Religija

Kuvar za jeretike

zilikaka RSS / 10.02.2017. u 21:38
 2010-07-05-16-53-04-8-an-awesome-method-of-cooking-dinner.jpeg 
 
Počela sam da se petljam oko kuvanja u srednjoj školi, ne zato što me je posebno zanimalo nego što sam tad već bila dovoljno odrasla da na sebe preuzmem deo kućnih obaveza.
 
Ti prvi koraci su bili strogo dirigovani. U određeno vreme sledio je telefonski poziv moje majke i uvek nekako ovakav dijalog:
- Danas ti kuvaš ručak.
- Dobro, šta treba.
- Grašak. Znaš kako se kuva?
- Ne znam
- Onda slušaj. Uzmeš glavicu luka....
 
   U ovom delu bilo je i uputstava gde se šta od sastojaka nalazi i kako ih tačno treba upotrebiti.
 

Posle prvih savladanih koraka, varjače bih se takođe prihvatala po telefonskom nalogu, ali je razgovor bio znatno kraći. Recimo: Imaš u frižideru tikvice, danas to spremi.
Još posle, sadržaj se svodio na puki minimalizam: Današ ti kuvaš ručak. Vidi šta ima, snađi se i spremi nešto.

Ova poslednja faza je značajno doprinela razvoju moje kuvarske kreativnosti, jer je često samo to moglo da iščupa stvar ako na raspolaganju imaš recimo malo mesa, malo slanine, koji krompir, dve šargarepe, parčence sira, pomorandžu, il već tako neku kombinaciju.

Moram priznati da su mi iskustva iz tog perioda bila draogocena kasnije tokom studija i veselih devedesetih uopšte. Istotakođe, ostala mi navika da kuvanju prilazim uvek obrnutim redosledom - šta imam trenutno u zalihama od čega može ispasti pristojan ručak.

Sve ovo kuvanje, naročito to sa kreativnim pristupom, može biti i zanimljivo kad imaš dovoljno vremena, međutim, život te brzo suoči sa neprijatnom činjenicom da se svakog dana mora jesti, bez obzira na trenutnu inspiraciju. Ako još onaj ko je za spremanje zadužen najveći deo dana nije ni blizu kuće, eto svakodnevnog problema kojeg se ne možeš trajno rešiti.

I tako, kuva se unapred, kad se ima vremena, što u mom slučaju znači uglavnom nedeljom prepodne.

E, sad ono glavno, šta se kuva?

Uglavnom i skoro uvek jela mogu bez katastrofalnih posledica da prođu ciklus šporet - zamrzivač - šporet.


Znam, sve znam. Ovo ovako nit je zanimljivo nit je novo, a najmanje se može svrstati u klasične i priznate veštine kulinarstva. Mogu misliti tek kako zvuči onima koji u hrani vide umetnost.


Opet, i mi ovakvi kuvari imamo potrebu da se negde promolimo, možda da razmenimo sitna praktična iskustva i dobijemo neku novu ideju. Otuda i motiv da napišem ovakav tekst.


Ako svemu dodamo i činjenicu da mnogima može poslužiti nečije iskustvo kako sklepati pristojan obrok i kad frižider i špajz skoro zjape prazni, eto razloga više za priču ove vrste.


Ja se izjasnila a ako vas ima još dovoljno sličnih što se varjače često laćate al to radite najređe iz uživanja, može od ovog da ispadne i nešto korisno

 


Komentari (521)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:39 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Ja imam malo bolju varijantu, bas istu ovakvu:


Upravo taj model ljuštilice moje derle drži gore na slici. Kupili u Targetu, budzašto.


nsarski nsarski 20:43 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Upravo taj model ljuštilice moje derle drži gore na slici. Kupili u Targetu, budzašto.


Ma, da. To je $10-15, a traje vecno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:53 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Da, zanimljivo, meni je to ovde bilo čudno po baš dobrim kafanama da pire krompir prave onako sa sve ljuskom, mislio sam, jebote, koji šabani, numeju krompir da očiste!

Ово је већ тешки педерај, но... свачега сам се нагледао.
Чекај да видите јаје, signature meal Рене Реџепија, трипут oглашеног најбољег кувара света:



Зили, допуштено је -- и даље можеш да љуштиш кромпир за пире кромпир. :)
Него, обрати пажњу: купиш кромпир, гледај да буду сви уједначене величине, јако је важно, треба да дође око 5 кромпира у килограм, све са љуском их у обарену воду, кључалу, 7-8 минута, онда их вади, исеци их на четвртке, осминке, шта већ можеш оно -- по дужини, па у фритезу. Помфрит напола скуван. Супер је. (Има и варијанта да прво исечеш кромпире, наравно са кором, па да их кувнеш мало, то ти је можда једноставније, али онда смањи време кувања. Експериментиши.)

То да гледаш да узимаш кромпире уједначене величине јако је важно за сваку припрему која подразумева печење у пећници, на пример. Купи и она роштиљска дрвца, танка, њима боцкај кромпир да видиш да ли је готов. Celo drvce treba da proteraš kad je kuvan (u ljusci, naravno).

zilikaka zilikaka 21:22 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Da, zanimljivo, meni je to ovde bilo čudno po baš dobrim kafanama da pire krompir prave onako sa sve ljuskom


Vi to baš ozbiljno?
Znači, ako ćeš da si fensi, ima da ješ i barene ljuske od krompira.
Il da pljuckaš iste, dok žvaćeš?

Nego, stvarno, da li ostave svu ljusku ul samo delimično, kolko da se vidi da je ima?





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Probao sam i ono Ramzijevo kuvanje jajceta, kajgane, što je valjda Braja kačio, jer sam se prepoznao među onima koji numeju da kuvaju na osnovu toga kako spremam jajce, i, braćo i sestre, ispalo je fenomenalno, ono, na leba da mažeš kajganu, i žena i ja smo samo coktali i uhtali koliko je dobro, dok je ova naša mala namrgođeno gledala na tu kašastu tvorevinu, i po običaju nije htela ni da pomiriše.

Milan okačio, ja ga propagirao, i presrećan sam: suština (barem moje) priče o hrani jeste da se pomere granice, i skloni inercija, da se proba nešto novo. Pazi, umućena jaja nisu nikakva filozofija, ali mislim da u Bgdu tek Square Nine top hotel i Radisson imaju ih na ponudi za doručak. Zašto? Pa, zato...

Zato što:
1) nemamo tradiciju istančanije ishrane (eh, kakvi su Italijani, oni najobičniji);
2) ovo jelo jeste zahtevno, radom zahtevno, pa se zato izbegava;
3) podrazumeva puter, koji je našem (siromaškom) narodu preskup.
(Spremao sam punjene paprike od mlevenog ramsteka, pa čudili se mesari kako to da tražim da melju ramstek. A ja sam, u jednom trenu, samo shvatio da je naša tradicionalna kuhinja siromaška, pazi na ekonomiju budžeta, jer nam je takva i država.)

Tek bi mi plezir bio da neko spremi one bolonjeze.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:42 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

zilikaka
Da, zanimljivo, meni je to ovde bilo čudno po baš dobrim kafanama da pire krompir prave onako sa sve ljuskom


Vi to baš ozbiljno?
Znači, ako ćeš da si fensi, ima da ješ i barene ljuske od krompira.
Il da pljuckaš iste, dok žvaćeš?

Nego, stvarno, da li ostave svu ljusku ul samo delimično, kolko da se vidi da je ima



Restaurant-Style Garlic Mashed Potatoes

Iako ne izgleda baš logično, ukusi nisu inherentni, dati nam s rođenjem; ukusi -- ono što nam je kao hrana privlačno -- jesu stečena stvar, deo tradicije i kulture nekog naroda i podneblja.

U Kini jedu pse, zar ne?

P.S.
Upravo jedem krompir ispečen u kori. Bez kore bio bi mnogo manje ukusan. U kori su mu ukusi.
nsarski nsarski 22:14 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Znači, ako ćeš da si fensi, ima da ješ i barene ljuske od krompira.


Za tvoju novu budisticku dusu, da te informisem da u mnogim restoranima sluze samo pecene ljuske od krompira. Dakle,


malo posoljen. Za komlikaciju, dodaju se razna punjenja, tipa sir, paradajz, nekad meso, itd. Ljuske su jako ukusne kad se dobro spreme.

Ima i cipsi:
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:15 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

zilikaka

Nego, stvarno, da li ostave svu ljusku ul samo delimično, kolko da se vidi da je ima?



Ne znam tačno da ti kažem, znam samo da ima ljuska. I ne pljucka se ništa, valjda jer je to sve propisno skuvano. Ljusku često ostave i na pomfritu. I kod krompira pečenog u rerni, u kori (ovde to zovu double-baked potatoe, a u mojoj laloškoj familiji se to zvalo krompir u čakširama), koru, dakle, ostave celu. Jedino kod supice je nema, ako se ne varam.

A, da, kod ovog Ramzija i kuvanja jajceta, ja sam samo malo modifikovao recepat, mada i on kaže da to može: na vruć tost rknuno kockicu putera sa tartufima, pa onda prelio jajcetom. Milina, tartufi su iz raja izašli.


zilikaka zilikaka 22:30 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Upravo jedem krompir ispečen u kori. Bez kore bio bi mnogo manje ukusan. U kori su mu ukusi.

Vidi, Brajoviću.
Ja sam dovoljno velika devojka da sam nebrojeno puta imala prilike da mi kora od tako pečenog (il kuvanog) krompira dospe u usta.
Bilo kao vruć krompir u čakširama, koji premećeš onako gladan po prstima i žuriš da oljuštiš, bilo isto to kuvano, kao standardni način spremanja isto tako standardnog nedeljnog ručka u Vojvodini - sosa mesa i krompira, što obavezno ide posle supe.
Dakle, znam kakav je ukus i tako kuvanog krompira i ljuske.
Ne buši creva al baš da je delikates...

Možeš il da je progutaš, ko parče 'artije, il da je pljucneš.
A ove komade ko na tvojoj sliki ne mislim da bih od miline gutala.

Zato pitam.

A inače ne marim, ako to neko BAš voli...

Inače, od svega jestivog, mislim da bih na prvo mesto stavila smesu za standardne griz knedle. Ono, ništa, umućeno jaje i griz. Tako živo.


To spram ukusa svakog od nas.

zilikaka zilikaka 22:36 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Za komlikaciju, dodaju se razna punjenja, tipa sir, paradajz, nekad meso, itd. Ljuske su jako ukusne kad se dobro spreme.


E, ima to jedan dobar recept, za lepo i jednostavno al treba klasična furuna na drva.
Može rerna, može mikrotalasna, al nije ni blizu.

Veći krompir se ispeče s korom, prepolovi, onda polovinu na vrelo dubiš, malo usitniš, sve u kori, dodaš masnoću (ja najvolijem krem sir punomasni), soli, može seckane slanine, perja od mladog luka ili vlašac...ma ko šta voli.

Bude ukusna i hranljiva kašica.

Inače, dobro pečena ljuska jeste jestiva, al kuvana...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:39 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Zili, iz tebe govore predubeđenja.
Probaj.
Ne onaj beli, probaj crveni sa korom.
200 stepeni, sat vremena, u komadu krompiri -- oni veličine 200-250 grama.
Po njima puno maslinovog ulja, soli, bibera, travica i zajebancija -- to im utrljaj. Pazi, solju ćeš skoro sigurno da podbaciš, ovo traži malo više.
Pa ga iseci na pola, kad je gotov (a gotov je kad ono roštiljsko drvce prolazi kroz njega jednako od početka do kraja, a ne zamuckuje u sredini), i onda udri po njemu kajmak ili puter. (I so po sredini.)
Znam da znaš, ali... probaj.
zilikaka zilikaka 23:23 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Predrag Brajovic
Zili, iz tebe govore predubeđenja.
Probaj.
Ne onaj beli, probaj crveni sa korom.
200 stepeni, sat vremena, u komadu krompiri -- oni veličine 200-250 grama.
Po njima puno maslinovog ulja, soli, bibera, travica i zajebancija -- to im utrljaj. Pazi, solju ćeš skoro sigurno da podbaciš, ovo traži malo više.
Pa ga iseci na pola, kad je gotov (a gotov je kad ono roštiljsko drvce prolazi kroz njega jednako od početka do kraja, a ne zamuckuje u sredini), i onda udri po njemu kajmak ili puter. (I so po sredini.)
Znam da znaš, ali... probaj.


Dobro, eto, će probam još jedared taj krompir u čakšire.
Eno ti Pajke reko da se to tako zove.

A inače, znaš kakav je TEK taj krompir kad po njemu tako vrelom pospeš droždine*...

*ono sitno, što padne dole kad staviš čvarke u posudu

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:41 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

droždine

Sjajno: nisam znao da se tako zovu...

Pazi, pred kraj pojačaj temperaturu petnaestak minuta (pazi da ne zagori), da korica bude hrskavija, rokaj na 230-240. I isti trik kao sa korama za pitu: naulji koricu, u sadejstvu sa visokom temperaturom to treba da da hrskavost.
nsarski nsarski 23:48 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Dobro, eto, će probam još jedared taj krompir u čakšire.

Gledaj, americka verzija se zove "twice baked potatoes" i prave se (bazicna verzija) kako rece Peggia. Moz da ih punis raznim puterima, sirevima, belim lukom, itd.
Engleska verzija se zove "jacket potatoes", a u stvari se misli na istu stvar. Ispecen krompir, napuni se cime god hoces: meso, pasulj, povrce, sirevi, itd.
Baci pogled na ove SLIKE (<--LINK) i odmah ce ti biti jasno.



Prosto, pustis masti na volju, i imas odlicnu klopu.

Ima i jedna verzija tzv "smashed potatoes" umesto "mashed potatoes", naravno. Obaris krompire (s korom!) kao za pire. Poredjas u sud za pecenje, ugnjecis to sto imas jednim udarcem (zato "smashed" ), zalijes maslinovim uljem (puterom, kajmakom...), dodas stogod hoces, a ne mora nista, gurnes u rernu i zapeces.
Jbt, za ovo treba samo krompiri i neka masnoca. I malo strpljenja...
Na primer 'vako:


zilikaka zilikaka 23:53 13.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Sjajno: nisam znao da se tako zovu...

Zove. Gradivna imenica ženskog roda - droždina.
zilikaka zilikaka 00:06 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Gledaj, americka verzija se zove "twice baked potatoes" i prave se (bazicna verzija) kako rece Peggia. Moz da ih punis raznim puterima, sirevima, belim lukom, itd.


JA već neko vreme pokušavam da vam objasnim da je to staro "seljačko" jelo u Vojvodini.
Kad je bilo pravih furuna i on je lepše ispadao, al može i rerna da posluži.

I tačno, ide obavezno so i masnoća. U našoj verziji mast il puter i šta još hoćeš ili imaš.

Dakle, to spremanje krompira s korom mi vrlo poznato.
Mislim da ga bar u 50% slučajeva tako kuvam. Ljuštim baš gde treba, jer ukus gornjeg sloja uz koru jeste odličan. Čak moji umeju da jedu tako klot baren krompir. Bez išta.

Jedino to da je ljuska nešto što baš ne treba preskočiti...


...e, svemu sam se nadala al da će od jaja na oko sledeća najvrelija tema biti krompir u ljusKi...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:12 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

..e, svemu sam se nadala al da će od jaja na oko sledeća najvrelija tema biti krompir u ljusKi..

Само ти пробај и јаја и кромпир како је препоручено. Ево, Срки је одлепио на умућена јаја, а сутра ујутро ће Тадејус у Лондону да проба оно с чинима, кад се по јајима баци вода... надам се лепим вестима.
:)
milisav68 milisav68 07:16 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

zilikaka
JA već neko vreme pokušavam da vam objasnim da je to staro "seljačko" jelo u Vojvodini.

Ma nije samo u Vojvodini, razlika je samo što se "južnije" umesto sira stavlja kajmak (pomešan sa sitno seckanim belim lukom i peršunom), a umesto ulja, sitno seckana slaninica (a ako nema onda obična mast).

Dobro opereš krompir, uvaljaš u so, presečeš na pola, u svaku polovinu urežeš krst, staviš u rernu i pečeš pola sata/45 minuta (u zavisnosti od vrste i veličine krompira).Onda izvadiš, "zaliješ" (namažeš) sa smesom, vratiš u rernu i dopečeš po želji.

Problem je što danas ima mnogo hemije po njivama, a sav otrov se zadržava u kori...pa ovo nije baš mnogo pametno, ako ne znaš od koga kupuješ krompir.


zilikaka zilikaka 08:43 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Ma nije samo u Vojvodini, razlika je samo što se "južnije" umesto sira stavlja kajmak (

Ma jasno. Jedino što kod nas kajmak slabije uspeva.

E, sad se setila!

Nekad bilo da momci stvarni svet spoznaju tek u vojsci, jer tada dospeju u kontakt sa ljudima iz različitih okruženja. Za ženski svet je to porodište.
I tako u okruženju obožavateljki estradnih zvezda gde nikako nisam mogla da pratim fabulu radnje, sprijateljila se sa jednom ženom iz okoline Kruševca.
Pričala mi kako sade papriku i kupus, probleme sa sečenjem šume i uopšte tako normalne životne stvari.
Jednom mi je pričala kako pošto inače redovno pravi sir jer imaju dosta stoke, probala da napravi kajmak i nije joj uspelo.
U tom kraju se ne pravi.
I zaista, svi znamo za Kraljevo, Čačak, al ne znam da ćeš čuti za kajmak iz Kruševca.
Kao što ga u Vojvodini tek nema.

Sećam se da nam je davno majka drugarice, hemičarka, rekla da su za kajmak ključne neke trave koje krava pase, al kojih nema svugde, mada, kad pogledaš liči da to bi moglo svuda da se pravi. Samo ako je mleko punomasno.
tadejus tadejus 10:02 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

milisav68

pa ovo nije baš mnogo pametno, ako ne znaš od koga kupuješ krompir.


ma i to na stranu..
al bre ljudi nije isti krompir taj koji mi jedemo i onaj koji jedu anglo-saksonska braća..
njihove sorte imaju koru kao naš mladi krompir..
nikad se ne prodaju sa onom debelom korom kako se prodaje naš (ne ni kod nas svi ali dosta njih)..
mislim da je najzastupljeniji maris piper pa guglecnite kako to izgleda i kakva mu je kora..
to naravno može da se pojede i ukusno je u svakoj verziji..
e sad nisam stručnjak za sorte, znam da ga kod nas na pijaci zovu tipa kolačar, pogačar, jabučar.. a dal se radi o sasvim drugoj sorti ili drugačijem načinu uzgoja (vremenu vađenja) ne znajem al da zna biti od devet kora.. zna.. i da to može dobro da uspije u kuvanoj verziji.. ne mere..
tako da žilijen ne daj se zbuniti
cassiopeia cassiopeia 10:25 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Ne onaj beli, probaj crveni sa korom.


Taj crveni sam po navici krenula da ljuštim i vidim da je to mekana korica. Onda ga tako pekla na kriške. Mast kad je dobra, neprepržena i blagog mirisa, je dušu dala za krompir. I tu se ne štedi.
mirelarado mirelarado 11:20 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Još jedno dobro i ukusno jelo od krompira (bez ljuske) - skordalija (grčki pire). Pravi se isto kao običan pire, samo s vodom, maslinovim uljem, vinskim sirćetom (može i limunov sok) i sitno seckanim belim lukom. Neko grilovano povrće uz to i možete i vegana lepo da ugostite ako vam bane u kuću. A ide i uz meso, čak i uz sarmu. :)

cassiopeia cassiopeia 11:31 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

mirela
maslinovim uljem, vinskim sirćetom (može i limunov sok)


Jao, sad si me podsetila na krompir što sam recept dobila od drugarice. Kaže ona da se zove manastirski krompir i da ga je muž jeo u Grčkoj u nekom manastiru.

Pravila sam i odličan je.

Krompir se iseče na četvrtine do osmine, zavidi od veličine krompira. Obilato se začini maslinovim uljem, solju, biberom i origanom. Staviš da se peče i pet minuta pred kraj zaliješ sokom od limuna. Divota od ukusa!
zilikaka zilikaka 11:38 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

tako da žilijen ne daj se zbuniti


Nisi ni ti spašena.
Evo već podne, mi još ne znamo rezultate pečenja jaja "á la Brajovich", a ti se mrtva ladna ovde (po)javila.

Ne znam kolko ti je to pametno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:53 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

al bre ljudi nije isti krompir t

Jok, sa Marsa je... Mislim, kod nas ima svakakvog krompira, pa i tog stranskog (i onog najboljeg, vidi MAXI pakovanja od po 1 kg, barem 4-5 vrste je uvezeno da ja znam, od toga onaj jedan iznutra crveni, cena 230-400 dinara kilo, prodaju ga kao da je zlato, kalibrisan -- znači svi iste veličine).

Mi, kao i svaka nesposobna zemlja, uvozimo i krompir. Svi proizvođači krompira vrte se oko desetak istih sorti. (Kao i sa jabukama je priča.)
Problem je što nema standardnog snabdevanja, uvek istog krompira u ponudi.
Evo već podne, mi još ne znamo rezultate pečenja jaja "á la Brajovich", a ti se mrtva ladna ovde (po)javila.

Pravi se mrtva, k'o pred medvedom.
Bosanska taktika!
;-)
tadejus tadejus 15:45 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

zilikaka
tako da žilijen ne daj se zbunitiNisi ni ti spašena. Evo već podne, mi još ne znamo rezultate pečenja jaja "á la Brajovich", a ti se mrtva ladna ovde (po)javila.Ne znam kolko ti je to pametno.


ijaoj pardonirajte..
pravila..
kiks se sastojao u tome što izgleda dodavanje vode skraćuje vrijeme pečenja pa je žumance bilo nedovoljno tečno..
srećom ipak je bilo malo tečno pa nisam fasovala veću pobunu..
sve u svemu čini mi se da je ok preporuka samo treba računati da se onda peku nešto kraće..
tadejus tadejus 15:50 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

Predrag Brajovic

al bre ljudi nije isti krompir

Jok, sa Marsa je... Mislim, kod nas ima svakakvog krompira, pa i tog stranskog (i onog najboljeg, vidi MAXI pakovanja od po 1 kg, barem 4-5 vrste je uvezeno da ja znam, od toga onaj jedan iznutra crveni, cena 230-400 dinara kilo, prodaju ga kao da je zlato, kalibrisan -- znači svi iste veličine).Mi, kao i svaka nesposobna zemlja, uvozimo i krompir.


pa da ali onda moraš da naglasiš da neguljenje može ali ako ćeš da kupiš ili mladi ili uvozni krompir..
ako ćeš da kupiš na pijaci (ja sam kupovala na pijaci i to od onih čika sa šajkačama, imala sam dvojicu) onda to mora da se guli (dobro osim na proljeće)..

a uvoza što se tiče..
kaskamo..
ja sam se pomalo i zaprepastila u kojoj mjeri se sada u UK gura priča made in UK.. pa tu se i jebena žica za suđe prodaje pod devizom made in UK a o hrani da se ne priča.. sve što je made in UK ima natpis preko pakovanja da i slijep vidi a pride i UK zastavu, da ne možeš da se zabuniš..
a koliko do prije 10 godina (ja bih rekla do krize) to je bilo sve sve samo da nije UK, špansko, talijansko, ma daj šta bilo samo nemoj domaće..
e ta ih boljka prošla..
naravno manđaju oni i dalje uvozne hrane bog da te vidi (realno da jedu samo domaće ne bi se baš proveli) ali to je sada sa malom naznakicom da je strano i pride često i samo sa autohtonim nazivom tako da ne bi ni znao ko ne zna tačno šta gleda..
eh vremena se mijeanju..
to će do nas možda doći sa nekim kašnjenjem a možda i ne dođe, no u Srbiji se ipak jede dosta domaće hrane i ljudi umiju domaće da cijene, pomama za kupovanjem gotovog se nikad nije primila i ja mislim da je to više nego dobro..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:08 14.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

kiks se sastojao u tome što izgleda dodavanje vode skraćuje vrijeme pečenja pa je žumance bilo nedovoljno tečno..

Naravno. Sa vodom priprema traje znatno kraće, i jednostavnija je. Čim žumance stekne 80% prekrivenosti opnom, prekidaš. Onih 20% završiće toplotna inercija.

Teško je izboriti se sa EU poljoprivrednom proizvodnjom, koja je subvencionisana. Na taj način ona ima "nerealno" nisku cenu. Subvencije su fini mehanizam kojim se sveukupni GDP neke zemlje izvozi i naplaćuje drugoj. Poreski novac iz drugih segmenata GDPa ubacuje se u poljoprivredu, tako da ona stiče konkurentnost, i mada se, prividno, vrednost tog poreskog novca obezređuje na ovaj način, u celokupnoj igranci zemlja je na dobitku: izvezla je nešto što inače ne bi mogla, izvezla je, u stvari, taj poreski novac, doduše po discountu.

Veliki sam zagovornik srpske proizvodnje. Mislim da je smešno i što uvozimo kojekakve franšize iz segmenta usluga, a sposobni smo da razvijemo naše. No...

krkar krkar 18:11 14.02.2017

Crnjanski, crkni!

Čim žumance stekne 80% prekrivenosti opnom


Gledam već 10 minuta i ne mogu da poverujem da neko ko je završio Filološki fakultet i zove se piscem napiše ovako nakaznu birokratsku nepismenu rečenicu!

Nivo šefa zadruge u Azanji! Onog sa kupljenom diplomom srednje metaloprerađivačke!!!




zilikaka zilikaka 18:50 14.02.2017

Kad je bal nek je...

E, dobro si se pojavio.
Taman da nam kažeš da li i ti ješ ljuske od krompira.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:56 14.02.2017

Re: Crnjanski, crkni!

krkar
Čim žumance stekne 80% prekrivenosti opnom


Gledam već 10 minuta i ne mogu da poverujem da neko ko je završio Filološki fakultet i zove se piscem napiše ovako nakaznu birokratsku nepismenu rečenicu!

Nivo šefa zadruge u Azanji! Onog sa kupljenom diplomom srednje metaloprerađivačke!!!

Jbg, ne znam bolje, šta ćeš.
(A taman sam mislio da napišem sonet, pišući o kuvanju.)
zilikaka zilikaka 19:24 14.02.2017

Re: Crnjanski, crkni!

E, ne može tako!
Sad kad mi se pojavila prilika da predjem 500 komentara i uzmem neki dinar, da me izneverite.

mlekac mlekac 09:00 15.02.2017

Re: Nešto, sa pečurkama, krompirom i šargarepi

mirelarado
Još jedno dobro i ukusno jelo od krompira (bez ljuske) - skordalija (grčki pire). Pravi se isto kao običan pire, samo s vodom, maslinovim uljem, vinskim sirćetom (može i limunov sok) i sitno seckanim belim lukom. Neko grilovano povrće uz to i možete i vegana lepo da ugostite ako vam bane u kuću. A ide i uz meso, čak i uz sarmu. :)



Dodaj malo više belog luka i mrvicu aleve i dobijaš ono što se kod nas zovu posne pihtije od krompira :)

Mada, lično, više volem one od boba ili pasulja - al' to je ta radnja. Skuvaj, izgnječi, dodaj beli luk i alevu, so, biber i ostalo po volji i eto ti "pihtija".
narcis narcis 07:31 12.02.2017

malo trolovanja

za dobar jutar , ai pitanje nima koji jedu meso moje braće

kako možete da to jedete
zilikaka zilikaka 10:04 12.02.2017

Jeste banalno

Al lepo napuni creva i iše oko 10 minuta angažovanja.
Danas (za sutra) pravim dimljenu butkucu u kiselom kupusu.
Butkicu otkuvaš, odvojiš kosti i ono što se neće jesti (mi imamo i dva božija stvora koja čekaju takve trenutke), i u malo pouljenu posudu utrpam to meso u oko kilo kiselog kupusa-ribanca. Koje zrno bibera, lovor, koji krompir isto utrpan, i buć u rernu.
Krompir baš nije da stoji, al napije se svega pa miže.
Ako se izbaci, ostatak ladno može u zamrzivač pa na podgrevanje.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:53 13.02.2017

Re: Jeste banalno

Danas (za sutra) pravim dimljenu butkucu u kiselom kupusu.

blago tebi. ja to obožavam ali ne mogu da svarim. (ovde ide onaj neutešni smajli koji lije gorke suze)
nikvet pn nikvet pn 10:13 12.02.2017

крчко


zilikaka
i mi ovakvi kuvari imamo potrebu da se negde promolimo, možda da razmenimo sitna praktična iskustva i dobijemo neku novu ideju. Otuda i motiv da napišem ovakav tekst.




Ово је љута макина која за минимум кухињског времена направи највећи ефекат.

Једног Ускрса пре пар година одемо са пријатељима у спа Ждрело али претходно пристави моја госпоја цео јагњећи бут у крчка. Ми на брчкање, у кухињи крчкање. По повратку требало је мање од пола сата за царски ручак.
zilikaka zilikaka 10:31 12.02.2017

Re: крчко

Ово је љута макина која за минимум кухињског времена направи највећи ефекат.

Ima moja keva.
To je zgodno za veće količine. Baš ono što kažeš, gosti, Uskrs, ili za sarme, punjene paprike, kad napuniš pa legneš da spavaš.
Za slučajeve kad imaš 1-2 abonenta za srolom, nepraktično i preveliko.

A i zauzima mesta onoliko. Ište sam jedan kuhinjski deo od 40.
nikvet pn nikvet pn 11:01 12.02.2017

Re: крчко

zilikaka
kad imaš 1-2 abonenta za srolom, nepraktično i preveliko.


Па и није. Ујутро напакујеш и одеш, кад се вратиш ето готово. Као испод сача али без дима. Вишак спакујеш у замрзивач и ето ти пар ручкића спремних.

А да је кабасто - јесте.
angie01 angie01 12:38 12.02.2017

Re: крчко

у спа Ждрело


bila nedavno, ako zanemarim kicerajski- sve sto smislis, pa zajedno- ambijent, odlicno sam se prvela-homoljska klopa-odlicna, skoro nisam jela bolji sir, sarme za 10-a ja nevidjeno osetljiva na iste, iako svi kazu, da kod sarmi nema puno razlike,...pila i neku njihovu- kazu da gazda pravi- rakiju od maline, koja je bila super, kupila sam i da ponesem kuci, kako mi se dopala, iako ja bas ne vilom slatakste rakije, koje vuku na liker.
mlekac mlekac 21:41 12.02.2017

Re: крчко

angie01
у спа Ждрело


bila nedavno, ako zanemarim kicerajski- sve sto smislis, pa zajedno- ambijent, odlicno sam se prvela-homoljska klopa-odlicna, skoro nisam jela bolji sir, sarme za 10-a ja nevidjeno osetljiva na iste, iako svi kazu, da kod sarmi nema puno razlike,...pila i neku njihovu- kazu da gazda pravi- rakiju od maline, koja je bila super, kupila sam i da ponesem kuci, kako mi se dopala, iako ja bas ne vilom slatakste rakije, koje vuku na liker.

Homoljski sir? Saće da me napadnu ovi iz drugih delova zemlje al' meni je to najbolji sir koji se pravi kod nas.
zilikaka zilikaka 11:57 12.02.2017

Ja načelno znam fiziku

Al sam s hemijom tanka.
Ima li neko univerzalno pravili spram soljenja mesa?
Evo, sad mi džiga leži u mleku pa ću je umotam u slaninu, ko što reče NG.
Načelno mlako ne solim. Posle prženja sve posolim al nisam sigurna da tako treba.
I sad, kad ide u rernu, tu mi i nije logično da ide neslano...
mlekac mlekac 21:42 12.02.2017

Re: Ja načelno znam fiziku

zilikaka
Al sam s hemijom tanka.
Ima li neko univerzalno pravili spram soljenja mesa?
Evo, sad mi džiga leži u mleku pa ću je umotam u slaninu, ko što reče NG.
Načelno mlako ne solim. Posle prženja sve posolim al nisam sigurna da tako treba.
I sad, kad ide u rernu, tu mi i nije logično da ide neslano...

Džigerica se UVEK soli na kraju. Sem ako ne želiš da bude gumasta... Nema veze kako je spremaš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:21 13.02.2017

Re: Ja načelno znam fiziku

zilikaka
Al sam s hemijom tanka.
Ima li neko univerzalno pravili spram soljenja mesa?
Evo, sad mi džiga leži u mleku pa ću je umotam u slaninu, ko što reče NG.
Načelno mlako ne solim. Posle prženja sve posolim al nisam sigurna da tako treba.
I sad, kad ide u rernu, tu mi i nije logično da ide neslano...


Ja ne znam ni fiziku ni hemiju, ali znam elementarno biologiju. Džigerica je, kao i bubreg, filter, u kome se skuplja svakava čuma i otpad i teški metali iz krvi životinje. I kako to posle možeš da jedeš? Od malena sam instinktivno mrzeo taj ukus i teksturu, ali me ubeđivalo kako su džige ne zna se koliko zdrave, za ovo i ono, sprečavaju rak i leukemiju, ili beše hemofilija, ne sećam se baš. I jeo, šta ću, dok nisam došao na svoje, od tad, ne pada mi napamet.
zilikaka zilikaka 17:19 13.02.2017

Re: Ja načelno znam fiziku

srdjan.pajic
zilikaka
Al sam s hemijom tanka.
Ima li neko univerzalno pravili spram soljenja mesa?
Evo, sad mi džiga leži u mleku pa ću je umotam u slaninu, ko što reče NG.
Načelno mlako ne solim. Posle prženja sve posolim al nisam sigurna da tako treba.
I sad, kad ide u rernu, tu mi i nije logično da ide neslano...


Ja ne znam ni fiziku ni hemiju, ali znam elementarno biologiju. Džigerica je, kao i bubreg, filter, u kome se skuplja svakava čuma i otpad i teški metali iz krvi životinje. I kako to posle možeš da jedeš? Od malena sam instinktivno mrzeo taj ukus i teksturu, ali me ubeđivalo kako su džige ne zna se koliko zdrave, za ovo i ono, sprečavaju rak i leukemiju, ili beše hemofilija, ne sećam se baš. I jeo, šta ću, dok nisam došao na svoje, od tad, ne pada mi napamet.

Sve si to lepo reko, al gledaj da odglumiš pred detetom da BAŠ imaš važna posla kad se jedu tako korisne stvari.
Nemoj da se namćorluk prenosi dalje.
nikvet pn nikvet pn 11:01 14.02.2017

Re: Ja načelno znam fiziku

srdjan.pajic
znam elementarno biologiju. Džigerica je, kao i bubreg, filter, u kome se skuplja svakava čuma i otpad i teški metali iz krvi životinje. I kako to posle možeš da jedeš?


Аух Пајићу, па управо је обрнуто. Јетра је филтер, неутрализатор. Баш та особина не дозвољава таложење којечега ружног. Све то обрађено оде у жуч па низ црева ћао. У другим органима те елиминације нема и пре ће се тамо наћи резидуе него у јетри. Ћелије јетре имају огромну способност регенерације у односу на друга ткива. Ако две трећине јетре испадну из функције из било ког разлога преостала трећина обавиће све задатке беспрекорно.

Све ми дирај (Руменка!) само џигерицу ми не дирај!
mlekac mlekac 09:06 15.02.2017

Re: Ja načelno znam fiziku

nikvet pn
srdjan.pajic
znam elementarno biologiju. Džigerica je, kao i bubreg, filter, u kome se skuplja svakava čuma i otpad i teški metali iz krvi životinje. I kako to posle možeš da jedeš?


Аух Пајићу, па управо је обрнуто. Јетра је филтер, неутрализатор. Баш та особина не дозвољава таложење којечега ружног. Све то обрађено оде у жуч па низ црева ћао. У другим органима те елиминације нема и пре ће се тамо наћи резидуе него у јетри. Ћелије јетре имају огромну способност регенерације у односу на друга ткива. Ако две трећине јетре испадну из функције из било ког разлога преостала трећина обавиће све задатке беспрекорно.

Све ми дирај (Руменка!) само џигерицу ми не дирај!



Lično, mislim da je trik u (ne)znanju spremanja džigerice.
Mnogi, nažalost, ne umeju da je spreme pa bude il' gumasta ili presuva - sačuvaj me Bože, to je stvarno nejestivo.

Ja je najčešće pravim kao gulaš ili "pohovanu" t.j. kao ribu je uvaljam u brašno i alevu, pa propržim, pa preko toga beli luk.

Inače, svojevremeno, u Bw, napravila ja gulaščić od pileće džigerice i uz to krompir pire i salatica - taman kako moji klinci vole - kad naiđe koleginica Mocvana.

- Hoćeš da ručaš s nama?
- Može!

Izišli mi u dvorište, seli, klopamo, jede moja Bonti sve u 16, pa se seti pred kraj ručka da pita koje je to meso?

- Pa džigerica.
- Ne, ne, nemoguće! Ja ne jedem džigericu! Ona ima odvratan ukus! Ovo ne može da pude džigerica! Ovo je ukusno!


krkar krkar 13:28 12.02.2017

Ragu


Pominjalo se gore nekakvo spremanje nekakvog "mlevenog mesa za špagete" za pola sata. Može, samo nemojte ni da pomislite da ga nazovite "bolonjeze" da vam se ne smeje svet koji zna da se ragu a la bolonjeze krčka najmanje 3 sata. Kod mene, a majstorski ga spremam, obično 5-6.

E, ali zato se bez probema zamrzava, ja obično radim od 2 kila mlevenog mesa što je 8 dvoporcija - 250 g mesa je ohoho dobra porcija za dvoje i još malo za repete. Pa onda u kutijice i u zamrzivač.
narcis narcis 13:34 12.02.2017

Re: Ragu

jedino što bih izmenio je umesto mlevenog sicno naseckano meso, to slučajno otkri da kad se meso nasecka na sitno , ono baš kao da je mleveno, mlogo je ukusnije, valjda zbog soka koji se ne istisne pritiskom kroz prlazak kroz mašinu.
usput moj stric dragoljub nije priznavao roštilj od mlevenog mesa samo od seckanog, al on rođen 88 godine 19 veka, lako bilo njemu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:37 12.02.2017

Re: Ragu


Pominjalo se gore nekakvo spremanje nekakvog "mlevenog mesa za špagete" za pola sata. Može, samo nemojte ni da pomislite da ga nazovite "bolonjeze" da vam se ne smeje svet koji zna da se ragu a la bolonjeze krčka najmanje 3 sata. Kod mene, a majstorski ga spremam, obično 5-6.

Сасвим је ОК и за два и по сата. Даћу ти рецепт, драга, али већ по наступу јасно ми је да су слични.

P.S.
Опклада: уобичајено је мишљење да слаткоћа код болоњезе соса долази од шећера или меда који се у њега стављају. У овом трену се нешто пресабирам, и сасвим сам сигуран да већина, огромна већина -- 99% кувара у Србији, на тај начин добија слатку ноту болоњезе соса.

Моја је опклада да Кркар ни шећер ни мед неће користити.
zilikaka zilikaka 14:10 12.02.2017

Re: Ragu

Моја је опклада да Кркар ни шећер ни мед неће користити.


Paštrnak?
(ili paškarnat, kako to tamo zovu)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:26 12.02.2017

Re: Ragu

Paštrnak?
(ili paškarnat, kako to tamo zovu)

Ne.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:49 12.02.2017

Re: Ragu

Слаткоречивост?
Jukie Jukie 17:56 12.02.2017

Re: Ragu

Pa od karamelizovanog luka
milisav68 milisav68 18:53 12.02.2017

Re: Ragu

Jukie
Pa od karamelizovanog luka

I šargarepe.

Uopšte, povrće termičkom obradom dobija karekteristike običnog šećera, a šećer (med) se dodaje da ublaži kiselost sosa/jela, jer gde god ima "viška" vitamina C, ima i kiselosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:31 12.02.2017

Re: Ragu

Pa od karamelizovanog luka

Нема Кркара, па да одговорим.

Лук се код болоњезе соса не карамелизује. Само се "озноји", да би остао онај лукасти укус. (Карамелизован лук вуче на тешке, јаке укусе. To bolonjeze nije.)

Део слаткоће u bolonjeze sosu иде из шаргарепе i celera (njihove prirodne slatkoće), ali nimalo ne iz karamelizacije povrća, jer kod bolonjeze sosa, u "kosher" varijanti, toga nema. Glavni izvor šećera u bolonjeze sosu, uz završnu redukcije vina, jeste karamelizacija mesa. Zato se bolonjeze, kako kaže Krkar, i sprema dugo. Meso, 1/3 svinjskog (nije obavezno), na najnižoj temperaturi pucketa u sloju masnoće, karamelizuje se, Englezi to zovu "browning". Vrlo specifična stvar taj bolonjeze: da se meso ne bi uparavalo, treba vam šroka šerpa za njega, inače se meso naslaže jedno na drugo, "zaguši se", pa se ukuvava, što nije efekat koji treba da dobijemo, jer ukuvavanje mu promeni ukus, ode na bezveze. Treba da dobijemo da ivice mesa porumene, pa ćemo onda te šećere -- jer oni nastaju u mesu u tom tzv. Maijarovom procesu po njegovim ivicama -- izvući mlekom, koje podigne nastale šećere, i sa dna šerpe i sa ivica mesa. Posno meso se teže uteruje u ovo, zato uzmite 1/3 svinjetine i neki lep komad plećke, prošaran.

Ovo su tzv. kosher varijante, to jest tako bi vam spremila neka matora Italijanka od 100 godina, jer su nju tako učile njene majka i baba. U modernom dobu, naravno, sve je dopušteno.

Pa i to da zavijete pasulj s nekim dodacima u kore za gibanicu, kao što sam upravo uradio.

P.S.
O tome se radi: neki naoko najprivlačniji odgovori nisu i tačni odgovori. Kuvanje ipak nije prosta zajebancija.
zilikaka zilikaka 22:45 12.02.2017

Re: Ragu

Нема Кркара, па да одговорим.


Pojaviće se taj, garant, mora da se negde zavuko sa društvom pa jede i pije.

U modernom dobu, naravno, sve je dopušteno.

Pa i to da zavijete pasulj s nekim dodacima u kore za gibanicu, kao što sam upravo uradio.


E, ovo jeste zanimljivo.
Šta još imaš da izjaviš povodom tog pasulja.

Puno luka, paradajz, nešto treće?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:59 12.02.2017

Re: Ragu

Šta još imaš da izjaviš povodom tog pasulja.

:))))))))))

Pasulj je genijalan. Čini mi se da je Narcis već probao onaj trik sa soljenjem vode u kojem odstojava, i uverio se da radi.

Puno luka, malo luka, crni plus beli, samo crni? Cepaj, sestro: ja obožavam luk, beli naročito, ali ovde stavi naglasak na crni. Skuvaj ga iscela, sa pasuljem, a ako hoćeš jačinu -- skuvani luk ispasiraj kroz sito. Ili ga izbaci, on je već pustio dovoljno ukusa.

Meksikanci su majstori za pasulj, a Srbi su pasulj spremali baš onako najobičnije, bez začkoljica. I sklon sam da kažem da im je on bio maltene glavno jelo. Ja sam sad pokušavao da skinem ukuse nekog pasulja iz konzerve, Boundelle crveni pasulj u Maxiju, savršen, koji ima, osim čilija, u sebi dodat i šećer.

Kore za gibanicu su naša pasta, da ponovim. Napuni ih pasuljem-mileram (jer je neutralan)-jaje (vezivno tkivo)-narezana slanina (masna) smesom , dobro dosoli i dozačini, jer si dodala kore i ostalo što nema u sebi začina, pa na 175 stepeni jedno 30 minuta. Kore odozgo mešavinom žumnace-maslinovo ulje, pa kad se to zapeče ebački je hrskavo, a i pospeš krupnom solju.

Ovo su ona jela po temi -- daj spremi od onog što ima.
narcis narcis 23:10 12.02.2017

Re: Ragu

Čini mi se da je Narcis već probao onaj trik sa soljenjem vode u kojem odstojava, i uverio se da radi.

nisam pošto sam taj dan već skuvao pasulj za ovaj mese, ja inače volim klot passulj, dobro kad se preliva volim da stavi i csrske koske, koje prvo skuvam solo pa odvojim koske i rksvicu i kožu, rskavica kod mene izaziva nagon na povraćanje kao i kajmak na kuvanom mlek, anatomska greška u mom grlu, ništa fensi. netkad kad se imalo voleo sam da stavim i sto grama suve užičke pršute od govedine , onu što polomiš zubi ako probaš da je jedeš uživo, pod usovom da uopšte odsečeš neko parče nožom a ne sikiricom, ali daje ukus.
prvom sledećom prilikom ću iskoristiti taj hint sa solju, mislim da radi,a nažalost nemam stakleni poklopac inače bi probao i vodeni fazon.
kad već prčam, ja kajganu pravim tako što zagrejem mast-ulje- klasičan puter i onda ubacim jaja i sačekam da počne da se prži onda viljuškom mešam i dobijem šarenu kajganu, vidi de i delovi žimanca i delovi belanca, to sam naučio od majke, aono šzto vi umutite u tanjr pa prospete na prženje, ja dodam brašno i mleko kad ga imam i napravim palačinku, ako ima i suhomesnato umešam i to.
zilikaka zilikaka 23:13 12.02.2017

Re: Ragu

Ovo su ona jela po temi -- daj spremi od onog što ima

Pa to!Onih drugih recepata imaš na hiljade, al ako zjapi prazan špajz...

Nego, ne pitah a važno je. El to tvoje soljenje vode čini pasulj baš bestrzajnim?
narcis narcis 23:14 12.02.2017

Re: Ragu

da se doeditujem
ja kao izraženi mesožder recimo smatram da je savim dovoljno 100-150 grama mesa po osaobi i naravno nikako samo meso već zaostalim granjem i drvećem, osim zelja i sličnog lišća, neukusno mi, uemjanog i neprijatnog ukusa za mene, o spamaću i blitvam ada ne zborim, neće ga jezik pa bog.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:18 12.02.2017

Re: Ragu

El to tvoje soljenje vode čini pasulj baš bestrzajnim?

Da, ukoliko poveruješ holivudskim filmovima da prigušivač na pištolju zaista smanji onaj njegov PUUUUUUF na pufić... Dakle, ona dodata so prigušuje simfoniju, doduše -- samo gluvima.
zilikaka zilikaka 23:21 12.02.2017

Re: Ragu

o spamaću i blitvam ada ne zborim, neće ga jezik pa bog.

Šteta. Ja spanać najvolijem s jajima. Može i moče al jaja na oko su prava kpmbinacija.
I to bude brzo i jeftino.
Jedino ti treba još mleka i belog luka.

I to što su ga kpnačno proglasili jelom kpje se podgreva kp i svako drugo, skinuli mu onu stigmu..
zilikaka zilikaka 23:23 12.02.2017

Re: Ragu

Dakle, ona dodata so prigušuje simfoniju, dosuše -- samo gluvima.

Dakle, i dalje pasulj samo petkom il subotom...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:35 12.02.2017

Re: Ragu

!Onih drugih recepata imaš na hiljade, al ako zjapi prazan špajz.

Probaj onaj krompir da rendaš. Dakle, na najkrupnije, moraš dobro, baš dobro da ga začiniš, ono so, biber ulje (ja koristim samo maslinovo), baš-baš mrvica belog luka, napraviš kao palačinku od 7-8 milimetara, okreneš je... spolja hrskavo, iznutra sočno, a brzo, u tiganju, sa minimalno ulja.

Naravno, spremaj i frittate, to su ti one debele kajgane koje zapečeš u rerni, a ja -- koji jaja rado spremam na mnogo, baš mnogo načina -- volim i one Afrika varijante, kada udariš sledeći koncept: u šerpanju prvo sveža paprika na kaiševe, kad malo opusti-karamelizuje dodaj crni luk na rebarca, dosta, pa čekaj da splasne, pa čen belog na listiće, paradajz u šnitu, nakratko, baci so, mleveni biber i istucanu ljutu papriku na dno šerpe, preko svega 4 jaja (ovo ti je ručak za dvoje, a i šerpe su tolike, obično), pa sad već znaš kako ćeš da dobiješ da ispečeš-zatvoriš žumance a da se jaja ne presuše ;-) i pred kraj, dok čekaš da se žumance zatvori, spanać/mladi luk/korijander/peršun -- šta već imaš... Vlašac takođe dobrodošao.

Ovo ti je 20-25 minuta, a obrok za dvoje.

Paprika će ti biti slatka, žumanca tečna, paradajz daće kiselosti, papričica da štipa... crni luk dođe onako lepo udinstan, belance odole sa pokoricom, jedino je problem da imaš mesnat paradjz, ako ga nemaš, izbaci ga, onaj vodeni će te ujebati a i lako se prekuva, pretvori u kašu, pa je jelo smaranje.
milisav68 milisav68 07:54 13.02.2017

Re: Ragu

zilikaka
Dakle, i dalje pasulj samo petkom il subotom...

Pa...ima tu nekih rešenja, ali su ona najčešće individualna, jer nije pasulj jedini koji izaziva gasove, često to zna da bude zaprška (a i salata), odnosno crni i beli luk.

Ono što sam primetio kod pasulja je da zavisi od vrste, starosti, i dužine kuvanja.

"Najbolje rezultate" je daje mlad (iz tekuće godine) Pasulj - Biser, jer je relativno sitan, brzo se kuva, i ne treba puno začina (zaprške).

Za sve informacije se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom.
narcis narcis 08:32 13.02.2017

Re: Ragu

Za sve informacije se posavetujte sa vašim lekarom ili farmaceutom.

floki floki 12:59 13.02.2017

Re: Ragu

ima jedan skroz fin, jednostavan recept za krompir u rerni (verovatno ga vecina i zna, ali nije greh ponoviti):

rernu ugrejati na 200, krompir oljustiti, iseci na krupnije komade (recimo velicine ping-pong loptice, ne deblje od toga). u plasticnoj kesi (tako je najcistije), umesati krupno kukuruzno brasno (palentu) i so, pa krompir u tu kesu, pa se lepo protrese, da se krompir lepo uvije u to brasno.

krompir poredjas na pleh i fino odgore pospes uljem (ne previse). Posle jedno 20tak minuta, kad donja strana krompira fino porumeni, okrenes i peces jos 15,20 min.

onda takav krompir, kad je gotov, zgnjecis viljuskom, samo pritisnes odgore da se razbije. Okolo bude fina korica od krompira i kukurza... Uz fetu i ajvar, super ide
zilikaka zilikaka 17:21 13.02.2017

Re: Ragu

Nisam znala za ovo.
A liči...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:51 13.02.2017

Re: Ragu

Мени је искрено криво (и почнем да се нервирам) што људи не капирају и не прихватају неке елементарне истине-чињенице. Рецимо, једна од тих је да у традиционалном болоњезе сосу нема карамелизације поврћа зарад добијања шећера. Просто, и то је предрасуда. Но, да не тупим, ово је блог о 30-минута-снађи-се-са-оним-што-имаш јелима, а болоњезе то нису. Како год, ево рецепта, јер је Кркар љут, да се неко можда и увери да је онако као што кажем:

BOLOGNESE
5 porcija sosa
1. Šargarepa (g) 130
2. Crni luk (g) 130
3. Beli luk (g) 15
4. Celer stabljika (g) 12
5. Maslinovo ulje (ml) 30+20
6. Puter (g) 30+20
7. Mleveno meso juneće (g) 400
8. Mleveno meso svinjsko (g) 200
9. Paradajz pasta (g) 160
10. Mleko (ml) 150
11. Belo vino (ml) 150
12. Timijan (g) 1
13. So (g) 6
14. Biber (g) 1
15. Voda koja se dodaje skroz na kraju (ml) 100
16. Špageti za služenje 1 porcije (g) 125

Mešavina junećeg i svnjiskog mlevenog mesa daje nam mogućnost da lakše dobijemo karamelizaciju (slatkoću) tokom njegovog dinstanja, jer svinjsko meso ima dovoljno masti da nju olakša. Zato treba paziti da teletinu uzmemo od plećke, a svinjetinu da bude masnija. Posna mesa ne nose ukuse.
Bolonjeze se ne može spremati na brzinu. Za ovaj sos strpljenje je neophodno. Najpre sitno iseckane šaragarepu, beli i crni luk i zelenu stabljiku celera ukuvati (celer i šargarepa i karamelizovano meso daje sosu slatkoću), da se povrće samo „oznoji“ na umerenoj vatri. Za to nam je neophodan sud debelog dna, jer gledamo da se povrće samo skuva u sopstvenoj pari, a ne izdinsta i karamelizuje (to bi dalo druge, prejake ukuse). Zato i krećemo sa spremanjem povrća na izdašnom maslinovom ulju plus puteru, kako bismo izbegli „nagoravanje“ povrća. Povrće spremamo 10-15 minuta najmanje.
Kada je povrće gotovo, dodamo mleveno meso i skroz stišamo vatru. Masnoća iz svenjetine treba da se otopi i padne na dno tiganja, da se u njoj meso karamelizuje, a ne da se skuva. U ovoj fazi treba dodati još onih 20g putera i 20ml maslinovog ulja, kako bismo bili sigurni da na dnu posude ima dovoljno masnoće da se na njoj meso uprži po ivicama do karamelizovanja. (Ne dodaje se nikakva voda, obratite na to pažnju!) Dobro bi bilo da meso „pucketa“ u sudu, tada je izvesno gotovo za sledeći korak.
Dodati paradajz pastu, da se dobro uprži, bar 15 minuta. Zatim se doda mleko, kojim podignemo ukuse sa dna posude. Mleku redukujemo kao što se vino redukuje. Dodamo timijan, so, biber. Sledeći korak je da se doda vino, poklopi sud i najtišom vatrom redukujemo vino. Ovo mora da traje bar 30 minuta.
Kada je vino redukovano sos je gotov. Samo ukoliko nam joj sos pregust, razblaži se vodom.
Dakle, ključ za ovo jelo jeste: 1) povrće mora da se odmereno uprži, da ne dobije jake ukuse; 2) meso mora da se ukaremelizuje; 3) svaka faza zahteva svoje vreme, nema „silovanja“ i brze pripreme jela.

Овакво спремање јела захтева најмање два-два и по сата. Нај-ма-ње.
krkar krkar 18:29 13.02.2017

Re: Ragu

Predrag Brajovic
Мени је искрено криво (и почнем да се нервирам) што људи не капирају и не прихватају неке елементарне истине-чињенице. Рецимо, једна од тих је да у традиционалном болоњезе сосу нема карамелизације поврћа зарад добијања шећера. Просто, и то је предрасуда. Но, да не тупим, ово је блог о 30-минута-снађи-се-са-оним-што-имаш јелима, а болоњезе то нису. Како год, ево рецепта, јер је Кркар љут, да се неко можда и увери да је онако као што кажем:

BOLOGNESE
5 porcija sosa
1. Šargarepa (g) 130
2. Crni luk (g) 130
3. Beli luk (g) 15
4. Celer stabljika (g) 12
5. Maslinovo ulje (ml) 30+20
6. Puter (g) 30+20
7. Mleveno meso juneće (g) 400
8. Mleveno meso svinjsko (g) 200
9. Paradajz pasta (g) 160
10. Mleko (ml) 150
11. Belo vino (ml) 150
12. Timijan (g) 1
13. So (g) 6
14. Biber (g) 1
15. Voda koja se dodaje skroz na kraju (ml) 100
16. Špageti za služenje 1 porcije (g) 125

Mešavina junećeg i svnjiskog mlevenog mesa daje nam mogućnost da lakše dobijemo karamelizaciju (slatkoću) tokom njegovog dinstanja, jer svinjsko meso ima dovoljno masti da nju olakša. Zato treba paziti da teletinu uzmemo od plećke, a svinjetinu da bude masnija. Posna mesa ne nose ukuse.
Bolonjeze se ne može spremati na brzinu. Za ovaj sos strpljenje je neophodno. Najpre sitno iseckane šaragarepu, beli i crni luk i zelenu stabljiku celera ukuvati (celer i šargarepa i karamelizovano meso daje sosu slatkoću), da se povrće samo „oznoji“ na umerenoj vatri. Za to nam je neophodan sud debelog dna, jer gledamo da se povrće samo skuva u sopstvenoj pari, a ne izdinsta i karamelizuje (to bi dalo druge, prejake ukuse). Zato i krećemo sa spremanjem povrća na izdašnom maslinovom ulju plus puteru, kako bismo izbegli „nagoravanje“ povrća. Povrće spremamo 10-15 minuta najmanje.
Kada je povrće gotovo, dodamo mleveno meso i skroz stišamo vatru. Masnoća iz svenjetine treba da se otopi i padne na dno tiganja, da se u njoj meso karamelizuje, a ne da se skuva. U ovoj fazi treba dodati još onih 20g putera i 20ml maslinovog ulja, kako bismo bili sigurni da na dnu posude ima dovoljno masnoće da se na njoj meso uprži po ivicama do karamelizovanja. (Ne dodaje se nikakva voda, obratite na to pažnju!) Dobro bi bilo da meso „pucketa“ u sudu, tada je izvesno gotovo za sledeći korak.
Dodati paradajz pastu, da se dobro uprži, bar 15 minuta. Zatim se doda mleko, kojim podignemo ukuse sa dna posude. Mleku redukujemo kao što se vino redukuje. Dodamo timijan, so, biber. Sledeći korak je da se doda vino, poklopi sud i najtišom vatrom redukujemo vino. Ovo mora da traje bar 30 minuta.
Kada je vino redukovano sos je gotov. Samo ukoliko nam joj sos pregust, razblaži se vodom.
Dakle, ključ za ovo jelo jeste: 1) povrće mora da se odmereno uprži, da ne dobije jake ukuse; 2) meso mora da se ukaremelizuje; 3) svaka faza zahteva svoje vreme, nema „silovanja“ i brze pripreme jela.

Овакво спремање јела захтева најмање два-два и по сата. Нај-ма-ње.


Aman, u poslu sam, ni kafu ne stižem da napravim, samo telefoni, mejlovi, vajberi i svako sranje, ubiše me od juče, neko sranje ispalo pa rešavamo.

Nisam znao ništa od tih tvojih Milerovih efekata ali ima u ovom tvom receptu pristojnih elemenata za ragu. Iako ja to malo drugačije.

Prvo, meso:

Klasični recept je 100% krta junetina ali i sami Talijani priznaju, većinom, da je presuvo. Ima teorija da se stavlja 1/3 do čak 1/2 svinjetine (probao i to sa pola krmeta, može da prođe ali nije dobro baš).

Iskustveno sam došao do toga da dodajem oko 15-20% mlade nedimljene nemesnate slanine. U stvari je ideja da se stavi samo masno ali malo mesa ne škodi, zaista je picajzlinski odvajati.

Najbolje je sve odmah kod mesara samleti zajedno. Dvaput.

Povrće:

Jebu me ovi grami iz Brajovićevog naučnog pristupa ali premalo je celera. Da jebe oca ako može samo 10% celera u odnosu na luk. Ali je odnos šargarepe i luka tačan, 1:1. Šargarepa i celer su ključni za bolonjeze. Sve drugo može malo da se menja samo ovde nema zezanja. Inače, može i sa običnim korenskim celerom.

Ja sve povrće isitnim u blenderu i tako se pokazalo najboljim. Kad ga seckam u blenderu stavim jedno 20% više nego kad seckam na ruke. Valjda zato što je sitnije pa treba malo više.

Paradajz:

Kod mene nema paste od pradajza, to je prekiselo i nema šanse da ispadne kako treba. Ako stavljaš pastu onda moraš da se vadiš šećerom.

Stavljam sveži paradajz, blanširan. Samo skidam kore ali ne i semenke iako neke hardcore varijante recepta traže da se semenke paradajza uklone ali meni je to preseravanje. Paradajz ogulim i usitnim u blenderu.

Timijan ne dodajem.

I krčkam duže, najmanje 3 sata, obično i 5. Ništa nije previše.

Što se tiče paste, 125 grama je previše za normalnu porciju. To je za ješne Balkance.

Talijani računaju 80 g paste ako ima posle nje još nešto ili ako je baš bogat sos a 100 grama ako je pasta glavno jelo. 125 g je doza za 4 iz jednog pakovanja od 500 g. Ali dobro, to je individualno.

Tradicionalno se ragu (bolonjeze) jede uz taljatele ili papardele (taljatele su srednje široki a papardele široki rezanci). Špageti tu idu samo izvan Italije, da probate u Emiliji Romanji da tražite špagete al ragu izbaciji bi vas iz restorana.

Nije to bez neke, u Italiji se vrlo dugo zna koja pasta odgovara kom sosu i zašto.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:56 13.02.2017

Re: Ragu

Kod mene nema paste od pradajza, to je prekiselo i nema šanse da ispadne kako treba. Ako stavljaš pastu onda moraš da se vadiš šećerom.

:)
Управо супротно: сасвим је неутрална, па отуда је и користим. Купи Gurman пасту од парадајза.

Довољно је целера. Стабљике. Проблем је зими, када су му ароме слабије, али ништа страшно.

Тачно је: 125 грама пасте је српска ресторанска, не талијанска порција.

Такође, шпагети су Србима паста уз болоњезе. Отуда она у рецепту. Али, и многим Талијанима, но то је регионално, као што кажеш.

Научни приступ?
Не, није, него само приступ који омогућава да 5 различитих кувара на 5 различитих места једнако спреми и послужи болоњезе. Идеја је у поновљивости изведбе сваког оброка. А чак су, у рецепту, неке техничке ствари и изостављене, које се подразумевају: која врста вина иде, како се "упржава" паста од парадајза, како се са дна тигања подижу карамелизовани остаци...

Овакав приступ спремању брани систем. Јер систем почива на прецизној процедури, не на људима.

P.S.
То, кад ти неког чак издалека по'валиш, јесте као кад неко други у звезде искује поменутог. Тако сам схватио оно "пристајан рагу". ;-)

krkar krkar 19:13 13.02.2017

Recepti za ljude i drkaxhije

Овакав приступ спремању брани систем. Јер систем почива на прецизној процедури, не на људима.


Ma ne sumnjam ja da ti umeš da kuvaš - ali brate baš ne umeš da pišeš o kuvanju. Jebe te taj naučni pristup i ponovljivost. Kakva crna ponovljivost? Da napišeš recept tako da čovek koji nikad u životu ni jaje ... pardon, jaje je komplikovano ... ni komad hleba nije namazao puterom, dakle da taj kuva isto kao i ti?

Dosadno i nepotrebno. Ubija čar kuvanja. Hrana je isuviše ozbiljna i važna stvar da bi se recpti pisali ko za atomsku bombu. I vesela, nije to za dosadne namćore.

Što se mene tiče recepti treba da budu kao kod Pate i Dike Radice:

- uzeti lepu kokoš, ne prestaru, ni veliku ni malu
- uvaljati u brašno koliko popije
- kad nađete trilje koje vas mame...
- prstohvat soli
- jedva da ogrezne
- krčkati koliko da šapuće, taman koliko treba da je meko a da se ne raskuva
...

Tako se pišu recepti. Sve ostalo je sviranje kurcu.I kod njih su recepti takvi, nenaučni.

Zato su meni osim Pate i Dike zakon ona dva Italijana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:46 13.02.2017

Re: Recepti za ljude i drkaxhije

Kakva crna ponovljivost?

Ово је рецепт за професионаоне куваре. Њихов норматив и процедура. И једино тако може да се ради.

А то твоје -- то је словенска душа, неред, хаос, то није добро за посао. Лепо је за наступ, да опчини публику на трибинама, али... ја одувек играм за ложу ;-)
krkar krkar 19:46 13.02.2017

Pohvale kvare

То, кад ти неког чак издалека по'валиш, јесте као кад неко други у звезде искује поменутог.


Istina je. Zaista češće kritikujem nego što hvalim. Od kritika se neko i popravi, pohvale često samo pokvare čoveka (pa i ženu).

Znam, slabost. Trudim se, nije da nije
narcis narcis 20:06 13.02.2017

Re: Recepti za ljude i drkaxhije

Predrag Brajovic
Kakva crna ponovljivost?

Ово је рецепт за професионаоне куваре. Њихов норматив и процедура. И једино тако може да се ради.

А то твоје -- то је словенска душа, неред, хаос, то није добро за посао. Лепо је за наступ, да опчини публику на трибинама, али... ја одувек играм за ложу ;-)

brAjoviću PrEdragE ovo je blog za one što moraju svakodnevno da kuvaju da neizumru od glad, za žemske jer gi zapalo tako i z nas baksuzi što nemamo žemske dani rani, ne za profesionalci, krkarević onomad pravio bloz za vas.

nama treba brzo -lako i odokativno da mož da menjamo sastojke koje nemammo i da se prilagođavamo trenutku.
nači trikovi ko sos i šaka vode a ne rog od nevinog jednoroga i mleko od krave nerotkinje,
blog je o tome
mi meso i ostalo granje i drveće ne sečemo sa šef knajfovi oštri ki brijač već sa prvo oruđe koje je taman tolko oštro da preseče to što oćemo makr to više ličilo na šešeljeve zarđale kašike nego na nožovi.
žena mog prijatelja uspela da sjebe DOVO - solingenov nož, tela žemska kosku da preseč, ovi naši nožovi divljaci što gi prave bravari i prodavaju napijac to mogu al solingencu to nikad na pamet ne bi palo, pati vidi skog imaš poso.
brzo lako i da može da se mrzne odmrzne po potrebi.
akd budmimao pare ću dođem kod tebete u restorantu paću ti zakeram za krkarevićev sos od 24časovnika na kuvanje
bez vređanje i namajku pcovanje
čis diletant na kuvanje dragoljub s.r.
emsiemsi emsiemsi 20:07 13.02.2017

Re: Recepti za ljude i drkaxhije

Predrag Brajovic
Kakva crna ponovljivost?

Ово је рецепт за професионаоне куваре. Њихов норматив и процедура. И једино тако може да се ради.

А то твоје -- то је словенска душа, неред, хаос, то није добро за посао. Лепо је за наступ, да опчини публику на трибинама, али... ја одувек играм за ложу ;-)

Јеботе патак !
zilikaka zilikaka 20:17 13.02.2017

Re: Recepti za ljude i drkaxhije

brAjoviću PrEdragE ovo je blog za one što moraju svakodnevno da kuvaju da neizumru od glad, za žemske jer gi zapalo tako i z nas baksuzi što nemamo žemske dani rani, ne za profesionalci, krkarević onomad pravio bloz za vas.


Tačno sam znala na čega će da ispadne.

Dok su po jedan, još ih držiš pod kontrolom, al kad se sastave pa počnu da se nad...

Rekoh ja još onomad da uđemo odmah u rat, nego se Krkar bio povuko na rezervni položaj, pa nam sad iznenada udarili s boka zajedno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:29 13.02.2017

Re: Recepti za ljude i drkaxhije

ačno sam znala na čega će da ispadne

Ne zezaj!
Dao sam, najmanje, pet recepata za jednostavna jela!
Mogu valjda sebi sad da malo pustim, za dušu!
nsarski nsarski 00:36 14.02.2017

Re: Recepti za ljude i drkaxhije

Zato su meni osim Pate i Dike zakon ona dva Italijana.

Ja sam, spletom srecnih okolnosti, pre mnogo godina nasao dalmatinski kuvar Dike Marjanovic Radice. Nista bolje i nista prostije.

nikvet pn nikvet pn 10:47 14.02.2017

Re: Ragu

zilikaka
El to tvoje soljenje vode čini pasulj baš bestrzajnim


Аух људи, па то смо ваљда овде одавно апсолвирали. Пасуљ са антипрдин фактором.

Да поновим: то је кисела вода. Минерална. Што је гора за шприцер утолико је боља за пасуљ: Минаква, Карађорђе, Хеба...
mirelarado mirelarado 11:47 14.02.2017

Re: Ragu

Да поновим: то је кисела вода. Минерална. Што је гора за шприцер утолико је боља за пасуљ: Минаква, Карађорђе, Хеба...


За кување или само за потапање?
zilikaka zilikaka 12:08 14.02.2017

Re: Ragu

За кување или само за потапање?

Odlično pitanje!
I ujedno, ako je kojim slučajem samo za potapanje, ide il i so?

...rekoh da mi hemija nikakva, al znam da se soda birkabona dodaje kad hoćeš nešto lakše da skuvaš. Ono što ko prost mehanikus mogu da pretpostavim da ona deluje tako što ulazi u sve sitne pore i tamo pravi mehurove na toploti, pa tako razbija i omekšava strukturu. To bi značilo da kyvaš u kiseloj.
Ili može i da dodaš sode?

To ja ovako na prvu loptu iz glave, al garant ovde ljudi znaju pravi odgovor.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:10 14.02.2017

Re: Ragu

I ujedno, ako je kojim slučajem samo za potapanje, ide il i so?

Drugi sajt koji preporučujem, sajt "naučnog pristupa", kako bi to Krkar rekao, jeste ovaj: http://www.seriouseats.com/2016/09/salt-beans-cooking-soaking-water-good-or-bad.html

Linkovao sam ti sajt baš na tvoje pitanje.
Ukratko -- soli vodu.

Rekao bih da Ameri to najviše rade, naime testiraju uvrežena shvatanja o kuvanju kao da je reč o naučnim testovima. (Btw. i jeste.) Imaš gore primer kako to izgleda. Nadalje, u sličnim testiranjima mere se i tvrdoće procesiranih namirnica, sadržaji soli, detektuju hemijske promene. Najvažnije: rade se blind testovi, da li se pretpostavljena mađija kuvanja uklapa u izmerene rezultate, da li rezultati potvrđuju uvrežene pretpostavke.

Tako da mogu da ti kažem, s pouzdanjem, da meso do 10 dana odležavanja neće pokazati nikakve promene u ukusu, rađena su testiranja na velikom broju uzoraka, tek posle toga pojavljuju se efekti.

Ovo kažem da bih ukazao na još nešto. Naime, pogeldaj ovu tabelu:



Izmerili ljudi sadržaj šećera u pojedinoj biljčici. Na šolju, doduše, to je ovde prikazano, ali računajmo kao da je to oko 100 grama. (Ima boljih tabela, mrzi me da tražim.)

Na ovoj tabeli nema celera. Da ga ima, pisalo bi da on ima 1,8 grama šećera na 100 grama mase, dva i po do tri puta manje od šargarepe. I onda bi se razumelo da Krkar, kad tamo kaže da celer u bolonjeze sosu ključno daju šećere, nije u pravu. On me je malo ukorio što je premalo celera u mom receptu, jer misli da će mi zbog toga zafaliti šećeri. A neće, jer celer nije prebogat šećerom. Prosečno. Šaragrepa jeste. Dakle, celer daje i šećere, ali ne ključno. A aromu daje. Ključno.

Eto, tom služi nauka. Da se ovakve stvari uvide.
Ipak, nije to neka velika nauka. Sve su to elementarne stvari.
nikvet pn nikvet pn 13:33 14.02.2017

Re: Ragu

mirelarado
За кување или само за потапање?


Ево, после консултација са госпојом (ја сам дунстер у кухињи) ствари стоје овако:

Јуче је у крчка ставила пасуљ са киселом водом (и осталим акцесуаром наравно), дакле за кување. Синоћ ми је то тако замирисало да нисам одолео. Пасуљ увече је јерес - било некад, више није. Спавао сам као беба, одрадио преподне као коњ, гасова нема, антипрдин фактор рутинирано шљака. После пар терена оштрим се за ручак да наставим.

Према томе немој сутра неко да каже да од блоговања нема вајде.
zilikaka zilikaka 13:50 14.02.2017

Re: Ragu

nikvet pn
mirelarado
За кување или само за потапање?


Ево, после консултација са госпојом (ја сам дунстер у кухињи) ствари стоје овако:

Јуче је у крчка ставила пасуљ са киселом водом (и осталим акцесуаром наравно), дакле за кување. Синоћ ми је то тако замирисало да нисам одолео. Пасуљ увече је јерес - било некад, више није. Спавао сам као беба, одрадио преподне као коњ, гасова нема, антипрдин фактор рутинирано шљака. После пар терена оштрим се за ручак да наставим.

Према томе немој сутра неко да каже да од блоговања нема вајде.


Nikola je moj drug!
mirelarado mirelarado 18:55 14.02.2017

Re: Ragu

nikvet pn
mirelarado
За кување или само за потапање?


Ево, после консултација са госпојом (ја сам дунстер у кухињи) ствари стоје овако:

Јуче је у крчка ставила пасуљ са киселом водом (и осталим акцесуаром наравно), дакле за кување. Синоћ ми је то тако замирисало да нисам одолео. Пасуљ увече је јерес - било некад, више није. Спавао сам као беба, одрадио преподне као коњ, гасова нема, антипрдин фактор рутинирано шљака. После пар терена оштрим се за ручак да наставим.

Према томе немој сутра неко да каже да од блоговања нема вајде.


Дивно сазнање! Хвала госпођи Никвет.
zilikaka zilikaka 15:07 12.02.2017

Dragoljube, pali topa!

Ovo otišlo tačno na onu stranu gde nije smelo.

Došo Krkar sa sosom od 5 sati, pa Brajović odma našo da mu tercira i pravi koaliciju, a već vidim kako će se razmnože i razmile.

Zato da se mi lepo odmah podelimo i zaratimo, pa ko živ ko mrtav!

Ste bre vi ljudi normalni?!

Ko će sedi 5 (pet) sati za šporetom da bi posle jeo špagete?!

Mogu ja da razumem i da to nisu makarkakve, da je to specijalitet i štogođ, al brate, to ide kroz guzicu.

S tim u vezi, najljubaznije opominjem tog što se najnoviji pojavio, da ne nastavi s prose...
Ako mu se hoće da cepa dlaku po pola, nek otvori svoj blog i na njemu recept za kuvanje sosa od 10 i 12 sati, al ovde molim za red.

Rekoh već da se ovde kaže "prosto ko sos".
To zbućkaš na kraju, i skoro da mi je najbolji od mirodjije.


...ko što i grašak beznje ne ide


Milan Novković Milan Novković 16:18 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

Ko će sedi 5 (pet) sati za šporetom ...

... recept za kuvanje sosa od 10 i 12 sati, .


Pošto vidim da je prvih dvanes sati bukirano, evo da "dijaspora" uleti u prazan slot

"48 Hour Beef Bone Broth"

Moj naj-blam jednom:

- Ratovao i ja za nedeljne ručkove onomad, kao fol treba famijila da se okupi, mlađa ćerka isto misli ali je bila premlada, a uvukli nam se neoliberali u redove, pa kao ja ću te jedne nedelje.

- Nije me pokolebalo što za sos koji sam odabrao, a nikad nisam probao pre toga, treba da se ukuva 3 litra crnog vina, čak me nije pokolebalo ni što jedan sastojak za sos treba da se kupi pa ga nisam našao, "cenim" zriktaću ga sam na licu mesta (tj "baš" francuski kuvar savetuje da se to kupi, a ko hoće može na N-toj stranici da nađe recept).

- I dok se vino i ostalo ukuvava na otišoj vatri krene Miško da sredi taj missing sastojak, odem na Ntu stranicu, kad ljuti Francus krene: "48 sati unapred stavi 5Kg goveđih koski u rernu i peci M sati ...".

Nači bagići ispali u glavnom jelu, iako se nazirao "potencijal", a predjelo još veći bag, u silnim nekim solima i biberima (120 protivu 130 vrsta), al da si ne srozavam reputaciju baš tolko ovom prilikom
narcis narcis 18:15 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

Ovo otišlo tačno na onu stranu gde nije smelo.

panema, brAjović me ignorira na veliko i malo,krkar sag utrčao pa samo gledam, mislim korisan mu recepis a vreme, pa moš to i za 15 min kad se žuri, no pošto i jakuvam sos u šerpiče od 3 litra za zmazivač ondak i ja opalim par satova . o podvarak nesmem da pričam, mislim neće on bez pola dana, što na plotnu što na relnu.
doduše da povalim predragea za tip sa so za natapanje i šaku vode, al zajebo povalu zbog insistiranja na ubeđivanje sas ngo, kuhanje, bivši druge nije igzaktna nauka više umjetnos, moš ovako a moš onako, ko one olandske budaletine što prave čokoladne bonbone sa fil od čistu so, idi begaj nadaleko , izem ti nauku.
narcis narcis 19:02 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

(120 protivu 130 vrsta)

pazi kad ti u inglandima nemoš da nađeš začin/ sastojak a mi ođe mož samo da blenemo u neke flašice i gramčice i lišće koje oni upotrebljavaju, ja danas u niški maxi gledo pola sata u mlečni deo da vidim ima li ga taj švapsi sir, mileram , slatka pavlaka, ma bre samo si izgubi oči od zevanje, pa i kisela pavlaka stigla pre par godina tek.
jedino dobro što nađo kondzervu skuše u ulju i kupi neki buđav sirac da probam i to ćudo, i nije lošo, mrsno i ukusno al skupo 170 kinti sto grama, javiše od pla pojedo samo uz skušu, za tepare tri osmine burek sam mogo dizedem.
narcis narcis 19:03 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

narcis
(120 protivu 130 vrsta)

pazi kad ti u inglandima nemoš da nađeš začin/ sastojak a mi ođe mož samo da blenemo u neke flašice i gramčice i lišće koje oni upotrebljavaju, ja danas u niški maxi gledo pola sata u mlečni deo da vidim ima li ga taj švapsi sir, mileram , slatka pavlaka, ma bre samo si izgubi oči od zevanje, pa i kisela pavlaka stigla pre par godina tek.
jedino dobro što nađo kondzervu skuše u ulju i kupi neki buđav sirac da probam i to ćudo, i nije lošo, mrsno i ukusno al skupo 170 kinti sto grama, javiše od pla pojedo samo uz skušu, za tepare tri ispravka pola tepciju osmine burek sam mogo dizedem.

milisav68 milisav68 19:17 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

narcis
ja danas u niški maxi gledo pola sata u mlečni deo da vidim ima li ga taj švapsi sir, mileram , slatka pavlaka, ma bre samo si izgubi oči od zevanje, pa i kisela pavlaka stigla pre par godina tek.

Ma ima to odavno, nego nisi obraćao pažnju.

Evo sad gledam po ovom internetu, baš u Maksiju ima Meggle i Subotička mlekara 110/120 dinara 400g.

Najbolji je bio iz Šabačke mlekare, mada sada ne vidim da ga imaju u ponudi.
narcis narcis 19:33 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

ne vidim da ga imaju u ponudi.

pa ono to ebe naše kokoške, šta mi vredi što ga negde ima kad ga ovde nema,
uniš ne mož da kupi ni vrganj ni lisičarku, ovde samo bkovača i šampinjon i totie
arianna arianna 20:17 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

narcis
ne vidim da ga imaju u ponudi.

pa ono to ebe naše kokoške, šta mi vredi što ga negde ima kad ga ovde nema,
uniš ne mož da kupi ni vrganj ni lisičarku, ovde samo bkovača i šampinjon i totie


Bate Dragoljube, idi u nišku Rodu, imaš skoro pa sve. Mileram, slatku pavlaku, rikotu, maskarpone, Ella sir (zamena za maskarpone), ako ćeš da praviš kolač od sira . Provereno. Sve osim vrganji.

A kad pukne proleće, učlani se u neko društvo, koje se bavi sakupljanjem lekovitog bilja, ljubitelja prirode i sl......idu ljudi, vikendom, maju se po okolne planine i šume. Pa, em dobro za rekreaciju, druže se, em se korisno nešto nauči. A tek što spremaju gulaš od pečuraka, puževa.....ne pitaj.


I kako ti skup buđav sir 170 din 100 grama? U nišku Rodu je često na akciji i za trećinu bude jeftiniji. A i nije vurda, pa da sedneš i da se natepaš, nego se i jede pomalko
narcis narcis 20:33 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

Bate Dragoljube, idi u nišku Rodu,

digaje roda uniš, ona mala robna kuća do ambasador
arianna arianna 20:45 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

narcis
Bate Dragoljube, idi u nišku Rodu,

digaje roda uniš, ona mala robna kuća do ambasador


lele, ja li da ti pričam kude je Roda po Niš?
U Merkator. Rodin megamarket.

narcis narcis 21:10 12.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

arianna
narcis
Bate Dragoljube, idi u nišku Rodu,

digaje roda uniš, ona mala robna kuća do ambasador


lele, ja li da ti pričam kude je Roda po Niš?
U Merkator. Rodin megamarket.


a to kod onaj most u branka miljkovića, predaleko od ja, ja sam kod moravski pijac, a kola ne vozim pa bi moro da amltretiram netkog, problemi sa cirkulacijom mi baš i nedozvoljavaju duge pešačke šetnje, avtobuske stanice su predaleko za mje radijuse mogućih pešačenja, al uspeću valjda netkad. a netkad u kamenom dobu svojga žića sam po par puta dnevno pešačio dotle i preskakao reku gabroavčku reku, valjda se tak zavše jer nije bilo mosta u moje zlatno doba života mi.
nsarski nsarski 20:33 13.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

Ko će sedi 5 (pet) sati za šporetom da bi posle jeo špagete?!


S druge strane, megjutoa...s druge strane, ne mrzi te da kuvas sarmu i 8 sati? Nju ne mozes da napravis za dva sata ako zelis da na nesto lici.
E, pa i dobrom sosu drugo treba. A moze da se smucka i kecap sa udinstanim mlevenim mesom za 15 minuta, al' to nije to. Znaci, shvati kuvanje dobrog sosa kao ekvivalent kuvanju dobre sarme i steci ces dusevni mir i budisticku ravnotezu.
zilikaka zilikaka 20:43 13.02.2017

Re: Dragoljube, pali topa!

Znaci, shvati kuvanje dobrog sosa kao ekvivalent kuvanju dobre sarme i steci ces dusevni mir i budisticku ravnotezu.



Sarmu kuvam "na veliko".
Mada, i Krkar reče da on zamrzava sos.

Eto, prihvatam da sam se zaletela.

Jedino to da duvonu ravotežu pronalazim s varjačom u ruci, pored toliko izazova...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana