Religija

Kuvar za jeretike

zilikaka RSS / 10.02.2017. u 21:38
 2010-07-05-16-53-04-8-an-awesome-method-of-cooking-dinner.jpeg 
 
Počela sam da se petljam oko kuvanja u srednjoj školi, ne zato što me je posebno zanimalo nego što sam tad već bila dovoljno odrasla da na sebe preuzmem deo kućnih obaveza.
 
Ti prvi koraci su bili strogo dirigovani. U određeno vreme sledio je telefonski poziv moje majke i uvek nekako ovakav dijalog:
- Danas ti kuvaš ručak.
- Dobro, šta treba.
- Grašak. Znaš kako se kuva?
- Ne znam
- Onda slušaj. Uzmeš glavicu luka....
 
   U ovom delu bilo je i uputstava gde se šta od sastojaka nalazi i kako ih tačno treba upotrebiti.
 

Posle prvih savladanih koraka, varjače bih se takođe prihvatala po telefonskom nalogu, ali je razgovor bio znatno kraći. Recimo: Imaš u frižideru tikvice, danas to spremi.
Još posle, sadržaj se svodio na puki minimalizam: Današ ti kuvaš ručak. Vidi šta ima, snađi se i spremi nešto.

Ova poslednja faza je značajno doprinela razvoju moje kuvarske kreativnosti, jer je često samo to moglo da iščupa stvar ako na raspolaganju imaš recimo malo mesa, malo slanine, koji krompir, dve šargarepe, parčence sira, pomorandžu, il već tako neku kombinaciju.

Moram priznati da su mi iskustva iz tog perioda bila draogocena kasnije tokom studija i veselih devedesetih uopšte. Istotakođe, ostala mi navika da kuvanju prilazim uvek obrnutim redosledom - šta imam trenutno u zalihama od čega može ispasti pristojan ručak.

Sve ovo kuvanje, naročito to sa kreativnim pristupom, može biti i zanimljivo kad imaš dovoljno vremena, međutim, život te brzo suoči sa neprijatnom činjenicom da se svakog dana mora jesti, bez obzira na trenutnu inspiraciju. Ako još onaj ko je za spremanje zadužen najveći deo dana nije ni blizu kuće, eto svakodnevnog problema kojeg se ne možeš trajno rešiti.

I tako, kuva se unapred, kad se ima vremena, što u mom slučaju znači uglavnom nedeljom prepodne.

E, sad ono glavno, šta se kuva?

Uglavnom i skoro uvek jela mogu bez katastrofalnih posledica da prođu ciklus šporet - zamrzivač - šporet.


Znam, sve znam. Ovo ovako nit je zanimljivo nit je novo, a najmanje se može svrstati u klasične i priznate veštine kulinarstva. Mogu misliti tek kako zvuči onima koji u hrani vide umetnost.


Opet, i mi ovakvi kuvari imamo potrebu da se negde promolimo, možda da razmenimo sitna praktična iskustva i dobijemo neku novu ideju. Otuda i motiv da napišem ovakav tekst.


Ako svemu dodamo i činjenicu da mnogima može poslužiti nečije iskustvo kako sklepati pristojan obrok i kad frižider i špajz skoro zjape prazni, eto razloga više za priču ove vrste.


Ja se izjasnila a ako vas ima još dovoljno sličnih što se varjače često laćate al to radite najređe iz uživanja, može od ovog da ispadne i nešto korisno

 


Komentari (521)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

narcis narcis 22:10 10.02.2017

baš

sam sad skuvao pasulj, ništa posebno , posan, polu ćorbast i podelio ga u plastiku da se oladi pa da ga nabijem u friz. šes komata ručkova.
dade mi ideju i za grašak, još šes komata, dvanes dana bezbrižnih i sitih.
napravim testo za pici cca 1kilo podelim na 4-5 grudve zamrznem i eto još pet bezbrižnih ručkova, većera.
kilo sosa za špagete, ne liči na talijanski al baš me briga, važno da imam sos za ceo mesec a bogme i jače.
kad pohujem leba za doručak pohujem ceo i više, brdo doručka večera.
em zbrinut em štedim struju, isto potrošiš i za kilo pasulj ili za Xkila, struju.
šteta samo što ne može da se i špaget i testenine unapred skuvaju i zamrznz, nije ba po mom ukusu.
samo da nabavim veći zamrzavač, spremao bi za pola godine, nedelju dana kuvaš i miran pola godine.
živele mikrotalasne, bog da gi vidi.
zilikaka zilikaka 22:38 10.02.2017

Re: baš

dade mi ideju i za grašak, još šes komata, dvanes dana bezbrižnih i sitih.

Ako se doda nekavo meso, ne treba mnogo, u komadićima, može i sve to sa boranijom. Volj ti na crveno volj ti na belo.

Dalje opet pa đuveč, po istom sistemu. I njega ispečenog uspešno možeš da zamzrzneš, kao i pilav.

...i da, po tom pitanju, mikrotalasna je nezamenljiva pomoć. Ne za kuvana jela, to nikako ne ide, al za pečena jedino rešenje.
narcis narcis 22:42 10.02.2017

Re: baš

Ne za kuvana jela, to nikako ne ide, al za pečena jedino rešenje.

ja je koristim za odmrzavanje svega, ileba i kuvano i pečeno, samo špagete i slično meso s loše podgreva do bljutavosti inače ostalo supert.
zilikaka zilikaka 22:49 10.02.2017

Re: baš

ja je koristim za odmrzavanje svega,

Zamrzavanjem se tečna hrana raslojava. Ko mleko. Pole ište da samo na kratko provri da se opet homogenizuje. Samo zato.
narcis narcis 23:16 10.02.2017

Re: baš

zilikaka
ja je koristim za odmrzavanje svega,

Zamrzavanjem se tečna hrana raslojava. Ko mleko. Pole ište da samo na kratko provri da se opet homogenizuje. Samo zato.

pa ja to zagrevam na najjače i , prvenstveno iz straha da se ne ukvari a šta znam nekako sam se naučio da mi bude ukusno ia da nemam pojma o teknologiji. ono što nije moglo da se prilagodi jednostavno zaboravim .mislim , ja kuvam zbog gladi ne zbog umjetnosti.
zilikaka zilikaka 23:29 10.02.2017

Re: baš

ja kuvam zbog gladi ne zbog umjetnosti.


Naravno, kao sav normalan svet.

Ono što ti rekoh je lično iskustvo. Bolje bude kad provri, teško da ćeš na kuvanom jelu primetiti da je bilo zamznuto. Nema onog odvajanja vode gore.
emsiemsi emsiemsi 14:43 11.02.2017

Re: baš

zilikaka
...

М'да !


karabasbarabas karabasbarabas 15:17 11.02.2017

Re: baš

sam sad skuvao pasulj, ništa posebno , posan, polu ćorbast i podelio ga u plastiku da se oladi pa da ga nabijem u friz. šes komata ručkova.


Jel' jos nekom pasulj ukusniji nakon sto se odmrzne nego kad je sveze skuvan?
Koja li je hemija iza toga?
krkar krkar 13:16 12.02.2017

Jebeš mikrotalasnu


Nemam mikrotalasnu. Nit znam šta bi mi trebala.

Imao sam svojevremeno na poslu, svašta ljudi blesali s njom. Jedni pravili kafu - odvratno! Drugi podgrevali razna govna gotova iz samoposluge.

Ja sam jedino kokice iz nje pojeo da na nešto liče. Iako preferiram klasične
nsarski nsarski 22:11 10.02.2017

Jeretici i vernici

Moja kuvarska vera: siromasni svet je kroz vekove morao da kuva sa prostim materijalom koji se nadje. I, uglavnom, losijim komadima mesa, ribe, itd. Minimalisticki.
E, taj svet se snasao i, na primer, od dva svinjska papka i dva cena luka napravio pihtije. Ja ne znam tacno poreklo pihtija ali sam uveren da ih nisu izmislili plemici.
Takodje, u mnogoljudnim zemljama (Kini, na primer) hrane jednostavno nije bilo, pa su oni jeli - i danas jedu - stvari koje mi izbegavamo. Ali, naucili su da ih spreme tako da su jestive i ukusne.
U Italiji su smislili pizzu - malo brasna i ostaci svega i svacega sto se moze staviti u pec. Takodje, pasta putanesca - odlican primer. Zakuvas bilo koju pastu, malo incuna, par maslina, kapari, beli luk, tucana paprika, i voila!

Ali, da se vratim na temu. Ako nemas bas nista - onda nema klope, razume se.
Zgodno je imati osnovne stvari: malo masnoce neke vrste (kakvegod), so, biber, luk, neku kiselinu (sirce, limun), i, naravno bilo kakve namirnice, malo ili mnogo njih.

Nastavicu kasnije kad se diskusija razmahne.
Ja sam vernik.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:25 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Zakuvas bilo koju pastu

Мештре, ти знаш да ја споро капирам, али -- иде некако, с годинама. И тако ти ја однедавно укапирам да и Срби имају своју пасту. Па, шта је српска паста? Наша паста су коре за питу и гибаницу! Узми болоњезе сос, рецимо. Он иде, у једну порцију, од 150-200 грама. Па, направи ти њега, па га смотај у нашу кору за гибаницу и питу, с истом економском логиком -- 4 порције су ти 600-700 грама соса у 500 грама кора (125 грама тестенине је стандардно служење). Има ту још неких трикова, ал' овако некако испадне:

zilikaka zilikaka 22:25 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Zgodno je imati osnovne stvari: malo masnoce neke vrste (kakvegod), so, biber, luk, neku kiselinu (sirce, limun), i, naravno bilo kakve namirnice, malo ili mnogo njih.


Moja rana iskustva govore da uz luk, krompir i neko jaje uvek imaš kompletan ručak.

Koliko sam restovanog krompira tad pojela, sam bog zna. Ne toliko što se nije moglo, nego što za studenta postoji gomila zanimljivijih stvari od nabavke hrane. Još u ono vreme kad se za pristojan komad mesa moralo potruditi.
Pored ovog, i sad često koristim fazon poširanih jaja u čorbi.
Krompir čorba, nema jednostavnije, u koju udaciš koje jaje i problem rešen. A i jeo si kašikom.
Sad to isto radim sa paradajz ćorbom. Obrok za bukvalno minuta.
zilikaka zilikaka 22:32 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici


Наша паста су коре за питу и гибаницу! Узми болоњезе сос, рецимо. Он иде, у једну порцију, од 150-200 грама. Па, направи ти њега, па га смотај у нашу кору за гибаницу и питу, с истом економском логиком -- 4 порције су ти 600-700 грама соса у 500 грама кора (125 грама тестенине је стандардно служење).

Tačno, pite mogu da se uspešno zamrzavaju.

Imam ja jednu pitu s mesom gde je nadev pravljen po toj logici bolonjez sosa, al ne staviš paradajz.
Ono, da ne idem u detalje oko pite, nego pošto se oko toga dosta petlja, kad se uputim u taj posao odmah kuvam ko za vojsku. Deo odvojim i zamznem. Posle ukuvam paradajz i eto ti preliva za špagete.
nsarski nsarski 22:34 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Па, шта је српска паста? Наша паста су коре за питу и гибаницу!

Eto, jos bolje! Ako imas kore, unutra filujes necim elementarnim, i eto klope. Nista fancy, ali OK.

Nisam siguran koja su minimalna ogranicenja predvidjena: nemas sporet?, nemas vodu?, nemas so?

Bila jednom neka TV serija u USA gde su dobrim kuvarima uvaljivali neku nemogucu kombinaciju materijala da od toga naprave klopu. Na primer, jednu sargarepu, pola hobotnice, limun i jabuku. To je to. Napravi nesto ukusno, a da upotrebis sve sastojke. Ali, podrazumeva se da imas elementarne uslove - vodu, sporet, itd.

I uspevali, da znas.

angie01 angie01 22:37 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Наша паста су коре за питу и гибаницу!


khm, pite su=pite,..nasa pasta su domaci rezanci sa sirom, makom, secerom i orasima, przenom slaninicom, przenim prezlama, ajmokac sosom....
nsarski nsarski 22:42 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Moja rana iskustva govore da uz luk, krompir i neko jaje uvek imaš kompletan ručak.

Divota! Ako to imas, eto ti krompir salate. Mos' da jedes hladnu, mos' toplu.
Ako nema luka - no problemo! Napravis huevos rancheros. Kajgana, a sa strane przene kockice krompira. Neki pasta sos preko toga ako imas. Ako ne, moze neka tursija, Ako ne, naberes maslacak u dvoristu, operes i garniras. Ako imas konzervu kuvanog pasulja - ej, gazdinski!


angie01 angie01 22:46 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

nabujak sarma

skuva se pirinac nasuvo- ja ga stimujem,...ko nema stimer, prvo ga opere par puta, ono, rukama skine skrob i stavi ga u lonac sa 2/3 vise vode i mesa dok ne omekene,...istu kolicinu kiselog kupusa ribanca, prziti u tiganju, staviti malo secera, malo soli, bibera, aleve paprike i dva lista lorbera- dok ne postane kao podvarak- istu kolicinu mlevenog mesanog mesa sa malo masnoce, znaci, ne potpuno krto, proprziti na predhodno iseckanom i izdinstanom praziluku, dodati malo vegete, bibera, aleve paprike, malo tucane ljute,....sve sjediniti i staviti u pekac, ili dzuvec,...umutiti 3 pavlake, dva jaja i malo melka, malo posoliti i preliti, staviti u rernu, peci na 180/200 dok ne porumeni.
zilikaka zilikaka 22:47 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Bila jednom neka TV serija u USA gde su dobrim kuvarima uvaljivali neku nemogucu kombinaciju materijala da od toga naprave klopu. Na primer, jednu sargarepu, pola hobotnice, limun i jabuku. To je to. Napravi nesto ukusno, a da upotrebis sve sastojke. Ali, podrazumeva se da imas elementarne uslove - vodu, sporet, itd.

I uspevali, da znas.


Može se, uglavnom.

Bitno da znaš logiku stvari šta s čim BAŠ ne ide (mada je ovo pre svega stvar ukusa i navika), i šta čime dobijaš.
Po mom iskustvu džigerica je škakljiva za kombinovanje, i tu lako možeš da zabrljaš. Ostalo manje-više.

Nego, kad kuvaš po tom principu - imam šta imam, često se dešavalo da mi stvarno uspe da napravim nešto vrlo dobro, al nezgodno što dok to radim nikad ne zapamtim šta sam radila. Bitno mi da rešim problem za do stola.

Posle bilo da traže opet to isto al nikad nije moglo.
zilikaka zilikaka 22:51 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Има ту још неких трикова, ал' овако некако испадне:

Ej, ovo ti dobro izgleda. Tačno zove da probam nešto na tu temu.
zilikaka zilikaka 22:52 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

nabujak sarma

Vidiš...
angie01 angie01 22:59 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

ал' овако некако испадне:


k'o prolecne rolnice:))...doduse, dzajnt, neobicnog fila,...kako god, pasta je brasno, voda, jaja, so, masnoca,...pa ti razvlaci i oblikuj kako volis,...a kore za pitu- nisu pasta.
Jukie Jukie 23:00 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

nsarski

Zgodno je imati osnovne stvari: malo masnoce neke vrste (kakvegod), so, biber, luk, neku kiselinu (sirce, limun), i, naravno bilo kakve namirnice, malo ili mnogo njih.

Kada sam gledao neke emisije gde se dve osobe (ne profesionalni kuvari) takmiče pa im daju iznenađenje paket namirnica, a te osnovne stvari kao imaju na polici, ispostavilo se da nikad nemaju crni luk, što mi je bilo neverovatno. Kako možeš da skuvaš neko slano jelo ako prvo ne prodinstaš crni luk? Ako nemaš luka možeš da napraviš pitu od sira i to je otprilike to, ne možeš da kuvaš a to je cilj kuvarskog takmičenja
angie01 angie01 23:01 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Po mom iskustvu džigerica je škakljiva za kombinovanje,


dzigerica je najbolja za filovanje- da l zivine, ili nekog buta vece zivuljke, a u kombinaciji sa par sastojaka- ono, cita fantazija,...svi se polome za taj fil, vise nego za meso.
nsarski nsarski 23:03 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

a kore za pitu- nisu pasta.

Ali lice.
Mislis nisu pravljene od semolina brasna (heksaploidna zitarica) ili krupice, vec od obicne psenice? Ej, ovde je rec o onome sta se ima, a ne o onome sto bi se moglo imati.
angie01 angie01 23:07 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Mislis nisu pravljene od semolina brasna (heksaploidna zitarica) ili krupice, vec od obicne psenice?





...ma ne, nista tako "naucno",...hocu samo da kazem, da sta god smislio sa korama za pitu- nisi dobio varjaciju na pastu,...nego pitu bolonjeze,...ili ako ih przis u ulju-rolnice bolonjeze....jer su kore sasvim druga kategorija testa.
zilikaka zilikaka 23:09 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ej, ovde je rec o onome sta se ima, a ne o onome sto bi se moglo imati.

Upravo!

Tim povodom, da pomenem i poslastice. Tokom onih nesrećnih vremena smo se vala najeli tulumbi onoliko.
Zaista, kakav pristojan kolač možeš da napraviš bez oraha, pitera, čokolade, il bar tako nečeg, nego nesrećne tulumbe.
Brašno, masnoća, jaja, šećer i - vozi.

I kako onda da nemam averziju prema Maksi koji to stavlja iznad reform torte?!
zilikaka zilikaka 23:12 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Kako možeš da skuvaš neko slano jelo ako prvo ne prodinstaš crni luk?

E, moj Juki, ti misliš da sam ja tek tako došla smislila da to treba praviti kao poseban proizvod i prodavati, da ljudima olakšaš.

Ne znam za dalje, al ovde i par stotina km u krug, svaki recept počinje sa: Izdinstati glavicu luka.
Jukie Jukie 23:14 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

angie01
Po mom iskustvu džigerica je škakljiva za kombinovanje,

dzigerica je najbolja za filovanje- da l zivine, ili nekog buta vece zivuljke, a u kombinaciji sa par sastojaka- ono, cita fantazija,...svi se polome za taj fil, vise nego za meso.

Mi džigericu svu potrošimo na gulaš. Prija mi taj gorkast ukus da preseče kiselo-slatkasti doživljaj koje se dobije od povrća
(nekako se dobije treća dimenzija kao da duž pretvaraš u trougao)
zilikaka zilikaka 23:18 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

dzigerica je najbolja za filovanje-

Dobro to, nego džigerica je načelno jaftina. Jeftinija od mesa.
S obzirom da je i vrlo korisna mogla bi dobro poslužiti, al slabo imaš kombinacija sa recimo povrćem koje idu.
Može krompir na sto načina i boranija, s dosta belog luka. Ne kažem, negde i grašak, tikvice..nego meni lično ne ide nikako sa paradajzom u bilo kojoj količini, paprikom i slično. Ne ide ni sir, ni mlečno na to.
To onako sad iz glave, spram onih osnovnih postavki s kojima krećeš da se snalaziš.
Zato rekoh da je nezgodna.
nsarski nsarski 23:19 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ne znam za dalje, al ovde i par stotina km u krug, svaki recept počinje sa: Izdinstati glavicu luka.


Ima i onaj stari kuvar gde svaki recept pocinje sa: staviti u serpenju kasiku masti...

Ako imas luk i, na primer, nekim slucajem, karanfilic (ceo, onaj kao suseni cvetic) i nista vise: Oljustis glavice luka, pobodes karanfilice u njega, zamotas u foliju, ili pokrijes, i zapeces u rerni da sve odmekne i karamelise. Super stvar.
zilikaka zilikaka 23:20 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Mi džigericu svu potrošimo na gulaš.


Stvar ukusa.
Mada, ima jedan sjajan paprikaš koji se ovde nekad pravio na svinjokoljima, gde u mnogo luka ide mnogo mesa i sasvim malo vode, koliko da ne zalepi. Tu se trpa gomila izmutrica, mesa, i bude sjajno. Ide i džigerica, al ne previše, upravo zbog gorčine.
angie01 angie01 23:30 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

.nego meni lično


bi imponiralo, 'vako,...opet onj pirinac nasuvo, svo porvce koje imam, tipa, sargarepice, tikvice, patlidzn, kupus i obavezno beli luk, bih iseckala i kratko prznula, pa u to sunula skuvani/stimovani pirinac i proprzila i njega sa povrcem- moze jedno jaje da se baci, a i ne mora- dodas zacine po zelji,...ondaK dzigericu urolnas u tanko secenu slaninu i zabodes cackalicu da se ne odvije slajfna, e, ako ne bi na svaku kanula i malo meda- pa u rernu- kad omekne dziga- izvadis,...sluzus sa pirnicem i pospes odgore mrvice od przenog badema-recimo,...stavis saku badema izmedju saleveta, pa udri lupalicom za meso, al pazljivo....
zilikaka zilikaka 23:38 10.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ne zvuči loše. Tačno ću probati nešto na tu temu.

P.S. Sad vidim da sam ovo isto rekla Brajoviću.
Nema veze, suština je da ste mi otvorili nove vidike.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

.ili ako ih przis u ulju-rolnice bolonjeze..

Не пржиш, слатка. :)
(Те фритезне ствари, њих се гадим.)
Паста, талијанска, јесте добро брашно и вода. Коре за питу такође. Јаја нису неопходна.

Згужвај кору, затвори је, стави у њу мало фета сира, парадајз, маслиновог уља, зачина... А још ако има јаја, и-ха-хај!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:18 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Koliko sam restovanog krompira tad pojela, sam bog zna.

Izrendaj kromir na nakrupnije rende. Dobro začini --- so, biber, ulje, pa u tiganj. Odgore jaje, ako ima, sir unutra :)

To je nemačka fora, rendani krompir, pa se uprži.
Supu od paradajza imaju svi narodi, i to s jajetom, i đumbirom (kiselo bilo šta). Evo Kineza, u italijanskoj izvedbi:


angie01 angie01 00:27 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Не пржиш, слатка. :)


kazem- ako,...i ne u fritezi, na teflonu,....imas onu foru, dobar, punomasni sir, jaje, so, umutis, koru za gibu presavijes uzduz na pola, pa onda to sve na pola presecas i dobijes dva presavijen pravougaonika, stavis kasiku tog pripremljenog fila u sredinu zamisljenog trougla na pocetku jednog tog parceta, pa presavijas trouglove- imas za tri savijanja, dok ne dobijes upakovani filovani trougao, koji malo proprzis s jedne i s druge strane dok ne porumeni- i eto ti nesto sto lici na pirosku, al je ukusnije- fil mozes da menjas kako hoces.

ja se isto gadim friteze.

sve sto si nudio- je fajn,...samo ti kazem da jela sa korama za pitu ne podpadaju pod pastu- jer je testo napravljeno drugacijom tehnologijom, drugacije je vrste...slataka:).
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:33 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

А још ако има јаја, и-ха-хај!

Овај ме блог подсећа на извесне мудре речи, цитирам,

Да имасмо зејтин ко што немамо брашно па да замесесмо питу, прсти да изедеш.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:34 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Kako možeš da skuvaš neko slano jelo ako prvo ne prodinstaš crni luk?

Наши стари спремали би пасуљ тако да се стави црни лук заједно с њим. Пржени црни лук вуче на друге укусе. Препржени (карамелизовани) на треће.

Гледајући те старе куваре -- јела из 18-19. века -- стекао сам утисак да нам је пасуљ био главни. (И празни лук, како су звали празилук :)

Једном сам с кумом Мађарицом, за паприкаш, у лонцу спалио-истопио 2-3 килограма црног лука. Скроз нестане, ако постепено додајеш по мало воде, на тихој ватри. То је трајало једно 3 сата.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:38 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

sve sto si nudio- je fajn,...samo ti kazem da jela sa korama za pitu ne podpadaju pod pastu- jer je testo napravljeno drugacijom tehnologijom, drugacije je vrste...slataka:).

Не.
Паста: брашно, вода, со.
Коре: брашно, вода, со, (скроб).

Исти ђаво, у основи.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:43 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Наши стари спремали би пасуљ тако да се стави црни лук заједно с њим.

Ја сам онда наши стари.
narcis narcis 00:44 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

То је трајало једно 3 сата.

mašiš temu, ovde je tema brzo , lako i da može da se smrzne za kasnije, ne umjetničko kulinarstvo i ezoterija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:45 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ako imas kore, unutra filujes necim elementarnim, i eto klope.

Сутра ујутро ћу пропржени празилук, а имам и мало спанаћа, вуче ми се нека јефтина рикота, јаје... у коре па у пећницу, на 180. Додаш ли мускатни орашчић, има да вуче на канелоне са спанаћем и рикотом. Сербо-италијанска комбинација.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:46 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

ovde je tema brzo

Шта значи брзо? Пасуљ свакако не може за мање од сата, ајде нека је 50 минута, али испод тога је бесмислено, није то кајгана.
narcis narcis 00:47 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Исти ђаво, у основи.

i pantalone i suknje se šiju od štofa al nisu isto
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:49 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

U Italiji su smislili pizzu - malo brasna i ostaci svega i svacega sto se moze staviti u pec.

Паеља ти је исти куфер.
narcis narcis 00:50 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

marco_de.manccini
ovde je tema brzo

Шта значи брзо, пасуљ свакако не може за мање од сата, ајде нека је 50 минута, али испод тога је бесмислено, није то кајгана?

a tri sata upržavanja lukac? to brzo
ja sam danas teo da kuvam pasuljna lagano, ono da se krčka al sam utvrdio d sam okasnio i da bi mi se tek sad skuvao, a gladan , a željan, dva meseca nisam smeo-mogo da jedem tešku ranu, pa ga skuva na jaku vatru za sat inešto, e to je tema , nešto na brzaka da se utoli glad a ne umjetnost.
angie01 angie01 00:56 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Исти ђаво, у основи.


druga tehnologija:))),...ja znam da ovo nema sanse da se prihvati, al kako god da se trudio da objasnis- to nije isto,....imas i u Aziji- pastu, nudle, damplings i sl,...i rolnice raznog tipa, koje su neka druga vrsta jela.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:59 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Пасуљ свакако не може за мање од сата, ајде нека је 50 минута, али испод тога је бесмислено, није то кајган

Може, кад му је младо зрно. Кад остари дехидрира -- не може.

Знам да ћеш да ме послушаш: на литар воде две кашичице соли. Одмери колико ти треба воде за тај твој пасуљ који имаш, да га потопиш, мени сада стоји једно 700 грама у литар и по воде. Добио си brine, стаде ми мозак како се каже на српском. Пусти пасуљ да одстоји у томе 24 часа (може и мање, ал' је 24 округао број). Кад кренеш да спремаш пасуљ, он ће бити набубрео. Скратићеш за сат времена процес спремања. Такође, омекшаћеш сваку опну. Најпосле, уједначиће се колико је свако зрно појединачно изнутра скувано.

Наравно, пасуљ, пре спремања, добро испереш од соли, па кренеш нормално да га спремаш. Со разједа опну, додај је на почетку, а парадајз, сирће и остало кисело -- опну стегну. Такође -- и каменац из воде. Све је ово елементарна хемија плус елементарна физика, никакав ћирибу-ћириба.

Рећи ћеш ми хвала, једног дана.
cassiopeia cassiopeia 01:13 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
dzigerica je najbolja za filovanje-

Dobro to, nego džigerica je načelno jaftina. Jeftinija od mesa.
S obzirom da je i vrlo korisna mogla bi dobro poslužiti, al slabo imaš kombinacija sa recimo povrćem koje idu.
Može krompir na sto načina i boranija, s dosta belog luka. Ne kažem, negde i grašak, tikvice..nego meni lično ne ide nikako sa paradajzom u bilo kojoj količini, paprikom i slično. Ne ide ni sir, ni mlečno na to.
To onako sad iz glave, spram onih osnovnih postavki s kojima krećeš da se snalaziš.
Zato rekoh da je nezgodna.


U mojoj kući se džigerica jede obavezno vikendom, kad se ide na pijacu u nabavku.
Ja posebno pržim džigericu, pa na toj masti luk, crveni najčešće, papriku svežu u sezoni, smrznutu svežu ili pečenu zimi, spojim, podlijenm belim vinom i supom. Jedemo uz pire od celera, brokolija, a leti samo uz brdo salate.
Druga varijanta su ražnjići iz rerne. Naizmenično ređam luk, slaninu, džigericu i papriku. Uz pomfrit od celera bude super ručak i gotov za čas.

Volim da kuvam, al' volim i da izvadim iz zamrzivača i podgrejem.

Ali najčešće spremam ručak danas za sutra ili ustajem ranije (to kad sam radila)

Omiljene su mi čorbe na milion načina. Uvek se kuva da ih ima za dva dana.

marco_de.manccini marco_de.manccini 01:19 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

а парадајз, сирће и остало кисело

Богами, ништа кисело не иде у мој пасуљ.

А оставим га да кисне преко ноћи свакако (зар може другачије?), али ми је ипак драже да на тихом одстоји бар сат, да се онај непржени лук лепо раствори.
mlekac mlekac 01:31 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Ej, ovde je rec o onome sta se ima, a ne o onome sto bi se moglo imati.

Upravo!

Tim povodom, da pomenem i poslastice. Tokom onih nesrećnih vremena smo se vala najeli tulumbi onoliko.
Zaista, kakav pristojan kolač možeš da napraviš bez oraha, pitera, čokolade, il bar tako nečeg, nego nesrećne tulumbe.
Brašno, masnoća, jaja, šećer i - vozi.

I kako onda da nemam averziju prema Maksi koji to stavlja iznad reform torte?!


Može - moja ga je baka zvala 2,4,6,8...

Naime, ide od mokrom ka suvom
2 šoljice ulja
4 šoljice mleka
6 šoljica šećera (ja ovo prepolovim, ne volim da preterujem sa slatkim)
8 šoljica brašna

Ako su šoljice velike - za belu kafu, onda kesica praška za pecivo, ako su manje, može i samo pola kesice.

kašičica-dve kakaa. (Ako ima, to je za boju, može i bez njega)

Umutiš, uliješ u tepsiju, pečeš na 150-170 dvadesetak minuta. Gotovo je kad bocenš čačkalicom a ona suva.

Sve u svemu, brz i ukusan i nimalo zahtevan kolač, idealan za "Joj, stižu gosti - nemam ništa!"

Moguće (isprobane) varijante - posle desetak minuta pečenja posuti raznim voćem i vratiti u rernu. Ili, posle pečenja preseći, nafilovati džemom i služiti tako. Ili preliti nečim... A može sasvim lepo bez ičega od toga.

gedza.73 gedza.73 10:04 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Supu od paradajza imaju svi narodi

Proprži se sitno seckan luk, doda se paradajt iz flaše, nalije bujonom, ako se ima sitnih testenina, rezanca može, servira sa sitno seckanim peršunom (ili bosiljak i poprskati maslinovim uljem) i mrveljnom rikotom (ili običnim sirom, pavlakom, kajmakom)
Ja pomfrit bez friteze ne mogu da zamislim a vi kako 'oćete

edit
svi narodi

Pre neki dan naletim u jednom od spotova



na sliku Meksikanke u trukovanoj košulji sa skoro istovetnim dezenom sa naših prostora. Čak mi se čini da je prošle godine jedna modna kuća izbacila ponovo taj stil po svetskim buticima.



Uvek se oduševim koliko su ni iz čega naši preci znali da izvuku maksimum.
Danas oblačimo najlon i plastiku a jedan običan, kožni prsluk skoro da niko i ne primećuje
nikvet pn nikvet pn 11:23 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
džigerica je načelno jaftina. Jeftinija od mesa.


Ајде да подсетим на стару причу оно кад је Коџа Милош ходио Србијом. Дошао у Јагодину па га послуже ћураном. Одлично. И остало - Јагодинци су Ћурани. Сутрадан Ћупричани се узмували, шта да спреме књазу за ручак? Спреме свашта али књаз се дохвати цреваца на жару и Ћупричани остадоше Цревари... У Параћину прекосутра књазу се допала џигерица у скрами. Наравно - Параћинци Џигерани.

Џигерице, и ти ли си месо, Параћинци и ви ли сте људи?

За највеће чудо та традиција је и данданас опстала. Јагодина је и даље врло озбиљан произвођач ћуретине. У Ћуприји има неколико цреварских радњи које надалеко снабдевају кобасичаре и роштиљџије а у Параћину се џигерица врло поштује и спрема ко нигде (у скрами, ролована у сланини...)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:12 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

А оставим га да кисне преко ноћи свакако (зар може другачије?), а

Додај ону со, коју сам поменуо. Сад, да не смарам хемијским објашњењем, али со стварно омекша опну пасуља. "Народно" кување препуно је предрасуда. Од тога да је маслиново уље отровно, да не ваља на њему да се пржи, до тога да је бифтек (beef tenderloin) најбољи комад меса.

Многим стварима у кувању озбиљно су се бавили озбиљни људи, и радили експерименте, изводили blind test-ове или хемијске анализе. Да не будем циција, кога заиста интересују неке праве истине о концептима и механизмима кувања, треба да обиграва око овог сајта http://www.scienceofcooking.com/

Дакле, со је кључна: разграђује опну пасуља, зато се и дода одмах на почетку кувања. То је мање више принцип који важи иза друге опнасте махунарке. И онај да киселост опну очврсне, стегне је, те се сирће, парадајз и сл. додају тек пред крај куавања пасуља.
zilikaka zilikaka 14:07 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Једном сам с кумом Мађарицом, за паприкаш, у лонцу спалио-истопио 2-3 килограма црног лука. Скроз нестане, ако постепено додајеш по мало воде, на тихој ватри. То је трајало једно 3 сата.

Ma jasno. Tako i ja pravim paprikaš, da luk bude kaša.
Jedino što sam pisle rasionalizivala proces. Ne bude baš isto al znatno krati vreme kad luk prvu ide u blender.
zilikaka zilikaka 14:12 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Да не будем циција, кога заиста интересују неке праве истине о концептима и механизмима кувања, треба да обиграва око ово сајта http://www.scienceofcooking.com/

TO!
Brajoviću, briljiraš!

Nego, sad kad sam te nahvalila, hajde ti nama uštedi trud pa prenesi još koji štos.
Ovo za so nisam znala, a jako je bitno.

A što se predrasuda tiče, to znam još iz vremena kad sam počinjala da pečem rakiju.
Bože, kakvih je tu sve gluposti i pogrešnih saveta bilo, sve po sistemu "i moj deda je tako"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:14 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Tako i ja pravim paprikaš, da luk bude kaša.

Веровала или не, није каша. Он се истопи. И-с-т-о-п-и. Нестане. Невероватно.
zilikaka zilikaka 14:22 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Može - moja ga je baka zvala 2,4,6,8...

Opet uspomene. Znam naravno za fazon, još bolje ako staviš deo griza, al to bre lebasto da bog sačuva. Ipak su tulumbe spram tog carske, bar kod nas.
zilikaka zilikaka 14:23 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
Tako i ja pravim paprikaš, da luk bude kaša.

Веровала или не, није каша. Он се истопи. И-с-т-о-п-и. Нестане. Невероватно.

Dobro, aj nek bude tako. Ja da ga dinstam 3 sata, ne pada mi na pamet.
Ni onda.
zilikaka zilikaka 14:42 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Druga varijanta su ražnjići iz rerne. Naizmenično ređam luk, slaninu, džigericu i papriku. Uz pomfrit od celera bude super ručak i gotov za čas.

I ovo zvuči interesantno.

Danas uzela juneću džigu i sutra probam ono Andjino. Naravno, u načelu, jer ni jedan recept u životu nisam ispoštovala do kraja.
To namćorasto...
zilikaka zilikaka 14:58 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Proprži se sitno seckan luk, doda se paradajt iz flaše, nalije bujonom, ako se ima sitnih testenina, rezanca može, servira sa sitno seckanim peršunom (ili bosiljak i poprskati maslinovim uljem) i mrveljnom rikotom (ili običnim sirom, pavlakom, kajmakom


Evo mi se sad kuva. Turila kad sam stigla kući. Jedino što ja volim da vude i zeleni, a jedan paštrnak da zasladi, malo tarane...i bez sira, samo na kraju bućneš koje jaje, da ostane celo.

Načelno sam velika konzerva po pitanju ukusa. Idem trasiranim putem, a i nemam baš vremena za eksperimente.
Milan Novković Milan Novković 15:03 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
Zakuvas bilo koju pastu

Мештре, ти знаш да ја споро капирам, али -- иде некако, с годинама. И тако ти ја однедавно укапирам да и Срби имају своју пасту. Па, шта је српска паста? Наша паста су коре за питу и гибаницу! Узми болоњезе сос, рецимо. Он иде, у једну порцију, од 150-200 грама. Па, направи ти њега, па га смотај у нашу кору за гибаницу и питу, с истом економском логиком -- 4 порције су ти 600-700 грама соса у 500 грама кора (125 грама тестенине је стандардно служење). Има ту још неких трикова, ал' овако некако испадне:


Zbog internacionalizacije bih ja to zvao "srpski cannellonni" (nema pojma koji se suglasnici dupliraju, pa dupliram skoro svuda, osim što ne izgleda lepo ako diupliram i c na početku

A prelivao bih sa srpskim bešamelom (isto kao internacionalni nego bih ga pomerio malo, recimo sa jako malim kockicama slannnice prethodno propržene).

Unutra isto dobro ide (mi smo nekad često pravili kanelone, zato sam se raspisao) srpski spanać sa srpskom riccotta sirom mix, opet kockice slannnice dodat e...),

...
Milan Novković Milan Novković 15:11 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Zgodno je imati osnovne stvari: malo masnoce neke vrste (kakvegod), so, biber, luk, neku kiselinu (sirce, limun), i, naravno bilo kakve namirnice, malo ili mnogo njih.

Absolut minimalizam - jaja!

Jedan sastojak, sa idealnim "profilom" (skupom pod stastojaka).

A i u kajganu možeš da stavljaš štagod jestivo.

Pa još ako se ne gaje salmonele po predelima i ne moraš da je praviš bone-dry - odmah dobiješ prvu Mišelin zvezdicu, pa udahneš i isplanirašš štaćeš i kakoćeš (uopšte ne pričam drugom licu jednine, tj pričam svima drugima osim dotičnom
emsiemsi emsiemsi 15:14 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

angie01
Po mom iskustvu džigerica je škakljiva za kombinovanje,


dzigerica je najbolja za filovanje- da l zivine, ili nekog buta vece zivuljke, a u kombinaciji sa par sastojaka- ono, cita fantazija,...svi se polome za taj fil, vise nego za meso.

Џигерица је најбоља да се једе као --- џигерица. Нормално, пржена.
Поплаши се са ситно исецканим белим луком - и милина.
emsiemsi emsiemsi 15:16 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

angie01
Mislis nisu pravljene od semolina brasna (heksaploidna zitarica) ili krupice, vec od obicne psenice?





...ma ne, nista tako "naucno",...hocu samo da kazem, da sta god smislio sa korama za pitu- nisi dobio varjaciju na pastu,...nego pitu bolonjeze,...ili ako ih przis u ulju-rolnice bolonjeze....jer su kore sasvim druga kategorija testa.

Шта вам је то паста ?
Како се то каже на српском ?
emsiemsi emsiemsi 15:21 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Mi džigericu svu potrošimo na gulaš.


Stvar ukusa.
Mada, ima jedan sjajan paprikaš koji se ovde nekad pravio na svinjokoljima, gde u mnogo luka ide mnogo mesa i sasvim malo vode, koliko da ne zalepi. Tu se trpa gomila izmutrica, mesa, i bude sjajno. Ide i džigerica, al ne previše, upravo zbog gorčine.

Богами, то сам јео !
Не да је масно, него масно 'до јаја'.
Milan Novković Milan Novković 15:32 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

marco_de.manccini
А још ако има јаја, и-ха-хај!

Овај ме блог подсећа на извесне мудре речи, цитирам,

Да имасмо зејтин ко што немамо брашно па да замесесмо питу, прсти да изедеш.

Zar nisu jaja jeftina, "svuda" po svetu?!

Ako si još uvek u good-boy fazonu, milom ili silom, evo saveta majstora:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:41 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Brajoviću, briljiraš!

Готово је: сад кад си ме заволела, никад ме нећеш оставити.

Мислим да по начину на који спремају јаја могу да препознам колико који кувар зна. Та једна тако једноставна операција а показује ко колико влада занатом. Код нас, јаја? Спрема се офрље, чак и по ресторанима.

Ја обожавам јаја да спремам. Фаворит су ми scrambled eggs, тзв. умућена јаја (ја сам то тако превео). Питали ме, једном, кад сам их послужио, да ли сам стављао неки шећер унутра, додавао креме итсл... Не, нисам, умућена јаја су, по мени, краљ свих јаја.

Дакле, јаја: хоћеш ли да добијеш лагани, укусан, сочан доручак? Ево, једноставно; у тигањ стави маслиновог уља. Да овде припоменем: маслиново уље, као и свако уље, има да изгори ако нема куда даље да преноси топлоту која у њега улази. јер томе служе уља, да пренесу топлоту. Ако немају "издув" на супротној страни, има, дакле, да горе, маслиново на око 190 степени, то зависи то од сорте маслине и технологије прераде, наравно. Кад изгори, свако уље је штетно, па и канцерогено. Вратимо се јајима: никад ринглу на најјаче: пусти да се три јаја распростру по тигању, и да ри рингла буде на 4-5 од 6 подеока јачине или тако некако. Тигањи се, иначе, праве по неким обрасцима, и за три јајета треба ти тигањ од 24 сантиметра пречника, то је норма, у њега лепо стану. (24 cm је тзв. тигањ за три јаја.) Да јаја не буду масна, да буду лагана, суштина је да буде мало уља. Жуманце? Е, ту сад иде кеч, да ти га продам. Хоћеш савршено жуманце, а да не заливаш уљем јаја, и да ти доле не загоре? Узми у длан воде, шаку или две, и успи у тигањ. Вода ће одмах да почне да кува. Поклопи тигањ, ја користим стаклени поклопац, и кад видиш да је пара обрадила да жуманце 80% добије ону беличасту опну, испод које је фино, укусно, меко жуманце -- скидај јаја са ватре, остатак опне ће се створити по топлотној инерцији.

На овај начин добила се меко жуманце, беланце одоле неће бити загорено, а јаја ће бити укусна. Јаја увек солиш на крају, јер со згрушњава.

Problem s jajima je što ih nikаd ne dobijaš sveža. Zašto? Zato što proizvođač u svakom trenu u skladištu imа sedmodnevne zalihe, recimo. I obnavlja zalihe FIRST IN LAST OUT концептом; најсвежија јаја убаци у складиште, а она најстарија да у продају. Немојте се трудити -- ви свеже јаје нећете видити у супермаркету. На пијаци? Хм. Требала су ми свежа јаја (од њих је спремање пошираних дечја игра, оно classy да буду, као у најбољим хотелима света) и терао сам сељанку са Каленића да ми се закуне да су свежа. Четири пута. Четири се пута заклела.

Јаја су била стара барем 5-6 дана...

P.S.
Видим, Милан окачио Ремзија и умућена јаја, док сам ја ово писао. Ремзија и његове све курсеве најпре треба гледати, и обраћати пажњу на оне "успутне" опаске. Ту се крију мајсторске и занатске тајне. Ремзи је, иначе, најспособнији да пренесе знање, од оних 5-6 великих кувара које сам пратио.
zilikaka zilikaka 15:47 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Pa još ako se ne gaje salmonele po predelima i ne moraš da je praviš bone-dry - odmah dobiješ prvu Mišelin zvezdicu,

Milane, ništa te ne razumem.
Živa jaja il jok?

I kako.?
Daj neki primer.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:55 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Не, нисам, умућена јаја су, по мени, краљ свих јаја.

jesu. moja mama ume da ih pravi, sa sirom ili bez, budu kremasta. moj srednji bratanac ih zove "jaja na puf", jer su "pufkasta. ne znam kako joj uspeva, nije da nisam gledala. po hotelima stavljaju brašno da bi se dobila ta baršunasta, kremasta struktura (i povećao volumen), ali ona ne stavlja. inače, najbolja "umućena jaja" su od pačijih, mada ja više volim pačija na oko.
volim i omlet, pravi francuski, kada je unutrašnjost tako kremasta, to već umem da napravim, mada sam uvek u stresu zbog salmonele.
rovito jaje

jaja su najbolja namirnica na planeti, svaki dan ih jedem.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:03 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ремзи је, иначе, најспособнији да пренесе знање, од оних 5-6 великих кувара које сам пратио.

ja ga ne podnosim, baš zato što uvek izostavi nešto. o njegovoj aroganciji da ne pričam. sve sam odgledala i dalje tvrdim da nije ni blizu top 5.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:08 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

bi se dobila ta baršunasta, kremasta struktura stavljaju brašno

Не.

Да би се добила баршунаста, кремаста структура, једино ти треба добра воља и путер. (Французи подразумевају да ћеш јаја-омлет спремати на путеру. Који, такође, не гори, докле год има где да преноси топлоту.) Ремзи горе то добро показује: врти брзо, контролиши температуру, па скидај с плоче због тога, мућкај јаја до бесвести -- ресторански кувари не воле ова јаја јер захтевају сталан рад изнад тигања. Дакле нема никаквих додатака, само брза и стрпљива рука и 30-40 грама путера за три јаја. (Клип са Ремзијем знам напамет, иначе, и не гледам га док ово пишем.)

Проблем: та умућена јаја треба зауставити у припреми, нагло охладити. Ремзи дода мало хладне павлаке (мислим, није то наша неутрална ни кисела павлака, тај његов craime fraichе има 30% млечне масти, и нема киселости, а и нема код нас да се купи). Ја сам додавао мало киселе павлаке, кашичицу, али неким манијацима (мени) то ипак осетно промени укус. Па сам смислио решење: покрај шпорета налази ми се плитак суд са водом, и кад су умућена јаја готова, онај лагани, најјефтиниji тефлонски тигањ од 24 сантиметра из Максија njegovim tankim дном ставим у воду (tanko dno: nema akumulacije toplote), да га одмах охладим, да се заустави кување.

То заустављање кувања је други тип проблема, још један мајсторско-занатски испит, а даје пресудне резултате -- како не прекувати пасту, поврће, спремити прикладно домаће њоке, хрскаве шпаргле-шаргарепу итд.

o njegovoj aroganciji da ne pričam.

:)
Никада нисам одгледао ниједан његов Hell's Kitchen серијал или слично. Тај циркус замaгљује суштину: Ремзи је изузетно, баш изузетно интелигентан, и сјајан професор.
angie01 angie01 16:08 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Поклопи тигањ, ја користим стаклени поклопац,


ne razumem, sta ce ti voda,...kad razbijes jaja u tiganj, a na dovoljno toplo ulje, smanjis "vatru" i poklopis jaja staklenim poklopcem, da bi lakse pratio, zumance se tanko na ovaj nacin, prekrije belancetom i kada je taj proces zavrsen, kada pobeli, da prostis- gotovo je- dobijes sve fino meko, a dovoljno preradjeno,...posle posolis stavis sta god hoces,...recimo, malo origana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:13 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

ne razumem, sta ce ti voda,

:)
Онако како ти спремаш добар део жуманца, онај доњи, ближи плочи, има да се стегне и згрудва, као да је куван, предуго траје док се ухвати опна на жуманцу без воде. На начин који сам описао тога нема, цело жуманце остане течно.
zilikaka zilikaka 16:28 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Готово је: сад кад си ме заволела, никад ме нећеш оставити.

Možda, al nisam sigurna da je to po tebe dobro.

Nego, ovo s jajima, ima logike. Moraću detaljno da pročitam ponovo.
Kanda gore stvaraš paru i bolje greješ gornju stranu.

Ako se setiš još nečeg, ti slobodno, ko u svojoj kući.
A i lepo je biti na korist drugovima.
cassiopeia cassiopeia 16:29 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Naravno, u načelu, jer ni jedan recept u životu nisam ispoštovala do kraja.
To namćorasto...


I ja, osim kad su torte i kolači u pitanju. Pa kad mi traže da ponovim jelo, a ja
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:34 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

ne razumem, sta ce ti voda,...kad razbijes jaja u tiganj, a na dovoljno toplo ulje, smanjis "vatru" i poklopis jaja staklenim poklopcem,

da, tako i ja radim. ulja minimal, i samo poklopim, dobijem isti rezultat.

Не.

da. rekla mi je kuvarica splendida još davno. u jaja koja se prave na kilo se ne stavlja puter u hotelima gde je doručak švedski sto. ide brašno.

Hell's Kitchen

nisam ni mislila na to, gledala sam te njegove "časove kuvanja" i još neki serijal. ovo što radi sad sa svojim klincima je teška budalaština. čovek nije kreativan uopšte. no, abitno...

мислим, није то наша неутрална ни кисела павлака, тај његов craime frachе има 30% млечне масти, и нема киселости, а и нема код нас да се купи

mileram? još ako bi našao domaći, to je izmišljeno nešto. ja ga se najela kao klinka u banatu. možeš i pavlaku za šlag da umutiš na par zamaha mikserom, ona je preko 30% mm. mada mislim i da bi pavlaka za kuvanje odradila isti posao. folirant je taj remzi, opasan.

uvek omlet pravim na puteru.

nego moja mama pravi ta neka njena jaja na sledeći način: stavi mast(!), kad se zagreje, kad se zagreje stvai dva jaja, i čeka da se belanca solidno zabele, praktično da budu skoro gotova. onda isključi vatru (na plinu se bolje kuva) i brobuši žumanca, izmeša aljkavo sa belancima (koje je u toku kuvanja malo mešala, da se ne naprave baš na sjajnu ploču), i pomeša sa tim žumancima dok je još u vrelom tiganju...i onda stavi u tanjir.
jebotebog. trans! mogla bih karton jaja da pojedem kad ih tako napravi, samo da se ne plašim da će žuč da mi otkine od užasa i smestim me na gastro hirurgiju.

ps. ovo kako moja mama pravi "ta njena jaja" nisu "umućena jaja", već nešto treće.
cassiopeia cassiopeia 16:36 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka

Ako se setiš još nečeg, ti slobodno, ko u svojoj kući.
A i lepo je biti na korist drugovima.


Evo ja ću

Mleveno meso kad naletim na dobru juneću plećku ili svinjski vrat, kupim više. Meljem samo jednom, bude rastresitije. Onda tome dodam konjsko mleveno. Lepo spojim i pakujem u kese tako sto poravnam da dobijem ploču. Kad složiš u zamrzivač mnogo manje mesta zauzme a brže se odledi.
cassiopeia cassiopeia 16:42 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Izmišljen mileram ima na pijaci Đeram. Krstili ga sa kisela pavlaka, al to je mileram. Ima oko 40% masnoće i rasteže se kao žvaka
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:43 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Evo ja ću

nego, moj zamrzivač izgleda kao reklama za frikom zamrznuto povrće. dizvinete, ne mogu da se jebavam sa boranijom na pijaci (ne daju da je polomiš...zamisli kada bi je tako svako lomio) i da čistim brokoli, seckam sto raznih povrća, stvarno je gubljenje vremena. jedino tikvice ne mogu smrznute, one se raskaškaju i ublatnjave, odvratne budu.
mada, ona boranija pljosnata, žuta sa ljubičastim prugama...ako mi uspe da je kupim...

nekada, kad se setim, stavim svežu papriku isečenu na prutiće, ali pored frikoma stvarno ne mora. doduše, ja imam mali zamrzivač, pa ne može da mi stane sve što bih gurala.

ono na šta otkinem bukvalno na pijaci, ali jako retko vidim, je mladi grašak u mahuni. izbalavim načisto, doduše, plaća se suvim zlatom i dijamantima, mmjmsljčk.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:44 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ako se setiš još nečeg, ti slobodno, ko u svojoj kući.

Слатка моја, знаш ли ти колико ја дуго о овом могу да причам? Уосталом, Ненад и ја већ годинама имамо само три теме кад се видимо: кување, литература и... жене, наравно! Шалим се ово за жене: причамо само о науци ;-)

Од њега сам, има томе 4-5 година, добио тучани тигањ на поклон, стигао је право из USA, овакав, полован, мало улупан:

CAST IRON SKILLET

Уз онај јефтини тефлонац за три јаја готово да ништа друго од посуђа и не користим. Спремао сам и хлеб и пите у њему. Он сам, ако га правилно користиш, после неког времена "тефлонизира" (а можеш то и да убрзаш, писао сам једном овде о томе, tzv. seasoning процедура).

Мислим да је мој cast iron skillet стар једно 50 година, Ненад ми је причао, ако добро памтим (што, иначе, не радим), да га је купио на некој garage sales. То је вечити тигањ, ја ћу умрети, а тигањ ће бити жив. Узгред, то су они каубојски тигањи, што се не перу :)))) али претешки су за професионалан рад по ресторанима, док у аматерској кухињи су супер.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:44 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ima oko 40% masnoće i rasteže se kao žvaka

ovde ide onaj smajli što kaže hot, a bala mu curi na patos. ja se uvek plašim da ne turaju nešto brašnjivo, ništa im ne verujem. ima mlekaru da otvorim, sebi, da osvetlam obraz precima!
cassiopeia cassiopeia 16:48 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

BebaOdLonchara
Ima oko 40% masnoće i rasteže se kao žvaka

ovde ide onaj smajli što kaže hot, a bala mu curi na patos. ja se uvek plašim da ne turaju nešto brašnjivo, ništa im ne verujem. ima mlekaru da otvorim, sebi, da osvetlam obraz precima![/quoteh]

I mene zaposliš ;-)

Nema brašna, mlekara PIK Zemun. Zvala sam tehnologa i rekla da ću da ih tužim pre nego što umrem zbog trunke brašna ako me laže. Nisam baš tako rekla već lepo objasnila svoj problem.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:52 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

док у аматерској кухињи су супер.

kako kome. to je moja tiha patnja, ali ne mogu da ga dižem svaki dan, užasno mi je težak. naravno da se pere. (wtf?? to ko oni noževi što se šatro ne peru. imamo mi jednog crnogorca mešu prijateljima koji tako isto ne pere set vrlo oštrih noževa. divljak jedan.)
zilikaka zilikaka 16:55 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

mileram? još ako bi našao domaći, to je izmišljeno nešto. ja ga se najela kao klinka u banatu.

Bebo, mileram u Banatu može biti na dva načina.
Jedno je kad se sa nekuvanog mleka skine gornji sloj s masnoćom. Od toga se muti puer i to je slično ko slatka pavlaka. Naime, nisam sigurna kako je industrijski prave, al moglo bi.
Drugo je mileram koji prave Slovakinje. To je isto kremasto i prelepo al tu ima nekog vrenja.
Mislim da kao nusproizvod dobiješ švapski sir.
kosta.babic kosta.babic 17:00 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

marco_de.manccini
А још ако има јаја, и-ха-хај!

Овај ме блог подсећа на извесне мудре речи, цитирам,

Да имасмо зејтин ко што немамо брашно па да замесесмо питу, прсти да изедеш.

Evo i nešto za kuvare početnike,al neće da mi privati joutube pa ako vas ne mrzi vi kopi-pest.

https://www.youtube.com/watch?v=xn6IVvIjxgc
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:13 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Bebo, mileram u Banatu može biti na dva načina.

ne znam koji sam jela, samo se sećam da se rastezao, tečniji od pavlake (ok, pavlaka i nije tečna ) i da sam ga stavljala na hleb i odozgo šećer, jer je malko kisio. onda je moguće da je to taj sa vrenjem.
mislim da u tome i jeste razlika, ovo prvo verovatno i jeste slatka pavlaka, ako ne kisi?
a kiselo mleko, ono od pre četres godina, u glinenim posudicama?

nego, već dugo hoću da probam da napravim grčki jogurt od ovog običnog (za početak). ništa komplike, samo ga pustiš da se cedi celu noć u frižideru, kroz gazu. od litre jogurta se dobije oko 200gr tog grčkog.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:16 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Mislim da kao nusproizvod dobiješ švapski sir.

zar švapski sir nije punomasan? može da bude i onaj škriputavi kad ti se pokvari mleko (btw, mleko se više ne kvari, ne znam da li ste primetili? katastrofa!).
znači razlika između kajmaka i slatke pavlake je u tome što se kajmak pravi skidanjem masnoće sa skuvanog mleka, a slatka pavlaka sa nekuvanog mleka. jbt, upisaću poljoprivredni fakultet, tehnologiju animalnih proizvoda.
zilikaka zilikaka 17:17 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Узгред, то су они каубојски тигањи, што се не перу :)))) али претешки су за професионалан рад по ресторанима, док у аматерској кухињи су супер.

Ne znam za kauboje, al moja svaka baba imala po jedan takav. Ko i skoro svaka kuća u ono vreme.
Na žalost, kad su im se kuće rasformirale ja bila vrlo mlada. Čak sumnjam da se iko za to latio. Mošbiti da se tiganji bačeni.
Inače sam onoliko puta kukala da mi to treba. Najgore što se pre nekoliko meseci pijavio flajer-prave tučane tiganje, i znam da sam bila u gužvi i to negde kao ostavila.
Nikad više. I nema šansi da se setim bar koje je mesto u pitanju.
Milan Novković Milan Novković 17:23 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Pa još ako se ne gaje salmonele po predelima i ne moraš da je praviš bone-dry - odmah dobiješ prvu Mišelin zvezdicu,

Milane, ništa te ne razumem.
Živa jaja il jok?

I kako.?
Daj neki primer.

U nekim regionima nema salmonele u jajima, dok ti je u nekim velika šansa da na nju naletiš (verovatno zbog procedura i zakona, veterinar bi znao zašto je tako), i u ovim drugim onda moraš da paziš da su jaja dobro processirana, što isključuje "optimalnu" kajganu, u kojoj paziš da je ne "presušiš"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:29 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

I nema šansi da se setim bar koje je mesto u pitanju.

mislim da imaš po vašarima, šabac, ruma...ima i po kupindu, limundu, ili kako već, polovni. vojvodina uglavnom. moji ga imaju, ima sto kila bra-bratu, takav kao što ga je brajović postavio, samo nema tu drugu ručkicu, ima samo jednu.
Milan Novković Milan Novković 17:41 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

BebaOdLonchara
Ремзи је, иначе, најспособнији да пренесе знање, од оних 5-6 великих кувара које сам пратио.

ja ga ne podnosim, baš zato što uvek izostavi nešto. o njegovoj aroganciji da ne pričam. sve sam odgledala i dalje tvrdim da nije ni blizu top 5.

Ne znam toliko kakav je u video kursevima, iako sam mu davno gledao one neke emisije - isto me nervira sa svojim ačenjem, bečenjem, psovanjem i maltretiranjem "osoblja" u tuđim restoranima.

Jednom sam ga gledao kako sa svojim kuvarima ugovara jelovnik za novi vrhunski restoran - potpuno drugi čovek, prvo ih je izabrao kao profesionalce i stiče se utisak da ih više poštuje nego sebe.

Ovde koda nas u komšiluku, kancelarijskom, ima restoran - ogroman, Bread Street Kitchen, jedan od 14 restorana u Londonu. Nema Mišelin zvezdice ali hrana mu je bolja od skoro svih 2* Michelin u Francuskoj koje sam ja probao (dosta njih).

Potpuno je sve besprekorno, a to kažu i svi sa kojima sam ja tamo izlazio (familija, prijatelji i ponekad poslovni partneri).

S druge strane, uzmeš Naked Šefa - on je meni teško frljanje u kuvanju, iako sam ga i pre i sad ga gotivim, zbog temperamenta i inicijative za bolju ishranu u školama (Gordona sam i stavio zato što možeš klincima da daš da naprave ovu njegovu kajganu, jeste sve važno rekao (jedino ja ne volim dimljenog lososa u kajgani, uopšte ga sve manje volim) i klinci polako da zavole kuvanje, tj da sebi i drugima spremaju bolju hranu, kao što kažeš ovde negde u komentarima da i ti voliš).

Gordon preteruje u maltretiranjima drugih ponekad, ali ovde u restoranima imaš loše hrane do te mere da bi to bilo neopreostivo i da sebi pravimo kod kuće - tj nije potrebno neko majstorstvo, nego se radi o javašluku.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:06 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

S druge strane, uzmeš Naked Šefa - on je meni teško frljanje u kuvanju, iako sam ga i pre i sad ga gotivim, zbog temperamenta i inicijative za bolju ishranu u školama

to mu je najveći kredit. ono što je mene u tim njegovim emisijama šokiralo su majke koje ne znaju kako da uključe šporet u sopstvenoj kući, dok im deca povraćaju crevni sadržaj, jer netopivo vlakno nisu nikada pojela. to je bre genocid nad sopstvenom decom.
i ja volim džejmija, jer ima sve one varijante "kako jednostavno, jeftinije i brzo da skuvate ukusnu i zdravu klopu". nema kod njega nekih finesa, jer mislim da se bazirao upravo na tome da omasovi kuvanje kod kuće. na početku se folirao sa začinima sa meseca i marsa, posle se iskulirao. zanimljivo je i da zarađuje nekoliko puta više od remzija.
(a remzi kad priča, pa sve kao dramatično sa nekim "disanjem", ko da će da pojebe nešto a ne da pravi kajganu)
angie01 angie01 18:29 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Bebo, mileram u Banatu može biti na dva načina.


mileram u Banatu je samo jedan- onaj kako prave Madjarice.

svapski sir je punomasan,

a poklopljeno jaje ne zakori na donjem delu, ako je ringla namontirana na blago zagrevanje-voda je suvisna.

penasti omlet se dobija teko sto se doda malo mleka i veoma malo kisele vode i dobro ulupa.

isto tako bih preporucila- odustanite od zamrzivaca,...znam da je lakse i sve to,...ali to vise nije ta hrana,...zamrzivac samo usporava trulenje, kvarenje,...bolje nesto brzinski a sveze, ako se nema vremena za neko dramaticnije kuvanje, nego odmrznuta skuvana klopa.
narcis narcis 18:39 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

uniš ima samo neka kisela pavlake, služili ičemu to osim kao neki prelazni oblik između jogurata i kiselo mleko ili ko blagi sirac za namazuvanje naleb

inač e ja pronašo da se testo za piccu najbolje razvlači kad je zamrznzto pa odmrznuto po potrebi, inače namesim testo, sačekam da se digne i ne mesim dalje nego podelim na grudvice, za mene unisonog dovoljno 300gr. testa i zamrzne, posle odmrznem, kad se odmrzne bude gnjecavo pa dodam bršno umesim i razvučem, sdršku od metlu, numem na ruke i lepo se gumasto razvlači, netkad oće da zajebava, oklagija ga razvuče ono se skupi al vredi.
testo samo brašno, kvasac i so, kvasac da proradi samo mlaka voda, so, cuker i lecka brašno, nekad uspe nekad neće, zajebava i to i suvi i sveži, kako mu se digne na ...
mesan mesan 19:12 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic

Видим, Милан окачио Ремзија и умућена јаја

Ремзи је, иначе, најспособнији да пренесе знање, од оних 5-6 великих кувара које сам пратио.

Ovo je maltene uvreda

Milan Novković Milan Novković 19:13 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

nema kod njega nekih finesa, jer mislim da se bazirao upravo na tome da omasovi kuvanje kod kuće. na početku se folirao sa začinima sa meseca i marsa, posle se iskulirao. zanimljivo je i da zarađuje nekoliko puta više od remzija.
(a remzi kad priča, pa sve kao dramatično sa nekim "disanjem", ko da će da pojebe nešto a ne da pravi kajganu)

Igrom slučaja su nam prethodne kancelarije bile jako blizu Džejmijevog restorana (7 godina), a ove sada blizu Ramzijevog (1 godina).

Za red veličina je Gordon Ramzi bolji od Džemija.

Džejmi je sladak na TV i, kao što rekoh i ja ga gotivim, ali u restoranu se često stiče utisak da ga zabole za posetioce, hrana ume da bude i neukusna, preprocesirana, stolice metalne (želi da pojedeš hranu i što pre oslobodiš sto), kelneri te jure i kad ne treba (niej kao kod Kineza gde si na pokretnoj traci, ali ti daju do znanja da bi voleli da požuriš).

Ramzi i mene još uvek donekle nervira na TVu, ali je u restoranu sve besprekorno (cene možda malo više), igrom slučaja obojica su "potegli" za techno okruženjem, ali su u Bread St Kitchen stolice prijatne, osoblje diskretno i ne požuruje te, hrana, kao što rekoh, bolja od svih Francuskih 2* Michellin osim, mo#da, jednog koje sam ja probao. Sve što jedeš je dovedeno do perfekcije, pa osoblje i okolina, trude se da ti iskustvo dovuku do perfekcije što bolje mogu.

Tako, TV "vara" "malo" na razne strane
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:04 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

a poklopljeno jaje ne zakori na donjem delu, ako je ringla namontirana na blago zagrevanje-voda je suvisna.


Ajd dogovorite se oko ovoga, pojma nemam, a volim tako spremljeno jaje, da ne zagori a da bude belo odozgo.
Za sad Angie vodi, nekako mi to njeno logično, a i žena, brate, bolje zna sigurno.

I zar neće voda da pršti?
caricamajka caricamajka 20:08 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
mileram? još ako bi našao domaći, to je izmišljeno nešto. ja ga se najela kao klinka u banatu.

Bebo, mileram u Banatu može biti na dva načina.
Jedno je kad se sa nekuvanog mleka skine gornji sloj s masnoćom. Od toga se muti puer i to je slično ko slatka pavlaka. Naime, nisam sigurna kako je industrijski prave, al moglo bi.
Drugo je mileram koji prave Slovakinje. To je isto kremasto i prelepo al tu ima nekog vrenja.
Mislim da kao nusproizvod dobiješ švapski sir.


Zili evo objašnjenja od Slovakinje, doduše iz Bačke:)

Mi za taj mileram kažemo da je on nusproizvod od švapskog sira.

Evo kako se pravi (danas sam pravila, doduše samo od 3 litre mleka):

Mleko se ukiseli, ja sipam u tegle (nekad se sipalo u glinene krčage), kada je mleko kiselo odgore se skine masnoća i ta masnoća kada se samo normalno dobro izmeša je taj mileram.
Kod nas je pravi švapski sir onaj koji se pravi bez te masnoće koja se uhvati na vrhu tegle.
Postupak je sledeći: skineš masnoću, tegle staviš u šerpu sa vodom koja se greje (od dužine grejanja zavisi kakav ćeš sir dobiti, tvrđi, mekši...). Kada je kiselo mleko vruće sipaš ga u vrećicu koju neko vreme ostaviš potopljenu u njegovoj surutki 15-30 min. Staviš da se cedi i za 5-6 sati švapski sir je gotov.
Mileram i surutku imaš odmah, ni ona nije za bacanje, ohlađena je izvrstan osvežavajući napitak.
Današnji mileram od ono malo kiselog mleka sam odmah potrošila za ručak, dodala sam ga na kraju kuvanja-prženja u tiganj sa džigericom na crnom luku sa pečurkama.
Ako se masnoća ne skine to liči na švapski sir ali je punomastan. Slovakinje uvek prave sa skidanjem masnoće.
Jukie Jukie 21:01 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Milan Novković
BebaOdLonchara
Ремзи је, иначе, најспособнији да пренесе знање, од оних 5-6 великих кувара које сам пратио.

ja ga ne podnosim, baš zato što uvek izostavi nešto. o njegovoj aroganciji da ne pričam. sve sam odgledala i dalje tvrdim da nije ni blizu top 5.

Ne znam toliko kakav je u video kursevima, iako sam mu davno gledao one neke emisije - isto me nervira sa svojim ačenjem, bečenjem, psovanjem i maltretiranjem "osoblja" u tuđim restoranima.

To su dve sasvim različite stvari. Postoji posebna serija ili dve gde baš drži video kurseve, i tu je NAJBOLJI od svih, jer nema onog ćaskanja sa gledaocem koji svi ostali praktikuju. Kratko, jasno i praktično. U tu jednu emisiju ubaci veliki broj recepata + savete.
Onda ima to gde se ponaša kao siledžija prema kuvarima, i ima treća varijanta gde je sa svojom porodicom i to je odvratno preslatko (u smislu kilo šećera) jer se pravi da je tako diiivan otac i nežan i duhovit, kao da mi ne znamo za ove serijale kada maltretira kuvare.

Kad smo već kod tih višestrukih ličnosti, to ima i Džejmi Oliver. Ima njegov početni opus, gde je veseli dečko iz komšiluka koji se super zabavlja i pravi fina mala jela, ima sadašnji kasniji opus kada izgleda prilično smoren životom, ima serijal kada je trener nekim tinejdžerima-kuvarima i tu je apsolutno nikakav kao pedagog i nastavnik (ta serija mi je bila veliki šok) i ima jedna čudna serija gde on osniva školu za decu delikvente (i to nema veze sa kuvanjem)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana