Astronomija

U Vojvodini vreme teče nešto sporije - ALBERT AJNŠTAJN

kosta.babic RSS / 10.05.2017. u 16:37
5eajwn.jpg
 
  

 

Kad pošten Vojvođanin iziđe na šor pa kaže:
        -Dobar dan,

onom što gledi sa kibicfenstera a to je onaj pendžer, duplirac što se kroz njega vidi ceo sokak, onaj što nema firange. 
       –moliću lepo dal znate kolko je sati, zdravo se žurim ?

 

A ovaj sa pendžera će njemu:

      -A što?- jel vataš ajziban za Bečkerek?

      -Ne nego autobus za Pančevo. Kaže onaj sa ulice.

      -Ajziban je tek prošo a autobus kanda kasni,ne vidim ni prašinu od njega.

      -Moram hitno u Pančevački špitalj strina se  kanda šlogirala, dovodili berberina da joj pusti krv al nije pomoglo dočim smo je morali oterati u špitalj, pa ko velim ako znate kolko je sati da ne okasnim?

      -Ta ne znam, sat mi u konku onom što se u njega ulazi iz ajnfora. Onog što je sav živopisan. Živopiso ga Vasa moler. Ja mu reko da mete jedno sunce što lakšava  a on pito:

    -Jel ko kastrola a ja mu kažem:

     -Ne nego ko polak lavora i još par konja što se beču.

     -A taj sat kasti, on je sa kukavicom pa ga nisam teo držati u gostinskoj sobu da ne budi goste kad navratu  za Veliku Gospojinu, misliće ljudi; ovaj je pošandrco kad drži tu tičurinu u satu.

I tako još malo divanidu o svem i svčim. Za to vreme prođe i autobus za Pančevo. Onaj sa sokaka  bi još da priča jerbo još ima zanimljivih tema.

    -Dal su okopani kuruzi , pa kako stoji žito? Oćel’ biti kiše? I da ispriča da je onomad njegov prit Vlajko moro ići 1943 ili ’44 čak u Veliki Bečkerek po brašno za štrudlu.

A onaj sa pendžera se doseti da ipak pogleda kolko je sati. Pa kaže:

    -Sa’ću  ja da pogledam.

A onaj na ulici veli:

     Ta nemoj žuriti -Evo komšija Dulek  ide s’ taljigama.Pitaću ga da sednem makar u šaraglje.

   -Jel komšija mogul’ ja s’ tobom do Pančeva?

A Dulek mu odgovara – Ta ne idem do pančeva idem samo do nadela.

Posle jedno po sata vrća se onaj sa pendžera.
       - vrag ga materin, taj sat je kupio još pokojni babo na vašaru  pa se nešto malo naherio i sve ko po malo preskače. Otoič  je bilo frtalj na dvanaest al sad, askurđel ga znao?
        To "otoič" nije ni Anštajn znao da protumači pa ga je u jednačinu uveo kao konstantu, jelte.

     A posle onaj sa šora reko onom iz duplirca: -I sutra je dan pa ću ja poraniti kod strine u špitalj.Valda neće kakav belaj biti ?

  

    Ps; U  Vojvodini još jedino smrt radi, sve ostalo je  zamrlo.

 

 

 



Komentari (301)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 16:42 10.05.2017

Izgubljene reci Vojvodine

Ovo je simpatican tekst. Vratio si neke reci koje dugo nisam cuo. Cale ih je davno izgubio a evo i baba, iako ima 90 godina, sve manje prica po starovojvodjanski.

Ovo cu da kupim jedared, samo da se nakanim.
kosta.babic kosta.babic 16:57 10.05.2017

Re: Izgubljene reci Vojvodine

alselone
Ovo je simpatican tekst. Vratio si neke reci koje dugo nisam cuo. Cale ih je davno izgubio a evo i baba, iako ima 90 godina, sve manje prica po starovojvodjanski.

Ovo cu da kupim jedared, samo da se nakanim.

Jel vidiš kako mož' da budeš fin samo kad 'oćeš?
Ps. Svi smo mi po malo Vojvođani.
noboole noboole 16:57 10.05.2017

.

valjda gonak :)
alselone alselone 16:57 10.05.2017

Re: .

valjda gonak :)


i "ajnfort", a verovatno i "avtobus".
kosta.babic kosta.babic 16:58 10.05.2017

Re: noboole

noboole
valjda gonak :)

U mom delu Banata se kaže KONK-u prevodu pretsoblje.
kosta.babic kosta.babic 17:03 10.05.2017

Re: .

alselone
valjda gonak :)


i "ajnfort", a verovatno i "avtobus".

AJNFOR verovatno dolazi od neke nemačke reči koja se ovde nepravilno izgovara.To je deo pod krovom kuće sa velikom kapijom u koji se paori sklone kad dođu sa njive pa ako pada kiša da ne pokisnu dok isprežu konje.
freehand freehand 18:02 10.05.2017

Re: .

kosta.babic
alselone
valjda gonak :)


i "ajnfort", a verovatno i "avtobus".

AJNFOR verovatno dolazi od neke nemačke reči koja se ovde nepravilno izgovara.To je deo pod krovom kuće sa velikom kapijom u koji se paori sklone kad dođu sa njive pa ako pada kiša da ne pokisnu dok isprežu konje.

Većina tih reči je do neprepoznavanja iskvareni nemački, a kibicfenster je na šor ili sokak istureni prozor, sa koga se vidi na sve tri (spoljne) strane, i od koga ostaju velike čvoruge.
Dok su "Vojvođani" prilično nategnut autonomaški izraz. Ovo što si opisao je Banat, laloški.
To bi Pidikanci morali da znaju.
kosta.babic kosta.babic 18:42 10.05.2017

Re: .

freehand
kosta.babic
alselone
valjda gonak :)


i "ajnfort", a verovatno i "avtobus".

AJNFOR verovatno dolazi od neke nemačke reči koja se ovde nepravilno izgovara.To je deo pod krovom kuće sa velikom kapijom u koji se paori sklone kad dođu sa njive pa ako pada kiša da ne pokisnu dok isprežu konje.

Većina tih reči je do neprepoznavanja iskvareni nemački, a kibicfenster je na šro ili sokak istureni prozor, sa koga se vidi na sve tri (spoljne) strane, i od koga ostaju velike čvoruge.
Dok su "Vojvođani" prilično nategnut autonomaški izraz. Ovo što si opisao je Banat, laloški.
To bi Pidikanci morali da znaju.

Osim što mi lepiš etiketu autonomaša razmisli o poreklu tuđih reči u Banatu i vojvodini.Turcuzmi.germanizmi, slaveno srpski, crkveni itd.Da li treba da te podsetim na vreme Marije Terezije na ovim prostorima?Mogao bih da te potsetim na vreme kad je u Banatu bila močvara sa malaričnim komarcima.Ili ti je draže da pomenem -Vlak bez voznog reda?Konglomerat trpeljivih ljudi koji su smirili svoje nacionalne strasti kad su se naselili na ovim prostorima.Ti znaš da se ovde ljudi dele na dođoše i nađoše.A svi smo dođoši.
freehand freehand 18:48 10.05.2017

Re: .

Osim što mi lepiš etiketu autonomaša razmisli o poreklu tuđih reči u Banatu i vojvodini.Turcuzmi.germanizmi, slaveno srpski, crkveni itd.Da li treba da te podsetim na vreme Marije Terezije na ovim prostorima?Mogao bih da te potsetim na vreme kad je u Banatu bila močvara sa malaričnim komarcima.Ili ti je draže da pomenem -Vlak bez voznog reda?Konglomerat trpeljivih ljudi koji su smirili svoje nacionalne strasti kad su se naselili na ovim prostorima.Ti znaš da se ovde ljudi dele na dođoše i nađoše.A svi smo dođoši.

Ne znam zašto si iznabrajao to sve, ali suština je, da ponovim, u tome da Vojvodina, koliko znam, sa stanovišta Lala postoji kao administrativni pojam ali ne i kao nekakvo kulturno i identitetsko određenje.
Pojam "Vojvođani" vrlo sam retko, sem u političkom govoru, imao prilike da čujem,a rođen sam i najveći deo života proveo u Banatu.

kosta.babic kosta.babic 19:09 10.05.2017

Re: freehend

Vojvodina, koliko znam, sa stanovišta Lala postoji kao administrativni pojam ali ne i kao nekakvo kulturno i identitetsko određenje.

Da u pravu si.Ali je to samo privid jer su u pokrajini ključna mesta posle drugog sv. rata -politička, finansiska i sva ostala zauzeli pripadnici šeste ličke i sedme baniske.
Samo bih te podsetio:Crnjanskog, Vaska Pope, Mike Antića. A od slikara;Mileta Đorđevića,Mike Obradovića, Vase Dolovačkog.
I dođoši jednom postanu nađoši.

freehand freehand 19:17 10.05.2017

Re: freehend


Da u pravu si.Ali je to samo privid jer su u pokrajini ključna mesta posle drugog sv. rata -politička, finansiska i sva ostala zauzeli pripadnici šeste ličke i sedme baniske.

Ma nije istina, bilo je i brica iz Dobrice, i paora iz Čente, i dolovačkog klana.
Samo bih te podsetio:Crnjanskog, Vaska Pope, Mike Antića. A od slikara;Mileta Đorđevića,Mike Obradovića, Vase Dolovačkog.
I dođoši jednom postanu nađoši.

I? Ne znam da se ijedan od njih izjašnjavao kao Vojvođanin. Za Mileta Mazala mogu i da tvrdim, na primer.
kosta.babic kosta.babic 19:20 10.05.2017

Re: freehend

I? Ne znam da se ijedan od njih izjašnjavao kao Vojvođanin. Za Mileta Mazala mogu i da tvrdim, na primer.

I ja sam lokalpatriota.No mi nekad na um pada i šire.
urbana_gerila urbana_gerila 19:31 10.05.2017

Re: .


kosta.babic
Osim što mi lepiš etiketu autonomaša razmisli o poreklu tuđih reči u Banatu i vojvodini.Turcuzmi.germanizmi, slaveno srpski, crkveni itd.Da li treba da te podsetim na vreme Marije Terezije na ovim prostorima?Mogao bih da te potsetim na vreme kad je u Banatu bila močvara sa malaričnim komarcima.Ili ti je draže da pomenem -Vlak bez voznog reda?Konglomerat trpeljivih ljudi koji su smirili svoje nacionalne strasti kad su se naselili na ovim prostorima.Ti znaš da se ovde ljudi dele na dođoše i nađoše.A svi smo dođoši.



bata kole, ono što je freehand prokomentarisao stoji - ne čepi se i uključi mod za čitanje sa razumevanjem, pa ti se neće desiti da ga na njegovo "do neprepoznavanja iskvareni nemački" glede etimologije, porekla reči, podsećaš(potsećaš je nepravilno - kod suglasničke grupe "ds" nema jednačenja po zvučnosti) na vreme marije terezije, kao da je ona japanka a ne švabica...


tekst ti je ponovo dobar, još više karverovski od prethodnog(ovde se vrši jednačenje po zvučnosti) - precizniji si u slikanju onoga o čemu pišeš, iako si napravio otklon između sebe i likova identifikacija je laka, junaci su pamtljivi iako niti su oni sami to niti rade ništa glamurozno...


nego, da kažeš ko je pravio spisak lektire - tess ili cica, filantrop kakav jesam, ostajem u nadi da bi mogle i brajovića da oprave.
kosta.babic kosta.babic 19:34 10.05.2017

Re: freehend

freehand

Da u pravu si.Ali je to samo privid jer su u pokrajini ključna mesta posle drugog sv. rata -politička, finansiska i sva ostala zauzeli pripadnici šeste ličke i sedme baniske.

Ma nije istina, bilo je i brica iz Dobrice, i paora iz Čente, i dolovačkog klana.
Samo bih te podsetio:Crnjanskog, Vaska Pope, Mike Antića. A od slikara;Mileta Đorđevića,Mike Obradovića, Vase Dolovačkog.
I dođoši jednom postanu nađoši.

I? Ne znam da se ijedan od njih izjašnjavao kao Vojvođanin. Za Mileta Mazala mogu i da tvrdim, na primer.

Pančevo je kulturni centar Banata pa i vojvodine.Ali.Za ovih mojuh 39 godina u TV beograd Pančevo i južni banat su za njih bili samo bela fleka na karti.
Postoji neka nepisana mediska podela po kojoj mi ne pripadamo nikom.Džaba Mihajlo Pupin Kad im je Tesla draži.
freehand freehand 19:35 10.05.2017

Re: .

tekst ti je ponovo dobar, još više karverovski od prethodnog(ovde se vrši jednačenje po zvučnosti) - precizniji si u slikanju onoga o čemu pišeš, iako si napravio otklon između sebe i likova identifikacija je laka, junaci su pamtljivi iako niti su oni sami to niti rade ništa glamurozno...

Još da nije insistirao da zgura što više lokalizama po jedinici unterhaltunga...
freehand freehand 19:38 10.05.2017

Re: freehend

Pančevo je kulturni centar Banata pa i vojvodine.Ali.Za ovih mojuh 39 godina u TV beograd Pančevo i južni banat su za njih bili samo bela fleka na karti.
Postoji neka nepisana mediska podela po kojoj mi ne pripadamo nikom.Džaba Mihajlo Pupin Kad im je Tesla draži.

pa mi smo bili varoš kad su oni bili kasaba.
Znaš kako se govorilo, Kosta:
"Pančevo je varoš na periferiji pokrajine koja na svojoj periferiji ima metropolu."
urbana_gerila urbana_gerila 19:44 10.05.2017

Re: .

freehand
Još da nije insistirao da zgura što više lokalizama po jedinici unterhaltunga...



ti će mu kaeš kojoj će on publici da se obraća, a i izvrši obraćaj pažnje na to da ga internacionalna karijera trenutno tangira samo sa aspekta skorenovca.
kosta.babic kosta.babic 19:50 10.05.2017

Re: urbani

podsećaš(potsećaš je nepravilno - kod suglasničke grupe "ds" nema jednačenja po zvučnosti) na vreme marije terezije, kao da je ona japanka a ne švabica...

1.)zabole me za gramatiku.

2.)
tekst ti je ponovo dobar, još više karverovski

Hvala na komplimentu ali ne znam šta znači Karverovski.Probo da nađem na netu al ne biva.

Sve reči su iz mog sećanja.
urbana_gerila urbana_gerila 20:43 10.05.2017

Re: urbani


kosta.babic
1.)zabole me za gramatiku.


sam sebe diskvalifikuješ takvim stavom.

kosta.babic
ne znam šta znači Karverovski.Probo da nađem na netu al ne biva


raymond carver(link)
zilikaka zilikaka 21:34 10.05.2017

Re: Negde između

alselone
valjda gonak :)


i "ajnfort", a verovatno i "avtobus".


Da, kod nas se kaže konk iali se kaže i ajnfort. Za avtobus ne bih smela da potpišem da li je v ili f. Nije ni čudo jer se vrlo retko zapisivalo pa kako ko čuje i ponovi.
Inače, umem po melodiji i karakteristikama govora da prepoznam Lale i Bačvane i lociram u 20 kilometara, uglavnom. Sremci su mi nepoznanica. S njima smo slabije imali posla.

Južni deo ima dosta upliva srbijanskog. Imaju recimo ono karakteristično devOjka. To se provlači čak do sela pored Tamiša koja baš nisu blizu.

Nedavno me oduševilo kad sam naučila potpuno nov izraz koji se koristi u Elemiru i ne znam da li igde još.
Kažu ljudi "zaopšijati", što znači zaobići u širokom luku.

Još da kažem da i ja već dugo imam nameru da napišem blog koji sam u jednoj priči odavno obećala.
O Banatu, naravno, nego prethodno treba da se nađem sa dvojicom recenzenata. Naravno, u kafani.
Pošto su oni vrlo kompetentni a stvar ozbiljna, i recenzija će morati da potraje, pa nikako da se rešim i planiram za to termin.


P.S. Sad vidim da izraz koji sam pomenula postoji u Rečniku srpskog govora Vojvodine, al nije mi značenje potrefljeno.

Očigledno isti izraz koriste za različita značenja.

freehand freehand 22:15 10.05.2017

Re: Negde između

Nedavno me oduševilo kad sam naučila potpuno nov izraz koji se koristi u Elemiru i ne znam da li igde još.
Kažu ljudi "zaopšijati", što znači zaobići u širokom l uku.

Znam tu reč ali bez "p", dakle zaošijati. I nekako me mnogo podseća na neku Liku
Milan Novković Milan Novković 22:21 10.05.2017

Re: Negde između

freehand
Nedavno me oduševilo kad sam naučila potpuno nov izraz koji se koristi u Elemiru i ne znam da li igde još.
Kažu ljudi "zaopšijati", što znači zaobići u širokom l uku.

Znam tu reč ali bez "p", dakle zaošijati. I nekako me mnogo podseća na neku Liku

Moguće, iako se ja ne sećam da su je moj i susedni klanovi koristili.

Sećam se: kopanja, ćeno, varenika, nasvaćati, uplejati, ..., al ja sam ti uvek bio duduče za jezik, pa sam vrlo nepouzdan
zilikaka zilikaka 22:23 10.05.2017

Re: Negde između

freehand
Nedavno me oduševilo kad sam naučila potpuno nov izraz koji se koristi u Elemiru i ne znam da li igde još.
Kažu ljudi "zaopšijati", što znači zaobići u širokom l uku.

Znam tu reč ali bez "p", dakle zaošijati. I nekako me mnogo podseća na neku Liku

Sa istim značenjem?
Mošbit da je Lika.
Ko zna ko je, kad i odakle doneo. Ovde se primila.
Nego, posebno su zanimljiva ovdašnja kolonistička sela iz prve kolonizacije.
Naročito ona gde je živalj uglavnom došao iz istog kraja. Recimo Ban. Karadjordjevo.
Oni su zadržali i konzervirali jezik koji su doneli, do te mere da kad su devedesetih počeli da pristižu rodjaci iz postojbine gde je taj jezik i dalje živeo, mnogo toga nisu razumeli.

freehand freehand 22:26 10.05.2017

Re: Negde između

Moguće, iako se ja ne sećam da su je moj i susedni klanovi koristili.

Pa isto kao tantor, numa, mangani, gomangani, tarmangani.
zilikaka zilikaka 22:27 10.05.2017

Re: Negde između

Sećam se: kopanja, ćeno, varenika, nasvaćati, uplejati, ..., al ja sam ti uvek bio duduče za jezik, pa sam vrlo nepouzdan

E, a kako po lički kažu da dete sisa?
Lionsgate Lionsgate 04:24 11.05.2017

Re: freehend

Da u pravu si.Ali je to samo privid jer su u pokrajini ključna mesta posle drugog sv. rata -politička, finansiska i sva ostala zauzeli pripadnici šeste ličke i sedme baniske.


Jeste, Stevan Doronjski i Bosko Krunic su VI licka iz Srema a Jovan Veselinov VII banijska iz Banata.

Uzgred, kako ti kao rodjeni Banacanin sebe zoves Vojvodjaninom? Mislio sam da da tu novokovanicu koriste samo pojedini a zabludeli Bacvani, u Sremu mozes naleteti samo na nekog dodjosa koji sebe tako zove.
alselone alselone 08:19 11.05.2017

Re: Negde između

Za avtobus ne bih smela da potpišem da li je v ili f. Nije ni čudo jer se vrlo retko zapisivalo pa kako ko čuje i ponovi.


Биће да је "в", поготово код старог света, макар у мом окружењу. Као што је и пеЋурка, а не печурка.
alselone alselone 08:20 11.05.2017

Re: freehend

pojedini a zabludeli Bacvani

Да, из Новог Сада, а по чланству из ЛСВ-а.
mariopan mariopan 11:53 11.05.2017

Re: .

noboole
valjda gonak :)



nije gonak nego gonk.
Milan Novković Milan Novković 13:03 11.05.2017

Re: Negde između

zilikaka
Sećam se: kopanja, ćeno, varenika, nasvaćati, uplejati, ..., al ja sam ti uvek bio duduče za jezik, pa sam vrlo nepouzdan

E, a kako po lički kažu da dete sisa?

Đete pose (nisam siguran za Đete)
Lionsgate Lionsgate 15:49 11.05.2017

Re: Negde između

Secam se tih jezickih nedoumica iz doba studiranja, nasla se ekipa iz raznih krajeva tadasnje Srbije kod jedne koleginice od preka, iz srpske Atine, spremala devojka neku klopu za drustvo, iznese ona tanjir sa mocom sa recima da nema nista drugo sem toga.

Skoci ekipa iz Sumadije, jel si ti normalna, moca je moca a ovo su przenice, uskoci koleginica iz Perleza, nemate pojma, kakve przenice, to su pofezne... i dan danas traje ta svadja.

Usput, sto bi rekao povampireni Charlie, gleda li tko "Dopisnicu iz Banata"?
zilikaka zilikaka 16:58 11.05.2017

Re: Negde između

Đete pose (nisam siguran za Đete)

Ja znam verziju da pisi, al to je kanda iz drugog sela.
kosta.babic kosta.babic 17:21 11.05.2017

Re: Urbani

tekst ti je ponovo dobar, još više karverovski od prethodnog(ovde se vrši jednačenje po zvučnosti) - precizniji si u slikanju onoga o čemu pišeš, iako si napravio otklon između sebe i likova identifikacija je laka, junaci su pamtljivi iako niti su oni sami to niti rade ništa glamurozno...

Hvala ti na komplimentu,nadam se da je to kompliment.Pogledao sam tvoj link o Karveru mada nisam čitao ništa od njega.Zato što ne znam engleski.Ako ima nešto prevedeno javi.
Što se moje gramatike tiče stvari stoje ovako.Po glavi mi se vazda muvaju neke ideje. U jednom trenutku neka od njih iskoči u prvi plan i počne da se razvija kao klupče kanapa koje je palo sa stola.Ako ga ne pratim ,pobegne.U tom očaju ja zanemarim gramatiku sve mislim naći ću lektora.A onda kad je tekst gotov žurim da ga objavim da vidim reakcije.Jedina želja mi je da moje misli uporedim sa vašim.Bio bih najsrećniji kada bi mogli da komuniciramo glason(audio porukama).

razmisljam razmisljam 22:03 11.05.2017

Re: Negde između


zilikaka


Nedavno me oduševilo kad sam naučila potpuno nov izraz koji se koristi u Elemiru i ne znam da li igde još.
Kažu ljudi "zaopšijati", što znači zaobići u širokom luku.


... ... ... ... ...

P.S. Sad vidim da izraz koji sam pomenula postoji u Rečniku srpskog govora Vojvodine, al nije mi značenje potrefljeno.

Očigledno isti izraz koriste za različita značenja.



Користи се и игде још и те како, али онако како је Фри написао - дакле: заошијати.

Тај израз знам одувек. Сад, да л' је овдашњи ( сремско - бачвански ) или је донет однекуд са стране, не бих ти умела касти, али је у редовној употреби барем у мом родном крају.

Оно, ( Да се запиташ да ли случајности постоје. ), синоћ сам на тај израз налетела у књизи Драгутина Добричанина ,,Мемоари Јока Кокота'', таман кад сам завршила са читањем коментара на овом Костином блогу, што ме наводи на закључак да је пореклом из Црне Горе.

Иначе, код нас он значи, нагло скренути или нагло окренути волан.
urbana_gerila urbana_gerila 23:23 11.05.2017

Re: Urbani


kosta.babic
Hvala ti na komplimentu,nadam se da je to kompliment.



naravno da je kompliment, karver je jedan od najvećih majstora kratke priče, nazivaju ga američki čehov, a on sam je babelja, čehova, o'connora i pritchetta navodio kao najvažnije.
pričao je kako ga je jedan redak iz babeljevih sabranih priča toliko impresionirao da ga je prepisao u beležnicu koju je stalno nosio sa sobom:
nema tog oružja koje tako snažno može prodreti u srce kao što to može tačka na pravom mestu.
kaže da je ona u njemu odjeknula snagom otkrivenja, da je to bilo ono što je hteo postići u svojim pričama - da održi čitaočevu pažnju.


salman ruš(ž)di je govoreći o njemu kazao:
jedan od najoriginalnijih, najautentičnijih američkih glasova. veliki pisac. pročitajte sve što je ikad napisao.


karver je i vrstan poeta, a sve češće se mogu pročitati mišljenja da je po pesničkom uticaju nadmašio uticaj koji ima kao prozaista.


kod nas su, osim katedrale koju je spomenula tess, objavljene zbirka priča odakle zovem, kao i zbirka pesama svi mi, sve to imam i preporučujem.
postoji i zimska nesanica koju nemam, znam samo da sadrži izabrane pesme i priče...




kosta.babic
Što se moje gramatike tiče stvari stoje ovako.Po glavi mi se vazda muvaju neke ideje. U jednom trenutku neka od njih iskoči u prvi plan i počne da se razvija kao klupče kanapa koje je palo sa stola.Ako ga ne pratim ,pobegne.U tom očaju ja zanemarim gramatiku sve mislim naći ću lektora.A onda kad je tekst gotov žurim da ga objavim da vidim reakcije.Jedina želja mi je da moje misli uporedim sa vašim.Bio bih najsrećniji kada bi mogli da komuniciramo glason(audio porukama).


blogovatelj blogovatelj 17:16 12.05.2017

Re: Negde između

Nedavno me oduševilo kad sam naučila potpuno nov izraz koji se koristi u Elemiru i ne znam da li igde još.
Kažu ljudi "zaopšijati", što znači zaobići u širokom luku.


Mene su u Somboru nekada davno oduševili izrazom "odneli ga"
To na somborskom znači "odvezli ga autom" ali svako ko je neupućen kada prvi put čuje pomisli na najgore.
zilikaka zilikaka 17:37 12.05.2017

Re: Negde između

Mene su u Somboru nekada davno oduševili izrazom "odneli ga"
To na somborskom znači "odvezli ga autom" ali svako ko je neupućen kada prvi put čuje pomisli na najgore.

Nije to u Somboru, to se svugde ovde baš tako kaže.
emsiemsi emsiemsi 18:35 10.05.2017

Леп блог !

Браво Коста !
kosta.babic kosta.babic 18:47 10.05.2017

Re: Леп блог !

emsiemsi
Браво Коста !

Fala emsi ja to samo da se ne zaboravi.Taj govor i ta trpeljivost između 26 nacija u vojvodini.Evo i meni je izuzetno simpatična jedna mlada Mađarica iz Skorenovca.To je najjužnije mađarsko selo u južnom banatu.
emsiemsi emsiemsi 19:09 10.05.2017

Re: Леп блог !

kosta.babic
emsiemsi
Браво Коста !

Fala emsi ja to samo da se ne zaboravi.Taj govor i ta trpeljivost između 26 nacija u vojvodini.Evo i meni je izuzetno simpatična jedna mlada Mađarica iz Skorenovca.To je najjužnije mađarsko selo u južnom banatu.

Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је - ономад смо радили неку електронику заједно, срећа па нисмо наставили са дигиталним бројилима за струју, не би се леба најели од електродистрибуције када ни Бодирога не може да добије посао.
Но, сваки пута када пређем Панчевачки или, сада, и Пупинов мост, ја се осећам лепо.
Својевремено сам знао да се одвезем до Панчева, па преко села до Опова и онда зрењанинским путем назад --- тек толико да се провезем.
Жао ми је што немам више времена да у Банат одем чешће.
Лажем, заправо, времена би се и нашло, но, како време пролази све ми се мање иде од куће. Можда ће ме то проћи, па да кренем.
freehand freehand 19:14 10.05.2017

Re: Леп блог !

Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.
kosta.babic kosta.babic 19:15 10.05.2017

Re: Леп блог !

но, како време пролази све ми се мање иде од куће. Можда ће ме то проћи, па да кренем.

I ja sam mator ako će to da te uteši.Iz zezanja kažem kad sam severno od Dunava da sam u Evropi a kad pređem most kod Kovina i odem u vikendicu u Grockoj ja kažem idem na balkan.
emsiemsi emsiemsi 19:17 10.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.

Ма, увек смо нешто на брзину морали, што се тиче задовољства, јер смо имали доста посла.
Водио ме је ту негде у близини, на Тамишу, исто у близини хотела, али сам заборавио како се место звало.
kosta.babic kosta.babic 19:18 10.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.

To se nekad zvalo -vodna zajednica.
freehand freehand 19:19 10.05.2017

Re: Леп блог !

emsiemsi
freehand
Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.

Ма, увек смо нешто на брзину морали, што се тиче задовољства, јер смо имали доста посла.
Водио ме је ту негде у близини, на Тамишу, исто у близини хотела, али сам заборавио како се место звало.

"Šaran", verovatno, ili "Crni leptir". Al nije to pravo. Miša nam je bio zajednički prijatelj, a kod njega u ateljeu, nekadašnjoj staroj ribarnici kuvalo se samo iz gušta i za društvo. Ali to je davno bilo.
freehand freehand 19:20 10.05.2017

Re: Леп блог !

kosta.babic
freehand
Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.

To se nekad zvalo -vodna zajednica.

Ne. ovo je u Dimitrija Tucovića, rekoh već - pored Doline, jedna od ajnfor kapija.
emsiemsi emsiemsi 19:20 10.05.2017

Re: Леп блог !

kosta.babic
но, како време пролази све ми се мање иде од куће. Можда ће ме то проћи, па да кренем.

I ja sam mator ako će to da te uteši.Iz zezanja kažem kad sam severno od Dunava da sam u Evropi a kad pređem most kod Kovina i odem u vikendicu u Grockoj ja kažem idem na balkan.

Ја нисам толико матор, но, то није ни од пресудне важности - пошто знам тридесетогодишњаке који су 'мртва пувала' --- него, једноставно ми се не иде.
emsiemsi emsiemsi 19:24 10.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
kosta.babic
freehand
Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.

To se nekad zvalo -vodna zajednica.

Ne. ovo je u Dimitrija Tucovića, rekoh već - pored Doline, jedna od ajnfor kapija.

Тако је --- у Димитрија Туцовића. Чим се заврне од моста, из Моше Пијаде, у десно у Димитрија Туцовића, па 3, 4, 5, 6 кућа са леве стране --- заборавио сам тачно која - да не идем сада да вјуујем на Гуглу.
freehand freehand 19:28 10.05.2017

Re: Леп блог !

Тако је --- у Димитрија Туцовића. Чим се заврне од моста, из Моше Пијаде, у десно у Димитрија Туцовића, па 3, 4, 5, 6 кућа са леве стране --- заборавио сам тачно која - да не идем сада да вјуујем на Гуглу.

Dobro, pusti to, nećeš ljude Sveti na gajbu da šalješ.
Nego kad već pominjemo taj ćošak - na njemu su sad, od nedavno, naš Osman i čuvena pekara "Partizan". Još ima Beograđana koje ne mrzi da sednu u auto, pređu 15-20km da bi kupili njegov hleb i vratili se za Bg.
emsiemsi emsiemsi 19:39 10.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
emsiemsi
freehand
Ја у Банату немам никога, осим једног доброг другара из Панчева.
Други другар, Света, када се дође до раскрснице код хотела, па скрене десно ка старој пошти, не знам где је

Tačno preko puta hotela, tu gde je nekad bila kafana "Dolina" a sad su prostorije DSS. Ali bi prava stvar bilda da te je Sveta vodio kdo Miše Eksera na riblju čorbu i prženu ribu.

Ма, увек смо нешто на брзину морали, што се тиче задовољства, јер смо имали доста посла.
Водио ме је ту негде у близини, на Тамишу, исто у близини хотела, али сам заборавио како се место звало.

"Šaran", verovatno, ili "Crni leptir". Al nije to pravo. Miša nam je bio zajednički prijatelj, a kod njega u ateljeu, nekadašnjoj staroj ribarnici kuvalo se samo iz gušta i za društvo. Ali to je davno bilo.

Хехехе --- Света, јако драг лик за присећање.
Радио он 'бомбардер' за неке људе у Суботици ('генератор' високонапонске короне за третман најлонске фолије при екструдирању како би, након производње кеса, на кесама могло да се штампа којешта --- високоонапонском короном су 'елиминисана' гомилишта наелектрисања настала трењем при екструдирању). Дошли ми код газда у Суботицу и Света каже њима да ћу ја преузети посао на даље - да он одустаје. Имао је један баг и након неколико сати коректног рада, генератор заврши, готово, у пламену. Газда каже, ОК - рок две недеље. Света каже - ваља. Питам ја Свету пред газдом - колико дуго си то ти радио ? Каже Света - ни непуну годину дана, цца 10 месеци. Лепо, лепо, а мислиш да ћу ја моћи да решим проблем за две недеље. Фала Свето на поверењу - и почнемо сви заједно да се смејемо. Газда каже, лепо је то што се ми шалимо, но рок остаје две недеље. Искамчим ја некако још 3 дана и за 17 дана уређај ради у Суботици, на Палићу, само тако.
Еееее, како смо се онда набацали у кафани код Абрахама, на палићком путу, перкелта за све новце.
Баш ми је драго што сам се присетио Свете - са таквим људима бих могао да радим цео живот. Но, морали смо свако на своју страну.
octopus octopus 22:50 10.05.2017

Re: Леп блог !

Lepo je Pančevo, bio sam više puta tamo doduše samo na dan ali mi se grad svideo,

Imao sam druga i kolegu koji je radio u Pančevu kao ginekolog, iz Uzdina inače, umro jadan pre jedno dve godine mislim.

Što se tiče izraza otoič, koisti se dan danas u mom kraju ( Loznica ), više u selima značio bi nešto u smislu malo pre ili tako nekako mada to nije pravi " prevod ".
urbana_gerila urbana_gerila 00:49 11.05.2017

Re: Леп блог !

octopus
Što se tiče izraza otoič, koisti se dan danas u mom kraju ( Loznica ), više u selima značio bi nešto u smislu malo pre ili tako nekako mada to nije pravi " prevod ".


to jeste pravo značenje tog priloga.
kao i - skoro ili nedavno.
u nekim krajevima, naročito u području prizrensko-timočkih dijalekata, postoji i oblik otoč, sa istim značenjem.

kuriozitet je da ga, ni u jednom od ova dva oblika, u pravopisnom rečniku srpskog jezika - nema, a da su hrvati otoič turili u svoj rječnik sa definicijom - skoro, učas, ovog časa.
freehand freehand 07:50 11.05.2017

Re: Леп блог !

u nekim krajevima, naročito u području prizrensko-timočkih dijalekata, postoji i oblik otoč, sa istim značenjem.

Taj oblik koriste i u Župi aleksandrovačkoj, u smislu neke neodređšene prošlosti, i to mislim pre dalje nego bliže.
urbana_gerila urbana_gerila 09:19 11.05.2017

Re: Леп блог !


freehand
Taj oblik koriste i u Župi aleksandrovačkoj, u smislu neke neodređšene prošlosti, i to mislim pre dalje nego bliže.


i kosovsko-resavski pripada grupi staroštokavskih dijalekata.

vuk sa njima nije bio u ljubavi, te je standardni jezik lišio glasa "дз".
freehand freehand 09:25 11.05.2017

Re: Леп блог !

urbana_gerila

freehand
Taj oblik koriste i u Župi aleksandrovačkoj, u smislu neke neodređšene prošlosti, i to mislim pre dalje nego bliže.


i kosovsko-resavski pripada grupi staroštokavskih dijalekata.

vuk sa njima nije bio u ljubavi, te je standardni jezik lišio glasa "дз".

I to nas je lišilo mogućnosti da najveći deo populacije razume šta znači kad se kaže da Vučić ima velike budze.
urbana_gerila urbana_gerila 09:30 11.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
urbana_gerila

freehand
Taj oblik koriste i u Župi aleksandrovačkoj, u smislu neke neodređšene prošlosti, i to mislim pre dalje nego bliže.


i kosovsko-resavski pripada grupi staroštokavskih dijalekata.

vuk sa njima nije bio u ljubavi, te je standardni jezik lišio glasa "дз".

I to nas je lišilo mogućnosti da najveći deo poluacije razume šta znači kad se kaže da Vudčić ima velike budze.


dabre, дзvono mu njegovo.
mariopan mariopan 11:58 11.05.2017

Re: Леп блог !

kosta.babic
emsiemsi
Браво Коста !

Fala emsi ja to samo da se ne zaboravi.Taj govor i ta trpeljivost između 26 nacija u vojvodini.Evo i meni je izuzetno simpatična jedna mlada Mađarica iz Skorenovca.To je najjužnije mađarsko selo u južnom banatu.

Kako da ne budemo trpeljivi kada od svake fele ima po malo, nikog nema mlogo pa da se osili?

Pozdrav iz Bečkereka
sven.en sven.en 12:33 11.05.2017

Re: Леп блог !


Otojč govore i u Bosni.

 I shvatim - kako piše maloprije, skoro -  mislila sam pogrešno tj. mislila sam da otojč znači juče. Hm. I nikad nikog nisam pitala, zamisli, meni je to zvučalo kao desilo se juče. Imaju obe riječi j i č. Dovoljno da imaju isto značenje. I znam nekolicinu ljudi, i žena, starijih, koriste je..

Tj govorila sam, il prepričavala šta mi rekli, nešto što se desilo maloprije desilo se juče.. ccc, svašta..

Npr. pričala mi baba Dušanka da je juče vodila kravu pod bika. Kad? Reče, otojč.

U stvari, baba Dušanka se vratila maloprije umorna, vukući kravu, a ja sam je saslušala kako se napatila na putu s kravom: juče. Svašta. Mora da sam joj bila čudna u nastavku razgovora..

Eal koliko puta je cijela priča išla od maloprije, ispratim je i prenesem dalje kao da je dešavanje od juče..

No, dobro: da ne bih sad stvarala pometnju, nastaviću otojč što se desilo voditi kao da se desilo juče..ili da je od tog prošlo vremena taman da se čovjek presabere gdje je i zašto bio, odnosno šta i pošto radio.

I velika je razlika u tom vremenu maloprije i juče. Hm. Pa to je cijela zbrka, kad malo bolje razmislim.

:)
emsiemsi emsiemsi 12:55 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en
Otojč govore i u Bosni.

 I shvatim - kako piše maloprije, skoro -  mislila sam pogrešno tj. mislila sam da otojč znači juče. Hm. I nikad nikog nisam pitala, zamisli, meni je to zvučalo kao desilo se juče. Imaju obe riječi j i č. Dovoljno da imaju isto značenje. I znam nekolicinu ljudi, i žena, starijih, koriste je..

Tj govorila sam, il prepričavala šta mi rekli, nešto što se desilo maloprije desilo se juče.. ccc, svašta..

Npr. pričala mi baba Dušanka da je juče vodila kravu pod bika. Kad? Reče, otojč.

U stvari, baba Dušanka se vratila maloprije umorna, vukući kravu, a ja sam je saslušala kako se napatila na putu s kravom: juče. Svašta. Mora da sam joj bila čudna u nastavku razgovora..

Eal koliko puta je cijela priča išla od maloprije, ispratim je i prenesem dalje kao da je dešavanje od juče..

No, dobro: da ne bih sad stvarala pometnju, nastaviću otojč što se desilo voditi kao da se desilo juče..ili da je od tog prošlo vremena taman da se čovjek presabere gdje je i zašto bio, odnosno šta i pošto radio.

I velika je razlika u tom vremenu maloprije i juče. Hm. Pa to je cijela zbrka, kad malo bolje razmislim.

:)

Немој да ти буде тешко --- уз само мало напора можеш да ту реч водиш онако како су они који знају објаснили ... односно, да отоич није јуче, јесте раније као што је и јуче раније, али није јуче.
sven.en sven.en 13:00 11.05.2017

Re: Леп блог !


“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
― Mark Twain

:)
urbana_gerila urbana_gerila 13:05 11.05.2017

Re: Леп блог !


sven.en
No, dobro: da ne bih sad stvarala pometnju


kaži da se zezaš glede nestvaranja pometnje ili prestajem da te gotivim!


kao i kod komparacije prideva, u području dijalekata koje sam naveo - odrednica zavisi i od intonacije govornika.

nisi valjda pomislila da će oni eskimi imati cizeliraniju ekspresiju prošlih vremena od naroda najstarijeg?!
mariopan mariopan 13:45 11.05.2017

Re: Леп блог !

otojč znači juče



Ne mora da znači, otoič znači "onomad"


edit

onomad je neko prošlo vreme a koje to valjda svi znaju.

Ne mora tačno da se kaže kada je to bilo, selo koje o svemu sve zna već će da se seti.
mariopan mariopan 13:47 11.05.2017

Re: Леп блог !

urbana_gerila

kaži da se zezaš glede nestvaranja pometnje ili prestajem da te gotivim!


Da. Slažem se.
sven.en sven.en 14:04 11.05.2017

Re: Леп блог !

kaži da se zezaš glede nestvaranja pometnje ili prestajem da te gotivim!

Neee..
:)

Pročitam, ovih dana, u isto vrijeme, dvije knjige: O čemu govorimo kad govorimo o ljubavi i O čemu govorimo kad govorimo o trčanju.

(Tek kako se postaviše jedna do druge, na Goodreads, vidim kakva slučajnost)

Tačnije, prvo Karverovu, potom Murakamijevu. A pošto čitam još nekoliko knjiga između nisam obratila pažnju na naslove ove dvije, ili jesam al sam to skrajnula..

I, ispostaviće se, Murakami ne samo da je uzeo naslov, ukoristio, (i trčanje je ljubav, zar ne) - uz dozvolu  gospođe Tess - nego je i prevodio Karverove knjige i mnoge epitete stavi uz pisca kad govori o piscu..

Dalje, među knjigama koje čitam između ovih gore narečenih je i Veliki Getsbi.. Murakami, ne budi lijen, prevodi i nju na japanski, smatra je izuzetnom, tj nije mu jasno kako je čovjek sa dvadesetdevet godina napisao tako toplu knjigu..

Fino, reko' da kažem pokoju o slučajnostima, otojč..

- evo Mariopan je napisala - upravo -
moju najnoviju odluku da otojč vodim pod onomad.. nekako mi najbliskija situaciji i intonaciji dešavanja naroda, u nas..

:)
urbana_gerila urbana_gerila 15:20 11.05.2017

Re: Леп блог !


mariopan
Da. Slažem se.


pajz mariopanku kako se šlihta zbog onog plurala glede muškaraca zbog koga sam još ljut.
mariopan mariopan 15:26 11.05.2017

Re: Леп блог !

urbana_gerila

mariopan
Da. Slažem se.


pajz mariopanku kako se šlihta zbog onog plurala glede muškaraca zbog koga sam još ljut.

urbana_gerila urbana_gerila 15:29 11.05.2017

Re: Леп блог !


sven.en
A pošto čitam još nekoliko knjiga


savet veterana: sledeća faza je ona u kojoj kupuješ knjige a ne čitaš ništa, iz koje se teško čupa - ponekad treba poštovati konvencije.


što se tiče karvera i ficdžeralda, toliko su naizgled različiti a tako bliski: na radost čitalaca - svim njihovim junacima je strašno dosadno...

urbana_gerila urbana_gerila 15:30 11.05.2017

Re: Леп блог !


mariopan

sven.en sven.en 17:43 11.05.2017

Re: Леп блог !


I nisam neki Karverov fan. Možda jer starim. Starenje je uvijek najprostiji izgovor. I najpristojniji.
(Još pamtim pauna i tortu iz Katedrale)

Nisam ti ja ni čovjek koji preporučuje drugima, nešto: da čitaju, gledaju, jedu, paze, slušaju, obuku, na glavi hodaju, pomirišu, odu na odmor, prenesu preko barice.. ma ne.

Prvo, nikad mi nije dosadno. Ni Murakamijum. Ni kad smo sami sa sobom. Il: znam kako ukoristiti vrijeme, šta volim a šta ne. Širina interesovanja je uslov, između ostalog.."a i ne živim kao sav svijet", što bi rekli moji bližnji, koji me vole. Na sreću.*

Drugo, boli me briga (i uvo) šta druge ispunjava i da li ih ispunjava.. bol brige nije toliko samoživost - sve i da jeste - koliko umijem gledati svoja posla i umijem sama sebi kupiti knjige.

Treće, samo glupim ljudima je dosadno. I samo izuzetno glupim ljudima je dosada izgovor za štetočinstva koja prave. Nije im palo ništa genijalnije na pamet, zatim: ko ih jebe ---> i ovo je starenje.

Od Amerikanaca volim Hemingveja i Tvena, Londona, Poa, Ficdžeralda otkrivam i Trumana..

Volim Kanađanke, dvije žene, Margaret i Alice.

I jednu Harper Li.

Volim Gejmana (on mi je simpatija) i Pračeta. I par njih fiction-fantasy dasa.

T. Mana, Grasa i Remarka isto volim, simpatije mi nisu.

Volim Verna, Dimu (1. i 2.), Igoa..

Dikens, Dž. Eliot..

Markes.

E da, otojč pročitam Hamsunovog Pana, baš mi nešto legao. Dobar je to pisac.

I Tomas Bernhard umije da legne.

Volim Roberta Ladlama (Ludlum) i da ne nabrajam nove, "mlade", pisce trilera i krimi romana. Ima ih nekolicina.

Agatu i Dojla.

Od Srba: Kovačevića, Nušića, Selenića i Kiša. Ćopića Branka i Ivu Andrića (mudar je on čovjek bio).

Od Rusa: Čehov, Solženjicin, Tolstoj, Bulgakov.

Singer i Kišon. Jevreji.

Kalvino i Eko. Talijani.

Sad više ne znam ni ja. Klasika, vidiš i sam.

E da, zanimljiv pisac je Klod Levi Stros (Strauss- Straus). Inteligentan i nadrndan. Čitam ga već par dana, njegovo pisanje mi u prirodi, ljudskoj, znatiželjnoj.. antropologija za u džep.

I ima par Japanaca (i žena), uz Murakamija, otkrivam i njih ovih dana..otojč je sve.

:)

*) u proljeće sreću mjerim u odnosu na sreću koju izazove osušen veš na balkonu.
mariopan mariopan 18:44 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en

*) u proljeće sreću mjerim u odnosu na sreću koju izazove osušen veš na balkonu.


Lepo meriš sreću.

Moj veš se upravo osušio ali nije na terasi nego na sred dvorišta, na starinskom "štriku", (konopcu).
Moram da gazim po gustoj mekanoj travi da ga pokupim. Trava je toliko jedra i gusta da mi se ne mili da je kosim, mada znam da moram, samo odlažem, namerno, da bi mi noga do članaka upala u tu zelenu mekotu, još koji dan.

Perunike su precvetale a bilo ih je duž celog zida do komšije. Kajsije su pune roda, grane se savile do zemlje i ne znam da li će izdržati do zrenja, moraću da im malo pomognem da se ne polome. Ruže imaju pupoljke ali još ne cvetaju, samo čekaju kjoji sunčan dan i eto i njih. I ja ih čekam....eto i malo moje srećice
emsiemsi emsiemsi 18:57 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en

I nisam neki Karverov fan. Možda jer starim. Starenje je uvijek najprostiji izgovor. I najpristojniji.
(Još pamtim pauna i tortu iz Katedrale)

Nisam ti ja ni čovjek koji preporučuje drugima, nešto: da čitaju, gledaju, jedu, paze, slušaju, obuku, na glavi hodaju, pomirišu, odu na odmor, prenesu preko barice.. ma ne.

Prvo, nikad mi nije dosadno. Ni Murakamijum. Ni kad smo sami sa sobom. Il: znam kako ukoristiti vrijeme, šta volim a šta ne. Širina interesovanja je uslov, između ostalog.."a i ne živim kao sav svijet", što bi rekli moji bližnji, koji me vole. Na sreću.*

Drugo, boli me briga (i uvo) šta druge ispunjava i da li ih ispunjava.. bol brige nije toliko samoživost - sve i da jeste - koliko umijem gledati svoja posla i umijem sama sebi kupiti knjige.

Treće, samo glupim ljudima je dosadno. I samo izuzetno glupim ljudima je dosada izgovor za štetočinstva koja prave. Nije im palo ništa genijalnije na pamet, zatim: ko ih jebe ---> i ovo je starenje.

Od Amerikanaca volim Hemingveja i Tvena, Londona, Poa, Ficdžeralda otkrivam i Trumana..

Volim Kanađanke, dvije žene, Margaret i Alice.

I jednu Harper Li.

Volim Gejmana (on mi je simpatija) i Pračeta. I par njih fiction-fantasy dasa.

T. Mana, Grasa i Remarka isto volim, simpatije mi nisu.

Volim Verna, Dimu (1. i 2.), Igoa..

Dikens, Dž. Eliot..

Markes.

E da, otojč pročitam Hamsunovog Pana, baš mi nešto legao. Dobar je to pisac.

I Tomas Bernhard umije da legne.

Volim Roberta Ladlama (Ludlum) i da ne nabrajam nove, "mlade", pisce trilera i krimi romana. Ima ih nekolicina.

Agatu i Dojla.

Od Srba: Kovačevića, Nušića, Selenića i Kiša. Ćopića Branka i Ivu Andrića (mudar je on čovjek bio).

Od Rusa: Čehov, Solženjicin, Tolstoj, Bulgakov.

Singer i Kišon. Jevreji.

Kalvino i Eko. Talijani.

Sad više ne znam ni ja. Klasika, vidiš i sam.

E da, zanimljiv pisac je Klod Levi Stros (Strauss- Straus). Inteligentan i nadrndan. Čitam ga već par dana, njegovo pisanje mi u prirodi, ljudskoj, znatiželjnoj.. antropologiju za u džep.

I ima par Japanaca (i žena), uz Murakamija, otkrivam i njih ovih dana..otojč je sve.

:)

*) u proljeće sreću mjerim u odnosu na sreću koju izazove osušen veš na balkonu.

Браво !
Лепо !
Него како !
Нормално !
Успут --- одох у двориште, на трешњу.
sven.en sven.en 19:01 11.05.2017

Re: Леп блог !

Lepo meriš sreću.

Moj veš se upravo osušio ali nije na terasi nego na sred dvorišta, na starinskom "štriku", (konopcu).
Moram da gazim po gustoj mekanoj travi da ga pokupim. Trava je toliko jedra i gusta da mi se ne mili da je kosim, mada znam da moram, samo odlažem, namerno, da bi mi noga do članaka upala u tu zelenu mekotu, još koji dan.

Perunike su precvetale a bilo ih je duž celog zida do komšije. Kajsije su pune roda, grane se savile do zemlje i ne znam da li će izdržati do zrenja, moraću da im malo pomognem da se ne polome. Ruže imaju pupoljke ali još ne cvetaju, samo čekaju kjoji sunčan dan i eto i njih. I ja ih čekam....eto i malo moje srećice


Mariopan, srećicu si opisala kraljevski. E tako sam ja to bogato zamislila. Raskošno. Dvori sa ružama na zidinama i vrtove u gustoj mladoj travi.

Veš na štriku. I zelenog skakavca. Pipka pipcima štipaljku drvenu.



sven.en sven.en 19:02 11.05.2017

Re: Леп блог !

Успут --- одох у двориште, на трешњу.

:)
docsumann docsumann 19:21 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en


moraš bre da ekspanduješ taj ruski ešalon

i američki roman XX vijeka bez Vulfa je obezubljen. a bez Ursule Le Gvin je plitkiji za oktavu...
emsiemsi emsiemsi 19:22 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en
Успут --- одох у двориште, на трешњу.

:)

Вратио се са трешње !
Жена подгрејала парадајз чорбу !
То је моја срећа.
mariopan mariopan 19:46 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en
Lepo meriš sreću.

Moj veš se upravo osušio ali nije na terasi nego na sred dvorišta, na starinskom "štriku", (konopcu).
Moram da gazim po gustoj mekanoj travi da ga pokupim. Trava je toliko jedra i gusta da mi se ne mili da je kosim, mada znam da moram, samo odlažem, namerno, da bi mi noga do članaka upala u tu zelenu mekotu, još koji dan.

Perunike su precvetale a bilo ih je duž celog zida do komšije. Kajsije su pune roda, grane se savile do zemlje i ne znam da li će izdržati do zrenja, moraću da im malo pomognem da se ne polome. Ruže imaju pupoljke ali još ne cvetaju, samo čekaju kjoji sunčan dan i eto i njih. I ja ih čekam....eto i malo moje srećice


Mariopan, srećicu si opisala kraljevski. E tako sam ja to bogato zamislila. Raskošno. Dvori sa ružama na zidinama i vrtove u gustoj mladoj travi.

Veš na štriku. I zelenog skakavca. Pipka pipcima štipaljku drvenu.






freehand freehand 20:03 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en

I nisam neki Karverov fan. Možda jer starim. Starenje je uvijek najprostiji izgovor. I najpristojniji.
(Još pamtim pauna i tortu iz Katedrale)

Nisam ti ja ni čovjek koji preporučuje drugima, nešto: da čitaju, gledaju, jedu, paze, slušaju, obuku, na glavi hodaju, pomirišu, odu na odmor, prenesu preko barice.. ma ne.

Prvo, nikad mi nije dosadno. Ni Murakamijum. Ni kad smo sami sa sobom. Il: znam kako ukoristiti vrijeme, šta volim a šta ne. Širina interesovanja je uslov, između ostalog.."a i ne živim kao sav svijet", što bi rekli moji bližnji, koji me vole. Na sreću.*

Drugo, boli me briga (i uvo) šta druge ispunjava i da li ih ispunjava.. bol brige nije toliko samoživost - sve i da jeste - koliko umijem gledati svoja posla i umijem sama sebi kupiti knjige.

Treće, samo glupim ljudima je dosadno. I samo izuzetno glupim ljudima je dosada izgovor za štetočinstva koja prave. Nije im palo ništa genijalnije na pamet, zatim: ko ih jebe ---> i ovo je starenje.

Od Amerikanaca volim Hemingveja i Tvena, Londona, Poa, Ficdžeralda otkrivam i Trumana..

Volim Kanađanke, dvije žene, Margaret i Alice.

I jednu Harper Li.

Volim Gejmana (on mi je simpatija) i Pračeta. I par njih fiction-fantasy dasa.

T. Mana, Grasa i Remarka isto volim, simpatije mi nisu.

Volim Verna, Dimu (1. i 2.), Igoa..

Dikens, Dž. Eliot..

Markes.

E da, otojč pročitam Hamsunovog Pana, baš mi nešto legao. Dobar je to pisac.

I Tomas Bernhard umije da legne.

Volim Roberta Ladlama (Ludlum) i da ne nabrajam nove, "mlade", pisce trilera i krimi romana. Ima ih nekolicina.

Agatu i Dojla.

Od Srba: Kovačevića, Nušića, Selenića i Kiša. Ćopića Branka i Ivu Andrića (mudar je on čovjek bio).

Od Rusa: Čehov, Solženjicin, Tolstoj, Bulgakov.

Singer i Kišon. Jevreji.

Kalvino i Eko. Talijani.

Sad više ne znam ni ja. Klasika, vidiš i sam.

E da, zanimljiv pisac je Klod Levi Stros (Strauss- Straus). Inteligentan i nadrndan. Čitam ga već par dana, njegovo pisanje mi u prirodi, ljudskoj, znatiželjnoj.. antropologiju za u džep.

I ima par Japanaca (i žena), uz Murakamija, otkrivam i njih ovih dana..otojč je sve.

:)

*) u proljeće sreću mjerim u odnosu na sreću koju izazove osušen veš na balkonu.

Jel ovo ona prva stranica iz spomenara volem/ne volem, omiljeni film, omiljeni pisci, omiljena grupa?
sven.en sven.en 20:10 11.05.2017

Re: Леп блог !

i američki roman XX vijeka bez Vulfa je obezubljen

Da li je Fokner rekao da je Tomas Vulf najbolji pisac? - i to se nalazi, čini mi se, u sjajnom majstorskom predgovoru (kao pod čekić) one svijetlo narandžaste knjige sa crnim ćiriličnim slovima (korice i izdanje), Pogledaj dom svoj anđele..zaboravih ko je pisao predgovor - hvalih ga, otojč, zimus, kad knjigu čitah, ponovo - neko čudno ime sa K, Krešimir il Teodor.

I tad shvatih da je Eliza najfilmskiji književni lik, ikad. Mama svim glumicama "zlatnog" Holivuda s početka prošlog vijeka, i crno bijelim i u boji: lelujavih kukova, hoda, ulaska u prostoriju, izlaska, govora, držanja glave, uloge, drame bejb drame..

Nisam ni znala da među knjigama imam njegovu Tkanje života (Reč i misao, malecna crvena)..

Da, on, Fokner, Stajnbek, itd..

Dobro, moj prvi krug i ne bih tu ništa dodavala i oduzimala. Ne bih Rusima dodala ni Dostojevskog ni Nabokova, pjesnike, da ne nabrajam (mislim da čovjek sa tek nekih hiljadu pročitanih knjiga može reći da zna o čemu govori, i mislim da danas u svijetu minimum deset miliona ljudi ima talenta za pisanu riječ, što opet ne mora da znači nešto novo il što opet ne znači da sve dobro nije već napisano tj da je improvizacija trend smorene virtuelne civilizacije).

Da, u sjajnom predgovoru knjige Krešimir il Teodor opisuje kako Vulf stojeći piše, razbacuje listove, u žaru, sve do iznemoglosti.. hm.

bez Ursule Le Gvin je plitkiji za oktavu...

Pa u peršun.

:)
sven.en sven.en 20:10 11.05.2017

Re: Леп блог !

Jel ovo ona prva stranica iz spomenara volem/ne volem, omiljeni film, omiljeni pisci, omiljena grupa?

Odjebi.
sven.en sven.en 20:13 11.05.2017

Re: Леп блог !

Вратио се са трешње !
Жена подгрејала парадајз чорбу !
То је моја срећа.

freehand freehand 20:16 11.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en
Jel ovo ona prva stranica iz spomenara volem/ne volem, omiljeni film, omiljeni pisci, omiljena grupa?

Odjebi.

Ovo stojeći, dok razbacuješ skrinove u žaru?
docsumann docsumann 20:19 11.05.2017

Re: Леп блог !

Ne bih Rusima dodala ni Dostojevskog ni Nabokova, pjesnike, da ne nabrajam


koga god da izostaviš, imaš opet štošta da dodaš ...
razmisljam razmisljam 21:54 11.05.2017

Re: Леп блог !

mariopan
otojč znači juče



Ne mora da znači, otoič znači "onomad"


edit

onomad je neko prošlo vreme a koje to valjda svi znaju.

Ne mora tačno da se kaže kada je to bilo, selo koje o svemu sve zna već će da se seti.


Овако: за ономад си у праву - то је неко сасвим неодређено прошло време које се протеже од отоич до Кулина Бана, већ према приликама и потребама, кад не запамтиш тачно време догађања онога о чему се дивани.

Отоич, мећутим, како му и само име каже ( од то/га/ ич = ,,1 ич (српски, lat. ič). 1.1 Прилог ... ич, прил. Значења: Нимало, ништа'') значи малочас, малопре... ( Од тог догађаја о коме се прича није прошло / готово / ни мало времена ).

И још и ово, за све који се чудУ како се неко ко је из Војводине изјашњава као Војвођанин: Ево, да ми одговориду шта сам, на прилику, ја, чији је отац Бачванин, а мајка Сремица, ако нисам Војвођанка.*

*Ово нема везе са твојим коментаром, Мариопан, али је ту да, кад већ пишем, све уденем у један чаршав .
freehand freehand 22:23 11.05.2017

Re: Леп блог !

И још и ово, за све који се чудУ како се неко ко је из Војводине изјашњава као Војвођанин: Ево, да ми одговориду шта сам, на прилику, ја, чији је отац Бачванин, а мајка Сремица, ако нисам Војвођанка.*

To sama najbolje znaš a najbliže određenju je ptianje: kulturni model i identitet kome pripadaš.
alselone alselone 22:25 11.05.2017

Re: Леп блог !

kulturni model i identitet kome pripadaš.


Na primer DS-ovac.
razmisljam razmisljam 22:29 11.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
И још и ово, за све који се чудУ како се неко ко је из Војводине изјашњава као Војвођанин: Ево, да ми одговориду шта сам, на прилику, ја, чији је отац Бачванин, а мајка Сремица, ако нисам Војвођанка.*

To sama najbolje znaš a najbliže određenju je ptianje: kulturni model i identitet kome pripadaš.


Знам да сам и мамина и татина, а и личим на обоје, бар по тврдњама обе фамилије ( мамини кажу да сам на њу, а татини да сам исти он ). Дакле, остаје ми да сам културноидентитески и како год Војвођанка, јер не могу да се одрекнем ни једне своје половине.
freehand freehand 22:30 11.05.2017

Re: Леп блог !

razmisljam
freehand
И још и ово, за све који се чудУ како се неко ко је из Војводине изјашњава као Војвођанин: Ево, да ми одговориду шта сам, на прилику, ја, чији је отац Бачванин, а мајка Сремица, ако нисам Војвођанка.*

To sama najbolje znaš a najbliže određenju je ptianje: kulturni model i identitet kome pripadaš.


Знам да сам и мамина и татина, а и личим на обоје, бар по тврдњама обе фамилије ( мамини кажу да сам на њу, а татини да сам исти он ). Дакле, остаје ми да сам културноидентитески и како год Војвођанка, јер не могу да се одрекнем ни једне своје половине.

A da ti je tata Crnogorac a majka Šveđanka?
Mis'im - mećem primer. :)
razmisljam razmisljam 22:43 11.05.2017

Re: Леп блог !

freehand

A da ti je tata Crnogorac a majka Šveđanka?
Mis'im - mećem primer. :)


Е, у том случају бих највероватније била Натоевроунијка .
Не знам... Европљанка? Мислим, то му дође најмањи заједнички садржалац.

Него, да ја питам тебе: да си ти у мојој ситуацији што се корења тиче, шта би ти саветовао твој културни модел и идентитет, како би се изјаснио?




freehand freehand 22:48 11.05.2017

Re: Леп блог !

razmisljam
freehand

A da ti je tata Crnogorac a majka Šveđanka?
Mis'im - mećem primer. :)


Е, у том случају бих највероватније била Натоевроунијка .
Не знам... Европљанка? Мислим, то му дође најмањи заједнички садржалац.

Него, да ја питам тебе: да си ти у мојој ситуацији што се корења тиче, шта би ти саветовао твој културни модел и идентитет, како би се изјаснио?





Pa ja sam Lala sa korenjem u Župi, a kad jedno vek i po dublje zakopaš negde u Crnoj Gori/Staroj Hercegovini. A ne znam ni jednog Vojvođanina da me na ludaju popneš.

P.S. Tebi sigurno neće biti nova ona o tome kako su oni uzeli zemlju a njima ravnica uzela decu.
razmisljam razmisljam 22:53 11.05.2017

Re: Леп блог !

freehand


Pa ja sam Lala sa korenjem u Župi, a kad jedno vek i po dublje zakopaš negde u Crnoj Gori/Staroj Hercegovini. A ne znam ni jednog Vojvođanina da me na ludaju popneš.


Ама, нисам те то питала ( на концу, и моје корење са татине стране сеже из Лике, а са мамине из Монтенегра ), него како би се изјаснио да си у мојој ситуацији. Лако је кад си само Лала. А кад ниси ни Лала ни Соса, него од свачег по пола?

Е, сад знаш једну Војвођанку .
freehand freehand 22:56 11.05.2017

Re: Леп блог !

Ама, нисам те то питала ( на концу, и моје крење са татине стране сеже из Лике, а са мамине из Монтенегра ), него како би се изјаснио да си у мојој ситуацији. Лако је кад си само Лала. А кад ниси ни Лала ни Соса, него од свачег по пола?

Pa kažem ti kako. Mama i tata čarapani a ja Lala. Šta tu nije jasno?
Е, сад знаш једну Војвођанку

Pozdravljam, rare avis.
Dubok naklon i kisdihand!
mirelarado mirelarado 22:58 11.05.2017

Re: Леп блог !

Pozdravljam, rare avis.
Dubok naklon i ksidihand!


Другим речима, 'де си, бре, Размишљам?
razmisljam razmisljam 23:09 11.05.2017

Re: Леп блог !

freehand
Ама, нисам те то питала ( на концу, и моје крење са татине стране сеже из Лике, а са мамине из Монтенегра ), него како би се изјаснио да си у мојој ситуацији. Лако је кад си само Лала. А кад ниси ни Лала ни Соса, него од свачег по пола?

Pa kažem ti kako. Mama i tata čarapani a ja Lala. Šta tu nije jasno?


Ма, у твом случају је све јасно, али ми ниси одговорио на мој. Јер, пола сам Сремица, пола Бачкуља, по живота сам провела у Бачкој, већу полу у Срему. Који је мој културни идентитет кад су оба? Разумеш?

Е, сад знаш једну Војвођанку

Pozdravljam, rare avis.
Dubok naklon i kisdihand!


Фала, фала.
Мислим, ја сам сасвим озбиљно тако декларисана на неком микро идентитетском нивоу. Сад, ако то неком звучи сумануто или већ некако другојаче ишчашено, шта да се ради...
urbana_gerila urbana_gerila 23:46 11.05.2017

Re: Леп блог !


sven.en
Još pamtim pauna i tortu


"paun" je iz priče perje, a "torta" je iz mala ali dobra stvar.

onima koji ne preporučuju ne preporučujem ni ja, već izdam direktivu:
obavezno pogledaj altmanovo remek-delo - film kratki rezovi, čiji je scenario inspirasan karverom!

poslastičara iz priče mala ali dobra stvar tumači lyle lovett, a u impresivnoj glumačkoj ekipi je i tom waits, obojica veliki karverovi poštovaoci, kao što su to još mnogi rockeri, naročito oni kojima je priča neodvojiva od glazbe.


urbana_gerila urbana_gerila 23:59 11.05.2017

Re: Леп блог !


sven.en
sreću


mariopan
srećice




sreća

toliko je rano da je vani gotovo mrak.
kraj prozora sam sa kavom.
s uobičajenim jutarnjim stvarima
koje se izdaju za misao.
gledam jednog dječaka i prijatelja mu
kako dolaze cestom
da raznesu novine.
nose kape i džempere,
jedan od njih ima torbu preko ramena.
tako su sretni,
ti dječaci, ništa ne govore.
mislim kako bi se, da mogu,
uzeli za ruke.
rano je jutro
i oni su u ovome zajedno.
polako nailaze.
nebo se osvjetljava,
iako mjesec još blijed visi iznad vode.
ljepota u kakvu ni za tren
smrt i slavoljublje, čak ni ljubav,
ne zalaze.
sreća. neočekivano
dolazi. i nadilazi, uistinu,
svaki jutarnji razgovor o njoj.


raymond carver
(preveo damir šodan)
emsiemsi emsiemsi 04:59 12.05.2017

Re: Леп блог !

razmisljam
freehand


Pa ja sam Lala sa korenjem u Župi, a kad jedno vek i po dublje zakopaš negde u Crnoj Gori/Staroj Hercegovini. A ne znam ni jednog Vojvođanina da me na ludaju popneš.


Ама, нисам те то питала ( на концу, и моје корење са татине стране сеже из Лике, а са мамине из Монтенегра ), него како би се изјаснио да си у мојој ситуацији. Лако је кад си само Лала. А кад ниси ни Лала ни Соса, него од свачег по пола?

Е, сад знаш једну Војвођанку .

Штета што ниси Српкиња !
... пошто си тако добра !
freehand freehand 06:14 12.05.2017

Re: Леп блог !

Ма, у твом случају је све јасно, али ми ниси одговорио на мој. Јер, пола сам Сремица, пола Бачкуља, по живота сам провела у Бачкој, већу полу у Срему. Који је мој културни идентитет кад су оба? Разумеш?

Izgleda da se uporno ne razumemo: za mene je čovek po svakom određenju uvek ono što sam za sebe kaže. Sa tim nemam problem niti mi pada na pamet da se ikom u to mešam. Dakle, Razmišljam, ti si za mene XII narodnooslobodilačka udarna Vojvođanka što je bombe bacala sa kamen-studenca i ništa drugo! :)
Ono što ne mogu da domašim je sadržaj prideva vojvođanski/a kad je kultura u pitanju.
Politički i administativno mi je jasno, u kulturnom domenu to može biti samo veštački zbir geografski pripadajućih kulturnih obrazaca.
mariopan mariopan 07:10 12.05.2017

Re: Леп блог !

razmisljam

*Ово нема везе са твојим коментаром, Мариопан, али је ту да, кад већ пишем, све уденем у један чаршав .


Tako sam i razumela.

Lepo si dopunila objašnjenje.
И још и ово, за све који се чудУ како се неко ко је из Војводине изјашњава као Војвођанин: Ево, да ми одговориду шта сам, на прилику, ја, чији је отац Бачванин, а мајка Сремица, ако нисам Војвођанка.*


Pa biće da si Sosa?


Al nemoj mene da pitaš, ja sam dođošanka.
mariopan mariopan 07:14 12.05.2017

Re: Леп блог !

urbana_gerila



sreća

sven.en sven.en 07:53 12.05.2017

Re: Леп блог !

urbana_gerila

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana