Sport| Život| Životni stil

Dužina zagrljaja

Vojislav Stojković RSS / 07.12.2016. u 15:49

Posle tri godine i 25 osvojenih turnira, od čega šest Gren slem titula, među kojima je i Novakov prvi Rolan Garos, Boris Beker i Novak Đoković okončali su saradnju. Teniski svet i jeste i nije iznenađen. Već nekoliko meseci taj prekid se iza brda valjao i naslućivao. Zašto?

"Nakon tri veoma uspešne godine Boris Beker i ja smo zajednički odlučili da završimo saradnju. Ciljevi koje smo tada postavili ispunjeni su u potpunosti, i ja mu se zahvaljujem na saradnji, timskom radu, predanosti i posvećenosti,” kaže Đoković.

Da je tako uspešna saradnja prekinuta posle osvajanja Rolan Garosa, dok je Novak bio neprikosnoveni No1 na ATP listi, čak ni Mats Vilander ne bi imao šta da prigovori. Međutim….

Posle osvajanja Rolan Garosa usledio je retko zabeležen pad neprikosnovenog prvaka u profesionalnom tenisu, gotovo jednako munjevit kao i onaj uspon na prvo mesto  2011.godine. Zašto?

Jednostavnog i jednog odgovora nema. Koji su mogući razlozi?

Povrede? Iako ih je bilo, one nisu ključni razlog.

Novak nije dovoljno trenirao? Nije sporno i to se jasno videlo gotovo u svakom njegovom meču posle Rolan Garosa, a posebno na Vimbldonu i na završnom turnirau u Londonu. Ali, ako je to osnovni razlog, opet se mora postaviti pitanje: Zašto bi jedan vrhunski teniski profesionalac i jedan od najboljih tenisera svih vremena, godinama neprikosnoveno prvi na ATP listi, odjednom zanemario treninge, kondicione i sve druge pripreme za mečeve koji ga očekuju?

Porodični problemi? Malo verovatno, Iako bi za senzacioniličke medije, pogotovo one iz UK, to bio zlatni rudnik po kome bi do neizmoglosnosti kopali. Novak je srećno oženjen, ima sina. Supruga mu je lepa, zdrva i odana...  Sa ocem i stricem, ako je i bilo ozbiljnh problema, oni su davno razrešeni – Novak je odrastao i uspešan čovek.

I tako doalazimo do najverovatnijeg pravog razloga: Motivi. Sve je u glavi – mnogo puta, tokom teških mečeva i posle iscrpljujućih pobeda, jasno je poručivao Đoković. Zaista, koji motiv može imati čovek da i dalje naporno trenira i da najveći deo svojih dana, sedmica i meseci u svom najlepšem životnom dobu posvećuje tenisu. Tim pre, što to radi od kada zna za sebe, od svoje pete godine, i to sada kada je ostvario sve svoje, pa i one najsmelije, snove?

Motivi su u psihologji detaljno razrađena kategorija. Oni pokreću čoveka i usmeravaju njegove aktivnosti ka ostvarivanju životnih ciljeva. O tome su mnoge knjige napisane. Međutim, daleko je manje tekstova i knjiga napisano  šta da radi i u kom smeru da krene čovek, koji je sve svoje ključne ciljeve u prioritetnoj životnoj delatnosti ostvario pre tridesete godine. Malo ih je napisano zato što je jako malo ljudi u tome uspelo, pa je takav  problem za psihologiju irelevantan. Novak Đoković jeste. A onda kada je uspeo, posle osvajanja Rolan Garosa, našao se u interregnum, na širokoj poljani sa mnogo puteva, a na raskrsnicama nije bilo jasnih oznaka koje bi pokazivalie smer kuda krenuti dalje.

Jedan od putva, izgleda, vodio ga je ka učenju malo pozantog bivšeg španskog tenisera José "Pepe" Imaza. Susret nije bio slučajan. Novakovom mlađem bratu Pepe je pomogao i svetski broj 1 je, čini se, u znak zahvalnosti, a u cilju marketinga, prisustvovao seansama o ljubavi i miru tog dobronamernog Španca. Tako se on, verovatno, našao i u Novakovoj trenerskoj loži. A onda su se te beznačajne epizode dohvatili mediji gladni senzacija. Ukoliko pak, a nije isključeno, Novak Đoković zaista tarži svoje nove motive u učenju Pepe Imaza, a oni su mir i ljubav, mora se postaviti pitanje kako će ih jedan osvedočeni teniski gladijator i pobednik, ukoliko nastavi da igra tenis, primenjovati u budućim mečevima?  

Negde sam pročitao da Pepe Imaz uči svoje sledbenike da od dužine zagrljaja zavisi intezitet ljubavi, te da  zagrljaji zato moraju biti duži od 25 sekundi. Pitam se, šta ako takvi zagrljaji potraju znatno duže - pola sata, mesec dana ili pet godina? Neće li oni koji se grle izgubiti početne motive, baš kao i srećnici koji su isto toliko godina bili u vrhu jednog od najpopularnijih sportova.

Koje god nove motive Novak Đoković otkrije i izabere za svoje naredne godine, to je njegovo neprikosnoveno pravo. I za svetski tenis, a pogotovo za svoju zemlju, on je učinio mnogo. Ipak smatram da je biti ponovo na vrhu dovoljno snažan motiv… Da li sa Bekerom, Vajdom ili Imazom, manje je bitno.

Srećno, Nole. 



Komentari (122)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 23:43 08.12.2016

Re: Fali(o je) Boba

dobro ložim se i na belog strata

i na poneki biceps/triceps

Re: Fali(o je) Boba

Sapioseksualka?


pa dobro, fakat da se ložim na pamet, al mnogo više na duhovitost, što je takođe vid inteligencije

dobro ložim se i na belog strata

i na poneki biceps/triceps



JJ Beba JJ Beba 23:54 08.12.2016

Re: Fali(o je) Boba

jedi-knight
dobro ložim se i na belog strata

i na poneki biceps/triceps

Re: Fali(o je) Boba

Sapioseksualka?


pa dobro, fakat da se ložim na pamet, al mnogo više na duhovitost, što je takođe vid inteligencije

dobro ložim se i na belog strata

i na poneki biceps/triceps





blogovatelj blogovatelj 00:10 09.12.2016

Re: Fali(o je) Boba

a ti meni na osnoviu šac metode


On je pravi jebač-teoretičar. Sve u teoriji zna najbolje, dok u praksi ne znamo ni ko je ni šta je, ni kako se zove, ni čime se bavi.
Zli jezici kažu da je u stvari maskirani antioksidans koji ovaj nik koristi da bi pljuvao iste one kojima se poltroniše pod antioksidans nikom.
Veoma često svojim kritičarima kao argument saopštava da su glupi. Po tome liči na Krkara. Takođe, misli da je pametniji od sagovornika koji ga kritikuju ako je njegov komentar poslednji u nizu.
JJ Beba JJ Beba 00:38 09.12.2016

Re: Fali(o je) Boba

Zli jezici kažu da je u stvari maskirani antioksidans koji ovaj nik koristi da bi pljuvao iste one kojima se poltroniše pod antioksidans nikom.

hahahhahahah
ma ko to kaže?

hahahhahaha Urbani antioksidans?
hahhahaha
jbte

od ovog mož se rikne
urbana_gerila urbana_gerila 01:19 10.12.2016

Re: Fali(o je) Boba

JJ Beba
i greg ode :((






i meni je prvi king crimson album njihov najbolji, a epitaph najdraža pesma, i da, u pravu si, lake briljira.
a, reče neko, takođe sa pravom, možda baš beck, da je robert fripp - gitarista za gitariste...
JJ Beba JJ Beba 12:41 10.12.2016

Re: Fali(o je) Boba

reče neko, takođe sa pravom, možda baš beck, da je robert fripp - gitarista za gitariste...

hmmmm on je samo bio skroman.
Beck je gitarista gistarista, to zna svako dete

a frip je važan, mnogo važan tip

natripovalo se uz KC u svakom smislu
jedi-knight jedi-knight 16:08 08.12.2016

...

Da bi tumačili Noletove poteze, od Četojevića, pa do španskog gurua, potrebno je mnogo više informacija, recimo o njegovom odrastanju, pritisku kome je bio izložen sa 12,13, 14... godina. Bilo bi neprimereno da ovde iznostim detalje, ali momak je bio pocepan između sopstvenih i očevih ambicija. Možda mu je u svemu jedino zagrljaj falio.
I da je ostavio tenis, razumeo bih ga.
JJ Beba JJ Beba 16:15 08.12.2016

Re: ...

jedi-knight
Da bi tumačili Noletove poteze, od Četojevića, pa do španskog gurua, potrebno je mnogo više informacija, recimo o njegovom odrastanju, pritisku kome je bio izložen sa 12,13, 14... godina. Bilo bi neprimereno da ovde iznostim detalje, ali momak je bio pocepan između sopstvenih i očevih ambicija. Možda mu je u svemu jedino zagrljaj falio.
I da je ostavio tenis, razumeo bih ga.

tako je jedi
rekoh ja gore nismo mi Informer
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:58 09.12.2016

Re: ...

I da je ostavio tenis, razumeo bih ga.


Da, ali ovde se odavno više ne radi o tenisu, kada je u pitanju Novak Đoković. Većina nezadovoljnih u ovoj vukojebini planete, preko Novaka je imala šansu da na trenutak postane najbolja u nečemu. Ljudi ovde ne žive punim potrošačkim životima i ne mogu da se identifikuju kao uspešni preko svojih novih kuća, automobila ili mobilnih telefona - nego preko sportista. Oni su predstavljeni kao najbolji/najuspešniji produkt ovog društva, što je pogrešno, kao i ona potrošačka alijenacija (ali ovo je već neka druga tema). I zato pad na ATP listi boli, pošto ga većina shvata kao ličan neuspeh i onda se ograđuju od njega i sad u Novaku vide neuspešan ideal, koji je zastranio u veganstvo i nekakvu sektu.
JJ Beba JJ Beba 16:25 09.12.2016

Re: ...

onda se ograđuju od njega i sad u Novaku vide neuspešan ideal, koji je zastranio u veganstvo i nekakvu sektu.

mislim da se ovde na blogu ne radi o tome
niko Noletu ne spočitava sektu i veganstvo, ako želi može da bude šta hoće

mi smo razgovarali o tome šta se desilo i da li je to put kojim, po našem mišljnenju, treba da ide dalje.

napouštanje tenisa takođe je legitmno, al je veoma glupo

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:01 09.12.2016

Re: ...

Moj komentar se uopšte ne odnosi na to, šta se u ovom blogu komentarisalo, niti se odnosi na mišljenja iznesena u blogu. Žao mi je ako se osćeaš prozvanim za nešto, ali igrom slučaja su se moji komentari nadovezali ispod tvojih:)
JJ Beba JJ Beba 20:00 09.12.2016

Re: ...

stefan.hauzer
Moj komentar se uopšte ne odnosi na to, šta se u ovom blogu komentarisalo, niti se odnosi na mišljenja iznesena u blogu. Žao mi je ako se osćeaš prozvanim za nešto, ali igrom slučaja su se moji komentari nadovezali ispod tvojih:)

ne osećam se prozvanom, samo želim da razjasnim svoju poziciju

meni je jasno šta se događa i njemu i tenisu koji sada igra i koji je loš
čovek se popeo na krov sveta i suviše rano posustao
da li će da se izvuće, kako i kada - odluka je na njemu. pitanje je samo da li će biti u stanju da donese dobre odluke, prave ljude koji će mu pokazati neki drugi ugao i krene dobitničkim putem, putem povratka ili će druge stvari stvaviti kao svoj prioritet. ono što mora da uradi je da donese takve odluke koje će mu omogućiti da da sačuva Vajdu. Ako mu Vajda ode, to je udarac od koga neće moći da se oporavi. on mu je više od oca.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:34 09.12.2016

Re: ...

samo želim da razjasnim svoju poziciju

Da, ona je skroz jasna i legitimna, ali sam pokušao nešto drugo. Hteo sam da skrenem temu u pravcu; kako je Novak ovde postao više od tenisa i da se to počelo odražavati na njegovu igru i kako se njegov uspeh ili neuspeh doživljava ovde.

Bio je to neuspeli pokušaj skretanja teme, na umrlom blogu :)
predatortz predatortz 22:30 09.12.2016

Re: ...

stefan.hauzer
samo želim da razjasnim svoju poziciju

Da, ona je skroz jasna i legitimna, ali sam pokušao nešto drugo. Hteo sam da skrenem temu u pravcu; kako je Novak ovde postao više od tenisa i da se to počelo odražavati na njegovu igru i kako se njegov uspeh ili neuspeh doživljava ovde.

Bio je to neuspeli pokušaj skretanja teme, na umrlom blogu :)



Novak je ovde uvek najmanje bio tenis.
Jedno vreme je na to pristajao, pa mu je neko objasnio da to nije mudro.
Sad očekujem da će početi da ga pljuju jednakom žestinom kojom su ga i glorifikovali.
JJ Beba JJ Beba 22:49 09.12.2016

Re: ...

na umrlom blogu :)

gazda se zabrinuo pa nestao

a ja držala banak jbte
NNN NNN 23:33 09.12.2016

Re: ...

tenisu koji sada igra i koji je loš

Polako, bre, ljudi,
čovek bio povređen, pa stigao do finala GS,
onda se malo oporavio i skoro bez treninga stigao do finala Završnog mastersa
(usput urnisao Nišikorija u polufinalu)
i u finalu stvarno odigrao čemerno i bez osećaja, pa opet do poslednjeg gema pretio takvom teniseru kakav je Mari (i to na vrhuncu karijere)!

Novakova igra je daleko od njegovog vrhunskog nivoa (koji je nešto najbolje viđeno u tenisu), ali je još mnogo mnogo dalje od "lošeg".

Što bi Vavrinka rekao "svi pričaju da je Novak u ogromnoj krizi, a on 2. na svetu!"
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:57 10.12.2016

Re: ...

JJ Beba
na umrlom blogu :)

gazda se zabrinuo pa nestao

a ja držala banak jbte


Čitavo vreme sam tu i samo vas gledam.
Držala si banak bolje od mene.

JJ Beba JJ Beba 12:43 10.12.2016

Re: ...

Čitavo vreme sam tu i samo vas gledam.
Držala si banak bolje od mene.



vidim ti se stiso, otišo da knjižiš nešto. pa ja udi
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:22 10.12.2016

Re: ...

Ma, hebiga, odgovori na jedan običan komentar o vojničkoj pesmi o izvesnoj Lili, oduze mi silno vreme.
G.Cross G.Cross 20:54 08.12.2016

Bas Lepo

Fondacija Novak Đoković donirala je 40.000 evra Dečijoj ustanovi "Naša radost" iz Aleksandrovca za celokupnu zamenu stolarije na zgradi vrtića.
Черевићан Черевићан 10:18 10.12.2016

25'' загрљаја

загрљајем ка истом тежимо
трајање му резултат мотива...
(дал' опроштај нечему протеклом
ил' надању новом, превентива)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:19 10.12.2016

Re: 25'' загрљаја

Uz Vaš komentar.g.Čer lepo se slaže ova muzika na istu temu:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana