Astronomija

Galaksije Antene, vrhunsko umetničko delo prirode

Saša Zorkić RSS / 03.05.2017. u 22:13

Ovo je jedna od najzanimljivijih formi koje se mogu videti na nebu, vrhunsko, umetničko delo prirode. Nalazi se u sazvežđu Corvus (Gavran). Prvi koji ju je zapazio bio je Vilijam Heršel, 1785. godine.

Antennae_Galaxies_reloaded.jpg 

Jedna od najpoznatijih fotografija nekog objekta dubokog neba. Naravno, snimljena je pomoću ST "Habl"

U stvarnosti ova fotografija predstavlja sudar dve galaksije. Vidimo, u vremenu zaleđene, trenutke kada gigantski oblaci gasa i prašine u svom komešanju izazivaju ubrzano i burno formiranje rojeva novih zvezdanih.

Na slici, gore je galaksija NGC 4038, a dole NGC 4039. U blizini, ali izvan okvira fotografije, se nalazi još nekoliko drugih galaksija, zapravo čitavo galaktičko jato.

antene.jpg 

Na fotografijama koje zahvataju šire vidno polje jasno se zapažaju dugi kraci sačinjeni od zvezda, gasa i prašine kako struje daleko u međuzvezdani prostor iz ove dve galaksije. Podsećaju na antene nekih insekata pa je otuda čitava ova forma i dobila ime: Antene.

NGC40384039_large.jpg 

Vremenom će se dve galaksije sasvim spojiti u jednu gigantsku. To je, uostalom, sudbina i mnogih drugih galaksija pa i naše koja je na putu da se sudari sa Velikom Andromedinom galaksijom.

Novija istraživanja pokazuju da su nam Antene mnogo bliže nego što se to ranije računalo. Umesto 65 one su udaljene 45 miliona svetlosnih godina. A to znači da ih mi sada vidimo onako kako su izgledale u vreme kada je priroda na pozornici života pružila šansu sisarima i kada se, među drugim živim stvorovima na Zemlji pojavio daleki predak današnjeg slona.

Pre 1,2 milijardi godina Antene su bile zasebne galaksije. NGC 4038 je bila prečkasta spiralna, a NGC 4039 samo spiralna i veća od prve. Pre 900 miliona godina obe galaksije su uhvaćene u gravitacionu zamku i počele da hrle jedna prema drugoj. Pre 600 miliona godina dogodio se sudar. Ali sudari galaksija nisu toliko dramatični koliko bi se možda očekivalo. Galaksije su pre svega ogroman prazan prostor sa međusobno veoma udaljenim zvezdama. Zato u sudaru galaksije zapravo samo prolaze jedna kroz drugu uglavnom bez ikakvih fizičkih kontakata. Ali, gravitacija čini svoje te obe galaksije gube prvobitnu formu. Baš pod tim uticajem iz ovih galaksija izbačeni su dugi mlazovi zvezda i prašine i tako su nastale njihove antene.

U sledećih 400 miliona godina jezgra ovih galaksija će se sasvim spojiti te će tako formirati jedno, zajedničko.

U Antenama su zapažene velike količine neona, magnezijuma i slicijuma. Ovi elementi su neophodni za nastanak života na planetama. U Antenama je do sada otkriveno pet eksplozija supernovih zvezda.

Tagovi



Komentari (260)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 20:05 05.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Не разумеш ти моје питање, односно, боље речено, констатацију.


Tacno sam znao da je glupa dosetka.

Према свецу и тропар !
Успут --- "мали део који видимо није довољан" да се изврши естимација дела који недостаје. То нису у стању да естимирају ни људи са већим главама од твоје. Усудио бих се да кажем да то није у стању нико, осим, можда, и то само донекле - кркар.
aureus aureus 20:16 05.05.2017

Re: Toliko lepote

nsarski

Da! Procena je da je univerzum veličine od oko 45 milijardi svetlosnih godina.

Ево опет!
Таман сам се мало био смирио због судара Млијечног пута и Андромеде и онда ме је Шарски овом причом о величини свемира индиректно подсјетио на његово ширење које...које се, а то је окривено прије петнаестак година, убрзава.

Пријети нам ништавило.

Оде притисак опет у ...!
emsiemsi emsiemsi 20:22 05.05.2017

Re: Toliko lepote

aureus
nsarski

Da! Procena je da je univerzum veličine od oko 45 milijardi svetlosnih godina.

Ево опет!
Таман сам се мало био смирио због судара Млијечног пута и Андромеде и онда ме је Шарски овом причом о величини свемира индиректно подсјетио на његово ширење које...које се, а то је окривено прије петнаестак година, убрзава.

Пријети нам ништавило.

Оде притисак опет у ...!

Па да !
Одох и ја да ме не заболи глава !
Сутра треба дочекати масу гостију.
alselone alselone 20:22 05.05.2017

Re: Toliko lepote

emsiemsi



Jesi pogledao video sto je okacio nsarski?

(Zasto ja ovo radim, sta nije u redu sa mnom?!)
nsarski nsarski 20:23 05.05.2017

Re: Toliko lepote

Пријети нам ништавило.

Da citiram bivšeg Premijera Milana Panića: "So!" Tj. So what?!

alselone alselone 20:23 05.05.2017

Re: Toliko lepote

Оде притисак опет у ...!


Evo, uzmi lampu da zavrsis.
emsiemsi emsiemsi 20:25 05.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
emsiemsi



Jesi pogledao video sto je okacio nsarski?

(Zasto ja ovo radim, sta nije u redu sa mnom?!)

Јесам - без обзира што је то за лаике, а ја сам таква објашњења одавно оверрајдовао.
Морам на спавање, жао ми је пошто видим да је теби баш до разговора - сутра морам да будем цео дан на ногама, очекујем доста гостију.
alselone alselone 20:27 05.05.2017

Re: Toliko lepote

сутра морам да будем цео дан на ногама, очекујем доста гостију.


Srecna ti slava i neka ti sveti Djordje pomogne.
emsiemsi emsiemsi 20:29 05.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
сутра морам да будем цео дан на ногама, очекујем доста гостију.


Srecna ti slava i neka ti sveti Djordje pomogne.

Мени (више) нема помоћи !
Нека помогне теби и твојим - ово мислим најозбиљније, не зезам се . За мене је преостала само игра, пошто је, за мене "гејм овер".
aureus aureus 20:36 05.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Оде притисак опет у ...!

Evo, uzmi lampu da zavrsis.

Радије бих да ми позајмиш сто милио...не, чекај... двјеста милиона.
Ако може?

А ја би' ти вратио, брате.
nsarski nsarski 20:38 05.05.2017

Re: Toliko lepote

Srecna ti slava i neka ti sveti Djordje pomogne.


Ako je i meni čestitaš, zahvaljujem! Meni slava po majci i ostalim Šumadincima po toj liniji.
alselone alselone 07:00 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Ako je i meni čestitaš, zahvaljujem! Meni slava po majci i ostalim Šumadincima po toj liniji.


Svakako profo, a mozes i ti meni cestitati, jer je i meni slava po majci. Cak i vise, skoro cela zenska linija. Cak i po babine linije (caletova keva) je slava danas.

alselone alselone 07:01 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Радије бих да ми позајмиш сто милио...не, чекај... двјеста милиона.
Ако може?

А ја би' ти вратио, брате.


Koliko si samo narastao u mojim ocima, prvo si znao za Bobu a sad za Stevana. :)

Jos mi samo reci da kada neko kaze "ujutru u pola 6" ti automatski nastavljas sa "... ustajem, odlazim u wc, kad ja pogledo, puna basta vode...". I moj si novi najbolji prijatelj na blogu.
emsiemsi emsiemsi 07:13 06.05.2017

Re: Toliko lepote

cassiopeia
moj bog ima plavo oko...


Moj Bog je protiv kraljeva noći
Da letim ko drugi tražim pravo
Sklopiću ruke i misliću plavo


Јеботе патак !
Браво за плаво !
milisav68 milisav68 07:19 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Moj sadašnji desktop.



Pređašnji.

nsarski nsarski 07:35 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Svakako profo, a mozes i ti meni cestitati, jer je i meni slava po majci.


Ja mislim da će neka pečena beefetina (za razliku od čiketine) dobro da legne na današnji dan. Obećao mi Ljuba prvoklasni prime ribeye, plus sauce bearnaise uz to - idealna kombinacija (Béarnaise and steak are a match made in heaven). Nek nam je uzdravlje!
alselone alselone 09:19 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Nek nam je uzdravlje!


To zvuci zuper. Mi cemo naruciti nesto iz restorana koji se zove "Krilca, rebarca i butkice" posto imamo puno posla oko kuce i djece. Pa malo da se osolimo kvalitetnim dzankom.
aureus aureus 09:20 06.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone

Jos mi samo reci da kada neko kaze "ujutru u pola 6" ti automatski nastavljas sa "... ustajem, odlazim u wc, kad ja pogledo, puna basta vode...". I moj si novi najbolji prijatelj na blogu.

To kod mene automatski!

"Hoće da me tuku, demoni!"
"Licimuri i jajare!"
"Oni tamo kartaju šaha, igraju šaha, kartaju karte..."
alselone alselone 09:38 06.05.2017

Re: Toliko lepote

aureus aureus 10:04 06.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone

Šta se smiješ?
Je li se smiješ što imaju dvadeset, pedeset hiljada dinara platu, a sirotinja nema ljeba da jede?
alselone alselone 10:05 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Je li se smiješ što imaju dvadeset, pedeset hiljada dinara platu, a sirotinja nema ljeba da jede?


E, uhvatio sam te! Nije leba nego kruva! Proveri.
aureus aureus 10:09 06.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Je li se smiješ što imaju dvadeset, pedeset hiljada dinara platu, a sirotinja nema ljeba da jede?


E, uhvatio sam te! Nije leba nego kruva! Proveri.

Da, tačno.
Nisam gledao godinu dana.
alselone alselone 10:11 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Nisam gledao godinu dana.


Valja to s vremena na vreme obnoviti. Mnoge mudrosti se nalaze u tom kratkom filmu. Pobeda seljacke inteligencije nad korumpiranim sistemom. Meni leci dusu svaki put kad pogledam.
Saša Zorkić Saša Zorkić 11:11 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Како знаш колики је укупни универзум када не можеш нити да га видиш !?

Pa ne znam. Ali univerzum se na početku strahovito proširio tako da znamo da je mnogo veći od onog što vidimo (a zašto ne vidimo sve, e to je za posebnu priču, tamo neki drugi put)
emsiemsi emsiemsi 11:14 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Saša Zorkić
Како знаш колики је укупни универзум када не можеш нити да га видиш !?

Pa ne znam. Ali univerzum se na početku strahovito proširio tako da znamo da je mnogo veći od onog što vidimo (a zašto ne vidimo sve, e to je za posebnu priču, tamo neki drugi put)

Да !
Посебно знате шта је било на почетку !
Saša Zorkić Saša Zorkić 11:36 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Посебно знате шта је било на почетку !

Ja ne znam, ali tako kažu fizika i matematika. Kad vidi zgradu građevinac zna kakvi su joj temelji, a da ih i ne pogleda. Kad vidi zvezdu astrofizičar zna šta je u njoj i kolika je u njenom centru temperatura.
gedza.73 gedza.73 13:21 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Ako je i meni čestitaš, zahvaljujem! Meni slava po majci i ostalim Šumadincima po toj liniji.

Srećna slava, Nsarski.
nsarski nsarski 14:48 06.05.2017

Re: Toliko lepote

gedza.73
Ako je i meni čestitaš, zahvaljujem! Meni slava po majci i ostalim Šumadincima po toj liniji.

Srećna slava, Nsarski.


Hvala! To mi je Šumadijska ženska linija u familiji, ali sećam se da sam kod dede obožavao ovu slavu zato što je vesela, prolećna, šarena. Moja "prava" slava (Sv. Sava) je u sred zime.
aureus aureus 15:25 06.05.2017

Re: Toliko lepote

nsarski
Moja "prava" slava (Sv. Sava) je u sred zime.

Uh, i ovaj Đurđevdan!

Prejeo sam se.
Supa je bila odlična, sarma takođe (iako nisam ljubitelj sarme), ali janjetina...eh.
Još su me zeznuli, popio sam onoliku rakiju na prazan stomak.

Odoh da se prošetam.
nsarski nsarski 15:36 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Uh, i ovaj Đurđevdan!

Gastronomija i astronomija slabo idu jedno s drugim. Mada liče.
aureus aureus 16:08 06.05.2017

Re: Toliko lepote

nsarski
Uh, i ovaj Đurđevdan!

Gastronomija i astronomija slabo idu jedno s drugim. Mada liče.

Гастро - астро, свеједно, сад морам купити киселу.
А сутра ћу појести ипак само двије торте.

Па ћу видјети шта ћемо са овим упорним ширењем свемира.
Saša Zorkić Saša Zorkić 16:20 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Gastronomija i astronomija slabo idu jedno s drugim. Mada liče.

To nije tačno. Iz iskustva znam da dobro idu jedno s drugim.
Saša Zorkić Saša Zorkić 16:22 06.05.2017

Re: Toliko lepote

aureus
nsarski
Uh, i ovaj Đurđevdan!

Gastronomija i astronomija slabo idu jedno s drugim. Mada liče.

Гастро - астро, свеједно, сад морам купити киселу.
А сутра ћу појести ипак само двије торте.

Па ћу видјети шта ћемо са овим упорним ширењем свемира.

Pokazalo se da svemir smanjuje stopu širenja sa tri torte!
aureus aureus 16:42 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Saša Zorkić

Pokazalo se da svemir smanjuje stopu širenja sa tri torte!

Може ли тај свемир за промјену мало да мирује? Да се не шири нити да се скупља?
Кад се шири, страхујем од ништавила. Кад се скупља, бојим се да ће се све скупити у једну тачку.
Обрни-окрени, не ваља. У свемиру се изгледа дешавају само катастрофе: ширења, скупљања, сударања, експлозије, црне рупе гутају космичку нејач, звијезде умиру...
Још на Ендори Дулокси вијају медвједиће...
Saša Zorkić Saša Zorkić 20:31 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Обрни-окрени, не ваља. У свемиру се изгледа дешавају само катастрофе:

Pa ja sam već pisao o tome da bi sve bilo jednostavnije da svemira nema. Tačno je: on samo izaziva i pravi probleme. Ali, što bi žene rekle za muškarce,: "Ne možeš s njim, a ne možeš ni bez njega".
vcucko vcucko 21:28 06.05.2017

Re: Toliko lepote

aureus

Може ли тај свемир за промјену мало да мирује? Да се не шири нити да се скупља?
Кад се шири, страхујем од ништавила. Кад се скупља, бојим се да ће се све скупити у једну тачку.
Обрни-окрени, не ваља.

Jednostavno:

1 Eon = 1 jo-jo tamo i nazad...
zilikaka zilikaka 21:32 06.05.2017

Re: Toliko lepote

Srećna slava svima koji se osećaju svečarima po bilo kom osnovu.
Pošto ja večeras nisam na slavi nego se bekćem srednjoškolskom geometrijom, ako ima ko je dokon i hoće da razgiba vijuge, evo jednog zadačića.
Konstruisati trougao kome su poznati:
Zbir tri srane (a+b+c); visina iz A i ugao kod A.
Iskreno, već neko vreme se motam i ne ide.
milisav68 milisav68 21:42 06.05.2017

Re: Toliko lepote

zilikaka
Srećna slava svima koji se osećaju svečarima po bilo kom osnovu.
Pošto ja večeras nisam na slavi nego se bekćem srednjoškolskom geometrijom, ako ima ko je dokon i hoće da razgiba vijuge, evo jednog zadačića.
Konstruisati trougao kome su poznati:
Zbir tri srane (a+b+c); visina iz A i ugao kod A.
Iskreno, već neko vreme se motam i ne ide.

I to je ceo zadatak?

(u smislu podataka)
aureus aureus 21:49 06.05.2017

Re: Toliko lepote

vcucko
aureus

Може ли тај свемир за промјену мало да мирује? Да се не шири нити да се скупља?
Кад се шири, страхујем од ништавила. Кад се скупља, бојим се да ће се све скупити у једну тачку.
Обрни-окрени, не ваља.

Jednostavno:

1 Eon = 1 jo-jo tamo i nazad...

E da je! Ali nije, gosn vcucko.
Ovaj jo-jo kad se sabija - sabija se u tačku, jer kad gravitacija prevagne, to je kraj priče: ništa joj se više ne može suprotstaviti. Kad se rasteže, to znači da su ove druge sile pobjedile i ponovo ode sve dođavola. Nema amortizacije.

Izgleda da je tvorac kosmosa napravio pogrešan proračun. Valjalo bi koeficijente korigovati.
Samo da popijem čaj od kamilice i odmah se bacam na proračun.
vcucko vcucko 21:56 06.05.2017

Re: Toliko lepote

aureus

E da je! Ali nije, gosn vcucko.
Ovaj jo-jo kad se sabija - sabija se u tačku, jer kad gravitacija prevagne, to je kraj priče: ništa joj se više ne može suprotstaviti. Kad se rasteže, to znači da su ove druge sile pobjedile i ponovo ode sve dođavola. Nema amortizacije.

Izgleda da je tvorac kosmosa napravio pogrešan proračun. Valjalo bi koeficijente korigovati.
Samo da popijem čaj od kamilice i odmah se bacam na proračun.

Pa dobro, postoje oscilacije.
Ali princip je verovatno isti, ostalo su nijanse (k'o Balaševićev pevac).
zilikaka zilikaka 22:35 06.05.2017

Re: Toliko lepote

I to je ceo zadatak?

Ceo, naravno. Teorijski je određen jer ti za trougao treba 3 podatka, al eto rvemo se i ne ide.
Ima tu nekih cakica koje izvedeš, pomoćne oglove kao polovine, al numem da ubodem A pa to ti je. Dalje sve lako.

...nadam se da domaćin neće zameriti. Bar ne pričamo o kuvanju.
anfieldroad anfieldroad 00:55 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Мени (више) нема помоћи !
Нека помогне теби и твојим - ово мислим најозбиљније, не зезам се . За мене је преостала само игра, пошто је, за мене "гејм овер".



Preostala ti je samo igra, a ona je za tebe završena ( gejm over )...Da li hoćeš da nam kažeš nešto, pa koristiš metaforu ? Čarli ?



Ako se posle Big Banga prostor širio i širi brže od brzine svetlosti, da li to znači da u tom za nas nevidljivom "prostoru" kog i dalje nazivamo svemirom nema fotona ? Nisu mogli da prate brzinu. Samim tim, u tom entitetu nema ni bilo kakvih drugih ( sporijih ) čestica ? Da je obrnuto, da su fotoni brži od svestranog širenja prostora, kad tad bi svetlost ipak stigla do nas.
Šta to onda znači...?
Najmanje 9 puta sam pokušao da nihil provučem kroz ove vaše razgovore i zbog toga se izvinjavam ako gnjavim. Ali konačno, u šta se entitet prostor širi ? Energija stvara prostor. Okej.
Prostor o kome govorimo poseduje energiju. Ali nula mase. Mogu da kažem da veličinu svemira ograničava doseg energije velikog praska. Ako primenim E=MC"...a da znam meru E kao što pretpostavljamo C, lako bih dobio M. Ali M bi morala da bude nula. Što vodu nosi ka nuli, po mom računu, osim u slučaju da E i C stvaraju M i u uslovima koji nisu oni ekstremni, Higsovi.
Još jednom- izvinjenje zbog amaterizma... Tumačim ovako- interakcija energije i neenergije kao što sam već 9 puta pomenuo "stvara" sve.
docsumann docsumann 08:38 07.05.2017

Re: Toliko lepote

zilikaka
Srećna slava svima koji se osećaju svečarima po bilo kom osnovu.
Pošto ja večeras nisam na slavi nego se bekćem srednjoškolskom geometrijom, ako ima ko je dokon i hoće da razgiba vijuge, evo jednog zadačića.
Konstruisati trougao kome su poznati:
Zbir tri srane (a+b+c); visina iz A i ugao kod A.
Iskreno, već neko vreme se motam i ne ide.


tu smo da pomognemo



osnovno je da djete zna kako se konstruiše luk sa kojeg se određena duž vidi pod određenim uglom.
vjerovatno su to učili. inače se zadatak ne može rješiti bez tog znanja.

dakle, sam postupak (koji proizlazi iz analize slučaja)
nacrta se duž B'C' dužine obima trougla i nad njim luk sa kojeg se ta duž vidi pod uglom 90 + alfa polovina.
zatim se povuče paralelna prava na rastojanju ha od duži B'C'.

presjek te prave i luka određuje tačku A

tjemena B i C se dobijaju presjekom simetrala stranica AB' odnosno AC' sa duži B'C'
docsumann docsumann 08:45 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Ako se posle Big Banga prostor širio i širi brže od brzine svetlosti, da li to znači da u tom za nas nevidljivom "prostoru" kog i dalje nazivamo svemirom nema fotona ? Nisu mogli da prate brzinu. Samim tim, u tom entitetu nema ni bilo kakvih drugih ( sporijih ) čestica ? Da je obrnuto, da su fotoni brži od svestranog širenja prostora, kad tad bi svetlost ipak stigla do nas.
Šta to onda znači...?


ti, za nas nevidljivi, dijelovi kosmosa su najvjerovatnije nalik ovom našem (nama vidljivom).
baš kao što smo tamo nekim paralelnim blogerim paralelnoig bloga paralelnog B92 i mi nevidljivi.
nevidljivost je uzajamna
a inače u svakom tom dijelu kosmosa sve funkcioniše posve normalno (valjda)

zilikaka zilikaka 08:46 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Docs, hvala.
Nedostajao mi korak da je to ugao 90+alfa/2.
Sad ćemo polako redom analizu pa konstrukciju.
emsiemsi emsiemsi 08:48 07.05.2017

Re: Toliko lepote

docsumann
Ako se posle Big Banga prostor širio i širi brže od brzine svetlosti, da li to znači da u tom za nas nevidljivom "prostoru" kog i dalje nazivamo svemirom nema fotona ? Nisu mogli da prate brzinu. Samim tim, u tom entitetu nema ni bilo kakvih drugih ( sporijih ) čestica ? Da je obrnuto, da su fotoni brži od svestranog širenja prostora, kad tad bi svetlost ipak stigla do nas.
Šta to onda znači...?


ti, za nas nevidljivi, dijelovi kosmosa su najvjerovatnije nalik ovom našem (nama vidljivom).
baš kao što smo tamo nekim paralelnim blogerim paralelnoig bloga paralelnog B92 i mi nevidljivi.
nevidljivost je uzajamna
a inače u svakom tom dijelu kosmosa sve funkcioniše posve normalno (valjda)


Аууууу !
Јеботе !
Дај мало тога да се разбудим.
alselone alselone 08:50 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Дај мало тога да се разбудим.


Jesi se prepio cedjenog soka za slavu?
emsiemsi emsiemsi 08:52 07.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Дај мало тога да се разбудим.


Jesi se prepio cedjenog soka za slavu?

Јок !
Морао сам да се чувам и за данас - за други дан.
Ускоро долази следећа екипа.
docsumann docsumann 08:59 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Аууууу !
Јеботе !
Дај мало тога да се разбудим.


heh, ne znam šta je tu tako spektakularno. osnovni postulati ralativističke teorije.

za nas stvari na svemirskom brodu koji se kreće brzinom bliskoj brzini svjetlosti (u vakumu) vjerovatno bi izgledale čudno.
mislim kako bi uopšte izgledalo to "izgledati"

ali posadi na samom brodu život bi se odvijao na posve uobičajen i rutiniran način.
Saša Zorkić Saša Zorkić 12:00 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Ako se posle Big Banga prostor širio i širi brže od brzine svetlosti, da li to znači da u tom za nas nevidljivom "prostoru" kog i dalje nazivamo svemirom nema fotona ?

1. Da pokušam koliko znam i ukratko. Bio Veliki prasak. Sve se razletelo u sasvim, sasvim sitnom deliću sekunde Zatim se prostor (i sve u njemu), gotovo trenutno, znatno naduvao, za faktor: 10.000.000.000.000.000.000.000.000.000 (ako sam dobro ukucao sve nule, to mi ne polazi uvek za rukom). Tu su već pukle veze između udaljenih delova. Ali u svakom je bilo fotona, koji su nakon nekoliko stotina hiljada godina počeli da se probijaju na sve strane. Pre toga univerzum je bio neproziran…

Dakle, sada postoje jako udaljene oblasti iz kojih juri svetlo, samo do sada ono nije imalo vremena da do nas stigne pošto je njena brzina ograničena.

2. Ne shvatam, pa da i ne pokušavam.
emsiemsi emsiemsi 12:46 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Saša Zorkić
Ako se posle Big Banga prostor širio i širi brže od brzine svetlosti, da li to znači da u tom za nas nevidljivom "prostoru" kog i dalje nazivamo svemirom nema fotona ?

1. Da pokušam koliko znam i ukratko. Bio Veliki prasak. Sve se razletelo u sasvim, sasvim sitnom deliću sekunde Zatim se prostor (i sve u njemu), gotovo trenutno, znatno naduvao, za faktor: 10.000.000.000.000.000.000.000.000.000 (ako sam dobro ukucao sve nule, to mi ne polazi uvek za rukom). Tu su već pukle veze između udaljenih delova. Ali u svakom je bilo fotona, koji su nakon nekoliko stotina hiljada godina počeli da se probijaju na sve strane. Pre toga univerzum je bio neproziran…

Dakle, sada postoje jako udaljene oblasti iz kojih juri svetlo, samo do sada ono nije imalo vremena da do nas stigne pošto je njena brzina ograničena.

2. Ne shvatam, pa da i ne pokušavam.

Знаш ли шта је било у почетку, пре великог праска, односно, још раније, то јест, да будем прецизан --- најраније, односно, пре самог почетка ?
Или да питам кркара !?
alselone alselone 12:52 07.05.2017

Re: Toliko lepote

пре самог почетка ?
Или да питам кркара !?


Pre big banga nije bilo vremena. Ne postoji "pre" pre pocetka vremena.
alselone alselone 13:18 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Ako se neko ko ne zna pita kako to nije postojalo vreme pre velikog praska, stvar moze posmatrati na sledeci nacin: svaka masa zakrivljuje prostor i vreme. Kako vreme malo sporije prolazi na nasoj planeti nego u otvorenom svemiru, i kako dosta sporije protice u crnoj rupi, tako stoji u singularitetu tj. malom svemircicu koji je postojao pre velikog praska, jer je masa tolika na tako malom prostoru da zaustavlja vreme.
anfieldroad anfieldroad 13:27 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Dakle, sada postoje jako udaljene oblasti iz kojih juri svetlo, samo do sada ono nije imalo vremena da do nas stigne pošto je njena brzina ograničena.



Samo sam ja onda pogrešno razumeo da svetlost iz tih najudaljenijih predela vasione ( to naduvavanje u 1000...delu trekunde kapiram ) nikad neće ni stići do nas, upravo zbog širenja svemira koje traje, pa se i ubrzava.
Dakle, stići će ? Kao i naši fotoni do njih...Onda je sve u redu. My bed.

2) Kad bih ja shvatio, verovatno bih umeo bolje i da objasnim na šta sam mislio...


alselone alselone 13:33 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Dakle, stići će ?


Ja mislim da nikad nece stici. Jer se svemir siri brzinom vecom od brzine svetlosti. Znaci, sam prostor se siri brze nego sto nesto u njemu moze da putuje. Kao plivanje uzvodno, da uprostim. Sama voda te nosi dole brze nego sto mozes da plivas na gore.
anfieldroad anfieldroad 14:23 07.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Dakle, stići će ?


Ja mislim da nikad nece stici. Jer se svemir siri brzinom vecom od brzine svetlosti. Znaci, sam prostor se siri brze nego sto nesto u njemu moze da putuje. Kao plivanje uzvodno, da uprostim. Sama voda te nosi dole brze nego sto mozes da plivas na gore.



I ja sam tako razumeo iz nekog od gornjih komentara. A i dosadašnjeg razumevanja BB i "širenja prostora"...

Dakle, sada postoje jako udaljene oblasti iz kojih juri svetlo, samo do sada ono nije imalo vremena da do nas stigne pošto je njena brzina ograničena.


Ali ako "do sada" nije imalo vremena, znači u prevodu da će ubuduće imati.
emsiemsi emsiemsi 16:04 07.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Ako se neko ko ne zna pita kako to nije postojalo vreme pre velikog praska, stvar moze posmatrati na sledeci nacin: svaka masa zakrivljuje prostor i vreme. Kako vreme malo sporije prolazi na nasoj planeti nego u otvorenom svemiru, i kako dosta sporije protice u crnoj rupi, tako stoji u singularitetu tj. malom svemircicu koji je postojao pre velikog praska, jer je masa tolika na tako malom prostoru da zaustavlja vreme.

Немаш појма !
anfieldroad anfieldroad 16:59 07.05.2017

Re: Toliko lepote

ti, za nas nevidljivi, dijelovi kosmosa su najvjerovatnije nalik ovom našem (nama vidljivom).
baš kao što smo tamo nekim paralelnim blogerim paralelnoig bloga paralelnog B92 i mi nevidljivi.
nevidljivost je uzajamna
a inače u svakom tom dijelu kosmosa sve funkcioniše posve normalno (valjda)





Uzajamna nevidljivost ! Dobar koncept.
Uzajamno pouzdano znanje da postoji onaj drugi- nevidljivi.
Dokučivi ali nevidljivi...dokaz uzajamnog postojanja ?

mislim kako bi uopšte izgledalo to "izgledati"



Kao kad bi ogledalo gledalo u ogledalo.



alselone alselone 18:32 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Немаш појма !


Vidi, za nekog ko se fura kako prozima ovu oblast, ne kapiras osnovne koncepte. Bilo bi bolje da cutis i slusas. Ali posto si frustriran onda moras da jes govna redovno po svim blogovima gde nesto ne razumes.

alselone alselone 19:12 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Jos nesto, Carli.

Mene najvise nerviraju neproduktivni ali zato smaracki blogeri. A ima vas, nazalost. Sto bi predator rekao - glup ali vredan.

To su blogeri koji dolaze redovno, pisu gomile kometara ali svi komentari su potpuno neproduktivni. Nikad (ili veoma retko) ne doprinose blogovskoj zajednici kvalitetnim komentarima ili tekstovima. Ili makar saljivim. Ni to. Ali zato po pravilu smaraju one koji to rade. I takodje po pravilu glupavim svadjalackim ili smarackim komentrima.

Ti si savrsen primer za to. Ne znam da li si 10 komentara za sve ovo vreme od kada si ovde napisao a da si doprineo nekoj temi. Ali zato vrebas da neko nesto napise kako bi uklizao nekom gluposcu.

emsiemsi emsiemsi 19:31 07.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Jos nesto, Carli.

Mene najvise nerviraju neproduktivni ali zato smaracki blogeri. A ima vas, nazalost. Sto bi predator rekao - glup ali vredan.

To su blogeri koji dolaze redovno, pisu gomile kometara ali svi komentari su potpuno neproduktivni. Nikad (ili veoma retko) ne doprinose blogovskoj zajednici kvalitetnim komentarima ili tekstovima. Ili makar saljivim. Ni to. Ali zato po pravilu smaraju one koji to rade. I takodje po pravilu glupavim svadjalackim ili smarackim komentrima.

Ti si savrsen primer za to. Ne znam da li si 10 komentara za sve ovo vreme od kada si ovde napisao a da si doprineo nekoj temi. Ali zato vrebas da neko nesto napise kako bi uklizao nekom gluposcu.


То је твоје мишљење - ако се то тако може назвати.
Ова тема ме веома занима, готово једнако као и тема "да ли постоји Бог".
Наравно, волим да 'разговарам' са таквима који су попут тебе, претенциозни, али зато беобразно агресивни, такви који посматрају све остале које не могу да класификују (ставе у фиоке) као 'бића нижега ранга'.
Но, ја сам научио да се носим са таквима ко што си ти.
Сматрам да је то мој допринос, како на блогу, тако и шире.
Екстремно је битно да постоје људи који вама сујетнима драшкају его. Није то мала работа, али то мене не замара.
То да ли си ти схватио шта ја питам на овој, или било којој теми, је потпуно небитно. Други људи су мени битни - и ти људи тачно знају на кога ја мислим, непотребно је да их наводим.
Е, због тога ме уопште нити најмање не занима кога ти сматраш самрачким блогерима, а још мање шта је то што тебе највише нервира.
Тиме мораш да се бавиш сам. Ја бих могао да ти помогнем, мање или више - но те ствари, ипак, мораш да решаваш сам.
alselone alselone 19:36 07.05.2017

Re: Toliko lepote

То је твоје мишљење - ако се то тако може назвати.
Ова тема ме веома занима, готово једнако као и тема "да ли постоји Бог".


Nije moje misljenje nego cinjenice. Pazi tvoje komentare na blogu "koji te veoma zanima".

Са које стране прага ?!


Врх !


Оооо, где си Блоги !?
Може ли се ?
Какво је небо у туђини ?
Има ли која звезда ?


Како знаш колики је укупни универзум када не можеш нити да га видиш !?


Па да !
Одох и ја да ме не заболи глава !
Сутра треба дочекати масу гостију.


Јеботе патак !
Браво за плаво !


Да !
Посебно знате шта је било на почетку !


Аууууу !
Јеботе !
Дај мало тога да се разбудим.



Знаш ли шта је било у почетку, пре великог праска, односно, још раније, то јест, да будем прецизан --- најраније, односно, пре самог почетка ?
Или да питам кркара !?


Немаш појма !

Мрзи нас !
Дај линк !


Apsolutno ni jedan jedini produktvni komentar. Nula.

Ovo nije nikakav doprinos, nikakav razgovo sa pretencioznima, apsolutno nista. Gomila smeca, slame, neproduktivno smaranje i nista drugo.

Da ne idem na dalje blogove, ovaj te zanima. Mozes misliti kako je na onima koji te ne zanimaju. Posto se, jelte, pojavljujes i tamo.
emsiemsi emsiemsi 19:59 07.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone

...

Apsolutno ni jedan jedini produktvni komentar. Nula.

Ovo nije nikakav doprinos, nikakav razgovo sa pretencioznima, apsolutno nista. Gomila smeca, slame, neproduktivno smaranje i nista drugo.

Da ne idem na dalje blogove, ovaj te zanima. Mozes misliti kako je na onima koji te ne zanimaju. Posto se, jelte, pojavljujes i tamo.

Допринос је мали, али вредан.
Видиш и сам !
Atomski mrav Atomski mrav 20:22 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Alse, još uvek nisi stigao da instaliraš Maksinu skriptu?
Šta ti treba, čoveče, da se u nedelju uveče akaš sa Čarlijem? Ako je on već toliko dokon da nema pametnija posla nego da piše te nebuloze ovde, ti svakako imaš. Uključi skriptu u mozgu i preskoči komentar.

P.S. Uvek može gore, dole se pojavio onaj kreten prema kojem je Čarli suvo zlato.
alselone alselone 20:25 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Alse, još uvek nisi stigao da instaliraš Maksinu skriptu?

Jesam, nego mi posle bilo zao, pa disejblovao.

Šta ti treba, čoveče, da se u nedelju uveče akaš sa Čarlijem?

Iznervirao me, priznajem. U pravu si za skriptu.

P.S. Uvek može gore, dole se pojavio onaj kreten prema kojem je Čarli suvo zlato.

Fredi Kruger?
emsiemsi emsiemsi 20:27 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Atomski mrav
Alse, još uvek nisi stigao da instaliraš Maksinu skriptu?
Šta ti treba, čoveče, da se u nedelju uveče akaš sa Čarlijem? Ako je on već toliko dokon da nema pametnija posla nego da piše te nebuloze ovde, ti svakako imaš. Uključi skriptu u mozgu i preskoči komentar.

P.S. Uvek može gore, dole se pojavio onaj kreten prema kojem je Čarli suvo zlato.

Сагласан !
Успут --- уморих се од славе, те ћу ускоро да вас напустим.
Успут 2 --- видим да ћеш и ти инсталирати Максину скрипту.
Успут 3 --- где ли је Макса када нам највише недостаје ?!
Atomski mrav Atomski mrav 20:40 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Čarli, pročitaj odgovor Vere Nolan na jedan svoj komentar kod docsa na blogu o njegovoj mapi za HOMM3 (cenim da ga nisi pročitao čim nisi odgovorio na njega u svom maniru). Rekla ti je isto što i Alselone, samo na mnogo finiji način, kao što i dolikuje dami. Pametnom bi to bilo sasvim dovoljno.
emsiemsi emsiemsi 21:02 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Atomski mrav
Čarli, pročitaj odgovor Vere Nolan na jedan svoj komentar kod docsa na blogu o njegovoj mapi za HOMM3 (cenim da ga nisi pročitao čim nisi odgovorio na njega u svom maniru). Rekla ti je isto što i Alselone, samo na mnogo finiji način, kao što i dolikuje dami. Pametnom bi to bilo sasvim dovoljno.

На основу твоје сугестије, пронашао сам тај коментар и одговорио на њега !
Успут --- хвала ти што пратиш мој рад и помажеш како не бих било кога оставио без одговора.
Успут 2 --- оно што је тамо написано је, делимично другачије, но, у основи исто ... ауторитарни склопови личности имају сличан склоп ... сметају им они које не могу да класификују и "ставе под своје". Но, то су за мене, како је то већ неко негде рекао (и) за мене самога --- ефемерности (као и сам што сам). На жалост њихову, мени је најбитније ко говори, потом (и) шта говори.
alselone alselone 21:51 07.05.2017

Re: Toliko lepote

ауторитарни склопови личности имају сличан склоп ... сметају им они које не могу да класификују и "ставе под своје"


Koliko ti nemas pojma o cemu pricas. Pa upravo si ti ovakav, upravo ti ides od bloga do bloga sa "saglasan", "nisam saglasan", "gluposti", "kakve su ovo kreature" i slicnim glupim komentarima, bez da zaista ista kazes na temu osim toga da ti smetaju oni koji ne misle kao ti.

Atomski mrav Atomski mrav 22:02 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Alse, vrati ga u Maksinu skriptu i mirna Bačka.
zilikaka zilikaka 22:06 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Atomski mrav
Alse, vrati ga u Maksinu skriptu i mirna Bačka.

Ili se jednostavno opusti.
michiganac michiganac 22:41 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Saša Zorkić
nemoć izbora stoji, imam ih nebrojeno u folderu Galaksije

A svaka od njih ima svoju zanimljivu priču. Možda ću jednog dana napraviti facebook nekih galaksija :)


Meni se jako dopala metafora koju jednom čuh (ili pak pročitah) - kako su astronomi "arheolozi svjetlosti" koji svojim upotrebnim astro-instrumentima & -rekvizitima brižljivo razmiču (kosmičku) prašinu, oblake gasova i sl. da bismo, jelte, doprli do ovakvih gore svjetlo-sjajnih kosmičkih "hijeroglifa" od postanja zapisanih u vremenu i prostoru, od kojih svaki nosi fragment čudesne priče o evoluciji vaseljene..
Ubrzo će nova, savršenija alatka (JWST) na nebo (a bogami i na zemlji: E-ELT sa čak značajno većom projektovanom rezolucijom), pa do kraja iduće decenije očekujem iznova svojevrsnu revoluciju /breakthrough/ u saznanjima o kosmosu.
Dotad da vidimo najprije kakvu storiju će nam isporučiti 'Juno' o samom Jupiteru i postanju ovog našeg zvjezdanog sistema.
Saša Zorkić Saša Zorkić 23:45 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Знаш ли шта је било у почетку, пре великог праска

Evo alselone je odgovorio. Dakle, nije bilo pre! Znam, znam, i mene taj odgovor nervira, ali drugi pametniji ne postoji. Ja to pokušavam ovak da objasnim: "Poslala mama Crvenkapu kod bake da joj odnese hranu..." E sad ti pištaš: "A šta je bilo s Crvenkapom pre nego što ju je mama poslala kod bake?". Pa ništa nije bilo, priča počinje od trenutka kada joj mama kaže da ide kod bake. Pre toga nema, ne postoji.
OK, kažem, i mene takav odgovor nervira
nsarski nsarski 23:51 07.05.2017

Re: Toliko lepote

Saša Zorkić
Знаш ли шта је било у почетку, пре великог праска

Evo alselone je odgovorio. Dakle, nije bilo pre! Znam, znam, i mene taj odgovor nervira, ali drugi pametniji ne postoji. Ja to pokušavam ovak da objasnim: "Poslala mama Crvenkapu kod bake da joj odnese hranu..." E sad ti pištaš: "A šta je bilo s Crvenkapom pre nego što ju je mama poslala kod bake?". Pa ništa nije bilo, priča počinje od trenutka kada joj mama kaže da ide kod bake. Pre toga nema, ne postoji.
OK, kažem, i mene takav odgovor nervira


S. Hoking ima sledeću analogiju: kad putuješ na sever, stižeš u sve severnije i severnije krajeve. I kad tako dalje nastaviš? Pa, stigneš do Severnog pola. I dalje? Nema dalje. Na samom Severnom polu, pojam "severni pravac" ne postoji.
urbana_gerila urbana_gerila 00:20 08.05.2017

Re: Toliko lepote

nsarski
S. Hoking ima sledeću analogiju: kad putuješ na sever, stižeš u sve severnije i severnije krajeve. I kad tako dalje nastaviš? Pa, stigneš do Severnog pola. I dalje? Nema dalje. Na samom Severnom polu, pojam "severni pravac" ne postoji.



analogiju - sa čim ili u odnosu na šta?

ako je u vezi sa pitanjem "šta je bilo pre velikog praska?" - logički je neadekvatna.



nsarski nsarski 00:29 08.05.2017

Re: Toliko lepote

analogiju - sa čim ili u odnosu na šta?

ako je u vezi sa pitanjem "šta je bilo pre velikog praska?" - logički je neadekvatna.


Na primer, "šta je severnije od Severnog pola?" Takvo pitanje nema smisla, kao što nema smisla pitanje: "Sta je bilo pre početka vremena?". Vremenska odrednica "pre" i "početak vremena" logički ne mogu da stanu u istu rečenicu.
urbana_gerila urbana_gerila 00:40 08.05.2017

Re: Toliko lepote

nsarski
analogiju - sa čim ili u odnosu na šta?

ako je u vezi sa pitanjem "šta je bilo pre velikog praska?" - logički je neadekvatna.


Na primer, "šta je severnije od Severnog pola?" Takvo pitanje nema smisla, kao što nema smisla pitanje: "Sta je bilo pre početka vremena?". Vremenska odrednica "pre" i "početak vremena" logički ne mogu da stanu u istu rečenicu.


da, kada se kao "početak vremena" podrazumeva trenutak od koga se po teoriji velikog praska - univerzum širi.
jesam li rekao - univerzum širi?
pa, jbt, on je, kanda, postojao i pre početka vremena?!
aureus aureus 02:20 08.05.2017

Re: Toliko lepote

nsarski

S. Hoking ima sledeću analogiju: kad putuješ na sever, stižeš u sve severnije i severnije krajeve. I kad tako dalje nastaviš? Pa, stigneš do Severnog pola. I dalje? Nema dalje. Na samom Severnom polu, pojam "severni pravac" ne postoji.

Znaš da sam nešto slično pitao desetak ljudi: "Ako idemo sjeverozapadno sve vrijeme, i polako se približavamo Sjevernom polu, šta će se desiti?"
Nekoliko ljudi mi je intuitivno odgovorilo da ćemo naposlijetku zaobići Sjeverni pol i početi da se spuštamo na jug.
alselone alselone 03:29 08.05.2017

Re: Toliko lepote

pa, jbt, on je, kanda, postojao i pre početka vremena?!

Evo ga jos jedan Carli. Glup a samouveren.



Pre pocetka vremenana nije postojalo vreme. Postojao je svermir ali je vreme stajalo. t=0 "traje" do velikog praska.

Ne postoji univerzalno nadvreme u kom postoji i traje singularitet.
alselone alselone 03:30 08.05.2017

Re: Toliko lepote

Nekoliko ljudi mi je intuitivno odgovorilo da ćemo naposlijetku zaobići Sjeverni pol i početi da se spuštamo na jug.


Pa neces ako ides jedino severno. Ako pratis kazaljku kompasa u jednom momentu ces stati.
alselone alselone 03:40 08.05.2017

Re: Toliko lepote

Alse, vrati ga u Maksinu skriptu i mirna Bačka.

Ili se jednostavno opusti.


Hocu, nego samo da zavrsim razgovor do krata. Razgovor sa Carlijem je kao uzimanje antibiotika, moras da uradis sve do kraja, inace nema efekta.
emsiemsi emsiemsi 05:12 08.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Alse, vrati ga u Maksinu skriptu i mirna Bačka.

Ili se jednostavno opusti.


Hocu, nego samo da zavrsim razgovor do krata. Razgovor sa Carlijem je kao uzimanje antibiotika, moras da uradis sve do kraja, inace nema efekta.

Немам више шта да ти кажем !
Превише сам ти одговарао - једноставно, језгровито. Ја боље не знам.
Шта си схватио - схватио си.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:33 08.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
То је твоје мишљење - ако се то тако може назвати.
Ова тема ме веома занима, готово једнако као и тема "да ли постоји Бог".


Nije moje misljenje nego cinjenice. Pazi tvoje komentare na blogu "koji te veoma zanima".

Са које стране прага ?!


Врх !


Оооо, где си Блоги !?
Може ли се ?
Какво је небо у туђини ?
Има ли која звезда ?


Како знаш колики је укупни универзум када не можеш нити да га видиш !?


Па да !
Одох и ја да ме не заболи глава !
Сутра треба дочекати масу гостију.


Јеботе патак !
Браво за плаво !


Да !
Посебно знате шта је било на почетку !


Аууууу !
Јеботе !
Дај мало тога да се разбудим.



Знаш ли шта је било у почетку, пре великог праска, односно, још раније, то јест, да будем прецизан --- најраније, односно, пре самог почетка ?
Или да питам кркара !?


Немаш појма !

Мрзи нас !
Дај линк !


Apsolutno ni jedan jedini produktvni komentar. Nula.

Ovo nije nikakav doprinos, nikakav razgovo sa pretencioznima, apsolutno nista. Gomila smeca, slame, neproduktivno smaranje i nista drugo.

Da ne idem na dalje blogove, ovaj te zanima. Mozes misliti kako je na onima koji te ne zanimaju. Posto se, jelte, pojavljujes i tamo.


Alse, Arhivatoru!

Što si se bre navrzo na sirotog Čarlija, jel ti puko film, to jest maksin skript?

E, ima ovde par kretena čije komentare ja tako slasno preskačem, sam sebi se divim, to jest samokontroli i disciplini koju sam postigao i efektima koje to ima na moje duševno zdravlje. Mada nekad pomislim, možda tako preskočim i nešto pametno, ali onda ukapiram, ne, nema šansi. I uopšte, mnogo manje se nerviram, a živim u nadi da će to ignorisanje jednog dana postati obostrano, pa da ne moram da rolam točkić ko blesav iza svakog svog komentara, ne bih li zaobišao dileje koje se tu nakače i došao do ljudi sa kojima se vredi svađati i prepirati do besvesti.

EDIT: E, jebi ga, sad sam tek video da su te ovde već izdrndali, slobodno ignoriši ovaj moj beskorisni komentar.
alselone alselone 08:33 08.05.2017

Re: Toliko lepote

Što si se bre navrzo na sirotog Čarlija, jel ti puko film, to jest maksin skript?


Zapravo jeste, mislim pukao.

Dodjem kod Horhea na blog - Carli negoduje jer mu se ne svidja Horheova knjizevnost.
Dodjem kod Docs na blog - Carli negoduje jer mu se ne svidja Docsova digitalna umetnost.
Dodjem ovde - ne svidjaju mu se objasnjenja astronomije.
I to sve u jednom danu.

Gde god dodjes on ide i kao ovan ostavlja kuglice za sobom.

Ali razumem vase savete, tako da ce ovo biti moj poslednji komentar na temu.
urbana_gerila urbana_gerila 08:47 08.05.2017

Re: Toliko lepote


alselone
Evo ga jos jedan Carli. Glup a samouveren.



čarli je, za razliku od tebe, svestan svog perceptivnog limita, pa, često, zatraži da mu se objasni ono što ga prevazilazi.

zbog toga si ti epski nesagledivo i nepopravljivo glup, a on samo osoba sa posebnim potrebama koja je zahvaljujući toj blogo-inkluziji sada u stanju da prepozna i tvoje projektovanje, što je, ma koliko da si ti lako uočljiv egzemplar - par nivoa iznad tvog.


emsiemsi emsiemsi 09:26 08.05.2017

Re: Toliko lepote

srdjan.pajic

...

Alse, Arhivatoru!

Što si se bre navrzo na sirotog Čarlija, jel ti puko film, to jest maksin skript?

E, ima ovde par kretena čije komentare ja tako slasno preskačem, sam sebi se divim, to jest samokontroli i disciplini koju sam postigao i efektima koje to ima na moje duševno zdravlje. Mada nekad pomislim, možda tako preskočim i nešto pametno, ali onda ukapiram, ne, nema šansi. I uopšte, mnogo manje se nerviram, a živim u nadi da će to ignorisanje jednog dana postati obostrano, pa da ne moram da rolam točkić ko blesav iza svakog svog komentara, ne bih li zaobišao dileje koje se tu nakače i došao do ljudi sa kojima se vredi svađati i prepirati do besvesti.

EDIT: E, jebi ga, sad sam tek video da su te ovde već izdrndali, slobodno ignoriši ovaj moj beskorisni komentar.

Правиш принципијелну грешку !
Даћу ти један савет (могу и други да га прочитају) --- никада се не ограничавај у слушању (читању) других људи. Доминантни мотивациони фактор у дискусији је чути шта други каже, а не оно што ти имаш да кажеш --- то што ти имаш да кажеш, то ионако знаш.
У дискусији са другим људима је битно да знаш коректно да ексцитираш. На основу тога, фидбек ће бити квалитетнији. Посебно ћеш сазнати карактер људи, који је, често, значајнији од конкретних знања које саговорник поседује.
Ја сам поприлично толерантан у разговору са другим људима. Оно што ја чиним је следеће --- када некога оценим да је недостојан да му ја упућујем речи или слова, ја престанем да говорим и пишем. Но, никада не престајем да слушам или читам, чак, и такве саговорнике. Увек, и поред свега, задржим чак и мајушну резерву да сам ја погрешио у процени и да, чак и како ја то дефинишем, код ђубради, вашки, гамади, теријера , ... има неко зрнце доброте.
Ух - одужих као Милан Новковић или, пак, ТасаДебели.
emsiemsi emsiemsi 09:29 08.05.2017

Re: Toliko lepote

alselone
Što si se bre navrzo na sirotog Čarlija, jel ti puko film, to jest maksin skript?


Zapravo jeste, mislim pukao.

Dodjem kod Horhea na blog - Carli negoduje jer mu se ne svidja Horheova knjizevnost.
Dodjem kod Docs na blog - Carli negoduje jer mu se ne svidja Docsova digitalna umetnost.
Dodjem ovde - ne svidjaju mu se objasnjenja astronomije.
I to sve u jednom danu.

Gde god dodjes on ide i kao ovan ostavlja kuglice za sobom.

Ali razumem vase savete, tako da ce ovo biti moj poslednji komentar na temu.

Фала Богу !
Придружујем се твојој одлуци и снажно је подржавам својом сагласношћу.
nsarski nsarski 09:43 08.05.2017

Re: Toliko lepote

da, kada se kao "početak vremena" podrazumeva trenutak od koga se po teoriji velikog praska - univerzum širi.
jesam li rekao - univerzum širi?
pa, jbt, on je, kanda, postojao i pre početka vremena?!


Da, tako se podrazumeva. Veliki prasak se uzima za početak vremena i prostora. Naravno, moguće je postaviti gramatički ispravno pitanje "šta je bilo pre toga?", ali unutar trenutno prihvaćene teorije takvo pitanje nema logičkog smisla. Jedini odgovor je: "nije bilo kosmosa".
To je slično kao kad bi te neko pitao: "Dobro, ti si se u nekom trenutku rodio i sada postojiš, a šta si bio pre nego što si se rodio?", Pa, nisi "bio", nisi postojao.
Teorija Velikog praska je, za sada, najprostije i najlogičnije rešenje. Ona je konstruisana na osnovu astronomskih merenja i podataka koji se sve više sakupljaju.
Najvažniji podatak je eksperimentalno utvrđena činjenica da se kosmos širi. Zamisli da taj podatak ne znamo, kao što ga nismo znali početkom XX veka.
Kosmos, u globalu, je bio statičan, iste veličine - dobro znali smo za rotacije planeta, galaksija, supernove, i sličan kosmički vatromet, ali na globalnom nivou nismo znali za Pozadinsko zračenje ni da se kosmos širi.

Kosmologija tog vremena je tek bila teška. Šta reći o sudbini ili poreklu kosmosa, na primer? Kako bi odgovorio na pitanje: "otkud ove sve stvari na nebu?". Čini se da je "to" sada tu, ali kako je došlo do te situcije, nemamo pojma. Mogao je čovek čak i da kaže: "To je Neko stvorio, ali nemamo pojma ko". Naravno, i samo pitanje o nastanku je posledica našeg shvatanja realnosti, u krajnjem slučaju.

Naša pitanja o nastanku su posledica činjenice da mi smatramo da stvari "nastanu" - iz jajeta nastane pile, iz semena biljka, itd. I rečni tokovi nastanu gde nisu postojali, i planinski venci (istina tokom mnoogo dužeg perioda nego što je potrebno drvetu da poraste), i vulkanska ostrva, itd. Koncepcija o nastajanju je nekako ugradjena u naše poimanje svega. Ako nešto nije nastalo, onda, logički, postojalo je od uvek. A to je nepodnošljiva misao, to o večnom postojanju. "Prirodno" je da se pitamo kako je onda "nastao" kosmos. Za ondašnji, "klasični" kosmos koji smo ograničeno poznavali, neki razuman odgovor nije postojao, sem, rekoh, ideje da je to neko "stvorio", mada, na primer, ostrva Havaje nije niko stvorio - nikakva osoba, nikakvo biće- oni su nastali usled vulkanskih aktivnosti planete. A šta je bilo na tom mestu pre nego što su nastali Havaji? Pa, nisu postojali Havaji.
Danas znamo malo više o globalnom kosmosu, znamo da se ubrzano širi, znamo da postoji pozadinsko zračenje koje nam, skoro uniformno, stiže iz svih pravaca. Ta saznanja, i još neka, se najjednostavnije i logično objašnjavaju teorijom Velikog praska.
Dokle će ta teorija da opstane, niko ne zna, ali za sada je to jedina razumna teorija koju imamo.

I, najzad, da te podsetim na jednu primedbu B. Rasela. Kaže on: zamislimo da se nalazimo u potpunom mraku, u potpuno nepoznatom predelu - ne znamo da li je oko nas šuma, ili planine, ili vode, ili jezera, ili provalije, ili divlje zveri, ili sve to istovremeno. I mrkli je mrak, i onda sevne munja na trenutak i ugasi se. Na osnovu tog kratkog osvetljenja, mi treba da utvrdimo sve moguće činjenice o okolini koja nas okružuje, o nastanku te okoline, o njenoj budućnosti. E, u toj situaciji se nalazimo mi, ovde na Zemlji, kada pokušavamo da utvrdimo činjenice o kosmosu. Period savremenog istraživanja kosmosa je vremenski tren, kraći od bljeska munje, u odnosu na naše postojanje na Zemlji.

predatortz predatortz 10:04 08.05.2017

Re: Toliko lepote

Dokle će ta teorija da opstane, niko ne znam, ali za sada je to jedina razumna teorija koju imamo


Nekako mi se čini da smo mi (ljudska vrsta, ne ja svakako, ja sam duboko svestan da jaaaakooo malo znam o svemu tome) još na nivou lečenja pijavicama kada se radi o ovim temama.

nikvet pn nikvet pn 10:29 08.05.2017

Re: Toliko lepote

Ајмо полако...
emsiemsi
Мрзи нас !
Дај линк !


Недостаје молим.

alselone
Izvoli. LINK.


Са нагласком на - изволи.

emsiemsi
Јеботе патак !
Ужас !


Недостаје хвала.

Видиш Чарли, имам љубимце, имам и домаће животиње своје и јако много туђих. Приметио сам, и не само ја, да чак и та бесловесна бића умеју да кажу хвала на неки свој начин.

Тебе је то мимоишло. Тако једноставне речи као што су хвала, молим, извини, опрости... тебе не дотичу. Ниси сам. Неваспитаних је тушта и тма наоколо. Али то је наоколо. У овој кафани си у мањини и изразито се истичеш. Будала (и то раскошних) овде је било и биће, ту се фолираш. Али као простак заслужио си жуту мајицу. Најосновније домаће кућно васпитање тебе није ни дотакло. То или имаш или немаш и не купује се за паре.

Није то све. Приметно је твоје весеље када некога надркаш довољно да реагује на простоте и плићаке. Срећа је да не возиш џипа па кад га паркираш пред пекаром да се нацерекаш заустављеном препуном трамвају; то је срећа а несрећа што то исто радиш овде упорно, и у томе уживаш. То је одлика ситне душе.

Као такав не туци се у груди српске, молим те, само прљаш заставу.

Леп разговор према звездама, лепе мисли саговорника кидаш им дефанзивом од твоје простоте; то је ружно.

Ја, ето, рекох и душу спасох (жалибоже мастила и тастатуре) и много ме брига за твоју дилему хоћеш ли на ово да прднеш или да подригнеш.
emsiemsi emsiemsi 11:58 08.05.2017

Re: Toliko lepote

nikvet pn
Ајмо полако...
emsiemsi
Мрзи нас !
Дај линк !


Недостаје молим.

alselone
Izvoli. LINK.


Са нагласком на - изволи.

emsiemsi
Јеботе патак !
Ужас !


Недостаје хвала.

Видиш Чарли, имам љубимце, имам и домаће животиње своје и јако много туђих. Приметио сам, и не само ја, да чак и та бесловесна бића умеју да кажу хвала на неки свој начин.

Тебе је то мимоишло. Тако једноставне речи као што су хвала, молим, извини, опрости... тебе не дотичу. Ниси сам. Неваспитаних је тушта и тма наоколо. Али то је наоколо. У овој кафани си у мањини и изразито се истичеш. Будала (и то раскошних) овде је било и биће, ту се фолираш. Али као простак заслужио си жуту мајицу. Најосновније домаће кућно васпитање тебе није ни дотакло. То или имаш или немаш и не купује се за паре.

Није то све. Приметно је твоје весеље када некога надркаш довољно да реагује на простоте и плићаке. Срећа је да не возиш џипа па кад га паркираш пред пекаром да се нацерекаш заустављеном препуном трамвају; то је срећа а несрећа што то исто радиш овде упорно, и у томе уживаш. То је одлика ситне душе.

Као такав не туци се у груди српске, молим те, само прљаш заставу.

Леп разговор према звездама, лепе мисли саговорника кидаш им дефанзивом од твоје простоте; то је ружно.

Ја, ето, рекох и душу спасох (жалибоже мастила и тастатуре) и много ме брига за твоју дилему хоћеш ли на ово да прднеш или да подригнеш.

Хвала на појашњењу !
Џип сам возио једно време - и никада га нисам паркирао на трамвајске шине и било где да сметам другима. И сада, када идем аутомобилом, паркирам се поприлично далеко од места где идем - пошто волим да шетам.
Но, у једном веома грешиш --- уопште ме не радује када видим да 'ситне душе' реагују на начин сличан твоме. То су они који би да другачија мишљења, односно начини исказивања истога, униформишу --- дакле, остали морају да буду такви како их ти (и теби слични) замишљају, или су, у противном, такви како си мене окарактерисао.
Но, ја сам поприлично тога прошао да би ме 'дотицало' то што ти и теби слични имате да ми кажете. Такви као што си ти су покушавали да ме ућуткају (скоро и физички) и били су јако тужни што им то не успева.
То чему се ја радујем или за чиме тугујем, ти не знаш - нисам ја твоја животиња.
Они који би требало да знају - знају.
Да ли сам мањина овде или негде другде, није ми битно - јер је за мене сваки човек човек по себи и за себе.
urbana_gerila urbana_gerila 12:22 08.05.2017

Re: Toliko lepote




nsarski
Naravno, moguće je postaviti gramatički ispravno pitanje "šta je bilo pre toga?", ali unutar trenutno prihvaćene teorije takvo pitanje nema logičkog smisla.


to nije "gramatički ispravno", to je logički ispravno pitanje kome smisao ne može nijekati teorija, makar ona bila i trenutno prihvaćena.

jedan pametan čovek često citira jednu pametnu ženu, oboje poznaješ bar po čuvenju, koja nije a lako je mogla postati ljubav njegovog života - ne postoje besmislena pitanja, postoje samo besmisleni odgovori, te je:

nsarski
Jedini odgovor je: "nije bilo kosmosa".


samo jedan od odgovora ili "odgovora", jer ljude mislećima i čini ta stalna upitanost nas malih pod onolikim nebom.

od parmenidovog biće jeste, nebiće nije, od nestvoren i neprolazan zauzima sav prostor te mu je kretanje nemoguće, preko demokritovog postoje praznina i večni atomi u beskonačnom kretanju do današnjih teoretičara velikog praska, koliko ja znam, niko nije negirao postojanje bar tog inicijalnog atoma univerzuma, i pre teoretskog događanja nazvanog veliki prasak.

zbog toga su analogije, i sa nepostojanjem pre rođenja i sa havajskim ostrvima, i sam odgovor "pa, nisi "bio", nisi postojao" dat na pitanje "šta je bilo pre?" - neadekvatni.


nsarski
primedbu B. Rasela


izgleda da su ti predrazi usud, posle brajovića evo te i sa stojadinovićem?

šalim se, naravno, premda mislim kako izbor rasela kao, možda i podsvesnog, učvršćivača teze - nije puka koincidencija.
kao što je i sama teorija velikog praska pitanje naučnog vjeruju, tako je raselov intelektualni i moralni prigovor religiji njen ateistički pandan, čak i za osobe koje nisu ubeđeni ateisti.


nsarski nsarski 12:34 08.05.2017

Re: Toliko lepote

zbog toga su analogije, i sa nepostojanjem pre rođenja i sa havajskim ostrvima, i sam odgovor "pa, nisi "bio", nisi postojao " na pitanje "šta je bilo pre?" - neadekvatni.


OK, pa onda da te podsetim na odgovor Tome Akvinskog. Na pitanje: "A šta je Bog radio pre nego što je stvorio svet?" on odgovara: "pravio je Pakao za ljude koji postavljaju takva pitanja". Da li je to adekvatan odgovor?

P.S.
kao što je i sama teorija velikog praska pitanje naučnog vjeruju...

Pa i nije baš vjeruju ovde u pitanju. Naučnici su spremni da svoje trenutno vjeruju bez problema zamene za drugu teoriju koja se pokaže (poredjenjem sa novim eksperimentalnim podacima!) kao "bolja" i uverljivije dokazana. Vjeruju crowd su ljudi kojima nikakva količina kontra-dokaza protiv njihove vere nije dokaz. Jer oni veruju.
docsumann docsumann 12:53 08.05.2017

Re: Toliko lepote


možda bi adekvatnije bilo analogiju "šta je bilo prije vremena" zamjenitai sa "šta je starije od vremena".

tako bi više nalegala na onu o sjvernosti sjevernog pola.

e, sad što ja vjerujem (vjerujem, sa malimk v) da je bilo nečega i prije BB, mada to nešto ostaje za nas neuhvatljivo taman koliko i ono nešto koje je starije od vremena.
emsiemsi emsiemsi 13:23 08.05.2017

Re: Toliko lepote

docsumann

možda bi adekvatnije bilo analogiju "šta je bilo prije vremena" zamjenitai sa "šta je starije od vremena".

tako bi više nalegala na onu o sjvernosti sjevernog pola.

e, sad što ja vjerujem (vjerujem, sa malimk v) da je bilo nečega i prije BB, mada to nešto ostaje za nas neuhvatljivo taman koliko i ono nečem koje je starije od vremena.

Сагласан !
urbana_gerila urbana_gerila 13:41 08.05.2017

Re: Toliko lepote


nsarski
OK, pa onda da te podsetim na odgovor Tome Akvinskog. Na pitanje: "A šta je Bog radio pre nego što je stvorio svet?" on odgovara: "pravio je Pakao za ljude koji postavljaju takva pitanja". Da li je to adekvatan odgovor?


kako za koga.

za one koji veruju u takav koncept - verovatno jeste.
jedni će uzentovati, a drugi će reći kako je - u raju dobro, ali je ekipa na onom drugom mestu.

a, onima koji u taj koncept ne veruju je - svejedno, s tim što će one sa smislom za humor odgovor nasmejati.



nsarski
Pa i nije baš vjeruju ovde u pitanju. Naučnici su spremni da svoje trenutno vjeruju bez problema zamene za drugu teoriju koja se pokaže (poredjenjem sa novim eksperimentalnim podacima!) kao "bolja" i uverljivije dokazana. Vjeruju crowd su ljudi kojima nikakva količina kontra-dokaza protiv njihove vere nije dokaz. Jer oni veruju.


ti, izgleda, nisi čuo za konvertite?
blogovatelj blogovatelj 15:23 08.05.2017

Re: Toliko lepote

tu smo da pomognemo


Imamo neverovatno sličan rukopis.
blogovatelj blogovatelj 15:25 08.05.2017

Re: Toliko lepote

My bed.


Tvoj krevet.
anfieldroad anfieldroad 15:35 08.05.2017

Re: Toliko lepote

možda bi adekvatnije bilo analogiju "šta je bilo prije vremena" zamjenitai sa "šta je starije od vremena".




Svemir, vreme-prostor kakve mi poznajemo nisu postojali pre BB.
Mogući odgovori šta je "bilo pre" su brojni, ali nedokazivi- za sad.

Ja postavljam drugo pitanje. Prihvatajući u potpunosti ( do daljnjeg ) teoriju BB. Svemir se širi, energija praska se širi. Do sad se proširila toliko koliko jeste, a ja pitam ka čemu se širi, u kakvu to drugačiju realnost ulazi svojim širenjem ? Da li je tu odgovor na pitanje "šta je bilo pre" ?
docsumann docsumann 16:01 08.05.2017

Re: Toliko lepote

a postavljam drugo pitanje. Prihvatajući u potpunosti ( do daljnjeg ) teoriju BB. Svemir se širi, energija praska se širi. Do sad se proširila toliko koliko jeste, a ja pitam ka čemu se širi, u kakvu to drugačiju realnost ulazi svojim širenjem ? Da li je tu odgovor na pitanje "šta je bilo pre" ?


takva pitanja te po avtomatizmu prebacuju iz fizike na metafizičko polje umovanja.

šta su "šta je izvan prostora, šta je prije vremena" do ultimativna metafizike.
no kako su vrijeme i prostor neizbježni fenomeni ljudskog pogleda na svijet, možemo pretpostaviti i da se pod nekim drugim uglom gledanja na stvari oni "neutrališu".
ili bar postoje u nekom posve drugačijem obliku.
prostor - svaka njegova tačka je ujedno bilo koja druga njegova tačka.
vrijeme - uvijek je svaki trenutak (svako SADA)

šta bi bio BB u takvom jednom hiper prostoru i apsolutnom vremenu?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana