Život

Iz ovog mnogo toga može da se nauči*

zilikaka RSS / 30.11.2016. u 18:15
 *EDIT: Najviše iz komentara. :-) 
 
Nedavno sam slučajno naletela na ovaj snimak .
 
 
 
 
Naslov me je povukao da ga otvorim, a dalje sam sa zadovoljstvom odgledala i oduševila se. Posle vidim da je predavanje održano još 2010., na Festivalu nauke.
Sastav publike je idealan za izvođenje . Mahom školarci. Prisutnima je u ovoj vežbi demonstrirano mnogo toga.
 
 

Između ostalog:
- Kako se lepo i smisleno mogu uposliti vijuge i oko opšte poznatih stvari.
- Kako predavač koji dobro vlada materijom može veštom manipulacijom navesti slušaoce na potpuno pogrešne zaključke. Dovoljno je samo da u publici nema nekog sebi ravnog.
- Šta znači razvijati kritičko mišljenje.
- I na kraju, spram načina i svrhe postavljanja ovog klipa, kako se izvlačenjem iz konteksta svaka tvrdnja može pretvoriti u svoju suprotnost. Likovi koji promovišu ovo predavanje su samo isekli njegov kraj.


Dakle, svaka čast predavaču. Bilo bi sjajno kada bi se ova i slične vežbe spovodile što među školarcima što među profesorima u okviru obaveznih stručnih usavršavanja. Šta ćeš boljeg načina da se pokaže kako treba razmišljati.

 


Komentari (275)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 10:37 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Nenenene... mora da bude crno unutra, k'o da su je mravi napali. To testo služi manje više samo tome da drži mak na okupu.

Ma to je to, nego ti ne znaš. Tačno ću jednom slikati pa okačiti.
...vidi sa da ste samo konzumenti. Uopšte nije lako napraviti štrudlu s puno maka a da ne bude gnjecava.
Mene odavno mrzi da se petljam, al ključ svega ( pored dobrog brašna i kvasca je da ne sme testo da ozebe.
Eto, vi što ne priznajete promaju, da vas vidim kako ćete napraviti štrudlu bez tog podatka!
budjoni budjoni 10:38 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

знам за виц :)

моји шајкашани су имали пар прилика да се побију са чуружанима али негде између, ужабљу или ђурђеву... али нит су чуружани залазили у шајкашки атар, ни обрнуто, знао си да сватови никад нису јачи од целог села, како се каже код нас...

давно је то било и не знам колико тог "ривалства" има данас, но није ни битно...

blogovatelj blogovatelj 11:02 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Jebote, blogi, to kod tebe je ko Državni Pos'o


Društveni. to je bilo davne 1995. Ili 1996.
blogovatelj blogovatelj 11:05 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ali čudo je šta ljudi rade danas sa relativno malim zvučnicima...ja kupio onaj neki bluetooth Bose prdavac, da mi svira dok majstorišem u garaži, jebote, to ne da ima basove, nego ubija, ne znam odakle ih samo izvlači...


E, jeste bre. Razvaljuje.
blogovatelj blogovatelj 11:09 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Дрљам ја, читам неки АД чишић, а вредности које добијам су идиотске. И тако ја преко 30 сати радим, чак сам прочитао и сав дата шит за тај чип (цца 40 страница), испорвераво програм у микроконтролеру, испроверавао апликацију којом сам спрегнуо миркоконтролер и комп да ми приказују резултат у табели и на дијаграму - и када сам се спремао да одустанем направим очајнички потез --- шифтујем у лево за 1 бит очитану вредност и све се реши --- све вредности коректне. После сам (но то је била козметика) елиминисао, чини ми се најнижих 10 битова (тиме филтрирајући добар део шума) и оставио цца 15 битова за пристојну резолуцију.


Moj diplomski je bio softverska simulacija ovako nečega. Tj softverska simulacija i generisanje pseudoslučajnih brojeva za 16-bitne i 32-bitne konvertore, pa posle još mnogo zezanja sa svim dobijenim rezultatima.
blogovatelj blogovatelj 11:13 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

znam neke odlučne muzičare koji se baš ne mogu pohvaliti da dobro čuju, u najmanju ruku.


Ovo ne postoji. Tj može njima kasnije da oslabi sluh, ali u momentima kada su postajali odlični muzičari, morali su da imaju i veoma fin slušni mehanizam.
blogovatelj blogovatelj 11:19 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Da bi neko cuo 18kHz, mora da ima jako ispravan slusni aparat, a ne mora da ima nimalo smisla za muziku


Dalje, onaj ko čuje fino 18kHz sasvim sigurno ne može da čuje kako treba 100Hz. To jednostavno zavisi od veličine i debljine bubne opne. Starenjem se takođe menjaju njene karakteristike, tj postaje deblja, pa što smo stariji slušni spektar nam ide ka nižim frekvencijama.
Prša koga si pomenuo nam je pričao da je sa Novakom, profesorom TEK-a sedeo u kancelariji kad im je uletela čistalica i urlajući im rekla da isključe to sranje. Oni je belo gledaju, pitaju kakvo sranje, a ona pokaže na mašineriju i kaže "ovo"
To "ovo" je bio neki generator zvuka kome je frekvencija bila nameštena na blizu 19kHz i oni nisu bili ni svesni da ta kutijčina uopšte radi.
blogovatelj blogovatelj 11:26 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

To testo služi manje više samo tome da drži mak na okupu.


Baš tako. Ovde u kraju imam jednog Sicilijanca koji prodaje evropsku prehrambenu robu i u ponudi ima baš takvu. Neki Poljaci je prave. Ima narkotična svojstva, što i nije čudo. Mak, jelte.
budjoni budjoni 11:27 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

ovaj drugi pomenuti profesor nije bio svestan nicega realnog, samo je delta impuls bio vazan :)
blogovatelj blogovatelj 11:35 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

ovaj drugi pomenuti profesor nije bio svestan nicega realnog, samo je delta impuls bio vazan :)


U moje vreme kolala je priča da je izveo dete u šetnju u park a vratio se kući bez njega. Zaboravio ga u parku. Trokirao kad priča, a asistent mu bio Šuput, gluv. Zvali smo ih ŠN spoj, tj na jednu stranu prenose informaciju, ali na drugu je nemoguće.
A možda je to moje vreme bilo i tvoje vreme. Možda se i poznajemo, a?
deset_slukom deset_slukom 11:37 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

budjoni
a mnogo je onih koji krenu da popuju kako to nista ne valja, obicno takvi padaju na blind testovima kao poslednji dunsteri, ali su idealne ovce za sisanje, pa kupe preskupe uredjaje i onda ih stave u neadekvatnu prostoriju i misle da imaju strasan zvuk kod kuce...


A ima l' iđe da neko kupi ne baš preskupe, ali odlične uređaje, i da ih stavi u adekvatnu prostoriju?
zilikaka zilikaka 11:50 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom

A ima l' iđe da neko kupi ne baš preskupe, ali odlične uređaje, i da ih stavi u adekvatnu prostoriju?

Imam i ja pitanje!
Da li postoje podaci lako vlažnost vazduha utiče na prenos zvuka?
Pitam jer ne pamtim da su mi se negde tako sušila usta ko svojevremeno kod Epidaurusa.
deset_slukom deset_slukom 12:02 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

zilikaka
Da li postoje podaci lako vlažnost vazduha utiče na prenos zvuka?


Veća gustina sredine - bolji i brži prenos... Google je čudo:

kalkulator


budjoni budjoni 12:16 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

blogovatelj
ovaj drugi pomenuti profesor nije bio svestan nicega realnog, samo je delta impuls bio vazan :)


U moje vreme kolala je priča da je izveo dete u šetnju u park a vratio se kući bez njega. Zaboravio ga u parku. Trokirao kad priča, a asistent mu bio Šuput, gluv. Zvali smo ih ŠN spoj, tj na jednu stranu prenose informaciju, ali na drugu je nemoguće.
A možda je to moje vreme bilo i tvoje vreme. Možda se i poznajemo, a?


ja sam tu pricu isto cuo da mu se to sa decom desilo dok je bio asistent, pa je zena upala na vezbe i pitala: "novace, gde su deca?" :)

kod nas je uveliko bio vec profesor, ali mu se desilo da dodje na predavanje u sredu jedan sat ranije, iako se sat jos u nedelju pomerio...

ja sam studirao od 96 do 01, a novakova cerka je, ako se dobro secam, dve godine mladja od mene, isli smo u istu smenu u gimnaziji na ribljoj pijaci
budjoni budjoni 12:17 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
budjoni
a mnogo je onih koji krenu da popuju kako to nista ne valja, obicno takvi padaju na blind testovima kao poslednji dunsteri, ali su idealne ovce za sisanje, pa kupe preskupe uredjaje i onda ih stave u neadekvatnu prostoriju i misle da imaju strasan zvuk kod kuce...


A ima l' iđe da neko kupi ne baš preskupe, ali odlične uređaje, i da ih stavi u adekvatnu prostoriju?


naravno da ima, ko voli, zna sta mu je bitno, pa se pozabavi time, moze sigurno
deset_slukom deset_slukom 12:56 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

budjoni
naravno da ima, ko voli, zna sta mu je bitno, pa se pozabavi time, moze sigurno


Ti mali Bose zvučnici imaju svoju namenu - za neke neobavezne situacije, recimo uz računar. Ili za garažu. Bas koji izlazi iz njih je iluzija dobrog basa i daleko je od iole objektivne reprodukcije k'o nebo i zemlja. Ne vidim razlog da nekoga ko ukaže na to svrstavaš u dunstere i ovce za šišanje.

cassiopeia cassiopeia 12:57 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

штрудле ми је незгодно да правим, јер деца не смеју глутен, а од безглутенског брашна се мало теже прави кисело тесто за штрудлу...


Uz mnogo muke i to sam uspela da izvedem. Mislim na kiselo testo. Sledeća akcija je da iskombinujem sa makom u kraljicu štrudlu.
budjoni budjoni 13:16 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
budjoni
naravno da ima, ko voli, zna sta mu je bitno, pa se pozabavi time, moze sigurno


Ti mali Bose zvučnici imaju svoju namenu - za neke neobavezne situacije, recimo uz računar. Ili za garažu. Bas koji izlazi iz njih je iluzija dobrog basa i daleko je od iole objektivne reprodukcije k'o nebo i zemlja. Ne vidim razlog da nekoga ko ukaže na to svrstavaš u dunstere i ovce za šišanje.



ma ok, nema frke, nisam ja svakog svrstao u dunstere, nego ima dosta njih koji ce o tome da filozofiraju a jednostavno nece na blind testu nista cuti... nisam rekao da si ti takav, posto te ni ne znam, sorry ako je tako zvucalo

na kraju krajeva, cilj je da je coveku koji slusa lepo, ako taj bose to uspeva za veliki broj ljudi i pristojne pare, odlicno.

fizicki gledano, nema nikakve "iluzije" - kutija ce nekako da vibrira na niskoj frekvenciji (ako ne vibrira, ne cuje se), bice izobliceno sigurno u nekoj meri u odnosu na originalni signal, ali kutija nece brujati, vecina ce to da dozivi kao prijatan bas... na kraju, dosta muzike za malo para...

druga je stvar veliki subwoofer sa jakim pojacalom pa izaziva vibracije u stomaku od dubokih tonova... to ne treba ni da se poredi... ne poredi se skoda superb sa aston martinom, ali je odnos cena/performanse kod superba odlican, dok kupca aston martina taj odnos ne zanima, jer mu se moze
alselone alselone 13:41 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
Буђони свака част, обожавам блог где зналац издоминира.

Pridružujem se svakačašćenju, oduvek sam se pitao kako mala bezvezna džidža od zvučnika kao što je npr. UE Roll može da radi onako dobro, sad kapiram.


I ja. Zbog ovakvih nizova volim ovo mesto. Cesto se nauci nesto novo.
alselone alselone 13:44 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

U moje vreme kolala je priča da je izveo dete u šetnju u park a vratio se kući bez njega. Zaboravio ga u parku. Trokirao kad priča, a asistent mu bio Šuput, gluv. Zvali smo ih ŠN spoj, tj na jednu stranu prenose informaciju, ali na drugu je nemoguće.
A možda je to moje vreme bilo i tvoje vreme. Možda se i poznajemo, a?


LN?
alselone alselone 13:46 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Bose


Kad Švabo napravi jebomatersvooooju. Ne planiram da kupujem audio sistem za kuću dok ne skupim para za Bose. 5 godina - 5 godina.
deset_slukom deset_slukom 13:50 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Tvoj komentar je naišao nekako baš posle mog posta pa je, opet nekako, ispalo da govoriš o meni. Ali, nije bitno.

budjoni
fizicki gledano, nema nikakve "iluzije" - kutija ce nekako da vibrira na niskoj frekvenciji (ako ne vibrira, ne cuje se)


Ima iluzije. U onom postu sam spomenuo "one note bass". Kutijica se podesi da, recimo, bass reflex rezonuje na 50Hz. Takve kutije, zbog malog zvučnika, uobičajeno slabo ili nikako sviraju basove u širem opsegu, ali tih 50Hz drmaju baš onako, muški.

Viši harmonici ti odrede koji je ton u pitanju, a od basa čuješ, praktično, samo tih pedeset herca.
budjoni budjoni 13:55 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

alselone
Bose


Kad Švabo napravi jebomatersvooooju. Ne planiram da kupujem audio sistem za kuću dok ne skupim para za Bose. 5 godina - 5 godina.


jeste LN u pitanju :)

a Bose je americka firma.

Ja se u kucne sisteme ne razumem, ovo gde sam ja radio su bili veliki sistemi, koncerti, stadioni, hale...
alselone alselone 13:58 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

jeste LN u pitanju :)


Siroma. Mi taman odslušali njegov predmet i trebali da polažemo i ono mu ukinulo na našem smeru.

a Bose je americka firma.

Ja bio ubeđen Švabo.
budjoni budjoni 14:04 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
Tvoj komentar je naišao nekako baš posle mog posta pa je, opet nekako, ispalo da govoriš o meni. Ali, nije bitno.

budjoni
fizicki gledano, nema nikakve "iluzije" - kutija ce nekako da vibrira na niskoj frekvenciji (ako ne vibrira, ne cuje se)


Ima iluzije. U onom postu sam spomenuo "one note bass". Kutijica se podesi da, recimo, bass reflex rezonuje na 50Hz. Takve kutije, zbog malog zvučnika, uobičajeno slabo ili nikako sviraju basove u širem opsegu, ali tih 50Hz drmaju baš onako, muški.

Viši harmonici ti odrede koji je ton u pitanju, a od basa čuješ, praktično, samo tih pedeset herca.


dobro, ne razumemo se po pitanju iluzije... nesto mora da vibrira na niskim frekvencijama da bi uho culo bas, za mene je iluzija da nesto mislis da cujes cega fizicki nema - ovde ima basa, ali manje nego sto ga ima u skupom, velikom subwooferu, ali to sto fali uglavnom gomila ljudi ne bi ni cula ni da ga ima

slicno sam pisao oko psihoakustike - pogodi se par frekventnih opsega za bas na koja je ljudsko uho prijemcivo, pa se oni guraju, a ostali se u vecoj ili manjoj meri zanemare... za veliku vecinu ljudi vise nego dovoljno a nije skupo...

za zahtevne musterije ima nesto drugo
zilikaka zilikaka 14:48 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Samo da vam kažem, nako usput, ja ne volem ozvučenja nigde, ni u kafani.

Ma tamo posebno ne volem!

...a najgore mi ono kad se negde zadesiš gde majstori idu logikom što jače to bolje, pa posle imaš zvučne halucinacije.

niccolo niccolo 14:55 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

I gde je ta štrudla s makom?
alselone alselone 14:58 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

I gde je ta štrudla s makom?


tamo gde i pivo.
budjoni budjoni 15:02 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

niccolo
I gde je ta štrudla s makom?

pitaj maksu, on je ovde mene navukao da prostirem posteljinu i sve pojeo
maksa83 maksa83 15:03 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

pitaj maksu, on je ovde mene navukao da prostirem posteljinu i sve pojeo


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:46 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
budjoni
naravno da ima, ko voli, zna sta mu je bitno, pa se pozabavi time, moze sigurno


Ti mali Bose zvučnici imaju svoju namenu - za neke neobavezne situacije, recimo uz računar. Ili za garažu. Bas koji izlazi iz njih je iluzija dobrog basa i daleko je od iole objektivne reprodukcije k'o nebo i zemlja. Ne vidim razlog da nekoga ko ukaže na to svrstavaš u dunstere i ovce za šišanje.



Dovoljno dobro da čujem onog majstora, Flea, kad zagudi na svojoj bas gitari, čak i ako mi se odma pored glave dere miter saw*. Inače, bio koncert RHCP-a neki dan kod nas, u Seljorado, ali džabe, ne stižem...

*što mora uglavnom stomakom, jer nosim zaštitne slušalice dok radim. I bose sa svojih 50 herca to lepo odradi.



urbana_gerila urbana_gerila 16:50 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
A ima l' iđe da neko kupi ne baš preskupe, ali odlične uređaje, i da ih stavi u adekvatnu prostoriju?



nema.
ne postoji - adekvatna prostorija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:53 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

dobro, ne razumemo se po pitanju iluzije... nesto mora da vibrira na niskim frekvencijama da bi uho culo bas, za mene je iluzija da nesto mislis da cujes cega fizicki nema - ovde ima basa, ali manje nego sto ga ima u skupom, velikom subwooferu, ali to sto fali uglavnom gomila ljudi ne bi ni cula ni da ga ima


Meni je tu impresivno što imam i neki sabvufer, koji je pet puta veći od ovog govanceta, plus par visokotonaca, koje sam do nekoć koristio u garaži, pa me nervirali gajtani, plus ne mogu to da iznosim na dvorište kad tamo radim, i Bose to i dalje šije ko ništa, iluzija ili ne. Plus, mogu lepo da ga nosam okolo, ko tranzistor. Doduše, i dvaput-triput je skuplji...
deset_slukom deset_slukom 16:55 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

urbana_gerila

nema.
ne postoji - adekvatna prostorija.


Kako to misliš?
urbana_gerila urbana_gerila 17:13 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
urbana_gerila

nema.
ne postoji - adekvatna prostorija.


Kako to misliš?



ili bi u prostoriji prosečne zapremine kutije morale biti kao regali, ili bi kutije prosečne zapremine morale biti smeštene u malo veću kućicu za lutke.

deset_slukom deset_slukom 18:06 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

urbana_gerila

ili bi u prostoriji prosečne zapremine kutije morale biti kao regali, ili bi kutije prosečne zapremine morale biti smeštene u malo veću kućicu za lutke.


Preteruješ, mada stoji da pristojno kućno ozvučenje zahteva izvestan prostor i izvesnu posvećenost. Takođe, stoji da su kutije prosečne zapremine namenjene - prosečnom konzumentu.
emsiemsi emsiemsi 18:32 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

budjoni
ма нем' на чем', надам се само да нисам сморио превише овим постељинама од коментара... ја сам овим стварима престао да се бавим 2009, тако да је могуће да сам се излупетао прописно ту и тамо, али добро, не замерите...


Јеси, али као што сам кажеш - ту и тамо !
Зезам се, у ствари.
Оно што си можда, кажем можда, могао да истакнеш је да објасниш логаритамску карактеристику ушију, јер многи људи знају за једну једину функцију, тј. праву линију.
Поред тога, могао си мало и да објасниш да је разлика за 10 децибела 10 пута, али да разлика од 20 децибела није 20 пута, него 100 пута, а 30 децибела већ 1000 пута, 40 децибела 10000 пута итд....
Но, ово са звучним опсезима је само тако описано, јер нпр. ја се сећам да се ширина телефонског сигнала када се слагало у мултиплекс дефинисало да буде 3 килохерца и само са тих 3 килохерца се достизала готово апсолутна разумљивост при телефонском разговору итд....
Успут, оно о аналогном и дигиталном (дигитализацији звука, да будемо прецизни) сам се зезао.
emsiemsi emsiemsi 18:38 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

budjoni
blogovatelj
ovaj drugi pomenuti profesor nije bio svestan nicega realnog, samo je delta impuls bio vazan :)


U moje vreme kolala je priča da je izveo dete u šetnju u park a vratio se kući bez njega. Zaboravio ga u parku. Trokirao kad priča, a asistent mu bio Šuput, gluv. Zvali smo ih ŠN spoj, tj na jednu stranu prenose informaciju, ali na drugu je nemoguće.
A možda je to moje vreme bilo i tvoje vreme. Možda se i poznajemo, a?


ja sam tu pricu isto cuo da mu se to sa decom desilo dok je bio asistent, pa je zena upala na vezbe i pitala: "novace, gde su deca?" :)

kod nas je uveliko bio vec profesor, ali mu se desilo da dodje na predavanje u sredu jedan sat ranije, iako se sat jos u nedelju pomerio...

ja sam studirao od 96 do 01, a novakova cerka je, ako se dobro secam, dve godine mladja od mene, isli smo u istu smenu u gimnaziji na ribljoj pijaci

Балавац !
urbana_gerila urbana_gerila 18:58 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
urbana_gerila

ili bi u prostoriji prosečne zapremine kutije morale biti kao regali, ili bi kutije prosečne zapremine morale biti smeštene u malo veću kućicu za lutke.


Preteruješ, mada stoji da pristojno kućno ozvučenje zahteva izvestan prostor i izvesnu posvećenost. Takođe, stoji da su kutije prosečne zapremine namenjene - prosečnom konzumentu.



majok, nego si ti fleksibilan kao oni ameri što su sedamdesetih počeli da prodaju zvučnike cene ekvivalentne ceni ovih današnjih pozlaćenih od 3 miliona funti, uz moto - "ne može ih kupiti svako", jer njihova ekipa dolazi na gajbu i vrši procenu da li arhitektura odgovara, a od toga zavisi da li će ih prodati i ugraditi.
nekako se slučajno pogodilo da su uslovi svuda bili, skoro pa, idealni.
(maliciozni su tvrdili da je neophodan uslov bio da kupac ima i doktorat iz, bar, po jedne društvene i prirodne nauke, no to kao ni moja tvrdnja da je bilo potrebno i da kupčev iq bude manji od broja cipela - nije egzaktno dokazano)

imao sam ortaka koji ih je slušao, procena je bila - dobri, nešto poput onih koje si mi ti napravio.
budjoni budjoni 19:16 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

emsiemsi
budjoni
ма нем' на чем', надам се само да нисам сморио превише овим постељинама од коментара... ја сам овим стварима престао да се бавим 2009, тако да је могуће да сам се излупетао прописно ту и тамо, али добро, не замерите...


Јеси, али као што сам кажеш - ту и тамо !
Зезам се, у ствари.
Оно што си можда, кажем можда, могао да истакнеш је да објасниш логаритамску карактеристику ушију, јер многи људи знају за једну једину функцију, тј. праву линију.
Поред тога, могао си мало и да објасниш да је разлика за 10 децибела 10 пута, али да разлика од 20 децибела није 20 пута, него 100 пута, а 30 децибела већ 1000 пута, 40 децибела 10000 пута итд....
Но, ово са звучним опсезима је само тако описано, јер нпр. ја се сећам да се ширина телефонског сигнала када се слагало у мултиплекс дефинисало да буде 3 килохерца и само са тих 3 килохерца се достизала готово апсолутна разумљивост при телефонском разговору итд....
Успут, оно о аналогном и дигиталном (дигитализацији звука, да будемо прецизни) сам се зезао.


dobro bre carli, pa ja kad bih krenuo od kulina bana, mogao bih udzbenik ovde da napisem, mada bi verovatno tokom toga em dobio otkaz i na poslu i kod kuce... :)

slazem se da je sve to prilicno bitno za razumevanje, ali, ima stvarno puno materijala...
deset_slukom deset_slukom 19:20 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

urbana_gerila
nešto poput onih koje si mi ti napravio.


Ako već praviš, znaš da se može napraviti odličan sub od svega dvadesetak litara. Dva takva su dovoljna za oveću sobu (u našim uslovima). Ako neko hoće baš glasno, može nešto veći sub. A tek za ostalo ne treba puno prostora.
zilikaka zilikaka 19:28 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

niccolo
I gde je ta štrudla s makom?

Evo, al malo bajata. Od subote.
urbana_gerila urbana_gerila 20:08 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
urbana_gerila
nešto poput onih koje si mi ti napravio.


Ako već praviš, znaš da se može napraviti odličan sub od svega dvadesetak litara. Dva takva su dovoljna za oveću sobu (u našim uslovima). Ako neko hoće baš glasno, može nešto veći sub. A tek za ostalo ne treba puno prostora.


sve može, i od babe devojka - ja sam, ne pitaj kako, došao do zaključka da je ideal 108 litara.

deset_slukom deset_slukom 20:42 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

urbana_gerila
ideal 108 litara


Mislim da to, ipak, zavisi od drajvera. A tvoj ideal se, slučajno, poklapa sa onim što sam ja sebi napravio.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:44 02.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

ja sam, ne pitaj kako, došao do zaključka da je ideal 108 litara

Normalno da je ideal kad je

108 = 1^1 * 2^2 * 3^3.
blogovatelj blogovatelj 00:48 03.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Da li postoje podaci lako vlažnost vazduha utiče na prenos zvuka?


Gustina materije utice na brzinu prenosa, to znam sasvim sigurno. Oborio me kreten iz fizike na prvoj godini faksa na usmenom jer mi je zadatak bio "pogresan" a on je u stvari prepisao samo resenje iz zbirke, medjutim ono je u zbirci bilo pogresno. Ja ga zamolim da pogleda moj zadatak koji sam resio, on gleda tri puta, ne nadje gresku, iznervira se i obori me, iako je zadatak bio ok. A na kolokvijumima pre toga sam imao 8, 9 i 10. Idiot.
Zadatak je bio da se izracuna odnos brzina kretanja zvuka kroz vodu i vazduh, data je njihova gustina.
blogovatelj blogovatelj 00:53 03.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

kod nas je uveliko bio vec profesor


I meni je bio profesor. Na pismenom sam imao 85 poena, a usmeni losije uradim, ali ne toliko da bih pao. Medjutim, on me obori jer mu je bilo zao da mi da 6. Popizdeo sam. I ne jebe dva posto da me pusti, rekao Suputu da obavezno izadjem i sledeci rok, da probam da dobijem vise. Nisaam bio ucio nista i dao mi valjda ponovo 6, sad vise ne mogu ni da se setim.
blogovatelj blogovatelj 06:17 03.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

ja sam studirao od 96 do 01


Dječarac si ti.
blogovatelj blogovatelj 06:18 03.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

LN?


Da.
milisav68 milisav68 00:29 04.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

alselone
Ja bio ubeđen Švabo.

E, ako hoćeš Švabu, onda - Visaton.

Još imaš mogućnost da se sam igraš i sastavljaš.
deset_slukom deset_slukom 00:54 04.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

milisav68
Visaton


Osam komata SL 713 u koloni... kako ti se to čini?
milisav68 milisav68 07:43 04.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
milisav68
Visaton


Osam komata SL 713 u koloni... kako ti se to čini?

Jel si sam pravio ili ti neko pomogao?

Zezam se, pogledao sam u katalog, verovatno dobro zvuči (daj sliku).

A što nisi pravio trosistemac sa basom i visokotoncem?

deset_slukom deset_slukom 14:06 04.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

milisav68
A što nisi pravio trosistemac sa basom i visokotoncem?


Zapravo sam pravio četvorosistemac... ovi Vizatončići su spremni za sledeću igračku, samo treba uzeti alat u ruke.
milisav68 milisav68 18:47 04.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

deset_slukom
Zapravo sam pravio četvorosistemac... ovi Vizatončići su spremni za sledeću igračku, samo treba uzeti alat u ruke.

A-ha, bilo mu čudno da nemaš sistem (bas) ako ne sa 15, onda bar sa 12 inča.

A kutije praviš sam ili imaš nekog stolara koji je raspoložen da se bakće sa prečagama i kanalima.
deset_slukom deset_slukom 21:30 04.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ništa bez petnaestice. U kompresiji je, pa veličina ima dodatno opravdanje. Ovo mi je pravio jedan rođak, po mojim uputstvima.

U međuvremenu sam nabavio nešto alata, već sam i sâm nešto sastavljao. Prvi sistem radi na elektronsku skretnicu (analogna, namenski pravljena), nisam se petljao sa pasivom, niti imam iskustva s tim. Uz vrhunske drajvere, vrhunska svirka...

Ovoga puta imam nameru da uzmem lemilicu u ruke, da se malo bakćem s filterima. Treba se zanimati neSčim.
anamarkana anamarkana 22:22 30.11.2016

pa...


ne znam baš koliko se može naučiti iz ovako prezentovane jedne zanimljive teme?

meni je ovaj predavač koji krši prste na šakama, previše gestikulira i klati se s noge na nogu previše smara vizuelno, odvlači pažnju od teme a zvuči kao da na silu odradjuje nešto za jeftinu kintu?

nego, nadam se da neki novi klinci sve to vide sasvim drugim očima i mozgovima!
zilikaka zilikaka 22:33 30.11.2016

Re: pa...

Možda je sve tako kako pričaš. S obzirom da snimak ne prati predavanje, ne vidi se šta on prikazuje, uglavnom sam se usredsredila na slušanje.
A i dok sam gledala njegovo ponašanje mi nije smetalo.
Svidja mi se pre svega takav pristup. Ne verujemo ničemu, sve kritički proveravamo.
arianna arianna 22:58 30.11.2016

...

Bilo bi sjajno kada bi se ova i slične vežbe spovodile što među školarcima što među profesorima u okviru obaveznih stručnih usavršavanja. Šta ćeš boljeg načina da se pokaže kako treba razmišljati.


Bilo bi sjajno da se u okviru obaveznog stručnog usavršavanja, na vreme "opravimo" na neki koristan posao...

evo prilike:

eTwinnig<<<<
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:10 01.12.2016

Svaka čas'

onima koji su ovo odgledali, posle 3 min. krenula na preskok, i svaki put naletim na poštapalicu ''ovaj'', smorila se načisto, otpr. kao niccolo.
Kako prolazi vreme, sve mi je zanimljivije da pričam, a sve manje da slušam...

Halelujka, Docs.:)

zilikaka zilikaka 07:30 01.12.2016

Re: Svaka čas'

Kanda stvar ličnog senzibiliteta.
Ja slušala i sve vreme imala potrebu da otmem mikrofon nekom iz publike. Posebno u momentima kad namerno uvodi naizled sitnu grešku koja mu treba da dokaže šta je naumio. Upravo te greške su ključne tačke cele priče.
...a to da sam ja možda uvatila bankinu pa se oduševljavam koještarijama, to je sasvim moguće.
U svakom slučaju, meni bilo lepo.
docsumann docsumann 20:38 01.12.2016

Re: Svaka čas'

Kako prolazi vreme, sve mi je zanimljivije da pričam, a sve manje da slušam...


deset_slukom deset_slukom 14:41 03.12.2016

Da začinim

Blog je pomalo na zalasku, da ga začinim jednim komentarom sa YT koji rečito ilustruje "misli koje vrludaju", neke od dilema koje muče napaćene glave ravnozemljaša, mada ovaj konkretni primerak, navodno, još nije odlučio kojem stadu da se privole:

Znam da ni Galileo ni Newton ni Kopernik ni Einstain nisu mogli dokazati kretanje Zemlje i zato su teoriju potvrdili zakonom relativiteta.Onaj ko če imati bolji zakon od E=m c2 tek onda možemo govoriti dalje.Tesla je znao da zakon relativnosti nije tačan i to je jasno rekao.Kasnije je to priznao i Einstain.Tesla je radio na Etru i tvrdio da u svemiru vladaju elektromagnetski valovi i on je hladio Etar i pretvarao ga u le. energiju.To je za kapitaliste značio Perpetum mobile i stvarno je bio zabranjen to je činjenica.Svaki čovek bi imao na raspolaganju besplatnu energiju.Nebi nam trebalo mučiti se i našli bi drugi smisao za život.Naučnike koji su radili na Etru su likvidirali.Jedan od njih je bio i Poincare koji je izračunao 90% zakona relativnosti ali je svejedno bio pripisan Einstainu zbog Jevrejskog savezništva.Tesli su zapalili labaratorij . Einstain je svojom teorijom sveo fiziku u drugu stranu i sad je tu opstala.Nije mnogo napredovala i nema novih velikih ideja.Ako je bio Tesla u pravu i energija koja ima smisao u svemiru stvarno jeste Etar onda to dokazuje da svemir nije prazan i da elektrovalovanja ima u svemiru.Možda je to teorija koja bi dala odgovor na sile koje vladaju u svemiru.Malo sam skrenuo od ravne Zemje ali hoču reči da se i nauka može prilagoditi ako ima interes za to.Nauka je skrenula iz pravog puta. Tapka na mestu.Nekome je u interesu da se znanje ne širi i da nije svakome dostupno.Ja ne verujem da je čovek bio na Mesecu.Znamo da živimo život koji je materijalni i največi interes je novac i moč.Pravo znanje nije dostupno svima i to nam mora biti jasno.Nas u školama obrazuju ali to ne znači da nam daju znanje.Do znanja moramo doći sami! Obrazovanje je ono znanje koje nam daju da možemo služiti sistemu koj vlada. Da skratim ! Teorija koja je vladala 1500 godina kao geocentrični sistem za sada ima manje argumenta da je tačnija nego heliocentrizam.Svejedno bi jako želeo videti sliku Zemlje iz svemira pravu sliku ne crtanu.To bi zaustavilo sve diskusije ovde.Pascal je jednom rekao; AKO BOG NE POSTOJI SMRTNIK POSLE SMRTI TO NIKAD NEĆE SAZNATI,AKO BOG POSTOJI ONDA ĆE ATEISTA IMATI MOGUČNOST TO ŽALITI CELU VEČNOST
zilikaka zilikaka 21:43 03.12.2016

Re: Da začinim

I meni je nekad bilo zabavno da čitam takve komentare, kolko da spoznam šta nas okružuje, al kad vidim stepen ostrašćenosti takvih, gde ne što predstavu temi nemaju nego ne mogu da verujem da nisu u saksiji rasli, prepadnem se.
Vidiš da je to što propagiraju pokupljeno il iz treće ruke za kafanskim stolom il od opet takvih negde na netu, al to ko da im život od toga zavisi.
Shvtiš na primeru koliko je lako masama manipulisati.
Eeej, oni ladno progutaju priču o ravnoj zemlji, a kako će tek sutra progutati da sam im recimo baš ja kriva što nemaju za cigare, pivo il nove patike.

Kažem, sve me više strah...
deset_slukom deset_slukom 22:12 03.12.2016

Re: Da začinim

... a kako će tek sutra progutati da sam im recimo baš ja kriva što nemaju za cigare, pivo il nove patike.

Kažem, sve me više strah...


Pa, sad... zavisi koliko si i kako stekla? Možda i treba da te je strah. Ja odo' dogodine u pemziju, baš me briga.

Nego, je l' si primetila koliko ovaj kratki komentar široko zahvata istoriju, filozofiju, prirodne nauke? I duboko, baš dubokooo. Ne može se to popamtiti za kafanskim stolom. Načitano je to, bre.
zilikaka zilikaka 22:33 03.12.2016

Re: Da začinim

Ja odo' dogodine u pemziju, baš me briga.

E, svašta!
Šta ćeš tamo?
deset_slukom deset_slukom 22:57 03.12.2016

Re: Da začinim

Omatorilo se... i sâm sam se iznenadio.
zemljanin zemljanin 15:10 05.12.2016

Re: Da začinim

deset_slukom
... a kako će tek sutra progutati da sam im recimo baš ja kriva što nemaju za cigare, pivo il nove patike.

Kažem, sve me više strah...


Pa, sad... zavisi koliko si i kako stekla? Možda i treba da te je strah. Ja odo' dogodine u pemziju, baš me briga.

Nego, je l' si primetila koliko ovaj kratki komentar široko zahvata istoriju, filozofiju, prirodne nauke? I duboko, baš dubokooo. Ne može se to popamtiti za kafanskim stolom. Načitano je to, bre.

sa takvim mozes samo da se sprdas jer to ponasanje je odavno identifikovano
1. izbor ljudi i situacija kojie vode razočaranju, porazu ili lošem ophođenju, čak i kada je jasno da su bolje mogućnosti dostupne.
2. odbacivanje ili omalovažavanje pokušaja drugih da pruže pomoć
3. na prijatne događaje odgovara depresijom, krivicom ili ponašanjem koje izaziva bol
4. izaziva ljutnju ili odbacujuće odgovore drugih da bi se osećao/la povređeno, poraženo i poniženo
5. odbija prilike koje donose zadovoljstvo ili je nevoljan/na da prizna sebi da uživa
6. ne uspeva da završi bitne zadatke i ostvari lične ciljeve uprkos očiglednoj sposobnosti
7. nezainteresovan/na za ljude koji ga/je konstantno tretiraju na ispravan način ili odbijajuć/a prema njima. Odbijen/a od strane brigujućih seksualnih partnera
8. upušta se u ekscesivno samožrtvovanje
deset_slukom deset_slukom 15:24 05.12.2016

Re: Da začinim

to ponasanje je odavno identifikovano


Ima li to neko ime ili šifru?
NNN NNN 13:34 05.12.2016

Javio se i profa ovim povodom

zilikaka zilikaka 18:29 05.12.2016

Re: Javio se i profa ovim povodom

NNN
http://www.b92.net/zivot/nauka.php?yyyy=2016&mm=12&dd=05&nav_id=1206569

Hej, pa je bilo danas!

Drago mi je. Izgleda da ovo mesto i nije sasvim zaboravljeno.
zilikaka zilikaka 18:53 05.12.2016

I za kraj

Pročitala članak matične nam kuće (za čije pojavljivanje se osećam zaslužnom)
Lepo što su objavili, nego posle ide već oko 250 komentara.
U ogromnoj većini ljudi ponovo iznose dokaze za i protiv.

Nisam peočitala više od prvih 15-20, al i od toga su skoro pola ravnozemlhaši.
Ljudi, oni bre ko botovi. Množe se prostom deobom.
Ako uskoro ne otkrijemo šta ih pokreće, preuzeće sve.
deset_slukom deset_slukom 22:38 05.12.2016

Re: I za kraj

Jedan od važnijih momenata u članku je, po meni, ovaj:

Kada sam im objasnio o čemu se radi, dobio sam odgovor "Pa, onda nam niste zanimljivi"(!?) Dakle, cirkuske atrakcije, raznorazni čudaci, mogu, ali ako tema nije skandalozna, ne. To je slika naših medija.


I onda sam ja, ukratko i nepretenciozno, objasnio svoje iskustvo sa ravnozemljašima na YT i naveo neke tipične ravnozemljaške besmislice i stranputice. A sve kulturno i fino.

I nisu objavili komentar. A objavili su gomilu ravnozemljaškog smeća. Slika naših medija...
zilikaka zilikaka 23:30 05.12.2016

Re: I za kraj

I onda sam ja, ukratko i nepretenciozno, objasnio svoje iskustvo sa ravnozemljašima na YT i naveo neke tipične ravnozemljaške besmislice i stranputice. A sve kulturno i fino.

Ako dobro razumem, ti pričaš o ovom što je danas objavljeno. Tu si pokušao da komentarišeš i nisu ti objavili?

...sad već treba da se uozbiljimo i da trežimo izmenu zakona o informisanju. Bez sve šale, ja bih kažnjavala medije koji potpiruju takve stvari jer nanose direktnu štetu.
deset_slukom deset_slukom 00:00 06.12.2016

Re: I za kraj

Da, baš o ovom članku govorim. Ima već sedam - osam godina kako ne čitam b92, između ostalog, baš zbog selekcije komentara. Kad me je ovaj link odveo tamo, nisam odoleo a da ne komentarišem. Kad ono - opet ćorak.
zilikaka zilikaka 00:17 06.12.2016

Re: I za kraj

Ne razumem motiv tako nečeg. Osim da bude senzacija po svaku cenu.
S jedne strane korektno objave tekst a onda filtriraju komentare forsirajući slučajeve za posmatranje.
Tužno, šta drugo reći.
Najbolje da se svi svedu na nivo Trećeg oka...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana