Budućnost| Gradjanske inicijative| Obrazovanje| Sex

Nit' smo pošli, nit' smo došli

nurudin RSS / 23.04.2017. u 18:11



seksualno-obrazovanje-u-skoli.jpg



Poštovane / Poštovani,  

Incest Trauma Centar – Beograd skreće pažnju stručne i opšte javnosti povodom saopštenja koje je izdalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije o svojoj tendenciji revidiranja Obrazovnih paketa za učenje o temi seksualnog nasilja nad decom namenjenih vrtićima, osnovnim i srednjim školama (dalje u tekstu: Obrazovni paketi). Incest Trauma Centar – Beograd, u svojstvu vlasnika autorskih prava za ukupan sadržaj Obrazovnih paketa i zvaničnog izdavača Obrazovnih paketa, podseća javnost da sadržaj nije moguce revidirati ili koristiti u revidiranom obliku, a da se ne izvrši povreda autorskih prava. Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd.  

Obrazovni paketi služe da se seksualno nasilje nad decom i mladima spreči tako što oni kroz sadržaje, u celini primerene uzrastu deteta, uče o telu, seksualnosti, dobrim i lošim dodirima, dobrim i lošim tajnama, kako da prepoznaju i odbrane se od seksualnog nasilja, kako da identifikuju odraslu osobu od poverenja i povere joj da im se seksualno nasilje događa. Obrazovni paketi obezbeđuju znanja nastavnicima, roditeljima i drugim odraslim osobama koje svakodnevno brinu o detetu o temi seksualnog nasilja i kako da budu pouzdani i dosledni saveznici deci i mladima da usvoje i poštuju svoju različitost i različitost drugih osoba. Obrazovni paketi su koncipirani tako da su pružili odgovore na izvestan broj pitanja koja su postavila direktno deca i mladi u nastavi. Pre njihovog objavljivanja, 62% ukupnog sadržaja je pilotirano u vrtićima, osnovnim i srednjim školama.  

Tokom 23 godine svog rada, Incest Trauma Centar – Beograd je od dece i žena koje su preživele seksualno nasilje naučio da bi u značajnom broju slučajeva seksualna trauma bila sprečena da su navedena znanja postojala. Smatramo da se ne sme čekati da se seksualno nasilje dogodi ili da dete izgubi život što se takođe u našoj zemlji događalo kao posledica seksualnog nasilja. Incest Trauma Centar – Beograd je svoj deo odgovornosti za sprečavanje seksualnog nasilja iskazao - izmedju ostalog - u procesu javnog zagovaranja dugom 9 godina prema ovom ministarstvu i kroz izradu Obrazovnih paketa. Zahvaljujemo se obrazovno-vaspitnim ustanovama koje su nas već informisale da su se ovom procesu pridružile time što su izvršile pripremu i/ili započele primenu Obrazovnih paketa.  

Podsecamo stručnu i opštu javnost da su Obrazovni paketi izrađeni u direktnoj saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u periodu mart-novembar 2016, o čemu je dostupna detaljna pisana dokumentacija. Ukupan sadržaj su napisali: 3 predstavnice ovog ministarstva, 18 nastavnika/ca, 7 stručnjakinja aktivnih van sfere obrazovanja sa dugogodišnjim iskustvom u radu na polju nasilja nad decom i ženama. Sadržaj Obrazovnih paketa, javnosti su zajednički predstavili Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i Incest Trauma Centar – Beograd 18. novembra 2016. (na Evropski dan protiv seksualnog nasilja nad decom) i oficijelno je predat na korišćenje ovom ministarstvu. Sadržaj je u punoj saglasnosti sa Konvencijom UN o pravima deteta, Lanzarot Konvencijom i drugim relevantnim međunarodnim i domaćim regulativama o čemu je svoje mišljenje pružilo i Odeljenje za prava deteta Zaštitnika građana Republike Srbije. O značaju Obrazovnih paketa svoje mišljenje su pružili i Parlament Republike Srbije (predstavnici Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova, Odbora za prava deteta i Ženske parlamentarne mreže).  

Obrazovni paketi predstavljaju rezultat petogodisnje saradnje Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (Jedinice za prevenciju nasilja/Grupe za zaštitu od nasilja i diskriminacije) i Incest Trauma Centra – Beograd, o čemu se detaljno možete podsetiti putem video materijala i izjava zvaničnika ovog ministarstva. Obrazovni paketi su nastali na osnovu dva dokumenta: zajedničkom realizacijom prve Nacionalne studije o društvenom problemu seksualnog zlostavljanja dece u Republici Srbiji i zajedničkom izradom prve Strategije u obrazovanju za sprečavanje seksualnog zlostavljanja dece u Republici Srbiji.  Nakon izrade Obrazovnih paketa i objavljivanja i dostavljanja Uputstva obrazovno-vaspitnim ustanovama za njihovu primenu od strane ovog ministarstva počev od drugog polugodišta šk. 2017/2018, 21. februara 2017. zajednički je održan Osnivački dan Nacionalne mreže škola i vrtića protiv seksualnog nasilja. Prva Nacionalna studija i Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije je svojim logotipom i aktivnim učešćem u njihovoj promociji već izrazilo svoju punu saglasnost.  

 

09. jun 2015. Javno zajedničko predstavljanje preliminarnih rezultata prve Nacionalne studije

https://www.youtube.com/watch?v=V9w0feLjfSE&t=9s   

 

26. septembar 2015. Javno slušanje u Parlamentu Srbije – zajedničko predstavljanje finalnih rezultata prve Nacionalne studije

https://www.youtube.com/watch?v=Yu1rvo8Ldsc&t=5s  

 

18. novembar 2015. Javno slušanje u Parlamentu Srbije – zajedničko predstavljanje prve Strategije u obrazovanju za sprečavanje seksualnog zlostavljanja dece  

 

18. novembar 2016. Javno zajedničko predstavljanje Obrazovnih paketa za učenje o temi seksualnog nasilja

I deo :   https://www.youtube.com/watch?v=auQQFK2uEDk 

II deo : https://www.youtube.com/watch?v=O34RPDQr-ss   

 

21. februar 2017. Osnivački dan Nacionalne mreze škola i vrtića protiv seksualnog nasilja

https://www.youtube.com/watch?v=AnG-4u78lNk&t=474s  

 

POGLEDAJTE I NAJNOVIJE - TV N1 21.04.2017.

http://incesttraumacentar.org.rs/index.php/najnovije-vesti/3119-21-04-2017-itc-na-tv-n1

 

Obrazovni paket za predskolske ustanove, roditelje i staratelje

http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_Obrazovni_paket_za_vrtice_2016.pdf  

 

Slajdovi uz Obrazovni paket za predskolske ustanove

http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_2016_Slajdovi_Obrazovnog_paketa_za_vrtice_2016.pdf  

 

Obrazovni paket za osnovne i srednje skole

http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_Obrazovni_paket_za_osnovne_i_srednje_skole_2016.pdf   

 

“Zdravi izbori za decu” – Komplementaran resurs Obrazovnim paketima za predskolske ustanove i skole

http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_ZDRAVI_IZBORI_ZA_DECU_2016.pdf  

 

 

 

S postovanjem,

Dusica Popadic

Direktorka

www.incesttraumacentar.org.rs

www.ijasamuztebe.org.rs

Incest Trauma Centar - Beograd

Stojana Protica 57, 11000 Beograd, Srbija

Tel./fax: 011 386 27 69

E-mail: itcentar@EUnet.rs


Incest Trauma Centar - Beograd


PETICIJA 



Komentari (168)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 06:21 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

anonymous






Немој тако...

Видиш да res publica још није умрла.

Барем не у овом случају.

Да се понадамо да ће и са њом бити као и са Ђекном.
anonymous anonymous 06:29 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

tasadebeli


Немој тако...





Указујем само на ширу слику.
Таргет је породица / патријархат.
tasadebeli tasadebeli 06:36 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

anonymous
tasadebeli


Немој тако...





Указујем само на ширу слику.
Таргет је породица / патријархат.



Да, схватио сам...

Него да не расплинемо конкретну тему.
docsumann docsumann 12:21 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

Таргет је породица / патријархат.


porodica i patrijarhat nisu sinonimi.
štaviše.
angie01 angie01 12:25 24.04.2017

Re: Лоботомија ...


Таргет је породица / патријархат.



anonymous anonymous 12:32 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

docsumann
Таргет је породица / патријархат.


porodica i patrijarhat nisu sinonimi.
štaviše.


Онда ако хоћеш - најпре патријархална породица, а онда и сама породица.

Исто као и - најпре национална држава, а онда и сама држава као организациона форма.

То је разарајући тренд глобализације на приватном и јавном плану.
docsumann docsumann 12:55 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

Онда ако хоћеш - најпре патријархална породица, а онда и сама породица.


ne, neću. patrijarhat je prevaziđeno (nadam se) ustrojstvo porodice i društva sa naglašenom ulogom i pozicijom moći muškarca-oca-glave.

partnerski odnos, koji podrazumjeva ravnopravne uloge muškarca i žene, mora biti uspostavljena pod uticajem feminističkih ideja, jer muškraci sami neće odstupiti od te privilegovane pozicije.
anonymous anonymous 13:10 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

docsumann
Онда ако хоћеш - најпре патријархална породица, а онда и сама породица.


ne, neću. patrijarhat je prevaziđeno (nadam se) ustrojstvo porodice i društva sa naglašenom ulogom i pozicijom moći muškarca-oca-glave.

partnerski odnos, koji podrazumjeva ravnopravne uloge muškarca i žene, mora biti uspostavljena pod uticajem feminističkih ideja, jer muškraci sami neće odstupiti od te privilegovane pozicije.




Patrijarhat, nažalost/ili na sreću (?) još uvek nije prevaziđen.
Šaroliko je svetsko društvo.

A i "feminističke ideje" su danas splet vrlo raznovrsnih ideja i mišljenja/diskursa.

Ono na šta ja ukazujem je tendencija da se sa prljavom vodom izbaci i - dete.

Usput

Naravno, da sam i ja za partnerski odnos. Ali global - tendencija je da se ukine svaki trajniji,stabilniji,čvršći odnos,....pa i sam ljudski odnos, kojem opet treba da prethodi razdvajanje prokreativnog od čistog seksualnog ....


docsumann docsumann 13:32 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

Patrijarhat, nažalost/ili na sreću (?) još uvek nije prevaziđen.


definitivno nije, ali mu je pozicija odstupajuća.

povlači se sa istorijske scena kao dominantan vid organizovanja porodice, a i uspostavljanja društvenih vrijednosti i normi.

naravno, uvijek će postojati odsječena, ruralna društva, sa svojim malim patrijarhatima.

u sonovi patrijarhata je dominacija jednog pola (muškog), zato je on loš u biti, iako je imao/može imati svijetlih trenutaka.
docsumann docsumann 13:34 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

A i "feminističke ideje" su danas splet vrlo raznovrsnih ideja i mišljenja/diskursa.


dobro, uvijek polazim od svog ličnog feminzma
Milan Novković Milan Novković 13:37 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

docsumann
Онда ако хоћеш - најпре патријархална породица, а онда и сама породица.


ne, neću. patrijarhat je prevaziđeno (nadam se) ustrojstvo porodice i društva sa naglašenom ulogom i pozicijom moći muškarca-oca-glave.

partnerski odnos, koji podrazumjeva ravnopravne uloge muškarca i žene, mora biti uspostavljena pod uticajem feminističkih ideja, jer muškraci sami neće odstupiti od te privilegovane pozicije.

"Privilegovana pozicija" nije olaka kategorija za definisanje, pa tako ni ravnopravnost.

Mi nju često pogrešno vidimo, kroz prizmu neizbrušenih sistema vrednosti.

Ili nametnutih sistema vrednosti.

Redukcijom do apsurda možeš da zamisliš primer gde se dodatna, kritična kinta može zaraditi unošenjem uglja u podrum, gde si ti, onda, "nešto" sposobniji za posao, ili šivenjem, gde su tebi prsti preglomazni i nekako "zaokruženi" za zadatak

Postoji default, pa neprecizna definicija ravnopravnosti, naravno, više njih od raznih ljudi i evo ovako s kuka - dogovor bez prisile na bilo kog učesnika, gde se izlazi sa rezultatom koji je u zajedničko, podjednako dobro i gde to obe strane prepoznaju.

Utopijske note koje sevnu pri ovako nekom pokušaju definicije, u ovom trenutku, dolaze samo iz činjenice da, da je situacija i približno ovakva, ogromna većina familija bi već odavno bila srećna i ispunjena.

Pa bih ja još od malena gurao "foru", a i guramo je samo skoro sigurno nedovoljno, o potrebi da se bude vredan, nesebičan, empatičan i predusretljiv u druženjima.

Ovo nije utopija, ali nije ni lako ubediti najšire mase da nije dovoljno da ovo prepoznaju kao vrednost, i promovišu je u prolazu i add-hoc maniru, nego je potreban mnogo strpljiviji i angažovaniji rad.

"Framework" za druženje, bilo kakvo, bi tako postao self-serving, fluidan i adaptivan na zdrav način, i svaki par ili grupa bi već našli svoj srećni modalitet.

docsumann docsumann 13:48 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

mislim da su stvari (bar u načelu) daleko prostije.
žene su povratile dobar dio političke i ekonomske moći. dalekood toga dsa su ga svele na pravu mjeru.

po meni to je samo jedan od frontova borbe za ljudska prava, i to ne u onom ispolitizovanom smislu, već fundamentalnom.

inače

Utopija je koljevka humanizma - Ernst Bloh
Bili Piton Bili Piton 17:49 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

docsumann


dobro, uvijek polazim od svog ličnog feminzma


Koji si ti lik
docsumann docsumann 19:18 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

Bili Piton


đe s' ti čovječe?

da si još malo potrajao s odustvovanjem s bloga skoro pa bih te zaboravio , a to ti nikad ne bih oprostio



Bili Piton Bili Piton 19:42 24.04.2017

Re: Лоботомија ...

Tu sam :) Hteo sam nešto zanimljivo da ti okačim na blogu o raskovniku ali sam u medjuvremenu napravio grešku u koracima a sad nemam vremena. Bude bilo.
anonymous anonymous 06:10 24.04.2017

Лоботомија ...

...


predatortz predatortz 07:47 24.04.2017

Nit' smo pošli, nit' smo došli...

A nećemo daleko ni stići kad pođemo, ako nam ljudi bez formalnog obrazovanja i stručnih kompetencija budu pisali udžbenike za decu.

emsiemsi emsiemsi 09:07 24.04.2017

Re: Nit' smo pošli, nit' smo došli...

predatortz
A nećemo daleko ni stići kad pođemo, ako nam ljudi bez formalnog obrazovanja i stručnih kompetencija budu pisali udžbenike za decu.


И ти имаш нешто против невладиних организација !
Ово невладиних схватити условно --- не од наше владе, него од ко зна чије владе. Истина, упињу се да постану невладине организације и од наше владе.
predatortz predatortz 11:00 24.04.2017

Re: Nit' smo pošli, nit' smo došli...


И ти имаш нешто против невладиних организација !


Ništa efikasno, a da to nije kažnjivo.
angie01 angie01 11:53 24.04.2017

u opstem haosu,

je tesko bilo sta popravljati na parce, kao sto ne mozes graditi sprat na rusevini.

Nase drustvo je potpuno devastirano, ne postoji vise ni trag od neke normalne piramide vrednosti, fiktivne institucije sistema ne sluze gradjanima,...te je tako i potpuno shebano skolstvo nespremno da bilo sta ucini da nesto porpavi u svom resoru.

jedno je pitanje strucnosti i adekvatnosti programa, a drugo, da li je on potreban i zasto se neko strucniji nije prihvatio da ga uradi.

da li je potreban- jeste,....takvi programi postoje u uredjenim zemljama, u kojima je mnogo manja stopa nasilja nego kod nas, koje se jos uvek prikriva, a i od strane odgovornih ne sankcinise i tu je jasno da su deca najvece zrtve jer ne znaju, ne umeju i nisu u prilici da se odbrane i adekvatno reaguju bez neke pomoci i uputstva kako, sta....

NVO su pomagaci u raznim problematicnim poljima i u zemljama gde sve dobro funkcionise, tako da mi nije potpuno jasan a priori otpor prema ovim organizacijama, koje se kod nas jedine i doticu nekih gorucih i spornih tema.

mogu jos da kazem, da je moje dete u Kanadi u vrticu imalo predavnja i uputstva- vrlo adekvatana- o tome sta su njegova prava, sta je nedozvoljeno od strane odraslih i kako treba u slucaju nekih neprihvatljivih stvari da reaguje, kome i kako da se obrati,...u vecem uzrastu su im deljeni i brojevi telefona centra za prijavljivanje nasilja, npr.... ne vidim sto bi bio problem, da se u nasoj zemlji takodje tako nesto organizuje, s obzirom da je stanje prilicno alarmantno sto se nasilja tice i to u svakom smislu.
sevarlica sevarlica 14:22 24.04.2017

Re: u opstem haosu,

NVO su pomagaci u raznim problematicnim poljima i u zemljama gde sve dobro funkcionise, tako da mi nije potpuno jasan a priori otpor prema ovim organizacijama, koje se kod nas jedine i doticu nekih gorucih i spornih tema.


Možda su pomagači u nekim "normalnim" zemljama, ali kod nas su, barem većina, iz istog raspalog koša kao što je i država. Samo projekat da se napipe, parice da se obezbede, a posle ćemo lako. Znam ljude koji se time bave, hvale, i nikako im nije jasno zašto npr. ja smatram da je takav pristup pogrešan.
angie01 angie01 14:31 24.04.2017

Re: u opstem haosu,

Znam ljude koji se time bave, hvale, i nikako im nije jasno zašto npr. ja smatram da je takav pristup pogrešan.


slazem se da je odnos i nastao iz nacina shvatanja i rada takvih organizacija, koji su se samo ukopili u opsti trend, ali pretpostavljam da neke rade i ozbiljno i da su manje vidljive u gomili ovih drugih,...takodje mi je cudno, da davaoci para, oni koji o fondovima koji potreban novac dodeljuju, ne vode racuna, da li je odredjeni projekat odradjen kako treba i ispunio svoju svrhu.
tasadebeli tasadebeli 15:27 24.04.2017

Re: u opstem haosu,

angie01
Znam ljude koji se time bave, hvale, i nikako im nije jasno zašto npr. ja smatram da je takav pristup pogrešan.


slazem se da je odnos i nastao iz nacina shvatanja i rada takvih organizacija, koji su se samo ukopili u opsti trend, ali pretpostavljam da neke rade i ozbiljno i da su manje vidljive u gomili ovih drugih,...takodje mi je cudno, da davaoci para, oni koji o fondovima koji potreban novac dodeljuju, ne vode racuna, da li je odredjeni projekat odradjen kako treba i ispunio svoju svrhu.



Увек се ту смунта нешто када се треба донаторима оправдати дати новац који се углавном улио у приватне џепове, а није отишао за добробит свих грађана ове земље Србије (кроз побољшање школског система за шта се уосталом те донације и добијају).

И то мунтање увек иде преко леђа неких магараца који раде по школама такорећи бесплатно за "креативце" на том пољу реформисања српског школства.

То је оно што ја гледам у српској просвети у ових последњих 15 година.


Рецимо, за пројекат пилот одељења по средњим стручним школама која су после пет година "пилотирања" укључивали у систем као редовна одељења (јер су донатори долазили да виде шта се учинило са датим донацијама за тај сегмент реформе српског образовања после пет година) наставни програми су рађени у последњем тренутку, буквално преко последњег распуста пре него је кренула та тада нова школска година са тим одељењима укљученим у систем као редовним одељењима.

Иако се пре тога имало пуних пет година да се то уради натенане и како треба. Тако су барем то очекивали донатори.

И у том последњем тренутку су скарабуџисани наставни програми за све предмете за та одељења, позвана је једна група колега (њих двадесетак) из разних средњих стручних школа да те програме уради на брзину, колеге које су радиле преко расуста на томе добиле су по 200 еврића за то скарабуџисавање наставних програма (што је укупно износило 4000 евра), а остатак пара од донације за увођење пилот одељења у редован школски систем ( а ради се о донацији од 50 000 евра) отишао је у један мањи број приватних џепова.

И сви задовољни...

Донатори из иностранства јер су рокови "испоштовани", покретачи пројекта јер су у свој џеп стрпали већи део донације, колеге које су прихватиле да то раде преко летњег распуста током рока од недељу дана јер су са те богате трпезе добиле неке мрвице,...

Једино не знам да ли су деца, ученици, и њихови родитељи задовољни тим скарабуџисаним програмима.


Није ништа боље било ни са свим оним покушајима формирања неколико база података о српском образовању до сада.

Дођу донатори, питају како сте потрошили наше новце, руководиоци пројекта само слегну раменима и...

Ми сада опет правимо нову, још једну, ко зна коју по реду базу података у српском образовању.


А за сваки од тих претходних неуспелих покушаја формирања базе података сам ја, магарац заједно са свим мојим колегама по школама које су то радиле, уносио податке и на крају од тога ништа не буде...


Ето, тако ти то иде са реформом српске просвете.

А како ствари стоје, према овоме што видимо, и овај пакет уџбеника за сексуално образовање у српском просветном систему је рађен по истом принципу.


Ali dobro je da se ovaj spor desio jer je sad sasvim ogoljeno da su njoj pare, a ne deca, u fokusu.

Priča o autorskim pravima je priča o parama, ne o deci.
tasadebeli tasadebeli 20:19 24.04.2017

Re: u opstem haosu,

sevarlica
NVO su pomagaci u raznim problematicnim poljima i u zemljama gde sve dobro funkcionise, tako da mi nije potpuno jasan a priori otpor prema ovim organizacijama, koje se kod nas jedine i doticu nekih gorucih i spornih tema.


Možda su pomagači u nekim "normalnim" zemljama, ali kod nas su, barem većina, iz istog raspalog koša kao što je i država. Samo projekat da se napipe, parice da se obezbede, a posle ćemo lako. Znam ljude koji se time bave, hvale, i nikako im nije jasno zašto npr. ja smatram da je takav pristup pogrešan.



А мени највише од свега код њих смета то лицемерје и демагогија с којом нас остале убеђују да су баш они богомдани да се тиме баве све као наводно радећи за добробит свих нас грађана Србије.

Изгледа да су толико сујетни у свему томе да су просто убеђени да су сви остали много глупљи од њих, па ће здраво за готово да поверују у та њихова просеравања.



karabasbarabas karabasbarabas 08:43 25.04.2017

Re: u opstem haosu,

tasadebeli
sevarlica
NVO su pomagaci u raznim problematicnim poljima i u zemljama gde sve dobro funkcionise, tako da mi nije potpuno jasan a priori otpor prema ovim organizacijama, koje se kod nas jedine i doticu nekih gorucih i spornih tema.


Možda su pomagači u nekim "normalnim" zemljama, ali kod nas su, barem većina, iz istog raspalog koša kao što je i država. Samo projekat da se napipe, parice da se obezbede, a posle ćemo lako. Znam ljude koji se time bave, hvale, i nikako im nije jasno zašto npr. ja smatram da je takav pristup pogrešan.



А мени највише од свега код њих смета то лицемерје и демагогија с којом нас остале убеђују да су баш они богомдани да се тиме баве све као наводно радећи за добробит свих нас грађана Србије.

Изгледа да су толико сујетни у свему томе да су просто убеђени да су сви остали много глупљи од њих, па ће здраво за готово да поверују у та њихова просеравања.





Kad god otvorim ovu stranu iskoci mi ono "vec ste dali preporuku".
Nesto nije u redu sa ovim komentarom, valjda je previse dobar.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:22 24.04.2017

Oснаживање одговорног родитељства

Физичко насиље у породици је комплексна појава, а његове жртве су углавном, мада не увек, физички слабији, т.ј. жене и деца. Како ми изгледа, изузетне су ситуације где родитељи заједно злостављају дете, односно, углавном је само један родитељ насилан.

Одговоран родитељ је онај који увек дела у најбољем интересу детета и спопособан је да га заштити као одговорни одрасли.

Проблем је како оснажити ненасилног родитеља да се одупре насилнику када изгледа да има много жена које нису научене да препознају насиље, назову га правим именом и моментално реагују на њега тако што оставе насилника, обавесте полицију, родбину, пријатеље итд, односно не трпе у тишини. При томе, држава би требало да их подржи кроз финансијску, практичну и психолошку помоћ и кроз строго кажњавање насилника.
narcis narcis 17:11 24.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

principessa_etrusca
Физичко насиље у ...

tibe ko da se kandiduješ za političara.
par opštih mesta , drnmrn i to, a ustvari o samoj dileji oko koje se ovde nabadamo , ko s rogovi ko s rep, ništa.
ništa NVO
ništa lezbejke
ništa neeobrazovane srednjoškolke
ništa pušenje
ništa lizanje
,,,
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:42 24.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Никаква општа места.

Није проблем у породицама где се реагује на први случај насиља, већ у породицама где насиље траје и где се ствара катастрофална динамика где један родитељ, обично отац, злоставља другог и/или децу, а злостављани родитељ, обично мајка, ћути и трпи.
narcis narcis 19:04 24.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

principessa_etrusca
Никаква општа места.

Није проблем у породицама где се реагује на први случај насиља, већ у породицама где насиље траје и где се ствара катастрофална динамика где један родитељ, обично отац, злоставља другог и/или децу, а злостављани родитељ, обично мајка, ћути и трпи.

abe nije tema nasilje u porodici već
...Obrazovnih paketa za učenje o temi seksualnog nasilja nad decom namenjenih vrtićima, osnovnim i srednjim školama...

o tome dal ovo valja il , već većinski odlučeli blozeri, ne valja
kaži šta misliš o udžbeniku a ne o tome dal ima ili nema nasilja pokućama
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:59 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Нарцисе, видим да си схватио тему у уском и буквалном смислу.

Уколико би заиста важило да је "породични дом најопасније место у модерном друштву", то би био крај цивилизације какву знамо, у којој деца живе у природним породицама и у којој су родитељи примарни васпитачи и учитељи своје деце.

Срећом, за огромну већину деце то није тако, већ је породично окружење извор сигурности, љубави и подршке и управо су родитељи они који уче дете о различитом односу са познатима/особама од поверења и непознатима којима није дозвољено да стичу поверење малог детета, нпр. кроз разговор и додир, пре него што стекну поверење дететових родитеља.

Наравно, постоје веома дисфункционалне породице и постоје породице у којима има насиља. Мислим да је веома важна способност околине да то препозна. Када се ради о насиљу, као што сам написала, углавном је један родитељ насилан, а други пасиван, и тог пасивног, који је сам жртва насиља или можда није, треба оснажити да на насиље реагује на прави и благовремен начин.
predatortz predatortz 08:27 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Уколико би заиста важило да је "породични дом најопасније место у модерном друштву", то би био крај цивилизације какву знамо, у којој деца живе у природним породицама и у којој су родитељи примарни васпитачи и учитељи своје деце.


Ukoliko je zaista napisano da je porodični dom najopasnije mesto u modernom društvu, onda je neko mnogo bolestan pisao nešto što bi trebalo prezentovati našoj deci i formirati ih kao ličnosti na osnovu bolesnih premisa.

Ja postajem priličan cinik, sve je manje stvari zbog kojih bih se pomerio i izašao na ulicu.
Ali zbog suzbijanja ovakvog uticaja na moju decu, bio bih spreman i da ratujem a ne samo da protestujem.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:46 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Ukoliko je zaista napisano da je porodični dom najopasnije mesto u modernom društvu, onda je neko mnogo bolestan pisao nešto što bi trebalo prezentovati našoj deci i formirati ih kao ličnosti na osnovu bolesnih premisa.

Погледај слику у Амикином посту на треду 'Образовни пакет'.



Едит:

Сада видим да нурудин каже да је текст са стране дописан.
predatortz predatortz 08:55 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Погледај слику у Амикином посту на треду 'Образовни пакет'.


Da li je idiot koji jo ovo sročio pomislio kakvu traumu na dečiju psihu može ostaviti tvrdnja da su mama i tata zapravo prikriveni neprijatelji?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:57 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

predatortz
Уколико би заиста важило да је "породични дом најопасније место у модерном друштву", то би био крај цивилизације какву знамо, у којој деца живе у природним породицама и у којој су родитељи примарни васпитачи и учитељи своје деце.


Ukoliko je zaista napisano da je porodični dom najopasnije mesto u modernom društvu, onda je neko mnogo bolestan pisao nešto što bi trebalo prezentovati našoj deci i formirati ih kao ličnosti na osnovu bolesnih premisa.

Ja postajem priličan cinik, sve je manje stvari zbog kojih bih se pomerio i izašao na ulicu.
Ali zbog suzbijanja ovakvog uticaja na moju decu, bio bih spreman i da ratujem a ne samo da protestujem.


Napisano je na str. 386 Obrazovnog paketa za osnovne i srednje škole, citiram:

"4. Да ли је породица сигурно место?
Породични дом је, у ствари, најопасније место у модерном друштву. Статистички посматрано, много је већа вероватноћа да ће нека особа (било ког узраста и најчешће женског пола) бити изложена физичком нападу у кући, него ноћу на улици. У Великој Британији, на пример, свако четврто убиство почини један члан породице над другим. Када је реч о насиљу над женама, може се рећи да је жена изложена далеко већем ризику напада мужа, партнера или блиских познаника, него од непознатих особа. Једнако је у свету и у нашој земљи.
5. Зашто је насиље у породици посебно, зашто се оно разликује од других облика насиља?
Чињеница да су у породици најприснији људски односи, даје јој изузетан значај. Дете се не везује за онога ко га храни, већ за онога ко му пружа емотивну топлину. Родитељ је прва особа коју дете среће и оно нема предрасуда. Дете не бира родитеље; оно их воли – и баш зато, баш због тих блиских односа, дете у породици доживљава најинтензивнију угроженост."

Dakle, izvoli na ulicu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:06 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

У природи деце је да верују, т.ј. да не сумњају. Наравно, улога родитеља је кључна да их науче о опасностима, од струје па до некритичног поверења према непознатима који не морају бити добри и благонаклони иако можда тако изгледају.

Родитељи су ти који децу треба да науче да кажу 'не' и другим важним знањима. Друго питање је колико су сви родитељи опремљени за своју улогу и како њих боље припремити за све изазове који их очекују.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:16 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

principessa_etrusca
У природи деце је да верују, т.ј. да не сумњају.


Prema uputstvima iz Obrazovnih paketa, vaspitači u vrtićima i nastavnici u osnovnim i srednjim školama treba da ukažu deci da je porodični dom za njih najopasnije mesto, te da ne veruju roditeljima, već da imaju poverenja u osobe koje se bave zaštitom od zlostavljanja dece.
narcis narcis 09:33 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Нарцисе, видим да си схватио тему у уском и буквалном смислу.

kako je sag došlo do toga šta sam ja nesvatio?
nigde se nisam odredio na konkretnu stvar,, u obraćanju tebi, jedina stvar , tamo negde gore gde sam se odredio je da mi se ne sviđa dda se ulazi u pojedinosti tehnike pušenja i llizanja.
a od tebe sam tražio da kažeš nešto konkretno o textu o kome je bllog, nemam pojma da li je ovo u pitanju neki udžbenik ili samo uputstvo za nastavnike -vaspitače.
a to da napadaš mene za konkretnu temu
Уколико би заиста важило да је "породични дом најопасније место у модерном друштву", то би био крај цивилизације какву знамо, у којој деца живе у природним породицама и у којој су родитељи примарни васпитачи и учитељи своје деце.

a da se ja ič nisam izjasnio o njoj, šta je to? udaraš me bezbol palicom u glavu dok sam okrenut leđima i nemam pojma da oćeš da se biješ.
i sad da ja tebi napišem da su oni koji su napisali tu brljotinu preispoljne budale i debili, ko zna šta tačno znači pojam "preispoljne" nitko? to se i mislim, ni ja neznam al znam da ide uz ono što sam teo.

ja sam ti samo reko da kažeš nešto konkretno o temi a ne da pričaško da su izbori za precednika blogovske zajednice.
a ti si nakraju napala mene za stav koji nisam ni izneo pred publikum .
kaži svoje mišljenje o nečemu a da to ne bude u obliku kontriranja dragoljubu zbog nečega o čemu se dragoljub nije ni izjasnio.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:05 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Драгољубе, извини, али никаквих напада безбол палицама није било.
Ти си мене послао у ћошак јер сам промашила тему, т.ј. нисам коментарисала образовне пакете, па сам написала да ми изгледа да си (пре)уско схватио овај топик. Ништа више.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:16 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

"4. Да ли је породица сигурно место?
Породични дом је, у ствари, најопасније место у модерном друштву. Статистички посматрано, много је већа вероватноћа да ће нека особа (било ког узраста и најчешће женског пола) бити изложена физичком нападу у кући, него ноћу на улици. У Великој Британији, на пример, свако четврто убиство почини један члан породице над другим. Када је реч о насиљу над женама, може се рећи да је жена изложена далеко већем ризику напада мужа, партнера или блиских познаника, него од непознатих особа. Једнако је у свету и у нашој земљи.


Prva recenica je nesrecno formulisana, a ostatak (u pasusu) je tu da objasni sustinu. (statistika je neumoljiva)

To je isto kao kad istrazna policija formulise da je u slucaju ubistva, a da je drugi motiv iskljucen, prvi osumljiceni (person of interest) supruznik/partner(ka).

Pa neko iz toga izvuce zakljucak da su supruznici/partneri(ke) najvece zlo i neprijatelji jedno drugome.

Hocu reci - povrsno i ishitreno zakljucivanje. A pre svega - netacno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:54 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

apacherosepeacock
(statistika je neumoljiva)

Statističkim podacima u nestručnim ili zlonamernim rukama se mnogo toga može "dokazati". Primera je mnogo, a citirani je samo jedan od njih.
Izvući zaključak iz statističkog podatka da u UK svako četvrto ubistvo počini jedan član porodice, da je porodični dom najopasnije mesto u modernom društvu, je glupost koju ne bi napravio ni početnik istraživač sa prve godine najgoreg fakulteta u svetu.

Inače, Incest trauma centar - Beograd, na osnovu onog što je D. Popadić pisala ovde na blogovima, a i u Obrazovnim paketima, svoju statistiku zasniva na sedam poziva nedeljno koje dobije od seksualno zlostavljane dece. Na osnovu toga se zasnivaju sve generalizacije i zaključci o broju zlostavljanje dece u Srbiji. Ta vrsta zaključivanja je ista kao i u gornjem primeru. Dakle, neprihvatljiva simplifikacija, nestručnost ili što je najgore i najverovatnije namera da se iskrivljeno prikaže stvarnost.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:04 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Ta vrsta zaključivanja je ista kao i u gornjem primeru, dakle neprihvatljiva simplifikacija ili kraće rečeno glupost.


Zakljucivanje u obrnutom smeru (reklo bi se po nekim reakcijama) je takodje ne samo glupost vec i guranje glave u pesak.

U svakom slucaju, porazno po zrtve nasilja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:09 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

Bilo kakvo ozbiljno istraživanje se ne može zasnivati na podacima o broju telefonskih poziva nedeljno na jedan ili dva telefonska broja ITC, niti se bilo šta relevantno iz toga može zaključiti.
narcis narcis 18:16 25.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

apacherosepeacock
[
T

Pa neko iz toga izvuce zakljucak da su supruznici/partneri(ke) najvece zlo i neprijatelji jedno drugome.



tačno
žena je prirodni čovekov predator, to je i darvin utvrdio
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:45 26.04.2017

Re: Oснаживање одговорног родитељства

to je i darvin utvrdio


Jeste, pa se uzinat ozenio sestrom od tetke..
tasadebeli tasadebeli 20:08 24.04.2017

Да не бисмо даље млатили празну сламу

Пошто сам већ у једном коментару овде окачио мејл и саопштење са сајта Министарства, ред би био да овде окачим и два мејла које је Инцест траума центар послао на адресе школа у Србији 20. априла и 21. априла.

(И ове мејлове качим читаве, без скраћивања, као што сам то урадио и са мејлом и саопштењем Министарства. Додуше, овај други мејл Инцест траума центра је и Нурудинов уводни текст, али није важно... Од вишка глава не боли.

Мејл и саопштење Министарства су од 21. априла.)



Postovane / Postovani,

sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da je INCEST TRAUMA CENTAR – BEOGRAD DOBITNIK PRIZNANJA KOJIM SE POTVRDJUJE NASE PARTNERSTVO SA MEDJUNARODNIM UDRUZENJEM ZA PREVENCIJU ZLOSTAVLJANJA I ZANEMARIVANJA DECE (INTERNATIONAL SOCIETY FOR THE PREVENTION OF CHILD ABUSE AND NEGLECT – ISPCAN). OVIM JE INCEST TRAUMA CENTAR – BEOGRAD ZVANICNO IMENOVAN ZA PARTNERA U REPUBLICI SRBIJI NAJZNACAJNIJEG MEDJUNARODNOG UDRUZENJA ZA SPRECAVANJE ZLOSTAVLJANJA I ZANEMARIVANJA DECE (ISPCAN COUNTRY PARTNER PROGRAM 2017 – 2018).

Zajedno sa Međunarodnim udruzenjem za prevenciju zlostavljanja i zanemarivanja dece (ISPCAN), radujemo se predstojecoj saradnji i zajednickim naporima kako bismo doprineli podizanju svesti na podrucju Istocne Evrope o problemu zlostavljanja i zanemarivanja dece.

ISPCAN (www.ispcan.org ), osnovan 1977. godine, je jedina multidisciplinarna međunarodna organizacija koja okuplja posvecene strucnjak(inj)e razlicitih profila iz citavog sveta sa ciljem da zajednicki rade na prevenciji i pomoci u oblasti zlostavljanja, zanemarivanja i eksploatacije dece na globalnom nivou. Njegov cilj je da, "promovise mogucnosti, kapacitete i organizacije kako bi se deci svih nacionalnosti omogucio normalan fizicki, mentalni i socijalni razvoj... i posebno, unapredjenje zastite svakog deteta, u svakoj zemlji, od svih oblika okrutnosti i eksploatacije.''

Aktivnosti ISPCAN-a otelotvoruju zelju njegovog osnivaca, Henrija Kempa (Henry Kempe), da "svi mi koji radimo u ovoj oblasti nikada ne prestanemo da postavljamo teska pitanja, da sebe suocavamo sa izazovom da dosegnemo dalje od moguceg i da se borimo za sve sto je potrebno da bi se zastitila deca.''

Aktivnosti koje ce u narednom visegodisnjem periodu biti rezultat saradnje ISPCAN-a i Incest Trauma Centra – Beograd, rado cemo deliti sa svim drustvenim akterima spremnim da pouzdano i dosledno sprecavaju seksualno nasilje nad decom i mladima i spremnim da zastite decu i mlade koji su preziveli seksualnu traumu.

S postovanjem,

Dr Ljiljana Bogavac
zamenica direktorke




Postovane / Postovani,

Incest Trauma Centar – Beograd skrece paznju strucne i opste javnosti povodom saopstenja koje je izdalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije o svojoj tendenciji revidiranja Obrazovnih paketa za ucenje o temi seksualnog nasilja nad decom namenjenih vrticima, osnovnim i srednjim skolama (dalje u tekstu: Obrazovni paketi). Incest Trauma Centar – Beograd, u svojstvu vlasnika autorskih prava za ukupan sadrzaj Obrazovnih paketa i zvanicnog izdavaca Obrazovnih paketa, podseca javnost da sadrzaj nije moguce revidirati ili koristiti u revidiranom obliku, a da se ne izvrsi povreda autorskih prava. Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd.

Obrazovni paketi sluze da se seksualno nasilje nad decom i mladima spreci tako sto oni kroz sadrzaje, u celini primerene uzrastu deteta, uce o telu, seksualnosti, dobrim i losim dodirima, dobrim i losim tajnama, kako da prepoznaju i odbrane se od seksualnog nasilja, kako da identifikuju odraslu osobu od poverenja i povere joj da im se seksualno nasilje dogadja. Obrazovni paketi obezbedjuju znanja nastavnicima, roditeljima i drugim odraslim osobama koje svakodnevno brinu o detetu o temi seksualnog nasilja i kako da budu pouzdani i dosledni saveznici deci i mladima da usvoje i postuju svoju razlicitost i razlicitost drugih osoba. Obrazovni paketi su koncipirani tako da su pruzili odgovore na izvestan broj pitanja koja su postavila direktno deca i mladi u nastavi. Pre njihovog objavljivanja, 62% ukupnog sadrzaja je pilotirano u vrticima, osnovnim i srednjim skolama.

Tokom 23 godine svog rada, Incest Trauma Centar – Beograd je od dece i zena koje su prezivele seksualno nasilje naucio da bi u znacajnom broju slucajeva seksualna trauma bila sprecena da su navedena znanja postojala. Smatramo da se ne sme cekati da se seksualno nasilje dogodi ili da dete izgubi zivot sto se takodje u nasoj zemlji dogadjalo kao posledica seksualnog nasilja. Incest Trauma Centar – Beograd je svoj deo odgovornosti za sprecavanje seksualnog nasilja iskazao - izmedju ostalog - u procesu javnog zagovaranja dugom 9 godina prema ovom ministarstvu i kroz izradu Obrazovnih paketa. Zahvaljujemo se obrazovno-vaspitnim ustanovama koje su nas vec informisale da su se ovom procesu pridruzile time sto su izvrsile pripremu i/ili zapocele primenu Obrazovnih paketa.

Podsecamo strucnu i opstu javnost da su Obrazovni paketi izradjeni u direktnoj saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije u periodu mart-novembar 2016., o cemu je dostupna detaljna pisana dokumentacija. Ukupan sadrzaj su napisali: 3 predstavnice ovog ministarstva, 18 nastavnika/ca, 7 strucnjakinja aktivnih van sfere obrazovanja sa dugogodisnjim iskustvom u radu na polju nasilja nad decom i zenama. Sadrzaj Obrazovnih paketa, javnosti su zajednicki predstavili Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije i Incest Trauma Centar – Beograd 18. novembra 2016. (na Evropski dan protiv seksualnog nasilja nad decom) i oficijelno je predat na koriscenje ovom ministarstvu. Sadrzaj je u punoj saglasnosti sa Konvencijom UN o pravima deteta, Lanzarot Konvencijom i drugim relevantnim medjunarodnim i domacim regulativama o cemu je svoje misljenje pruzilo i Odeljenje za prava deteta Zastitnika gradjana Republike Srbije. O znacaju Obrazovnih paketa svoje misljenje su pruzili i Parlament Republike Srbije (predstavnici Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova, Odbora za prava deteta i Zenske parlamentarne mreze).

Obrazovni paketi predstavljaju rezultat petogodisnje saradnje Ministarstva prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije (Jedinice za prevenciju nasilja/Grupe za zastitu od nasilja i diskriminacije) i Incest Trauma Centra – Beograd, o cemu se detaljno mozete podsetiti putem video materijala i izjava zvanicnika ovog ministarstva. Obrazovni paketi su nastali na osnovu dva dokumenta: zajednickom realizacijom prve Nacionalne studije o drustvenom problemu seksualnog zlostavljanja dece u Republici Srbiji i zajednickom izradom prve Strategije u obrazovanju za sprecavanje seksualnog zlostavljanja dece u Republici Srbiji. Nakon izrade Obrazovnih paketa i objavljivanja i dostavljanja Uputstva obrazovno-vaspitnim ustanovama za njihovu primenu od strane ovog ministarstva pocev od drugog polugodista sk. 2017/2018., 21. februara 2017. zajednicki je odrzan Osnivacki dan Nacionalne mreze skola i vrtica protiv seksualnog nasilja. Prva Nacionalna studija i Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije je svojim logotipom i aktivnim ucescem u njihovoj promociji vec izrazilo svoju punu saglasnost.

09. jun 2015. Javno zajednicko predstavljanje preliminarnih rezultata prve Nacionalne studije
https://www.youtube.com/watch?v=V9w0feLjfSE&t=9s

26. septembar 2015. Javno slusanje u Parlamentu Srbije – zajednicko predstavljanje finalnih rezultata prve Nacionalne studije
https://www.youtube.com/watch?v=Yu1rvo8Ldsc&t=5s

18. novembar 2015. Javno slusanje u Parlamentu Srbije – zajednicko predstavljanje prve Strategije u obrazovanju za sprecavanje seksualnog zlostavljanja dece

18. novembar 2016. Javno zajednicko predstavljanje Obrazovnih paketa za ucenje o temi seksualnog nasilja
I deo : https://www.youtube.com/watch?v=auQQFK2uEDk
II deo : https://www.youtube.com/watch?v=O34RPDQr-ss

21. februar 2017. Osnivacki dan Nacionalne mreze skola i vrtica protiv seksualnog nasilja
https://www.youtube.com/watch?v=AnG-4u78lNk&t=474s


Obrazovni paket za predskolske ustanove, roditelje i staratelje
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_Obrazovni_paket_za_vrtice_2016.pdf


Slajdovi uz Obrazovni paket za predskolske ustanove
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_2016_Slajdovi_Obrazovnog_paketa_za_vrtice_2016.pdf

Obrazovni paket za osnovne i srednje skole
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_Obrazovni_paket_za_osnovne_i_srednje_skole_2016.pdf


“Zdravi izbori za decu” – Komplementaran resurs Obrazovnim paketima za predskolske ustanove i skole
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_ZDRAVI_IZBORI_ZA_DECU_2016.pdf

S postovanjem,

Dusica Popadic
direktorka




А што се мене тиче, у тим саопштењима и мејловима обе стране у овом спору око образовног пакета уџбеника намењених теми сексуалног злостављања над децом упућеним јавности и школама у Србији, три кључне речене ствари су:


Мејл Министарства просвете:


У вези са Образовним пакетима пристигао је одређени број предлога и сугестија, који се односе на њихов садржај и препоручени начин реализације садржаја.

Како је овом министарству драгоцено мишљење родитеља, запослених у образовно-васпитним установама, као и других учесника и познавалаца процеса и делатности образовања и васпитања, одлучено је да достављени предлози и сугестије буду узети у разматрање.

...

До завршетка процеса преиспитивања и достављања ревидираног упутства, односно Образовних пакета, установе обустављају претходно започете активности које се односе на њихову примену.



Затим мејл-саопштење Инцест траума центра:


Incest Trauma Centar – Beograd skrece paznju strucne i opste javnosti povodom saopstenja koje je izdalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije o svojoj tendenciji revidiranja Obrazovnih paketa za ucenje o temi seksualnog nasilja nad decom namenjenih vrticima, osnovnim i srednjim skolama (dalje u tekstu: Obrazovni paketi). Incest Trauma Centar – Beograd, u svojstvu vlasnika autorskih prava za ukupan sadrzaj Obrazovnih paketa i zvanicnog izdavaca Obrazovnih paketa, podseca javnost da sadrzaj nije moguce revidirati ili koristiti u revidiranom obliku, a da se ne izvrsi povreda autorskih prava. Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd.



Па онда одговор Министарства просвете:


Поводом Саопштења ИНЦЕСТ ТРАУМА ЦЕНТРА да су Образовни пакети за учење о теми сексуалног насиља својина тог центра и да се не могу ревидирати, а да се не повреде њихова ауторска права, Министарство просвете, науке и технолошког развоја донело је одлуку да те Образовне пакете у потпуности повуче из употребе. Истовремено, одлучено је да се у наредном периоду формира тим стручњака, дечијих психолога и педагога, који ће израдити нови помоћни материјал за наставнике и васпитаче намењен превенцији и спречавању сексуалног насиља над децом.




И то је то.


Пунктум.
Bili Piton Bili Piton 20:47 24.04.2017

100


na stolu masni otisci.

angie01 angie01 21:04 24.04.2017

Re: 100

Mladen Puljiz

tnx, Bili.
tasadebeli tasadebeli 22:23 24.04.2017

Re: 100 - Радио Носталжи

Bili Piton

na stolu masni otisci.




То су беше они што су пјевали "Милион, нож у леђа, милион, сретан јесам,..." ?


Human League одраз у СФРЈ?



Или ипак Ultravox?



Није ни важно сада после 30 година...


Углавном, било је то једно дивно јапијевско време реган-тачеровске глобализације и милитаризације уз ведро и весело корачање све десно и још десније, а које смо ми у Београду и Србији најбоље осетили по омасовљењу шанерског покрета за уваљивање свега и свачега донетог преко гране из иностранства.


А како данас, после 30 и кусур година, звучи та Боа?






Занимљиво, бре, како сви ти матори музичари мојих година, пар година горе или доле, из бивше нам и почивше СФРЈ, ма шта год да су свирали у то шанерско доба, данас у свом климактеријуму еволуирају у...


Хммм... Не знам...


Заратустру можда?



tetkino tetkino 21:04 24.04.2017

Ovo treba zabraniti

Када су деца зла
једна према другој
Када је неко дете ударано,
задиркивано или гурано
Када детету прете или га зову
погрдним именом
ТО СЕ ЗОВЕ БУЛИНГ.
Увек се догађа више него једном.
Кад се догоди путем смс порука или
фејсбука ТО СЕ ЗОВЕ САЈБЕР
БУЛИНГ.


I sad zamisli ti tog nastavnika srpskog ili engleskog koji će deci da priča o Sajber Bulingu - zabranite priručnik - profesori su i onako meta bulinga i bez ovoga.

Uzrast od 3 godine - kad im higijena nije baš na vrhuncu - sad treba ostaviti klinca sa fekalijama u intimnim delovima jer
МОЈЕ ТЕЛО
ПРИПАДА МЕНИ
НИЈЕ ТВОЈЕ.
ОД ГЛАВЕ ДО ПЕТЕ
ТРАЖИМ ДА МЕ
ПОШТУЈЕТЕ
I njegovu želju da se ne kupa...

How yes no

ПРЕПОРУКЕ ЗА ИЗВОЂЕЊЕ ПРВОГ ДЕЛА ОБРАЗОВНОГ ПАКЕТА - БОЈАНКА
Будите усхићени!

Budite ushićeni - na kojim drogama su pisci - daj da podele malo...

Додирују нас васпитачице/бебиситерке - pošto je vitalno da dete uzrasta 3-5 godina zna šta su bebisiterke...

Ceo ton priručnika je so Mary Poppins on LSD
Hvala mojim vaspitačicama što me nisu ovoliko podcenjivale, i što mi roditelji nisu savetovali da kad mi se situacija učini neprijatnom bezglavo trčim pod prvo auto...
Bili Piton Bili Piton 21:15 24.04.2017

Re: Ovo treba zabraniti

tetkino


Ceo ton priručnika je so Mary Poppins on LSD


Recimo da je ovo prva primedba koja me je i zabavila i zaintrigirala u dovoljnoj meri da pogledam sve to konkretno. Siguran sam da ima nadrealnih delova.

Još malo podstreka pa ću i da prelistam šta tu piše :)
zilikaka zilikaka 00:16 25.04.2017

Kad bi tako moglo

Najblakše bi bilo kad bi se primenom jasnog uputstva ovakve stvari mogle rešavati.
Ostalo bi samo da se to uputstvo napiše,

ali...

Kao što se od 100 slučajno odabranih ljudi bar 90 može za 6 meseci dobrog kursa naučiti da dobro rade posao vodoinstalatera, tako se ni jedan ne može naučiti da bude psihoterapeut.
Jer treba raditi sa ljudskim dušama, ne s cevima.
Meni ovo zaličilo na takav jedan pokušaj.

Ko god ima dovoljno godina, volje i emotivne inteligencije, zna koliko su u ovakvim problemima bitne nijanse. Nit postoje čvrsta pravila nit se na sve mogu primeniti.
Nekom će susret sa čikicom koji razgrće mantil ostaviti dubok ožiljak a neko će ga doživeti kao smešno iskustvo o kpjem se cereka sa vršnjacima.

Zato me upravo strah tog insistiranja na sadržaju paketa bez mogućnosti korekcija.

Još me više strah stroge primene bilo kakvih paketa.
Ispričao nam Tasa nekoliko odličnih primera za to.

Ako tu dodamo i pojedinačne interese članica Trauma centra, već poznatu traljavost državnih institucija i upitnu stručnost onih koji treba da rade "na terenu", a na osnovu onog što im je naglavačke nametnuto, bojim se da osim uredno popunjene dokumantacije i raznih statistika ništa drugo nećemo postići.

Forma će biti zadovoljena a oni kojima pomoć zaista treba ostaće na margini celog tog cirkusa.
milanb milanb 20:57 25.04.2017

Re:

Прочитао сам овај "пакет" и то је прави психолошко-пропагандни комплет против породице, родитеља и саме деце.

bocvena bocvena 08:39 26.04.2017

Re:

dakle, ako naučimo decu da postoje predatori (a bliže su nam nego se nadamo: rođaci, kumovi, profesori, treneri), da je seks jedna divna stvar (u svim različitim varijetetima), ali uključuje emotivni i zdravstveni oprez, hiperseksualizovaćemo ih i okrenuti sodomiji, te narušiti osnove porodice?

pa, neće biti.

nemam ništa protiv da moja deca porastu u osobe koje poznaju svoje telo, uživaju u seksu i prema njemu se odgovorno ponašaju, štite se od nasilnika svih boja, polno prenosivih bolesti, neželjenih trudnoća i poštuju svaku različitost (pa i seksualnu), a nasilje prijavljuju i traže pomoć odgovornih odraslih osoba.

za mene je to zdrava srpska porodica. nema spiskova neprijatelja, cvetići i leptirići, ne ugrožavam te, ne ugrožavaš me, zajedno smo bolji:)

da banalizujem - ako detetu daš kondom i naučiš ga kako se koristi, preveniraš rasejavanje hlamidije (to će pre da dobiju nego sidu i gonoreju), ne sugerišeš mu da napravi trojku sa najboljim prijateljima. saznanje da postoje gej osobe ne aktivira automatsku radoznalost i eksperimentisanje, to nije pitanje svesnog izbora, ali stvaranje društvene klime prihvatanja različitosti ne pravi pakao od života gej osnovaca i tinejdžera (a i njihovih roditelja).
s obzirom da predatori najčešće napadaju osobe koje nisu ni svesne seksualnog ponašanja, rano razvijanje svesti o zaštiti sopstvenog tela nije put u promiskuitet nego prevencija. svi oni ujaci i stariji rođaci što stiskaju jedanaestogodišnjakinje po slavama i manijaci po busevima što se pribijaju uz klinke treba da budu prijavljeni. a te devojčice (i dečaci) ne treba da rastu uz osećaj sramote i prećutkivanja.

dušica popadić i incest trauma centar imaju užasan PR (baš su odbojni u toj komunikaciji s javnošću putem saopštenja), ali ako pogledate autore članaka, videćete da tu ima ozbiljnih imena iz naučne zajednice.

i za kraj - ide vreme u kojem ćemo ih lakše naučiti sve o seksu nego kako da se druže, vole i komuniciraju.
narcis narcis 23:51 27.04.2017

Re:

bocvena

najboljše rečeno do sad.
ja kad bi umeo da pišem sastave sve bih napisao kao i ti. ozbiljno

i za kraj - ide vreme u kojem ćemo ih lakše naučiti sve o seksu nego kako da se druže, vole i komuniciraju.

zato što se nekako obrnuo redosled
mi smo prvo učili da se družimo pakomuniciramo, dobro nisu svi uspeli da ovo nauču, pa volimo
sad prvo nauče sex a posle toga sve ostalo postaje manje bitno, sekundarno takorekuć.
bocvena bocvena 07:26 28.04.2017

Re:

cvetić i tebe:)

inače, postoji zabluda da je svaka sledeća generacija promiskuitetnija i da sve ranije stupaju u seksualne odnose. ništa ni bolje ni gore od našeg doba.

samo su oštrije polarizovani - ekstremna pojavna seksualnost (ne uključuje uvek i seks) i skoro pa čista apstinencija! čini mi se da su toliko uzentani da ne budu povređeni, da biraju usamljenost. sa netom nikad nisi sam:)
emsiemsi emsiemsi 07:52 28.04.2017

Re:

bocvena
cvetić i tebe:)

inače, postoji zabluda da je svaka sledeća generacija promiskuitetnija i da sve ranije stupaju u seksualne odnose. ništa ni bolje ni gore od našeg doba.

samo su oštrije polarizovani - ekstremna pojavna seksualnost (ne uključuje uvek i seks) i skoro pa čista apstinencija! čini mi se da su toliko uzentani da ne budu povređeni, da biraju usamljenost. sa netom nikad nisi sam:)

Нема секса од нета !
tasadebeli tasadebeli 08:22 28.04.2017

Re:

bocvena

samo su oštrije polarizovani - ekstremna pojavna seksualnost (ne uključuje uvek i seks) i skoro pa čista apstinencija! čini mi se da su toliko uzentani da ne budu povređeni, da biraju usamljenost. sa netom nikad nisi sam:)



То и ја примећујем, Бо. И то већ дужи низ година уназад. Када их видим у групама, на улици, где год, скоро увек су у строго поларизованим групама на мушке и женске. Ретко када видим измиксоване групе.

То студентарија и средњошколци. Код ових мојих основношколаца још нису дошли до те мере отуђености.

Приметила то и Зорица Томић. Причала једаред о томе, али сад не могу да се сетим да ли у оној својој књизи о пољупцу или у неком интервјуу.

Каже, приметила она да се њени студенти увек мувају по факсу у строго подељеним групама на мушке и женске. Па их питала зашто је то тако.

Мушкићи јој рекли да не прилазе девојкама зато што мисле да те девојке очекују од њих да су неки који имају пуно пара, возе неке скупе аутомобиле и слично.

Женскићи јој рекли да не прилазе мушкима и не мешају се с њима јер мисле да ти мушкићи од њих увек очекују да буду... Па, хм, најближи опис тога што девојке мисле да момци од њих очекују је спонзоруша. Или старлета.

Јебем ти друштво које је клинцима наметнуло такве вредности као највише животне вредности!

А онда то и такво друштво са таквим узор моделима типа дилер-старлета хоће да уводи овакво сексуално образовање у школе као што је ово које би се радило по овим уџбеничким комплетима.

Дај, бре, прво ми да установимо шта су нам праве вредности и да томе научимо своју децу.

Лако ћемо после за сексуално образовање.


bocvena bocvena 08:24 28.04.2017

Re:

naći će oni seks na tinderu i baduu, ali najbolju drugaricu i srodnu dušu - mnogo teže.
i onda ništa ne rade.
tasadebeli tasadebeli 08:27 28.04.2017

Re:

bocvena
naći će oni seks na tinderu i baduu, ali najbolju drugaricu i srodnu dušu - mnogo teže.
i onda ništa ne rade.


То!


bocvena bocvena 08:34 28.04.2017

Re:

kao kad u školi shvatiš da iz nekog predmeta, koliko god učio, nikad nećeš imati peticu, pa umesto da sa trojke napreduješ do četvorke, ti kažeš - e, baš me briga, i dvojka je dobra!

moguće da sve to ima veze sa kultom sreće i večne mladosti koji je hipertrofirao u zapadnoj civilizaciji. sramota je biti prosečan i ostariti.

samo "odlikaši" hebu:)))
predatortz predatortz 09:02 28.04.2017

Re:


samo "odlikaši" hebu:)))


Ima i ona naša, narodna:

Ne jebe lijep, no jebe uporan!
emsiemsi emsiemsi 09:36 28.04.2017

Re:

bocvena
kao kad u školi shvatiš da iz nekog predmeta, koliko god učio, nikad nećeš imati peticu, pa umesto da sa trojke napreduješ do četvorke, ti kažeš - e, baš me briga, i dvojka je dobra!

moguće da sve to ima veze sa kultom sreće i večne mladosti koji je hipertrofirao u zapadnoj civilizaciji. sramota je biti prosečan i ostariti.

samo "odlikaši" hebu:)))

Ма где то има !?
Како то мене стално мимоилази ?
eloy eloy 10:37 28.04.2017

Re:



Bili Piton Bili Piton 18:06 28.04.2017

Re:

narcis
bocvena

najboljše rečeno do sad.
ja kad bi umeo da pišem sastave sve bih napisao kao i ti. ozbiljno


+1
narcis narcis 18:55 28.04.2017

Re:

То и ја примећујем, Бо. И то већ дужи низ година уназад. Када их видим у групама, на улици, где год, скоро увек су у строго поларизованим групама на мушке и женске. Ретко када видим измиксоване групе.

to se pojavilo još od sredine devedesetih, a možda i pre.
ja sam to po kafićima primetio
inače, postoji zabluda da je svaka sledeća generacija promiskuitetnija i da sve ranije stupaju u seksualne odnose. ništa ni bolje ni gore od našeg doba.

ne bi reko da j e zabluda, bar u odnosu na moju generaciju sve ostale lakše dolaze do sexa.
ali ja nisam video nijednu studiju , makar i neozbiljnu na tu temu.
angie01 angie01 19:09 28.04.2017

posto niko ne otvara linkove,

kopirala sam celu opseraciju slobodana antonica sa portala Fond srateske kulture,


Постизборна ЛГБТ инклузија

OSTALO
АУТОРСКА КОЛУМНА
ИЗАБРАНЕ ВЕСТИ

Слободан АНТОНИЋ -
апр 11, 2017

Намеравао сам да у овонедељној колумни пишем о постизборним протестима, али сам схватио да је тренутно важнија тема – постизборна ЛГБТ инклузија.

Наиме, управо ових дана у српским обдаништима, основним и средњим школама, на мала врата уводи се „сексуално образовање“ праћено подстрекивањем деце на хомосексуалне односе.

Реч је о допису из Министарства просвете којим су директори образовних установа обавештени да је неопходно да се, колико одмах, у садржаје предмета као што су Српски (матерњи) језик, Свет око нас, Природа и друштво, Физичко васпитање, Грађанско васпитање, Биологија, Cоциологија, Устав и права грађана и Психологија, уведу наставне јединице о „сексуалном насиљу“.

При Министарству просвете постоји „Група за заштиту од насиља и дискриминације“ чија се званична страница на сајту Министарства може видети овде. Та група на сајту Министарства објавила је „Стручно упутство за примену образовних пакета за учење о теми сексуалног насиља у образовно-васпитним установама“ (овде). У Упутству се вртићи и школе обавештавају да су при Министарству израђени „образовни пакети за учење о теми сексуалног насиља над децом“ који тиме „постају део редовног постојећег националног курикулума, односно наставног плана и програма“.

„Садржаји Образовних пакета“, пише даље у Упутству, „израђени су тако да `нижу знања` о теми сексуалног насиља над децом из разреда у разред, минимум 75 часова“, а „што се тиче предшколског узраста, Образовни пакети се реализују кроз 15 сусрета“. „Без обзира на узраст, садржај Образовних пакета је координисано израђен, тако да одговара сваком детету и ученику/ци од 3 до 18 година“.

У мејлу који је у име Групе за заштиту од насиља и дискриминације потписала саветница у Министарству просвете Гордана Меденица, а који је упућен свим начелницима школских управа у Србији, упоредо са указивањем на поменуто Упутство, речено је да је Група „образовне пакете“ развила „у сарадњи са Инцест траума центром“. На интернет страници овога центра могу се наћи „Пакет за основну и средњу школу“ (овде) и „Пакет за вртиће“ (овде).

У Пакету за вртиће, у делу намењеном узрасту деце од 3 до 5 година, на страни 12, детету се каже да нас „додирују многе различите особе. Ко то све може да буде?“. Следе слике чланова породице, пре свега маме и тате, али и бабе и деде, сестре и брата. Онда се на страни 30 налази цртеж голе девојчице и голог дечака, са јасним полним карактеристикама, и од детета се тражи да обележи где воли, а где не воли када га „додирују“.

На следећој страни пише: „Делови тела који су покривени доњим рубљем или купаћим костимом се називају: приватни делови. Они припадају само теби и имаш право да кажеш НЕ, да те додирују по њима. Учимо на глас сви: Моје тело припада мени, није твоје од главе до пете, тражим да ме поштујете!“.

Нисам психолог, али као неко ко већ трећи пут учествује у одрастању детета знам што и сваки други (нормалан) родитељ – дете од три, четири или пет година биће, у најмању руку, збуњено оваквом „наставом“. Наиме, састављачи пакета реч „додиривати“ користили су првенствено у сексуалном смислу. Дете које није било жртва сексуалног насиља сигурно неће разумети такво значење речи „додиривати“. Јамачно ће бити збуњено када буде требало да обоји делове тела по којима „воли“ или „не воли“ да га „додирују“. Поготово ће бити збуњено када буде требало ону важну мудрост – „моје тело припада мени“ некоме да саопшти. И то коме – родитељу док му пере гузу или косу?

Учити децу од три године, која не могу да разумеју сексуално значење речи „додиривати“, да могу свакоме, па и родитељима, да кажу „моје тело припада мени“ прилично је бесмислено. То је и наношење штете деци, јер им у главама ствара конфузију. Јер, ако не разумеју сексуално значење речи „додиривати“, деца неће знати у ком контексту је једино пожељно да изјаве: „Моје тело припада мени“.

Једини начин да се та конфузија избегне јесте да се детету објасни тачно сексуално значење речи „додиривати“. Да ли је могуће то објаснити трогодишњем детету? Није ли то онда сексуализација деце – њихово насилно увођење у свет сексуалности, у свет одраслих, па и у свет патологије? И није ли управо то – насиље над децом у име борбе против насиља?

Такође се питам с којим правом се од васпитачица тражи да дете у вртићу, узраста 5 до 7 година, учи следеће правило: „Ако дође у посету тетка, баба, ујак или неки други члан породице и крене да те цмаче по целом лицу, у главу, љуби руку, грли, стеже – имаш право, иако то ту особу чини срећном, а теби се не свиђа у том тренутку, да се измигољиш и макнеш или кажеш `извини, али ја не бих да ме љубиш`“ (стр. 73).

Требало би обратити пажњу ‒ није реч о детету које има 15 година, већ о петогодишњаку. Па када ћемо моћи да их „цмачемо по целом лицу, у главу“, да их „грлимо и стежемо“ ако не тада? Не видим откуда Министарству просвете право да нашу децу учи како је насиље – и то ваљда „сексуално насиље“ (!?) – ако их бабе и тетке „цмачу“.

Зачуђујући је, заправо, екстремно непријатељски став састављача „пакета“ према традиционалним карактеристикама српског друштва чак и када оне немају везе са „сексуалним насиљем“. Тако се на страни 225 пакета за школарце, тражи од наставника Природе и друштва (3. разред) да деци објасне „добре и лоше стране наше традиције“, односно да их науче да „ученици/е не пристају на традицију која им наноси бол/штету већ знају како све могу да реагују у ситуацијама сексуалног насиља“ (225).

У оквиру тога тражи се да се деци поделе картице „на којима је приказано оно што чини нашу традицију у односима у породици и односима у школи – у прошлости“ (227). Дакле, да знате да је, од сада, према нашем Министарству просвете, „опис који се односи на непријатност/насиље“, а који очигледно да има неке везе са сексуалним насиљем, чим се налази у овом „пакету“ и следеће: „ђаци нису имали коме да се жале ако им нешто није било по вољи“; „деца нису смела да противрече својим родитељима – морала су да ћуте и слушају“; „ђаци су морали често дуго да пешаче како би стигли до школе“; „учитељ/ица је била строга и деца су се плашила свога учитеља/ице“.

Е баш је грозна била наша школа. Морали смо да пешачимо до ње, учитељи су били строги, слушали смо родитеље, а оно што је било најгоре – „ђаци нису имали коме да се жале ако им нешто није било по вољи!“. Ужас.

Срећом, ту је наше Министарство просвете да нам децу научи како су им родитељи погрешно васпитани и да је сада све другачије. Рецимо, сада деца имају право да питају „Како извести француски пољубац?“ (стр. 346) и да у „Пакету за основну и средњу школу“ прочитају (или да им наставници препричају) да тада „особа која љуби дотиче језик друге особе, оне која је пољубљена. Надражује усне, уста и језик, три области које су врло осетљиве на додир и пружа осећање пријатности и узбуђења“ (346).

Такође, наша деца, према нормативима нашег Министарства просвете, требало би да науче да је „остварити сексуални однос и доживети задовољство, ствар жеља, потреба и договора особа које воде љубав“ (347). У том смислу, „Пакет за основну и средњу школу“ објасниће им „шта се конкретно ради код оралног секса“ (346), „шта је то анални секс“ (347) и „колико дуго сме да се мастурбира“. (одговор: „не постоје временска /добна ограничења за мастурбирање; важно је да им то доноси пријатност и задовољство“; (346).

Нисам сигуран да би деца у школи требало да уче како „не постоји временско ограничење за мастурбирање“. Заправо, мислим да се само лудаци понашају на тај начин. Такође, наше Министарство просвете верује да би деца требало да се подучавају – ваљда у циљу заштите од некаквог насиља – и сексуалним техникама, задржавајући се, засад, само на оралном и аналном сексу. Но, зашто би се ту стало? Хоће ли наша деца већ сутра учити и о садо-мазо сексу, сексу са животињама, сексу с мртвацима, групном сексу, свингу и осталим врстама „нормалних сексуалних активности“ које су савршено у реду само ако су, према нашем Министартву, ствар „договора особа које воде љубав“ (347)? С којим правом се то ради?

Посебно сам зачуђен што се на странама 348‒350. „Пакета за основну и средњу школу“ отворено пропагирају хомосексуални односи. На страни 348 имате и, очигледно одобравајућу и охрабрујућу, илустрацију две лезбејке које се љубе држећи се за задњице. Ту је и илустрација младог геј мушкарца који другом младићу доноси цвеће.

„Младић сам, свиђа ми се друг из одељења“, стоји едукативно питање на истој страници, а потом следи одговор: „Прати своја осећања и потребе, немој да их се плашиш или стидиш, заљубљеност и љубав су драгоцена осећања“. У том смислу се у „пакету“ дају савети у вези с коришћењем презерватива, уз посебну напомену да постоји и „лезбијски кондом“: „И девојке које воле девојке користе заштиту кад воде љубав. Заштите су фолије од латекса, да се покрију женске гениталије или анус током оралног секса“ (347).

„У Србији и даље живимо у хомофобичном друштву“, стоји поука на једној од следећих страна, „где се хомосексуалност осуђује. Патријархални образац у говору потенцира `да ЛГБТ особе треба да буду прихваћене и да их разумемо`. Језик подстиче маргинализацију – да ли бисте уопште исто тражили за хетеросексуалне особе? Не бисте. Овде се ради о људском праву, бити једнака и једнак као свако други“ (349).

Међутим, иако сви као појединци имамо једнака права, хетеросексуални и хомосексуални парови заиста нису социјално једнаки – само први могу да имају децу. Објавио сам више текстова о ЛГБТ проблематици у научним часописима, као и књигу Моћ и сексуалност: социологија геј покрета (2014), коју је наградило Српско социолошко друштво. Знам шта говорим када кажем да друштвена промоција хомосексуалности увећава удео хомосексуалаца у друштву.

Двоје угледних америчких социолога, Стејсијева и Библарц проучили су истраживачке податке изнете у 21 студији о хомосексуалном „родитељству“ и закључили да ће деца одгајана у „лезбигеј френдли“ атмосфери бити „отворенија за хомоеротске везе”: уместо до пет одсто, хомосексуалност у таквом окружењу скаче и до тридесетак процената.

Не разумем шта ће све то нашем Министарству просвете. Зашто се борба против насиља већ у првом кораку претвара у афирмисање хомосексуалности и обуку о стављању „лезбијског кондома“ на анус „током оралног секса“? Како се дошло до тога да су за ауторке ових „пакета“ изабране баш Љиљана Богавац и Душица Попадић, лауреаткиње „Лабриса – најстарије ЛГБТ организације у Србији“ „за допринос јачању лезбијске заједнице у Србији“ (2013)?

И да ли је случајно да се ова најновија „допуна курикулума“ дешава док је пажња јавности посвећена изборима и постизборним конфликтима? Где су границе ове најновије „реформе“? И хоће ли се она завршити тек када премијер-председник објави да је „коначно“ промењена свест овом народу?
emsiemsi emsiemsi 07:01 29.04.2017

Re: posto niko ne otvara linkove,

angie01
kopirala sam celu opseraciju slobodana antonica sa portala Fond srateske kulture,


Постизборна ЛГБТ инклузија

OSTALO
АУТОРСКА КОЛУМНА
ИЗАБРАНЕ ВЕСТИ

Слободан АНТОНИЋ -
апр 11, 2017
...

Ооооо, професор Антонић - ретко интелигентан и доследан човек. Личност свеукупног интегритета, целовита личност - а пре свега, екстремно културан и фин човек.
Будалчине и теријери би требало да гледају његова гостовања и начин како се културно бране своји ставови када те напада бар три теријера (јер је најчешће такав однос када је он у студију).
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:45 28.04.2017

Кишно и сунчано

Ова формулција, "кишни и сунлани додири" наизглед добро описује оно што је детету пријатно (вероватно са идејом да је то несексуални додир) и оно што је непријатно (сексуални додир).

Ипак, све мање ми се чини да је тај опис добар.

Наводно, у више различитих култура постоји пракса мастурбирања малих дечака да би се умирили, што је вероватно дечцима пријатно и "сунчано", али истовремено може бити и сексуално злостављање.

Са друге стране, трљање мокре косе пешкиром, т.ј. једна неопходна и сасвим несексуална радња, може деци бити изразито непријатна и "кишна".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana