Društvo| Istorija| Kultura| Obrazovanje| Putovanja

Balkane, Balkane, Balkane moj...

tasadebeli RSS / 14.04.2017. u 09:11

...буди ми силан и добро ми стој!

Често слушам у разговорима, читам по интернету, у новинама, књигама, часописима, слушам на телевизији и радију, како су Срби „један лош народ, корумпирани, неморални" и „како баш заслужујемо то што нам се догађа".


И заиста, у много случајева када гледам и слушам све око себе у мојој Србији, дође ми да ускликнем:"Па јес, стварно су људи у праву! Много смо сви, бре, неки покварен народ!"

Али...

 

 

 

 

Онда прочитам опет и овакве вести:

„Rumunski milioner uhapšen u Beogradu

Beograd -- Rumunski biznismen i političar Sebastijan Gica, koji je od decembra u bekstvu, uhapšen je u Beogradu sa lažnim slovenačkim pasošem, javljaju rumunski mediji.

Gica je ranije u medijima već povezivan sa Srbijom, a ovog puta je policija potvrdila njegovo hapšenje. Srpski MUP se još nije oglasio.
Bivši poslanik, kontroverzni biznismen i vlasnik jedne TV kuće, bio je pod istragom u više slučajeva u Rumuniji, a nestao je nakon što mu je izrečena zabrana napuštanja zemlje u okviru istrage o korupciji.
Gica, čija je imovina je procenjena na 100 miliona evra, pobegao je 19. decembra nakon čega je za njim raspisana međunarodna poternica. Prema dostupnim informacijama, lociran je u Istanbulu iz kog je prešao u Beograd.

Kada je uhapšen u Srbiji, pokazao je lažni pasoš Slovenije, pa je sada izvršio krivično delo i u našoj zemlji zbog čega će morati pred sud.

Srbija i Rumunija nemaju sporazum o ekstradiciji, pa Rumunski zvaničnici kažu da će proces njegovog izručenja trajati neko vreme, a da pregovori neće početi pre nego što srpske vlasti obrade Gicin slučaj.

Kako navode rumnuski mediji, bivši poslanik Gica je pod istragom zbog "korupcijskog slučaja povezanog sa posetom bivšeg britanskog premijera Tonija Blera Rumuniji 2012. godine".

Zvanično je osumnjičen za zloupotrebu poverljivih informacija, mito, kupovinu uticaja i ucenu.

Nakon bekstva, Gica je na svojoj televizijskoj mreži objavio niz snimaka u kojima optužuje državne tužioce i obaveštajce za korupciju i ucenu, a tvrdi i da "ima dokaze" da su ucenjivali bivšeg premijera Viktora Pontu."

(ЛИНК)

 

 

„Kolinda besna: Zgrožena sam, Todorići nemoralni

Zagreb -- Predsednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović komentarišući situaciju u Agrokoru kaže da je zgrožena.
"Najveću odgovornost za sudbinu koncerna Agrokor, ali i celog sistema koji je vezan uz Agrokor, zaista snosi sada već bivša Uprava", poručila je predsednica.
"Moram vam reći da sam zgrožena", istakla je ona, dodajući da joj je nedopustivo da neko živi u dvorcu u momentu kada ne možete da plati dobavljačima i kada ste u situaciji hoćete li moći da isplatite plate.

"Za mene je primer Agrokora jedan mali dućan Konzuma koji se nalazi ispod mog stana. Ja ne mogu da razumem da u situaciji kada ti ljudi strepe za sopstveni život i budućnost svog radnog veka, kada ne možete plaćati dobavljačima, kada možete izazvati jedan domino efekt pada dobavljača, da i dalje možete da živite u luksuznim uslovima u nekakvom dvorcu. Mislim da je to apsolutno nedopustivo i nemoralno", rekla je Grabar Kitarovićeva za Medija servis."

(ЛИНК)

(Сви текстови са сајта Б92.)

 

Да не причам о томе како сам од локалних домородаца у тој Лименарији на Тасосу где летујем већ годинама слушао како је за планирани музеј рударства у том градићу (ко је видео Палатаки на стени изнад Лименарије зна о чему причам) још у она сретна времена када се Грчка тек задуживала да би постала дужна к'о Грчка, издвојено 4 милиона евра и да су те паре негде на путу од Атине до Тасоса нестале по мноштву приватних џепова. Па се од планираног музеја добило само пар исклесаних камених плоча са мотивима из грчке митологије.

Или о томе како ми је још док сам служио ЈНА 1983/84. У Словенији неки Енвер из Новог Пазара нудио да ме „запосли" после служења војног рока да возим мечку на релацији Минхен-Истанбул, тур-ретур, за ондашњих 7000 немачких марака и како се слатко насмејао када сам га ја питао а шта ћу онда то да возим у дуплом дну мерцедеса кад ме већ толико плаћа, и одговорио ми: „Пиштоље за Истанбул, хашиш за Минхен."

Или о томе колико је за српско школство издвојено из разних фондова у последњих 15 година разних донација за унапређење српског образовања и колико је тих пара нестало по приватним џеповима у Србији.

(Најновија база података, назвали су је "Доситеј", која се прави у српском образовању је, по мом рачуну, већ четврта база података коју ми правимо у последњих 15 година. Све оне претходне су финансиране донацијама из иностранства, али ништа од њих није направљено, него су се донације разлиле по нечијим приватним џеповима.

Па се ја питам да ли ће и "Доситеј" да заврши на ђубришту историје као и све претходне базе података.)

Или о томе како лек за најтежа обољења у Русији кошта 10 евра, а код нас у Србији тај исти лек кошта 160 евра.

Или како се подразумева да лекару, који је положио заклетву ако се не варам да ће увек покушати да сачува људски живот, понесеш када идеш код њега „нешто мало за вас, докторе", неку ковертицу, пиће, шта год...

Или гледајући како се овде на Балкану намештају фудбалске утакмице већ деценијама...

Или о томе како је некадашњи фудбалски репрезентативац Румуније, Георгију Хаџи, радећи за фудбалског "менаџера" Фаљија Рамаданија одвео из Партизана у своју фудбалску школу једног фудбалског вундеркинда Радоњића чиме се тај таленат до сада већ упропастио захваљујући томе што је велика лова помутила мозак једном клинцу од 17 година.

И о путевима наркотика  преко Балкана у Европу би такође могао да се направи посебан Блог.

 

Кажу да се под организованим криминалом подразумева да су криминалне структуре дубоко уплетене у државне структуре земаља у којима је то тако изражено.

И знајући све то, гледајући и слушајући како све то функционише на овом нашем Балкану, питам се колико је то све иманентно свима нама рођеним овде на овим просторима?


Има ли то све везе са некаквим левантинско-медитеранским културним обрасцем који се онда протеже још од доба Византије, а вероватно и даље у прошлост, па онда све то представља и део некаквог културног обрасца изграђеног кроз мноштво генерација?


Да ли се ми рађамо са тим или се само прилагођавамо средини у којој живимо?

И знам да то постоји и у другим земљама Европе и света ван овог нашег Балкана, али да ли је то баш толико раширена појава или је то код нас овде на Балкану само видљивије и некако огољеније?

Или смо, на крају крајева, због стицаја разних околности и места на којем се рађамо сви приморани већ вековима и генерацијама да живимо тако како живимо прилагођавајући се свему томе да бисмо уопште и опстали?

Да ли заиста треба  једном заувек прихватити чињеницу да на Балкану није паметан онај који је стварно паметан, него само онај ко се боље снађе у свему томе?

 



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 09:17 14.04.2017

Образовни тастер

Ово је емисија образовног програма РТС о Цинцарима, једном од балканских народа који нема своју државу него вековима лута овим просторима покушавајући да опстане.

А ја се питам да ли уместо Цинцари у називу емисије можемо без икаквог устезања да ставимо и Срби, Бугари, Румуни, Грци, Албанци, Македонци, Хрвати, Мађари, Турци и Словенци?



nask nask 10:53 14.04.2017

Re: Образовни тастер

А ја се питам да ли уместо Цинцари у називу емисије можемо без икаквог устезања да ставимо и Срби, Бугари, Румуни, Грци, Албанци, Македонци, Хрвати, Мађари, Турци и Словенци?


Ne može. Odgovor si sam dao u uvodnom tekstu.

Inače u Džonijevom Balkanu pesma peva o kurcetu pa ti vidi.

Taso zreo si za Tasos, Srbe i Srbiju niko ne mrzi, a za to što patimo od Calimerosis vulgaris (šifra F-13-92) niko van nas samih nam nije kriv.

I ti našo sad o Balkanu dok Koreja gori.



Kako su nas nekad dočekivali, brateee, jel sad vidiš da nas ne mrze. Barem ne oduvek.
tasadebeli tasadebeli 16:49 14.04.2017

Re: Образовни тастер

nask

Ne može. Odgovor si sam dao u uvodnom tekstu.



Нађи га, па ми реци који је. Ја тражим, али не налазим.


Inače u Džonijevom Balkanu pesma peva o kurcetu pa ti vidi.



А уТасином курцету се пева о Балкану. Па ти такође то исто види.

Taso zreo si za Tasos, Srbe i Srbiju niko ne mrzi, a za to što patimo od Calimerosis vulgaris (šifra F-13-92) niko van nas samih nam nije kriv.



Ко овде прича о било чијој кривици.

Даје се само анамнеза једне болести у покушају да се утврде узроци.

I ti našo sad o Balkanu dok Koreja gori.

Kako su nas nekad dočekivali, brateee, jel sad vidiš da nas ne mrze. Barem ne oduvek.






Нисам од тебе очекивао да будеш толико малициозан као неки овдашњи блогерски комесари.

Баш си ме изненадио.

Изгледа да си и ти зарадио ту њихову болест коју они носе истакнуто на себи као неко друштвено признање, орден, медаљу, шта ли већ, јебем ли га...

Није требало толико да се дружиш са њима. Тешко је после решити се те болештине. Гора је од оних гљивица на стопалима или од неких полних болести. И упорнија.

Но, ако ти у овом тренутку представља задовољство лепљење етикета и именовање непријатеља сопствене правоверности, не замерам ти онда толико.

Задовољство је ипак задовољство.

Тито и ја, најновија верзија:



nask nask 19:34 14.04.2017

Re: Образовни тастер

Mislim da si koristio skroz pogrešne naočare dok si čitao moj komentar, ali ako sam te na bilo koji način uvredio ja ti se izvinjavam.

Nadam se da ćeš se ovih dana dobro odmoriti pa ćemo nastaviti na nekom od sledećih blogova.

tasadebeli tasadebeli 20:08 14.04.2017

Re: Образовни тастер

nask

Mislim da si koristio skroz pogrešne naočare dok si čitao moj komentar,


Сасвим могуће.

Уопште не одбацујем ту могућност.

У том случају се онда ја теби извињавам, не треба ти мени.


Nadam se da ćeš se ovih dana dobro odmoriti pa ćemo nastaviti na nekom od sledećih blogova.



Шта ти је? Зар заиста звучим тако?

Оно, "уморан сам, много сам уморан..."?

Нисам дошао до тога, мада...

Ко много времена са децом проводи, свашта може да му се догоди.



nask nask 21:10 14.04.2017

Re: Образовни тастер

Ко много времена са децом проводи, свашта може да му се догоди.


Najverovatnije. Mene baš potrošilo ove godine, pa sam verovatno pomalo violently happy te sam probao malkice da se našalim, između ostalog i na tvoj račun, ali se nekako izgubilo u prevodu.



Do pre dve godine im predavao fiziku, a oni naučili samo da sviraju.
sugarbaby sugarbaby 08:22 15.04.2017

Re: Образовни тастер

Do pre dve godine im predavao fiziku, a oni naučili samo da sviraju.



Ivana Knežević Ivana Knežević 20:56 16.04.2017

Re: Образовни тастер

tasadebeli
Ово је емисија образовног програма РТС о Цинцарима, једном од балканских народа који нема своју државу него вековима лута овим просторима покушавајући да опстане.


Vrlo je lepo ovo, taso, hvala sto si podelio.
I podsetilo me je na programe koje smo gledali na televiziji kao deca.

Kao samo mali prilog tvojoj glavnoj temi - koja je prevelika za jedan blog ili komentar - ono sto vidim na primeru ovdasnje kulture je da ako drustvo uspe da stvori u svom narodu sliku o vrednostima koje promovise kao kvalitetnim I uzvisenim, onda ima dosta dobre sanse da deca koja u tom drustvu rastu njih prihvate I u njih veruju.
Naravno, neophodno je da te vrednosti zaiata i imaju tu dimenziju kvalitetnog.

Sva su drustva korumpirana, ali neko mora da daje dobre primere. Ne jednom ili s vremena na vreme, vec stalno.
Buducnost dolazi i nudi nove sanse kroz novu decu. Propustati te sanse je velika greska i greh svih odraslih.

lep pozdrav,
tasadebeli tasadebeli 22:49 16.04.2017

Re: Образовни тастер

Ivana Knežević

ako drustvo uspe da stvori u svom narodu sliku o vrednostima koje promovise kao kvalitetnim I uzvisenim, onda ima dosta dobre sanse da deca koja u tom drustvu rastu njih prihvate I u njih veruju.

Naravno, neophodno je da te vrednosti zaiata i imaju tu dimenziju kvalitetnog.

Sva su drustva korumpirana, ali neko mora da daje dobre primere. Ne jednom ili s vremena na vreme, vec stalno.
Buducnost dolazi i nudi nove sanse kroz novu decu. Propustati te sanse je velika greska i greh svih odraslih.






Свакога дана у деци, као у неком огледалу, посматрам нас одрасле.

Надајући се увек без и трунке колебања при томе да ће можда та слика у огледалу колико већ сутра бити лепша и боља.

А подлога за то свакако постоји. Ипак је то квалитетно огледало.
docsumann docsumann 07:15 17.04.2017

Re: Образовни тастер

А подлога за то свакако постоји. Ипак је то квалитетно огледало.



emsiemsi emsiemsi 09:27 14.04.2017

М'да !

Баш ме брига за Балканце !
Нека брину сами за себе, мене занимају Срби.
tasadebeli tasadebeli 09:28 14.04.2017

Re: М'да !

emsiemsi
Баш ме брига за Балканце !
Нека брину сами за себе, мене занимају Срби.


Знам, Емси, и мене занимају првенствено Срби у свему томе.

Али, као што видиш, не може се живети мимо света, а поготово не мимо свог најближег окружења, комшија.
sven.en sven.en 09:35 14.04.2017

*

“Nekad mislim da smo sami u svemiru, a nekad da nismo. Obe ideje izgledaju mi podjednako zastrašujuće” (Arthur Clarke)

p.s.
Vivien Leigh, Gone with the Wind (1939)
tasadebeli tasadebeli 09:40 14.04.2017

Re: *

sven.en
“Nekad mislim da smo sami u svemiru, a nekad da nismo. Obe ideje izgledaju mi podjednako zastrašujuće” (Arthur Clarke)

p.s.
Vivien Leigh, Gone with the Wind (1939)






Ваљда ћу запамтити једног дана...

Ако ништа друго, барем сада имам овај твој коментар да ме подсети на то...




sven.en sven.en 09:51 14.04.2017

Re: *

emsiemsi emsiemsi 10:17 14.04.2017

Re: М'да !

tasadebeli
emsiemsi
Баш ме брига за Балканце !
Нека брину сами за себе, мене занимају Срби.


Знам, Емси, и мене занимају првенствено Срби у свему томе.

Али, као што видиш, не може се живети мимо света, а поготово не мимо свог свог најближег окружења, комшија.

Болдовао сам ово свог --- нити мене окружење сматра својим, а нити ја њих.
Успут --- не може да се живи без Амера, Руса и Швабе, а не овога околиша.
tasadebeli tasadebeli 10:30 14.04.2017

Re: М'да !

emsiemsi
tasadebeli
emsiemsi
Баш ме брига за Балканце !
Нека брину сами за себе, мене занимају Срби.


Знам, Емси, и мене занимају првенствено Срби у свему томе.

Али, као што видиш, не може се живети мимо света, а поготово не мимо свог свог најближег окружења, комшија.

Болдовао сам ово свог --- нити мене окружење сматра својим, а нити ја њих.
Успут --- не може да се живи без Амера, Руса и Швабе, а не овога околиша.



Знам ја то, Емси.

Али...

Бог високо, Русија/Немачка/Америка далеко...

А живети се некако мора. Са онима који су ти ту одмах, врата до врата.







EDIT:
а не овога околиша.



Емси, пробао сам да мрзим. Али не могу. Не иде ми.

Мрзи ме да мрзим.
emsiemsi emsiemsi 15:37 14.04.2017

Re: М'да !

tasadebeli
emsiemsi
tasadebeli
emsiemsi
Баш ме брига за Балканце !
Нека брину сами за себе, мене занимају Срби.


Знам, Емси, и мене занимају првенствено Срби у свему томе.

Али, као што видиш, не може се живети мимо света, а поготово не мимо свог свог најближег окружења, комшија.

Болдовао сам ово свог --- нити мене окружење сматра својим, а нити ја њих.
Успут --- не може да се живи без Амера, Руса и Швабе, а не овога околиша.



Знам ја то, Емси.

Али...

Бог високо, Русија/Немачка/Америка далеко...

А живети се некако мора. Са онима који су ти ту одмах, врата до врата.







EDIT:
а не овога околиша.



Емси, пробао сам да мрзим. Али не могу. Не иде ми.

Мрзи ме да мрзим.

Нормално !
Зашто би мрзео икога !?
Није ми јасно зашто си (и) покушавао да мрзиш !?
То да волиш своје, а да те за друге боли курац (како би то лепо нагласио кркар), то није мржња. То да је мржња су смислили будалчине који су убеђивали (и убеђују и даље) да није нормално да Србин воли Србе, а ли да је нормално да сви други воле своје.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:28 15.04.2017

Re: Komadić koji nedostaje

emsiemsi


То да волиш своје, а да те за друге боли курац (како би то лепо нагласио кркар), то није мржња.


Našla zakrpa krpu, moralno uzev.
emsiemsi emsiemsi 10:45 15.04.2017

Re: Komadić koji nedostaje

Srđan Fuchs
emsiemsi


То да волиш своје, а да те за друге боли курац (како би то лепо нагласио кркар), то није мржња.


Našla zakrpa krpu, moralno uzev.

Нестало !? Криза ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:19 16.04.2017

Re: Komadić koji nedostaje

otrovko mali,
behind Mira, still waters run deep.

folirantu jedan.
eloy eloy 10:03 14.04.2017

tasadebeli

Има ли то све везе са некаквим левантинско-медитеранским културним обрасцем који се онда протеже још од доба Византије, а вероватно и даље у прошлост, па онда све то представља и део некаквог културног обрасца изграђеног кроз мноштво генерација?


E tu si već jako blizu.

Wikipedija

negativna selekcija postupak oprečan selekciji koja teži za odabirom najboljega i najboljih; biranje gorih ili najgorih (goreg ili najgoreg) [ti su ljudi izišli na površinu negativnom selekcijom]

Negativna selekcija je pojava koja označava sustavno svjesno biranje i pomaganje lošeg ili lošijeg kandidata na štetu dobrog ili boljeg[1], uglavnom podrazumijevajući davanje prednosti pri zapošljavanju ili općenito napredovanju osobama čije su etičke i stručne kvalitete ispodprosječne, kako to primjerice ilustrira uzrečica: "Prvorazredni profesor bira prvorazrednog asistenta, a drugorazredni profesor bira trećerazrednog asistenta." aludirajući na nesigurnost nekvalitetnih stručnjaka, koji nastoje održati svoje pozicije protežiranjem još nekvalitetnijih kolega, za koje pretpostavljaju da ih neće moći ugroziti.Negativna selekcija je, kao jedan od temeljnih mehanizama korupcije uništila čak i najmoćniju državu na svijetu - Rimsko Carstvo

tasadebeli tasadebeli 10:35 14.04.2017

Re: tasadebeli

eloy

E tu si već jako blizu.

Wikipedija

negativna selekcija postupak oprečan selekciji koja teži za odabirom najboljega i najboljih; biranje gorih ili najgorih (goreg ili najgoreg) [ti su ljudi izišli na površinu negativnom selekcijom]

Negativna selekcija je pojava koja označava sustavno svjesno biranje i pomaganje lošeg ili lošijeg kandidata na štetu dobrog ili boljeg



Да, отуд и ово што питам на крају:


Да ли заиста треба једном заувек прихватити чињеницу да на Балкану није паметан онај који је стварно паметан, него само онај ко се боље снађе у свему томе?
eloy eloy 10:47 14.04.2017

Re: tasadebeli


Да ли заиста треба једном заувек прихватити чињеницу да на Балкану није паметан онај који је стварно паметан, него само онај ко се боље снађе у свему томе?



Inteligencija je mentalna karakteristika koja se sastoji od sposobnosti za učenje iz iskustva, prilagodbe na nove situacije, razumijevanja i korištenja apstraktnih pojmova i korištenja prethodnih znanja za snalaženje u novoj okolini u kojima ne pomaže stereotipno nagonsko ponašanje. Još se definira kao sposobnost brzog i učinkovitog snalaženja u novim i nepoznatim situacijama.

Карактер означава кључно обележје личности, специфичан склоп емоционално-мотивационих, социјалних, моралних и конативних изразитих црта по којима се она разликује од свих других.

E sad šta ti je srcu draže.Recimo osuđuju se politički preletači - a oni se samo snalaze u novim situacijama - po definiciji su inteligentni.

И заиста, у много случајева када гледам и слушам све око себе у мојој Србији, дође ми да ускликнем:"Па јес, стварно су људи у праву! Много смо сви, бре, неки покварен народ!"


Srbi su inteligentan narod,snalažljiv, Balkan je globalno nastanjen većinski inteligentnim ljudima a oni manje inteligentni koji su ujedno i gubitnici oni su tvorci teze koju si naveo. Ko gubi mora da se ljuti.
sven.en sven.en 10:56 14.04.2017

Re: ...

E sad šta ti je srcu draže.Recimo osuđuju se politički preletači - a oni se samo snalaze u novim situacijama - po definiciji su inteligentni.

Da, kad bi mjera mentalnog zdravlja bila prilagoditi se društvu koje je već poprilično bolesno.

tasadebeli tasadebeli 10:58 14.04.2017

Re: tasadebeli

eloy

Inteligencija

Карактер

E sad šta ti je srcu draže.



Разум ме тера да кажем интелигенција.

Васпитање, срце и душа ме терају да кажем карактер.

А у ствари сам, као и сви ми, на тој вечитој клацкалици која се ломи час на једну страну, час на другу страну.

Отуд и овај уводни текст такав какав је са низом питања на крају.

Људи смо иако Балканци.
eloy eloy 11:08 14.04.2017

Re: sven.en

Da, kad bi mjera mentalnog zdravlja bila prilagoditi se društvu koje je već poprilično bolesno.


Ko je kreator kriterija mentalnog zdravlja ? ja? ti? ili većina sviđala se ona nama ili ne. pobednici pišu istoriju a boga mi i pišu knjige menjajući naučnu i sociološku doktrinu - pa zar nisi svedok promenama.
sven.en sven.en 11:13 14.04.2017

Re: sven.en

pa zar nisi svedok promenama.

Gdje? - na blogu, il inače?
Zezam se. :)


Ne, ne bih ovo vrijeme nerealnosti nazvala promjenama. Vrijeme ambivalencije između distopije i utopije.

p.s. vjerujem u mentalnu snagu.
docsumann docsumann 11:15 14.04.2017

Re: tasadebeli


inteligencija je sila bez predznaka.

karakter joj daje smjer.


EDIT: ovo me je uvijek kopkalo, a domaćin je jezičar (nadam se da šala-mala nije uvrijedljiva) - zašto je, u ovom slučaju, ispravno daje a ne dava, kad je glagol davati a ne dajati?
docsumann docsumann 11:16 14.04.2017

Re: sven.en

Ne, ne bih ovo vrijeme nerealnosti nazvala promjenama.


what is real reality?
eloy eloy 11:19 14.04.2017

Re: sven.en

Ne, ne bih ovo vrijeme nerealnosti nazvala promjenama.


promene su promene - bolje ili loše, u odnosu na ovo ili ono - ali jesu.
meni se uskoro menja predsednik države i zvaće se A. Vučić. Ko je tebi predsednica i da li voli čokoladice nije ni bitno. Ali ovo je i te kako vreme promena nam ovde - da li na bolje ili gore - čuj to je tak subjektivni umetnički dojam nebitan razglabanja.

I nema ništa novo pod suncem

javascript:;
sven.en sven.en 11:22 14.04.2017

Re: sven.en

čuj to je tak subjektivni umetnički dojam nebitan razglabanja.


sven.en sven.en 11:23 14.04.2017

Re: sven.en

what is real reality?

Pa on (eloy) ponudi odgovore, rekoh da je vrijeme nerealnosti u odnosu na definicije. Svelo se na brdo i Muhameda.

:)
docsumann docsumann 11:35 14.04.2017

Re: sven.en

hmm, s dovoljno širokom vizurom i vrijeme u kojem se ništa ne mjenja je promjena u odnosu na vrijeme intezivnih promjena.
eloy eloy 11:47 14.04.2017

Re: sven.en




kad već razbi tu lepu žarulju reci mi veruješ li u reinkarnaciju ?

sven.en sven.en 12:10 14.04.2017

*

Kad bi ovaj blog bio sanatorijum, ti i ja ne bi bili na istom spratu.
Nastavimo li se sa "šta je starije" , il "ko će kome"..

Kako? - pitaš kako? Lako.

Bila bih na spratu sa estetama i perfekcionistima, tačnije carstvo opsesivno kompulsivnih manijaka, i, već se vidim kako me sluđuju mrvice na podu i ne pričam sa drugarima, čekam znakove života iz svemira..

Ti bi bio na spratu mentalne deponije, sigurna sam da bi ti društvo pravio Krkar sa posterima srpskih popova i mindžica hrvatskih na zidovima..
I itd.

Ukratko: tvoje slikovne instalacije su kao šamar mom mentalnom zdravlju - ma kakav šamar, smrt, dnevno umrem po nekoliko puta.. ugledam postaviš neko smeće i samo umrem.

Čovječe, čovječe..

sasaminijature sasaminijature 12:27 14.04.2017

Re: *

Kad bi ovaj blog bio sanatorijum, ti i ja ne bi bili na istom spratu.


Edvard Munch: The Kiss


eloy eloy 12:32 14.04.2017

Re: *


Wikipedija

Tipičan predstavnik ekspresionizma u slikarstvu.Munch je bio kronični bolesnik cijelog svog života. Vjeruje se kako je bolovao od bipolarnog poremećaja (poznatijeg kao manijakalna depresija)
sven.en sven.en 12:42 14.04.2017

Re: sven.en

Čim se osetiš ti bi da prikolješ malo.

Tumači kako hoćeš tj gledaj da je glupo i neduhovito..
Sretni blagdani komšinice.

sasaminijature sasaminijature 12:48 14.04.2017

Re: *

eloy

Wikipedija

Tipičan predstavnik ekspresionizma u slikarstvu.Munch je bio kronični bolesnik cijelog svog života. Vjeruje se kako je bolovao od bipolarnog poremećaja (poznatijeg kao manijakalna depresija)



Ако ћемо о уметности с'помоћу wikice...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:23 14.04.2017

Re: sven.en

eloy










emsiemsi emsiemsi 15:38 14.04.2017

Re: ...

sven.en
E sad šta ti je srcu draže.Recimo osuđuju se politički preletači - a oni se samo snalaze u novim situacijama - po definiciji su inteligentni.

Da, kad bi mjera mentalnog zdravlja bila prilagoditi se društvu koje je već poprilično bolesno.


Браво Тесс !
Мудро збориш !
tasadebeli tasadebeli 17:58 14.04.2017

Re: tasadebeli

docsumann

inteligencija je sila bez predznaka.

karakter joj daje smjer.



Хвала ти на овоме!



ја то никада не бих умео тако добро то да кажем. Поготово не тако кратко.


EDIT: ovo me je uvijek kopkalo, a domaćin je jezičar (nadam se da šala-mala nije uvrijedljiva) - zašto je, u ovom slučaju, ispravno daje a ne dava, kad je glagol davati a ne dajati?






Нашао си ме!

(Овај звук сонара имам и на мобилном када ме неко зове или шаље поруку. Обично је то банка да ме подсете колико им дугујем...)


Веруј ми, не знам зашто даје, а не дава.

Немам појма.

Лупетам напамет...

Можда зато што су многи лингвисти сматрали да је глас Ј само варијанта самогласника И (Јакобсен)?

Па ту онда неко мунтање са В које није хтело у даје...

Али их је онда разуверио мој професор опште лингвистике Душан Јовић који их је питао:"А шта ћемо са јако и иако? Очигледно ту глас Ј носи дистинкцију у значењу..."


У ствари, немам појма... Лупетам као што рекох.

Ако нађем зашто, јављам ти.

Можда зна и неки наш блогоколега овдашњи?


EDIT:
a domaćin je jezičar (nadam se da šala-mala nije uvrijedljiva)



Не каже се језичар, него језичара.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:20 14.04.2017

Re: tasadebeli

zašto je, u ovom slučaju, ispravno daje a ne dava

У мое село давав. А ови што даев, то их онаи ћопча заебао да говорив погрешно.
mariopan mariopan 19:08 14.04.2017

Re: tasadebeli

eloy

E sad šta ti je srcu draže.Recimo osuđuju se politički preletači - a oni se samo snalaze u novim situacijama - po definiciji su inteligentni.

Da, ali su nemoralni, bez karaktera, menjuaju mišljenje jer ga ni nemaju, i menjaju ga radi sopstvene koristi, što ne bi bilo za osudu kada ne bi bili svesni da to rade na štetu svih drugih, ali oni to sasvim svesno rade.
eloy eloy 19:22 14.04.2017

Re: tasadebeli


,,ја то никада не бих умео тако добро то да кажем pa ću morati kraće,,:

Taso ulizico. Samo briši - zato nas i jašu.
A taman si počeo da mi bivaš simpatičan jbg.
tasadebeli tasadebeli 20:14 14.04.2017

Re: tasadebeli

eloy

,,ја то никада не бих умео тако добро то да кажем pa ću morati kraće,,:

Taso ulizico. Samo briši - zato nas i jašu.
A taman si počeo da mi bivaš simpatičan jbg.



Ово улизицо дефинитивно стоји.

Самог себе обожавам до имбецилности због те способности, али јбг...

У дипломатској служби ове земље се већ деценијама уназад запошљавају само неки са некаквим другачијим референцама.

Једино не знам на шта се односи ово "само бриши"?
eloy eloy 20:28 14.04.2017

Re: tasadebeli


Једино не знам на шта се односи ово "само бриши"?


Na moj odgovor na ovo

tasadebeli tasadebeli 20:37 14.04.2017

Re: tasadebeli

eloy

Једино не знам на шта се односи ово "само бриши"?


Na moj odgovor na ovo




Нисам ја брисао ништа.
eloy eloy 20:48 14.04.2017

Re: tasadebeli

Pa ko je ?
Pa onda je i ovaj blog pod kontrolom. Sve je pod kontrolom. Ko stevi ljudi?
bežim ja odavle





sven.en sven.en 21:09 14.04.2017

Re: ...

Мудро збориш !

Ma da, pravi si ti dasa.

:)
sven.en sven.en 21:13 14.04.2017

Re: tasadebeli

Na moj odgovor na ovo

Ali kakva moć zeznuti ovako kul sliku. Moć.

-------------------------------------------
Rekao je Hemingvej,
„Sve pogrešne stvari krenule su iz bezazlenosti.“

Dobro, rekao je i „Kad se ljudi slažu sa mnom uvek imam osećaj da sam negde pogrešio.“

Na kraju se i ubio. Da se ne nastavljam. Da ne zezneš.
tasadebeli tasadebeli 21:48 14.04.2017

Re: tasadebeli

eloy
Pa ko je ?
Pa onda je i ovaj blog pod kontrolom. Sve je pod kontrolom. Ko ste vi ljudi.
bežim ja odavle




Заиста не знам.

До једног мог поста објављеног за 20. октобар прошле године био сам убеђен да ту моћ брисања коментара на сопственим постовима имам само ја. Тада сам увидео да нисам у праву.

Надам се само да сам још увек задржао ту моћ брисања читавог сопственог поста, то јест уводног текста са преосталим коментарима које није неко други обрисао.

Имаш овде много више о том случају ослобађања Београда, па ако те занима... (ЛИНК)
eloy eloy 00:49 15.04.2017

Re: mariopan

menjuaju mišljenje jer ga ni nemaju,


haha ovo je dobro, kako može nešto da se menja kad ga nema ?

menjaju ga radi sopstvene koristi, što ne bi bilo za osudu kada ne bi bili svesni da to rade na štetu svih drugih, ali oni to sasvim svesno rade.


Ajde ?! Besmisleno. Pa sigurno da rade namerno. Snalaze se.
emsiemsi emsiemsi 06:38 15.04.2017

Re: tasadebeli

sven.en
Na moj odgovor na ovo

Ali kakva moć zeznuti ovako kul sliku. Moć.

-------------------------------------------
Rekao je Hemingvej,
„Sve pogrešne stvari krenule su iz bezazlenosti.“

Dobro, rekao je i „Kad se ljudi slažu sa mnom uvek imam osećaj da sam negde pogrešio.“

Na kraju se i ubio. Da se ne nastavljam. Da ne zezneš.

Онда ћу престати да се слажем са тобом. Ко зна шта си у стању да урадиш ?
sven.en sven.en 07:38 15.04.2017

..

Emsi, ova tvoja seljačka politika je mnogo gora..I Tasino femkanje.
emsiemsi emsiemsi 08:18 15.04.2017

Re: ..

sven.en
Emsi, ova tvoja seljačka politika je mnogo gora..I Tasino femkanje.

Што се тиче моје политике, ниси у праву !
За Тасино фемкање не разумем. То објасни њему.
eloy eloy 10:10 15.04.2017

Re: Re emsiemsi

Ти кажеш саговорници на блогу да је куја у терању ?


Ima sagovornika raznijeh uključujući tvoj komentar

Ти мора да се дрогираш, нема друге.


Šta da ti kažem a da pokušam da te ne uvredim. Ima i treće i četvrte, ti ostani na drugoj, tu je ušuškano.

sven.en sven.en 10:13 15.04.2017

..

Ma da, ti si - jasno je - poremećen čovjek. A Emsi i Taso, jedan seljačkom politikom drugi glibavim stavovima, daju tvojoj poremećenosti legitimitet. Što je mnogo gore no sama poremećenost koju nisi u stanju ni da prikriješ, za razliku od nekolicine ovde vještijih..

Vjerujem da si klon nečiji, da ne pogađam: vjerovatno ću biti u pravu.

Poremećenost je i najstrašnija kad se razotkrije, ovako kad kljuca budalaštine s bloga na blog i nije nešto vrijedno pažnje, skoro pa bezazleno..

Dalje, Emsi seljačkom politikom kopira tvoje budalaštine, prenosi ih dalje i ko fol se zgražava..poranio.

Taso pokazuje onaj blog na kojem ga bivši pajtaš Krkar brutalno zloupotrijebio, i njega i Taube (uz demokratsku pomoć Tajsona)..Taso, pobogu.
Itd.

Deponija. Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula..a ja sam mnogo inteligentnija i srčanija od toga. Malo mi da se bakćem.

Te ću vas ovom prilikom sve pozdraviti, prije nego me banuju..i pazite na sebe, malog mu miša.
eloy eloy 10:38 15.04.2017

Re:sven.en - mamica su štrukle pekli..

Deponija. Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula.


Konačno - potpuno si u pravu. Ja znam zašto sam u ovde a za tvoje providne razloge valjanja u blatu sa nama - pa čuj stara to smo već gledali tolko puta. Pritom uvredil si sve blogere ovde - očekujem da ti se redom svi izvinjavaju.

Poremećenost je i najstrašnija kad se razotkrije


Da upravo na sledećem blogu razotkrivanje o F dijagnozama - čudo nisi dala svoj jezuitski doprinos javnoj raspravi.

Ma da, ti si - jasno je - poremećen čovjek


Možda ali ja sam licenciran da tebi izdam to uverenje a nisam siguran u suprotno.

U ime dobre volje jedna mantrica za tebe da se ne žestiš više. Ipak je ovo sve zajebancija - život je negde tamo drugde. Živa bila i velika porasla.

emsiemsi emsiemsi 10:48 15.04.2017

Re: ..

sven.en
Ma da, ti si - jasno je - poremećen čovjek. A Emsi i Taso, jedan seljačkom politikom drugi glibavim stavovima, daju tvojoj poremećenosti legitimitet. Što je mnogo gore no sama poremećenost koju nisi u stanju ni da prikriješ, za razliku od nekolicine ovde vještijih..

Vjerujem da si klon nečiji, da ne pogađam: vjerovatno ću biti u pravu.

Poremećenost je i najstrašnija kad se razotkrije, ovako kad kljuca budalaštine s bloga na blog i nije nešto vrijedno pažnje, skoro pa bezazleno..

Dalje, Emsi seljačkom politikom
kopira tvoje budalaštine, prenosi ih dalje i ko fol se zgražava..poranio.

Taso pokazuje onaj blog na kojem ga bivši pajtaš Krkar brutalno zloupotrijebio, i njega i Taube (uz demokratsku pomoć Tajsona)..Taso, pobogu.
Itd.

Deponija. Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula..a ja sam mnogo inteligentnija i srčanija od toga. Malo mi da se bakćem.

Te ću vas ovom prilikom sve pozdraviti, prije nego me banuju..i pazite na sebe, malog mu miša.

Молим појашњење за сељачку политику ! Широк је то појам.
emsiemsi emsiemsi 10:50 15.04.2017

Re: Re emsiemsi

eloy
Ти кажеш саговорници на блогу да је куја у терању ?


Ima sagovornika raznijeh uključujući tvoj komentar

Ти мора да се дрогираш, нема друге.


Šta da ti kažem a da pokušam da te ne uvredim. Ima i treće i četvrte, ti ostani na drugoj, tu je ušuškano.


Кажи шта год хоћеш !
Слобода је, скини гаће и сери где, шта и колико хоћеш.
eloy eloy 10:54 15.04.2017

Re: Re emsiemsi

Слобода је, скини гађе и сери где, шта и колико хоћеш.


Milan Novković Milan Novković 11:22 15.04.2017

Re: ..

sven.en
...Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula..a ja sam mnogo inteligentnija i srčanija od toga...

Ti si vanredno pametna i kreativna, svaka čast - pa nije čudno da će ti svako malo neko zavideti.

Oko kukavičluka i srčanosti - i ja se ponekad zapitam šta-kako, više kako vidim kako se drugi svađaju.

Al sa tim klovonima je sitan problem - menjanje nicka ume da bude cute, što da ne, ali kad klonko počne da priča sam sa sobom (ja, u ovom trenutku, mislim da znam za jednog, i on vodi vrlo "ozbiljne" diskusije sam sa sobom, svakod dana nekoliko sati, izgleda, na blogu u svojoj osnovnoj formi, pa onda, ređe, klon priskoči da doda diskusiji na ozbiljnosti).

Jednom je moderacija rekla da su našli oko dvadesetak klonova jedne osobe. I onda ja ovako gledam na sve to:

- Ja ovde, za razliku od, izgleda, većine dolazim zato što mi je interesantno. Ima puno pametnih i kreativnih ljudi, pa obrazovanih, pa onih sa odličnim smislom za humor.

- Sama pomisao da bi se trebalo upuštati u neke bitke je gubljenje vremena ako pomisliš da većine klonova nisi svesna - na jeftin način ulaziš u diskusije koje su već donekle veštačke, a jeftine i bez toga.

- Taj kukaviučluk gde se ipak ne upuštamo u odbranu tamo nekih maltretiranih osoba, koje ne umeju baš da se brane a nisu zle i pokvarene, od strane manje vrednih jeste škakljiv i nelagodan - ovde ima mnogo kondicionala, znam, donekle i mehanizam odbrane.

- Potpuno preskakati neke ljude u čitanju je pomalo kontradikcija dolaženju na blog za one koji ne dolaze samo zato što umiru iz dosade i nemaju ništa pametnije da rade.

- Ali ih je moguće "živeti" kao niža bića - ne kao retardirane, retardirani ljudi nisu niža bića, oni nisu izabrali svoj osnovni mentalni kontekst, "bogom" im je dan

- Pa je, možda, bolje pustiti ih da relativno nečujnije teku, ne potpuno, dok nas, periodično, opet ne pristigne naša nezombifikovana priroda pa se na kratko opet okrenemo bilo kome sa izoštrenim fokusom.

Lako za reći, znam, ali onda, ponekad, odemo malo da nam glupo sa bloga padne u zaborav, sve lakše pošto je sve gluplje i sve manje ga primećujemo, pa se opet vratimo interesantnom, kreativnom i prijatnom

emsiemsi emsiemsi 11:58 15.04.2017

Re: ..

Milan Novković
sven.en
...Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula..a ja sam mnogo inteligentnija i srčanija od toga...

Ti si vanredno pametna i kreativna, svaka čast - pa nije čudno da će ti svako malo neko zavideti.
...

Најава кафенисања ?!
mariopan mariopan 16:29 15.04.2017

Re: ..

emsiemsi
Milan Novković
sven.en
...Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula..a ja sam mnogo inteligentnija i srčanija od toga...

Ti si vanredno pametna i kreativna, svaka čast - pa nije čudno da će ti svako malo neko zavideti.
...

Најава кафенисања ?!

Nas nisu zvali.
mariopan mariopan 17:02 15.04.2017

Re: ..

Milan Novković


Milan Novković Milan Novković 08:07 16.04.2017

Re: ..

mariopan
emsiemsi
Milan Novković
sven.en
...Blog je mentalna deponija u kojoj ne bi bilo tako strašno da kognitivna ograničenost, kukavičluk i neodgovaranje za sopstvene postupke nisu fabula..a ja sam mnogo inteligentnija i srčanija od toga...

Ti si vanredno pametna i kreativna, svaka čast - pa nije čudno da će ti svako malo neko zavideti.
...

Најава кафенисања ?!

Nas nisu zvali.

Kod mene je open invitation, svima sa kojima sam razmenio rečenicu, and beyond

Doduše ja sam više kafanjering tip, al daj šta daš
mariopan mariopan 18:26 16.04.2017

Re: ..

Milan Novković
Kod mene je open invitation, svima sa kojima sam razmenio rečenicu, and beyond

Zezam se Milane, dopao mi se tvoj pomirljiv komentar.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:38 16.04.2017

Re: ..

Milan Novković

Kod mene je open invitation, svima sa kojima sam razmenio rečenicu, and beyond

Doduše ja sam više kafanjering tip, al daj šta daš



Hvala bogu. Ne kapiram da bi se ljudi do sutra preganjali i upucivali pokude samo zbog svojih ideoloških predubeđenja?! Izgleda da ipak igra ulogu, da bi inteligencija bila neogorčena, i materijalna situiranost, odnosno da nije dovoljna samo visoka IQ da bi ljudsko biće bilo dostojanstveno i opušteno?
Milan Novković Milan Novković 12:07 17.04.2017

Re: ..

Srđan Fuchs
Milan Novković

Kod mene je open invitation, svima sa kojima sam razmenio rečenicu, and beyond

Doduše ja sam više kafanjering tip, al daj šta daš



Hvala bogu. Ne kapiram da bi se ljudi do sutra preganjali i upucivali pokude samo zbog svojih ideoloških predubeđenja?! Izgleda da ipak igra ulogu, da bi inteligencija bila neogorčena, i materijalna situiranost, odnosno da nije dovoljna samo visoka IQ da bi ljudsko biće bilo dostojanstveno i opušteno?

Slažem se, materijalna nesigurnost nam baca biće u regione koji su teški i zahtevni, a svi smo od svega i svačega satkani.

S tom razlikom što ja mislim da bi visoka IQ trebala da bude dovoljna, ne samo kombinacija apstraktne, jezičke i numeričke, ta kombinacija ume da bude nedovoljna i svakodnevno smo svedoci nedostataka, nego IQ šireg spektra - mi ljudi često pogrešno projektujemo inteligenciju, pa onda takvu projekciju precenjujemo.
kosta.babic kosta.babic 10:06 14.04.2017

Балкане мој...

Pitala me skoro jedna prijateljica na fejsu-Da li ima neki tutorijal kako se prave transparenti? Ili je do sada vec neko otvorio prodavnicu sa blanko transparentima? Javite ako znate :). i ja joj odgovorio:
1.) Nađeš jednu motku,može i čvornovatu. 2.) Napišeš na svom kompu šta hoćeš i otštampaš. 3.)prikačiš to na onu motku. 4.)Kad sretneš prvog prepoznatljivog političara ili našeg direktora ili Glavnog ur.informativnog ili Željka Mitrovića ili Gorana Gmitrića ili Mirislava Lažanskog ili Milovana Drecuna ili neko slično govno skineš ono odštampano.5.) U prvom parkiću motku umažeš u kereće govance. 6.)Biješ usranom motkom protuve po glavi i leđima dok se ne opamete.
Mislim da ovo važi za ceo Balkan.
tasadebeli tasadebeli 10:37 14.04.2017

Re: Балкане мој...

kosta.babic

Mislim da ovo važi za ceo Balkan.



Одатле сам и пошао качећи уводни текст. У средиште теме си ушао...
anonymous anonymous 09:16 15.04.2017

Re: Балкане мој...

kosta.babic
Pitala me skoro jedna prijateljica na fejsu-Da li ima neki tutorijal kako se prave transparenti? Ili je do sada vec neko otvorio prodavnicu sa blanko transparentima? Javite ako znate :). i ja joj odgovorio:
1.) Nađeš jednu motku,može i čvornovatu. 2.) Napišeš na svom kompu šta hoćeš i otštampaš. 3.)prikačiš to na onu motku. 4.)Kad sretneš prvog prepoznatljivog političara ili našeg direktora ili Glavnog ur.informativnog ili Željka Mitrovića ili Gorana Gmitrića ili Mirislava Lažanskog ili Milovana Drecuna ili neko slično govno skineš ono odštampano.5.) U prvom parkiću motku umažeš u kereće govance. 6.)Biješ usranom motkom protuve po glavi i leđima dok se ne opamete.
Mislim da ovo važi za ceo Balkan.





tasadebeli tasadebeli 10:38 14.04.2017

Образовни тастер 2

Још једна сличица у мозаику мог Балкана...







П.С. - Успут!

Ставио бих ја још једну категорију горе изнад текста.

Лингвистика.

Али не може, максимум је 5 категорија.

Па сам се онда као прави домаћин одрекао оне мени најдраже.

Што опет не значи да не може по која и о томе да се проговори.
sasaminijature sasaminijature 11:46 14.04.2017

Генерализација је опасна

Веома!
docsumann docsumann 11:53 14.04.2017

Re: Генерализација је опасна

sasaminijature
Веома!


svaka generalizacija je pogrešna.
pa tako i ova.

sasaminijature sasaminijature 12:00 14.04.2017

Re: Генерализација је опасна

docsumann
sasaminijature
Веома!


svaka generalizacija je pogrešna.
pa tako i ova.




На месту ти је ово, скроз.

Не обраћам пажњу на детаље када се користим писаном речи, уметник па ми је тај центар у мозгу закржљао. Не тако ретко знам и да повредим оним што пишем па морам да порадим на том пољу баш озбиљно.

Хвала Докс!
little_radojica little_radojica 06:21 18.04.2017

Re: Генерализација је опасна

svaka generalizacija je pogrešna.


А и ова.
anonymous anonymous 12:33 14.04.2017

Драги Тасо,....

...овог пута ми се чини, да си и поред добре намере,самим насловом и фокусом теме направио методолошку грешку, која иде у прилог противницима Србије и других народа са ових простора.

Приступио си теми управо на начин на који и они то раде.

Неколико претходних коментара сугерише то , али недовољно артикулише разлоге.

....

Када поставиш питање :
Да ли се ми рађамо са тим или се само прилагођавамо средини у којој живимо?...

...добија се утисак да ми засигурно јесмо онакви каквим нас други виде, стереотипним закључивањем и издвајањем негативних одредница као чврстог језгра нашег идентитета.

Али, ми то нисмо, или прецизније речено - нисмо ништа више, него што то јесу други, и ништа мање, него што то јесу , опет ти други.

Стога нема потребе ни да трагамо за оправдањима, нити да било коме другом доказујемо да није у праву.
Нека се други позабаве својим предрасудама, а ми својом судбином и својим идентитетима.

Са разумевањем.
Свако појединачно.
tasadebeli tasadebeli 17:08 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

anonymous

Драги Тасо,....

...овог пута ми се чини, да си и поред добре намере,самим насловом и фокусом теме направио методолошку грешку, која иде у прилог противницима Србије и других народа са ових простора.



Пишући ово што сам окачио, а блог заиста схватам као неки лични дневник, свешчицу али на интернету у којој се записује понешто о чему се размишља без икаквих претензија, нисам уопште ни помислио да ли то иде у прилог или на штету било коме.

Вероватно зато што се и ја сам не опредељујем ни за какве постојеће блогерске стране у укрштању копаља у коментарима и текстовима на Блогу Б92, већ је све оно што на Блогу и пишем искључиво нешто што заиста и мислим без икаквих претензија да било кога тиме могу да убедим у нешто или да некога мењам сем самога себе.

То су ми неки одавно замерили као "идеолошку недоследност и збркани миш-маш различитих идеја", али им ја то никада нисам ни замерио јер верујем да онима који су се укопали у својим бусијама, свако на својој политичкој страни у овој Србији, то заиста тако и изгледа када читају оно што напишем.

Па тако и у овом тексту...

Ниједном нисам ни помислио да ли то што пишем и о чему размишљам на ову тему иде у прилог противницима или пријатељима не само Србије, него свих Балканаца.

Поготово што ни у једном тренутку нисам износио никакве судове или стереотипне генерализације о било ком појединачном народу са Балкана и ван Балкана.

Само сам констатовао чињенично стање (од ухапшеног румунског контроверзног бизнисмена до дефиниције организованог крииминала уопште, било где, не само на Балкану) и поставио самом себи и ономе ко прочита текст гомилу питања.

Без икакве жеље да арбитрирам у свему томе.

Овај други део твог коментара, почев од

Када поставиш питање :
Да ли се ми рађамо са тим или се само прилагођавамо средини у којој живимо?...

...добија се утисак да ми засигурно јесмо онакви каквим нас други виде, стереотипним закључивањем и издвајањем негативних одредница као чврстог језгра нашег идентитета.

Али, ми то нисмо, или прецизније речено - нисмо ништа више, него што то јесу други, и ништа мање, него што то јесу , опет ти други.

Стога нема потребе ни да трагамо за оправдањима, нити да било коме другом доказујемо да није у праву.
Нека се други позабаве својим предрасудама, а ми својом судбином и својим идентитетима.

Са разумевањем.
Свако појединачно.



већ јесте оно што би било један од покушаја давања неких одговора на та моја постављена питања.

С тим да се мора допустити да и у покушајима давања одговора на та питања која сам поставио постоје и нијансе или опречна размишљања, а изношење свега тога у коменатрима и јесте иницијална намера качења овог текста.

Да није, онда би уводни текст остао сачуван негде у мом компу (као дневничка белешка као што већ рекох), не бих га ни качио на Блог и нико други осим мене га и не би читао.


П.С. - А слагао бих те када бих ти рекао да моја намера када сам качио овај текст није имала у себи и мало педагошких амбиција.

Наиме, приметио сам да врло често овде пишемо са завидним знањем о многим народима и земљама које су нам географски прилично далеко и ја заиста уживам у томе.

Али сам исто тако приметио и да врло мало знамо (или барем о томе овде не пишемо) о оним народима који су нам географски гледано најближи.

Комшије такорећи, као што рекох Емсију.

Па сам онда пожелео да те комшије заједно са вама мало боље упознам, а можда и разумем једнога дана.


Ко зна, Анонимусе... Можда једног дана...

И у циљу тога, кроз овакве генерализације као што је ова доле врло често провлачим ту своју жељу:


По мени, постоје три типа друштава.

Глаголска друштва су читав англосаксонски свет, посебно Америка и Британија. У њима је све везано за рад, за кретање, за деловање, за каријеру, чак и на уштрб породице; нема се времена за губљење, брзина и ефикасност су две најцењеније карактеристике. Ничим нису задовољни и стално смишљају нове начине да испуне своје животе (или празнине у њима, по некима). Спремни су да за минут разруше стару причу и старе моделе да би увели нешто ново. Глаголска друштва имају стално засукане рукаве.

Именична друштва су типично скандинавске земље. Све је тамо некако ненаглашено (осим природе), једноставно, неупадљиво, онако како је стварно, без много улепшавања и 'фарбања'; и људи су такви: мирни, без великих претензија (у поређењу са Англосаксонцима), нема много галаме, нема много брзине, породични живот је важан и добар баланс између рада и одмора. Њихова демократија је природна, некако се подразумева и о њој се много не прича. Заједница је битна и свако се труди да буде добар члан; држава је издашна, а народ радо плаћа (велики) порез. Ко год је био у Норвешкој, Исланду, Данској и, у извесној мери, Шведској и Швајцарској, зна о чему говорим.

Трећи тип је сличан нама: придевска друштва. Као и у глаголским, и ту има много галаме, али је она непродуктивна: углавном се галами око политике и прегањања свакаквих врста; у придевским друштвима све је веће него што стварно јесте, свака изјава и идеја је историјска, свака критика је крвна увреда, све је или рај или пакао, нема средине. Епитети/етикете владају. Таква друштва воле велике речи, велике гестове, у њима се ствари као моћ или богатство показују јер је све у декору, у површини. У придевским друштвима се много прича, а мало ради. Придевска друштва воле јаке политичаре и обично имају проблема са демократијом. Русија, Кина, Блиски Исток, добар део источне Европе, добар део Медитерана. И ми.


И кључне речи овог цитата из књиге Лазара Џамића "Цвјећарница у кући цвећа":

И Италија. Одавно поспрдно посматрана од стране развијених европских земаља (Британија, Немачка, Француска), Италија је оно што би, на пример, Јужни Балкан био после сто година неометеног развоја: никада суперразвијен, али релативно функционалан и шармантан.

anonymous anonymous 17:27 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Само сам констатовао чињенично стање (од ухапшеног румунског контроверзног бизнисмена до дефиниције организованог крииминала уопште, било где, не само на Балкану) и поставио самом себи и ономе ко прочита текст гомилу питања.

Без икакве жеље да арбитрирам у свему томе.


Ма, наравно.
Темом се и ја управо бавим,па сам реаговао можда и исхитрено размишаљајући у дихотомији пријатељ/непријатељ.

Мрзело ме накнадно да исправљам.

Балкан, балканизам и питање стигматизованих идентитета су значајне теме око којих се воде многе актуелне дебате и у том погледу отварањем простора за сучељавање гледишта и на овим виртуелно балканским просторима доприносиш бољем разумевању и српског становишта.




tasadebeli tasadebeli 17:40 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

anonymous

Балкан, балканизам и питање стигматизованих идентитета су значајне теме око којих се воде многе актуелне дебате и у том погледу отварањем простора за сучељавање гледишта и на овим виртуелно балканским просторима доприносиш бољем разумевању и српског становишта.



Е, то! Баш тако!



Један занимљив линк:


ORIJENTALIZAM, BALKAN I BALKANSKA ISTORIOGRAFIJA* (ЛИНК)


А нисмо ми (мислим на генерације у овом нашем времену) никако први који се тиме у овом Београду бавимо. Одавно је то код нас започето.

Ова књижица је објављена 1937. у издању Балканског института у Београду.





као и ово издање истог издавача из 1936-37:





Дакле, неку традицију у Србији у покушајима проучавања простора на којем живимо ми већ имамо.

Ред је да и наставимо тамо где су наши стари започели.


anonymous anonymous 17:49 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....


Ред је да и наставимо тамо где су наши стари започели.


Ја препоручујем зборник Балкан као метафора... и наравно аутора Марију Тодорову.

Балкан као метафора

Балкан ...

Балкан ...
sasaminijature sasaminijature 18:08 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

anonymous

Ред је да и наставимо тамо где су наши стари започели.


Ја препоручујем зборник Балкан као метафора... и наравно аутора Марију Тодорову.

Балкан као метафора

Балкан ...

Балкан ...



Балкан, питање опстанка цивилизације се крије у њему.

Цела планета је сажета у ово парче земље, геополитике, идеологије, вере...


Ми сами би требали што пре да покушамо да се уздигнемо тако што ћемо се вратити свом корену, Византији. Што пре и боље цело то питање изучимо схватићемо како даље.
Када схватимо сукоб Византије и капитализма знаћемо како да се поставимо...
tasadebeli tasadebeli 18:14 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

sasaminijature
anonymous

Ред је да и наставимо тамо где су наши стари започели.


Ја препоручујем зборник Балкан као метафора... и наравно аутора Марију Тодорову.

Балкан као метафора

Балкан ...

Балкан ...



Балкан, питање опстанка цивилизације се крије у њему.

Цела планета је сажета у ово парче земље, геополитике, идеологије, вере...


Ми сами би требали што пре да покушамо да се уздигнемо тако што ћемо се вратити свом корену, Византији. Што пре и боље цело то питање изучимо схватићемо како даље.
Када схватимо сукоб Византије и капитализма знаћемо како да се поставимо...



Хвала за линкове и одличне коментаре обојици!


amika amika 18:41 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

eloy eloy 19:08 14.04.2017

Re: koreni su dublji

Ми сами би требали што пре да покушамо да се уздигнемо тако што ћемо се вратити свом корену, Византији. Што пре и боље цело то питање изучимо схватићемо како даље


Покрштавање Словена
Различити словенски народи примили су хришћанство у различито време: Словенци у VII веку, Чеси, Хрвати, Бугари, и Срби у 9. веку, Пољаци и Источни Словени у 10. веку, а Поморани тек око 1168. године.[2] Масовно прихватање хришћанства међу Јужним Словенима је започело досељавањем на Балканско полуострво, да би се касније наставило организованом мисионарском делатношћу Византије.
Стара словенска вера, Христијанизација Јужних Словена, Христијанизација Источних Словена
Из Википедије, слободне енциклопедије.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:18 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....



Балкан, питање опстанка цивилизације се крије у њему.

Цела планета је сажета у ово парче земље, геополитике, идеологије, вере...


Pa sada, ne misliš da je ovaj pogled malo, balkanocentričan?
tasadebeli tasadebeli 20:22 14.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs


Балкан, питање опстанка цивилизације се крије у њему.

Цела планета је сажета у ово парче земље, геополитике, идеологије, вере...


Pa sada, ne misliš da je ovaj pogled malo, balkanocentričan?



Пре неких три деценије, још рат у СФРЈ није почео, али се увелико наслућивао половином осамдесетих, каже мени сестра:

"Ако овде буде почео рат, бићемо као Блиски Исток. И то деценијама..."

Онда се то њено "ако" пар година касније претворило у "кад"...

Па то "кад" у "почело је".

Остатак приче знаш и сам.

Наравоученије: Свако мисли да је његова мука највећа и најтежа.

То је и нормално у овом свету у којем живимо, а у којем се егоцентризам појединаца и људских заједница гаји васпитавањем од рођења и уздиже на пиједестал обожавања.

А ни Балкан ни Блиски Исток нису једини на овом свету са таквим мукама, Срки, зар не?
sasaminijature sasaminijature 06:18 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs


Балкан, питање опстанка цивилизације се крије у њему.

Цела планета је сажета у ово парче земље, геополитике, идеологије, вере...


Pa sada, ne misliš da je ovaj pogled malo, balkanocentričan?



Може се тако посматрати мој коментар, суштински је то небитно, мислио сам на нешто друго.

Борба вера, идеологија, судари светова. Епицентар свих тих каламбура је на Балкану, изразито на територији Србије.

Све то зато што још тиња борба на угари Византије, пуно је пепела али има и мало пламичка, борба није завршена. Судар западног поимања друштва и византинског, чији смо ми и Руси наследници.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:33 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

А ни Балкан ни Блиски Исток нису једини на овом свету са таквим мукама, Срки, зар не?


Sigurno da nisu jedini, a pitanje i da li na nekoj skali mukometra pate više od drugih izmrcvarenih sredina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:43 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

sasaminijature



Борба вера, идеологија, судари светова. Епицентар свих тих каламбура је на Балкану, изразито на територији Србије.

Све то зато што још тиња борба на угари Византије, пуно је пепела али има и мало пламичка, борба није завршена. Судар западног поимања друштва и византинског, чији смо ми и Руси наследници.





Rusi i mi imamo veze sa Vizantijom taman koliko i Jevreji sa Hazarima M. Pavića. Izađi i intervjuiši svoje komšije koliko vizantijskih vladara poznaju. Od Staljina i Tita mi smo u metaistorijskoj eri, odnosno, postoje samo njih dvojica i - sutra! Kakva crna Vizantija.
sasaminijature sasaminijature 08:12 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs
sasaminijature



Борба вера, идеологија, судари светова. Епицентар свих тих каламбура је на Балкану, изразито на територији Србије.

Све то зато што још тиња борба на угари Византије, пуно је пепела али има и мало пламичка, борба није завршена. Судар западног поимања друштва и византинског, чији смо ми и Руси наследници.





Rusi i mi imamo veze sa Vizantijom taman koliko i Jevreji sa Hazarima M. Pavića. Izađi i intervjuiši svoje komšije koliko vizantijskih vladara poznaju. Od Staljina i Tita mi smo u metaistorijskoj eri, odnosno, postoje samo njih dvojica i - sutra! Kakva crna Vizantija.




Многи се томе надају, и многи се једе када им истина лупи шамар.

Византија није убијена и живи и живеће.

Нападају нас, бомбардују, трују, лоботомизирају, али суштински још није избрисан генетски код. Код Руса је доста повољнија ситуација, ем су дислоцирани ем су далеко већи. Но немарим ја све ће на крају лећи на своје

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:33 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Majko mila sa Vizantijom u kojoj je Putin Novi Konstantin.
Milan Novković Milan Novković 10:08 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs
Majko mila sa Vizantijom u kojoj je Putin Novi Konstantin.

To sigurno

Ali zamisli misaoni eksperiment gde te Svevišnji zamoli da predložiš novog Konstantina, kome će on onda, The Svevišnji, samo malo da pomogne, nikako mnogo.

Koga bi ti danas izabrao a da ima najbolje šanse na uspeh?

(da ti, lukavo, nabacim podsvesnu sugestiju - mislim da su Britanci out of action, ovo na Bliskom Istoku sada im je očajničko presecanje super-kontinenta, tj nema neke realne pameti niti moći u "trudbeništvu", iako oni jesu, somewhat, forward thinkers)
sasaminijature sasaminijature 11:24 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs
Majko mila sa Vizantijom u kojoj je Putin Novi Konstantin.




Како да комуницирам са тобом када све што прочиташ тумачиш буквално?

Како да ти напишем нешто на тему нове-старе Византије када мислиш да империјом управља једна особа ( Путин )?

principessa_etrusca principessa_etrusca 13:24 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Византија није убијена и живи и живеће.


Интересантно је да толика вера у "Византију" иде упоредо са коришћењем имена "Византија" које није користио ниједан "Византинац".

Да подсетим, то име потиче из немачке историографије друге половине 16. века, а "Византинци" су себе доследно и искључиво звали Римљанима.

Заиста, какве везе има мала грчка колонија Визант у чијој је околини Константин лоцирао своју престоницу, са сјајном империјом која је трајала преко хиљаду година.

Него, у чему ти видиш да је "Византија" жива, а да није само далеки одсјај?
vcucko vcucko 17:45 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs


Rusi i mi imamo veze sa Vizantijom taman koliko i Jevreji sa Hazarima M. Pavića. Izađi i intervjuiši svoje komšije koliko vizantijskih vladara poznaju. Od Staljina i Tita mi smo u metaistorijskoj eri, odnosno, postoje samo njih dvojica i - sutra! Kakva crna Vizantija.

Kakve to veze ima, koliko vladara ko zna da nabroji. Floskula koja ništa ne znači. A i netačna je, ovde i ima poneko ko zna. Na zapadu široke narodne mase misle da je Vizantija kafana u Parizu, koju su zauzeli teroristi.

Ne radi se o školskom znanju vladarskog rodoslova, nego o ustrojstvu države. A ono je čisto vizantinsko. Apsolutni vladar, koji jedini ima pravo da nosi girmiznu boju. Pravoslavna crkva kao neodvojivi deo vlasti, ali ne u zapadnom inkvizitorskom smislu, nego čisto upravno-poslovnom, da upotrebim izraz lukrativnom. Čitavo carstvo koje (ma koliko bilo) prvo izgrađuje prestonicu, pa šta preostane prestonica vraća nazad.

O svemu ovome može da se raspravlja letnji dan do podne. Ali na taj način je Vizantija opstala hiljadu godina, sa uglavnom zadovoljnim stanovništvom. Videćemo šta će biti sa ovima od dvesta leta.
vcucko vcucko 17:47 15.04.2017

Re: Драги Тасо,....

Srđan Fuchs
Majko mila sa Vizantijom u kojoj je Putin Novi Konstantin.

A šta onda dođe Mr. Trump, Atila The Hun?

P.S.
Sad nastupaš kontra ovih što, na svako smisleno pitanje oko tekućih protesta skoče kao opareni, "a šta bi i koga bi vi, Isusa Hristosa da vodi!?"

Znači, da: dok se ne pojavi neko pripodobniji Hristosu, Vladimir Vladimirovič je v.d. Konstantina. Svidelo ti se to ili ne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana