Budućnost| Društvo| Gost autor| Kultura| Mediji

Šerbedžija

Srđan Fuchs RSS / 03.12.2016. u 06:31

Šerbedžijino pismo Ministarstvu branitelja 

"Povodom javnog obraćanja vašeg Ministarstva medijima Hrvatske o mojim navednim izjavama na pres konferenciji sajma knjiga u Beogradu, a koje ste objavili na osnovu netačnih i proizvoljnih tumačenja onoga što sam ja tamo govorio, dozvolite da vam se ovim putem javno obratim. 


11897492195824608322d26474367042_v4_big.jpgVeć vam je moj advokat Čedo Prodanović uputio dva pisma i priložio transkript i audio snimak s pres konferencije u Beogradu s ciljem da se demantuju netačni i lažni navodi onoga što sam tamo navodno rekao. Uprkos tim priloženim dokumentima, koji potpuno demantuju moje navodne izjave na osnovu kojih ste me nepravedno optužili, vi do danas niste niti mome advokatu, a ni hrvatskoj javnosti objavili da ste raspolagali netačnim navodima onoga što sam govorio na toj pres konferenciji. Vaša ishitrena i opasna objava o mojim navodnim izjavama koja je preuzeta iz žute štampe jedne strane države izazvala je pravu lavinu ogorčenja u hrvatskim medijima i vi ste me stavili u krajnje neugodnu i opasnu situaciju u kojoj se moram opravdavati za nešto što nisam nikada mislio, rekao, niti učinio. 

1975. godine Miroslav Krleža došao je u teatar ITD da vidi moju monodramu 'Moj obračun s njima', koju sam napravio i sastavio od njegovih pesama, proznog dela 'Izlet u Rusiju' i političkih eseja, u kojima se obračunavao s kompleksnim odnosima na Balkanu govoreći o ljudskoj gluposti kao svemirskoj sili nad nama i o pogašenim svetlima u balkanskim krčmama iz kojih nas večno vrebaju mrakovi, primitivizam i krvoprolića. Nakon predstave sedio je u mojoj garderobi i dugo ćutao. Verovatno je, shvatajući što je to mene, tada mladog glumca, toliko uznemiravalo u toj našoj stvarnosti. Zatim mi je rekao rečenicu koje se uvek setim kada se nađem na nišanu nekih ozlojađenih i ratobornih ljudi: 'Sviraš ti na violini, mali moj, ali zapamti - tvoj život će biti borba s divljim zverima!' 

Nisam tada shvatao proročku dubinu njegovih reči. Ali mi se sada, kada se bližim godinama koje je Krleža u to vreme imao, vraćaju te njegove reči upozorenja a i ćutanje u koje je proveo poslednjih dvadeset godina. 

U životu sam izabrao put umetnosti ali se neminovno na ovim našim prostorima mešala politika u moj život. Bio sam od jedan onih umetnika koji je uvek izražavao svoje mišljenje, stavove i reagovao na razne nepravde i probleme s kojima se nosilo društvo u kojem sam živeo. 

1971. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu održao sam govor u kojem sam branio Miku Tripala i napao birokratski boljševički partijski sistem SK Hrvatske. Zbog toga sam godinama imao ozbiljnih problema s političkim vlastima u Hrvatskoj. 

'Kao mladog čoveka intrigirala su me pitanja partijskog jednoumlja' 

Kao mladog čoveka intrigirala su me pitanja Golog otoka i Informbiroa, partijskog jednoumlja, jednopartijski sistem, protekcije, veze, nepravde. 

Devedesetih godina kada je počelo zveckanje oružjem i razbuktali se nacionalizmi koji su očigledno vodili u krvopoliće, digao sam svoj glas. Na brojnim mirovnim koncertima, tribinama, skupovima i akcijama, često sam bio sa samo šačicama ljudi koji su pokušavali sprečiti užas koji je dolazio. I upravo zbog takvog mog mirotvornog angažmana postao sam trn u oku svim ostrašćenim nacionalistima i ratnim huškačima, i krenula je teška medijska kampanja protiv mene, s izmišljenim pričama, izjavama i tobožnjim mojim stavovima. Sve je kulminiralo kada sam na mirovnom skupu u Sarajevu, gde sam se zatekao zbog promocije moga i Montenovog albuma, uputio poruku svetu i Ujedinjenim nacijama da hitno šalju svoje mirovne snage i da spreče rat koji će inače ovde početi. 

U izveštaju zagrebačkog TV Dnevnika pušten je video snimak bez mog govora ali je spiker rekao da je to izgleda zadnji pokušaj Šerbedžije da spašava Jugoslaviju. Beogradski TV Dnevnik je cinično preneo da je izgleda Šerbedžija odabrao stranu... muslimansku. 

To je samo jedan primer kako se medijima manipulisalo i kako je glas razuma bio uzaludan. Rezultiralo je time da sam postao dežurni krivac i neprijatelj i jednog i drugog naroda. U Zagrebu pretnje, u Beogradu pretnje i pucanje iz pištolja. Postao sam, kao i moj stari Krleža, dvostruki izdajnik. U Beogradu prodana duša i smeće s jugoslovneskog đubrišta, kako me je titulirala Mira Marković, a u Zagrebu Miloševićevac i četnik. A ja sam bio i ostao sin hrvatskog partizana. 

'Moja misija mirenja postala je besmislena' 

Moja misija mirenja i sprečavanja rata postala je besmislena, a kako je moje lice bilo i suviše prepoznatljivo i mnoge ljude provociralo, postalo mi je nemoguće živeti u mojoj zemlji i otišao sam. 

Usledile su godine rata i stradanja hiljade ljudi. Naravno da poštujem svakoga tko je branio svoj dom, sve istinske heroje i sve stradalnike. Takvih je mnogo i cena rata je zastrašujuća. Medijske spletke i igre oko moga imena su se i posle rata nastavljale, a neke se gotovo planski ponavljaju, obično pre nekih izbora ili političkih skandala, pa se u nedogled ponavljaju laži, na primer o tome da sam u zimu 1991. snimao film u razrušenom Vukovaru. I uzalud moj demanti svih ovih godina. 

Pa evo i sada se opet priča ponavlja. Ja uistinu u svome intervjuu na Beogradskom sajmu knjiga nisam ni jednom rečju spomenuo Domovinski rat, hrvatske branitelje, hrvatske generale niti Hag. 

Od brojnih medija koji su bili prisutni samo je nekolicina žute štampe iskrivila moje reči. Na osnovu toga Ministarstvo branitelja je nesmotreno i bez provere autentičnosti poslalo saopštenje javnosti u kojem sam ozloglašen.

 

 

 

'Neodgovoran postupak državne institucije' 

Na pisanje portala i žute štampe već dugo ne reagujem. Ali smatram da je ovo neodgovoran postupak jedne državne institucije. 

Ja čitav svoj život u teškim vremenima u kojima smo živeli i kroz koja još uvek prolazimo želim spajati ljude i nadam se da ćemo jednoga dana izaći iz krugova nasilja i stradanja u koja nas je naša istorija utopila. To neke iritira ali uveren sam da Hrvatska ide prema građenju jednog slobodnog i demokratskog društva u kojem će neke nove generacije srećnije rasti. 

Što se mene tiče, uprkos svemu, izgradio sam nekoliko karijera s kojima sam zadovoljan, stekao prijatelje na koje sam ponosan, a publika koja me je kroz sve ove godine pratila zna da nema potrebe da Ministarstvo branitelja ikoga brani od mene. 

I umesto da se Ministarstvo obračunava sa mnom, korisnije bi bilo da sve svoje kapacitete usmeri na brojne probleme branitelja i hrvatskog naroda. I da svi zajedno gradimo ovde jedan bolji i srećniji život. 

Poštovanje, 
Rade Šerbedžija"



Komentari (509)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 03:10 05.12.2016

Re: Društvo

docim su ga u Srbiji oterali upravo iz istih razloga,...prvima nije bio dovoljno veliki Hrvat, drugima dovoljno cist Srbin- bolesna mantra devedesetih, koja se opet cuje,



Gde se čuje? U Beogradu? Ne bulazni. A u Zagrebu se nikada nije ni prestala čuti, o tome upravo i govorim.
blogovatelj blogovatelj 03:12 05.12.2016

Re: Društvo

Nema toga, ni blizu toga, a opet se iz nekog razloga često čuje, isti smo.


Isti smo Krkaru, Anđi i Filipu M.

PS. Moglo bi se reći da smo bili isti devedesetih, ali od petog oktobra nema šanse.
blogovatelj blogovatelj 03:17 05.12.2016

Re: Društvo

ok, koliko se tu ljudi skupilo. 10, 20 tisuća? ak i toliko. vjerojatno i nisu svi iz beleg zagreb grada.
čak i da jesu, koliko onih drugih (trećih) preostaje?


Doks, ne zajebaji. Fejsbuk to prebroji očas posla, ovo je digitalno doba, mnoge su stvari prebrojive.
Hrvatska grupa na Fejsu je kada je bila frka sa lomljenjem ćiriličnih tabli imala preko 110.000 ljudi, a grupa koja je podržavala postavljanje istih brojala je nekoliko stotina članova. Svojim sam očima to video.
Ne budi Krkar, on to radi za pare.
blogovatelj blogovatelj 03:21 05.12.2016

Re: Društvo

Ali to nije bio model ponašanja generalno u Srbiji (i hvala Bogu na tome).


Ma čoveče, ne pričam o kretenima, njih ima svuda. Pričam o tome kako država sankcioniše kretene. Onaj ko postavi na nekoliko stotina metara od Jasenovca tablu na kojoj piše Za dom spremni, a država mu je ne ukloni, ima sva prava da kaže da živi u fašističkoj državi.
blogovatelj blogovatelj 03:26 05.12.2016

Re: Društvo

A inače ne treba mnogo mašte da bi se dokučilo šta bi bilo da je bilo. Otiđi do Prijedora, pa ako imaš tamo nekog ili nađeš voljnog da govori poslušaj malo. Šta su Srbi u stanju da urade od sebe.


Čoveče, ti pričaš o nečemu što se dogodilo pre četvrt veka i za šta su svi odgovorni otpremljeni u zatvore i suđeno im je, ili im se sudi. Hajde malo da pričamo o 2016. Drugosrbijanci kad su pričali da najpre treba da čistimo u svom dvorištu su bili u pravu. E sad smo očistili, svi krivi za ratove devedesetih sa srpske strane su tamo gde treba da budu. Sad možemo mirne savesti da pogledamo u komšijsko dvorište i da kažemo da kod njih smrdi. I to mnogo smrdi.
docsumann docsumann 07:02 05.12.2016

Re: Društvo

Kako sprečiti kretena da te ne prebije na ulici kada te prepozna, bez obzira što nisi sam u gradu? Ili više kretena koji hodaju u grupi?


kretena će se svuda naći (vidim to si i sam naglasio). na mog brata su usred Beograda (početkom 90-tih) vadili pištolj jer je pjevao Ustani Bane.
dok je recimo moj stari (sredinom sedamdesetih) bez poslijedica u Splitu pjevao Tamo Daleko.
što im je to uopšte trebalo dobro je pitanje. pa nisu (bili) normalni, to nam je valjda u genima. popili malo pa dali sebi oduška.

no oni su nebitni.

i naravno, da je danas vjerovatnija da bi u ST prije nastradao zbog takvog nepriomišljenog postupka.
htjedoh samo reći da se vremena, okolnosti mjenjaju. zla krv se pojavi čas tamo, čas vamo. niko od nas nije imun na nju.
docsumann docsumann 07:05 05.12.2016

Re: Društvo

Ne budi Krkar, on to radi za pare.


jesi li ti 100% siguran u ovo što tvrdiš?

lično takve stvari ne bih iznosio u javnost da nisam ubjeđen u njih jasnim dokazima. a kad bih već raspolagao tim dokazima javno bih i obznanio.


PS nije mi ni na kraj pameti da izigravam Krkarovog advokata. govorim o principima.
docsumann docsumann 07:12 05.12.2016

Re: Društvo

Hrvatska grupa na Fejsu je kada je bila frka sa lomljenjem ćiriličnih tabli imala preko 110.000 ljudi,


a gdje ti to vidiš da ja osporavam činjenicu da se u Hrvatskoj neoustaštvo dobrano razmahalo.
ali nikad neću ni prihvatiti retoriku tipa svi Hrvati su ustaše.
milojep milojep 09:18 05.12.2016

Re: Društvo

odakle tebi ideja da mi je to aksiom?


suviše si zaključaka na osnovu toga doneo da bi ti to bila pretpostavka.

podcrtavanje tog nismo isto i kod jednih i kod drugih, a s namjerom da sebe predstave u boljem svijetlu je zapravo tautološki identitet.


rekoh gore već Free-ju da ja ne pokušavam utvrditi genetske razlike između Srba i Hrvata već odnosa društvo-pojedinac a povezano sa međunacionalnom mržnjom. I tvrdim da tu nema ravnoteže, ni blizu!

te stoga - objasni ti meni, pošto mi to nikako nije jasno, kako ne uočavaš očiglenost besmisla subjektivnog formulisanja objektivnog gledanja.

Ako već filozofiramo reci mi šta si ako nemaš subjektivno gledanje?
Čak i kada misliš da si sagledao stvar iz svih uglova opet iznosiš subjektivno viđenje! Možeš ga samo potkrepljivati boljim ili lošijim argumentima što ovde i radimo!



milojep milojep 09:29 05.12.2016

Re: Društvo

ali nikad neću ni prihvatiti retoriku tipa svi Hrvati su ustaše.


Ti možeš da ne prihvatiš retoriku ali Hrvati moraju da ne prihvate ustaštvo!
Na žalost ti danas kao iglu u plastu sena treba da tražiš Hrvata koji će ti reći da je Jasenovac bio koncetntracioni logor a ne radni!! Da je u NDH počinjen genocid! O 'domovinskom' ratu tek nema nikakvih primedbi na čistotu! Od pomilovanih ubica do toga da za preko 2000 mrtvih u oluji (negde sam čuo činjenicu da je za smrt tih ljudi iskorišćeno mnogo manje metaka nego što je bilo žrtava, poklani,spaljeni...) faktički niko nije odgovarao!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:32 05.12.2016

Re: Društvo

blogovatelj
cijenim da je Zagreb dovoljno velik grad da ne budeš sam u njemu


Kako sprečiti kretena da te ne prebije na ulici kada te prepozna, bez obzira što nisi sam u gradu? Ili više kretena koji hodaju u grupi?
Recimo, malopre pročitah ovo i naježih se.
Klikni


Meni sada rekli domaćini u ZG - promocija nekog vodiča-putopisa u čijem stvaranju sam učestvovao - čuvaj se, Srki, na putu. Jbte, k'o u Pojas Gaze da treba da idem da držim tribinu o hebrejskoj književnosti, a ne u prestonicu srednjeevropske državice... Toga nema nigde u Srbiji, mada, ako se ovako nastavi u Hrv, verovatno će i kod nas žestoki momci početi da reaguju na hrvatske tablice, jezik na trgovima, itd. Previše podseća situacija na Austrija - Srbija pre stotinjak godina.
krkar krkar 09:37 05.12.2016

Re: Društvo

docsumann
Ne budi Krkar, on to radi za pare.


jesi li ti 100% siguran u ovo što tvrdiš?


Možda on i jeste 100% siguran u svoju tvrdnju - bez obzira što ona veze nema sa činjenicama.

Idiotima nema koristi objašnjavati. Upravo se po tome i definiše ko je idiot.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:43 05.12.2016

Re: Društvo

milojep


Ti možeš da ne prihvatiš retoriku ali Hrvati moraju da ne prihvate ustaštvo!
Na žalost ti danas kao iglu u plastu sena treba da tražiš Hrvata koji će ti reći da je Jasenovac bio koncetntracioni logor a ne radni!! Da je u NDH počinjen genocid! O 'domovinskom' ratu tek nema nikakvih primedbi na čistotu! Od pomilovanih ubica do toga da za preko 2000 mrtvih u oluji (negde sam čuo činjenicu da je za smrt tih ljudi iskorišćeno mnogo manje metaka nego što je bilo žrtava, poklani,spaljeni...) faktički niko nije odgovarao!


Slažem se sa braćom desničarima da danas nije ista istorijska situacija. Nego jedno dublje malo pitanje - na čemu u zapadnom svetu smatrate da je utemeljena ova podrška neoustaštvu, jer očito je da su dobili od nekoga zeleno svetlo za to.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:46 05.12.2016

Re: Društvo

Ja ću samo da kažem da je Krkar sposoban da napravi pare i da poveže ljude da naprave pare tamo gde uslova za pravljenje ima, dok mi sedimo i kenjamo, čovek digne lovu. I dosta te sumnje, ajde, besprizorno, optužujemo čoveka a ne znamo ništa o njemu.
freehand freehand 09:53 05.12.2016

Re: Društvo

Možda on i jeste 100% siguran u svoju tvrdnju - bez obzira što ona veze nema sa činjenicama.

Idiotima nema koristi objašnjavati. Upravo se po tome i definiše ko je idiot.

Takoe. Što misliš da ja idiotima ne odgovaram na idiotske insinuacije o nekakvim idiotskim videorikorderima?
krkar krkar 09:56 05.12.2016

Re: Društvo

na mog brata su usred Beograda (početkom 90-tih) vadili pištolj jer je pjevao Ustani Bane.
dok je recimo moj stari (sredinom sedamdesetih) bez poslijedica u Splitu pjevao Tamo Daleko.


Kad sam bio brucoš bio zimi u Splitu sa 4 druga Dalmatinca. Završimo u nekoj simpatičnoj kafani na Zenti i malo popijemo, krene pesma... U jednom trenutku peva se Marjane, Marjane ča barjak ne viješ, svi pevaju milu trobojnicu a ja se kurčim i pevam originalno naš barjak hrvatski.

Digne se tip sa susednog stola, izvadi nekakvu legitimaciju i kaže konobaru "zovite policiju da pošalju ekipu za privođenje, recite ... i kaže prezime, karakteristično bračko". Dođe patrola, mene kod dežurnog sudije za prekršaje. Nit su grubi nit nešto prete ali nije prijatno.

Mi kod sudije za prekršaje, ovaj krene da priča "lice je nastupalo sa pozicija hrvatskog nacionalizma pevajući pesmu koja vređa nacionalna osećanja građana..." Zapisuje nešto sudija, sedi daktilografkinja, kreće on da diktira "dana togitog u 00.30 h ovom sudu je pristupio Tajitaj, inspektor SUP Split, u pratnji patrole milicije, i doveo ..."

I tu zastane jer me niko nije legitimisao, ni panduri, ni inspektor, ni sudija i traži mi osobnu. Ja mu dajem braon knjižicu na kojoj ćirilicom piše ЛИЧНА КАРТА (u Hrvatskoj su tada lične karte bile plastificirane, kao tada već stare i nevažeće u Srbiji). On gleda, pa gleda u mene i pita "Šta ste po nacionalnosti"?

Po zakonu nisam dužan da se izjasnim.

"Imate pravo da se ne izjasnite"

Ali kad već pitate, reći ću vam: Srbin.

Sudija gleda mene pa inspektora, inspektor neviđeno tup pogled, ćuti, blene neodređeno. Kreće daktilografkinja da umire od smeha. Sudija mi vraća ličnu kartu: "Slobodni ste, vratiće Vas patrola u kafanu gde ste bili". Okreće se inspektoru.

"A Vi, idući put pre nego što dovedete nekog sa optužbom za nacionalizam proverite je li one nacionanosti za čiji ga nacionalizam optužujete"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:00 05.12.2016

Re: Društvo

milojep


Ti možeš da ne prihvatiš retoriku ali Hrvati moraju da ne prihvate ustaštvo!




Ovo je jednostavno, klinci kod mene u kraju diluju dop, a ujedno i neonacizam - da ne ulazimo sada u problematiku toga koliki dijabolik, da u jednom gradu sa istorijom patnje pod nacizmom kakav je NS, moraš biti pa da budeš neonacista?! - uglavnom, običan svet ih se kloni, a oni u čoporu caruju ulicom i parkovima noću. Tako i u Hrvatskoj, s tim što mislim da je odnos neonacista 1:10, u korist susjeda.
krkar krkar 10:00 05.12.2016

Re: Društvo

Takoe. Što misliš da ja idiotima ne odgovaram na idiotske insinuacije o nekakvim idiotskim videorikorderima?


Ti si od dugogodišnjeg druženja samo sa idiotima na nivou da samo sa njima i umeš da komuniciraš. Similis simili gaudet.

A da li si ti oslobodio neki videorekorder, televizor, motornu testeru, merdevine, kristalni servis - ne znam. Ali si bio u ekipi koja je oslobađala Vukovar od stanovništva i imovine i kurčiš se time tvrdeći da je baš to bilo časno i kako se time ponosiš.

Sasvim dovoljno za kvalifikaciju budale bez skrupula. Pošto baš toliko bez mozga nisi.
expolicajac expolicajac 10:00 05.12.2016

Re: Društvo

Srđan Fuchs
Ja ću samo da kažem da je Krkar sposoban da napravi pare i da poveže ljude da naprave pare tamo gde uslova za pravljenje ima, dok mi sedimo i kenjamo, čovek digne lovu. I dosta te sumnje, ajde, besprizorno, optužujemo čoveka a ne znamo ništa o njemu.

I ajd sada uhvati ovu blogersku logiku. Pre nekog vremena, ako me sećanje dobro služi, beše neko pozivanje na fajt, a sada
optužujemo čoveka a ne znamo ništa o njemu.
.
krkar krkar 10:03 05.12.2016

Re: Društvo

krkar


Sudija gleda mene pa inspektora, inspektor neviđeno tup pogled, ćuti, blene neodređeno. Kreće daktilografkinja da umire od smeha. Sudija mi vraća ličnu kartu: "Slobodni ste, vratiće Vas patrola u kafanu gde ste bili". Okreće se inspektoru.

"A Vi, idući put pre nego što dovedete nekog sa optužbom za nacionalizam proverite je li one nacionanosti za čiji ga nacionalizam optužujete"


P.S.

Taj sudija za prekršaje napravio je respektabilnu karijeru. Još pre rata je bio relativno poznat kao sudija Okružnog suda a kasnije je napredovao do Vrhovnog. A inspektor koji je tako revnosno branio socijalistički samoupravni poredak i bratstvo i jedinstvo postao je veliko političko mudo u HDZ.
freehand freehand 10:08 05.12.2016

Re: Društvo

krkar
Takoe. Što misliš da ja idiotima ne odgovaram na idiotske insinuacije o nekakvim idiotskim videorikorderima?


Ti si od dugogodišnjeg druženja samo sa idiotima na nivou da samo sa njima i umeš da komuniciraš. Similis simili gaudet.

A da li si ti oslobodio neki videorekorder, televizor, motornu testeru, merdevine, kristalni servis - ne znam. Ali si bio u ekipi koja je oslobađala Vukovar od stanovništva i imovine i kurčiš se time tvrdeći da je baš to bilo časno i kako se time ponosiš.

Sasvim dovoljno za kvalifikaciju budale bez skrupula. Pošto baš toliko bez mozga nisi.

Takoe. Ali šta ću ja sad kad nisam šovionista i nikad u životu nisam pevao ustaške pesme, sa četničkim nisam odmakao dalje od Tamo daleko i Srpske trube, a ne umem da lažem? Čime da se kurčim?
Što se tiče skrupula - takođe ne diram privatni život drugih ljudi kad nešto seruckam na internetu a tuđih se porodica klonim kao žive vatre. Ne zbog njih, no zbog sebe.
I opet - ti serevisi, merdevine, tamte-vamte... Probam da razmišljam na taj način i kao da nekako mogu da razumem i ispratim logiku Milojap koji tebe vidi sa nekakvim dolarima-funtama-evrima i lecima po xepovima.
freehand freehand 10:38 05.12.2016

Re: Društvo

Previše podseća situacija na Austrija - Srbija pre stotinjak godina.



Strašno poređenje!
Ali ša te gabri, pravi se Slavonac.
Samo pazi da se ne zaneseš i ne poimešaš kad bude trebalo opet da se praviš Šumadinac
milojep milojep 11:07 05.12.2016

Re: Društvo

Srđan Fuchs
milojep


Ti možeš da ne prihvatiš retoriku ali Hrvati moraju da ne prihvate ustaštvo!
Na žalost ti danas kao iglu u plastu sena treba da tražiš Hrvata koji će ti reći da je Jasenovac bio koncetntracioni logor a ne radni!! Da je u NDH počinjen genocid! O 'domovinskom' ratu tek nema nikakvih primedbi na čistotu! Od pomilovanih ubica do toga da za preko 2000 mrtvih u oluji (negde sam čuo činjenicu da je za smrt tih ljudi iskorišćeno mnogo manje metaka nego što je bilo žrtava, poklani,spaljeni...) faktički niko nije odgovarao!


Slažem se sa braćom desničarima da danas nije ista istorijska situacija. Nego jedno dublje malo pitanje - na čemu u zapadnom svetu smatrate da je utemeljena ova podrška neoustaštvu, jer očito je da su dobili od nekoga zeleno svetlo za to.

Semafor je tu loše poređenje! Nisu oni od nikoga dobili zeleno svetlo jer ni crveno nisu nikada imali. Oni jednostavno idu sporednim putem koji ne interesuje zapad sve dok im ne bi zasmetao. Zapadni svet odavno nema smernice u moralnom i ispravnom već samo u ekonomski opravdanom pa tako konkretnu opomenu Hrvatima za ustaštvo očekujem kad i konkretnu opomenu Saudijskoj Arabiji za prava žena.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:28 05.12.2016

Re: Društvo

expolicajac
Srđan Fuchs
Ja ću samo da kažem da je Krkar sposoban da napravi pare i da poveže ljude da naprave pare tamo gde uslova za pravljenje ima, dok mi sedimo i kenjamo, čovek digne lovu. I dosta te sumnje, ajde, besprizorno, optužujemo čoveka a ne znamo ništa o njemu.

I ajd sada uhvati ovu blogersku logiku. Pre nekog vremena, ako me sećanje dobro služi, beše neko pozivanje na fajt, a sada
optužujemo čoveka a ne znamo ništa o njemu.
.


Ljubav i praštanje vrte gdi burgija ne može
krkar krkar 12:31 05.12.2016

Re: Društvo

E sad smo očistili, svi krivi za ratove devedesetih sa srpske strane su tamo gde treba da budu.


Beati pauperes spiritu!
docsumann docsumann 12:53 05.12.2016

Re: Društvo

Ako već filozofiramo reci mi šta si ako nemaš subjektivno gledanje?



ok je subjektivno mišljenje (gledanje), samo je bitno - u vezi čega i kako smo ga stvorili.
kad je riječ o našem filozofsko-teološkom pogledu na svijet, ukusu u umjetnosti, političkim stavoviima ... subjektivni stav je osnov naše ličnosti, intelekta, kulture.

međutim, donositi svoje mišljenje u vezi međuplemenskih razmirica, a na osnovu plemenske pripadnosti, intelektulno je i kljakavo i aljkavo, takodakažem.
angie01 angie01 14:35 05.12.2016

Re: Društvo

Isti smo Krkaru, Anđi i Filipu M.


lepo sam ti rekla vise puta, da me zaobidjes svojim opservacijama moje malenkosti,...mislim, nije ok ni sto se drugih tice,...al mi je potpuno budalasto da definises nesto vezano za bilo koga, a da pojma nemas o tom nekom ama bas nista.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:11 05.12.2016

Re: Društvo

a o tome kakvi ispadi u javnom prostoru danas dolaze sa jedne i/ili sa druge strane dosta zavisi od toga kako je ko prošao u tim ratovima.


Da, danas.
I hajd da se složim da i to sad ne raščivijavamo, možda to otud potiče, ali odakle god poticalo stoji činjenica da danas Srbija i Hrvatska nisu iste.

I zbog toga mi zasmeta kad neko jesmo jer nismo.
Nismo, i to se vidi golim okom, pa čudi i po malo smeta kad neko ne tome čak insistira.

Nemam ja problem sa šahovnicom, to je naprosto zastava jedne zemlje, nemam ga naravno ni sa hrvatskom državnošću, prvi sam da se pobunim kad neko posprdno govori i "tisućljetnoj hrvatskoj težnji" jer je to stvar za ponos svake nacije, pa što bi kod Hrvata to trebalo ismevati.
Nemam problem kad neko kaže da je Hrvatskka lepa zemlja, jer jeste, da je uspešna u svom naumu da se učlani u EU, i takve neke pozitivne stvari.

Ali imam problem kad neko kaže isti smo, jer nismo.
I kako to što neko vidi ikaže da je zid beo time zapravo potvrđuje tezu da je zid crn
Hoću reći ne razumem ovo
podcrtavanje tog nismo isto i kod jednih i kod drugih, a s namjerom da sebe predstave u boljem svijetlu je zapravo tautološki identitet.


Problem imam i kad pročitam frazu "države nastale posle raspada Jugoslavije" a što podrazumeva sve republike bivše SFRJ.
Tu se u isti koš guraju i Srbija i Hrvatska, Crna Gora, Slovenija.....
Problem s tim je što neke jesu a neke nisu nastale tad, Hrvatska i Slovenija jesu, ali Srbija je davno nastala, a ne devedesete. I Crna Gora, svakako.

I mislim da na tome treba insistirati jer ne znam da li bi iko drugi olako prešao preko toga da mu neko izbriše vek ipo istorije, i to najznačajniji deo, samo da bi ga prikazao istim sa nekim od juće.

Previše je razlika između Srbije i Hrvatske da bi se insistiranje na njima smatralo cepidlačenjem i objašnajvalo narcizmom malih razlika.

Razlika ima duž cele istorije i evo ih i danas. Lako vidljive i lako dokazive, pa ne znam otkud uopšte potreba da se te dve države i dva naroda izjednačavaju, a uz to i osuđuju oni koji kažu da to nije tačno.
urbana_gerila urbana_gerila 19:23 05.12.2016

Re: Društvo

krkar
Sudija mi vraća ličnu kartu: "Slobodni ste, vratiće Vas patrola u kafanu gde ste bili".



samo te je urođena samozatajnost sputala da kažeš i kako je sudija naložio da ti se u toj kafani otvori doživotni blanko račun, kao i da ti je na licu mesta uručio pregršt propusnica za poljud i gripe.

urbana_gerila urbana_gerila 19:25 05.12.2016

Re: Društvo

Srđan Fuchs
Ljubav i praštanje vrte gdi burgija ne može


idi, bre, u spolovilo...
blogovatelj blogovatelj 06:02 06.12.2016

Re: Društvo

htjedoh samo reći da se vremena, okolnosti mjenjaju. zla krv se pojavi čas tamo, čas vamo. niko od nas nije imun na nju.


Tako je. Na ovo mogu samo da dodam da je u današnje vreme kod njih katastrofa, da su ksenofobno ogavno društvo, jer ako ogromna većina bira one koje bira, ne znam kako bih ih drugačije nazvao.
Dakle, pričamo o vremenu sadašnjem. Zamisli da neko peva Ustani Bane u Beogradu, a neko drugi peva Tamo daleko u Zagrebu, pa se nađu kreteni i na jednom i na drugom mestu i prete im pištoljem.
Reci kako bi reagovala srpska policija, a kako hrvatska?
blogovatelj blogovatelj 06:04 06.12.2016

Re: Društvo

esi li ti 100% siguran u ovo što tvrdiš?

lično takve stvari ne bih iznosio u javnost da nisam ubjeđen u njih jasnim dokazima. a kad bih već raspolagao tim dokazima javno bih i obznanio.


Duboko sam uveren u to. Dokaze nemam. Moji komentari su moji stavovi, ispravni ili pogrešni. Tome blog služi, da kažemo šta mislimo.
blogovatelj blogovatelj 06:06 06.12.2016

Re: Društvo

Idiotima nema koristi objašnjavati. Upravo se po tome i definiše ko je idiot.


blogovatelj blogovatelj 06:13 06.12.2016

Re: Društvo

lepo sam ti rekla vise puta, da me zaobidjes svojim opservacijama moje malenkosti,...mislim, nije ok ni sto se drugih tice,...al mi je potpuno budalasto da definises nesto vezano za bilo koga, a da pojma nemas o tom nekom ama bas nista.




Ti nemaš pojma koliko ja tebe obožavam.
bladerunner92 bladerunner92 09:49 06.12.2016

Re: Društvo

docsumann

oni nisu svi, čak ni kad su ekstremno glasni.


dosta dobrih ljudi je od strane Srba proglašavano za ustaše, a od hrvatske strane za četnike.


ovo je blog gde treba da stoje imena ova dva Čoveka

Milan Levar

Milan Levar

Srđan Aleksić
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:24 06.12.2016

Re: Društvo

urbana_gerila
Srđan Fuchs
Ljubav i praštanje vrte gdi burgija ne može


idi, bre, u spolovilo...


Idem, u Albaniju. Mozes li da mi obezbedis smestaj na nivou, i kompletnu pratecu uslugu, za moj karavan, na relaciji: Skadar - Pec - Decani - Prizren - Ohrid - Tirana - Saranda - Krf?
docsumann docsumann 10:44 06.12.2016

Re: Društvo

blogovatelj
esi li ti 100% siguran u ovo što tvrdiš?

lično takve stvari ne bih iznosio u javnost da nisam ubjeđen u njih jasnim dokazima. a kad bih već raspolagao tim dokazima javno bih i obznanio.


Duboko sam uveren u to. Dokaze nemam. Moji komentari su moji stavovi, ispravni ili pogrešni. Tome blog služi, da kažemo šta mislimo.


postoje razna mišljenja.
barem sam ih ja na ovom blogu iznosio raznih, i pograničnih, i zaumnih, i krajnje diskutabilnih.
no, drugi je par rukava kad je to mišljenje ujedno i ozbiljna optužba nekoga za nešto.

s tim trebas biti vrlo oprezan.
docsumann docsumann 10:45 06.12.2016

Re: Društvo

bladerunner92
docsumann

oni nisu svi, čak ni kad su ekstremno glasni.


dosta dobrih ljudi je od strane Srba proglašavano za ustaše, a od hrvatske strane za četnike.


ovo je blog gde treba da stoje imena ova dva Čoveka

Milan Levar

Milan Levar

Srđan Aleksić



krkar krkar 10:55 06.12.2016

Re: Društvo

Skadar - Pec - Decani - Prizren - Ohrid - Tirana - Saranda - Krf


Čekaj, kakva ti je ovo ruta???

Ako ideš iz Skadra za Peć autoputem preko Kuksa onda svakako prolaziš kroz Prizren.

Alternativa ti je od Skadra dolinom Cijevne, fascinantan novi put ali nije gotov, ima još oko 15 km da se završi, biće valjda do leta 2017. Prošao sam u septembru, radilo se. Pa onda na Gusinje-Murino, otud može preko Čakora ali to koliko znam nije asfaltirano, poslednji put prošao pre rata. Bolje na Rožaje pa na Peć, taj put je dobar.

Pa onda Prizren-Ohrid-Tirana-Saranda, da ti nije to malo previše u cik-cak? Iz Prizrena ideš preko Kosova u Makedoniju na Kačanik (u tom slučaju preporučujem preko Šare) ili se vraćaš u Albaniju pa Kuks-Peškopija-Debar (ili produžavaš za Ljibražd? Taj put je baš loš!). U svakom slučaju i taj put od Kuksa do Peškopije je nov i fascinantan, odličan, ono dalje ne preporučujem, bolje na Debru ući u Makedoniju pa se spustiti na Strugu.

Ja bi ti na toj turi dodao 2 mesta: Moskopolje (blizu je Ohrida) i Berat, koji ti je svakako usput od Tirane do Sarande.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:21 06.12.2016

Re: Društvo

Pa, takva je dinamika sastanaka gostiju sa domacinima - to je US ekipa za digitalizaciju starih rukopisa, pokrili su dosta Bliskog Istoka i sada dolaze kod nas, pa moramo da se prilagodimo. Zna to P. sve, deluje kao tatamata. Ako napravimo neku kintu idemo kod njih na otok u goste. Valjda je tamo mirnije sa ekavicom, a i moji klinci kao da im udju neki pundravci, cim predjemo u Hrv pretvore se iz malih mirnih Bachvana u chetnike-gremline.

Inace, jedva cekam, prolazicu kroz korene svoje porodice od prethodnih 200 godina - Dubrovnik, Trebinje, Albania withdrawal, Corphu...
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:12 06.12.2016

Re: Društvo

Skadar - Pec - Decani - Prizren - Ohrid - Tirana - Saranda - Krf


Čekaj, kakva ti je ovo ruta???


Pa, takva je dinamika sastanaka gostiju sa domacinima -


Тура је интересантна и мимо састанака. Немој да пропустиш Бутринт код Саранде.
krkar krkar 13:06 06.12.2016

Re: Društvo

Немој да пропустиш Бутринт код Саранде


Najbolje školjke u Albaniji. Mada se u Albaniji generalno svuda blizu mora (čijaj 2/3 države) jede riba i to odlična, rekao bih najbolja na Sredozemlju! A cene više nego pristojne.

Ali samo u Portugalu ima fenomen dobre ribe u vukojebinama planinskim. Mi u nekom gradiću navr' Doura, nema 10 km do španske granice, tipično pastirsko planinsko okruženje... usred grada ribarnica sa neviđenim izborom sveže ribe od tog jutra!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:25 06.12.2016

Re: Društvo

To je jugoistočni deo, ima i severozapadni: Zagreb-Jasenovac-Sarajevo-Mostar- Dubrovnik-Trebinje-Podgorica. Potpuno cool profan neki, opušten a radimo izvjedbu jos jedna cura iz Hrv i ja. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:54 06.12.2016

Re: Društvo

nema 10 km do španske granice, tipično pastirsko planinsko okruženje... usred grada ribarnica sa neviđenim izborom sveže ribe od tog jutra!


Звучи као околина Вијане до Каштело. Леп, зелен крај. И Вијана је историјски град.

krkar krkar 14:35 06.12.2016

Re: Društvo

principessa_etrusca


Звучи као околина Вијане до Каштело. Леп, зелен крај. И Вијана је историјски град.



Ma kakva Viana, ona je na moru, ovo bilo u planinama, a i Viana pristojan grad, ovo nešto malečko, ne mogu da se setim imena. Gledam na karti, možda Villa Nova de Foz Coa ... a možda i Tabuaco. Bemliga, ko bi sve zapamtio.
milojep milojep 16:17 06.12.2016

Re: Društvo

bladerunner92
docsumann

oni nisu svi, čak ni kad su ekstremno glasni.


dosta dobrih ljudi je od strane Srba proglašavano za ustaše, a od hrvatske strane za četnike.


ovo je blog gde treba da stoje imena ova dva Čoveka

Milan Levar

Milan Levar

Srđan Aleksić


Treba dodati i Josip Reihl-Kir-a!
cane cane 17:24 06.12.2016

Re: Društvo

Kad sam bio brucoš bio zimi u Splitu sa 4 druga Dalmatinca.


krki, ima neka zemlja gde ti nisi studirao?

cane cane 17:26 06.12.2016

Re: Društvo

Ali kad već pitate, reći ću vam: Srbin.


jel se i danas tako izjasnjavas?

krkar krkar 18:04 06.12.2016

Re: Društvo

cane
Kad sam bio brucoš bio zimi u Splitu sa 4 druga Dalmatinca.


krki, ima neka zemlja gde ti nisi studirao?



Koliko kratka treba da bude rečenica da bi je ti razumeo?

Može ovolka?
krkar krkar 18:06 06.12.2016

Re: Društvo

cane
Ali kad već pitate, reći ću vam: Srbin.


jel se i danas tako izjasnjavas?



To je bio jedan od 3 puta u životu da sam to izrekao.

Sva 3 iz praktičnih razloga, da se ne objašnjavam sa budalama.
cane cane 22:57 06.12.2016

Re: Društvo

Sva 3 iz praktičnih razloga, da se ne objašnjavam sa budalama.




a kako se danas, iz prakticnih razloga, izjasnjavas?

krkar krkar 23:04 06.12.2016

Re: Društvo

a kako se danas, iz prakticnih razloga, izjasnjavas?


Šta te boli kurac.

Po potrebi umem i finije: to se Vas ne tiče.
cane cane 23:31 06.12.2016

Re: Društvo

Šta te boli kurac.

Po potrebi umem i finije: to se Vas ne tiče.


mene ni najmanje. ali nisam siguran ko ovde ima poriv da objasnjava da se nekad izjasnjavao kao srbin...

Goran Vučković Goran Vučković 00:37 07.12.2016

Re: Društvo

mene ni najmanje. ali nisam siguran ko ovde ima poriv da objasnjava da se nekad izjasnjavao kao srbin...

Ali potreba za gomilanjem ljudi (i nacija) od slame je nedvosmisleni pobednik na ovom blogu.
cane cane 01:47 07.12.2016

Re: Društvo

gorane - kad vec kasno stizes na zurku, proveri jos jednom ko je uveo pitanje etnicke pripadnosti na ovom blogu.

ili ako ti vec treba crtati - da je preda, angie (sta god mislio o njoj), miloje, princi, gazda, unfac, stosic, younameit, ili na primer ti, ispricao onu anegdotu with underscoring "ja sam srbin" potpuno bi neporebno/nesuvislo bilo postaviti pitanje - jel se tako izjasnjavas i danas?

ali kada pricamo o krkaru (ili serbedziji, svejedno) meni to pitanje deluje sasvim suvislo.

sta mislis zasto?

Goran Vučković Goran Vučković 10:19 07.12.2016

Re: Društvo

sta mislis zasto?

Hm... znači, ako dobro shvatam: ti kažeš da tebi pitanje: "ko ovde ima poriv da objasnjava da se nekad izjasnjavao kao srbin" deluje sasvim suvislo (u kontekstu Šerbedžije i Krkara) i pitaš me da li razumem zašto ti to pitanje deluje suvislo.

Iskrenost ponekad nije najpreporučljivija za međuljudske odnose, ali meni se čini da je u tvom slučaju glavni motiv zluradost ili pakost.

Što se tiče Šerbedžije, posle ovolikog pisma i svega onoga što je uradio u životu i cele ove priče o njegovim ekonomskim interesima u njegovoj matičnoj državi, pretpostavka pakosti mi se čini kao "benefit of the doubt" u kontekstu procene inteligencije sagovornika.

Slično je što se tiče Krkara - ako posle svih ovih godina koliko piše na blogu nije jasno da je ta epizoda sa личном картом imala za cilj da pokaže da je njemu nacionalni identitet marginalan u odnosu na znanje (poznavanje istorije, uključujući i istoriju tekstova pesama, kao i zakona) i ličnu hrabrost (identitetska provokacija) - radije bih izabrao pakost ili zluradost kao pretpostavku. Alternativne pretpostavke, uključujući i ideju da to radiš sa pozicije moći vlasnika singularnog identiteta, bile bi manje pristojne sa moje strane.
predatortz predatortz 10:51 07.12.2016

Re: Društvo

Što se tiče Šerbedžije, posle ovolikog pisma i svega onoga što je uradio u životu i cele ove priče o njegovim ekonomskim interesima u njegovoj matičnoj državi, pretpostavka pakosti mi se čini kao "benefit of the doubt" u kontekstu procene inteligencije sagovornika.


Grešiš!
Šerbedžija ovo radi iz dva razloga.
Prvi je (opravdan) strah da će mu neko u Zg polupati pi#ku na ulici. Njemu ili nekom članu njegove porodice.
Drugi je čisto ekonomski. Čovek tamo pravi velike poslove. Branitelji su dovoljno moćni da mu ih zabrane.
Goran Vučković Goran Vučković 11:24 07.12.2016

Re: Društvo

Grešiš!

Ili se nedovoljno jasno izražavam. Ne znam da li si primetio "njegovim ekonomskim interesima u njegovoj matičnoj državi"
krkar krkar 11:26 07.12.2016

Re: Društvo

ali meni se čini da je u tvom slučaju glavni motiv zluradost ili pakost.


Pa sitno pljuckanje je Canetov jedini (ali konstantni) doprinos ovom blogu. Ispravite me ako grešim.
angie01 angie01 11:33 07.12.2016

Re: Društvo

angie (sta god mislio o njoj),


vidi cane, ovo je prilicno sizofreno patoloska izjava, sta ti mozes o nekome koga ne poznajes da mislis...ja o tebi ne mislim nista, niti me zabole,...neko ko je ocigledno klon, ko se pojavljuje sporadicno pod ovim nikom iskljucivo da ispise neko pljuckanje, tipa pijaca piva ispred prodavnice, svakako nije neko vredan paznje,...ne secam da sam ti se bas obracala, a vidim da ti ne propustas, kada svratis u toj inkarnaciji da me pomenes,...uvek u isto targetiranom siledzijskom fazonu.
predatortz predatortz 11:33 07.12.2016

Re: Društvo

Goran Vučković
Grešiš!

Ili se nedovoljno jasno izražavam. Ne znam da li si primetio "njegovim ekonomskim interesima u njegovoj matičnoj državi"


Možda i ja nisam najpažljivije čitao.
Kako god, ovo uvlačenje u dupe hrvatskom ministru branitelja, kao ni činjenica da je od svađe u 'Nani' napravio priču o njegovoj neshvaćenosti u Srbiji, na kojoj je profitirao - ne idu mu u prilog.

Pa, jbte, ko još normalan ide u 'Nanu' tih godina i očekuje da bude shvaćen?!

Istu priču mogu da iskonstruišem i ja. Naime, devedeset i neke (četvrta,peta?), posle nekog sastanka u MUP Srbije, sednem u kafe 'Dendi' na Slaviji (bio tačno preko puta Meka). I, šta? Počeše da mi prete! Ko? Sandžaklije! Nisam video da je vlasnik musliman iz Raške, neki bokser. Mogao sam da najebem, ali se sve završilo na rečima zbog moje jasno iskazane spremnosti da pucam ako zatreba.
Jesam li posle toga trebao da pričam kako sam u Bg bio neshvaćen, ili da sam som koji ne bira kafane?

Ubi Šerbedžija patetikom!
Goran Vučković Goran Vučković 11:40 07.12.2016

Re: Društvo

Ubi Šerbedžija patetikom!

Šerbedžija prosto pokušava da ograniči štetu koju mu pravi ministarstvo za igre umesto hleba. Ti bi to drugačije uradio, ali ti nisi on, niti je on ti. A osim toga mu se baba kurvala i ne zaliva redovno cveće u saksijama, ali mu sestra rado jede sir i svira flautu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:42 07.12.2016

Re: Društvo

Drugi je čisto ekonomski. Čovek tamo pravi velike poslove. Branitelji su dovoljno moćni da mu ih zabrane.



hm. afera je krenula od beogradskih tabloida, koju su zagrebački zdušno prihvatili. možda branitelji imaju neka zajednička posla sa našom krimi-scenom?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:45 07.12.2016

Re: Društvo

predatortz


Istu priču mogu da iskonstruišem i ja. Naime, devedeset i neke (četvrta,peta?), posle nekog sastanka u MUP Srbije, sednem u kafe 'Dendi' na Slaviji (bio tačno preko puta Meka). I, šta? Počeše da mi prete! Ko? Sandžaklije! Nisam video da je vlasnik musliman iz Raške, neki bokser. Mogao sam da najebem, ali se sve završilo na rečima zbog moje jasno iskazane spremnosti da pucam ako zatreba.
Jesam li posle toga trebao da pričam kako sam u Bg bio neshvaćen, ili da sam som koji ne bira kafane?



Eto, Krkare, stalno nas napadaš a pogle' koja smo mi demokratija, još u Slobino doba - pripadnik srpskih komandosa ne može da pije u centru Beograda kod muslimana u kafani! Gde to ima?!
predatortz predatortz 11:46 07.12.2016

Re: Društvo

Goran Vučković
Ubi Šerbedžija patetikom!

Šerbedžija prosto pokušava da ograniči štetu koju mu pravi ministarstvo za igre umesto hleba. Ti bi to drugačije uradio, ali ti nisi on, niti je on ti. A osim toga mu se baba kurvala i ne zaliva redovno cveće u saksijama, ali mu sestra rado jede sir i svira flautu.


To za tetke, strine i šurnjaje stavi na teret Krkaru. Ja njegovu porodicu u priču nisam uvodio.

I, slažem se - pokušava da ograniči štetu. I ne samo to, pokušava i da napravi neki benefit na drugim stranama. Njegovo legitimno pravo. Kao i moje da o njemu, kao javnoj ličnosti, mislim da je licemer.
predatortz predatortz 11:47 07.12.2016

Re: Društvo

Srđan Fuchs
Drugi je čisto ekonomski. Čovek tamo pravi velike poslove. Branitelji su dovoljno moćni da mu ih zabrane.



hm. afera je krenula od beogradskih tabloida, koju su zagrebački zdušno prihvatili. možda branitelji imaju neka zajednička posla sa našom krimi-scenom?


Možda. Uvek su i imali. Dve strukture nikad ne prekidaju kontakte. Mafija i službe bezbednosti.
bladerunner92 bladerunner92 11:49 07.12.2016

Re: Društvo

predatortz
Grešiš!
Šerbedžija ovo radi iz dva razloga.
Prvi je (opravdan) strah da će mu neko u Zg polupati pi#ku na ulici. Njemu ili nekom članu njegove porodice.
Drugi je čisto ekonomski. Čovek tamo pravi velike poslove. Branitelji su dovoljno moćni da mu ih zabrane.


Kakve veze to ima? Naravno da to radi iz ta dva razloga i šta je loše u tome? Prirodno je da se brineš za život svoj i svoje familije i za posao kojim prehranjuješ porodicu naročito što se u Hrvatskoj i danas ne prašta i ne zaboravlja.
Milan Levar koga sam pomenula gore je ubijen 2000 godine mnogo posle završetka rata. Žalosno je što je u 21. veku i toliko godina posle rata doveden u situaciju da se pravda i moli za razumevanje za ono što jeste i da to bude shvaćeno kao dupeuvlakaštvo.
predatortz predatortz 11:56 07.12.2016

Re: Društvo

bladerunner92
predatortz
Grešiš!
Šerbedžija ovo radi iz dva razloga.
Prvi je (opravdan) strah da će mu neko u Zg polupati pi#ku na ulici. Njemu ili nekom članu njegove porodice.
Drugi je čisto ekonomski. Čovek tamo pravi velike poslove. Branitelji su dovoljno moćni da mu ih zabrane.


Kakve veze to ima? Naravno da to radi iz ta dva razloga i šta je loše u tome? Prirodno je da se brineš za život svoj i svoje familije i za posao kojim prehranjuješ porodicu naročito što se u Hrvatskoj i danas ne prašta i ne zaboravlja.
Milan Levar koga sam pomenula gore je ubijen 2000 godine mnogo posle završetka rata. Žalosno je što je u 21. veku i toliko godina posle rata doveden u situaciju da se pravda i moli za razumevanje za ono što jeste i da to bude shvaćenjo kao dupeuvlakaštvo.


Slažem se da je žalosno. Samo, još žalosnije je šljakati tamo gde je tvoj narod izložen stalnom nasilju, anatemizaciji, stigmi... Tamo odakle si morao da bežiš, a okolnosti zbog kojih si otišao nisu se bitno promenile. Ne možeš da budeš i žrtva i saradnik istovremeno. To je moja poenta.
Goran Vučković Goran Vučković 11:57 07.12.2016

Re: Društvo

Kao i moje da o njemu, kao javnoj ličnosti, mislim da je licemer.

To pokriva član 43 Ustava Srbije (Sloboda misli, savesti i veroispovesti)
cane cane 12:01 07.12.2016

Re: Društvo

Iskrenost ponekad nije najpreporučljivija za međuljudske odnose, ali meni se čini da je u tvom slučaju glavni motiv zluradost ili pakost.


hm, ok, ako je 'pakost' prozivati one koji su jedan dan jugosloveni, sutradan srbi, prekosutra crnogorci, a sve to vreme hrvati (quote iz prakticnih razloga unqoute)... onda ok, consider me 'pakosnim'.

(o 'slavoncima' nekom drugom prilikom...).

cane cane 12:03 07.12.2016

Re: Društvo

Pa sitno pljuckanje je Canetov jedini (ali konstantni) doprinos ovom blogu. Ispravite me ako grešim.





krki, provalio si me.

iskreno, nemas pojma koliko si u pravu.

bladerunner92 bladerunner92 12:05 07.12.2016

Re: Društvo


predatortz
Slažem se da je žalosno. Samo, još žalosnije je šljakati tamo gde je tvoj narod izložen stalnom nasilju, anatemizaciji, stigmi... Tamo odakle si morao da bežiš, a okolnosti zbog kojih si otišao nisu se bitno promenile. Ne možeš da budeš i žrtva i saradnik istovremeno. To je moja poenta.


pa on je sa ovih prostora prirodno je da želi da se vrati ovde i radi to što voli i ume da radi. Ne znači da je saradnik, možda ga samo to nešto što vuče sve koji su u dijaspori vuče kao umetnika da radi i ovde.
Pogrešno razmišljamo o čoveku i njegovim postupcima umesto da razmišljamo o bolesnom društvu koje tog čoveka u 21. veku stavlja u položaj da se plaši za svoj život i život svoje dece. Ovo jeste priča o Hrvatskoj danas a ne o njemu. On je odreagovao kao uplašeni čovek što je sasvim prirodno u ovakvoj situaciji i meni je tužno da se ljudi dovode u to stanje.
krkar krkar 12:09 07.12.2016

Re: Društvo

pripadnik srpskih komandosa ne može da pije u centru Beograda kod muslimana u kafani! Gde to ima?!


Ma baš demokratija. U kojoj svaki paravojni Bosanac može naoružan da šeta Beogradom... jer Srbija nije bila u ratu.

Doduše, bolje su prošli muslimani u Beogradu nego tamo gde je on bio vlast.
predatortz predatortz 12:11 07.12.2016

Re: Društvo

bladerunner92

predatortz
Slažem se da je žalosno. Samo, još žalosnije je šljakati tamo gde je tvoj narod izložen stalnom nasilju, anatemizaciji, stigmi... Tamo odakle si morao da bežiš, a okolnosti zbog kojih si otišao nisu se bitno promenile. Ne možeš da budeš i žrtva i saradnik istovremeno. To je moja poenta.


pa on je sa ovih prostora prirodno je da želi da se vrati ovde i radi to što voli i ume da radi. Ne znači da je saradnik, možda ga samo to nešto što vuče sve koji su u dijaspori vuče kao umetnika da radi i ovde.
Pogrešno razmišljamo o čoveku i njegovim postupcima umesto da razmišljamo o bolesnom društvu koje tog čoveka u 21. veku stavlja u položaj da se plaši za svoj život i život svoje dece. Ovo jeste priča o Hrvatskoj danas a ne o njemu. On je odreagovao kao uplašeni čovek što je sasvim prirodno u ovakvoj situaciji i meni je tužno da se ljudi dovode u to stanje.


I tu se slažemo. Ali, ako učestvuješ u nečemu čemu je pokrovitelj Hasanbegović, teško da možeš da budeš samo žrtva.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:44 07.12.2016

Re: Društvo

cane


(o 'slavoncima' nekom drugom prilikom...).





1. Doks.
2. Stef.
3. NNN.
4. Angie.
5. Apache.
6. Vučko.
7. Blade.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:46 07.12.2016

Re: Društvo

predatortz


Možda. Uvek su i imali. Dve strukture nikad ne prekidaju kontakte. Mafija i službe bezbednosti.


tim pre, ako se sukobio sa mafijom i tabloidnom službom bezbednosti oko kapitala - znači da je metakapitalan, naš i da ga trebamo čuvati i izvan nacionalnih okvira.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:04 07.12.2016

Re: Društvo

Ma kakva Viana, ona je na moru, ovo bilo u planinama, a i Viana pristojan grad, ovo nešto malečko, ne mogu da se setim imena. Gledam na karti, možda Villa Nova de Foz Coa ... a možda i Tabuaco. Bemliga, ko bi sve zapamtio.

Хвала. Вероватно ћу ићи у тај крај у априлу, прецизно у Аморозу, па ћу да обратим пажњу.
blogovatelj blogovatelj 19:32 07.12.2016

Re: Društvo

Pa sitno pljuckanje je Canetov jedini (ali konstantni) doprinos ovom blogu. Ispravite me ako grešim.


I sto ponekad od tebe napravi majmuna.
cane cane 21:42 07.12.2016

Re: Društvo

1. Doks.
2. Stef.
3. NNN.
4. Angie.
5. Apache.
6. Vučko.
7. Blade.


ne razumem? svi su oni slavonci? ja koliko znam nnn, angie i vucko su srbi. za ove ostale nisam cuo, da budem iskren pa ne mogu da kazem da razumem tvoj komentar.
Goran Vučković Goran Vučković 00:16 08.12.2016

Re: Društvo

vucko su srbi

Vučko je Jagodinac, molim lepo
angie01 angie01 00:17 08.12.2016

Re: Društvo

ja koliko znam nnn, angie i vucko su srbi


niti znas, niti treba da te se tice...barem sto se mene tice.


zelim da se zahvalim doksu za sve komentare koje je napisao na ovom blogu.


apacherosepeacock apacherosepeacock 08:53 08.12.2016

Re: Društvo

5. Apache.


I Apache su Srbi, iljadu godina unazad, vojna krajina sa kevine strane.
E al sa ćaletove se zato šaralo pa ima od svega i odasvud.
bladerunner92 bladerunner92 10:59 08.12.2016

Re: Društvo

zelim da se zahvalim doksu za sve komentare koje je napisao na ovom blogu.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:23 08.12.2016

Re: Društvo

cane
1. Doks.
2. Stef.
3. NNN.
4. Angie.
5. Apache.
6. Vučko.
7. Blade.


ne razumem? svi su oni slavonci? ja koliko znam nnn, angie i vucko su srbi. za ove ostale nisam cuo, da budem iskren pa ne mogu da kazem da razumem tvoj komentar.



to mi nešto, interno srpski.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:25 08.12.2016

Re: Društvo

I Apache su Srbi




bladerunner92
zelim da se zahvalim doksu za sve komentare koje je napisao na ovom blogu.






49 41 49 41 20:12 03.12.2016

Palamudimo

https://en.wikipedia.org/wiki/Rade_%C5%A0erbed%C5%BEija.

Svak na Balkanu moze da mu pljune pod prozor.
Naravno, uz izvinjenje i naklon posle toga.
tyson tyson 21:10 03.12.2016

Laka meta

Čini mi se da se ovde ne radi toliko o Šerbedžiji, koliko o državi Hrvatskoj danas.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:25 04.12.2016

Re: Laka meta

tyson
Čini mi se da se ovde ne radi toliko o Šerbedžiji, koliko o državi Hrvatskoj danas.




brate... stvarno si počeo kao Konfučije da se izražavaš - dok provalim šta si mislio, proći će jedno dvadesetak godina! orijentalisto misli nijedan!
docsumann docsumann 09:36 04.12.2016

jutros otvorim blog i zafleša mi


Šerbedžija - Šeširdžija

toliko
predatortz predatortz 12:11 05.12.2016

Re: jutros otvorim blog i zafleša mi

docsumann

Šerbedžija - Šeširdžija

toliko


Meni:

Šerbedžija - Šićardžija
tasadebeli tasadebeli 10:32 04.12.2016

А Панта?

Који Панта, јебо те Панта?

Па онај Реи...


Све ја разумем, ружна искуства и сећања > предрасуде > таблоиди > стереотипи, о себи и о другима, изједначавање кривице када се помену своји греси (али исто тако са друге стране и умањивање туђе кривице када се помену своји греси), Ми и Они, интереси, заједнички и посебни и појединачни, пластика, пластика, пластика,... Роберт Пртосинечки, Роберт Просинечки, Роберт Просинечкииии,...


Али, људи моји, оно што мене ту највише погађа што ни Нас ни Њих тај Панта уопште не посећује.


Јбт, прошло је четврт века откако је Стипе Месић изјавио да је он свој посао у председништву СФРЈ обавио и да ће "гласовати за сјебе", прошло је више од 25 година од агресије Срба из Хрватске на саме себе уз помоћ ЈНА, прошло је више од 20 година од ничим изазваног егзодуса тих истих Срба из Хрватске, више од 20 година од Дејтона, више од 15 година од одласка Милошевића са власти у Србији,...


На крају крајева, прошло је 42 године од тог Устава СФРЈ из 1974, па иако је та држава нестала, изгледа да њен Устав још увек важи и да је на снази.

Докле, бре?

Стално ми кроз главу пролази реченица коју је моја сестра изговорила пре четврт века када је дрекавац изашао из тунела:

"Е, сад смо најебали! Бићемо као Блиски Исток следећих пола века, век... Вечито жариште."


Па шта ради онда, коју пичку лепу моју материну, тај Панта у главама? И код Њих и код Нас...

Ништа?

Ленчари?






Као онај мајмун из клипа... Нећемо се ми још дуго научити ничему из искустава кроз која смо прошли.

Ни Ми, ни Они.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:18 04.12.2016

Re: А Панта?

tasadebeli


о себи и о другима, изједначавање кривице када се помену своји греси (али исто тако са друге стране и умањивање туђе кривице када се помену своји греси),


Али, људи моји, оно што мене ту највише погађа што ни Нас ни Њих тај Панта уопште не посећује.


Докле, бре?


"Е, сад смо најебали! Бићемо као Блиски Исток следећих пола века, век... Вечито жариште."




А и ово последње је питање политичке одлуке, да постоји воља, решило би се све за 7 дана.

Него, да је Панта Рељић дош'о у односима с Маџарима, а с Рваћанима - nayo?!

Везано за грех - величина злочина у Јасеновцу је крајње неосвешћена у хрватском народу, а сада им се појавила и интелектуална ревизија у друштву.
tasadebeli tasadebeli 13:23 04.12.2016

Re: А Панта?

Srđan Fuchs

Панта Рељић






дош'о у односима с Маџарима,



Не знам за остале, за мене одавно... Морао је са три стрине Маџарице (једном Румунком), те браћом и сестрама из тих международних бракова.


а с Рваћанима - nayo?!



Па то, Срки, к'о 1848. кад је дош'о с Хабзбурзима, а пауо с Маџарима!








Везано за грех - величина злочина у Јасеновцу је крајње неосвешћена у хрватском народу




Е, то су те лажи и прећуткивања о којима сам ти говорио тамо код Косте на блогу кад споменусмо на чему је грађена та Југославија, па је следствено томе морала и да пропадне.


Исто важи и за меморијални центар Старо сајмиште о којем смо ти и ја поодавно причали.


Па се онда још на тај простор на којем је страдало толико људи накаче неки који имају своје ситносопственичке и политичке интересе буквално пљујући по тих 8000 Јевреја и 32000 Срба који су ту погубљени.

А све под називом "уметнички перформанс" под покровитељством "српских" власти, тј. власти Србије и града Београда и неких фондација из иностранства (рецимо, Хајнрих Бел фондације).


Štaviše, „umetnici“ iz grupe „Spomenik“ (Damir Arsenijević, Branimir Stojanović i Milica Tomić), nakon više godina „umetničkog“ obrađivanja „genocidnog logora“ Omarska, dolaze na ideju da povuku znak jednakosti između logora Staro sajmište iz Drugog svetskog rata i „logora“ Omarska.



Spomenik srpskom mazohizmu (ЛИНК)








Не треба онда да нас чуди што и међу Србима данас има много више подозрења према свему томе и што никако да нас Панта Рељић посети и кад су Хрвати у питању.


Тешко ће Панта било кога овде посетити када се раде овакве ствари.

То није пут ка помирењу.



а сада им се појавила и интелектуална ревизија у друштву.



Е, ту тек треба отворено рећи и колику улогу у том прећуткивању и лажима које доводе до неосвешћености има и католичка црква са својом централном комитејом.


То је тек прича за себе.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:40 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.

tasadebeli



Тешко ће Панта било кога овде посетити кда се раде овакве ствари.


to ne zavisi ni od koga drugog do nas samih, ja nisam sklon toj vrsti fatalizma, mi nismo određeni zvezdama, horoskopom, predestiniranom božjom statičnošću, već sopstvenim odabirima i akcijama. ta ekipa je odlučila da mešetari u konfuznim vremenima i pravi pare od toga, mi možemo da odlučimo da sačuvamo takve stvari od propasti i nestajanja. dakle, nije na nakakvoj spoljašnjoj sili već samo i isključivo na nama samima hoćemo li se očuvati od nestajanja. ako nestanemo, valjda nismo bili kadri biti, šta li.
docsumann docsumann 14:01 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.


ne kaže se zalud za dobru domaćicu - razvukla tijesto ki Tasa komentar
tasadebeli tasadebeli 14:16 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.

Srđan Fuchs


to ne zavisi ni od koga drugog do nas samih,



Ма ја знам шта је мени чинити, него не могу да проценим колико њих је спремно да прими Панту у госте. Барем у Србији.

А глупо би било да се ослањам на медијску слику кад сви знамо колико се она разликује од стварног живота.



docsumann

ne kaže se zalud za dobru domaćicu - razvukla tijesto ki Tasa komentar






Чек', имам ја и за тебе нешто. Поводом оног агностик.

Мој другар се званично декларисао као атеиста.

Онда га је вероучитељ из моје школе, током једног нашег дужег заједничког боравка у Хиландару, а после дугих разговора током којих смо нас преостала двојица у друштву углавном ћутали, убедио да је агностик.


А онда, кад смо се опраштали од оних тамо у Хиландару, само су тог мог другара, у том тренутку званично агностика, они монаси питали:

"А ти? Кад ћеш да дођеш да нам се придружиш овде? Чекамо те."

Пази, само њега питали. Нас преосталу тројицу то нису питали.

Не знам ја шта су то они видели на њему и у њему.

Па се он узмувао:"Профо брате, шта они мене има да чекају? Ја сам агностик, тебра!"

Да би пар година касније сам мотором отишао до Свете Горе и опет провео неко време у Хиландару.

И стално ме запиткивао када ћемо опет да идемо сви заједно.

Па ти сад сам извуци поуке из ове моје причице. Развучене к'о тесто.

docsumann docsumann 16:15 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.

Па ти сад сам извуци поуке из ове моје причице. Развучене к'о тесто.


mislim da mi je pouka već poznata.

hoću reći - vjerujem, samo ne znam u šta tačno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:16 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.

tasadebeli



А онда, кад смо се опраштали од оних тамо у Хиландару, само су тог мог другара, у том тренутку званично агностика, они монаси питали:

"А ти? Кад ћеш да дођеш да нам се придружиш овде? Чекамо те."

Пази, само њега питали. Нас преосталу тројицу то нису питали.

Не знам ја шта су то они видели на њему и у њему.

Па се он узмувао:"Профо брате, шта они мене има да чекају? Ја сам агностик, тебра!"

Да би пар година касније сам мотором отишао до Свете Горе и опет провео неко време у Хиландару.

И стално ме запиткивао када ћемо опет да идемо сви заједно.

Па ти сад сам извуци поуке из ове моје причице. Развучене к'о тесто.



kaluđerske fore. ja sam isto агносис, u smislu da je nemoguće govoriti afirmativno o nekim fenomenima, možemo da govorimo samo o tome šta oni nisu.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:20 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.

palim u ZG ove nedelje, idem u mirovnu misiju, u Zmajevo Gnezdo.

docsumann docsumann 18:47 04.12.2016

Re: А Панта? Панта је Рељић.

kaluđerske fore. ja sam isto агносис, u smislu da je nemoguće govoriti afirmativno o nekim fenomenima, možemo da govorimo samo o tome šta oni nisu.


koliko je meni poznato apofatična definicija boga karakteristična je upravo za pravoslavlje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana