Društvo

Demosten

Predrag Brajovic RSS / 25.05.2017. u 22:36

     Размишљао сам да напишем текст с насловом А да пробамо мало другачије?, који би, отприлике, говорио да је већ време да променимо неке ствари које већ годинама бесплодно у држави гурамо: форсирамо и милујемо стране инвеститоре, а то не даје ефекта, и даље смо најгори по платама и укупном БДП расту, ма шта наш преседник-премијер-патријарх говорио; ударамо по политички немоћнима (пензионери и нижи службеници) да уштедимо паре за буџет, уместо да направимо десант на зло наше (једно)партијске државе: ЕПС, железнице, РТБ Бор, Србијагас, Коридоре, тендере за Фонтану, Болницу, Деда Мраза расвету и његове санке, за селотејп и тоалет папир; толеришемо корумпиране државне службенике, чак и начелнике пореских служби ('ало, Земун!), наручене пресуде, наручене инспекције (Весићу, и Небојша Крстићу, Шапићу нисте послали још и противпожарну инспекцију, већ само оне три - буџетску, управну, радну, ево да вас подсетим)... и онда помислим који ће ми то ђаво, морао бих да се нервирам, проверавам податке, дајем предлоге, размишљам, стварно размишљам. Шта ће ми то? Читао сам данас један свој стари текст, који је настао због моје студентске заљубљености у Демостена у преводу Стјепана Сенца, и по коме је чак и моје прва збирка песама добила име - Демос(сте)нологије. Било је све то давно, јако давно, али ми се много више допада од тендера за рупе по београдским улицама и од тендера за непокошену траву. Зато, ево тог текста и насловне песме.

***


QQXPyeW.jpg?1     Један помало злобни родослов каже да је Демостен, најславнији говорник античке Атине, у својим венама носио део варварске крви. Можда га ј такво порекло поштедело од млитавости коју је пребацивао својим сународницима, те их је дуги низ година подстицао на отпор Филипу Македонском, освајачу многих грчких полиса У последњим деценијама њихове премоћи Демостен је био најснажнији и најупорнији поборник промишљене политике одбране пред претњама што су стизале из ондашње Македоније, у којој, како сâм каже, „прије ниси могао ни каквог ваљаног роба купити." Свеједно, та витална варварска племена имала су окончати владавину цивилизације на којој данашњи свет почива, а велики Демостен нестао је заједно с њом.
     Његова биографија помало подсећа на хришћанске животописе, где се чудеса личног подвижништва приказују као божански промишљено испуњење додељене судбине. Хтели не хтели, она у сећању најпре започиње патетично познатом сликом у којој се млади Демостен надвикује с таласима држећи у устима камен позајмљен од грчких обала, не би ли надвладао урођену говорну ману. Такође, како нас Плутарх обавештава, Демостен је у трку или ходу, на ивици даха, декламовао стихове и говоре, настојећи да тако ојача извођачке способности, а најпосле је своје наступе вежбао и пред великим огледалом у кући, пажљиво процењујући утисак који његова свеукупна појава оставља. Његов је прави успон отпочео када се посветио јавним пословима, или, како бисмо простим језиком рекли, од трена у ком његова каријера постаје превасходно политичка. Атина, али и грчки градови-државице, нису имале бољег заступника сопствених интереса. То што га много пута нису ваљано чули а ни послушали, није спречило Демостена да се до краја живота посвети одбрани једине отаџбине - Грчке.
     Његова истинска вера у смисао тог напора нашим савременицима звучи помало анахроно. У једном говору Демостен је, хвалећи претке атинских грађана, с искреним убеђењем рекао: „Сваки од њих мислио је да се није родио само своме оцу и својој матери, него и својој домовини." Овакво је схватање, изгледа, већ тадашња генерација добрим делом напустила. А за оне који су спремни да Демостеново истрајно супротстављање Филипу Македонском припишу тек његовој острашћености или тврдоглавости карактера, треба напоменути да је он био тај који се у неколико наврата, насупрот основној црти властите политике, залагао за склапање мира са грчким архинепријатељем, предлажући да се сукоб одложи за боља времена. Његови политички противници у Атини ово су незаслужено тумачили као издају. Разборитост његове политике, у коначном исходу, ипак није уродила плодом.
     Мало ко је од њега боље познавао властите сународнике. Већ у Првом говору против Филипа обратио им се речима: „Та да њега (Филипа) што и снађе, брзо ћете ви другог Филипа створити, јер ни овај се није личном својом снагом толико подигао, колико вашом немарношћу." Другом приликом, опет, ватрено им је поручивао да би га ноћ затекла уколико крене да набраја имена издајица. Демостен је био свестан свеопштег опадања Атине, за коју су њени грађани све мање марили, опијени странчарством и конформизмом. Свеједно, узорна судбина која га је на крају задесила била је одвећ рђаво наличје једне прецвале цивилизације.
     Наиме, иако је дуго времена у свом граду био слављен, та га је иста Атина пред крај живота у једној

203Fzbe.jpg?1

сумњивој афери осудила на затвор и високу новчану казну, иако су докази оптужбе били непоуздани и слаби. Ствар се, коначно, завршила недугим прогонством, из којег се Демостен наизглед тријумфално вратио. Његов последњи позив на отпор уследио је одмах после смрти Александра Великог, Филиповог наследника. Краткотрајна побуна неславно је завршила, а у страху пред победницима атинска скупштина осудила је, као издајнике, неколицину својих грађана на смрт. Међу њима се налазио и Демостен. Како легенда каже, или можда историја, он је потом, при бекству, починио самоубиство.
     Ако је Атина била последње упориште Грчке, њен пад означава крај једне велике повести. Оно што је Атина била за Грчку, Демостен је био за Атину: последњи ослонац и последње упориште. А тај велики град био га се одрекао: Демостен, некада слављен, једном прогнан, потом осуђен на смрт, имао је чудесно неправедну судбину. Једино се, у тој одбачености, са смрћу могао помирити. Јер једном је рекао: „Све људе на међи живота чека смрт, па да се ко и у кућицу затвори и ондје чучи..." Што је, немамо разлога за сумњу, исказивало његов искрени стоицизам. Али да ли је он био довољан да се прибрано прихвати крај једног града и сна који је у њега уложио?



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 22:42 25.05.2017

P vs Z

Pesmom protiv zlikovaca.


„Та да њега (Филипа) што и снађе, брзо ћете ви другог Филипа створити, јер ни овај се није личном својом снагом толико подигао, колико вашом немарношћу."


Sad mi lakše kad vidim da je to stari virus, vakcina verovatno već postoji. Svi na vakcinaciju, da ne kažem pelcovanje.

Ovako više ne može




BTW Lep napis


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 25.05.2017

Re: P vs Z

Svi na vakcinaciju, da ne kažem pelcovanje.

Too latte.
То јест -- два еспреса с млеком.
nsarski nsarski 22:56 25.05.2017

"Lajkovao" sam ti ovo, Peggia,

jer cenim tvoj trud, ali samo se plašim da si napravio taktičku grešku: naime, naš F. Mladenović, koga svi znamo i volimo, može da se uobrazi misleći da si o njemu pisao (ne znam da li se dobro vidi na donjoj slici da je FM, a nije Dostojevski, autor ovog štiva).




Šalu na stranu, razumna kritika sistema govori glasom suviše tihim da bi ga razjarena ili omamljena pučina čula. Therein lies the tragedy of this approach.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:59 25.05.2017

Re: "Lakovao" sam ti ovo, Peggia,

Мислим да је песма написана '90. или '91. Тад још нисам знао за Филипа. Да сам знао, био бих опрезнији.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:36 26.05.2017

Da li je važno šta skeptici misle?

Nsarski
razumna kritika sistema govori glasom suviše tihim da bi ga razjarena ili omamljena pučina čula. Therein lies the tragedy of this approach.


Uf, profesore, ovo deluje malo preoštro. Blaženi bi to mogli shvatiti (mislim na pominjanje razjarene ili omamljene mase/rulje) kao poziv na revoluciju! A mudri ljudi kažu da revolucije nikome nisu vajdu donele, samo dalje nesreće.

Drugim rečima, živimo u demokratiji (doduše povezanoj s kapitalizmom), te se problemi rešavaju samo mirnim putem, he, he, he...

nsarski nsarski 09:45 26.05.2017

Re: Da li je važno šta skeptici misle?

Uf, profesore, ovo deluje malo preoštro. Blaženi bi to mogli shvatiti kao poziv na revoluciju!


Nije ovo nikakav poziv, već konstatacija univerzalnog ljudskog stanja koje se dade primetiti od Demostena pa na ovamo.



Drugim rečima, živimo u demokratiji (doduše povezanoj s kapitalizmom), te se problemi rešavaju samo mirnim putem, he, he, he...


Idi to kaži onima koji valjaju oružje sirom zemaljskog šara.
Milan Novković Milan Novković 20:29 26.05.2017

Re: Da li je važno šta skeptici misle?

nsarski
...he, he, he
Idi to kaži onima koji valjaju oružje sirom zemaljskog šara.

Predlog kazne za Vladimira, onako, apstraktne, bez razloga, ko igre tipa "Obucite Maju" - da napiše blog serijal o Johnu Oliveru
alselone alselone 22:57 25.05.2017

Bas lepa pesma Brajo

Jednom sam te pitao da li volis Crnjanskog zbog "Pod senkom krila" aludirajuci da imate slican stil.

Stvarno lepo pises.
mirelarado mirelarado 23:02 25.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Stvarno lepo pises.


Лепо али премало.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:05 25.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Jednom sam te pitao da li volis Crnjanskog zbog "Pod senkom krila" aludirajuci da imate slican stil.

Хвала ти.

Та је моја прва збирка, препуна утицаја. Такође, она има једну питку ноту, коју сам касније, одрстајући, изубио. У овом трену Демос(сте)нологије ми буде две асоцијације: за ту збирку добио сам награду Милош Црњански, која ми никaд није уручена, јер ме нису обавестили да сам је добио, али сам новчани део касније уредно подигао.

Друго, књига је објављена у Новом Саду, Матица Српска, и у једној прилици, враћајући се са неке коректуре-лектуре оданде, повезао сам својим "реноoм 4" нашу Снежану Радојичић са блога. Она ме је на то подсетила, ја -- човек страшно лошег памћења -- био сам на то заборавио.

Степе су широке, али је путева мало.
alselone alselone 23:08 25.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Predrag Brajovic
Jednom sam te pitao da li volis Crnjanskog zbog "Pod senkom krila" aludirajuci da imate slican stil.

Хвала ти.

Та је моја прва збирка препуна утицаја. Такође, она има једну поитку ноту, коју сам касније, одрстајући, изубио. У овом трену Демос(сте)нологије ми буде две асоцијације: за ту збирку добио сам награду Милош Црњанбски, која ми никд није уручена, јер ме нису обавестили да сам је добио, али сам новчани део касније уредно подигао.

Књига је објављена у НОвом Саду, Матица Српска, и у једној прилици, враћајући се не неке коректуре-лектуре оданде повезао сам својим "реном 4" ншу Снежану Рдоијчић са блога.

Степе су широке, ли је пуитев мало.


Kao da sam znao. :) Паприка, црвена, као срце материно.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:18 25.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Иначе, први назив песме је био Обољења меког ткива усне дупље. Тако се, наиме, звао неки уџбеник за медицинаре, песма је написана у Народној библиотеци Србије, док сам спремао летње испите за, мислим, трећу, можда четврту годину? Тај уџбеник, био је зелен, налазио се једној девојци на столу, сећам се да је имала наочаре, била је лепа, допадала ми се, била је висока као ја, и због тог сам се осећао непријатно. Имала је танак струк, носила испране фармерице, кретала се мачкасто. Био сам написао, тада, и неке стихове о мачки, као Херберт, нешто -- Ноћ долази на мачјим шапицама... -- али то сам бацио.

Све време превод Демостена Стјепана Сенца, Хрвата, налазио ми се на столу, и ту књигу сам читао у паузама од учења, на одмору.
nsarski nsarski 23:40 25.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Био сам написао, тада, и неке стихове о мачки, као Херберт, нешто -- Ноћ долази на мачјим шапицама... -- али то сам бацио.


Carl Sandburg.

Fog

THE fog comes
on little cat feet.

It sits looking
over harbor and city
on silent haunches
and then moves on.

Baš si me drmnuo. Peggia, ti si pesnik u duši. Požuri za sobom, ne oklevaj.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:08 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Jesi ti, Pejo, roknuo Pesnika u sebi, u nekom momentu? Misaoni pištolj i - baaam! Vozdra, raspevani mladiću!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:11 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

mirelarado
Stvarno lepo pises.


Лепо али премало.

Nekom je i to naše malo mnogo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:59 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Jesi ti, Pejo, roknuo Pesnika u sebi, u nekom momentu? Misaoni pištolj i - baaam! Vozdra, raspevani mladiću!

Ма јок.
Само сам разумео како треба да изгледа модерна добра песма, i da to nije zajebancija, slaganje strofa kao kifli na rafu u pekari. Написао сам их неколико и после песничког самоубиства. Сасвим ненадано, нисам мислио да ћу их писати више. Последњу пре 2-3 године, кад ме дрмао висок притисак, па сам се упрпио да ћу да цапнем... и седнем, напишем песму. "Кључ" за њено разумевње јесте да мој син има плaве очи:

Као боја његових очију

И кажи му, ако не дођем,
да сам се био саплео, неспретно пао,
да ми је срца престало
да воли и закаснило
да куца. Кажи му,
ако не дођем,
да сам био уморан
и стар, да нисам више
умео да трчим, радујем се
и гледам свет као да се
родио претходног дана.
Кажи му да сам био веран
страсти и грешкама,
да сам лутао
циљајући у праве ствари и мете,
да сам уморан
заборавио како да дишем.

И кажи му да га
и сад ипак волим.
А то што ме нема,
то су ситнице, заборављене цедуље
са хемијског чишћења, и стари
рачуни за струју, телефон и
небо белих облака.

Као боја његових очију.
tadejus tadejus 10:10 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Predrag Brajovic

Као боја његових очију


au brate crna ti je ova.. odlična, ali baš crna..
ne umire se bre od pritiska, šta si se stiso..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:22 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

ne umire se bre od pritiska, šta si se stiso..

Од боли-непреболи се умире.
Чекај, бре, нећу још, треба шест књига да објавим.
Има још једна, дакле.
Milan Novković Milan Novković 10:25 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Predrag Brajovic
Jesi ti, Pejo, roknuo Pesnika u sebi, u nekom momentu? Misaoni pištolj i - baaam! Vozdra, raspevani mladiću!

Ма јок.
Само сам разумео како треба да изгледа модерна добра песма, i da to niuje zajebancija, slagawe strofa kao kifle na rafu u pekari. Написао сам их неколико и после песничког самоубиства. Сасвим ненадано, нисам мислио да ћу их писати више. Последњу пре 2-3 године, кад ме дрмао висок притисак, па сам се упрпио да ћу да цапнем... и седнем, напишем песму. "Кључ" за њено разумевње јесте да мој син има плве очи:

Као боја његових очију

И кажи му, ако не дођем,
да сам се био саплео, неспретно пао,
да ми је срца престало
да воли и закаснило
да куца. Кажи му,
ако не дођем,
да сам био уморан
и стар, да нисам више
умео да трчим, радујем се
и гледам свет као да се
родио претходног дана.
Кажи му да сам био веран
страсти и грешкама,
да сам лутао
циљајући у праве ствари и мете,
да сам уморан
заборавио како да дишем.

И кажи му да га
и сад ипак волим.

А то што ме нема,
то су ситнице, заборављене цедуље
са хемијског чишћења, и стари
рачуни за струју, телефон и
небо белих облака.

Као боја његових очију.

Moderna, ili post-strukturalna

Znaju ljudi da ih volimo!

Mi se samo na život kačimo ko džudo borci početnici, na neki ukrućen način (pardon my French).

Kažu da majstori meko i lako idu gde god ih povučemo (no pun intended).

Mi se, prosto, plašimo svog majstorstva, i uporno ga zaobilazimo.

alselone alselone 10:34 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

ne umire se bre od pritiska, šta si se stiso..


Heh, žuti žutuju a rumeni putuju, znaš kako se kaže.

I meni se svidja pesma. Baš me je takla.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:35 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Šta je, polufinalisti, i vi imate visok pritisak???
alselone alselone 10:38 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Šta je, polufinalisti, i vi imate visok pritisak???


Ja imam. Doduše ne nešto značajno ali jeste blago iznad proseka. Zato ne pijem kafu, baš jako retko. Kad popijem kafu i kolu drhtim ko da sam na kokainu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:43 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

alselone
Šta je, polufinalisti, i vi imate visok pritisak???


Ja imam. Doduše ne nešto značajno ali jeste blago iznad proseka. Zato ne pijem kafu, baš jako retko. Kad popijem kafu i kolu drhtim ko da sam na kokainu.

Kafa kratkotrajno digne pritisak (30 minuta okvir), ali ga, na duže, spusti. Kofein digne, no diuretičko svojstvo kafe vrati ga u normalu pa i ispod.
alselone alselone 10:45 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Kafa kratkotrajno digne pritisak (30 minuta okvir), ali ga, na duže, spusti. Kofein digne, no diuretičko svojstvo kafe vrati ga u normalu pa i ispod.


U teoriji su teorija i praksa isto, u praksi nisu.
Ajnstajn



Ne znam, mene brate drzi i osetim da mi je visociji pritisak dugo posto sam popio, i ne prija mi.
sugarbaby sugarbaby 11:06 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Carl Sandburg.

nsarski



ima neka tajna veza

haha, pošto smo ustanovili da smo fanovi skandinavskih trilera*, evo nama pesnika švedskog porekla i pesnika kojeg obožavam, posebno
..ja sam samo zidar a ti žena koja voli vlasnika bakalnice
kad mi je sunce u očima i lestve uzdrmaju a malter raspe uzalud
na tebe mislim tada..

citiram po sećanju, ne mogu da je nadjem a ne znam naziv u originalu, mada mislim da je kod nas prevedena baš tako - Ljubav zidara

p.s.
malo malo pa se setim baš te pesme.
Sandberg je očaravajući pesnik.

narcis narcis 11:22 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

sugarbaby
Carl Sandburg.

nsarski



ima neka tajna veza

haha, pošto smo ustanovili da smo fanovi skandinavskih trilera*, evo nama pesnika švedskog porekla i pesnika kojeg obožavam, posebno
..ja sam samo zidar a ti žena koja voli vlasnika bakalnice kad mi je sunce u očima i lestve uzdrmaju a malter raspe uzalud na tebe mislim tada..
citiram po sećanju, ne mogu da je nadjem a ne znam naziv u originalu, mada mislim da je kod nas prevedena baš tako - Ljubav zidara

p.s.
malo malo pa se setim baš te pesme.
Sandberg je očaravajući pesnik.


ma jok be, kuđuars

angie01 angie01 12:54 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Као боја његових очију.






ps- ovu tvoju pesmu sam ti vec samoinicijativno promovisala na ovom mestu, u nekom slicnom oCutnom trenutku, slicnom ovomome,...ovo kazem, da mi upises bar neko brojanje:)).
angie01 angie01 12:57 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Doduše ne nešto značajno ali jeste blago iznad proseka.


ti si onda za caj od persuna- em spusta pritisak, em je odlican diuretik, em je pun vitamina C i gvodzdja,...+ neki kantarion:).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:01 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

angie01
Као боја његових очију.

ps- ovu tvoju pesmu sam ti vec samoinicijativno promovisala na ovom mestu, u nekom slicnom oCutnom trenutku, slicnom ovomome,...ovo kazem, da mi upises bar neko brojanje:)).

Имаш ти код мене позитивних бројања, али ниси свесна.
Уоосталом, хвалимо те за стас!
angie01 angie01 13:08 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

хвалимо те



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:12 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

angie01
хвалимо те



Jbg, ja ko Janković.
E, der, Brajoviću, sad se izvuci.
alselone alselone 13:26 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Samo kafu ne spominji...

sugarbaby sugarbaby 14:05 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

ma jok be, kuđuars





izvini, do sad suzama lepila tapete pa ne postizavam,
tuga me golema ufatila, moj ti.



edit:

sarski se gadi ove diskusije??!! ccc
urbana_gerila urbana_gerila 19:00 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo


Predrag Brajovic
Од боли-непреболи се умире.Чекај, бре, нећу још, треба шест књига да објавим. Има још једна, дакле.


ccc, ni fala da mi kažeš što apelom da učiniš srpskoj literaturi i maneš se pisanja, evo - branim i tvoju golu egzistenciju.

glede poezije, pesma posvećena sinu je divna, a što se tiče ove studentske, uz opasku da je organon tek kasniji naziv za aristotelove logičke spise, kako se demosten
koji je učinivši svoju dužnost obogatio moralnu baštinu helade, samu supstanciju one civilizacije koja se raširila po svetu, a bila bi manje velika da se atina nije borila kod heroneje
uklapa u tvoje besede o srbiji i 1941. i 1999?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:12 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

urbana_gerila

Predrag Brajovic
Од боли-непреболи се умире.Чекај, бре, нећу још, треба шест књига да објавим. Има још једна, дакле.


ccc, ni fala da mi kažeš što apelom da učiniš srpskoj literaturi i maneš se pisanja, evo - branim i tvoju golu egzistenciju.

glede poezije, pesma posvećena sinu je divna, a što se tiče ove studentske, uz opasku da je organon tek kasniji naziv za aristotelove logičke spise, kako se demosten
koji je učinivši svoju dužnost obogatio moralnu baštinu helade, samu supstanciju one civilizacije koja se raširila po svetu, a bila bi manje velika da se atina nije borila kod heroneje
uklapa u tvoje besede o srbiji i 1941. i 1999?

Прилично једноставно: Демостен није био популиста, и у пар наврата говорио је и бранио оно што није било популарно,. То је, рецимо, као да Милошевић 1990. каже -- Требало би да правимо конфедерацију, ови желе да се отцепе од нас. Ми треба да им то омогућимо. Или Вучко да каже -- Косово заслужује да буде самостална држава, и ми ћемо им у томе помоћи. Па да видиш чуда...

Но, такви наступи ризични су по политичку судбину.
urbana_gerila urbana_gerila 19:31 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Predrag Brajovic
urbana_gerila

Predrag Brajovic
Од боли-непреболи се умире.Чекај, бре, нећу још, треба шест књига да објавим. Има још једна, дакле.


ccc, ni fala da mi kažeš što apelom da učiniš srpskoj literaturi i maneš se pisanja, evo - branim i tvoju golu egzistenciju.

glede poezije, pesma posvećena sinu je divna, a što se tiče ove studentske, uz opasku da je organon tek kasniji naziv za aristotelove logičke spise, kako se demosten
koji je učinivši svoju dužnost obogatio moralnu baštinu helade, samu supstanciju one civilizacije koja se raširila po svetu, a bila bi manje velika da se atina nije borila kod heroneje
uklapa u tvoje besede o srbiji i 1941. i 1999?

Прилично једноставно: Демостен није био популиста, и у пар наврата говорио је и бранио оно што није било популарно,. То је, рецимо, као да Милошевић 1990. каже -- Требало би да правимо конфедерацију, ови желе да се отцепе од нас. Ми треба да им то омогућимо. Или Вучко да каже -- Косово заслужује да буде самостална држава, и ми ћемо им у томе помоћи. Па да видиш чуда...

Но, такви наступи ризични су по политичку судбину.



brajoviću, možemo i o miloševiću i o (ne)uspelim analogijama, možemo da analiziramo zbog čega su demostena neki nazivali "fanatikom", njegovu borbu za slobodu "frazom i praznim brbljanjem", a pale kod heroneje "bespotrebnim žrtvama njegove pogrešne politike", ali tek kada odgovoriš na pitanje o 1941. i 1999. godini.

gedza.73 gedza.73 20:13 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Predrag Brajovic
angie01
хвалимо те



Jbg, ja ko Janković.
E, der, Brajoviću, sad se izvuci.

jel' mogu ja sad?

nsarski nsarski 20:59 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

sarski se gadi ove diskusije??!! ccc

Bricklayer love

I THOUGHT of killing myself because I am only a bricklayer and you a woman who loves the man who runs a drug store.

I don’t care like I used to; I lay bricks straighter than I used to and I sing slower handling the trowel afternoons.

When the sun is in my eyes and the ladders are shaky and the mortar boards go wrong, I think of you.

P.S. Dovoljno sam patetisao dosadašnjim komentarima - ovo je dovoljna tačka na to.
sugarbaby sugarbaby 21:05 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

sarski

Bricklayer love

I THOUGHT of killing myself because I am only a bricklayer and you a woman who loves the man who runs a drug store.

I don’t care like I used to; I lay bricks straighter than I used to and I sing slower handling the trowel afternoons.

When the sun is in my eyes and the ladders are shaky and the mortar boards go wrong, I think of you.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:15 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Bricklayer



Mirela, molim te im prevedi...
gedza.73 gedza.73 21:25 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo



sugarbaby sugarbaby 21:26 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Mirela, molim te im prevedi...

Zbog mene ne treba.
sugarbaby sugarbaby 21:31 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo


nsarski

P.S. Dovoljno sam patetisao dosadašnjim komentarima - ovo je dovoljna tačka na to.


Patetika jeste gnjeceva, al ovo je poezija. Taman tražila da okačim "Happiness."


cane cane 22:07 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Или Вучко да каже -- Косово заслужује да буде самостална држава, и ми ћемо им у томе помоћи. Па да видиш чуда...


pretpostavljam da i porosenko treba to isto da kaze za krim...

(da ne sirimo temu severnom irskom, sad...).

sugarbaby sugarbaby 22:14 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

sugarbaby
Mirela, molim te im prevedi...

Zbog mene ne treba.


A i ne kapiram intervenciju, vapaj..
Citirala po davnom sećanju stih iz omiljene mi pesme i pitala za naslov originala, Nsarski bio toliko ljubazan da mi/nam okači celu u originalu.

Knjigu Sandbergove poezije imam kod kuće, mislim da je ta pesma kod nas prevedena - ponavljam - kao LJUBAV ZIDARA, ali ne da nisam kod kuće nego niti u Srbiji trenutno, i dje je ba zapelo?

Sama sa sobom pričam, da ne brinu pametnjakovići, jer s mobilnog mi lakše tako nego da kopipejstujem, ako se čujemo/razumemo.
Ako ne, onda ništa. Potpuno mi svejedno nego da bi umukli po tom pitanju, ako je mogućnost.
mirelarado mirelarado 23:34 26.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Predrag Brajovic
Mirela, molim te im prevedi...


Mislim da se oni perfektno snalaze i bez mog uplitanja.


Umesto toga, jedan Montale za tebe i druge poklonike:


mariopan mariopan 10:37 27.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

angie01
хвалимо те




Ја бих рекла да си добила комплимент.
gedza.73 gedza.73 18:07 27.05.2017

Re: Bas lepa pesma Brajo

Ја бих рекла да си добила комплимент

Jeste. BIla jedna diskusija pre neki dan, pa se to prenelo na pp a pošto vidim da je isti komentar i na blogu mogu da kažem da jeste bio kompliment i da su pp bile vrlo korektne i uljudne.

docsumann docsumann 08:04 26.05.2017

limena imena

Наиме, иако је дуго времена у свом граду био слављен, та га је иста Атина пред крај живота у једно јe сумњивој афери осудила на затвор и високу новчану казну, иако су докази оптужбе били непоуздани и слаби.


da, vjerovatno se stanje nacije najbolje ogleda u funkcionisanju pravnog sistema.

pa tako, u malenoj i prepopštenoj CG, državno tužilašvo ne nalazi da je bilo išta sporno (elegantno puštivši da slučaj zastari) u tome što nakon isteka zakupnog roka, država na račun neblagovremenog napuštanja prostorija u zgradi poznatoj kao Limenka, a koje su pripadale Prvoj banci, mora istoj da isplati 10M eura.

e, sad, ne bi to ni bilo toliko začudno u jednoj polufunkcionalnoj državi da premijer u trenutku potpisivanja ugovora o iznajmljivanju dotičnih prostorija nije bio izvjesni MĐ, a vlasnik Prve banke još izvjesniji AĐ.

naravno, sam zakup nije iznosio toliko, nego je ugovor sklopljena tako da penali, zatezne kamate na izgubljenu dobit i ostali nameti za kratko vrijeme (2 godine) nabubre do pomenutog iznosa.
i kao mnogo puta do sada (on sanja kako beskrajno pada...) ceh plaćaju građani.
hmmm, zar ne bi bilo pošteno (poštenije) da ga plaćaju samo simpatizeri DPS-a

inače, ovo je trenutno goruća afera u CG. prevazilazi čak i aferu Državni Udar za koju uskoro počinje sudski proces.
i mislim ... toliko je frapantna u pogledu očiglednosti i bezočnosti aktera i njihovih ak(T)cija da samo dalje istrajavanje nu apologiji vladajuće elite djeluje frapantnije.

simptomatično da se državni predstavnici praktično ne pojavljuju u TV emisjama posvećenim toj temi.

interesantno da čak i na RTCG-u počinju da izbjegavaju učestvovanje u emisijama koje se bave njima neprijatnim temama. a sem ulaska u NATO (koji se fala dvoglavom kurcu s ukrštenim mudima konačno okončao*) praktično i nema tema zbog kojih bi se osjećali lagodno.





* ova zahvalnost je zbog toga što više nećemo biti danonoćno smarani izvještajima o napretku po tom pitanju, a ne zbog samog ulaska.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:39 26.05.2017

Re: limena imena

Боље култура бре, јебеш паре, када је Песник сам за асталом, нема ту лове између њега и 'токе, само он и упит Одисеје с неизвесним исходом.

А, ово, нисам знао, значи и Атина је рокнула свог последњег генијалца. И ми смо (Belgrade and Jerusalem thinketh), а шта се с Римљанима збило? Они су се тамо, варвари, масовно рокали и самозапаљивали?
docsumann docsumann 08:47 26.05.2017

Re: limena imena

и Атина је рокнула свог последњег генијалца


zašto pjesnici tako često podižu (i spuštaju) ruku na sebe?

neki odgovori se sami po sebi nameću, no mene interesuje da li postoje naučni pristupi i odgovori.
ovo bih naravno mogao da guglam, ali ne...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:54 26.05.2017

Re: limena imena

da, vjerovatno se stanje nacije najbolje ogleda u funkcionisanju pravnog sistema.

Ја сам се јуче дружио с адвокатима, и каже ми тај један -- "Не памтим да је у правосуђу било овако лоше. Раде се наручене пресуде, нема критеријума, у једној пресуди на основу истих параметарa одлучи овако, у другој онако."
docsumann docsumann 10:17 26.05.2017

Re: limena imena

"Не памтим да је у правосуђу било овако лоше. Раде се наручене пресуде, нема критеријума, у једној пресуди на основу истих параметар одлучи овако, у другој онако."


spomenuh već da uskoro (sedmicu, dvije) počinje možda najznačajniji sudski proces u CG od dolaska DPS na vlast - tzv. slučaj DRžavni Udar.

kakav god da bude presuda proizvaće ozbiljne posljedice na političkoj sceni CG.
s druge strane, kakva god da bude presuda, ona će ići u prilog zahtjevima opozicije da se izbori ponove (ili raspišu novi, kako to eufemistički, zadnjih dana, pokušava da predstavi vlada premijera Markovića.

jer ma šta god se (zaista) dešavalo tog izbornog dana, 16. Oktobra 2016. odnosno bili ti događaji stvarni ili izrežirani, uslovi za održavanje regularnih izbora na dan Državnog Udara ili "Državnog udara" nisu postojali.

ono na šta će odluka suda bitno uticati je dalja politička sudbina DPS-a /ili dosadašnje najjače opozicione strukture Demokratskog Fronta, čiji su čelnici optuženi za organizaciju DU.


zanimljivi su navodi advokata osuđenih nakon uvodnih izlaganja o tome kako nikakvih dokaza ustvari nema i da je cijela optužnica proizvoljno iskonstruisana... u svakom slučaju biće zanimljivo za pratiti.
tadejus tadejus 13:29 26.05.2017

Re: limena imena

docsumann

..


dal si spazio kako vam je Traump isćučkao preśednika
docsumann docsumann 13:51 26.05.2017

Re: limena imena


premijera.

da, okačih to jutros kod Srđana na blogu
docsumann docsumann 08:42 26.05.2017

obalski kamičak


ta epizoda sa kamenom sa obale me podsjetila na jedan moj poetski uradak (interesantno, napisan nakon "oficijelnog" bataljivanja bavljenja poezijom)

*
bile su potrebne
milijarde milijardi milijarda
kilowata
snage mora
da ga dopreme na obalu
a dovoljan zamah dječje ruke
da ponovo nestane pod vodom


* radni naslov (koji mi se baš i ne dopada - OBLUTAK NA TRENUTAK)
nsarski nsarski 10:08 26.05.2017

Re: obalski kamičak

bile su potrebne
milijarde milijardi milijarda
kilowata
snage mora
da ga dopreme na obalu
a dovoljan zamah dječje ruke
da ponovo nestane pod vodom


* radni naslov (koji mi se baš i ne dopada - OBLUTAK NA TRENUTAK)


Rekao sam ti jednom, a sada taj opis tebe ponavljam - srce slavuja u tijelu bizona. Ubistvena kombinacija.

Predlog za naslov: Pebble in the universe.
tadejus tadejus 10:12 26.05.2017

Re: obalski kamičak

docsumann

ta epizoda sa kamenom sa obale me podsjetio na jedan moj poetski uradak (interesantno, napisan nakon "oficijelnog" bataljivanja bavljenja poezijom)

*
bile su potrebne
milijarde milijardi milijarda
kilowata
snage mora
da ga dopreme na obalu
a dovoljan zamah dječje ruke
da ponovo nestane pod vodom


* radni naslov (koji mi se baš i ne dopada - OBLUTAK NA TRENUTAK)


au šta je ovo, raspjevano jutro..
super..
meni je to dječija ruka..
Milan Novković Milan Novković 10:17 26.05.2017

Re: obalski kamičak

docsumann

ta epizoda sa kamenom sa obale me podsjetio na jedan moj poetski uradak (interesantno, napisan nakon "oficijelnog" bataljivanja bavljenja poezijom)

*
bile su potrebne
milijarde milijardi milijarda
kilowata
snage mora
da ga dopreme na obalu
a dovoljan zamah dječje ruke
da ponovo nestane pod vodom


* radni naslov (koji mi se baš i ne dopada - OBLUTAK NA TRENUTAK)

Mi ljudi najčešće ne premićujemo bogatstvo u ne-ekvilibrijima, i gravitiramo ka ekvilibrijima na asortiman efikasnih i izbrušenih načina.

Mi smo loši godpodari nad drugim zakonom termodinamike, sunđer od mehura u kojem se krećemo ne gnječimo brže nego što on ume da se vrati u ravnotežu (opet metafora iz time kristala), pa nam se istorija uporno ponavlja, mi ne umemo da sabijemo vazduh u sobi u jedan ćošak
alselone alselone 10:37 26.05.2017

Re: obalski kamičak

srce slavuja u tijelu bizona


Ovo me je setilo na ono "mozak mušice u telu bizona", samo ne znam odakle ga znam...
docsumann docsumann 10:37 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Rekao sam ti jednom, a sada taj opis tebe ponavljam - srce slavuja u tijelu bizona. Ubistvena kombinacija.


ma da, kojom samo frkvencijom to srcašce mora da pumpa ne bi li dopremila krv u svo to meso.

hroniočna tahikardija


Predlog za naslov: Pebble in the universe.


dobar. dopada mi se i varijacija Cosmic's Pebble
tadejus tadejus 10:43 26.05.2017

Re: obalski kamičak

docsumann

ma da, kojom samo frkvencijom to srcašce mora da pumpa ne bi li dopremila krv u svo to meso.


nije problem frekvencija nego valjda snaga a trpi pritisak..
bar mi tako dr objasni moje decenijske muke, kad je srce ispodproporcionalno u odnosu na dužinu tijela to valjda obara pritisak..
možda zato zmije puze..
pa ja onda tučem po kofeinu pa kad prećeram dobijam drktavicu..
docsumann docsumann 10:52 26.05.2017

Re: obalski kamičak

nije problem frekvencija nego valjda snaga a trpi pritisak..


heh, opet se trpaš u inžinjersku problematiku

kod mehanike fluida, snaga se raspodjeljuje na pritisak i protok, a protok upravo zavisi od frekvencije pumpe odnosno koliko radnih zapremina otpremi u ujedinici vremena.
alselone alselone 10:54 26.05.2017

Re: obalski kamičak

tadejus
dobijam drktavicu..


Nevezano za ovu temu da te pitam, da li znas sta je to Fidget Spinner?
tadejus tadejus 10:55 26.05.2017

Re: obalski kamičak

alselone
tadejus
dobijam drktavicu..


Nevezano za ovu temu da te pitam, da li znas sta je to Fidget Spinner?


ih još pitaš..
potpuni hit u Londonu i imam šta i da vidim, hit je i u BG..
proširilo se kao šumski požar, nisam upratila tačno kada, čini mi se ovde da je bilo nakon uskršnjeg raspusta..
a u BG izgleda skoro paralelno..
i sad se pitam kojim kanalima napadaju..
vidim da je youtube hit klincima u BG ali nisam uspjela da uhvatim dal je i ovde to izvor..
maksa83 maksa83 10:58 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Nevezano za ovu temu da te pitam, da li znas sta je to Fidget Spinner?

U ruka Mandušića Vuka biće svaka spiner ubojita:



(Ovaj Švabo koji pravi praćke iz kojih izbacuje sve živo od olovke do lubenice mi je potpuno ludilo)


Kad smo kod fascinantnih jućub pojava, ne znam da li je neko već ovde promovisao ova naša dva tipa iz Paraćina koji su postali apsolutni megagiga hit, spremaju raznu hranu u prirodi, bez reči, samo žubor vode, 'tičice i pucketanje vatre. Imaju i pripitomljenu sovu koja se zove Mr. Ramsey i povremeno figuriše u klipovima:




alselone alselone 11:30 26.05.2017

Re: obalski kamičak

proširilo se kao šumski požar,


He, he, he, znao sam. Znaci neverovatno, siri se kao kuga.
alselone alselone 12:20 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Kad smo kod fascinantnih jućub pojava, ne znam da li je neko već ovde promovisao ova naša dva tipa iz Paraćina koji su postali apsolutni megagiga hit, spremaju raznu hranu u prirodi, bez reči, samo žubor vode, 'tičice i pucketanje vatre. Imaju i pripitomljenu sovu koja se zove Mr. Ramsey i povremeno figuriše u klipovima:


Ovo je genijalan kanal, sad sam prvi put gledao par videa. Ideja, originalnost, recepti, produkcija, sve je savrseno. Svaka im cast.
nask nask 12:50 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Paraćince za precednika, a Mr. Ramsay za savetnika.
angie01 angie01 13:01 26.05.2017

Re: obalski kamičak

bile su potrebne
milijarde milijardi milijarda
kilowata
snage mora
da ga dopreme na obalu
a dovoljan zamah dječje ruke
da ponovo nestane pod vodom





kamicak
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:05 26.05.2017

Re: obalski kamičak

maksa83

Како комерцијализују овај канал?

P.S.
Ах, видим...



maksa83 maksa83 13:15 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Како комнерцијализују овај канал?

Ne znam da li je monetizovan kao ostali, ako jeste onda kada se nahvataš dovoljno sabskrajbera (sr.: pretplatnika) i imaš dovoljno vjuova (sr.: pregleda) onda kaplje lova od Gugla. Oni su trenutno na oko pola miliona pretplatnika. Imaju i Patreon stranu na kojoj im ljudi za sad daju nešto sitno. Dodatno, valjda i pošto su ljudi krenuli da ih masiraju oko te houm mejd (kod njih je sve houm mejd i fri rejndž) nožekanje koju koriste valjda i njega prave i prodaju.

Boban Almažan je inače akademski slikar, i bavi se restauracijom umetničkih dela. Za sada kaže da je ovaj kanal samo hobi, ali sam siguran da će im ovo postati primarni izvor prihoda za jedno godinu dana. Njegov bratanac Aleksandar je filolog, obojica su inače i muzičari i sviraju gitare.

Potomci Španaca koji su ovde zalutali pre nekoliko vekova.
tadejus tadejus 13:25 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Predrag Brajovic
maksa83

..


strava im je ova nožekanja.. totalno se uklapa u naš internacionalni imidž
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:46 26.05.2017

Re: obalski kamičak

strava im je ova nožekanja.. totalno se uklapa u naš internacionalni imidž

Раде нову кампању, процуреле су фотке са њеног снимања:

nikvet pn nikvet pn 13:54 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Не зезај, момци су сјајни. У том спорту природне припреме хране уопште нисам лабав али ово је стварно изванредно. Обратите пажњу на амбијент - Грза, Јужни Кучај.
mirelarado mirelarado 15:06 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Kad smo kod fascinantnih jućub pojava, ne znam da li je neko već ovde promovisao ova naša dva tipa iz Paraćina koji su postali apsolutni megagiga hit, spremaju raznu hranu u prirodi, bez reči, samo žubor vode, 'tičice i pucketanje vatre. Imaju i pripitomljenu sovu koja se zove Mr. Ramsey i povremeno figuriše u klipovima:


Kuvarski zen! Fenomenalno!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:41 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Не зезај, момци су сјајни

Наравно, прелепо изгледа то што раде, али где да пропустим брадоњу и зајебанцију.

Узгред, kosher, то јест правоверна, ортодоксна карбонаре паста спрема се не са панчетом, већ са ГУАНЋАЛЕ "сланиницом": то је образина од свиње, која, као, има другачију текстуру, нежнију (a uistinu je najvažnije da nije dimljena?). Ако и има, ја то нисам приметио, набавио сам гуанћелеа који комад. (Мирела ће вас погрешно учити да се правилно каже гуанЧале, али, Чалета ми, и оног грофа Ћана, и капуЋина, не слушајте је!).

Иначе, мало који Италијан ставиће у њу першун, to jest, verovatno, nijedan. Но, кад сам био млађи, био сам и крући, сада бих и то прихватио -- ко воли нек изволи. Лепо је што пасту спремају само с жуманцем и сиром, како би добили сос, буне ми се обично овде у Србији -- траже да ставим неутралну павлаку или киселу. Да бисте добили довољно соса, ако вам се паста спремљена само с сиром и жуманцима пресуши, додајте кашику две скробне воде -- онога у чему се се кували шпагети.

GUANĆALE
mirelarado mirelarado 18:47 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Узгред, kosher, то јест правоверна, ортодоксна карбонаре паста спрема се не са панчетом, већ са ГУАНЋАЛЕ "сланиницом": то је образина од свиње, која, као, има другачију текстуру, нежнију (a uistinu je najvažnije da nije dimljena). Ако и има, ја то нисам приметио, набавио сам гуанћелеа који комад. (Мирела ће вас погрешно учити да се правилно каже гуанЧале, али, Чалета ми, и оног грофа Ћана, и капуЋина, не слушајте је!).


Ma пусти сад чари изговора и транскрипције, рекли ми стручњаци да се guanciale код нас зове још и гроник и да може да се нађе. Никвет ће то боље знати.

Иначе, за карбонару постоје две (међусобно закрвљене) школе мишљења: гроничанци и панчеташи. За карбoнару панчета може. Аматричана се прави искључиво са гроником. Премда је Марио Батали и ту демократичан.




maksa83 maksa83 18:55 26.05.2017

Re: obalski kamičak


Mr. Ramsey kompliacija.

Kakav ... car od 'tice.

mesan mesan 19:15 26.05.2017

Re: obalski kamičak

mirelarado
рекли ми стручњаци да се guanciale код нас зове још и гроник и да може да се нађе.

Gronik mi je najukusniji deo svinje, pečen u rerni bez začina (dobro ajde, so), mast se topi, lepi, kao žele, slatkasto, svinjsko... Zato je lepše i od masti sa stomaka svinje.

A najukusnije čisto svinjsko meso mi je kuvan obraz, tj. mišić vilice, svež na svinjokolju, stric mi kao detetu uvek ispecao iz mase pluća, bubrega, kože i ostalih mirišljavih delića za hurku što su se kuvali u kazanu.

EDIT: Parčence s mog tanjira, da se i vama lepi

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:24 26.05.2017

Re: obalski kamičak

рекли ми стручњаци да се guanciale код нас зове још и гроник и да може да се нађе.

Сјајно. Нисам нигде то у Бгду видео, могуће да нисам пазио. А ни у ЦГ свињокољу нисмо скидали образину. Кували смо главу, тако нешто беше. (Заборавило се...)
alselone alselone 19:26 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Нисам нигде то у Бгду видео, могуће да нисам пазио


Ima, samo sto se to vise ne sprema pa je pala cena. Cena je smesno niska, u rangu hrane za pse, pa ja nasoj dzukeleti kupim bareni gronik nekad. Valjda se jako oseti pa uvek naguraju puno belog luka, nemam pojma.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:30 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Ima, samo sto se to vise ne sprema pa je pala cena. Cena je smesno niska, u rangu hrane za pse, pa ja nasoj dzukeleti kupim bareni gronik nekad. Valjda se jako oseti pa uvek naguraju puno belog luka, nemam pojma.

Verovatno mi to drugačije sušimo od Talijana, a da je reč o istoj poziciji mesa. Ja imam ovo:



Није јефтино ни у Италији, килограм 20 евра.
Проверићу вечерас, још једном какав је укус :)

floki floki 22:07 26.05.2017

Re: obalski kamičak

makso, cisto da javim da sam ja te likove ovde kacio na blogu, samo ne mogu da nadjem na cijem... krkar ili zilikaka... no nebitno :)

gledam ja njih odavno, skroz su mi ok likovi

odgledao billions drugu sezonu?
zilikaka zilikaka 22:14 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Potomci Španaca koji su ovde zalutali pre nekoliko vekova.

Vidiš, a ja bih se zaklela da su Rumuni, pošto ih ovde ima.
Mislim Almažana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:19 26.05.2017

Re: obalski kamičak


zilikaka zilikaka 22:23 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Eh, kad neko ima vremena...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:29 26.05.2017

Re: obalski kamičak

45 minuta.
docsumann docsumann 22:29 26.05.2017

Re: obalski kamičak


pošto sutra počinje WSM finale, prigodan prilog



Brajan ima velike šanse da osvoji svoju 5. WSM titulu.
Big Z je van forme zbog povrijede.
Tor i Edi Hal su ozbiljna konkurencija, ipa... a možda i skuckam ujutro jedan blogić.
tsunade tsunade 22:35 26.05.2017

Re: obalski kamičak

Parčence s mog tanjira, da se i vama lepi


uh... kamo dalje rodjače... čime se lečiš od ovoga?
sugarbaby sugarbaby 22:55 26.05.2017

Re: obalski kamičak

stigo floki :)))) otkud floki?



zilikaka zilikaka 22:59 26.05.2017

Re: obalski kamičak

uh... kamo dalje rodjače... čime se lečiš od ovoga?

Genetika, sestro slatka.
...no će da zoba zrnevlje pa da počne da se mitari.
mesan mesan 23:04 26.05.2017

Re: obalski kamičak

tsunade
Parčence s mog tanjira, da se i vama lepi


uh... kamo dalje rodjače... čime se lečiš od ovoga?

Kao Obeliks upao po rođenju u kazan svinjske masti --- ne reagujem.

Dimljeno, ćumureno ili sa puno luka već izaziva znojenje, što se nekad lečilo aktivnošću po dvorištu a danas malim porcijama ili dremkom Tako se u Vojvodini stari...

Mahunasto povrće, skrob i masne pite već skaču po pritisku i šećeru, ali čemu sve to kad ima svinjetine?

myredneckself myredneckself 23:50 26.05.2017

Re: obalski kamičak

tsunade
uh... kamo dalje rodjače... čime se lečiš od ovoga?

Ničim.
Il' pređe na Balaševićevu pesmu, il' posle pojede 5-6 kiflica sa salom, jer, da odbiješ, to ne vredi, da se strika ne uvredi.

mesan
Tako se u Vojvodini stari...


Jel tako mesane, imena ti tvog, mesnog...
milisav68 milisav68 06:10 27.05.2017

Re: obalski kamičak

mirelarado
Ma пусти сад чари изговора и транскрипције, рекли ми стручњаци да се guanciale код нас зове још и гроник и да може да се нађе.

U Šumadiji se zove grujnik, i može često da se nađe, samo se malo raspitaš kod radnika u kasapnici.
gedza.73 gedza.73 07:04 27.05.2017

Re: obalski kamičak

docsumann

podsetio me ovaj tvoj baja dok lomi špagete (totalno pogrešno) na jedno drugo takmičenje sa testeninama.
Tegovi, sila, proteini...

450 kg na mostiću napravljenom samo od špageta.



milisav68 milisav68 07:15 27.05.2017

Re: obalski kamičak

myredneckself
Il' pređe na Balaševićevu pesmu, il' posle pojede 5-6 kiflica sa salom, jer, da odbiješ, to ne vredi, da se strika ne uvredi.

Strina.
docsumann docsumann 07:39 27.05.2017

Re: obalski kamičak

baja dok lomi špagete (totalno pogrešno)


da, i ja sam mu to zamjerio.

no, kao što on sam kaže za njega je jedenje cjelodnevna obaveza.
12K kalorija, 800 g proteina... u 7-8 obroka. tortura & disciplina.

Brajan je inače jedan odličan lik, jednostavan i dobrodušan čovjek. pozitivan i dobronamjeran. pravi gentle giant.



šteta što je Big Z van forme, pošto bi to bila sjajna borba za 5. titulu WSM (obojica već imaju po 4).
myredneckself myredneckself 08:38 27.05.2017

Re: obalski kamičak

milisav68
myredneckself
Il' pređe na Balaševićevu pesmu, il' posle pojede 5-6 kiflica sa salom, jer, da odbiješ, to ne vredi, da se strika ne uvredi.

Strina.

Aj dobro, mož i strina.
Milisave, opet ne paziš na času.
Mesan je u svom prvom komentaru pominjao strica koji mu izbira meso. Mi u Vojvodini stricu tepamo strika.

U Đoletovom tekstu u Al se nekad dobro jelo, zapravo stoji da se kuma ne uvredi, znaš onu kumu iz Palanke, Sida, i ono Sido, postavljaj bokte vido, ona što je brža od raketle?
nsarski nsarski 09:14 27.05.2017

Re: obalski kamičak

Predrag Brajovic
рекли ми стручњаци да се guanciale код нас зове још и гроник и да може да се нађе.

Сјајно. Нисам нигде то у Бгду видео, могуће да нисам пазио. А ни у ЦГ свињокољу нисмо скидали образину. Кували смо главу, тако нешто беше. (Заборавило се...)

Ima i kod nas. Na Kaleniću, naravno. Čak ga ima i kod Amera - ja sam obično tamo pravio karbonare sa dimljenim pork jowl.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana