IT| Nauka| Obrazovanje

Taština praznine - informatika u osnovnim školama I

dirtyharry RSS / 19.11.2016. u 11:23

GetImage.aspx?imgId=730596&shotId=1&width=630&height=360

Taština praznine jer nisam znao kako da krstim temu od koje mi je muka. Nego da krenemo od početka. Pre par nedelja me pita moj bratanac da li mogu da mu pomognem oko priprema za takmičenje iz informatike (informacije radi on je sada 6-ti razred osnovne škole).

Kažem naravno, prvo da vidimo šta vi učite i šta ste do sada radili, a onda da vidimo kakav je format takmičenja šta se radi i šta se traži tamo.

Format takmičenja kao i ono što se tamo traži i radi me je prijatno iznenadio. Više o tome može da se nađe ovde. Međutim ono što sam video u školskim udžbenicima je blago rečeno za plakanje.
Uglavnom su Tasa i Nurudin zaduženi za teme obrazovanja i blogove na dotične teme ali ima i ostalih koji bi nešto da kažu na ovu temu.

eSkills-ho%C4%87e-li-se-kona%C4%8Dno-informatika-pojaviti-kao-obavezan-predmet-u-osnovnim-%C5%A1kolama-01.jpg

U moje vreme kada sam ja učio i počinjao sa informatikom serveri su imali 80286 procesor. Da, to je bila aždaha. Da skratim priču, znanje koje sam ja poneo iz osnovne škole na temu informatike je bilo dosta veće u odnosu šta nastavni plan i program nudi sada, da ne zalazimo u to koliko je to decenija iza današnjeg vremena, ali polako, prvo da naglasimo da iako stremimo svetskom vrhu u svakom pogledu, nama je informatika spojena u osnovnoj školi sa bivšim opšte-tehničkim obrazovanjem (OTO nekad bilo) i sada se tu drži sve i svašta na istom fondu časova godišnje (72 časa ili dva časa nedeljno).

Evo, prvo da pogledamo šta se nudi osnovcima za samu informatiku po razredima (PS: obratite pažnju na stvari koje sam podvuko):

Peti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Увод у информатику и рачунарство. Примена рачунара. Рачунарски систем (основни делови, додатни уређаји и софтвер). Повезивање и укључивање рачунара. Коришћење оперативног система рачунара, радно окружење. Програм за обраду текста. Програм за техничко цртање.

Šesti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Програм за једноставно цртање. Рад са CD-ом и флеш меморијом. Снимање цртежа. Рад са штампачем. Коришћење Интернета.

Sedmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (14) Цртање коришћењем рачунара и израда презентације. Интерфејс - систем веза са рачунаром. Управљање моделима помоћу рачунара. Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Osmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Практична примена рачунара. Рачунарске мреже. Коришћење интернета- приступ светској рачунарској мрежи (www), електронска пошта. Управљање помоћу персоналних рачунара са окружењем. Примена рачунара коришћењем интерфејс технологије – управљање моделима. Коришћење претходно савладаних програма за обраду текста, података, табела, графика, припремати презентације у различитим областима. Израда техничке документација у електротехници коришћењем одабраних програма.

Svi planovi i programi se mogu naći ovde i tu može da se vidi da je to samo mali deo gradiva koje treba da se pokrije ovim fondom časova. Nekada je samo opšte-tehničko obrazovanje imalo isti fond časova (72 godišnje, 2 nedeljno) a sada sve zajedno u isti koš. Da ne dužim ovde mnogo o tome, koga interesuje može na linkovima gore da pogleda kolika papazjanija svega i svačega sada tu ima na tolickom fondu časova.

Elem, da se vratim na temu, pitam bratanca šta mu je nastavnica rekla na tu temu i da li uopšte ima neka literatura odakle može da se sprema za takmičenje, kaže, nastavnica je rekla da nema vremena za to i da ne možemo da vežbamo i da se spremamo za to u školi!!!

Šta može čovek da kaže na sve ovo? Deci je danas bar deset puta teže zadržati pažnju na bilo čemu pored svih tih telefona, tableta, fejsbukova i čega sve ne, i na kraju kada neko dete pokaže interesovanje za nešto onda ostaje uskraćeno i za to malo što bi mu možda bilo interesantno.

komejostreba.jpg

Odmah da se razumemo, ovde uopšte nije reč o mom bratancu, nego o celim generacijama koje su ispuštene i prepuštene dobrim delom da se snalaze kako znaju i umeju. Ne generalizujem, sigurno ima izuzetaka i onih koji su iznad proseka ali ako gore navedeni plan i program dolazi "sa najviše instance" onda tu nešto debelo smrdi. Opet da ne zalazimo u šire teme, ovde ćemo samo da se zadržimo na informatici.

Okačiću još nekoliko tekstova na temu o informatici u osnovnim školama i gde smo mi a gde su ostali, tako da sada neću da dužim na tu temu, imam nekih tridesetak strana ispisanih (do sada) kako se informatika predaje i propagira u osnovnim školama po svetu i šta može kod nas da se uradi, tako da ćemo se još ćerati na tu temu. 

 

PS: Videh juče ovo 

LINK

na vestima. Moje mišljenje je, bolje te pare dajte da se uvede internet u što više škola i da se opeme sa elemntarnim osnovnim sredstvima za držanje nastave itd. i ovo je zanimanje kao i bilo koje drugo, i to što vlada mišljenje ovih godina da se programeri "prave" za godinu dana slobodno možete mačku da okačite o rep. 



Komentari (588)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 10:07 25.11.2016

Re: Programiranje

- Kinezi nemaju takvu vrstu izreke

The buck stops there.
trala.la trala.la 15:27 25.11.2016

Re: Programiranje

budjoni
alselone
a živim na 15min severno od fraporta, a radim na 10min južno od fraporta...


Pa onda se nisi zezao za pivo. Zovem sledeci put.


nisam se zezao, ako blejiš već tamo par sati i ja imam vremena, vrlo rado

ja čak i kad idem vozom, ne idem za ž.stanice u frankfurtu, pošto mi je lakše da dodjem na ž.stanicu na aerodrom, tu ostavim kola i sednem na voz...


Živeli!

budjoni budjoni 16:04 25.11.2016

Re: Programiranje

наздравље :)
alselone alselone 17:31 25.11.2016

Re: Programiranje

najvolijem flaše sa tim mehanizmom za zatvaranje.
kleinemutter kleinemutter 15:05 19.11.2016

takmičenja

Nastavnik nije motivisan da vodi decu na takmičenja.
Zašto:
1. Nije plaćen za to. Radi potpuno besplatno. Takmičenja se održavaju vikendom. Dnevnicu ne dobija .
2. Testovi često imaju greške.
3.Takmičenja organizuju razna udruženja , dakle nevladin sektor i oni za to dobijaju pare od države ali ne i nastavnik. Nastavnik je državni službenik a radi po sili moranja,potpuno besplatno za privatno udruženje.
4. Deca ne dobiju ni flašicu vode niti kiflu u danu kad se takmiče.To često jeste problem.
5. Deca ne dobijaju adekvatne nagrade kad pobedjuju.
6 Imaju poene za upis u srednju školu samo oni djaci , koji osvoje 1. mesto na republičkom takmičenju.

To nije fer.

Kad se radi republičko takmičenje dolaze deca iz cele zemlje. Putuju noću, da bi stigla najčešće u Bg.Budu gladni i nikom ništa. Medju njima bude dece sa ozbiljnim zdravstvenim problemima.To takmičenje im više šteti nego što im koristi.

Ovakva takmičenja treba ukinuti!

zilikaka zilikaka 15:18 19.11.2016

Re: takmičenja

Nastavnik nije motivisan da vodi decu na takmičenja.
Zašto:
1. Nije plaćen za to. Radi potpuno besplatno


Slažem se, ne mora da vidi takmičenja, ali hajmo taj rad da nazovemo dodatnim časovima.
Nije li to predviđeno radnom satnicom nastavnika? Ne uzima li se to uvek kao argument kad god neko pomene "pogodnosti radnog vremena"?

...

Nije ovde poenta upisano mesto na takmičenju koliko proširivanje i produbljivanje znanja i pomoć deci da to rade.

...a onda kad se već provede neko vreme u dodatnom radu, logično je da će bar dete poželeti da se poredi sa vršnjacima po tom pitanju.
I ako je opštinsko takmičenje, onda nema putovanja. Sve se dešava u lokalu.

A ako ikad u prosveti budu uvodili da se za svaki uspeh svakog učenika na takmičenju, nagradi nastavnik, srazmerno stepenu uspeha, i li da mu taj podatak uđe u godišnju ocenu na osnovu kojeg će mu biti obračunata zarada, ja ću prva to glasno podržati.

grebostrek.lurker grebostrek.lurker 15:46 19.11.2016

Re: takmičenja


3.Takmičenja organizuju razna udruženja , dakle nevladin sektor i oni za to dobijaju pare od države ali ne i nastavnik. Nastavnik je državni službenik a radi po sili moranja,potpuno besplatno za privatno udruženje.


Navedeno takmicenje iz programiranja organizuje Drustvo matematicara Srbije, isto kao i takmicenje iz matematike. Samo oni koji su pobednici ciklusa takmicenja u organizaciji DMS imaju prolaznost na svetske olimpijade. Osnivacku strukturu DMS ne znam ali joj se prostorije nalaze u SANU i clanovi su ugledni profesori drzavnih univerziteta.

BTW obaveza nastavnika je da pored redovne nastave drzi i dopunsku i dodatnu nastavu.

4. Deca ne dobiju ni flašicu vode niti kiflu u danu kad se takmiče.To često jeste problem.


Obicno dobiju uzinu ili barem mali snek i flasicu vode ili soka

5. Deca ne dobijaju adekvatne nagrade kad pobedjuju.


Cilj je znanje i slava, zar ne? :)
cassiopeia cassiopeia 15:58 19.11.2016

Re: takmičenja



BTW obaveza nastavnika je da pored redovne nastave drzi i dopunsku i dodatnu nastavu.



Kod moje ćerke u školi ima i dodatnih i dopunskih časova. I zna se tačan raspored. Fizičko ima poseban čas koji zovu sekcija. Igraju odbojku, košarku i stoni tenis.
Na dodatnoj se spremaju za takmičenja.
dirtyharry dirtyharry 22:31 19.11.2016

Re: takmičenja

cassiopeia

Kod moje ćerke u školi ima i dodatnih i dopunskih časova. I zna se tačan raspored. Fizičko ima poseban čas koji zovu sekcija. Igraju odbojku, košarku i stoni tenis.
Na dodatnoj se spremaju za takmičenja.

Sve zavisi od škole do škole i od nastavnika do nastavnika. Nije svuda isto. Svaka čast "tvojoj" školi.

zilikaka
Nije ovde poenta upisano mesto na takmičenju koliko proširivanje i produbljivanje znanja i pomoć deci da to rade.

...a onda kad se već provede neko vreme u dodatnom radu, logično je da će bar dete poželeti da se poredi sa vršnjacima po tom pitanju.
I ako je opštinsko takmičenje, onda nema putovanja. Sve se dešava u lokalu.

A ako ikad u prosveti budu uvodili da se za svaki uspeh svakog učenika na takmičenju, nagradi nastavnik, srazmerno stepenu uspeha, i li da mu taj podatak uđe u godišnju ocenu na osnovu kojeg će mu biti obračunata zarada, ja ću prva to glasno podržati.

Slažem se ovim. Znam o čemu kleinemutter priča jer sam i ja svojevremeno dolazi u BG po istoj dužnosti, ali to je daleko, treba da se prođu 3 kruga da bi se stiglo dotle, velika većina dece i ne stiže, a i nije bitno da stignu nego da imaju gde i od koga na nauče nešto.
cassiopeia cassiopeia 10:19 20.11.2016

Re: takmičenja

Sve zavisi od škole do škole i od nastavnika do nastavnika. Nije svuda isto. Svaka čast "tvojoj" školi.


Zato sam i napisala. Ima i kod nje u školi nastavnika da se prekrstiš. Matematiku trenutno predaje nastavnica koju đaci ispravljaju kad nešto pogreši, a greši često.
b92fmember b92fmember 10:48 21.11.2016

Re: takmičenja

Cilj je znanje i slava, zar ne? :)



ma da, ali ako nastavnika zaboli dupe za slavu, a ne moze da nadje dodatnu motivaciju pa onda jednostavno resi da nece da sprema djake za takmicenje.


Dodatnu nastavu je obavezan da drzi ali to onda radi na takav nacin da mu nijedan djak ne dolazi.

formalno pravno sve je ispravno. ali deca koja zele da se takmice moraju sama da se spremaju.

I onda kad to vide ostali nastavnici koji provode sate i nedelje spremajuci decu za takmicenja, ukapiraju da su budale, isto kao i oni koji redovno placaju tv pretplatu, racune, porez... ili kao oni sto kazu dobar dan komsiji u ulazu.


grebostrek.lurker grebostrek.lurker 09:01 22.11.2016

Re: takmičenja

b92fmember
Cilj je znanje i slava, zar ne? :)



ma da, ali ako nastavnika zaboli dupe za slavu, a ne moze da nadje dodatnu motivaciju pa onda jednostavno resi da nece da sprema djake za takmicenje.


Dodatnu nastavu je obavezan da drzi ali to onda radi na takav nacin da mu nijedan djak ne dolazi.

formalno pravno sve je ispravno. ali deca koja zele da se takmice moraju sama da se spremaju.

I onda kad to vide ostali nastavnici koji provode sate i nedelje spremajuci decu za takmicenja, ukapiraju da su budale, isto kao i oni koji redovno placaju tv pretplatu, racune, porez... ili kao oni sto kazu dobar dan komsiji u ulazu.




Ja mislio na decu, tako nesto Kleinemutter pisala. Bilo bi lepo da dobiju neku stipendiju, razumem... a i cesto dobiju od opstina godisnje nagrade koje budu oko stotinak eura.

Za nastavnike naravno, ali ima i suprotnih slucajeva, da su se specijalizovali za takmicenja u svojim skolama i zanemarivali redovnu nastavu i ostalu decu u razredu, uz blagoslov uprave...
8c_competizione 8c_competizione 16:02 19.11.2016

u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

... skole bili smo prva generacija koja je dobila Informatiku kao izborni predmet

secam se dobro da je nas nastavnik iz fizike (uveliko preko 50 godina star) imao letnju (pri)obuku pre nego li je poceo da nam predaje predmet. imali smo Galaksiju i Lolu 8A. Za Galaksiju ste verovatno culi, za Lolu jako malo (proizvodjeno u Ivo Lola Ribar industriji u Zelezniku). Ja imao (izabrao izmedju bicikla i racunara) Lolu 8 (obratite paznju 8, ne 8A; 8A je imala prve graficke mogucnosti pa je sama mogla da nacrta krug i liniju, 8ca je zahtevala mnogo mozganja i programskog koda). Para za Commodore 64 ili (sada cu se vec onesvestiti) Amigu 500 nije bilo. Hvala i za Lolu 8 mama!

da se vratimo na (jadnog) nastavnika koji je trebao da nam uliva autoritet prema tim sokocalima. ne znam da li je on ili drustvo iz razreda koje ne potpada u NERD grupu bilo vise uplaseno.

covek je na svu srecu bio pragmatican i primetio da u razredu vec ima par klinaca koji mogu i ozbiljnije parce programa da napisu, pa nas je angazovao za asistente/korektore (a nasem egu nikad kraja).

dakle, sa priucenim nastavnicima koji su vrlo cesto bili odredjeni za "dobrovoljce" i, na zalost, ovakvim nastavnim programom (kao sto si opisao) tesko da se moze dogurati dalje.

ovde bih izdvojio i jednu posebnu kategoriju ucenika iz tog vremena. to su obicno bila deca bogatijih roditelja, ciji su roditelji poceli odmah da im kupuju Commodore i Amigu, a ovi su uspevali jedino da nauce kako da ukljuce i koriste igre. od programiranja naucili naravno nisu nista, iako su imali mnogo bolje preduslove.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 19.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

mali smo Galaksiju i Lolu 8A. Za Galaksiju ste verovatno culi, za Lolu jako malo (proizvodjeno u Ivo Lola Ribar industriji u Z


Kad je naša OŠ dobila Galaksiju, direktor (koga su nastavnici zvali Homeini) je odma zaključao u orman, da deca ne pokvare, valjda. Sećam se da su onda roditelji vršili pritisak na školu da se omogući pristup računaru, čak se neki drugar, sin jednog od nastavnika, ponudio da drži časove u vidu sekcije. Što je naravno bilo glat odbijeno. Srećom je nas nekoliko klinaca, koji smo posle otišli u tom pravcu sa školovanjem, od roditelja dobilo po nekog spektruma i komodora...
predatortz predatortz 17:23 19.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

srdjan.pajic
mali smo Galaksiju i Lolu 8A. Za Galaksiju ste verovatno culi, za Lolu jako malo (proizvodjeno u Ivo Lola Ribar industriji u Z


Kad je naša OŠ dobila Galaksiju, direktor (koga su nastavnici zvali Homeini) je odma zaključao u orman, da deca ne pokvare, valjda. Sećam se da su onda roditelji vršili pritisak na školu da se omogući pristup računaru, čak se neki drugar, sin jednog od nastavnika, ponudio da drži časove u vidu sekcije. Što je naravno bilo glat odbijeno. Srećom je nas nekoliko klinaca, koji smo posle otišli u tom pravcu sa školovanjem, od roditelja dobilo po nekog spektruma i komodora...


Kakva bre Galaksija i Lola! To su bile zveri za Galeb 8, koji se sklapao negde u Varaždinu.
princi princi 17:36 19.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

srdjan.pajic
mali smo Galaksiju i Lolu 8A. Za Galaksiju ste verovatno culi, za Lolu jako malo (proizvodjeno u Ivo Lola Ribar industriji u Z


Kad je naša OŠ dobila Galaksiju, direktor (koga su nastavnici zvali Homeini) je odma zaključao u orman, da deca ne pokvare, valjda. Sećam se da su onda roditelji vršili pritisak na školu da se omogući pristup računaru, čak se neki drugar, sin jednog od nastavnika, ponudio da drži časove u vidu sekcije. Što je naravno bilo glat odbijeno. Srećom je nas nekoliko klinaca, koji smo posle otišli u tom pravcu sa školovanjem, od roditelja dobilo po nekog spektruma i komodora...

Trebalo je da zovu Amere da srokaju školu.
blogovatelj blogovatelj 20:17 19.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

Trebalo je da zovu Amere da srokaju školu.


I Homeinija u njoj.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:33 19.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

blogovatelj
Trebalo je da zovu Amere da srokaju školu.


I Homeinija u njoj.


U, tom Homeiniju sam zapamtio zlostavljanje koje je sproveo na meni u nekom 4. ili 5. razredu. Ja sam se ko klinac rano budio i voleo da dolazim u školu pre svih, ono, ne znam koliko puta sam sačekao tako prvu tetkicu da otključa školu da me pusti unutra. I diša, taj Ajatolah, to napokon snimio, i sad bi čovek očekivao da dođe i pita jel kod kuće sve u redu, ili ako ništa drugo, da me bar pohvali što orno prvi dolazim u školu, jer tako je i kurir Jovica za vreme rata... Jok, diša me zvao, kaže, aj, ti mali, kad već dolaziš tako rano u školu, pošto si dokon, uzmi sad ono crevo i da zaliješ baštu, povrćanjak i obavezno onih 88 ruža posađenih Zna se Kome. I tačno pamtim da sam se ukaljao ko svinja i da sam takav nikakav, štrokav, iscrpljen i ponižen morao na prvi čas.

Ali nekoliko godina kasnije, od rođaka koji su išli u istu školu, čuo sam da je diša ispao kroz prozor svoje kanceralije (da li je bio pijan, ili sam skočio, ili se okliznuo dok je boravio na simsu, ostalo je nepoznato) i sav se polomio.
princi princi 23:03 19.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

da li je bio pijan, ili sam skočio, ili se okliznuo dok je boravio na simsu

Waterboarding?
blogovatelj blogovatelj 00:11 20.11.2016

Re: u vreme kada sam ja bio ucenik osnovne ...

Waterboarding?


mlatisa mlatisa 18:43 19.11.2016

Otkud C++?

Kako C++ može da bude predmet takmičenja ako toga nema u planu i programu odgovarajućeg razreda?

Nisam siguran da je to čak i primereno za uzrast 5. razreda?

Takmičenje možda treba preimenovati u takmičenje iz programiranja ili takmičenje iz C++ programiranja. Onda će sve biti jasno.
maksa83 maksa83 18:57 19.11.2016

Re: Otkud C++?

Nisam siguran da je to čak i primereno za uzrast 5. razreda?

Pa bolje C++ nego da sede na 'ladan beton.
AlexDunja AlexDunja 20:18 19.11.2016

Re: Otkud C++?


Pa bolje C++ nego da sede na 'ladan beton.

tako treba decu vaspitavati, uprkos školskom sistemu,
jer sve što naučer, nauče oprkos
blogovatelj blogovatelj 20:19 19.11.2016

Re: Otkud C++?

jer sve što naučer, nauče oprkos


Jer sve što vaučer, vauče oprost.
AlexDunja AlexDunja 20:24 19.11.2016

Re: Otkud C++?

Jer sve što vaučer, vauče oprost.

prerasli mi nokti,
sve što nauče, nauče uprkos, el sad jasno, troleru,
brz si kao munja
blogovatelj blogovatelj 20:37 19.11.2016

Re: Otkud C++?

brz si kao munja


Takav sam svud po telu.
dirtyharry dirtyharry 22:04 19.11.2016

Re: Otkud C++?

mlatisa
Kako C++ može da bude predmet takmičenja ako toga nema u planu i programu odgovarajućeg razreda?
Nisam siguran da je to čak i primereno za uzrast 5. razreda?
Takmičenje možda treba preimenovati u takmičenje iz programiranja ili takmičenje iz C++ programiranja. Onda će sve biti jasno.


Pa evo, ovako. Slažem se sa tvojom konstatacijom. Ipak, tu se ne radi samo o programiranju, nego postavljanju problema, načinu razmišljanja, algoritamskom pristupu problemima itd. Mnogo toga, nije toliko bitan C++.
Opet ako se dotaknemo samog takmičenja, tu je data velika sloboda, može da se koristi C, C++, C#, Pascal, Basic, pa ti sad šta znaš to i koristi. Sa druge strane, deca tu neće da vide ni o od objektnog programiranja i raznoraznih vragolija koje nude jezici. Po mom mišljenju to treba da dođe kasnije a po onom planu i programu za takmičenje se nigde tako što i ne pominje.
Isto mislim da nije bitno u tom uzrastu da se deca uče nekom teškom programiranju, jer neće sve sada odjednom i naprasno da postanu programeri, ali sa druge strane, da ne znaju šta je bit i bajt, da ne znaju još neke tako banalne i opšte stvari je nedopustivo...
niccolo niccolo 20:57 19.11.2016

Ma šta se brineš

evo ministarka rekla da u IT za dve godine stižemo Kinu i Ameriku...
dirtyharry dirtyharry 22:12 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

niccolo
evo ministarka rekla da u IT za dve godine stižemo Kinu i Ameriku...

Ajde.... Nisam to video.
Kinu i Ameriku možemo da stignemo samo u klikeranju, a ni tu nam deca ne blistaju zadnjih godina.
btw. koja ministarka?
predatortz predatortz 22:16 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

dirtyharry
niccolo
evo ministarka rekla da u IT za dve godine stižemo Kinu i Ameriku...

Ajde.... Nisam to video.
Kinu i Ameriku možemo da stignemo samo u klikeranju, a ni tu nam deca ne blistaju zadnjih godina.
btw. koja ministarka?


Koja god da je, hitno je testirati na psihoaktivne supstance.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:17 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

dirtyharry
niccolo
evo ministarka rekla da u IT za dve godine stižemo Kinu i Ameriku...

Ajde.... Nisam to video.
Kinu i Ameriku možemo da stignemo samo u klikeranju, a ni tu nam deca ne blistaju zadnjih godina.
btw. koja ministarka?


Ali, pazi, za tačno dve godine. I kad se kaže Amerika, tu se podrazumeva - Kalifornija, pojasnila je ministarka Brnabić.
alselone alselone 22:19 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

ministarka Brnabić.

Bila kod nas u firmi da vidi kako drzava moze da pomogne domaci IT. Skrenulo joj paznju da je glavni problem nelojalna konkurencija tj. ovi sto rade na crnjaka ili placaju benih 200 evra pausala kao na minimalac. Valjda ce se nesto uraditi po tom pitanju, inace svi sto rade na belo i posteno mogu da kupe lokot.
dirtyharry dirtyharry 22:25 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ali, pazi, za tačno dve godine. I kad se kaže Amerika, tu se podrazumeva - Kalifornija, pojasnila je ministarka Brnabić.


Sad sam izguglao, morao sam to da pogledam. Evo ga linak:
LINK
Ja stvarno ne znam na čemu su ovi, izgleda da od tog silnog suficita koji imamo pazare i konzumiraju neku hemiju.
Ako je IT ono gore što sam naveo u nastavnom planu i programu za osnovne škole, onda je u pravu, ne zaostajemo. Svako dete je bar jednom videlo kompjuter a ona napredna umeju i da ga uključe.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:33 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

alselone
ministarka Brnabić.

Bila kod nas u firmi da vidi kako drzava moze da pomogne domaci IT. Skrenulo joj paznju da je glavni problem nelojalna konkurencija tj. ovi sto rade na crnjaka ili placaju benih 200 evra pausala kao na minimalac. Valjda ce se nesto uraditi po tom pitanju, inace svi sto rade na belo i posteno mogu da kupe lokot.


Meni je, inače, Brnabićka jedina simpa iz cele te Vučićeve vlade, možda zato što nije radikalka, i što je pismena, i uravnotežena, sudeći bar po tih nekoliko intervjua koje sam čuo. Zato mi nije jasno koji će joj đavo ovakve besmislene izjave.
alselone alselone 22:36 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ne znam, mozda je pogresna interpretacija. Ali ja ne pratim vesti uopste, pa sam verovatno propustio.
maksa83 maksa83 22:42 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ali, pazi, za tačno dve godine. I kad se kaže Amerika, tu se podrazumeva - Kalifornija, pojasnila je ministarka Brnabić.

E ne nego će Kolorado...
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:04 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
Ali, pazi, za tačno dve godine. I kad se kaže Amerika, tu se podrazumeva - Kalifornija, pojasnila je ministarka Brnabić.

E ne nego će Kolorado...

Hajd` u kolo rado...
maksa83 maksa83 23:05 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Bila kod nas u firmi da vidi kako drzava moze da pomogne domaci IT. Skrenulo joj paznju da je glavni problem nelojalna konkurencija tj. ovi sto rade na crnjaka ili placaju benih 200 evra pausala kao na minimalac.

Čekaj, treba pojedince koje imaju tzv. agencije (i brinu sami o svemu i ne mogu da se nose sa administrativnim i drugim overheadom korporacije) da oglobe kao korporacije da bi tvojoj korporaciji bilo lakše da dođe do jeftine radne snage?

Može, ali onda i agencijama da udele jedno devetsto soma EUR kao tvojoj firmi onomad, ili ovoj Endavi, ili raznim drugim koje prozivaju ovih dana zbog uzimanja državnih para, čime su postale nelojalna konkurencija drugima.

Ono što će se desiti u tom slučaju je prelazak svega na crno, a puno se kopalo dok se odande izašlo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:18 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
Bila kod nas u firmi da vidi kako drzava moze da pomogne domaci IT. Skrenulo joj paznju da je glavni problem nelojalna konkurencija tj. ovi sto rade na crnjaka ili placaju benih 200 evra pausala kao na minimalac.

Čekaj, treba pojedince koje imaju tzv. agencije (i brinu sami o svemu i ne mogu da se nose sa administrativnim i drugim overheadom korporacije) da oglobe kao korporacije da bi tvojoj korporaciji bilo lakše da dođe do jeftine radne snage?

Može, ali onda i agencijama da udele jedno devetsto soma EUR kao tvojoj firmi onomad, ili ovoj Endavi, ili raznim drugim koje prozivaju ovih dana zbog uzimanja državnih para, čime su postale nelojalna konkurencija drugima.

Ono što će se desiti u tom slučaju je prelazak svega na crno, a puno se kopalo dok se odande izašlo.


Сагласан! ®
alselone alselone 23:25 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Čekaj, treba pojedince koje imaju tzv. agencije (i brinu sami o svemu i ne mogu da se nose sa administrativnim i drugim overheadom korporacije) da oglobe kao korporacije da bi tvojoj korporaciji bilo lakše da dođe do jeftine radne snage?


Pa da. Jednaka pravila za sve. Trenutna pravila u drzavi su da je plata na belo 60, 70 koliko tacno posto dodatnog troska. Molim lepo. Meni se ne svidja, ali tako je. A i dodatno malo je neposteno dozvoliti nekome ko zaradjuje 2000 plus evra, da placa pausali porez kao obucar ili frizer. Ovako imamo situaciju da znacajan broj firmi nema zaposlene nego 50, 100, 200 podizvodjaca koji su svi kao priatnici tj. agencijasi, i da tako em uskracuju uplate u budzet, em direktno skode onima koji hoce da rade potpuno na belo.

Može, ali onda i agencijama da udele jedno devetsto soma EUR kao tvojoj firmi onomad, ili ovoj Endavi, ili raznim drugim koje prozivaju ovih dana zbog uzimanja državnih para, čime su postale nelojalna konkurencija drugima.

Ja mislim da je ovo sto je pustano do sada da se radi sasvim dovoljna pomoc, a verovatno i veca, posto je milionce na hiljadu ljudi, hiljada po coveku, a ovde se toliko ustine na porezu u jednom mesecu, i da su se mali privatnici razvili i da bi se pravila poslovanja mogla malo uskladiti.


Ono što će se desiti u tom slučaju je prelazak svega na crno, a puno se kopalo dok se odande izašlo.

Heh, pa ovo je "kraduckanje" argument. Ako budu pritisnuti da placaju pune poreze i doprinose oni ce prosto prestati? Iako, naravno, imaju para da ih plate, pricamo o prihodima od 1000, 2000, 5000 eur mesecno.
alselone alselone 23:28 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Сагласан! ®


Za sta? Za to da se jednoj grupi firmi dozvoli da tako tumace zakon i da imaju nula zaposlenih i 100 podizvodjaca, koji su fakticki radnici a i nisu, pa da tako koriste rupuu zakonu umesto da neto platu od 1000 eur placaju 1700 oni je placaju 1200, i time direktno sebi klepe 5 stoja, ili podele tih 5 stoja sa "radnicima" cime prave nelojalnu konkurenciju onima koji placaju isto bruto ali manje neto?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:31 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Heh, pa ovo je "kraduckanje" argument. Ako budu pritisnuti da placaju pune poreze i doprinose oni ce prosto prestati? Iako, naravno, imaju para da ih plate, pricamo o prihodima od 1000, 2000, 5000 eur mesecno.


pa zavisi kako ko, manje firme umeju da kubure sa time. prosto velika mu je razlika između toga da isplati bruto 1700 ili 2200 evra (lupio sam cifre zarad ilustracije). Tih 500 evra pomnoženo sa nekom cifrom zaposlenih može da mu radi o glavi.
trala.la trala.la 23:32 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

alselone
ministarka Brnabić.

Bila kod nas u firmi da vidi kako drzava moze da pomogne domaci IT. Skrenulo joj paznju da je glavni problem nelojalna konkurencija tj. ovi sto rade na crnjaka ili placaju benih 200 evra pausala kao na minimalac. Valjda ce se nesto uraditi po tom pitanju, inace svi sto rade na belo i posteno mogu da kupe lokot.


Kojom vrstom poslova u IT-ju se tvoja firma bavi, kad takvi mali pojedinci mogu da joj budu ozbiljna konkurencija?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:33 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

alselone
Сагласан! ®


Za sta? Za to da se jednoj grupi firmi dozvoli da tako tumace zakon i da imaju nula zaposlenih i 100 podizvodjaca, koji su fakticki radnici a i nisu, pa da tako koriste rupuu zakonu umesto da neto platu od 1000 eur placaju 1700 oni je placaju 1200, i time direktno sebi klepe 5 stoja, ili podele tih 5 stoja sa "radnicima" cime prave nelojalnu konkurenciju onima koji placaju isto bruto ali manje neto?


pogledaj gore
alselone alselone 23:34 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Tih 500 evra pomnoženo sa nekom cifrom zaposlenih može da mu radi o glavi.


Bas mi je zao. Koliko samo znam njih koji su zatvorili firme jer nisu mogli da namaknu dodatnih 500 evra prihoda po coveku.
alselone alselone 23:35 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Kojom vrstom poslova u IT-ju se tvoja firma bavi, kad takvi mali pojedinci mogu da joj budu ozbiljna konkurencija?


Ne kapiras. Nije fora u proizvodu nego u radnicima. Zamisli da pravis cokolade i tvoj biznis plan je da ih prodajes za 100 dinara kad ukalkulises sve troskove. Ukalkulises cenu radnika od 1000 dinara neto, 1700 bruto. Onda se pored tebe otvori druga fabrika slatkisa koja placa radnije 1500 dinara neto, ali isto 1700 bruto, i svi radnici predju kod njih. Ta razlika ne ode u budzet, kako bi trebala, nego radnicima i poslodavcu.
maksa83 maksa83 23:35 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Pa da. Jednaka pravila za sve.

Pa u tom polju pravila jesu jednaka za sve. Imaš firme ovde veličine tvoje firme sa svim korporativnim overheadom kojima niko ne može da uzme zaposlene, dapače, oni ih otimaju drugima. Kako? Pa, lepo ih plate bato. Plati i ti. Nećeš, ne možeš? Državaduradinešto! E, sori...
alselone alselone 23:41 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Pa u tom polju pravila jesu jednaka za sve. Imaš firme ovde veličine tvoje firme sa svim korporativnim overheadom kojima niko ne može da uzme zaposlene, dapače, oni ih otimaju drugima. Kako? Pa, lepo ih plate bato. Plati i ti. Nećeš, ne možeš? Državaduradinešto! E, sori..


Pravila nisu jednaka za sve. Koristi se rupa u zakonu po kojoj neko ko zaradjuje 2000 evra moze da placa pausalni porez kao na minimalac ili kao firzer ili obucar. To jednostavno nije ni fer ni posteno prema drugima.

To nisu pravila za sve, i kada kazem da drzava treba nesto da uradi, mislim samo na to da resi tu prevaru. Rekao sam vec gore 5 puta, rupa se koristi na nacin da oni koji mogu da plate pune plate, to ne rade, nego vode desetine i stotine ljudi kao agencijase, i time dikretno kradu budzet i prave nelojalnu konkurenciju.

Bilo da je firma pojedinac, ono je mozda legalan ali nefer prema onima koji placaju porez i plate od 400 evra sa 200 evra poreza, bilo da je velika koja vodi veliki broj ljudi tako, koja onda nije ni legalna.
alselone alselone 23:47 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

NE znam da li se kapira ovde da postoji situacija u kojoj jedan tip firmi mora da placa potpuno istog radnika za potpuno isto radno mesto 50% vise od nekih drugih. Da li to zvuci realno? I da ta razlika koju neke firme ne placaju ne ide u budzet, nego ispari u medjuvremenu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:48 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Bilo da je firma pojedinac, ono je mozda legalan ali nefer prema onima koji placaju porez i plate od 400 evra sa 200 evra poreza, bilo da je velika koja vodi veliki broj ljudi tako, koja onda nije ni legalna.


Ma sve se ja slažem sa tobom, u smislu da sve treba da ide na belo, to bi bilo idealno, ali kažem ti, nije baš jednostavna priča.
To takvo lomljenje preko kolena bi em mnoge manje firme ugasilo, em one koje opstanu oteralo totalno u crno što kaže Maksa.

Treba naći neko pametno rešenje svakako.
alselone alselone 23:50 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

To takvo lomljenje preko kolena bi em mnoge manje firme ugasilo, em one koje opstanu oteralo totalno u crno što kaže Maksa.


Bu-hu, ako su mogli Maderu zatvoriti jer su imali neprijavljene hostese, mogu i nekog ko valja PHP porno sajtove. Zaboli me. I nije preko kolena, nego se to tolerise vec godinama, pa ono, moglo bi poceti polako da se sredjiva. Eto, ne mora hitno, moze polako pa u godinu dve da se sredi.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:55 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

moglo bi poceti polako da se sredjiva.


moglo bi.
samo se bojim da to sređivanje ako se ne izvede kako treba može da napravi više štete nego koristi, odnosno samo štetu.

p.s.
ne ne radim u firmi koja valja porno sajtove :)
maksa83 maksa83 23:56 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

I da ta razlika koju neke firme ne placaju ne ide u budzet, nego ispari u medjuvremenu.

Pa ona apsolutno ne ispari, nego se potroši na neke patike, prašku šunku, kola, maslinke, pesak za mačke, kafu, šrafovsku robu, i sl. stvari, a od čega ostala raja ovde živi. Ne ispari na Kajmane. To je i državi jasno, i (ako nije debil, ali ova država najčešće jeste debil) nije joj cilj da oglobi to nešto para koje ulaze, nego da uđe JOŠ tih para, da bi ostalo stanovnitšvo mogla da pravi i prodaje tu šrafovsku robu, paprike, piroške sa sirom, nameštaj, itd.

I tu postoje limiti koje je država odredila, a ja bih rekao da se tebi ne sviđaju ti limiti takvi kakvi su nego bi da ih država pomeri tako da platni razred tvoje korporacije postane konkurentan. Pa, ponavljam - postoje ovde korporacije koje sasvim lepo opstaju u tom okruženju i koje niko ne može kadrovski da okruni. Zašto? Pa, plaćaju. Nek' plati i tvoja korporacija i biće joj sve potaman kao i ovim firmama.


maksa83 maksa83 23:58 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

ne ne radim u firmi koja valja porno sajtove :)

Ni ja, ali znam neke koji rade, i ta ekipa unese u ovu zemlju ozbiljnu količinu para godišnje.

P.S. Imali su ovde jedno vreme i support (za porno i dejting sajtove), i imali su pozive u stilu "učlanio sam se na vaš dejting sajt pre 3 meseca i još se nisam oženio", ili neko zakaže dejt na dejting sajtu i riba ga ispali, i onda zove support da se žali. Piš...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:59 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

postoje ovde korporacije koje sasvim lepo opstaju u tom okruženju i koje niko ne može kadrovski da okruni.


tako je, i još je jagma da se kod njih zaposli.
večina ljudi bi u stvari bila sretna da sve ide na belo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:59 19.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
ne ne radim u firmi koja valja porno sajtove :)

Ni ja, ali znam neke koji rade, i ta ekipa unese u ovu zemlju ozbiljnu količinu para godišnje.

P.S. Imali su ovde jedno vreme i support (za porno i dejting sajtove), i imali su pozive u stilu "učlanio sam se na vaš dejting sajt pre 3 meseca i još se nisam oženio", ili neko zakaže dejt na dejting sajtu i riba ga ispali, i onda zove support da se žali. Piš...




brate ovo je luđe nego kad nas zove Ibro iz Bihaća
milisav68 milisav68 00:00 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

alselone
Bu-hu, ako su mogli Maderu zatvoriti jer su imali neprijavljene hostese,

To je povod, a nije razlog.

Mnogo toga ne valja, da bi to što pričaš bilo rešenje.

A i već se ovde mnogo puta raspravljalo da li treba smanjiti te dažbine i kako ih nadomestiti, da bi država uopšte bila konkurentna.

Pa se, čini mi se tim povodom, navodio primer Rumunije.
alselone alselone 00:01 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Pa ona apsolutno ne ispari, nego se potroši na neke patike, prašku šunku, kola, maslinke, pesak za mačke, kafu, šrafovsku robu, i sl. stvari, a od čega ostala raja ovde živi. Ne ispari na Kajmane. To je i državi jasno, i (ako nije debil, ali ova država najčešće jeste debil) nije joj cilj da oglobi to nešto para koje ulaze, nego da uđe JOŠ tih para, da bi ostalo stanovnitšvo mogla da pravi tu šrafovsku robu, paprike, piroške sa sirom, nameštaj, itd. i prodaje ih onima koji te pare unose.


Ja bih voleo da moja plata od 1000 neto postane volsebno 1500 neto preko noci, samo zato sto moja firma mene "kroz papire" vodi drugacije, pa da tu razliku potrosim ovako kako si napisao.

Pa, plaćaju. Nek' plati i tvoja korporacija i biće joj se potaman kao i ovim firmama.

Ne moramo ovo "moja" i "tvoja" firma, jer sam hteo da ostavim ovo od pocetka na neutralnom terenu. Mislim, onda bih ja mogao da kazem da se tebi svidja ova formulacija jer tvoja firma moze tebi da isplati vise neto jer krivo tumaci zakon i da mojoj firmi sugerises da placa 50% vise istog radnika, za isto radno mesto da bi se ovakav status kvo mogao nastaviti.
alselone alselone 00:02 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

tako je, i još je jagma da se kod njih zaposli.


Ali to nema veze sto neko uspeva u nekim uslovima da posluje. Tako ne treba da se psotavlja problem. Svaka cast, ali to nije pravo resenje problema.
tetris tetris 00:06 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Može, ali onda i agencijama da udele jedno devetsto soma EUR kao tvojoj firmi onomad, ili ovoj Endavi, ili raznim drugim koje prozivaju ovih dana zbog uzimanja državnih para, čime su postale nelojalna konkurencija drugima.

Stiče se utisak da je i u IT sektoru veoma sličan način poslovanja kao i u drugim privrednim granama. Neke firme su u većoj a neke u nikakvoj državnoj naklonosti.
maksa83 maksa83 00:09 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ne moramo ovo "moja" i "tvoja" firma, jer sam hteo da ostavim ovo od pocetka na neutralnom terenu.

Pa krenulo je od toga šta je tvoja firma rekla Barnabić... ki (Barnabićevoj? Barnbiću? goreću u paklu, znam), ali okej, nije tvoja firma, nego neka apstraktna firma kojoj smetaju paušalci. Ja ti opet kažem pored te apstraktne firme postoje vrlo konkretne firme koje nemaju ni najmanji problem da zaposle creme de la creme, tako da njima ne pada na pamet ne da se sami jebavaju sa birokratijom, advokatima i poreskim upravama, nego čak ni da zapale u inostranstvo. Sve je to tržište.
maksa83 maksa83 00:12 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

brate ovo je luđe nego kad nas zove Ibro iz Bihaća

Ne možeš da zamisliš šta se tamo dešava. Imali su ovde i webcam cice, i tražili su menadžera za webcam cice, pa se desilo da neki tip koji je koristio webcam cice usluge video svoju devojku. E da, nudili su i $500 mesečno za "pregledača pornografije" čiji je jedini posao da gleda nesagledive količine pornića i da ih sve uredno taguje, tako da npr. ako neka mušterija želi da gleda "black she-male cops gangbang" to može odmah da nađe. Cashcow im je (pre neku godinu, ne znam da li još uvek) bio dejting sajt za ljude koje traže she-male bikers. Da. Ženske motoristkinje sa đokama. I to išlo ko alva. Mislim, planeta Zemlja, puno ljudi...
alselone alselone 00:15 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ja ti opet kažem pored te apstraktne firme postoje vrlo konkretne firme koje nemaju ni najmanji problem da zaposle creme de la creme, tako da njima ne pada na pamet ne da se sami jebavaju sa birokratijom, advokatima i poreskim upravama, nego čak ni da zapale u inostranstvo


I svaka im cast zbog toga. Ja isto tebi kazem da postoje konkretne firme koje imaju problema zbog ovoga.

Ali nikako da se osvrnes na ono sto ponavljam od pocetka, i na sta sam stavio akcenat.

A to su zloupotrebe. Ja razumem jednog agencijasa, jednog developera koji nesto przi "za napolje". Ali imas isto tako vrlo konkretne firme koje vode 100 ljudi preko agencija. I to rade iz istog razloga iz kog pas lize muda. Moze im se. Prave ekstra profit sebi i postaju konkurentniji radnicima, a nisu zasluzili ni jedno ni drugo.
blogovatelj blogovatelj 00:20 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

brate ovo je luđe nego kad nas zove Ibro iz Bihaća


Ko ste vi? Mislim, šta prodajete, čime se bavite?
maksa83 maksa83 00:26 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ali imas isto tako vrlo konkretne firme koje vode 100 ljudi preko agencija.

Ja znam jednu stranu firmu koja ovde tako radi, ali ih nema 100. Velika gejming firma. Big name. Ti kao država možeš da uradiš neku od 3 stvari: 1) da im kažeš "Ima da napravite korporaciju i da platite 70% od svake plate nama". 2) Okej, bitno je da pare ulaze, dajte nama nešto, a prodavci šrafovske robe, piroški, kulena, isl. trljaju ruke) ili 3) Evo vam 10000 EUR po zaposlenom, samo dođite, al' da Vučić može da se slika.

U slučaju 1) ako firma uopšte legne na rudu ti diveloperi će otići iz zemlje (ne moraju dalje ni od Rumunije da im bude bolje) i onda neće biti više nikog da kupuje piroške, kulen, šrafovsku robu, plaća parking i Infostan. U slučaju 2) će država dobiti nešto manje para u startu, ali će da žive i ovi što prave kulen, piroške i šrafovsku robu, a desiće se u toj razmeni dobara i neki PDV pa i država srećna. Slučaj 3) već imamo.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:26 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

blogovatelj
brate ovo je luđe nego kad nas zove Ibro iz Bihaća


Ko ste vi? Mislim, šta prodajete, čime se bavite?


ako ti to kažem moraću da te ubijem :)
alselone alselone 00:32 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ti kao država možeš da uradiš neku od 3 stvari:


Ja znam jos neke, imaju neke i preko 100 ljudi i prze samo tako. Svi sede u istoj zgradi, odgovaraju istim sefovima, na istim proizvodima rade, ali nisu ista firma. I samim tim... da se ne ponavljam.

Jeste. Ali onda neka tako dozvole svima. Neka se svima smanji porez i ja cu biti veoma srecan. Ja ovde od pocetka nisam govorio da je porez mali ili veliki ili koliki bi trebao da bude, nego samo to sto je neujednacen. Kada bude jednako onda svi imaju jednake sanse.

Zaboravih nesto. Sto se tice toga "neka plate" velike firme, ako hoce da ostanu ovde, moze da dovede do toga da ne ostanu, nego da odu, jer ako ti treba ~ 4000, 5000 bruto po kvalitetnom coveku da bi radio na belo, jer naravno neces da se zezas, onda ti ni razvoj u Minhenu nije vise tako skup a da ne pricamo o Indijama i Kinama.

Jer kao sto kazes da ce ti sto nece da placaju porez otici, zasto ne pretpostavljas da ovi sto hoce, nece prestati to da trpe, pa da ce isto otici u Rumuniju.
maksa83 maksa83 00:40 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Jer kao sto kazes da ce ti sto nece da placaju porez otici, zasto ne pretpostavljas da ovi sto hoce, nece prestati to da trpe, pa da ce isto otici u Rumuniju.

Pa hoće. Evo recimo, ja znam jednu veliku softversku firmu ovde kojoj je jedan veeeeeeeliki (ali baš baš baš veeeeeliki) dosadašnji komitent pre neki mesec otkazao ljubav i iselio posao u Kinu zato što su novi vlasnici tražili više para (ovdašnja firma je naime praktično prodavala čovek-sat toj velikoj firmi), a plate im i nisu nešto mnogo konkurentne, naprotiv, imali su ozbiljan problem da zadrže ljude, ogroman turnover. Okej, tržište je likvidno, sve što valja odande će se dočekati na noge i biće im bolje nego pre, ali ako to krene da se dešava lančano nije dobro.

Po meni, tvoja firma kao izvoznik treba da dobije olakšice (koje nisu jednokratna donacija od devetsto soma), i onda bi, mislim, svi bili srećni.
alselone alselone 00:45 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Po meni, tvoja firma kao izvoznik treba da dobije olakšice (koje nisu jednokratna donacija od devetsto soma), i onda bi, mislim, svi bili srećni.


Ja bih ipak da se smanji porez, pa da se to prelije i meni, ovako ko zna...

Znam i neke koji su krenuli u posao sa softverom kao DOO, sto je jebeno neizvodljivo za startap, onda su se prebacili na agenciju, pa su do kraja i to ugasili i furaju samo Fastspring i Payoneer.

Okej, tržište je likvidno,

Da, ovo je glavna i pozitivna stvar. Trziste je u super stanju, i prakticno ne mozes otati bez posla. Gledam samo sta HR-ovi po NS IT firmama rade, pa to vec lici na San Francisko.
zilikaka zilikaka 00:52 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Pravila nisu jednaka za sve. Koristi se rupa u zakonu po kojoj neko ko zaradjuje 2000 evra moze da placa pausalni porez kao na minimalac ili kao firzer ili obucar. To jednostavno nije ni fer ni posteno prema drugima.

Misliš na advokate?
alselone alselone 00:53 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Misliš na advokate?


Mislim i na njih. Secam se kad im je spomenulo fiskalne kase, da su kukali kao sinje kukavice.

I gde je taj Brajovic kada je najpotrebniji?! On obozava ove price o porezima i obavezama.
maksa83 maksa83 00:56 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Misliš na advokate?

Advokati (koji tako peru enormne količine para za sebe i svoje mušterije) su trenutno jedini razlog što se paušalci ne ukidaju, država bi im rado stala u kraj, al' kad država kaže "sa 'će d' ukinemo paušalce" advokati kažu "a sad ćemo mi malo da štrajkujemo" i kada se i u ovako neefikasnim sudovima zgomila još koječega država posle par nedelja samo kaže "drugovi advokati, šalili smo se...", i tako do sledeće prilike.
maksa83 maksa83 00:58 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

I gde je taj Brajovic kada je najpotrebniji?! On obozava ove price o porezima i obavezama.

Kakav bre Brajović, šta on da se pita - on pravi izvozni deficit.
alselone alselone 01:00 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Kakav bre Brajović, šta on da se pita - on pravi izvozni deficit.


Ma da, i onda ja moram njegove minuse da balansiram. Nego, cisto da se prilljuci, on tu bude onako prilicno ostart, il pocrkat il pozer platiti.
emsiemsi emsiemsi 02:38 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

vrabac_u_steni
moglo bi poceti polako da se sredjiva.


moglo bi.
samo se bojim da to sređivanje ako se ne izvede kako treba može da napravi više štete nego koristi, odnosno samo štetu.

p.s.
ne ne radim u firmi koja valja porno sajtove :)

Штета !
А мислио сам да приупитам за линк !
dirtyharry dirtyharry 02:40 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Kakav bre Brajović, šta on da se pita - on pravi izvozni deficit.


Elem, na sve ovo bih imao što šta da kažem ali pokušaću sad da se zadržim na temi bloga.
Evo, jedno nagradno pitanje da mi vi ovde kao učeni ljudi nešto dešifrujete. Zna li neko od dotične gospode šta je ovo (ovo su cele rečenice takve kakve su, višak koji je koliko toliko smislen sam izostavio):

Sedmi razred
Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

i šta je ovo:

Osmi razred
Примена рачунара коришћењем интерфејс технологије – управљање моделима.

ja sam moram da priznam u rebusu šta je pisac koji je pisao plan i program hteo da kaže sa ovim
Stiče se utisak da je neko ubacio neke termine u random generator i onda samo malo izmenio padeže da odgovaraju a rezultat je ispao kako je ispao...
emsiemsi emsiemsi 02:41 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
ne ne radim u firmi koja valja porno sajtove :)

Ni ja, ali znam neke koji rade, i ta ekipa unese u ovu zemlju ozbiljnu količinu para godišnje.

P.S. Imali su ovde jedno vreme i support (za porno i dejting sajtove), i imali su pozive u stilu "učlanio sam se na vaš dejting sajt pre 3 meseca i još se nisam oženio", ili neko zakaže dejt na dejting sajtu i riba ga ispali, i onda zove support da se žali. Piš...

Слично као и ови на блогу који се жале цензорима на поједине блогере.
maksa83 maksa83 02:46 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Ovo kao kad je kod nas pre zilion godina prevedena neka od onih originalnih Sun knjiga o Javi, i tamo pisalo "tipovi mogu biti potpisani i nepotpisani". Ja gledao to onako jedno 10 sekundi zbunjen i zaboden k'o poslanik Babić pred ukrštenicom koja mu je na početku izgledala rešiva i onda shvatim da je to neko siroma preveo "signed" i "unsigned" kako je znao i umeo.
emsiemsi emsiemsi 03:00 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Ovo kao kad je kod nas pre zilion godina prevedena neka od onih originalnih Sun knjiga o Javi, i tamo pisalo "tipovi mogu biti potpisani i nepotpisani". Ja gledao to onako jedno 10 sekundi zbunjen i zaboden k'o poslanik Babić pred ukrštenicom koja mu je na početku izgledala rešiva i onda shvatim da je to neko siroma preveo "signed" i "unsigned" kako je znao i umeo.

Ахахахахаха !
Јебо их патак паметни преводилачки.
Не могу да верујем да нису чули за предзнаке код бројева !? Да нису чули ѕа позитивне и негативне целе бројеве, те за нулу !? Па то се учи у основној школи.
akiba898 akiba898 03:37 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

To bi zapravo trebao da bude uvod u automatiku i elementarno programiranje uz pomoc ovakvih ploča https://www.automatika.rs/baza-znanja/tutorijali/oktopod-control-racunarska-aplikacija-oktopod-studio-interfejsa.html
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:37 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
Ali, pazi, za tačno dve godine. I kad se kaže Amerika, tu se podrazumeva - Kalifornija, pojasnila je ministarka Brnabić.

E ne nego će Kolorado...


Ma, bre, i Kolorado, sa sve pumama i medama, je nedostižan, ustvari, verovatno i samo ovaj moj kaunti. A ministarka odma kurčevito zapucala na veliku Kaliforniju, pa, jebote, valjda treba imati mere i znati dokle se prostireš, da bi onda mogao nešto da popravljaš i unapređuješ.
blogovatelj blogovatelj 07:11 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Sedmi razred
Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.


Brale, ako se dobro sećam, a sećam se kao kroz maglu, konstruktori su kao nešto što alociraš memoriju, a destruktori su onda nešto kontra od toga, tj dealociraš memoriju.
A na bazi interfejs tehnologije, to su đavolja posla, bolje se ne pačaj u to.

PS.

Zadivljen sam tvojim pitanjem, a još više maloumnošću onog ko je pisao knjigu. Treba sada naći novinara koji se razume u kompjutere, pa da onda autora knjige progoni do kraja čovečanstva i da ga gnjavi pitanjem šta je hteo da kaže.
alselone alselone 09:53 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Zadivljen sam tvojim pitanjem, a još više maloumnošću onog ko je pisao knjigu.


Nije to maloumnost nego i nepostojanje prevedenih i prihvacenih termina. Pa onda, posto ne znaju sta da rade, prevode bukvalno.
alselone alselone 09:55 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

https://www.automatika.rs/baza-znanja/tutorijali/oktopod-control-racunarska-aplikacija-oktopod-studio-interfejsa.html

Ja sam kupio sinu ovo http://www.mikroprinc.com/proizvodi/ucila-i-oprema/kit-kompleti/edu01-solderless-educative-starterkit/index.php. Jeste da je mali jos uvek za ovo da sam sastavlja, ali zajedno kad radimo bas mu se svidja.
dirtyharry dirtyharry 10:11 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

alselone
Nije to maloumnost nego i nepostojanje prevedenih i prihvacenih termina. Pa onda, posto ne znaju sta da rade, prevode bukvalno.


Moguće, to je jedno logično objašnjenje dato nelogičnim rečenicama, ali moja argument je da se ovde radi o planu i programu za osnovnu školu, tako da smo još uvek daleko od takvih termina. E, sad možda je neko hteo da "ide" u korak sa vremenom pa je ovo pokupio ko zna od gde i strpao tamo gde se sada nlazi.
Ja da treba da držim bilo šta nekom klincu sa onim planom i programom, ne bih znao šta treba da se radi i glavu dajem da 99% nastavnika nema predstavu o tome nego samo pogleda šta je u knjizi i drži se toga.
alselone alselone 10:13 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ja da treba da držim bilo šta nekom klincu sa onim planom i programom, ne bih znao šta treba da se radi i glavu dajem da 99% nastavnika nema predstavu o tome nego samo pogleda šta je u knjizi i drži se toga.


Slazem se, ne bih ni ja.
alselone alselone 10:16 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Ja sam kupio sinu ovo http://www.mikroprinc.com/proizvodi/ucila-i-oprema/kit-kompleti/edu01-solderless-educative-starterkit/index.php. Jeste da je mali jos uvek za ovo da sam sastavlja, ali zajedno kad radimo bas mu se svidja.


Ovo je takodje strava ucilo za klince. Nisam kupio, ali imaju moji drugari i klini obozavaju.

http://www.fredolinoigracke.rs/sr/k/mehano-elektro-pionir
alselone alselone 10:17 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

A ovo sam kupio pre tri dana.
Kakva kul zahebancija, namagnetisani plastelin.

https://www.vat19.com/item/magnetic-thinking-putty
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:42 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83
Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Ovo kao kad je kod nas pre zilion godina prevedena neka od onih originalnih Sun knjiga o Javi, i tamo pisalo "tipovi mogu biti potpisani i nepotpisani". Ja gledao to onako jedno 10 sekundi zbunjen i zaboden k'o poslanik Babić pred ukrštenicom koja mu je na početku izgledala rešiva i onda shvatim da je to neko siroma preveo "signed" i "unsigned" kako je znao i umeo.


Zanimljivo, pošto Java nema unsigned tipove. Tek od osmice klase Integer i Long (dakle ne primitive int i long) imaju podršku za unsigned aritmetiku.
maksa83 maksa83 12:14 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

Zanimljivo, pošto Java nema unsigned tipove.

Nije rečeno da su Java intovi ... potpisani i nepotpisani nego je to bilo neko objašnjenje u dubini nečega o nečemu, možda analogija/razlika sa C-om, mada mislim da je bilo nešto sa datumima... bemliga.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:28 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

mada mislim da je bilo nešto sa datumima...


da, da, verovatno Timestamp koji ti u stvari vrati "unsigned" long sa getTime(), pošto, je li, ne može da ide "pre nove ere" :)
maksa83 maksa83 13:08 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

da, da, verovatno Timestamp koji ti u stvari vrati "unsigned" long sa getTime(), pošto, je li, ne može da ide "pre nove ere" :)

Inače, iz tih Java dana pamtim java.util.Date kao apsolutno najgoru i najgluplju datetime biblioteku od kad je čovek izdelio vreme (godine koje kreću od 1900, meseci koji kreću od 0, ali dani koji kreću od 1 + gomila drugih gluposti), na žalost (zapravo na sreću, pošto mi je muka od Jave za sva vremena) izašao sam iz cele stvari pre nego što je napravljen Joda.. Early adopter sudbina je da te istresu sve dečije bolesti nekog jezika...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:18 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

maksa83

Inače, iz tih Java dana pamtim java.util.Date kao apsolutno najgoru i najgluplju datetime biblioteku od kad je čovek izdelio vreme (godine koje kreću od 1900, meseci koji kreću od 0, ali dani koji kreću od 1 + gomila drugih gluposti)


Mene je na primer umelo ozbiljno da nervira što JDBC ResultSet kreće od keca a ne od nule kako Bog zapovijeda. Masu puta sam izbrljavio indekse dok se nisam navikao.
emsiemsi emsiemsi 14:29 20.11.2016

Re: Ma šta se brineš

vrabac_u_steni
maksa83

Inače, iz tih Java dana pamtim java.util.Date kao apsolutno najgoru i najgluplju datetime biblioteku od kad je čovek izdelio vreme (godine koje kreću od 1900, meseci koji kreću od 0, ali dani koji kreću od 1 + gomila drugih gluposti)


Mene je na primer umelo ozbiljno da nervira što JDBC ResultSet kreće od keca a ne od nule kako Bog zapovijeda. Masu puta sam izbrljavio indekse dok se nisam navikao.

М'да !
Ја (баш) ових дана имао расправу са неким који је казао --- видећемо се трећи дан, тј. прекосутра. Ја рекох, прекосутра није трећи дан. Он рече, како није ... данас је први дан, сутра је други дан, а прекосутра трећи.
Ја рекох --- извини, у праву си (лакше ми било него да покушам да га уверим да је данас нулти дан, јер он то никако не би могао да схвати).

tadejus tadejus 21:12 19.11.2016

srb vs uk

moj klinja je sada po uk sistemu upao u prakticno prvi razred a po nasem je bio drugi (kod nas je bio namladji jer se presjeca u martu a kod njih je najstariji jer se presjeca u septembru)..
sreca pa je upao u jedan nize inace bismoobrali bostan..
po nasem programu u prvom se razredu radi sabiranje i oduzimanje do 20 i osnovni geometrijski oblici (trougao, pravougaonik, krug, bez duzi, prave itd.)..
a u uk u tom prvom razredu (uzrast 7 godina) ide, vjerovali ili ne sabiranje i oduzimanje do 1000, geometrijski oblici, povrsine i obimi i prikazivanje i citanje grafikona (stubici i jos neke fore koje ni ja cestito ne prepoznajem)..
kod nas se svi ostali predmeti svode ne tzv. svet oko nas, ovde je vec podijeljeno u tom uzrastu na science, computing i neki treci andrak koji se svede na drustvo..
juce je radio strukturu planete zemlje, pominju tektonske ploce, lavu u vulkane.. kod nas se u tom uzrastu radi beskrajno nabrajanje izmisljenih i prevazidjenih termina tipa "strana" (strana inace spaja brdo i dolinu i od kljucne je vaznosti ako se zeli razumjeti pjesma "ajde mile volove narani sutra cemo orati na strani", drugdje ne znam da ima primjene al ozezi mile po strani)..
kako bilo, kaskaju nam djeca za englescicima posteno..
a pri tom englescici u skolu idu praznih ruku..
knjiga nema, svesaka nema, sve ostaje u skoli, kuci ide samo homework sveska i to je to..
djeca su nasmijana i srecna..
pride nevjerovatno disciplinovana i konstruktivna..
i jos u skolu na nula stepeni dolaze u bermudama..
poneki cak i samo u bermudama i kratkim rukavima (mada vecina ima jakne)..
jebatiga satrali bi nas da smo ne daj boze u konkurenciji
alselone alselone 21:16 19.11.2016

Re: srb vs uk

suse li makar kosu
tadejus tadejus 21:20 19.11.2016

Re: srb vs uk

alselone
suse li makar kosu


sumnjam brale..
jutros zeze neka real feel nula englescici poskakali u jezero na veslanje.. mora svijet da se osvaja, uci se sailing od trece godine..
kad je meni bilo ladno da ih gledam..
predatortz predatortz 22:06 19.11.2016

Re: srb vs uk

alselone
suse li makar kosu


Jedan moj stric, koji decenijama živi u UK, Engleze ne smatra ljudima. Zove ih životinjama hladne krvi i tvrdi da ne poseduju emocije. Meni je bliža ona tvrdnja koju je dao pokojni Čiča:

Englezi su trgovci ljudskim mesom. Da nije Nemaca, bio bi to najgori narod na svetu.
dirtyharry dirtyharry 22:17 19.11.2016

Re: srb vs uk

tadejus
kaskaju nam djeca za englescicima posteno..

Kaskaju oni poprilično za mnogima. Raznorazne radove i "studije" kad sam čitao na ovu temu ljudi koji žive i rade ovde mogao sam jedno da primetim, a to je da preko devedet procenata tih radova poredi zemlje komšije.
Niko da se uhvati za Francusku (koja btw. nema neki poseban sistem), UK, USA, skandinavske zemlje itd. Bilo koga drugog a da nije Bosna, Hrvatska, Makedonija itd.
I to se onda dokazuje i pokazuje koliko mi prednjačimo u odnosu na ostale i kako smo lideri
alselone alselone 22:34 19.11.2016

Re: srb vs uk

Englezi su trgovci ljudskim mesom. Da nije Nemaca, bio bi to najgori narod na svetu.

Uuuuuuuu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana