Budućnost| Reč i slika| Umetnost| Zabava

UTOPIA

docsumann RSS / 26.04.2017. u 12:18

UTOPIASSS.jpg

 

Već par puta sam se na ovom blogu  deklarisao kao (radikalni) utopista,  što uostalom i sad činim,  otprilike učinio sam to isto onoliko puta  koliko sam i izjavljivao  da ne gledam tv serije.

E pa, nedavno sam, po nagovoru blogokolege Ribozoma (tnx Rib), odgledao jednu (2 sezone od po 6 epizoda) koja se gle nikakvog li čuda zove upravo Utopia.

I sad ću malo da izigravam  tv kritičara sveopšte prakse, koristim riječi što zajebato zvuče i ... ustvari, seriju ću iskoristit kao bazu za ekstrakciju par teških tema i dilema koje se kroz nju provlače.

Pa da krenemo redom.

 

Ono što me na prvu privuklo pomenutoj seriji je njen izrazito stripski vizuelni identitet. Pri tom mislim na one baš dobro urađene stripove.

Ravne, horizontalne  panoramske vizure u mnogim uvodnim kadrovima,  pop-art  koloritne šeme, dinamična montaža, upadanje likova u kadar preko njegovog oboda kao u stripskim kvadratima, samo su dio šireg flertovanja sa stripskom likovnošću.

Postoji u seriji i jedana (upitna) rečenica koja ima "bolesnu" ambiciju da dostigne pop ikoničnot čuvene Dick Loreen is dead (Lost Hihgway), a glasi - Where is Jessica Hyde? Nju  iz različitih razloga, na više mjesta u seriji ponavlja  glavni čistač (Neil Maskell)

Well, Džesika (Fiona O'Shaughnessy) je stvarno opasna ženska. Uz to luda kao strujomjer na struju.

No tu se stripičnost serije i njeno poigravanje toponimima pop estetike ne završava. I njena  narativna struktura, akcenti u odrolavanju priče, likovi, zaplet, sama radnja, sve je tu izrazito stripski. Ujedno i stripski prenaglašeno.

Može se reči i da je prvi dio serije svojevrsna posveta kultnim strip novelama (in general) koje obično, sem užeg kruga posvećenika, ne bivaju poznate široj javnosti.

Novela o kojoj je u samoj seriji riječ Utopia (The Utopia Experiments) svoje malobrojne fanove uvlači u opskurnu, uzbudljivim likovnim metaforama i tajanstvenim numeričkim kodovima  zapletenu  priču, za koja će se brzo ispostaviti da je podjednako smrtonosna i spolja i iznutra.

Iznutra – jer svjedoči o jednom zlokobnom biotech projektu, spolja – jer je dolaženje u dodir s njom solidna garancija da ćete ubrzo biti likvidirani.

Hipertrofirano nasilje  koje je pa skoro opšte mjesto u seriji,  gdje prosviravanje mozga poslovično slijedi na svakih 5-6 minuta,  samo je još jedan  link sa stripskom mitografijom.

Neke scene su ozbiljno brutalne, na fonu treš estetike petparačkih priča. Samo s još jednim X dodatim u predznaku.

Što se muzike i saundtraka tiče, sve se svodi na efektnu osnovnu temu, čije pojavljivanje poslovično predhodi svakoj značajnijoj gužvi.

A sad, s vizuelne-estetske prelazimo na scenarističko-dramaturški aspekt  serije.

U najkraćem -  za svoj dinamički zamajac serija koristi teoriju zavjere blisku klasičnim X-files kanonima.

S tim da se kroz odvijanje radnje sama tajnovitost  zavjere lagano raskrinkava. Njen mehanizam se sa simboličkog postepeno prevodi u profani  prosede. a vinovci bivajui  ogoljeni  do kože, pa čak  i malo ispod.

Početak serije donekle  podsjeća na čuveni stripski serijal Invisibles, Grant Morisona, naročito u smislu okupljanja glavne grupe likova (uključujući tu i jednog neprilagođenog klinca), pojavi ubica koji ih proganjaju, tajanstvenosti same strip novele koja se nalazi u središtu zbivanja. No za razliku od pomenutog serijala , Utopia ni u jednom momentu ne isklizava u nadnaravnu, paradimenzionalnu šemu, već čvrsto ostaje u okvirima (karikiranog) realizma.

Reakao bih da je ono što  Utopiju izdvaja od žanrovski sličnih ostvarenja zapravo njeno poigravanje (eksploatisanje) moralnim normama, često iskarikiranim do onih izluđujućih, ultimativno koncipiranih pitanja – koliko je ljudi dozvoljeno žrtvovati zarad opstanka čovječanstva?

Za ogrganizatore tajanstvene Mreže ulog u igri je toliko visoko podignut da pojedinačni ljudski životi predstavljaju potrošnu robu u klasi papirnatih maramica.

Ideja o neophodnosti masivne  žrtve, mjereno brojem  ljudskih života, podsjeća na momenat iz legendarnog stripa Alena Mura The Watchmem, o kojem sam svojevremeno takođe pisao na blogu.

I dok je u Watchmenima, Ozimandijasovo „genijalno“  žrtvovanje hiljada ljudi neophodno radi uvjerljive simulacije vanzemaljskog napada kojim bi se čovječanstvo odvratilo od nuklearnog samouništenja  i ujedinilo u borbi protiv zajedničkog neprijatelja, u Utopiji zavjerenici pokušavaju da prenapućeno svjetsko stanovništvo učine 90% sterilnim i tako izbjegnu kataklizmu koju, po njima,  neminovno donose predstojeće   iscrpljivanje zaliha fosilnih goriva, ispošćeno zemljište svjetskih žitnica, atmosfersko  prezasićenje  izduvnim gasovima...

Jedini način da to učine predstavlja masovno vakcinisanje svjetske populacije proteinom (simboličkog naziva Janus)  kroz cijepivo za tzv. ruski grip čiju epidemiju kane namjerno podstaći.

Tvorac Janusa je ujedno i autor tajanstvene strip novele, kao i otac...

Ok, samu radnju neću prešričavati u detaljima. Ona nije ni tema ovog bloga.

Manipulacija emocijama koju gledaoci mogu imati  spram glavnih likova obiluje inercijalnim silama.

Hoću reći zaokreti su tako oštri da u jednom momentu osjetite simpatije prema  profesionalnom ubici psihopati, koji je u predhodnoj epizodi pobio desetinu nevinih likova među kojima i osam učenika osnovne  škole usred nastave. Kao što i pretpostavljate - uglavnom  metkom u vugla. Naravno da vas to tjera na preispitivanje normalnosti vaših reakcija.

Na razmišljanje o relativnosti stvari koje volite ili ne volite u zavisnosti od tekućeg slajd šoua slika u vašoj glavi.

Ko mješa slike, ko pravi njihov  izbor?

Šta je dobro , šta je zlo, i da li oni uopšte postoje izvan konteksta ispravnog, odnosno opšte korisnog?

Da li biste bili u stanju da ubijete jednu konktretnu osobu ako znate da time spašavate stotine drugih?

Mislim da i Keneman negdje spominje sličnu dilemu u paraboli sa željezničkom raskrsnicom i šinama na kojim je vezan čovjek, a samo skretanje vodi voz u neizbježan sudar i potencijalno veliki broj stradalih... I? Kako tad postupa častan čovjek?

Da li su nemilosrdni  organizatori ustvari istinski humanisti, ma kako nam odbojno djelovali njihovi postupci. Ponekad i oni lično.

Da li je situacija toliko loša da lijek jednostavno mora biti toliko gorak?

Da li biste ubili za život? Koliko za koliko?

 

Jedva čekam nastavak serije ;)

 

Tagovi



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 12:22 26.04.2017

svijet koji tone...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:49 28.04.2017

Re: svijet koji tone...

docsumann
...thnx for educating



Ueau, cool, malo uznemirujuće.

Za 'nother body murdered - verovatno postoji neka tačka u kojoj bi čovek prestupio taj moralni okvir i - ne bi više nikada bio isti čovek.

anonymous anonymous 12:33 26.04.2017

Раскољникова ...

дилема.

Достојевски је непревазиђен.
А и Берђајев...
docsumann docsumann 13:01 26.04.2017

Re: Раскољникова ...

anonymous
дилема.

Достојевски је непревазиђен.
А и Берђајев...


postoje ipak male razlike
raskoljnikova na tas eve stavlja smrt starice i uspjeh u životu dečka koji obećava

ovdje je dilema ogoljenija - život (konkretan) za živote (anonimne ali izvjesne)
narcis narcis 12:45 26.04.2017

skidam

oma , sg, na poverenje, ako nema titlovi od utopiju pravin utepovaniju
docsumann docsumann 13:02 26.04.2017

Re: skidam

narcis
oma , sg, na poverenje, ako nema titlovi od utopiju pravin utepovaniju


mogu se skinut i titlovi, šaljem poslije link na pp.
a same epizode sa nekog torenta.

narcis narcis 13:07 26.04.2017

Re: skidam

docsumann
narcis
oma , sg, na poverenje, ako nema titlovi od utopiju pravin utepovaniju


mogu se skinut i titlovi, šaljem poslije link na pp.
a same epizode sa nekog torenta.


retkoh vjeć, skidam , prva skoro skinuta 86% druga kreće polako
sasaminijature sasaminijature 13:24 26.04.2017

Re: skidam

neki link....
narcis narcis 13:34 26.04.2017

Re: skidam

sasaminijature
neki link....

pa kad otvori ukucaš šta ti pane na pamet i ako ima torrent on ti pokaže
docsumann docsumann 13:50 26.04.2017

Re: skidam


link za titl: https://www.prijevodi-online.org/serije/view/1662/utopia
narcis narcis 13:57 26.04.2017

Re: skidam

docsumann

link za titl: https://www.prijevodi-online.org/serije/view/1662/utopia

taman da ti javim da smskinuo prevode za prvu sezonu, sad čekam drugu,
hvala
sasaminijature sasaminijature 14:08 26.04.2017

Re: skidam

Хвала Нарцис!

Имаш бесплатно поткивање хорса када пожелиш.
emsiemsi emsiemsi 13:03 27.04.2017

Re: skidam

docsumann

link za titl: https://www.prijevodi-online.org/serije/view/1662/utopia

Да неки линк за српски - ћирилица.
sasaminijature sasaminijature 13:26 26.04.2017

+++

Могле би неке препоруке да падну за стрипове...


....си гледао MR.ROBOT?
docsumann docsumann 14:19 26.04.2017

Re: +++

...си гледао MR.ROBOT?


pa rekoh da ne gledam serije
riply riply 08:50 27.04.2017

Re: +++

pa rekoh da ne gledam serije


evo predloga za sledeću:The man in high castle(tu je tek za očekivati dobar kritički osvrt od tebe:)imaš na torrentima, ja se tek spremam za gledanje

Milan Novković Milan Novković 13:32 26.04.2017

Continuum

Već par puta sam se na ovom blogu deklarisao kao (radikalni) utopista...

Ja sam to omašio, ili zaboravio, a seriju nisam gledao.

Samo nije bitno, a tu je i Janus - kako ti zamišljaš još dublje, apstraktno utopijsko okruženje? Šta su tamo početci i krajevi, kao bi celom ansamblu dao ime, tj da li voliš neko ime za takvo okruženje?

Ja ga zovem Continuum, po Q Continuumu iz Star Treka, meni je omni-potentnost ultimativno tužna karakteristika.

Tako sam nazvao i album na Fejsu, ali retko idem tamo pa ima malo fotki

docsumann docsumann 14:13 26.04.2017

Re: Continuum

Samo nije bitno, a tu je i Janus


dvolični Janus se odnosi na dvostruko dejstvo pomenute vakcine za ruski grip (heh, morali su Ruse da potkače makar u prolazu) koja je namjenjena maosvnoj sterilizaciji pučanstva.


baj the usput, na kraju se ispostavlja da vakcina uopšte ne funkcioniše u smislu prve stavke, a od sterilizacije je dodatnom modifikacijom molekula pošteđena samo jedna rasa ljudi (tko nije gledao teško da će pogoditi o kojoj je riječ).

ostatak čovječanstva ima random šansu od 10% da ne bude sterilisan.


nadam se da je jasno da se radi o fikciji
docsumann docsumann 14:18 26.04.2017

Re: Continuum

kako ti zamišljaš još dublje, apstraktno utopijsko okruženje? Šta su tamo početci i krajevi, kao bi celom ansamblu dao ime, tj da li voliš neko ime za takvo okruženje?


nešto slično kao što je Uspenski govorio o nadčovjeku.

dakle nikakav silnik, moćnik, nabildovano-nabudženi aristokrata nije u pitanju, već onaj čovjek koji se odvažio na mentalni iskorak i uspio da iskorači.

tako je i nevješta skica te (moje) utopije, prije svega oslonjena na ljude s ekstrudovanim horizontom svijesti.
ne reće li ono Marks da i komunizam zahtjeva osvješćene ljude.
obrni-prevrni sve se svodi na našu svijet i naše mjesto u njoj. kud ćeš strendžniji strange loop od toga
Milan Novković Milan Novković 14:34 27.04.2017

Re: Continuum

docsumann
kako ti zamišljaš još dublje, apstraktno utopijsko okruženje? Šta su tamo početci i krajevi, kao bi celom ansamblu dao ime, tj da li voliš neko ime za takvo okruženje?


nešto slično kao što je Uspenski govorio o nadčovjeku.

dakle nikakav silnik, moćnik, nabildovano-nabudženi aristokrata nije u pitanju, već ona osoba ko se odvažila na mentalni iskorak i uspio da iskorači.

tako je i nevješta skica te (moje) utopije, prije svega oslonjena na ljude s ekstrudovanim horizontom svijesti.
ne reće li ono Marks da i komunizam zahtjeva osvješćene ljude.
obrni-prevrni sve se svodi na našu svijet i naše mjesto u njoj. kud ćeš strendžniji strange loop od toga

U komunizmu imamo (valjda?!) neki sitan singularitet (da li, uopšte, postoji metrika u prostoru singulariteta, da li uopšte postoji taj prostor - postoji sigurno, al moraš da ideš na "osećaj", ne "logiku" - višak vrednosi "došo" do proizvoljnog, pa nesvesni, ako nisu agresivni, nisu bitni (il agresivne pobijemo (moram nekako da ti se nakačim na blog) pa mirna Bosna (i Hercegovina, Srbija, Hrvatska, Makedonija, Crna Gora, Slovenija, i ostali bratski i sestrinski entiteti).

A opet, u pravu si, ako hoćemo u komunizam nešto ranije, potpetljamo klasnoj borbi nogu nešto ranije, mora na kurblu, tj svest


4krofnica 4krofnica 14:38 26.04.2017

*


woohoo, doks gleda serije!
dobrodošao na stranu nas koji bežimo od distopijske stvarnosti u imaginarni svet.. serije su postale umetnička dela, ne znam u kom momentu se od predvidljivih tridesetominutnih američkih zevalica došlo do jednosatnih epizoda, uvrnutih i neobičnih video eksperimenata na 'malim ekranima' (nikako mali ekran, sad ovde ide Linč koji nadrndano izgovara 'It’s such a sadness that you think you’ve seen a film on your fucking telephone' ja sam zbog serija kupila veliki ekran da mogu da gledam.. tome jedino služi, tv ne gledam:) koji su dovedeni do perfekcije.
trenutno sam na leftoversu, zgutala sam dve sezone u par dana. zanimljiva i dinamična priča, clusterfuck, u koju je brižljivo utkan dobar muzički odabir, najčešće su to obrade koje se savršeno uklapaju u scene (najhrabrije izabrana muzika prati seriju Peaky Blinders, jedan vek ih deli, ali meni se dopala:)
gledala par epizoda Utopije, svidela mi se estetski ali priča me nije držala..



docsumann docsumann 14:49 26.04.2017

Re: *

gledala par epizoda Utopije, svidela mi se estetski ali priča me nije držala..


priča ima te nevjerovatne emotivne obrte.

ustvari na emotivno-etičkom planu kao da u njoj nema nikakvog smisla, il' bar pravila.

zbližavaju se lovac i progonjeni, lik se pridružuje onima koji su mu ubili oca i izvadili oko dok su ga mučili... i još par tih neočekivanih obrta na ličnom planu.

a na globalno, ili još preciznije - nad globalnim, lebdi velika sjenka mučne dileme - koliko njih (moramo) ubiti za spas čovječanstva?


PS
ne kažem da je serija u rangu nekih meni (davnih) omiljenih ... Twin Peaks, ali način na mko0ji nas suočava se tim nekim fundamentalnim etičkim dilemama je skroz efektan.

što se tiče realističnosti toka radnje, tehničkih detalja u smislu funkcionisanja tajnih službi, postoje određene simplifikacije, pretjerivanja i banalizacije karakteristične za strip.
kad to usvojiš kao princip bude ti lakše za gledanje.

mislim da seriju i treba odgledati kao jedan strip. nije tek tako Utopia manuscript u središtu njenog zapleta.


PPS a muzike praktično i nema (pregledao malo po wikiju - ipak ima, al' se sem naslovne numere meni izgleda ništa nije naročito dojmilo). inače sam do sada serije i znao samo po saundtracima


PPPPPS

narcis narcis 17:50 26.04.2017

Re: *

clusterfuck, u koju je brižljivo utkan dobar muzički odabir,

jeri ovo pravo ime, mene baca u xxx torente, molio bi celo ime ako ga ima
4krofnica 4krofnica 18:29 26.04.2017

Re: *

mene baca u xxx torente, molio bi celo ime ako ga ima


da, to kad ukucaš a imaš gugl istoriju koja prepoznaje ključne reči, onda izadje xxx. :) inače je iz nekog lajna iz same serije, što bi značilo nešto što je kompletno van domašaja uredjenja, hronični i nepopravljivi haos... ali okej, može da znači i orgije.


narcis narcis 18:51 26.04.2017

Re: *

4krofnica
mene baca u xxx torente, molio bi celo ime ako ga ima


da, to kad ukucaš a imaš gugl istoriju koja prepoznaje ključne reči, onda izadje xxx. :) inače je iz nekog lajna iz same serije, što bi značilo nešto što je kompletno van domašaja uredjenja, hronični i nepopravljivi haos... ali okej, može da znači i orgije.



neće, gugl mi izbacuje sam rečnike a torrentz xxxove, našo sam na ibdm ali tamo nema link za torent.
možda je skinut sa liste torenta,cenzura , ua.
gedza.73 gedza.73 20:48 26.04.2017

Re: *

serije su postale umetnička dela

Nekoliko serija koje sam gledao imaju skoro isti uvod kao Westworld (mada deluju više kao klon klona od klona)

muzički odabir

ne znam što ali ova pesma me 'zaustavi' kad je čujem na PL dok radim.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 06:23 27.04.2017

Re: *

do jednosatnih epizoda

a britanske od čuku i po?

navukla sam se na Veru (7 serijala, svaka po 4 epizode, po 90 minuta), pre toga Valander (to sam prvo čitala; inače nije zbog keneta brane ). mislim da su i midsomer murders isto po sat i po. volim i skandinavske. ustvari, najmanje gledam američke. poslednju američku koju sam gledala, big little lies, nikol kidman očajna.
4krofnica 4krofnica 07:44 27.04.2017

Re: *

inače nije zbog keneta brane




skandinavci imaju sjajnu filmsku produkciju, najviše vole da se igraju sa mrakom i ubistvima, ima nekoliko sličnih krimi drama a poslednju koju sam gledala (a komšije su) je Islandska serija 'Trapped. mali gradić gde se svi znaju i opet neko uvrnuto ubistvo, ali sve vreme sam razmišljala kako, dodjavola, žive u tim uslovima, bili su zarobljeni jer su bili zavejani, sve vreme je šibao vetar uz sneg.. ladno sam ceo serijal odgledala pod dva jorgana cvokoćući :))

e, moram tu Veru da odgledam, vidim da su britsi, cenim da vredi.



riply riply 08:57 27.04.2017

Re: *

BebaOdLonchara
do jednosatnih epizoda

a britanske od čuku i po?

navukla sam se na Veru (7 serijala, svaka po 4 epizode, po 90 minuta), pre toga Valander (to sam prvo čitala; inače nije zbog keneta brane ). mislim da su i midsomer murders isto po sat i po. volim i skandinavske. ustvari, najmanje gledam američke. poslednju američku koju sam gledala, big little lies, nikol kidman očajna.


eee, sve isto kod ja.
Veru i Ubistva u Midsomeru-petak veče nakon lude radne nedelje
Nevine laži su mi top, prefinjeno nijansiranje ženskih likova i na kraju neočekivana ženska solidarnost. Meni je Nikol ok, svedena gluma žene koja trpi nasilje, a oće da očuva fasadu pefrektne osobe i porodice

ps I Sherloka u svim adaptacijama
riply riply 09:00 27.04.2017

Re: *

skandinavci imaju sjajnu filmsku produkciju, najviše vole da se igraju sa mrakom i ubistvima, ima nekoliko sličnih krimi drama a poslednju koju sam gledala (a komšije su) je Islandska serija 'Trapped. mali gradić gde se svi znaju i opet neko uvrnuto ubistvo, ali sve vreme sam razmišljala kako, dodjavola, žive u tim uslovima, bili su zarobljeni jer su bili zavejani, sve vreme je šibao vetar uz sneg.. ladno sam ceo serijal odgledala pod dva jorgana cvokoćući :)

aha
ima i ovaj Fortitjud, sličan ali ok
nekritično gledam svaku švedsku i dansku krimi seriju. obožavam švedski jezik. Norvrški može kad je kooprodukcija sa Švedima npr "Most"
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:58 27.04.2017

Re: *

'Trapped



Na onoj oluji sneznoj, na -50C i 20m snega junak price, debeljko rmpalija, ni sal ni kapa ni rukavice ni zakopcana jakna..
(samo sam cekala kad ce u japankama i kratkim rukavima neko da izadje)

Vera vredi samo zbog one lujke Brende Blethyn.









apacherosepeacock apacherosepeacock 10:26 27.04.2017

Re: *

Norvrški može kad je kooprodukcija sa Švedima npr "Most"


To je dansko/svedska. (most im izmedju)

nekritično gledam svaku švedsku i dansku krimi seriju


Takodje.

Britanske isto osim sto nekoliko nisam mogla da odgledam duze od pola sata ni pored sve ljubavi prema Britancima - DCI Banks i jos neku gde se junakinja seta izmedju Skotske i Londona i pati u 15 nastavaka jer je nesto zajebala pre 20 godina kao undercover cop..(jezivo dosadno)
emsiemsi emsiemsi 13:05 27.04.2017

Re: *

4krofnica

woohoo, doks gleda serije!
dobrodošao na stranu nas koji bežimo od distopijske stvarnosti u imaginarni svet.. serije su postale umetnička dela, ne znam u kom momentu se od predvidljivih tridesetominutnih američkih zevalica došlo do jednosatnih epizoda, uvrnutih i neobičnih video eksperimenata na 'malim ekranima' (nikako mali ekran, sad ovde ide Linč koji nadrndano izgovara 'It’s such a sadness that you think you’ve seen a film on your fucking telephone' ja sam zbog serija kupila veliki ekran da mogu da gledam.. tome jedino služi, tv ne gledam:) koji su dovedeni do perfekcije.
trenutno sam na leftoversu, zgutala sam dve sezone u par dana. zanimljiva i dinamična priča, clusterfuck, u koju je brižljivo utkan dobar muzički odabir, najčešće su to obrade koje se savršeno uklapaju u scene (najhrabrije izabrana muzika prati seriju Peaky Blinders, jedan vek ih deli, ali meni se dopala:)
gledala par epizoda Utopije, svidela mi se estetski ali priča me nije držala..


Ја од серија гледам само лигу шампиона и "Мућке".

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:43 27.04.2017

Re: *

To je dansko/svedska. (most im izmedju)

gledala. posle su ameri mislim napravili svoju verziju, pazi kad me ne zanima ni ko glumi.

ovaj trapped, jel to isto što i fortitude? nije, jbt. taj fortitude mi je zadosadio, gledala sam prvi serijal zbog one dankinje što je glumila detektivku u Killing (Forbrydelsen). i taj prvi serijal je do jaja. gledala sam neku sa islanda, ali mi se nije dopala (što me nije sprečilo da odgledam sva tri serijala, samo da bih slušala jezik čije značenje ne mogu da naslutim ni u najluđim snovima).

da, Vera je super zbog Brende, volim da posmatram taj njen jed i kako se transformiše polako kroz serijale. prva 4 su odlična, u 5tom je malo smekšala (ili sam se ja navikla ) i već su krenuli sa onim proseravanjima tipa u kancelariji jedna obojena, šefica je žena, jedna u kolicima, jedna sa maramom na glavi. sreća pa se baš ne gazi po tome, ipak su to brits.

neko je pomenuo the man in the high castle. skinula sam je pre par meseci, ali se i dalje otimam da li da čitam ili da gledam. tako sam se zeznula (ok, ne previše) pa sam prvo gledala film atlas oblaka, umesto da pročitam, i sad čekam da zaboravim film totalno, da bih mogla opušteno da čitam.

jbt, počela sam da lupam entere ko tasa...elem, ne znam kako se ovde baš niko nije navukao na moju omiljenu (američku) seriju, Shameless? više puta sam je reklamirala, ali jbg. nikad od mene piar menadžer.



a black mirror?

nego, pogledala par klipova ove utopije. da sam za nju čula pre jedno dve godine, verovatno boh je sa apetitom gledala. sada mi je malo too much. kao da treba da gledam serijal srpskog filma uz kokice, jbg, nekako mi ne leži, mada mi se estetika dopada. o serijama možemo do prekosutra.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:55 27.04.2017

Re: *

nekritično gledam svaku švedsku i dansku krimi seriju. obožavam švedski jezik. Norvrški može kad je kooprodukcija sa Švedima npr "Most"

pa skoro kao i ja.
ali me Killing, danski, toliko zainteresovao da sam, zbog nemogućnosti da razaznam kada im počinje jedna reč i kada se završava, čak i ono "dobar dan", "kako si", otišla na neki simple on-line učimo danski da bih pročitala i čula šta govore. onda sam se iznenadila koliko je sličan negde sa nemačkim (kao i svi oni, ali je švedski najrazumljiviji, onako ga pevaju...ovlažiću dok zamišljam, jbt :))))) samo što danci zvuče sumanuto, pogotovo ako neki glimac malo šuška ili šuška i priča tiho i brzo - kraj sveta, jezik sa merkura, jbt.
Atomski mrav Atomski mrav 22:27 27.04.2017

Re: *

samo što danci zvuče sumanuto, pogotovo ako neki glimac malo šuška ili šuška i priča tiho i brzo - kraj sveta, jezik sa merkura, jbt.


Meni danski zvuči kao kada bi neko pričao nemački ali ikavicom.

P.S. Za sve koji vole strip i žele da nauče nešto više o Skandinaviji - https://satwcomic.com/
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 08:48 28.04.2017

Re: *

P.S. Za sve koji vole strip i žele da nauče nešto više o Skandinaviji - https://satwcomic.com/

jao znam! presladak strip.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:03 28.04.2017

Re: *

Meni je Nikol ok, svedena gluma žene koja trpi nasilje, a oće da očuva fasadu pefrektne osobe i porodice

to je ok, ali mi smeta to što se upropastila botoxima i filerima, pa i ne može da pokaže nikakvu ekspresiju, sem onog njenog dahtanja. doduše, i to pokazuje "deo tog društva", što je ok, ali meni lično zasmetalo. bolje da su uzeli naomi vots, isto je odlična, lepa, samo dve godine mlađa, ali nije se upropastila. ili blanšet. i nikol deluje prestaro za taj par, onaj zgodni skandinavski siledžija deluje kao da joj je sin iz prvog braka.
4krofnica 4krofnica 09:04 28.04.2017

Re: *

P.S. Za sve koji vole strip i žele da nauče nešto više o Skandinaviji - https://satwcomic.com/


sve što trebam da naučim o Skandinaviji je da naučim kako se na danskom kaže
'zdravo, lepi' kada se budem upoznavala sa Mads Mikkelsenom


sigurno sam već kačila every word in icelandic, gde se uči njihov jezik - pa da krenemo od najduže reči, a to je:Vaðlaheiðarvegavinnuverkfærageymsluskúraútidyralyklakippuhringur što bi značilo: A 'keychain ring for the outdoor key of road workers shed in a moor called Vaðlaheiði':)
i da, kad sam kod tih krimi serijala Skandinavskih, čini mi se da je sve krenulo sa Šveđanima i fantastičnom Milenijum trilogijom - ko nije čitao neka čita! a može i da pročita intervju sa mojim omiljenim švedom, Stellanom, koji tu igra. izdvajam deo kad ugovara posao sa Larsom

I suppose that’s why you like working with Lars von Trier.

I am going to do Lars von Trier’s next film, which according to him is a porno flick. He called me and said, “Stellan, I am going to do a porno flick next and I want you to be the main lead in it.” “Yes Lars, I’ll be there, that’s no problem.” “But you will not get to fuck!” “It’s fine Lars, I will come anyway.” “But you will show your dick at the end and it will be very floppy.” “That’s all right Lars, I’ll be there.


:)

riply riply 12:10 28.04.2017

Re: *

to je ok, ali mi smeta to što se upropastila botoxima i filerima,


da, nagrdila se filerima

naomi, blanšet, a može i robin rajt. one se ne pune hjaluronom
Taman da se Robin " obriše" od uloge u Kući od karata . Tu sam imala iste etičke dileme kao Doks, identifikacija sa sociopatama i sve u meni pobrkano

riply riply 12:15 28.04.2017

Re: *

fantastičnom Milenijum trilogijom


ah, to mi je Biblija, i potpuno otkrovenje glumaca u ulogama Mikea Blonkvista i miljenice mi Lisbet.

Tu sam sebi potvrdila da volim "meke" muškarce-msm da izgleda muški, al da ima "žensku" dušu

S druge strane Mads je frajer i glumčina, al mnogo bre opasan :)
emsiemsi emsiemsi 12:20 28.04.2017

Re: *

riply
fantastičnom Milenijum trilogijom


ah, to mi je Biblija, i potpuno otkrovenje glumaca u ulogama Mikea Blonkvista i miljenice mi Lisbet.

Tu sam sebi potvrdila da volim "meke" muškarce-msm da izgleda muški, al da ima "žensku" dušu

S druge strane Mads je frajer i glumčina, al mnogo bre opasan :)

Онда ја отпадам !
narcis narcis 12:56 28.04.2017

Re: *

naomi, blanšet, a može i robin rajt. one se ne pune hjaluronom

a čime se ondak filuju
S druge strane Mads je frajer i glumčina, al mnogo bre opasan :)

nađo mu manu, damu nanu naninu on će meni, ima bre tanka usta
narcis narcis 13:00 28.04.2017

Re: *

skino svesedam one bezstida na osnovu prve epizode iz sedmice, deluje obećavajuće ako tajtlovi ne zaseru stvari, mislim ako mi treba pola sata da uštelujem vreme tajtlova.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:04 28.04.2017

Re: *

S druge strane Mads je frajer i glumčina, al mnogo bre opasan :)

oprostila bih mu to što je opasan.

nego, meni se dopada i Alexander Skarsgård. zamjetila ga u big little lies. nije nešto moj tip muškarca, ali kada bi ga malo ofucali, mogao bi da glumi u serijalu o hariju huleu, ali na norveškom. majkl fasbender mi uopšte ne leži za harija (pored mene mi leži dosta dobro, čak odlično, naglasak na "leži" ). Alexander Skarsgård je samo 4cm niži od hulea. jbt, i ćale mu je preko 1.90m.

čini mi se da je sve krenulo sa Šveđanima i fantastičnom Milenijum trilogijom

mislim da je sve krenulo sa Mankelom. postoji stara švedska serija o Valanderu, na osnovu knjiga. posle su englezi napravili svoj sa Branom. inače, odlično štivo za čitanje, cela ŠveCka je plakala kad je umro.
narcis narcis 11:58 29.04.2017

Re: *

sve što trebam da naučim o Skandinaviji je da naučim kako se na danskom kaže
'zdravo, lepi' kada se budem upoznavala sa Mads Mikkelsenom

Tu sam sebi potvrdila da volim "meke" muškarce-msm da izgleda muški, al da ima "žensku" dušu

S druge strane Mads je frajer i glumčina, al mnogo bre opasan :)

oprostila bih mu to što je opasan.

nego, meni se dopada i Alexander Skarsgård.

majkl fasbender mi uopšte ne leži za harija

sve krenulo sa Mankelom


čisto onako da primetim



kažu izjava one maćićeve
riply riply 09:27 30.04.2017

Re: *

Онда ја отпадам !

Nemoj tako...nego trk u teretanu, pa ćemo da vidimo
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:42 26.04.2017

pitam se pitam se

Postoji u seriji i jedana (upitna) rečenica koja ima "bolesnu" ambiciju da dostigne pop ikoničnot čuvene Dick Loreen is dead (Lost Hihgway), a glasi - Where is Jessica Hyde?

"Ко је убио Лору Палмер?" у Линчовој серији "Твин Пикс".
docsumann docsumann 14:43 26.04.2017

Re: pitam se pitam se

marco_de.manccini
Postoji u seriji i jedana (upitna) rečenica koja ima "bolesnu" ambiciju da dostigne pop ikoničnot čuvene Dick Loreen is dead (Lost Hihgway), a glasi - Where is Jessica Hyde?

"Ко је убио Лору Палмер?" у Линчовој серији "Твин Пикс".


da znaš da sam je za malo ispustio iz prve verzije teksta.
al' ako je i tebe izasocirala, mogao bih i da je vrnem.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:09 26.04.2017

Re: pitam se pitam se

И ја не гледам серије. У ствари, гледам ретко и то само старе, последњих неколико година сам гледао "Murder, she wrote", у просеку једна епизода недељно. Пре неколико дана схватим да су је скинули с Нетфликса и да сад морам да гледам нешто друго те нађем "Ало, ало!".

И кад сам већ на каучу, мислим да знам зашто гледам само старе серије, ... баш због тог "It is I, LeClerc" ефекта -- маска иза које се све види. Уљуљкује ме и опушта управо та извесност, предвидивост, репетитивност (да, знам, као код деце која гледају исти филм чедрдесет и пет пута).
mija12 mija12 17:29 26.04.2017

Re: pitam se pitam se

najhrabrije izabrana muzika prati seriju Peaky Blinders, jedan vek ih deli, ali meni se dopala:


Nick Cave i PJ harvey i razni drugi. Red right hand u sivom Birmingemu.

Baš dobro uklopljena muzika.
docsumann docsumann 17:41 26.04.2017

Re: pitam se pitam se

puštite nešto ...
4krofnica 4krofnica 18:43 26.04.2017

Re: pitam se pitam se

Baš dobro uklopljena muzika.


opako dobro, ima tu i Keša, White Stripes, Radiohead i pevač Black Keys.. evo za doksa, sam uvod u prvu sezonu, ako te mrzi da čekaš mjuz je na 2:20 ali nemoj da te mrzi, ovde vidimo ulazak fantastičnog gospodina Tomasa Šelbija u grad na konju i tu se nazire atmosfera i priča koju rado gledamo u ovom serijalu :)

Peaky Blinders Opening Scene


bocvena bocvena 07:40 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

ja gledam samo tinejdžerske serije:)

norveški SKAM, peaches - dick in the air:)))



docsumann docsumann 12:55 27.04.2017

Re: pitam se pitam se


ponajbolji momenat u seriji je kad pametna curica Alis posloži stranice Utopia manuskripta u veeeliku sliku koja otkriva strukturu Janus molekula...




LINK za bolju sliku
narcis narcis 16:11 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

docsumann

ponajbolji momenat u seriji je kad pametna curica Alis posloži stranice Utopia manuskripta u veeeliku sliku koja otkriva strukturu Janus molekula...




LINK[/b] za bolju sliku

posle prve dve epizode jedino još na tvoju reč ću dalje da gledam, sporo i malce dosadno.
inače fotografija odličan 5, muzika kako tako nije lošo.
jeste interesantno onokadriranje i rakursi na stripski način, lepo je i ono nebo baš slikarsi pejzaž 2/3 nebo malo dzemlja.
ustvari jedina zamerka na sporoći fabule radnje događaja pa je ugođaj polovičan, zasag.
sledi novo izvješće
docsumann docsumann 17:13 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

posle prve dve epizode jedino još na tvoju reč ću dalje da gledam,


ne, ne, ne preuzimam odgovornost za izgubljeno vrijeme

sporo i malce dosadno.


eh, vi mladi. ta nestrpljivost će vas sprstljet


PS interesuje me mišljenje drugih oko tih moralnih dilema koje serija potencira pomalo sa stilom, pomalo na silu ... al' pitanja jesu teška, koliko god ih tamo brzo rješavaju - bum, bum!
narcis narcis 17:21 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

PS interesuje me mišljenje drugih oko tih moralnih dilema koje serija potencira pomalo sa stilom, pomalo na silu ... al' pitanja jesu teška, koliko god ih tamo brzo rješavaju - bum, bum!

uh đeme nenađe i nepronađe, ja moralnih dilema nemam, pošto nemam nimoral.
mislim u prve dve epiode nisan video ništa što bi me moralno uzbudilo.
jedino moralno što san primetio je da inglišmani bolje rade strip filmove od amera.
ne, ne, ne preuzimam odgovornost za izgubljeno vrijeme

nemo se sikiraš ič, ja iman vremena na gubljenje onoliko pa zato i jurimn serije da ga izgubin.

docsumann docsumann 18:21 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

uh đeme nenađe i nepronađe, ja moralnih dilema nemam, pošto nemam nimoral.
mislim u prve dve epiode nisan video ništa što bi me moralno uzbudilo.


to je više izraženo u drugom serijalu.

u njemu se priiča objašnjava iz korjena, kao i likovi i njihovi odnosi.

jedino moralno što san primetio je da inglišmani bolje rade strip filmove od amera.


e pa da, kako da ne ... Alen Mur i Grant Moprison, koje spominjem u tekstu su gromade stripskog scenaristijuma
narcis narcis 18:26 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

e pa da, kako da ne ... Alen Mur i Grant Moprison, koje spominjem u tekstu su gromade stripskog scenaristijuma

dok gledam odjednom sam shvatio da se scene menjaju kao da okrećem stranice stripa,
da su uradili supermena, super trympa, betmena i ostal bilo bi superstripbioskop
narcis narcis 18:27 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

znaš li da je ovo prvi tvoj blog na ojem komentarišem?!
docsumann docsumann 18:28 27.04.2017

Re: pitam se pitam se


evo i jednog novog momenta sa velike mape (u nastajanju)



razmišljam se da li da zadržim ono WoG oko ili da ga ukloniim
docsumann docsumann 18:29 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

narcis
znaš li da je ovo prvi tvoj blog na ojem komentarišem?!


dobro ... da i tebe štrikiram



samo opušteno

eto, imaš gore i jednu konkretnu estetsku pitalicu
narcis narcis 18:39 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

docsumann

evo i jednog novog momenta sa velike mape (u nastajanju)



razmišljam se da li da zadržim ono WoG oko ili da ga ukloniim

ako je povezano sa pričom ostavi ako nije briši, mada sam ja tanak po pitanju igračke estetike, nit umem da igram igrice, mene be kompjuktor i u tablić tepao, ao šaku i pasijensu da i nepričam.
a od kad sam na linuxu, 10 g. , više i nemam šta da igram, mislim imam reflekse ko mrtav konj pa kako da igram igrice.
docsumann docsumann 18:49 27.04.2017

Re: pitam se pitam se

ako je povezano sa pričom ostavi ako nije briši, mada sam ja tanak po pitanju igračke estetike,


nema tu nikakve pposebne igričaste estetike.
više opći filing za epsko fantastični ugođaj.

to oko je inače logo ključne ekstenzije HoMM3 (Wake of Gods, ruska podzemna izrada).
a planirao sam da se u ovoj konkretnoj mapi ono pojavljuje na nekoliko mjesta kao kakav znak, vodič. ne znam ni sam tačno kakav il šta.

no dobro, sad više nabacujem sve ideje koje mi naumpanu na platno, a poslije ke vi razradujem.

jbt, al je ogromna ova mapa....ideja nikad dosta. ususava ih ko slon kokice.
docsumann docsumann 21:32 30.04.2017

Re: pitam se pitam se

Dragoljube, imao si pravo glede oka...

narcis narcis 09:57 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

docsumann
Dragoljube, imao si pravo glede oka...


ovaj video nije dostupan kaže tjub
u međuvremenu ja promenio mišljenje, skinuo oko na desktop i uveličao za predgled i nije mi nešto bolo oči to oko, :)
aj sredi taj vidio pa da vidim kako je ispalo a prigodom dana i jedna pesma
docsumann docsumann 13:09 01.05.2017

Re: pitam se pitam se



ovaj video nije dostupan kaže tjub


hmmm, šta bre nije dostupan. to je moj uradak, lično ga kačio i nikom gledanje nisam branio.

huh

aj probaj preko linka - LINK

a ovdje sam prvi put upotrebio to WoG oko (obrati pažnju na baklje na ulazu u taj nekro zamak, lično sa ih i svojeručno animirao)



ovdje sam mu posvetio čitavu jednu oblast (kao mjesto na kojem heroj može saznati mnoge stvari s one strane vremena...)
tu sam već animirao one sjenke što uleću u oko...



docsumann docsumann 14:51 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

isto samo u širem zoom-u



ko želi da se zabavlja, može na tom dijelu mape naći par zanimljivih detalja...
anfieldroad anfieldroad 15:05 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

razmišljam se da li da zadržim ono WoG oko ili da ga ukloniim



Ja bih ostavio oko, ali tako da uglavnom bude zatvoreno. Otvaralo bi se povremeno, u rendom fazonu ili u određenom vremenskom intervalu...Igrač koji ima sreće i strpljenja da ga "uzme" dok je otvoreno dobio bi određenu moć vezanu za npr. rentgenski vid ili tako nešto...( ? ) Moglo bi takođe da bude i neka vrsta zamke dok je zatvoreno ?

Utopiju nisam gledao...tako da osim pohvale kritičaru, nemam šta da dodam



docsumann docsumann 15:52 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

.Igrač koji ima sreće i strpljenja da ga "uzme" dok je otvoreno dobio bi određenu moć vezanu za npr. rentgenski vid ili tako nešto...( ? ) Moglo bi takođe da bude i neka vrsta zamke dok je zatvoreno ?


đes anfi.
slično razmišljamo, mada je ta sinhronizacija OKA (objekta) i dešavanja na mapi malo složeniji projektni zadatak (al' znam neke ljude koji bi to mogli završit')

trenutno eksploatišem moogućnosti koje pruža direktno crtanje po mapi...
nevjerovatno šta se sve tu može.
mislim ne mora se ni crtati, mogu se ubacivati druge slike, kolažirati, docrtavati.

ne znam da l' sam već objašnjvao.
radi se o tome da se posloži jedan dio mape, zatim se isti uslika, a onda se na tim slikama interveniše, a od finalnog proizvoda napraviš paterne za popoločavanje same mape.



zasada sam još dosta konvencionalan u tom pristupu...

(obratiti pažnju na 10. sec)
narcis narcis 19:40 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

docsumann


ovaj video nije dostupan kaže tjub


hmmm, šta bre nije dostupan. to je moj uradak, lično ga kačio i nikom gledanje nisam branio.

huh

aj probaj preko linka - LINK[/b]

a ovdje sam prvi put upotrebio to WoG oko (obrati pažnju na baklje na ulazu u taj nekro zamak, lično sa ih i svojeručno animirao)



ovdje sam mu posvetio čitavu jednu oblast (kao mjesto na kojem heroj može saznati mnoge stvari s one strane vremena...)
tu sam već animirao one sjenke što uleću u oko...




ove kocke što si ovde postavio otvaram a link neće, probo i na tubetu da ga otvorim neće.

no ovošto se vidi e dobro, opet ponavljam nisam baš upoznat sa igračkom estetikom ič.
nego
da se vrnem na utopiju, nikako da se nateram da odgledam drugu seriju. počo prvu epizodu i stado
docsumann docsumann 19:47 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

da se vrnem na utopiju, nikako da se nateram da odgledam drugu seriju. počo prvu epizodu i stado


druga počinje pšovratkom u prošlost i objašnjenjem geneze cijelog projekta i Mreže...
emsiemsi emsiemsi 20:30 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

docsumann

ponajbolji momenat u seriji je kad pametna curica Alis posloži stranice Utopia manuskripta u veeeliku sliku koja otkriva strukturu Janus molekula...




LINK za bolju sliku

Да ли ово посложи значи исто што и сложи ?
Успут --- зар се не каже кад паметна цурица Алис послаже ...
docsumann docsumann 20:38 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

emsiemsi
docsumann

ponajbolji momenat u seriji je kad pametna curica Alis posloži stranice Utopia manuskripta u veeeliku sliku koja otkriva strukturu Janus molekula...




LINK za bolju sliku

Да ли ово посложи значи исто што и сложи ?
Успут --- зар се не каже кад паметна цурица Алис послаже ...


ne znam, pitaj Tasu.
meni je ovako ok, kad ALis poslaže zvuči kao radnja koja traje (ona i dalje slaže (poslaže))
narcis narcis 20:51 01.05.2017

Re: pitam se pitam se

docsumann
emsiemsi
docsumann

ponajbolji momenat u seriji je kad pametna curica Alis posloži stranice Utopia manuskripta u veeeliku sliku koja otkriva strukturu Janus molekula...




LINK za bolju sliku

Да ли ово посложи значи исто што и сложи ?
Успут --- зар се не каже кад паметна цурица Алис послаже ...


ne znam, pitaj Tasu.
meni je ovako ok, kad ALis poslaže zvuči kao radnja koja traje (ona i dalje slaže (poslaže))

ma pusti macmaca, on ionakonema pojma o ničemu van dida, sasvim tačno i dobro upotrebljen pojam.
anfieldroad anfieldroad 00:24 02.05.2017

Re: pitam se pitam se

đes anfi



Kako da ti to objasnim, a da ne odem u beskonačno dosadan i nepotreban trol.
Kao i svi ljudi i ja koristim priliku da sebi biram društvo. Kako je blog javna stvar, teško mi je da ograničim taj krug nekakvim sanitarnim kordonom...

"Oko" je neka vrsta lajt motiva cele tvoje mape. Gornji predlog samo ide u pravcu uvođenja oka u priču, zapravo povećavanja uloge oka u igri... Lepo si sve objasnio na prethodnom blogu o mapi. Imam, kao i Dragoljub, problem u smislu neigranja i nepoznavanja igrica...tako da sam samo nabacio poluideju ne znajući koliko je trenutno važna ( za dizajn mape kao takve ) A i izvodiva za sad...

YNWA, man !

docsumann docsumann 15:08 26.04.2017

malo stranica iz samog stripa iz serije






Ribozom Ribozom 16:17 26.04.2017

na zapadu nista novo

Drago mi je da ti se svidela serija toliko da napises o njoj blog.
Ovde sam izgleda samo ja odgledao seriju do kreja , pa zato necu nista o njoj, za sada...

Ako mogu iz mog iskustva o preporukama za gledanje, citanje itd.
Posto sam veoma naivan, pa kupujem knjige po preporuci prodavca, imam gomilu knjiga od kojih sam procitao samo par prvih stranica.

Skandinavske krimi romane, izbegavam u sirokom luku, jer zaglipljuju koliko i rijaliti tv program u Srbiji (odahnuo sam kad rece nsarski da ih ipak ne cita).

Za filmove mi je jedini kriterijum da nisu na engleskom.
Serije mi preporucuju mladi, uglavnom engleske. Vazno je da nemaju puno sezona, jer onda znaci isto da zaglupljuju, ili da su ih zaustavili zato sto se bave temom koja se nekima ne svidja (zato se ne nadaj nastavku 'Utopie'). Uh, opet teorija zavere.

Zavrsicu veselo, upekla zvezda ovde pa me oraspolozila.

Vest dana u no, je da je Saudijska Arabija izabrana za clana komisije UN-a, za prava zena uz podrsku (glasanje) zapadnog-civilizacijskog sveta.
http://www.aftenposten.no/verden/Saudi-Arabia-far-plass-i-FNs-kvinnekommisjon--Som-a-la-en-pyroman-bli-brannsjef-619767b.html

kick68 kick68 16:41 26.04.2017

Re: na zapadu nista novo

Serije mi preporucuju mladi, uglavnom engleske.

Ehhhh... da ima BBC 'leba, ja bih samo taj 'leba jela:)
docsumann docsumann 17:19 26.04.2017

Re: na zapadu nista novo

kad sam ja bio mlad
slušao sam najbolju muziku na svijetu




taj sam običaj zadržao i do današnjih dana
kick68 kick68 16:39 26.04.2017

.

Šta je dobro , šta je zlo, i da li oni uopšte postoje izvan konteksta ispravnog, odnosno opšte korisnog?


Deo sam one sile koja večito stremi zlu, a večito tvori dobro.

Hvala na preporuci. Inace, meni je zanr jako bitan. Ako unapred cujem da je nesto sci-fi ili horor, verovatno necu citati/gledati. Prevarila sam se mali million puta, ali protiv sopstvene prirode se ne moze...:)
docsumann docsumann 17:04 26.04.2017

Re: .

Ako unapred cujem da je nesto sci-fi ili horor


Life 'n Perspectives of a genuine crossover

docsumann docsumann 19:35 26.04.2017

jbt

ponovo nešto razmišljam o likovima
i dalje mi je Pietre (super efikasni, hladnokrvni, ubica psihopata) skroz simpatičan lik, na kraju...

provaljujem, čini mi se, i na kom nivou dolazi do tog obrta u doživljaju lika...

nask nask 20:10 26.04.2017

Re: jbt

Baš sladak dečkić taj Pietre.
docsumann docsumann 06:00 27.04.2017

Re: jbt

nask
Baš sladak dečkić taj Pietre.


a i izrastao u momčinu
nask nask 20:02 26.04.2017

S ∨ P?

Tebi iz stripovskog, a meni iz fotografskog ugla serija vizuelno jako interesantna. Odgledao još onaj vikend prvu sezonu, hvala Ribozom, ovih dana drugu. Zvuk/muzika mi je do jaja, baš zbog nepostojanja tj. dobra uvodna tema koja se neinflatorno razrađuje kroz seriju. Na kraju svake epizode kad krene ja već namotavam sledeću.

Nego, je li se to samo meni čini ili od teme prenaseljenosti naše nam planete u poslednjih nekoliko godina zaista svi beže ko đavo od petokrake. Pitam se mora li sterlizacija ili bi pasterizacija bila dovoljna.
docsumann docsumann 06:01 27.04.2017

Re: S ∨ P?

a meni iz fotografskog ugla serija vizuelno jako interesantna


fotografija u seriji je vr'!
rekoh ve' - čitav vizuelni identitet serije je sjajan.

Zvuk/muzika mi je do jaja, baš zbog nepostojanja tj. dobra uvodna tema koja se neinflatorno razrađuje kroz seriju.


e, baš to.

optimal minimal -> minimal



da bre, dabre - dab!
nask nask 00:26 28.04.2017

Re: S ∨ P?

Sad mi špica malkice liči na ovo



A večeras mi je ovo gore muzička pozadina za ove donje slike bez tona

sugarbaby sugarbaby 19:26 29.04.2017

tek sad ugledala da se priča/govori



to mi verenik, hands off!
emsiemsi emsiemsi 06:54 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

sugarbaby


to mi verenik, hands off!

Штааааа, овај кркан !
Купи му чешаљ и реци да се обрије.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:59 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

sugarbaby


Nesto je lepo u drzavi Danskoj, sto reko pesnik. (jbt. Mikkelsena slobodno mogu da proglase danskim nacionalnim blagom:)

Ova fotka je jos bolja od one prethodne.


riply riply 09:24 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

sugarbaby sugarbaby 10:02 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

Nesto je lepo u drzavi Danskoj, sto reko pesnik. (jbt. Mikkelsena slobodno mogu da proglase danskim nacionalnim blagom:)




eeee, evo baš juče pisala za nešto njihovo......

Here I go: first time I saw Mads was in "After the Wedding". God! I got mad about him but then forgot. As a movie journalist&crtic I have been in situation to watch much too much movies of all kind. But then came "The Hunt". God! Not only handsome but such an actor!!
Two years ago I have decided to visit Copenhagen, also for the first time, just to be in Østerbro, district where he was born and love to talk about all the way. Though I stayed in some beautiful hotel/hostel in NyHavn, every single day I walked till lakes and behind the last one is Østerbro.
Once, one nice lady, seeing me hanging around, asked: "May I help you?" "Yes, in fact you can, may be you can."
She said: "Shoot!" I said in a very low voice: "Do you know does Mads Mikkelsen still live here?" That lady was a pure gold. She understood me. There, she showed to me, you have a part with villas, I think he might still lives in one of them."
Ok.
I followed her instructions, nobody was in the streets, but nobody, then all of a sudden a man came out from a big/fantastic house with a little girl, I stoped him/them from a correct distance and put the same question. He was also so kind. Never surprised.
"Yes, I know Mads from his early days, I am too in a movie business. He is not living for years here, now he is somewhere outside Copenhagen."
"Oh, no no!" , I said like I am sad but joking.
"Listen, you did not come in vain: one thing you still can find here!"
"What?"
"His soul!"
We loughed, the both. He was damn right, that was the exact idea.
Mads Mikkelsen, if I ever meet you again, after Golden Palm in Cannes, you owe me pic together. Not more. May be hug, too. Much love, much respect.
Denmark should considered him as national treasure, build him a monument in Østerbro. Because he is a true DK trademark.

p.s.

U to vreme Mads je uveliko snimao u Torontu Hanibala i ja sam to znala, imala otvoren poziv da dodjem. Ali, iskreno, već petnaestak godina izbegavam long distance flights. Jer poslednji povratak iz Čikaga bio paklen. Never again. Inače, Mads je lako dostupan. Normalan. Svuda se kreće, mota po festivalima, evo saću da okačim njegovu fotku iz Kana od prošle godine, kao čita nešto na Kroazeti a spava. Sam.

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:46 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

a spava. Sam.


Shame

Nego sugarbaby, nemoj da bi te neko omeo u kacenju fotki..
Lepote nikad dosta.
sugarbaby sugarbaby 11:20 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

apacherosepeacock
a spava. Sam.


Shame

Nego sugarbaby, nemoj da bi te neko omeo u kacenju fotki..
Lepote nikad dosta.




da si ti meni živa i zdrava :)))

nego posle tog mog, ajmo reći tekstića, javili se ljudi, jedan lik iz Roterdama, tvoj komšija u stvari, napisao AWESOME STORY,
a jedna gospodje iz Engleske, citiram: Bravo, mi stariji treba da sledimo put i način vas mladih.
ja napisala:"Yes, please do!" :)))

sugarbaby sugarbaby 14:32 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

riply


tek sad videla, pa čovek o pivu uvek, voli&pije i priča o tome, a muka živa da ga fotografi navataju bez cigarete.
očekujem da sad okačiš fotku sa ženom i decom, možda svi ne znamo ili makar ja.



nemoj da bi te neko omeo u kacenju fotki..

nikad.


nask nask 23:06 30.04.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

Samo vi trolujte pa kad vam Pietre pokuca na vrata ...

apacherosepeacock apacherosepeacock 08:13 01.05.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

nikad.


Fotke sve bolje i bolje..
sugarbaby sugarbaby 11:36 01.05.2017

Re: tek sad ugledala da se priča/govori

apacherosepeacock
nikad.


Fotke sve bolje i bolje..



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana