Obaveštenja

Fašisti svih zemalja, ne ujedinjujte se!

marco_de.manccini RSS / 15.05.2017. u 16:57

Ако чезнете за чврстом руком, молимо вас да нађете одговарајућег партнера који жуди за крпом. Нема разлога да ваше личне потребе за подређеношћу оправдавате и скривате иза вела пожељног друштвеног уређења -- ваша сексуална маштања су легитимна, само напред, живите их, али само са својим изабраним партнером или партнерима. Озбиљан сам. Кад следећи пут зажелите да викнете -- нама треба чврста рука -- сетите се да то, у ствари, само вама треба па делујте сходно својој жудњи.

Ако су ствари ипак сасвим другачије и вас само збуњује сопствени плурализам, порекла, схватања, жеља, и све различитости које вас окружују, људи, идеја, обичаја, страсти, све шаренило, променљивост и непостојаност ама баш свега на свету, одговор није клицање у гомили -- једно ово, једно оно -- осим ако своју потрагу за идентитетом, одговоре на питања "ко сам ја, одакле сам, која је моја путања, ...", нисте кукавички разрешили самопорицањем и уверењем да сте нико. Има ваљда неке среће и у томе бити стока и разметати се тиме --

бе-е-е-е, где сте сада, мишеви!

Ипак, помало је парадоксално како се сав тај жал за изгубљеним царствима, чистотом, јединством, све легенде о пропасти, жртви и херојству, те захтеви за обновом моћи и величине, на микроплану увек манифестују песницом о сто -- ставите ми поводац, преклињем вас!

.



Komentari (351)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 12:51 17.05.2017

Re: Da, baš tako

nsarski
Ja volim kad je zena divljak.


Beslovesna? Najviše je uzbuđuju krpice i đinđuve? Gdegod svetli, misli da je vašar? (U tom, Dučićevom, smislu divljak?)




Добро, да ли сам само ја помислила на секс кад сам прочитала да воли када жена "мало подивља"?

mirelarado mirelarado 13:20 17.05.2017

Re: Da, baš tako

urbana_gerila


mirelarado
Krasna kao Jerusalim, strašna kao vojska pod zastavama? :)


sinestezija, uvek kad naletim na stih iz pjesme nad pjesmama osetim ukus nekih usana koje mirišu na viski iz onih avionskih mamunčića od jednog deci, vidim onaj magacin i onu klupu sa jabukama na kojoj sedi mlada debora, i čujem je kako ih, praćena vanvremenom morriconeovom glazbom, govori mlađanom nudlsu, koji trepne samo kad ona umetne "iako se nije umio od prošlog decembra" ili "kome su pantalone tako prljave da stoje same od sebe".

finale te scene, gde, iako deca, znaju da pred sobom imaju ljubav svog života, ali i da se, "kakva šteta", ona neće ostvariti i da "on nikada neće biti njen voljeni", kao i, prekinuti, poljubac koji je usledio - jedan je od najlepših ljubavničkih momenata, ne samo na filmu...


Mislim da bi postovanje odlomka iz filma bilo nedostojno ovog tvog opisa sinestezijskog iskustva. Leone&Morikone, nezaboravno!
Milan Novković Milan Novković 13:23 17.05.2017

Re: Da, baš tako

mariopan
nsarski
Ja volim kad je zena divljak.


Beslovesna? Najviše je uzbuđuju krpice i đinđuve? Gdegod svetli, misli da je vašar? (U tom, Dučićevom, smislu divljak?)




Добро, да ли сам само ја помислила на секс кад сам прочитала да воли када жена "мало подивља"?


Pa ti se još nisi post-struktuirala
vera.nolan2 vera.nolan2 13:45 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Leone&Morikone, nezaboravno!



mariopan mariopan 15:29 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Milan Novković
mariopan
nsarski
Ja volim kad je zena divljak.


Beslovesna? Najviše je uzbuđuju krpice i đinđuve? Gdegod svetli, misli da je vašar? (U tom, Dučićevom, smislu divljak?)




Добро, да ли сам само ја помислила на секс кад сам прочитала да воли када жена "мало подивља"?


Pa ti se još nisi post-struktuirala


Bili Piton Bili Piton 18:36 17.05.2017

Re: Da, baš tako

mirelarado
Leone&Morikone, nezaboravno!


A tek Morikone i Pazolini...a? a?


mirelarado mirelarado 19:54 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Bili Piton
mirelarado
Leone&Morikone, nezaboravno!


A tek Morikone i Pazolini...a? a?




Yes! :)


vera.nolan2


Još nisam sebi oprostila što nisam otišla na taj koncert... :(
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:30 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Još nisam sebi oprostila što nisam otišla na taj koncert... :(

У мое село долази Блонди. Да идем значи?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:37 17.05.2017

Re: Da, baš tako

У мое село долази Блонди.

То твоје је нека атомска бања, долази на опоравак?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:41 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Их, Блонди је млада, долазе и Вили Нелсон, Бич Бојс, Темптејшнс, Муди Блуз, Арета Френклин, Тони Бенет, ... такав ми крај, има серија концерата на отвореном, све пензионерски.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:46 17.05.2017

Re: Da, baš tako

атомска бања

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:32 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Ево ти update из овог нашег села.
(Па ти разуми данашње генерације)

urbana_gerila urbana_gerila 22:50 17.05.2017

Re: Da, baš tako


Вили Нелсон, све пензионерски


a u?!
kakav nedostatak poštovanja!
vreme je da se krene...



marco_de.manccini marco_de.manccini 23:13 17.05.2017

Re: Da, baš tako

a u?!
kakav nedostatak poštovanja!
vreme je da se krene...

С клинцима имамо неки дупли албум у колима, пуштамо и сечемо вене

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:35 17.05.2017

Re: Da, baš tako

Јеботе, ова наша девојка је чудо:

urbana_gerila urbana_gerila 10:30 18.05.2017

Re: Da, baš tako


marco_de.manccini
С клинцима имамо неки дупли албум у колима, пуштамо и сечемо вене



nisi loš pregovarač, ali:
ako sledeće bude sumnja u vitalnost stonesa - ne čupa te ni selfi sa the glimmer twins!
urbana_gerila urbana_gerila 11:11 18.05.2017

Re: Da, baš tako


Predrag Brajovic
Јеботе, ова наша девојка је чудо:



brajović pronašo paisley underground.





a, može i:




da ne bi došlo do zabune, naša devojka je stvarno dobra - da se ja pitam, malo bih zakitnjastio aranžman, previše je strejt, bez uvrnuća, kao da je pravljen za ona fensi mesta na kojima se okupljaju brajovićeve drugarice i drugari.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:27 18.05.2017

Re: Da, baš tako

kao da je pravljen za ona fensi mesta na kojima se okupljaju brajovićeve drugarice i drugari.

Размишљао сам одакле потичу неке овдашње нетрпељивости. Па ми је, онда, синуло: завист. Као што је то речено код једног нашег дивног писца, да сваки болесник у болници мисли да онај поред њега болује од лакше болести, и да му је судбина боља. Е, па није ;-)

Моји другари и другарице излазе тамо куд их ноге носе, а ја свуда -- од најгорих рупа до најексклузивнијих локала. (Мада, шта је то у Србији па ексклузивно, осим VIP проституке?) Одувек сам волео тај хук људи по кафанама и клубовима, од Кинића у Владетиној, преко Академије па до покојне Jazzbine или Игуане.

Иначе, кажу да си ти Магични Ћира, а ја им кажем -- Не, није, он је од њега интелигентнији.
urbana_gerila urbana_gerila 13:21 18.05.2017

Re: Da, baš tako

Predrag Brajovic
Иначе, кажу да си ти Магични Ћира, а ја им кажем -- Не, није, он је од њега интелигентнији.


jest da si završio najtakši smer na filološkom, ali, bre -
ko je od koga inteligentiji?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:35 18.05.2017

Re: Da, baš tako

urbana_gerila
Predrag Brajovic
Иначе, кажу да си ти Магични Ћира, а ја им кажем -- Не, није, он је од њега интелигентнији.


jest da si završio najtakši smer na filološkom, ali, bre -
ko je od koga inteligentiji?!

niccolo niccolo 17:48 15.05.2017

Odlično

formulisano.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:03 15.05.2017

Re: Odlično

Служимо народу.
amika amika 18:20 15.05.2017

Разлози

Кад следећи пут зажелите да викнете -- нама треба чврста рука -- сетите се да то, у ствари, само вама треба па делујте сходно својој жудњи.


Проблем је што жеља за чврстом руком није само жеља већ су разлози много дубљи, социо-псхолошки, а некада и као реванш за нешто бивше, реакција на садашњу позицију.



Tiranija je postala svakodnevna pojava, ne samo među pojedincima koji iskorišćavaju slabije od sebe, već nam je i sve više nametnuta kroz medije i društvene mreže. Tirani uvek imaju masu koja ih prati, a psiholozi Psychology today otkrivaju zašto je to tako.

Nedostatak obrazovanja
Ljudi koji nisu imali dovoljno edukacije ne mogu uvek objektivno da sagledaju svet oko sebe. Za njih je karakterističan nedostatak kritičkog razmišljanja i zaključivanja. Logičko zaključivanje je od ključnog značaja za snalaženje u životu. Edukacijom stičemo dovoljna znanja da prepoznamo loše ljude, manipulaciju i koristoljublje koje nam drugi nameću. Kada za nekoga kažemo da je naivan često je reč o nedostatku edukacije i susretanja sa stvarnim svetom.

Žudnja za jakom očinskom figurom
U ljudskoj je prirodi da očekuju jaku roditeljsku figuru od najmlađeg uzrasta, i da je idealizuju. Psiholozi kažu da je jedan od razloga zašto ljudi nastavljaju da slede osobe koje percipiraju ovako jeste zato što su navikli da roditelji donose odluke za njih, da ih štite i usmeravaju u životu. Ukoliko je osoba imala roditelje kojima nikako nije mogla da se dokaže i koji su bili distancirani, ona sa još više obožavanja gleda tiranina i pokušava još više da kupi njegovu ljubav i pažnju.

Naivni idealisti
Ljudi koji su ustanju da slepo prate druge često su slabe ili labilne ličnosti. Na to dodatno ide činjenica da neki ljudi jednostavno veoma dobronamerno prilaze drugima. Oni su otvorenog srca i uma i veruju da u svim ljudima postoji dobrota kao osnov svega. Diktatori su manipulatori i najčešće osete takve ljude, a onda ih vešto koriste za sve.

Identifikacija
Ljudi koji su nesrećni, neispunjeni i neostvareni u životu tragaju za ostvarenim ljudima koji su moćni. Na taj način oni se identifikuju sa osobom koja im je uzor i na koju se ugledaju. Moć, novac, uspeh, diktatura su takvim osobama nadohvat ruke uslovno rečeno, blizina tih stvari ih opija i oni se osećaju ’važni’ i zadovoljni. S kim si takav si definitivno funkcioniše kod ovih osoba koje smatraju da praćenjem tirana i sami postaju takvi i dobijaju deo kolača. Druge osobe ih gledaju kao nekoga ko je u dobrom timu i to im prija.

Slabi su i nesigurni
Osobama koje su slabe i nesigurne treba čvrst oslonac i idejni vođa. I po cenu tiranije ovakve osobe će se čvrsto držati osobe koja ima sve što one nemaju, u svakom smislu. Osobe koje su nesigurne vole ljude koji znaju šta žele, koje su odlučne i samouvereno vladaju prostorom gde god da se nalaze. Koliko god da su teški tirani slabijima od sebe pružaju mir i sigurnost.

Borba za opstanak kukavica
Ljudi koji su kukavice kriju se u masi ili iza nekoga. Oni se kao čičak zakače za tirana kako bi preko njega ostvarivali ono što inače ne smeju. Oni znaju da sami ne mogu da se izbore za ono što žele i zato su spremni da trpe tiraniju samo da bi preko tirana mogli da ugnjetavaju druge i da se izbore za svoje mesto pod suncem.


[i][/i]
niccolo niccolo 18:25 15.05.2017

Re: Разлози

Tiranija je postala svakodnevna pojava, ne samo među pojedincima koji iskorišćavaju slabije od sebe, već nam je i sve više nametnuta kroz medije i društvene mreže.

De pojasni ovo, nebilotizapoveđeno.
amika amika 18:35 15.05.2017

Re: Разлози

De pojasni ovo, nebilotizapoveđeno.


Питаш као искоришћени или као онај који искоришћава?

Пренео сам цео текст, не због увода већ због онога после њега. Прескочи увод ако ти смета, да ли је тако или није овде уопште није битно. А јесте тако.
niccolo niccolo 18:36 15.05.2017

Re: Разлози

да ли је тако или није овде уопште није битно

Cool, zaboravi da sam te išta pitao.
alselone alselone 18:51 15.05.2017

Re: Разлози

Cool, zaboravi da sam te išta pitao.




Ali realno, taj model bahatosti, bezobrazluka, samozivost pa u neku ruku i tiranije se namece kroz medije kao role model.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:53 15.05.2017

Re: Разлози

alselone
Cool, zaboravi da sam te išta pitao.




Ali realno, taj model bahatosti, bezobrazluka, samozivost pa u neku ruku i tiranije se namece kroz medije kao role model.


A jel tiranija dođe isto što i fašizam? Pitam za druga...
niccolo niccolo 18:53 15.05.2017

Re: Разлози

medije

Ma ok medije, nego mene zanimale društvene mreže.
alselone alselone 18:54 15.05.2017

Re: Разлози

A jel tiranija dođe isto što i fašizam? Pitam za druga...


Ma ok medije, nego mene zanimale društvene mreže.


Nemam pojma, ubacujem se u prolazu, nemojte me odma motkom po grbini.
niccolo niccolo 18:57 15.05.2017

Re: Разлози

tiranija

nemojte me odma motkom po grbini.

Što bi rekao Džekson, tyranny of evil men...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:57 15.05.2017

Re: Разлози

alselone
A jel tiranija dođe isto što i fašizam? Pitam za druga...


Ma ok medije, nego mene zanimale društvene mreže.


Nemam pojma, ubacujem se u prolazu, nemojte me odma motkom po grbini.


E, nisam, keve mi, nego da raščistimo prvo terminologiju, pre nego što se bacimo na klanje. I ja sam u prolazu, odo da ubacim nešto u kljun, pa kod mušterije, da ih ubedim da mi daju još para i vremena.

zilikaka zilikaka 19:05 15.05.2017

Re: Разлози

pa kod mušterije da ih ubedim da mi daju još para i vremena.

I ti da kupiš još koje lotre!
Ja probala. Radi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:39 15.05.2017

Re: Разлози

niccolo
да ли је тако или није овде уопште није битно

Cool, zaboravi da sam te išta pitao.



anonymous anonymous 06:45 16.05.2017

Re: Разлози

srdjan.pajic
alselone
Cool, zaboravi da sam te išta pitao.



Ali realno, taj model bahatosti, bezobrazluka, samozivost pa u neku ruku i tiranije se namece kroz medije kao role model.


A jel tiranija dođe isto što i fašizam? Pitam za druga...


Pre nekoliko dana u Politici odličan Bazduljev tekst Demokrat-ura o neprimerenoj upotrebi pojmova sa jakim značenjima.

Kada nam budu potrebni, da bi označili stvarnu pojavu - moraćemo nove da izmislimo - to bi bio njegov zaključak.


Dakle, fašizam, nacizam, totalitarizam, diktatura, četnik ...kojima se kiti Drugi samo zato što nekoga ružno pogleda ili drugačije misli, vodi obesmišljavanju suštine.

A upravo je to česta praksa na blogu.



docsumann docsumann 08:40 16.05.2017

Re: Разлози

Pre nekoliko dana u Politici odličan Bazduljev tekst Demokrat-ura o neprimerenoj upotrebi pojmova sa jakim značenjima.


to smo na blogu poodavno već iskomntarisali i apsolvirali. i to više puta.

cijenim da je tome najviše doprinjela uporaba ultimativne MI vs. ONI odrednice iz devedesetih - "izdajnik".
težina te riječi je, u tom periodu, toliko devalvirala, da je od značenja zbog kojeg se NTD (ne tako davno) gubila glava po kratkom postupku, dospjela u kategoriju flexy interpretativnih pojmova tipa kontroverzni biznismen, lijevica-desnica-nož, alternativna muzika i sl.

izgleda da slična lingvistička sudbina slijedi "fašizmu".

ne dozvolimo da joj se to desi. pravda za fašizam!

gdje je danas onaj opaki mačo stajlo? jake brade i čelični pogled? gdje je disciplina? gdje su mitovi o slavi Hiperboreje? i zašto zastavnjak (vjetar na kojem zastave najljepše vijore) duva u prazno, rastjerujući dim gandže iz parkića...



(smajli koji se samospaljuje)
alselone alselone 08:44 16.05.2017

Re: Разлози

gdje je danas onaj opaki mačo stajlo? jake brade i čelični pogled? gdje je disciplina?


predatortz predatortz 09:08 16.05.2017

Re: Разлози

I ja sam u prolazu, odo da ubacim nešto u kljun, pa kod mušterije, da ih ubedim da mi daju još para i vremena.


Ode Srbin iz Srbije, ali ne i Srbija iz Srbina!
Kakav je to način poslovanja?
Dajte mi još vremena i kinte, a vi ćete dobiti naručeni proizvod kad mi se digne.
Pa ni mi, ovde, više tako ne poslujemo!
tasadebeli tasadebeli 09:15 16.05.2017

Re: Да подвучемо трипут

anonymous


Pre nekoliko dana u Politici odličan Bazduljev tekst Demokrat-ura o neprimerenoj upotrebi pojmova sa jakim značenjima.

Kada nam budu potrebni, da bi označili stvarnu pojavu - moraćemo nove da izmislimo - to bi bio njegov zaključak.


Dakle, fašizam, nacizam, totalitarizam, diktatura, četnik ...kojima se kiti Drugi samo zato što nekoga ružno pogleda ili drugačije misli, vodi obesmišljavanju suštine.

A upravo je to česta praksa na blogu.







А ово мене нарочито мучи јер је језичко питање у питању:


Kada nam budu potrebni, da bi označili stvarnu pojavu - moraćemo nove da izmislimo - to bi bio njegov zaključak.



Понеки пут се због тога осећам, к'о да имам затвор (не дај боже!), па се напнем, поцрвеним у лицу, али џабе...

Ниједна одговарајућа реч ми не пада на памет и онда се држим оних старих проверених.

Капиларни фашизам је, рецимо, занимљив израз.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:44 16.05.2017

Re: Разлози

predatortz
I ja sam u prolazu, odo da ubacim nešto u kljun, pa kod mušterije, da ih ubedim da mi daju još para i vremena.


Ode Srbin iz Srbije, ali ne i Srbija iz Srbina!
Kakav je to način poslovanja?
Dajte mi još vremena i kinte, a vi ćete dobiti naručeni proizvod kad mi se digne.
Pa ni mi, ovde, više tako ne poslujemo!


Pa kad danas svi daju nenormalno kratke rokove, i skoro nimalo para, a hoće sve da im radi!
anonymous anonymous 15:35 17.05.2017

Re: Разлози

Pre nekoliko dana u Politici ....


...i ovaj tekst.



...o torti....
tasadebeli tasadebeli 19:50 15.05.2017

Духови и душе свих земаља

Јебите се!





Ако су ствари ипак сасвим другачије и вас само збуњује сопствени плурализам, порекла, схватања, жеља, и све различитости које вас окружују, људи, идеја, обичаја, страсти, све шаренило, променљивост и непостојаност ама баш свега на свету, одговор није клицање у гомили -- једно ово, једно оно -- осим ако своју потрагу за идентитетом, одговоре на питања "ко сам ја, одакле сам, која је моја путања, ...", нисте кукавички разрешили самопорицањем и уверењем да сте нико. Има ваљда неке среће и у томе бити стока и разметати се тиме --










Е, Марко, а ниси ништа поменуо колико је за фашизам важно еротско дејство униформе.

То исто има код Рајха.





Што значи да има и код Макавејева у филму.

А има и код Ерике Јонг са оним: "Свака жена обожава фашисту."

А има и код Буковског, само стиховано:"Руже расту као фашисти."






П.С. - Назови ме правописним фашистом (ионако сам навикао већ да сам фашиста и иначе, па ето мало и по правопису да му га дамо), али исправи ово у тексту:

на микро плану


Микро иде увек заједно са оним што му следи иза: микрофилм, микроорганизам, микрокапиларни микрофашизам,...

Питај Алса ако ми не верујеш за то микро-.

А ако не верујеш ни Алсу, питај Клајна у Речнику језичких недоумица:

микро- увек састављено: микроорганизам, микроклима, микропроцесор итд.



П.П.С. - Кад се већ доФатисмо фашизма!

Јел' истина да је Емси банован на Блогу Б92?
niccolo niccolo 19:57 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Јел' истина да је Емси банован на Блогу Б92?

Ja ne znam ništa o tome, šta ti znaš?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:01 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Микро иде увек заједно са оним што му следи

о, макрохвала.
tasadebeli tasadebeli 20:04 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

niccolo
Јел' истина да је Емси банован на Блогу Б92?

Ja ne znam ništa o tome, šta ti znaš?



Само начуо... Непроверено.

За моју Шугар Бејби сам се распитао и знам да је банована до 21. маја зато што су њене коментаре више пута пријављивали модератору.

Јеботе, како сам поносан на онај свој пост! (ЛИНК)


Поготово на епилог те басне:


Епилог

(Психолошки мотиви и последице по друштво)

Одувек сам разумео мотив људи који су се у свом животу бавили пријављивањем (били цинкароши, друкаре, тастери, откуцавали друге људе) властима или разноразним Службама безбедности, којих фала богу модерне државе имају у изобиљу, а који су за то имали нешто опипљиво пред собом: материјалну добит, запослење, напредовање у служби,...

Нисам никада то одобравао и најчешће бих поред таквих пролазио запушивши нос, али сам разумео. Од људи се свашта може очекивати...

Али ми никада нису у свему томе били јасни они који су то радили ничим изазвани, сами од себе, по сопственом нахођењу.

Који је њихов психолошки мотив? Шта се то догађа у њиховим главама док се спремају да то ураде и док то раде?

Да ли је могуће да је једини мотив за такве поступке неко лагано треперење и милина која им се разлеже у доњем делу кичме, тамо где је некада постојао репић?

Ако је и од људи, онда би то стварно било превише.

А друго питање које постављам себи размишљајући на ову тему јесте:
Да ли су ти људи свесни да таквим својим поступцима широм отварају врата и утиру пут за нешто чега се и сами јавно ужасавају - фашизму?

(Под фашизмом овде не подразумевам идеологију, него контролу људских маса уз помоћ страха, манипулације медијима и информацијама и насиља чему смо, јел' те, врло често сведоци у овом нашем добу Водолије.)

Да ли су ти људи свесни да сваки пут када пријављују (друкају, цинкаре, тастеришу) „надлежнима" ближњега свога за свакојака дела, као и за изречене/написане речи, усипају по једно ново чанче воде у оковано буре у којем је затворен тај страшни баук, то одвратно створење, тај Баш Челик - фашизам?

tasadebeli tasadebeli 20:06 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

marco_de.manccini
Микро иде увек заједно са оним што му следи

о, макрохвала.






Не бих ја, него си ме ти пар пута питао за неки правописни савет, па сам себи дао ту слободу да ти то кажем.

Јербо те сад већ сматрам својим правописним чедом.
niccolo niccolo 20:06 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

За моју Шугар Бејби

Da, čoveče, vas dvoje ste baš lep par, ne znam da li sam to ranije rekao...
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:15 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Јербо те сад већ сматрам својим правописним чедом

Уф, то је баш један велики и незавршен пројекат, с много извођача радова, Вишња, Алава, Мирела, Брајовић, ти, ... а и Хансел је пробао да ме учи изговору (замисли, не каже се бирО, већ бИро, штааа???), али то је већ ипак превише захтевно за мене, старог вола нећеш научити да оре.
tasadebeli tasadebeli 20:23 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

niccolo
За моју Шугар Бејби

Da, čoveče, vas dvoje ste baš lep par, ne znam da li sam to ranije rekao...





Хвала ти.


marco_de.manccini

то је баш један велики и незавршен пројекат, с много извођача радова, Вишња, Алава, Мирела, Брајовић, ти, ...


Аииии!

Кол'ко бабица!


amika amika 20:42 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Кол'ко бабица!


И завршићу овај текст како и доликује, цитирањем речи Дон Вита Корлеонеа којима је он саветовао свог сина и наследника на челу Фамилије, Мајкла Микелеа Корлеонеа:
"Онај ко ти први приђе и предложи ти састанак са Барцинијем, тај је издајник."
G.Cross G.Cross 21:10 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

tasadebeli
niccolo
За моју Шугар Бејби

Da, čoveče, vas dvoje ste baš lep par, ne znam da li sam to ranije rekao...





Хвала ти.


marco_de.manccini

то је баш један велики и незавршен пројекат, с много извођача радова, Вишња, Алава, Мирела, Брајовић, ти, ...


Аииии!

Кол'ко бабица!




U svoje vreme je Energoprojekt pravio desetak takvih zgrada godisnje na dvatri kontinenta i to smo smatrali normalnim.

Ali neka , bolje jedna nego nijedna. Takvo vreme.

Nego, kako li na slici obojise Savu u plavo, valjda je Sava zelena, mislim braon boje.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:02 15.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Nego, kako li na slici obojise Savu u plavo, valjda je Sava zelena, mislim braon boje.

Биће плава.

Овако ће бити: у Aleksаndarhofu (Београд на води) за продају се спрема, на најбољој локацији, неколико стотина станова једног великог светског оперaтера -- хм? -- хотелима и апартманима. То ће бити најскупљи квадрати у Србији. Обала се продубљује и чисти, и граде платформе које улазе у реку. У склопу настајања озбиљно луксузног дела града и насеља, увешће се ред и у дивљање сплавовa преко пута, на нбгдској страни: нико сигурно неће бити спреман да плаћа квадрат 3,5-5 хиљадe, а да му Цеца запева у 4 ујутро. Мало даље, узводно, мислим 5 километара, Карићи граде своју Дијадему, огроман комплекс некретнинa приступачних цена.

У склопу ова два пројекта напокон ће прорадити и пречишћач отпадних вода за Београд, у који се већ улаже.

Тако ће се Сава опет заплавити.
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:08 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

нико сигурно неће бити спремана да плаћа квадрат 3,5-5 хиљада, а да му Цеца запева у 4 ујутро

Ух, немој тако, ја бих дао 3,5-5 хиљада да ми Цеца пева, а не да ми не пева.
anonymous anonymous 06:35 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља


П.П.С. - Кад се већ доФатисмо фашизма!




Još jedan Rajh.
Mali čovek,mala knjižica.
Ali moćna.

Za mikro-pravopis sam iznenadjen.
Siguran sam da sam u literaturi često nailazio na odvojeno pisanje.
Jebiga, uvek se nešto nauči.
anonymous anonymous 06:58 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Назови ме правописним фашистом


Prilikom prepiske sa Nsarskim, tražeći referentnu literaturu naleteo sam i na Ćirjakovića i verovatno, njegovu pripremu za predavanje.

Pogledati u Balkanski orjentalizmi (na delu ) korišćenje pojmova : Srbistan, Koštunistan,...)


tasadebeli tasadebeli 08:09 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

anonymous

Pogledati u Balkanski orjentalizmi (na delu ) korišćenje pojmova : Srbistan, Koštunistan,...)



Еј, ово је одлично!!!

Одмах сам га по читању спаковао у фајл Моја библиотека.


Хвала ти!

amika amika 09:19 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Pogledati u Balkanski orjentalizmi (na delu ) korišćenje pojmova : Srbistan, Koštunistan,...)


Тасо, баш ти хвала на овом линку.
Goran Vučković Goran Vučković 09:33 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља


Pogledati u Balkanski orjentalizmi (na delu ) korišćenje pojmova : Srbistan, Koštunistan,...)

Hvala za ovo - primer je malo banalan (ne kažem da je netačan) ali lista referenci na kraju je super - Dabašijev "Brown Skin, White Mask" će uskoro da se pridruži Fanonu kod mene na polici (a nadam se i u parcelisanju slobodnog vremena)

Inače ko prati tviter a hoće da vidi kako izgledaju orijentalistički stereotipi primenjeni na Zapad - ovaj lik je genije da to uradi na zabavan način.
tasadebeli tasadebeli 10:40 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

amika
Pogledati u Balkanski orjentalizmi (na delu ) korišćenje pojmova : Srbistan, Koštunistan,...)


Тасо, баш ти хвала на овом линку.



Нисам ја. Анонимни је за то заслужан.

И ја сам му исто тако захвалан као и вас двојица што ми је тај линк понудио овде.


Goran Vučković

Hvala za ovo - ali lista referenci na kraju je super -





То и ја исто мислим.

EDIT: Јеси ли пронашао негде ово у ПДФ:

“Nes-ng orientalisms:the case of Former Yugoslavia” (Slavic Review), Milica Bakić-­‐Hayden.


?

Ја не могу да га нађем...
sevarlica sevarlica 11:34 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

(Под фашизмом овде не подразумевам идеологију, него контролу људских маса уз помоћ страха, манипулације медијима и информацијама и насиља чему смо, јел' те, врло често сведоци у овом нашем добу Водолије.)


Leba ti jel se iz ere Riba prešlo u eru Vodolija. Jeste van teme, prosto me intrigira. Negde piše od 1953. pa 2012. pa 2050.godine.
tasadebeli tasadebeli 12:18 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

sevarlica
(Под фашизмом овде не подразумевам идеологију, него контролу људских маса уз помоћ страха, манипулације медијима и информацијама и насиља чему смо, јел' те, врло често сведоци у овом нашем добу Водолије.)


Leba ti jel se iz ere Riba prešlo u eru Vodolija. Jeste van teme, prosto me intrigira. Negde piše od 1953. pa 2012. pa 2050.godine.



Лаик сам за та питања.

Јесте из Риба у Водолију, то знам. (Иде у рикверц по знацима хороскопа.)

Ево, питао сам сад и моју драгу пошто њу рачунам у експерте јер се некада давно, док смо још били студенти, бавила тим "хороскопским" темама. (Једва се касније растосиљасмо те литературе из куће када је драга одустала од звездочатања, па су те књижурине само скупљале прашину.)

И она ми каже да су различите године у питању, али да сигурно није 2000.

Исто овако као и ти, каже 2012, 2050,... Различите је године налазила по литератури.

Али не бих то везивао баш за егзактне године када ја напишем доба Водолије.

Овде код мене је то више метафора за стање људског друштва.





На глобалном нивоу.






А сећам се и да су деца цвећа шездесетих (која не воле каранфиле, срам их било) у својим песмама ишчекивали и призивали то "златно доба" Водолије.

И још неки поред деце цвећа који су такође призивали и ишчекивали то доба Водолије...







Па је по њима та ера започела 1966.


П.С. - Рачунам да ово и није баш неки трол. Јербо фашисти свих земаља (и нацисти, њихови једини прави противници данас на фер и демократским изборима, како то видимо на примеру Француске) просто обожавају окултне теме.
Goran Vučković Goran Vučković 12:18 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

EDIT: Јеси ли пронашао негде ово у ПДФ:

link
(treba nekoliko sekundi dok prikaže tekst ispod)
tasadebeli tasadebeli 12:30 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Goran Vučković
EDIT: Јеси ли пронашао негде ово у ПДФ:

link
(treba nekoliko sekundi dok prikaže tekst ispod)



Хвала!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:49 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

marco_de.manccini
Микро иде увек заједно са оним што му следи

о, макрохвала.


Zajebava te ;> ne daj se navući A ako te ne zajebava, pobrkao planove

Ne čitam pravopise i ine, ali mom "sluhu" za jezik smeta to što te tasa uči. A baš lepo ;> zvuče "makro plan" i "mikro plan" odvojeno. Uostalom, nisu to aeroplani ;> a ni predmeti (fozički) koji se zaista pišu skupa (mikrometar jelda).

Plan - recimo može biti makroekonomski (e to ide skupa) ili mikroekonomski, ali je plan ili mikro plan ili makro plan - ili na "makroekonomskom planu" - nema skraćenja na "makroplan" ni "mikroplan".

Iliti makrobitički plan ishrane (još uvek nema mikrobiotičke ishrane - osim eventualno ove Đokovićeve ☻) ali opet nema mikroplana (nad Jevropom ili i šire).
Domazet Domazet 19:34 16.05.2017

Mnogo dobro...

tasadebeli
niccolo
Јел' истина да је Емси банован на Блогу Б92?

Ja ne znam ništa o tome, šta ti znaš?



Само начуо... Непроверено.

За моју Шугар Бејби сам се распитао и знам да је банована до 21. маја зато што су њене коментаре више пута пријављивали модератору.

Јеботе, како сам поносан на онај свој пост! (ЛИНК)


Поготово на епилог те басне:


Епилог

(Психолошки мотиви и последице по друштво)

Одувек сам разумео мотив људи који су се у свом животу бавили пријављивањем (били цинкароши, друкаре, тастери, откуцавали друге људе) властима или разноразним Службама безбедности, којих фала богу модерне државе имају у изобиљу, а који су за то имали нешто опипљиво пред собом: материјалну добит, запослење, напредовање у служби,...

Нисам никада то одобравао и најчешће бих поред таквих пролазио запушивши нос, али сам разумео. Од људи се свашта може очекивати...

Али ми никада нису у свему томе били јасни они који су то радили ничим изазвани, сами од себе, по сопственом нахођењу.

Који је њихов психолошки мотив? Шта се то догађа у њиховим главама док се спремају да то ураде и док то раде?

Да ли је могуће да је једини мотив за такве поступке неко лагано треперење и милина која им се разлеже у доњем делу кичме, тамо где је некада постојао репић?

Ако је и од људи, онда би то стварно било превише.

А друго питање које постављам себи размишљајући на ову тему јесте:
Да ли су ти људи свесни да таквим својим поступцима широм отварају врата и утиру пут за нешто чега се и сами јавно ужасавају - фашизму?

(Под фашизмом овде не подразумевам идеологију, него контролу људских маса уз помоћ страха, манипулације медијима и информацијама и насиља чему смо, јел' те, врло често сведоци у овом нашем добу Водолије.)

Да ли су ти људи свесни да сваки пут када пријављују (друкају, цинкаре, тастеришу) „надлежнима" ближњега свога за свакојака дела, као и за изречене/написане речи, усипају по једно ново чанче воде у оковано буре у којем је затворен тај страшни баук, то одвратно створење, тај Баш Челик - фашизам?



sto je bata Tale linkovao na svoj 'ponosni' blog. Jerbo mi je bio promakao. A bas bi bila zive steta da ga nisam procitao. Ostao bih u zivom neznanju. Ne samo da sam bio, i pored toga sto sam proveo trideset i kusur godina u najstrasnijoj komuno-fasisitckoj diktaturi, potpuno nesvestan iste nego sam bio nesvesan i izuzetno jakog i, ocigledno, mnogobrojnog pokreta otpora ciji pripadnici apsolutno nisu stedeli sebe da bi joj (diktaturi) se suprostavili.

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:39 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља


tasadebeli
А има и код Ерике Јонг са оним: "Свака жена обожава фашисту."


Valjda kod Silvije Plat (Sylvia Plath).

Ona u svojoj poznatoj pesmi "Daddy" ima ove stihove:


Every woman adores a Fascist,

The boot in the face, the brute

Brute heart of a brute like you.


tasadebeli tasadebeli 20:52 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

vladimir petrovic

Valjda kod Silvije Plat (Sylvia Plath).



Јес, јес, па цитирано у Страху од летења.
tasadebeli tasadebeli 20:55 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Dont Fear The Reaper

ali mom "sluhu" za jezik smeta to što te tasa uči.



Слуху за језик?

Чуо си недавно на Блогу онај виц како два Циганина слушају џез?

Па један од њих каже:"Ау, бато, ала ови грешу!!!"
tasadebeli tasadebeli 21:00 16.05.2017

Re: Mnogo dobro...

Domazet

sto je bata Tale linkovao na svoj 'ponosni' blog. Jerbo mi je bio promakao. A bas bi bila zive steta da ga nisam procitao. Ostao bih u zivom neznanju. Ne samo da sam bio, i pored toga sto sam proveo trideset i kusur godina u najstrasnijoj komuno-fasisitckoj diktaturi, potpuno nesvestan iste nego sam bio nesvesan i izuzetno jakog i, ocigledno, mnogobrojnog pokreta otpora ciji pripadnici apsolutno nisu stedeli sebe da bi joj (diktaturi) se suprostavili.



Шта да ти кажем, матори смо људи, свашта смо прошли у животу, али опет свакога дана научимо и понешто ново.

Ето ја сам данас, на пример, научио много тога о игнорисању појединаца на Блогу Б92 из хигијенских разлога.

marco_de.manccini marco_de.manccini 21:07 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Кол'ко бабица!

Много бабица, килава беба. Ето, на пример, сад видим да сам оставио један вокатив без зареза, кукала ми мајка (а и бабице с њом).
бе-е-е-е, где сте сада мишеви!
Bili Piton Bili Piton 22:07 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Predrag Brajovic
У склопу ова два пројекта напокон ће прорадити и пречишћач отпадних вода за Београд, у који се већ улаже.



Fino. Samo zbog ovog detalja

напокон ће прорадити и пречишћач отпадних вода за Београд, у који се већ улаже.



bih te ipak molio da više nikad ne porediš Beograd na vodi i Londonski Doklands recimo. A ima i drugih razloga. Doklands je podignut u poslednjoj ulici u selu, gde nekad ničeg nije bilo i gde on nije neposredno na vidiku, naročito ne u prvom planu. Ako mi ne veruješ, slikaću ti sa svog balkona da vidiš u koju su ga to londonsku vukojebinu smestili. Dočim ova monstruznost koja raste iz dana u dan zatvara kako pogled sa reke na grad tako i obrnuto, samo će se TO videti ako se ikad završi, zaboravi Pobednika, Kalemegdan i sve drugo, sve će to biti u senci ovog monstruma. Predvidjam vrlo teskobnu i klaustrofobičnu atmosferu kad i ako to čudo ikad završe. Jedina mi je nada da će doći onaj duh iz Aladinove lampe da sav taj budući kič prenese nazad u pustinju, gde mu je i mesto.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:45 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Predvidjam vrlo teskobnu i klaustrofobičnu atmosferu kad i ako to čudo ikad završe.

Хоће, завршиће се, то је сигурно, бар прва фаза. Како знам? Па, већ се купују места у тржном центру, и локали на другим позицијама. Нема зезања и партијских будала, овде је реч о великим парама за Арапе и наше, па причу воде професионалци, real estаte developeri и маркетари. Просто, профи екипа.

Засад продаја иде добро.

Да, Aleksandarhof ће бити преголем, несразмеран тамошњој висти Београда, али то је последица комерцијално-грамзивог карактера тог пројекта. Да се на том простору градило дупло мање квадрата, то би већ баш лепо изгледало, али онда би и било дупло мање милиона. Цела ова нова власт нема своје приватизације, НИСове, куповине фирми за мале паре и Г17 кредитима, па је Aleksаndarhof њихова приватизација.

Иначе, оправдано је разумети да је Алабар овде делом тек cover, његов је тек сваки трећи спрат. Исто толико, отприлике, добије и држава -- сваки трећи спрат. А ко добије оно што преостане? Па, њих тројица, углавном.
freehand freehand 22:51 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Aleksandarhof

Odakle ovaj izraz?
Germani to hof koriste kaoizraz za kuću, dom, i najčešće ide u naziv hotela.
Zato je potpuno neprikladan ovako kako ga ti ovde upotrebljavaš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:57 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

freehand
Aleksandarhof

Odakle ovaj izraz?
Germani to hof koriste kaoizraz za kuću, dom, i najčešće ide u naziv hotela.
Zato je potpuno neprikladan ovako kako ga ti ovde upotrebljavaš.

Ti si, očigledno, učio govorni, a ja knjiški, pravilni nemački:
http://www.duden.de/rechtschreibung/Hof: Sitz eines regierenden Fürsten, Herrschers

Berghof

Hof m (genitive Hofes or Hofs, plural Höfe, diminutive Höfchen n)
1) yard, court, courtyard (open area by a house or enclosed by houses)
Der Hof hinter unserm Haus ist mit Schiefer gepflastert.
The yard behind our house is paved with slate.
2) court (residence and entourage of a nobleman)
Am Hof des Königs gab es ständige Intrigen.
There were constant intrigues at the king's court.


Немој да ме смараш тим пубертетским опаскама.
Bili Piton Bili Piton 23:13 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Mislim čak i oni drljavi blokovi 70 i 45 (koje obožavam, u 70 sam živeo od iseljenja iz dedine kuće u profesorskoj koloniji 1976 pa sve do odlaska u London 1991) su gradjeni logično i skladno, što ideš bliže reci zgrade su sve niže. Prvo soliteri, pa niži soliteri, pa četvorospratnice (gde sam bio ja, divan kraj danas) i na kraju, sasvim uz reku, odnosno nasip, dvospratnice. Ima nekog sklada, reda, poretka, urbanističke i arhitektonske logike. Zbog te dalekovidosti nekadašnjih projektanata taj deo grada danas više liči na neku leafy suburbiju nego na radnička naselja iz predgradja Kijeva ili Taškenta sedamdesetih. BW će biti uvek samo jedno te isto - rogobatna, incongruous bruka, čir na licu grada. I to smo tek zagrebali po estetskom aspektu, a ima i brojnih drugih. Zbog toga se i uzdam samo još u Aladinovog duha.
freehand freehand 23:13 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Немој да ме смараш тим пубертетским опаскама.


Brajoviću, i ovo što si ovde sad kopipejstovao odnosi se na kuću ili dom. Plemića, doduše, kome dom može biti i dvorac sa pripadajućim dvorištem, ali to i dalje ne može da bude ono na šta si ga ovde referisao.
Sad izvini na ovome, ali znam da se nikako neće ljutiti neko ko toliko voli preciznost i jasnost.
freehand freehand 23:16 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

BW će biti uvek samo jedno te isto - rogobatna, incongruous bruka, čir na licu grada. I to smo tek zagrebali po estetskom aspektu, a ima i brojnih drugih. Zbog toga se i uzdam samo još u Aladinovog duha.

Ma to će, ako imalo pameti ima, sve biti nemilosrdno porušeno a kriminalci koji to grade biće pohapšeni i sva im imovina oduzeta.
Jer u pitanju je čist i nesumnjiv kriminal, u svakom pogledu, pa i u estetskom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:18 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Zbog toga se i uzdam samo još u Aladinovog duha.

Немој.
Нема га, ево ја ћу да ти кажем, ако није нико до сада.
Има друга једна димензија: свака следећа власт која дође има да залегне да пронађе на који су начин милиони отишли у зна се чије џепове.
Зато ће се, између осталог, водити страшна битка да се остане на власти.

Србији трeба Sanadergate.
Но, јбг, ЕУ пушта да нас ови јашу, јер им сада тако одговара.
Но, ни то није вечно.
Једино што ћемо да изгубимо још једно десет година.
angie01 angie01 23:20 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Germani to hof koriste kaoizraz za kuću, dom,


Hof znaci dvoriste, a moze i imanje- uredjeni posed,...takodje moze da znaci hotel, kafana, ali zato i dvorac.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:22 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Brajoviću, i ovo što si ovde sad kopipejstovao odnosi se na kuću ili dom. Plemića, doduše, kome dom može biti i dvorac sa pripadajućim dvorištem, ali to i dalje ne može da bude ono na šta si ga ovde referisao.

Am Hof des Königs gab es ständige Intrigen.
prevod: There were constant intrigues at the king's court.

Досадан си.
Но, како би то рекао Хајне, додуше за неког другог -- c'est son metier.
То јест -- то ти је занат.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:24 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

sve biti nemilosrdno porušeno


На жалост неће, а требало би.
freehand freehand 23:28 16.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

vrabac_u_steni
sve biti nemilosrdno porušeno


На жалост неће, а требало би.

Počev od ove dve nagrdne kinseke duboke patike što ih kao dovršavaju da budu gotove kako je Vučić obećao - do kraja 2016.
tasadebeli tasadebeli 00:07 17.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

marco_de.manccini

Много бабица, килава беба. Ето, на пример, сад видим да сам оставио један вокатив без зареза, кукала ми мајка (а и бабице с њом).



Ма нека те то не брине уопште.

Зарези су ионако само запете. И обрнуто.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 06:58 17.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

tasadebeli
Dont Fear The Reaper

ali mom "sluhu" za jezik smeta to što te tasa uči.



Слуху за језик?

Чуо си недавно на Блогу онај виц како два Циганина слушају џез?

Па један од њих каже:"Ау, бато, ала ови грешу!!!"


Daleko si ti od Škvoreckog ;>

Nu, kak' god, verujem da mašiš poantu koju si kod Klajna pročitao (drugojačije bi bilo da si sam do pravila došao, umesto što se oslanjaš na autoritete - fašizam, bato! ☻)

Spojena reč Mikro/makro/plan to bi eventualno mogao biti samo baš pravi plan - karta, nacrt. Eto, Pera Kojot Genije spremio novi plan, pa odštampao veliki sa svim detaljima i mali, samo vezan za krajnji cilj, nakovanj, recimo ;>>> (*)

Mikroorganizam - ili mikrofilm ;> je reč koja ima svoje jasno definisano značenje, kao i ostale koje Klajn pominje, ali "mikro plan" (osim pomenutog Perinog ☻) je nedefinisani pojam, skraćenje nekog već plana. Npr. mikroekonomskog, mikrosociološkog, koji god da ti je po volji.

Kada zbog stila, lenjosti, izbegavanja suvišnog ponavljanja, štagod, izbaciš konkretnu odrednicu (recimo smatrajući da je iz ostatka teksta jasno o kojojg grani se radi), ne spajaš preostali deo reči - "mikro", sa narednom reči - ovdeka - plan, jer je mikro u suštini već spojen sa svojim nastavkom, samo si odlučio da ga izostaviš.

Dakle - u Sociološkim istraživanjima, na mikro(sociološkom) planu se.... a ne na "mikroplanu" (makroplanu, svejedno).

Pročitaš glasno, vidiš kako ti zvuči, proveriš "sluh za jezik" ;> namesto što se uhvatiš za Klajn rekao - i tačka! ☻

(*) A i tada mi to zvuči po malo rogobatno. Ima stvari koje se ne spajaju sa "mikro" ( - i tačka! ☻). Recimo: mikro oprema (pojas) (micro rig) ili mikro trava (akvarijumska) mikro kujna - kuhinja ;> (u obe varijante - i kao oprema i kao sama hrana)
docsumann docsumann 12:07 17.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Много бабица, килава беба


mnogo babica, kilava baba
docsumann docsumann 12:12 17.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља

Počev od ove dve nagrdne kinseke duboke patike


šangajke?!

dobro ime za zgrade
urbana_gerila urbana_gerila 13:01 17.05.2017

Re: Духови и душе свих земаља



Dont Fear The Reaper
Ne čitam pravopise i ine, ali mom "sluhu" za jezik smeta


reče isti onaj sluhista kome zvuk sa kaseta snimljenih sedamdesetih - do danas nije ništa izgubio na kvalitetu...
napisah li ja to - kvalitetu?!

naravno da jezičko osećanje, ma kako bilo "neuhvatljiva kategorija", jeste merilo, ali ono, je li, podrazumeva - bar prosečno obrazovanog govornika.



Dont Fear The Reaper
(drugojačije bi bilo da si sam do pravila došao, umesto što se oslanjaš na autoritete)


gledam, dok čukam komentar, ove moje prste i "dolazim do pravila" da su idealni za hirurga - medEcino, evE me!



ako nekoga stvarno interesuje, pojednostavljeno, klajn je za prvi tom knjige tvorba reči u savremenom srpskom jeziku ne samo dobio vukovu nagradu koja se dodeljuje za vrhunski doprinos umetnosti i nauci, nego se zahvaljujući ovom naučnom radu - tvorba reči izdvojila iz morfologije i postala samostalna lingvistička disciplina.

klajn konstatuje kako se, do juče, tvorba reči poistovećivala sa sufiksacijom, gde se tvorenica dobija tako što se na koren(opšti deo) reči dodaje nastavak(sufiks) ili nastavci, a da se mogućnost dva korena ili prefiksa nije ni razmatrala.
u modernoj lingvistici, sa sufiksacijom, kao postupkom za tvorbu najvećeg broja reči, ravnopravni su i - prefiksacija, kompozicija(slaganje) i konverzija(pretvaranje).

konkretne složenice sa prefiksom grčkog porekla mikro ili njihovi antonimi sa prefiksom makro: su jasno motivisani neologizmi, koji spadaju u esocentrične* složenice, i pišu se i po klajnu i po pravopisnom rečniku srpskog jezika - sastavljeno.

*esocentrične su one koje čuvaju značenje svojih sastavnih delova, za razliku od eksocentričnih koje ga ne čuvaju pa beograd nije "beli grad" već grad u kojem su od posleratnih fudbalskih prvaka rođeni - crvena zvezda i obilić.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:02 15.05.2017

Ау, човече шта ти би одједном?

"Уплашио те неко?
Неки човек те уплашио?
Ко?"


marco_de.manccini marco_de.manccini 23:03 15.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

Баук.

ЕДИТ. Мада, није ми јасно ово "одједном". Како другачије, кроз блог-два, полако, као у вицу, нешто се шета по крову?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:08 15.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

marco_de.manccini
Баук.

Дрекавац?



Не бој се, неће он сам од себе.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:13 15.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

Дрекавац?

Видео коначно, пре пар недеља, Лептирицу, јао, јао, као страшан филм, ... ма ништа, смешно скроз.
docsumann docsumann 05:49 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?


filmove treba gledati u pravom životnom trenutku.
riply riply 06:47 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

Видео коначно, пре пар недеља, Лептирицу, јао, јао, као страшан филм, ... ма ништа, смешно скроз.


Mene je '90-tih prestravio "Sugarman"-antropološkinja istražuje urbanu legendu, a fora je da se tri puta pred ogledalom izgovori Sugarman, on se pojavi i kukom raspori dozivatelja.
U noćima restrikcije struje u Bgd, omiljena zabava moje petočlane studentske komune je bila da sa svijećom u rukama izgovaraju Sugarman pred ogledalom, a ja da vrištim i držim ih za usta da ne izgovore treći put.
Desetak godina nakon tih nemilih doživljaja, odledam opet film. I toliko se smorim da zaspem na pola filma- očajna produkcija, loša gluma i naivan scenario
tasadebeli tasadebeli 08:02 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

marco_de.manccini
Дрекавац?

Видео коначно, пре пар недеља, Лептирицу, јао, јао, као страшан филм, ... ма ништа, смешно скроз.



Ала касниш!!!



marco_de.manccini marco_de.manccini 12:38 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

filmove treba gledati u pravom životnom trenutku.

Да, и ја типујем на ово. Да ми је осам година, да је седамдесет и нека, да је напољу мећава, фијуче ветар, олук удара и нешто крцка на тавану ... онда бих се уплашио и без филма.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:07 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

Ма не, нисам мислио на лептирицу, нит сам се зезао.

У ствари, смртно сам озбиљан по овом питању.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:46 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

vrabac_u_steni
Ма не, нисам мислио на лептирицу, нит сам се зезао.

У ствари, смртно сам озбиљан по овом питању.

Добро, маратонци ме завели, а ако смо озбиљни, онда и јесте и није одједном. Мени некакве мисли стоје у глави, слажу се полако, трпе утицаје одавде и оданде, веома дуг период инкубације, и ту нема ништа одједном, али онда, из неког разлога, који често и нема никакве везе с том темом (на пример, треба да радим нешто друго), оп, седнем и за веома кратко време запишем нешто.

Дакле, не допада ми се зао моменат који неко време осећам, нарочито не с хуљама и кретенима на критичним позицијама, а с масом верних будала. Најгоре је што није изоловано уопште.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:14 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

marco_de.manccini
vrabac_u_steni
Ма не, нисам мислио на лептирицу, нит сам се зезао.

У ствари, смртно сам озбиљан по овом питању.

Добро, маратонци ме завели, а ако смо озбиљни, онда и јесте и није одједном. Мени некакве мисли стоје у глави, слажу се полако, трпе утицаје одавде и оданде, веома дуг период инкубације, и ту нема ништа одједном, али онда, из неког разлога, који често и нема никакве везе с том темом (на пример, треба да радим нешто друго), оп, седнем и за веома кратко време запишем нешто.

Дакле, не допада ми се зао моменат који неко време осећам, нарочито не с хуљама и кретенима на критичним позицијама, а с масом верних будала. Најгоре је што није изоловано уопште.


Како да ти кажем, мислим да зао моменат наступа само због тога што постоји конкуренција међ хуљама и кретенима са све припадјућим булументама верних будала.
Када само једна екипа јаше онда нема много проблема, па ни тог злог момента.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:23 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

Када само једна екипа јаше онда нема много проблема

Ti si, dakle, za to da se zna red.

: )
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:31 16.05.2017

Re: Ау, човече шта ти би одједном?

marco_de.manccini
Када само једна екипа јаше онда нема много проблема

Ti si, dakle, za to da se zna red.

: )


:))

Пази, разоружао си ме.

Него озбиљно, све више сам мишљења да треба по сваку цену бити изван те лудачке приче. Не знам, када о томе размишљам ово ми пада на памет:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana