Budućnost| Istorija| Roditeljstvo

MOJ DUG

G.Cross RSS / 13.11.2016. u 22:02

 

208496_1042793744761_2361_n.jpg?oh=226d82f3965f44871094bd8488af91c6&oe=58CD10DB


Srdan

Bogdan

Radovan

Jovan

Mijuško

Boško

Mijuško

Pop Mirko ( 1717. godina)

Pop Luka

Pop Vuk

Petar

Zelen

Stanoje

Blagoje

Radoje

Petar

Branko

Srdja

 

 

I moja deca

Vjera, Matej i Petar


To su moji preci, onoliko koliko ih je zabeleženo i ja i moje troje dece.


Podstaknu me Tasino pisanje.

Mi na neki način jesmo samo karika izmdju naših predaka i naših potomaka.


Moj deda je brodom iz Boke putovao u Veneciju i odatle stigao u Prag da studira šumarstvo.

Pod Ostrogom postoji crkva i groblje gde su sahranjene mnoge generacije mojih predaka.

Malo dalje je mala crkva u selu moga plemena . Skromno koliko mogu da kazem da sam ja prilozio Ikonostas crkvi kada je obnovljenja.


315484_343878055689919_816034912_n.jpg?oh=4040d1b7e256b68b40d1d215ef37f067&oe=58C62DE7


Zasto ovo pišem ?


Na neki nacin zavidim Tasi na osećaju potpunog pripadanja naciji, zemlji.

Da se razumemo veoma postujem taj osećaj.

Samo delim sa vama ko sam ja.

 

Ja opet nemam taj osecaj pripadanja Crnog Gori ili Srbiji ili bilo kojoj zemlji ili naciji.


Ja to vidim i osećam nekako drugačije.

Moj dug pripada Branku, Petru, Radoju, Blagoju , Stanoju i svima pre njih.


Ja sam odgovoran Njima.

I svojoj deci.

 

 



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednatanja jednatanja 22:25 13.11.2016

Pripadnost

Lepo da si sve ovo dokumentovao, to je već velika stvar, najviše za tvoju decu.

Mogao bi se roman o svemu ovome napisati. Osećanje pripadnosti. Ne znam za tebe, mene što više strpavaju u neku grupu, to se više koprcam da izađem. New age osećanje. Nas koji smo malo tamo, malo vamo. Planeta Zemlja. Verovatno će jednog dana i to biti prevaziđeno.
G.Cross G.Cross 22:31 13.11.2016

Re: Pripadnost

Lepo da si sve ovo dokumentovao, to je već velika stvar, najviše za tvoju decu.


Ma nisam ja dokumentovao. Dao mi jedan saplemenik.
Ja sam samo sacuvao, skenirao i podelio sa decom.

I mogu ti reci ponosni su na to.

Rece mi sin: moja porodica postoji duze od USA.
Milan Novković Milan Novković 22:41 13.11.2016

Re: Pripadnost

Ja opet nemam taj osecaj pripadanja Crnog Gori ili Srbiji ili bilo kojoj zemlji ili naciji.

Pripadanje je lepo, majka evolucija nas je napravila da pripadamo.

A ružno je ružno, ono jednog dana curi kroz jednu pukotinu, drugog kroz drugu
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:43 13.11.2016

Zagrljaj

Ovaj tekst je jednostavan a snazan, u stvari u toj pojavnoj jednostavnoati lezi hiljade prica tvojih predaka Cross. Zato se oseca snaga, vec samo citanjem imena. Put kroz vekove.

Zelim da ti cestitam VIP status, ako dobro vidim.:

......

Lezim pod gripom u kuci i secam se Vesne Dozet koju nisam znala licno ali koja mi je bila draga, napisala sam na drugom blogu o tome.
Ovaj tekst me asocirao na nju. Ovde smo, kako sam ja shvatila svi njenom zaslugom i izborom.
Ne znam ko su novi/stari urednici, ali verujem da ce ici njenim stopama.

Imam osecaj da vidim jednu stazu u snegu na kojoj su ostali tragovi jedne dame. Iznad je zvezdano nebo i mesec.

Tragovi odlaze do nekog ne-vidika, a nase je da nastavimo.Ovde.Najbolje sto umemo.

......

Kao sto tvoj damar sledi damar tvojih predaka, tako ja osecam u mnogocemu sto radim svoje pretke, pronalazim veze i radujem se tome.

Zaista nije vazno da li pripadas jednoj ili drugoj drzavi, medje se cesto promene, ono sto nas veze je ..



zagrljaj.
G.Cross G.Cross 22:44 13.11.2016

Re: Pripadnost

Pripadanje je lepo,


Da, je pripadam svojoj porodici.

Mozda je to retrogradno ali sa druge strane secam se da su na jednom sastanku Socijalistickog Saveza Radnog Naroda ( SSRNJ) govorili kako je porodica osnovna celija samoupravog drustva.
Milan Novković Milan Novković 22:48 13.11.2016

Re: Pripadnost

Ja opet nemam taj osecaj pripadanja Crnog Gori ili Srbiji ili bilo kojoj zemlji ili naciji

Ja imam izuzetno jak osećaj pripadnosti, izlistano po jačini osećanja:

- Komšijama, rodbini i prijateljima sa kojima sam odrastao u Prigrevici

- Prigrevici

- Lici (jedva je poznajem)

- Jugoslaviji

- Beogradu

- Somboru

- Srbiji

Ostalom naglo slabije, bez obzira što sam u UK već evo, skoro, 30 godina.
Milan Novković Milan Novković 22:49 13.11.2016

Re: Pripadnost

Da, je pripadam svojoj porodici.

Da, ok, ona je default, pa se ne računa
G.Cross G.Cross 22:52 13.11.2016

Re: Zagrljaj

Hvala, jednarecfonmoi

Vesnu nisam licno upoznao, izmenjali smo nekoliko mejlova kad mi je ponudila autorsku.
Vrlo efikasno, jasno a ipak toplo.

Kao sto tvoj damar sledi damar tvojih predaka, tako ja osecam u mnogocemu sto radim svoje pretke, pronalazim veze i radujem se tome.


Sto sam stariji sve cesce ujutru dok se brijem u ogledalu ugledam lice svog oca.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:58 13.11.2016

Re: Zagrljaj

G.Cross
Hvala, jednarecfonmoi

Vesnu nisam, licno upoznao, izmenjali smo nekoliko mejlova kad mi je ponudila autorsku.
Vrlo efikasno, jasno a ipak toplo.

Isti slucaj sa mnom.

[u][/u]
Kao sto tvoj damar sledi damar tvojih predaka, tako ja osecam u mnogocemu sto radim svoje pretke, pronalazim veze i radujem se tome.


Sto sam stariji sve cesce ujutru dok se brijem u ogledalu ugledam lice svog oca.


Bas tako, na to sam mislila kada sam se nadoveZala na tvoj tekst. Nasi preci zive kroz nas. Ogledalo tvog oca-tvoje je dobar primer.

Znas, a tek su mi zanimljvie spone izmedju sada i mnogo generacija iza. Kada otkrijemo slicno zanimanje koje je putovalo kroz krv i vreme. Toga u mojoj porodici ima.


zemljanin zemljanin 23:07 13.11.2016

Re: Zagrljaj

tu sam totalno operisan ... kapiram je racionalno, ono uzrok-posledica ali je ne doživljavam ... u porodici, bližoj familiji se stvaraju određeni emotivni obrasci ali pripadnost je ipak nešto drugo ... neko vreme, ono OŠ I SŠ, naginjao sam jugoslovenstvu ali već sa faksom me to prošlo ... zato I moj nick, to jeste moj doživljaj pripadanja ... što supruga tretira kao "nisi timski igrač"

mada imam negde tu porodičnu mapu, brat se baš založio da to ispita I dokumentuje ...
elenold elenold 23:22 13.11.2016

Re: Pripadnost

Ja opet nemam taj osecaj pripadanja Crnog Gori ili Srbiji ili bilo kojoj zemlji ili naciji...
Moj dug pripada Branku, Petru, Radoju, Blagoju , Stanoju i svima pre njih.
Ja sam odgovoran Njima...



A opet, interesantno, da si ikonostas prilozio crkvi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:28 13.11.2016

Re: Pripadnost

Osećanje pripadnosti. Ne znam za tebe, mene što više strpavaju u neku grupu, to se više koprcam da izađem.


Možda zato što sama reč pripadanje nije baš adekvatna.
Možda bi drugačije zvučalo ako bi se umesto ja pripadam reklo ja jesam.

Pripadati nekome ili nećemu je pasivno stanje, nije daleko ni od povinovati se nekome ili nečemu, a to izaziva otpor, normlano.
Ali biti nešto je aktivno, i ne podrazumeva neki autoritet.

Ima dole komentar koji naciju posmatra kao tor.
Glupost najobičnija.
Kako nekome tor može biti deo njegovog ličnog identiteta, on sam sebi tor?

I možda baš zbog tih nakaradnih ili namerno pogrešno tumačenih pogleda na "pripadnost" neki ljudi se prelako odriču sopstvenog identiteta nebili nekako izbegli "tor"

Moje porodično stablo je valjda nemoguće pratiti dalje od polovine devetnaestog veka, dalje od nekog Branka Obradovića. I nije ni malo zvučno, tek pokoji kakav takav odskog od običnosti, ali sve i da nije tako, ne verujem da bih osećao neku dublju vezu sa nekom Brnakom iz devetnaestog veka, nego sa mojom Srbijom danas, sa mojim selom danas, sa mojim gradom danas.

Sve je to moje, a Branko, i svi drugi i svačiji daleki preci, je bio možda i neki mnogo loš čovek, možda prevarant, možda ološ, lopov, ništa o njima ne znamo osim da su neki naši daleki preci i zato ih poštujemo, čak više nego ovo što je sad oko nas, i u čemu živimo.
gedza.73 gedza.73 23:33 13.11.2016

Re: Pripadnost

a Branko, i svi drugi i svačiji daleki preci, je bio možda i neki mnogo loš čovek, možda prevarant, možda ološ, lopov,

Ili kakvi će da nam budu potomci. Nema jedne kuće gde neko nekada nije napravio neko sranje, bio pijanica, lopov ili kockar. I to se rotira po generacijama, porodicama. Jedne nestaju, druge se pojavljuju i, za sada, ostaju samo nakrenuti spomenici i do pola zapuštena groblja.

Jedino smo svi gledali u isto sunce.



G.Cross G.Cross 23:36 13.11.2016

Re: Pripadnost

elenold
Ja opet nemam taj osecaj pripadanja Crnog Gori ili Srbiji ili bilo kojoj zemlji ili naciji...
Moj dug pripada Branku, Petru, Radoju, Blagoju , Stanoju i svima pre njih.
Ja sam odgovoran Njima...



A opet, interesantno, da si ikonostas prilozio crkvi.


Da.
Ja sam religiozan, Pravoslavni Hriscanin.
Neko mi je rekao da se crkva obnavlja i tako....
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:39 13.11.2016

Re: Pripadnost

gedza.73
a Branko, i svi drugi i svačiji daleki preci, je bio možda i neki mnogo loš čovek, možda prevarant, možda ološ, lopov,

I.

Jedino smo svi gledali u isto sunce.





Podsetilo me ovo na jedan grafit koji je dugo stajao na zidu jedne zgrade, blizu hale Pionir.

(Necu napisati jednu rec, dakle parwfraza)

" Svi smo mi g... ali neki od nas gledaju u zvezde "
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:41 13.11.2016

Re: Pripadnost

Ili kakvi će da nam budu potomci. Nema jedne kuće gde neko nekada nije napravio neko sranje, bio pijanica, lopov ili kockar. I to se rotira po generacijama, porodicama. Jedne nestaju, druge se pojavljuju i, za sada, ostaju samo nakrenuti spomenici i do pola zapuštena groblja.


A opet kod skoro svih postoji taj apsolutno nekritički pogled na svoju lozu.
Čak i ti kockari, kavgadžije, pa čak i ubice, se posmatraju sa po malo neke simpatije, nalaze se za njih neka opravdanja, neke olakšavajuće okolnosti.
Samo zato što su naši.
I uglavnom niko ništa o njima ne zna osim pukog imena (a u Crnoj Gori je to verovatno usmeno predanje pa se popstavlja realno pitanje koliko je sve to tačno)

Ne osuđujem naravno, apsolutno poštujem, samo mi malo neobičan takav pogled.
zemljanin zemljanin 23:53 13.11.2016

Re: Pripadnost

I možda baš zbog tih nakaradnih ili namerno pogrešno tumačenih pogleda na "pripadnost" neki ljudi se prelako odriču sopstvenog identiteta nebili nekako izbegli "tor"


pojam identiteta je raznolik ... ne treba mešati lični sa nacionalnim, etničkim, kulturološkim I sl. ... da ne zaboravimo da je nacionalni identiet, relativno skorijeg datuma u razvoju civilizacije ...
gedza.73 gedza.73 00:02 14.11.2016

Re: Pripadnost

ali neki od nas gledaju u zvezde

ne znam koji mi je đavo, sve češće pišem komentare koje kao da je diktirala Sara Kej između zalivanja cveća i pisanja spomenara.

Sunce sam pomenuo malo pod utiskom odgledanog kraja prve epizode





hoochie coochie man hoochie coochie man 00:19 14.11.2016

Re: Pripadnost

ne treba mešati lični sa nacionalnim, etničkim, kulturološkim I sl. ...


Sve je to lični.
Sve delovi jednog istog identiteta, neko je zvezdaš, Srbin, monarhista, boem, učitelj....i sve to skupa čini njega time što on jeste.
Zašto bi se bilo čega od toga odricao?
Tačno je, nacionalni je skorijeg datuma, a koji deo identitata je starijeg?

Nije to previše bitno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:24 14.11.2016

Re: Pripadnost

gedza.73
ali neki od nas gledaju u zvezde

ne znam koji mi je đavo, sve češće pišem komentare koje kao da je diktirala Sara Kej između zalivanja cveća i pisanja spomenara.

Sunce sam pomenuo malo pod utiskom odgledanog kraja prve epizode







Videla najavu za Mars ali nisam gledala.
U medjuvremenu, pravda za Saru Kej,eeee,da si znao kako je tesko bilo dobiti broj 35!

Jasna mi je tvoja poruka, al eto, meni drago sad da se podsetim tog albuma.Slicice, preostale je zalepila moja mama na Kuvar-svesku koji dan danas koristim.


zemljanin zemljanin 00:27 14.11.2016

Re: Pripadnost

hoochie coochie man
ne treba mešati lični sa nacionalnim, etničkim, kulturološkim I sl. ...


Sve je to lični.
Sve delovi jednog istog identiteta, neko je zvezdaš, Srbin, monarhista, boem, učitelj....i sve to skupa čini njega time što on jeste.
Zašto bi se bilo čega od toga odricao?
Tačno je, nacionalni je skorijeg datuma, a koji deo identitata je starijeg?

Nije to previše bitno.

lični identitet je ono što jesi ... I on se može menjati I menja se novim iskustvima ali je u suštini stabilan ... ostali identiteti su promenljivog karaktera ... na primeru bivše SFRJ može se lako oučiti ta fluktacija ... ima ljudi koji promene sredinu I bez problema se adaptiraju I private kulturu, naciju I sl. ... ima I onih koji nisu spremni na takve promene ... ne ocenjujem, to je pravo svakog da izabere ... ali lični idnetitet ne biramo ... ostali su promenljiva kategorija koja ima svoj rok upotrebe ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:24 14.11.2016

Re: Pripadnost

lični identitet je ono što jesi


Možda ovde naleti neki psiholog da ovo razjasni, ali ono što se meni čini logičnim je da kod jednog čoveka ne postoji pocepani identitet, neki lični i neki drugi.
Makar kod normalnih ljudi.

Sve što čini identitet jednog čoveka je njegov lični identitet, i nacionalni i džavni, profesionalni, onaj po hobiju, po strastima...

Sve ono što je odgovor na pitanje šta sam ja, je lični identitet.
Pa ako kažem ja sam Srbin, to je deo je mog identiteta, mog ličnog.

Ne valja kad na to pitanje postoji samo taj odgovor, tj kad sam ja samo Srbin i ništa više, ali ako sam i Srbin i seljak, i otac, i sin, i brat, i kovač, i demokrata....onda ne vidim šta je loše u tome da je deo mog idetiteta i to što sam Srbin.
I koja je to odrednica mene starija od nacionalne, kad već pomenusmo da je to taze.
Ima važnijih, ali one nisu starije, pa je pominajnje starosti ili ne neke odrednice poprilično ireleventno.


zemljanin zemljanin 02:00 14.11.2016

Re: Pripadnost

Možda ovde naleti neki psiholog da ovo razjasni, ali ono što se meni čini logičnim je da kod jednog čoveka ne postoji pocepani identitet, neki lični i neki drugi.

tu se slažemo ... postoji razlika u pojmu identiteta, ona jezička, logička I sl. I strukovno razgraničenje ... nisam psiholog ali se opaska odnosila na kriterijume struke ... jezički/logički kriterijumi nisu dovoljno precizni da bi mogli da govorimo o istoj "stvari" ... takođe postoji I filozofsko tumačenje ... generalno je to ipak podeljeno na lični I socijalni identitet ...
vcucko vcucko 07:58 14.11.2016

Re: Pripadnost

zemljanin
I možda baš zbog tih nakaradnih ili namerno pogrešno tumačenih pogleda na "pripadnost" neki ljudi se prelako odriču sopstvenog identiteta nebili nekako izbegli "tor"


pojam identiteta je raznolik ... ne treba mešati lični sa nacionalnim, etničkim, kulturološkim I sl. ... da ne zaboravimo da je nacionalni identiet, relativno skorijeg datuma u razvoju civilizacije ...

I motor sa unutrašnjim sagorevanjem je relativno još skorijeg datuma u razvoju civilizacije. Pa nešto ne verujem da imaš problem sa upotrebom automobila?
nikvet pn nikvet pn 10:52 14.11.2016

Re: Pripadnost

jednatanja
Lepo da si sve ovo dokumentovao, to je već velika stvar, najviše za tvoju decu.


И мене тако једном приликом одвело у племе, у Црну Гору. Добри људи, нормални, насмејани и раздрагани да су упознали још једног саплеменика. Још једну грану на стаблу. Лепо. Мада мене то није нешто нарочито дирнуло. Но добро де, припадам и поштујем али не подмећем ни ногу ни леђа.

(Уствари, не памтим добро фаце. Ни филмове са две плавке већ не могу да пофатам анекмоли читаво племе...)
zemljanin zemljanin 11:14 14.11.2016

Re: Pripadnost

vcucko
zemljanin
I možda baš zbog tih nakaradnih ili namerno pogrešno tumačenih pogleda na "pripadnost" neki ljudi se prelako odriču sopstvenog identiteta nebili nekako izbegli "tor"


pojam identiteta je raznolik ... ne treba mešati lični sa nacionalnim, etničkim, kulturološkim I sl. ... da ne zaboravimo da je nacionalni identiet, relativno skorijeg datuma u razvoju civilizacije ...

I motor sa unutrašnjim sagorevanjem je relativno još skorijeg datuma u razvoju civilizacije. Pa nešto ne verujem da imaš problem sa upotrebom automobila?

I vozači su određena grupa koja ima svoj identitet ... teško da je neko mogao da se identifikuje kao vozač motornog vozila pre nego je motor napravljen ... to je samo etapa u razvoju civilizacije ...
elenold elenold 13:06 14.11.2016

Re: Pripadnost

hoochie coochie man
...
Zašto bi se bilo čega od toga odricao?
Tačno je, nacionalni je skorijeg datuma, a koji deo identitata je starijeg?



E, zamisli ove novokomponvoane nacije od skora ( od pre par godina ili decenija, svejedno) kako imaju taze novi indentitet. I kako su se prethodnog koji je trajao odrekli za relativno kratko vreme.

To je bogami kompleksan prica oko indentiteta, Tasa je to lepo objasnio na ranijem jednom blogu ...
elenold elenold 15:16 14.11.2016

Re: Zagrljaj

jednarecfonmoi
... Nasi preci zive kroz nas.

Znas, a tek su mi zanimljvie spone izmedju sada i mnogo generacija iza...


Pre devet godina sam otprilike isto to rekao mojoj skolskoj drugarici iz osnovne skole i gimnazije, jednim drugim povodom. Znaci 12 godina smo ucili zajedno. I moram priznati u prvom razredu osnovne skole bile smo i prve djacke simpatije . I to su one decije simpatije i naravno igre prve fote i poljubci ....

Elem, na proslavi tridest godina gimanzijske mature naravno podsecamo se mnogih stvari. Njen otac mi je na njenom prvom rodjendanu, koji smo slavili kod nje , secam se dobro, posto sam se ja junacio, pokazivao sklekove. Inace bio je poznat doktor. I tako u prici o njemu i da li sada ima rodbine i da li posecuje dedovinu, a to je Zabljak dotakosmo se Durmitora.
Ne znam zasto rece mi da ce deci reci kada umre da se kremira i da joj se pepo prospe sa Durmitora.
To me iznenadi i pitah je , odkuda to i cemu to. Nista posebno nije rekla, malo da voli Durmitor i da je eto sirih shvatanja. Ja joh rekoh, da to nije srpski obicaj, i da li odlazi ocu na grob, i da li zeli da njena deca posecuju dedin grob i njen grob i da je secaju. Da je to prilika ( za zadusnice , na godisnjice ili pak kada dusa oseti potrebu i td ) da se njeni potomci ( deca, unuci pa i praunuci) okupe oko groba i da ona kroz njih nastavlja da zivi. Rekoh joj da se sabornost izrazava i na groblju.

Odmah mi rece da o tome nije ni mislila, i sto me je sada iznenadlo brzo je rekal, da sam mozda u pravu i da ce razmisliti bolje.

Naredne godne, nadam se da cemo se opet videti na proslavi 40 godina mature ...
elenold elenold 18:12 14.11.2016

Re: Pripadnost

G.Cross
...
Ma nisam ja dokumentovao. Dao mi jedan saplemenik.
...


Da li si se mozda interesova za čitulju. Da li je neko ima.

Občno je ona bilo kod nekoga ko je bio učeniji, pismeniji i tako se prenosila sa kolena na koleno.
emsiemsi emsiemsi 20:30 14.11.2016

Re: Pripadnost

G.Cross
Lepo da si sve ovo dokumentovao, to je već velika stvar, najviše za tvoju decu.


Ma nisam ja dokumentovao. Dao mi jedan saplemenik.
Ja sam samo sacuvao, skenirao i podelio sa decom.

I mogu ti reci ponosni su na to.

Rece mi sin: moja porodica postoji duze od USA.

Видим да си Мијушковић, па онда једна успутна прича ...
89. године, моја (садашња) жена и ја, са још неким другарима одемо на спалварење Таром. На сплаву један чича који успут прича о кањону Таре, те да треба да скупи неко камење из реке и слично.
Када смо пристали поподне у логор крај реке, видимо њега како гаца по води и бира камење. Придружимо се нас неколико и очас посла скупимо тону камења.
Када смо клопали, извади чича из ранца једну књигу, нешто попут монографије, тврдо укоричена књига, види се да је нека уметност у питању.
Ја отворих књигу, када на првој другој страни ... вајар Мијо Мијушковић, 2 самосталне изложбе у Риму, самостална изложба у Лондону, у Њујорку, у Милану, У Бечу и слично ... Ја га погледах и упитах --- па то сте ви, Мијо !?
Па да, одговори он. Па што не кажете, донеле би Вам пет тона камења, а не једну.
После нам је причао да он то, у ствари, скупља камење за изложбу "Кањон Таре, кањону Колорада", јер су му то наручили из Америке.
Успут нам је испричао како је, ето, захвалан туристичком предузећу са Жабљака што му је омогућило бесплатно сплаварење у трајању од три дана итд...
emsiemsi emsiemsi 20:39 14.11.2016

Re: Pripadnost

hoochie coochie man
Ili kakvi će da nam budu potomci. Nema jedne kuće gde neko nekada nije napravio neko sranje, bio pijanica, lopov ili kockar. I to se rotira po generacijama, porodicama. Jedne nestaju, druge se pojavljuju i, za sada, ostaju samo nakrenuti spomenici i do pola zapuštena groblja.


A opet kod skoro svih postoji taj apsolutno nekritički pogled na svoju lozu.
Čak i ti kockari, kavgadžije, pa čak i ubice, se posmatraju sa po malo neke simpatije, nalaze se za njih neka opravdanja, neke olakšavajuće okolnosti.
Samo zato što su naši.
I uglavnom niko ništa o njima ne zna osim pukog imena (a u Crnoj Gori je to verovatno usmeno predanje pa se popstavlja realno pitanje koliko je sve to tačno)

Ne osuđujem naravno, apsolutno poštujem, samo mi malo neobičan takav pogled.

Нормално !

emsiemsi emsiemsi 20:41 14.11.2016

Re: Pripadnost

zemljanin
hoochie coochie man
ne treba mešati lični sa nacionalnim, etničkim, kulturološkim I sl. ...


Sve je to lični.
Sve delovi jednog istog identiteta, neko je zvezdaš, Srbin, monarhista, boem, učitelj....i sve to skupa čini njega time što on jeste.
Zašto bi se bilo čega od toga odricao?
Tačno je, nacionalni je skorijeg datuma, a koji deo identitata je starijeg?

Nije to previše bitno.

lični identitet je ono što jesi ... I on se može menjati I menja se novim iskustvima ali je u suštini stabilan ... ostali identiteti su promenljivog karaktera ... na primeru bivše SFRJ može se lako oučiti ta fluktacija ... ima ljudi koji promene sredinu I bez problema se adaptiraju I private kulturu, naciju I sl. ... ima I onih koji nisu spremni na takve promene ... ne ocenjujem, to je pravo svakog da izabere ... ali lični idnetitet ne biramo ... ostali su promenljiva kategorija koja ima svoj rok upotrebe ...

Појасни !
Мало ми је ово немушто написано, релативно не-концизно.
G.Cross G.Cross 21:26 14.11.2016

Re: Pripadnost

emsiemsi
G.Cross
Lepo da si sve ovo dokumentovao, to je već velika stvar, najviše za tvoju decu.


Ma nisam ja dokumentovao. Dao mi jedan saplemenik.
Ja sam samo sacuvao, skenirao i podelio sa decom.

I mogu ti reci ponosni su na to.

Rece mi sin: moja porodica postoji duze od USA.

Видим да си Мијушковић, па онда једна успутна прича ...
89. године, моја (садашња) жена и ја, са још неким другарима одемо на спалварење Таром. На сплаву један чича који успут прича о кањону Таре, те да треба да скупи неко камење из реке и слично.
Када смо пристали поподне у логор крај реке, видимо њега како гаца по води и бира камење. Придружимо се нас неколико и очас посла скупимо тону камења.
Када смо клопали, извади чича из ранца једну књигу, нешто попут монографије, тврдо укоричена књига, види се да је нека уметност у питању.
Ја отворих књигу, када на првој другој страни ... вајар Мијо Мијушковић, 2 самосталне изложбе у Риму, самостална изложба у Лондону, у Њујорку, у Милану, У Бечу и слично ... Ја га погледах и упитах --- па то сте ви, Мијо !?
Па да, одговори он. Па што не кажете, донеле би Вам пет тона камења, а не једну.
После нам је причао да он то, у ствари, скупља камење за изложбу "Кањон Таре, кањону Колорада", јер су му то наручили из Америке.
Успут нам је испричао како је, ето, захвалан туристичком предузећу са Жабљака што му је омогућило бесплатно сплаварење у трајању од три дана итд...


Eh Mijo,

Mijo je godinama radio na metereoloskoj stanici negde , nisam siguran da li na Lovcenu i skupljao suve grane i od njih pravio divne skulpture sa samo malo "umetnickog dodatka".

Secam se, mnogo puta kad je pricao sa mojim ocem , jednom smo bili zajedno na trajetku Bar-Bari.

Rekao je da ide u Rim na izlozbu.

Neverovatan covek.





Bajdvej i on je na jednoj grani naseg stabla, na istoj levoj strani.


– Mijo Mijušković je monah (eremit, pustinjak) zavjetovan skulptorskom Redu i posvećen iznalaženju one forme koja bi mu pružila potpunu slobodu kao što je slobodan njegov život. On je pod ugovorom s prirodom, ali obavezan samo pred Bogom koji ga je obdario. ( Mirko Kovač, književnik )
Više – Mirko Kovač

– Stena, kamen su sirov materijal – onakav kako ga je formirala priroda. Nešto sugerišu, ali u suštini računaju s umetnikom koji će razrešiti njihovu tajnu. Jer, stena je tajanstvena, spolja sirova, dok u središtu krije svoja estetska blaga. I, Mijo to savršeno shvata.
( Henrik Jurkovski, estetičar i teatrolog – Poljska )
Više – Henrik Jurkovski

– ” Za Mija – Sretan sam što sam sreo jednog slobodnog čovjeka,
Pol Filip, direktor UNESCO instituta za spomenike kulture, Rim.



Njegov website gde mozete videti njegove skulpture

http://mijo.vagskal.se.vagskal.se/
zemljanin zemljanin 01:07 15.11.2016

Re: Pripadnost

emsiemsi

mogu da pokušam ... identitet se formira na tri osnove: evolutivno nasleđe, samospoznaji I kulturi ... postoji jasna razlika u fizičkoj građi koja definiše pol ali pored samog pola I mnoge oblike ponašanja I varijacije ... samopoznaja ili svest o sebi, nadograđuje biološke postulate ... u toj nadogradnji je I identifikacija sebe, u ovom primeru mukog ili ženskog pola ... to je elementarno lični identitet ili predstava o sebi ...

kako smo socijalna bića I funkcionišemo u širim ili užim zajednicama, mi se prilagođavamo I većinom prihvatamo norme, praksu, ponašanje iz okruženja ... ako ništa drugo to nam garantuje bolje šanse za preživljavanje, I pre a I danas ...

socijalni identitet može ali ne uvek da bude u saglasnosti sa našim ličnim ... veliki broj ljudi se rodio kao muško,sa sumnjivim ličnim identitetom muškarca ali je pre recimo 50-100g, to socijalno bio apsolutno neprihvatljiv identitet ... tako su oni I prihvatili identitet muškarca, oca I sl. dakle živeli u koliziji ličnog I socijalnog ... danas se to menja - to je uticaj kulture ...

socijalni aspect identiteta ili culture je obično vrlo nejasan I ultra konzervativan jer se prihvata bez upita ... što je zajednica manja to će I pritisak običaja, tradicije tj. kulture biti jače izražen ... recimo retko koja devojčica će sebe zamišljati u zanimanju drvoseče ili vatrogasca jer je kulturološki to muško zanimanje.

većina ako ne I svi običaji su u početku imali smisleni karakter jer je to osnova za opšte prihvatanje ... protokom vremena se ta očigledna "korist" gubi I počinje da se ponavlja bez da mu se oučava karateristika koja ga je I uvela u zajednicu ... copy/paste tehika

ako navedem bilo koji primer iz civilizacije biće mnogo diskusije oko svega I svačega pa ću jednostavniji primer ... makako majmuni

negde početkom ili sredinom XX veka, hranili su jednu manju zajednicu sa slatkim krompirom ili indijskim krompirom ... nisu ga ispirali već su ga samo dostavljali ... I majmuni su to normalno jeli ... elem, jedna ženka je nekom prilikom stavila kromir u vodu/reku, oprala ga žargonski I pojela ... očito da joj je bio ukusniji opran of prljavog pa je to ponavljala svaki put ... deo zajednice, manji deo, je očito znatiželjan usvojio tu praksu ... ali su zato svi mladunci počeli redovno da peru svoje krompire pre upotrebe ... tu govorimo o rudmentalnoj kulturi ili prenošenju na generacije koje dolaze ... začetnici tog običaja, odavno nidu živi, ali ta grupa majmuna redovno pere svoje krompire ... već godinama unazad dobijaju isprane krompire ali običaj opstaje ... a ljudska zajednica je million puta kompleksnija

poenta je na kulturi ... kultura definiše taj aspekt socijalnog identiteta ... kultura se menja, ono što je bilo značajno pre desetak godina, danas više nije ... ono što je u nekom trenutku bilo egzistencjalno važno danas je konzervativizam ili obrnuto ... socijalni identitet je vrlo promenljiva kategorija ... a pod socijalnim identitetom spadaju I nacionalni I etički I profesinalni I svi ostali društveni aspekti ili kategorije kulture u zajednici ...

EDIT. ima mnogo nedorečenog u komentaru ali to je najoptimalnije kratko moguće ... filozofiju nisam ni dotakao ... iz iskustva znam da će se tražiti link pa guglajte recimo - Mark Leary, Rutter Michael, William R. Hood itd.
emsiemsi emsiemsi 09:47 15.11.2016

Re: Pripadnost

zemljanin

...
EDIT. ima mnogo nedorečenog u komentaru ali to je najoptimalnije kratko moguće ... filozofiju nisam ni dotakao ... iz iskustva znam da će se tražiti link pa guglajte recimo - Mark Leary, Rutter Michael, William R. Hood itd.

Ма нема везе.
Успут --- базичне референце (индивидуално/социјалне) се никада не мењају --- ко је добар, тај је добар, а ко је ђубре, тај је ђубре. Како некада, тако и сада.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:47 15.11.2016

Re: Pripadnost

" Svi smo mi g... ali neki od nas gledaju u zvezde "




На овоме, једном од мени драгих лондонских споменика, пише:

zemljanin zemljanin 11:45 15.11.2016

Re: Pripadnost

emsiemsi

Успут --- базичне референце (индивидуално/социјалне) се никада не мењају --- ко је добар, тај је добар, а ко је ђубре, тај је ђубре. Како некада, тако и сада.

malo toga je crno-belo ... raznorazna oboljenja, nasledni factor kao I povrede mogu I često menjaju pojedinca u korenu ... I pri tome govorim o direktnim neurološkim problemima ... one indirektne da ne pominjem ...
blogovatelj blogovatelj 17:40 15.11.2016

Re: Pripadnost

Успут --- базичне референце (индивидуално/социјалне) се никада не мењају --- ко је добар, тај је добар, а ко је ђубре, тај је ђубре. Како некада, тако и сада.


Ko je dobar na blogu ? Pojasni !
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:49 15.11.2016

Re: Pripadnost

Da.
Ja sam religiozan, Pravoslavni Hriscanin.


Viđu vraga, znam te onoliko dugo, a nikada mi ne bi palo na pamet da si zaozbiljno religiozan.

A neka, taman mi baš i trebao takav šlagvort - baš gledam Dave Allena - kolaž religioznih zajebancija (a o čem drugom bi pa on ☻)



emsiemsi emsiemsi 20:04 15.11.2016

Re: Pripadnost

blogovatelj
Успут --- базичне референце (индивидуално/социјалне) се никада не мењају --- ко је добар, тај је добар, а ко је ђубре, тај је ђубре. Како некада, тако и сада.


Ko je dobar na blogu ? Pojasni !

Има доста добрих људи на блогу.
Но, за мене су најбољи Мариопан и ТасаДебели.
Успут --- ако те занима како оцењујем тебе (ако те и не занима), то изгледа према следећем ... ниси ни ти лош. Оно што баца сенку је то, што ради неке, изопачене, блоговске (и не само блоговске) логике, је твој покушај агресивног приступа саговорницима (појединим).
Истина, ниси једини који се тако понаша.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:58 15.11.2016

Re: Pripadnost

principessa_etrusca
" Svi smo mi g... ali neki od nas gledaju u zvezde "




На овоме, једном од мени драгих лондонских споменика, пише:




Eto, nek budd da je ovo g,,,bilo od gutter :)

Zanimljivo.Mozda je autor grafita bio u sinergiji sa Vajldom a mozda samo inspirisan.

Secam se da su iznad reci bile nacrtane zvezde. Nisam ne znam kakav ljubitelj grafita, vecina mi je zvrljekanje impreterivanje, ali neki su zaista neobicni, i, mocni i imaju svoj sharm.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:30 18.11.2016

Re: Pripadnost

hoochie coochie man

Sve delovi jednog istog identiteta, neko je zvezdaš, Srbin, monarhista, boem, učitelj....i sve to skupa čini njega time što on jeste.


Описа ме, Бога ти!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:40 18.11.2016

Re: Zagrljaj

zemljanin
tu sam totalno operisan ... zato I moj nick, to jeste moj doživljaj pripadanja ... što supruga tretira kao "nisi timski igrač"



Паметна жена, лепо ти је рекла - покриваш пола Пацифика доле а никакве вајде за Србијишку нашу од тебе!
zilikaka zilikaka 10:25 18.11.2016

Re: Zagrljaj

покриваш пола Пацифика доле а никакве вајде за Србијишку нашу од тебе!


Nemaš brige, odmah ćemo mi odavde da mu pomognemo da bude od koristi.
Evo, ja mu se najavljujem na jedno 15 dana gostiju, sa sve porodičnom pratnjom.
Može za vreme raspusta, tad mi najzgodnije.

...a i vi ostali, sad lepo da se prijavite na spisak da uskladimo termine i učinimo čoveku.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:31 18.11.2016

Re: Zagrljaj

Ја се исто пријављујем. Нас је само четворо, васпитани смо сви, толерантни, ја рецимо допуштам да укућани навијају за Војводину.

zilikaka zilikaka 10:57 18.11.2016

Re: Zagrljaj

E, al ja pre tebe.
Em sam se prva setila, em mi umemo i da popravljamo po kući, kosimo travu, čistimo oluke...
zemljanin zemljanin 20:39 18.11.2016

Re: Zagrljaj

pa izvolte ... kod mene je stalno raspust I stalno leto, ako to nije problem
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:08 20.11.2016

Re: Zagrljaj

mi smo spremni da se podnesemo žrtvu, to leto, i raspust, samo da te vratimo u Srpstvo.
expolicajac expolicajac 22:29 13.11.2016

Lepo

Je sve ta imena znati.
elenold elenold 22:56 13.11.2016

Re: Lepo


i svaka cast .


krkar krkar 22:32 13.11.2016

Tor

Ako te u nju na bilo koji način teraju, nacija je samo još jedan tor. A zna se ko obitava u toru.

Ipak, ima kome je u toru baš potaman.
docsumann docsumann 23:23 13.11.2016

Re: Tor


principessa_etrusca principessa_etrusca 02:13 16.11.2016

Re: Tor

Ako te u nju na bilo koji način teraju, nacija je samo još jedan tor. A zna se ko obitava u toru.

Ipak, ima kome je u toru baš potaman.


Неки овакав тор?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:53 18.11.2016

Re: Tor

Брате... није чудо да не осећате припадност када сте одрастали и васпитавани као Југословени. Мени је прадеда, рецимо, погинуо у повлачењу преко Албаније, а деда био партизански озбиљни оперативац, жена му Јеврејка, Југословенка и комунисткиња, а мој ћалац Србин до коске - до те мере да се његов ортак из младости, Фића Давид, потпуно запањио недавно када је сконтао да смо буразер и ја - Израелци?! Баш је обесио вилицу - "шта, Ракац, мама, Јеврејка?!"

Србаел - од Милвокија до Токија! Да востане Сербија! Мојсије, Христос, Сава, Звезда и Ноле!
Milan Novković Milan Novković 22:35 13.11.2016

Gde je ovde ...

... Novkovića deo?!

Ja sam iskompleksiran poprilično, i osećam se krivim zato što još nisam uredno uradio porodično stablo.

Imam dosta zabeleženog, pa zabačenog, čeka ...
G.Cross G.Cross 22:40 13.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Milan Novković
... Novkovića deo?!

Ja sam iskompleksiran poprilično, i osećam se krivim zato što još nisam uredno uradio porodično stablo.

Imam dosta zabeleženog, pa zabačenog, čeka ...


Ne znam dal se vidi na stablu. Mi se delimo na Popovice i Jankovice (levi i desni deo krosnje).
Nema Novkovica.

Ali ko zna sta jos stotinjak godina moze da donese ...
chitach chitach 23:09 13.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Ali ko zna sta jos stotinjak godina moze da donese ...

ne baš stotinjak, ali recimo četiri pet hiljada godina nas ( maltene čitavu evropu) dijeli od jedne jedine majke
chitach chitach 23:13 13.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Malo sam pretjerao, tzv. mitohondrijalna Eva ipak ide od 200 hiljada do 2 miliona godina u proslost
G.Cross G.Cross 23:16 13.11.2016

Re: Gde je ovde ...

chitach
Ali ko zna sta jos stotinjak godina moze da donese ...

ne baš stotinjak, ali recimo četiri pet hiljada godina nas ( maltene čitavu evropu) dijeli od jedne jedine majke


Mene zapanjuje cinjenica da izmedju mene i prve celije koja je nastala postoji neprekidna nit Zivota . Sto ce reci da u meni postoji DNK nit ( sa svojim pamcenjem) koja postoji od pocetka zivota na zemlji.

Milutin Milošević Milutin Milošević 23:23 13.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Imam dosta zabeleženog, pa zabačenog, čeka ...

+1
zemljanin zemljanin 23:31 13.11.2016

Re: Gde je ovde ...

G.Cross
chitach
Ali ko zna sta jos stotinjak godina moze da donese ...

ne baš stotinjak, ali recimo četiri pet hiljada godina nas ( maltene čitavu evropu) dijeli od jedne jedine majke


Mene zapanjuje cinjenica da izmedju mene i prve celije koja je nastala postoji neprekidna nit Zivota . Sto ce reci da u meni postoji DNK nit ( sa svojim pamcenjem) koja postoji od pocetka zivota na zemlji.


... mada strogo govoreći nije baš Prva koja je nastala, već neka od prvobitnih ... obzirom na neseksulano razmnožavanje I verovatnoću diversifikacije života
st.jepan st.jepan 03:25 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

osećam se krivim zato što još nisam uredno uradio porodično stablo.

Ja ne moram da ga pravim, ja u porodičnu hroniku (štampanu 1970) samo rukom dopisujem novopridošle.



(Mijo nije moj najstariji poznati predak, ali je prvi koga su zvali Mimica)
chitach chitach 06:39 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Sto ce reci da u meni postoji DNK nit ( sa svojim pamcenjem) koja postoji od pocetka zivota na zemlji.


S oceve ili majcine strane? Ovo ide na dva racuna, prvi, na racun tradicije da se u rodoslovima samo ide ocevom linijom, a drugi racun tvoja hrabrost da spojis gore jasno deklarisanu/definisanu religioznost sa cinjenicom nastanka zivota kojoj se tako lijepo i slikovito divis.
G.Cross G.Cross 07:16 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

chitach
Sto ce reci da u meni postoji DNK nit ( sa svojim pamcenjem) koja postoji od pocetka zivota na zemlji.


S oceve ili majcine strane? Ovo ide na dva racuna, prvi, na racun tradicije da se u rodoslovima samo ide ocevom linijom, a drugi racun tvoja hrabrost da spojis gore jasno deklarisanu/definisanu religioznost sa cinjenicom nastanka zivota kojoj se tako lijepo i slikovito divis.


Sa obe strane. U tome je lepota.

Namerno sam izostavio da ne bih komplikovao pricu .
milisav68 milisav68 07:56 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

G.Cross
Mene zapanjuje cinjenica da izmedju mene i prve celije koja je nastala postoji neprekidna nit Zivota . Sto ce reci da u meni postoji DNK nit ( sa svojim pamcenjem) koja postoji od pocetka zivota na zemlji.

Oko 8% ljudske DNK se sastoji od prastarih virusa koji su inficirali naše pretke.

Tako sam se ja indetifikovao sa virusima, pa sad nisam siguran da li je to tor ili nije.

nikvet pn nikvet pn 09:24 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...


Сваки вирус има свој тор.
milisav68 milisav68 09:55 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

nikvet pn

Сваки вирус има свој тор.

Saglasan.

Ej, a pazi sad.

Sa šimpanzom delimo 94% DNK, a sa bananom 50%.

Ko je sad tu banana, a ko je šimpanza?

Jbte, počeo sam da gubim indetitet.
predatortz predatortz 09:58 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Ej, a pazi sad.

Sa šimpanzom delimo 94% DNK, a sa bananom 50%.

Ko je sad tu banana, a ko je šimpanza?

Jbte, počeo sam da gubim indetitet.


Tata, kako je nastao čovek?
Stvoren je od Boga, sine.
Mama kaže da su ljudi nastali od majmuna.
Jeste njena rodbina, sine...


tasadebeli tasadebeli 10:08 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

Milan Novković
... Novkovića deo?!

Ja sam iskompleksiran poprilično, i osećam se krivim zato što još nisam uredno uradio porodično stablo.

Imam dosta zabeleženog, pa zabačenog, čeka ...




Само да вам свима пренесем сопствено искуство... Искуство једне бубе лење.


Не причам ја џабе овде да је моја лепша половина уједно и паметнија половина.

Она је то већ увелико урадила за своју фамилију седећи стрпљиво поред своје бабе која јој је причала, а ова моја записивала, снимала (тада још увек на касете), пребирала по старим пожутелим породичним папирима, класификовала, обележавала,...

Сада то полако преноси једном од теткиних и течиних које је довољно одрасло и довољно заинтересовано да настави тај посао с колена на колено.


А да моја лепша и паметнија половина није наватала и моју бабу да јој ова пренесе то знање о мојим прецима неколико недеља пре него што се баба упокојила (баба нас је све изненадила тим чином, нарочито ћалета и мене који смо годинама одлагали тај посао који је требало да урадимо, јербо је изненада умрла у својој 90. години), ја данас не бих знао скоро ништа о сопственим прецима. Чак ни њихова имена. Овако је ова моја паметница све то што је урадила са својом бабом, поновила и са мојом бабом. На сву срећу... И за то сам јој данас заххвалан.



tasadebeli tasadebeli 10:14 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

milisav68

Jbte, počeo sam da gubim indetitet.




И ја, брате Милисаве!



А то онда никако није добро. Умем свашта да направим у том измењеном стању свести!



tasadebeli tasadebeli 10:33 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

nikvet pn

Сваки вирус има свој тор.




Исто као што сваки вирус има и свој Торлак.

Тако је то откако је света и века.

Није наше доба донело ништа епохално ново по том питању.
elenold elenold 14:06 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

tasadebeli
...
Само да вам свима пренесем сопствено искуство... Искуство једне бубе лење.
Не причам ја џабе овде да је моја лепша половина уједно и паметнија половина.
...
А да моја лепша и паметнија половина није наватала и моју бабу да јој ова пренесе то знање о мојим прецима неколико недеља пре него што се баба упокојила (баба нас је све изненадила тим чином, нарочито ћалета и мене који смо годинама одлагали тај посао који је требало да урадимо, јербо је изненада умрла у својој 90. години), ја данас не бих знао скоро ништа о сопственим прецима....



Moj otac je usao u 90 godinu i letos kada smo pekli rakiju voleo je da prica neke stavri o siroj familiji o kojima nije nikda pricao. I odmah sam pomislio da to treba zapisiviati, ali sada kada procitah o tvojoj babi, necu da zapisujem nista dok je on ziv. Neka ga, neka otac prica sto duze a posle cemo videti....
emsiemsi emsiemsi 20:56 14.11.2016

Re: Gde je ovde ...

milisav68
nikvet pn

Сваки вирус има свој тор.

Saglasan.

Ej, a pazi sad.

Sa šimpanzom delimo 94% DNK, a sa bananom 50%.

Ko je sad tu banana, a ko je šimpanza?

Jbte, počeo sam da gubim indetitet.

Неки деле и са мајмунима !
docsumann docsumann 23:20 13.11.2016

naizust

cuca, bubi, miki, vico, pero, bendžo, roti, čarli, njufa, akile, milić, lazo, bajs


to je bio legendarni spisak jedne starije generacije zapisane u svlačionici u srednjoj školi, koju smo mi kao kinci koji su tu trenirali, znali napamet.
G.Cross G.Cross 23:27 13.11.2016

Re: naizust

docsumann
cuca, bubi, miki, vico, pero, bendžo, roti, čarli, njufa, akile, milić, lazo, bajs


to je bio legendarni spisak jedne starije generacije zapisane u svlačionici u srednjoj školi, koju smo mi kao kinci koji su tu trenirali, znali napamet.


Dujkovic, Djoric, Jeftic, Pavlovic, Dojcinovski, Klenkovski, Antonijevic , Ostojic, Lazarevic, Acimovic i Djacic.

I jos jedna :

Krešimir Ćosić, Dragutin Čermak, Nikola Plećaš, Vinko Jelovac, Damir Šolman, Aljoša Žorga, Ivo Daneu, Ljubodrag Simonović, Ratomir Tvrdić, Dragan Kapičić, Petar Skansi i Trajko Rajković.
docsumann docsumann 23:32 13.11.2016

Re: naizust

kao što ste primjetili, prezimena švedskih reprenzetativaca uglavnom se završavaju sa sen, kao i naših sa ; Roje, Sukno, Mustur, Lozica, ...

( jedan TV prenos u SFRJ, otprilike...)
tasadebeli tasadebeli 10:19 14.11.2016

Re: naizust

G.Cross
docsumann
cuca, bubi, miki, vico, pero, bendžo, roti, čarli, njufa, akile, milić, lazo, bajs


to je bio legendarni spisak jedne starije generacije zapisane u svlačionici u srednjoj školi, koju smo mi kao kinci koji su tu trenirali, znali napamet.


Dujkovic, Djoric, Jeftic, Pavlovic, Dojcinovski, Klenkovski, Antonijevic , Ostojic, Lazarevic, Acimovic i Djacic.

I jos jedna :

Krešimir Ćosić, Dragutin Čermak, Nikola Plećaš, Vinko Jelovac, Damir Šolman, Aljoša Žorga, Ivo Daneu, Ljubodrag Simonović, Ratomir Tvrdić, Dragan Kapičić, Petar Skansi i Trajko Rajković.








gedza.73 gedza.73 23:21 13.11.2016

Moj predak

je došao u selo sredinom XVIII veka sa četiri sina. Tri sina su se rodila u Novoj Zemlji.
Od jednog od njih dođosmo do mog sina.
Stotinak godina kasnije po imenima četiri brata nastaju četiri prezimena. Jednom godišnje se skoro svi sjatimo u crkvu da slavimo slavu koju je doneo M. sa sobom u selo.
Puno naroda, baš puno.

Kum koji kumuje mojoj porodici je i kum porodici drugog prezimena iz iste loze.
Ni moja prababa se nije sećala priča od kad kumstvo traje.
A svako dete iz moje familije je držao u naručju kum iz jedne porodice. Preko vek i po.








elenold elenold 18:07 14.11.2016

Re: Moj predak

gedza.73
je došao u selo sredinom XVIII veka sa četiri sina. Tri sina su se rodila u Novoj Zemlji.
Od jednog od njih dođosmo do mog sina.
Stotinak godina kasnije po imenima četiri brata nastaju četiri prezimena.
....
Preko vek i po.



Lepo. I ovo je tipicna prica u zapadnoj Srbiji. Uz to jos ide da su na guvnu ubili Turcina koji im je hteo da uzme zenu i onda su krenula braca. Zadrzala se par godina na Zlatiboru i odatle dalje ... Istina u mom kraju to je bilo kasnije u prvoj polovini XIX veka.

I ono sto mene a i mog oca buni, da su se naselili gde niko nije bio i da su zauzimali zemlju od reke pa sve uz brdo do suma zauzimajuci i sume. I sto su obelezili da je bilo njihovo, a onda su krcili sume. . .

Ono sto je interesantno jeste da je otac naso u crkvenim knjigama da su se u istoj kuci tj domacinstvu u prvom periodu mesala dva prezimena, ono staro i ovo novo koje je po imenu jednog od sina nastalo.

A sada to iskreceno blizu suma, nema ko da koristi i sada pocinje opet suma da nice ....
G.Cross G.Cross 19:20 14.11.2016

Re: Moj predak

gedza.73
je došao u selo sredinom XVIII veka sa četiri sina. Tri sina su se rodila u Novoj Zemlji.
Od jednog od njih dođosmo do mog sina.
Stotinak godina kasnije po imenima četiri brata nastaju četiri prezimena. Jednom godišnje se skoro svi sjatimo u crkvu da slavimo slavu koju je doneo M. sa sobom u selo.
Puno naroda, baš puno.

Kum koji kumuje mojoj porodici je i kum porodici drugog prezimena iz iste loze.
Ni moja prababa se nije sećala priča od kad kumstvo traje.
A svako dete iz moje familije je držao u naručju kum iz jedne porodice. Preko vek i po.



Zaista lepo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:30 14.11.2016

Re: Moj predak

Kum koji kumuje mojoj porodici je i kum porodici drugog prezimena iz iste loze.


A ti, jesi li ti kum nekome?
Takav kum mislim, ne ovo, svedok na venčanju, drug, drugarica....

Moja porodica ima kumstva u oba smera, i svog kuma, i ona kumuje nekome, i oba smera traju već dugo, i još su aktuelna.
Niko se ne seća kako su kumstva započela.

I, zanimnjivo, nisu neki bliski odnosi sa kumovima.
Kontakti su uglavnom samo po potrebi, kad se venčava, krštava, useljava u novu kuću, i to je otprilike sve.
Ali je uvažavanje i poštovanje maksimalno.
gedza.73 gedza.73 20:30 14.11.2016

Re: Moj predak

A ti, jesi li ti kum nekome?

Nisam. Moj deda je kumovao porodici u Kaocu, kumice su se kasnije poudavale.

I, zanimnjivo, nisu neki bliski odnosi sa kumovima.
Kontakti su uglavnom samo po potrebi, kad se venčava, krštava, useljava u novu kuću, i to je otprilike sve.
Ali je uvažavanje i poštovanje maksimalno.


Retrogradne snage.
Pradeda je pričao, mada stare ljude retko kad mladi slušaju, da se za kuma išlo što dalje sa pogačom u torbi. Kum nije smeo da se uvredi, moja nana je kuma ljubila u grudi i u ruku, zvao se samo za veselje, kumstvo se prenosilo sa oca na sina u crkvenom dvorištu, kum nije smeo da odlazi praznih ruku i kum se poštovao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 14.11.2016

Re: Moj predak

da se za kuma išlo što dalje sa pogačom u torbi. Kum nije smeo da se uvredi, moja nana je kuma ljubila u grudi i u ruku, zvao se samo za veselje, kumstvo se prenosilo sa oca na sina u crkvenom dvorištu, kum nije smeo da odlazi praznih ruku i kum se poštovao.


Da, da, to je to.
Ista priča i kod mene, očigledno da to nije ništa lokalno.
Ne valja da je kum blizu jer je tako veća mogućnost da se negde interesi sukobe pa je i svađa moguća, ili ako ne svađa onda loše misli, a ni to se nije smelo.
Bog na nebu kum na zemlji, tako se govorilo.
docsumann docsumann 23:27 13.11.2016

moj dRug i ja


moj drug i ja
ujutru
pijemo kafu usred svemira

kafa je crna, jaka i slatka
svemir skoro sasvim beskrajan
a i mi smo sigurno nekakvi
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:50 13.11.2016

Дуг

Леп блог.

Али ако говоримо о дугу, осим дуга према директним прецима и потомцима о коме говориш, ја осећам да имам дуг према свима страдалима који немају свој глас.

Ја им дугујем да учиним све да не буду заборављени.
krkar krkar 02:11 14.11.2016

Pa baš ti moraš?

principessa_etrusca

Али ако говоримо о дугу, осим дуга према директним прецима и потомцима о коме говориш, ја осећам да имам дуг према свима страдалима који немају свој глас.

Ја им дугујем да учиним све да не буду заборављени.


To sad odmah ili si ti rezerva, ako bi nedajbože nekim slučajem nekad umro Matija, daleko bilo?
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:19 14.11.2016

Re: Дуг

krkar
principessa_etrusca

Али ако говоримо о дугу, осим дуга према директним прецима и потомцима о коме говориш, ја осећам да имам дуг према свима страдалима који немају свој глас.

Ја им дугујем да учиним све да не буду заборављени.


To sad odmah ili si ti rezerva, ako bi nedajbože nekim slučajem nekad umro Matija, daleko bilo?


Кркаре-нацисто, опет се, као подсмевајући се мени, подсмеваш жртвама.
blogovatelj blogovatelj 17:36 14.11.2016

Re: Дуг

Кркаре-нацисто, опет се, као подсмевајући се мени, подсмеваш жртвама.


Pusti govedo neka rice, ono i ne zna drugo.
tasadebeli tasadebeli 02:36 14.11.2016

Каузалне везе

Na neki nacin zavidim Tasi na osećaju potpunog pripadanja naciji, zemlji.



Нема тога, тог осећаја потпуног припадања нацији и земљи (ја бих ту пре искористио израз племену) којег и ја преиспитујем код самога себе свакодневно исто онако као што преиспитујем и своја веровања ако се прво не оствари ово


Moj dug pripada Branku, Petru, Radoju, Blagoju , Stanoju i svima pre njih.

Ja sam odgovoran Njima.
I svojoj deci.




Оно прво цитирано само произлази из овог другог цитираног.


Јер


Mi na neki način jesmo samo karika izmdju naših predaka i naših potomaka.




Код мене је све то повезано, Кросе. Неким узрочно-последичним везама...


А мислим да је и код тебе и код свих осталих исто тако повезано... Питање је само виде ли сви јасно те узрочно-последичне везе.


А исто тако читам ово све што си написао и размишљам... Ако си већ осетио дуг о којем нам причаш овде, онда се твоје размишљање о свему томе уопште и не разликује од мог.


Изгледа да нас ту само заваравају неки привиди о разликама у осећању и размишљању о себи и племену којем припадамо. Неки привиди које смо или сами себи наметнули или су нам их неки други људи наметнули.



И само још да ти кажем да ти је текст




EDIT:







vcucko vcucko 08:27 14.11.2016

Nebitno, ali...

Nije problem u nepostojanju nacionalnog ili bilo kakvog kolektivnog osećanja. Ni u javnom saopštavanju istog.
Generalno, problem je ako se pri tom implicira da je neko bolji, vredniji, šta god, ako nema nego ako ima razvijen kolektivitet. I ne pripisujem to autoru, naprotiv.
Jer takav stav neminovno vodi ka mantri "mi prosvećeni i vi krezubi". Ako je šovinizam poslednje utočište hulja sa jedne, ta mantra je isto to istih takvih hulja sa druge strane.
Kao ovi što lome i pale po NY/LA, isti je to mentalni sklop. Izgubili su po jasno postavljenim pravilima koja važe već dva i po veka, čak ubedljivo (300+ elektorskih glasova je više nego ubedljivo, ko je imao mooda da stisne i uplati na kladionici mogao je lepo da se opari), a oni lome i pale. To nije nikakav New Age, to su Dark Age Primitives.
G.Cross G.Cross 08:31 14.11.2016

Re: Nebitno, ali...

vcucko
Nije problem u nepostojanju nacionalnog ili bilo kakvog kolektivnog osećanja. Ni u javnom saopštavanju istog.
Generalno, problem je ako se pri tom implicira da je neko bolji, vredniji, šta god, ako nema nego ako ima razvijen kolektivitet. I ne pripisujem to autoru, naprotiv.
Jer takav stav neminovno vodi ka mantri "mi prosvećeni i vi krezubi". Ako je šovinizam poslednje utočište hulja sa jedne, ta mantra je isto to istih takvih hulja sa druge strane.
Kao ovi što lome i pale po NY/LA, isti je to mentalni sklop. Izgubili su po jasno postavljenim pravilima koja važe već dva i po veka, čak ubedljivo (300+ elektorskih glasova je više nego ubedljivo, ko je imao mooda da stisne i uplati na kladionici mogao je lepo da se opari), a oni lome i pale. To nije nikakav New Age, to su Dark Age Primitives.


Zao mi je ako si to video u mom postu.
vcucko vcucko 08:37 14.11.2016

Re: Nebitno, ali...

G.Cross
vcucko
I ne pripisujem to autoru, naprotiv.


Zao mi je ako si to video u mom postu.


Nisam, i lepo sam napisao ovo gore. Čitaj sve, jbg
Pisao sam vrlo generalno i uopšteno.
princi princi 13:20 14.11.2016

No offence, ali izgleda

da deca iz mešovitih brakova slabije osećaju tu nacionalnu afilijaciju jer im je valjda to mehanizam odbrane, coping mechanism: majka Hrvatica, otac Crnogorac, odrasteš u Beogradu, kako da se osećaš nego kao miteleuropljanin? Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata i stalno hoće da se bije.
st.jepan st.jepan 13:31 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata

Ja bih ovde mogao da ih otvaram jedino nogom, zato ni ne pokušavam da ih otvaram.

vcucko vcucko 13:31 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

princi
da deca iz mešovitih brakova slabije osećaju tu nacionalnu afilijaciju jer im je valjda to mehanizam odbrane, coping mechanism: majka Hrvatica, otac Crnogorac, odrasteš u Beogradu, kako da se osećaš nego kao miteleuropljanin? Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata i stalno hoće da se bije.

Otac Srbin poreklom sa Banije rođen u Rijeci (tačnije Sušak, pre onog rata Fiume je bila Italija), majka Hrvatica iz Slavonije, odrastao u Rijeci, uvek se osećao kao Srbin (plus kao nadgradnja Jugosloven, dok je to imalo smisla).
Pojam "Mitteleuropa" me oduvek asocirao samo na neke nevoljne radnje u gastro-digestivnom traktu.
O otvaranju vrata nogom i volji da se bijem slabo znam.
Zašto uvek generalizacije? Lakše tako?
expolicajac expolicajac 13:55 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

princi
da deca iz mešovitih brakova slabije osećaju tu nacionalnu afilijaciju jer im je valjda to mehanizam odbrane, coping mechanism: majka Hrvatica, otac Crnogorac, odrasteš u Beogradu, kako da se osećaš nego kao miteleuropljanin? Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata i stalno hoće da se bije.

I ja bih sada mogao tebi da stavim epitet PSEUDOINTELEKTUALCA. Ali ja to shvatam kao pravo na stav i razmišljanje.
predatortz predatortz 13:58 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda


I ja bih sada mogao tebi da stavim epitet PSEUDOINTELEKTUALCA. Ali ja to shvatam kao pravo na stav i razmišljanje.


Jes' jak ovaj pederski lobi u Srbiji, i panduri počeli da mašu cvećem umesto pendrekom!
expolicajac expolicajac 14:21 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

predatortz

I ja bih sada mogao tebi da stavim epitet PSEUDOINTELEKTUALCA. Ali ja to shvatam kao pravo na stav i razmišljanje.


Jes' jak ovaj pederski lobi u Srbiji, i panduri počeli da mašu cvećem umesto pendrekom!

Ja sam PEDER ODAVNO.
G.Cross G.Cross 14:55 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

princi
da deca iz mešovitih brakova slabije osećaju tu nacionalnu afilijaciju jer im je valjda to mehanizam odbrane, coping mechanism: majka Hrvatica, otac Crnogorac, odrasteš u Beogradu, kako da se osećaš nego kao miteleuropljanin? Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata i stalno hoće da se bije.


Nemoj pogresno da me razumes ali ja mislim da si ti jedna neotesana budaletina.

princi princi 16:13 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

G.Cross
princi
da deca iz mešovitih brakova slabije osećaju tu nacionalnu afilijaciju jer im je valjda to mehanizam odbrane, coping mechanism: majka Hrvatica, otac Crnogorac, odrasteš u Beogradu, kako da se osećaš nego kao miteleuropljanin? Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata i stalno hoće da se bije.


Nemoj pogresno da me razumes ali ja mislim da si ti jedna neotesana budaletina.


Da, kad vidim ovako glupu i expolicijsku reakciju i ja nešto slično pomislim za tebe. Ali, što kažu, balvan je u oku posmatrača. Svako dobro, nema smisla da te smaram svojom neotesanošću.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana