Energetika| Istorija| Kućni ljubimci

Sine, panika...

princi RSS / 27.11.2016. u 02:54

15. aprila 1959., par meseci pošto je preuzeo vlast u Havani, Fidel Kastro se na poziv američkog ekvivalenta UNSa obreo u Vašingtonu. Razlog posete je bio jednostavan: Kastro je došao u Ameriku po ekonomsku pomoć. Bila mu je potrebna pomoć da nahrani ljude, pokrene ekonomiju. Poznavajući Ameriku, angaživao je jednu od najpoznatijih američkih firmi da medijski pokriva posetu. Išao je okolo, jeo hot dogove, hamburgere, zezao se, vikao kako nije komunista.

Kastrova medijska ofanziva nije naišla na neki veći odjek na Kapitol Hilu. Ajzenhauer ga je hladno odbio, demonstrativno napuštajući Vašington da odigra partiju golfa. Potpredsednik Nikson je našao par minuta da popriča sa Kastrom, ali taman toliko da mu objasni da je on, Kastro, za Amere ipak komunista. Kastro je u još jednom očajničkom pokušaju pred Senatskim komitetom za spoljne poslove izjavio kako je imovina Amerikanaca u Havani bezbedna i kako neće biti nacionalizovana. Otišao je i položio venac na spomenik Linkolnu. Ništa od toga nije pomoglo. Od Amera je dobio cold shoulder i obećanu drakonsku blokada koje će trajati čitavih 57 godina.

Posle par meseci otišao je Hruščovu od koga je dobio traženu pomoć (u zamenu za šećer). Kažu da je tokom tih razgovora nosio 2 Rolexa: jedan za vreme u Moskvi a drugi u Havani. Usledila je kubanska kriza i ostatak istorije koji je, manje više, svima poznat.

I za kraj, lepa i tužna priča, za sve one koje zanimaju alternativni tokovi istorije koji su mogli, a koji se nikad neće dogoditi



Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 04:02 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

princi
Ali jel ti se ne čini da taj dert kod nas ide jedan stepen više? Veći smo Ameri od Amera, Rusi od Rusa, Nemci od Nemaca (sećaš se one harange od pre 2 godine kako Grci moraju da plate sve do zadnjeg centa?), Grci od Grka, nikako da nađemo neku ravnotežu, čekaj, bate, malo, ne zapinji, stani, Srbine, prikoči malo. Ne, uvek mi izlećemo, padamo u vatru, ginemo, srljamo, pokazujemo ko je u pravu, ko ne. Strastan narod. A stvari uopšte nisu tako jasne, daleko od toga, potrebno je oko za nijanse.

Kao za dobre pisce: dobar pisac zna da napiše, ali zna i da zaćuti i odćuti, kao i kompozitor što zna kad je vreme za kodu ali kad i za pauzu. A kod nas svaka budala oseća potrebu da razdrlji košulju i izblebeće poneku.


Sokrat utemeljitelj etike - nije odćutao.

Bar se tako prenosi sa kolena na koleno.

Može o svemu da se ćuti ili govori.A i ćuteći biti rečit.

Bilo da je u pitanju jedno ili drugo, treba zadržati integritet.ličnosti.

Podeljena,ketman osoba, je posebna dubokopateća sorta homo sapiensa.
emsiemsi emsiemsi 07:49 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

anonymous

...

Bilo da je u pitanju jedno ili drugo, treba zadržati integritet ličnosti.

...

Сагласан !
Но, како говорити о интегритету личности гладног човека. То се искључује до те мере да је оправдано запитати (се) да ли, у том случају, личност и постоји --- или је убијена ?
tasadebeli tasadebeli 09:31 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

mirelarado
Где, бре, нађе СтинКија да ми качиш!


Ама није због њега него због Буена Висте...




Аааа...

Е, онда си погодила.

Тако се зове мој омиљени кафић овде на Брду.

Буена Виста.

И сав је искићен Чеовим и Кастровим фоткама, кубанским заставицама итд.

И пушта се углавном само кубанска музика.

И у њему седе све нека лепа, племенита деца продуховљених лица.

И воде неке паметне разговоре или читају књиге и новине.

Баш уживам да у њему наручим кафу која се зове чан-чан и да гледам и слушам ту паметну и лепу децу и размишљам како је ова Србија у ствари једна много лепа земља.



svea svea 11:39 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

On iz zemlje kiselog kupusa i najružnijih kobasica, govori njemu o kulturi življenja i njegovom primitivizmu, onom koji jede paradajz, papriku i sladi se šećercem.


Kako emotivno napisano. Oči mi zasuziše.

Ej, neću ni ja da sam Švabo.

:)
anonymous anonymous 12:02 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

emsiemsi
anonymous

...

Bilo da je u pitanju jedno ili drugo, treba zadržati integritet ličnosti.

...

Сагласан !
Но, како говорити о интегритету личности гладног човека. То се искључује до те мере да је оправдано запитати (се) да ли, у том случају, личност и постоји --- или је убијена ?


Jebote patak.

Samo - saglasan.

A Usput 2 ....???


ephemeris ephemeris 08:40 28.11.2016

Kada smo već kod inata...


Možda je urbana legenda, ali, kada je prva Kastrova delegacija sletela u Beograd, i kada su se (onako bratadi i kosmati) pojavili na vratima aviona, neko je povikao:

"Pero, stigli NAŠI!"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:31 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

ephemeris

Možda je urbana legenda, ali, kada je prva Kastrova delegacija sletela u Beograd, i kada su se (onako bratadi i kosmati) pojavili na vratima aviona, neko je povikao:

"Pero, stigli NAŠI!"


to je jedini put za srpsku levicu - da puste brade, i lažu da su četnaje, dok ne pobede na izborima.

nego, kako mladi fidel i mladi liam liče?!


tsunade tsunade 10:28 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

nego, kako mladi fidel i mladi liam liče?!


da. inače sad baš čitam o brojnim zavodničkim poduhvatima

LINK
tasadebeli tasadebeli 10:45 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

ephemeris

Možda je urbana legenda, ali, kada je prva Kastrova delegacija sletela u Beograd, i kada su se (onako bratadi i kosmati) pojavili na vratima aviona, neko je povikao:

"Pero, stigli NAŠI!"







Ја верујем да легенда, као и свака легенда (и митологија ), почива на оном једном зрну истине.


И то верујем због сопственог искуства.


Послали ме на војну вежбу одмах месец дана по изласку из ЈНА, 1984. И одмах сам задужио униформу, опрему итд у Белом Потоку подно Авале.

После времена проведеног на вежби, упаднемо ми онако космати и брадати у униформама у градски превоз да идемо својим кућама, а један чикица на столици се узмувао, узврпољио и на крају ме ухватио за руку и питао ме:


"Децо! А који сте сад ви? Која војска?"






"Истру'ла ми дуња у фијоци, диња у фијоци..."



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:09 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

tsunade


da. inače sad baš čitam o brojnim zavodničkim poduhvatima




princi princi 18:12 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

Pa da, 'vatao i na izgled i na diplomu! A ne k'o ovaj nesrećnik, neće ga niko osim Dragice.
tsunade tsunade 18:36 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

Pa da, 'vatao i na izgled i na diplomu!




malo i na položaj. žene vole alfa tipove.
princi princi 19:23 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

A i na uniformu!

docsumann docsumann 19:32 28.11.2016

Re: Kada smo već kod inata...

A i na uniformu!



tasadebeli tasadebeli 09:44 28.11.2016

(Пре)велико задње двориште?*

Куба Либре се беше прави од рума и кока коле?

Са мало лимуна да киси?

И много леда да о'лади усијане главе?









(Превелико задње двориште?




"Yo soy un hombre sincero, de donde crece la palma"



Guantanamera, guajira guantanamera
Guantanamera, guajira, guantanamera

Yo soy un hombre sincero, de donde crece la palma
Yo soy un hombre sincero, de donde crece la palma
Y antes de morir yo quiero cantar mis versos del alma


Cultivo una rosa blanca, en julio como en enero
Cultivo una rosa blanca, en julio como en enero
Para el amigo sincero, que me da su mano franca


Mi verso es de un verde claro, y de un carmín encendido
Mi verso es de un verde claro, y de un carmín encendido
Mi verso es un ciervo herido, que busca en el monte amparo





И за оне поред којих не живи много Хиспаноса, па нису морали да уче шпански у школи:




Guantanamera, guajira guantanamera *
Guantanamera, guajira, guantanamera

I am a truthful man; I come from where the palm tree grows,
I am a truehearted man, who comes from where the palm trees grow,
Before I lay down my life, I long to coin the verses of my soul


I plant a snowy rose in January and July,
I grow a snowy rose in January and July,
For the open-hearted friend who puts a helping hand in mine


The words that I write are radiant crimson and emerald bright,
The poems that I write are radiant crimson and emerald bright,
My verses are a wounded deer seeking shelter in the mountain height.



*NOTE: From the poetry of José Martí, “guantanamera” i.e. From Guantánamo, Cuba – a woman (or an aire); and “guajira,” i.e. a peasant girl (or perhaps the name of a dance.)





Задње или предње двориште?










Лондонски Сити против уругвајског социјализма (ЛИНК)









___________________________________________________________________________


* Хвала Клифорду Симаку на парафрази наслова и једном алтернативном току историје.


Clifford D. Simak, “The Big Front Yard” (ЛИНК)
anonymous anonymous 10:39 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Тасо,звонило за час...

tasadebeli tasadebeli 10:47 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

anonymous
Тасо,звонило за час...




Ма добро је докле год није одзвонило.

Па да се после питамо за ким звона звоне.



anonymous anonymous 10:49 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

tasadebeli
anonymous
Тасо,звонило за час...




Ма добро је докле год није одзвонило.

Па да се после питамо за ким звона звоне.




tyson tyson 16:34 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Тасо,звонило за час...

Kukusiganama kad se bude penzionisao; sa setom ćemo gledati na ove dane...


princi princi 17:13 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

tyson
Тасо,звонило за час...

Kukusiganama kad se bude penzionisao; sa setom ćemo gledati na ove dane...



Dobar je Tale. Mogu misliti koji je to tek unutrašnji monolog, kako nam se svima najebava mamice...
tasadebeli tasadebeli 20:34 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

tyson

Kukusiganama kad se bude penzionisao; sa setom ćemo gledati na ove dane...




Знаш ли ти кол'ко ја још имам дотле?

А док стигнем дотле, ова држава Србија ће и да укине пензије као непотребна социјална давања.

Вероватно ће се тај тренутак завршетка радног века тада у Србији званично називати лапот.


princi

Dobar je Tale. Mogu misliti koji je to tek unutrašnji monolog, kako nam se svima najebava mamice...



Не сери, брате, да то тако изгледа споља гледано?

Аууу!

Самобановање је ту једини лек.


Успут (А, Емси, шта кажеш? Научио и ја!):


unutrašnji monolog



Ш'а, бре, унутрашњи монолог?

Немој се вређамо.

Унутрашњи полилог!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:39 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

А док стигнем дотле, ови ће и да укину пензије као непотребна сцијална давања.


pa, što ne kreneš da cepaš privatni fond - 5 iljada, 5 iljada?
tasadebeli tasadebeli 20:52 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Srđan Fuchs
А док стигнем дотле, ови ће и да укину пензије као непотребна сцијална давања.


pa, što ne kreneš da cepaš privatni fond - 5 iljada, 5 iljada?




А то је као сигурније од државе Србије?


(Причао ми један колега Шкотланђанин како је он имао срећу да своју пензионерску будућност обезбеђује у шкотској националној банци пре 2009.

Па је тако догурао до својих енормних пензионерских 400 кека у ђеп сваког првог у месецу.

Срећом, те је још увек способан да пише добре уџбенике за учење енглеског, па се тако издржава.

Његов колега, такође Шкотланђанин, пре те кобне 2009. чувао кеке за пензионерске дане у америчким банкама.

И шта да ти кажем... И сам си схватио...

Нема ни К од тих кека које је он годинама тамо уплаћивао преко приватних фондова.

А ми мислили да то раде само Слоба и његови социјалисти. )
princi princi 21:00 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

шкотској националној банци

Ne postoji to. Bar ne još uvek. Postoji Royal Bank of Scotland, ali to je škotsko taman koliko i onaj Vučkov viski iz Danske.

Inače, 400 keka ti je zagarantovana državna peMzija i to ti je dovoljno taman toliko da ti plati troškove skromne sahrane. Ono, spale te i bace u kotao da dodatno greju London. Ako radiš u NHSu, na nekom od Oxbridge univerziteta ili u državnoj ili gradskoj upravi, onda imaš onaj final salary scheme, koji je boli glava od šeme: isplaćuju ti poslednju platu do kraja života, uvećanu za inflaciju. Većina love od poreza, one poll tax i income tax, zapravo idu u finansiranje tih šema.
tasadebeli tasadebeli 21:07 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi
шкотској националној банци

Ne postoji to. Bar ne još uvek. Postoji Royal Bank of Scotland, ali to je škotsko taman koliko i onaj Vučkov viski iz Danske.



Па тако нешто... Нисам баш улазио у детаље.

Знам само да је он наглашавао ту разлику између америчке банке у којој је његов колега чувао и изгубио своје кеке и ове друге у којој је он чувао и сачувао кеке.


Не разумем се ја много у то.

Ово што рекох Сркију


А то је као сигурније од државе Србије?



је више нека моја зла слутња него што је засновано на неким сазнањима.


Него се прича тог мог лолеге Шкота сасвим уклопила у те моје зле слутње.



EDIT:


Inače, 400 keka ti je zagarantovana državna peMzija i to ti je dovoljno taman toliko da ti plati troškove skromne sahrane. Ono, spale te i bace u kotao da dodatno greju London.



Да, то ми је отприлике и он рекао.


Ako radiš u NHSu, na nekom od Oxbridge univerziteta ili u državnoj ili gradskoj upravi, onda imaš onaj final salary scheme, koji je boli glava od šeme: isplaćuju ti poslednju platu do kraja života, uvećanu za inflaciju. Većina love od poreza, one poll tax i income tax, zapravo idu u finansiranje tih šema.



Ово ми је ново. Не знам ништа о томе.


Али знам жену (Енглескиња) која је била брокерка у Ситију.

Сада живи на Тасосу.

И 600 кека пензије месечно јој је сасвим довољно уз оне маслине, сир и вино.


(Грчка агротико пензија је пре великог срања во Греција била око 500 кека.

Сада је вероватно мања.)
princi princi 21:11 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Знам само да је он наглашавао ту разлику између америчке банке у којој је његов колега чувао и изгубио своје кеке и ове друге у којој је он чувао и сачувао кеке.

Ta odluka Browna da garantuje uloge do 50K funti je, mislim, spasla svet od potpune kataklizme 2008. godine. Inače mislim da je taj Gordon Brown bio super čova.
mirelarado mirelarado 21:30 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Inače, 400 keka ti je zagarantovana državna peMzija i to ti je dovoljno taman toliko da ti plati troškove skromne sahrane. Ono, spale te i bace u kotao da dodatno greju London


A i to ako ne oboliš prerano. Od sinoć sam pod utiskom Loučovog filma "Ja, Danijel Blejk".


princi princi 21:39 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Da. Mene, zapravo, fascinira činjenica da su na vrhuncu Britanske imperije, kada su vladali dobrim delom čovečanstva i sveta, kad su bili centar sveta u svakom smislu, ekonomskom, finansijskom, tehnološkom, vojnom, dakle na vrhuncu neke moći, ljudi usred Londona umirali od- kolere.
princi princi 21:42 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Али знам жену (Енглескиња) која је била брокерка у Ситију.

Pazi, tu stvarno ima svega i svačega. Svaka budalčina danas sebe zove brokerom i finansijskim ekspertom, pogotovu one budale što rade tehničku analizu i udaraju u one zelene i crvene strelice (it, kako oni to vole da zovu). I ovde po blogu imaš te budale koje su pune svakakvih morskih priča. Evo, ja prvi! Ta ako živi na 600 funtaja mesečno, stvarno je izgorela.
anonymous anonymous 21:46 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

mirelarado
Inače, 400 keka ti je zagarantovana državna peMzija i to ti je dovoljno taman toliko da ti plati troškove skromne sahrane. Ono, spale te i bace u kotao da dodatno greju London


A i to ako ne oboliš prerano. Od sinoć sam pod utiskom Loučovog filma "Ja, Danijel Blejk".



Izgleda dobar film.

Ako sam dobro razumeo, film govori o uticaju američke globalističke,neoliberalne politike na život malog,običnog čoveka.
tasadebeli tasadebeli 21:55 28.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi
Али знам жену (Енглескиња) која је била брокерка у Ситију.

Pazi, tu stvarno ima svega i svačega. Svaka budalčina danas sebe zove brokerom i finansijskim ekspertom, pogotovu one budale što rade tehničku analizu i udaraju u one zelene i crvene strelice (it, kako oni to vole da zovu). I ovde po blogu imaš te budale koje su pune svakakvih morskih priča. Evo, ja prvi! Ta ako živi na 600 funtaja mesečno, stvarno je izgorela.



Схватам.

А кажем опет, не разумем се много нити знам о томе.

Само причам оно што сам чуо и видео.

(То ја због оних мојих слутњи... Ништа рационално.)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:18 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

anonymous
Ako sam dobro razumeo, film govori o uticaju američke globalističke,neoliberalne politike na život malog,običnog čoveka.

Kao i sve ostalo što razumeš, tako si i ovo.
anonymous anonymous 03:36 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Predrag Brajovic
anonymous
Ako sam dobro razumeo, film govori o uticaju američke globalističke,neoliberalne politike na život malog,običnog čoveka.

Kao i sve ostalo što razumeš, tako si i ovo.


CITAT :

" Svet u kojem živimo u velikoj je opasnosti, jer nas ideje koje nazivamo neoliberalnim vode u katastrofu. Potreban nam je drugi svet i moguće ga je stvoriti - rekao je Louč na engleskom i francuskom jeziku prilikom uručenja nagrade.

On je dodao da neoliberalne reforme milione ljudi u Evropi dovode do ivice opstanka, naročto u Grčkoj i Portugaliji, dok se mali broj ljudi bogati na bezobziran način."

Možda si ti odgledao film sa radnjom smeštenom u Putinovoj Rusiji ili Kastrovoj Kubi....

Ne bi me to iznenadilo .

I možda je Milton Fridman - Srbin.

I možda neoliberalni projekat nije sproveden zahvaljujući "gvozdenoj pesnici" USA u pozadini.

U celom svetu, pa i USA i UK.
I možda siromaštvo nije posledica te takve politike.

I možda o tome ne govori i Obama lično.




Ali ono što nije možda, već sigurno - je da su to visine koje ti ne dostižeš.

Izvor citata :

LINK
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:34 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

tasadebeli



А ми мислили да то раде само Слоба и његови социјалисти. )



Добро, не знам да ли треба формирати став на основу једног или два случаја, није баш све на том Западу толико труло, има и занимљивих фондова. Некако типика србински, што би рекао мој син, као шатро храбри смо, све контамо, а у ствари чука као у зеке пред мистеријама егзистенције, и заваљивање у удобну фотељу идења линијом мањег отпора. Узми ризик, устани, падни, попиј нокаут, раскрвари пичоку, устани опет, damn motherfuckah Србине!

tasadebeli tasadebeli 10:04 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Srđan Fuchs
tasadebeli



А ми мислили да то раде само Слоба и његови социјалисти. )



Добро, не знам да ли треба формирати став на основу једног или два случаја, није баш све на том Западу толико труло, има и занимљивих фондова. Некако типика србински, што би рекао мој син, као шатро храбри смо, све контамо, а у ствари чука као у зеке пред мистеријама егзистенције, и заваљивање у удобну фотељу идења линијом мањег отпора. Узми ризик, устани, падни, попиј нокаут, раскрвари пичоку, устани опет, damn motherfuckah Србине!





има и занимљивих фондова




Кад кажеш фондови, мени ту прво на памет падну они инвестициони фондови што су власници уговора српских фудбалера.


Одмах за њима и они британски што откупљују млеко од српског сељака, па нам га онда продају по градовима по цијенама права ситница. Као да су нам плате и пензије од по пар 'иљада кека у просеку.


Џаст кидинг...


Знам да то нису исти фондови.

Нису, јел' да?


све контамо,


Верујем ја теби, Срки, за ово што кажеш. Поготово што се не разумем у то, рекох то одмах, него све тако скупљам помало неке причице...


А и да будем искрен, престао сам да у овој и оваквој Србији још пре 30-35 размишљам о томе шта ће бити сутра са мном.

Не стижем, брате...

Свакога дана попијем неки нокаут или два, паднем на колена, раскрварим пичоку, устанем, па сутра наставим даље.


Ко ће ту још да мисли и о томе шта ће бити сутра.


а у ствари чука као у зеке пред мистеријама егзистенције, и заваљивање у удобну фотељу идења линијом мањег отпора.



Не бих ја занемаривао ни ту зекину чуку, поготово када је у питању размножавање што и јесте, сматрам, примарни стратешки циљ Србије у овом историјском тренутку.







Овај ми је ипак фаворит.

Лудо храбар.







Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:57 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

tasadebeli



blesavi zeka se kexa






smešan je blesavi zeka, ali srpsko odsustvo volje za životom i samoopravdavanje "spoznajom korumpiranosti sveta", tačnije, suštinski pesimizam mi se ne dopada. a još nam dolaze i rusi pa hrane taj fatalizam ne bi li nas privoleli na svoju stranu - nihilističeskoje bratstva.
princi princi 11:18 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Одмах за њима и они британски што откупљују млеко од српског сељака, па нам га онда продају по градовима по цијенама права ситница. Као да су нам плате и пензије од по пар 'иљада кека у просеку.

Ti fondovi su britanski taman koliko i ti. To što je Salford registrovan na Isle of Man ne znači da iza njega ne stoji Miškovićev, Bekov ili nečiji drugi kapital.
tasadebeli tasadebeli 11:59 29.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Srđan Fuchs

ali srpsko odsustvo volje za životom i samoopravdavanje "spoznajom korumpiranosti sveta", tačnije, suštinski pesimizam mi se ne dopada.



Па кад су сви у фазону онога што рече Радован:


"Волим кад дође човек са села у град, па се обогати."


А не могу сви да се обогате (математички закон), па су онда несрећни, песимисти, дефетисти гледе сопственог живота, ескаписти из сопственог живота,...


Вероватно бисмо били суштински оптимисти када бисмо створили услове да се оде из града у село, па да се човек обогати.

Али цврц...

За сада. (Ова последња реченица тек да не мислиш да сам и ја песимиста.)



princi

Ti fondovi su britanski taman koliko i ti.



Ма добро, ја то формално правно гледано.


To što je Salford registrovan na Isle of Man ne znači da iza njega ne stoji Miškovićev, Bekov ili nečiji drugi kapital.



Толико знам и ја.

Јес да се не разумем у то, али толико схватам.
milisav68 milisav68 11:00 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi

Ti fondovi su britanski taman koliko i ti. To što je Salford registrovan na Isle of Man ne znači da iza njega ne stoji Miškovićev, Bekov ili nečiji drugi kapital.

Biće da je to - ili nečiji drugi.
princi princi 11:26 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Te private equity firms u UK ne moraju ništa da objave o svojim izvorima finansiranjama. For all we know, možda iza njih stoji Šarić, možda braća Bojovići, možda još poneki kriminalac. Šta li bi ovi Kalimeri što se žale u vezi nikova po blogu radili kad bi se upoznali s tom vrstom anonimnosti? To bi se tvitovalo sve u 16.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:38 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi
Te private equity firms u UK ne moraju ništa da objave o svojim izvorima finansiranjama. For all we know, možda iza njih stoji Šarić, možda braća Bojovići, možda još poneki kriminalac. Šta li bi ovi Kalimeri što se žale u vezi nikova po blogu radili kad bi se upoznali s tom vrstom anonimnosti? To bi se tvitovalo sve u 16.

Germany plans new law against offshore companies: Sueddeutsche Zeitung

Germany is planning a new national transparency register that will oblige offshore companies to disclose the identity of their owners, Germany's Sueddeutsche Zeitung reported on Monday.

The Munich newspaper said the government planned to amend its money laundering law so that it was no longer possible for the beneficial owner of an offshore company to remain anonymous.

"Secrecy has got to stop," Justice Minister Heiko Maas told the paper, adding that more transparency was an integral part of the fight against tax evasion and terror financing.


***

Узгред, свет апсолутно иде у смислу укидања тог анонимног лоповисања.
princi princi 14:48 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Najveći utajivači poreza danas su uzorne i legitimne firme iz Nemačke, Švedske, Danske, US... Kako to rade? Pa tako što prijave head office u Holandiji (to rade ove evropske firme) ili Irskoj i Kanadi (to rade US). Onda su oslobođeni korporativnog poreza (u US iznosi negde oko 35%, nešto niži u EU), i teret finansiranja sve državne infrastrukture i svega pada samo na građane. Po meni, to, a nikakva globalizacija je jedan od osnovnih uzroka jačanja ovih populističkih pokreta širom sveta. Ljudi rade sve više, a zarađuju sve manje. Profiti od korporacija dolaze u ruke sve manjeg broja ljudi koji sede na grbači drugih desetina miliona ljudi. Štaviše, oni se pojavljuju kao glavni zajmodavci i kupci bondova, tako da umesto plaćaju poreze, ispada da im društvo i buduće generacije nešto duguju. Toga, mislim, nije bilo ni u Marksovo doba.
princi princi 14:52 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Pobede Trampa, Torijevaca/UKIP, verovatno ovog idiota Fijona u Francuskoj svakako idu u pravcu očuvanja postojećeg poretka i rasta globalne nejednakosti kad je u pitanju raspodela prihoda i bogatstva.
emsiemsi emsiemsi 14:54 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi
Najveći utajivači poreza danas su uzorne i legitimne firme iz Nemačke, Švedske, Danske, US... Kako to rade? Pa tako što prijave head office u Holandiji (to rade ove evropske firme) ili Irskoj i Kanadi (to rade US). Onda su oslobođeni korporativnog poreza (u US iznosi negde oko 35%, nešto niži u EU), i teret finansiranja sve državne infrastrukture i svega pada samo na građane. Po meni, to, a nikakva globalizacija je jedan od osnovnih uzroka jačanja ovih populističkih pokreta širom sveta. Ljudi rade sve više, a zarađuju sve manje. Profiti od korporacija dolaze u ruke sve manjeg broja ljudi koji sede na grbači drugih desetina miliona ljudi. Štaviše, oni se pojavljuju kao glavni zajmodavci i kupci bondova, tako da umesto plaćaju poreze, ispada da im društvo i buduće generacije nešto duguju. Toga, mislim, nije bilo ni u Marksovo doba.

Ма, само нека се обрће, да не парафразирам онај виц када су Мујо и Хасо један другоме плаћали да поједу говно или тако некако.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:06 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Najveći utajivači poreza danas su uzorne i legitimne firme iz Nemačke, Švedske, Danske, US...

Нисам сигуран колико је ово тачно. Оне јесу утајивачи, у ствари -- сналажљивци који користе легалне методе смањивања пореских обавеза, док прави утајивачи јесу ови наши (и туђи) Мишковићи, Бекои, Шарићи, који фирмама у пореским рајевима пребацују паре, које оданде испаре -- на њихове личне рачуне. Процене су да се тамо налази десетак посто финансијских средстава света.

Ирска, рецимо, није порески рај. Она боље третира/фаворизује велике компаније (то сада ради и Србија), али Ирска није никаква Аруба или Кајманско острво, и свакако је мањи порески рај од једне Швице, Америке, Бахреина или сличних.

Углавном, ово је јако узбудљива тема, која неће бити решена све док свет нема једно централно тело да се овим бави, уз одговарајућа овлашћења.
princi princi 15:07 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Ма, само нека се обрће, да не парафразирам онај виц када су Мујо и Хасо један другоме плаћали да поједу говно или тако некако.

Da, korporacije sve ovo više ni ne kriju, one maltene javno ulaze u pregovore s vladama i kažu im: obezbeđujemo zaposlenost, zaposleni vam već plaćaju plate, i to je to što se nas tiče. Ako vam se ne sviđa, dižemo sidro i prebacujemo se drugde ili outsourceujemo proizvodnju u Indiju, Kinu, Maleziju, gde god, a vi se onda gombajte sa socijalnim mirom.
princi princi 18:51 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Harari piše kako je kod Sumera sva zemlja bila u vlasništvu- bogova. Birokrate su išle, skupljale viškove od ljudi (ono što im nije trebalo za preživljavanje i porodicu) i sve pohranjivali u hramovima. Uredno su zapisivali koliko je ko šta proizveo, koliko je bio produktivan, koliko je dao bogu, tom suludom konceptu verovatno ima i da zahvalimo za pronalazak pisma i brojeva.

I tu Harari dalje kaže, a šta su Google, Facebook, Microsoft, Apple, Siemens, nego bogovi, koncepti u našim glavama. Kao da postoji realni Siemens, ili Facebook? Jok, korporacije su moderni bogovi koji mažnjavaju profite našeg rada (odnosno mažnjavaju oni koji kao poseduju deonice tih bogova). U stvari, u mentalnom smislu, nismo se previše udaljili od naših sumerskih predaka. I dalje našim životima vladaju magle i privid izmišljenih realnosti. U stvari, nikad čvršće ne vladaju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:30 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Uzgred, mislim da je mesto u ovom threadu, naglašavanju jedne proste činjenice: daleko od Trumpeta simpatičniji Obama ipak ničim konkretno, u okviru teme koja se potegla, nije doprineo boljitku. I pod njegovim vladama korporativni porezi i oni ka bogatašima nisu povećani, a rast prihoda i primanja "zadesio" je onih 20% najimućnijih i korporcije. Jednom rečju, i Obama je bio korporativni "bitch", mada manje vidljivo.
maksa83 maksa83 19:32 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

I tu Harari dalje kaže, a šta su Google, Facebook, Microsoft, Apple, Siemens, nego bogovi, koncepti u našim glavama. Kao da postoji realni Siemens, ili Facebook? Jok, korporacije su moderni bogovi koji mažnjavaju profite našeg rada (odnosno mažnjavaju oni koji kao poseduju deonice tih bogova). U stvari, u mentalnom smislu, nismo se previše udaljili od naših sumerskih predaka. I dalje našim životima vladaju magle i privid izmišljenih realnosti. U stvari, nikad čvršće ne vladaju.

Ovo me podseti da jedva čekam da počnu Američki Bogovi, baš me zanima na šta će da izađe inače fenomenalna knjiga.
maksa83 maksa83 19:35 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Obama ipak ničim konkretno, u okviru teme koja se potegla, nije doprineo boljitku.

O jeste. Obamacare je nešto što se niko od potonjih neće usuditi da pipne, koliko god buke dizao u kampanji. Možda nije oteo bogatima kroz poreze ali ih je naterao da plate nešto što može da se posmatra kao prva aproksimacija normalnog zdravstvenog osiguranja. (Uprošćeno).
princi princi 19:43 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Možda nije oteo bogatima kroz poreze ali ih je naterao da plate nešto što može da se posmatra kao prva aproksimacija normalnog zdravstvenog osiguranja.

Navodno Obamacare će najteže razmontirati.

Inače, što se tiče poreza, možeš ti da ih dižeš i spuštaš koliko hoćeš (no pun intended), bitno je šta prikupiš. Ovi američki giganti koji hoarduju cash jednostavno neće da plaćaju poreze. I, da, Irska jeste tax haven za njih, baš kao što su i US i UK tax haven za sve belosvetske hohštaplere (i kao što je i Holandija tax haven za sve ne holandske firme, uostalom, i kao i Nemačka za sav nenemački kapital): ni saudijski šeici, ni ruski oligarsi, ni kineski aparatčici, ni afrički ni latinoamerički diktatori, baš niko od njih ne plaća nikakav porez dok god ih ulaže kao stranac.
princi princi 19:45 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Ovo me podseti da jedva čekam da počnu Američki Bogovi


Da, dosta su ih reklamirali. Taj Neil Gaiman na još par stvari radi, ako se ne varam.
princi princi 19:47 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Mislim, jednu stvar koju ljudi zaista slabo kapiraju je do koje je mere taj London hohštaplersko i prevarantsko mesto. I stvarno me zanima kako će izleteti iz ovog Brexit košmara jer su time direktno sebi pucali u nogu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:10 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

O jeste. Obamacare je nešto što se niko od potonjih neće usuditi da pipne,

Ovo nije okvir teme :)
maksa83 maksa83 20:19 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

I, da, Irska jeste tax haven za njih

Naravno da jeste. Pre neki mesec je bila superkomična situacija - EU rekla da Apple dođe Irskoj 14 milijardi, a irski parlament u fazonu "nenenenene... ne treba da plate, ako to prihvatimo onda će svi misliti da smo tax heaven ... što zapravo jesmo". Meni drugar koji radi u Lokid Martinu u Kanadi na R&D radara još davno pričao da kad država prEtisne Lokid Martina oko dažbina ovi samo kažu "e, aj' se smirite malo inače odosmo u Irsku", i država se smiri malo. IBM tamo (u Irskoj) ima R&D koji služi isključivo tome da ih JOŠ oslobodi poreza, pošto Irska ima i neki zakon da ako tamo imaš R&D imaš dodatne olakšice, i IBM tamo drži taj research samo zato (pravi research im je naravno u Thomas J. Watson instittu), znam neke likove odavde koji su se domogli Irske i uglavili tamo, i to je potpuni miraž - apsolutno se ništa ne dešava niti se išta pametno radi, bukvalno bleje po ceo dan (što je dobro, pošto ih znam i tim likovima ne bih dao da rade ništa od čega bilo šta zavisi).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:21 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

I tu Harari dalje kaže, a šta su Google, Facebook, Microsoft, Apple, Siemens, nego bogovi, koncepti u našim glavama. Kao da postoji realni Siemens, ili Facebook? Jok, korporacije su moderni bogovi koji mažnjavaju profite našeg rada (odnosno mažnjavaju oni koji kao poseduju deonice tih bogova). U stvari, u mentalnom smislu, nismo se previše udaljili od naših sumerskih predaka. I dalje našim životima vladaju magle i privid izmišljenih realnosti. U stvari, nikad čvršće ne vladaju.

No fun intended, ali ovo je -- kako bismo to učeno rekli -- jedan levičarski diskurs.
maksa83 maksa83 20:25 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Ovo nije okvir teme :)

Ok ako si tako odlučio, ja sam shvatio da je poenta (onoga što sam citirao) da je kod Obame izostao bilo kakav robinhudovski momenat. Nije - naterao je firme da plaćaju zdravstveno takvo da te polomljena ključna kost ne zavije u crno sa sve potomstvom.
princi princi 21:05 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Da, da, to za Irsku je stvarno bilo pišično, k'o onaj Borowitz da je pisao, jadna irska vlada kao šalje pisma EU komisiji, ma ne treba porez, sve u redu, al' ovi ni da čuju. I to se sad ne trude da to rade čak ni perfidno, nego skroz ogoljeno i brutalno. Ovde kao neki jadni sindikati se pobune oko uslova i cene rada na ovim assembly linijama za kola, Japosi i Korejanci samo ono "ša je bilo, nema problema, odmah prebacujemo proizvodnju u Mehiko" i sve se smiri u roku od odmah. Ma, pišljivoom Porter lines ne mogu ništa oko noise controla (imaju gradski aerodrom, na samom toronćanskom doku). Druga fora je da neki američki gigant kupi neki kanadski lanac i onda prebacu HQ u neki Hamilton ili Winnipeg, i onda sav prihod pripiše tom kepecu. Ma, sve radnje rade.
princi princi 21:07 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Nikog ja ne teram da čita moja pisanija. Ako postoji dobra strana ovog interneta, to je da srodne duše mogu brzo i efikasno da se nađu, kakav god da im je. Diskurs, mislim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:32 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi
Nikog ja ne teram da čita moja pisanija. Ako postoji dobra strana ovog interneta, to je da srodne duše mogu brzo i efikasno da se nađu, kakav god da im je. Diskurs, mislim.

Jebote, mislim da ne treba slepo zakevtati svaki put kad snaša prođe šorom, već je i osmotriti: možda je zgodna riba, i ima šta da (po)kaže. Hoću reći, moja je opaska bila bestrasna, i bez daljnje primisli. A Harari, kog nikako valjano da iščitam, jeste levičarski zaošijan.

Maksela, rif i solaža bili su o utajama i konceptu utaje poreza. A Obama me je fascinirao, uzgred, nekim nastupima, no ipak sam mu video statistike: 20% najbogatijih pod njim su postali još bogatiji.

No, znam da Trumpet nikad neće umeti kao Obama da zapeva Purple rain. Nađi to, na telefonu sam, fascinantno je.
princi princi 21:40 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Šta je bilo sad s tim ribama, snašama, zgodnim ribama, kokama? Mislim, evo i ti i emsi i svea, opšte neko jeboprozivanje, šta je to zavladalo, kakvi su to diskursi, u čemu je problem?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:45 30.11.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Božemeoprosti, i svi anđeli nebeski, ja mislim da je krajnje neumesno bilo koga tako prozivati. Putevi srca (i seksa) nedokučivi su i svim Gospodnjim četama anđela a kamoli prozercljivom umu ljudskom.

Kada se dve duše u lepoti prepoznaju, u svom telesnom obliku, tad ceo Kosmos, pa i čestiti Behemot i čestnjejši Levijatan, posramljeni zaćute. A gde ne bismo mi, prah praha, mi ljudi obični.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:52 30.11.2016

.

maksa83 maksa83 00:47 01.12.2016

Re: .

Predrag Brajovic

Sinisa Small stealing


Jeremić se 99.9% kandiduje.

You heard it here first.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:51 01.12.2016

Re: .

You heard it here first.

Kao naprednjak ili kao radikal? :)
maksa83 maksa83 01:00 01.12.2016

Re: .

stefan.hauzer
You heard it here first.

Kao naprednjak ili kao radikal? :)

Kao iznenadna sila koja se pojavljuje i ... tako.



svea svea 05:15 01.12.2016

..

Božemeoprosti, i svi anđeli nebeski, ja mislim da je krajnje neumesno bilo koga tako prozivati. Putevi srca (i seksa) nedokučivi su i svim Gospodnjim četama anđela a kamoli prozercljivom umu ljudskom.

Kada se dve duše u lepoti prepoznaju, u svom telesnom obliku, tad ceo Kosmos, pa i čestiti Behemot i čestnjejši Levijatan, posramljeni zaćute. A gde ne bismo mi, prah praha, mi ljudi obični.


Pa, divno.

Brajoviću, ako si emotivno besposlen (i perverzno neiskorišten dopadljiv tigar), predlažem ti da Tsunadi simuliraš 'njenog čoveka', zimus do proljeća i dalje, dok ne ušeta nova i sjajnija snaša, il dok ti žena ne nalazi da je to spajanje u Kosmosu krajnje neukusno..

Sjetih se i Emsi i on je opak zavodnik i porodičan čovjek, mogao bi da proba sa simulacijama 'onog pravog' i ukusnim spajanjem dva bića od samog Gospoda odabranim..

Javite docnije kako slatko je bilo. Tj sudeći po samouvjerenosti javiće nam ona, kako jebaćke i kosmićke stvari stoje.
emsiemsi emsiemsi 05:22 01.12.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

princi
Šta je bilo sad s tim ribama, snašama, zgodnim ribama, kokama? Mislim, evo i ti i emsi i svea, opšte neko jeboprozivanje, šta je to zavladalo, kakvi su to diskursi, u čemu je problem?

Па зар ти то није довољан сигнал да отпочнеш неку тему на ту тему !?
emsiemsi emsiemsi 05:24 01.12.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

svea
Božemeoprosti, i svi anđeli nebeski, ja mislim da je krajnje neumesno bilo koga tako prozivati. Putevi srca (i seksa) nedokučivi su i svim Gospodnjim četama anđela a kamoli prozercljivom umu ljudskom.

Kada se dve duše u lepoti prepoznaju, u svom telesnom obliku, tad ceo Kosmos, pa i čestiti Behemot i čestnjejši Levijatan, posramljeni zaćute. A gde ne bismo mi, prah praha, mi ljudi obični.


Pa, divno.

Brajoviću, ako si emotivno besposlen (i perverzno neiskorišten dopadljiv tigar), predlažem ti da Tsunadi simuliraš 'njenog čoveka', zimus do proljeća i dalje, dok ti ne dosadi il dok ti žena ne nalazi da je to spajanje u Kosmosu krajnje neukusno..

Sjetih se i Emsi i on je opak zavodnik i porodičan čovjek, mogao bi da proba sa simulacijama 'onog pravog' i ukusnim spajanjem dva bića od samog Gospoda odabranim..

Javite docnije kako slatko je bilo. Tj sudeći po samouvjerenosti javiće nam ona, kako jebaćke i kosmićke stvari stoje.

Емси је дркаџија који је јак само на језику.
svea svea 05:31 01.12.2016

..

Емси је дркаџија који је јак само на језику.

Da, da, evo i Brajović, neiskusan i osokoljen.
svea svea 05:35 01.12.2016

Re: ..

"Metropolis" - Fritz Lang, 1927

maksa83 maksa83 08:40 01.12.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Navodno Obamacare će najteže razmontirati.

Izgleda da će ipak da probaju:

http://arstechnica.com/science/2016/11/with-health-secretary-position-trump-selects-obamacare-executioner/

Uzeo tipa iz Tea Party da mu bude ministar zdravstva, a riba koja će da bude za komunikacije je big telco bitch.

Kako takva nacija može da napravi tako kapitalan korak unazad apsolutno mi nije jasno. Ovim tempom legalizovaće robovlasništvo za najdalje des' godina.

budjoni budjoni 13:08 01.12.2016

Re: (Пре)велико задње двориште?*

Kako takva nacija može da napravi tako kapitalan korak unazad apsolutno mi nije jasno. Ovim tempom legalizovaće robovlasništvo za najdalje des' godina.


ne znam sta te cudi, znas i sam da nad-nacija i "most superior nation ever", kako rece jednom GWB ne postoji niti je postojala, svi mi "na vodi kuvamo", sto bi rekle svabe... narod kao i svaki drugi... kad dodje "imao pa nemao" za dovoljan broj njih, uvako uvek bude...
princi princi 16:16 28.11.2016

Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

malo o još jednom diktatoru koji je isto voleo svoj narod, samo na malo drugačiji način (njemu je potvrđeno da je nosio 3K na duši, i da je proterao bar 200K, a verovatno i više u izbeglištvo).

Neruda, Pincohet i Željezna Dama.
princi princi 16:19 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

In 1998, when I was writing a Profile of Pinochet for The New Yorker, Pinochet’s daughter Lucia described Mrs. Thatcher in reverential terms, but confided that the Prime Minister’s husband, Dennis Thatcher, was something of an embarrassment, and habitually got drunk at their get-togethers.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:29 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

ako se ikad postavi na internetu emisija o savremenim svetskim piscima koju pravi RTS, preporučujem onu sa Luis Sepulvedom, do tad:


apostata apostata 18:51 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

Jel' može ovo ovde kod vas?

princi princi 19:21 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

:)))))))))), sve više me oduševljava taj Trump. On, čovek, navikao da se pogađa sa zidarima, dunđerima oko malterisanja, pločica, bravarije, drvenarije, prozora, vrata... Kako će on da handleuje ova svetska pitanja, nek nam je svima bog na pomoći.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:29 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

Kako će on da handleuje ova svetska pitanja, nek nam je svima bog na pomoći.

Он је прави испит утемељености и чврстине света. Ако га преживимо, сви, то је знак да смо институционално сазрели.
docsumann docsumann 19:36 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

Predrag Brajovic
Kako će on da handleuje ova svetska pitanja, nek nam je svima bog na pomoći.

Он је прави испит утемељености и чврстине света. Ако га преживимо, сви, то је знак да смо институционално сазрели.


svarog svarog 23:30 28.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu


princi
malo o još jednom diktatoru koji je isto voleo svoj narod, samo na malo drugačiji način (njemu je potvrđeno da je nosio 3K na duši, i da je proterao bar 200K, a verovatno i više u izbeglištvo).
<Neruda, Pincohet i Željezna Dama.


Jedan ubijao, drugi ubijao. Prvi proterivao, drugi proterivao. A opet kao da osecam razlicite sentimente prema njima
princi princi 00:22 29.11.2016

Re: Evo, pošto se kuka da je sve o Fidelu

I pazi kad me to uopšte ne čudi, .
princi princi 20:47 28.11.2016

Juče na nekom od onih serbiše

liberatrijanskih naloga naleteh na tekst R. Karapandže o Kubi u kome je on opisao svoja turistička iskustva s Kube (prljave bolnice, jeftine ali školovane kurve na svakom koraku, zapušteni, gladni ljudi željni svega, sveopšta korupcija, nije problem US blokada nego što je sve u rukama i pod kontrolom Kastrovih generala... i sve tako u tom tonu- naravno, sve na polzu i egzaltaciju srpskih libertarijanaca- oni US vole jednako koliko i Jela Milić, ali, opet, malo drugačije. Velika zemlja, velika i ljubav, jebi ga, može im se... ).

Sad naleteh na ovaj tekst u Guardianu.

E, sad, kome verovati...
mirelarado mirelarado 20:58 28.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Možda R. Karapandža već pomalo žali za tim jeftinim letovanjima na Kubi, jer predviđa da ih više neće biti, pa mu minuloo grožđe već kiselkasto.

Sankcije su dar s neba za bogaćenje svih uštvi koje se zateknu na vlasti i uz nju. To smo osetili na sopstvenoj koži.
princi princi 21:04 28.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Sankcije su dar s neba za bogaćenje svih uštvi koje se zateknu na vlasti i uz nju. To smo osetili na sopstvenoj koži.

Aferim! (jel se tako kaže?)
princi princi 21:09 28.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Ma to će sve Trump pokupovati, kockarnice, hotele, kupleraje i Kubanci će srećni uživati u slobodi, drogama i jeftinom alkoholu.
anonymous anonymous 21:09 28.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Sankcije su dar s neba za bogaćenje svih uštvi koje se zateknu na vlasti i uz nju. To smo osetili na sopstvenoj koži.


A bogami i za one vaši sa strane, koje su sankcije i zavele, pa čekaju da se običan svet izgladni, onemoća i pobesni ....pa onda povata za gušu po nacionalnom, rasnom , verskom ili bilo kom drugom izmišljenom/iznuđenom osnovu, da bi mu nakon toga ušle u kuću i špajz, usisale ono malo mrvica što je ostalo i posvećeno edukovale preživele o civilizacijskim dostignućima, kulturi,ljudskim pravima, demokratiji .....


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:23 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

sad, kome verovati

Gardijanu.

Evo šta kažu:
The statistics, however, tend to mask today’s commonplace shortages of housing, food and transport and the high costs of such basic items as books, soap and clothes.

Uzgred, i pored svih pohvala za zdravstveni sistem na Kubi, očekivani životni vek je za dve godine kraći od britanskog.

Dakle, nema baš nekih nedoumica.
tasadebeli tasadebeli 08:30 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Predrag Brajovic

Gardijanu.

Evo šta kažu:
The statistics, however, tend to mask today’s commonplace shortages of housing, food and transport and the high costs of such basic items as books, soap and clothes.



Или, што би рекао Виб: Статистика, наша дика, што пожелиш, то наслика.



Uzgred, i pored svih pohvala za zdravstveni sistem na Kubi, očekivani životni vek je za dve godine kraći od britanskog.

Dakle, nema baš nekih nedoumica.




А образовање, Брајо?

Социјална скрб, што би рекли браћа Хрвати, није само здравствени систем, мајку му.

При томе би било лепо имати на уму од чега су пошли и једни и други у свему томе, од каквих основа, и у којим условима су све то развијали.

На то увек заборавимо.

А то онда испадне мало теже за поређење.

Хоћу рећи, под санкцијама у Ираку је умрло 500 000 деце.

На Куби под санкцијама од пола века животни век краћи него у Британији, али дужи него у Србији под званичним санкцијама од 5 година, зар не?


(Додуше, када узмем у обзир однос према Србији, некако имам утисак да незваничне санкције још увек трају. Ево, и свих ових 16 година од пада Милошевића.

Тај утисак ме стално прогања.


ЛИНК



И никако да престане.


ЛИНК



Мислим, тај утисак...


)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:33 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Додуше, када узмем у обзир однос према Србији, некако имам утисак да незваничне санкције још увек трају. Ево, и свих ових 16 година од пада Милошевића.

Tačno.

Jer je reč o mentalnom zatvoru u kom živimo. U njega još mnogo šta nije doprlo -- profesionalizam, etos rada, svest o istorijskim i nacionalnim deluzijama, građanska odgovornost, okončanje tupavo levičarskog pogleda na svet...
tasadebeli tasadebeli 09:43 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Predrag Brajovic
Додуше, када узмем у обзир однос према Србији, некако имам утисак да незваничне санкције још увек трају. Ево, и свих ових 16 година од пада Милошевића.

Tačno.

Jer je reč o mentalnom zatvoru u kom živimo. U njega još mnogo šta nije doprlo -- profesionalizam, etos rada, svest o istorijskim i nacionalnim deluzijama, građanska odgovornost, okončanje tupavo levičarskog pogleda na svet...



Ја тај ментални затвор који ти помињеш некако видим више наметнут споља кроз неке унутрашње канале који су добро плаћени за то.

Споља плаћени.

Али добро...

Ја ћу се ипак зауставити овде јербо ће ме правоверни (на енглеском се каже "ортодокс", зар не?) одмах оптужити за теорије завера.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:51 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše


Ја тај ментални затвор који ти помињеш некако видим више наметнут споља кроз неке унутрашње канале који су добро плаћени за то.


Ovde se okončava svaka dalja razumna rasprava.
princi princi 09:56 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

jednostavno hop-hop-hop na preskok, funkcionalno nepismene (samo)čitače par citata iz teksta:

Cuba’s literacy rate is at 100% and life expectancy parallels first world nations, despite limited funding and supplies


The country’s high ratio of doctors to patients and its proactive, community-centred approach to healthcare has long been the envy of many western countries – not least the UK, which sent 100 GPs and a delegation from the Department of Health in 2000 to discover how it managed to deliver care on a far smaller budget. Despite serious shortages of food and drugs, the country has consistently managed to keep its population of 11 million people healthy into old age.

Life expectancy in Cuba is 81 years for women and 77 for men. In the UK, it is 83 years and 79 respectively. And while the former spends $2,475 per capita on healthcare, the latter spends $3,337. Cuba dedicates 11.1% of its GDP to health; the UK 9.1%.


Znači, ovde UK nije uzeta kao tipičan primer, nego kao samo jedna od zemalja koja sa zavišću gleda na kubanski zdravstveni sistem. Do te mere da je Blairova vlada slala delegaciju na Kubu da vidi kako Kubancima uspeva ono što najveći poslovni sistem na svetu posle US Navy, NHS, ne uspeva da obavi.


Health and education are the revolution’s pillars of legitimacy so the government has to make them work. If they don’t, it loses all its moral authority.


Naravno, citati nisu dati kao nekakvo slavljenje kubanskog sistema. Ovde se ne pominju ni klimatski uslovi koji su neuporedivo povoljniji na Kubi nego u skoro bilo kojoj zemlji razvijenog sveta ni moguće genetske prednosti lokalnog stanovništva. Ali to ništa ne menja na činjenici da su na kubanskom ostrvu svi pismeni, i da im je life expectancy i zdravstvena nega na nivou razvijenog sveta iako u nju ulažu 50% manje od tog sveta (razlika u odnosu na US je još veća).
tasadebeli tasadebeli 10:08 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

Predrag Brajovic

Ја тај ментални затвор који ти помињеш некако видим више наметнут споља кроз неке унутрашње канале који су добро плаћени за то.


Ovde se okoncava svaka dalja razumna rasprava.




Као што рекох, "ортодоксни" ће ме одмах оптужити за теорије завере.


Чек' да поновим овде оно што рече Анонимус:



"Теорија завере." Синтагма је која дисквалификује, омаловажава, дискредитује- другог, али и суспреже сопствени рацио давећи га у мору предрасуда и стереотипа. Корист је искључиво на страни оних који плету уроте и завађају народе.
А они постоје. У хиљадама служби,института, организација , тинк танкова......

Али, да застанем....

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:25 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

ako u nju ulažu 50% manje od tog sveta (razlika u odnosu na US je još veća).

:)))))))))))
Kolika je plata lekara na Kubi, ono -- 40 dolara?!

A inače Kuba, kao što si i sam citirao, odvaja 2% više GDPa od GBa na zdravstvo. Dakle, neefikasniji su od NHSa, ako je životni vek merilo.

No, ne vidim čemu dalja rasprava, osim međusobnom nadjebavanju. Pozdrav.
:)

P.S.
Nadam se da te drži zdravlje. Meni se upalila tetiva u ramenu, dođe mi da je iščupam.
tsunade tsunade 11:02 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

Meni se upalila tetiva u ramenu, dođe mi da je iščupam.


ive been there.
led. bengej, za prvu pomoć.
uporna istezanja kod fizioterapeuta ako ti je ruka totalno uknorila. odvojiš par hiljada evra za privatni tretman u master fizici (čujem da to drži čeda jovanović).
pa onda, kad se elementarno osposobiš za samostalni rad na ruci, jedan dan joga, drugi pilates i tako jedno godinu dana, svaki dan... onda može samo joga ili pilates par puta nedeljno.
ali ta istezanja su ključ.

švedske lestvice i istezanje na njima su fenomenalna stvar za rame i celu kičmu. ono, okačiš se pa visiš neko vreme dok ti se cela kičma ne izvuče i istegne.

mislim, jadi... šta da ti kažem.... ali rešivoje uz puno upornosti. svi ti koštano-muskulaturni problemi traže posvećenost i upornost.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:11 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

led. bengej, za prvu pomoć.
uporna istezanja kod fizioterapeuta ako ti je ruka totalno uknorila. odvojiš par hiljada evra za privatni tretman u master fizici (čujem da to drži čeda jovanović).
pa onda, kad se elementarno osposobiš za samostalni rad na ruci, jedan dan joga, drugi pilates i tako jedno godinu dana, svaki dan... onda može samo joga ili pilates par puta nedeljno.
ali ta istezanja su ključ.

švedske lestvice i istezanje na njima su fenomenalna stvar za rame i celu kičmu. ono, okačiš se pa visiš neko vreme dok ti se cela kičma ne izvuče i istegne.

mislim, jadi... šta da ti kažem.... ali rešivoje uz puno upornosti. svi ti koštano-muskulaturni problemi traže posvećenost i upornost.

Сине, ово је захтевније него секс?!
Где, бре, у овим годинама???
princi princi 11:30 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

S nekima rasprava k'o boksovanje sa nekim bokserom iz Sibira: zvekneš ga maljem posred čelenke, on još skakuće. Nije ovde reč ni o platama kubanskih doktora ni o tome kako oni provode vreme, rade li preko dana rade PhD-jeve, a noću se provode i kurvaju (svega ima među zdravstevnim radnicima), nego o efikasnosti zdravstvenog sistema. Imajući u vidu razlike između GDPjeva Amerike, na primer, ili UK, i Kube, potpuno je fascinantno da se gotovo isti a u ponečemu i bolji rezultati postižu sa približno istim procentima društvenog proizvoda (u US je izdvajanje za zdravstvo negde oko 15% GDP-ja- nadam se da me ova mala nepreciznost neće koštati traktata, grafika i listinga u kojima se jasno i nedvosmisleno dokazuje da je u pitanju zapravo 14.956% a ne 15ak % kako ja "tvrdim".

Naravno, ovu fasciniranost je uvek moguće pripisati i mojoj prirodnoj gluposti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:51 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

Kolika je plata lekara na Kubi, ono -- 40 dolara?!

A inače Kuba, kao što si i sam citirao, odvaja 2% više GDPa od GBa na zdravstvo. Dakle, neefikasniji su od NHSa, ako je životni vek merilo.


Ipak, zamisli da postoji neko u ovom postmodernom (ovo post koristim, samo zato što svi u poslednje vreme insistiraju na njemu, iako niđe veze:) društvu, ko zarađuje 40 dolara i živi u proseku 82 godine i zamisli društvo u kojem besplatno zdravstvo i školstvo imaju prioritet. I to dovoljno govori, da mi i dalje ne živimo u najboljem mogućem uređenju i da smo kilometrima daleko od njega. Mi to ovde nemamo, imamo neke druge stvari, ali one se određuju količinom novca koje zarađujemo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana