Filozofija

Angelinin mali

kosta.babic RSS / 20.05.2017. u 19:10

Jedne od onih večeri kad su se često oglašavale sirene, sretnem ja Imreta na  stepeništu Televizije. Deca su prvu sirenu zvala“šizela“ i ona je značila da će negde uskoro da padaju bombe ili rakete. Pričalo se poluglasno da će gađati i zgradu Televizije ali niko nije znao kad. Pitao sam idiota da odemo za svaki slučaj u Tašmajdanski park, sednemo na neku klupu i sačekamo drugu sirenu koja se zvala „mirela“. Ne treba da vam pričam da je to bio prestanak uzbune.Međutim, Imre je imao bolju ideju, da odemo u kafanu „Kod Grka“i tamo popijemo neko piće dok se situacija ne smiri.Naravno da sam prihvatio.

 

Posle treće ture, Imre me pita “Kokane, jel se sećaš kad smo ti ja i Angelina bili u Ivanjici“?“

„Sećam se, naravno“ kažem ja.

“Ja sam to mnogo dobro snimila, samo se ne sećam kako“

„A da li se sećaš da su nas tog prepodneva neki direktori vodili u kafanu na piće i jagnjetinu?“

„Sećam se“ kaže Imre.

A dal se sećaš da si posle pete rakije pevao:“Spremte se,spremte“ , “Ko to kaže, ko to laže“,i ostale Četničke pesme?

„Kao kroz maglu“ kaže Imre.

„A da li se sećaš da smo te odveli do hotelske sobe, oko podne i da si probao da skineš cipele i uspeo da skineš samo jednu a onda si  pao na krevet“?

„Toga se ne sećam“.

„A da li se sećaš da je Angelina je ugovorila snimanje otkupa maline i razgovor sa pretsednikom opštine za to veče“?

„Ne baš“,kazao je Imre.

 

 

-Ispred hladnjače se polako formirao red traktora, zaprežnih kola i automobilskih prikolica. Ljudi su donosili malinu, uveče, kad je vrućina malo popuštala. Pokušali smo da te probudimo, ali nije vredelo. Spavao si komiran u svojoj hotelskoj sobi sa jednom izuvenom cipelom“.

„Pa ko je onda snimala“?

Angelina je molila da ja, kako god znam, uzmem kameru i makar  fingiram snimanje, da se ne brukamo pred  ljudima.

Tako sam  uzeo opremu i krenuo na snimanje.Naravno da sam te psovao onako pijanog, ali to nije pomoglo.Angelina je u jednoj kancelariji već pričala sa predsednikom opštine spremajući ga za razgovor pred kamerom.

Prvo sam postavio rasvetu, to je bilo lako. Glavno svetlo, pomoćno i kontru. Zatim sam na jedan stočić postavio magnetofon“nagru“, priključio mikrofon i stavio na sto između Angeline i čoveka. Proverio sam u slušalicama i ton je bio u redu. Podesio sam nivo i stavio slušalice pored „nagre“. Sada je na red došao teži deo posla.Trebalo je postaviti kameru i izmeriti svetlo.Na svu sreću, često sam ti krao kameru kad je trebalo da snimam neku vežbu za akademiju“.

„U jebem ti božija boga, to si bila ti“ kaže Imre.

„Jeste ali to nas je spaslo.Sreća je da sam znao da očitam svetlomer i podesim blendu. Prvo sam upalio svetlo, zatim uključio magnetofon i na kraju kameru. Dao sam znak Angelini da krene i tako je počeo razgovor. Posle nekoliko minuta iscurila je traka.

E sad, znao sam kako da izvadim traku iz kamere i spremim je u kutiju, ali sa ušniravanjem nove trake bilo je drukčije.

Nađem ja novu traku stavim je u „gaće“ i počnem da tražim mesto gde traka prelazi iz jedne komore u drugu. To je trajalo i trajalo. Zavukao sam ruke u nogavice od „gaća“i onako, na slepo, pokušavao da traku ušniram. Angelina se preznojavala jer je sve to dugo trajalo. Ja sam se takođe preznojavao i usput ti pominjao sve svece. A onda, odjednom, Angelina je počela da se guši. Nema vazduha. Pomislio sam da ćemo morati da zovemo hitnu pomoć. Čovek je ustao i otvorio prozor. Ja sam u tom trenutku uspeo da nabodem onu malu rupicu i ušniram film. Rekao sam -Anđo sve je u redu nastavljamo snimanje.

Ni sada ne znam da li je stvarno imala napad gušenja ili je htela da dobijemo u vremenu. Razgovor je potrajao još koji minut i ostalo je samo da snimim proces zaleđivanja maline. 

Zamolio sam jednog radnika da me prati sa svetlom, a ja sam se posvetio kreaciji. Snimio sam najbolje kadrove u životu . Svi su bili izuzetno ljubazni, misleći da sam ja pravi snimatelj“.

„Ne seruckaj“,kazao je Imere uz osmeh.

„Kad smo se vratili u Beograd izmontirao sam prilog i dao ti da odneseš u Novi Sad“.

„Jeste ja sam ostavila film u televiziju Novi Sad i otišla za Adu, kući, kod moga mame.

Sutra ujutru emisija za poljoprivredu,i kad šta ja vidim? Ivanjica. Potpisan snimatelj Imre Biro. Zovem ja brzo mog Vidu da vidi kako sam ja to dobro snimila, i kažem :Vido,vidi kako je tvoja muž dobro snimala,samo se ne sećam kad“.

Vida mu je odbrusila:“Naravno kad ste i ti i Kokan bili pijani.

          Popili smo posle toga još neko piće.Sačekali „mirelu“i otišli svako svojoj kući. Imre je ubrzo zatim otišao u penziju.

       Jednom prilikom,kad sam bio jako ljut na idiota,rekao sam mu da ću da napišem knjigu sa svim glupostima koje je pravio i za to ću da zaradim pare, a njega će Vida da izbaci iz kuće jer i ovako nije ni od kakve koristi.   Ostavio je duvan,ne pije,ne pravi sranja,a tako je obećavao.Kako stoje stvari,umreće kao neka baba na krevetu umesto u kafani  kao što dolikuje.

Ps. Onaj mali Angelinin je u i dalje prvi ministar  i izabrani precednik. Malo li je?

 

 

 

 



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:05 20.05.2017

Prepricavanja koja ne volim

1. Dogadjaji iz vojske
2. "Secas se kako smo pravili gluposti kad smo se napili"

Mada ovo drugo i zna da bude zanimljivo, ali ono prvo je tezak smor. T E Z A K.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:20 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

1. Dogadjaji iz vojske

Пусти то, него -- другар ми је пуковник--пензионисани ракеташ.

Испричао ми како је било у рату: од 13 ракетних дивизиона само један, онај пуковника Данија, није погођен. Био би и он, али је Дани одбио да дејствује (пали радар) да му не погине посада.

Дани је због тога био хапшен.
Као што је био и хапшен цео 6. дивизион, панчевачки, и приведен у "лудницу" на ВМА. 120 људи. Неки Црногорац, који им је командовао, није дао да пале радаре, да не гину.

Првог дана нама су НАТОвци пројектилом дигли у ваздух складиште са 120 ракета. То је била половина наших залиха.

Наше ракете имају домет до 7-8 километара висине, 15-20 у даљину. Ослабило им је гориво. Амери су их избегавали простим маневрима.

Оборили смо 5 авиона. Од тога 2 наша, у Нишу један и други на Косову.

Гинули смо страшно.
tyson tyson 22:26 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic
1. Dogadjaji iz vojske

Пусти то, него -- другар ми је пуковник--пензионисани ракеташ.

Испричао ми како је било у рату: од 13 ракетних дивизиона само један, онај пуковника Данија, није погођен. Био би и он, али је Дани одбио да дејствује (пали радар) да му не погине посада.

Дани је због тога био хапшен.
Као што је био и хапшен цео 6. дивизион, панчевачки, и приведен у "лудницу" на ВМА. 120 људи. Неки Црногорац, који им је командовао, није дао да пале радаре, да не гину.

Првог дана нама су НАТОвци пројектилом дигли у ваздух складиште са 120 ракета. То је била половина наших залиха.

Наше ракете имају домет до 7-8 километара висине, 15-20 у даљину. Ослабило им је гориво. Амери су их избегавали простим маневрима.

Оборили смо 5 авиона. Од тога 2 наша, у Нишу један и други на Косову.

Гинули смо страшно.

Ma, i dan-danas se ispredaju legende i mitovi o tom ratu.

Nije ni čudo, volimo mitove.

Ova knjiga je dobra za sagledavanje malo realnije slike, naročito o problemima, taktici, radu, i gubicima naše PVO:

Vazdušni rat nad Srbijom 1999. godine

Ima da se uzme u vojnoj knjižari u Vasinoj, u Begradu.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:34 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

tyson

Ma, i dan-danas se ispredaju legende i mitovi o tom ratu.

Nije ni čudo, volimo mitove.

Ova knjiga je dobra za sagledavanje malo realnije slike, naročito o problemima, taktici, radu, i gubicima naše PVO:

Vazdušni rat nad Srbijom 1999. godine

Ima da se uzme u vojnoj knjižari u Vasinoj, u Begradu.



Ama čoveče, ne smaraj sa činjenicama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:38 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Ma, i dan-danas se ispredaju legende i mitovi o tom ratu.

Не знам шта си хтео да кажеш, али мој извор је онај који је директно био одговоран да сва та чуда раде, пуковник-ракеташ, главни за оправке система, и враћање у строј погођених дивизиона.

Хоћу да кажем -- нешто имам утисак да је то поуздан извор. Онај који је гледао како хапсе Данија а како њему лично страдају 3 војника из посаде која одлеће у ваздух; како му апач усред Београд разјебава потројење за оправку у ИМРу. Једном ракетом дигао му је компресиони базен у ваздух, у праскозорје, да неког не убију.

Тако да не разумем примедбу.
Па мислиш да ће војска стварно да напише како је Дани хапшен? Како онај Црногорац није им дао да пуцају. Да ће да напише како су људи гинули, јер се испрва нису укопавали, тек касније, кад су кренули да их скидају ко врапце?
tyson tyson 22:40 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Тако да не разумем примедбу.

Imaš u knjizi činjenice, i možeš lakše da sagledaš širu sliku.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:43 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Imaš u knjizi činjenice, i možeš lakše da sagledaš širu sliku

Има и ово што сам ја изнео?
Ако има, погледаћу је.
Ако нема -- она је конструкција, за локалну, професионалну употребу, којом су високи официри бранили своје чинове и грешке.

P.S.
Мислим, много је, буразеру...

P.P.S.
Јеботе, човек се нашим ракетама бавио 25 година, у томе свему учествовао, па сад то неко боље од њега зна? Па то је и предаво.
tyson tyson 22:49 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

P.P.S.
Јеботе, човек се нашим ракетама бавио 25 година, у томе свему учествовао, па сад то неко боље од њега зна? Па то је и предаво

Svašta ljudi znaju da pričaju, naročito iz te branše (vojničke), i naročito posle rata.


zilikaka zilikaka 22:51 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

како му апач усред Београд разјебава потројење за оправку у ИМРу. Једном ракетом дигао му је компресиони базен у ваздух, у праскозорје, да неког не убију.


Da li možda znaš nešto precizniju lokaciju ovog događaja?

Živo me zanima.

P.S. Izvinjavam se, opet protrk. Ne pratim na času. Pretpostavljam da je ovo baš Rakovica, Industrija motora.
Tako?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:06 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Postrojenja IMRa u Rakovici. Tu su dovlačeni pogođeni divizioni. Kada je tamo dignuta u vazduh kompresorska stanica, prešli su na one pokretne-ručne kompresore.

Čovek je mašinski inžinjer, pukovnik, specijalista za Kub i Nevu. I on je sam bio na položajima, Šimanovci, kada su ih pogodili. Tri čoveka su tada stradala, na 5-6 metara od njega.
zilikaka zilikaka 23:11 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Kada je tamo dignuta u vazduh kompresorska stanica, prešli su na one pokretne-ručne kompresore.

Nije sporno da je nešto dignuto u vazduh, zoliko toga jeste, nego tvrdnja da je to uradio apač.
Ne znam, ne smem da tvrdim, ali mislim da tako blizu nisu dolazili.

A možda se potrudim i da proverim:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 20.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

zilikaka
Kada je tamo dignuta u vazduh kompresorska stanica, prešli su na one pokretne-ručne kompresore.

Nije sporno da je nešto dignuto u vazduh. Toliko toga jeste, nego tvrdnja da je to uradio apač.
Ne znam, ne smem da tvrdim, ali mislim da tako blizu nisu dolazili.

A možda se potrudim i da proverim:)

Ja sam ga pitao u šoku: Ti se šališ, apač? Da, kaže, on ga je gledao iznad Straževice.

Triput sam ga pitao.
Kaže da smo bili pilići, kramanjonci protiv Marsovaca.
tasadebeli tasadebeli 00:05 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic
zilikaka
Kada je tamo dignuta u vazduh kompresorska stanica, prešli su na one pokretne-ručne kompresore.

Nije sporno da je nešto dignuto u vazduh. Toliko toga jeste, nego tvrdnja da je to uradio apač.
Ne znam, ne smem da tvrdim, ali mislim da tako blizu nisu dolazili.

A možda se potrudim i da proverim:)

Ja sam ga pitao u šoku: Ti se šališ, apač? Da, kaže, on ga je gledao iznad Straževice.

Triput sam ga pitao.
Kaže da smo bili pilići, kramanjonci protiv Marsovaca.




Јебига, и ту и такву војску (и твог другара пуковника ракеташа) су нам оставили у наслеђе друг Тита и некадашња СФРЈ.

Није ни чудо што онда на крају испадосмо кромањонци.


nask nask 00:12 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

VЈебига, и ту и такву војску (и твог другара пуковника ракеташа) су нам оставили у наслеђе друг Тита и некадашња СФРЈ.


Ko nas jebe kad punih 19 godina nismo primetili da je Navedeni umro a sve to vreme na sceni bili loši imitatori kojima smo tapšali dok je raketno gorivo polako curelo. Curelo u nepovrat.
tasadebeli tasadebeli 01:10 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

nask
VЈебига, и ту и такву војску (и твог другара пуковника ракеташа) су нам оставили у наслеђе друг Тита и некадашња СФРЈ.


Ko nas jebe kad punih 19 godina nismo primetili da je Navedeni umro a sve to vreme na sceni bili loši imitatori kojima smo tapšali dok je raketno gorivo polako curelo. Curelo u nepovrat.



Шта 19 година?

Сада већ пуних 36 година ми не примећујемо да је наведени умро.


А толико смо иначе били лоши, смешни и наивни у том рату са НАТО да је нова демократска власт после револуције 5. октобра 2000. одмах пристала да се разоружавамо и да се распродаје или исече и претапа све оно од војне опреме и наоружања што су иначе Американци већ пре тога, јел'те пошто су Марсовци, уништили својим прецизним гађањем за време бомбардовања 1999... Погађајући цивиле на пијацама и у возовима...

Апачима.

Да не би било цивилних жртава.



П.С. - Питај Милисава колико праги и тенкова труне по ливадама у испражњеним касарнама чекајући да буде исечено... Или да пропадне само од себе...

Али зато са поносом истичемо контролу цивилног сектора над војском који је у последњих 17 година оклопне бригаде свео на батаљоне.


Lazanski: Ko je uzeo proviziju, gde nestade 800 tenkova? (ЛИНК)


Но, све је то било потребно да бисмо сви заједно у региону, у ствари, били "сиромашни, јадни и биједни".

У сваком погледу, па и у војном.

Те да нико не штрчи превише или да, не дај боже, може да се брани од копнене агресије споља.


BiH treća sila regiona, Hrvatska vojska najjača (ЛИНК)
nask nask 01:25 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

19 godina


Curelo u nepovrat.


пуних 36 година


Curelo u još nepovratnije. O tome ti ja pričam.
urbana_gerila urbana_gerila 01:34 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim


Predrag Brajovic
апач усред Београд


ko je pilotirao, betmen i robin ili tom i džeri?

krkar krkar 02:53 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Ja sam ga pitao u šoku: Ti se šališ, apač? Da, kaže, on ga je gledao iznad Straževice.

Triput sam ga pitao.
Kaže da smo bili pilići, kramanjonci protiv Marsovaca.


Prijatelj ti je idiot
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:11 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

krkar
Ja sam ga pitao u šoku: Ti se šališ, apač? Da, kaže, on ga je gledao iznad Straževice.

Triput sam ga pitao.
Kaže da smo bili pilići, kramanjonci protiv Marsovaca.


Prijatelj ti je idiot

Ne verujem.
Jedino što mi zvuči neverovatno je taj "apač". Pitaću ga opet.
Nije mi teško.

Jbg, drugari, baš mi je žao što ste se i vi ložili na herojski otpor NATOu. Mada, on je bio najherojskiji kod onih koji radare nisu ni palili.
tasadebeli tasadebeli 09:32 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

nask
19 godina


Curelo u nepovrat.


пуних 36 година


Curelo u još nepovratnije. O tome ti ja pričam.



Знам.

Зато још увек данас верујемо у Марсовце као и ономад.

Док цивилни сектор контролише Војску Србије и зарађује на њој.






П.С. - Чуј, Апачи изнад Раковице! И то у рану зору да не би било жртава!

Е! Ма није можно!

Што нису онда ту Стражевицу код Раковице средили Апачима, него су је данима засипали тонама и тонама бомби укључујући и ону "крмачу" од које сам се и ја на Бановом брду тресао као да је земљотрес?

(И пукла ми водоводна цев у дворишту те ноћи, маму им Марсовску!)

Него Брају лаги мало тај другар, а Браја верује... Продавање магле.

Да дођу Апачима до Раковице и да не буду примећени и гађани са земље?

Па нису смели из Албаније да улазе на Косово Апачима.


No Apache combat missions took place in Kosovo due to fears of casualties. (ЛИНК)


The Army spent a half billion dollars sending two dozen AH-64 Apache attack helicopters to Albania this spring for NATO's fight against Yugoslav troops tearing up Kosovo. But the Apaches never fired a shot in combat.

Instead, they were grounded by Pentagon fears about potential U.S. casualties. Field commanders were convinced the casualties would be low and they argued forcefully in secret video teleconferences to go into action. But top military officials and the White House never came close to using the helicopters.



Army's Apache Helicopter Rendered Impotent in Kosovo (ЛИНК)


Него кад по наредби из централне комитеје верујемо у све што Марсовци причају, онда верујемо и у бајке.


На крају крајева, ако смо већ били толики пилићи и кромањонци, што нису кренули у копнену инвазију?

Тиме би Милошевић био много раније свргнут, а не би се чекали релативно неизвесни избори годину и по дана касније да би и они и ми са олакшањем узвикивали"Готов је!"

Било је много њих тамо који су се залагали за копнену инвазију и били гласни у том захтеву.

Али се они кључни доносиоци одлука (због свог сопственог опстанка у политици) ипак нису усудили. И то због могућег великог броја жртава. И то не само наших, него и њихових.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:52 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

На крају крајева, ако смо већ били толики пилићи и кромањонци, што нису кренули у копнену инвазију?

Е, мој сироти Тасо.

Па шта их боли она ствар, да гину без потребе, да се замлаћују. Веровао или не, они су нас гађали тако да буде што мање жртава. Тако су и Стражевицу поштедели. А ми смо гурали цивиле у тамошња склоништа, да буду живи штит за војну инфраструктуру.
zilikaka zilikaka 09:54 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Jbg, drugari, baš mi je žao što ste se i vi ložili na herojski otpor NATOu. Mada, on je bio najherojskiji kod onih koji radare nisu ni palili.


Alo, bre, specifičnost tog rata je bilo što smo mi morali da se zavlačimo u mišje rupe, ali da nas tamo ne bi tražili, da napravimo neke druge kobajagi nas, koje će oni pogađati i biti vrlo srećni.

Dakle, na sve strane su se štancovali drveni i plekani modeli, nekad čak i samo delovi koječega, koji će vizuelno ličiti i biti postavljeni da budu uništeni.
Neko tamo je posle udaro recke šta je i kolko uništio, ali su mu fakat bili pobrkani lončići kad se počelo izvlačiti sve što se izvulo. Na kraju, kad je sve prošlo.
U taj specijalitet spadaju i kvarcne grejalice na sred livade i gomila drugih stvari.

Na žalost, siroti i bedni kakvi jesmo, imali smo na raspolaganju samo svoju dovitljivost. A kažu ljudi da je tad radila neverovatno. Ko u muci.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:00 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Alo, bre, specifičnost tog rata je bilo što smo mi morali da se zavlačimo u mišje rupe, ali da nas tamo ne bi tražili, da napravimo neke druge kobajagi nas, koje će oni pogađati i biti vrlo srećni.

Ne, prvo su raketaši izginuli, pa su onda počeli da se ukopavaju. Kad su dobro izginuli.

Ne kažem ja, lepo smo mi i časno i hrabro (bez radara na avionima, s raketama u kojima je gorivo isteklog roka, dakle slabijeg potiska) -- dakle hrabro borili, bez ikakvog smisla. No, to je rat.

Sremčica, raketno skladište: tamo nam je 1/2 zaliha raketa stradala prvog dana. Zato što ih neko nije uklonio. E, sad će to da piše po onim knjigama što ih je vojska izdala... Nije nego.
tasadebeli tasadebeli 10:38 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic

Тако су и Стражевицу поштедели.



Поштедели?

Кажи то мом другару који је био тамо у бункеру на радару.

Каже он, ми избацимо антену, они је гађају, униште само њу, ми после избацимо нову и тако све време...

Или кажи то мом шураку којем су у Скојевском насељу излетала врата и прозори из рагастова, чак и улазна врата у зграду, док су они штедели ту Стражевицу.


Па шта их боли она ствар, да гину без потребе, да се замлаћују.



Управо то ти и ја кажем. Зато Апачи стационирани на аеродрому у Тирани нису ни кретали.

Само су потрошени силни новци и неко је добро зарадио гицајући и њих и опрему за инвазију из Немачке у Албанију.

Зато ми је просто невероватна ова прича о Апачима изнад Стражевице.


Веровао или не, они су нас гађали тако да буде што мање жртава.



Цивилних жртава?

Верујем ти. Тако бих и ја радио да сам на њиховом месту.

Само што они ипак нису били баш толики Марсовци тада, као што то очигледно нису ни сада него се око тога прави фама, а ти јој се придружујеш, па је цивилних жртава у бомбардовању 1999. ипак било. И то подоста ако узмеш у обзир ту њихову бригу за цивиле.

А ми смо гурали цивиле у тамошња склоништа, да буду живи штит за војну инфраструктуру.


Е, сад већ замењујеш тезе.

Сва та склоништа и сва та војна инфраструктура наслеђена је из старе СФРЈ таква каква јесте и таква је и дочекала то бомбардовање, само у још горем стању јер је током година долазило до полаганог пропадања свега тога.

Хоћу да ти кажем, нисмо ми били ти планери који су склоништа стављали поред војне инфраструктуре, него је то било испланирано и изграђено још за вакта СФРЈ.

У мом крају нема војних објеката. Али постоји склониште. Кад сам био клинац, било је опремљено душецима, креветима, имало ћебад, резерве хране, лекове, прву помоћ,...

(Завлачио се ја унутра во времја она као, уосталом, и сви остали дрипци из краја.)

И то склониште се и одржавало до краја седамдесетих. Пет-шест година пошто је и направљено.

А онда смо се тог склоништа сетили тек 1999. Две деценије касније. Наравно да у међувремену то нико није ни одржавао, нити обнављао оно унутра.


И тада, те 1999, могли смо да се уверимо колико је и иначе све то било погрешно испланирано и замишљено у СФРЈ ако дође до неког рата.

Кад се сетим само како је функционисао тај општински штаб за осматрање, обавештавање и јављање којем сам био прикључен...

Пази, првих неколико дана је све функционисало како је замишљено по елабооратима. Обилазили ме редовно, организација функционише,... Чак сам добијао и оброк и пакло цигарета дневно иако није било нигде цигара на киосцима у тих првих две недеље бомбардовања.

Дакле, све по ПС.

А онда, следећа два и по месеца, био сам на том месту где сам распоређен потпуно остављен и заборављен. И то не само ја. Сви ми смо дежурали три и по месеца потпуно бесмислено на тим местима за сиренама.

Једина веза коју сам имао са центром била преко фиксног (!) телефона.

И онда ја дођем ту да дежурам, увече у осам одсвирам шизелу, ујутро у шест смирелу, као да сам на послу у некој фабрици, брате. Тако ми рекли ови из центра. И више ме нико није ни обилазио нити ме контактирао...

Схватили и они у центру колико је све то замишљено, што се тиче цивилне заштите, још у доба СФРЈ те 1999. било потпуно бесмислено.

А понављам, све то сигурно није било тако испланирано и замишљено за време Милошевића, него још у старој блаженопочившој СФРЈ.

(Ја мислим да се и он сам изненадио када је покренута машинерија за бомбардовање јербо је ионако после Дејтона пар година функционисао као "фактор мира и стабилности на Балкану". Јбт, ово сам чуо и недавно, али за неког другог "фактора".)

После Рамбујеа свакако нисмо могли за два месеца да исправимо све оно што је погрешно замишљено и испланирано још у време СФРЈ када је одбрана земље у питању.

Војну доктрину смо променили, мало онога што није било фиксирано и непомерљиво, било је погођено за време бомбардовања.

Али инфраструктура, и војна и цивилне заштите, као и организација свега тога не мења се за два месеца.

Поготово ако уопште и не очекујеш да ће те бомбардовати они који су те до јуче подржавали као што је то био случај са Милошевићем.

Само смо наследили оно од раније.

Па погледај само за тај компресор толико важан за ракете о којем прича твој другар.

Држати га у ИМТ Раковица? На оној тепсији доле?

Бесмисао...

То можемо да закључимо чак и ти и ја који и нисмо баш нешто заинтересовани за та ратна весеља са јахањем и пуцањем.


Побогу, могли су, ваљда, то да закључе и они школовани (и дебело плаћани) војни стратези и планери у бившој СФРЈ?


zilikaka

Na žalost, siroti i bedni kakvi jesmo, imali smo na raspolaganju samo svoju dovitljivost. A kažu ljudi da je tad radila neverovatno. Ko u muci.



То покушавам све време да кажем Браји.

На жалост, није нам то био први пут тако. (Голог дупета међ' пијане Турке.)

А вероватно ни последњи...
highshalfbooze highshalfbooze 10:41 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic
Čovek je mašinski inžinjer, pukovnik, specijalista za Kub i Nevu. I on je sam bio na položajima, Šimanovci, kada su ih pogodili. Tri čoveka su tada stradala, na 5-6 metara od njega.


Posada radara od tri čoveka je stradala u ataru Omoljice a ne Šimanovaca. I ta posada je bila iz 310. PVO iz Kragujevca.
Ima još jedna posada, oni su bili iz raketnog diviziona, ali opet nisu Šimanovci u pitanju, a nisu ni trojica.

Tako da bi poznavanje činjenica zaista bilo od koristi. Naravno, na slavama i preslavama činjenice i nisu od značaja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:43 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Поштедели?

Кажи то мом другару који је био тамо у бункеру на радару.

Каже он, ми избацимо антену, они је гађају, униште само њу, ми после избацимо нову и тако све време...

:)))))))))))))

Па како не капираш: зајебавали су их.
Кажу му: Марш у кућицу! и ти -- куд ћеш шта ћеш, него у кућицу.

Јбг, тако је било.
Ми будале, да ратујемо с највећим на свету, у изгубљеној политичкој позицији.
tasadebeli tasadebeli 10:45 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

narcis
Него кад по наредби из централне комитеје верујемо у све што Марсовци причају, онда верујемо и у бајке.

jeste be taso sve smogi sgolo dupe kurac ogulili.



То и ја кажем.

Само много опширније, али зато барем не тако вулгарно као ти.


Ипак, и поред свега Драгољубе, не могу никако да поверујем у причу о Апачима изнад Стражевице.


П.С. - Сећаш се ономад када је неки британски САС-овци попадали по Либији када су напали Гадафија. Па их локално становништво измалтило.

Тих дана ја увече пролазим са мојим шураком испред дома културе у селу Сепци. Окупила се омладина, дискотека ради, лоче се и ко зна шта још друго... Подивљали клинци.

Питам шурака:"Е, шта мислиш кад би они САС-овци што падоше у Либији, пали којим случајем овде сада, испред дома културе?"

"Не би ни пертле од њих остале," одговара ми смирено шурак.

Е, па исто то сад примени на Апаче изнад Стражевице 1999.
urbana_gerila urbana_gerila 10:47 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim


Predrag Brajovic
Јбг, тако је било.


brajoviću, valjda si do sada i ti ukapirao kako ovde dolaze i odrasli ljudi - zašto, bre, ne zakočiš?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:50 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Tako da bi poznavanje činjenica zaista bilo od koristi. Naravno, na slavama i preslavama činjenice i nisu od značaja.

ХАјде-де, нисам био прецизан, и ја сам питао -- А где си тад био, а он каже, ма тамо изнад Шимановаца. Možda sam pogrešno upamtio mesto, zaista.
Дакле, страдали су.
За колико мртвих sam pogrešio?

Ej, bre, ljudi, čovek ima ime i prezime, ima čin pukovnika, iz Kragujevca je, i on vam je u Rakovici krpio sve pogođene divizione.
Ja prenosim ono što je on meni pričao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:51 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Ипак, и поред свега Драгољубе, не могу никако да поверујем у причу о Апачима изнад Стражевице.

Proveriću, još jednom.
Jer ni ja nisam mogao da verujem.
tasadebeli tasadebeli 10:55 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic

Па како не капираш: зајебавали су их.
Кажу му: Марш у кућицу! и ти -- куд ћеш шта ћеш, него у кућицу.



А потрошена лова се ту не рачуна?

Кад гледаш из тог угла, ко је ту кога зајебавао?


Ми будале, да ратујемо с највећим на свету, у изгубљеној политичкој позицији.









Не мешај то у ову причу. То нико и не спори.

Али су ми спорне било какве бајке и митови који се испредају око тог бомбардовања 1999.

(Па и ова твоја о Апачима изнад Стражевице у рану зору да не би било жртава.)

Пре 18 година, Брајо!

А ми ни после 18 година нисмо у стању да испричамо истину о томе због својих политичких и, још више, политикантских, заслепљености.

То је оно што мени смета...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:58 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

brajoviću, valjda si do sada i ti ukapirao kako ovde dolaze i odrasli ljudi - zašto, bre, ne zakočiš?

Da citiram pukovnika: "Ja sam im zahvalan na tome što su nas poštedeli, ej, znali su gde mi je kompresiona stanica, digli su je u vazduh, mogli su i nas -- jer znaju šta ovde radimo. Nama je sada jedina sigurnost da nam se još nešto od zemlje ne odvali da uđemo u NATO."

Kao Crnogorci što su uradili, mislim se ja.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:58 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Питам шурака:"Е, шта мислиш кад би они САС-овци што падоше у Либији, пали којим случајем овде сада, испред дома културе?"

"Не би ни пертле од њих остале," одговара ми смирено шурак.


Лепо звучи али не бих се баш кладио.

Ако се добро сећам ономад кад су оборили "невидљивог" кренули сељаци да траже пилота, па кад су чули звук хеликоптера за извлачење пртитајили се "док не прође".
Никоме се улудо не губи глава.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:01 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

А потрошена лова се ту не рачуна?

:))))))))

До седамдесетих година 10% америчког БДПа давао је војни комплекс индустрије, снажно гурајући економски развој земље. Оваквој прилици, да се додатно арче паре на оружије, америчка војна индсутрија и економија радовали су се до у бескрај.
tyson tyson 11:01 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

1. Dogadjaji iz vojske

Evo ti jedan za nedeljno jutro, dok se čeka ručak. Radi se o vremenu neposredno posle upada jedinica Varšavskog pakta u Čehoslovačku 1968. godine. JNA pod povišenom borbenom gotovošću, naelektrisana.

"У Батајници као великој ваздухопловној бази владала је тих дана стална приправност. Авиони су били распршени по ивици аеродрома, а чак и пилоти опитног центра били су укључени у приправност с неколико авиона типа Јастреб и са једним ловцем Миг-21 који је био на испитивању.

Једнога дана, већ пред сумрак, осматрачки радари најавили су нешто сумњиво што су протумачили као ваздушни десант који је још на великој даљини, али се приближава. Није било баш уобичајено вршити десант пред мрак, али се посумњало да је то неко совјетско изненађење. Одмах су полетели авиони Миг-21 по одељењима и радарски оператор их је упућивао у њихове секторе и на задану висину. Чак су и опитни пилоти такође полетели са својом малом јединицом Јастребова.

Радарски оператор је мирним гласом поређао авионе по висини и по зонама које су дате шифрираним ознакама. Велики ваздушни десант имао би и јаку ловачку пратњу с којом су се требали позабавити Мигови, а Јастреби су били идеални за дејство по транспортним авионима на малим висинама где би искакали падобранци. Као осињак жељан некога да нападне, југословенска ловачка одељења су тутњале небом поређане по висини од 500 м до 7000 м.

"Шта је?", прекинуоје ћутање вођа одељења Мигова.
"Чекај", био је једини одговор што га је добио с торња.

На крају се, срећом, испоставило да је то била лажна узбуна због погрешне слике на екрану осматрачког радара. Срећа, што тада неки путнички авион није изашао изван своје утврђене трасе у коридору, јер се у сусрету с тим летећим осињаком не би добро провео. Но, све је добро завршило, а Јастребови су се спустили задњи, када је већ био потпуни мрак.

Свакога дана у контроли је био по један генерал из Команде Ваздухопловства. Тога дана, када се очекивао "десант", био је то Мирко Бурић. Када је дошло до гужве и када су сви појурили на своје положаје, чуо се и његов глас с јаким црногорским нагласком: "Дајте ми оружје, нећу да се гушам с њима". У контролном торњу било је само неколико старих америчких аутомата Томсон, па је Бурић стао испред контролног торња с "Томи Ганом" у руци и чекао. Када му је дозлогрдило, отишао је да попије црну кафу код Ђуке кантињерке."

Izvor



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:04 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

vrabac_u_steni
Питам шурака:"Е, шта мислиш кад би они САС-овци што падоше у Либији, пали којим случајем овде сада, испред дома културе?"

"Не би ни пертле од њих остале," одговара ми смирено шурак.


Лепо звучи али не бих се баш кладио.

Ако се добро сећам ономад кад су оборили "невидљивог" кренули сељаци да траже пилота, па кад су чули звук хеликоптера за извлачење пртитајили се "док не прође".
Никоме се улудо не губи глава.

Ма, будалаштина: сви су знали да су Aмери послали хеликоптере да ваде оног што је био погођен у невидљивом, па ниједном хеликоптеру ништа, a спустили су се да га покупе јужно од Руме.
tasadebeli tasadebeli 11:04 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

vrabac_u_steni

Лепо звучи али не бих се баш кладио.



Ниси видео те пијане клинце како изгледају и шта раде испред дома културе у Сепцима.



Шала, бре, шала... Комика.


tasadebeli tasadebeli 11:12 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic
А потрошена лова се ту не рачуна?

:))))))))

До седамдесетих година 10% америчког БДПа давао је војни комплекс индустрије, снажно гурајући економски развој земље. Оваквој прилици, да се додатно арче паре на оружије, америчка војна индсутрија и економија радовали су се до у бескрај.



Верујем.

Ево, видим и данас траже по свету где би још могли да се радују.

Није никаква тајна да је рат најбољи покретач економије.

Sjedinjene Američke Države su, od svog osnivanja do danas, provele većinu vremena u ratu protiv nekoga. Samo 17 godina američke istorije prošlo je bez oružanih sukoba. Zanimljivo je, takođe, da se većina svih tih ratova vodila na tuđoj teritoriji.



Amerika postoji 239 godina, a ratovala je 222 godine (ЛИНК)


Amerikanci od 1945. ubili 20 miliona ljudi!!! (ЛИНК)







Само нисам сигуран колико онда ту имају места приче о "моралу и демократским вредностима" које они ваљају остатку ове наше кугле на којој живимо док расипају бомбе около.
zilikaka zilikaka 11:20 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Nama je sada jedina sigurnost da nam se još nešto od zemlje ne odvali da uđemo u NATO."

Kao Crnogorci što su uradili, mislim se ja.

Није никакава тајна да је рат најбољи покретач економије.


Ispada, il ćeš redovno kupovati ciglu al će ti s vremena na vreme uzeti sve pare, i još skinuti patike i jaknu.

Dobro, al el negde propisano da moraš i da ih voleš?

tyson tyson 11:21 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Tako da bi poznavanje činjenica zaista bilo od koristi. Naravno, na slavama i preslavama činjenice i nisu od značaja.

Knjige braćo, knjige; a ne zvona i praporci.

Lepo je sve neko već napisao, umesto tih Brajinih usmenih legendi što lijepo zvuče.


tasadebeli tasadebeli 11:24 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic

Da citiram pukovnika: "Ja sam im zahvalan na tome što su nas poštedeli, ej, znali su gde mi je kompresiona stanica, digli su je u vazduh, mogli su i nas -- jer znaju šta ovde radimo.



Наравно да знају!

Па имали су одувек своје људе и у војсци и у цивилном сектору.

Имају их и данас.


Nama je sada jedina sigurnost da nam se još nešto od zemlje ne odvali da uđemo u NATO."

Kao Crnogorci što su uradili, mislim se ja.




It doesn’t make sense to take in a new alliance member when there is no consensus in that country in favor of belonging to the alliance. NATO shouldn’t be adding new members in any case, but it certainly shouldn’t be taking in a country that doesn’t have a majority behind the idea of joining. At best, that will make Montenegro a half-hearted, grudging member, and at worst it makes it a real liability if there is a shift in public opinion against the alliance. I don’t think letting Montenegro join NATO makes any sense, but it certainly shouldn’t happen if it isn’t what most people in Montenegro want.



Bringing Montenegro into NATO Still Makes No Sense (ЛИНК)


Али, ући ћемо и ми, не брини... Кад-тад...

Само нисам сигуран са каквим државним границама исцртаним на мапи.

Као што нисам сигуран да ће НАТО чланство Црногорце заштитити од промене граница.

Према Албанији пре свега.

Мада и са друге стране се примичу заинтересовани.


Izgubili posle pet decenija - preuzeli Hrvati (ЛИНК)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:24 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Dobro, al el negde propisano da moraš i da ih voleš?

:)
Да ли тако делује?
Не, али их и не мрзим.
Јбг, они су ти непогода, као што су то град или поплава. Мораш да научиш да живиш с њима, да им се прилагодиш кад дођу.

Још увек ми је, узгред, симпатично то да се не капира да су нас тада штедели. Ште-де-ли. Да су гледали да буде што мање мртвих.
tyson tyson 11:26 21.05.2017

Re: Bućkalo

Ej, bre, ljudi, čovek ima ime i prezime, ima čin pukovnika, iz Kragujevca je, i on vam je u Rakovici krpio sve pogođene divizione.
Ja prenosim ono što je on meni pričao.

Za'ebavaš nas, jel' tako? I dobro se zabavljaš?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:31 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Lepo je sve neko već napisao, umesto tih Brajinih usmenih legendi što lijepo zvuče.

Те усмене легенде су казивања директног учесника ракетних дејстава пуковника НН, машинског инжињера, пореклом из Кргујевца, предавача РКЕТНИХ СИСТЕМА и тада активног официра у борбеним а касније позадинским дејствима.

ЕВО ТИ ОВДЕ ДЕЛИМИЧНИ СПИСАК ПОГОЂЕНИХ РАКЕТАША и локације. Узми па читај.
zilikaka zilikaka 11:32 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Још увек ми је, узгред, симпатично то да се не капира да су нас тада штедели. Ште-де-ли. Да су гледали да буде што мање мртвих.

Brajoviću, praviš logičku grešku.
Alo, bre, oni su nas napali, nisu bili ničim ugroženi nego je to šatro bila humanitarna intervencija-

Ajd na stranu što su uopšte napali, al samo još da su krenuli da nas u svojoj humenitarnoj akciji satru potpuno, to bi bio cikrus do kraja.
Msm, znam ja da ne postoji Deda Mraz, al da nekom budeš zahvalan što ti je u tvom dvorištu polomio samo nos i dva zuba a nije i obe ruke...malo mi blesavo.

A inače, ne mrzim ih. Samo ih se gadim.
mirelarado mirelarado 11:34 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Још увек ми је, узгред, симпатично то да се не капира да су нас тада штедели. Ште-де-ли. Да су гледали да буде што мање мртвих.


Јесу, али је ту и тамо морало да буде и колатералних цивилних жртава, ради уливања страха. Иронија огавног ратничког резона. Или, како ми тада рече другар из Алексинца: "Лако је вама у Београду, на вас бацају све неке паметне бомбе, а нама допадоше оне заостале из Вијетнама."
narcis narcis 11:34 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

od heliokopteri znam da su njima spasili onog pilota i da su koristili apače da deluju sa albanske granice po srbiji tamo dole na kosovu, tako su pričali po niš, ao ne prelaze našu granicu nego salbanske strane pucaju po nama a naši nesmeju da im odgovore. sag dal je bilo il ne to što brajobić priča, a ššto ne bi moglo i da bude istina, čime smo mogli da vidimo te apače, golim okom i uvom, radare nismo smeli da palimo , tako da je to teoretskii moguće.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:36 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Msm, znam ja da ne postoji Deda Mraz, al da nekom budeš zahvalan što ti je u tvom dvorištu polomio samo nos i dva zuba a nije i obe ruke...malo mi blesavo.

Па има оно: Како је друг Стаљин добар -- милује децу, а могао би све да их побије.

НАТО интервенција била је логични и "неправедни" исход једног политичког пијанства, оног нашег. Прилика да до ње не дође било је безброј.
narcis narcis 11:40 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Још увек ми је, узгред, симпатично то да се не капира да су нас тада штедели. Ште-де-ли. Да су гледали да буде што мање мртвих.

kad pogledaš kako su bonbardovali irak i jesu nas štedeli. pa prvu noć napada na bagdad su ispalili više raketli i bonbi i avijona nego svo vreme na nas.
ali tasi i tasincima se to ne uklapa u koncepat da su nas jebali nepokrivene i nisu nam dali da kukamo.
što nas nisu napali kopnom, pa što bi se deranžirali kad su nas slomili bombardovanjem.
el ste zaoravili da smo potpisali kapitulaciju zato što zemlja nije mogla više da funkcioniše.
mi smo bre prva vojna sila koja je nakon pobede napustila teritoriju kojuje branila i prepustila je poraženom protivniku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:42 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

radare nismo smeli da palimo , tako da je to teoretskii moguće.

Које радаре?

Не знам да ли то пише у оним Тајсоновим књигам, али они наши радари по авионим готово да и нису радили. Па су наши пилоти, отприлике, морали да виде беоњаче НАТО ловцима да би могли да пуцају на њих. Отуда и исход директних окршаја наше авијације са њиховом, уз то што смо технолошки каснили две генерације.

После првобитних губитака по ракетним јединицама -- од 13 дивизиона само један није био погођен -- ми касније и нисмо палили радаре да људи више не гину.

Стварно, проверићу ово за апач у Бгду, још једном.
Узгред, пре ми делује да лажу по оним Тајсоновим књигама него што лажу ови моји извори.
:)
tyson tyson 11:43 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Da citiram pukovnika: "Ja sam im zahvalan na tome što su nas poštedeli, ej, znali su gde mi je kompresiona stanica, digli su je u vazduh, mogli su i nas -- jer znaju šta ovde radimo.

Наравно да знају!

Па имали су одувек своје људе и у војсци и у цивилном сектору.

Имају их и данас.

Haha, čuj "svoje ljude". Pa nije ovo više XIX vek.

Sećaš se kad smo od njih dobili ponudu koja se ne odbija, pred invaziju na Irak, da im damo planove iračkih objekata koje su projektovala i gradila SFRJ građevinska preduzeća?

E, možeš onda zamisliti kakve su informacije dobili i bez zavrtanja ruku od bivših oficira JNA iz Slovenije, Bosne i Hrvatske, čiji su saveznici bili.

Pa povrh toga sve informacije koje su prikupljali još u vreme SFRJ, o objektima, planovima, tehnici.

Pa onda informacije prikupljene foto i elektronskim (radio, radarski, i ostali signali) putem, praćenjem rada i aktivnosti VJ tokom 1990-ih.

Stvarno misliš da su im bile tako potrebne neke špijunčine tokom rata 1999.? Pa nisu budale da rizikuju njihovo otkrivanje bez preke potrebe, u uslovima ratnog stanja. Naročito civilno društvo Tu su najkorisniji mogli da budu špijuni u državnom vrhu, da javljaju o reakcijama i planovima strategije vođenja i okončanja rata; to im je bila najveća nepoznanica kada se ispostavilo da nećemo kapitulirati posle par dana, kao što su mislili.

Pa jebote, takoreći svaki vojnik je imao sa sobom mobilni telefon, upotreba kojih uopšte nije bila ni zabranjena, ni kontrolisana od strane oficira. Možeš li samo zamisliti kakve su se sve informacije prikupljale samo analizom tih signala, razgovora? Dovoljno je da su samo pratili dinamiku koncentracije aktivnih telefona van naseljenih centara, odakle se vojska i inače izmestila.


tasadebeli tasadebeli 11:45 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic

Јбг, они су ти непогода, као што су то град или поплава. Мораш да научиш да живиш с њима, да им се прилагодиш кад дођу.

Још увек ми је, узгред, симпатично то да се не капира да су нас тада штедели. Ште-де-ли. Да су гледали да буде што мање мртвих.



Е, видиш, овакво оправдавање тог бомбардовања 1999. и јесте оно што највише заболи људе.

( "Апачи у зору да не би било жртава" - )


И ниси ти једини. Има их још који то тврде све налазећи оправдања за то што се догодило и убеђујући ме у "добре" намере ширитеља демократских тековина бомбама.

Али тако можеш ти (могао бих и ја, али ми образ то не дозвољава) који ниси никога у свему томе 1999, хвала богу, изгубио.

А не верујем да тако може, рецимо, и професор Банковић после гађања зграде РТС у Абердаровој.

Иако нисам познавао човека, попили смо можда једну кафу на факултету заједно, у друштву, никада нисам заборавио ту слику када сам га видео пар дана после поготка у зграду телевизије у потпуној црнини на факултету.

Ти, Коста, то исто знаш?

и још увек не могу да верујем у речи оне будалетине Џејмија Шеја којом је оправдавао гађање зграде телевизије.

Због те слике коју памтим, професор Банковић у дубокој црнини, ја у себи не могу да нађем ни трунку оправдања за тај бесмисао.

Разумеш сада?

П.С. - Ем је рана, ем боли, ем ти намерно бодеш прст у ту рану оваквим причама.

Што каже Тајсон, надам се да ниси озбиљн и да се зајебаваш?

Само што ти и није баш нека тема за зајебавање.
zilikaka zilikaka 11:47 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

НАТО интервенција била је логични и "неправедни" исход једног политичког пијанства, оног нашег. Прилика да до ње не дође било је безброј.

DA je istorija ostala na tome, ozbiljno bih o ovome razmislila, al kad naslažeš Irak, pa Libiju, ps Siriju...(ima još sigurno, nego meni ta tematika nije bliska), i kad svako malo izmile informacije o tome. onda cela stvar dobija novu dimenziju.

No, da ne tupim. Ja sam prosta žena i sklona sam uprošćavanju stvari. Zato njih vidim uglavnomkao siledžije koji i žive tako što prodaju cigle il šamaraju i otimaju šta imaš.
Sve dalje je povezano i proishodi iz toga.
tyson tyson 11:48 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

ЕВО ТИ ОВДЕ ДЕЛИМИЧНИ СПИСАК ПОГОЂЕНИХ РАКЕТАША и локације. Узми па читај.

Pročitao sam ja dovoljno, i jasno mi je šta se i kako dešavalo tokom rata.

Sa onim što ti tvrdiš, u načelu, se slažem; taj rat je bio vođen zastarelim sredstvima, pomoću štapa i kanapa, unapred izgubljen, a kapitulacija potpisana onda kada je zaprećeno da će se ciljevi proširiti na industriju i svu moguću infrastrukturu (što je inače modus operandi ako ne NATO a onda makar američkog vazduhoplovstva i vojske još od Drugog svetskog rata).

Samo ne opravdavam plasiranje polu- i dezinformacija 18 godina posle kraja tog rata, kada već imamo pouzdanije izvore. Kakve god da su namere. Nema potrebe.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:48 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Због те слике коју памтим, професор Банковић у дубокој црнини, ја у себи не могу да нађем ни трунку оправдања за тај бесмисао.

Па пуца свету и Џејмију Шеју и америчким и европским генералима и за тебе и за Банковића, нису они ту да се за тебе брину!

За тебе су ту били твоји политичари, да се за тебе брину. А ти си њих, као и већина Срба, подржавао. Како су се они бринули, тако си ти и прошао. И ти и Срби.
mirelarado mirelarado 11:49 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

to im je bila najveća nepoznanica kada se ispostavilo da nećemo kapitulirati posle par dana, kao što su mislili.


Зато се интервенција и окончала тек пошто су открили да је овдашња слаба тачка струја. Просечан Србин без свега може, али без струје, а самим тим и дозе ТВ-дневника у 19.30, испоставило се, не може. Почетак краја било је свакодневно изручивање графитних бомби на ТЕ Обреновац.
tyson tyson 11:55 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Које радаре?

Не знам да ли то пише у оним Тајсоновим књигам,
(...)
Узгред, пре ми делује да лажу по оним Тајсоновим књигама него што лажу ови моји извори.

Zajebavao se ti na ovom blogu ili ne, knjigu preporučujem. Pročitaj, pa vidi.

I da, palili su radare, pa su zato i uništavani. Jedan od problema sa kojima se PVO morala (bezuspešno) boriti tokom tog rata je i postojan pad broja raspoloživih radara. Kakav-takav otpor je u jednom trenutku jednostavno postao neodrživ.

tyson tyson 12:00 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Почетак краја било је свакодневно изручивање графитних бомби на ТЕ Обреновац.

Početak (i kraj) kraja je bila ozbiljna pretnja da će uništiti TE Obrenovac. Kao što su radili po Koreji, Vijetnamu, Iraku.

I ne samo TENT.

tasadebeli tasadebeli 12:02 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

tyson

Haha, čuj "svoje ljude". Pa nije ovo više XIX vek.

Stvarno misliš da su im bile tako potrebne neke špijunčine tokom rata 1999.?



Наравно, потпуно се слажем с тим.

"Своје људе" је више метафоре за много шири уплив НАТО у СФРЈ и, касније СРЈ, па ето данас и Србију.

Ионако смо били неформални члан НАТО још од педесетих година покривајући ту чињеницу тобожњом неутралношћу и несврстаношћу.

Много тога у нашој индустрији, не само војној, радило је за потребе НАТО.
tasadebeli tasadebeli 12:05 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic

Па пуца свету и Џејмију Шеју и америчким и европским генералима и за тебе и за Банковића, нису они ту да се за тебе брину!



Али си зато ти ту да будеш њихов адвокат на Блогу Б92?

Е, јбг...

Расправа завршена.
tasadebeli tasadebeli 12:09 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

narcis

ali tasi i tasincima se to ne uklapa u koncepat da su nas jebali nepokrivene i nisu nam dali da kukamo.



Осим што си вулгаран, сада већ постајеш и безобразан.

Ем не читаш све што је написано, ем не отвараш линкове, ем и не разумеш и оно мало што си прочитао, али зато имаш унапред утврђен образац у глави шта треба написати о Таси.

И ово није први пост на којем то радиш.

Могу само да те замолим, уколико нешто не промениш у том приступу, да ми се скинеш с врата јер могу да будем безобразнији од тебе.

Разумели смо се?

Хм, да...

Смирела, што рече Непрејебиви.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:16 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Али си зато ти ту да будеш њихов адвокат на Блогу Б92?

Не, него да ти кажем како свет функционише, и покажем ти главног кривца.
tyson tyson 12:19 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Ионако смо били неформални члан НАТО још од педесетих година покривајући ту чињеницу тобожњом неутралношћу и несврстаношћу.

Pa nije to ravna linija.

Bili nekoliko godina, pa se opet vratili međ' zemlje narodne demokratije čim je Staljin umro a Hruščov se stabilizovao na vlasti.

Pa je i tu ubrzo došlo do zahlađenja, koje je izglađeno početkom šezdesetih kada smo daleko više bili neformalni član VU nego NATO, u tolikoj meri da je državno rukovodstvo prisustvovalo sastancima VU na najvišem nivou, da su bili povučeni vojni obaveštajci iz zemalja VU jer je procenjeno da je "prestala potreba za njihovim radom", i da se JNA takoreći u potpunosti u tehnološkom smislu vezala za SSSR i zemlje VU.

Sve dok nije došlo do hladnog tuša intervencijom VU u Čehoslovačkoj 1968., posle čega je i Tito u pola glasa bio kritikovan zbog pogrešne, naivne politike do tada.

Onda se 1970-ih gledalo da se smanji zavisnost vojske od VU i SSSR, ali se i tu mahom okretalo koliko je bilo moguće ka neutralnim zemljama (Švedska) i dobrovoljnim disidentima u NATO (Francuska).

Osamdesetih je već sve dobrano otišlo u qrac, zbog ekonomskog kolapsa zemlje; usled američke - pokazalo se uspešne - strategije ekonomskog iscrpljivanja SSSR visokotehnološkom trkom u naoružanju, moderne tehnologije su postale preskupe za zemlju koja je pokušavala vojsku da spremi za rat protiv celog jednog vojnog saveza, a ne pojedinačnih suseda.

I onda je jedna smanjena, potpuno iscrpljena i izolovana zemlja, sa tom nagomilanom starudijom iz 1960-ih i 1970-ih, ušla u rat upravo protiv jednog, u tom trenutku najjačeg vojnog saveza na planeti.


tasadebeli tasadebeli 12:20 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic
Али си зато ти ту да будеш њихов адвокат на Блогу Б92?

Не, него да ти кажем како свет функционише, и покажем ти главног кривца.



Знам ја како свет функционише и без тебе. Хвала лепо, не треба. сити смо.

Али то не значи да ћу пред истином затварати очи. И прећуткивати је. или , не дај боже, продавати маглу људима око себе.

И оправдавати нешто што није за оправдавање.

При том још и обртати тезе, па рећи да смо сами криви што су нас силовали.

Да је добре намере заиста било, онда ту не би ниједна жртва страдала. И при томе не мислим само на српске жртве, наего и на албанске.

И то и оне у деценијама пре почетка бомбардовања.
alselone alselone 12:22 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Kakvu sam zver od "partizani-cetnici" rasprave probudio. A samo sam rekao - ljudi, nemojte price iz vojske.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:25 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

I da, palili su radare, pa su zato i uništavani. Jedan od problema sa kojima se PVO morala (bezuspešno) boriti tokom tog rata je i postojan pad broja raspoloživih radara. Kakav-takav otpor je u jednom trenutku jednostavno postao neodrživ.

И?
Па онда све ово што мој извор наводи делује тачно, зар не? Погледај онај линк, само део забележених страдања.

Сећам се ја, негде изнад Бежаније, усред дана, NATO авион на, чинило ми се, малој висини. И?
И -- ништа...
ПВО нема тај домет, ракете и радари не раде или не постоје, клетве не помажу.

Бре, баш делује неозбиљно овакве расправе, једно српско сновиђење а не сагледавање света и себе.

Теби су се на почетку рата, кад смо још и дејствовали, три хеликоптера довукла до Руме, у акцији која је трајала 6 сати, све са два комада А10 уз њих, и Ф16 на небу... (Један је сјебао неког нашег ко је, тада, био упалио радар.) Ишчитај онај линк, узбудљиво је.

После тога смо дигли руке, престали и да пуцамо на летелице.
tyson tyson 12:26 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

ЕВО ТИ ОВДЕ ДЕЛИМИЧНИ СПИСАК ПОГОЂЕНИХ РАКЕТАША и локације. Узми па читај.

E, jači ti izvor.

Kritikuješ nepročitanu knjigu kao nepouzdanu i pristrasnu, a preporučuješ izvor koji o poznatom slučaju nepromišljenog, sa-one-strane-razuma žrtvovanja ljudi i opreme od strane visokog oficira, šturo kaže:

"Iste noći, pola sat iza ponoći, u selu Omoljica kod Pančeva, vatreni položaj 310.srp PVO pogodile su protivradarske rakete. Pogođena je radarska stanica za osmatranje i navođenje u kojoj se gine major Svetomir Trifunović rođen u selu Preseka (opština Zubin Potok), u to vreme komandir samohodne raketne baterije i ujedno rukovalac gađanja. Sa njim u vozilu gine i pukovnik Božidar Pejčić rođen u selu Rsovica (opština Pirot) koji je te noći bio u obilasku jedinica ispred više komande. Tokom ovog dejstva neprijatelja gine i legendarni pilot, jedan od naših najboljih na aviona MiG-21 i 29, svojevremeno komandant RV i PVO general-pukovnik Ljubiša Veličković rodom iz sela Crljenac (opština Malo Crniće kraj Požarevca)."

Herojski ginu. Zbog odrtavele,, arogantne budale.

Inače su svi podaci sa tog bloga copy/paste odavde; već skoro dve decenije dostupan izvor.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:28 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

И оправдавати нешто што није за оправдавање.

Слажем се, ако си мислио на ово:
А ти си њих, своје политичаре, као и већина Срба, подржавао. Како су се за тебе бринули, тако си и прошао. И ти и Срби.
tasadebeli tasadebeli 12:31 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

tyson

Pa nije to ravna linija.


Да, слажем се. Али увек смо ту негде били. Уз и при. За сваки случај.

Ко о чему, Дебели о храни...

За војни комплекс не знам, али знам да је, рецимо, Гавриловић из Петриње радио за потребе војске САД прашку шунку у конзервама од 5кг које су ишле на Ријеку где их је посебна њихова комисија прегледала. Па су оштећене конзерве враћали, и оне стизале у наше продавнице за грађанство.

И тако смо ти и ја и још многи јели кифле са путером и прашком шунком.

Захваљујући америчкој војној комисији за преглед хране на Ријеци.







I onda je jedna smanjena, potpuno iscrpljena i izolovana zemlja, sa tom nagomilanom starudijom iz 1960-ih i 1970-ih, ušla u rat upravo protiv jednog, u tom trenutku najjačeg vojnog saveza na planeti.






И јединог војног савеза ако ћемо истину да говоримо. ЈЕДИНОГ.

А то је оно што је после уплашило још многе поред нас који смо већ пре тога искусили шта то значи ЈЕДИНИ војни савез.
niccolo niccolo 12:32 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

alselone
Kakvu sam zver od "partizani-cetnici" rasprave probudio. A samo sam rekao - ljudi, nemojte price iz vojske.

tyson tyson 12:32 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic
I da, palili su radare, pa su zato i uništavani. Jedan od problema sa kojima se PVO morala (bezuspešno) boriti tokom tog rata je i postojan pad broja raspoloživih radara. Kakav-takav otpor je u jednom trenutku jednostavno postao neodrživ.

И?

Pa kako "I"?

Jel' si rekao lepo:

Које радаре?
(...)
После првобитних губитака по ракетним јединицама -- од 13 дивизиона само један није био погођен -- ми касније и нисмо палили радаре да људи више не гину.

Što nije tačno. Uključivani su radari, i uništavani, i posle "prvobitnih gubitaka".

Теби су се на почетку рата, кад смо још и дејствовали, три хеликоптера довукла до Руме, у акцији која је трајала 6 сати, све са два комада А10 уз њих, и Ф16 на небу... (Један је сјебао неког нашег ко је, тада, био упалио радар.) Ишчитај онај линк, узбудљиво је.

После тога смо дигли руке, престали и да пуцамо на летелице.

Ono u čemu se ne slažemo je pristup analizi događaja; anegdotski vs. naučni.

Veruj mi, 18 godina posle rata naučni je daleko pouzdaniji.

tasadebeli tasadebeli 12:36 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Predrag Brajovic

Слажем се, ако си мислио на ово:

А ти си њих, своје политичаре, као и већина Срба, подржавао. Како су се за тебе бринули, тако си и прошао. И ти и Срби.



Шта си ти постао?

Драгољубов клон?

Ау, брате! Лепо ми рекоше неки, а ја им не верујем. Овај Блог Б92 стварно отишао у три лепе материне.


tasadebeli tasadebeli 12:38 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

alselone
Kakvu sam zver od "partizani-cetnici" rasprave probudio. A samo sam rekao - ljudi, nemojte price iz vojske.



Немој да те чуди.

Рана је још увек свежа. И боли. Ма колико год је ми лизали или лепили фластере да брже прође.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:40 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

tyson


Samo ne opravdavam plasiranje polu- i dezinformacija 18 godina posle kraja tog rata, kada već imamo pouzdanije izvore. Kakve god da su namere. Nema potrebe.


Лепо неко приметио још пре пар месеци, "ће дизгине у ти масони".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:58 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Ono u čemu se ne slažemo je pristup analizi događaja; anegdotski vs. naučni.

Па, нешто ми се чини да сам обично ја тај који на томе инсистира. Иначе, из искустава мог оца (знаш оно: првоборац, Сутјеска-Неретва-Дрвар, најпосле Генерлаштаб) научио сам да будем опрезан с војним историјима, јер оне бране: 1) идеолошку позицију војске; 2) професионални углед војске и појединих команданта.

Овде имам једног сведока, какав је био и мој отац -- високи положај, директно на ратишту, непосредни учесник и покретач важних догађања. Као што је мој отац непосредно сводочио оној кофи извађених српских очију, тако је мој извор сведочио страдањима (и од њих био сав у крви и просутих црева по себи) и довијањима наше војске.

Стога немам потребе да двапут понвљам лекцију.
Знам коме треба да верујем.
princi princi 13:06 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Pa je i tu ubrzo došlo do zahlađenja, koje je izglađeno početkom šezdesetih kada smo daleko više bili neformalni član VU nego NATO, u tolikoj meri da je državno rukovodstvo prisustvovalo sastancima VU na najvišem nivou, da su bili povučeni vojni obaještajci iz zemalja VU jer je procenjeno da je "prestala potreba za njihovim radom", i da se JNA takoreći u potpunosti u tehnološkom smislu vezala za SSSR i zemlje VU.

Sve dok nije došlo do hladnog tuša intervencijom VU u Čehoslovačkoj 1968., posle čega je i Tito u pola glasa bio kritikovan zbog pogrešne, naivne politike do tada.

Izgleda da ni tu nije bilo skroz jedinstva, jer je Koča Popović ovetao po Vašingtonu tih godina, pošto su nas Ameri malo stavili na led zbog podrške Kastru i uopšte čitavog našeg držanja oko Kubanske krize. Onda je Koča nekako uspeo da izmoli nekakve kredite, pa su u okviru pomoći Ameri poslali Mosanto, posejali kukuruze, uspostavili Institut za kukuruz u Zemun polju i najzad rešili pitanje gladi u Srbiji (treba pogledati samo filmove iz tog perioda i videti koliko se promenila konfiguracija ljudi- Višnja na Tašmajdanu, na primer, svi veseli, lepi i- mršavi. Kad je krenuo "crni val", svi su bili nesrećni, mizerni i- dosta podgojeniji). Znači, bilo je ljudi koji su gledali kako da konstantno održavaju tu vezu sa Zapadom ali su, po potrebi, bili gurani u drugi ili prvi plan.
tyson tyson 13:28 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Znači, bilo je ljudi koji su gledali kako da konstantno održavaju tu vezu sa Zapadom ali su, po potrebi, bili gurani u drugi ili prvi plan.

Daleko od toga da su veze prekidane; više se radi o nekoj strategiji u spoljnoj politici - pored naravno dominantog angažmana u pokretu nesvrstanih - koja se onda odražavala i na vojsku.

Malo sam pojednostavio stvari, očigledno, ali poenta glede odnosa sa NATO i Tasine primedbe je tu.

alselone alselone 15:20 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

brajoviću, valjda si do sada i ti ukapirao kako ovde dolaze i odrasli ljudi - zašto, bre, ne zakočiš?


Je l' to ono isto kao kad ti doktoru teorijske fizike sa visine postavljas "neugodna" pitanja kojima svaki elokventniji srenjoskolac dominira na sedeljkama - sta postoji izvan kraja i sta je postojalo pre pocetka?
alselone alselone 15:21 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Рана је још увек свежа. И боли. Ма колико год је ми лизали или лепили фластере да брже прође.


Znam, super smo mi. Eno bosnjaci vec 21 godinu ispopavaju telo po telo kako bi ih paradirali po gradu, ali opet, prodje skoro 20 godina, mozemo napred.
urbana_gerila urbana_gerila 17:39 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

alselone
Je l' to ono isto kao kad ti doktoru teorijske fizike sa visine postavljas "neugodna" pitanja kojima svaki elokventniji srenjoskolac dominira na sedeljkama - sta postoji izvan kraja i sta je postojalo pre pocetka?


za razliku od freehanda kome uspeva da i ne konstatuje egzistenciju tako enormne praznine, ja te tu i tamo otresem sa nogavice, te ću, malo zbog toga da mi ne zapišaš gilje a malo zbog svoje urođene filantropije, ponovo biti sklon inkluziji:
to što jednosmerni "neko" ne ume da prepozna ne samo sagovornika nego ni onoga na čijoj misli temelji argumentaciju - nije problem ni sagovornika ni "te" nauke kojom se taj "neko" bavi, već njegov lično.

u raspravama te vrste, bilo da se trtiš kao oponent bilo kao istomišljenik nekog od učesnika - ti si suštinski sasvim irelevantan, ali me umjetnički dojam koji ostavlja tvoje nesputano blamiranje, kao nekoga ko je stalno u potrazi za smislom, samo ispunjava tugom.
zilikaka zilikaka 18:02 21.05.2017

Ako je to više uopšte bitno

Kad se malo raspitaš, saznaš da Student možda jeste zapalio žito, al Apač nije leteo '99. nad Beogradom.
alselone alselone 18:03 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim



Koja paljevina.
zilikaka zilikaka 18:15 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

alselone


Koja paljevina.


Kolega, ja sam vrlo ozbiljna!
alselone alselone 18:20 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Kolega, ja sam vrlo ozbiljna!


Koleginice, kazem magicnom liku sto je protiv mene upotrebio svu svoju tesku artiljeriju kad nekog hoce da uvredi. A to je uvek po pravilu: pod jedan inkluzija, jer je biti osoba sa posebnim potrebama tako uvredljivo, pod dva ide "glup si" pa te uporedi sa nekim ko je isto glup ali ti si kao gluplji, onda ide gomila nafuranih budalastina kurzivom svaki ali svaki put, zatim malo kurcevitog BG slenga i na kraju mu je zao. Znaci faking komedija.

U stvari ne, nije iskoristio najjaci adut, to pokrece samo u najljucim svadjama - nije spomenuo kako me ne bi jebo.
zilikaka zilikaka 18:31 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Koleginice, kazem magicnom liku


Pa citiraj onda, il naznači, il nešto.

Znaš kako, mi gospoje u godinama smo vrlo osetljive kad se naš stav dovede u pitanje.
alselone alselone 18:33 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Znaš kako, mi gospoje u godinama smo vrlo osetljive kad se naš stav dovede u pitanje.


Takve su i mladje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Јбг, они су ти непогода, као што су то град или поплава. Мораш да научиш да живиш с њима, да им се прилагодиш кад дођу.


Nedić ili Ljotić?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:30 21.05.2017

Re: Ako je to više uopšte bitno

Kad se malo raspitaš, saznaš da Student možda jeste zapalio žito, al Apač nije leteo '99. nad Beogradom

Проверићу. Нисам имао прилике.
Да ипак упоредим са твојим изворима.

Друго нешто, важно: све ми се чини да се спрема колапс Агрокора (Идеа-Меркатор) и у Србији. Сад се вратих из њиховог објекта у Београђанци, и изгледао је управо као неко коме је 1/2-1/3-1/4 добављача обуставила испоруке робе.

Надам се да се колапс неће десити.
zilikaka zilikaka 20:54 21.05.2017

Re: Ako je to više uopšte bitno

у Београђанци


Se to tako kaže?

Najozbiljnije pitam.
highshalfbooze highshalfbooze 20:54 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

Те усмене легенде су казивања директног учесника ракетних дејстава пуковника НН, машинског инжињера,

Slobodno možeš da kažeš Bajiću da Dani nije hapšen. Prosto me čudi da je i mogao tako nešto da kaže... ako je uopšte rekao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:44 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

highshalfbooze
Те усмене легенде су казивања директног учесника ракетних дејстава пуковника НН, машинског инжињера,

Slobodno možeš da kažeš Bajiću da Dani nije hapšen. Prosto me čudi da je i mogao tako nešto da kaže... ako je uopšte rekao.

Није Бајић. (Морао би да знаш ко је у ИМРу оправаљао ракете, то се зна.)
Проверићу две ствари: за Данија, и за "апача".
Да ли си проверио за 6. дивизион, да је цео био приведен на ВМА?
Да ли је истина да нам је први дан у Сремчици разјебано складиште са пола постојећих ракета?

Ех, сујете моје...

P.S.
Тајсоне, је л' пише у твојој књизи да нам је пола залиха ракета отишло у ваздух првог дана? Не пише? Пише ли да је од 13 дивизиона 12 било погођено? Ни то не пише?

Кад нађеш књигу у којој то пише, а нећеш је наћи, јер би то срамотило цео командни кадар, узећу да је прочитам.

Негде осамдесетих причам ја с оцем, великим партизанским куроњом, јунаком (то се види, одмах се то међу ратницима зна, то сам капирао по начину на који су му се обраћали и они виших чинова) -- дакле причамо ми куд је све то ратовао, и дођосмо до Неретве и Сутјеске, и спомену се и онај мост, који је, као, био Титово ратно лукавство, да се извуку рањеници и војска. Питам ја њега у вези с тим, а он ме гледа, као да сам блесав -- "Ма какви ратно лукавство, били су нас стисли са свих страна, нисмо имали куд, срећом се извукосмо!"

Тако изгледају приче непосредних сведока. Војни мудосери доцније пишу историје и извештаје.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:48 21.05.2017

Re: Ako je to više uopšte bitno

zilikaka
у Београђанци


Se to tako kaže?

Najozbiljnije pitam.

Да.

СТРАНКА --> СТРАНЦИ
Београђанка --> Београђанци

Има дублет варијанта да се не мења, као име је, па Београђанки, али -- то је смарање, то је за Фрија и онај правописни Гестапо одред.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:07 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

pa za sremčicu se znalo odmah, to je bio vatromet koji je mogao da se gleda sa pola teritorije grada, pa sam ga među ostalima i ja gledao.
i odmah sutra se znalo šta je bilo u pitanju tj. da je u pitanju skladište raketnog goriva. dakle, nije nešto novo, poznata stvar.

jedino što se meni čini da nije bio baš prvi, već drugi ili treči dan ali dobro u svakom slučaju je bilo na samom početku.
krkar krkar 22:15 21.05.2017

Prolupator

СТРАНКА --> СТРАНЦИ
Београђанка --> Београђанци

Има дублет варијанта да се не мења, као име је, па Београђанки, али -- то је смарање, то је за Фрија и онај правописни Гестапо одред.


Nisi ti samo vojno-politički prolupao. Mnogo je dublje i ozbiljnije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:33 21.05.2017

Re: Prolupator

krkar
СТРАНКА --> СТРАНЦИ
Београђанка --> Београђанци

Има дублет варијанта да се не мења, као име је, па Београђанки, али -- то је смарање, то је за Фрија и онај правописни Гестапо одред.


Nisi ti samo vojno-politički prolupao. Mnogo je dublje i ozbiljnije.

Смараш:
ЧЛАНАК НЕКОГ ЛИНГВИСТЕ
Ka Beograđanki ili ka Beograđanci?
Pravilo je dakle da se za nežive objekte sprovodi obavezna palatalizacija, dakle idem ka Beograđanci

Мислим, све такве ствари су једно смарање достојно медиокритета који у језичкој нормативности доживљавају оргазам.
Молим да ме се заобиђе.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:40 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

pa za sremčicu se znalo odmah, to je bio vatromet koji je mogao da se gleda sa pola teritorije grada, pa sam ga među ostalima i ja gledao.
i odmah sutra se znalo šta je bilo u pitanju tj. da je u pitanju skladište raketnog goriva. dakle, nije nešto novo, poznata stvar.

Знаш зашто ракете нису дисперзоване.
Па, мислили су сутра да их склоне.
Јес' да је јуче почео рат, али -- неће ваљда...
(Немој да ме држиш за реч, али мислим да нам је у свим МИГовима радио само један радар, који, узгред, има мали домет, такав је.
Батајнички дивизион није имао ауспехе на возилима, могли су шуме и ливаде да попале.
Итд. итсл.)

Само једно питање: да ли ово пише у књизи код Тајсона?
alselone alselone 23:09 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

urbana_gerila
alselone
Koleginice, kazem magicnom liku sto je protiv mene upotrebio svu svoju tesku artiljeriju kad nekog hoce da uvredi. A to je uvek po pravilu: pod jedan inkluzija, jer je biti osoba sa posebnim potrebama tako uvredljivo, pod dva ide "glup si" pa te uporedi sa nekim ko je isto glup ali ti si kao gluplji, onda ide gomila nafuranih budalastina kurzivom svaki ali svaki put, zatim malo kurcevitog BG slenga i na kraju mu je zao. Znaci faking komedija.
U stvari ne, nije iskoristio najjaci adut, to pokrece samo u najljucim svadjama - nije spomenuo kako me ne bi jebo.



problem sa pacijentima poput tebe je što se sa takvima leba ne najede ne samo dobar nego ni prosečan psihoterapeut, no kod mene je, ionako, jedna seansa uvek za dž:

raskorak između želje da i ti budeš inteligentan, načitan i vešt u artikulisanju misli kao freehand i tvog patetičnog umnog kapaciteta - frustrira te toliko da ga zbog toga patološki mrziš i pokušavaš na sve načine da ga načiniš ako ne intelektualno onda moralno inferiornim.
sada ga, iz istog razloga, svesno ili ne, stavljaš i u kontekst nekog izmaštanog poređenja vas dvojice, što bi sa mog aspekta bilo totalno neprimereno.

nikada se nisam niti bih se naljutio na retardirano dete, tako da je navodna svađa sa tobom samo tvoj konstrukt, a tvoj izbor argumenta samo indikator tvojih latentnih seksualnih aspiracija glede ja.

znam da će boleti, no moraš da se čeličiš - ja ne bih zveknuo ni inteligentnog muškarca prijatne spoljašnosti, što misliš da bih tebe takvog?




urbana_gerila urbana_gerila 23:13 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim


Predrag Brajovic
Само једно питање: да ли ово пише у књизи код Тајсона?


:)))))))))
znači, više nije bitno da li su mandrak i flaš gordon leteli i pucali iz tog helikoptera zbog čega si i isprozivan kao, aj da budem blag i kažem samo glup, nego je važno šta o nečemu što nije ta epizoda marvela nad beogradom piše "u knjizi kod tajsona"?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:27 21.05.2017

Re: Prepricavanja koja ne volim

nego je važno šta o nečemu što nije ta epizoda marvela nad beogradom piše "u knjizi kod tajsona"?

Не, него указујем на чињеницу да је тај извештај вероватно фалсификат (као оне званичне историје из војевања мог оца) који прескаче и лажира брдо ствари, ето, рецимо -- да чак ни дежурни на Батајничком аеродрому није знао да је почео рат, док га случајно нису позвали телефоном сасвим другим поводом.

У ствари, ја сам бесан због тог деценијског будалисања мог народа, те неке бајке коју сам себи прича, која се, изгледа, наставља, и није чудо да те се приче држи Таса, али ме заболи кад видим уз њу и неке друге...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana