Budućnost| Obrazovanje| Život

Mir u školi

nurudin RSS / 16.11.2016. u 01:55

 Caricature-xx-Passarotti.JPG

 
„Запамти шта ти кажем: овај смак света једино ће курве да преживе.”


Д. Ћосић, „Време смрти”

 

 

 

Пред нама је нови министар просвете, нове реформе, општа матура, дуално образовање и многобројне промене које ишчекују образовни систем који је годинама уназад урушаван. Много тога неваљашног треба променити. О великом броју проблема сам писао, за неке се назире решење, али постоје и они проблеми о којима се у многим школама ћути ради мира у кући. Међутим, ако нам је стало до образовања морамо и међ' нама издвојити жито од кукоља, и онда тако протребљени и пробрани кренути ка ведријем и смисленијем образовању. Бол болују многе школе у Србији, бол болују ником не казују – а кључни проблем лежи у наставницима који својим понашањем и делањем срозавају достојанство школе и професије. У принципу, реч је о несавесним колегама које бирају најперфидније начине да заврну систем; а признаћете – овакав какав је, а никакав је, није га тешко заврнути. У земљи у којој је свако крив, и нико није крив негује се сналажљивост, а не рад, и девиза – ти мени, ја теби – сви смо наши, па јаши.  Да не бих много дуљио, укратко ћу пробати да сублимирам профил наставника који својим (не)радом шаље јасну проруку – до образовања ми је стало ко до лањског снега – ту сам да примим плату и уштипем што могу, док могу, а увек се нађе начина да могу.  Отприлике, к'о да је реч о типском лику, садржи исте стереотипне карактеристике независносно од предмета који предаје и школе у којој ради.

 

1.   Редовно касни на часове у просеку 10 минута.

2.  За време наставе: оговара друге колеге; полемише са ученицима о разним малограђанским приликама и неприликама, прави спискове, увек се нађу некакви спискови, испитује ученике о занимању родитеља, неретко чита и новине, понекад, али понекад нешто и издиктира; уколико је он задужен за продају уџбеника, ученици морају имати књиге, јер од продаје истих има проценат, уколико није – ученици могу сва четири разреда завршити а да не знају како изгледа ни књига ни свеска.

3. Последње часове – пети и шести – углавном и не држи, ученици су слободни.   

4.  Када није у могућности да упише часове које не одржи, закаже наставу суботом, на пример – седам часова, од тога одржи два, остале часове упише.

5.   Ученици имају оцене које пожеле.

6.   Ученици немају никакво знање.

7.  Ученици чији се родитељи баве неким важним занимањем – приватна пракса, привредници или функционери – имају увек оцену више злу не требало.

8. Уколико се сам наставник бави неким продуктивним занимањем, наравно, зна се – ученици су му главне муштерије.

9.  Око оцене се затеже само у оним случајевима када родитељи нису на време изнели добру понуду – ти мени сад, ја ћу теби јуна.

10.  Ако се неког посла лаће у школи, зна се – биће неке лове. Није то никад велика лова колико је такав тип наставника ситна душа.

11  Када узима боловање, обавезно га мења тетка, стрина или ујна – чланови уже или шире породице, уколико већ нису запослени у школи.

12.Ако је задужен да сакупља паре, на пример за уџбенике, сакупи од ученика новац септембра, књиге плати јануара. Неке и не плати.  

13. Из школе телефонира и обавља приватне разговоре.

14.  Ако има студента, нормално, књиге се фотокопирају у школи, а ако нема – увек се нађе нешто за фотокопирање. 

15. Стручно усавршавање само ван града – по могућству бања или већи центар на два или више дана, због дневница пре свега и чистог ваздуха.

16. Увек је посебно заинтересован за организовање екскурзије ван земље, ипак – девизне дневнице нису за бацање.

17. На екскурзијама се бицепси и трицепси редовно демонстрирају, по који пут и будала – зна се – екскурзија служи да се и ученици и наставници забаве и опусте.

18. О себи има увек највише и најлепше мишљење – може он све то што други раде, али ето неће да ради – може му се.

19. Најближе сарађује са ученицима и родитељима искључиво у оним ситуацијама када је потребно да уруши интегритет колега које раде и које су спремне да му без устручавања кажу да је раван моралном испљувку. Дакле, манипулација par excellence и злоупотреба положаја која тешко може да се докаже, јер је читава његова активност усмерена ка развијању што перфиднијих стратегија, а све у циљу личног интереса. Кад уваља и друге у блато неће бити једини блатњав – води се том мишљу, па се самим тим и бави приватним животом како колега, тако и ученика.

20. Вечити је претендент на место директора. И ту је чвор, што би рекао Шекспир. Успева као несој да на овом нашем непочин-пољу опстане – увуче се сваком директору тако лагано, као паразит, јер рачуна – ломићу га његовим оружјем, и тако паразитира док не посише крв једном директору у нади да ће можда од те директорске крви и сам постати директор. Никад, наравно, не постане, али онда са једног пређе на другог... Међутим, заборавља на речи Виктора Игоа: Паразит једног џина биће, у најбољем случају, кепец.  (Заборављају изгледа и директори да нису ни они увек џинови.)

 

И сада ће свако поставити здраворазумско питање – како је могуће да такви наставници опстају? Могуће је јер им систем то омогућава. У овом систему ниједан инспектор није обишао часове нставника који годинама са ученицима постиже просек оцена изнад 4,00; а има и оних који имају просек 5,00. Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије? Ниједан родитељ, нити саветник, нити ико из Министарства просвете није поставио питање – како је могуће да ученици постижу овако слабе резултате, а да имају тако високе оцене? (Можда је и поставио, али у себи.)

На систем не можемо да се ослонимо, бар за сада. На савест бисмо можда и могли, ако је има, а ако је нема, ваљало би је пробудити и подсетити да ће и ово невреме  једном проћи, и да ће након невремена наставници који су сами себи придали неко значење остати без значења. У међувремену ће бити осакаћене и упропашћене многе генерације, нажалост. Ваљало би да о свему овоме добрано поразмисли нови кабинет министра просвете. 

Дакле, кудa ћемо неумивени и дрљави?

П. С. Изињавам се многим колегама за које знам да своје срце остављају на терену, али су невидљиве друштву, јер као што наш народ каже – говна најлакше испливају на површину.

За крај, у име свих честитих колега и делатника у васпитно-образовном систему подсећање на чувеног професора Ђурића који се по добру памти; и у име истих тих колега и ученика – пишем овај блог.

Током немачке окупације Београда у Другом светском рату, 1941. године, квислиншке власти затражиле су од свих виђенијих српских интелектуалаца да потпишу Апел српском народу којим се захтевао „ред и послушност” и „родољубље у борби против комуниста”. Једном приликом, ушавши у хол зграде Коларчевог универзитета и видевши да се унутра потписује Апел, Ђурић се хитро окренуо и пожурио ка излазу. Када га је један од колега, Милоје Милојевић, виђенији београдски композитор и диригент, зауставио и упозорио на могуће последице и упитао зашто одбија да потпише, професор Ђурић му је одговорио: „Лако је теби. Ти у дипле свираш, а ја студентима етику предајем!” Ове речи постале су временом један од симбола доследности у етичком ставу.

Дакле, мир се чува тако што се муљ разбистри, а светло упали, па се огледнемо.

 

Наставиће се...



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 00:17 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Ипак је то Методика


De je met'o dika?
Šest sestrinih metodika sam pročitao iz razonode u roku od par nedelja jednog leta ranih devedesetih. Ona sama tvrdi da na fakultetu nije imala lakše predmete od njih.
nurudin nurudin 00:18 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

A ovo ostalo, mislim da preuvelicavas kao i ono da ides pola leta 8 sati u skolu.


Ово је само још једна потврда да овде половина људи не чита написано или не жели да разуме. Нити сам то рекао, нити написао. Али, Таса, је у праву -- и за горенаведено, не вреди, пробао сам, не вреди. И, да, у суштини нервозан сам једном годишње, иначе сам прилично смирена и организована особа -- то је други проблем на блогу: склоност људи да олако квалификују и да све све време дописују са неким да би показали да су у праву.
Ето, ако ти је лакше -- у првау си, не важи све ово што сам исписао. Толико.
emsiemsi emsiemsi 06:15 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate


Ти си још 1983. сањао о одласку из Србије?


Шта ме, бре, вучеш за језик? Која те је то будала од преофесора уопште и научила да на реторичко питање треба одговарати?


Hmm, i onda ja za emsija kazem da je bukvalista.

У праву си за буквалисту.
Успут --- ја сам схватио да си ти, у основи, поприлично егоцентрична особа, којој је само свађање циљ.
Успут 2 --- правда за Учитеље, чланове Школе, једине институције друштва која постоји вековима где се на структурисан и организован начин усвајају нова знања. Однос према Школи, статус Учитеља, су јасан одраз нивоа развијености некога друштва. Не само одраз, него и основни фактор те развијености, јер се у Школи производе нови људи, а потом, ти људи, све остало. Зато је Школа најважније институција свакога друштва. Док год је статус Учитеља такав као код нас (да свако може да извади патку и да их запишава када му падне на памет), наше друштво ће бити ту где јесте.
Успут 3 --- ево и конкретних предлога. Повећати издвајање за образовање 10 пута. Смањити радно оптерећење Учитеља елиминисањем непотребних папирашких послова. Смањити број часова Учитеља за дупло (они треба да буду одморни када предају). Повећати минималну плату Учитеља на 1500 до 2000 евра.
dirtyharry dirtyharry 10:40 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

U praksi, stvarno u avgustu idete svaki dan na pasao?
Daj bre pa niko nije s marsa pao ovde na blog. Svi mi u okolini imamo nastavnike, i vidimo kako to funkcioniše.
Ja imam prosvetara u kući, žena mi je nastavnik, i znam kako taj radni avgust izgleda. Ode na par sati par puta i to je to.


Nisi 100% u pravu prijatelju i ne možeš da generalizuješ ništa. To sve zavisi od škole do škole, a znamo da nisu sve iste. Svuda je rasulo, negde malo veće a negde malo manje.
Da, jul i avgust se ne rade celi i kada se ide radi se manje sati nego kada se ima regularna nastava, ali u ta dva meseca se ima realno mesec dana - 5 nedelja slobodno kada se ne ide školu, druga polovina jula i prva polovina avgusta si opet u školi.

dirtyharry dirtyharry 10:49 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Kako se zove Bosanac koji zna da uključi fen? Fenomen.
E ti si fenomen.
Nemoj me zajebavati majke ti. Pripremaš se za nastavu. Ako se pripremaš treba ti otkaz dati. Moraš u jednom promilu malog mozga da držiš ono što treba ispredavati deci, ako to ne znaš, nisi nikakav nastavnik.
Jebote, najteži predmet koji sam predavao mi je bio automatika za četvrtu godinu srednje škole i u prvoj školskoj godini u kojoj sam to predavao sam čitao uveče tri minuta lekciju koju treba da sutradan predajem.
A kad treba da ih pitam, nisam ništa čitao, oni su morali da pričaju i pišu, ja ih samo propitivao.
Deset godina radiš u prosveti i pripremaš se za nastavu, slomio si kurcu rebra kolko si se naradio.


Nisi u pravu, iz prostog razloga što generalizuješ stvari. Ne možeš bilo koju struku pa ni ovu da strpaš sve u isti koš.
Razmisli jesu li tebi svi nastavnici i profesori koje si imao bili isti, niko se nije isticao sa kvalitetom nastave i materijala koji se prezentuje?
Osim toga pripreme materijala ne znači samo da ti to naučiš da izdeklamuješ, država ti traži da imaš pripreme za čas napisane i još što šta. Gradivo se tu i tamo promeni i ti moraš da pratiš te izmene. Nije to samo puko deklamovanje nekoliko strana nečega. Ima i toga ali nije uvek tako.
Ne branim ovde Nurudina ili Tasu, nego profesiju koja je nažalost zapostavljena i omalovažavana zadnjih godina sve više i više.
Kao i svaki posao može da se radi više i manje ozbiljno i da se više ili manje zalažeš.
emsiemsi emsiemsi 13:19 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

dirtyharry
Kako se zove Bosanac koji zna da uključi fen? Fenomen.
E ti si fenomen.
Nemoj me zajebavati majke ti. Pripremaš se za nastavu. Ako se pripremaš treba ti otkaz dati. Moraš u jednom promilu malog mozga da držiš ono što treba ispredavati deci, ako to ne znaš, nisi nikakav nastavnik.
Jebote, najteži predmet koji sam predavao mi je bio automatika za četvrtu godinu srednje škole i u prvoj školskoj godini u kojoj sam to predavao sam čitao uveče tri minuta lekciju koju treba da sutradan predajem.
A kad treba da ih pitam, nisam ništa čitao, oni su morali da pričaju i pišu, ja ih samo propitivao.
Deset godina radiš u prosveti i pripremaš se za nastavu, slomio si kurcu rebra kolko si se naradio.


Nisi u pravu, iz prostog razloga što generalizuješ stvari. Ne možeš bilo koju struku pa ni ovu da strpaš sve u isti koš.
Razmisli jesu li tebi svi nastavnici i profesori koje si imao bili isti, niko se nije isticao sa kvalitetom nastave i materijala koji se prezentuje?
Osim toga pripreme materijala ne znači samo da ti to naučiš da izdeklamuješ, država ti traži da imaš pripreme za čas napisane i još što šta. Gradivo se tu i tamo promeni i ti moraš da pratiš te izmene. Nije to samo puko deklamovanje nekoliko strana nečega. Ima i toga ali nije uvek tako.
Ne branim ovde Nurudina ili Tasu, nego profesiju koja je nažalost zapostavljena i omalovažavana zadnjih godina sve više i više.
Kao i svaki posao može da se radi više i manje ozbiljno i da se više ili manje zalažeš.

Нормално !
Сагласан !
Lionsgate Lionsgate 17:41 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

У праву си за буквалисту.
Успут --- ја сам схватио да си ти, у основи, поприлично егоцентрична особа, којој је само свађање циљ.


Sa tobom se recimo ne svadjam, iako dSS-ovac ti si covek za zabavu ovde

emsiemsi emsiemsi 21:09 17.11.2016

Re: Да, у праву си! (3. део)

Lionsgate
У праву си за буквалисту.
Успут --- ја сам схватио да си ти, у основи, поприлично егоцентрична особа, којој је само свађање циљ.


Sa tobom se recimo ne svadjam, iako dSS-ovac ti si covek za zabavu ovde


Боље за забаву, него за тугу !
Ти себе сврстај где хоћеш (сам).

looping looping 09:36 16.11.2016

1

„Запамти шта ти кажем: овај смак света једино ће курве да преживе.”

Д. Ћосић, „Време смрти”

Onaj ko misli da je kurvama lako neka proba on da bude kurva. Samim tim će zaslužiti da preživi.
nurudin nurudin 17:23 16.11.2016

Re: 1

looping
„Запамти шта ти кажем: овај смак света једино ће курве да преживе.”

Д. Ћосић, „Време смрти”

Onaj ko misli da je kurvama lako neka proba on da bude kurva. Samim tim će zaslužiti da preživi.



Карактерне курве...
predatortz predatortz 10:12 16.11.2016

Granice

Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије?


A ko to pa zna granice Srbije?
gedza.73 gedza.73 10:26 16.11.2016

Re: Granice

predatortz
Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије?


A ko to pa zna granice Srbije?




A zamisli da neko postavi pitanje kompetentnosti predavača. Škola na 'glasu', odeljenje od 32 učenika, prosek ocena na pismenim proverama nešto malo preko jedinice. Tako u četiri odeljenja u kojima je predavao. Deca su glupa, neće da uče, nastavnik ne zna da podučava, daje neadekvatne zadatke?

U srednjoj školi sam imao nastavnika koji je predavao osnove elektrotehnike.
Čovek, za razliku od nekih, je imao ogromno praktično i teorijsko znanje. Nije to znao da prenese. Posle su ga zamenili pa smo od nastavnice dobijali dnevne izveštaje o kretanjima cena zelenjave na pijaci.
Nikad ne znaš, kad gurneš prst u struju, da li će ti možda život spasiti znanje o dnevnim oscilacijama vrednosti zelene salate.
nurudin nurudin 17:26 16.11.2016

Re: Granice

predatortz
Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије?


A ko to pa zna granice Srbije?


Види, стварно, тешко питање. :)
Jukie Jukie 18:08 16.11.2016

Re: Granice

predatortz
Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије?


A ko to pa zna granice Srbije?

Ima npr. jedna granica sa Kosovom
emsiemsi emsiemsi 19:15 16.11.2016

Re: Granice

gedza.73
predatortz
Ниједан родитељ, сем једног случаја који је мени познат, није дошао у школу са питањем – како је могуће да моје дете има петицу из географије, а да не зна границе Србије?


A ko to pa zna granice Srbije?




A zamisli da neko postavi pitanje kompetentnosti predavača. Škola na 'glasu', odeljenje od 32 učenika, prosek ocena na pismenim proverama nešto malo preko jedinice. Tako u četiri odeljenja u kojima je predavao. Deca su glupa, neće da uče, nastavnik ne zna da podučava, daje neadekvatne zadatke?

U srednjoj školi sam imao nastavnika koji je predavao osnove elektrotehnike.
Čovek, za razliku od nekih, je imao ogromno praktično i teorijsko znanje. Nije to znao da prenese. Posle su ga zamenili pa smo od nastavnice dobijali dnevne izveštaje o kretanjima cena zelenjave na pijaci.
Nikad ne znaš, kad gurneš prst u struju, da li će ti možda život spasiti znanje o dnevnim oscilacijama vrednosti zelene salate.

Живот ће ти спасити ако гурнеш прст у контакт нуле !
Уколико прст гурнеш у контакт фазе, пази добро да се негде не уземљиш.
Пази додатно, да, ако си већ толики лудак да тураш прсте у утичницу, ради то са десном, а не левом руком ... довољна је струја од 50 мА (дакле, 0,05 Ампера) да ти прође кроз срце (а срце је на левој страни, што би рекли социјалисти) и да будеш готов.
Дакле, струја је велика благодат, али, струја и убија. Према томе, са струјом пажљиво.
gedza.73 gedza.73 19:23 16.11.2016

Re: Granice

emsiemsi

Живот ће ти спасити ако гурнеш прст у контакт нуле !
Уколико прст гурнеш у контакт фазе, пази добро да се негде не уземљиш.
Пази додатно, да, ако си већ толики лудак да тураш прсте у утичницу, ради то са десном, а не левом руком ... довољна је струја од 50 мА (дакле, 0,05 Ампера) да ти прође кроз срце (а срце је на левој страни, што би рекли социјалисти) и да будеш готов.
Дакле, струја је велика благодат, али, струја и убија. Према томе, са струјом пажљиво.

Emsi, ja tebe volim ali nemoj da mi zameriš ako ti ne verujem.
Meni je u sećanju sa časova elektrotehnike u srednjoj školi ostala zelena salata u glavi.
Obično izoliram donji deo zelene salate i vrh (osušen od vode, nisam ni ja blesav) gurnem u utičnicu.
Ako ne varniči guram prste.

edit
Znaš čega se još sećam? Vodili nas nastavnici iz škole na miting podrške. Nisam siguran kome, ali sumnjam na Slobodana Miloševića.

edit na edit
I opet, po običaju, mašiš poentu. Nastavnike iz osnovne poštujem i javim im se kad god ih vidim, neke nastavnike iz srednje isto.
Ono što Tasa i Nurudin pokušavaju često da kažu, sa čime sam saglasan da nisu svi isti i da ne treba svi da jedu prosvetarski 'lebac.

Pre par dana nastavnik, istoričar, kaže
-Nije mi bitno da deca znaju tačnu godinu, ne znam ni ja, ne pamte ni stručnjaci, već da znaju periode kad se šta dešavalo i da uoče uzročno-posledičnu vezu.
Druga ceo čas maže gastabajtere kako su neobrazovani, glupi i kako nas brukaju u inostranstvu.

Zamislio sam par naših u belom svetu kako tiho jecaju u uglu sobe dok nežno miluju srpsku zastavu s krunom.


emsiemsi emsiemsi 19:31 16.11.2016

Re: Granice

gedza.73
emsiemsi

Живот ће ти спасити ако гурнеш прст у контакт нуле !
Уколико прст гурнеш у контакт фазе, пази добро да се негде не уземљиш.
Пази додатно, да, ако си већ толики лудак да тураш прсте у утичницу, ради то са десном, а не левом руком ... довољна је струја од 50 мА (дакле, 0,05 Ампера) да ти прође кроз срце (а срце је на левој страни, што би рекли социјалисти) и да будеш готов.
Дакле, струја је велика благодат, али, струја и убија. Према томе, са струјом пажљиво.

Emsi, ja tebe volim ali nemoj da mi zameriš ako ti ne verujem.
Meni je u sećanju sa časova elektrotehnike u srednjoj školi ostala zelena salata u glavi.
Obično izoliram donji deo zelene salate i vrh (osušen od vode, nisam ni ja blesav) gurnem u utičnicu.
Ako ne varniči guram prste.

edit
Znaš čega se još sećam? Vodili nas nastavnici iz škole na miting podrške. Nisam siguran kome, ali sumnjam na Slobodana Miloševića.


Јебеш митинге !
Од митинга се не живи.
Успут --- срећа те струја не познаје идеологије.
gedza.73 gedza.73 19:59 16.11.2016

Re: Granice

Успут --- срећа те струја не познаје идеологије.




Razlika između mene i inženjera je što ja na pipkanje treba da otkrijem kako funkcioniše struja pa mi treba puno vremena između testiranja i oporavka a inđinjer je već to prošao teorijski i praktično. Čisto da ne misliš da sam blesav, da ne razumem ko je gde u lancu ishrane.

Ima ljudi koji zaslužuju svako poštovanje zbog zalaganja, znanja, pristupa ali njih u blato vuku prosečni, nezainteresovani, isfrustrirani. To se posle vidi u odnosima između kolega, odnosu prema deci...
Vrtimo se u krug. A stalno na početku.




emsiemsi emsiemsi 09:38 17.11.2016

Re: Granice

gedza.73
Успут --- срећа те струја не познаје идеологије.




Razlika između mene i inženjera je što ja na pipkanje treba da otkrijem kako funkcioniše struja pa mi treba puno vremena između testiranja i oporavka a inđinjer je već to prošao teorijski i praktično. Čisto da ne misliš da sam blesav, da ne razumem ko je gde u lancu ishrane.

Ima ljudi koji zaslužuju svako poštovanje zbog zalaganja, znanja, pristupa ali njih u blato vuku prosečni, nezainteresovani, isfrustrirani. To se posle vidi u odnosima između kolega, odnosu prema deci...
Vrtimo se u krug. A stalno na početku.





Нормално !
Какав је то електроинжењер којега није тресла струја !?
Успут --- не слажем се само са тиме да просечни вуку у блато. То раде исподпросечни.
Успут 2 --- задатак свакога од нас, не само Учитеља, је да се залажемо сваки дан на својим пословима како би свима било боље, а не само нама (самима).
iqiqiq iqiqiq 11:42 16.11.2016

Veliki je to izazov

Mislim da za svaku profesiju možeš da napraviš ovakav profil, većinom su ljudi varljivog integriteta i bez nekih velikih ambicija da budu i opstanu kao profesionalci...ali posao profesora je još veći izazov, preneti znanje , probuditi interes, podstaći talente, opstati kao profesionalac, ne podleći pritiscima ocena, ucena itd i sve to sa nakaradnim sistemom zarada gde se pogledaš u ogledalo i pitaš "a šta meni sve ovo treba"...i tek kada ti je odgovor "drugačije ne umem i ne bih, ovo je ono što volim i hoću da radim" onda potpadaš pod onu manjinu...

a da krenem kao Tasa čaršave da pišem, smatram da je od mnogo uzroka jedan veoma važan i taj što se insistira da deca upisuju srednje škole i fakultete u skladu sa bodovima a ne sa afinitetima, zar nije bolje da se školuju za ono što žele da rade - valjda bi entuzijazam bio veći...

A DJurić je kao takav ipak retka jedinka, skidam kapu za takve ljude
nurudin nurudin 17:28 16.11.2016

Re: Veliki je to izazov

Mislim da za svaku profesiju možeš da napraviš ovakav profil, većinom su ljudi varljivog integriteta



Тај варљиви интегритет неко може и мора да уравнотежи. Није то само у нашој природи, сви би били бахати да могу.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:29 16.11.2016

Toliko...

nurudin nurudin 17:40 16.11.2016

Re: Toliko...

Toliko...


Неко мора, Јелице, да одлучи да све ово жели...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:01 16.11.2016

Re: Toliko...

Zato i jesu porazni rezultati istraživanja od pre par godina koji pokazuju da je stanovništvu reforma školstva u dnu zanimanja.
tetkino tetkino 12:29 16.11.2016

Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Vest na prvoj strani sajta B92:
Dva đaka sa gipsom na nozi, a još troje je moglo da zadobije teže povrede, epilog je đačke svađe i gužve na školskom stepeništu u jednoj beogradskoj školi.

Vinovniku je ovo 4 skola, a za kaznu je prebacen u drugo odeljenje...

Prosecan zivotni vek u Srbiji je 74
Nek vinovnik ima 14
To je jos 60 godina u kome ce on biti deo drustva

Nedavno gledah dokumentarac Majkla Mura - Gde sledece napasti
Govor cuvara zatvora u Norvestkoj ide otprilike ovako - u Norveskoj ne postoji smrtna kazna, ne postoji ni dozivotni zatvor. To znaci da ces ti pre ili kasnije biti na slobodi.
Mozda ces mi biti komsija. Moj posao je da ucinim sve da mi ti jednog dana budes dobar komsija...

Dobar deo ljudi se u Srbiji oseca kao u zatvoru, kao da sluze ovde zivot po kazni - da bar razmisljamo kao ovaj Norveski cuvar zatvora lakse bi nam bilo.
I nama i nasim komsijama
gedza.73 gedza.73 12:47 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Vest na prvoj strani sajta B92:
Dva đaka sa gipsom na nozi, a još troje je moglo da zadobije teže povrede, epilog je đačke svađe i gužve na školskom stepeništu u jednoj beogradskoj školi.

Ovo već nema veze sa nastavncima. Nastavnik nije izbacivač, tabadžija niti policajac.

Krivi su roditelji, društvo i sistem. Što majmun vidi, majmun radi.

Vinovniku je ovo 4 skola, a za kaznu je prebacen u drugo odeljenje...

Isto sistem. Koji je političar, funkcioner, direktor zglajznuo kad prekrši zakon?
Ili avanzuje ili postane diplomata ili ministar bez portfelja.

Što onda deca da ne obijaju kioske, tuku slabije od sebe, pokazuju sirovu moć. Dok ne naiđe jači baja ili brojnija grupa sitnijih bajica.
alselone alselone 12:50 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

To je jos 60 godina u kome ce on biti deo drustva


Treba ga ubiti na vreme.
predatortz predatortz 12:58 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

alselone
To je jos 60 godina u kome ce on biti deo drustva


Treba ga ubiti na vreme.


Inženjerski pristup!
Jukie Jukie 18:12 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Ne verujem da će to da dozvole
alselone alselone 20:28 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Ne verujem da će to da dozvole


Znam da te to rastuzuje. Mozda eventualno da ga oduzmu roditeljima. Makar toliko.
Jukie Jukie 21:18 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Nem pojma, ja u toj priči vidim 5-10 besnih roditelja kojima je neko skršio dete koje su 12 godina čuvali kao malo vode na dlanu. Ako se povuku to je znak da su dvolični Janusi
alselone alselone 21:21 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

b92fmember b92fmember 23:45 16.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

da su nastavnici strajkovali, deca ne bi bila u skoli pa se ovo ne bi ni desilo.

tasadebeli tasadebeli 11:27 17.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

b92fmember
da su nastavnici strajkovali, deca ne bi bila u skoli pa se ovo ne bi ni desilo.




А да родитељи нису код куће малог основца од колевке научили да је он центар света и да се све врти око њега и да све и сви на овоме свету постоје само због њега, новине не би имале о чему да пишу.






gedza.73 gedza.73 23:09 17.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Zakačio sam jedno jutro priču na radiju u koju prosto ne mogu da poverujem. Sve mislim da je neko napisao i raširio na fb nešto što bi moglo da bude istina ali se nije u stvarnosti desilo.

Dečkića prebije drugar u školi. Otac sa detetom ode u školu, popriča sa nastavnikom, direktorom, daju mu adresu, da ne prave gužvu i lik ode na vrata da porazovara sa roditeljima drugog klinca, da popričaju kako bi malo uticali na decu.
Čiim je progovorio otac dečaka ga nokautira i išutira iz dvorišta.

Ovaj sav istraumiran, dete još više, ode u policiju. Ipspriča sve, razumeju ga, podneće prijavu, skupi se tu njih nekoliko dok nije rekao gde se nalazi kuća i o kome se radi.
Šef ga pozove na stranu i kaže
-Brate, ostavi to, on ti je mafijaš, kriminalac, bolje batali nego još više da nagrabusiš.

Još priča kaže da kriminalac nema ni jednu jedinu krivičnu prijavu.

Druga, istinita, znam čoveka, slična na početku. Samo što je otac polulud i žvčan posle svih molbi i razgovora sa nastavnicima, psihologom, direktorom izudarao tuđe dete koje je maltretiralo njegovo.

Posle se svi sjatili. I otac maloletnog nasilnika, majka, direktor, psiholog, školski policajac.
gedza.73 gedza.73 23:09 17.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

.
gedza.73 gedza.73 23:10 17.11.2016

Re: Osnovac niz stepenice gurnuo petoro dece

Koji mi je đavo? Ili sam brz na obaraču ili mi omekšao gumbić.
niccolo niccolo 13:15 17.11.2016

Opet

ste dirali Tasu i Nurudina...
antioksidant antioksidant 22:45 17.11.2016

Re: Opet

niccolo
ste dirali Tasu i Nurudina...

ima ovde i samodiranja
tuzno je sto nema vise rezultata u ovim pokusajima komunikacije a nije da se ne pokusava. svi ukopani u rovove. valjda ce biti bolje

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana