Društvo| Gradjanske inicijative

Od 1 do 150,000

G.Cross RSS / 04.02.2017. u 21:10

NIje mi namera da komentarišem političku stranu onog što se dogodilo ove nedelje u Rumuniji.

Siguran sam, na blogu ima mnogo ljudi koji o tome znaju bolje od mene.

Želim da podelim sa vama dve slike.

Prva je od prošlog četvrtka ujutru u 9:05 . Jedan čovek došao da protestvuje na Pjaca Viktorija u Bukureštu. NIje prolaznik. Tuda se ne prolazi. Protestvuje protiv urgentne vladine odluke za koju on veruje da nije dobra.

Druga fotografija je isti četvrtak navece,  150.000 ljudi. Protestvuju protiv iste odluke;

Trenutno je tamo 200.000 ljudi i vlada je upravo objavila da odustaje od urgentne odluke.

 

 

16473575_10154185112932761_9186416749017120608_n.jpg?oh=1c2ac331014a2c553bd49f7d8547d972&oe=5911CB67 

 

 live-stream-piata-victoriei-1-februarie-2017.jpg?w=431&h=239



Komentari (270)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 16:37 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

Predrag Brajovic
Дај линк !

ЛИНК

Ođe!

ma nek cveta 1000 cvetova. ih bre
tyson tyson 17:09 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

Ne znam da li si bio prisutan kad smo se jednom prilikom druzili sa Ivanom Marovicem, otporasem i blogokolegom, u "Kalemegdanskoj terasi" ako me secanje sluzi.
E, posle razgovora s njim - a on te stvari odlicno zna - jasno je da postoje tehnike generisanja takvih buntova. On je tada rekao: "Dajte mi 1000 iskrenih i upornih i posvecenih ljudi, i ja cu organizovati masovnu pobunu". (Tada je aktuelna bila ona buka oko platana u Bulevaru, ljudi se vezivali za drvo, strajkovali gladju, itd.). Okidac uopste nije bitan - to moze da bude i protest protiv lose novogodisnje dekoracije na ulicama. U svakom slucaju, tehnike postoje. Ali, to svi znamo.

Verujem da je Marović tada malo karikirao stvari, ipak je bilo u pitanju druženje u kafani, ali generalno - da, tehnike organizovanja takvih stvari odavno postoje i samo se alati unapređuju s pojavom interneta i mobilne telefonije.

Inače, ne slažem se da tema, okidač, nije bitna. Takođe, važno je i ko organizuje ceo poduhvat, t.j. koliki resursi su na raspolaganju.


gedza.73 gedza.73 20:47 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

princi
Pozdrav, gedžo, s tobom je uvek veliko zadovoljstvo proćaskati.

Meni su moji komentari tako smorni kad ih nanovo pročitam pa n-puta pokušavam da se skinem s bloga i ne vredi.
al' mi prija tvoja pohvala
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:58 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

nsarski

Ti "smart matter" elementi se jos zovu "intelligent agents"
Intelligent agents: theory and practice
Ja sam prestao da pratim razvoj u toj oblasti, ali verujem dase i danas neko time bavi.


Naleteh na ovo od pre nekoliko dana:
Mathematical Model Reveals How French Riots Spread via a Giant Wave of Contagious Violence
nsarski nsarski 23:12 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

Naleteh na ovo od pre nekoliko dana:
Mathematical Model Reveals How French Riots Spread via a Giant Wave of Contagious Violence


Da, zanimljivo da je, u ovom radu, "proximity" taj parametar koji presudno utice na sirenje nasilja. Slicno kao i sirenje epidemije (zapravo ti epidemioloski modeli se mnogo koriste u modeliranju socijalnih pojava). Slicno se modeliraju i, recimo, sumski pozari (wildfires). Ako susedno drvo gori onda je velika verovatnoca da ce i ono do njega da se zapali. Jos ako duva vetar...ihaj, eto belaja.
Nego, cini mi se da taj "proximity" parametar moze da se menja putem socijalnih mreza. Dovedes gomilu ljudi na jedno mesto (twitujes-"Svi na trg!" ) - tada su svi blizu (poveca se proximity) - i napalis ih za neku ideju.
Thx, Pleki.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:28 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

nsarski
Thx, Pleki.


Nnč. Meni je materija zanimljiva iz nekog drugog, a opet povezanog razloga pa pratim diskusiju. Ima posredne veze sa onim što objavih na mom blogu juče o botovima i o tome kako se botovi šire.

Usput često se setim i dela "Čiča Gorio" - Onore de Balzak, lektire iz davnih dana, a posebno ove rečenice:

"U ljudske mase treba ili uleteti kao topovsko đule, ili se uvući kao kuga."

Rekao bih da su ta dva pristupa dominantna i dan-danas.
nsarski nsarski 23:37 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

Nnč. Meni je materija zanimljiva iz nekog drugog, a opet povezanog razloga pa pratim diskusiju. Ima posredne veze sa onim što objavih na mom blogu juče o botovima i o tome kako se botovi šire.

Usput često se setim i dela "Čiča Gorio" - Onore de Balzak, lektire iz davnih dana, a posebno ove rečenice:

"U ljudske mase treba ili uleteti kao topovsko đule, ili se uvući kao kuga."

Rekao bih da su ta dva pristupa dominantna i dan-danas.


Da, to je odlicno primeceno. Meni se cini da je "kuga" mnogo destruktivnija nego "djule". Da sazvacem tu metaforu do gorkog kraja: ako te neko ubode nozem, jos imas sanse da prezivis, ali ako te napadne kuga - rak, neki virus koji ti potpuno dezintegrise sistem - sanse za prezivljavanje su mnogo manje.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:45 05.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

nsarski
Da, to je odlicno primeceno. Meni se cini da je "kuga" mnogo destruktivnija nego "djule". Da sazvacem tu metaforu do gorkog kraja: ako te neko ubode nozem, jos imas sanse da prezivis, ali ako te napadne kuga - rak, neki virus koji ti potpuno dezintegrise sistem - sanse za prezivljavanje su mnogo manje.


Da dodam ovde nešto što pričitah nedavno, a ne mogu da se setim ko drži copyright na izjavu niti sam siguran da ću precizno citirati, pa parafraziram:

"Na društvenim mrežama se ponašaj kao i u kafani. Ako si nov na tom mestu, uđi tiho, sedni sa strane i prati šta se dešava. Ili uđi pompezno i odmah nabodi najjačeg." - opet nekako nalazim vezu sa ovim gore (kuga vs. topovsko đule).
princi princi 23:47 05.02.2017

Re: Ima i ona priča

Duncana Wattsa i Stephena Strogatza o self-reinforcing cascades koje su karakteristične samo za društvene sisteme. Za malo manje mathematically inclined, Cass Sunstein koriste i pojam availability cascades pogotovu za nove ideje koje na prividno jednostavan način opisuju kompleksne fenomene. Ali, dobro, to je iz i za neke druge priče.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:55 06.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

gedza.73
princi
Pozdrav, gedžo, s tobom je uvek veliko zadovoljstvo proćaskati.

Meni su moji komentari tako smorni kad ih nanovo pročitam pa n-puta pokušavam da se skinem s bloga i ne vredi.
al' mi prija tvoja pohvala


bate, nemoj da budeš preskroman u životu - dobro je da čovek ima svest o svom kvalitetu, a tvoj glas je jedan glas autentične Srbije, posebno za nas u dija Sporoj. Znači, k'o što reče brat Spasoje, lep glas, hvala Tebi.
princi princi 14:05 06.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

Gedža redak tip zbog koga vredi dolaziti na blog. Ono, baš čovek na mestu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:16 07.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

Gedžke, kada osvojimo Prinsi i ja vlas' bićeš nam ministar da napraviš one monster traktore što britanske čke imaju.

Inače, drugari, jeste čuli nešto da se Aci ozbiljno osipa vlast, da se klan ozbiljno osipa između sebe, da mal' što Andrejku nisu roknuli neki dan i da mu se kostur oružanih snaga rasuo po belom svetu?


gedza.73 gedza.73 08:29 07.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

(zakačim palac za jeleče i gordo se isprsim)



Gedžke, kada osvojimo Prinsi i ja vlas' bićeš nam ministar da napraviš one monster traktore što britanske čke imaju.

e tu bi videli da sam ja pravi prosečan srpski političar. Odma' bi zaposlio rođake, kupio đip, našao švalerku (e), nameštao tendere, nabavljao delove od firmi prijatelja za veliki procenat...






zovitemegrunf zovitemegrunf 11:23 07.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

mirelaradoBilo je vreme kada su svi nesnosno klepetali [b
ovom besmislicom[/b] po ulicama.


Besmislica je imala i pesmicu: linak (18+ i jak stomak)
mirelarado mirelarado 18:18 07.02.2017

Re: Шта зна дете шта је обојена револуција

zovitemegrunf
mirelaradoBilo je vreme kada su svi nesnosno klepetali [b
ovom besmislicom[/b] po ulicama.


Besmislica je imala i pesmicu: linak (18+ i jak stomak)


:)))))))
Ribozom Ribozom 23:42 04.02.2017

evrofobija

Mislim da su vesti iz EU koje se bave problemima mnooooogo ispinovane u srpskim medijima. Valjda moraju srbelji da veruju da u EU tece med i mleko.
Pitanje je i koji je zakon zapravo hteli da donesu u Rumuniji. Juce sam razumeo na vestima da je to zakon koja vazi i u EU o 'dozvoljenim vrednostima poklona' za politicare. Dakle, Rumunija samo uskaldjuje svoje zakone sa evropskim.

U komentarima iz Srbije, preovladjuje misljenje da eto, mi nikako da izadjemo na ulicu i time sredimo korupciju i povecaju nam plate. Budale.

Pitanje za sve. Ako je 55% gradjana za ulazak u EU, a pola od toga je izmanipulisan spinovima o EU, da li je tzv proevropska politika opravdana?
G.Cross G.Cross 00:23 05.02.2017

Re: evrofobija

Ribozom
Mislim da su vesti iz EU koje se bave problemima mnooooogo ispinovane u srpskim medijima. Valjda moraju srbelji da veruju da u EU tece med i mleko.
Pitanje je i koji je zakon zapravo hteli da donesu u Rumuniji. Juce sam razumeo na vestima da je to zakon koja vazi i u EU o 'dozvoljenim vrednostima poklona' za politicare. Dakle, Rumunija samo uskaldjuje svoje zakone sa evropskim.

U komentarima iz Srbije, preovladjuje misljenje da eto, mi nikako da izadjemo na ulicu i time sredimo korupciju i povecaju nam plate. Budale.

Pitanje za sve. Ako je 55% gradjana za ulazak u EU, a pola od toga je izmanipulisan spinovima o EU, da li je tzv proevropska politika opravdana?


A sta ako je pola od takozvane anti EU populacije takodje izmanispulisano ?

Ili ti smatras da je antievropsko misljenje u Srbiji prirodno, postoji u nasem DNK, a ako neko voli EVropu to mora da je posledica manipulisanja ?
Ribozom Ribozom 01:12 05.02.2017

Re: evrofobija

Da, mislim da je nelogicno teziti necemu sto ti ne donosi koristi.
A ti kao ne znas pod cijom su kontrolom mediji.

Juce sam tri puta postavio pitanje da li taj zakon u slicnom obliku postoji u EU?
Nisu objavili komentar verujem jer 'nije u skladu sa politikom kuca'.

Nego od citavog komentara ti izabra najnebitnije; do koje vrednosti francuski politicari smeju da uzmu poklone?

usput:
Juce je objavljena vest na ovom portalu da su ruski hakeri napali neke norveske institucije.
Poslao sam komentar da po recima vlade 'nisu nista poverljivo uzeli', a sigurni su da su ruski zato sto: 'je napad trajao u radno vreme ruskih drzavnih firmi'.
Mislis da sme da se objavi takav komentar?
Kada takve bizarne detalje filtriraju, onda sta tek sa krupnim stvarima.
escherichije_colic escherichije_colic 08:45 05.02.2017

Re: evrofobija

G.Cross

Ili ti smatras da je antievropsko misljenje u Srbiji prirodno, postoji u nasem DNK, a ako neko voli EVropu to mora da je posledica manipulisanja ?


Ta simplifikacija "ti ne voliš Evropu a ja volim" mi je na nivou "treće karte za Holivud".

Ko normalan ne voli red, bezbednost i standard? Sad, drugo je pitanje da li članstvo u EU automatski podrazumeva isto. Rumunija nam daje odgovor.

Nije EU u krajnjoj liniji ni u svojoj osnovi humanistički projekt. To je projekt udruživanja kapitala a ako kapital može da se umnoži za trunku više na račun toga što se u nekoj tamo Rumuniji ili Srbiji neće uspostavljati baš ista pravila ponašanja kao u Nemačkoj ili Francuskoj, budite sigurni da će kapital to dozvoliti, da ne kažem podstaći.
mlatisa mlatisa 10:22 05.02.2017

Re: evrofobija

Navikao sam se da na nekadašnji radio b92 kao "nezavisni" izvor informacija, ali bih rekao da su sada vrlo daleko od toga. Očigledno im je agenda u ovom trenutku:

- ogaditi Putina
- ogaditi Trampa

Npr. za fotografije Putina redovno biraju neke u kojima ispada loše. Pogledajte npr. na današnjoj vesti. Pored toga komentare redovno filtriraju. Čak vrlo neutralne

Zanimljivo da se nikada niko od moderatora nija oglasio pa čak i anonimno sa smernicama koje dobijaju. Očigledno su ljudi od vrlo velikog poverenja.

Ja sam bio poprilično prozapadno orijentisan i smejao sam se teorijama zavere tipa "deep state" i sl, ali sada me ponašanje medija, naših i inostranih, gura u tom smeru.
anonymous anonymous 10:33 05.02.2017

Re: evrofobija

mlatisa
Navikao sam se da na nekadašnji radio b92 kao "nezavisni" izvor informacija, ali bih rekao da su sada vrlo daleko od toga. Očigledno im je agenda u ovom trenutku:

- ogaditi Putina
- ogaditi Trampa


Npr. za fotografije Putina redovno biraju neke u kojima ispada loše. Pogledajte npr. na današnjoj vesti. Pored toga komentare redovno filtriraju. Čak vrlo neutralne

Zanimljivo da se nikada niko od moderatora nija oglasio pa čak i anonimno sa smernicama koje dobijaju. Očigledno su ljudi od vrlo velikog poverenja.

Ja sam bio poprilično prozapadno orijentisan i smejao sam se se teorijama zavere tipa "deep state" i sl, ali sada me ponašanje medija, naših i inostranih, gura u tom smeru.



Bravo,....

Upravo sam i ja slično primetio.

Nikada ranije američki predsednik nije tako , od samog starta, napadan, kritikovan i ismejavan.

Efekat toga bi trebalo da bude da se očekivana blagonaklonost prema Srbiji - istopi.

Na štetu Srbije, a u korist svih regionalnih neprijatelja.

tyson tyson 19:11 05.02.2017

Re: evrofobija

Očigledno im je agenda u ovom trenutku:

- ogaditi Putina
- ogaditi Trampa

Ne slažem se.

Mislim da im je agenda u ovom trenutku samo jedna: ne ići uz dlaku vlastima.

Sve ostalo je jedan primitivan pokušaj podizanja posećenosti tabloidizacijom sadržaja sajta, i to je jedina uređivačka politika koja je na snazi. Upadljivo je koliko osobe koje pune sajt sadržajem nemaju osnovnog pojma o materiji kojom se bave; obrazovanje i pismenost su im na nuli. Pune sajt potpuno nebitnim sadržajem u očajničkom pokušaju imitiranja drugih domaćih sajtova slične prirode (glavna odlika medijske kuće B92 već godinama je jako loše kopiranje pogrešnih uzora) misleći da se tako obezbeđuje poseta - a s posetom, nadaju se, dolaze reklame eto same od sebe bez obzira na profil posetilaca - dok im uredno promiču vesti od svetskog značaja.

Sajt B92, a mislim pre svega na delove koji bi po prirodi stvari trebalo da budu ozbiljniji, Info i Biz, danas odlikuje nerazumevanje najosnovnijih stvari, nepismenost, otaljavanje, nebriga za sopstveni sajt i sopstveni posao, nedostatak ikakve uređivačke politike.

I mislim da su im zbog toga, sopstvenom krivicom, dani odbrojani.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:59 06.02.2017

Re: evrofobija

Sajt je u rangu Aloa i Svedoka, tužno je gledati kako smo riknuli, dibidus.
little_radojica little_radojica 05:45 07.02.2017

Re: evrofobija

Sajt B92, a mislim pre svega na delove koji bi po prirodi stvari trebalo da budu ozbiljniji, Info i Biz, danas odlikuje nerazumevanje najosnovnijih stvari, nepismenost, otaljavanje, nebriga za sopstveni sajt i sopstveni posao, nedostatak ikakve uređivačke politike.


Ја сам пре прет година пратио Блиц и Б92, пре три године обрисао Блиц апликацију и престао да отварам све линкове ка Блицу, спалио све мостове. Б92 сам прво обрисао, па вратио чисто да бих пратио како тече пропадање, али нисам више коментарисао, осим кад је невероватна глупост у питању (те коментаре ми рутински не објављују). Класични клик-бејт је почео пре једно шест месеци, напамет причам. Врло сам близу да и Б92 заувек обришем, али свакако их више не читам да се информишем већ да видим докле глупост може да иде. Шта ми онда остаје за какву-такву упућеност у дешавања? Кад сваку вест морам да проверавам на неколико места и језика, тј. да радим оно шти би новинар требало да ради пре објављивања, онда који мој и да покушавам да се информишем из новина? Твитер је још гори избор, јер ма колико да је човек отворен за разна мишљења и критичан према информацијама, ту по природи ствари мора себи да креира мехур и "алтернативну реалност".
angie01 angie01 23:43 04.02.2017

e, hebiga sad,

nas izgleda Soros placa manje.
emsiemsi emsiemsi 08:57 05.02.2017

Re: e, hebiga sad,

angie01
nas izgleda Soros placa manje.

Нисте се показали --- мораћете на поправни !
highshalfbooze highshalfbooze 00:01 05.02.2017

A da otvorimo kladionicu?

Koliko će ih sutra biti na nastavku protesta, i protiv čega će sutra protestovati.

G.Cross G.Cross 00:12 05.02.2017

Re: A da otvorimo kladionicu?

highshalfbooze
Koliko će ih sutra biti na nastavku protesta, i protiv čega će sutra protestovati.




Kazu oko milion.

Jer je premijer na FB danas rekao da , otprilike tesko je prevesti gluposti, on je odlucio da ukine odluku vlade koja ce biti ponistena sutra na sednici vlade , odnosno nece biti ponistena nego biti ovo ono poslata bez nekoliko elemenata ali mozda sa svim elementila u skupstinu.

ivana23 ivana23 00:44 05.02.2017

Re: A da otvorimo kladionicu?

Bukurešt -- Demonstranti su na ulicama Bukurešta i drugih gradova nastavili proteste uprkos odluci premijera Sorina Grindeanua da povuče spornu uredbu.

Nije kraj? Protesti nastavljeni, "demostranti nisu srećni"
escherichije_colic escherichije_colic 08:58 05.02.2017

Re: A da otvorimo kladionicu?

ivana23


Nije kraj? Protesti nastavljeni, "demostranti nisu srećni"


Podeliti svima po injekciju endorfina?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:57 06.02.2017

Re: A da otvorimo kladionicu?

Endorfin se sam od sebe luči kada radiš sa ljudima i donosiš im životnu radost, like, sam od sebe brain učini da budeš kool.

G.Cross G.Cross 00:46 05.02.2017

Hajde da pokusam da preformulisem pita

OK. Hajde da pokusam da preformulisem pitanje.

Profosore Nsarski tvoj tip kako se zvase, aha Marovic, koji je organizovao otpor je verujem staro gvozdje. On tesko da zna kako se to danas radi.


Moje pitanje je ako neko , hajde da kazemo CIA, ili Rusi , ili Soros ( ko li je taj tip da je vazan koliko CIA i Rusi pojma nemam )
e ako oni hoce u nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?

Ide oko Soros deli pare ?

Zovnu Marovica?

Placaju svaki lajk na FB 10 evra?

Ocito stvari se rade drugacije, mreze "prijatelja" ne FB i tviteru se grade mnogo ranije , profili "opinion leaders" se grade vrlo pazljivo i onda kad dodje momenat se iskoriste.

Ja jos uvek ne razumem ekonomiju toga ali to je buducnost.

Na dobro ili na lose.
anonymous anonymous 00:57 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Moje pitanje je ako neko , hajde da kazemo CIA, ili Rusi , ili Soros ( ko li je taj tip da je vazan koliko CIA i Rusi pojma nemam )
e ako oni hoceu nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?



Ništa se ne događa za par dana.

Unutrašnja peta kolona se godinama priprema.

Ako neko misli da se nešto epohalno događa u par dana - grdno se vara.

...............

Usput 2

Da te podsetim na tzv.sindrom 49 dana.

radi se o lokvanjima čija se količina svakodnevno udvostručava.

48-og dana prekrivaju polovinu jezera.

I do tog dana ništa se kao problematično ne primećuje.

49 dana je, međutim, celokupno jezero prekriveno.

Promena je očigledna i vidljiva.




G.Cross G.Cross 01:01 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

anonymous
Moje pitanje je ako neko , hajde da kazemo CIA, ili Rusi , ili Soros ( ko li je taj tip da je vazan koliko CIA i Rusi pojma nemam )
e ako oni hoceu nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?



Ništa se ne događa za par dana.

Unutrašnja peta kolona se godinama priprema.

Ako neko misli da se nešto epohalno događa u par dana - grdno se vara.

...............

Usput 2

Da te podsetim na tzv.sindrom 49 dana.

radi se o lokvanjima čija se količina svakodnevno udvostručava.

48-og dana prekrivaju polovinu jezera.

I do tog dana ništa se kao problematično ne primećuje.

49 dana je, međutim, celokupno jezero prekriveno.

Promena je očigledna i vidljiva.







Skoro da si u pravu

Jedino me buni ova untrasnja peta kolona, koja je je li losa preptostaljam.

A koja je vanjska peta kolona ?

Ili da promenim pitanje ako neko izdaje buducnost svoje dece domacim tiranima je li on bolji od onih koji izdaju buducnost svoje dece stranim tiranima ?

Ovo sam se uvek pitao.

i jos jedno pitanje , da li su strani tirani isti na primer je su li bolji ruski tirani od americkih tirana?
nsarski nsarski 01:12 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

OK. Hajde da pokusam da preformulisem pitanje.

Ovo je sasvim legitimno pitanje, mada ja ne znam kako tehnika tacno funkcionise. Da ponovim: tehnika. Medjutim, fenomen masovnosti je mnogo proucavan.

Poznato je da postoje kolektivni i masovni efekti u drustvu (socijali), koji mogu da budu triggered nekim naizgled beznacajnim povodom. Ta se pojava, in abstracto, proucava u raznim matematickim teorijama igara za social movements, nelinearni efekti kod social decisions (social dilemmas, itd). Nesto kao cuveni "efekat leptira", ali u socijalnim okolnostima.
Ovi fenomeni se primecuju u sasvim disparatnim stvarima kao sto je ponasanje ucesnika na berzi, ili popularnost restorana u Njujorku, ili lansiranje popularne igracke za Bozic (mnogo-milionske zarade za par nedelja). Verujem da je sve ovo i tebi poznato.

Ovi fenomeni su interesantni iz komercijalnih razloga (lansiranje novih modela odece, automobila, sminke, stagod) siguran sam da likovi koji kontrolisu komercijalu sasvim dobro poznaju ove tehnike.
Naravno, nelinearni sistem su nepredvidljivi, pa moze da se dogodi da se siutacija otrgne kontroli, ali to je drugo pitanje. U svakom slucaju, ako je moguce manipulisati izborom automobila, paste za zube, ili politicara, onda je moguce manipulisati i drugim socijalnim izborima.

Mislim da je koriscenje socijalnih mreza danas veliki skok u otvaranju prostora manipulacije masama. (Naravno, socijalne mreze ne sluze samo tome).
Moj prijatelj i saradnik, iz vremena kad se bavio "pravom" fizikom, J. Kertesz, je svetski poznati strucnjak za matematicko modeliranje fenomena vezanih za socialne mreze i njihove globalne karakteristike. Naravno, on to radi u teorijskom smislu, ali koristi realne podatke koji se dobiju iz baza podataka. Na drugim mestima se ova vrsta istrazivanja zove social computing, sto je uceni izraz za prisluskivanja.

Evo ga link na radove J. Kertesza, bivseg teorijskog fizicara, a sada vecnog cinika. On, naravno, nije jedini koji se tim stvarima bavi - ima ih na pretek.

P.S. Pregledaj samo naslove njegovih radova, pa ce ti biti jasno na kojoj skali se te stvari proucavaju.
anonymous anonymous 01:13 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

G.Cross


Skoro da si u pravu

Jedino me buni ova untrasnja peta kolona, koja je je li losa preptostaljam.

A koja je vanjska peta kolona ?

Ili da promenim pitanje ako neko izdaje buducnost svoje dece domacim tiranima je li on bolji od onih koji izdaju buducnost svoje dece stranim tiranima ?

Ovo sam se uvek pitao.



Stvar je u tome da je domaća "elita" kompradorska, takođe naklonjena stranoj transnacionalnoj eliti i radi za njene interese , a ne za interese naroda.

Stvar je prosta.

Na vlast dolazi uz pomoć te elite, i uz njenu milost, a ne voljom svog naroda.

Sve dok ispunjava zahteve i sledi interese transnacionalne elite - svom narodu nekažnjeno može činiti sva zla.

Saudijska Arabija je najbolji primer.

niko je ne dira.
angie01 angie01 01:19 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

kako tehnika tacno funkcionise.





:)))
nsarski nsarski 01:39 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

angie01
kako tehnika tacno funkcionise.





:)))

Da, ovo je sjajno. Mislim da se u ono vreme koje sam pomenuo, Marovic spremao da ide u Nigeriju (zena dobila odlican novinarski posao, a za njega ce se vec nesto naci). Ne znam gde je sada, ali sam siguran da mu nije lose. Respect.
G.Cross G.Cross 01:40 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Evo ga link na radove J. Kertesza, bivseg teorijskog fizicara, a sada vecnog cinika. On, naravno, nije jedini koji se tim stvarima bavi - ima ih na pretek.



Bacih brz pogled, izgleda interesatno. Pogledacu. Hvala.
ivana23 ivana23 01:43 05.02.2017

***

nsarski nsarski 01:58 05.02.2017

Re: ***

ivana23
LIVE RomaniaTV

Heh, ovo malo lici na onaj prenos dogadjaja kad su rusili Causeskua. Tada je ceo svet prenosio izvestaje nasih reportera sa predajnika u Vrscu. Pa su tu bile "informacije" o hiljadama leseva, pa nisu lesevi nego ljudi iskopani iz grobova, i slicno. Zabava onolika, kao reality show.
Glavni novinar i urednik tih emisija je bio Nebojsa Jankovic (on je dobio svojih Vorholovskih 15 minuta slave). Ja ga slucajno znam jer je stanovao preko puta moje kuce (njegova majka mi je predavala geografiju u osnovnoj skoli). Sada zivi u Vankuveru (davno je otisao tamo) i izdaje casopis "Kisobran" - najzapadnije srpske novine. Poprilicno naginje konzervativnoj struji.
Evo ga link Kisobran

Zivot je nepredvidljiv.
princi princi 03:33 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

angie01
kako tehnika tacno funkcionise.





:)))

Ma, dobro, ovo je zezanje. Ali meni je jedino malo, ono, smaračina kad Marović i Srdža Popovič počnu da ubeđuju narod kako je sad, u stvari, mnogo super, a sve to da bi izdali neki članak u HBRu na temu "how protests become successful social movements". Succesful my ass. Možda za njih trojicu, četvoricu, ali za društvo, to malo teže.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:42 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

e ako oni hoce u nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?

verovatno treba neko dizvadi bojice pa da nacrta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:22 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

G.Cross
OK. Hajde da pokusam da preformulisem pitanje.

Profosore Nsarski tvoj tip kako se zvase, aha Marovic, koji je organizovao otpor je verujem staro gvozdje. On tesko da zna kako se to danas radi.


Moje pitanje je ako neko , hajde da kazemo CIA, ili Rusi , ili Soros ( ko li je taj tip da je vazan koliko CIA i Rusi pojma nemam )
e ako oni hoce u nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?

Ide oko Soros deli pare ?

Zovnu Marovica?

Placaju svaki lajk na FB 10 evra?

Ocito stvari se rade drugacije, mreze "prijatelja" ne FB i tviteru se grade mnogo ranije , profili "opinion leaders" se grade vrlo pazljivo i onda kad dodje momenat se iskoriste.

Ja jos uvek ne razumem ekonomiju toga ali to je buducnost.

Na dobro ili na lose.

Nelinearni sistemi.
Oni nisu kontrolabilni u uobičajenom smislu.
Ne verujem da je rumunsku masovku neko uspeo da generiše.
Niti da je ranije gradio mreže.

Trump.
Niko nije video njegovu pobedu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:43 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

princi


:)))
Ma, dobro, ovo je zezanje. Ali meni je jedino malo, ono, smaračina kad Marović i Srdža Popovič počnu da ubeđuju narod kako je sad, u stvari, mnogo super, a sve to da bi izdali neki članak u HBRu na temu "how protests become successful social movements". Succesful my ass. Možda za njih trojicu, četvoricu, ali za društvo, to malo teže.


Zapravo, svi ti pokreti su društveno doživljavali fijasko. Da je čovek diktator, pa lepo ih pusti da se izduvaju i nastavi da tera po svome.
mirelarado mirelarado 08:44 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

BebaOdLonchara
e ako oni hoce u nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?

verovatno treba neko dizvadi bojice pa da nacrta.


Može i foto-montažom: snimiš stotinak ljudi pa umnožiš.
emsiemsi emsiemsi 09:02 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

G.Cross
anonymous
Moje pitanje je ako neko , hajde da kazemo CIA, ili Rusi , ili Soros ( ko li je taj tip da je vazan koliko CIA i Rusi pojma nemam )
e ako oni hoceu nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?



Ništa se ne događa za par dana.

Unutrašnja peta kolona se godinama priprema.

Ako neko misli da se nešto epohalno događa u par dana - grdno se vara.

...............

Usput 2

Da te podsetim na tzv.sindrom 49 dana.

radi se o lokvanjima čija se količina svakodnevno udvostručava.

48-og dana prekrivaju polovinu jezera.

I do tog dana ništa se kao problematično ne primećuje.

49 dana je, međutim, celokupno jezero prekriveno.

Promena je očigledna i vidljiva.







Skoro da si u pravu

Jedino me buni ova untrasnja peta kolona, koja je je li losa preptostaljam.

A koja je vanjska peta kolona ?

Ili da promenim pitanje ako neko izdaje buducnost svoje dece domacim tiranima je li on bolji od onih koji izdaju buducnost svoje dece stranim tiranima ?

Ovo sam se uvek pitao.

i jos jedno pitanje , da li su strani tirani isti na primer je su li bolji ruski tirani od americkih tirana?

Види, ово ти је занимљиво питање --- одавно је позната изрека да ... "сваки цивил плаћа војника, свога или туђега".
Ми цивили се ту разликујемо, тј. делимо у три скупине --- прва, којој је свеједно, друга, која радо плаћа свога војника, те трећа, која радо плаћа туђега.
Успут --- ја сам, нормално, у другој скупини.
tyson tyson 19:36 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

e ako oni hoce u nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?

Hahaha, hajde da se to objasni u jednom komentaru pa da svi naučimo i znamo, i da onda napravimo milione na tome

E, moj Crosse...

G.Cross G.Cross 19:40 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

tyson
e ako oni hoce u nekoj drzavi da podignu 200000 ljudi za par dana na ulice kako to urade ?

Hahaha, hajde da se to objasni u jednom komentaru pa da svi naučimo i znamo, i da onda napravimo milione na tome

E, moj Crosse...




I tried
tyson tyson 19:45 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Mislim da se u ono vreme koje sam pomenuo, Marovic spremao da ide u Nigeriju (zena dobila odlican novinarski posao, a za njega ce se vec nesto naci). Ne znam gde je sada, ali sam siguran da mu nije lose.

Me ne; Kenija, mislim. Valjda je još uvek tamo; žena radi - doduše, koliko mi je poznato, ne novinarski posao - a on uživa


tyson tyson 19:52 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Trump.
Niko nije video njegovu pobedu.

Ma hajde bre; đavola nije. OK, nije na samom početku primaries, ali kad je počeo da šamara ostatak republikanskih kandidata od države do države, onda je ceo fenomen i te kako postao vidljiv a pobeda na izborima ne baš tako neočekivana. To je, u krajnjem slučaju, moglo da se vidi naglom promenom stava i ponašanja celog jednog ešalona onih koji su a) od kritikovanja Trampa eventualno mogli da ispaštaju, i b) od njegove pobede mogli da imaju korist (a koja bi im eventualno izmakla ako ne bi stali uz njega). Sve to u trentuku kada je medijska priprema uzela toliko maha, da bi neupućeni posmatrač pomislio da samo samoubica može javno da mu pruži podršku. Američka politika može biti izuzetno sirova, a u isto vreme valja znati čitati između redova jer ponekada tu dosta toga piše. No hajde, da ne trolujemo sad...


Edit:

OK, nije na samom početku primaries

A i to čak samo kod onih koji nisu umeli da prepoznaju veliku promenu u odnosu američkog glasačkog tela prema klasičnim političkim partijama i političarima; doduše, takvih je kod Republikanaca bilo, verujem, bar jedno 90%, te i dan-danas pokušavaju da definišu te promene pa onda i strategiju stranke. Još uvek im ne polazi za rukom, još uvek su kao nokautirani bokser i to u fazi deniala i traženja krivice za poraz u drugima (da, republikanska stranka je pretrpela poraz na ovim izborima; od Donalda Trampa).


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:09 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

I tried

Хм.

Од тзв. "утицајних твитераша", оних што имају од 100.000 па до 500.000 пратилаца (то је као кад неко у Америци има 5 до 25М) вероватно познајем, макар и површно, већину. Причали смо о могућностима социјалних мрежа. Причали о томе како су неки били ангажовани да популаришу одређене производе или клубове-ресторане, и који су резултати. Када је производ био "диња", када није имао садржај, ону anchor емоцију, ништа није помагало. Просто, не може се помоћи ономе чему помоћи нема.

Дакле, не можете измислити "костур". Морате га имати, или га -- направити. Ево, даћу један пример за направљени "костур": Kristallnacht. Само, и у њега су стале претходне године аутентичног садржаја, презира и мржње према Јеврејима.
G.Cross G.Cross 20:12 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Predrag Brajovic
I tried

Хм.

Од тзв. "утицајних твитераша", оних што имају од 100.000 па до 500.000 пратилаца (то је као кад неко у Америци има 5 до 25М) вероватно познајем, макар и површно, већину. Причали смо о могућностима социјалних мрежа. Причали о томе како су неки били ангажовани да популаришу одређене производе или клубове-ресторане, и који су резултати. Када је производ био "диња", када није имао садржај, ону anchor емоцију, ништа није помагало. Просто, не може се помоћи ономе чему помоћи нема.

Дакле, не можете измислити "костур". Морате га имати, или га -- направити. Ево, даћу један пример за направљени "костур": Kristallnacht. Само, и у њега су стале претходне године аутентичног садржаја, презира и мржње према Јеврејима.



Ma zezam se bre, ja nemam ni FB ni Tviter nalog.

A kako se kreira trafik za online sales sites veruj mi da znam ali to je drugo.
emsiemsi emsiemsi 20:25 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

tyson
...
No hajde, da ne trolujemo sad...

...

Што да не --- баш сада када је најзанимљивије.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:26 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Ma zezam se bre, ja nemam ni FB ni Tviter nalog.

Instagram imaš?!
Instagram je najgori!
G.Cross G.Cross 20:32 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

Predrag Brajovic
Ma zezam se bre, ja nemam ni FB ni Tviter nalog.

Instagram imaš?!
Instagram je najgori!



Ma jok. ali moji gikovi iz firme su majstori kako da ovo sve koriste.

Da budem potpuno iskren imam FB nalog pod laznim imenom i 9 prijatelja na njemu. Samo clanovi moje najuze porodice iz Vankuvera, Velingtona, Beograda i Le Roureta i jedna meni draga osoba koja je otisla u Indiju.

Tviter i Instagram nisam nikada ni otvarao.

Ali , opet, razumem snagu sva tri i koristim ih na profesionalnom nivou Big Time.

emsiemsi emsiemsi 20:43 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

G.Cross
Predrag Brajovic
Ma zezam se bre, ja nemam ni FB ni Tviter nalog.

Instagram imaš?!
Instagram je najgori!



Ma jok. ali moji gikovi iz firme su majstori kako da ovo sve koriste.

Da budem potpuno iskren imam FB nalog pod laznim imenom i 9 prijatelja na njemu. Samo clanovi moje najuze porodice iz Vankuvera, Velingtona, Beograda i Le Roureta i jedna meni draga osoba koja je otisla u Indiju.

Tviter i Instagram nisam nikada ni otvarao.

Ali , opet, razumem snagu sva tri i koristim ih na profesionalnom nivou Big Time.


Да ли си договорио неку "кафу" преко тога налога налога, да и ја отоврим један ?
G.Cross G.Cross 20:46 05.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

emsiemsi
G.Cross
Predrag Brajovic
Ma zezam se bre, ja nemam ni FB ni Tviter nalog.

Instagram imaš?!
Instagram je najgori!



Ma jok. ali moji gikovi iz firme su majstori kako da ovo sve koriste.

Da budem potpuno iskren imam FB nalog pod laznim imenom i 9 prijatelja na njemu. Samo clanovi moje najuze porodice iz Vankuvera, Velingtona, Beograda i Le Roureta i jedna meni draga osoba koja je otisla u Indiju.

Tviter i Instagram nisam nikada ni otvarao.

Ali , opet, razumem snagu sva tri i koristim ih na profesionalnom nivou Big Time.


Да ли си договорио неку "кафу" преко тога налога налога, да и ја отоврим један ?


Mozes ti to bolje Carli.
A tebe ne bi ni zvao na kafu. Nisi valjda toliko desperate ?

Sramotno i bolesno je to sto govoris, video si lepo da sam rekao da imam samo porodicu tamo.
emsiemsi emsiemsi 04:46 06.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

G.Cross
emsiemsi
G.Cross
Predrag Brajovic
Ma zezam se bre, ja nemam ni FB ni Tviter nalog.

Instagram imaš?!
Instagram je najgori!



Ma jok. ali moji gikovi iz firme su majstori kako da ovo sve koriste.

Da budem potpuno iskren imam FB nalog pod laznim imenom i 9 prijatelja na njemu. Samo clanovi moje najuze porodice iz Vankuvera, Velingtona, Beograda i Le Roureta i jedna meni draga osoba koja je otisla u Indiju.

Tviter i Instagram nisam nikada ni otvarao.

Ali , opet, razumem snagu sva tri i koristim ih na profesionalnom nivou Big Time.


Да ли си договорио неку "кафу" преко тога налога налога, да и ја отоврим један ?


Mozes ti to bolje Carli.
A tebe ne bi ni zvao na kafu. Nisi valjda toliko desperate ?

Sramotno i bolesno je to sto govoris, video si lepo da sam rekao da imam samo porodicu tamo.

Што је срамотно !?
Па наши смо !
Успут --- читао сам само до болдованога, тако да ...
Успут 2 --- надам се да ће браћа Румуни да се курталишу ових револуционарних (индукованих) метода и наставити, како рече врабац у стени, или ко већ, да развијају добар софтвер ... а гамад која ваћари у мутном да оде даље.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:29 07.02.2017

Re: Hajde da pokusam da preformulisem pita

tyson

Me ne; Kenija, mislim. Valjda je još uvek tamo; žena radi - doduše, koliko mi je poznato, ne novinarski posao - a on uživa




Ivke bi, u ozbiljnoj državi, a ne u buraniji poput Srbije, bio strašan kapacitet za co-op sa CIA. Ovako, truli talenat u kenijskoj Dija Sporoj. Srbija nema, nažalost, državu već interesne klike, spremne da prodaju rođene majke, žene i decu, za relativno beznačajne honorare od 100-200 miliona baka. Samo Mano Negra Srbina spašava.

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:25 05.02.2017

Svaka čast!

Svaka čast gradjankama i gradjanima Rumunije, koji ovih dana na ulicama i trgovima brane poslednje uporište normalnog društva - zdrav razum i lično dostojanstvo.
G.Cross G.Cross 01:55 05.02.2017

Matrix

Ovako.

150000 ljudi protestvuje ispred zgrade vlade.
Premijer najavi da ce se obratiti naciji live preko Facebooka u osam i dvadeste navecer.

150000 ljudi na trgu gleda u njihove mobilne telefone.

Naravno nijedna mreza na svetu ne moze da podnese 150000 korisnika na tako malom prostoru u isto vreme.

Srecom tu su, nekim cudom, Orange i Vodafone mobile cells units, tako da 150000 ljudi gleda na mobilnim telefonima premijera kako priznaje poraz.

U zgradi ispred njih .

nsarski nsarski 02:21 05.02.2017

Re: Matrix

Matrix
Ovako.

:)))
Sledeca svetska revolucija ce biti pokrivena u direktnom prenosu, oko 19h po lokalnom vremenu, da vam ne pokvari popodnevnu dremku i vecernji izlazak.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:44 06.02.2017

Re: Yes, but true Revolution

anonymous anonymous 07:13 05.02.2017

Za sada...




....Liviu Dragnea ne može biti premijer ....


..."smatram da se neće rugati građanima".....



Malo podsećanje koje ukazuje na poteze vlade koji su usledili.

A što je i uzrokovalo proteste građana.


Usput 2


anonymous anonymous 07:39 05.02.2017

Re: Za sada...






„Мислим да је овде кључни моменат тај што уредба укључује лидера Социјалдемократске партије Ливију Драгна, који након победе те партије на недавним изборима није могао да постане премијер, будући да му још није истекла двогодишња условна затворска казна због покушаја да намести референдум. Ту је и неколико других случајева у којима је он директно осумњичен за злоупотребу службеног положаја. Тако да је политичка ситуација у Румунији веома комплексна, али ако узмемо у обзир да је и Европска комисија тражила од Владе левог центра да још једном размотри спорну уредбу, требало би све институције да се запитају колико је та одлука оправдана“,


Izvor
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:40 05.02.2017

Re: Za sada...

Je li, šefe, gledam stalno tvoje žalopojke, no ne vidim da si izrazio ikada viziju na koji način Srbija bi mogla da se razvija? Znači, širiš defetizam. Da li te neko plaća za to, ili, još crnje i gore, radiš to besplatno, iz uverenja?

двогодишња условна затворска казна због покушаја да намести референдум. Ту је и неколико других случајева у којима је он директно осумњичен за злоупотребу службеног положаја.


Za Omegu znamo, on je tu jasniji- Rusija, stroga panslovenska liderska ruka, demokratija, ne nužno, fašizmom po potrebi... Za tebe nije jasno, krajnje bezličan, osim što je jasno da si nekada u životu ostao bez posla u NVO sektoru, u Soroševoj eri.
G.Cross G.Cross 09:11 05.02.2017

Re: Za sada...

Srđan Fuchs
Je li, šefe, gledam stalno tvoje žalopojke, no ne vidim da si izrazio ikada viziju na koji način Srbija bi mogla da se razvija? Znači, širiš defetizam. Da li te neko plaća za to, ili, još crnje i gore, radiš to besplatno, iz uverenja?

двогодишња условна затворска казна због покушаја да намести референдум. Ту је и неколико других случајева у којима је он директно осумњичен за злоупотребу службеног положаја.


Za Omegu znamo, on je tu jasniji- Rusija, stroga panslovenska liderska ruka, demokratija, ne nužno, fašizmom po potrebi... Za tebe nije jasno, krajnje bezličan, osim što je jasno da si nekada u životu ostao bez posla u NVO sektoru, u Soroševoj eri.


Ko ? Jel ja ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:24 05.02.2017

Re: Za sada...

Jok mori, Anonimnost.

Ne zaboravi da sam ja drugar tvog Pere i da imam moralnu obavezu i odgovornost ljubavi da ga branim gde god da je.

Nego, čitam pažljivo šta Princi i ti pričate, 1, 2, 5, 10 'iljada ljudi... Izvede milion ljudi, no čemu sve to kada ti sec. establishment ostaje isti?
anonymous anonymous 09:29 05.02.2017

Re: Za sada...

Srđan Fuchs
Jok mori, Anonimnost.


Ja sam odmah shvatio Srki.

Dok se ti nisi pojavio, ovde nije bilo cinizma ....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:45 05.02.2017

Re: Za sada...

Šta ćeš, i ja sam deo društva, moraćeš da me trpiš, do smrti... I, ne reče ništa? Ne vidim ništa o planu za Srbiju, osim pseudoanarhističkih iluzija o haosu, desnici kao nužnoj neminovnosti i dolasku na vlast neke idealne postanarhomarksističke vlasti budućnosti. Drugim rečima, osim teorija haosa i iluzija te patoloških projekcija ne vidim neki racionalan plan. Kod Omege vidim, i to je u redu, on predstavlja većinski deo srpstva, koliko god to Sergea ili mene nerviralo.
anonymous anonymous 10:02 05.02.2017

Re: Za sada...

Srđan Fuchs
Šta ćeš, i ja sam deo društva, moraćeš da me trpiš, do smrti... I, ne reče ništa? Ne vidim ništa o planu za Srbiju, osim pseudoanarhističkih iluzije o haosu, desnici kao nužnoj neminovnosti i dolasku na vlast neke idealne postanarhomarksističke vlasti budućnosti. Drugim rečima, osim teorija haosa i iluzija te patoloških projekcija ne vidim neki racionalan plan. Kod Omege vidim, i to je u redu, on predstavlja većinski deo srpstva, koliko god to Sergea ili mene nerviralo.



Srki, tvoj problem , a i jednog dela blogozajednice, je u tome što bi da ljude svrsta u jednu od dve unapred pripremljene antagonističke grupacije,ne shvatajući da pored Prve i Druge Srbije, postoji i mnogo inih Srbija.....

Pa se mučiš gde da me spakuješ.... Crno - belo ..... ili / ili ....

Gde ja govorim o haosu.... ?

gde su iluzije i patološke projekcije ....?






G.Cross G.Cross 11:12 05.02.2017

Re: Za sada...

Srđan Fuchs
Jok mori, Anonimnost.

Ne zaboravi da sam ja drugar tvog Pere i da imam moralnu obavezu i odgovornost ljubavi da ga branim gde god da je.

Nego, čitam pažljivo šta Princi i ti pričate, 1, 2, 5, 10 'iljada ljudi... Izvede milion ljudi, no čemu sve to kada ti sec. establishment ostaje isti?




Eno, ode Pera da skija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:57 05.02.2017

Re: Za sada...

anonymous



Srki, tvoj problem , a i jednog dela blogozajednice, je u tome što bi da ljude svrsta u jednu od dve unapred pripremljene antagonističke grupacije,ne shvatajući da pored Prve i Druge Srbije, postoji i mnogo inih Srbija.....

Pa se mučiš gde da me spakuješ.... Crno - belo ..... ili / ili ....

Gde ja govorim o haosu.... ?

gde su iluzije i patološke projekcije ....?




Evo, upravo ovde. Nema kod mene svrstavanja ljudi u blokove. Budi šta hoćeš. Umoran sam od šljake sada da razglabam vise. Znači, nisi pričao o desnici kao nužnoj fazi pre dolaska fine vlasti, po tvom ukusu? Umislio ja? Ljudi poput tebe se raduju haosu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:30 05.02.2017

Re: Za sada...

G.Cross




Eno, ode Pera da skija.


Ди је, је л' код нас, у Србију, брале? Иначе, изненадило ме после зимског распуста, овде у Тлв, једно десетак људи ме питало, што Арапа што Јевреја, да ли је истина да може да се иде у Србију на скијање за 500 глава цео аранжман с авио картом? "Реко', што не би могло, Србија је сила у успону, братијо, код ње све може..."

Љајке изгледа коначно почео да нас брендира. Био теве програм у прајмтајму о Копу и Старој Планини, Тари, клопи, гостопримљивости локалног становништва, смешним ценама.
Аца и Слина када нас поведу, 'ебаћемо НАТО, бато!




G.Cross G.Cross 16:17 05.02.2017

Re: Za sada...

Srđan Fuchs
G.Cross




Eno, ode Pera da skija.


Ди је, је л' код нас, у Србију, брале? Иначе, изненадило ме после зимског распуста, овде у Тлв, једно десетак људи ме питало, што Арапа што Јевреја, да ли је истина да може да се иде у Србију на скијање за 500 глава цео аранжман с авио картом? "Реко', што не би могло, Србија је сила у успону, братијо, код ње све може..."

Љајке изгледа коначно почео да нас брендира. Био теве програм у прајмтајму о Копу и Старој Планини, Тари, клопи, гостопримљивости локалног становништва, смешним ценама.
Аца и Слина када нас поведу, 'ебаћемо НАТО, бато!







Ma jok, ovde kod nas. Odemo ujutro on se izskija ceo dan, pa popodne kuci.
G.Cross G.Cross 18:08 05.02.2017

Re: Za sada...

Nego, čitam pažljivo šta Princi i ti pričate, 1, 2, 5, 10 'iljada ljudi... Izvede milion ljudi, no čemu sve to kada ti sec. establishment ostaje isti?




Jedan od vaznih elemenata cele frke je da je DNA podigao optuznicu protiv tipa zvanog Sebastian Gica.
Basnoslovno bogat tip koji je napravio ogromne pare radeci sa svojom firmom IT poslove za drzavu.
On je u isto vreme bio i clan parlamenta i predsednik nadzorne komisije za rad SRI ( glavna tajna sluzba). Njegova firma je cak instalirala IT opremu za isti SRI.
Tip je pre mesec dana pobegao iz zemlje i novi krivicni zakon da je donet bi ga najverovatnije oslobodio. On je u isto vreme i vlasnik RomaniaTV stanice koje objavljuje njegove poruke iz bekstva.

Drugi vazan tip je Dan Voiculescu, tip koji je takodje basnoslovno bogat, on je bio direktor spoljnotrgovisnke firme u doba Causeckua koja je pravila pare za sekuritateu. Kad je Causecku ubijen, nestalo je 2 milijarde dolara iz te firma . U Isto vreme je Voiculescu otvorio svoju firmu. Postao odjednom veoma bogat i otvorio 3 TV stanice.
Sada je u zatvoru na , verujem 8 godina. Da je zakon donesen on bi bio oslobodjen.

Liviu Dragnea, predsednik vladajuce PSD je trebalo da bude premijer ali nije mogao zbog toga sto je uslovno osudjen na dve godine zbog manipulacija oko referenduma. U isto veme njega ceka kraj sudjenja za novcane manipulacije.
Da je zakon donesen on ne samo da ne bi bio osudjen nego bi mogao da bude premijer. Dragnea je trenutno Predsednik Parlamenta.

Predsednik druge koalicione partije ALDE Tariceanu ceka takodje sudjenje i da je bio donesen zakon i on bi automatski bio u sigurnoj zoni/ Tariceanu je Predsednik Senata.

Eto tu je valjda ljudima prekipelo.

EDIT


Covek se moze pitati, otkud tako mocni ljudi ili u zatvoru ili na putu u njega.

Odgovor je u instituciji zvanoj DNA ( Directia Nationala Anticoruptiei ), ciji je sef zena zvana Laura Kevesi.
DNA Je formiran pre desetak goddina, finansiran od EU kao deo uslova da Rumunija udje u EU.
Godinama DNA nije uspevao da razbije mafiju ali uz pomoc bivseg predsednika Basescua ( koji je i sam danas pod istragom tog istog DNA) korak po korak DNA jacao i slao sve vece ribe na robiju.

Sada valjda zbog vakuuma nastalog nejasnocom da li Tramp zeli ili ne da bude involviran u Evropi, i krize EU ovi ljudi su pomislili da je vreme za osvetu.

Malo preuranjeno, ali su zurili jer je sudjenje Dragnei za par nedelja.

Kakva je uloga Rusije u svemu tome i da li postoji nije mi jasno ali verujem da postoji, isto kao i Nemacke , Fracuske i USA.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:15 05.02.2017

Re: Za sada...

Eto tu je valjda ljudima prekipelo.

А то је нешто што се може само каналисати -- то осећање неправде и огорчења, а не и створити. (Може се и оно изманипулисати, али теже.) Да би моћно и снажно управљао масама, треба прво да имаш то сидрено осећање, ту основну емоцију, која свему даје гравитацију.

Ту Маровићи не помажу. Они не могу да измисле емоцију.

Тренутно српске председничке изборе раде и, узгред, неке румунске маркетиншке компаније и славни Израелац Асаф Еисин.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:18 05.02.2017

Re: Za sada...

Eto tu je valjda ljudima prekipelo.


Dakle, slovenska antiteza:

Nit je Soroš,
Nit su Rusi,
Već je raja pobešnjela


Da li je to konačni zaključak?
G.Cross G.Cross 18:25 05.02.2017

Re: Za sada...

vrabac_u_steni
Eto tu je valjda ljudima prekipelo.


Dakle, slovenska antiteza:

Nit je Soroš,
Nit su Rusi,
Već je raja pobešnjela


Da li je to konačni zaključak?



Ne, eno dodao sam gore u EDITu.
emsiemsi emsiemsi 18:26 05.02.2017

Re: Za sada...

Predrag Brajovic
Eto tu je valjda ljudima prekipelo.

А то је нешто што се може само каналисати -- то осећање неправде и огорчења, а не и створити. (Може се и оно изманипулисати, али теже.) Да би моћно и снажно управљао масама, треба прво да имаш то сидрено осећање, ту основну емоцију, која свему даје гравитацију.

Ту Маровићи не помажу. Они не могу да измисле емоцију.

Тренутно српске председничке изборе раде и, узгред, неке румунске маркетиншке компаније и славни Израелац Асаф Еисин.

Ниси у праву !
princi princi 18:34 05.02.2017

Re: Za sada...

Nit je Soroš,
Nit su Rusi,
Već je raja pobešnjela

Navijači Dinama iz Bukurešta, izgleda.
A čim su fudbalski navijači u pitanju, broj mogućih sponzora se svodi na smešno malu cifru od ciglo 1.
G.Cross G.Cross 18:38 05.02.2017

Re: Za sada...

princi
Nit je Soroš,
Nit su Rusi,
Već je raja pobešnjela

Navijači Dinama iz Bukurešta, izgleda.
A čim su fudbalski navijači u pitanju, broj mogućih sponzora se svodi na smešno malu cifru od ciglo 1.


Bila rukometna utakmica u komsiluku prvog dan Dinamo-Steaua, oko hiljadu i po navijaca, svratili usput do benzinske stanice napunili flase benzinom , stavili neke krpe u flase i krenuli na trg.
Jos se ne zna ko je platio benzin.

princi princi 18:40 05.02.2017

Re: Za sada...

Pa to. Navijačima ne treba čestiti Marović da ih organizuje, ni neki mumbo jumbo sa MITja ili Harvarda. Samo Ćegi.
tyson tyson 20:07 05.02.2017

Re: Za sada...

A čim su fudbalski navijači u pitanju, broj mogućih sponzora se svodi na smešno malu cifru od ciglo 1.

Pa, 2 Jer, i učenik je nešto naučio u međuvremenu.


escherichije_colic escherichije_colic 20:13 05.02.2017

Re: Za sada...

G.Cross
svratili usput do benzinske stanice napunili flase benzinom , stavili neke krpe u flase i krenuli na trg.
Jos se ne zna ko je platio benzin.



Ma to su garant oni neki, kakoihsezove, milenijalci hipsteri, sa bradama iz filmova Čarlija Čaplina i na sedžvejima što bi reko krkar. Oni su poznati po tome što prave molotovljeve koktele i bodu se noževima. Prava revolucija urbanih šmekera intelektualaca.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:13 06.02.2017

Re: Za sada...

и славни Израелац Асаф Еисин.


Pa sad, slavan. No interesantno, za koju stranu u SRB šljaka?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:25 06.02.2017

Re: Za sada...

Aha, vidim. Pa, ili su se Dučić ozbiljno promenULi, laburisti prolaze kroz ozbiljno izdajstvo svega u šta Israeli Left veruje, ili je opet demokratija postala teška smejurija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:34 06.02.2017

Re: Za sada...

Nije čudo da Prinsi oće da nas cepi sas sekirče
po lobanjče - ovamo kenjaju da su protiv Bibija, a tamo rade kampanju bibistiČkoj populisti čkoj čki. Ili je Aca okej? (Aco, oprosti ako si se pokajao kao čovek i kao komunista).

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:46 06.02.2017

Re: Za sada...

Pa sad, slavan. No interesantno, za koju stranu u SRB šljaka?

Сада? За ону која га плати :)

Оно "славан" је да дигнем мало фаме. Али, не без основа: Асаф је био главни саветник PSDу на протеклим румунским изборима, али -- тајно. Код нас је учествовао у кампањи Томе Николића, но 2008. код Бориса Тадића. Занимљиво да је учествовао и у успешној кампањи Мире Церара.

Мислим да се нигде није јавно појављивао.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:56 06.02.2017

Re: Za sada...

Uglavnom je izdanak stare dobre da bi postmoderna Levica dala ljubu za kintu, zbog Čega nas ljudi i opravdano preziru.

Evo jedan normalniji Asaf, koji nije dao Đanu za kintu...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:56 06.02.2017

Re: Za sada...

Urgh!
mlatisa mlatisa 08:43 05.02.2017

Možda je ovo odgovor na tvoje pitanje



https://en.wikipedia.org/wiki/The_Tipping_Point

za one koje mrzi da čitaju, evo bitnih pojmova:

- konektori, oni koji imaju dosta kontakata

- informacioni izvori od poverenja (ima ovde takvih)

- ubeđivači, oni koji znaju da ubede druge ljude

- faktor prijemčivosti: koliko je neka ideja prijemčiva (stop korupciji svakako jeste)

- kontekst: privredna kriza, koncentrisani napadi medija i sl.

Oni sa velim resursima sigurno mogu da to izvedu, mada je moguće i da se sve slučajno složilo.
sasaminijature sasaminijature 12:59 05.02.2017

Domaćine...

Ako dozvoliš da se uključim u temu sa nekim svojim opažanjima.

Pratim svet oko sebe i taj svet je uključen i ovaj Blog evo već desetak meseci aktivno.

Sviđa mi se kako si postavio osnovno pitanje i ostala dopunska, sam se dosta laički bavim tom problematikom i čvrsto sam ubeđen da bi za pravilan razvoj nekog društva ova materija trebala biti postavljena u sami centar pažnje. Dubokim, razumnim shvatanjem ovih korelacija društvo bi moglo da izvlači maksimum iz ubrzanih promena u kojim živimo.

Prvo što sam povezao u ovaj post su i tvoja interesovanja za slučaj "Brexit" i "Trump"
, odnosno meni se čini da si po sličnom modelu razmišljanja prihvatio teme.

Nabrojani slučajevi i jesu u izvesnoj matrici. To su scenariji novonastalog doba ( nemam bolji termin da klasifikujem) u kom živimo, odlika im je da služe stvaranju haosa. Mala napomena; nisam ovim mislio na teorije zavera i tajna društva.

Haos se rađa, mislim da je preciznije reći stvara prirodnim putem. Logičan sled neoliberalnog kapitalizma. Tržište je sve zagušenije, mala bara puno krokodila, te da bi se obezbedio novi kanal za stvaranje profita mora se preurediti planetarno stanje u društvu. Pošto je došlo do zasićenja u kupoprodaji, iscrpele su se sve ideje, sledeći korak je rušenje svih dosadašnjih stubova društva i lagano uvođenje u haos.

U toj močvari krupni kapital vrlo lako ima svež teren za sisanje masa.

Celi svet se pred našim očima pretumbava, uloga USA, Eu, China, Rusia.

Do ovoga nikako nije moglo doći pre trideset godina, tada nije postojao internet kakav danas znamo. On je sa sobom doneo "brzinu" i sve što sa njom ide.
Informacije putuju brzinom klika. Te brzine su srušile mnoge granice i ljudi međusobom brže komuniciraju, upozanju se, stvaraju veze.

Samo će se rađati nove krize koje su običnom čoveku neshvatljive, neprirodne. Neće više postojati svet kakav smo znali, Istok-Zapad.

U osnovi svega mislim da leži potencijal sedam milijardi ljudi, to je ogromna energija i najlakše ju je iskoristi u haosu.
Zašto, pa zato što je tada "masa" najlakša za upravljanje.

Ako se samo pogledaju naslovi u svetskim i lokalnim medijima jasno se vidi uzgoj haosa. Pojedinac, porodica, država, svi ti osnovni modeli se zadnjih godina obesmišljavaju. Imamo poplavu pojedinaca frikova. Iz forsiranja takvih individua se ruši koncept porodice a znamo kakva je njen uticaj na državu.

Elem, internet, mediji kao veoma moćno oružje u rukama kapitala služe isključivo da pojedincu svesno i nesvesno prenose poruke haosa.
U takvom okruženju bujaju "najniže" emocije, strah, mržnja, podele.

Ovo emociju su krucijalne za svet koji se uspostavlja.

Pogledaj komentare na vestima, opet uporedi i globalne i lokalne i videćeš jako izražene emocije koje sam pobrojao. Od najbenignijih do najbitnijih tema, veoma je izražena mržnja i podela, nerazumevanje "druge strane".

Jedinka kojoj se nabrojane emocije ciljano nadražuju biva oslepljena, vođena njima a pošto je ona osnovni činilac mase onda je cela priča jasnija.

Da se vratim na sam problem koji te interesuje. Kako?

Za dobijanje rezultata u ovoj tvojoj formuli je bitno uneti što više parametara koji utiču na ishod.

Po meni materija je jako složena i da bi postavka bila ispravna u osnovu se mora uneti ovo što sam izložio, tek nakon toga se jednačina može razvijati lokalno. Globalne dešavanja su od velikog uticaja na lokalno.

Novi način zarade za Korporacije >>

Model haosa >>

+Potencijal sedam milijardi >>

Alat (internet, mediji) >>

Stvaranje pogodnog tla ( emocije, strah, zbunjenost, mržnja...) >>

Nakon toga u jednačinu ulazi lokalno
49 41 49 41 16:21 05.02.2017

Stado

sklono stampedu.

Razloga se uvek nadje i ima.

https://youtu.be/FTEl3asuoSk
G.Cross G.Cross 18:49 05.02.2017

Update

Trenutno je oko 50.000 ljudi opet na trgu. Procene su da ce u celoj zemlji biti oko 500.000 ljudi.

Novost je da i oko 2000 ljudi pristalica PSD deminstriraju ispred predsednicke palate.

Gradonacelnik Bukuresta Gabriela Firea je upravo izjavila da ima informacije da su u obe grupe ubaceni ljudi da prave nered.
Ona je inace jako vazan kadar vladajuceg PSD.

Ona ima pravo da ako smatra da je sigurniost gradjana ugrozena rastera demonstrante.
princi princi 14:08 06.02.2017

Re: Update

Ja video sinoć neke slike na twitteru, ono stvarno impresivno izgleda, neki trg u Bukureštu, na stotine hiljada ljudi sa upaljenim iphoneovima, revolucija koja teče, :).
Domazet Domazet 17:34 06.02.2017

Ja jako malo znam...

...o tome sta se dogadja u Rumuniji. Juce mi je sestra rekla da je partija na vlasti donela odluku(zakon?) po kojoj se svi koji su u zatvoru zbog primanja mita u iznosu manjem od 44 000 Eu oslobadjaju jerbo su zatvori pretrpani?

Ako je ovo gore tacno, ponavljam AKO je tacno, a vi se ovde raspravljate o tome koja je tajna sluzba/social engineering tajkun to organizovao, onda vam stvarno nema spasa. Zapravo, onda NAM stvarno nema spasa, svima...

Ako to nije tacno onda se izvinjavam. Uz pokusaj pravdanja da ja ipak zivim vec dve nedelje u Trampovoj eri...

Jos jednom je Marks ispao u pravu,sa tezom o tome kako socijalni odnosi kaskaju za tehnologijom (on je, u doba industrijske revolucije, to zvao proizvodnim odnosima)...Big data nam polako dolazi glave, nema efikasnije cenzure od cenzure zatrpavanjem podatake. Nista vise nije tacno i/ili sve je tacno, zavisno od toga kako smo se jutros probudili...
princi princi 17:47 06.02.2017

Re: Ja jako malo znam...

Ako je ovo gore tacno, ponavljam AKO je tacno, a vi se ovde raspravljate o tome koja je tajna sluzba/social engineering tajkun to organizovao, onda vam stvarno nema spasa. Zapravo, onda NAM stvarno nema spasa, svima...

Video ovo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:05 06.02.2017

Re: Ja jako malo znam...

.Big data nam polako dolazi glave, nema efikasnije cenzure od cenzure zatrpavanjem podatake. Nista vise nije tacno i/ili sve je tacno, zavisno od toga kako smo se jutros probudili...




A ovo: 90 američkih velkih kompanija udružilo se u tužbi sudskog poništavanja Trampovog akta o zabrani ulaska imigranata na osnovu zemlje porekla

Списак је страшан: Гугл, Мајкрософт, Твитер, Фејсбук, Линктин... Нема Илона Маска.

Да ли је могуће замислити ситуацију где МК Костић, Делта Мишковић, Нелт Шапоња и остали заједнички потписују тужбени захтев противу Вучића?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana