Budućnost

Daleka gospođica Dajč

Predrag Brajovic RSS / 05.06.2017. u 10:02

     hilda-dajc.jpgПред нама је црно-бела фотографија: насмејана и лепа девојка на њој зове се Хилда Дајч. Препланула је од сунца, тако се чини, јер оно просијава кроз длачице на њеним подлактицама. Обучена је с укусом, прикладно за лето и вожњу на палуби брода, и има диван, питом и драг осмех. Допада ми се, и чини ми се да бих с њом имао шта да причам, и с њом из њене младости и сјаја, и доцније, кад сазри или остари. Она и ја се нисмо могли срести: убијена је у Београду пре 75 година у камиону-душегупки. Тај камион био је допремљен у Београд за коначну ликвидацију Јевреја. Одвозио је логораше са Сајмишта на пресељење, наводно, у неки лепши и комфорнији логор, а у ствари на кратку вожњу до Јајинаца. Током ње би издувни гасови из мотора погушили путнике смештене у херметички затворени товарни простор. Није забележен тачан датум Хилдине смрти. Вероватно је угушена међу последњима, крајем априла или почетком маја, јер је била болничарка, и зато потребна концентрационом логору. Ту су сада, на његовом месту, некакви шибљаци и рушевне зграде, и једино висока централна кулa наговештава лепоту некадашњих здања. Пре Другог светског рата око ње био је низ павиљона, и они, заједно са кулом, чинили су прелеп сајамски комплекс, у ком су се одржавале изложбе, концерти, представљала кола, авиони, нова техничка достигнућа. Доласком Немаца београдски сајам, удаљен 300 метара од језгра града, преуређен је у концентрациони логор за Јевреје.     Када се почетком децембра он попуњава, у њега махом стижу жене, деца и старци, јер су мушкарци-Јевреји скоро сви побијени у немачким одмаздама за страдале војнике. У борбама са српским побуњеничким покретом Немци трпе озбиљне губитке и поразе, и зато прописују репресију: за убијеног војника стреља се 100 талаца, за рањеног упола толико. Једна немачка административна белешка с почетка децембра 1941. године каже да према важећој квоти одмазде треба стрељати још 20.174 лица. Масовне одмазде ипак су окончане, али у том трену одраслих Јевреја готово и да нема: мушкарци, заточени по логорима, били су најзгодније жртве. Њиховим страдањем терет казне значајним делом се пребацује са српског народа на Јевреје, што брани позицију квислиншке власти, а истовремено испуњава један од циљева идеологије немачког рајха: истребљење Јевреја. Оно се, ипак, у томе трену не назире, и преостала јеврејска заједница махом верује да им следи тек депортација и нови живот негде другде.
     Хилда Дајч, тако испрва изгледа, није морала да оде у логор на Сајмишту. Она је била ћерка угледног инжињера Емила Дајча, који је управљао локалном београдском јеврејском општином, у склопу некакве лажне самоуправе додељене од немачких власти. Када је у децембру објављено да се сви преостали Јевреји имају сместити у новоформирани логор, то се није односило на онај део заједнице која се, у јеврејској болници на Дорћолу и у управи, бринула за њу. Хилда се добровољно пријавила да међу првима тамо пређе, како би у болници коју је требало формирати радила као болничарка. Са тог задужења лакше јој је било да комуницира са светом који је остао ван логорске жице, па су тако остала сачувана њена четири писма упућена другарицама у Београду.
     Оног ко чита та писма-сведочанства изненађује изванредан писани стил. Хилда, свршена гимназијалка и несуђени архитекта, волела је књижевност и била чланица литерарне секције, којој је председник била две године старија Нада Новак. Управо њој су упућена два од четири сачувана писма, с исписаном адресом - улица Бана Јелачића 17, Професорска колонија. У њима је Хилда и даље бодрог, пркосног духа, пуна бриге за људе око себе и њихова страдања и боли, и с надом да ће пре лета изаћи из логора. Она је, каже за себе а храбрећи друге, „весели добровољац", којег не слама чак ни сазнање да ће јој се у логору ускоро прикључити родитељи и брат. Друга два писма упућена су Мирјани Петровић. Оно датумом последње једно је од можда најупечатљивијих сведочења и промишљања логорашког живота и судбине до којег можемо допрети. Написано је девет недеља после доласка у логор, али - време је већ било стало.Kuda-oni-idu.jpg?fit=1500%2C862
     „Свим филозофирањима је крај на жичаној огради и реалност какву ви ван ње не можете ни издалека да замислите јер бисте од бола урлали - пружа се у потпуности. Та реалност је ненадмашна, наша беда огромна, све фразе о јачини духа падају пред сузама од глади и зиме; све наде о скором изласку губе се пред једноличном перспективом пасивног бивствовања које ни по чему на свету не личи на живот."
     Зима те године била је јака, Сава се била заледила, па се могла прећи и пешке. Од хладноће, исцрпљености, глади, умирали су и побољевали многобројни логораши. Њихове тела преношена су преко реке на носилима, до друге обале, где су их прихватали они из још увек постојеће јеврејске болнице. То је била прилика и за Хилду да се под стражом накратко искраде из логора. На другој страни реке, у предасима пре повратка, добром вољом стражара у неколико наврата срела се с својом другарицом Мирјаном. Једном, била им се прикључила и Нада Новак.
     „Већ смо ту скоро девет недеља и још сам помало писмена, још умем помало да мислим. Свако вече, без изузетка, читам твоја и Надина писма и то ми је једини тренутак када сам нешто друго, не, само Lagerinasasse (логорашица). Робија је злато према овоме, ми не знамо ни зашто, ни на што, ни на колико смо осуђени. Све на свету је дивно, и најбеднија егзистенција ван логора, а ово је инкарнација свију зала. Сви постајемо зли јер смо гладни, сви постајемо заједљиви и бројимо један другом залогаје, сви су очајни - а ипак се нико не убија јер смо сви скупа једна маса животиња коју презирем. Мрзим нас све јер смо сви једнако пропали."
     Београд у ком је Хилда одрастала у том трену већ се био изменио. У њему је с јесени била одржана велика антимасонска, антисемитска изложба, коју је, кажу, посетила четвртина од тадашњих 320 хиљада становника. Фолксдојчери су се досељавали у град, доушништво је завладало, а страх за властити живот преображавао је људе у оно што нису веровали да ће постати. Шћућурени пред невољом, Београђани су ипак живели, спрам оног доба, удобан и сит живот. Са савске падине пред њих пружао се поглед на логор у ком су Јевреји гладовали, смрзавали се и очајавали.
     „Близу смо света, а тако удаљени од свих. Ни са ким немамо везе, живот сваког појединца напољу тече исто тако даље, као да се пола километра даље не одиграва кланица шест хиљада невиних. Сви смо једнаки по своме кукавичлуку, и ви и ми. Доста! <...> Знам да нема изгледа да ћемо скоро изаћи, а напољу сте ти и Нада, једино што ме везује за Београд који по некој несхватљивој контрадикцији истовремено страшно мрзим и страшно волим. Ти не знаш, као што ни ја нисам знала, шта то значи бити овде. Желим ти да никад не сазнаш. Већ као дете бојала сам се да ме не закопају живу. И ово је нека врста привидне смрти."
     Sajmiste-jevreji.jpg?fit=1500%2C809Камион-душегупка у Београд је дошао у марту 1942. године. У њему су најпре угушени болесници и особље јеврејске болнице у граду. Потом је камион отпочео своје редовне вожње од Сајмишта до Јајинца, неки пут и двапут-трипут дневно. Један од његових возача деци у логору редовно је делио бомбоне, чекајући да се нова група Јевреја у њега смести. Те вожње су лако попуњаване добровољцима. У логору се била раширила прича, потекла од есесовца-управника Андорфера, да их селе у Пољску, у комфорнији смештај, у гето са јеврејском самоуправом. Да би цела прича звучала убедљивије, Андорфер је одштампао и плакат са наводним правилима понашања и прописима у новом смештају. На окаснелом послератном суђењу за почињене злочине он је објашњaвао како је тиме хтео поштедети логораше страха од смрти. То му је узето као олакшaвајућа околност, и осуђен је на две и по године затвора.
     У један од камионских транспорта, с пролећа 1942, ушла је и Хилда Дајч. Камион је, пошто је прешао импровизовани понтонски мост преко Саве, застао на трен, да један од његових возача изађе и активира механизам који је издувне гасова мотора пресумеравaо у транспортни простор. Савском улицом нaстављао је даље кроз Београд, право дo Јајинаца. Путници би, до одредишта, већ сви били мртви.
     Хилда Дајч, невидљиво и скривено, умрла је у некој од далеких београдских улица. Она и ја се, тако, никад нисмо срели.

***

ЈЕВРЕЈСКИ ЛОГОР НА САЈМИШТУ (и писма Хилде Дајч), web рад Јована Бајфорда



Komentari (284)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

floki floki 12:23 07.06.2017

Re: ...

maksa83
ма немаш бре максо појма, зар није рекло већ да су ту руси исхакерисали ситувацију и пустили лажне вести и напујдали наивне саудијце и остале на катар...

Gde to reklo?

Oni imaju sopstveni medijski rastur tamo, međusobno pljuvanje sa sve fake news i botovima, propagandna Hirošima, ne trebaju njima ni Rusi ni Amerikanci, dosta je što su im Englezi onomad nacrtali granice onako kako su ih nacrtali. Gde god vidiš prave linije znaš da je tu granice crtao neko ko tu ne živi i da će po svoj prilici tu biti kermez.


evo sta ja jutros videh - linak
a mislim da je reklo i na CNNu...
maksa83 maksa83 12:37 07.06.2017

Re: ...

Мислим, ова синхронизована акција против Катара је опет нека борба за превласт кроз њихове религијске џунгле и замке.

Ne, Katar je clean cut po tom pitanju, tamo su 90% njihovi, dok siroti Jemen pajče već 2 godine od kad su Šiiti došli (zapravo uzeli) vlast. Građanski rat koji neprekinuto traje već 15 vekova - spram te Shia vs Sunni mržnje Srbi i Hrvati su dva plemena koja žive u međusobnoj ljubavi, slozi i dubokom uvažavanju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:34 07.06.2017

Re: ...

Gde god vidiš prave linije znaš da je tu granice crtao neko ko tu ne živi i da će po svoj prilici tu biti kermez.

Пајић се опасно прешао с тим својим правоугаоником.
maksa83 maksa83 13:36 07.06.2017

Re: ...

Пајић се опасно прешао с тим својим правоугаоником.

Tu su ceh granica koje su pravili bledoliki platila lokalna sad već manje više istrebljena plemena.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:19 07.06.2017

Re: ...

Kад смо забраздили, да пређемо на сегмент "Непотребно знање". Наравно, сви знају да су Колорадо и Вајоминг правоугаоници, да се граница Јуте састоји од 6 дужи, ... тај западни део је сав некако од правих линија.

С друге стране (Мисисипија), ни исток није тако неправолинијски како се може учинити на први поглед. На пример, делове границе државе Илинои чинe три реке, једно језеро и две праве линије. Њујорк је мало компликованији, али је у принципу такође тачно да граница прати или неку воду или неку праву линију (ја бих рекао да је ово тачно на бар 99 одсто дужине). Граница Пенсилваније прати праве линије, воде и, на делу ка држави Делавер, кружницу радијуса 12 миља са центром на куполи зграде суда у Њу Каслу (Делавер).

maksa83 maksa83 15:40 07.06.2017

Re: ...

Ja bih nekako očekivao da ti te granice prezentuješ kao Lie E8 grupu i izračunaš Hermiteov oblik nesvodljivog neštonešto. (Uopšte ne pretendujem na to da razumem šta sam upravo napisao, niti da to ima ikakvog smisla).
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:50 07.06.2017

Re: ...

neštonešto

Кад год ти зафали реч реци "репрезентација" -- добро звучи и увек има смисла.
nsarski nsarski 16:15 07.06.2017

Re: ...

maksa83
Ja bih nekako očekivao da ti te granice prezentuješ kao Lie E8 grupu i izračunaš Hermiteov oblik nesvodljivog neštonešto. (Uopšte ne pretendujem na to da razumem šta sam upravo napisao, niti da to ima ikakvog smisla).


Pa, ima i nema. Tu teoriju je smislio onaj surfer sa Havajua, Lisi Garrett, kojom objašnjava tri generacije elementarnih čestica Standardnog modela pomoću nekakve matematike koja se zove "triality", a koja je povezana sa oktonionima i exceptional Lie grupama. U stvari, on pokušava da iskoristi exceptional Lie Group E8 da opiše sve čestice plus gravitaciju. Prilično sumnjiva stvar, budući da ju je nazvao Izuzetno Prosta Teorija Svega.
A za tebe makso, kao ljubitelja all things odd, evo ti još radikalnijeg lika iz Egipta, koji je tu E8 teoriju razvio do neslućenih mogućnosti i ustvrdio da Ajnštajnova teorija nije tačna i da čuvena formula treba da glasi E=mc^2/22. Čak je i spomenik tom svom otkriću podigao. Dakle, Muhamed El Naschie i njegova formula



Zađi malo na njegov SAJT i uživaj!
maksa83 maksa83 16:30 07.06.2017

Re: ...

U stvari, on pokušava da iskoristi exceptional Lie Group E8 da opiše sve čestice plus gravitaciju. Prilično sumnjiva stvar, budući da ju je nazvao Izuzetno Prosta Teorija Svega.

Pokušao sam da shvatim šta sam napisao i tako lutajući došao do ovoga:

By means of a Chevalley basis for the Lie algebra, one can define E8 as a linear algebraic group over the integers and, consequently, over any commutative ring and in particular over any field: this defines the so-called split (sometimes also known as “untwisted”) form of E8. Over an algebraically closed field, this is the only form; however, over other fields, there are often many other forms, or “twists” of E8, which are classified in the general framework of Galois cohomology (over a perfect field k) by the set H1(k,Aut(E8)) which, because the Dynkin diagram of E8 (see below) has no automorphisms, coincides with H1(k,E8).[1]


Pročitao tri puta i osećam se kao da me pregazio monster truck, pa opet u rikverc preko mene, pa još jednom.
Milan Novković Milan Novković 19:50 07.06.2017

Re: ...

bene_geserit

Jel' ima nekih indicija sta je end goal ove frke sa Katarom?
Ono tipa da ih malo po njusci sto su se usudili da budu koliko toliko nezavisni i da imaju OK saradnju sa Rusijom, Iranom (usporili su eksploataciju severnog gasnog polja koje dele sa Iranom da ovi mogu da ih pristignu sto se tice tempa eksploatacije), Kinom i drugim azijskim zemljama (gde izvoze gas)?
Ili je neko bacio oko na njihove rezerve gasa i sprema im ze ozbiljno sranje?
Cela stvar deluje malo cudno jer ako se poremeti katarski izvoz tecnog gasa u Azijske zemlje deluje da ce najveci profit (kratkorocno) da imaju rusi.
Ali stvarno je cirkus da Saudijska Arabija nekoga optuzuje za sponzorisanje terorizma.

Ja mislim da ne postoji jedan, prost end-goal, a i sve je uronjeno u igru sa puno igrača.

Do te mere komplikovanu da je i upravo održani Bilderberg (CIA, MI6, osnovan odavno) 2017 bio neuobičajen, samo i to što atlanticisti nisu jedinstveni je relativna novina, plus su pozvali Kineza!

Daesh ideju su svi napustili, pa ide prestrojavanje.

KSA je u finansijskom problemu, više troše nego što zarađuju, strukturalno su
nejaki, uopšte nestabilni, imaju kralja agresivnog kockara, takoreći, na ivici iracionalnog ludila, hoće katarski gas, naravno.

Britanci hoće da sačuvaju svoju hegemoniju na Bliskom Istoku prestrojavanjem (da ne bude zabune ne mislim sve ovo ja, mislim malo, nego sam pročitao razna mišljenja Muslimanskog Bratstva ka ideji političkog islamizma. Njima je intervencionizam moćan alat i ne žele da ga se odreknu, pa je ovo sama novi potencijalni alat koji bi zamenio džihadizam.

U toj košari su onda Katar, Iran, Turska i Muslimansko Bratstvo, KSA noćna-mora kombinacija.

Ja i dalje mislim da je US strategija pljačkanje KSA (ili politički korektnije - "preuzimanje" njihovih rezervi pa privatizacija, gde oni kupuju odštampanim dolarima koje ovi onda iskoriste za američko oružje - jedan od milijardu načina da fiat lovu daš oligarhiji, a usput pokupiš i premiju u strategijskom uporištu.

Ovo je onda i deo neke tranzicione strategije gde je US military-security komples sa trilionom godišnje samoubistveni trošak, ali ne možeš da ga zaustaviš preko noći da ne šokiraš segmente industrije.

I Trampova agresiva prema NATOu je deo toga, novi korak - stavio je pod kontrolu prilike kod kuće, donekle, MSM će, kao što je i predviđeno biti veliki gubitnici i predmet sprdnje i bićepotrebno sve manje resursa za odbranu od njih, pa se ide u uzimanje dela tih hiljadu milijardi od NATOa.

Pa je tu onda Kina sa uvrtanjem KSA ruku da prihvate Yuan za naftu - ultimativna US noćna mora u ovom trenutku, i Sadam Husein onomad i Gadafi bi onomad još ko zna koliko dugo potrajali da nisu počeli da prete petrodolaru.

Ovako je KSA u još većoj frci - gube kinesko tržište polako, a za okretanje leđa petrodolaru sledi smrtna kazna, skoro. Otud i Trumpov odlazak tamo, brzo pravljenje dilova (ne znamo koliko brzo, naravno), neka vrsta gašenja vatre gde se za sada spaljivanje najviše smeši KSA, i katarsko bogatstvo bi im baš dobro došlo.

Kinezi se značajno približavaju ekonomski i finansijski Britaniji, posle Brexita neskriveno (tj Britanci su spretni, ovo približavanje je počelo odavno sad).

U neočekivanom izazovu raznih mišljenja i planova CIA i MI6 kanališu poštovanje razlika dok god se Rusija drži pod kontrolom, pa tako i ekplozija multi-polarnosti, tj evroazijska integracija, tj jedinstvo Evrope u stvari, Evro (naravno, Evropa se "raspada", ali to nikako ne znači da će se raspasti ...

...itd.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:47 07.06.2017

Re: ...

Brate, ne mogu da dajdzestujem?

U dve recenice, ko sjebava mir u svetu, i kako YU da se zastiti od toga?

Danas sam bio na Neretvi, kod G. Crossa, i plakao kako smo unistili zemlju. Plakao, brate. Veliku lepotu smo unistili. General Perisic, unistitelj Mostara, bio na CIA spisku za plate. Svi kazu. Jako sam bio tuzan, brate, na reci danas.
bene_geserit bene_geserit 04:11 08.06.2017

Re: ...

ko sjebava mir u svetu, i kako YU da se zastiti od toga?

Sta ti je to YU?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:15 08.06.2017

Re: ...

bene_geserit
ko sjebava mir u svetu, i kako YU da se zastiti od toga?

Sta ti je to YU?

Ју-жни Сло-вени, који су се раштркали по различитим илузорним и не остварујућим се идентитетским равнима у ери краха колективистичког. Идем да се купам у Неретви.
maksa83 maksa83 08:20 08.06.2017

Re: ...

I Trampova agresiva prema NATOu je deo toga, novi korak - stavio je pod kontrolu prilike kod kuće

Pošto mu se rejting sroljao na istorijski minimum svih minimuma to je jedno čudno viđenje stavljanja stvari pod kontrolu. Ja bih rekao da je on nešto jako stegao, al' kad se nešto tako jako drma nećeš ga iskontrolisati, možeš samo da iščašiš šaku.

Republikanci koje znam (Tramp suporteri čak) se slažu da bi ga na izborima oduvao bilo ko osim Hilari. Sa svim stvarima koje je uradio i koje su se desile to nam između ostalog govori i da je u sledećoj rundi najebao (možda čak i ako ovi budu dovoljno budalasti da opet kandiduju baš nju), ako do nje uopšte ostane na nogama.

Stvarno nije jasno čemu tolika mistifikacija TraNpa i svega iza njega kao pojave. On je pokušaj Big Oil da se vrati u igru i za'vati šta se može dok je nafta još relevantna. Sve je u funkciji toga, kraj priče.
bene_geserit bene_geserit 09:40 08.06.2017

Re: ...

maksa83
Republikanci koje znam (Tramp suporteri čak) se slažu da bi ga na izborima oduvao bilo ko osim Hilari. Sa svim stvarima koje je uradio i koje su se desile to nam između ostalog govori i da je u sledećoj rundi najebao (možda čak i ako ovi budu dovoljno budalasti da opet kandiduju baš nju), ako do nje uopšte ostane na nogama.

Stvarno nije jasno čemu tolika mistifikacija TraNpa i svega iza njega kao pojave. On je pokušaj Big Oil da se vrati u igru i za'vati šta se može dok je nafta još relevantna.

A posto ce prekosutra nafta da prestane da bude relevantna, onda nije prevelika frka?
Otkricu ti tajnu, big oil nikada nije ni izlazio iz igre.
Koliko dugo ce fosilna goriva da budu relevantna (bar 50 godina a verovatno puuuno duze) ce da bude poprilicno iznenadjenje za vas iz alternativnog univerzuma.

A sto se tice toga sta je Tramp uradio (vrlo malo toga) i sta oni koji su glasali za njega podrzavaju (sve to) i ko ce i kako da najebe u sledecoj rundi - samo se seti sta si mislio da ce da se desi u prethodnoj rundi (a sta se stvarno desilo).
maksa83 maksa83 10:43 08.06.2017

Re: ...

A posto ce prekosutra nafta da prestane da bude relevantna, onda nije prevelika frka?
Otkricu ti tajnu, big oil nikada nije ni izlazio iz igre.
Koliko dugo ce fosilna goriva da budu relevantna (bar 50 godina a verovatno puuuno duze) ce da bude poprilicno iznenadjenje za vas iz alternativnog univerzuma.

Mićo, ja poslednjih 6-7 godina gledam taj svet iz vrlo, vrlo velike blizine, a u poslednjih godinu dana mi se otkrilo još njegovih dimenzija. Kada cena nečega od čega zavisi tvoj biznis osciluje oko $130, a onda za godinu i nešto kljokne i krene da osciluje oko $40, to postaje jedna vrlo, vrlo neudobna pozicija - za rusku vladajuću kastu pogotovo, i za jedan segment američke vladajuće kaste. I onda se oni tako u nevolji nađu i dogovore da će dalje morati zajedno. I tako si dobio Trampa.

A to da će nafta postati irelevantna prekosutra je glupost i nije lepo da mi to trpaš u tastaturu.

A sto se tice toga sta je Tramp uradio (vrlo malo toga) i sta oni koji su glasali za njega podrzavaju (sve to)

Qrac drugovi podržavaju. Imaš npr. jedan oveći (ne baš bistar) glasački sloj koji nije ukapirao šta je Obamacare (nisu znali da je to isto što i Affordable Care kome su Reps nadenuli Obama ime da ga nagrde) i kad su ga izgubili vrlo su se uznemirili.

Da se i članovi i službenici Kongresa ne bi uznemirili sebe su specijalnim ukazom izuzeli iz ukidanja.

Pa brate, reci da nisu carevi.
tadejus tadejus 11:33 08.06.2017

Re: ...

maksa83
I tako si dobio Trampa.


sad si počeo ko novković.. samo još da naučiš da malo to zamućenije prezentuješ pa da ne može tako lako da ti se stane na rep..
nego, da je tako kako veliš ondak bi se cijena nafte na vijest o Trampovoj pobjedi uduplala.. ili bar značajno porasla.. ili bar ne bi pala..
eh da..
maksa83 maksa83 11:55 08.06.2017

Re: ...

nego, da je tako kako veliš ondak bi se cijena nafte na vijest o Trampovoj pobjedi uduplala.. ili bar značajno porasla.. ili bar ne bi pala..

Čekaj, tebe neko 'ladno plaća za ovakve analize?

To bi se desilo da su TraNp sponzori i Rusi jedini agenti u igri, ali apsolutno nisu.

Ono što tebe (mislim, ne tebe, nego njih) u toj situaciji zanima je da imaš veći udeo u proizvodnji i distribuciju i da smanjenjem cene eksploatacije nađeš način da preživiš u tom novom cenovnom bracketu.
tadejus tadejus 12:03 08.06.2017

Re: ...

maksa83

Čekaj, tebe neko 'ladno plaća za ovakve analize?

To bi se desilo da su TraNp sponzori i Rusi jedini agenti u igri, ali apsolutno nisu.

Ono što tebe (mislim, ne tebe, nego njih) u toj situaciji zanima je da imaš veći udeo u proizvodnji i distribuciju i da smanjenjem cene eksploatacije nađeš način da preživiš u tom novom cenovnom bracketu.


e tako je već bolje.. više agenata u igri not bad, not bad..
ali moraš malo da poradiš na terminologiji..
bez pominjanja deep gov-a ko da ništa nisi ni reko..

realmente.. cijena nafte je anybody's guess.. to što si ti ovlaš pomenuo je još i lakši dio problema, i zove se strana ponude..
a gdje je prijatelju moj tražnja..
niko ozbiljan ne bi tvrdio da može kredibilno da predivi ishod sudara ta dva faktora, tj. cijenu nafte..
te je otuda suludo misliti da izbor onakve budalčine može nešto ciljno da mijenja u toj priči..
ako išta može budalčina može da sroka američku privredu u provaliju pa time i cijenu nafte..
al toliko je nesposoban da sigurno ni to neće uspjeti..
maksa83 maksa83 12:38 08.06.2017

Re: ...

te je otuda suludo misliti da izbor onakve budalčine može nešto ciljno da mijenja u toj priči..

Pa to tvrdiš ti ("a što nije điplo kad je izabralo TraNpa, a što nije ovo, a što nije ono" ), i ti si manipulaciju cenom uvela u priču i onda krenula da joj se podsmevaš, k'o Tramp jebote koji se svojim novim tvitovima svađa sa svojim starim tvitovima.

Ja ti kažem da cenu ne može da kontroliše samo jedan agent (ovo je termin iz teorije igara, deal with it), previše ih je + ima mnogo nepoznatih/nekontrolabilnih sa druge strane. U toj situaciji moraš da optimizuješ proizvodnju tako da se uklopiš u novonastale okonosti, ili što kažu ovi "moji" - lako je praviti pare kada je WTI $120, kad je $40 onda moraš naučiš da izvrdavaš zakone fizike. I uortačiš se sa nekim sa istim problemom.

Mimo toga, super bi bilo kada bi prestala da se raspravljaš sa Novkovićem preko mojih leđa.
tadejus tadejus 13:01 08.06.2017

Re: ...

maksa83

Ja ti kažem da cenu ne može da kontroliše samo jedan agent (ovo je termin iz teorije igara, deal with it), previše ih je + ima mnogo nepoznatih/nekontrolabilnih sa druge strane. U toj situaciji moraš da optimizuješ proizvodnju tako da se uklopiš u novonastale okonosti, ili što kažu ovi "moji" - lako je praviti pare kada je WTI $120, kad je $40 onda moraš naučiš da izvrdavaš zakone fizike. I uortačiš se sa nekim sa istim problemom.

Mimo toga, super bi bilo kada bi prestala da se raspravljaš sa Novkovićem preko mojih leđa.


de, de, šta se odma ljutiš..
contraditio in adjecto my dear Watson..
ili Tranp i sponzori mu ne mogu da utiču na cijenu nafte pa ima da se vidi kako da se živi sa niskom cijenom ili mogu.. ne mere oboje..
ako mogu.. onda je njegov izbor morao da bar malo budge tu cijenu na više..
ako ne mogu.. koji su ga birali..
dobro ima i nekih nijansi između al opet ako budalčina nešto izbiljno tu može da utiče cijena bi mu se obradovala..
al ne obradova mu se..
te poslijedično možemo da zaključimo da Trampa na vlast nije doveo naftni lobi, ali mu se ko i svaki bogat čovjek zacijelo raduje jer je, jelda, Tramp ipak republikanac..
tadejus tadejus 13:23 08.06.2017

Re: ...

maksa83

Mimo toga, super bi bilo kada bi prestala da se raspravljaš sa Novkovićem preko mojih leđa.


tek sad vidim da je imao nastup.. pardoniraj.. nije mi bila namjera no ga se zaisa spontano sjetih..
tadejus tadejus 13:27 08.06.2017

Re: ...

Milan Novković
Evropa se "raspada", ali to nikako ne znači da će se raspasti ...


teško je odlučiti se ali možda ipak da izdvojim ovaj biser..
stvar se kreće što nikako ne znači da će nekamo i stići.. ili hoće..mnogo je tu faktora u igri..
maksa83 maksa83 13:30 08.06.2017

Re: ...

te poslijedično možemo da zaključimo da Trampa na vlast nije doveo naftni lobi,

Nije sigurno, zato mu je Secretary of State neki Rex Tillerson - čovek iz naroda, po profesiji skromni obućar iz Teksasa kome je hobi da bude CEO najveće na berzi kontirane svetske naftne kompanije.
tadejus tadejus 13:38 08.06.2017

Re: ...

maksa83
te poslijedično možemo da zaključimo da Trampa na vlast nije doveo naftni lobi,

Nije sigurno, zato mu je Secretary of State neki Rex Tillerson - po profesiji skromni obućar iz Teksasa kome je hobi da bude CEO najveće na berzi kontirane svetske naftne kompanije.


pa dobro materu mu šo ne nabaci sebi onda koji dinar u džep kad je već u prilici..
kad je već tako uspješno cijele izbore namjestio valjda je mogao malo i na toj cijeni nafte da poradi?
ili nije mogao?
ali ako nije mogao.. čekaj, pa što je onda namještao izbore?
da nije deep gov opet neki u pitanju?

šalu na stranu..
valja praviti razliku između Trampa podržava ta i ta grupa i
Trampa je na vlast dovela ta i ta grupa..
ovo drugo je conspiracy theory zamlaćivanje nedostojno mislećeg čovjeka..
ne spočitavam ga tebi, nemoj odma da se ljutiš, nego nako.. uopšteno govoreći..
maksa83 maksa83 13:55 08.06.2017

Re: ...

valja praviti razliku između Trampa podržava ta i ta grupa i
Trampa je na vlast dovela ta i ta grupa..

Ok.

- Imamo CEO ExxonMobil, komada jedan.
- Imamo džudistu iz Lenjingrada koji je ovom iz prethodnog reda 2013. dao neki Orden.
- Imamo izvesnu rusku državnu firmu Rosneft koja je sa firmom iz 1. reda 2012. ušla u joint venture da riljaju po Arktiku, Sibiru i Crnom Moru, procenjeno na 87 milijardi barela - dovoljno da se 3 godine zadovolje planetarne potrebe - bez ičije tuđe pomoći.
- I onda džudista iz 2. reda otkine komad tuđe države i zbog toga se dese neke sankcije koje zabodu joint venture iz prethodnog reda u mestu.
- Onda se pojavi Tramp, komada jedan, pajac kog u početku ni Republikanci ne kapiraju ozbiljno.
- Tramp (komada jedan) mimo svih očekivanja pobedi na izborima, i - šoking - postavi onog iz prvog reda za Secretary of State, i prva stvar koju krene interno da čačka je ukidanje sankciija koje su zabole joint venture iz 3. reda.

Iz ovoga gore ćemo zaključiti da je Trampa na vlast dovela građevinska industrija koja se nadala velikim parama od izgradnje Zida prema Meksiku a koji će, kaže Tramp (komada jedan) Meksiko (komada jedan) da plati.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:07 08.06.2017

Re: ...

Max, ti kad objasniš -- objasnio si.
tadejus tadejus 14:09 08.06.2017

Re: ...

maksa83

Iz ovoga gore ćemo zaključiti da je Trampa na vlast dovela građevinska industrija koja se nadala velikim parama od izgradnje Zida prema Meksiku a koji će, kaže Tramp (komada jedan) Meksiko (komada jedan) da plati.


i mani je nevjerovatno da su ga ekšli mogli dovesti glasači al onda pročitam neki novkovićev post i onda mi je sve opet uvjerljivo..
tadejus tadejus 14:10 08.06.2017

Re: ...

Predrag Brajovic
Max, ti kad objasniš -- objasnio si.


e sad još samo da ta cijena nafte skoči i svijet je objašnjen..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:36 08.06.2017

Re: ...

e sad još samo da ta cijena nafte skoči i svijet je objašnjen..

Љубоморна си на његову моћ објашњавања!!!


P.S.
Покушавати у комплексним нелинераним системима (људско друштво) извући само један агенс као пресудан за неки исход -- залудан је посао.
maksa83 maksa83 14:47 08.06.2017

Re: ...

e sad još samo da ta cijena nafte skoči i svijet je objašnjen..

To neće moći tako lako, ne treba ti spektralna analiza da shvatiš zašto.

Evo recimo od podataka koje ti nemaš, rećiću ti da zahvaljujući nekim mojim, što biste vi Englezi rekli "spy in the sky" mehanizmima mogu vrlo precizno da vidim interesovanje mušterija za podatke na određeni dan. Imaš tu neku laminarnu liniju koju su do sada uznemirili Brexit (x1.2), američki izbori (x1.2), ali ubedljivo najveći skok (x2) je kada se sastaje OPEC. Iz ovih sekundarnih podataka možeš da zaključiš šta od dnevnih događaja najviše drma cenu nafte u nekom smeru, tj. da je agregat agenata bitniji od nekog pojedinačnog agenta, koliko god moćnog.

Ali zamisli kako bi izgledao XOM na dan kada se ukinu sankcije.
maksa83 maksa83 14:53 08.06.2017

Re: ...

i mani je nevjerovatno da su ga ekšli mogli dovesti glasači al onda pročitam neki novkovićev post i onda mi je sve opet uvjerljivo..

Pa i ne dovode ga glasači, popular vote ti je kao kamikaze i kaciga - šega bolan. Popular vote je izgubio. Predsednika biraju "izabrani glasači".
tadejus tadejus 15:07 08.06.2017

Re: ...

Predrag Brajovic

P.S.
Покушавати у комплексним нелинераним системима (људско друштво) извући само један агенс као пресудан за неки исход -- залудан је посао.


my point exectly..
tadejus tadejus 15:10 08.06.2017

Re: ...

maksa83
e sad još samo da ta cijena nafte skoči i svijet je objašnjen..

To neće moći tako lako, ne treba ti spektralna analiza da shvatiš zašto.

Evo recimo od podataka koje ti nemaš, rećiću ti da zahvaljujući nekim mojim, što biste vi Englezi rekli "spy in the sky" mehanizmima mogu vrlo precizno da vidim interesovanje mušterija za podatke na određeni dan. Imaš tu neku laminarnu liniju koju su do sada uznemirili Brexit (x1.2), američki izbori (x1.2), ali ubedljivo najveći skok (x2) je kada se sastaje OPEC. Iz ovih sekundarnih podataka možeš da zaključiš šta od dnevnih događaja najviše drma cenu nafte u nekom smeru, tj. da je agregat agenata bitniji od nekog pojedinačnog agenta, koliko god moćnog.

Ali zamisli kako bi izgledao XOM na dan kada se ukinu sankcije.


sugar crm
maksa83 maksa83 15:17 08.06.2017

Re: ...

sugar crm

Ne, ovo su malo dublje realtime sonde pobodene po infrastrukturi, CRM-ovi su generički softver koji ne daje takve podatke - konfekcija za gornji menadžment da vide kolko je ko smar'o mušterije i šta je i da l' je prod'o.
tadejus tadejus 15:18 08.06.2017

Re: ...

maksa83
sugar crm

Ne, ovo su malo dublje realtime sonde pobodene po infrastrukturi, CRM-ovi su generički softver koji ne daje takve podatke - konfekcija za gornji menadžment da vide kolko je k'o smar'o mušterije i šta je i da l' je prod'o.



ali ako smarači mušterija prodaju, šta šta.. makroekonomske podatke i insight.. rezultat je šta šta..
jeste, to..
angie01 angie01 18:44 08.06.2017

Re: ...

Sta ti je to YU?


ju, ju, ju,...pa Yu je zemlja u kojoj si verovatno i ti rodjen.
angie01 angie01 18:46 08.06.2017

Re: ...

Max, ti kad objasniš -- objasnio si.


da se ovako pisu udzbenici-svima bi sve bilo jasno.
Milan Novković Milan Novković 18:59 08.06.2017

Re: ...

maksa83

- Imamo CEO ExxonMobil, komada jedan.
- Imamo džudistu iz Lenjingrada koji je ovom iz prethodnog reda 2013. dao neki Orden.
- Imamo izvesnu rusku državnu firmu Rosneft koja je sa firmom iz 1. reda 2012. ušla u joint venture da riljaju po Arktiku, Sibiru i Crnom Moru, procenjeno na 87 milijardi barela - dovoljno da se 3 godine zadovolje planetarne potrebe - bez ičije tuđe pomoći.
- I onda džudista iz 2. reda otkine komad tuđe države i zbog toga se dese neke sankcije koje zabodu joint venture iz prethodnog reda u mestu.
- Onda se pojavi Tramp, komada jedan, pajac kog u početku ni Republikanci ne kapiraju ozbiljno.
- Tramp (komada jedan) mimo svih očekivanja pobedi na izborima, i - šoking - postavi onog iz prvog reda za Secretary of State, i prva stvar koju krene interno da čačka je ukidanje sankciija koje su zabole joint venture iz 3. reda.

Cool "komplikacija" "glavne" teme, šmek za još dodatnije češkanje glave

Nači ne zaboravi:

- Katar je već neko vreme krenuo sa tim "pivotingom" ka Rusiji (ovde si propustio njihovu investiciju, bitnu za ovaj tred čak u užem smislu, donekle).

- KSA je očaj, totalna balance sheet panika sa cenom nafte (ako se setiš mega-giga KSA privatizacije što dolazi ja bih već polako kladio sa nekom kintom da nafta nije "obarana" zbog Rusije uopšte, nego KSA urušavanja, pa "kupovanja".

- I sad odjednom idemo i sa idejama da gasovod, katarski, ipam može da ide preko Sirije, ali NE preko KSA; nego preko Irana!

- Katar već šeprka sa nekim Yuan setlmentima, Kina uvrće ruku KSA - kolika god da je US delegacija bila u KSA ovih dana čudi me da nije bila duplo veća.

- Britanci Ruse ne spominju, naravno, ali guraju bliskoistočne "workflows" ka vezama oko Muslimanskog Bratstva.

Znači to približavanje Turske, Irana i Rusije, pa Katara, pa preko Muslimanskog Bratstva preti da potpuno "vakciniše" Bliski Istok protiv KSA i u političkom smislu.

Bilo bi dobro znati koliko je realno i guranje Trampovog zeta u sitnu pozadinu, pošto se on isto poprilično razigrao na ovu katarasku temu u druženju sa UAEima)

Ako KSA posegnu za oružjem i okupacijom Katara onda imamo lošu vest:

- Izraelu i Amerima je ovo više od "standardnih" poteza u prestrojavanju

- US-UK odnos je blago nejasan, Bilderberg 2017 nesuglasice su ozbiljnije pucanje nekih-staris "strategija" po, možda, netrivijalnim šavovima - sad preveliki deo i zapadnog sveta sve očiglednije pokušava da u srednje-dugoročnoj strategijskoj igri strese Amere s pleća donekle - meni bi ovo, donekle, bilo neverovatno. Tj ovo je već onomad otpočeta strategija pod Obamicom, i u očekivanju Killary kao predsednice, ali je i US prestrojavanje, zato što je bilo neminovno na kraju, krenulo polako i pre izbora.
alselone alselone 19:17 08.06.2017

Re: ...

Ljudi, sta je KSA?

Nemojte molim vas vise te skracenice od tri slova. Moze najmanje 100 stvari da znaci...
Milan Novković Milan Novković 19:28 08.06.2017

Re: ...

bene_geserit
...
Otkricu ti tajnu, big oil nikada nije ni izlazio iz igre.

A sto se tice toga sta je Tramp uradio (vrlo malo toga) i sta oni koji su glasali za njega podrzavaju (sve to) i ko ce i kako da najebe u sledecoj rundi ...

The biggest game in town, naravno, uz nemimovne "sitne" sezonske varijacije, gde sezona može da potraje i nekoliko godina.

Demokrate su se toliko zavrtele oko ruske priče, sad skoro sigurno šuplje, ako ne računaš "standard" u međudržavnim odnosima, da će ozbiljno nadrljati na duži rok ako se i ispostavi da je priča šuplja. Neverovatna auto-destruktivna priča.
maksa83 maksa83 19:29 08.06.2017

Re: ...

Demokrate su se toliko zavrtele oko ruske priče, sad skoro sigurno šuplje, ako ne računaš "standard" u međudržavnim odnosima, da će ozbiljno nadrljati na duži rok ako se i ispostavi da je priča šuplja. Neverovatna auto-destruktivna priča.

Da je priča šuplja Flin bi bio tamo gde ga je postavilo, ali je morao da odleti.
Milan Novković Milan Novković 19:29 08.06.2017

Re: ...

alselone
Ljudi, sta je KSA?

Nemojte molim vas vise te skracenice od tri slova. Moze najmanje 100 stvari da znaci...

Kingdom of Saudi Arabia, da ne brkamo sa Južnom Afrikom, kako sam ja nekada radio pa su mi blogeri skrenuli pažnju
maksa83 maksa83 19:30 08.06.2017

Re: ...

Ljudi, sta je KSA?

Pretpostavljam Kindom of Saudi Arejbija.
alselone alselone 19:33 08.06.2017

Re: ...

Kingdom of Saudi Arabia,


Sad se sve uklapa!

(Zapravo mi nista nije jasno, al' ne marim mlogo)
Milan Novković Milan Novković 19:33 08.06.2017

Re: ...

maksa83
Demokrate su se toliko zavrtele oko ruske priče, sad skoro sigurno šuplje, ako ne računaš "standard" u međudržavnim odnosima, da će ozbiljno nadrljati na duži rok ako se i ispostavi da je priča šuplja. Neverovatna auto-destruktivna priča.

Da je priča šuplja Flin bi bio tamo gde ga je postavilo, ali je morao da odleti.

Odleteo je ne zbog nešuplje priče, nego zato što je "poštedeo" podpredsednika nekih informacija - ako je verovati medijima

I ne zaboravi da i u društvenim sistemima vlada Prvi Njutnov Zakon - ta MSM-neocon-... mašinerija je masivna i zahuktala - ne možeš je zaustaviti preko noći.
nsarski nsarski 19:44 08.06.2017

Re: ...

maksa83
Ljudi, sta je KSA?

Pretpostavljam Kindom of Saudi Arejbija.


Dok je KAUST - King Abdullah University of Science and Technology. Budžet 20 milijardi doloresa, pa ti vidi.



Sada prave KAEC - King Abdullah Economic City. Budžet 76 milijardi doloresa.

Milan Novković Milan Novković 19:51 08.06.2017

Re: ...

alselone
Kingdom of Saudi Arabia,


Sad se sve uklapa!

(Zapravo mi nista nije jasno, al' ne marim mlogo)

Možeš da kreneš ovako:

- KSA su sada u frci. Cena nafte na tržištu je preniska, značajno, u odnosu na njihov "način" trošenja novca, "pamet", spretnost u "menadžmentu", "dalekovidost".

- Imaju (de facto) princa koji je na granici normale, Mohamed bin Salman, a.k.a. MBS.

- "Spretnim" menadžemntom su se pomerili ka delimičnoj privatizaciji državne naftne firme, Saudi Aramco. Ide samo 5%. Ako si mislio da su Apple i Google veliki ova je kapitalizovana oko nekoliko hiljada milijardi.

- Ameri, kao hegemon, nad hegemonijom dolara, mogu da odštampaju koliko hoće love, "fiat" lova, gore negde u komentaru, i "izvezu" inflaciju na asortiman načina - evo ti jedan "design pattern":

1. Kupiš akcije u Saudi Aramco

2. Pa se oni "ubede" da kupe još nešto od US oružja

3. Ergo, lova je, u stvari, "plasirana" u US, pazi ovo: u zamenu za rad je plasirana, ali imaš dodatni bonus u nešto akcija u Saudi Armacou - nije lošo

Nači ovaj princ, koga neki od milošte zovu "an arrogant twat", je neka vrsta neartikulisanog, kratkovidog siledžije.

I, davno pročitao pa namaštao malo, Ameri koriste priliku da kupe nešto od KSA, kad im se već gomila ludaka namestila - KSA suludo brzo urušavaju rezerve, pa moraju da potežu za privatizacijom, a navijaš ih da kupuju tvoje skupo oružje, u solidnim količinama, koje mogu da budu i nebitne pošto ne umeju da ga koriste.

... karikirano malo, više, naravno

A lukavi Britanci preuzeli pod svoje strategijsku prestrojavanje oko Muslimanskog Bratstva, oko kog su Rusija, Iran i Turksa - dobro, tu ide sad sitno koškanje nadnacionalne strategijske elite što se vrti oko Anglosaksonaca.
maksa83 maksa83 21:45 08.06.2017

Re: ...

Odleteo je ne zbog nešuplje priče, nego zato što je "poštedeo" podpredsednika nekih informacija - ako je verovati medijima

Puna informacija glasi - poštedeo je potpresednika o prirodi svojih drugovanja sa ruskim ambasadorom.
alselone alselone 21:49 08.06.2017

Re: ...

Jebote Vlada razbuco Ameriku ko svinja masan dzak.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:28 08.06.2017

Re: ...

Fašizam je izgubio rat ali je tiho pobedio u miru.

Okrenuo je istoriju naglavačke, prikazao je kao prevrnutu rukavicu. Oprao zločince kaznio žrtve. Istinu je proglasio za laž a laž za istinu...samo se nadam onoj narodnoj da ničija nije do zore gorela?

Tako je gospođo drugarice,odavno smo sde strmoglavili ka civilizacijskom dnu opijeni mitovima, religijom, nacionalizmom, šovinizmom i kurvarlukom intelektualaca i političara.
krkar krkar 01:27 09.06.2017

Re: ...

Tako je gospođo drugarice,odavno smo sde strmoglavili ka civilizacijskom dnu opijeni mitovima, religijom, nacionalizmom, šovinizmom i kurvarlukom intelektualaca i političara.



Ovo ko u onom filmu Leptirica, odjednom se usred noći nenadano probudi duh!

tadejus tadejus 06:30 09.06.2017

Re: ...

alselone
Kingdom of Saudi Arabia,Sad se sve uklapa! (Zapravo mi nista nije jasno, al' ne marim mlogo)


mlad si, imaš vremena.. ali ako hoćeš biti pravi Srbin vještinu praznog narativa prosto moraš da savladaš..
nije ni tako teško..
odabereš prvo o čemu bi da šupljiraš..
tema gledaš da ti bude antizapadna, antikorporativna ili samo antiamerička (kod ove zadnje realno ne možeš da pogrješiš)..
onda moraš malo da se pomučiš oko biranja činjenica koje podržavaju tvoj prazan narativ al ne brini.. cherry picking je ne samo dozvoljen nego obavezan a pride ako baš ne možeš da nađeš ti lijepo izmisli..
samo pazi..
ne budi lud da izneseš samo provjerive činjenice.. obavezno umetni bar pola maglovitih polutvrdnji potkrepljenih izrazima tipa svi znamo i kome još nije jasno..
na kraju..
e sad tu jeste malo zaguljeno ali izdrži, hoćeš li da budeš pravi Srbin ili nećeš..
na kraju dakle moraš dobro da se koncentrišeš da nikakvi zakoni logike, nesporne činjenice i slične trice ne poljuljaju čvrstinu tvog stava glede narativa..
nije ni tako teško..
treba samo da ga se držiš neko vrijeme.. pa ne provjerava niko šta si tvrdio prije samo koji mjesec..
znači samo čvrsto i biće Srbin i od tebe..
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:44 10.06.2017

Re: ...

Fašizam je izgubio rat ali je tiho pobedio u miru.

Okrenuo je istoriju naglavačke, prikazao je kao prevrnutu rukavicu. Oprao zločince kaznio žrtve. Istinu je proglasio za laž a laž za istinu...samo se nadam onoj narodnoj da ničija nije do zore gorela?

Tačno drugarice gospođo, prvo što bi Srbija morala da uradi, ako zaista želi da bude pristojna civilizacijska država koja neguje vrednosti antifađizma, je da parlament ukine onaj sramni zakon o rehabilitacijama i izjednačavanju četnika i partizana. Istovremeno, doneti zakon o zabrani veličanja kvislinga i fašista, poništiti sramne odluke o izmenama naziva ulica, vratiti tradiciju NOB u vojsku. Eto na taj način će Srbija pokazati da nije ista kao Hrvatska, mađarska , Estonija, Letonija, Litvanija, Ukrajina , koje veličaju naciste i fašiste.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:48 10.06.2017

Re: ...

krkar
Tako je gospođo drugarice,odavno smo sde strmoglavili ka civilizacijskom dnu opijeni mitovima, religijom, nacionalizmom, šovinizmom i kurvarlukom intelektualaca i političara.



Ovo ko u onom filmu Leptirica, odjednom se usred noći nenadano probudi duh!


Šta je tebi tu odjednom čudno.
krkar krkar 11:19 10.06.2017

Re: ...

tadejus



krkar krkar 11:19 10.06.2017

Re: ...

Šta je tebi tu odjednom čudno.


Vampir sa petokrakom, priznaćeš da nije baš svakodnevna pojava!
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:26 10.06.2017

Re: ...

krkar
Šta je tebi tu odjednom čudno.


Vampir sa petokrakom, priznaćeš da nije baš svakodnevna pojava!

Sram te bilo, šta tebi smeta petokraka ili više voliš one kokarde i slovo U.
krkar krkar 11:34 10.06.2017

Re: ...

Sram te bilo, šta tebi smeta petokraka ili više voliš one kokarde i slovo U.


Volim kad neko ima makar trunčicu smisla za humor. Ti si očigledno neka generacija vojne akademije kad su to elektrošokovima eliminisali
angie01 angie01 14:14 10.06.2017

Re: ...

Volim kad neko ima makar trunčicu smisla za humor.


volis, al zato ti nemas ni to...tu truncicu,..jer duhovitost nije ulicarsko vredjanje, primitivno deranje, kao nadoknada za argumente, kada se inisitira da smo u pravu kada nismo, nemanje stila, ali zato preliva u nabijanju na spolovilo i pljuvacke okolo, ucitavenje nepostojeceg, izvrtanje i ono najbednije, "strucna klasifikacija" sa lepljenjem etiketa tebi potpuno nepoznatim osobama- narocito zenama, jer valjda je to najlakse, kako to vec u zaostalim sredinama biva...uz specijalnu zasticenost, kako vec uz ceo taj paket ide-specijalno zasticena bahatost i bezubrazluk.

kako god, Karagaca je za tebe gospodin, s petokrakom, ili ne....a duhovitost je ono sto prezentuju, re, maxa,...
mariopan mariopan 15:19 10.06.2017

Re: ...

angie01
kako god, Karagaca je za tebe gospodin, s petokrakom, ili ne..


krkar krkar 16:57 10.06.2017

Re: ...

angie01
Volim kad neko ima makar trunčicu smisla za humor.


volis, al zato ti nemas ni to...tu truncicu,..jer duhovitost nije ulicarsko vredjanje, primitivno deranje, kao nadoknada za argumente, kada se inisitira da smo u pravu kada nismo, nemanje stila, ali zato preliva u nabijanju na spolovilo i pljuvacke okolo, ucitavenje nepostojeceg, izvrtanje i ono najbednije, "strucna klasifikacija" sa lepljenjem etiketa tebi potpuno nepoznatim osobama- narocito zenama, jer valjda je to najlakse, kako to vec u zaostalim sredinama biva...uz specijalnu zasticenost, kako vec uz ceo taj paket ide-specijalno zasticena bahatost i bezubrazluk.

kako god, Karagaca je za tebe gospodin, s petokrakom, ili ne....a duhovitost je ono sto prezentuju, re, maxa,...


Ne seri, glupačo umišljena.
angie01 angie01 17:18 10.06.2017

Re: ...

Ne seri, glupačo umišljena.


tako pricaj sa svojom familijom-ako vole da komuniciraju na taj nacin,...

oterao si pola bloga pristojnog sveta, jer ovde nasrces dziberski kao lokalni siledzija, drugi, ili cute, srecni sto nisi njih dokacio, ili lupaju preporuke, ako si pak izvredjao nekog ko im nije simpatican- klasicni kompleksaski ulicarski scenario- u glavnom, niko ne reaguje i ti siris taj manir.

i Karagaca se povukao, posle dugog vremena se javio nekim komentarom, da bi ga ti sacekao sa svojim "humorom"- pa on nikada ni sa kim nije bio nepristojan, kojim pravom ti njega, ili bilo koga drugog nazivas raznim imenima!
krkar krkar 17:53 10.06.2017

Re: ...

angie01
Ne seri, glupačo umišljena.


tako pricaj sa svojom familijom-ako vole da komuniciraju na taj nacin,...

oterao si pola bloga pristojnog sveta, jer ovde nasrces dziberski kao lokalni siledzija, drugi, ili cute, srecni sto nisi njih dokacio, ili lupaju preporuke, ako si pak izvredjao nekog ko im nije simpatican- klasicni kompleksaski ulicarski scenario- u glavnom, niko ne reaguje i ti siris taj manir.

i Karagaca se povukao, posle dugog vremena se javio nekim komentarom, da bi ga ti sacekao sa svojim "humorom"- pa on nikada ni sa kim nije bio nepristojan, kojim pravom ti njega, ili bilo koga drugog nazivas raznim imenima!


Idi vaspitavaj na svom blogu, kokoško agresivna.
angie01 angie01 18:02 10.06.2017

Re: ...

Idi vaspitavaj na svom blogu, kokoško agresivna.


koliko kapiram- ovo nije tvoj blog, a agresivan si ti, to ti i kazem-evo, sad cu polako, nisi duhovit, nego si ulicarski agresivan.

ne znam sta ti sebi zamisljas- ali je krajnje bolesna atmosfera koju svojom nedolicnom komunikacijom ovde pravis.


predatortz predatortz 21:21 10.06.2017

Re: ...

vratiti tradiciju NOB u vojsku


Što bi srpska vojska baštinila tradiciju propale ideologije i nepostojeće države? Ima srpska vojska mnogo svetliju tradiciju, neideološku, onu u kojoj su svi Srbi bili složni a cela Evropa se divila njihovom junaštvu, pa i neprijatelji.
krkar krkar 02:03 11.06.2017

Re: ...

angie01
Idi vaspitavaj na svom blogu, kokoško agresivna.


koliko kapiram- ovo nije tvoj blog, a agresivan si ti, to ti i kazem-evo, sad cu polako, nisi duhovit, nego si ulicarski agresivan.

ne znam sta ti sebi zamisljas- ali je krajnje bolesna atmosfera koju svojom nedolicnom komunikacijom ovde pravis.




Ne jedi govna više.

Ili - jedi.
angie01 angie01 09:32 11.06.2017

Re: ...

Ne jedi govna više.

Ili - jedi.


U pravu si!

Nastavak ovakve bedastoce s tobom, znaci upravo to,...tako da te ostavljam da sam uzivas.
krkar krkar 11:26 11.06.2017

Re: ...

predatortz
Ima srpska vojska mnogo svetliju tradiciju, neideološku, onu u kojoj su svi Srbi bili složni a cela Evropa se divila njihovom junaštvu, pa i neprijatelji.


blogovatelj blogovatelj 19:40 11.06.2017

Re: ...

Gde god vidiš prave linije znaš da je tu granice crtao neko ko tu ne živi i da će po svoj prilici tu biti kermez.


Reci Pajiću, da se spremi na vreme i da bega. Pričam mu to odavno, ali neće da sluša.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:06 08.06.2017

Само за очврслије

Ево једног раритета, за оне с добрим стомаком:

СНИМАК СТРЕЉЊА ЈЕВРЕЈА У ЛАТВИЈИ

Уколико га неко одгледа, треба да зна да се донекле разликује ово стрељање од оног које је код нас рађено. Овде жртве стоје у самој јами, код нас су стајале испред ње. По три војника циљала су у једну жртву, са раздаљине од 12 метара. И немачки војници у Србији су врло често фотографисали се на стрелишту, па је после неког времена и званичном наредбом то забрањено.

Ево аутентичног записа немачког поручника Валтера о стрељању 1. новембра 1941:

По доласку на око километар-километар и по испред изабраног места, заробљеници су сишли с камиона, док су камиони с цивилним шоферима одмах враћени натраг, да би ови имали по могућности што мање података за нека подозрења. Затим сам, да би била обезбеђена сигурност и тајна, обуставио сваки саобраћај друмом. Место стрељања обезбедио сам са 3 лака митраљеза и 12 стрелаца: 1. Да се спречи покушај бекства од стране затвореника; 2. Ради самоодбране од евентуалних препада од српских банди. Највећи део времена отпада на копање јама, док се само стрељање свршава врло брзо (100 људи за 40 минута). Пртљаг и ствари од вредности од затвореника претходно сам прикупио и сместио у свој камион, да би их затим предао НСВ. Стрељање Јевреја je једноставније неголи стрељање Цигана. Мора се признати да Јевреји врло прибрано гледају смрти у очи. Они се држе врло мирно, док Цигани јаучу, вриште и стално се покрећу, иако се налазе већ на месту стрељања. Неки су чак пре плотуна поскакали у јаме и покушали да се притаје као мртви. Ово стрељање у почетку није остављало на моје војнике неки нарочити утисак, али се већ другог дана приметило да понеки од њих, при вршењу стрељања на дуже време, губи живце. За време трајања стрељања, по моме личном запажању, не осећају се никакве душевне сметње. Оне се, међутим, појављују онда кад се после неколико дана увече и у миру о томе размишља.


Иначе, ова пост-стрељањска узнемераност била је један од разлога зашто се приступило убијању Јевреја камионом-душегупком.

Кад смо већ код тог камиона, негде у претходним коментарама неко се био позвао на неки руски вики-чланак поводом немачког Gaswagena, као меродаван. Нисам то хтео онда да коментаришем, али ево сада: тај чланак готово ничему да не вреди, јер је непрецизан. Да бих написао овакав текст као овај овде ја сам добрано ишчитао историјску грађу. На основу ње схватио сам да оно што се код нас прикзује као камион-душегупка није камион душегупка. Наш камион душегупка био је на доњем построју фабрике Saurer са карго надградњом позади од 5,7 метара. Зна се тачно колико их је урађено, где су били, који су их проблеми пратили (то су тешки, слабо маневарбилни камиони, који су на свој тешки, ојачани карго сандук требало да приме још 7-8 тона живог људског терета, па су се заглављивали и пуцала им је осовина, као и овом нашем). Дакле, пошто сам гледао техичке особине камиона-душегупке, схватио сам да га погрешно приказују код нас -- сви историчари редом, па сам ставио нешто што му је слично. На то је Кркар, коме је страст наоружање из Другог светског рата и зналац је те теме, одмах провалио да камион који сам ја ставио јесте Магирус-Дојц, а не Заурер, као што треба. Онда сам помислио да је камион ипак онакав као што многи верују и приказују, но Кркар је опет био у праву и уверљиво је то оповргао: није.

И ево шта сам разумео: нема аутентичне слике камиона-душегупке, нигде. Оне су све уништене, као и сами камиони. Када су ратни токови почели да измичу контроли, или да обећавају да се и то може десити, Немци су покренули СПЕЦИЈАЛНУ ОПЕРАЦИЈУ 1005 широм Рајха, па тако и код нас. У току 1943 године отпочето је са ископавањим стрељаних, да би се њихов тела спалила и тиме уклонили трагови злочина. Нема потребе да наглашавам да су и они заробљеници који су у томе учествовали по окончању акције убијани. У оквиру овог приступа уништени су, верујем, и сви камиони-душегупке, којих је сигурно било преко 30. Зато нема нигде њихових слика. А све које се појављују су погрешне.

Још један непријатан детаљ, донео га је и наш Филип У СВОМ БЛОГУ:

U svedočanstvu koje je Ibrahim Veličić izneo 23. juna 1945. godine pred Gradskim Povereništvom Zemaljske komisije za utvrđivanje zločina okupatora i njihovih pomagača, piše sledeće:
„Na nekoliko dana pre pravoslavnih Duhova 1944. godine čuo sam od mojih komšija i stanovnika sa Čukarice da se na beogradskoj obali Save, preko puta kupališta veslačkog kluba 'Beograd', nalazi velika količina ostataka od izgorelih ljudskih leševa, medju kojiima se mogu naći komadi zlata i druge dragocenosti. Raspitujući se ko je izručio te ostatke, čuo sam da su Nemci na izvesno vreme ranije, sa većim brojem kamiona, govorilo se 10-12, iz nepoznatog pravca, doneli te ostatke i izručili ih na obalu Save i u samu vodu. Kako je u to vreme narod sa Čukarice zahvatila „zlatna groznica", pošao sam i ja da potražim neku dragocenost.
Kada sam stigao na pomenuto mesto, zatekao sam sledeću sliku: oko 50-60 gradjana iz okoline pretraživali su na obali i u vodi sagorele ostatke, tražeći zlato i druge dragocenosti. Ovi ostaci nalazili su se u vrlo velikoj količini. Najveći deo se nalazio na samoj obali, a manji deo u vodi. Po mome mišljenju ovi ostaci od sagorelih ljudskih leševa bili su razasuti na obali, od ivice ka kopnu, najmanje 5-6 metara, a uzduž obale najmanje 10-12 metara. Visina, odnosno debljina sloja ostataka iznosila je prosečno oko 40 cm... Po mome mišljenju, a s obzirom na količinu koju smo zatekli, na ovome mestu moralo je biti izručeno najmanje 8 kamiona ostataka spaljenih leševa.
U početku niko nije ometao pretraživanje ovih ostataka, ali je kasnije Nedićeva policija rasterala gradjane. Nemci nisu dolazili.
Što se mene lično tiče, bio sam slabe sreće, jer nisam našao ni jednu vredniju stvar."
Vitomir Jovanović, službenik, takodje je svedočio o ovom dogadjaju. Iz njegovih reči saznaje se da je interesovanje za zlato prešlo granice Čukarice, stigavši do Beograda: „Video sam da je tamo bilo trgovaca koji kupuju zlato, pa su na licu mesta svojim instrumentima ispitivali da li je zlato i odmah otkupljivali."


Да, ово су били лешеви пре свега стрељаних и погубљених Јевреја из логора Топовске шупе и Сајмиште, али и свих осталих -- Цигана, Срба, комуниста... Лешеви наших дојучерашњих суграђана.
alselone alselone 22:09 08.06.2017

Re: Само за очврслије

ЛАТВИЈИ

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:17 08.06.2017

Re: Само за очврслије

Знам, знам: Литва, Летонија, Естонија. То им је поробљено име: они су Латвија ;-)

Etymology[edit]
The name Latvija is derived from the name of the ancient Latgalians, one of four Indo-European Baltic tribes (along with Couronians, Selonians and Semigallians), which formed the ethnic core of modern Latvians together with the Finnic Livonians.[24] Henry of Latvia coined the Latinisations of the country's name, "Lettigallia" and "Lethia", both derived from the Latgalians. The terms inspired the variations on the country's name in Romance languages from "Letonia" and in several Germanic languages from "Lettland".[25]
vcucko vcucko 22:59 08.06.2017

Re: Само за очврслије

Predrag Brajovic

Да, ово су били лешеви пре свега стрељаних и погубљених Јевреја из логора Топовске шупе и Сајмиште, али и свих осталих -- Цигана, Срба, комуниста... Лешеви наших дојучерашњих суграђана.

Moram priznati da me ovo čudi (na stranu moral, kod takvih stvari je teško i mučno raspravljati o bilo čemu pa i o moralu).
Nego se svi izvori slažu, da su Nemci prilikom prijema Jevreja i bilo koga bilo gde prvo pod pretnjom streljanja na licu mesta uzimali sve dragocenocti. U logorima smrti su skupljali i kosu, kamo li zlatne zube. Ovde ispada da nisu skidali ni zlatan nakit?
Jedino smisleno obrazloženje (ako je): u pitanju je 1941. kad su još bili uvereni da će do nove godine izbiti na Ural i završiti rat. Mada, u isto vreme je bio i Babij Jar, a tamo su ih skidali do gola i dragocenosti skupljali na gomilu.


P.S. upravo zbog navedenog, deluje kao prilično velik gaf završna scena iz "Šindlerove liste", kada mu od svojih zlatnih zuba prave prsten. Maja 1945. ti zlatni zubi bi odavno bili pretopljeni i uloženi u ratnu tehniku ili šta već. Mislim, deluje "filmično" kao ideja, ali je prilično neverovatno.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:08 08.06.2017

Re: Само за очврслије

Jedino smisleno obrazloženje (ako je): u pitanju je 1941. kad su još bili uvereni da će do nove godine izbiti na Ural i završiti rat

:)
Verovao ili ne, sve zaraćene strane su tako nešto mislile. Ono beše Đilas verovao da je za dva meseca s Nemačkom gotovo, a jedan komunistički par, zaboravih prezime, hteli su da kazne jer su govorili da će rat potrajati.

Nemci ovde nisu zube vadili. Ako se dobro sećam, tek su se posle, nakon početka streljanja, dosetili da donesu neka klešta, ali za prstenje. Pazi ovo: ti ljudi su iz logora Topovske šupe išli i na rad, primali posete, dobijali hranu. Streljanje je ad hoc odluka, pod pritiskom ustanka u Srbiji. Zato je napravljen i pokolj u Šapcu, Kraljevu i Kragujevcu, da odmazdom primiriš Srbiju. U ovom poslednjem učestvovala je i jedna Nedićeva jedinica.
vcucko vcucko 00:20 09.06.2017

Re: Само за очврслије

Predrag Brajovic
U ovom poslednjem učestvovala je i jedna Nedićeva jedinica.

Misliš Ljotićeva (Marisav) ili baš Nedićeva? Na prikupljanju, trampi za Cigane ili baš na ubijanju?

Ubijali su uglavnom Austrijanci, dobro si to primetio neki dan. Pitanje je čisto tehničko-bezbednosne prirode (i opet: moral na stranu, pričamo o sunovratu i dnu ljudske vrste), da li bi dakle ti Austrijanci uopšte dopustili da im se u takvoj situaciji (ekstremnoj svakako) tu negde motaju nekakvi Srbi sa naoružanjem i bojevom municijom u cevi, dok im tamane komšije i rodbinu. Možda su Nedićevci pucali, možda su bili najprilježniji i možda su pri tom podvriskivali, ne znam i ne mogu da znam. Iz porodičnog nasleđa mogu da pričam kako je bilo na Baniji ili u Slavoniji, za Srbiju i Šumadiju zaista ne. Ali prilično sam siguran, da oktobra '41. neki švapsko-austrijski bezbednjak ili običan oficir, svejedno, ne bi mogao da odobri tako nešto.

Ponovo: prikupljanje i sprovođenje da, i iz Kijeva u Babij Jar su sprovodili ukrajinski dobrovoljci, koji će tek kasnije prerasti u ozbiljne jedinice (Banderovce, SS Galičnaju, svejedno). Ali na samom stratištu, oprosti mi bože, ali moram da upotrebim fudbalski izraz jer je najtačniji: u restriktivnom prostoru, teško.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:17 09.06.2017

Re: Само за очврслије

Misliš Ljotićeva (Marisav) ili baš Nedićeva? Na prikupljanju, trampi za Cigane ili baš na ubijanju?

И Љотићева и Недићева.

Но, ја о томе мало знам, него чак и један од историчара који се залажу за Недићеви рехабилитацију -- Бојан Димитријевић -- то признаје. Он каже да је то било случајно, да се Недићев јединица тек формирала а Немци их само покупили да помажу.

Овде већ не знм детаље, па да не лупетам. Гуглај и Бојана и Недића.
vcucko vcucko 09:10 09.06.2017

Re: Само за очврслије

Predrag Brajovic

И Љотићева и Недићева.

Но, ја о томе мало знам, него чак и један од историчара који се залажу за Недићеви рехабилитацију -- Бојан Димитријевић -- то признаје. Он каже да је то било случајно, да се Недићев јединица тек формирала а Немци их само покупили да помажу.

Овде већ не знм детаље, па да не лупетам. Гуглај и Бојана и Недића.

Vidi, nema potrebe dokazivati da kod nas, kao verujem i drugde, ima mnogo fukare. Dovoljno je izaći na ulicu i uveriti se. Mnogi od tih besprizornih bi, tvrdim, u datim okolnostima činili neke grozote.

Šta hoću da kažem - pobiti tri i po do četiri hiljade ljudi za jedan dan do popodne, posložiti ih i zatrpati krečom pa zemljom, to zahteva organizaciju i logistiku. Kamo lepe sreće da je bila u pitanju nekakva razularena razbojnička banda. Ni po jada ne bi bilo, ne bi trajalo šest godina i odnelo pedeset miliona života. Ali se na žalost radilo o nemački preciznoj i uigranoj industriji ubijanja.

I zašto iznosim paralele sa recimo Babjim Jarom? Zato što je u pitanju isto vreme (septembar-oktobar '41.). Pa elementarna logika kaže da se o obe stvari odlučivalo i organizovalo sa istog mesta. Razlika - tamo su poslali tek oformljene Einsatzgruppen, u Srbiji su pustili Austrijance da se svete za 1918. Gas kao opcija za masovno ubijanje je tek usvojen na Vansee konferenciji, na zapadni Božić iste godine.

Plus ima veelika razlika u ponašanju stanovništva u Srbiji i u nekim drugim, crnjim i grđim, zemljama istočne Evrope. U Rigi, Kaunasu i drugim gradovima Baltika su lokalci, isključivo kundacima od pušaka i štanglama, razbijali Jevrejima glave usred grada, dok je narod stajao sa strane i navijao.

U L(a)vovu su ih gonili po gradu kao zveri, gole, dok ih ne bi dokrajčili.


Toga u Srbiji nije bilo.
Dapače, ni u Hrvatskoj - ustaše nisu dovlačile žrtve na Markov trg pa ih klali uz klicanje mase; klali su negde gde se ne vidi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:19 09.06.2017

Re: Само за очврслије

Toga u Srbiji nije bilo.

Да.

Зато и кажем (настојећи да будем уравнотежен) -- ми нисмо били најгори, али далеко од тога да се Недићева Србија може апсолутно амнестирати од одговорности и пропагирања фашистичке идеологије. Његова политичка рехaбилитација не долази у обзир. Пази, каснији ратни прогон Јевреја није налагала немачка команда, такође национална подобност ђака и запослених, њихово преваспитање, величање Хитлера, лупетање о једној задружно-светосавској Србији, идеја о Србима као аријевцима... Пуно ту срања има, да Недић буде "српска мајка".

Уосталом, неком мајка, а неком маћеха -- већ смо то овде видели.
vcucko vcucko 00:56 10.06.2017

Re: Само за очврслије

Predrag Brajovic

Зато и кажем (настојећи да будем уравнотежен) -- ми нисмо били најгори, али далеко од тога да се Недићева Србија може апсолутно амнестирати од одговорности и пропагирања фашистичке идеологије.

Samo nekoliko manjih, ali držim bitnih prepravki:
"Mi smo bili daleko od najgorih, ali daleko i od toga da se Nedićeva Srbija može ikako amnestirati od odgovornosti i pripadnosti nacističkoj ideologiji."

Ovakvu rečenicu potpisujem i desnom i levom.

Prve dve ispravke mislim da su dovoljno jasne. Treća - nije reč o propagiranju, može nešto i da se propagira, a da se ne pripada. Reč je o pripadnosti. I to nacionalsocijalističkoj ideologiji, ne fašističkoj. Jer Nedićeva Srbija nije imala posla sa Benitom, nego sa Hitlerom.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 17:14 09.06.2017

Vršac

Moja baka je posle rata pomogla Nemici koja je jedina prživela iz svoje siromašne, paorske porodice, svi su joj stradali u logoru. Pričala je da je njen brat 1941. došao kući i rekao da je u gradu video kako vode Jevreje i da se to po njih (Nemce) neće dobro završiti. Od oko 4000 Jevreja u Vršcu, preživelo ih je pet (pet). Nakon rata, Nemaca je u logorima preživelo više, mada je smrtnost bila ogromna, naročito dece.

Osim svih tragičnih konotacija i posledica ubilačkog bezumlja, meni je fascinantno kako je polupismeni nemački paor 1941. u jeku nepobedivosti nacističke Nemačke shvatio to što je shvatio. Problem je što takvih skoro nikada nije kritična masa koja tako nešto može da spreči.
angie01 angie01 17:07 10.06.2017

Re: Vršac

Moja baka je posle rata pomogla Nemici koja je jedina prživela iz svoje siromašne, paorske porodice, svi su joj stradali u logoru.


mnogi su pobijeni,ili spakovani u logor, zene, deca, oni koji su imali vise srece, samo su proterani...i naravno, oteta im je sva imovina,...sve bez bilo kakvih procesa u kojima bi se videlo ko je, koliko i za sta kriv ili ne...

meni je fascinantno kako je polupismeni nemački paor 1941. u jeku nepobedivosti nacističke Nemačke shvatio to što je shvatio.


bilo je dosta tog stanovnistva, koje nije bas bilo odusevljeno nacistickim poklicom i koji su pre rata u slozi ziveli sa svojim sunarodnicima druge nacionalnosti, kojih je u Vojvodini bilo dosta.

postoji tu i detalj, da je pobednicka vlast u godinama posle rata preporala nemacko groblje- kako je vecinski rodbina bila odsutna, iz vec opisanih razloga, posmrtni ostaci su mahom prebaceni u zajednicku "grobnicu"- ali zato i jevrejsko,...prosto im se dopalo zemljiste na kome su ona bila.
tyson tyson 20:36 10.06.2017

Re: Vršac

ali zato i jevrejsko,...prosto im se dopalo zemljiste na kome su ona bila

Već sam par puta na blogu rekao - više je sinagoga u Srbiji srušeno posle rata, od strane narodne vlasti, nego za vreme rata od strane nacista.

Oslobodioci ni na jevrejsku nepokretnu imovinu nisu bili gadljivi.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:01 11.06.2017

Доушници

Писао сам о њима, о њиховој многобројности, а ево шта сам Недић каже 1943:

Чак је, због бројности анонимних достава, морао да реагује почетком 1943. године и председник владе Милан Недић. Он је издао наредбу којом је осудио достављаче називајући их „закулисним слабићима“. Тражио је да се анонимне доставе не узимају у обзир, а у случају да се такви људи ухвате да се оштро казне.


Једн немачки звничник тврдио је да у Србији има 40.000 агената и доушника.

ИЗВОР: стране 96 и 97 докторске студије Наташе Милићевић СРПСКО ГРАЂАНСТВО У ОКУПИРАНОЈ СРБИЈИ 1941-1944

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana