Ponosni srbi

MilutinM RSS / 08.04.2008. u 23:43

Igrale se delije

Sećaš li se, ratni druže, kad smo vojevali

Selo moje, lepše od Pariza

Niko nema što srbin imade

Beograde, Beograde, na ušću dveju reka ispod Avale

To su moji zumbuli i lale, ja sam rodjen u Srbiji, brale

 

 

Ovaj tekst pišem u avionu, na putu ka Ženevi. Vraćam se na (truli) zapad. Bio sam kratko, par dana, na proputovanju. Oko mene: gospodja u kasnim četrdesetim sa leve strane; tri plavušanke ispred, modernog izgleda ali ne estradne umetnice (medjusobno govore nemački!) i žena u ranim tridesetim, sa desne - svi čitaju "Skandal" (nisam znao da postoji takvo štivo) i teme tipa "Lažu da je Kaya kurva, ne  kreše se za pare" i "Pobednica Velikog brata: Ugradiću sise". Da li je to Srbija koju nosimo u svet?

 

Po ko zna koji put muči me pitanje: kako biti ponosni srbin? Kako na pravi način pokazati da sam to što zasigurno jesam (eto, pogodilo se da sam 100% srbin, bez ostatka) a u isto vreme ne ući u zamku da budem "četnik", "anti-šiptar", idiot, neprilagodjen, gastarbajter, bruka naše nacije i države, protivnik evropskih integracija ili, jednostavno, čudak koji neke ljude koji su tamogdesamsada guši svojim poreklom?

 

Pošteno: nije lako. Godinama sam igrao folklor i tako predstavljao našu kulturu i zemlju. Sve vreme, imali smo problem kako da odaberemo pesmu, igru, običaj koji će nas na pračin način predstaviti a biti jednostavan, objašnjavajući i lak za učenje. Sve nam je izgledalo ili previše komplikovano "za njih", ili nekako nedovoljno, neubedljivo.

 

I sada, kada živim i radim "preko grane", imam isti problem. Voleo bih da svojim kolegama i domaćinima pokažem onošto je najbolje u nama. Da im objasnim zašto smo takvi kakvi smo. Da im ukažem da smo narod koji ima svoje zašto i zato, koji je svesan toga i ponosan što je takav. Da im nekako pojasnim kako smo bili ispunjeni u svojoj nesreći tih desetih, četrdesetih, šezdesetih, devedesetih... noseći svoj krst, zvezdu ili target.

 

Stoga, pozivam vas, blogere, kao (sa ubedjenjem tvrdim) prilično napredan deo naše javnosti, da mi pomognete da u nekoliko navrata (dakle ovo je prvi tekst ove vrste) odgonetnem:

Šta treba ili ne treba da radimo da pokažemo da smo ponosni srbi?

 

Za početak, u ovom blogu da pišemo kako treba da se ponašamo i šta sve treba da radimo ili ne radimo kada smo u inostranstvu. Da li nosimo ili ne dres svoje zemlje? Da li iznad stola imamo zastavu svoje zemlje? Da li u reveru, kao ameri, nisimo značku sa grbom ili zastavom? Da li nudimo našu domaću hranu i pića? Da li pevamo svoje pesme i igramo igre? Da li slavimo slavu i pozivamo komšije, kolege, prijatelje?

 

Šta sve još?

 

Pozivam vas da ovo ne shvatite kao politički tekst. Neću brisati komentare, ali vas molim da razumete da bi time samo odmagali mnogima nama kojima je ovo problem.

 

I, da, pozivam i one koji nisu srbi da nam pomognu, jer oni imaju drugačiji pogled nego mi sami i njihovo mišljenje može nam biti dragoceno.

Atačmenti



Komentari (306)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 23:53 08.04.2008

Hej, Milutine...

Nisam ni pročitala do kraja... al kad videh one stihove pesama, setih se kako smo jednom pričale o političkoj situaciji i poštovanju ove naše Srbije - moja drugarica i ja. I pale nas dve u vatricu, nešto, kao mi Srbi, pa prsnemo u smeh - ona 100%Goranka, i ja pola Srpkinja.:)))

Odoh da čitam, ponosita 100%:))))
ivana23 ivana23 23:59 08.04.2008

Srbi, Srbija

nikola svilar nikola svilar 18:09 10.04.2008

Srbs, Serbia

Od kada znam za sebe, privlacila me umetnost. Sport, vrlo, vrlo malo. Fudbal, priznajem, izuzetno.

Secam se jednog Svetskog prvenstva, svakodnevno sam kupovao Politiku, citao sportsku stranu
(koju vrlo retko citam) o preliminarnom spisku igraca A tima, zatim pripremama reprezentacije na
Palicu, prijateljskoj utakmici sa Svajcarskom, zatim Japanom, pa sta je rekao selektor,
sta lekari kazu o povredi ovog, sta je rekao ovaj, onaj, a tek kad je prvenstvo krenulo...
nisam propustao utakmice, sve je bilo podredjeno reprezentaciji.
Sve do trenutka kada su nas Holandjani... r a s t u r i l i.

Tada sam shvatio, da nikada vise necu biti,
bar ne u toj meri, deo te "navijacke" price
- sedeo sam, potpuno, potpuno razocaran, pred televizorom.
Ali tu apsolutno nista nije zavisilo od mene, Nikole Svilara.

To je u potpunosti bila "prica" tih momaka koji su tog dana istrcali na teren.
Naravno, dan danas kada stignem, volim da pogledam utakmicu reprezentacije Srbije.
I od svih reprezentacija sveta ona mi je najdraza. Pa to i jeste koncept navijanja.

Stvar je senzibiliteta - meni su, recimo, od sportskih dometa uvek draza umetnicka dela
- muzicke kompozicije,slike, skulpture, zgrade, film, dostignuca koja nisu vezana za dogadjaj,
i sto se vekovima kasnije mogu reprodukovati i uzivati u reprodukciji istog.

U tom smislu ja se posebno ponosim umetnicima, svojim sunarodnicima.

(Da cela stvar bude jos bolja, pored radova i zivota veoma mnogo svetskih umetnika
koje sam "zvakao" godinama - mom senzibilitetu - najvise odgovaraju radovi
upravo dva Srbina: Pavic, Mihailovic pa tek onda svih ostalih ali to je stvar
licne umetnicke vokacije, izbora, slucajnosti, nikako nacionalnog opredeljenja)

Dostignuce sportiste upravo je vezano za trenutak, dogadjaj.
Vrlo malo ljudi (publike) ponovo gleda proslogodisnje utakmice, uziva u bacanju koplja
sa pretproslih Olimpijada itd. To uglavnom rade strucnjaci (zbog analize, naravno).

Poredjenja radi, zamislite koliko je samo vise svetskoj bastini doprineo
i drugim ljudima "dao sebe" recimo, jedan Mocart u odnosu na
dostignuce ma kog njegovog savremenika sportiste ?

Dawngreeter je, po mom skromnom misljenju, u pravu kada kaze da
neko ne moze i ne treba biti ponosan na nesto ukoliko SAM (dakle
sopstvenim snagama, umom, energijom) nije doprineo tome
(necijem uspehu, dostignucu)

Ali u takvom stavu ne treba otici u krajnost. Ponos koji Srbin oseca prema uspesima
sunarodnika Novaka Djokovica ne moze biti istovetan onom ponosu koji oseca prema
eventualnim uspesima svog deteta, supruge koju podrzava, vlastitom itd

On jeste daleko manji ali i takav ponos je dobrodosao,
ne treba ga odbacivati.

U svakom slucaju, cika Milutine
zanimljiva tema.
Preporuka
Nik
MilutinM MilutinM 18:13 10.04.2008

Re: Srbs, Serbia

Hvala, Nikola ))
margos margos 00:06 09.04.2008

Za početak

O svojoj zemlji i svojim sugrađanima pričati s poštovanjem i afirmativno. Ne pljuvati, što se u žargonu kaže. Jer ako sam po sebi pljuješ, onda će naravno to i drugi činiti.

Davno sam čula da su Japanci na to jako osetljivi, pa kad nalete na čoveka koji se loše izražava o svom narodu, obiđu ga u širokom luku, računajući, ako o svojima tako govori, šta li će tek o tuđincima.

Mi imamo poseban dar da o sebi govorimo kao o najgorima, što em što nije tačno, em što nije lepo, em je nekako mazohistički i bolesno.
MilutinM MilutinM 00:10 09.04.2008

Re: Za početak

O svojoj zemlji i svojim sugrađanima pričati s poštovanjem i afirmativno
Margos, lep početak. Hvala za predlog - mislim da je sasvim na mestu. Nažalost, u nas je zavladao običaj da mislimo da smo najgori u (skoro) svemu. A ima toga toliko...
margos margos 00:19 09.04.2008

Re: Za početak

Hej... Srbi - velikim slovom... Srbin, takođe....

PS Jesi li se uplašio da te ne proglase Velikim, pardon Velikosrbinom, pa sve napisa malim slovom?
MilutinM MilutinM 00:23 09.04.2008

Re: Za početak

Hm, nisam siguran. Možda nisam dobro pazio u školi ili sam bežao sa tog časa. Po meni, sve ide malim slovima, a ako me ubede u suprotno promeniću.

Da se plašim da me proglase? He, xe, nisam ja od tih, plašljivih, stidljivih, snebivljivih ...
margos margos 00:27 09.04.2008

Re: Za početak

Možda nisam dobro pazio u školi ili sam bežao sa tog časa. Po meni, sve ide malim slovima, a ako me ubede u suprotno promeniću.

Pripadnici naroda i narodi se pišu velikim slovom.
Ajd nek neko dokaže stručno, vidite da me Milutin ne šljivi 5%:)))

Ivana je lepo napisala u naslovu svog prvog posta:))
MilutinM MilutinM 00:32 09.04.2008

Re: Za početak

Ajd nek neko dokaže stručno, vidite da me Milutin ne šljivi 5%:)))

Ič te ne zarezujem, sve dok se stručno ne izrazi neka lektorka ili slično ))
margos margos 11:22 09.04.2008

Re: Za početak

Ič te ne zarezujem, sve dok se stručno ne izrazi neka lektorka ili slično ))

Ajd' kad nema lektora...
MilutinM MilutinM 11:32 09.04.2008

Re: Za početak

Ili sam ja zaboravan, ili su se neke stvari u našem pravopisu promenile.

Novosađanin, Piroćanac, Nišlija, Bačvanin, Jugosloven, Evropljanin, Australijanac

U moje vreme bilo sve malim slovima

nastavak pisma iza naslova ako se pismo nastavlja u novom redu, i to bez obzira da li se iza naslova stavlja zarez ili uzvičnik:
Draga mama,
Tvoje pismo sam primila tek juče iako...

Takodje pišem malim slovom ovo "tvoje pismo" (pa još i kada pišem engleski - moram da se samoispravim)

Margos, hvala za pozornost.
margos margos 11:56 09.04.2008

Re: Za početak

Margos, hvala za pozornost.

Pa sve čekam da se neko stručniji javi, al ko velim, što ne bih guglom dokazivala, kao i sav normalan svet:)
Eugenija Eugenija 08:12 10.04.2008

Re: Za početak

O svojoj zemlji i svojim sugrađanima pričati s poštovanjem i afirmativno.

Cak i kada ti naplacuju trostruko vise sve usluge samo zato sto si ''gastos'', kada te cerupaju kao ''zlatnu koku'', kada u tebi vide samo dollare/eure, kada ti sude kao pociniocu iako si zrtva, kada od tebe za lecenje ocekuju hiljadarke u stranoj valuti, kada ti zavide jer si ti uspe/la u svetu a oni se snalaze samo u unutrasnjosti, kada psuju, pljuju, djubre bacaju na sve strane, u vreme radnog vremena obavljaju privatne poslove a ti imas samo 20 dana godisnje odmora, kada ne placaju nikakve dazbine a tebi svi prihodu odlaze na aranzmane i opet od tebe ocekuju, kada ti kao gastos jedini u ulici placas porez na imovinu i to tesko zaradjenu a oni ne placaju ni dinara i to na prisvojenu imovinu, kada...
Moze se nabrajati ono sto ima da se zameri ali to nikako ne sme da se kaze otvoreno, u brk, jer to nije patriJotski, nje rodljublje nego je dusmanski i izdajnicki i sta sve jos ne.
I zato, dok se ti na ''trulom'' Zapadu trudis da prikazes zemlju i narod iz kojeg potices u najboljem svetlu mnogi se potrude da sve to ukaljaju, da te ismeju, da dok ti na privremenom boravku u domovini cistis dvoriste, ulicu... tebe nazivaju budalom jer ce lisce/kese/limenke... ionako opet da padaju i to je tako smesno da umres od smeha, humor je na ulici zajedno sa djubretom.
Dakle, dok u otadzbini sudije sude da ti treba da platis i tvojim tesko zaradjenim devizama operes sve ono sto domace leske ukake ti ces da se trosis i fizicki da bi NJIMA ulepsao/la sliku. Nije nego. Ti folklor u svetu gledas samo na medjunarodnim manifestacijama folklora i opanke nosis samo dok igras kolo dok oni kace zlatnu dugmad na mandzetne, ti se ne kitis kao novogodisnja jelka i prozivis celi svoj zivot u ''belome svetu'' dok oni vozaju dzipove, (cak i Hammere i puse lulu) putuju po egzoticnim destinacijama a tebe nazivaju ''glupavi gastarbajter koji jedino zna da dirinci za gazdu''. Ti kada dodjes u otadzbinu vidis samo sirotinju i slusas njene zalopojke a ne vidis milionere sto anonimne sto javne kako se sprdaju sa svim sto je srpsko i patriJotsko.
Neee, odavno su ''gastosi'' trebali da znaju na cemu su i da povratka ima samo za Djelice i Cubrile dok ostali imaju ostajati tamo gde ih sunce tudje ipak ''bolje grije''. I zato treba biti svetski covek, univerzalista, i boriti se protiv siromastva i diktatura u globali a lokalni patriJotizam prepustiti lokalnim mocnicima jer ga oni ionako drze po svom i pod svojim. Ili se boriti bas protiv njih sa distancije sigurniji, pisati o njima obelodanjivati njihove malverzacije i kocenje naprretka tvog naroda koji ti toliko volis a nikako ulepsavati sliku prenosenjem ''socijalizma'' iz Srbije u svet. Svet ce sam odluciti koji ce sistem da postuje a kojeg ce da se zgrazava pa ne treba ispadati budala zbog nostalgije koja te izjeda a koja nije bas uvek opravdano toliko zestoka. Ima tako lepih zemalja i dobrih ljudi, treba ih samo potraziti i naci a nadasve je najbitnije pronaci svoj licni mir i spokoj jer i ti imas samo jedan zivot koji brzo prolazi. I to treba da je ono - voli sebe da bi te drugi voleli, ma koliko to neko smatrao egozimom.
Pitajte ljude koji su se po svetu angazovali 90-ih da promene sliku, obustave satanizaciju samo jednog naroda a ono se pokazalo da i nije bas sve satanzacija nego da je RTS. I sta su ti ljudi za nihov angazman dobili za uzvrat u otadzbini? Vec pogadjate, dobili su sut u but umesto hvala.
MilutinM MilutinM 08:34 10.04.2008

Re: Za početak

Au, bre, Eugenija, ti si baš jedna (ovo sa dugim "e". Razumem te, mada se sa svim ne mogu složiti (a sa većinom da).

Hteo bih da ti kažem da ne mislim da
ti ces da se trosis i fizicki da bi NJIMA ulepsao/la sliku
Ja ovo radim da bi se osećao normalno i bio zadovoljan sobom i sredinom iz koje dolazim (ovde gde sam). Uz sve ružne stvari (mnoge si nabrojala), ja volim svoju zemlju i ljude u njoj. Pored svih tih koje si opisala, u mojoj zemlji ima mnogo više običnih, finih, divnih, ljudi vrednih svake pažnje i hvale. Ako ovo radim zbog nekoga drugog osim sebe, onda to radim zbog njih.

I siguran sam da moj boravak ovde, moj mali lični angažman na pravilnom pokazivanju sebe i svog porekla, dobra mišljenja mojih kolega i komšija ovde gde jesam, a pogotovo moji razgovori sa svim mojima kada dodjem u Srbiju pomažu da se situacija poboljša i da se prostor svima onima koje si lepo opisala u komentaru suzi i smanji na najmanju moguću meru.
Eugenija Eugenija 08:55 10.04.2008

Re: Za početak

Ja ovo radim da bi se osećao normalno i bio zadovoljan sobom i sredinom iz koje dolazim (ovde gde sam). Uz sve ružne stvari (mnoge si nabrojala), ja volim svoju zemlju i ljude u njoj. Pored svih tih koje si opisala, u mojoj zemlji ima mnogo više običnih, finih, divnih, ljudi vrednih svake pažnje i hvale. Ako ovo radim zbog nekoga drugog osim sebe, onda to radim zbog njih.

Nisam ja mislila da ti (niti bilo ko drugi a ko tu potrebu ima) treba da prestane da se angazuje. Htela sam samo da stavim do znanja sta JA uocavam. Da li imam pravo na to? Da li imam slobodu da to kazem javno i na glas? Naravno da nemam jer da nije bloga b92 ovo nikada ne bih mogla ni da iznesem.
I nisam nigde napisala da nema divnih, ljudi vrednih svake pažnje i hvale nego da ima mnogo onih drugih i sve ih je vise pa i ti divni i krasni nekako uzimaju njih za primer sto je neizbezno. Primera radi (i boljeg razumevanja) recicu samo vo da u bilo kojoj bransi se pojavi afera (drumarska, carinska, profesorska i ostala mafija) kolege postenjacine ne ustaju da osude ponasanje svoje kolega.
Ja necu da mi premijer bude fanaticni nacionalista ali oni hoce i njemu aplaudiraju. Ja necu da mi predsednik, ministri i ostala bulumenta budu ljudi kojima su fizionomije i njihovi novcanici sve punackiji i to i od mog poreskog novca ali oni hoce. Ja necu da mi nekakvo ministarstvo za dijasporu govori kako je zgrada u kojoj oni zasedaju ''moja/nasa/vasa kuca a kad ja u tu kucu udjem da se ministar na mene dere i pita me ko sam i da on nije znao ni da cu doci jer mu sef kabineta to nije najavio a tebi je potvrdio cak i u pismenoj formi. Necu cak ni ministrastvo za dijasporu jer to nemaju ni Jevreji, ni Grci, ni Spanci, ni... niko. Hocu da me uvazavaju kao SVOG gradjanina jer ja to i jesam i posedujem sve dokaze o tome, licnu kartu, pasos...
Ne, tvoje kolege nemaju dobro misljenje o tebi zato sto si ti Srbin. Oni o tebi misle kako misle zato sto vide da si TI dobar covek i dobar kolega. Time se u otadzbini samo mogu da ponose a ne ti zato sto si Srbin. Ti si takav kakav si zato sto si - covek. Probaj da sednes u Hammer i provozas se gradom/selom u kojem zivis i radis ili kolegama na poslu kazes da vozis Hammera pa ces videti njihove reakcije. Mozda ti to nece bas pokazati otvoreno ali ce te prezreti. U nasoj otadzbini se takvim dive, oni su u njihovim ocima ''uspesni'' veliki Srbi a Srpkinje sa silikonima su srpske carice. Daj, stvarno, meni se takav pristup rodoljublju nimalo ne dopada ma sta ti o meni mislio.
MilutinM MilutinM 09:12 10.04.2008

Re: Za početak

Nisam ja mislila da ti (niti bilo ko drugi a ko tu potrebu ima) treba da prestane da se angazuje. Htela sam samo da stavim do znanja sta JA uocavam. Da li imam pravo na to? Da li imam slobodu da to kazem javno i na glas? Naravno da nemam jer da nije bloga b92 ovo nikada ne bih mogla ni da iznesem.
I nisam nigde napisala da nema divnih, ljudi vrednih svake pažnje i hvale nego da ima mnogo onih drugih i sve ih je vise pa i ti divni i krasni nekako uzimaju njih za primer sto je neizbezno.

Pa nisam ni ja nigde rekao da ti to ne misliš.
Ne, tvoje kolege nemaju dobro misljenje o tebi zato sto si ti Srbin

Na sreću, moje kolege znaju priličan broja Srba: još jednom mog kolegu, jednu članicu Veropskog skautskog komiteta, nekoliko ljudi koji se bave medjunarodnom saradnjom u našem Savezu, mnogo lepe i pametne dece i mladih koji su učestvovali na medjunarodnim akcijama. Znaju i par idiota, ali taj odnos normalnih i idiota je u granicama normale kada gledaju na narode iz kojih potiču. I, imaju lepo mišljenje o svima nama. I, sve više razumeju zašto sam ja takav kakav sam, ponekad neprilagodjen njima i njihovoj kulturi i običajima.
Probaj da sednes u Hammer i provozas se gradom/selom u kojem zivis i radis ili kolegama na poslu kazes da vozis Hammera pa ces videti njihove reakcije. Mozda ti to nece bas pokazati otvoreno ali ce te prezreti. U nasoj otadzbini se takvim dive, oni su u njihovim ocima ''uspesni'' veliki Srbi a Srpkinje sa silikonima su srpske carice. Daj, stvarno, meni se takav pristup rodoljublju nimalo ne dopada ma sta ti o meni mislio.

Eugenija, mi ovde valjda pričamo o normalnim ljudima, a ne o karikaturama. Njih ima svuda; pa i ovde gde sada živim.
Gorstak Gorstak 09:29 10.04.2008

Re: Za početak

MM
mi ovde valjda pričamo o normalnim ljudima, a ne o karikaturama. Njih ima svuda; pa i ovde gde sada živim.

Samo da se pozdravim. Vidim da si on-line.
Jesi li vido kako smo ,,lepo" odrzavali Post.
Ja sam se stvarno trudio da se drzim teme.
Evo, obecavam i ubuduce da cu da se trudim (ako me Edi ne bude izazivala sa Svedskim princezama. I otkud ta princeza na ovom Postu?)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 09:35 10.04.2008

Re: Za početak

Nisam ja mislila da ti (niti bilo ko drugi a ko tu potrebu ima) treba da prestane da se angazuje. Htela sam samo da stavim do znanja sta JA uocavam.

Svi mi to uočavamo Eugenija ali nije stvar u tome šta ti uočavaš, već kako to prezentiraš strancu.
Da te pitam. Kada se ti upoznaješ sa nekim novim u svom životu- da li mu odmah sručiš sav svoj prljavi veš pred nos? Nemoj mi samo reči da nemaš prljavog veša, jer ga svi imamo. I još jedna stvar-kada tebe neko gađa tvojim prljavim vešom (koji je sam pronašao ili što je još verovanije ti si mu ga sama poturila pod nos), da li ti njega gađaš unazad njegovim prljavim vešom ili pokušavaš da opereš svoj.
Druga stvar......ako imaš problema sa kolegana u tvojoj firmi da li ideš unaokolo i olajavaš svoju firmu ili pokušavaš da rešiš stvar unutar svoje firme?
mikimedic mikimedic 10:17 10.04.2008

Re: Za početak

Potpuno se razlikuju odnosi Srbin u inostranstvu - stranac i drugi Srbi iz inostranstva (nb: gde sebe ne smatram) - Srbi kod kuce, i ne treba ih mesati. Sa Evgenijom se mogu sloziti ako banalizujemo negde 70%, ali nikad tih 70% necu iznositi u svetu. Dovoljno je drugih (ne mislim na Srbe, mada ima i nas) koji to rade, i nazalost imaju dovoljno materijala.
mariopan mariopan 13:30 10.04.2008

Re: Za početak

Razumem i ja Eugeniju , nama su policajci naplatili kaznu kada su videli automobil strane registracije i to lep i nov , samo zato sto je sin imao upaljena neka svetla na kolima , u po bela dana , nikoga nije ugorzavao , vozio cak i sporo , nista nije vredelo sto smo rekli da zurimo u bolnicu i da nas ne zadrzava jer se ta svetla u Evropi moraju imati po magli iako je dan , i da je i dosao zbog hitnog slucaja (teska bolest oca ) nista nije vredelo , on nas je drzao pola sata sa strane , proveravao sve cega se setio i na kraju naplatio pozamasnu kaznu , cekao je cak da sin ode do menjacnice koja je dosta daleko i da se vrati. Vidim sin kuva kuva kuva , samo sto ne pukne , mislim odalamice ga bice belaja , sve se molim Bogu da se maknemo od budale nedokazane dok ga ovaj moj ne sastavi sa zemljom pa ne zavrsi u zatvoru...uzas.

Ali opet ne mogu to da kazem strancima , opet zelim da vide lepsi deo Srbije jer nisu svi takvi , ima budala svuda.
ivana23 ivana23 00:13 09.04.2008

***

margos margos 00:16 09.04.2008

Re: ***

ivana23

Ivano, baš lepe sličke:)))
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 00:28 09.04.2008

Budimo ljudi

Ovde gde sam ja, pitanje koje si nacionalnosti obično dolazi nakon pitanja koje ti je ime. Potpuno prirodno, s obzirom da živim na mestu koje je stecište bukvalno ljudi svih nacionalnosti na neverovatno malom prostoru. Kada na to pitanje odgovorim da sam Srpkinja, uglavnom nailazim na reakcije: podignuta obrva (ili obe), okretanje razgovora u drugom smeru, iznenađenje (svake vrste), totalna zbunjenost sagovornika......Dakle, nagledala sam se svakakvih reakcija.
Super sam se spajtala sa jednim francuzem pre neke 4 godine, ali je bio vidno potresen kada je nakon 10 dana našeg poznanstva shvatio da sam srpkinja. Odmah je krenuo priču o tome kako je baš čudno da sam ja tako fina i normalna osoba kada svi znaju da su srbi masovne ubice, ratni zločnici i sl. On je izgleda tako hteo da mi da kompliment ali sam ja to osetila kao uvredu. Nakon toga se razvila ozbiljna višednevna rasprava. Sada smo odlični prijatelji. I dalje ima isto mišljenje o meni, ali nisam siguran da je korigovao svoje mišljenje prema srbima, mada je u međuvremenu upoznao još mojih prijatelja srba sa kojima je isto tako postao dobar prijatelj. Onomad mi je iz Kaira poslao sms: "Somebody asked me am I Serbian! What's wrong with me?!" Jedanput me je jedan oduševljeni amer pitao da li znam da koristim kalašnjikov kada je saznao da sam srpkinja. Pa šta odgovoriti na to pitanje osim: "of course, do U wont me 2 show u?!"
Ono jedino što mogu da uradim za promociju Srbije je da pokušam da budem najbolja što mogu u poslu koji radim i da budem što pozitivnija ličnost koliko mogu....pa posle kada shvate da sam iz Srbije, bar imam dobar oslonac za svaku sledeću raspravu do koje će verovatno doći
MilutinM MilutinM 00:31 09.04.2008

Re: Budimo ljudi

Ono jedino što mogu da uradim za promociju Srbije je da pokušam da budem najbolja što mogu u poslu koji radim i da budem što pozitivnija ličnost koliko mogu

Da, ovo je takodje dobro zapažanje. Podržavam (a i pokušavam, takodje)
trener trener 01:02 09.04.2008

Re: Budimo ljudi

Ono jedino što mogu da uradim za promociju Srbije je da pokušam da budem najbolja što mogu u poslu koji radim i da budem što pozitivnija ličnost koliko mogu....pa posle kada shvate da sam iz Srbije, bar imam dobar oslonac za svaku sledeću raspravu do koje će verovatno doći


Ovo je jedino sto moze da se uradi,bar za pocetak, dok ljudi oko tebe, kada saznaju da si Srbin,uvide da se ne razlikujes od njih tj. da nisi troglava azdaja.ili ono da ces da "prikoljes nekog".Juce je gosn. nnsarski na blogu objasnjavao o materiji i anti-materiji.Posto kod nas preovladava anti-materija, sve sto radis kontra bice pozitivno
shure shure 08:32 09.04.2008

Re: Budimo ljudi

... Kada na to pitanje odgovorim da sam Srpkinja, uglavnom nailazim na reakcije: podignuta obrva (ili obe), okretanje razgovora u drugom smeru, iznenađenje (svake vrste), totalna zbunjenost

Na jugu Italije,gde su ljudi,bar je moj utisak,prostodusni i gostoprimljivi,cesto sam dozivljavao da mi,kad saznaju da sam Srbin(mada oni nas zovu Slavi),kazu"ma nema veze,vazno da si hriscanin".Stvarno se posle toga nisam trudio da im objasnjavam,da je bas i nisam neki hriscanin...
dragoljub dragoljub 00:46 09.04.2008

како

како да причам о лепоти националне уметности или науке кад смоје стварали онда кад смо хтели да будемо као сав остали свет,како кад смо наснови коју су нам дали преци почели да прецењујемо сами себе и да се затварамо у ту прошлост тешко је то питање,да смо окренути ка свету и да пратимо догађаје лако би било рећи :погле како имамо лепе иконе,лепе цркве,ношњу,укусну ракију а погледај и како имамо лепе нове зграде,нову уметност ето стварали наши стари ал стварамо и ми .али не мисмо одлучили да живимо од успомена на стару славу(коју само ми видимо)
сад мој одговор је овакав какав је боље неумем
MilutinM MilutinM 00:52 09.04.2008

Re: како

мисмо одлучили да живимо од успомена на стару славу(коју само ми видимо)

Da, ovo je zanimljivo pitanje. Kako postići da smo ponosni na svoju prošlost, a ne biti zakopan u nju.

Ovo je praktično pitanje za nas kao narod. Medjutim, ako govorimo o predstavljanju naše zemlje u svetu (ne mislim ono zvanično), što je tema ovog bloga, treba li da budemo ponosni na svoju istoriju? Da li nas ona čini ponosnim srbima?
dragoljub dragoljub 01:01 09.04.2008

Re: како

ја се ту слажем са александром буди што бољи човек па кад твојим пријатељима причају како су срби оваки или онакида он може да одмахне главом и каже имам ја једног милутина ал океј је човек неверујем ти у то што причаш,а ово друго ћеф ти иконе ћеф ти цркве ћеф раћија и било шта друго што носи национално обележје можеш слободно да покажеш нисмо ни најбољи ни најгори а они то и не мере на тај начин то је само оно код мене точак има 8 паокла а код тебе 6,ови су плави они зелени то је само пгледаш осмехнеш се лепо и продужиш даље
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 01:01 09.04.2008

Re: како

treba li da budemo ponosni na svoju istoriju? Da li nas ona čini ponosnim srbima?

A pa što da ne bi? Da li ameri mogu biti ponosni na svoju istoriju? Ja ne bih baš rekla a svaki je amer ponosni nosilac svog pasoša. Celokupna američka istorija pliva u rekama krvi i nasilja pa bi i dalje mnogi da postanu amerikanci. Ili....da li treba da pominjemo bivše velike kolonijalne sile i njihovu biografiju? Ne bih rekla da su Englezi, Španci ili Francuzi potreseni oko svoje neslavne prošlosti. Naprotiv. Mi smo za njih amateri po pitanju krvoprolića
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:01 09.04.2008

Ja se ne

stidim. Ne stidim se zbog svih onih koji su se borili, trudili, radili, koji to i danas rade. Budale i glupake ima svaki narod, nikoga još nacionalna pripadnost ili državljanstvo nije spasilo toga da je budala ili ga učinilo pametnijim no što zaista jeste. Moja zemlja je takva kakva jeste, volela bih da je mnogo bolja i da ljudi mnogo bolje žive.
Što se obeležja tiče, ne poklanjam državne simbole, niti ih ističem. Ali vrlo rado poklanjam male etno predmete ili proizvode iz Srbije. Isto tako svojim ovdašnjim prijateljima vrlo često kuvam "poklone" ili ih zovem na sedeljke i večere, na kojima mogu da jedu hranu iz Srbije ili spremljenu po srpskim receptima (to shvatiti šire). To važi i za muziku, imam lepu etno kolekciju i u Bgd se obično trude da me obraduju takvim cd-om.

Što se tiče žute štampe koju pominješ, ne uzbuđuj se i ne razočaravaj, svugde ima onih koji pregrađuju delove tela i klepaju se za pare...o tome samo i pišu takve kao novine.
dragoljub dragoljub 01:08 09.04.2008

Re: Ja se ne

Ali vrlo rado poklanjam male etno predmete ili proizvode iz Srbije. Isto tako svojim ovdašnjim prijateljima vrlo često kuvam "poklone" ili ih zovem na sedeljke i večere, na kojima mogu da jedu hranu iz Srbije ili spremljenu po srpskim receptima (to shvatiti šire).

то је једино могуће и исправно што може појединац да уради за својепорекло шта ћеш више
MilutinM MilutinM 01:11 09.04.2008

Re: Ja se ne

vrlo rado poklanjam male etno predmete ili proizvode iz Srbije. Isto tako svojim ovdašnjim prijateljima vrlo često kuvam "poklone" ili ih zovem na sedeljke i večere, na kojima mogu da jedu hranu iz Srbije ili spremljenu po srpskim receptima (to shvatiti šire). To važi i za muziku, imam lepu etno kolekciju i u Bgd se obično trude da me obraduju takvim cd-om.

Sve korisno i efektno ))
Što se tiče žute štampe koju pominješ, ne uzbuđuj se i ne razočaravaj, svugde ima onih koji pregrađuju delove tela i klepaju se za pare...o tome samo i pišu takve kao novine.

Znam, znam, Jelice. Ne mogu se načuditi mnogim sličnim izdanjima i po belom svetu. Mislio sam: da li sobom nosimo knjigu Andrića ili neki Skandal? To me žulja
trener trener 01:34 09.04.2008

Re: како

Aleksandra Mitrovic
treba li da budemo ponosni na svoju istoriju? Da li nas ona čini ponosnim srbima?A pa što da ne bi? Da li ameri mogu biti ponosni na svoju istoriju? Ja ne bih baš rekla a svaki je amer ponosni nosilac svog pasoša. Celokupna američka istorija pliva u rekama krvi i nasilja pa bi i dalje mnogi da postanu amerikanci. Ili....da li treba da pominjemo bivše velike kolonijalne sile i njihovu biografiju? Ne bih rekla da su Englezi, Španci ili Francuzi potreseni oko svoje neslavne prošlosti. Naprotiv. Mi smo za njih amateri po pitanju krvoprolića

Na zalost kao da nas u istoriji pamte od Vukovara,Srebrenice pa nadalje,kao da pre nismo ni postojali.Mislim da nismo bili pozvani ni na proslavu 50. godisnjice pobede nad fasizmom,a poneko se jos mozda seca prvog svetskog rata.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:18 09.04.2008

A mene žulja

da u slovenačkim trafikama i prodavnicama na istaknutijim mestima stoje ti Skandali i sl. listovi iz Srbije (ili neki samo takve i imaju) od pristojnih, normalnih novina. A Andrć...e to je već u istoj rečenici sa žutom štampom misaona imenica...ako misliš na masovniju pojavu...ja ne nosim novine za put, radije čitam knjige (jer novine prebrzo pročitam, pa mi posle dosadno), a kad baš ponesem novine, mahom su dnevno-političke...priznajem :( jes da drugima nisu zabavne, ali svako ima svoju manu...mene ne zanima i ne zabavlja info o nečijim telesnim delovima i ko s kim kako i pošto.
Eugenija Eugenija 08:39 10.04.2008

Re: како

Celokupna američka istorija pliva u rekama krvi i nasilja

Zar cak i onda kada je u WOII oslobadjala Evropu od fasizma?
Eugenija Eugenija 09:07 10.04.2008

Re: како

Na zalost kao da nas u istoriji pamte od Vukovara,Srebrenice pa nadalje

Jednom prilikom pri mojoj poseti Bratislavi u foajeu hotela sam sedela i citala knjigu na cirilici. prisao mi je jedan beclija i pitao me: - Russian? Ja sam odgovrila da je to srpski jezik.
- Aaaa, kazao je on, Arkan, Seselj, Milosevic...''
- Izvinite, odakle ste Vi, pitala sam.
- Iz Beca, odgovorio je.
- Koliko ja znam Hitler je bio Austrijanac'', odgovorila sam.
Malo se zbunio a onda je poceo kako nije tako mislio, kako zna da su doticni Srbi ali da nije mislio na mene da sam i ja takva, naprotiv da su svi Srbi.... i tako dalje. Otisao je posramljen a ja ostala ponosna ali ne kao ''velika Srpkinja'' nego kao poznavalac istorije pa i svog naroda koji ja tako ''branim''.
Ako to nije pravi nacin, izvolite.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 09:20 10.04.2008

Re: како

Zar cak i onda kada je u WOII oslobadjala Evropu od fasizma?

Osloba]ala Evropu od fašizma???? Pre će biti da se trkala sa Rusima ko će više teritorija da zgrabi pa su postavili demarkacionu liniju u Berlinu. Mislim...ne budite naivni
pnbb pnbb 14:43 10.04.2008

Re: како

Zar cak i onda kada je u WOII oslobadjala Evropu od fasizma

al si ti kupila propagandu, svaka cast... cak i fraze

a sta je woii?

znam za wii...
Time Bandit Time Bandit 02:34 09.04.2008

Sve sam probao Milutine

ali pravo da kazam nista ne radi tj nisam uspeo da popravim sliku o nama. I sto je najcudnije to nije radilo ni u jednoj zapadnoj zemlji gde sam boravio (nemam iskustva sa istocnim bratijom). Moj savet je izbegavaj koliko mozes da se ponasas kao Srbin i ne upustaj se u tu temu (jes vido Charls Simica kako to uspesno radi). Ako vec nije moguce pomoci najbolje je ne odmoci (tj izbeci)...

Uobicajeno koristim razliciti tip pricica na pitanje odakle sam (u zavisnosti ko pita) evo nekih primera:
a) Ja sam iz Zimbabve-a. Na upitni pogled dodajem , bio sam crn kao mali. A na drugi jos zacudjeniji - nisam ja to izmislio pitajte M. Jacksona....
b) Pitanje: Cujem da ste iz Siberije, je li tamo strasno hladno? Uzgred gde se Vasa zemlja tacno nalazi.
Moj odgovor: Ne bih mogao da Vam preciziram tacan polozaj moje zemlje, jer se stalno uvecava broj zemalja sa kojima se granicimo. Uostalom i nije tako hladno kako bi moglo da bude.
c) Pitanje: Da li je rat u Jugoslaviji konacno prestao i kako Vasa porodica to prezivljava i da li je prezivela, imaju li sta da jedu, itd...
Moj odgovor: Znate li onaj eksperiment za zabom? E pa vidite, nas narod je kao i ta zaba , bacen u kotao dok je jos bila hladna voda pre nekih 20-tak godina. Neko je ukljucio sporet i temperatura vode je pocela da raste.
I sta je onda bilo ? pita zainteresovani sagovornik.
Nista sto se nije desio i pre, oni su kuvani ali im to jos nije jasno...
MilutinM MilutinM 07:33 09.04.2008

Re: Sve sam probao Milutine

ali pravo da kazam nista ne radi tj nisam uspeo da popravim sliku o nama. I sto je najcudnije to nije radilo ni u jednoj zapadnoj zemlji gde sam boravio (nemam iskustva sa istocnim bratijom). Moj savet je izbegavaj koliko mozes da se ponasas kao Srbin i ne upustaj se u tu temu (jes vido Charls Simica kako to uspesno radi)

Istina je: popravljanje slike o nama je proces koji će duuugo trajati. Ja nemam iluziju da mogu da promenim svet za dan, ali me to ne sprečava da budem svesan svih naših kvaliteta i da se trudim da ih prikazujem svojim kolegama i poznanicima. Ako počnemo priču, onda trezveno i bez strasti opisujem situaciju. Onu životnu, za politiku ne marim i izbegavam te razgovore.
mikimedic mikimedic 08:22 09.04.2008

Re: Sve sam probao Milutine

Time banditi -- prijateljski i dobronamerno, mislim da bi tvoj odgovor bio prilicno uvredljiv za nekog iz Zimbabwea koji bi se mozda slucajno nasao u drustvu, ili kasnije naisao negde u nekoj prici na tvoj komentar.
Time Bandit Time Bandit 22:38 11.04.2008

Re: Sve sam probao Milutine

Izvinte MMiki nisam predpostavljao da si iz Zimbabvea (gde nauci ovako dobro srpski ?), necu ovo vise da koristim u Vasem cenjenom drustvu :))

Uzgred koristim priliku da ponovim komentar sa 4-te strane

Kad je diskusija malo splasnula
evo par interesantnih pircica o ponosnom Srbinu koji je dva puta (na dva razlicita kontinenta) bio gentlmenski zamoljen da smanji dozivljaj ili napusti posao.

U oba slucaja se radilo o osetljivom mestu u finansijsko / bankarskom okruzenju.

Slucaj a) Poznata Evropska privatna finansijska ustanova, vreme desavanja - oko i u toku akcije - Miloosrdni Andjeo.
Problem - mali emajlirani ukras na reveru sakoa - Target. Elem pojedinim direktorima (uz to i vlasnicima) se nije dopao taj mali ukras kao ni prica o tome sta znaci. Nisam bio previse iznenadjen, jer najmanje troje od njih je bilo u omladinskim SS pokretima. Poslali su mi VP-ja da mi isprica pricicu da su oni neutralni po tom pitanju a da im se ipak taj ukras ne dopada i da se ne bi trebalo pricati o tome (tj. sta se desava u SRB). Nije mi bilo tesko da se qurcim (a i pun q njih poprilicno jer sam radio na pet pozicija - a oni pametuju i odmazu koliko mogu) u tom slucaju jer sam vec nasao bolju poziciju na drugom mestu, tako da sam se zahvalio na neutralnosti i podneo ostavku posle dve nedelje.

Slucaj b) Velika bankarska ustanova (destetak puta veca od predhodne) na drugom kontinentu, vreme desavanja post Bosnian paradise. Problem - kasno saznali (posle jedne godine) da potencijalno opasna osoba (tj Srbin) ima pristup osetljivim sistemima /informacijama (ucinak 200% procenata veci od ocekivanog sa 30 do 40% angazovanja - vise nisam smeo od kolega). Direktor koji se do tada nije interesovao odakle sam, jos od vrata mi stavlja do znanja da zna precizno odakle sam i pola sata prica o politici njegove zemlje u nasem regionu ( a on bi to trebalo da zna - krece se u tim krugovima). Ubrzo potom vidim da skripi - posle dve nedelje pocinje reorganizacija i nude mi neko totalno neprihvatljivo mesto, sto ja naravno odbijam i napustam ih.

Izgleda ljudi u svetu imaju kratak fitilj sto se nas tice, a i uopste (shvatam taj odnos kao prirodnu nepogodu koju je nemoguce izbeci) . Najsmesniji raskid saradnje imao sam upravo u jednoj trecoj zemlji (velikaaa demokratija yebote)prosle godine. Izadjem jedan dan da zapalim cigaru isped zgrade, kad ono tamo manja grupa zelenih demonstrira protivu firme koja deli tu zgradurinu sa nama. Obicno zivo oko zgrade, ljudi puse ili telefoniraju, a sada nikog sem sacice demonstranata i tri puta veceg obezbedjenja, nigde nikog. Jedan od demostranata mi tutne u ruke njihov pamflet, i ja ovlas citam razloge za demostracije... Kasnije ulazim na drugi ulaz u zgradu, obezbedjenje me privodi do radnog mesta, a posle nedelju
edi-va edi-va 06:48 09.04.2008

Majlutine

evo ti predlog za letnju sezonu, da se predstavish na pravi nachin:))))




Inache sam chesto dolazila u neprijatne situacije kada sam morala da kazzem da sam iz Srbije, pogotovu devedesetih, dok je besneo sukob balkanskih plemena, tada sam nailazila i na vrlo bahate reakcije tipa: kako vas Srbe nije sramota ... medjutim jedini nachin da se odbranim je bio da spomenem Hitlera (znam nije mi neki argument), ali sam morala, jer je to jedino chime mozzesh Nemcu da zachepish usta. Sada je malo drugachije. Kao sto je Aleksandra napisala, trudim se da budem pozitivna u svakoj zivotnoj situaciji, pa kad onda kazem da sam iz Srbije, uglavnom su prijatno iznenadjeni. Zahvaljujuci nashim teniserima u poslednje vreme me stalno zagovaraju na to kako imamo asove u tenisu, a ja cvetam, to mi je balzam za dushu, pa onda obichno odgovorim: Vidite, nije sve toliko loshe sto dolazi iz te Srbije:)))
MilutinM MilutinM 07:26 09.04.2008

Re: Majlutine

Inache sam chesto dolazila u neprijatne situacije kada sam morala da kazzem da sam iz Srbije

Ja skoro da nisam imao nikakvih problema. Ne sećam se nikakve veoma neprijatne situacije, a u onim sitnim uglavnom su me drugi "branili" i objašnjavali neobaveštenima ili ostrašćenima da smo i mi normalni ljudi.

I jedna crtica. Posle Novakove pobede u Melburnu, moja koleginica švajcarkinja isekla je iz novina njegove slike i okačila ih iznad mog radnog stola. Meni, pošteno, nije palo na pamet. Nekako, činilo mi se da bih time bio previše nadmen i nevaspitan, a njima je to bilo normalan način da se proslavi taj sjajni uspeh.

(OK, dolazio sam na posao u dresu celu nedelju, xe, xe)
edi-va edi-va 07:33 09.04.2008

Re: Majlutine

Naglasila sam da je to bilo devedesetih, izmedju 93.- ce i 96.- te, tad je chini mi se bilo najgore. Bash su padale i provokacije, jer su mediji ovde delimichno vodili antisrpsku propagandu. Jedno vreme sam i izbegavala direktan odgovor, samo da ne upadnem u neku raspravu.
MilutinM MilutinM 07:34 09.04.2008

Re: Majlutine

edi-va
Naglasila sam da je to bilo devedesetih, izmedju 93.- ce i 96.- te, tad je chini mi se bilo najgore. Bash su padale i provokacije, jer su mediji ovde delimichno vodili antisrpsku propagandu. Jedno vreme sam i izbegavala direktan odgovor, samo da ne upadnem u neku raspravu.

Shvatio sam, shvatio. No, kažem, ja ni tada nisam imao problema. Sa sve svojim prezimenom!
edi-va edi-va 07:40 09.04.2008

Re: Majlutine

Secam se 94.-te negde u novembru, izadjem sa drugaricom koja je Hrvatica, bio joj rodjendan, ali nije htela neshto da slavi nego da malo izadjemo. Nametne nam se neki lik (Nemac) i chasti nas picem, krenemo u prichu i on nas pita odakle smo. Ona je inache isto iz Srbije (Vojvodine), ali je ovde rodjena. Kada smo mu rekle da smo iz Srbije samo sto nas nije pljunuo, toliko se razgoropadio, da smo se jedva izvukle iz te priche, jer je on imao neke prijatelje, da li Hrvate ili Boshnjake, sad vishe ne znam, ali nas je poshteno izvredjao.
gradicevic gradicevic 08:10 09.04.2008

Re: Majlutine

Naglasila sam da je to bilo devedesetih, izmedju 93.- ce i 96.- te, tad je chini mi se bilo najgore


Eh, kad god sam odlazio van, a cesto jesam, ubujao sam se da pokazem da mi u Srbiji ne jedemo zivu decu, i da nisam bas juce sisao sa drveta, vec prekjuce.
gradicevic gradicevic 06:49 09.04.2008

reborn in serbia

MilutinM MilutinM 07:30 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Dakle, posle komentara Edi-va i Gradicevica:

Znati uspehe naših i dostojanstveno ih slaviti
antioksidant antioksidant 11:35 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Znati uspehe naših i dostojanstveno ih slaviti

ne slazem se sa pristupom, tako bih morao da znam i zlocine nasih i da krivicu za njih primam na sebe.

ja ne osecam potrebu da izdizem srbe (niti da ih unizavam). ja sam ja, a sta ko zakljuci iz toga o srbima, njegova stvar. vrlo je malo slicnosti izmedju novaka djokovica i ostalih srba, nema potrebe da se neko oseca vecim, lepsim i znacajnijim ako on pobedi
Dilan Dog Dilan Dog 11:54 09.04.2008

Re: reborn in serbia

antioksidant
ja sam ja, a sta ko zakljuci iz toga o srbima, njegova stvar.

E, ovo može da se kaže samo teorijski. Tako sam i ja mislio dok nisam prvi put putovao po Evropi.
Sve vreme putovanja, i tog i bilo kog drugog, moram lično da se nosim sa predrasudama koje drugi narodi imaju o nama. Ja kada se predstavim bilo kom strancu osećam njegov pogled uperen ka mojim očima i njegove stavove u vezi sa mojim identitetom, a negativni stavovi o nama bili su u najmanje 70% slučajeva.
gradicevic gradicevic 11:55 09.04.2008

Re: reborn in serbia

ja ne osecam potrebu da izdizem srbe (niti da ih unizavam). ja sam ja, a sta ko zakljuci iz toga o srbima, njegova stvar. vrlo je malo slicnosti izmedju novaka djokovica i ostalih srba, nema potrebe da se neko oseca vecim, lepsim i znacajnijim ako on pobedi


Ma, Nole, Ana, J.J, Djule, A.Kovac,.... i mnogi drugi menjaju stereotip o nama kao narodu na najbolji moguci nacin. Kad odem negde i kazem odakle sam, niko vise ne izgovara " aaaa Karadzic, Mladic, Milosevic", vec "aaa Djokovic ", pa mi nekako lepse. Neznam zasto mislis da je malo slicnosti izmedju Novaka i ostalih Srba?. Pa nije valjda on Marsovac?
antioksidant antioksidant 12:05 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Neznam zasto mislis da je malo slicnosti izmedju Novaka i ostalih Srba?. Pa nije valjda on Marsovac?

po takvoj teoriji postoji i slicnost izmedju mladica i ostalih srba. ja smatram takav pristup totalno pogresnim (moja stvar - naravno).

a da teniseri cine nesto lepo za sve nas iz srbije - to je apsolutno tacno. zahvaljujuci njima ima nas u vestima na pozitivan nacin. dok prodje jos par godina ili decenija bez ratnih vesti iz srbije, nestace i sve predrasude sa kojima se svi licno susrecemo.

mada se ja krecem u krugu ljudi koji znaju dovoljan broj srba (ili ljudi za srbije) da im je jasno da nisu svi cupavi bradati ratnici a nisu svi ni vrhunski teniseri. licno sam jedine "probleme" imao sa ljudima iz nama susednih zemalja sa kojima smo do skoro bili jedna drzava (naravno, ne sa svim). pretpostavljam da je tu uticaj medija jaci. ostalima jednostavno nismo toliko bitni (inace - zna li neko da pobroji svih 190inesto drzava sveta, nismo ni mi toliko znacajni, kojiko se nama cini)
margos margos 12:18 09.04.2008

Re: reborn in serbia

ostalima jednostavno nismo toliko bitni (inace - zna li neko da pobroji svih 190inesto drzava sveta, nismo ni mi toliko znacajni, kojiko se nama cini)

Naravno da nismo, ali govorimo ovde o situacijama u kojima se pojedinac nađe zbog stereotipa i predrasuda.

Na blogu često diskutujemo o predrasudama koje imamo prema drugima, meni se sviđa da pričamo i o predrasudama koji drugi imaju prema nama, zbog porekla, države, pasoša i namerno i nenamerno stvarane slike o nama.

Mene je jedna klinka od 19 leta u Španiji pitala da li znam finski jer je upoznala neku devojku iz Finske, pa naučila nekoliko reči, pa da razmenimo. Ja sam bila zapanjena koliko nema pojma o geografiji... njoj su Finska i ex Juga tako nešto slično i blizu.

A sebi smo ipak bitni, zar ne?
antioksidant antioksidant 12:26 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Mene je jedna klinka od 19 leta u Španiji pitala

Steta sto ja nisam bio tamo
Klinka od 19 leta me moze pitati bilo sta

Na blogu često diskutujemo o predrasudama koje imamo prema drugima, meni se sviđa da pričamo i o predrasudama koji drugi imaju prema nama


jedno pitanje (vidim da se to cesto mesa) kojim nama?
srbima ili stanovnicima srbije?

kako se u svajcarskoj predstavlja srbin iz bosne?
margos margos 12:38 09.04.2008

Re: reborn in serbia

jedno pitanje (vidim da se to cesto mesa) kojim nama?
srbima ili stanovnicima srbije?

Gde mene nađe da pitaš, ne znam ni ja??? :)))
Mislim da se radi o Srbima od 0 do 100%.

Milutine, pomagaj!!!!!

mikimedic mikimedic 12:45 09.04.2008

Re: reborn in serbia

ja mislim kao Srbin iz Bosne, ali me ispravite ako gresim...
MilutinM MilutinM 13:20 09.04.2008

Re: reborn in serbia

jedno pitanje (vidim da se to cesto mesa) kojim nama?
srbima ili stanovnicima srbije?

Očigledno je da se predrasude dešavaju i Srbima (uključujući one koji žive "van matice" i svim drugim gradjanima Srbije.
Mislim da se radi o Srbima od 0 do 100%

Lepo rečeno ))
shure shure 13:21 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Ma, Nole, Ana, J.J, Djule, A.Kovac,.... i mnogi drugi menjaju stereotip o nama kao narodu na najbolji moguci nacin

Mislim da nisi u pravu.sovjeti su uvek imali vrhunske sportiste,ali je veliko pitanje koliko je to uticalo na ugled sovjske Rusije
margos margos 13:54 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Mislim da nisi u pravu.sovjeti su uvek imali vrhunske sportiste,ali je veliko pitanje koliko je to uticalo na ugled sovjske Rusije

Shure, mislim da nije za poređenje... Kako su ono beše zvali sovjetske reprezentativce.???
.. ne mogu da se setim, ali Unf i MM će znati, sigurno.

Oni su bili kao vojska, i nisu imali svoju ličnost, van stroja.
Naši teniseri, ova mlada ekipa su pojedinačno kvalitetni i svako se izdvaja svojom jedinstvenošću, a onda kao tim, tj. pripadnici države ili naroda.
shure shure 14:07 09.04.2008

Re: reborn in serbia

margos
Mislim da nisi u pravu.sovjeti su uvek imali vrhunske sportiste,ali je veliko pitanje koliko je to uticalo na ugled sovjske RusijeShure, mislim da nije za poređenje... Kako su ono beše zvali sovjetske reprezentativce.???.. ne mogu da se setim, ali Unf i MM će znati, sigurno.Oni su bili kao vojska, i nisu imali svoju ličnost, van stroja.Naši teniseri, ova mlada ekipa su pojedinačno kvalitetni i svako se izdvaja svojom jedinstvenošću, a onda kao tim, tj. pripadnici države ili naroda.

Poredjenje i nije mozda na mestu,ali eto,bas mi,za sve vreme devedesetih ,a i sada imamo vrhunske sportiste,pa nesto ne primecujem da nam je porastao ugled u svetu.No dobro,kako to pa i izmeriti.Ovde sam vec napadnut sto nisam nacionalista,pa da ne pricam ja sta nam je ciniti da bi nam ugled porastao.Prepustam to drugima.Niti sam ikad cinio,niti cu ciniti ista lose,zbog cega bi neko u svetu rekao,vidi sta radi onaj Srbin,a i ako je moje ponasanje ok,slabo to ima veze sa poreklom(nacionalnim)
MilutinM MilutinM 14:10 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Shure, mislim da nije za poređenje... Kako su ono beše zvali sovjetske reprezentativce.???
.. ne mogu da se setim, ali Unf i MM će znati, sigurno.

Zbornaja komanda
shure shure 14:14 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Zbornaja komanda

Da,naravno,ali su tadasnji sovjetski vlastodrsci takodje bili ubedjeni da im oni popravljaju ugled u svetu....
Ja sportske uspehe ne dozivljavam kao nacionalne uspehe,ali eto,izgleda da sam u manjini...
margos margos 14:22 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Zbornaja komanda

JES! Hvala Gazda:)))
Shure
a i sada imamo vrhunske sportiste,pa nesto ne primecujem da nam je porastao ugled u svetu

Al ja mislim da su teniseri/ke, napravili mali zaokret, baš zato što su u popularnom a individualnom sportu, govore perfektno engleski, ceo svet ih razume, a jesu, zaista jesu, vanredni kao ličnosti.

Pre nekoliko godina sam radila radionice s mladima, u vreme kad se uobičajeno o njima pričalo kao bljak i grozni klinci, izvlačile se uvek najružnije stvari o omladini, a ja bila oduševljena kvalitetom te dece. Čak smo radili neki performans (oni su ga izvodili) posle kojeg smo uleteli na tehno žurku, gde se meni od onog stroboskpa na kraju smantalo, klinci me pitaju jel mi dobro, a ja se požalim na krštenicu:))) Izvanredna deca, srednjoškolci, skupljeni sa raznih strana, ne po uspehu ili nekom interesovanju, samo po želji da se druže i učestvuju u projektu.
Ovde sam vec napadnut sto nisam nacionalista

Mislim da nisi. Nisi dobro pročitao... napadnut si samo zbog blitve:)))
Dawngreeter Dawngreeter 14:28 09.04.2008

Re: reborn in serbia

shure
Ja sportske uspehe ne dozivljavam kao nacionalne uspehe,ali eto,izgleda da sam u manjini...


For what it's worth - i ja sam istog misljenja.
margos margos 14:40 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Dawngreeter

shureJa sportske uspehe ne dozivljavam kao nacionalne uspehe,ali eto,izgleda da sam u manjini...For what it's worth - i ja sam istog misljenja.

Al, ajmo onda da otvorimo priču o svakom narodu ili državi pojedinačno - i tu bi nam se žestoko sučeljavala mišljenja, zavisno od iskustava koja imamo sa pojedinim ljudima, pripadnicima tog naroda.

Ne znam zašto ne biti ponosan na uspeh našeg sportiste. Pri tom, pod ponosom smatram sve ono na šta se kao čovek mogu ugledati.

To je kao kad si ponosan na svog prijatelja što je nešto uspeo, iako u tome nisi učestvovao nimalo. Je l vam se dešava takva vrsta ponosa?

A meni je, Novak Đoković momak za primer i bliži mi je od Federera ili nekog drugog uspešnog sportiste iz sveta.
Unfuckable Unfuckable 14:45 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Ja sportske uspehe ne dozivljavam kao nacionalne uspehe,ali eto,izgleda da sam u manjini...


ok, aj' onda da ih kapiramo kao nacionalne neuspehe, može ?
Aj se stidimo Noleta, Jelene i Ane...ono : ceo svet im se divi - a mi, kao coooolll - ko ih šljivi, oni su samo priprosti sportisti, hebiga ?!?!?! Aj da ignorišemo sve to i da sedimo u fekaliji i samobičujemo se jer je neka budala gazila tenkovima sve ispred sebe ili jer imamo ministrra(e) neandrtalce neopevane....
Aj nek Majlutin pita svoje domaćine tj nek im kaže samo "Pirmi" - da vidiš euforije nacionalne ( još ga se sećaju - prim - Pirmin Zurbrigen), u tako truloj, zaostaloj, nekulturnoj i necivilizovanoj zemlji....

napadnut si samo zbog blitve:)))

čak ni zbog toga, a i nije upućeno bilo njemu, što je jasno - ali izgleda da ima maniju gonjenja malo, pa misli da se svako njemu obraća.
Blitva je bila upotrebljena figurativno, kome je jasno - jasno
Dawngreeter Dawngreeter 14:53 09.04.2008

Re: reborn in serbia

margos
Ne znam zašto ne biti ponosan na uspeh našeg sportiste. Pri tom, pod ponosom smatram sve ono na šta se kao čovek mogu ugledati.


Sta ja znam. Mozda se razlikujemo samo u primeni terminologije, ali ja mogu vrlo da postujem uspesnog sportistu ali ne mogu da budem ponosan na njega.

margos
To je kao kad si ponosan na svog prijatelja što je nešto uspeo, iako u tome nisi učestvovao nimalo. Je l vam se dešava takva vrsta ponosa?


Desilo mi se par puta da sam ponosan na uspeh mog prijatelja u kontekstu zajednickog ucestvovanja na istom projektu. Izvan toga, drago mi je sto je, eto, bas moj prijatelj tako talentovan ali... opet, ponos mi deluje kao ekspropriacija tudjeg uspeha? Nesto kao kicenje tudjim perjem pred samim sobom. Mozda malo nespretno opisano, al' eto.
Unfuckable Unfuckable 15:03 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Nesto kao kicenje tudjim perjem pred samim sobom.


a kićenje srpskim perjem pred ostatkom Sveta ? Jel bi moglo tako, ipak ?
il je srpsko - tuđe ?
Dawngreeter Dawngreeter 15:12 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Ne znam, to je na vama kojima je nacija bitna da odlucite. Ja to dozivljavam isto kao sto dozivljavam navijace - prozivljavanje uspeha kroz identifikaciju sa uspesnima. I ne svidja mi se. Kome se svidja, samo napred.

Takodje mi nije bas jasno kako smo "svi mi" na bilo kakvom dobitku ako je jedan covek osvojio Vimbldon (ili sta je vec aktuelno od tih teniskih turnira, ne pratim sportove).
Unfuckable Unfuckable 15:19 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Takodje mi nije bas jasno kako smo "svi mi" na bilo kakvom dobitku ako je jedan covek osvojio Vimbldon (ili sta je vec aktuelno od tih teniskih turnira, ne pratim sportove).


možda zato što gledaš stvari kroz kintu ?
margos margos 15:21 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Desilo mi se par puta da sam ponosan na uspeh mog prijatelja u kontekstu zajednickog ucestvovanja na istom projektu. Izvan toga, drago mi je sto je, eto, bas moj prijatelj tako talentovan ali... opet, ponos mi deluje kao ekspropriacija tudjeg uspeha? Nesto kao kicenje tudjim perjem pred samim sobom. Mozda malo nespretno opisano, al' eto.

Da, definitivno je pitanje doživljavanja pojma 'ponos'. Ja ga doživljavam šire, na različitim nivoima.
Ponosna na poreklo - u čemu nisam učestvovala.
Ponosna na sebe - zbog raznoraznih stvari.
Ponosna na rođake, prijatelje, ljude u najširem smislu kad učine nešto što ja doživljavam ljudskim kvalitetom, a nekad je to uspeh u sportu kroz pobedu, fer plej etc

Eto, ponosna sam i na neke drugare ovde na blogu i našu razmenu.

Kićenje tuđim perjem mi je kad se kraducka i krade tuđi uspeh. Kao npr. sad kad je na VB pobedila devojka zbog svojih kvaliteta, a onda je Era ljubi, grli i trpa se za fotografisanje, da bi se pojavio na naslovnim stranama. (predpostavljam da nisi gledao, kao ni mnogi drugi, al sad mi leg'o taj primer)
Dawngreeter Dawngreeter 15:24 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Unfuckable
možda zato što gledaš stvari kroz kintu ?


Tesko, kinta mi nikad nije bila bitan faktor. Mislim, jeste u toliko sto volim da kupujem knjige i razne drustvene igre. U glavnom na takve gluposti spiskam vecinu plate.
MilutinM MilutinM 15:27 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Kićenje tuđim perjem

Hm, ovo je prvo na listi onoga "šta ne treba"
Gorstak Gorstak 16:53 09.04.2008

Re: reborn in serbia

margos
sad kad je na VB pobedila devojka zbog svojih kvaliteta, a onda je Era ljubi, grli i trpa se za fotografisanje, da bi se pojavio na naslovnim stranama

Nesto sam se razmisljao da registrujem jos jedan nick - Era Ojdanic!
Primetio sam da je to cest slucaj na blogu. Ne nick Era, vec registrovanje vise od jednog nicka.
Registrujes jedno 5-6 nickova i onda krenes da se svadjas sam sa sobom.
Ne da potvrdjujes i tapses samom sebi (sto jeste slucaj) nego krenem u pljuvacinu:

Gorstak: Slusaj ti bre Ero. Ti si najveca seljacina koju sam ja u zivotu video. Manijace!
Era: Uf ko mi kaze da sam manijak. Ko o cemu Gorstak o zeMskama.
Gorstak: Dobro. U pravu si, ali ja to fino. Ne ko ti manijacino. Mrsh bre da te vise ne vidim na Blogu!
Era: Gorstak ja ti se mLogo izvinjavam i, evo, necu vishe nikad. Otelo se, a ti ne se ljutis. Ja te mLogo volEm i postujem i tako.
Onda bih mogao u raspravu da ukljucim jos onih 4 nicka sto su mi ostali. Ludilo zagarantovano.
A Gorstak pametan i leeeeep.
A mozda i ne? Mislim, da registrujem vise nickova.
Ludilo cu da zadrzim.

P.S. Lose mi mesto za ovu upadicu. Nisam nista mislio da se mesam u rasplamsalu diskusiju vec me onaj Era podsetio na moju staru ideju.
MilutinM MilutinM 17:05 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Ma ti si ustvari Era, samo si se do sada dobro krio. Eto, skoro te nije bilo za vreme VB-a ))
bravar bravar 17:11 09.04.2008

Re: reborn in serbia

posto je, valjda, najbrzi sistem da se ulogujes kao nov clan POZIVNICA, rado cu Ti poslati svih pet (ako si svoje istrosio), ali pod uslovom da ti jedan od nickova bude RastkoK (mislim - raste ko kvasac:)))
Gorstak Gorstak 17:13 09.04.2008

Re: reborn in serbia

MilutinM
Ma ti si ustvari Era, samo si se do sada dobro krio. Eto, skoro te nije bilo za vreme VB-a ))

Ups.
Onda su Andjelija=Sladja, a Vishnja=Mimi.
Eto. Kad znate za mene onda i njih da odam:)
Gorstak Gorstak 17:20 09.04.2008

Re: reborn in serbia

bravar
posto je, valjda, najbrzi sistem da se ulogujes kao nov clan POZIVNICA, rado cu Ti poslati svih pet (ako si svoje istrosio), ali pod uslovom da ti jedan od nickova bude RastkoK (mislim - raste ko kvasac:)))

Moze, moze:)))
Samo polako sa tim pozivnicama. Mislim da to moze dobro da se unovci.
Prvobitna ideja (pre Ere) je bila da dam oglas. Mala internet aukcija i ko da vise dobija pozivnicu.
Mislim da ima blogera koji su svoje pozivnice podelili pa sad imaju problem za jos nickova.

P.S. Nisam stigao da ti odgovorim kod Edi zasto si dobila ulogu da surfujes dok se mi ostali zabavljamo po Berlinu. Razlog je sto si bila ,,nevaljala" sa onim slidzama. Eto da znas.
Ali samo pre podne. Posle podne bi te oslobodili ,,kazne".
bravar bravar 17:25 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Uuuu, nisam znala da to moze da se unovci:))) Moje cele - svih 5:)
Sad kad znam (stosimirek'o) moze da padne samo poslovni predlog - da mogu i ja da se setam ceo dan za jednu pozivnicu:)))
dil?
Gorstak Gorstak 17:33 09.04.2008

Re: reborn in serbia

dil?

Nista meni nije jasno.
Koristis italic pa mi krivo (slova).

Mogu samo da budem posrednik u kupoprodaji.
Oglas: Dragi blogeri imamo trenutno 10 pozivnica. Molim da mi preko pp dostavite vase ponude. Naravno, dobija se popust na kolicinu.

P.S. A sta da radim ako mi se javi Supermod?

Supermod: Postovani Gorstak,
prema discaimeru (evo linak) vi ste prekrsili kodeks ponasanja i zato ce da vas sutnemo (u dupe) sa bloga.

Sumnjam da ce pismo da pocne sa Dragi Gorstak.
margos margos 17:37 09.04.2008

Re: reborn in serbia

MilutinM Ma ti si ustvari Era, samo si se do sada dobro krio. Eto, skoro te nije bilo za vreme VB-a ))
ERA Ups.Onda su Andjelija=Sladja, a Vishnja=Mimi.Eto. Kad znate za mene onda i njih da odam:)

Pa, bogme, Milutine, ni tebe ni Unfa nije baš bilo... Da niste vi Bad Copy? :)))

PS Što volem, bre, gazda. da te sekiram, znam da ne voleš VB-a:))))
bravar bravar 17:37 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Ma ja tebi nudila dil:)))
Da mogu cel' dan da se setam... Tooo:))
Kapisi?

PS a za superisku nemoj da se brines. ne cita on ove sumLJive komentare:)))
margos margos 17:50 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Takodje mi nije bas jasno kako smo "svi mi" na bilo kakvom dobitku ako je jedan covek osvojio Vimbldon (ili sta je vec aktuelno od tih teniskih turnira, ne pratim sportove).

Davno sam bila u Maroku i stalno su zapitkivali odakle smo. Kad bi čuli Jugoslavija, odmah bi se topili od radosti i odmah pominjali prijateljstvo Tita i njihovog kralja Hasana.

Koju godinu kasnije, onih dana kad su nam uvedene sankcije, u Španiji, na pomen Jugoslavije, sledilo bi pitanje 'Srbi ili Hrvati?'. Kad bi čuli odgovor, odmah je usledilo da smo teroristi, bombaši, a da ne pominjem ono polukorak unazad. Naravno, posle kraće priče, videli bi da nismo teroristi, ali...

Nisam putovala u poslednje vreme po svetu, ali mogu misliti kako je prijatno kada na pomen Srbija, neko dobronamerno kaže 'Aaa, Đoković...'. Ja bih bila srećna i ponosna.
Eto koristi za nas!
edi-va edi-va 18:22 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Eeee moja margos,

to sa Marokom, podsetila si me kako smo 95.-te (mislim sami smo krivi) reshile mama, ja i moj brat od strica da odemo u Agadir. Naravno su nam trebale vize (gde nam tada nisu trebale?). Predali zahtev, a i pasoshe i chekali, chekali ... dva meseca. Nikakav odgovor, a na pozive samo neshto tipa: traje josh. Tri dana pred polazak se nadjemo u Marokanskoj ambasadi, eto da vidimo idemo li ili ne.
Prvo su nas pustili da chekamo 4 sata!!! da nas primi ambasador lichno, sto uopshte nismo ni trazili, ali ajde. Kad nas je gosn primio lichno, komunikacija je bila svedena na Gutentag i Aufwiedersehen, ali je vremenski raspon izmedju te dve rechi trajao 45 minuta! Znachi rekao nam je dobar dan, kada smo ushli u kancelariju, a posle 45 minuta dovidjenja. Za tih 45 minuta je on listao nashe pasoshe, prevrtao ih, zagledao ... nas zagledao, ali sa nekim cinizmom u faci koji ja vama ne umem da opishem. Doshlo mi je bilo da ustanem, uzmem one pasoshe i kazem mu: ma jebi se breee! Madjutim, nekako ( ne znam kako) sam se iskontrolisala.

Prvi je vizu dobio moj brat, potom mama, pa na kraju ja. Stim sto je to isto potrajalo. Stalno mi se smeshkao i trazio mi pogled, ustvari je chekao da prsnem. Tachno je video da kuvam.

Kada smo izashli ja sam do kola psovala, sve sto sam mu mislia za sve vreme chamenja i psihoterora sam do kola izgovorila.

Kad smo stigli u Maroko, izdvoje nas troje iz reda kada su nam videli pasoshe. Svi Nemci lepo proshli, a mi da chekamo. Tu smo isto chekali nekih 30 minuta dok su nam vratili pasoshe.

Odvratan je to osecaj, biti persona non grata, a nishta nisi skrivio, samo imash pogreshan pasosh.(
Gorstak Gorstak 18:41 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Odvratan je to osecaj, biti persona non grata, a nishta nisi skrivio, samo imash pogreshan pasosh.(

Gde si Edi:)))
Nema te ceo dan.
Pazi sad sto ti je fora. Ako odes do Slovenije kolima i nazad tvoj pasos ce biti bogatiji za 8 (osam) onih velikih pecata. Nema zagledanja i trkeljisanja stvari, ali oooooosaaam pecata do Ljubljane i nazad?!?!?
edi-va edi-va 18:55 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Mislish:

izlaz iz SR, ulaz u HR, izlaz iz HR, ulaz u SLO, izlaz iz SLO, ulaz u HR, izlaz iz HR, ulaz u SR.
Gorstak Gorstak 19:05 09.04.2008

Re: reborn in serbia

edi-va
Mislish:izlaz iz SR, ulaz u HR, izlaz iz HR, ulaz u SLO, izlaz iz SLO, ulaz u HR, izlaz iz HR, ulaz u SR.

Da, da to.
A pajz dalje. Ako imas srece pa krenes u jeku turisticke sezone to znaci najmanje po 1h cekanja na svakom granicnom prelazu + po jedan sat na putarinama (u HR imas 2 i u SLO imas 2). Zbir je nekih 16h chekanja tamo i nazad. To ako imas srece pa prodjes brzo. A ceo put do Ljubljane je nekih 5h (ako ti se ne zuri).
Prostom racunicom dolazis do zakljucka - jebo auto. Idem avionom pa kolko kosta da kosta.
Odes do agencije, a oni ti ispostave cifru od 300EUR (sezona je pa su i karte ,,malo" skuplje).
E, onda dodjes do veoma logicnog zakljucka: jebo ceo put. Da ima ja sve po spisku...
I kao Momo Kapor otvorim papir sa sapun slaninicom na Adi i da me Bog vidi.

P.S. Slaninica je jedina rec u nasem jeziku koja moze da se izgovori sa spojena tri slova n - slannnca:)
ivana23 ivana23 19:10 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Gorstak

edi-vaMislish:izlaz iz SR, ulaz u HR, izlaz iz HR, ulaz u SLO, izlaz iz SLO, ulaz u HR, izlaz iz HR, ulaz u SR.Da, da to.A pajz dalje. Ako imas srece pa krenes u jeku turisticke sezone to znaci najmanje po 1h cekanja na svakom granicnom prelazu + po jedan sat na putarinama (u HR imas 2 i u SLO imas 2). Zbir je nekih 16h chekanja tamo i nazad. To ako imas srece pa prodjes brzo. A ceo put do Ljubljane je nekih 5h (ako ti se ne zuri).Prostom racunicom dolazis do zakljucka - jebo auto. Idem avionom pa kolko kosta da kosta.Odes do agencije, a oni ti ispostave cifru od 300EUR (sezona je pa su i karte ,,malo" skuplje). E, onda dodjes do veoma logicnog zakljucka: jebo ceo put. Da ima ja sve po spisku...I kao Momo Kapor otvorim papir sa sapun slaninicom na Adi i da me Bog vidi.P.S. Slaninica je jedina rec u nasem jeziku koja moze da se izgovori sa spojena tri slova n - slannnca:)

A voz si zaboravio, najlepse i najudobnije prevozno sredstvo.
Gorstak Gorstak 19:17 09.04.2008

Re: reborn in serbia

A voz si zaboravio, najlepse i najudobnije prevozno sredstvo.

Ma gde zaboravio:)
Na zalost, ili radost, priroda posla mi je takva da moram da ,,skoknem" do Ljubljane na npr. 1h i odmah nazad.
Sa vozom to znaci put od nedelju dana. Dobro, mozda par dana manje, ali sigurno vise od 1.

Imam prijatelja koji je studirao u Petersburgu. Svi mu se cudili da je blesav sto uvek ide vozom do tamo i nazad (3 dana, misllim, u jednom pravcu).
Kaze mi da se odmori kao covek. Procita knjigu, naspava se, gleda predele...
Cudan neki.
ivana23 ivana23 19:38 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Gorstak
A voz si zaboravio, najlepse i najudobnije prevozno sredstvo.Ma gde zaboravio:)Na zalost, ili radost, priroda posla mi je takva da moram da ,,skoknem" do Ljubljane na npr. 1h i odmah nazad.Sa vozom to znaci put od nedelju dana. Dobro, mozda par dana manje, ali sigurno vise od 1.Imam prijatelja koji je studirao u Petersburgu. Svi mu se cudili da je blesav sto uvek ide vozom do tamo i nazad (3 dana, misllim, u jednom pravcu).Kaze mi da se odmori kao covek. Procita knjigu, naspava se, gleda predele...Cudan neki.


Pre rata sam cesto isla u Lju, tada je saobracao poslovni voz (prvo Emona expres, pa ga preimenovali u Sava..).
Kao u avionu, stjuardese, klopica, picence, muzika sa razglasa... Stajao je samo na kratko u Slavonskom brodu, a putnici koji su isli do Zagreba bili su u zadnjim vagonima, tako da u Zg te vagone otkace i za 3 min. voz nastavlja dalje. Bilo je to u ono grozno vreme socijalizma
Gorstak Gorstak 20:01 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Bilo je to u ono grozno vreme socijalizma

Uf, ala trolujem.
Meni ove kafanice Mylutinove dodju kao pravo kafance pa cega se dofatimo o tome i pricamo.
Edi moze da ti potvrdi situJaciju u NemAckoj.
Imao sam prilike, nazalost, samo jednom da idem onim njihovim, mislim, ICE vozom.
Kakvo je to uzivanje ne mogu da opisem. Dozivljaj bre.
Ajd sto je krenuo u sekund nego unutra je bilo sve kao u avionu samo mnogo luksuznije. Ima se mesta za noge:) sto je meni bitna stvar. Nema onog poznatog kloparanja i ljuljanja voza. Ogromni prozori ti pruzaju pogled za neverovati. Neki monitori za filmove..., a na jednom displeju pise koliko voz ide.
Nisam siguran u cifru, ali mislim da je pisalo nesto kao 194km/h, a kafa na stolu ni da zadrhti. Dobro sad. Zadrhti, ali je daleko od toga da ce da se prospe. Nisam mogao da verujem da tako nesto postoji.
Za takav voz potpisujem da se uvek vise isplati ici njime nego kolima ili avionom.
Mislim da su nasi vozovi ,,maaalo" slabiji:) i da je dozivljaj drugog tipa. Pre spada u one extremne dozivljaje. Kao ,,kako sam splavario Amazonom" i tako...
edi-va edi-va 20:23 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Gorstak Gorstak 20:37 09.04.2008

Re: reborn in serbia

@Edi,
Taj! :)
Pazi al mu se nafatalo musica na ,,nosu":)))
Interesantno mi sto taj superbrzi voz ide po istim old fashion prugama. Ja sam ocekivao ono japansko levitiranje na magnetima ili tako nesto, ali jok. Ovaj pichi po istim onim prugama koje mozemo da vidimo i u Srbiji. Samo je razlika u ,,malom" detalju. Toliko su dobro zavareni spojevi shina da se ne vidi gde je var. Cini se da je napravljeno izjedna.
Hej, ne da trolujem nego sam odlepio u tehnickim detaljima.
Stvarno necu vise.
Aj me vratite na temu. Rado cu da budem konstruktivan:)
Nista zenske, nista putopisi, nista pivo.
Bicu vrlo ozbiljan i fokusiran.
edi-va edi-va 20:39 09.04.2008

Re: reborn in serbia

Ajd' ti kod Jelice, ima tamo dosta tehnike, a i krenuo troll:)
Gorstak Gorstak 20:51 09.04.2008

Re: reborn in serbia

edi-va
Ajd' ti kod Jelice, ima tamo dosta tehnike, a i krenuo troll:)

Ajd cu da vidim sha ima.
Vise volim Postove za zeMskama i pivom, ali volem i tehniku.
Chek da ti ne bese ono missajmaautomobila ili se ja varam u moju licnu memoriju pamcenja?
Da me ne zoves zbog zato tamo?
margos margos 21:14 09.04.2008

Re: reborn in serbia

to sa Marokom, podsetila si me kako smo 95.-te (mislim sami smo krivi) reshile mama, ja i moj brat od strica da odemo u Agadir.

E, što niste išli u Titino vreme ili odmaK posle njegove smrti? Gledali nas ko careve:)))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana