Gastronauti| Hobi

Kulinarske pikanterije - Špikovana svinjska plećka

dirtyharry RSS / 26.04.2017. u 11:15

Reših da napišem ovo pošto me za recept više njih juri već duže vremena a ne može na parče salvete da stane. Pošto naša kuhinja tradicionalno podrazumeva priličnu upotrebu mesa, ni ovaj recept neće da odudara mnogo od tog šablona. Ovo je jelo koje se sprema kada imate dovoljno vremena (treba 4 sata, oko jedan sat za pripremu i tri sata za pečenje), kada vam dolazi veći broj ljudi (10 - 12) i kada hoćete nekog gurmana stvarno da ugostite. Evo da se vidi kuda idemo na kraju:

LnHRaG1.jpg

Nego da krenemo od početka. Originalni recept je preuzet iz Gastronomskog dnevnika Vokija Kostića. Inače ako se potraži ovaj recept po internetu videćete da 90% sajtova navodi ovaj recept prepisan od reči do reči bez pominjanja originalnog izvora (banditi!), no dobro, kradu se i veće stvari pa šta je jedan recept. Recept je inače star najmanje 200 godina ali je vremenom doživeo neke modifikacije (recimo pre 200 godina nije bilo senfa :-) ):

Sastojci:

- 2 kg svinjske plećke

- 250g suve slanine

- 100g badema

- 6 kiselih krastavaca

- 1 veća glavica crnog luka

- 3 kašike začina od sušenog povrća (vegeta recimo)

- 2dl belog suvog vina

- 5 kašika senfa

- 2dl vode

- biber, so

aSA1JLY.jpgPriprema:

- Isecite na štapiće 100 g suve slanine i uvaljajte u krupno mleven biber

- Bademe oljuštite od kožice i prepecite u pećnici sa solju

- Krastavce isecite na tanke režnjeve

- Špikujte plećku sa slanim bademom, slaninom u biberu i kiselim krastavcima

- Kada je plećka išpikovana, dobro je namažite začinom od sušenog povrća i celu premažite senfom

- Oblepite je tankim listovima 150 g suve slanine

- Stavite u veći vatrostalni sud sa poklopcem

- Zalijte je uljem, vodom, vinom i stavite celu glavicu luka

- Pecite u pećnici 3 sata

xsDOVZ7.jpg

E, sad ovako. Prvo iako se recept zove "Špikovana svinjska plećka" ustvari se radi o svinjskom vratu (bez kosti). To nigde ne piše, ali ko je gledao emisiju "Kulinarski letopis" kada je spremao ovo jelo može to da posvedoči.

Moj savet, prvo spremite jednom po originalnom receptu pa onda menjajte šta vam se ne sviđa. Parče mesa mora da bude 2-2.5kg bez kosti. Moje modifikacije:

- jelo NIKAKO ne pecite u zatvorenoj posudi. 3h je u redu i bolje na malo slabijoj vatri prvo recimo na 180°C a onda na kraju da se malo poveća temperatura ili da se peče jedno 30-ak minuta duže. 

- 250g slanine za špikovanje i za preko plećke je malo, tj. nema ni za zub. Ovde sam ja stavio 700g i to sam samo preko. Oko tog dela u tanjiru moja lepša i ratobornija polovina skače za oko. 

- Koristi male kisele krastavčiće, kornišone, ne moraš da ih sečeš uzduž, mada možeš. Treba da budu debljine kao mali prst. Mnogo je lakše za špikovanje. Ja obično ušpikujem celu teglu og 680g brutto težine.

- Za špikovanje može da se koristi bilo kakvo meso, ne samo slaninica, ali pravo meso, ne neke šunke, salame itd. Ja lično koristim par nekih dimljenih mesa koje ovde mogu da nađem.

- Ko voli kombinaciju slatko-kiselo, onda treba da stavi suve kajsije ili suve šljive, ide dobro i jedno i drugo.

- Senfa koji se maže ja stavljam vrlo malo. Premaže se sve ali vrlo tanko što manje, jer je senf jak i ako se stavi malo više posle drugi mirisi ne dolaze toliko do izražaja od njega.

- Špikuje se sa šiljatim nožem do 10cm dužine i špikuje se sa svih strana

- Kada se mesu ušpikuje, pre neko što se premaše senfom se namaže vegetom, biberom i ostalim začinima po želji.  

- Slanina je najbolje da bude u što sirovijem stanju. Nemojte da koristite previše dimljenu slaninu. Ako ne može da se nađe adekvatna, onda može i malo improvizujuća varijanta, koja zahteva još prilično dodatnog truda. Može da se uzme 800-900g od svinjskog stomaka. Taj deo je posebno nezgodan da se nareže što tanje na listove. Da biste ga lakše iseckali stavite ga u zamrzivač na jedno pola sata. Parče mesa će da se stvrdne i moći ćete mnogo lakše da ga seckate na tanke komade.

- Kako znaš da si dovoljno ušpikovao? Pa prosto, kada uhvatiš parče mesa sa jednog kraja, ne sme da se savije previše  ;-)

hJAVA6v.jpg

Ima još detalja i caka kao i za svako jelo ako hoćete da bude vrhunsko, ali neka ostane nešto i za komentare ;-).

Što bi reko moj brat, inače veliki gurman, kad staviš 2kg mesa ne može da ne valja. Elem, dosta je za sad a možda neki sledeći put stavimo nešto dijetalno, neku ribu ili tako što.

E51MCS6.jpg

PS: Evo Taso jedan od razloga zašto se dolazi na blog. Najlakši put na blogerskog srca "ide preko stomaka".

PPS: Prilog

Obično uz ovo meso kao dodatak serviram krompir. Onako po srpski, mada bi možda bareno povrće bilo primerenije, no dobro. Da ne pišem i ovo u nekom komentaru koji neće svi koje to interesuju da vide, ubacujem ovde. Ovo jelo obično pečem u plehu koji je nešto dublji, oko 3cm. Uz ovo jelo možete u istoj posudi da ispečete/skuvate (kako se uzme) i krompir. Uzmete oko 2kg krompira, oljuštite i iseckajte na koturove, kao za musaku otprilike, debljine 2-3mm. Krompir začinite sa vegetom i biberom po ukusu.

Kada se prođe 1h 45min od početka pečenja, izvadite pleh, uzmite 2 špatule, podignite meso i izručite krompir po dnu pleha. Meso vratite na vrh i vratite tako da se peče nazad. Pola sata pred kraj pečenja izvadite pleh ponovo i sa većom kašikom ili kutlačom iscedite svu mast u poseban sud, koliko god budete mogli (biće tu prilično toga).

Vratite pleh nazad da se peče. Zbog ove egzibicije sa krompirima, slobodno pustite da se peče 15-ak minuta duže.

 

 A može i da se garnira:

N6PbsLl.jpga može i ovako, malo standardnije...

trifbco.jpg   A na kraju kuvar...
vV6tiLK.jpg

 



Komentari (168)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

myredneckself myredneckself 17:44 26.04.2017

Re: Auu

cassiopeia
mrns
ali meni je to što je mnogo, mnogo je, a i moram nekako da podrijem sistem, inače ne bih bila ja.


Hihihi, nasmeja me
Ja sam nestrpljiva a još i zentam da mi meso stoji duže.

Nego, sad sam se setila da sam počela da pečem krompir tako što ga prvo kuvam jedno 5-10 minuta, isečen na komade kako ću ga peći. Onda kad odlijem vodu ostavim otvoreno da se isuši spolja, treskam šerpu da se ta spoljna strana počne raspadati, kruniti i onda dobro začinim i zamastim. Nekako mi takva korica bude najbolja, a unutra bude sočno i mekano.

I ruzmarin će nam izaći na nos. Takav krompir sa dosta soli, bibera i ruzmarina može sam da se jede. Bar ja mogu, toliko bude ukusan da mi meso ne nedostaje. Na masti nikako ne štedeti, krompir voli masnoću.

Obavezno prokuvam krompir. Ja bih se, cass, kod tebe kanda mogla lepo hraniti.
Što se pečenja krompira tiče, sve isto, ja još presečem glavicu belog luka i premažem jednom polovinom tepsiju. Ruzmarin i blaži miris eteričnih ulja belog luka se lepo slažu.
49 41 49 41 18:27 26.04.2017

Re: Auu za moju Sosu; da ne brine.

http://citymagazine.rs/clanak/rucak-iz-ves-masine

il' da instalise u svom vocnjaku sach/crepulju pa da je Bog vidi.
cassiopeia cassiopeia 18:34 26.04.2017

Re: Auu

Mrns
Ja bih se, cass, kod tebe kanda mogla lepo hraniti.


Jao, znaš kakav si mi kompliment dala, srce si! Ja kad vidim tvoje đakonije odma' bi na autobus
myredneckself myredneckself 22:29 26.04.2017

Re: Auu

cassiopeia
Mrns
Ja bih se, cass, kod tebe kanda mogla lepo hraniti.


Jao, znaš kakav si mi kompliment dala, srce si! Ja kad vidim tvoje đakonije odma' bi na autobus

Može, samo javi.
49 41 49 41 18:46 26.04.2017

Pijani šaran sa suvim šljivama



Sastojci:

šaran od 1,5-2 kg (sa glavom)
crni luk
1,5 šolja pirinča (neka bude veća šolja)
20 suvih šljiva
2 glavice crnog luka
2 dl belog vina
ulje
peršun
so i biber po ukusu
malo aleve paprike
Priprema:

Zasecite šarana na nekoliko mesta, pa i spolja i u zarezima ga utrljajte solju, biberom, alevom paprikom i C začinom. Poprašite ga brašnom i stavite u pleh u koji ste sipali ulje.

Tokom pečenja zahvatajte kašikom ulje i prelivajte ga nekoliko puta. Pred kraj pečenja pospite ribu belim lukom i peršunom. Sipajte 1,5 dl vina.

Dok se šaran peče pripremite pirinač. Obarite ga. Izdinstajte sitno iseckan crni luk na ulju, dodajte mu pirinač i nalijte sa malo vode i vina. Umešajte peršun i suve šljive.

Stavite pirinač u pleh oko ribe i držite još nekoliko minuta u rerni.

NAPOMENA:

Pirinač je mnogo lepši ako imate malo ikre koju ćete staviti u njega.
Suve šljive potopite na kratko u vruću vodu.

P.S.
Tako pojedoh jednom i nikada vise.
U njihovoj kuci na Autokomandi.
angie01 angie01 18:54 26.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

abre, milost,...ako nastavite s ovim klopama slikovito da maltretirate,.....
dirtyharry dirtyharry 19:05 26.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

angie01
abre, milost,...ako nastavite s ovim klopama slikovito da maltretirate,.....


Elem, ja iz principa ne pravim nikakve kolače i nikakva peciva jer da to radim ne bih mog'o na vrata da uđem, tako da se samo držim "regularnih" jela.
Pa onomad su u Parizu u studentskom kvartu "preko puta" Notrdama proglasili vanredno stanje usled nestašice kroasana sve dok se nisam povrnuo u Germaniju. Ovi Germani imaju nekih stvari ali za kroasane su operisani skroz
cassiopeia cassiopeia 19:43 26.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

angie01
abre, milost,...ako nastavite s ovim klopama slikovito da maltretirate,.....


dobro si zavapila, taman sam htela da mu odgovorim svojim pijanim šaranom
angie01 angie01 20:17 26.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

taman sam htela da mu odgovorim svojim pijanim šaranom


slobodno, cas, ionako sam prelomila sta cu sutra da kuvam:).
cassiopeia cassiopeia 20:44 26.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

slobodno, cas, ionako sam prelomila sta cu sutra da kuvam:).






Šaran špikovan belim lukom, pančetom i limun. Belo vino obavezno i krompirići.
dirtyharry dirtyharry 22:10 26.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

49 41
Tako pojedoh jednom i nikada vise.
U njihovoj kuci na Autokomandi.

Blagodarimo za recepat. Nisam tako pijanio šarana. Glavni deo je isti ali umesto pirinča sa šljivama kod mene ide krompir
49 41 49 41 00:21 27.04.2017

Re: Pijani šaran sa suvim šljivama

dirtyharry
49 41
Tako pojedoh jednom i nikada vise.
U njihovoj kuci na Autokomandi.

Blagodarimo za recepat. Nisam tako pijanio šarana. Glavni deo je isti ali umesto pirinča sa šljivama kod mene ide krompir


Saran na Podgoricki nachin.

Taj sto jedoh, bese tog imena.
Unutra pun suvih sljiva, lezase na rumeno przenom luku.
Izvinjavah se njenoj majci za ruckom; da nisam bas ljubitelj okolo lako uprzenog luka.

Zahvati ti po saranu i sljivama, savetovase me njena majka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:34 26.04.2017

Holesterol i rokenrol

Kladim se da te je docs prijavio moderaciji, a onda pao u nesvest na ovaj prizor pokolja nevinih zivotinja na tanjiru.

Ne znam, meni je ovo malo neuredno u preseku, ali verujem da je dosta ukusno. Mozda isprobam na alselonetu kad sledeci put navrati o goste. Jedino ne znam kako se svinjski vrat zove na engleskom. Pork neck?
dirtyharry dirtyharry 22:14 26.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

srdjan.pajic
Kladim se da te je docs prijavio moderaciji, a onda pao u nevest na ovaj prizor pokolja nevinih zivotinja na tanjiru.

Ne znam, meni je ovo malo neuredno u preseku, ali verujem da je dosta ukusno. Mozda isprobam na alselonetu kad sledeci put navrati o goste. Jedino ne znam kako se svinjski vrat zove na engleskom. Pork neck?

Pa to sigurno, vidiš da je krenuo oko utopija da piše odma'
Za mene je trenutno ukus neprevaziđen. Ko što znamo ne vredi o tome raspravljati. Ja sam originalni recepat menjao dok ga nisam napravio da meni odgovara tj. dok ga nisam usavršio
Što se tiče engleskog, ne znam ni ja. Reko' bih da si u pravu ne verujem da imaju neko specijalno ime. Za to su Germani dobri, lepo kažeš Ein ganzer Schweinenhals i to je to
Atomski mrav Atomski mrav 23:04 26.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

a to su Germani dobri, lepo kažeš Ein ganzer Schweinenhals i to je to


Na norveškom su to nakkekotelleter, tj. kotleti od vrata (svinjskog). Google translate kaže da bi to na engleskom bilo neck chops, a kratki srč na Guglu otkriva da bi pork neck chops moglo biti dobitna kombinacija.
aureus aureus 23:27 26.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Atomski mrav

Na norveškom su to nakkekotelleter, tj. kotleti od vrata (svinjskog).

Nakkekoteletter, a ne nakkekotelleter!
Učiš ljude pogrešno!
Vera Johnson Vera Johnson 02:57 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

naravno,svinjski vrat je pork neck, samo ga nemoj traziti po vecim supermarketima, neces ga naci. cesto se nadje pakovani pork neck bones, sa dosta mesa, koje su vrlo jeftine i sluze da se naprave ukusna jela za one koji vole da jedu "kasikom".

jedino ako imas privatnu kasapnicu u tvom "selu" (nije pezorativno, i sama zivim u selu :), pa tom kasapinu porucis da ti pripremi svezi svinjski vrat, ali mu daj bar dan dva da ti to obezbedi. nikako drugacije. moje selo nema kasapnicu, pa porucujem neobicne stvari (za amerikance neobicne) u selu moje cerke. racunaj da ce te kupovina mesa na takav nacin kostati "kao svetog petra kajgana", ali nekad se bas, bas. isplati. inace, amerikanci tranziraju neduzne zivotinje drugacije nego mi na balkanu.

izmena: te pork neck bones su odlicne i za djuvec :)
nsarski nsarski 07:15 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Jedino ne znam kako se svinjski vrat zove na engleskom. Pork neck?

Zove se - znam da zvuči malo čudno - pork shoulder. Pa ima boneless pork shoulder, čak ima i deo koji se zove butt roast, a u pitanju je prednja noga (zadnja se zove ham, naravno), shoulder blade, itd. A sada, zašto se butt kod svinjetine odnosi na plećku a ne na but, bemliga.

Evo OVDE
ovo:

od čega se dobije ovo


što se kod nas zove vrat.
Milan Novković Milan Novković 11:05 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

nsarski
Jedino ne znam kako se svinjski vrat zove na engleskom. Pork neck?

Zove se - znam da zvuči malo čudno - pork shoulder.
što se kod nas zove vrat.


Izgleda da zavisi i od dijalekta, donekle - vi "Jenkiji" možda naginjete ka tim rečima, dok se kod nas zove i tako, ali češće Neck fillet (steak) - u mom "fiefdomu" ne dodajemo reč "steak" na kraju.

Evo i Jamie Oliver ga u naslovu zove Neck fillet steak <-- RECEPT, da bi u prvoj rečenici posle toga koristio ovaj izraz što ti navodiš - "pork shoulder"



PS: Naravno, mi sa nultom krvnom grupom (nagađam), staroslovenski mesojedi, ne ljubimo baš zakišeljavanje bilo koje hrane, više imamo otužno masTan pristup jelima, pa je limun gore višak, što se mene tiče
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:51 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Milan Novković
nsarski
Jedino ne znam kako se svinjski vrat zove na engleskom. Pork neck?

Zove se - znam da zvuči malo čudno - pork shoulder.
što se kod nas zove vrat.


Izgleda da zavisi i od dijalekta, donekle - vi "Jenkiji" možda naginjete ka tim rečima, dok se kod nas zove i tako, ali češće Neck fillet (steak) - u mom "fiefdomu" ne dodajemo reč "steak" na kraju.

Evo i Jamie Oliver ga u naslovu zove Neck fillet steak



PS: Naravno, mi sa nultom krvnom grupom (nagađam), staroslovenski mesojedi, ne ljubimo baš zakišeljavanje bilo koje hrane, više imamo otužno masTan pristup jelima, pa je limun gore višak, što se mene tiče


I posle ovde neki kenjaju kako na blogu nema šta korisno da se nauči (fala šarski, ustvari sam od tebe i očekivao pomoć)

Vera, ima i ovde kasapnica, samo ja pravo da ti kažem ne znam ni jednu ovako iz glave, moraću malo da guglam. Do pre desetak godina ih je bilo više, i tad sam imao "svoju", ali sad je tu iznikao yet another Whole Foods. Imaju i oni solidnu mesaru, ali to je kao kad kupijuš u Maksiju, a i nisam obraćao pažnju na svinjetinu (uglavnom kupim krmenadle, biftek, ili mleveno, kao i kobaje).

emsiemsi emsiemsi 15:51 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

srdjan.pajic

...

Vera, ima i ovde kasapnica, samo ja pravo da ti kažem ne znam ni jednu ovako iz glave, moraću malo da guglam. Do pre desetak godina ih je bilo više, i tad sam imao "svoju", ali sad je tu iznikao yet another Whole Foods. Imaju i oni solidnu mesaru, ali to je kao kad kupijuš u Maksiju, a i nisam obraćao pažnju na svinjetinu (uglavnom kupim krmenadle, biftek, ili mleveno, kao i kobaje).


Ко је то Вера ?
zilikaka zilikaka 15:54 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Ко је то Вера ?

NisAm!
tadejus tadejus 16:55 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

srdjan.pajic

fala šarski, ustvari sam od tebe i očekivao pomoć..


ipak ti je ovde Milan dobro rekao, traži neck..
mada ja preferiram plećku tj. shoulder..
meni je taj svinjski vrat brate premasan (da, da, sad možete da me gađate drvljem, kamenjem i čvarcima)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

tadejus
srdjan.pajic

fala šarski, ustvari sam od tebe i očekivao pomoć..


ipak ti je ovde Milan dobro rekao, traži neck..
mada ja preferiram plećku tj. shoulder..
meni je taj svinjski vrat brate premasan (da, da, sad možete da me gađate drvljem, kamenjem i čvarcima)


Ne znam ništa, ti si onoliko okrpila sirotog Milančeta zbog amaterizma da mu ja sad ne verujem ni kad priča o plećkama, kao ni kad priča o deep gov i sto miliona gladne dece koja trule po ulicama američkih velegrada . Dok šarskom verujem, on je dokazani gurman.

(ni ja nisam ljubitelj masnog mesišta, ali ne volim baš ni kad je previše suvo, da se ne ugušim. Ovaj vrat bi trebalo da je optimalan, tako bar tvrde svi veći poznavaoci od mene.)

tadejus tadejus 17:14 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

srdjan.pajic

ti si onoliko okrpila sirotog Milančeta zbog amaterizma da mu ja sad ne verujem ni kad priča o plećkama, kao ni kad priča o deep gov i sto miliona gladne dece koja trule po ulicama američkih velegrada . Dok šarskom verujem, on je dokazani gurman.(ni ja nisam ljubitelj masnog mesišta, ali ne volim baš ni kad je previše suvo, da se ne ugušim. Ovaj vrat bi trebalo da je optimalan, tako bar tvrde svi veći poznavaoci od mene.)


sjeti se da mu kuhinju nisam spočitavala..
a ni ja ne podnosim suvo meso a što ovi Britanci vole suvo.. ubiše me..
ne znam u čemu je fora šta god i kako god kupim iz njega izađe pola litre vode.. dal što ja smrzavano, šta mu rade, nisam tri dobra komada mesa pojela otkad sam ovde, baš sam očajna..
al i kraj sveg očaja meni je ipak plećka kraljica za sporu pripremu.. vrat ako baš mora..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:50 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

meni je taj svinjski vrat brate premasan (da, da, sad možete da me gađate drvljem, kamenjem i čvarcima)

Погледај ми у тањир: скинеш прекомерну маст, онако љуто, детаљно -- и добићеш најбољи комад роштиљског меса са свињчета. Кували смо nsarski и ја, једном, у четири руке, за мало шире друштво, богами баш одавде, и док је он спремао gravlax-а ја сам спремао њоке са quаtrо fromaggi сосем и орасима и свињски врат на роштиљу. И сећам се да ме је nsarski питао одакле ми тако добар комад меса.

Одакле, заиста?

Под 1) врат су ми обезбедили моји месари, с којима годинама сарађујем; под 2) имао сам среће, тај дан су им стигле узорне свиње; под 3) љуто сам, детаљно обрадио ножем месо, применио тзв. fat trimming. То, истовремено, значи да сам бацио најмање 20% меса, одстрањујући прекомерне слојеве масти.

Да је свињски врат најбољи роштиљски комад, с којим се могу попредити само оне скупе blаck аngus зајебанције, научио ме је роштиљ мајстор Жика, Србијанац, који је, у прво време, радио код мене на CG имању, а потом четири-пет године био роштиљџија у Будви. Када се одатле вратио, дошао је накратко опет код нас, и показао ми шта је највредније од оног што је научио -- свињски врат на роштиљу. Сечеш га на палац дебљине, можеш да га маринираш, да га оставиш пола сата-сат у црном луку, да повуче мирис, и роштиљаш га, што мање га окрећући.

Управо сам sad, да бих нешто проверио, био сам у Савчић ћевабџиници у бгд. Краља Милутина улици, на тзв. сарајевске ћевапе, као, они, Савчићи, они су из Сарајева, тамо на Баш Чаршији имају радњу, таква фама-прича-селебрити долазе, и поједох -- ништа нарочито. Из моје перспектива просек и hype, али ја сам дрка*ија кад оцењујем неке ствари у које се разумем -- литературу, храну и кафу -- те ипак им треба дати једну солидну 7/10 оцену.

Сарајевски ћевап, каткад и бољи, можете појести и у Новом Пазару, само тамо се зове пазарски, и ти су, да се сећам, били најбољи ћевапи у мом кратком животу.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:01 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

dal što ja smrzavano, šta mu rade, nisam tri dobra komada mesa pojela otkad sam ovde, baš sam očajna..

Не могу да верујем???
Ја сам овде проналазио шкотске и ирске најбоље комаде меса, а ти тамо, у Лондону, не можеш да нађеш нешто што ваља?! Ma nemoj...

Иди у неку праву месару -- праву, а не супермaркет! -- и тражи да ти дају неког ангуса или hereforda ili (stade mi mozak) ono što Vučko ima kao profilnu.
Milan Novković Milan Novković 18:04 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Predrag Brajovic
meni je taj svinjski vrat brate premasan (da, da, sad možete da me gađate drvljem, kamenjem i čvarcima)

Погледај ми у тањир: скинеш прекомерну маст, онако љуто, детаљно -- и добићеш најбољи комад роштиљског меса са свињчета. Кували смо nsarski и ја, једном, у четири руке, за мао шире друштво, богами баш одавде, и док је он спремао gravlax-а ја сам спремао њоке са quаtrо fromaggi сосем и орасима и свињски врат на роштиљу. И сећам се да ме је nsarski питао одакле ми тако добар комад меса.

...

Да је свињски врат најбољи роштиљски комад, с којим се могу попредити само оне скупе blаck аngus зајебанције, научио ме је роштиљ мајстор Жика, Србијанац, који је, у прво време, радио код мене на CG имању, а потом четири-пет године био роштиљџија у Будви. Када се одатле вратио, дошао је накратко опет код нас, и показао ми шта је највредније од оног што је научио -- свињски врат на роштиљу. Сечеш га на палац дебљине, можеш да га маринираш, да га оставиш пола сата-сат у црном луку, да повуче мирис, и роштиљаш га, што мање га окрећући.

...


Predraže, ti i ja imamo skoro identična mišljenja-ukus, so far, ti profi, ja amater, nije bitno, ova jela gore, i mišljenja, ispratio sam te onomad negde i o stejkovima, .... Šarski crni pojas sedmi dan, sve cool ...

... ALI ...

...kako ukomponovaste Gravadlax u ovu gore kompoziciju

Znam kako, on išo prvi pa ste presekli tu fazu sa tri-četiri rakije, možda pet, i napravili produženu pauzu

Doduše ja imam bag, meni je, uopšte, skoro nemoguće mešati dimljenog lososa sa velikim brojem "teških" stvari, aj veseli creme fraiche, chives, svež crni luk, ..., al ovo vaše ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:24 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

...kako ukumponovaste Gravadlax u ovu gore kompoziciju

Ma, bilo nas za jedan splav, ceo, poveći, nas 10-15, i za ručak je bila salata, vrat, njoke, a za večeru gravlax... Između vino, mada ja slabo pijem. Spremao sam tako, једном, i kod mog druga Đure, u kući-кафани, za blogersko društvo, redovni sam gostujući kuvar za Brajoviće kod moje sestre (nas 10-15), скоро сам nsarskog и брата близанца гостио angusovim T-bonom ili šta već beše, а радио сам са и обучавао најмање 15-20 кувара: ја њих, али и они мене.

Ја сам морао да научим неке ствари, и то сам, урадио савесно, и онда схватио колико Срби неке ствари слабо знају и какве предрасуде владају у кувању и о храни. И јако добро знам колико ја лично не знам.

Ево га Вучко -- highland cattle!


P.S.
Последње зезање ми је, недавно, slow cook lamb shoulder, и највеће победа ми је, том приликом, била што сам, поред ефекта спорог кувања (сочност, укус, мекоћа), успео и да добијем с-а-в-р-ш-е-н-о хрскаву кожицу, хрскаву као чипс!
dirtyharry dirtyharry 18:46 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Predrag Brajovic
Последње зезање ми је, недавно, slow cook lamb shoulder, и највеће победа ми је, том приликом, била што сам, поред ефекта спорог кувања (сочност, укус, мекоћа), успео и да добијем с-а-в-р-ш-е-н-о хрскаву кожицу, хрскаву као чипс!

Nije sporo ali je bilo izedeno ;-).
PS: Ovde sam izvadio kost. Isto se radi o jagnjećoj plećki.


Bolja slika ima ovde
nsarski nsarski 18:48 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

...kako ukomponovaste Gravadlax u ovu gore kompoziciju


U toj kompoziciji, gravlax je meze pre nego što pređeš na ozbiljnu ishranu. Još ako staviš malo votke kad praviš gravlax i par zrna tucane paprike ko voli (to rade u Skandinavskim zemljama), ih!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:52 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Nije sporo ali je bilo izedeno ;-).

Одлично изгледа.
Иначе, по структури се види да није споро, да је споро -- месо би било нешто растреситије.
Krupsov апарат, са интегрисаним млином, која кафа?
tadejus tadejus 18:55 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Predrag Brajovic
dal što ja smrzavano, šta mu rade, nisam tri dobra komada mesa pojela otkad sam ovde, baš sam očajna..


Не могу да верујем???Ја сам овде проналазио шкотске и ирске најбоље комаде меса, а ти тамо, у Лондону, не можеш да нађеш нешто што ваља?! Ma nemoj...Иди у неку праву месару -- праву, а не супермaркет! -- и тражи да ти дају неког ангуса или hereforda ili (stade mi mozak) ono što Vučko ima kao profilnu.


jbg zasad sve ćorci..
ali imaj u vidu da ja ovde ne mogu da odem kod nekog engleskog Ljube nego kupujem tu gdje živim.. a živim na nekom recimo Londonskom Senjaku.. i to što tu ima umije krvavo da košta a bude suvo..
sad sigurno da se raspitam da bih čula za nekog, negdje, ali meni do tog nekog treba sat vremena vožnje (minimum minimuma) i onda nema smisla..
nego to što ima ima, a ima lokalni mesar (Ljuba ne bi vjerovao da vidi šta i pošto), famers's market (isto), M&S (kod njih može da se ulovi nešto da bude ukusno ali nisam happy)..
no dobro, tražim još, naću nešto, nisam ni Ljubu našla baš prvi dan..
a fakat moram malo i da usavršim tehnike pripreme odreska.. vjerovatno ga i ja malo zeznem..
dirtyharry dirtyharry 19:01 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Krupsov апарат, са интегрисаним млином, која кафа?

Jooj, de me nađe. Kafu ne pijem i ne samo što ne pijem nego pojma nemam o dotičnoj a da mi ti sad nisi reko koji je to aparat ni to ne bih znao .

To je slike od pre neku godinu u firmi kad sam spremao za 30-40 ljudi. Inače imamo 3-4 velika neka WMF aparata koje svi maltretiraju besomučno tokom celog dana (uključujući i mene, ja uzimam vrelu vodu za čaj)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:04 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

a živim na nekom recimo Londonskom Senjaku.

Од Сењака до Љубе се стиже пешке, за пола сата, бре! :))))

Схватио сам: ти си у неком од оних лондонских градића-села сателита, на 20-30 километара од језгра града, где је стварно ограничен избор. Не знам, само, зашто се возиш колима, тјуб је закон.
tadejus tadejus 19:14 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Predrag Brajovic
Од Сењака до Љубе се стиже пешке, за пола сата, бре! :))))Схватио сам: ти си у неком од оних лондонских градића-села сателита, на 20-30 километара од језгра града, где је стварно ограничен избор. Не знам, само, зашто се возиш колима, тјуб је закон.


ma ne, nego nekih možda 5 km od trgovačkih meka (bar gdje ja cjenim da bi morale biti kad je meso u pitanju) ali i to se subotom pretvori u sat vremena bez problema..
a da idem tjubom još i u nabavku mesa vala ne mogu..
Vera Johnson Vera Johnson 20:40 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

daklem, srdjane,ako je iznikao whole foods, onda imas srece. oni ce isto da ti iseku komad neduzne zivuljke, ali moras da im objasnis sta tacno hoces, ucinice sve da zadovolje musteriju. kao sto sarski rece, ne prave razliku izmedju plecke i vrata. sve im to ide pod jedno, a kao sto ja rekoh, drugacije tranziraju jestive zivotinje. ribic, bilo koje vrste, dobices, samo od kasapina iz evrope,,, a takvi su izumrli... sad mi pade na pamet: moracu da zovem munchanovu kasapnicu da pitam da'l oni ista znaju o vratu i ribicima :)
Vera Johnson Vera Johnson 20:47 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

pa,to sam ja jedno sasvim obicmo ljuCko jbice. Sto pitas?
dirtyharry dirtyharry 20:47 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Vera Johnson
daklem, srdjane,ako je iznikao whole foods, onda imas srece. oni ce isto da ti iseku komad neduzne zivuljke, ali moras da im objasnis sta tacno hoces, ucinice sve da zadovolje musteriju. kao sto sarski rece, ne prave razliku izmedju plecke i vrata. sve im to ide pod jedno, a kao sto ja rekoh, drugacije tranziraju jestive zivotinje. ribic, bilo koje vrste, dobices, samo od kasapina iz evrope,,, a takvi su izumrli... sad mi pade na pamet: moracu da zovem munchanovu kasapnicu da pitam da'l oni ista znaju o vratu i ribicima :)


Ne znam kako je tamo, ali ovde se malo bolje zna koje je koje parče mesa .

Elem, nisam video tako celo odsečeno, pa ne znam na šta liči, parče koje se špikuje treba da bude oko 2.5kg, ali to je bilo samo za vrat, bez plećke. E, sad ne znam kako u toj kombinaciji treba da ispadne, mislim ako ide sa plećkom uvek ima da bude preveliko
Vera Johnson Vera Johnson 21:04 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol



Ne znam kako je tamo, ali ovde se malo bolje zna koje je koje parče mesa .

Elem, nisam video tako celo odsečeno, pa ne znam na šta liči, parče koje se špikuje treba da bude oko 2.5kg, ali to je bilo samo za vrat, bez plećke. E, sad ne znam kako u toj kombinaciji treba da ispadne, mislim ako ide sa plećkom uvek ima da bude preveliko

pa rekoh da se ovde drugacije tranzira meso nego u evropi. pogledaj sliku koju je postavio sharski.
dirtyharry dirtyharry 21:14 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Vera Johnson
pa rekoh da se ovde drugacije tranzira meso nego u evropi. pogledaj sliku koju je postavio sharski.

Da, da, skapirao. Samo se mislim, može i to tako ali opet je kod nas plećka drugi tip mesa od vrata. No dobro to je već rezimirano. Nisam mogao da nađem sa svinje ali za juneće i goveđe meso ovde ima dosta dobro obeleženo i prikazano šta je šta.
To bih uzeo ovako sa plećkom, samo manji komad iscela (od manje i mlađe životinje) pa da se isproba. Ništa neće sigurno da mu fali
Atomski mrav Atomski mrav 22:13 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Nakkekoteletter, a ne nakkekotelleter!
Učiš ljude pogrešno!


Jes' vala! Non-stop me *ebu ta dupla slova, žalim se baš neki dan koleginici na to a ona me pita - zar u srpskom jeziku nemate duplih slova? Jok, sestro, piši kao što govoriš, čitaj kako je napisano. A kako onda akcentujete reči i kako znate da li se reč ili slog izgovara dugo ili kratko? Pa zapamtimo nekako, i vi imate desetak pravila u gramatici i deset na deseti izuzetaka od tih pravila koje treba popamtiti...
aureus aureus 22:21 27.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Atomski mrav
Nakkekoteletter, a ne nakkekotelleter!
Učiš ljude pogrešno!


Jes' vala! Non-stop me *ebu ta dupla slova, žalim se baš neki dan koleginici na to a ona me pita - zar u srpskom jeziku nemate duplih slova? Jok, sestro, piši kao što govoriš, čitaj kako je napisano. A kako onda akcentujete reči i kako znate da li se reč ili slog izgovara dugo ili kratko? Pa zapamtimo nekako, i vi imate desetak pravila u gramatici i deset na deseti izuzetaka od tih pravila koje treba popamtiti...

Meni su koma Danci - vidiš jedno, oni čitaju drugo, a zatim i Šveđani sa onim smiješnim akcentima. Prosto ne mogu da se suzdržim: kad krenu da pričaju, ja odmah počnem da se smijem.
Nemojte me prijaviti Šveđanima.

Da ne govorimo što se na švedskom "šest" kaže "sex"!
emsiemsi emsiemsi 05:09 28.04.2017

Re: Holesterol i rokenrol

Vera Johnson
pa,to sam ja jedno sasvim obicmo ljuCko jbice. Sto pitas?

У прошлу среду се родила једна Вера, мој сестрић тата --- па ми то име ових дана у свести и подсвести.
arcins arcins 22:49 26.04.2017

Nemoj da bacas saft, molim te

Pre nego li ubacis krompir, odvadi soka pa napravi neki sos. Kazes da stavljas luk u pleh, ja bih ubacio i paradajz tako da imas osnovu za sos, veoma bogatu (meso, zacini, senf, vino, luk pa i eventualno paradajz) dosta podseca na Dajanu (sa dodatkom sampinjona) ili eventualno peper, kad vec ima dosta bibera. Ja sam vise za povrce sa ovakvom teskom klopom u kombinaciji i obavezno bocun vina "per testa".
filip3f filip3f 13:48 27.04.2017

Top

Meni je ovo baš super,još sam nešto ogladneo,pa izdržah jedva da pročitam do kraja.Da,slaninica je taj džoker.I,naravno,neko ultra mega skupo crno vino.Svaka čast i hvala za recept!
dirtyharry dirtyharry 19:30 27.04.2017

Re: Top

Blagodarimo
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:14 27.04.2017

beli luk


ja kad me mrzi da kuvam za goste, temeljno našpikujem svinjsku plećku belim lukom i stavim u rernu na 180 stepeni da "šapuće" oko tri i po sata. za to vreme niti obrćem niti zalivam niti podlivam, baš ništa. i uvek bude odlično.

tvoj recept je zanimljiv, ali ne vidim potrebu za "vegetom", tj ne vidim uopšte potrebu da se negde stavlja vegeta.



nsarski nsarski 16:46 27.04.2017

Re: beli luk

Pa, beli luk je rastegljiv pojam. Medjutim, sa svinjskom plećkom postoji kanonično jelo zvano pulled pork. Ali to treba da se "kuva" na sporom roštilju i po 10 sati, pa posle još malo. Kubanci su čuveni po tome, a bogami i Teksašani. Mnogo zametno, ali izvrsno.

How to make prefect pulled pork.

Pork shoulder is ideal for pulling purposes. It has an optimum fat content that yields to create tender, melty meat, but it’s essential you cook it slowly to allow the protein to break down properly.

Truly authentic pulled pork is actually a barbecue dish, cooked for hours over a charcoal pit until it falls apart, ready to be easily shredded or ‘pulled’ apart to serve.



Ova harijeva kreacija mi liči na brzu, špikovanu verziju toga. Ne kažem da je inferiorna, ali u pitanju je malčice drugačiji stil, ili flavor, kako bi rekli zakleti linuxisti.
tadejus tadejus 16:53 27.04.2017

Re: beli luk

nsarski
Ali to treba da se "kuva" na sporom roštilju i po 10 sati, pa posle još malo.
barbecue dish, cooked for hours over a charcoal pit ..


ma ne bre roštilj nego sač..
ovo je neki amater pisao pa napisao barbacue dish (in a pit, mind you)..
ako nemaš sač onda može da posluži i rerna samo da se ušuška da ništa ne umakne od isparenja..
mada fakat ne može da bude kao ispod sača..
nsarski nsarski 17:11 27.04.2017

Re: beli luk

ovo je neki amater pisao pa napisao barbacue dish (in a pit, mind you)..

Da, ali taj kubanski pit je mnogo drugačiji od našeg ražnja.
Oni celu svinju raščereče, stave iznad rupe u zemlji (pit) u kojoj je žar na neku rešetku, pokriju palminim lišćem i lagano ga peku celu noć. Ovako:


Dobije se ovo:

Totalni amateri.

A što se ostalih primedbi tiče, takođe si apsolutno u pravu. Evo jednog amatera na takmičenju "pulled pork" u Teksasu.



Thx!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:53 27.04.2017

Re: beli luk

Pulled pork je keva. Kao i brisketi.

Bejah nedavno kod jedne moje mušterije na sastanku, i onako u pola uleće vlasnik i kaže, Pajo, ako nisi ručao, danas dolazi kamion (food truck), pa ostani na klopi, obavezno probaj pulled pork platter. Naravno, ostane Paja na džabalesku klopi (iako mi sve vreme zuji alarm "there is no free lunch", ali se pokazao kao lažnjak). Tačno u podne u dvorište firme (oko 300 zaposlenih) uparkirava se veliki kamion, otvori bočnu stranu i unutra nema šta nema, dođeš, naručiš, oni ti tu spreme i klopaš. I onda kreće prozivka preko razglasa, da se ne bi pravila gužva. Prvo idu radnici na traci (99% Vijetnamci, kompletne familije). Posle petnaest minuta razglas zove tehničare i servis, onda ide prodaja, pa administracija, i na kraju, bajo, inženjerija. I vlasnik je među nama, pošto je i on inženjer.

I sad tu nastaje takav neopisivi krkanluk, mahom zasnovan na toj pulled pork đakoniji i onom pečenom pasulju, u milion kombinacija. Usput sam saznao da je to neka lokalna porodična firma-kamion, koje možeš da "naručiš", oni spreme i dođu ispred kompanije i dele klopu. Pitam kolege, jel to neki praznik kod njih u kompaniji, kažu, jok, nego diša to upriliči svakog drugog petka, free of charge, za sve svoje zaposlene.

Jer nema srećnog a gladnog radnika...

A u kantini, gde se inače klopa, stoje frižideri puni hrane, mahom sendviči, salate, supe za podgrejati, i onda napici svih vrsta, sokovi, jogurti, pa kafa, cerealije, sve moguće semenke kao u bulk odeljenju u samposluzi, nema šta nema. I isto tako sve za dž, za radnike, jedini uslov je da se jede tu na licu mesta, to jest da ne može da se nosi kući.

Vlasnik firme je libertarijanac, ali onaj pravi. Kompanija je njegovo čedo, od početka do danas, dobrih 25 godina, privatna, nikad stok market videla nije, niti će. Kažu da je do danas kod njega bez posla ostalo svega par ljudi, uglavnom jer su bili teški kreteni.

nsarski nsarski 18:42 27.04.2017

Re: beli luk

Pulled pork je keva. Kao i brisketi.

Po mom ukusu brisket je bolji. Jbg., govedina mi je uvek na prvom mestu. Stvar ukusa.
tadejus tadejus 18:48 27.04.2017

Re: beli luk

nsarski
Totalni amateri.A što se ostalih primedbi tiče, takođe si apsolutno u pravu. Evo jednog amatera na takmičenju "pulled pork" u Teksasu.Thx!


jbt jel ne kapiraš da nisu oni amateri nego ti, koji ne kapiraš da je barbacue i roštilj krajnje bedast prevod za meksički način pripreme svinje u jami koja se prekriva žarom.. a koju mi (u manjem formatu) poznajemo kao sač..
brate stvarno ga prećera sa nadobudnošću
nsarski nsarski 18:49 27.04.2017

Re: beli luk

tadejus
nsarski
Totalni amateri.A što se ostalih primedbi tiče, takođe si apsolutno u pravu. Evo jednog amatera na takmičenju "pulled pork" u Teksasu.Thx!


jbt jel ne kapiraš da nisu oni amateri nego ti, koji ne kapiraš da je barbacue i roštilj krajnje bedast prevod za meksički način pripreme svinje u jami koja se prekriva žarom.. a koju mi (u manjem formatu) poznajemo kao sač..
brate stvarno ga prećera sa nadobudnošću


Thx, jbt. I "brate" se piše sa dva "t".
dirtyharry dirtyharry 19:47 27.04.2017

Re: beli luk

tadejus
brate stvarno ga prećera sa nadobudnošću

nsarski
Thx, jbt. I "brate" se piše sa dva "t".

gde odoste bre... nema mesta svađi ;-)
Stvar sa hranom i pićem je relativno "prosta". Mora da se zasedne, spremi i proba pa tek onda da se diskutuje na istom nivou a opet, ni onda ne znači da ćemo da se složimo.
Ja se držim naših načina pripreme (uglavnom, kad spremam za naše ljude). Generalno se uvek pre spremanja raspitam ako više ljudi dolazi da li ima da neko nešto ne jede ili još gore da mu smeta (alergija i sl.) pa onda krenemo u kulinarske pohode.

Da se ne svađate, evo za vas dvojicu jedan punjeni kupus (ne sarma moliću lepo!) da podelite.

milisav68 milisav68 20:16 27.04.2017

Re: beli luk

dirtyharry
Da se ne svađate, evo za vas dvojicu jedan punjeni kupus (ne sarma moliću lepo!) da podelite.

Svejedno, šta će tu majonez?

Nego, jel probao neko bele vešalice u skrami?
dirtyharry dirtyharry 20:21 27.04.2017

Re: beli luk

milisav68
Svejedno, šta će tu majonez?

Kako zbog čega crni Milisave. Pa sitna deca se prepala od kupusa, nismo mogli iz sobe da ih isteramo, tako da je morala na brzinu da se spremi piletina (s majonez, jelte) da ne po crkaju od ne jede.
milisav68 milisav68 20:24 27.04.2017

Re: beli luk

dirtyharry
Kako zbog čega crni Milisave. Pa sitna deca se prepala od kupusa, nismo mogli iz sobe da ih isteramo, tako da je morala na brzinu da se spremi piletina (s majonez, jelte) da ne po crkaju od ne jede.

OndaK fali kečap.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:54 27.04.2017

Lele,

zemljače, al si ga zamoto. Gazdinski!
dirtyharry dirtyharry 20:21 27.04.2017

Re: Lele,

Znaš i sama kako je kod nas. Mi kad radimo radimo ozbiljno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:31 28.04.2017

Divim ti se!

Uvek je lepo videti neki post napisan sa dušom, što podrazumeva veliku naklonost, pa i ljubav prema temi o kojoj govori.

Pa, čoveče, ako bi kojim slučajem izgubio posao koji radiš u IT domenu, ti bi se lako mogao zaposliti kao glavni kuvar u nekom luksuznom hotelu, poznatom i po tome što se u njemu lepo jede (što se retko događa).

Ovo govorim bez zezanja. Polazim od sebe, jer mi (još uvek) teško da imam neku smislenu (dakle sa smislom) rezervu!

I još nešto o sebi. Rado čitam uratke o iću i piću, s tim da idu - zajedno. Drugim rečima, ne mnogo značaja iću, a ni, odvojeno, mnogo značaja piću.

Idem dalje. Meni nešto ovde nedostaje, pošto po prirodi nisam od onih koji mogu uživati "samo u mesištu", makar ono bilo pripremljeno na najbolji moguć način.

Nedostaju mi salate. Pokušavam, naime, da sagledam celokupan obrok, a ne samo glavno jelo, ma koliko ono bilo sačinjeno par excellence.
Smatram da dobra salata mnogo znači.
A pošto sam umnogome "francuski đak", blizak mi je stav da salatu treba jesti pre glavnog jela, a ne istovremeno. Salata treba, dakle, da bude dobra za sebe, a kasnije glavno jelo za sebe. I na kraju kolač (ostavimo po strani francuske sireve na kraju).

A salate pominjem iz razloga što mi se svideo tvit Karla Bilta (Carl Bildt), švedskog političara, koji je nedavno posetio zemlje našeg regiona, pa je naišao na šopsku salatu. Oduševila ga je, pa joj je, eto, posvetio jedan tvit, sa slikom, uz naglašavanje da u mnoštu drugih salata on baš voli - šopsku!

Kako ti, DirtyHarry, reaguješ na salate? OK, ti se koncentriš na glavno jelo, koje uzima, kao u tvom navedenom slučaju, i pola dana u pripremanju, ali dobar domaćin, pored pića i dezerta, mora valjda misliti i na - salate.



a ovo je slika šopske salate koju je pomenuti Karl Bilt okačio na Tviteru:



P.S. Neka mi se ne zameri što na postu koji govori o kulinarskim pikanterijama ja pominjem - salate, koje su, u suštini sporedne, ali su (nekima) važne.
dirtyharry dirtyharry 08:57 28.04.2017

Re: Divim ti se!

Pa, čoveče, ako bi kojim slučajem izgubio posao koji radiš u IT domenu, ti bi se lako mogao zaposliti kao glavni kuvar u nekom luksuznom hotelu, poznatom i po tome što se u njemu lepo jede (što se retko događa).

Fala, fala. Dobro, ne baš kao glavni kuvar, ali kao pomoćni bih negde mogao da prođem
U firmi imamo 3 kuhinje, i smešno je bilo nekoliko puta kada se veći broj ljudi najvio da dolazi kada u vreme ručka zbog spremanja hrane zauzmem sve tri i umirišem pola zgrade na pečeno meso i slične stvari pošto su sve otvorene.

Kako ti, DirtyHarry, reaguješ na salate. OK, ti se koncentriš na glavno jelo, koje uzima, kao u tvom navedenom slučaju, i pola dana u pripremanju, ali dobar domaćin, pored pića i dezerta, mora valjda misliti i na - salate.

Pa salate obično imam uz svaki obrok malo manje ili malo više, zavisi šta se jede. Gore ako pogledaš neke od onih slika, na jednoj ima malo više od samog mesa. Može da se vidi nešto sira, paprike, maslina, sos od zelenog bibera... Bilo je još tu koječega ali to se vidi.
Ja ne jedem salatu pre jela kao zapadnjaci, mada ima raznoraznih naravoučenija zašto je bolje da se jede pre jela, nego uz jelo, šta da se radi, takva je navika ostala i takvi smo. Mogu da je pojedem nešto pre jela ali posle mora da je ima i za uz jelo
Elem, pominjao sam ženi da sam na poslu dobijao i "bračne" ponude zbog kuvanja. Tačnije jedan kolega je hteo da me upozna sa svojom sestrom kod koje stalno jede .

Opet da se vratimo na salate. Ima možda desetak nekih salata koje češće spremam, neke od njih su neobičnije za naše uslove a mogle bi da se spreme i kod nas, pa ću neki sledeći put da ubacim neku od njih. Ima i onih koje mogu da se jedu kao laki obroci, svašta nešto i opet cela tema za sebe

49 41 49 41 18:33 28.04.2017

Zimska i letnja kuhinja

Leti obavezno:

https://smittenkitchen.com/2013/05/greek-salad-with-lemon-and-oregano/

Svojevremeno, landarajuci biciklom po celom Kipru rucak samo GREEK SALAD

Ogromna zdela salate, zaliveno sa gustim-mutnim maslinovim uljem; komadi kozijeg sira.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:26 28.04.2017

Re: Zimska i letnja kuhinja

49 41
Leti obavezno:

https://smittenkitchen.com/2013/05/greek-salad-with-lemon-and-oregano/

Svojevremeno, landarajuci biciklom po celom Kipru rucak samo GREEK SALAD

Ogromna zdela salate, zaliveno sa gustim-mutnim maslinovim uljem; komadi kozijeg sira.

Ma super im je ta njihova lagana i jednostavna kuhinja. Oduševili su me punjenim paradajzom.
49 41 49 41 15:18 30.04.2017

Nisam Grk

ali gozbio se po seoskim mehanama - Bogovski.

Rhodosu, Kipru, Santoriniju ...

http://www.fungroup.rs/blog/grcka-jela-od-kojih-ce-vam-poci-voda-na-usta

Osecao se bolje, dostojanstvenije no na nasem primorju.
49 41 49 41 15:19 30.04.2017

Re: Nisam Grk

49 41
ali gozbio se po seoskim mehanama - Bogovski.

Rhodosu, Kipru, Santoriniju ...

http://www.fungroup.rs/blog/grcka-jela-od-kojih-ce-vam-poci-voda-na-usta

Osecao se bolje, dostojanstvenije no na nasem primorju.

emsiemsi emsiemsi 19:26 30.04.2017

Re: Nisam Grk

49 41
ali gozbio se po seoskim mehanama - Bogovski.

Rhodosu, Kipru, Santoriniju ...

http://www.fungroup.rs/blog/grcka-jela-od-kojih-ce-vam-poci-voda-na-usta

Osecao se bolje, dostojanstvenije no na nasem primorju.

Којем то нашем приморју ?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana