Putovanja

Divlji zapad, prvi deo

niccolo RSS / 26.04.2017. u 19:50

Pošto sam obećao Pajiću da ću da napišem nešto o svom putu po zapadu Amerike, u čijoj pripremi mi je on dosta pomogao korisnim savetima, evo tog teksta. Za početak da odmah razočaram sve koji čitaju pošto tekst neće biti praćen mojim fotkama – oni koji su mi prijatelji na FB su imali priliku da vide 240 fotografija sa puta, praćene raznoraznim objašnjenjima, ali to je sve što ću kačiti po internetu, barem za sada. Ipak, na nekoliko mesta sam stavio fotke dostupne na netu (kao linkove), čisto da steknete utisak kako to sve izgleda.

 

Prvo mesto je bio San Francisko, do koga se iz Minhena putuje 11 sati i 20 minuta. To izgleda tako što odspavate, jedete, pročitate 53 strane knjige, a onda pogledate na sat i shvatite da ima još 9 sati leta. San Francisko je najpoznatiji po tome što je prvi grad u SAD koji je, 1867., doneo tzv. «ugly law». To su bili propisi koji su posle donošeni u većem broju gradova, odnosno saveznih država, a koji su zabranjivali ružnim ljudima da izlaze na ulicu. Ok, ne baš bukvalno – čak nije ni smešno - propisi su se odnosili na one koji prose i na ljude sa invaliditetom

 

Trećeg dana u San Francisku je bio momenat da uzmem auto i krenem ka Josemitiju. Do ulaza u Nacionalni park treba oko 3 sata, a najpopularnije mesto je Yosemite Valley. Još je poznat po sekvojama, vidikovcima, pešačkim stazama, te vodopadima. Za jedan od njih, Bridalveil Falls, Ahwahneechee pleme je verovalo da je dom duha Pohono koji čuva ulaz u dolinu i koji bi prokleo one koji napuštajući dolinu gledaju direktno u vodopad. Takođe su verovali da udisanje pare vodopada poboljšava šanse da se venčate.

 

Uz spavanje u Freznou, sutradan sam nastavio ka Las Vegasu i Dolini smrti, uz pešaćenje Teutonia Peak Trail-u u Mojave National Preserve. U blizini Doline smrti se nalazi i ghost town Rhyolite. Naseljavanje u Rhyolite je počelo januara 1905., a najveći broj stanovnika je radio u obližnjem Montgomery Shoshone Mine. Do juna 1905. Rhyolite je već imao 2.500 stanovnika. 1907. je grad imao struju, vodovod, telefon, novine, bolnicu, školu, operu, banke i berzu. Rudnik je zatvoren 1911., a pre toga su 1910. zatvorene sve tri banke u gradu. Poslednje novine su ugašene 1912., pošta je zatvorena 1913. Poslednji voz je stanicu napustio u julu 1914., a struja je ugašena i kablovi odneti 1916. Po popisu iz 1920. Rhyolite je imao 14 stanovnika, a 1922. je Los Angeles Times u gradu našao samo jednog stanovnika, 92-godišnjaka koji je umro 1924.

 

U Dolini smrti se nalazi najniže mesto u Severnoj Americi, Badwater Basin, koje ima nadmorsku visinu od 282 ft (85,5 m) ispod nivoa mora. Ime dolazi od izvora vode koju mula jednog putnika nije htela da pije iako je to bio prvi izvor posle dužeg vremena. Zato je pitnik na mapi zabeležio izvor i dopisao bad water.

 

Las Vegas, osim po kockanju, je bilo poznato i po Atomic Cocktails in Sky Rooms - 1951. su počela nadzemna testiranja nuklearnog oružja na Nevada Test Site, koje se nalazi na 105 km severozapadno od Las Vegasa. Nadzemna testiranja su trajala do 1963. kada su zabranjena, a nastavljeno je podzemno testiranje, sve do 1992. Hoteli su ova testiranja reklamirali kao još jednu turističku atrakciju – nudili su turistima koktele uz pogled na nuklearne pečurke.

 

Nakon Las Vegasa i prolaska kroz Valley of Fire, došao je red na drugo najbolje mesto koje sam obišao, Zion National Park na jugu Jute u kome se zaista dosta toga može videti. Najbolji su Angels Landing (koji više nije tako opasna staza, poslednji pad sa litica je bio još 2010., a i to je pala neka baba sa srednjeg platoa, još pre nego što kreće uspon po stenčugama) i The Narrows (za koji preporučujem da se ponesu rezervne patike zbog dela staze koji prolazi kroz Virgin River. Ja sam išao bos kroz reku, ali ima dosta kamenja pa je malo naporno da se stalno nabadaš).

 

U tom delu - jug Jute-sever Arizone – ima svašta da se obiđe i vidi. U Juti je još i Brajs kanjon, jedno od najtamnijih mesta u SAD (tj. najmanje zagađeno veštačkim svetlima), zbog čega je popularno za fotografisanje Mlečnog puta. Brajs vam je inače u suštini jedna velika Đavolja varoš, samo što se kod njih te formacije zovu hoodoos.

 

Na samoj granici je Lake Powell, nastalo plavljenjem Glen Canyona prilikom izgradnje Glen Canyon Dam. Svrha Glen Canyon Dam-a je bila pravičnija distribucija vode između saveznih država Gornjeg basena reke Kolorado (Kolorado, Vajoming, najveći deo novog Meksika i Juta) i Donjeg basena (Kalifornija, Nevada i najveći deo Arizone). U godinama kada je suša, brana garantuje distribuciju vode državama Donjeg basena, bez potrebe da dođe do ograničenja u državama Gornjeg basena. S druge stane, grupe za zaštitu životne sredine ukazuju na veliki uticaj brane na ekologiju Grand Canyona.

 

U Arizoni su Antelope Canyon (slot kanjon podeljen na dva dela, Lower i Upper, obilazi se isključivo uz vodiča Navaho indijanca, pre svega zbog fotografisanja - morate da vidite fotografije po netu, ne vredi da vam pričam), Horseshoe Bend (najpoznatiji meandar Kolorada kod koga sam video i fotografisao kalifornijske kondore), te najveći od svih – Grand Canyon. Grand Canyon je jedino mesto do sada čiju veličinu fotke ne prenose potpuno verno. Ili se barem meni kanjon uživo čini još veći nego na slikama. Najstarije stene u Grand Canyonu su stare jednu milijardu i 840 miliona godina. Kanjon ima ukupno 18 formacija, podeljenih u tri grupe. Najstarije stene su Vishnu Basement Rocks, srednje su Grand Canyon Supergroup Rocks, a najmlađe Layered Paleozoic Rocks, sa Kaibab Formation kao najmlađom od svih 18 formacija. Kaibab Formation je inače najstarija formacija u Zionu, dok je njegova najmlađa - Dakota Formation – najstarija formacija Brajs kanjona. Zato se smatra da sva tri čine supergrupaciju Grand Staircase.

 

Za kraj Arizone ide Monument Valley, još jedan park na teritoriji Navaho indijanaca. Njega možete da obilazite sami svojim kolima. Često je korišćen za filmove, Džon Ford je tamo snimio Stagecoach (1939) i The Searchers (1956), oba sa Džon Vejnom. Scena napada na selo indijanaca iz The Searchers uključuje i mesto u okviru parka koje danas zovu John Ford Point i tu jedan od Indijanaca nudi fotkanje turista na konju – 3 dolara je bez panorame koja se vidi u filmu, a 5 dolara sa panoramom. I mnogi drugi filmovi su delimično snimani u u Monument Valley, pomenimo samo - 2001: A Space Odyssey (1968) Stenlija Kjubrika, One Upon a Time in the West (1968) Serđa Leonea i Forrest Gump (1994) Roberta Zemekisa. Uvoda scena is spota Skorpionsa za Send Me An Angel je takođe iz Monument Valleyja.

 

Toliko za prvi deo, u nastavku idemo na istok Jute, zapad Kolorada, u Vajoming, pa opet u Nevadu i Kaliforniju.



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 19:54 26.04.2017

...

Dok me nisi *razočarao, da se upišem

*pročitala prve dve rečenice, pa rekoh daj da se upišem na prvo mesto, odavno blog nisi napisao
alselone alselone 19:56 26.04.2017

Re: ...

Pretece me Cass sa sekund. A ja reko da procitam prvo. Ne znam otkud mi to!

Svaka cast Cass. Za tebe mali pokloncic.



Zanimljivo proputovanje si napravio. Ako nije tajna, kojim kolima si isao?
narcis narcis 20:06 26.04.2017

Re: ...

кад си био у Josemitiju ел си срео нашег другара Симу Страхоту, надам се да ћеш о томе да пишеш у другом делу,
и псс ја сам ти први дао препоруку, ништа алс ништа касс
cassiopeia cassiopeia 20:09 26.04.2017

Re: ...

Ti si se baš dobro organizovao i svašta video i doživeo. Mene od svega najviše fascinira Veliki kanjon. To bih volela da vidim.

cassiopeia cassiopeia 20:12 26.04.2017

Re: ...

Als
Svaka cast Cass. Za tebe mali pokloncic.




I posle te pitaju što dolaziš na blog. Pa zbog poklona
niccolo niccolo 20:19 26.04.2017

Re: ...

Dok me nisi *razočarao



Ako nije tajna, kojim kolima si isao?

Standardnim u rentakaru - što je praksi bio Hyundai Sonata.

кад си био у Josemitiju ел си срео нашег другара Симу Страхоту

Nisam, ali ima zanimljiva priča s ulaza u park kad reče naš. Ima neka godišnja karta za parkove i ostale spomenike kojima upravlja njihov National Park Service, koja košta 80 dolara za godinu dana i to je povoljnije nego dnevne ili nedeljne karte za više parkova kad uzimaš pojedinačno. Uz nju moraš da pokažeš neki identifikacioni dokument, ja sam koristio ličnu kartu. I gleda ova žena iz NPS i kaže, odakle je to, iz Srbije, stvarnoo, vi ste mi prvi posetilac parka iz Srbije...
highshalfbooze highshalfbooze 20:42 26.04.2017

Re: ...

stvarnoo, vi ste mi prvi posetilac parka iz Srbije...

Ako nisu bili Srbi, onda je sigurno da nema smeća.
niccolo niccolo 20:54 26.04.2017

Re: ...

onda je sigurno da nema smeća.

Nema, nema bacanja smeća okolo. A po putevima imaš i znakove sa kaznom za bacanje smeća. S tim što je u nekim državama kazna 1.000, a u nekim samo 500.
highshalfbooze highshalfbooze 21:26 26.04.2017

Re: ...

A po putevima imaš i znakove sa kaznom za bacanje smeća.

To je još jedan znak da nema Srba tamo. Srbin, kada vidi znak "zabranjeno bacanje smeća" dobije neodoljivu želju da ga zatrpa đubretom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:22 26.04.2017

Re: ...

highshalfbooze
A po putevima imaš i znakove sa kaznom za bacanje smeća.

To je još jedan znak da nema Srba tamo. Srbin, kada vidi znak "zabranjeno bacanje smeća" dobije neodoljivu želju da ga zatrpa đubretom.


Ne, bre, hsb, umemo mi i kulturno, ali samo u inostranstvO, i kad nam se zapreti kaznom od tisuću zelembaća koju smo uvereni da bi nam naplatili. Nego, dobro ajde djubre, ja sam imao neke naše koje sam morao da vijam da ne bacaju kamenje u kanjon, ima i znak, i sve, ali ne vredi. Ubili bi nekog kondora koji šestari ispod, ili neslutećeg hajkera, samo da zadovolje taj svoj nagon da prekrše propisano pravilo. A i jeste neobičan osećaj kad zavrljačiš kamen niz 900* metara liticu, i on pada, pada, skoro deset sekundi.

*Niče, ne sećam se jesi li skoknuo i do Crnog kanjona (900 metara od vrha do dna, a na najužem mestu samo stotinak metara širok, pa je dole mrak)? Ili to čuvaš za sledeći nastavak?
niccolo niccolo 22:27 26.04.2017

Re: ...

*Niče, ne sećam se jesi li skoknuo i do Crnog kanjona (900 metara od vrha do dna, a na najužem mestu samo stotinak metara širok, pa je dole mrak)? Ili to čuvaš za sledeći nastavak?

Da, da, to u nastavku.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:01 26.04.2017

Re: ...

Niče, ne sećam se jesi li skoknuo i do Crnog kanjona

Ne ide, bre, tako, sve si pobrkao, ide ovako

Kad gledaš u kanjon, kanjon gleda u tebe.

Niče
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:46 26.04.2017

Re: ...

marco_de.manccini
Niče, ne sećam se jesi li skoknuo i do Crnog kanjona

Ne ide, bre, tako, sve si pobrkao, ide ovako

Kad gledaš u kanjon, kanjon gleda u tebe.

Niče


.

emsiemsi emsiemsi 05:06 27.04.2017

Re: ...

niccolo
Dok me nisi *razočarao



Ako nije tajna, kojim kolima si isao?

Standardnim u rentakaru - što je praksi bio Hyundai Sonata.

кад си био у Josemitiju ел си срео нашег другара Симу Страхоту

Nisam, ali ima zanimljiva priča s ulaza u park kad reče naš. Ima neka godišnja karta za parkove i ostale spomenike kojima upravlja njihov National Park Service, koja košta 80 dolara za godinu dana i to je povoljnije nego dnevne ili nedeljne karte za više parkova kad uzimaš pojedinačno. Uz nju moraš da pokažeš neki identifikacioni dokument, ja sam koristio ličnu kartu. I gleda ova žena iz NPS i kaže, odakle je to, iz Srbije, stvarnoo, vi ste mi prvi posetilac parka iz Srbije...

Ма, пусти паркове и тако то, него ти нама реци да ли је било нешто, знаш оно !?
niccolo niccolo 05:41 27.04.2017

Re: ...

Kad gledaš u kanjon, kanjon gleda u tebe.

Vidiš, to me podseti da pomenem da je ona formacija Kaibab iz teksta dobila ime po nazivu kanjona na jeziku Paiute indijanaca, sa značenjem «mountain lying down».
highshalfbooze highshalfbooze 05:51 27.04.2017

Re: ...

Ne, bre, hsb, umemo mi i kulturno, ali samo u inostranstvO,

Što navodi na zaključak da Srbin čuva tuđu zemlju, a svoju rado uništava.
alselone alselone 06:20 27.04.2017

Re: ...

Standardnim u rentakaru - što je praksi bio Hyundai Sonata.


Aha, znaci ne treba neki terenac za obilazenje parkova?
tasadebeli tasadebeli 07:34 27.04.2017

Re: ...

highshalfbooze
Ne, bre, hsb, umemo mi i kulturno, ali samo u inostranstvO,

Što navodi na zaključak da Srbin čuva tuđu zemlju, a svoju rado uništava.


Ма какви 1000/500 долара! Када дођу у Србију, платили би и више! Онда не питају шта кошта то уживање!

Ја бих оном говеду што је истресао колица пуна шута на Авали испод табле на којој пише:
"Хвала вам што одржавате нашу Шумадију чистом - захвална деца Шумадије"
ударио 25 по туру и послао га на прислни рад годину да чисти све што треба очистити по Србији. Кесе пластичне, бре, да скупља по ливадама! Под надзором!

А занимљива је та појава, стварно, код ових наших што живе по иностранствима. Тамо све као културни, фини, сваки доларчић/еврић им као кућа па не праве глупости, а чим дођу у Србију, одмах се посвиње, као и родбина им у отаџбини, уместо да просвећују ту родбину.
Они, ваљда, то тако раде када дођу у фатерланд ради мимикрије, шта ли?


niccolo niccolo 08:34 27.04.2017

Re: ...

alselone
Standardnim u rentakaru - što je praksi bio Hyundai Sonata.


Aha, znaci ne treba neki terenac za obilazenje parkova?

Ma jok, običan je sasvim ok, ionako su im putevi odlično održavani, ne bude ti žao da platiš za ulaz, što zbog puteva, što zbog raznih tabli sa obaveštenjima, što zbog dobro označenih staza itd. Verovatno ima i teže pristupačnih delova, ali sad ne mogu da se setim da sam nešto preskočio jer je moralo nekim 4x4 vozilom.

Pretpostavljam da je malo drugačije kad dođe sneg, pogotovo tamo na većim visinama...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:00 27.04.2017

Re: ...

Pretpostavljam da je malo drugačije kad dođe sneg, pogotovo tamo na većim visinama...


Dobro, onda i pozatvaraju parkove ili bar te kritičnije delove, ja sam sa mojim saabom prolazio svuda bez ikakvih problema i po snegu, samo sam stavio zimske gume i nosilo lance za svaki slučaj. Mislim da nema nikakva uredba koja nalaže da moraš da imaš 4wheel drive - high clearance auto. Ali i većina tih parkova je organizovana kako za obične turiste vikendaše, kojima je najveća avantura u životu da uopšte dođu tu i vide neku šumu, stenu i losa iz daljine, tako i za one koji se ozbiljno bave planinarenjem i akanjem po prirodi. I onda imaš taj krajnje civilizovani deo sa dobrim putevima, centrima sa posetioce, vidikovcima, bungalovima, jurtama, kao i delove do kojih može samo kamionom da se stigne, ili na lang-lauf skijama.


srdjan.pajic srdjan.pajic 15:03 27.04.2017

Re: ...

highshalfbooze
Ne, bre, hsb, umemo mi i kulturno, ali samo u inostranstvO,

Što navodi na zaključak da Srbin čuva tuđu zemlju, a svoju rado uništava.


Da, treba samo da vidiš na šta liči Beljanica dan nakon prvomajskog uranka. Ko posle kosovskog boja.

EDIT: Ok, ne treba baš generalizovati, ima Srba i Srba. Planinari su prilično zaljubljeni u tu prirodu koje u Srbiji ne fali, i ophode se uglavnom sa brigom i poštovanjem. Mi smo nebrojeno puta izvlačili kese đubreta iz pećina i okolnog žbunja kad se vraćamo sa akcije. A i tečajci se od prvog dana uče lepom ponašanju, u tom ekološkom smislu.
Milan Novković Milan Novković 15:21 27.04.2017

Re: ...

srdjan.pajic
Pretpostavljam da je malo drugačije kad dođe sneg, pogotovo tamo na većim visinama...


Dobro, onda i pozatvaraju parkove ili bar te kritičnije delove, ja sam sa mojim saabom prolazio svuda bez ikakvih problema i po snegu, samo sam stavio zimske gume i nosilo lance za svaki slučaj. Mislim da nema nikakva uredba koja nalaže da moraš da imaš 4wheel drive - high clearance auto. Ali i većina tih parkova je organizovana kako za obične turiste vikendaše, kojima je najveća avantura u životu da uopšte dođu tu i vide neku šumu, stenu i losa iz daljine, tako i za one koji se ozbiljno bave planinarenjem i akanjem po prirodi. I onda imaš taj krajnje civilizovani deo sa dobrim putevima, centrima sa posetioce, vidikovcima, bungalovima, jurtama, kao i delove do kojih može samo kamionom da se stigne, ili na lang-lauf skijama.



Negde u sredini toga, onomad Josemiti, al ne dolina nego "gornji" deo, kako god da mu je zvanično ime, je moja starija ćerka, tada 5-6, po prvi put osetila adrenalin te vrste - nešto se tek otapao sneg, priroda i vožnja mnogo lepi, svi potoci žubore, puni vode, temperatura ispod nule i u nekoj kolibici je morala da pomogne pa upalimo vatru u peći.

Posle postala dobar materijal za adrenalin džunkija, tj nemoš u sred Londona da ljudski razviješ te kvalitete, al muči dečake koji ne smeju pred njom da se plaše kad odu negde - jednom išli, par stepeni iznad nule, u neko to vaše kanjon-narenje u Škotskoj, pa skakali sa visokih stena, ono, 25 hiljada metara, u hladne bunare, kaže dečaci ćute ko bubice i skaču bez pogovora (a imaš ih kojima voda ode u nos kad odu ispod vode) - jbt i mi dečaci, pre ćemo vrat polomiti nego priznati da je neko bolji od nas, a devojčice pogotovo, bolje da se odmah vešamo nego sramotimo

Bilo takvo nevreme da nisu uspeli da se popnu na najvišu ŠKOTSKU planinu, Ben Nevis, 1345 - sve joj verujem, naravno, al ne propuštam da ih zafrkavam
kalaf kalaf 15:53 27.04.2017

Re: ...

srdjan.pajic
I onda imaš taj krajnje civilizovani deo sa dobrim putevima, centrima sa posetioce, vidikovcima, bungalovima, jurtama, kao i delove do kojih može samo kamionom da se stigne, ili na lang-lauf skijama.

Skije nisu "lang-lauf" nego turno. Lang-lauf je ono bespredmedno trcanje na skijicama sto ga praktikuju Skandinavci i po koji Svajcarac (sto bi vi Ameri rekli "cross-country" ).
Turno (ili sto bi vi Ameri rekli touring) sluzi za pentranje po planincinama (i spustanje sa istih).
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:01 27.04.2017

Re: ...

kalaf
srdjan.pajic
I onda imaš taj krajnje civilizovani deo sa dobrim putevima, centrima sa posetioce, vidikovcima, bungalovima, jurtama, kao i delove do kojih može samo kamionom da se stigne, ili na lang-lauf skijama.

Skije nisu "lang-lauf" nego turno. Lang-lauf je ono bespredmedno trcanje na skijicama sto ga praktikuju Skandinavci i po koji Svajcarac (sto bi vi Ameri rekli "cross-country" ).
Turno (ili sto bi vi Ameri rekli touring) sluzi za pentranje po planincinama (i spustanje sa istih).


Jebote, hvala, ceo život sam proživeo u zabludi, mislio sam da se skije zovu tako, i da je to isto ono što ovde zovu telemark (one skije sa zmijskom kožom preko radne površine, što možeš sa njima i uzbrdo). A znam i kome ću nanu naninu zbog ovog, što me nauči pogrešno! Svejedno, ja sam iz kampa alpskog (downhill) skijanja i nijedna od tih perverzija sporta me nije privukla.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:11 27.04.2017

Re: ...

jbt i mi dečaci, pre ćemo vrat polomiti nego priznati da je neko bolji od nas, a devojčice pogotovo, bolje da se odmah vešamo nego sramotimo


Vaistinu. To kao kad je moja draga uzela da se sprema za svoj prvi uspon na Denale, još dok je bila student ovde. I onda uzme ranac, najveći koji ima i u njega utovari veš mašinu i sudoperu (zezam se, ali znam da sam jednom merio, ~100 funti sranja) i onda sa time ode da trčkara po okolnim brdima. Životinja!
niccolo niccolo 20:49 27.04.2017

Re: ...

Dobro, onda i pozatvaraju parkove ili bar te kritičnije delove

Da, da, na Grand Canyonu negde od oktobra/novembra zatvore North Rim, a u Jeloustonu zatvore onaj put od Canyon Village do Mamoth-a. Ne znam za ostale...

Denale

U smislu Denali National Park? Kako je tamo?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:14 27.04.2017

Re: ...

niccolo

Denale

U smislu Denali National Park? Kako je tamo?


Zajebano , LINK.
niccolo niccolo 21:29 27.04.2017

Re: ...

Kad reče -20 (ostatak čitam kasnije ili za praznike), kad sam ja onomad bio u SPB i obilazili sa vodičem bilo je minus 22. Boktemazo, nisi mogao da ostaneš tri minuta napolju ko čovek da ne kreneš da se smrzavaš najstrašnije...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:24 28.04.2017

Re: ...

niccolo
Kad reče -20 (ostatak čitam kasnije ili za praznike), kad sam ja onomad bio u SPB i obilazili sa vodičem bilo je minus 22. Boktemazo, nisi mogao da ostaneš tri minuta napolju ko čovek da ne kreneš da se smrzavaš najstrašnije...


Ja sam skijao ovde par puta na -30C (ne windchill, nego baš temperatura, doduše to je bilo na samom vrhu Brekenridža, to je preko 4000 metara), i to je opako ladno, dumreš na liftu, čudilo me da uopšte rade liftovi. Obično udarimo dva spusta, pa u kafanu na otapanje.

A pričali su mi domoroci kad sam emigrirao da je ovde svakih nekoliko godina umeo da se desi onaj "cold snap", to je nekakav ladan talas koji dođe iz Kanade i tada ovde u dolini umelo da padne i na -40C. Kažu, sija sunce, nebo bez oblačka, ali minus četrdeset. To je ujedno i temperatura na kojoj se preklapaju skale u Celzijusima i Farenhajtima. Ja to nikad nisam doživeo (hvala globalnom otopljavanju), ali pretprošle godine je par noći bilo to skoro minus trideset. I tad mi je riknulu drvo u dvorištu.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:40 26.04.2017

zapad Kolorada.

(poslednja recenica u tekstu)
niccolo niccolo 20:41 26.04.2017

Re: zapad Kolorada.

Ups, jeste, treba obrnuto. Hvala
anonymous anonymous 21:16 26.04.2017

Aj da ja stavim ....

...jednu foto ...

niccolo niccolo 21:20 26.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

Meni je kop u Kostolcu jedan od neverovatnijih prizora, koliko je ono čudo i koliko uglja...Greota što ne možemo da smanjimo potrošnju, pa da na tom mestu kopamo Viminacijum i mamute.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:29 26.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

niccolo
Meni je kop u Kostolcu jedan od neverovatnijih prizora, koliko je ono čudo i koliko uglja...Greota što ne možemo da smanjimo potrošnju, pa da na tom mestu kopamo Viminacijum i mamute.


A tek ona rupa u Boru. Mi smo tamo redovno svraćali posle pećinarenja, da uživamo u pogledu i nadišemo se svežeg vazduha zasićenog kiselinom. Nemam sad fotke pri ruci, ali to je onako jedna ulica iz centra grada, naoko nipočemu neobična, sem što na kraju fali nekoliko kuća i pokidane cevi vodovodne i kanalizacione vise iznad ambisa od dobrih 600 metara, ako se dobro sećam. Te kuće koje fale su upale u kop, jer se neko malo zaneo, pa potkopao ispod grada. A u prvoj ili drugoj kući do ivice ambisa normalno žive ljudi, igraju se deca... Strava i užas. Taj Bor je verovatno najgore mesto za život koje sam ikad video.
NNN NNN 23:19 26.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

onda za tebe filmčić:
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:55 26.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

NNN
onda za tebe filmčić:


Mrak. Grad je stvarno propast, jadni ljudi koji tu moraju da žive, ali je zato priroda okolo jako lepa. Tu je i najdublja jama u Srbiji, Dubašnica (relativno blizu bivše Slobine vile, stalno smo se plašili da nam iskoče neki od Sentinih štićenika iz Secret Servicea dok bauljamo po šumi ko nenormalni), ustvari sad je valjda pala na drugo mesto kad su ponovo premerili neke rupčage gore na Miroču. Inače je keva od jame, izuzetno dramatična za rad. Bio sam tamo sa Milančetovim kumom, Guzom, kad se jedna naša pajtašica zaglavila kao šunka na nekom gelenderu. Pa smo se smrzli ko pičke na instalaciji, jer nije moglo ni tamo ni ovamo, dok na kraju neki drugar na dnu nije video da niko ne silazi, satima (ti gssovci nisu generalno mnogo pametni), pa se vratio i dotičnu drugaricu izbavio iz nevolje.
niccolo niccolo 05:43 27.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

Tu je i najdublja jama u Srbiji

Po celoj Istočnoj Srbiji ima dosta pećina, a?
anonymous anonymous 06:43 27.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....


srdjan.pajic

A tek ona rupa u Boru.

....је на фотографији испред.

Taj Bor je verovatno najgore mesto za život koje sam ikad video.

"Ко задњи изађе нека угаси светло " ...пише на једној од руинираних кућа до самог копа.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:19 27.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

niccolo
Tu je i najdublja jama u Srbiji

Po celoj Istočnoj Srbiji ima dosta pećina, a?


Ima, zapravo je većina naših pećina i jama tamo. Lazareva, najduža, je upravo tu kod Bora. Trenutno najdublja jama, Rakin ponor, ako se dobro sećam, je na Miroču. Ima i na zapadu, uglavnom jame ali ne preterano duboke (dobro, nisu ni ove na istoku bogznašta u svetskim pa ni balkanskim razmerama, to znači ispod 300 metara).

Ustvari, evo link kod kolega asakovaca, moj klub je malo propao pa nemamo lepu listu, mada smo sve to i mi radili, a naš drugar Ceca (zna ga Krkar, kao i Milančetov kum) je i ronio svojevremeno u tim najdubljim jamama.

ASAK
emsiemsi emsiemsi 05:26 28.04.2017

Re: Aj da ja stavim ....

srdjan.pajic
niccolo
Tu je i najdublja jama u Srbiji

Po celoj Istočnoj Srbiji ima dosta pećina, a?


Ima, zapravo je većina naših pećina i jama tamo. Lazareva, najduža, je upravo tu kod Bora. Trenutno najdublja jama, Rakin ponor, ako se dobro sećam, je na Miroču. Ima i na zapadu, uglavnom jame ali ne preterano duboke (dobro, nisu ni ove na istoku bogznašta u svetskim pa ni balkanskim razmerama, to znači ispod 300 metara).

Ustvari, evo link kod kolega asakovaca, moj klub je malo propao pa nemamo lepu listu, mada smo sve to i mi radili, a naš drugar Ceca (zna ga Krkar, kao i Milančetov kum) je i ronio svojevremeno u tim najdubljim jamama.

ASAK

Непотребно наглашаваш !
Знамо да га кркар зна, није спорно !
То се подразумева.
mirelarado mirelarado 12:12 01.05.2017

Re: Aj da ja stavim ....

Taj Bor je verovatno najgore mesto za život koje sam ikad video.


Nije ni Kostolac mnogo bolji, a naročito je impresivan put koji vodi do njega, načičkan divljim deponijama...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 26.04.2017

.......

Ja, kadna, ovu priču od nekle znam :)

niccolo niccolo 21:28 26.04.2017

Re: .......

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:32 26.04.2017

Re: .......

Hvala ti i ovako javno.
niccolo niccolo 22:09 26.04.2017

Re: .......

Nema na čemu
NNN NNN 23:21 26.04.2017

jbt


oćeš da me nateraš u sitan sat da vijam slike po FB
niccolo niccolo 05:44 27.04.2017

Re: jbt

Kako drugačije
49 41 49 41 02:04 27.04.2017

Divlji Istok

Makadamom u susret mi dolaze vrlo retki auti. Mozda svakih pola sata voznje.
Sve registracije americke, chehoslovacke.
Jedini na tom putu u bespucu sa domacom registracijom.
Silazak nas 4-rice 1600 m po vertikali do bistre ledene vode kanjona Tare.
U normalnim uslovima zuti camac za dvoje.

Nagurasmo se nas cetvorica sa velikim rancevima.
Visokim vodopadima, hodamo liticama; camac drzimo na konopcu 150 m dugom.
Camac se strovaljuje niz visoke hucne slapove.
Pet dana, vise od 30 km niz Taru.
Nezaboravno.

https://youtu.be/GCQmta8oL_w

Hvala sto si podelio sa nama, o obozavanom putesestviju.
niccolo niccolo 05:46 27.04.2017

Re: Divlji Istok

https://youtu.be/GCQmta8oL_w

Išli neki moji prijatelji pre desetak godina, dve godine za redom. I oba puta ispadne da ja nisam mogao iz nekog razloga...
49 41 49 41 13:54 27.04.2017

Re: Divlji Istok

niccolo
https://youtu.be/GCQmta8oL_w

Išli neki moji prijatelji pre desetak godina, dve godine za redom. I oba puta ispadne da ja nisam mogao iz nekog razloga...


https://youtu.be/PBm9mwPPHlk

Sada je to expandiralo od posetioca.
Nekada je to bilo divlje; kad smo bili.

Doziveo dva najveca straha u zivotu. Pecajuci sam pred sumrak, kad mi je zaurlao medved sa nekoliko metara.

Susret oci u oci sa ogromnom sarkom, nisam ni pretpostavljao da sarka moze biti takvih dimenzija.

Gledajuci prolaznike na drvenim splavovima, kako podnapiti skacu na glavu u vodu; nisam verovao.

Lepota vode ocaravajuca, istovremeno zglobovi se koce od ledenosti.

Pravio nekada snimke, al' secam se svakog detalja; kao da je juce bilo.
tasadebeli tasadebeli 07:20 27.04.2017

А ја кажем А, а где је...

Хвала!
Ја ово вид'о само у

књигама

и у сновима.





П.С. -
Brajs vam je inače u suštini jedna velika Đavolja varoš, samo što se kod njih te formacije zovu hoodoos.


А јесу и они у тој својој Ђавољој вароши имали Сасе који су им копали руднике и вадили сребро?

niccolo niccolo 11:51 27.04.2017

Re: А ја кажем А, а где је...

Paris, Texas

Da, jedino što je taj Teksas u Arizoni
tasadebeli tasadebeli 18:29 27.04.2017

Re: А ја кажем А, а где је...

niccolo
Paris, Texas

Da, jedino što je taj Teksas u Arizoni



Небитно... Ја то због сличица у клипу.
niccolo niccolo 20:57 27.04.2017

Re: А ја кажем А, а где је...

А јесу и они у тој својој Ђавољој вароши имали Сасе који су им копали руднике и вадили сребро?

E da, ovo ti dugujem. Ne znam za Brajs, on je negde blizu granice regiona koji oni zovu Basin and Range, u koji spada cela Nevada i dobar deo Arizone (plus delovi susednih država). U tom delu SAD se nalaze gotovo sve njihove zalihe bakra, kao i većina zaliha zlata, srebra i barita.
bocvena bocvena 07:32 27.04.2017

gotov je!

Takođe su verovali da udisanje pare vodopada poboljšava šanse da se venčate.


šta si vid'o, vid'o si:)))
tasadebeli tasadebeli 07:39 27.04.2017

Re: gotov je!

bocvena
Takođe su verovali da udisanje pare vodopada poboljšava šanse da se venčate.


šta si vid'o, vid'o si:)))


Кажу да су оне Питије у Делфима исто тако удисале неке паре које испод земље излазе.
А шта су све виделе, не питај.
bocvena bocvena 07:57 27.04.2017

Re: gotov je!

ma ti indijanci ga sad urekli, ima da se priženi, razmnožava se i dalje od vodopada buk sledećih deset godina neće stići:)))
niccolo niccolo 11:53 27.04.2017

Re: gotov je!

šta si vid'o, vid'o si:)))

Jezik pregrizla

Nego me spasilo to što sam bio tamo u nedelju pred neradan ponedeljak - Labor Day. Pa je u Veliju dole bila tolika gužva da sam izbegao i tako ne priđoh ni vodopadu. Inače je svašta moglo da bude...

P.S. Buk je cool, bio sam mislim pretprošle godine tamo
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:59 27.04.2017

Re: gotov je!

bio tamo u nedelju pred neradan ponedeljak - Labor Day.

И тек сад репортажа, ц-ц-ц, и ова омладина и све.
niccolo niccolo 20:59 27.04.2017

Re: gotov je!

marco_de.manccini
bio tamo u nedelju pred neradan ponedeljak - Labor Day.

И тек сад репортажа, ц-ц-ц, и ова омладина и све.

Jedva sam stigao.

Čak sam i ono na fb stavio tek u januaru. I to za Badnje veče, da lepo imaju ljudi šta da gledaju i informišu se dok sede u toplini doma. Ali vidiš da ne vredi, neki nisu ni pogledali, da ih ne imenujemo sad (npr. NNN ).
tasadebeli tasadebeli 07:55 27.04.2017

Заборавих да те питам

Био један наш из фудбалске екипе, иначе запослен у структурама безбедности Србије као компјутераш, на стручном усавршавању у Америки, Ел-Еју. Па нам свима донео исте мајице да их користимо као дресове кад играмо. Овако нешто:



Вероватно наш'о за по долар комад... Па нам после фудбала у кафани причао како су сви ти Америчани много дебљи од нас фудбалера из екипе. А нама лееееепооооо...

А шта си ти нама донео, Николо, осим овог текста и фотки у првом делу?

Има л' људи тамо осим Пајића и Индијанаца што се сликају за 3-5 долара?

Чекам остале делове...


niccolo niccolo 11:56 27.04.2017

Re: Заборавих да те питам

Има л' људи тамо осим Пајића и Индијанаца што се сликају за 3-5 долара?

Ne bre, Indijcanci slikaju turiste. Mene je to koštalo ukupno 3.5 dolara. Naime, pre mene bili neki Japanci i jednoj od njih padne neka kapa, šešir. Kad je Indijanac završio slikanje mene, zamoli me da ostanem uz konja dok on ode po taj šešir. A onda me zamoli i da im odnesem do kola. Ja to tako i učinim, te me Japanci časte sa tri dolara. Onda ja to bratski podelim sa Indijancem po pola.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:18 27.04.2017

Re: Заборавих да те питам

niccolo
Има л' људи тамо осим Пајића и Индијанаца што се сликају за 3-5 долара?

Ne bre, Indijcanci slikaju turiste. Mene je to koštalo ukupno 3.5 dolara. Naime, pre mene bili neki Japanci i jednoj od njih padne neka kapa, šešir. Kad je Indijanac završio slikanje mene, zamoli me da ostanem uz konja dok on ode po taj šešir. A onda me zamoli i da im odnesem do kola. Ja to tako i učinim, te me Japanci časte sa tri dolara. Onda ja to bratski podelim sa Indijancem po pola.

Кад неког оће паре, оће га свуда.
tasadebeli tasadebeli 18:31 27.04.2017

Re: Заборавих да те питам

niccolo
Има л' људи тамо осим Пајића и Индијанаца што се сликају за 3-5 долара?

Ne bre, Indijcanci slikaju turiste. Mene je to koštalo ukupno 3.5 dolara. Naime, pre mene bili neki Japanci i jednoj od njih padne neka kapa, šešir. Kad je Indijanac završio slikanje mene, zamoli me da ostanem uz konja dok on ode po taj šešir. A onda me zamoli i da im odnesem do kola. Ja to tako i učinim, te me Japanci časte sa tri dolara. Onda ja to bratski podelim sa Indijancem po pola.





Мајсторе! Увек на правом месту, у право време, са правим људима!
niccolo niccolo 21:00 27.04.2017

Re: Заборавих да те питам

Кад неког оће паре, оће га свуда.



Мајсторе! Увек на правом месту, у право време, са правим људима!

49 41 49 41 14:50 27.04.2017

Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Za naseg Pecinara, kad mu dete poodraste.
Imam seriju slika u folderu - fantazija od pecine.

Link: http://zanimljivostidana.com/zanimljivosti/2781-krubera-pecina-najdublja-pecina-na-svetu.html

kratak clanak o njoj.

Nas divlji istok nije za bacanje. Iznanadio se da ih ima toliko.

http://www.gost.rs/destinacije/osam-pecina-u-srbiji-u-koje-se-morate-zavuci.html
niccolo niccolo 21:00 27.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

http://www.gost.rs/destinacije/osam-pecina-u-srbiji-u-koje-se-morate-zavuci.html

A jel ovo i za amatere ili moraš da budeš neki pećinarski baja?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:00 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

niccolo
http://www.gost.rs/destinacije/osam-pecina-u-srbiji-u-koje-se-morate-zavuci.html

A jel ovo i za amatere ili moraš da budeš neki pećinarski baja?


Uaeu... Lepi naši trogloditi kao Indijanci da su. Colo, a kako ide postupak dobijanja vize?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:07 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

49 41
Za naseg Pecinara, kad mu dete poodraste.


Lepa ideja da se uvrsti u Roots programe za našu US decu.
niccolo niccolo 16:06 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Colo, a kako ide postupak dobijanja vize?

Jednostavno, popuni onaj upitnik preko neta, rezervišeš intervju. Na intervjuu te pitaj dva-tri bezveze pitanja, ne traže ti ništa od dodatnih papira, daš otiske svih prstiju i odobre ti vizu. Jedan od najjednostavnijih postupaka izdavanja vize do sada (doduše, treba imati u vidu da sam ja podnosio pre Trampa ).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:23 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Ma, i idem kod njegovih da uređujem neku priču vezanu za svoj posao. Možda nije i ovo loša ideja što kaže 4941 da napravimo neku US-Serbia Youth Roots trip priču, po ugledu na braću Talijane i Jevreje - Chicago-Palermo-Jerusalem-Мунзеконза Connection.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:08 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

(doduše, treba imati u vidu da sam ja podnosio pre Trampa ).

Управо тако: масовно се, сада, визе за Америку не издају, одбијају људе, без разлике. Знам, сад, последњи случај -- родитељима моје једне другарице из Њујорка, која је тамо регуларно већ 15 година.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:20 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Ма, можда је креле службеник-ца шалтер-уша, има тих тако што воле да се ушлихтају врху пирамиде, иако то нико не тражи од њих, онако, већи католици од папе.
niccolo niccolo 18:36 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

масовно се, сада, визе за Америку не издају, одбијају људе, без разлике

Ja čuo da su za J1 povećali procenat odbijanja sa 10% na 40%. Neko ipak i dobije
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:49 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Ja čuo da su za J1 povećali procenat odbijanja sa 10% na 40%.

Управо тако: повећање одбијених 400%.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:08 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Управо тако: масовно се, сада, визе за Америку не издају, одбијају људе, без разлике. Знам, сад, последњи случај -- родитељима моје једне другарице из Њујорка, која је тамо регуларно већ 15 година.


Bruka, ja se, evo, svima izvinjavam što smo izabrali ovakvog kretena za predsednika. Jebiga, dešava se i najboljima!

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:41 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

niccolo
http://www.gost.rs/destinacije/osam-pecina-u-srbiji-u-koje-se-morate-zavuci.html

A jel ovo i za amatere ili moraš da budeš neki pećinarski baja?


Ja sam bio u ove poslednje tri na listi, i čini mi se u Rajkovoj, i, naravno, u Resavskoj (tu je valjda svako bio, a koju je, btw, otkrio i istražio moj bivši klub). Od njih Lazareva i Ušačka su ozbiljne pećine, Lazareva je i ograđena, a do Ušačke ti treba čamac, i u moje vreme je bila off-limit za turiste, ne znam kako je sada (to je zapravo pećinski sistem). Ove ostale su zajebancija, može svako da uđe ako nisu zamandaljene, ili da plati kartu pa da ga vode. Stopića je isto turistička, jako lepa i interesantna.

One prave, stvarno lepe pećine, nisu dostupne vikendašima (tipa Bogovina, Cerjanka, Buronov ponor, pomenuta Lazareva, i tako dalje). Nego se učlaniš u klub, završiš tečaj, i onda ideš da vidiš.

niccolo niccolo 21:47 28.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

Nego se učlaniš u klub, završiš tečaj, i onda ideš da vidiš.

Aj možda i to bude nekad u životu, još smo mladi...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:39 29.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

srdjan.pajic


Bruka, ja se, evo, svima izvinjavam što smo izabrali ovakvog kretena za predsednika. Jebiga, dešava se i najboljima!



Виза офисрка је из Обијевих дана, усташчица нека. Донче шаље Србина, ако Бог да, догодине.
narcis narcis 09:59 30.04.2017

Re: Najbublja-najveca pecina u Abhaziji

niccolo
масовно се, сада, визе за Америку не издају, одбијају људе, без разлике

Ja čuo da su za J1 povećali procenat odbijanja sa 10% na 40%. Neko ipak i dobije

Predrag Brajovic
Ja čuo da su za J1 povećali procenat odbijanja sa 10% na 40%.

Управо тако: повећање одбијених 400%.

srdjan.pajic
Управо тако: масовно се, сада, визе за Америку не издају, одбијају људе, без разлике. Знам, сад, последњи случај -- родитељима моје једне другарице из Њујорка, која је тамо регуларно већ 15 година.


Bruka, ja se, evo, svima izvinjavam što smo izabrali ovakvog kretena za predsednika. Jebiga, dešava se i najboljima!

da se ja nešto pitam, a trebalo bi,
nikom ne bi dao vizu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:26 28.04.2017

A safety issue

Kako je ovako bezbednosno, da li se svuda kreće normalno, ili ima onako gradova gde uđeš pa te pocepaju domaći šabani motornom testerom?

Ili sve cool i normalno?
niccolo niccolo 16:13 28.04.2017

Re: A safety issue

Sve cool i normalno. Ti gledaš svoja posla, drugi gledaju svoja posla. Ako uđeš u konverzaciju generalno imaju pozitivan pristup, hoće da pomognu ako šta god pitaš i tako to...po pravilu pitaju i odakle si, kad čuju budu u fazonu pa baš strava (iako mogu da se kladim da 90% nema pojma gde je i šta je Srbija). Ništa loše (u najširem smislu reči) nije bilo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:28 28.04.2017

Re: A safety issue

Kao: "Serbia."
"Wha', Syria?"
"Serbia!"
"Oh, Sibiria."
"Serbia!!!"
"Aah, where 's tha', is it in Czechoslovakia?"
niccolo niccolo 18:36 28.04.2017

Re: A safety issue

Ne, ne, baš kao aaa, super...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:04 28.04.2017

Re: A safety issue

niccolo
Ne, ne, baš kao aaa, super...


позиционирао нас Пајке све сад пошто им ракетле буџи па су постали филосрби
niccolo niccolo 20:08 28.04.2017

Re: A safety issue

alselone alselone 20:26 28.04.2017

Re: A safety issue

Kako je ovako bezbednosno, da li se svuda kreće normalno, ili ima onako gradova gde uđeš pa te pocepaju domaći šabani motornom testerom?

Nema ghost gradova gde ne smes da udjes ali bogme ima delova gradova gde ne bi trebao ni na crvenom da stanes.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:44 29.04.2017

Re: A safety issue

И шта, стварно тако као у филмовима, станеш негде грешком, и дође неко, "ya, motherfuckah", и испрангија те?! Невероватно, то није American Paranoia, него је заправо тако?!

(Случајно обавестио модератора ).
gedza.73 gedza.73 07:41 29.04.2017

Re: A safety issue

Nema ghost gradova gde ne smes da udjes ali bogme ima delova gradova gde ne bi trebao ni na crvenom da stanes.

Jel' u vreme do ili od Trampa?

alselone alselone 13:48 29.04.2017

Re: A safety issue

И шта, стварно тако као у филмовима, станеш негде грешком, и дође неко, "ya, motherfuckah", и испрангија те?! Невероватно, то није American Paranoia, него је заправо тако?!


Bas tako. Znam da nama princip "nesigurnih delova grada" zvuci cudno, ali to je tamo sasvim normalna pojava.

Jel' u vreme do ili od Trampa?

Ne znam kad je pocelo, ali postoji dosta dugo.
narcis narcis 11:25 30.04.2017

Re: A safety issue

Srđan Fuchs
Kao: "Serbia."
"Wha', Syria?"
"Serbia!"
"Oh, Sibiria."
"Serbia!!!"
"Aah, where 's tha', is it in Czechoslovakia?"

...a mi bi da budemo centar sveta, kineski sindrom za mnoga ljeta...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:30 30.04.2017

Re: A safety issue

Bas tako. Znam da nama princip "nesigurnih delova grada" zvuci cudno, ali to je tamo sasvim normalna pojava.


To je zato što te mangupi nikad nisu prebili i opljačkali na Kališu (da, i na Olimpu). Doduše to nije bilo u po bela dana, nego onako, u sumrak, u vreme crtanog filma.

Gradovi su generalno sigurni danju, to baš ono moraš da si baksuz da te neko omlati usred bela dana, a i to ako baš zađeš u neki geto. Noću je drugačije, i u dosta gradova moraš da znaš gde si, gde je zdravo da budeš a gde baš i nije (pogotovu ako si belac). A i tu je veća verovatnoća da nastradaš od nekog zalutalog metka ako se nađeš usred obračuna lokalnih gangova, nego da neko pokuša da te opelješi. Ovde se podrazumeva da svako može da ima utoku u džepu, pa to, paradoksalno (), drži ljude relativno bezbednim.

Ali meni je smehotresno da se neko ko živi ili bar dobar deo godine provede u Izraelu sa brigom raspituje za bezbednost običnih građana i posetilaca koje put nanese u ove krajeve.




alselone alselone 15:56 30.04.2017

Re: A safety issue

To je zato što te mangupi nikad nisu prebili i opljačkali na Kališu (da, i na Olimpu). Doduše to nije bilo u po bela dana, nego onako, u sumrak, u vreme crtanog filma.


Ma da. To sto si jednom pre 40 godina dobio batina na stonom tenisu je potpuno isto onome sto moze da ti se dogodi ako skrenes u pogresan deo Detroita, St. Luisa, Baltimora itd.
zilikaka zilikaka 16:44 30.04.2017

Re: A safety issue

alselone
To je zato što te mangupi nikad nisu prebili i opljačkali na Kališu (da, i na Olimpu). Doduše to nije bilo u po bela dana, nego onako, u sumrak, u vreme crtanog filma.


Ma da. To sto si jednom pre 40 godina dobio batina na stonom tenisu je potpuno isto onome sto moze da ti se dogodi ako skrenes u pogresan deo Detroita, St. Luisa, Baltimora itd.

Nemoj tako, a besne kere!
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:07 30.04.2017

Re: A safety issue

alselone
To je zato što te mangupi nikad nisu prebili i opljačkali na Kališu (da, i na Olimpu). Doduše to nije bilo u po bela dana, nego onako, u sumrak, u vreme crtanog filma.


Ma da. To sto si jednom pre 40 godina dobio batina na stonom tenisu je potpuno isto onome sto moze da ti se dogodi ako skrenes u pogresan deo Detroita, St. Luisa, Baltimora itd.


Brate, astronomija je bila u pitanju, planetarijum tamo kod pokojnog Merlinke (u onom lemanju na Olimpu sam bolje prošao). Deset dana u gradskoj bolnici, slomili mi nos, pa zarastao nakrivo, lekari morali da ga ponovo lome. Doduše, trebalo da je njih da vidiš, to jest ono što je ostalo posle, kad sam se naljutio.

Ne, bez zezanja, mog najboljeg ortaka olešili malo kasnije, tamo kod onog spomenka Francuskoj, ni krivog ni dužnog. Doduše, to je sve bilo devedeset i neke, sad je Beograd svet, mirno, sem poneke paljevine splavova, rešetanja kola u pokretu, i sporadičnog odsecanja glava u smislu namirivanja računa među krimosima. Imam utisak da je Novi Sad ono što je Beograd bio devedestiih.

Nisam nikad bio u Detroitu, St. Luisu ili Baltimoru, ali mislim da je to dosta prenaduvano u serijama koje skidaš sa interneta i redovno pratiš.

alselone alselone 20:10 30.04.2017

Re: A safety issue

Nisam nikad bio u Detroitu, St. Luisu ili Baltimoru, ali mislim da je to dosta prenaduvano u serijama koje skidaš sa interneta i redovno pratiš.



U BG je zapravo umanjeno ali je zato u USA prenaduvano? Nisi bio ali ti je jasno.


Mozes Forbes da procitas, na primer, jer Amerika nisu serije ali ni koloradjanska suburbija.
alselone alselone 20:30 30.04.2017

Re: A safety issue

E, Pajke, znam da ti ovo nece promeniti misljenje, jer sigurno imas neko logicno objasnjenje kako i zasto lazu ovi iz Vikipedije (RUSI!) i tog instituta sto kao nesto meri (nemaju pojma!) ali reko cisto da podelim zbog druge dece:

Global Peace Index


Vidi ekipu oko USA, Algeria, Brazil, Uganda, Papua New Guinea (je l' se ljudozderi racunaju?), Angola, itd. A ni rank nije los, 103 od 163. Docim Srbija sa kerovima i decom vandalima sto lome noseve ipak drzi dobro 48. mesto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:20 30.04.2017

Re: A safety issue

Docim Srbija sa kerovima i decom vandalima sto lome noseve ipak drzi dobro 48. mesto.


Ali pazi, vaša svetla tačka i objekt stremljenja, Rusija, ono, krvavo crvena, ko Kongo i Južni Sudan, jel su tamo beše oteli onih 200 klinki, pa one koje nisu udali, uzeli pa istranžirali? Nah, ne verujem u ovaj tvoj vebsajt, odakle im ovi podaci? A i kad smo kod Srbije, ne pratiš crnu hroniku, to, je, brate kao na filmu, evo sad čitam o onoj nekoj ženi koju je neko izbo kocem na beogradskoj štajgi pre neki dan. Ja mislim da to friziraju vaše vlasti da bi održale sliku Srbije kao skoro raja na zemlji. Mislim da je Srbija realno tu negde oko Papue NG, Bangladeša, i Nikaragve, malo bolje od Meksika i Salvadora, dobro ajde i Indije, jer još nema masovnog silovanja žena po autobusima gradskog saobraćaja. Pa, evo, moju kevu su opelješili prošle godine na mirjevskoj pijaci, usred bela dana, još ih ona onako kljakava jurila, posle joj srali panduri kad je prijavila slučaj, srećom po nju da ih nije stigla. A čuo sam da čupaju minđuše, lome prste da skinu venčano prstenje, samo još zlatne plombe da krenu da motorcanglama vade babama iz usta...I kradu sajle od liftova (ovo su probali u mojoj zgradi prošle godine, ali ok, to nije nasilnički kriminalni akt, nego samo kriminalni, mada ga prati nasilje ka kućištu lifta).

Pa kod vas su deca u parkiću prebila jednog Rašu Popova, pokojnog, dok je igrao domine ili šah, i šta je još ostalo da pročitam, da je Branko Kockica završio na urgentnom posle pedstave u osnovnoj školi u Borči?
emsiemsi emsiemsi 21:30 30.04.2017

Re: A safety issue

srdjan.pajic
Docim Srbija sa kerovima i decom vandalima sto lome noseve ipak drzi dobro 48. mesto.


Ali pazi, vaša svetla tačka i objekt stremljenja, Rusija, ono, krvavo crvena, ko Kongo i Južni Sudan, jel su tamo beše oteli onih 200 klinki, pa one koje nisu udali, uzeli pa istranžirali? Nah, ne verujem u ovaj tvoj vebsajt, odakle im ovi podaci? A i kad smo kod Srbije, ne pratiš crnu hroniku, to, je, brate kao na filmu, evo sad čitam o onoj nekoj ženi koju je neko izbo kocem na beogradskoj štajgi pre neki dan. Ja mislim da to friziraju vaše vlasti da bi održale sliku Srbije kao skoro raja na zemlji. Mislim da je Srbija realno tu negde oko Papue NG, Bangladeša, i Nikaragve, malo bolje od Meksika i Salvadora, dobro ajde i Indije, jer još nema masovnog silovanja žena po autobusima gradskog saobraćaja. Pa, evo, moju kevu su opelješili prošle godine na mirjevskoj pijaci, usred bela dana, još ih ona onako kljakava jurila, posle joj srali panduri kad je prijavila slučaj, srećom po nju da ih nije stigla. A čuo sam da čupaju minđuše, lome prste da skinu venčano prstenje, samo još zlatne plombe da krenu da motorcanglama vade babama iz usta...I kradu sajle od liftova (ovo su probali u mojoj zgradi prošle godine, ali ok, to nije nasilnički kriminalni akt, nego samo kriminalni, mada ga prati nasilje ka kućištu lifta).

Признај да си добио нешто од доксумана !
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:33 30.04.2017

Re: A safety issue

Alse, tovarim te malo, kao i ti mene, nemoj da se ložiš.

(ovo za kevu i kućište od lifta se stvarno desilo, nisam izbaronisao, ko mi je kriv što sam odrastao u opasnom predgrađu).

I nije Sudan, nego Nigerija, dva boda ispred Rusije, mislim na ove klinke...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana