IT| Nauka| Obrazovanje

Taština praznine - informatika u osnovnim školama I

dirtyharry RSS / 19.11.2016. u 11:23

GetImage.aspx?imgId=730596&shotId=1&width=630&height=360

Taština praznine jer nisam znao kako da krstim temu od koje mi je muka. Nego da krenemo od početka. Pre par nedelja me pita moj bratanac da li mogu da mu pomognem oko priprema za takmičenje iz informatike (informacije radi on je sada 6-ti razred osnovne škole).

Kažem naravno, prvo da vidimo šta vi učite i šta ste do sada radili, a onda da vidimo kakav je format takmičenja šta se radi i šta se traži tamo.

Format takmičenja kao i ono što se tamo traži i radi me je prijatno iznenadio. Više o tome može da se nađe ovde. Međutim ono što sam video u školskim udžbenicima je blago rečeno za plakanje.
Uglavnom su Tasa i Nurudin zaduženi za teme obrazovanja i blogove na dotične teme ali ima i ostalih koji bi nešto da kažu na ovu temu.

eSkills-ho%C4%87e-li-se-kona%C4%8Dno-informatika-pojaviti-kao-obavezan-predmet-u-osnovnim-%C5%A1kolama-01.jpg

U moje vreme kada sam ja učio i počinjao sa informatikom serveri su imali 80286 procesor. Da, to je bila aždaha. Da skratim priču, znanje koje sam ja poneo iz osnovne škole na temu informatike je bilo dosta veće u odnosu šta nastavni plan i program nudi sada, da ne zalazimo u to koliko je to decenija iza današnjeg vremena, ali polako, prvo da naglasimo da iako stremimo svetskom vrhu u svakom pogledu, nama je informatika spojena u osnovnoj školi sa bivšim opšte-tehničkim obrazovanjem (OTO nekad bilo) i sada se tu drži sve i svašta na istom fondu časova godišnje (72 časa ili dva časa nedeljno).

Evo, prvo da pogledamo šta se nudi osnovcima za samu informatiku po razredima (PS: obratite pažnju na stvari koje sam podvuko):

Peti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Увод у информатику и рачунарство. Примена рачунара. Рачунарски систем (основни делови, додатни уређаји и софтвер). Повезивање и укључивање рачунара. Коришћење оперативног система рачунара, радно окружење. Програм за обраду текста. Програм за техничко цртање.

Šesti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Програм за једноставно цртање. Рад са CD-ом и флеш меморијом. Снимање цртежа. Рад са штампачем. Коришћење Интернета.

Sedmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (14) Цртање коришћењем рачунара и израда презентације. Интерфејс - систем веза са рачунаром. Управљање моделима помоћу рачунара. Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Osmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Практична примена рачунара. Рачунарске мреже. Коришћење интернета- приступ светској рачунарској мрежи (www), електронска пошта. Управљање помоћу персоналних рачунара са окружењем. Примена рачунара коришћењем интерфејс технологије – управљање моделима. Коришћење претходно савладаних програма за обраду текста, података, табела, графика, припремати презентације у различитим областима. Израда техничке документација у електротехници коришћењем одабраних програма.

Svi planovi i programi se mogu naći ovde i tu može da se vidi da je to samo mali deo gradiva koje treba da se pokrije ovim fondom časova. Nekada je samo opšte-tehničko obrazovanje imalo isti fond časova (72 godišnje, 2 nedeljno) a sada sve zajedno u isti koš. Da ne dužim ovde mnogo o tome, koga interesuje može na linkovima gore da pogleda kolika papazjanija svega i svačega sada tu ima na tolickom fondu časova.

Elem, da se vratim na temu, pitam bratanca šta mu je nastavnica rekla na tu temu i da li uopšte ima neka literatura odakle može da se sprema za takmičenje, kaže, nastavnica je rekla da nema vremena za to i da ne možemo da vežbamo i da se spremamo za to u školi!!!

Šta može čovek da kaže na sve ovo? Deci je danas bar deset puta teže zadržati pažnju na bilo čemu pored svih tih telefona, tableta, fejsbukova i čega sve ne, i na kraju kada neko dete pokaže interesovanje za nešto onda ostaje uskraćeno i za to malo što bi mu možda bilo interesantno.

komejostreba.jpg

Odmah da se razumemo, ovde uopšte nije reč o mom bratancu, nego o celim generacijama koje su ispuštene i prepuštene dobrim delom da se snalaze kako znaju i umeju. Ne generalizujem, sigurno ima izuzetaka i onih koji su iznad proseka ali ako gore navedeni plan i program dolazi "sa najviše instance" onda tu nešto debelo smrdi. Opet da ne zalazimo u šire teme, ovde ćemo samo da se zadržimo na informatici.

Okačiću još nekoliko tekstova na temu o informatici u osnovnim školama i gde smo mi a gde su ostali, tako da sada neću da dužim na tu temu, imam nekih tridesetak strana ispisanih (do sada) kako se informatika predaje i propagira u osnovnim školama po svetu i šta može kod nas da se uradi, tako da ćemo se još ćerati na tu temu. 

 

PS: Videh juče ovo 

LINK

na vestima. Moje mišljenje je, bolje te pare dajte da se uvede internet u što više škola i da se opeme sa elemntarnim osnovnim sredstvima za držanje nastave itd. i ovo je zanimanje kao i bilo koje drugo, i to što vlada mišljenje ovih godina da se programeri "prave" za godinu dana slobodno možete mačku da okačite o rep. 



Komentari (588)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 20:24 23.11.2016

Re: Programiranje

Laki je danas (stvarno) nervozan.

kupio sam šunku danas.


E to je jedina konkretna stvar na ovom blogu.

niccolo niccolo 20:28 23.11.2016

Re: Programiranje

kupio sam šunku danas

Eto...A kad ću ja da dobijem ono bure? Taman svraćam u NS sledeću sredu. Doduše, ne mogu, već sam se dogovorio sa jednim od naših vozača da idemo zajedno (inače bih normalno išao sam), imamo običaj da svratimo u Vremeplov na šnenokle, te smo se dogovorili da i ovaj put to uradimo...
Lionsgate Lionsgate 20:31 23.11.2016

Re: Programiranje

imamo običaj da svratimo u Vremeplov na šnenokle, te smo se dogovorili da i ovaj put to uradimo...


Sine, e to je nesto sto budi nostalgiju... sbenokle i besmrtna torta u Vremeplovu
zilikaka zilikaka 20:32 23.11.2016

Re: Programiranje

imamo običaj da svratimo u Vremeplov na šnenokle, te smo se dogovorili da i ovaj put to uradimo...

mani se bureta!
Znaš ti kako pivo ide na šnenokle?!
alselone alselone 20:33 23.11.2016

Re: Programiranje

Eto...A kad ću ja da dobijem ono bure? Taman svraćam u NS sledeću sredu. Doduše, ne mogu, već sam se dogovorio sa jednim od naših vozača da idemo zajedno (inače bih normalno išao sam), imamo običaj da svratimo u Vremeplov na šnenokle, te smo se dogovorili da i ovaj put to uradimo...


Sledeći put. Ja spremio za sledeću sredu al kad dolaziš sa vozačem onda ništa. Moraće da sačeka sledeći put.
niccolo niccolo 20:40 23.11.2016

Re: Programiranje

Znaš ti kako pivo ide na šnenokle?!

Ne znam.
alselone alselone 20:44 23.11.2016

Re: Programiranje

Ne znam.


Nećeš ni naučiti.
emsiemsi emsiemsi 20:50 23.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
UT nisu bullshit. Nisu ako ih pises kako treba, jesu ako ih pises da bi imao coverage.

E pa znao sam da će doći taj čas da se ti i ja zagrlimo i složimo i prečanski mirno i staloženo pobijemo sve ove pajace kojima je UT ispod časti, "nemaju vremena", "to je za fazana", "moj kod sigurno radi" i sl. (možemo i Đoku da pustimo usput, ne smeta mi, što glasnije da se ne čuju krici i rafalna paljba). Hoće li planeta zaplakati za njima? Koliko i za komarcima.


Ко је Ђока ?
emsiemsi emsiemsi 20:54 23.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
Ako ćemo da teramo mak na konac i držimo se definicije UT, onda su bullshit u OO.

Najzad, najzad, najzad nešto ovde do čega mi je stalo i gde mogu da se prepustim strastima.

Brate - ju dont nou šit.

UT su ispod tebe rezapeta mreža dok hodaš po užetu preko provalije. Ko to ne kapira ne treba mu dati da koristi ni digitron, a kamoli dozvoliti da programira išta složenije od veš mašine.



У мојој кући веш машину програмира жена !
Истина, она јесте машинац, па је стога и ред да програмира машину.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:17 23.11.2016

Re: Programiranje

emsiemsi
maksa83
Ako ćemo da teramo mak na konac i držimo se definicije UT, onda su bullshit u OO.

Najzad, najzad, najzad nešto ovde do čega mi je stalo i gde mogu da se prepustim strastima.

Brate - ju dont nou šit.

UT su ispod tebe rezapeta mreža dok hodaš po užetu preko provalije. Ko to ne kapira ne treba mu dati da koristi ni digitron, a kamoli dozvoliti da programira išta složenije od veš mašine.



У мојој кући веш машину програмира жена !
Истина, она јесте машинац, па је стога и ред да програмира машину.


e moj čarli, u mojoj kući ja programiram veš mašinu a žena popravlja kola a nije mašinac već vajarka, a i vari bolje od mene (doduše to ima veze sa obrazovanjem nauče ih svašta na toj akademiji).
niccolo niccolo 21:26 23.11.2016

Re: Programiranje

a i vari bolje od mene (doduše to ima veze sa obrazovanjem nauče ih svašta na toj akademiji)

So true...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:29 23.11.2016

Re: Programiranje

niccolo
a i vari bolje od mene (doduše to ima veze sa obrazovanjem nauče ih svašta na toj akademiji)

So true...




mada nisam mislio na to varenje
predatortz predatortz 21:33 23.11.2016

Re: Programiranje

Lionsgate
Sine koji ste vi zesci smaraci... rasterali ste sve ribe sa bloga.



Da uđe u zapisnik da sam reagovao posle prvih komentara. Bio sam fin pa sam izbegao da otvoreno kažem da smaraju sa previše detalja koji ne zanimaju većinu blogera.

Predložio sam najzanimljiviju temu - partizani vs četnici.



Lionsgate Lionsgate 21:36 23.11.2016

Re: Programiranje

Predložio sam najzanimljiviju temu - partizani vs četnici.



OK, to jeste tema za sva vremena ali nisu lose ni ove sto su pokrenuli pre par postova: sunka, snenokle, zena koja po kuci sve radi...
zilikaka zilikaka 21:41 23.11.2016

Re: Programiranje

Lionsgate
Predložio sam najzanimljiviju temu - partizani vs četnici.



OK, to jeste tema za sva vremena ali nisu lose ni ove sto su pokrenuli pre par postova: sunka, snenokle, zena koja po kuci sve radi...


Može i bez ove treće, nego da bude u znaku tri velika Š.
Šunka, Šnenokle, Šlanina.
...ne mora tim redom
emsiemsi emsiemsi 21:46 23.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
Jedino zbog čega mu se možda može gledati kroz prste je ako je i svoj koderski život proveo šamarajući napred nazad neku bazu i forme.


Naprotiv, šamarao sam i klase i objekte i nikada nisam promenio, niti dozvolio da se promeni bilo koji API tako da ne može da se u drugom delu rešenja poziva kao i do tada. Ako se implementira nešto novo, dodaju se novi overloadi ili defaultani argumenti, ali backward compatibility se mora očuvati po svaku cenu.

Сагласан !
Lionsgate Lionsgate 21:53 23.11.2016

Re: Programiranje

Može i bez ove treće, nego da bude u znaku tri velika Š.
Šunka, Šnenokle, Šlanina.
...ne mora tim redom

Naravno da bi trebalo bez tog treceg... mada ovde imas likova koji se hvale kako imaju savrsene zene, multipraktike, sjajno spremaju ajvar, jos bolje cepaju drva dok bizgovi za to vreme pijuckaju rakijicu. To po na ugledu na predcenika im iz Bajcetine.
Milan Novković Milan Novković 21:54 23.11.2016

Re: Programiranje

Šlanina

Ne zaboravi da Šlannina ima dva slova 'n' u sredini, a ako je tanka onda tri "Šlannnica"
emsiemsi emsiemsi 21:55 23.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
Kod komplikovanih sofverskih projekata koji se razvijaju kroz verzije i kroz saradnju velikog broja developea,

Meni su must i kad radim sam, tim pre što nemam drugi i treći par očiju koji će da uoči moje gluposti. Prosto sam suviše glup da držim sve pokretne delove u glavi i zajebaću stvar pre ili kasnije, i zato su tu UT da protect my ass in the valley of darkness. Da sam pametan kao Rade i da ne grešim nikad bolelo bi me dupe, ovako daj mi svaku štaku koja će me pridržati kad se grešan okliznem.

Ја мислим да ти ниси глуп !
zilikaka zilikaka 21:56 23.11.2016

Re: Programiranje

Ne zaboravi da Šlannina ima dva slova 'n' u sredini, a ako je tanka onda tri "Šlannnica"


Pa vidiš da tu ima ovoliko prostora za dobar blog.
zilikaka zilikaka 21:58 23.11.2016

Re: Programiranje

Ја мислим да ти ниси глуп !


Kelner, meni bušenu votku! Na Maksin račun!
predatortz predatortz 22:00 23.11.2016

Re: Programiranje

zilikaka
Ја мислим да ти ниси глуп !


Kelner, meni bušenu votku! Na Maksin račun!


Ja ću kilo, mala nek' s ražnja naseče.
Milan Novković Milan Novković 22:06 23.11.2016

Re: Programiranje

zilikaka
Ne zaboravi da Šlannina ima dva slova 'n' u sredini, a ako je tanka onda tri "Šlannnica"


Pa vidiš da tu ima ovoliko prostora za dobar blog.

Ima, ali i dalje insistiram da je ovde u akciji very dirty potez iz pera Harryjevog - svaki put kad hoću nešto da lupim ovde prvo vidim onu lepu i pametni decu gore kojoj, valjda, mi treba da budemo neki uzor
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:07 23.11.2016

Re: Programiranje

alselone alselone 22:13 23.11.2016

Re: Programiranje

bušenu votku!


Au sestro slatka, kako to sranje. Zar ti nisi domacica, zena koja neguje prave vrednosti, samo rakija i bez gluposti?!
trala.la trala.la 22:16 23.11.2016

Re: Programiranje

zilikaka
Lionsgate
OK, to jeste tema za sva vremena ali nisu lose ni ove sto su pokrenuli pre par postova: sunka, snenokle, zena koja po kuci sve radi...


Može i bez ove treće, nego da bude u znaku tri velika Š.
Šunka, Šnenokle, Šlanina.
...ne mora tim redom

A kamo urmaŠice? :)
trala.la trala.la 22:18 23.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
Sony, Win 7 instaliran, IE jedini browser, odem na MSDN i stranice nisu kompatibilne sa IE


Pa MS je čuven po nekompatibilnosti sam sa sobom. Kad sam bio kod njih, skakao sam nekom liku po glavi što iz SSIS-a ne možeš da pokreneš stored proceduru koja unutar sebe pokreće drugu stored proceduru. Iz management studia možeš, kao i iz bilo koje aplikacije koja pošalje SQL upit na server.
Čovek mi se izvinjavao, jer oni (SQL Server ekipa) nemaju mnogo kontakta sa ekipom koja radi SSIS, SSRS i SSAS.


Više puta mi se dogodilo da mi stigne Word dokument koji ne može da se otvori u Wordu. Otvorim ga u OpenOfficeu, snimim i sve ponovo radi i u Wordu.
alselone alselone 22:19 23.11.2016

Re: Programiranje

A kamo urmaŠice? :)

Kud još jedno seme razdora na ovaj i ovako bratoubilački blog?!
alselone alselone 22:21 23.11.2016

Re: Programiranje

Više puta mi se dogodilo da mi stigne Word dokument koji ne može da se otvori u Wordu. Otvorim ga u OpenOfficeu, snimim i sve ponovo radi i u Wordu.


Ni jednom mi se nije desilo da mi stigne Word dokument koji ne može da se otvori u Wordu a može u OO. Ono što može biti je da neki od tih amaterskih alata čuva takođe doc fajlove ali na sakat način pa samo sakati i mogu da ih otvore.

MS ima već dovoljno problema, ne treba dodavati nepostojeće.
zilikaka zilikaka 22:28 23.11.2016

Re: Programiranje

Zar ti nisi domacica, zena koja neguje prave vrednosti, samo rakija i bez gluposti?!

E, derane moj, nema goreg neg kad u birtiji poručiš rakiju. Domaću.
To ti siguran put za tri dana bolovanja.
Lionsgate Lionsgate 22:29 23.11.2016

Re: Programiranje

MS ima već dovoljno problema, ne treba dodavati nepostojeće


Sine, sudeci po kucama, mallovima i automobilima u Redmondu i Bellevue-u (tamo zivi mnogo njih vezanih za MS) nemaju oni nevolja...
alselone alselone 22:36 23.11.2016

Re: Programiranje

E, derane moj, nema goreg neg kad u birtiji poručiš rakiju. Domaću.
To ti siguran put za tri dana bolovanja.


Pa poruči kupovnu. Takovo, na primer. To ne bi trebalo da je totalno đubre. Ali je u svakom slučaju bolje od votke. Ja to zaista ne mogu ni da pogledam a kamoli probam.

Sine, sudeci po kucama, mallovima i automobilima u Redmondu i Bellevue-u (tamo zivi mnogo njih vezanih za MS) nemaju oni nevolja...

M$ se kaže, moliću lepo, ima ovde Linuksovaca na blogu.
zilikaka zilikaka 22:44 23.11.2016

Re: Programiranje

Ali je u svakom slučaju bolje od votke. Ja to zaista ne mogu ni da pogledam a kamoli probam.

E, tačno ću se samoubijem, ono, nožem u leđa, štono kažu, i iz zasede.
Al neka, tako mi i treba!

...ja sam, d, izvineš, malo nekad i žensko. Ono, piše mi u krštenici i formularima.
A žemske piju i ta takva pića, ni tamo ni vamo, pa još malo i slatko.

Nači, malo votke i malo švepsa, onog biter lemon.
To ti dođe nako kao nit si pijo sok nit alkohol. Duplo golo.
Al eto, kad treba na brzaka neko piće u radni dan, ja to uzmem.
alselone alselone 22:47 23.11.2016

Re: Programiranje

...ja sam, d, izvineš, malo nekad i žensko.


trala.la trala.la 22:54 23.11.2016

Re: Programiranje

alselone
A kamo urmaŠice? :)

Kud još jedno seme razdora na ovaj i ovako bratoubilački blog?!

Prvi su počeli.
tetris tetris 22:57 23.11.2016

Re: Programiranje

a i vari bolje od mene

ccc, i niko od mašinaca da se osvrne. Zbog ovoga su nekad studenti obarani
Lionsgate Lionsgate 22:58 23.11.2016

Re: Programiranje

ccc, i niko od mašinaca da se osvrne. Zbog ovoga su nekad studenti obarani

Zavarivati, navarivati, privarivati?
dirtyharry dirtyharry 23:03 23.11.2016

Re: Programiranje

Lionsgate
Uzgred, jedino mesto na blogu koje je trenutno aktivno je ovo ovde.

Jbga, kad drugi ne umeju da naprave žurku
Elem, imam ja nekoliko tekstova na ovu temu, ovo je tek onako da se načne tema malo.
Ima tu poprilično da se razglaba, a po pitanju testova to pa tek.
trala.la trala.la 23:08 23.11.2016

Re: Programiranje

alselone
Više puta mi se dogodilo da mi stigne Word dokument koji ne može da se otvori u Wordu. Otvorim ga u OpenOfficeu, snimim i sve ponovo radi i u Wordu.


Ni jednom mi se nije desilo da mi stigne Word dokument koji ne može da se otvori u Wordu a može u OO. Ono što može biti je da neki od tih amaterskih alata čuva takođe doc fajlove ali na sakat način pa samo sakati i mogu da ih otvore.

MS ima već dovoljno problema, ne treba dodavati nepostojeće.

Ne krivim te, i meni je bilo teško da poverujem. Zapravo, poverovao sam tek kad mi se drugi put dogodilo, nekoliko meseci kasnije.

Bilo su dokumenti u .doc formatu. Zasigurno poreklo nije od amaterskih alata, jer je okruženje bilo vrlo MS-centrično, da ne kažem da nisu ni znali da postoji još nešto.

Ubr, ne znam da si znao, MS je u nekom trenutku napravio ćirilično-latinični transliterator koji je po mnogo čemu zaostajao za totalno amaterskim Vračkovim konverterom (možda najkorišćeniji makro na ovim prostorima).
Lionsgate Lionsgate 23:10 23.11.2016

Re: Programiranje

Jbga, kad drugi ne umeju da naprave žurku

Ma da, morali da vam upadnu ljudi sa strane i razrade zurku, do tad bio smor sa IT-jem... k'o da si upao na studentsku zurku ETF-ovaca
zilikaka zilikaka 23:11 23.11.2016

Re: Programiranje

ccc, i niko od mašinaca da se osvrne. Zbog ovoga su nekad studenti obarani


Pa da l si ti pametan?
Vidiš da su ovi ajtijevci zaseli i ne puštaju mikrofon. Ko će s njima da se otima i zašto bi to radio.
Zavarivati, navarivati, privarivati?

Načelno - zavarivati, sve ostalo vrste zavarivanja po nekoj od narodskih podela.


zilikaka zilikaka 23:16 23.11.2016

Re: Programiranje

Ne krivim te, i meni je bilo teško da poverujem. Zapravo, poverovao sam tek kad mi se drugi put dogodilo, nekoliko meseci kasnije.

Bilo su dokumenti u .doc formatu. Zasigurno poreklo nije od amaterskih alata, jer je okruženje bilo vrlo MS-centrično, da ne kažem da nisu ni znali da postoji još nešto.

Ubr, ne znam da si znao, MS je u nekom trenutku napravio ćirilično-latinični transliterator koji je po mnogo čemu zaostajao za totalno amaterskim Vračkovim konverterom (možda najkorišćeniji makro na ovim prostorima).

A zaličilo da se pojavila još jedna prisebna osoba, kad ono, samo još jedan član kluba....
Lionsgate Lionsgate 23:17 23.11.2016

Re: Programiranje

Načelno - zavarivati, sve ostalo vrste zavarivanja po nekoj od narodskih podela.

Pa treba ponekad sici i u prost narod, zato moze i varilac a ne samoz avarivac. Jbg, na nekim drugim fakultetima nisu obarali ako kazes cigla ili shalung, bitno je da se razumete a to mu dodje i kao priprema za realan zivot.
maksa83 maksa83 23:20 23.11.2016

Re: Programiranje

Ne krivim te, i meni je bilo teško da poverujem. Zapravo, poverovao sam tek kad mi se drugi put dogodilo, nekoliko meseci kasnije.

Potvrđujem iskustvo.

.doc format je unutra bio prilično komplikovan i nezgrapan, npr. bila je fora da ubacuješ slike, čuda, pa ih brišeš, snimaš, a fajl se ne smanjuje nego samo raste, pošto je interno markirao stvari kao obrisane (otpr. kao što to radi fajl sistem), i onda tako dokument naraste na puno Mb, i kad ti to dosadi kažeš "Save As..." i tek tada to bude počišćeno. Sve stvari su bile čuvane u OLE2 compound document formatu koji je zapravo bio "fajl sistem unutar fajla". Uzgred, neverovatno, neverovatno, neverovatno bitna i zanimljiva informacija - OLE compound document možete prepoznati i po tome što mu je veličina uvek deljiva sa 512 pošto mu je toliki interni cluster. Siguran sam da će ove informacije nekome dobro doći u životu i da će pomoći u odsudnom trenutku.

.docx je zapravo .zip fajl sa gomilom xml-a unutra.
dirtyharry dirtyharry 23:22 23.11.2016

Re: Programiranje

Lionsgate
morali da vam upadnu ljudi sa strane i razrade zurku

Ma ne be, u ovakvim situacijama je samo dovoljno da kažem da je tvoja igračka najbolja.

Linux vs. Windows (mada je Mac OSX zakon )

jUnit testovi vs. integration testovi

C++ vs. C# vs. ... (mada je Java najbolja )

Plaćanje poreza vs. freelancingasa manje poreza u rupe u zakonu

i tako to, i eto ti belaja odma'. Da ne pričam dalje da su tamo negde oko 500-og komentara rekli da su Bosanci grebatori a Englezi tupana i neinventivna nacija.

Šta onda možeš da očekuješ?
zilikaka zilikaka 23:26 23.11.2016

Re: Programiranje

k'o da si upao na studentsku zurku ETF-ovaca

dirtyharry dirtyharry 23:30 23.11.2016

Re: Programiranje

.docx je zapravo .zip fajl sa gomilom xml-a unutra.


Evo kako Java krsti svoje biblioteke za manipulaciju fajlovima koje su napravili MS alati. U principu sve preskači, samo akronime čitaj i njihova značenja

POIFS (Poor Obfuscation Implementation File System) – This component reads and writes Microsoft's OLE 2 Compound document format. Since all Microsoft Office files are OLE 2 files, this component is the basic building block of all the other POI elements. POIFS can therefore be used to read a wider variety of files, beyond those whose explicit decoders are already written in POI.
HSSF (Horrible SpreadSheet Format) – reads and writes Microsoft Excel (XLS) format files. It can read files written by Excel 97 onwards; this file format is known as the BIFF 8 format. As the Excel file format is complex and contains a number of tricky characteristics, some of the more advanced features cannot be read.
XSSF (XML SpreadSheet Format) – reads and writes Office Open XML (XLSX) format files. Similar feature set to HSSF, but for Office Open XML files.
HPSF (Horrible Property Set Format) – reads "Document Summary" information from Microsoft Office files. This is essentially the information that one can see by using the File|Properties menu item within an Office application.
HWPF (Horrible Word Processor Format) – aims to read and write Microsoft Word 97 (DOC) format files. This component is in initial stages of development.
HSLF (Horrible Slide Layout Format) – a pure Java implementation for Microsoft PowerPoint files. This provides the ability to read, create and edit presentations (though some things are easier to do than others)
HDGF (Horrible DiaGram Format) – an initial pure Java implementation for Microsoft Visio binary files. It provides an ability to read the low level contents of the files.
HPBF (Horrible PuBlisher Format) – a pure Java implementation for Microsoft Publisher files.
HSMF (Horrible Stupid Mail Format[7][better source needed]) – a pure Java implementation for Microsoft Outlook MSG files.[8]
DDF (Dreadful Drawing Format) – a package for decoding the Microsoft Office Drawing format.


zilikaka zilikaka 23:32 23.11.2016

Re: Programiranje

Pa treba ponekad sici i u prost narod, zato moze i varilac a ne samoz avarivac

Ako ćemo pošteno, najbolje je švajser.
P.S.
Nego, da li se još nekom čini da se ova geek bratija toliko dobro drži, da im stvarno ništa ne možemo?
maksa83 maksa83 23:38 23.11.2016

Re: Programiranje

Nego, da li se još nekom čini da se ova geek bratija toliko dobro drži, da im stvarno ništa ne možemo?

Lionsgate Lionsgate 23:40 23.11.2016

Re: Programiranje

Da ne pričam dalje da su tamo negde oko 500-og komentara rekli da su Bosanci grebatori a Englezi tupana i neinventivna nacija.

Englezi tupavi? Pa jbt, pola nobelovih nagrada (ne onakvih kao Obamina) oni pokupili, gomilu tehnickih i medicinskih novotarija smislili.

A Bosanci su najvece panje medju nama Balkancima, hoce i da pomognu i pocaste, jedini medju nama koji odrzavaju prijateljstva i kad su negde u p.m.
rade.radumilo rade.radumilo 23:42 23.11.2016

Re: Programiranje

Skroz si van tokova - sad je sreda veče.


U kojoj vremenskoj zoni?
rade.radumilo rade.radumilo 23:45 23.11.2016

Re: Programiranje

Evo kako Java krsti svoje biblioteke


Onda je to kompliment, ako je od Jave.

Java is another attempt to improve on C. It sort of gets the job done, but it's way slower, bulkier, spews pollution everywhere, and people will think you're a redneck.


If programming languages were vehicles
maksa83 maksa83 23:48 23.11.2016

Re: Programiranje

U kojoj vremenskoj zoni?

Lion je valjda u Kanadi i misli da je prepodne. A ono ustvari popodne. Neka zavrzlama sa suncem, zemljom, rotacijom.

Što je zapravo kvintesencija svih rasprava, pa i ovih ovde. Znači kontekst drugovi, kontekst.
maksa83 maksa83 23:51 23.11.2016

Re: Programiranje

Onda je to kompliment, ako je o Jave.

Lionsgate Lionsgate 23:57 23.11.2016

Re: Programiranje

Neka zavrzlama sa suncem, zemljom, rotacijom.


Gledam ovdasnju kartu sveta, Severna Amerika u centru, levo Azija, desno Evropa. Egocentricnost.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:58 23.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
Onda je to kompliment, ako je o Jave.





Sine, baš je mrziš - ko Dragoljub Bugare.
rade.radumilo rade.radumilo 00:07 24.11.2016

Re: Programiranje

Sine, baš je mrziš - ko Dragoljub Bugare.


Vrhunac perverzije: Jython.
Atomski mrav Atomski mrav 00:08 24.11.2016

Re: Programiranje

Sine, baš je mrziš - ko Dragoljub Bugare.

Ne volem je ni ja. Što dalje od mene, to je prelazna boles'!
maksa83 maksa83 00:17 24.11.2016

Re: Programiranje

Sine, baš je mrziš - ko Dragoljub Bugare.

Ma ne mrzim je, to je zajebancija, ne bih ja mene mnogo ozbiljno shvatao pogotovo kada rantujem o nečemu, to je neko igranje sa stereotipima, samo-karikiranje ako tako hoćeš. Mada da sam morao da se bavim EJB 1.0 i EJB 2.0 verovatno bih je iskreno i duboko mrzeo.

Ako bih morao da sastavljam listu jezika koje "mrzim" tu bi bila Vižual Bejzikova gluplja mlađa braća - VBScript (debil) i VBA (kompletan retard), i tu to otpr. staje. Samo sam ozbiljan oko junit test rantova, to mi je religija.

Ne znam da li se sećaš PC Press umetka o Javi iz sredine devedesetih, otpr. kada se pojavila?
rade.radumilo rade.radumilo 00:20 24.11.2016

Re: Programiranje

Ne znam da li se sećaš PC Press umetka o Javi iz sredine devedesetih, kada se pojavila?


trala.la trala.la 00:35 24.11.2016

Re: Programiranje

zilikaka
Ne krivim te, i meni je bilo teško da poverujem. Zapravo, poverovao sam tek kad mi se drugi put dogodilo, nekoliko meseci kasnije.

Bilo su dokumenti u .doc formatu. Zasigurno poreklo nije od amaterskih alata, jer je okruženje bilo vrlo MS-centrično, da ne kažem da nisu ni znali da postoji još nešto.

Ubr, ne znam da si znao, MS je u nekom trenutku napravio ćirilično-latinični transliterator koji je po mnogo čemu zaostajao za totalno amaterskim Vračkovim konverterom (možda najkorišćeniji makro na ovim prostorima).

A zaličilo da se pojavila još jedna prisebna osoba, kad ono, samo još jedan član kluba....

Odale me urmašice?
gedza.73 gedza.73 06:52 24.11.2016

Re: Programiranje

zili
da li se još nekom čini da se ova geek bratija toliko dobro drži, da im stvarno ništa ne možemo?

Iako ima levih i desnih skretanja među njima poprilično se monolitno drže u odnosu na spoljnjeg neprijatelja.
Ja sam inače razumeo samo šnenokle, šunka, šlanina, švajs aparat.
Za ovo ostalo zaobrtao ekran, rek'o ukapiraću


al' slaba vajda.

emsiemsi emsiemsi 07:27 24.11.2016

Re: Programiranje

vrabac_u_steni
rade.radumilo
Firma kojoj je Excel (dizvinete) ušao ga neće isterati nikad


Da ljudi umeju da koriste Excel, pola IT bi ostala bez posla.


Nije da u ovome nema istine ali u tome i jeste fora, velikom broju korisnika Excel na jednom nivou postane prekomplikovan, zato siroti ajtijevci još imaju od čega leba da jedu :)

Ali da, slažem se sa gore iznetim, Excel je zaista fascinatna aplikacija.

Мене Excel нервира онолико због непрегледности и нечитљивости ... очи треба да ти испадну док детектујеш у којој ћелији ти се налази фокус.
milisav68 milisav68 08:46 24.11.2016

Re: Programiranje

Lionsgate
Gledam ovdasnju kartu sveta, Severna Amerika u centru, levo Azija, desno Evropa. Egocentricnost.

A-ha, a pored (iznad) Griniča stoji nula, a američkog kontinenta -5/6/7/8.
emsiemsi emsiemsi 10:02 24.11.2016

Re: Programiranje

vrabac_u_steni
emsiemsi
maksa83
Ako ćemo da teramo mak na konac i držimo se definicije UT, onda su bullshit u OO.

Najzad, najzad, najzad nešto ovde do čega mi je stalo i gde mogu da se prepustim strastima.

Brate - ju dont nou šit.

UT su ispod tebe rezapeta mreža dok hodaš po užetu preko provalije. Ko to ne kapira ne treba mu dati da koristi ni digitron, a kamoli dozvoliti da programira išta složenije od veš mašine.



У мојој кући веш машину програмира жена !
Истина, она јесте машинац, па је стога и ред да програмира машину.


e moj čarli, u mojoj kući ja programiram veš mašinu a žena popravlja kola a nije mašinac već vajarka, a i vari bolje od mene (doduše to ima veze sa obrazovanjem nauče ih svašta na toj akademiji).

Шта вари ?
emsiemsi emsiemsi 10:11 24.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
U kojoj vremenskoj zoni?

Lion je valjda u Kanadi i misli da je prepodne. A ono ustvari popodne. Neka zavrzlama sa suncem, zemljom, rotacijom.

Što je zapravo kvintesencija svih rasprava, pa i ovih ovde. Znači kontekst drugovi, kontekst.

Све се врти око црне рупе !
budjoni budjoni 10:38 24.11.2016

Re: Programiranje

Ali je u svakom slučaju bolje od votke. Ja to zaista ne mogu ni da pogledam a kamoli probam.


e jbg sad (makso, druze, sorry, ali ovo rusofil u meni ne moze da precuti). jesi probao alse neku normalniju votku, ne onaj bojni otrov zvani baltik votka koji se prodavao u srbiji?

ruski standard platinum, destilisan kroz srebrne cevi (medeljejev licno isplanirao celu metodu) u fabrici u peterburgu... nije neka besna cena, ako se secam, ali klizi samo tako... beluga je navodno jos bolja, ali meni je ovaj platinum stvarno super bio

vodka se pija cista, jako hladna, jos bolje ako i casu ohladis, nista mesanje sa kakvim sokovima ili ledom, to je jeres... gricka se nesto usput, razani hleb, kiseli krastavici, tako nesto... mada rusi mirisu razani hleb kad stresu vodku, ali ja ne kapiram zasto...

i kad ruse pitate koliko je 10x100gr, vecina ce da odgovori jedna litra... zato sto je 100gr normalna "porcija" vodke kad narucis...

kad se nasa kuma udavala u rusiji (najludja svadba na kojoj sam u zivotu bio), njen matori, sada vec pokojni, bio je kgb-ovac, pa je imao par svojih pajtasa na svadbi, zvali me da idem da pijem sa njima posle svadbe, ali sam ja volsebno ispario da to izbegnem, cak me ni oni nisu mogli naci... :)
rade.radumilo rade.radumilo 10:45 24.11.2016

Re: Programiranje

Ubr, ne znam da si znao, MS je u nekom trenutku napravio ćirilično-latinični transliterator koji je po mnogo čemu zaostajao za totalno amaterskim Vračkovim konverterom (možda najkorišćeniji makro na ovim prostorima).


Sećam se tog makroa, ali njegova prevashodna namena je bila da pretambura tekst u YUSCII-ju u CP-1250. Međutim, bio je mušičav i poslednja verzija Office sa kojom je radio bez problema je bila XP.
MS-ov Translit je bio napravljen samo za konverziju između ćirilice i latinice unutar standardnih kodnih rasporeda. Međutim, i on je bio napravljen za Office 2003 a onda ga baš nešto i nisu ažurirali. Na 2007 i 2010 je radio bez problema, nisam probao sa kasnijim verzijama Office.
maksa83 maksa83 10:55 24.11.2016

Re: Programiranje

e jbg sad (makso, druze, sorry, ali ovo rusofil u meni ne moze da precuti)

Ne, uredu je, ja kao rusofob nisam mogao da reagujem da mi se ne poremeti taj tanani ekvilibrijum sklada sebe sa sobom. Votka je savršeno piće - ne smrdi i ne ostavlja fleke od kafe.

Mene jedan Rus (profi ispijač, u ono vreme perestrojke kad je (izdajnik) Gorbačov digao cenu sa 5 na 200 kopejki je čak mazao imalin na tost, puštao da taj imalin pusti alkohol, zdrapaš ono što ostane od imalina na tostu, pa jeo taj tost, i to ne samo on, nego cela njegova Lomonosov generacija) učio neku foru kako da piješ da se ne napiješ i kako da piješ da se napiješ, nešto sa udisanjem i izdisanjem, oni su to doveli na Šaolin nivo.

"Nema ružnih žena, samo nema uvek dovoljno votke"
- Ruska izreka
maksa83 maksa83 10:59 24.11.2016

Re: Programiranje

i kad ruse pitate koliko je 10x100gr, vecina ce da odgovori jedna litra...



budjoni budjoni 11:06 24.11.2016

Re: Programiranje

ovaj ruski standard ima cak neki blagi ukus kad ga pijes hladnog i cistog... no dobro, kad neko ne voli, ne voli...

meni je najbolje pijanstvo bilo kad sam se olesio od jägermeister-a, brate, valjda od onih silnih trava, neam pojma, smejao sam se kao blesav

cuo sam i ja svakakve te price, sa pijenjem kolonjske vode i sta ti ja znam... uzas brate...

inace, kad rusi za nekog kazu da voli da popije, kazu da "pije kao finac"... ja moram priznati da sam najvise pijanih ljudi video krajem decembra u helsinkiju... ti skandinavci bi se verovatno odvaljivali od alkohola svaki dan samo da je jeftiniji...

kod rusa improvizatora ne mozes biti pametan, dignes cenu alkohola u nebesa, oni krenu da prave sami kojesta i ubijaju se jos vise, spustis cenu da to ne rade, oni onda navale jer je dzabalesku...
maksa83 maksa83 11:16 24.11.2016

Re: Programiranje

inace, kad rusi za nekog kazu da voli da popije, kazu da "pije kao finac"...

Da, to je zanimljiva rekurzija - Rusi kažu "pije k'o Finac" a Finci kažu "pije k'o Rus".
ti skandinavci bi se verovatno odvaljivali od alkohola svaki dan samo da je jeftiniji...

Odvaljuju se, postoji tamo ceo biznis brodića koji samo malo isplove u međunarodne vode u kojima ne važe zakoni države i tu je onda cena mnogo manja, i onda se Vikinzi obeznanjuju.
budjoni budjoni 11:21 24.11.2016

Re: Programiranje

hehe, nisam znao za ovaj drugi deo, cirkus :)

ma znam za taj biznis, kad vidis one plavokose lepotice kad se popnu na brod na dve noge, pa u povratku bauljaju cetvoronoske...
mislio sam da bi se odvaljivali jos zesce da imaju cene kao po drugim zemljama...

imao sam ja neke svedjane u staroj firmi, pa su uvek namestali da dodju u nemacku u "centralu" kad je u gradu vasar sa satorima, njima hotel nije ni trebao, pijani su spavali svejedno pored satre...
alselone alselone 11:23 24.11.2016

Re: Programiranje

jesi probao alse neku normalniju votku, ne onaj bojni otrov zvani baltik votka koji se prodavao u srbiji?


Probao sam jednom kad sam bio u Sankt Peterburugu, ali ne znam sta su mi dali posto mi se nikako nije svidelo. Sagorelo mi je sve od ustiju do kloake.

Restoran je bio dobar, u dobrom hotelu, tako da sumnjam da je bila neka brlja, vise ce biti da meni ne godi. Nemam pojma.

destilisan kroz srebrne cevi

Kakva fora, covece. Probacu jednom kad budem imao priliku. Nisam probao votku, ima cirka 7, 8 godina (od tog Sankt Peterburga)
budjoni budjoni 11:33 24.11.2016

Re: Programiranje

to za srebrne cevi sam prilicno siguran da rade, a ovo oko mendeljejeva je moguce i delom neki mit oko njegove disertacije, ne znam... no nije ni bitno... samo dobro ohladi votku, sto hladnija, to bolje (ja ako nije hladna ne mogu da pijem), nista led i ostale gluposti, nego cista, pa probaj... meni je bilo skroz ok

ako nadidjes na marke imperial ili jos bolje, beluga, isto nema greske...
mada ima i poljskih i finskih vodki koje su dobre prilicno, samo ja nisam toliki poznavalac bas...
dirtyharry dirtyharry 12:10 24.11.2016

Re: Programiranje

Da, to je zanimljiva rekurzija - Rusi kažu "pije k'o Finac" a Finci kažu "pije k'o Rus".


To ti je isto ko za kobaje ovamo kod nas. Za ove posebno:


Ovde ih svi zovu Frankfurter wurst (elem iz Frankfurta) ali ako odeš u Frankfurt ili u Austriju, tamo ih zovu Wiener wurst (bečke, elem). E, onda ti tu dođu Balkanci i kažu koji bre Wiener i Frankfurter. Ovo ti je naša obična viršla... i tako.
budjoni budjoni 12:21 24.11.2016

Re: Programiranje

ja ako se dobro sećam, prvo su nastale frankfurtske kobasice, cisto svinjsko meso u tankom ovcijem crevu, pa se nekako i dime...
becka varijanta je mesavina govedjeg i svinjskog mesa, ali je ideja doneta iz frankfurta...
kasnije je u frankfurtu nastala i frankfurtska govedja kobasica (frankfurter rindswurst), koja je deblja prilicno, uglavnom zbog jevreja ovde koji nisu jeli svinjetinu...
dirtyharry dirtyharry 12:42 24.11.2016

Re: Programiranje

budjoni
ja ako se dobro sećam, prvo su nastale frankfurtske kobasice, cisto svinjsko meso u tankom ovcijem crevu, pa se nekako i dime...
becka varijanta je mesavina govedjeg i svinjskog mesa, ali je ideja doneta iz frankfurta...
kasnije je u frankfurtu nastala i frankfurtska govedja kobasica (frankfurter rindswurst), koja je deblja prilicno, uglavnom zbog jevreja ovde koji nisu jeli svinjetinu...

Ko što već rekoh, sve je to viršla
budjoni budjoni 12:44 24.11.2016

Re: Programiranje

a, ova frankfurtska govedja je vec kobaja, deblja je prilicno, to ni mi frankfurtski gastarbajteri ne zovemo virslom :)
alselone alselone 16:18 24.11.2016

Re: Programiranje

rusofil u meni


Pogledaj seriju ovih videa. Svaka cast momcima! tako se boriti protiv divljeg zapada je stvarno za divljenje.

budjoni budjoni 16:32 24.11.2016

Re: Programiranje

gledam ja to odavno, ne redovno kao drzavni posao, ali dovoljno cesto :)

brate, cohones kao lubenice imaju momci... ima cak epizoda kad negde u sred moskve to rade i startuju vozace bentlija i kojekakvih azdaja od kola, bez pardona...

jel bi smeo neko u bg tako da startuje celavca u dzipu i zalepi mu veliku nalepnicu na staklo zbog bahatosti u voznji?
maksa83 maksa83 16:49 24.11.2016

Re: Programiranje

jel bi smeo neko u bg tako da startuje celavca u dzipu i zalepi mu veliku nalepnicu na staklo zbog bahatosti u voznji?

Slabo, pošto bi 90% njih izvadilo i pokazalo službenu legitimaciju.
rade.radumilo rade.radumilo 16:56 24.11.2016

Re: Programiranje

jel bi smeo neko u bg tako da startuje celavca u dzipu i zalepi mu veliku nalepnicu na staklo zbog bahatosti u voznji?


Gledao sam jedan klip u kom je "baja" iz nekih besnih kola izašao da im nanu naninu, ali ga je jedan od momaka isposlagao očas posla.
budjoni budjoni 17:00 24.11.2016

Re: Programiranje

pa da, onda bi ispalo da ga ometas u vrsenju sluzbene duznosti...

pazi ovo:


ovaj pandur ovde je iz mog komsiluka, sledeca ulica... znaci, moron ide u civilu i svadja se sa zenom i onda joj u jednom trenutku kaze: kako bre ti smes da napadas sluzbeno lice na javnom mestu?

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:02 24.11.2016

Re: Programiranje

Samo ovo da potvrdim. Debian je keva, ma i keva i ćale i sva bliža i dalja rodbina.

Mada moram nešto da priznam tj. da se autujem, imam VirtualBox sa Win7 pa čak i XP (one od 8 pa nadalje ignorišem), jebiga, treba zbog posla :)


I kod mene isto, ja imam VMWare i na Debijanu i na MacOS-u, i W7 u njemu, jer imam neki prastari softver koji samo za Windowse postoji, to jesto postojao je, sad se pravi i za Linuks, naravno, a palim ga jednom u godinu dana da nešto iskrančujem, pa mi se ne daju pare za maintenance. Ali glavnu alatku u labu, Matlab, teram na Linuksu, naravno, i na OSX-u. Jedino što mi aktivno radi pod windoswima sve vreme je softwer za mašinu za pravljenje štampanih ploča. To je neko govno od softvera koji su napravili nemci (mašinu sklapaju ili su sklapali u Sloveniji) koje se bojim da updatujem, i već par godina ignorišem molbe i pretnje proizvođača da updadujem firmware na mašini i softver na računaru, jer sam sa ovom verzijom nekako zaobišao sve proklete bagove i sranja koje su nemci posadili samo da me nerviraju i da mi sjebu mašinu čim prije, nije čudo da su onako izgubili rat ako pišu ovakav jadan softver.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:13 24.11.2016

Re: Programiranje

uros_vozdovac
vrabac_u_steni
Debian, deda je stable as a rock


Samo ovo da potvrdim. Debian je keva, ma i keva i ćale i sva bliža i dalja rodbina.

Mada moram nešto da priznam tj. da se autujem, imam VirtualBox sa Win7 pa čak i XP (one od 8 pa nadalje ignorišem), jebiga, treba zbog posla :)

sve sve, ali XP...
ma nostalgija kume opasna...


Da, čoveče, tog XP-a se ne moš otarasiti. Ja ga imam embedded u pola mojih instrumenata u labu, ne moram da kažem da stvar savršeno radi već godinama, bez ikakvog apdejtovanja, i ne pada mi napamet ništa da menjam, dokle god sam hardver ne crkne toliko da ne može da se servisira nikodkoga. Sad sam gledao neki scope, tu oko 30 hiljada dolara za osnovnu konfiguraciju + memorija: tera W7. Keysight se baš zalepio za Majkrosoft, kad je embedded OS u pitanju, ne jebu Linuks ič, još uvek.
zilikaka zilikaka 18:01 24.11.2016

Re: Programiranje

samo dobro ohladi votku, sto hladnija, to bolje (ja ako nije hladna ne mogu da pijem), nista led i ostale gluposti, nego cista, pa probaj... meni je bilo skroz ok

Pa to sam tela da mu kažem, nego nisam imala živaca da se nastavljam.
Nekad pre, dok sam imala volje i prilike, najradije sam upravo to i tako pila. Ono, kad je sipaš i imaš utisak da je gusta ko ulje...
Meni baš odgovaralo to što ima skroz neutralnu aromu i što se ne čuje posle.

A inače, u doba Istočnog bloka, ovde je bila prisutna votka Viborova. Dovlačila se za sitnu paru i bilo je vazda.
Nači, ne mora da su Rusi.

NEgo, letos naletimo slučajno na neke malo naporne Ruse, sticajem okolnosti, a oni bili baš raspoloženi da se druže i čovek navalio da pijemo votku koju je on upravo iz Moskve dovukao.
Ono blago, ko da su vode sipali. Ne znam koja je bila.
Onda jednom, sretnemo se opet i mi donesemo svoju rakiju, lozu što pečemo. Onu od sto bara
...on je odmah ukapirao da se to pije lagano i oprezno, al gospoja izručila, pa se stresla, pa tako par puta. Pri tome mi sve natenane i - ništa strašno.
...kako je posle ustala sa stolice, pojma nemam, verovatno navežbana, al tačno bio sudar dve civilizacije
Ne znam ni kako bi bilo da je potrajalo, jer smo na poluvremenu kao znatno nadmoćniji napustili.
trala.la trala.la 20:54 24.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
Ubr, ne znam da si znao, MS je u nekom trenutku napravio ćirilično-latinični transliterator koji je po mnogo čemu zaostajao za totalno amaterskim Vračkovim konverterom (možda najkorišćeniji makro na ovim prostorima).


Sećam se tog makroa, ali njegova prevashodna namena je bila da pretambura tekst u YUSCII-ju u CP-1250. Međutim, bio je mušičav i poslednja verzija Office sa kojom je radio bez problema je bila XP.

Jeste mu to bila prvobitna namena, ali je potrajao duže od YUSCII-ja i sasvim lepo je radio ćirilčno latiničnu transliteraciju. Mislim da je radio i na 2003, al' dalje sigurno nije (mada je dobio naslednike). S obzirom na to da je bio otvoren, unapređivan je u više navrata od različitih ljudi - drugim rečima, ne sećam se da je u finalnoj verziji (98e) bio mušičav.

MS-ov Translit je bio napravljen samo za konverziju između ćirilice i latinice unutar standardnih kodnih rasporeda. Međutim, i on je bio napravljen za Office 2003 a onda ga baš nešto i nisu ažurirali. Na 2007 i 2010 je radio bez problema, nisam probao sa kasnijim verzijama Office.

Ako se dobro sećam, Translit jeste bio pomalo mušičav, u najmanju ruku jer nije lepo radio sa headerima/futerima, textboxovima, shape objektima, što je Vračkov YuConv vremenom sasvim lepo savladao.

Mislim, cela poenta je da nije nužno da nešto sa predznakom profi bude bolje od nečeg amaterskog, kao i da nije nužno da budeš programerski mag da bi mogao da unaprediš neko parče softvera otvorenog koda (ok, nije previše komplikovano parče, ali ipak). Dakle, dvostruki benefit. :)
gedza.73 gedza.73 21:02 24.11.2016

Re: Programiranje

budjoni
hehe, nisam znao za ovaj drugi deo, cirkus :)

Vikendom. Petak veče, subota.
Šljivovica (ko sme i ko uspe da je prenese u Švedsku) je oko 20, 25 eura. Prohibicija.

Rusi.




blogovatelj blogovatelj 01:10 25.11.2016

Re: Programiranje

Da, to je zanimljiva rekurzija - Rusi kažu "pije k'o Finac" a Finci kažu "pije k'o Rus".


Pricao sam i ranije, ali da ponovim. Moj drug u Torontu je radio istrazivanje i dosao do sledecih rezultata:
- Balkanci kazu "pusi kao Turcin"
- Turci kazu "pusi kao Iranac"
- Iranci kazu "pusi kao Kinez"
- Kinezi nemaju takvu vrstu izreke
alselone alselone 07:22 25.11.2016

Re: Programiranje

gledam ja to odavno, ne redovno kao drzavni posao, ali dovoljno cesto :)


Oh, jos jedan ljubilj DP (Drzavni Posao, manijaci). Jos mi reci da koristis unit testove i placam pice. :)
budjoni budjoni 08:54 25.11.2016

Re: Programiranje

hehe, drzavni posao je mama :)
a meni je jos super sa licne strane, em su mi matorci izbosne, a ja rodjen u ns i odrastao na selu na pola puta izmedju novog sada i titela :)

pivo moze uvek - mada bi bila veca sansa da popijemo pivo na aerodromu u frankfurtu nego u novom sadu, ja u ns dolazim jednom godisnje u principu, uglavnom krajem oktobra... verujem da si ti mnogo cesce na fraportu :)

samo ti se ja nisam petljao unity testovima, testiranje cipova dok sam radio verilog je bilo nesto drugacije, mada je to bilo prilicno davno... a posle sam se petljao sa DSPovima, FPGA i tako to, opet malo drugacije... a 2011 sam batalio R&D, tako da sada radim nesto drugo...
alselone alselone 09:14 25.11.2016

Re: Programiranje

izbosne... izmedju novog sada i titela :)


Čoveče, pa ti si onda ova inkarnacija Čvarkova.


pivo moze uvek - mada bi bila veca sansa da popijemo pivo na aerodromu u frankfurtu nego u novom sadu, ja u ns dolazim jednom godisnje u principu, uglavnom krajem oktobra... verujem da si ti mnogo cesce na fraportu :)

Ma da, poslednje dve godine totalno rasulo. Samo sa Luftwaffe sam 2.6 puta obišao zemlju, ili prešao 0.27 udaljenosti do meseca, ili tačnije krvavih 150 sati u avionu.
budjoni budjoni 09:23 25.11.2016

Re: Programiranje

hehe, mnogo slično :)
samo smo ti mi šajkašani na sve te selendre oko mošorinskog brega (aka titelske visoravni) pa i na titel gledali malo sa "gradske visine"

ja na svu sreću ne letim toliko puno... ponekad u teksas, mada ne znam kad ću ponovo tamo, verovatno ne skoro, sad malo više u japan... par puta mesečno kratki letovi po evropi, mada u zadnje vreme kad moram za minken radije idem vozom, vremenski mi ispadne isto kao avionom, ali u vozu mogu da sedim 3.5 sata u komadu i radim, pa mi je zgodnije...

a živim na 15min severno od fraporta, a radim na 10min južno od fraporta...
alselone alselone 09:28 25.11.2016

Re: Programiranje

sad malo više u japan


Uuuu care, to je prava stvar. Nikako da mi se zalomi da tamo odem. Malo im je zatvoreno trziste, pokusavamo da se ubacimo godinama ali nikako.

Minken je lep. Bio sam jedared, i odatle sam isao u Regensburg, gde sam se apsolutno raspametio gradom.
alselone alselone 09:31 25.11.2016

Re: Programiranje

a živim na 15min severno od fraporta, a radim na 10min južno od fraporta...


Pa onda se nisi zezao za pivo. Zovem sledeci put.
budjoni budjoni 09:32 25.11.2016

Re: Programiranje

hehe :)

idem sad u decembru, ali su me tako natrpali da ću tokio da vidim samo dok budem išao sa aerodroma do jokohame i nazad...
ali mi je super zanimljivo

a moja ćera je rodjena u regensburgu, pošto smo do 2009. živeli tamo :)
pa je meni mnogo bilo drago zbog toga, jer je na dunavu :)
budjoni budjoni 09:37 25.11.2016

Re: Programiranje

alselone
a živim na 15min severno od fraporta, a radim na 10min južno od fraporta...


Pa onda se nisi zezao za pivo. Zovem sledeci put.


nisam se zezao, ako blejiš već tamo par sati i ja imam vremena, vrlo rado

ja čak i kad idem vozom, ne idem za ž.stanice u frankfurtu, pošto mi je lakše da dodjem na ž.stanicu na aerodrom, tu ostavim kola i sednem na voz...
alselone alselone 09:44 25.11.2016

Re: Programiranje

a moja ćera je rodjena u regensburgu, pošto smo do 2009. živeli tamo :)


E, kul, skroz. Bas lep grad, skroz po nasoj novosadskoj meri. Zapamtio sam onaj most sto ima, koliko, 500 godina odprilike, i zapamtio sam onu prelepu katedralu. Secam se da im je i glavna ulica gde je i setaliste bas lepa. Tu sam seo na rucak, jeo neku patku sa povrcem, i popio pivo. Sutra sam isao u HEITEC, ako znas firmu.


ako blejiš već tamo par sati i ja imam vremena,

Nazalost od prvog januara cu blejati. I pored toliko letova, vatao sam sve neke jadne miljaze i ladno mi istekla srebrna miles and more. G.Cross verovatno se sada grohotom smeje, sa njegovom HONI karticom. Tako da ladno ne mogu vise u laundz, pa mi jedino ostaje da se smaram i setam okolo.
budjoni budjoni 09:56 25.11.2016

Re: Programiranje

most je 200 godina stariji od kosovske bitke :)
i sveti sava je bio u zatvoru u regensburgu, ako se dobro sećam...

super je regensburg, skoro trećina stanovnika su studenti, velik univerzitet prilično..

uglavnom se tamo pije weltenburger klosterbier, jednom proglašen za najbolje manastirsko pivo na svetu...

ja nisam ni blizu nekog statusa sa miljama i ne žalim mnogo :)

tu sam ja uglavnom oko aerodroma, pa ako se potrefi, javi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana