od ekrana moraš da ga odvajaš pajserom), prosto neće da čita knjige sa ekrana i ćao, hoće papirne, pa nas dvojica periodično odemo najčešće do SKC-a, tu kupimo stvari za njegov uzrast, on to slisti, i tako do sledeće prilike. To nije ponašanje koje želim da destimulišem.

Koncept za koncept a život kaže da sv mi, manje-više, koristimo hibridena rešenja. Što se knjiga tiče tu smo tvoj klinac i ja potpuno na istoj liniji: niti imam niti nameravam da se bavim čitanjem sa ekrana. A i deca su mi oštro podeljenaa: mungosu je svejedno jer ne čita ništa a ćerka je zaljubljenik u papir baš kao i ja.
Opet, kod fotografija - nešto sam nasleđa digitalizovao ali je kod ogromne većine lenjost pretegla ostavljajući ih takve kakve jesu tamo gde su.
I sve mi se čini da će neko za 20, 30 i 50 godina kopati po prašini i paučini kao i ja za nekim svojim soluncima i askurđelima.

Edit: Inače sam u životu po pravilu kupovao knjige koje sam već čitao. Biblioteka mi je dosta dugo bila omiljeno mesto. A jednom mi se u nekom pečalbarskom lomu desilo da ostanem bez torbe sa dvadesetak najdražih knjiga. Neke sam kupio ponovo, neke nikad više.
I onda, prilikom drugog jednog žćivotnog loma ostanem bez najvećeg dela biblioteke skupljane tokom polovine dotadašnjeg života. Šta reći nego jebiga.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:41 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Pa, nisi u pravu.

To ("oni oće samo da gledaju u ekrane" ) je popularan kliše, ali bilo to dobro ili loše - nije moj kontekst.


Nije kliše nego isto kao nekad - popularni klinci su na knjige gledali s nipodoštovanjem, a nerdovi su čitali (šta drugo da rade ) Sada je i dalje to da nije pitanje ko na čemu čita, nego ko uopšte pa i čita ;> a nerdovi ili popularni, e to samo oni znaju kako se po T/F/S/whatevsima mešusobno tretiraju ☻ čak dapače, sada nerdovi mogu da se prave da tviterišu, snapčatuju štagod, a u stvari čitaju knjige ☺

Dakle klinac ti čita, odlično, To da li čita na papiru ili ekranu - dok ne znam godine, ne znam ni da komentarišem, nje bitno. To tvoje "želim da mu sotavim amanet knjige, pa kada geknem da ih brsti "a da šta je onaj moj ludi matori uopšte radio sa ovime" je već u startu moot point. Jerbo ti klinac već voli da čita (a ne brini s godinama će da se odvikne od papira - sve u svoje vreme ) pa nema šta da brigaš, osim ako ne nameavaš da pod hitno ideš da gekneš ☺ Ostavićeš mu biblioteku vaku ili onaku, tako što ćeš da mu preporučaš knjige a on će a bira da l će da ih pazari u papirnom ili nabavi u Normalnom ;> obliku. Ili ćeš jednostavno da mu odprintaš spisak knjiga, pa lepo obradiš, dodaš umetničke detalje, pa uramiš, zastakliš i zakucaš na zid, pa još daodaš i lepo diskretno osvetljenje

Ja bih na tvom mestu pre odlućio da odprintam (ako ti je već do papira) programe koje praviš, pa neka se kada te nema time zanima - Vidi što je matori bio Quaint

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:00 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ovaj put ne pričamo o praunucima, što se papirne knjige na polici tiče dosta mi je da knjiga poživi recimo 20.


Evo opet ti sa tvojim arbitrarnim godinama

Već sam pominjao da su mi police prepune knjiga koje su kupovane posle rata - antikvarno. Znači sve su štampane pre 1940. To je već daklem iha-haj preko tvojih 60 godina za slike

Neću da pominjem moje zalihe koje sam napravio u periodu kada su kod nas počele da se prodaju knjige na stranim jezicima (nisam pročitao knjigu u prevodu još od pre vojske, a u vojsci sam redovno dobijao poštom po dve-tri knjige ndeljno, što iz američke, što iz engleske - British Council - biblioteke) pa dok konačno nisam nabavio prvi lap-top (malo nezgodno sedeti satima uz desktop kompjuter da se čita )

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:22 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

a u vojsci sam redovno dobijao poštom po dve-tri knjige ndeljno, što iz američke, što iz engleske - British Council - biblioteke



nisi imao problema zbog toga?

mislim, ja jesam zbog knjige na engleskom, čak mi je bila i oduzeta. jedva sam iskukao da mi je vrate da je dam kevi da ponese kada je dolazila u posetu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:43 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

vrabac_u_steni
a u vojsci sam redovno dobijao poštom po dve-tri knjige ndeljno, što iz američke, što iz engleske - British Council - biblioteke



nisi imao problema zbog toga?

mislim, ja jesam zbog knjige na engleskom, čak mi je bila i oduzeta. jedva sam iskukao da mi je vrate da je dam kevi da ponese kada je dolazila u posetu.


Nisam imao problema mahom stoga što su oko bili sve doktori (lekari). Doduše i oni su me čudno pogeldavali što se stalno šetkam s knjigom ispod miške, a i u lekarskoj kantini čitam stranjske knjige - nije to tada an general bilo nešto mnogo "popularno" i van vojske (to čitanje knjiga, pa još stranjskih ☻), a i kada dođe u obilazak "klasični" vojak, major, samo me je mrko gledao, ali nikada ni reč nije prozborio.

He, pita mene vojak - poštar, a da kako ja mislim da sve te knjige posle vratim, mislio da ih negde slažem Naravno kako koju pročitam, u kovertu, pa na poštu. A kada stigne neka baš - baš, ih, meračim je da potraje Recimo stigao mi tada friški relativno skoro i u svetu izdat, Heinlein, ihaj radosti! Doduše, ta knjiga bi se dobro uklopila u ono "šta smo kao klinci voleli, a sada je..." mada ne baš onoliko koliko je Maksi Blejkova sedmorka

NB - doduše, to stranjske knjige još najmanje. Kada idem na "dužnost" (mahom sam samo ništa radio ☺), išao sam sa rejbankama, a kada je lepo vreme, obučem civilku i ostavim poruku da ako se zadesi kojim čudom da i ima nešto, da dođu po mene u obližnji kafić
tadejus tadejus 10:45 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

nsarski
Libraries matter even more than money; in the United States, with the size of libraries being equal, students coming from the top 10 percent of wealthiest families performed at just one extra grade level over students from the poorest 10 percent.The implications are clear: Owning books in the home is one of the best things you can do for your children academically. It helps, of course, if parents are reading to their children and reading themselves, not simply buying books by the yard as décor.


a ja prije neki dan odslušah predavanje na temu nejednakosti i tako toga i pomebnu čovjek baš ovo sa baš ovim zaključkom na kraju..
ali i napomenom da očito nije poenta u knjigama nego u navikama ljudi koji su do juče kupovali knjige a sutra će ko zna šta (nek bude e reader-e)..
inače sam prešla na dark side.. počinjem da čitam na e reader-u.. muka naćerala..

a slija što se tiče..
ja sam za svoja tri podmlatka odabrala jedno možda 200 slija, odštampala, složila u album i to im je to..
možda se drznem pa štampnem još 100, i to je to..
ja što se pitam more then enough.. ostalo ako poživi i koliko poživi, to im je..
ima li žešće smaračine od onoga kad se svježe uznu pa ti uvale u krilo pet najdebljih albuna svog romantičnog vjenčanja za 500 zvanica..
nema..
janeberry janeberry 11:37 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

A koji ste smaraci.


sebe ne vidiš?



sto komentara ni o čemu.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:40 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

sto komentara ni o čemu.

О, неее...
Таман је ствар почела да се разбистрава!
niccolo niccolo 11:42 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Таман је ствар почела да се разбистрава!

Koja stvar?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:47 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

niccolo
Таман је ствар почела да се разбистрава!

Koja stvar?

Саће Максимилијан и АлекСел да објасне, само су чекали да неко пита!
Погром!
niccolo niccolo 11:49 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Саће Максимилијан и АлекСел да објасне, само су чекали да неко пита!

E pa nisam znao, pitao bih ja ranije...
alselone alselone 12:09 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Саће Максимилијан и АлекСел да објасне, само су чекали да неко пита!


Шта треба да се објашњава? Ја обожавам да објашњавам!
maksa83 maksa83 12:22 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
Саће Максимилијан и АлекСел да објасне, само су чекали да неко пита!


Шта треба да се објашњава? Ја обожавам да објашњавам!

Koliko ja umem da oslušnem publiku, mislim da žele da znaju sve o RAID konfiguracijama, dakle tipovi, prednosti, mane, cene, šta kako. Jeste da sve to može da se pogleda negde onlajn, ali toplu ljudsku reč na srpskom ne može ništa da zameni, zajedno sa spremnošću da se odgovori na potpitanja. Dodatno, ima li smisla ulagati u kućni NAS, znači kupiti dedikejted kutiju za EUR 500 u koji samo guraš diskove i ne misliš, ili sastaviti svoju Linux mašinu sa nekim virtualizovanim fajl sistemom, pa ako ovo pod b) onda da li veliko kućište (koje?) koje može da primi boga oca diskova i to gurnuti u špajz ili malo tiho kućište sa velikim ventilatorima. Pitanja, pitanja, pitanja.

Treba dati ljudima ono što žele.

Mikrofon je vaš, evo sa' će i Uroš, ja ću da budem onaj nepristojni mudrijaš koji se klati na stolici i dobacuje iz zadnjeg reda i gađa zgužvanim papirićima dok ga obezbedženje ne izbaci.

alselone alselone 12:36 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
alselone
Саће Максимилијан и АлекСел да објасне, само су чекали да неко пита!


Шта треба да се објашњава? Ја обожавам да објашњавам!

Koliko ja umem da oslušnem publiku, mislim da žele da znaju sve o RAID konfiguracijama, dakle tipovi, prednosti, mane, cene, šta kako. Jeste da sve to može da se pogleda negde onlajn, ali toplu ljudsku reč na srpskom ne može ništa da zameni, zajedno sa spremnošću da se odgovori na potpitanja. Dodatno, ima li smisla ulagati u kućni NAS, znači kupiti dedikejted kutiju za EUR 500 u koji samo guraš diskove i ne misliš, ili sastaviti svoju Linux mašinu sa nekim virtualizovanim fajl sistemom, pa ako ovo pod b) onda da li veliko kućište (koje?) koje može da primi boga oca diskova i to gurnuti u špajz ili malo tiho kućište sa velikim ventilatorima. Pitanja, pitanja, pitanja.

Treba dati ljudima ono što žele.

Mikrofon je vaš, evo sa' će i Uroš, ja ću da budem onaj nepristojni mudrijaš koji se klati na stolici i dobacuje iz zadnjeg reda i gađa zgužvanim papirićima dok ga obezbedženje ne izbaci.



Znači samo sažeto, sažeto!
zilikaka zilikaka 12:46 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Znači samo sažeto, sažeto!

Koj će ti tako nešto u životu?
To kao kad bi imao puno privatno skladište predmeta koji su ti nekad trebali il će ti možda nekad trebati.
P.S. A onda uzmeš da raspravljaš da li da izvedba bude u jednom ili više nivoa, i kakve police...
maksa83 maksa83 13:06 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Koj će ti tako nešto u životu?

Očigledno nisi upoznata sa geslom nerdova širom sveta.



To kao kad bi imao puno privatno skladište predmeta koji su ti nekad trebali il će ti možda nekad trebati.

Da!

Fenomenalno, zar ne?
blogovatelj blogovatelj 17:16 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Taj broj menja sve, nemaš predstavu šta će da bude storidž, šta će da postoji, šta neće, u krajnjoj liniji da li će išta tada čitati i prikazivati jpg/png


Zamisli da ti neko danas da flopi disk sa podacima. To je otprilike to, pa jos tri puta gore, minimum tri puta jer je 60 godina jednako 3 x 20 godina.
Za desetak godina ces na necemu sto ima 1 cm3 da spakujes sve fotografije svih ljudi sveta iz prethodnih 1000 godina. A posto do nekog XIX veka nije bilo fotografija, znaci moci ces celokupno ljudsku foto arhivu u tako nesto da spakujes.
maksa83 maksa83 17:28 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Zamisli da ti neko danas da flopi disk sa podacima.

Ili udžbenikom pisanim u Chi writeru. (Ne recite samo - ima import, to je smejurija)
Ili sa videojima u onom kako beše formatu pre smartfonova (to je bila muka živa ranije, ne znam da li se sad to popravilo).
Ili video enkodovan sa kodekom koji nemaš, pošto je .avi samo kontejner.

Ili recimo mi odlučimo da smo ipak zvanično rusofili i postanemo deo Novog Panslavenskog Saveza, ili junački odbijemo da zveknemo sankcije Rusiji, pa onda Amerika tom Savezu rkne neke sankcije, pa ih fasujemo i mi, i u sklopu tih sankcija MS samo uradi lock out svih Live pretplate ovde, sa sve klaudovima i slikama kučeta i mačeta i pite sa zeljem...

Ali, ali ... platili smo! Nemoguće!

Pitaj one kojima su pre neki dan prestale da rade Electronic Arts igre pošto su im se zemlje zatekle pod sankcijama (Mijanmar, Iran i još četri-pet komada). Samo ih "zaključalo", a bez logina nema igranja. Džaba što su ljudi platili, viša politika je u pitanju.

Klaud? Fak det šit.

blogovatelj blogovatelj 17:33 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Nije HDD tako osetljiv kao što kažeš. Pogledaj prenosne diskove, nosam jedan po torbi po celom svetu kad idem na prezentacije, ništa mu ne fali. Pogledaj, sto je jos gore, pen drajvove, lupaju se po džepovima sa ključevima, padaju, udaraju, pa namagnetisanje/struja ostaju.


Trajao i meni WD jedno petnaestak godina, a onda je umro nedavno. Propalo mi 10GB muzike. OK, imao sam oko 3GB bekap, ali sada nanovo pakujem..
alselone alselone 18:15 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Zamisli da ti neko danas da flopi disk sa podacima.


Mogu da zamislim, ali se nismo teleportovali od flopija do danas, pa da ne znamo gde da ga metimo da prostite drugovi. insistirate na promenama medija kao da se desavaju preko noci.

Ali, ali ... platili smo! Nemoguće!

Ja sam u par navrata gore pisao kako je moja logika dovoljna redudansa za sve mirnodopske situacije, on premise + cloud. Naravno da u slucaju (pred)ratnog stanja se sve menja. Isto tako moze da zvekne bonba i popali sve slike na tavanu i servere u podrumu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:21 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Zamisli da ti neko danas da flopi disk sa podacima. To je otprilike to, pa jos tri puta gore, minimum tri puta jer je 60 godina jednako 3 x 20 godina.


Da pa? Eno imam po fiJokama i to. I 1.2 i 360 flopije sa podacima, a i sa programima za instalaciju ;> Imam i mašine koje mogu to i da pročitaju (one od 360, ovi od 1.2 to je beše još zvanično podržano - beše?) Imam i ZIP diskete (ko se ne seća, to su one od fenomenalnih 100 Mb ) koje mi se vucaraju po kući, ali sam zagubio negde eksterni ZIP drive, ostao mi samo onaj interni na nekoj staroj mašini koja stoji negde u zapećku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana