Energetika| Istorija| Kućni ljubimci

Sine, panika...

princi RSS / 27.11.2016. u 02:54

15. aprila 1959., par meseci pošto je preuzeo vlast u Havani, Fidel Kastro se na poziv američkog ekvivalenta UNSa obreo u Vašingtonu. Razlog posete je bio jednostavan: Kastro je došao u Ameriku po ekonomsku pomoć. Bila mu je potrebna pomoć da nahrani ljude, pokrene ekonomiju. Poznavajući Ameriku, angaživao je jednu od najpoznatijih američkih firmi da medijski pokriva posetu. Išao je okolo, jeo hot dogove, hamburgere, zezao se, vikao kako nije komunista.

Kastrova medijska ofanziva nije naišla na neki veći odjek na Kapitol Hilu. Ajzenhauer ga je hladno odbio, demonstrativno napuštajući Vašington da odigra partiju golfa. Potpredsednik Nikson je našao par minuta da popriča sa Kastrom, ali taman toliko da mu objasni da je on, Kastro, za Amere ipak komunista. Kastro je u još jednom očajničkom pokušaju pred Senatskim komitetom za spoljne poslove izjavio kako je imovina Amerikanaca u Havani bezbedna i kako neće biti nacionalizovana. Otišao je i položio venac na spomenik Linkolnu. Ništa od toga nije pomoglo. Od Amera je dobio cold shoulder i obećanu drakonsku blokada koje će trajati čitavih 57 godina.

Posle par meseci otišao je Hruščovu od koga je dobio traženu pomoć (u zamenu za šećer). Kažu da je tokom tih razgovora nosio 2 Rolexa: jedan za vreme u Moskvi a drugi u Havani. Usledila je kubanska kriza i ostatak istorije koji je, manje više, svima poznat.

I za kraj, lepa i tužna priča, za sve one koje zanimaju alternativni tokovi istorije koji su mogli, a koji se nikad neće dogoditi



Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:52 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

S nekima rasprava k'o boksovanje sa nekim bokserom iz Sibira: zvekneš ga maljem posred čelenke, on još skakuće. Nije ovde reč ni o platama kubanskih doktora ni o tome kako oni provode vreme, rade li preko dana rade PhD-jeve, a noću se provode i kurvaju (svega ima među zdravstevnim radnicima), nego o efikasnosti zdravstvenog sistema. Imajući u vidu razlike između GDPjeva Amerike, na primer, ili UK, i Kube, potpuno je fascinantno da se gotovo isti a u ponečemu i bolji rezultati postižu sa približno istim procentima društvenog proizvoda (u US je izdvajanje za zdravstvo negde oko 15% GDP-ja- nadam se da me ova mala nepreciznost neće koštati traktata, grafika i listinga u kojima se jasno i nedvosmisleno dokazuje da je u pitanju zapravo 14.956% a ne 15ak % kako ja "tvrdim".

Ти си мој шампион, оно -- кад се правиш блесав.

Два посто издавајања више од БДПа је огромна сума. Такође, нисам узалуд споменуо плате доктора: оне представљају у свим здравственим системима огромну ставку. На Куби, земљи срећних сиромашака (то је перцепција Кубе, једна понижавајућа и покровитељска перцепција, узгред), та плата је у апсолутном (и релативном) износу далеко мања, систем је "ефикаснији". Надаље, могу мислити колико би тек оних два посто значило у здравственим системима Британије или УСА. То су, сигурно, трилијарде!

Пусти ово, бре, него -- имаш ли ти неки савет, шта да радим с овим раменом, има ли негде ново да се купи, у том белом свету неки kit, оно -- рамени зглоб, тетиве, 'рскавице, супраспинатус, јер -- уби ме овај тенденитис, ћу да скончам, па ће да ти дође жао?
nikvet pn nikvet pn 12:04 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili



princi princi 13:08 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

stefan.hauzer
Kolika je plata lekara na Kubi, ono -- 40 dolara?!

A inače Kuba, kao što si i sam citirao, odvaja 2% više GDPa od GBa na zdravstvo. Dakle, neefikasniji su od NHSa, ako je životni vek merilo.


Ipak, zamisli da postoji neko u ovom postmodernom (ovo post koristim, samo zato što svi u poslednje vreme insistiraju na njemu, iako niđe veze:) društvu, ko zarađuje 40 dolara i živi u proseku 82 godine i zamisli društvo u kojem besplatno zdravstvo i školstvo imaju prioritet. I to dovoljno govori, da mi i dalje ne živimo u najboljem mogućem uređenju i da smo kilometrima daleko od njega. Mi to ovde nemamo, imamo neke druge stvari, ali one se određuju količinom novca koje zarađujemo.


Ne, ima tu jedna druga stvar, manje benigna a to je da u USA stvarno niko ne umire od gladi. Mislim, u zemlji u kojoj hamburger i čips možeš da dobiješ za 1$, u kojoj se ljudi pretvaraju u kante za otpatke velikih korporacija, prehrana nije problem čak ni za najveću sirotinju. Poslednji bednik će imati dovoljno da nešto strpa u sebe i da onog bogatuna koji prolazi pored njega nema šta da grize savest. Krajnji rezultat toga je sita populacija, ali i izuzetno velika incidenca hroničnih i lifestyle bolesti, dijabetesa, rakova, srčanih oboljenja, bolesti krvnih sudova, kuraca palaca- ogroman pritisak na zdravstveni sistem.

Na Kubi, populacija više gladna nego sita, ali svi zdravi k'o dren, možeš da prođeš i sa 5 puta manjom kintom per capita nego u US. I šta je tu neko šire naravoučenije? Ako hoćeš zdrav narod, ne daj mu da jede, drži ga stalno polugladnog. Zato će svaka NHS misija na Kubu propasti. UK jeste nanny state, ali nije tolko nanny da će izgladnjivati Engleza. Sitost populacije najvažniji uslov za socijalni mir. Gladan Englez = nezadovoljan Englez.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:54 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

Da, ali to đubre koje unosimo u sebe, stvara radna mesta i hrani populaciju. Totalna benefit, zar ne? Zahvaljujući tome imaš zdravu sredinu za socijalni mir, takav paradoks te ostavi da se zapitaš; želiš li da živiš u takvom društvu? U društvu u kojem ishrana poruzrokuje veće probleme na duže staze, nego što ih rešava kratkoročno. Znam da je ovo sad širenje teme, ipak bitno je. I, opet, terate na razmišljanje da postoje društva u kojem biti doktor nije statusni simbol i da živi na mesečnom nivou s toliko novca, koliko u nekom drugom društvu, isto to zanimanje jeste statusni simbol i kojem toliki iznos ne pokriva ni cenu salate u restoranu.

U suštini, samo sam hteo reći da iznos mesečne plate ne određuje kulturu nečijeg društva ili način na koji to društvo funkcioniše, bez obzira što većina insistira na tome.
princi princi 14:18 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

Pa to ti je ono osnovno pitanje, da li jačanje ekonomije koristi ili škodi ljudima? Da li moderne ekonomije posle nekog stepena razvoja zapravo uništavaju ljude? Jer u modernim ekonomijama i mrežama (a danas je sve mreža), pojedinac ima smisla samo kao konzument, potrošač. Da li ti hoćeš da budeš samo konzument, potrošač? E, sad, masa ljudi ima odgovor na to pitanje. Možda nema svestan odgovor, ali praktično odgovara na njega svojim postupcima i načinom života.

Druga stvar je da, u Engleskoj i uopšte u razvijenom svetu je "biti doktor" statusno pitanje. To su cipelice, tašnice, šminkica, čipkice, pičkice, skupa putovanja... Mislim, koju korist od toga ima onaj baja koji umire na aparatima? I da li je baš neophodno doktorima organizovati cocktail parties, mislim, mogu li on da leče ljude i bez toga?

Treća stvar je da gomila tog "zdravstvenog" budžeta u razvijenim državama ide zapravo na održavanje i finansiranje ogromnog birokratskog i menadžerskog aparata (tu uključujem i njihove penzije). U US, na primer, najveći deo ide na osiguravajuća društva i njihove profite. Recimo, u Engleskoj, po bolničkim parkinzima nema šaje da nađeš parking od 9 do 5. U 5 i 5, mesta koliko hoćeš. Šta ti to govori? Da je sistem beskonačno birokratizovan, preko svake mere. Može li normalan zdravstveni sistem da funkcioniše bez birokratije ili sa makar jeftinijom birokratijom?
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:53 29.11.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

Upravo to, sva ta pitanja i jesu pokušaj da se odgovori na majku svih pitanja; živimo li mi u najboljem mogućem uređenju i zašto ne? I to su razlozi, zbog kojih je dobro da sistemi kao Kuba postoje, ne zbog toga što je to bolje društo od našeg ili gore, već zato što nam govori da i u našim savršenim svetovima postoje stvari koje su pogrešne i to pogrešne na tako pogubne načine.

blogovatelj blogovatelj 19:51 29.11.2016

Re: Juče na nekom od onih serbiše

на енглеском се каже "ортодокс",


Ne, na grčkom se pravoverni kaže ortodoks. Do ove sekunde mi to nije palo na pamet, ali izgleda da sam u pravu.
Ortogonalno znači ono koje stoji pod pravim uglom. Orto je prav, gon je ugao. Imaš reč gon i u reči trigonometrija, tj nauka kojom se meri uz pomoć trouglova i proporcija u trouglu.
Znači, orto je pravi, a doks, možda doktrina, tako nešto. Ček da priupitam Vikipediju.

PS.

Orthodoxy (from Greek ὀρθοδοξία, orthodoxia – right opinion)
tsunade tsunade 01:19 01.12.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

Сине, ово је захтевније него секс?!


čak i daleko bolnije.

Где, бре, у овим годинама???


kosti pamte, godinama. artritisi kreću u tim godinama. i u suštini, ne loži se da su samo tetive, to su ti se malo vratni pršljenovi sjebali. moraćeš jogu ili pilates ili neka istezanja pre ili kasnije.
emsiemsi emsiemsi 05:13 01.12.2016

Re: Za selektivne, zlonamerne ili

tsunade
Сине, ово је захтевније него секс?!


čak i daleko bolnije.

Где, бре, у овим годинама???


kosti pamte, godinama. artritisi kreću u tim godinama. i u suštini, ne loži se da su samo tetive, to su ti se malo vratni pršljenovi sjebali. moraćeš jogu ili pilates ili neka istezanja pre ili kasnije.

Ма какви пилатеси !?
Нема боље јоге од секса !
princi princi 00:56 29.11.2016

Jbt, meni još uvek

pomalo neverovatno da će ovaj debil vladati Amerikom.
princi princi 00:58 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Toma je za njega Harvard, Stenford, Caltech i MIT. 4 u 1.
tasadebeli tasadebeli 08:32 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

princi


Jbt, meni još uvek
pomalo neverovatno da će ovaj debil vladati Amerikom.




А ова друга страна је као била бољи избор?


(А имао си само две могућности, не заборави.)


Брате рођени, проблем је у томе што си, генерално гледано, имао избор између два подједнако дебилна дебила.


Како то не можеш да разумеш?





















Пази, Принци, кад повежем све ове клипове у шпанску серију, и ја бих онда гласао за Шешеља.


Мислим, кад бих уопште и хтео да се шврћкам до изборног места и да "користим своје демократско право" да бирам једнога од два подједнако дебилна дебила.


Зашто ти је то толико неприхватљиво?


Па исто то пресликано ћеш имати и у Србији за предстојеће председничке изборе.


Избор између два подједнако дебилна дебила.


Јбт, па зар је тако тешко прихватити да не можеш баш све и свакога утерати у статистике политичког маркетинга?


(Ма шта год Браја мислио о томе. )


Не знам...


Што се мене тиче, баш то што не можеш све и свакога утерати у статистике политичког маркетинга и јесте једино због чега ми све ово у чему живимо не изгледа толико безнадежно.
princi princi 09:10 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Druže, jel ti stvarno mene smatraš za toliko neobaveštenog ili, štoseonokaže, moralno-politički nesvesnog? Ti stvarno misliš da ja ne znam šta i ko je Hillary Clinton? Mislim, čisto pitam, da vidim delujem li ja tebi stvarno kao tolika budalčina, :).
tasadebeli tasadebeli 09:16 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

princi
Druže, jel ti stvarno mene smatraš za toliko neobaveštenog ili, štoseonokaže, moralno-politički nesvesnog? Ti stvarno misliš da ja ne znam šta i ko je Hillary Clinton? Mislim, čisto pitam, da vidim delujem li ja tebi stvarno kao tolika budalčina, :).



Ма не.

Али ми није јасно шта то не можеш да прихватиш.

Да је изабран један дебил уместо другог дебила?

Не верујем да ти то није јасно.

Зато се и чудиом онаквом твом коментару.

Да ли би исти такав коментар написао и да је изабрана Хиларица?

Ако би, онда смо се разумели...
princi princi 09:42 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Pa ne bi isti, jer ona nije tvitovala o Twilight sagi i da li Robert treba da ostavi Kirsten ili ne. Ali nekakav adekvatan sigurno bih, što ne bih, nije mi Hillary tetka.

Ali fora je u tome što je Trump je identičan izbor kao Hillary, samo što je uz to još i gluplji i siroviji. Ekipa koju će, po svemu sudeći instalirati, ovaj Pence (koji će, u stvari, izgleda voditi stvari iza scene), ovi nacisti, Petreus, onaj ludak Flyn, je isto tako neprijateljski raspoložen prema svetu, ako ne i gore nego Hillaryna ekipa. Hillary, ako ništa drugo, makar je zadržala malo zrnce razuma, ovaj je totalna i beskrupulozna budala koja neće prezati ni od čega što će mu doneti ličnu korist. Prema tome, da odgovorim na tvoje pomalo uvijeno i ne do kraja postavljeno pitanje, teška srca i uz totalno začepljen nos, nisam imao dvojbe ko je manje loš izbor na ovim poslednjim američkim izborima.
tasadebeli tasadebeli 10:26 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

princi

Ali fora je u tome što je Trump je identičan izbor kao Hillary,



То и ја кажем.


Hillary, ako ništa drugo, makar je zadržala malo zrnce razuma,



Мммм... Двој(е)бено.


samo što je uz to još i gluplji i siroviji.

ovaj je totalna i beskrupulozna budala koja neće prezati ni od čega što će mu doneti ličnu korist.



Бумо вид' ли... Кад га машина уФати под своје.


Ево, и сам то кажеш:

Ekipa koju će, po svemu sudeći instalirati, ovaj Pence (koji će, u stvari, izgleda voditi stvari iza scene), ovi nacisti, Petreus, onaj ludak Flyn, je isto tako neprijateljski raspoložen prema svetu,



ovaj je totalna i beskrupulozna budala koja neće prezati ni od čega što će mu doneti ličnu korist.




Једино се ти и ја ту не слажемо што ја то исто видим и код Хилари.


Ти кажеш


manje loš izbor



а то је оно што мени смета. О томе причам.

Не избор Трампа или неизбор Хилари.

Или избор Хилари и неизбор Трампа.

Него уопште и бирање између та два.

И онда то после још називамо разумом.

(Вероватно ми то смета због овог четвртвековног искуства са "демократијом" у Србији, па зато имам разумевања за позицију америчких гласача.)


А тужно је то помало, Принци, зар не?

У 21. веку, са толико паламуђења и пуних уста људских права, слобода појединца, грађанског и отвореног друштва,...

Тужно и лицемерно.

Шта ћу, не могу се отети том утиску.
maksa83 maksa83 10:35 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

ovaj je totalna i beskrupulozna budala koja neće prezati ni od čega što će mu doneti ličnu korist.

Moraš da shvatiš (mada verovatno shvataš, pa je ovo 'moraš da shvatiš' zapravo figurativno) percepciju ovdašnjih TraNp ljubitelja. Naime, oni su apsolutno kao i ti potpuno svesni da je tip budala i mufljuz, i da ima ogroman potencijal da ujebe Ameriku, ali, ali, ali - to je kod ovdašnjih TraNp ljubitelja njegov najveći kvalitet.

Otpr. kao kada je David L. Parnas (Kanađanin inače, on bi bio neki kao Tercagi, da ti ilustrujem veličinu) za Reganovog Star Wars fantaziranja uzet da vodi panel za softver koji treba da pogoni celu stvar, i on dumao, dumao, i na kraju rekao: "Ja mislim da je ovo pogrešna ideja, da taj softver NE MOŽE da se napravi tako da radi kako treba, i da je cela Star Wars inicijativa pogrešna zato što će se pare uludo potrošiti što će smanjiti borbenu gotovost USA." (bio je posle zbog toga prokazan i izopšten iz državnih projekata, ali kada si David Parnas onda te boli uvo). Sad sledi obrt. Kada je Buš 20 godina kasnije opet krenuo da revitalizuje Star Wars ideju našli Parnasa i pitali ga šta sad misli o svemu tome. Kaže: "da, ja mislim da to treba da se napravi". "Aha, znači mislite da je metodologija uznapredovala dotle da taj softver sad može da se napravi?". "Ne, ja još uvek tvrdim da taj softver ne može da se napravi, ali više ne mislim da je podrivanje borbene gotovosti USA loša ideja".

E tako i ovdašnji TraNp ljubitelji, oni kapiraju da je TraNp loš za USA, ali se nadaju da će to nekako da ostane tamo lepo ograđeno a oni će da se smeju i pokazuju prstom. Otpr. kao kad bi ti neko rekao "ne brini, pišao sam samo u onom ćošku bazena".
tsunade tsunade 11:15 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

nisam imao dvojbe ko je manje loš izbor na ovim poslednjim američkim izborima.


i da paradoks bude veći, ona bi ga (da su bili normalni, ko u evropi, direktni izbori) ne pobedila, nego odvalila sa dve milke glasova više... ali amerika će sad imati predsednika kojeg niko ne želi, ni jedna od dve partije, a ni gradjani u suštini. i to mi se čini kao siguran put u hronične napetosti i konflikte, možda više na unutrašnjem nego na spoljnom planu... ali svi ćemo trpeti refleksije takvog novog poretka i neortodoksnog personalnog rešenja u beloj kći.

ne kažem da predsednik neke države, premijer a naročito ministar treba da bude karijerni političar, ali je velika razlika kad neko zna neki posao (koji uključuje ljudsku mrežicu) i kad neko padne direktno s marsa.

ali okej, imamo to što imamo. valja nam se zabaviti s tim materijalom sad.
niccolo niccolo 11:23 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

da su bili normalni, ko u evropi, direktni izbori

Čekaj, jel realno da niko ovde nije znao kako se bira predsednik u Americi? Ja sam potpuno iznenađem brojem ljudi koji su se iznenadili kad su najzad shvatili nakon Trampove pobede...
tsunade tsunade 11:31 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Čekaj, jel realno da niko ovde nije znao kako se bira predsednik u Americi?


ma svi su znali ali niko nije računao. mislim da sam baš s princijem razgovarala o tome noć pre izbora... šta će biti kad jedan osvoji najviše elektora a drugi glasova... nije ni prvi put da se tako nešto dešava. mislim da jeste prvi put s ovolikom razlikom.... sistem im je, iz ove naše perspektive glup. srećom oni nisu srbija pa niko ne postavlja pitanje punog legitimiteta. to bi ovde ispao haos orijaških razmera.
maksa83 maksa83 11:35 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Čekaj, jel realno da niko ovde nije znao kako se bira predsednik u Americi? Ja sam potpuno iznenađem brojem ljudi koji su se iznenadili kad su najzad shvatili nakon Trampove pobede...

Da se prijavim da sam znao. Ono što je meni zanimljivo je da je ideja "da i narod tu nešto glasa" tek naknadno nakalemljena na ceo koncept, i to ne bez frikcije.
tsunade tsunade 11:40 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ono što je meni zanimljivo je da je ideja "da i narod tu nešto glasa" tek naknadno nakalemljena na ceo koncept, i to ne bez frikcije.


da. pa bukvalno. u stvari glasaju države.
princi princi 11:41 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Nema veze, ne treba brinuti evo i Francuzi će imati izbor između debila i- debila.

princi princi 11:43 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Moraš da shvatiš (mada verovatno shvataš, pa je ovo 'moraš da shvatiš' zapravo figurativno) percepciju ovdašnjih TraNp ljubitelja. Naime, oni su apsolutno kao i ti potpuno svesni da je tip budala i mufljuz, i da ima ogroman potencijal da ujebe Ameriku, ali, ali, ali - to je kod ovdašnjih TraNp ljubitelja njegov najveći kvalitet.

Da, da, sindrom prigradskih seljaka: daj da mu uvalim trulu šljivu, neće primeti.
princi princi 11:47 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

sistem im je, iz ove naše perspektive glup. srećom oni nisu srbija pa niko ne postavlja pitanje punog legitimiteta. to bi ovde ispao haos orijaških razmera.

Sistem je beskrajno glup iz svake perspektive. Kao i čitav političko pravni sistem države koji se 2016. godine ravna po principima iz 1776. (direktna posledica takvog sistema je ovaj idiotski video sa bedside shotgunom koji sam postavio dole). Što je još gore, sistem je u samom korenu namešten tako da bude inertan, da ga je maltene nemoguće izmeniti, osim nekim gargantuanskim (jel se tako kaže?) manevrima, ono, maltene da cela zemlja izađe na ulice i kaže: E, nećemo tako.
tsunade tsunade 11:49 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Naime, oni su apsolutno kao i ti potpuno svesni da je tip budala i mufljuz, i da ima ogroman potencijal da ujebe Ameriku, ali, ali, ali - to je kod ovdašnjih TraNp ljubitelja njegov najveći kvalitet.


s tim što ujebavanje amerike ne može da prodje bez posledica po ceo svet, pa tako i po nas.

E tako i ovdašnji TraNp ljubitelji, oni kapiraju da je TraNp loš za USA, ali se nadaju da će to nekako da ostane tamo lepo ograđeno a oni će da se smeju i pokazuju prstom. Otpr. kao kad bi ti neko rekao "ne brini, pišao sam samo u onom ćošku bazena".


nije to čak ni glupost, da ti veruješ da će zapišan bazen u tom ćošku ostati lokalizovan... domaći trumpoljubitelji hoće propast amerike makar i na vlastitu štetu, makar morali da plate deo ceha za tu propast... s tom logikom normalan čovek ne može da izadje na kraj pa onda najbolje i da se ne petlja.

ali dobro, hajde da budemo optimisti i da računamo da možda neće sve krenuti u pravcu ujebavanja.

tasadebeli tasadebeli 11:52 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade
Ono što je meni zanimljivo je da je ideja "da i narod tu nešto glasa" tek naknadno nakalemljena na ceo koncept, i to ne bez frikcije.


da. pa bukvalno. u stvari glasaju države.




Па то к'о бивша СФРЈ!






Па кад су изабрали оног Синана Хасанија са КиМ који је имао велике подочњаке, сви смо се зајебавали на његов (наш?) рачун како иредента никад не спава.


Успут, срећан нам бивши празник бивше државе, што би рекао тамо Урош у свом новом посту.

Нама бившим грађанима бивше државе.
niccolo niccolo 11:53 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

srećom oni nisu srbija pa niko ne postavlja pitanje punog legitimiteta

Pa to pitanje se ne postavlja jer pun legitimitet postoji. Pravila igre su tamo poznata već više od 200 godina i u pravilima igre se ništa nije promenilo. U svakom od tih slučajeva onaj koji je pobedio je pobedio u skladu sa tim pravilima igre. I zato ne može da se postavi pitanje punog legitimiteta, pogotovo ne pozivanjem na izborne sisteme po Evropi i predstavljanjem evropskih izbornih sistema kao "normalnih" (dok bi američki valjda bio nenormalan, šta li).

Uvek treba imati u vidu da su SAD unija država, a ne jedna unitarna država. I onda je svaka od tih država prilikom prijema u uniju ispregovarala broj elektora kako je bila u mogućnosti u tom momentu (ne treba zaboraviti da je ceo zapad SAD prvo teritorijalno postao deo SAD, a tek kasnije su pojedinačne države postajale deo unije - možda je najbolji primer Juta koja je ceo zapad Utah Territory dala Nevadi, a ceo istok Koloradu (plus još nešto na severu onome što je danas Vajoming), pa je postala četrdeset i neka država SAD 46 godina nakon što je ta teritorija postala deo SAD). E sad, ono što se jeste promenilo u SAD od tog momenta jeste to da se broj građana u velikim gradovima toliko povećao da ti treba mnogo više glasova u državama gde su megalopolisi da bi "dobio" elektora u odnosu na broj glasova u nekim drugim državama. Ostaje da vidimo da li će ove prve države tražiti promenu u broju elektora i da li će ove druge pristati na to...

Suprotno od svega ovoga, u Srbiji zaista nema nikakvog osnova da se izbori sprovode na bilo koji drugi način osim tog koji ti nazivaš "normalan" (ok, može i u Parlamentu, ali je to opet podvarijanta tog "normalnog" ). A to što bi ovde ispao haos je posledica naše naravi - čim nam se ne sviđa rezultat, hajde da menjamo sistem. Kao što bi ti sad da promeniš američki, jer ti se ne sviđa koga su izabrali za predsednika.
princi princi 11:56 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Što se tiče apsolutno najboljih i najsmehotresnijih pro Trump argumenata koje sam pročitao je bilo ono: "On je bogat, pun k'o brod, ovi Jevreji/masoni/neokoni/neliberali/neoštaveć neće moći da ga kupe..." Pa, mislim, kolika debilčina moraš biti da ti ovakvka budalaština i padne na pamet, da ne kažem koliki zembil moraš biti da ni ne posumnjaš da će takvo moronstvo od pisanija kod nekoga izazvati transfer blama.
tsunade tsunade 11:57 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Па кад су изабрали оног Синана Хасанија са КиМ


aaaaa gde se seti sinana!

jel to jedan od nekoliko onih slobinih poštenih albanaca iz preševa?
tasadebeli tasadebeli 12:02 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade
Па кад су изабрали оног Синана Хасанија са КиМ


aaaaa gde se seti sinana!

jel to jedan od nekoliko onih slobinih poštenih albanaca iz preševa?



Колико се сећам, није.

Овај је био председник Председништва СФРЈ још док је Слоба био банкарски службеник у Америки.
tsunade tsunade 12:03 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Uvek treba imati u vidu da su SAD unija država, a ne jedna unitarna država.


ma nicolo sve se slažem s tobom. to je sad gotovo.

Suprotno od svega ovoga, u Srbiji zaista nema nikakvog osnova da se izbori sprovode na bilo koji drugi način osim tog koji ti nazivaš "normalan" (ok, može i u Parlamentu, ali je to opet podvarijanta tog "normalnog"


mislim da ova vučićeva većina ima sad ili nikad šansu da promeni više taj ustav. mnogo je razloga za to. a jedan od razloga je i funkcija predsednika koju si ti ustavom čvrsto obručio a direktno ga biraš pa mu suštinski ne može nik oništa... dobro s tomom oko tih uloga imamo najmanje problema do sada (koliko god blasfemično da zvuči)... ali s tadićem smo imali tantalove muke jer nije hteo da radi u okviru ustavnih ovlašćenja, iskakao je... i s obzirom na način na koji je biran mogao je da se pokriva tim legitimitetom.
tasadebeli tasadebeli 12:04 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

princi
Moraš da shvatiš (mada verovatno shvataš, pa je ovo 'moraš da shvatiš' zapravo figurativno) percepciju ovdašnjih TraNp ljubitelja. Naime, oni su apsolutno kao i ti potpuno svesni da je tip budala i mufljuz, i da ima ogroman potencijal da ujebe Ameriku, ali, ali, ali - to je kod ovdašnjih TraNp ljubitelja njegov najveći kvalitet.

Da, da, sindrom prigradskih seljaka: daj da mu uvalim trulu šljivu, neće primeti.




Кажем ја лепо, Радован Трећи.

Сам, на бранику отаџбине.

Против свих Вилотића овога света.
maksa83 maksa83 12:07 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Па кад су изабрали оног Синана Хасанија

Pa i Sejda samo tako fasovali.

On je zapravo bio najbenigniji lik koji je ikad nosio tu funkciju.
niccolo niccolo 12:08 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

mislim da ova vučićeva većina ima sad ili nikad šansu da promeni više taj ustav

Da, ali ne znaju šta će sa preambulom

ma nicolo sve se slažem s tobom

Nisi me skroz ubedila Znam previše Srba koji nemaju problem sa prilagođavanjem pravila igre kad god im to odgovara. Zato valjda i volim taj anglosaksonski tradicionalizam i to što ne menjaju svoje političke sisteme ko gaće...
tsunade tsunade 12:14 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Nisi me skroz ubedila


moguće da nisam bila precizna. slažem se sa tvojom analizom i objašnjenjem ali, za razliku od tebe, ne volim tradicionalizam i nepromenljivost.
tsunade tsunade 12:22 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

ono, maltene da cela zemlja izađe na ulice i kaže: E, nećemo tako.


pa da... sistemi se obično i menjaju kroz te revolucionarne poduhvate... mislim stabilni sistemi... ovi naši provizorijumi se menjaju kako koja partija dodje pa ako neko ima ideju, slobodan je implementirati je, pa kako ispadne. ko igre na sreću.
niccolo niccolo 12:24 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

ne volim tradicionalizam i nepromenljivost

U smislu da smatraš da je pozitivno to što je Srbija za poslednjih 30 godina promenila nekoliko državnih oblika i političkih sistema, od SFRJ, SRJ, državne zajednice, pa do samostalne države?
maksa83 maksa83 12:28 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

U smislu da smatraš da je pozitivno to što je Srbija za poslednjih 30 godina promenila nekoliko državnih oblika i političkih sistema, od SFRJ, SRJ, državne zajednice, pa do samostalne države?

Pa pre svega je izmenjala geometrijski oblik nekoliko puta u tom periodu. Iz toga slede sve ostale promene. Šta misliš da bi se desilo sa npr. Kinom da je neko iscepka po provincijama?
docsumann docsumann 12:28 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Па кад су изабрали оног Синана Хасанија


kaže se Hajlea Selasija

tsunade tsunade 12:32 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

U smislu da smatraš da je pozitivno to što je Srbija za poslednjih 30 godina promenila nekoliko državnih oblika i političkih sistema, od SFRJ, SRJ, državne zajednice, pa do samostalne države?


jesam ti rekla da ne volim ni ekstremizam.

zapravo mislim da (državni) sistemi treba da budu relativno stabilni, ali i senzibilni i reaktivni na društvena kretanja i promene. više verujem u korekcije nego u revolucije i tumbanja. najviše verujem u blagovremene korekcije postojećih pravila ako se pokažu kao nedelotvorna i prevazidjena.
tasadebeli tasadebeli 12:37 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

docsumann
Па кад су изабрали оног Синана Хасанија


kaže se Hajlea Selasija




Лајон Зајон!




niccolo niccolo 12:40 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade

Tu smo saglasni, evo ja sam odmah gore konstuktivno predložio šta treba naseljenije države SAD da predlože...

Mada, u pravu je i Maksa, nisam ranije razmišljao o tome ali zaista - nekad bili takoreći trougao, a sad smo više romb (zli jezici bi rekli da smo postali četvrtasti ).
princi princi 12:55 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade
ono, maltene da cela zemlja izađe na ulice i kaže: E, nećemo tako.


pa da... sistemi se obično i menjaju kroz te revolucionarne poduhvate... mislim stabilni sistemi... ovi naši provizorijumi se menjaju kako koja partija dodje pa ako neko ima ideju, slobodan je implementirati je, pa kako ispadne. ko igre na sreću.

Pa, ne znam. Nije mi jasno da se pravi sistem koji će bukvalno pozivati na revolucionarne poduhvate, nije mi jasno šta je tu stabilno. Ili ja stabilnost ne shvatam kao koncept.
maksa83 maksa83 12:57 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ili ja stabilnost ne shvatam kao koncept.

tsunade tsunade 13:22 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ili ja stabilnost ne shvatam kao koncept.




pa kad cela zemlja izadje na ulice i kaže nećemo tako (nego hoćemo ovako, skroz drugačije) to onda znači da su politički odnosi, koji su samo puki odbljesak proizvodnih odnosa, dospeli u sukob sa političkim, odnosno po marksu, proizvodnim snagama, (sredstvima za rad)...

šalu na stranu, ne mora da bude tako marksistički dramatično. i ne mora da znači da je revolucija prevashodno ekonomski pa tek onda socijalni fenomen. nekada su revolucije simptom zdravlja nekog društva a ne samo bolesti. iskazuju taj samotransformacijski potencijal, moć neke zajednice da promeni samu sebe i pri tom ostane stabilna... u tom, drugom smislu, mislim da ti dobro shvataš koncept jer imaš životno iskustvo s takvim društvima :)
princi princi 13:31 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ne, ali pazi, sad mi stvarno pada na pamet da oni tako inertnim sistemom prosto sistematski proizvode ovakve pokrete tipa tea party, black lives matter, crne pantere, unione, trampove, sanderse, occupy wall street, pičke materine.
princi princi 13:32 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Pre toga sifražetkinje, pa onda NRA ti je isto neki pokret. Prosto, pozivaš na tu neku, uličnu, vaninstitucionalnu borbu, jer institucije su sa tom troglavom aždajom od vlasti prosto po defaultu blokirane.
maksa83 maksa83 13:39 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

šalu na stranu, ne mora da bude tako marksistički dramatično

Pa da, stabilnost sistema nema veze sa dramom, tj. stabilan sistem hendluje dramu ako hoće da ostane stabilan. Ono o čemu nikolo priča je "stabilnost pravila", što apsolutno ne korelira (ne znam da li sam sad izmislio ovaj glagol) sa stabilnošću sistema, naprotiv - sistem izložen spoljnim uticajima ili ima neku živu unutrašnju dinamiku ne može da bude stabilan ako se ne menja. To su, što bi rekli, osnove. Npr. PRC ne bi bila sila koja sada jeste da je zadžrala komunistilčku ekonomsku dogmu, tako i ovo u novonastalim uslovima nije moglo da preživi kao oaza komunizma. Pametan sistem se prilagođava fleksibilnošću, a sistem koji se održava "stabilnim" pukom silom tj. krutošću je npr. Severna Koreja.

Tj. (da i nikolo razume - postoji dobar razlog što mi danas ne koristimo Dušanov Zakonik, iako bi to bilo vrlo tradicionalno i istorijski stabilno.

Tome nas, drugovi, između ostalog uči i evolucija - šta uspe da se promeni - preživi, šta ne uspe - izuNre. <srk kisele vode, ruke oslonjene na govornicu>
tsunade tsunade 13:42 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

jer institucije su sa tom troglavom aždajom od vlasti prosto po defaultu blokirane.


jbg...danak efikasnosti... jer kako bi, drugačije u roku od nedelju dana mogao da doneseš odluku da digneš bombardere i pošalješ ih... negde, biraj gde. e sad su te odluke sve na republikancima i trumpu, koji, možda na kraju posane neka protivteža njima, neka vrsta relevantne opozicije, sad bemliga u kom pravcu.
tsunade tsunade 13:47 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

"stabilnost pravila", što apsolutno ne korelira (ne znam da li sam sad izmislio ovaj glagol) sa stabilnošću sistema, naprotiv


pa da. ispada da fleksibilnost pravila obezbedjuje stabilnost sistema. ali mislim na fleksibilnost procesa izmene pravila, koja onda važe za sve. ne mislim na fleksibilno tumačenje postojećih.
niccolo niccolo 13:59 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Tj. (da i nikolo razume - postoji dobar razlog što mi danas ne koristimo Dušanov Zakonik, iako bi to bilo vrlo tradicionalno i istorijski stabilno.

Pa ja sam sat vremena pre ovog tvog pisanija konstatovao problem i predložio šta bi moglo da se menja:

"E sad, ono što se jeste promenilo u SAD od tog momenta jeste to da se broj građana u velikim gradovima toliko povećao da ti treba mnogo više glasova u državama gde su megalopolisi da bi "dobio" elektora u odnosu na broj glasova u nekim drugim državama. Ostaje da vidimo da li će ove prve države tražiti promenu u broju elektora i da li će ove druge pristati na to..."

Tako da mi nije jasno zbog čega misliš da ne razumem to što si napisao, pa da moraš da mi pojasniš?
tasadebeli tasadebeli 14:00 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

maksa83
Па кад су изабрали оног Синана Хасанија

Pa i Sejda samo tako fasovali.

On je zapravo bio najbenigniji lik koji je ikad nosio tu funkciju.



Јао, ти још гори од мене!

Где се само њега сети!


А у праву си за ово што кажеш.

Сећам се да кад год бих њега видео у ТВ Дневнику, ја бих се разнежио к'о да видим рођеног деду.
maksa83 maksa83 14:19 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Tako da mi nije jasno zbog čega misliš da ne razumem to što si napisao, pa da moraš da mi pojasniš?

Ti si se požalio na labilan sistem koji menja pravila nasuprot sistemima koji su stabilni i drže se zacrtanih pravila, a ja ti kažem da su stabilnost sistema i stabilnost pravila sistema vrlo često u sukobu, pogotovo u dinamičnim sistemima kao što su društveni. Mislim, sve to nije jednostavno - nešto može da ima puno stepeni slobode (da bi bilo fleksibilno i da može da se vrati u ravnotežu) i zbog tih svih stepeni slobode bude nestabilno, a opet nešto može da bude jako (dizviniš) kruto i opet baš zbog toga ne bude stabilno.

Preporučena literatura - General Principles of System Design. Neće biti dosadno ni "društvenjacima", zapravo njima bi pogotovo moglo da bude zanimljivo.
princi princi 14:23 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ono o čemu nikolo priča je "stabilnost pravila", što apsolutno ne korelira (ne znam da li sam sad izmislio ovaj glagol) sa stabilnošću sistema, naprotiv - sistem izložen spoljnim uticajima ili ima neku živu unutrašnju dinamiku ne može da bude stabilan ako se ne menja.

Apsolutno. Stabilnost pravila poziva na nestabilnost sistema, i to masivnu. Mislim da u tom smislu Englezi imaju dobar sistem: kod njih nema ustava, nema nekog centralnog legalnog dokumenta oko svega se sve vrti, sve je fleksibilno, sve može, sve je kako se dogovorimo, i sve je nestabilno ali na nekom lokalnom ili mikroplanu. Sve brboćka. Ali na globalnom, sve je stabilno, ti te lokalne nestabilnosti doživljavaš kao nužnu društvenu dinamiku. Postići to je, po meni, velika mudrost.
niccolo niccolo 14:28 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ti si se požalio na labilan sistem koji menja pravila nasuprot sistemima koji su stabilni i drže se zacrtanih pravila, a ja ti kažem da su stabilnost sistema i stabilnost pravila sistema vrlo često u sukobu, pogotovo u dinamičnim sistemima kao što su društveni

Pa ne - nisam se pozvao generalno na labilan ili krut sistem. Čak se uopšte nisam žalio na sistem (pa bio mekan ili čvrst), nego na Srbe koji bi da menjaju sistem kad god oni lično nisu zadovoljni rezultatom koji je sistem iznedrio. U tom smislu je konstatacija o anglosaksonskom tradicionalizmu. A anglosaksonci uopšte nisu tradicionalisti na taj način na koji si ti razumeo moj komentar - da će da se drže pravila samo zato što je pravio staro i da su njihovi sistemi kruti. Samo nemaju običaj, što bi rekli braća Srbi, da kolju vola za kilo mesa.
vcucko vcucko 14:32 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade
Čekaj, jel realno da niko ovde nije znao kako se bira predsednik u Americi?


ma svi su znali ali niko nije računao. mislim da sam baš s princijem razgovarala o tome noć pred izbora... šta će biti kad jedan osvoji najviše elektora a drugi glasova... nije ni prvi put da se tako nešto dešava. mislim da jeste prvi put s ovolikom razlikom.... sistem im je, iz ove naše perspektive glup. srećom oni nisu srbija pa niko ne postavlja pitanje punog legitimiteta. to bi ovde ispao haos orijaških razmera.

Iz naše perspektive glup? Ne bih rekao.
Pa cela igranka u SFRJ je i počela kad je Sloba (i većina Srba, da se ne lažemo) krenuo da zagovara princip "jedan čovek jedan glas" za celu SFRJ. To je bio okidač za dalje - naravno ne razlog, ali sasvim dovoljan povod.

Prevedeno na USA:
- ne bi više bile USA nego UCA (United Citizens Of America), što bi zadrlo u neke suštinske stvari koje se (do daljeg) ne diraju;
- NY i Ca bi uvek mogli da izglasaju svog prezidenta, a ove druge ko j. - mislim da bi ti drugi pre digli frku i počeli pobunu; odnosno, ne bi NY/LA fenseri nekog izbacivali, nego bi oni bili izbačeni; razlika drastićna
princi princi 14:35 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

"E sad, ono što se jeste promenilo u SAD od tog momenta jeste to da se broj građana u velikim gradovima toliko povećao da ti treba mnogo više glasova u državama gde su megalopolisi da bi "dobio" elektora u odnosu na broj glasova u nekim drugim državama. Ostaje da vidimo da li će ove prve države tražiti promenu u broju elektora i da li će ove druge pristati na to..."

Promenilo se sve. U to doba su Amerikom još hodali lavovi, pume i bizoni. U južnim državama si imao robovlasnički sistem. Društevni, politički, ekonomski sistem, sve je bilo drugačije, predindustrijsko doba, rani kapitalizam. To je potpuno drugi svet u odnosu na današnje doba. Jednostavno, moral je drugačiji, društveni izazovi su drugačiji, drugačiji problemi. Tad je USA naseljavalo, koliko, 10, 20M ljudi, danas ih ima 10, 15 puta više. Neki od najvećih i najnaseljenijih gradova nisu ni postojali. Kalifornija, koja je danas ubedljivo najveća i najznačajnija US state, nije ni bila deo unije.

I ti se danas, kad odlučuješ o tim elektorskim glasovima, pozivaš na taj neki sistem s kraja 18. veka. Mis'im...
maksa83 maksa83 14:36 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Čak se uopšte nisam žalio na sistem (pa bio mekan ili čvrst), nego na Srbe koji bi da menjaju sistem kad god oni lično nisu zadovoljni rezultatom koji je sistem iznedrio.

O pa ne šteluju ga samo Srbi, šteluju ga Amerikanci itekako - GOP ima većinu u Kongresu i zahvaljujući tome što su se, kad je Obama prvi put pobedio, iz sve snage bacil na brisanje gumicom i crtacrtađokica menjanje granica tzv. congressional districts. Nisu promenili kućište, ali je to ipak direktno menjanje komponenti sistema u svoju korist kada nisi zadovoljan rezultatom.
tsunade tsunade 14:43 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Pa cela igranka u SFRJ je i počela kad je Sloba (i većina Srba, da se ne lažemo) krenuo da zagovara princip "jedan čovek jedan glas" za celu SFRJ. To je bio okidač za dalje - naravno ne razlog, ali sasvim dovoljan povod.


mora se priznati, tačno.

samo što mi se usa čine kao konsolidovanija država nego ex yu. tamo su stalno, konstantno tinjale težnje ka samoopredeljenju do otcepljenja, nekih federalnih jedinica. i drugo to je bila država podeljena na jedinice ipak na kraju po etničkom principu (možemo da pričamo o nedovoljno preciznim granicama). ali to je bilo to.
niccolo niccolo 14:48 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

maksa83
Čak se uopšte nisam žalio na sistem (pa bio mekan ili čvrst), nego na Srbe koji bi da menjaju sistem kad god oni lično nisu zadovoljni rezultatom koji je sistem iznedrio.

O pa ne šteluju ga samo Srbi, šteluju ga Amerikanci itekako - GOP ima većinu u Kongresu i zahvaljujući tome što su se, kad je Obama prvi put pobedio, iz sve snage bacil na brisanje gumicom i crtacrtađokica menjanje granica tzv. congressional districts. Nisu promenili kućište, ali je to ipak direktno menjanje komponenti sistema u svoju korist kada nisi zadovoljan rezultatom.

Pa ja i govorim o menjanju sistema - što bi ti rekao kućišta, a ne o štelovanju sistema. Nekako stičem utisak da nije baš da se ne razumemo, već je više da ne želimo da se razumemo. Tako da mi se čini da je i ova diskusija postala besplodna...
princi princi 15:02 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

- NY i Ca bi uvek mogli da izglasaju svog prezidenta, a ove druge ko j. - mislim da bi ti drugi pre digli frku i počeli pobunu; odnosno, ne bi NY/LA fenseri nekog izbacivali, nego bi oni bili izbačeni; razlika drastićna

Šta fali ovome?
emsiemsi emsiemsi 15:07 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

maksa83

...
Moraš da shvatiš (mada verovatno shvataš, pa je ovo 'moraš da shvatiš' zapravo figurativno) percepciju ovdašnjih TraNp ljubitelja.
...

Молим појашњење --- зашто пишеш ТраНп, уместо ТраМп !?
maksa83 maksa83 15:10 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Молим појашњење --- зашто пишеш ТраНп, уместо ТраМп !?

Lakše mi da izgovorim !

K'o Bulbuder !
vcucko vcucko 15:28 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

princi
- NY i Ca bi uvek mogli da izglasaju svog prezidenta, a ove druge ko j. - mislim da bi ti drugi pre digli frku i počeli pobunu; odnosno, ne bi NY/LA fenseri nekog izbacivali, nego bi oni bili izbačeni; razlika drastićna

Šta fali ovome?

Sa moje tačke gledišta, ništa
Bilo bi baš zanimljivo, mislim posmatrati sa strane.
Uz čvarke...
svea svea 15:52 29.11.2016

..

jer kako bi, drugačije u roku od nedelju dana mogao da doneseš odluku da digneš bombardere i pošalješ ih... negde, biraj gde.

Čovječe..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:25 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Moraš da shvatiš (mada verovatno shvataš, pa je ovo 'moraš da shvatiš' zapravo figurativno) percepciju ovdašnjih TraNp ljubitelja.

kako definišeš ljubitelja trampa?

maksa83 maksa83 16:52 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

kako definišeš ljubitelja trampa?

Kao manje više svakog ko je odavde zdušno navijao za njega.

Evo tebe mogu da izuzmem pošto naivno veruješ u njegovu inherentnu mirotočivost (što je šašavo, imajuć u vidu da ovih dana ima PR problem što ga na mitinzima sačekuju američki neonacisti sa dignutom rukom, mrtvi ozbiljni) + ne kapiraš koliko je rat na toj skali - iako skup - na mnogo načina vrlo blagorodan za tu državu, od toga da ostvaruje geostrateške ekononske interese (zauzme naftna polja, ili uspostavi prijateljsku vlast koja će da da koncesije za bilo šta pod daj-šta-daš uslovima) pa do toga da je zamajac vojnoj industriji koja je zamajac ostalim industrijama. Ima rata - ima posla. (Pok. sestra moje pok. babe u Geri, Indijana je bila ne skroz srećna kad se završio rat u Vijetnamu, citiram "sad će sve da stane", a to su šljakeri koji su radili u Smith & Wesson i US Steel čeličanama).

Oružje je verovatno jedina stvar čija se proizvodnja nikad neće prebaciti u Kinu, i kao što ovde siroti Vučić ne može da se izbori sa mafijom koja drži sportske klubove tako tamo niko ne može da drži pod kontrolom tu industriju.
tsunade tsunade 17:21 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Oružje je verovatno jedina stvar čija se proizvodnja nikad neće prebaciti u Kinu, i kao što ovde siroti Vučić ne može da se izbori sa mafijom koja drži sportske klubove tako tamo niko ne može da drži pod kontrolom tu industriju.


i zato kad razmišljam o traNpu, ne mogu skroz da usvojim činjenicu da ga niko nije zapravo podržao, da se eto out of the blue pojavio sa svojim parama i oduvao... tipujem da neko ipak jeste. možda baš ta industrija (ili njeni delovi) sa svojim političkim i vojnim pipcima.
maksa83 maksa83 17:30 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

i zato kad razmišljam o traNpu, ne mogu skroz da usvojim činjenicu da ga niko nije zapravo podržao, da se eto out of the blue pojavio sa svojim parama i oduvao... tipujem da neko ipak jeste. možda baš ta industrija (ili njeni delovi) sa svojim političkim i vojnim pipcima.

Potpuno je jasno ko ga je podržao - onaj sloj koji je zbog globalizacije i automatizacije ostao (ili sluti da će da ostane) bez posla, zatim sve desno što postoji (a postoji itekako), sve što gaji otvoreni ili pritajeni rasizam, sve što nije moglo da smisli Demokratu na mestu Predsednika (a tek crnog Demokratu, lele...), sve što oseća da ga je trenutni establišment 'vako ili 'nako izjebao (a ima ih), a finasijski ga je podržalo sve što bi da rilja naftu i škriljce po USA a Obama ih sprečio, npr. Braća Koh (miljenici ovdašnjih libertarijanaca, pošto su bratja osnovala institut koji im ovde šalje pare, kakva je to gomila jalovih budala, neverovatno) su veliki sponzori GOP kampanje, itd. TraNpu nije trebalo mnogo ulaganja u kampanju, medijske kuće su se utrkivale ko će da ga snimi tj. da emituju šta će sledeće da odvali. On je genije medijske manipulacije Šešelj tipa, koliko god nama ta manipulacija izgledala glupo.


princi princi 17:50 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Oružje je verovatno jedina stvar čija se proizvodnja nikad neće prebaciti u Kinu, i kao što ovde siroti Vučić ne može da se izbori sa mafijom koja drži sportske klubove tako tamo niko ne može da drži pod kontrolom tu industriju.

Pa Trumpu je McCain mirotočivi odmah sledeće jutro, posle izbora, poručio da može da zaboravi na drugovanje i ljubav sa Vladom, i odmah, paralelno s tim, su počele priče o tome da Trump može biti impeachovan i pre zakletve. Pence je tokom same kampanje, na onoj VP debati kako stoje stvari oko Rusije i da je Putin najveći zločinac koga je svet ikad video, a mislim da će Trump biti radikalniji i od Hillary i od Obame kad je u pitanju zatezanje oko Ukrajine. Ne što on hoće, nego što će o tome voditi računa Petreus i Pence (i sav onaj jazz iza njih).
princi princi 17:51 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

kakva je to gomila jalovih budala, neverovatno

Pusti, dok god pare završe u Srbiji, sve je OK. Samo nek šalju.
tsunade tsunade 18:38 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Potpuno je jasno ko ga je podržao - onaj sloj koji je zbog globalizacije i automatizacije ostao (ili sluti da će da ostane) bez posla, zatim sve desno što postoji (a postoji itekako), sve što gaji otvoreni ili pritajeni rasizam, sve što nije moglo da smisli Demokratu na mestu Predsednika (a tek crnog Demokratu, lele...), sve što oseća da ga je trenutni establišment 'vako ili 'nako izjebao (a ima ih), a finasijski ga je podržalo sve što bi da rilja naftu i škriljce po USA a Obama ih sprečio, npr. Braća Koh (miljenici ovdašnjih libertarijanaca, pošto su bratja osnovala institut koji im ovde šalje pare, kakva je to gomila jalovih budala, neverovatno) su veliki sponzori GOP kampanje, itd.


mislila sam na ono što markuze-gramši zovu "dug marš kroz institucije". sva ta podrška o kojoj ti govoriš došla je na kraju, i to uglavnom kao proizvod predanog marketinškog rada. ta finalna podrška je poslužila da se valorizuje neki dogovor, neki zaokret, nešto što se prethodno zbilo. u ovom trenutku ne znamo šta.

interesantno mi je da i on kad govori o svojoj pobedi uporno govori movement a ne party.
princi princi 18:43 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

markuze-gramši

Opa!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:48 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ima rata - ima posla. (Pok. sestra moje pok. babe u Geri, Indijana je bila ne skroz srećna kad se završio rat u Vijetnamu, citiram "sad će sve da stane", a to su šljakeri koji su radili u Smith & Wesson i US Steel čeličanama).

Од Другог рата до седамдесетих војна индустрија је чинила око 10% америчког БДПа.
emsiemsi emsiemsi 19:21 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade
U smislu da smatraš da je pozitivno to što je Srbija za poslednjih 30 godina promenila nekoliko državnih oblika i političkih sistema, od SFRJ, SRJ, državne zajednice, pa do samostalne države?


jesam ti rekla da ne volim ni ekstremizam.

zapravo mislim da (državni) sistemi treba da budu relativno stabilni, ali i senzibilni i reaktivni na društvena kretanja i promene. više verujem u korekcije nego u revolucije i tumbanja. najviše verujem u blagovremene korekcije postojećih pravila ako se pokažu kao nedelotvorna i prevazidjena.

Јеботе патак !
Каква дефиниција система !?
Успут --- молим појашњење сензибилности и реактивности (система).
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:46 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

princi
markuze-gramši

Opa!

Duplo opa!



sledeći je Mao, tako nas je istorija učila
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:04 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Evo tebe mogu da izuzmem pošto naivno veruješ u njegovu inherentnu mirotočivost

ne verujem, i nisam navijala za njega, nego protiv hilari (to je isto kao kad nisam glasala za tomu ali nisam ni za bokija). ne verujem da on neće ratovati (ubiće ga ako stvarno neće), ali zar nisu već zauzeli većinu naftnih polja, sem sirije (zato rat) i rusije (+gas)? nešto mi se čini da poslednjih godina druga mora mori američku srednju klasu, i da se ne profitira baš od rata u tolikoj meri, a ratuju sve u 16. mislim, ja i dalje nemam pojma o globalnoj ekonomiji, nemam ni vremena da se bavim time, ali amerima uopšte ne cvetaju ekonomske ruže poslednjih bar 10-15 godina od kad ratuju u avganistanu, iraku, kuvajtu, polivaju afriku kad stignu, sirija...ono, manje-više ceo bliski istok sa komšilukom.
meni je nešto drugi zanimljivo, da od kad je dobio izbore, po njihovim mejnstrim medijima progovori neko nešto o USA umešanosti u ovo&ono, i kao nisu baš rusi tako crni, kao da je tenzija "ako ne pišeš o vlasti kako treba, izgubićeš posao/glavu" malo popustila. moguće je da sam u teškom krivu, ja sam samo umetnica...
princi princi 20:33 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

nešto mi se čini da poslednjih godina druga mora mori američku srednju klasu, i da se ne profitira baš od rata u tolikoj meri, a ratuju sve u 16. mislim, ja i dalje nemam pojma o globalnoj ekonomiji, nemam ni vremena da se bavim time, ali amerima uopšte ne cvetaju ekonomske ruže poslednjih bar 10-15 godina od kad ratuju u avganistanu, iraku, kuvajtu, polivaju afriku kad stignu, sirija...ono, manje-više ceo bliski istok sa komšilukom.

A kome u razvijenom svetu cvetaju? Mislim, te famozne ekonomske ruže. Zadnjih 15 godina, jedini pravi rast imaju Kina, Indija, Rusija, ovo drugo je sve u teškom čabru (Englezi su, na primer, imali jezivi glisando naniže 2008. pa sad kao imaju veliki rast GDPja, ali to je sve kilavo i jadno, kod njih pogotovu).
meni je nešto drugi zanimljivo, da od kad je dobio izbore, po njihovim mejnstrim medijima progovori neko nešto o USA umešanosti u ovo&ono, i kao nisu baš rusi tako crni, kao da je tenzija "ako ne pišeš o vlasti kako treba, izgubićeš posao/glavu" malo popustila. moguće je da sam u teškom krivu, ja sam samo umetnica...

Zavisi koju štampu čitaš. Rusi su označeni kao glavni osumnjičeni za ovo prebrojavanje po Wisconsinu, Ohaju i Pensilvaniji.
svea svea 21:36 29.11.2016

..

Hmm..

tsunade tsunade 22:31 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

sledeći je Mao, tako nas je istorija učila


za te maoističke kultur revolucije, obratiti se borki pavićević.
anonymous anonymous 23:18 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

stefan.hauzer
princi
markuze-gramši

Opa!

Duplo opa!



sledeći je Mao, tako nas je istorija učila


Grešiš.

Treći je ......Gramši - Markuze - Dučke.

tsunade tsunade 23:34 29.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Gramši - Markuze - Dučke.


taj treći bi mogao da se stavi i kao prvi u ovom kontekstu

ali svejedno, da li zbilja neko kao tramp može da bane s marsa a da prethodno nije odradio marš kroz institucije?
princi princi 00:09 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

tsunade
Gramši - Markuze - Dučke.


taj treći bi mogao da se stavi i kao prvi u ovom kontekstu

ali svejedno, da li zbilja neko kao tramp može da bane s marsa a da prethodno nije odradio marš kroz institucije?

Pa, obzirom na brzinu kojom Trump Tower postaje sve centralnija američka institucija- sve konsultacije se tamo obavljaju, tamo ga posećuju strane delegacije- reklo bi se da nema čoveka koji ih bolje poznaje.
tsunade tsunade 00:45 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Pa, obzirom na brzinu kojom Trump Tower postaje sve centralnija američka institucija-




jbt koji cirkus
princi princi 01:12 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

U stvari oduševljava: taman pomisliš, that's it, neće više, on smisli novu stvar. Uvek ti pobegne za korak s nekom novom idiotarijom.
svea svea 01:17 30.11.2016

..

svea svea 01:21 30.11.2016

..

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:57 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

anonymous
stefan.hauzer
princi
markuze-gramši

Opa!

Duplo opa!
sledeći je Mao, tako nas je istorija učila

Grešiš.

Treći je ......Gramši - Markuze - Dučke.


tebra, više sam išao onom genealogijom razvitka mladih komunaca; trockisti - novo levičari - maoisti :)
princi princi 13:10 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ja sam uvek pričao da su libertarijanci under cover markuzeovci. Po meni, uopšte nije slučajno što se Đinđić kao radikalni ultralevičar tako brzo prešaltao i primio na ideju slobodnih tržišta. Jebeš ti libertarijanca kome su usta puna brige za običnog čoveka, koji je opsednut ljudskom srećom. Ti, sine, ako si pravi libertarijanac, treba da te zabole i za ljudsku nesreću i za mizeriju, treba da brineš samo o sebi, odnosno, drugim ljudima treba da bude taman toliko dobro da tebi ne bude neprijatno- svet postoji samo za tebe. To je po meni autentični libertarijanski stav, sve drugo je levičarenje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:59 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Meni je žao što nikad nisam čitao Hans-Ulrich Wehlera, rekao bih da on daje mnoge odgovore. Ono što sam čuo od drugih o njemu i što sam pročitao iz par članaka, rekao bih da niko nije bolje razumeo zašto su ultralevičari prestali da budu i levičari uopšte:)
princi princi 14:24 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Da, pročitah sad na wikiju, interesantan. Svako tumačenje istorije koje je izmešta iz tog james bondovskog tumačenja jakih i kurčevitih likova (što je, zapravo, jedan oblik fundamental attribution errora) ka analizi širih, društvenih procesa mora biti zanimljivo i interesantno.
tsunade tsunade 15:47 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Ti, sine, ako si pravi libertarijanac, treba da te zabole i za ljudsku nesreću i za mizeriju, treba da brineš samo o sebi, odnosno, drugim ljudima treba da bude taman toliko dobro da tebi ne bude neprijatno- svet postoji samo za tebe. To je po meni autentični libertarijanski stav, sve drugo je levičarenje.


khm, na nekog me sječa ovaj opis

enivej ja ne bih svrstavala u te fiokice, libertarijanac, ultralevičar isl... budimo fleksibilni i neka bude oportuno.

i da... djindjić je bio previše pametan za radikalnog ultalevičara.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:47 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

A kome u razvijenom svetu cvetaju? Mislim, te famozne ekonomske ruže. Zadnjih 15 godina, jedini pravi rast imaju Kina, Indija, Rusija, ovo drugo je sve u teškom čabru (Englezi su, na primer, imali jezivi glisando naniže 2008. pa sad kao imaju veliki rast GDPja, ali to je sve kilavo i jadno, kod njih pogotovu).

pa da, ali onda ta priča o tome da je rat dobar za biznis izgleda da i nije mnogo tačna, ili nije više tačna. to sam htela reći, ti koji najviše ratuju su u najvećem čabru (ako ne računamo treći svet i te bombardovane).
princi princi 15:52 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

ali onda ta priča o tome da je rat dobar za biznis izgleda da i nije mnogo tačna, ili nije više tačna.

Kako nije? Pa da nije bilo Iraka, Avganistana, Sirije, razvoja novih oružja, situacija bi bila mnogo gora, tj ne bi bilo ni tolikog rasta. Mislim, to je poruka.
princi princi 15:54 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

enivej ja ne bih svrstavala u te fiokice, libertarijanac, ultralevičar isl... budimo fleksibilni i neka bude oportuno.

Što bi rek'o Tasa, . Nek cveta 1000 cvetova, jedina politička maksima koju bi uvek potpisao.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:03 30.11.2016

Re: Jbt, meni još uvek

Kako nije? Pa da nije bilo Iraka, Avganistana, Sirije, razvoja novih oružja, situacija bi bila mnogo gora, tj ne bi bilo ni tolikog rasta. Mislim, to je poruka.

ojbt
svea svea 16:10 30.11.2016

Re: ..

Hm. Dobre vibracije. Da ne pođe po zlu, odoh. :)

U stvari, ovako vidim to intimno šiljenje klikera.




p.s.
princi princi 16:12 30.11.2016

Re: ..

Kažem ja, skroz opičena, ali talentovana.
tsunade tsunade 16:32 30.11.2016

Re: ..

Kažem ja, skroz opičena, ali talentovana.


da. nekad je cute a nekad je ko glen close u filmu fatalna privlačnost, kad se upilji u majkla daglasa i kaže: Im not going to be ignored!

da se smrzneš.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana