Hobi| Jubileji| Obrazovanje| Religija| Sex

Čemu služi Država?

krkar RSS / 05.06.2017. u 17:15


Striking%20rail%20worker%20Seoul%20Station.jpg

Danima čekam da neko nešto napiše o slučaju Jura: Vlasnici/rukovodioci korejske fabrike u Srbiji dali su otkaz ženi koja mesecima ne radi jer je na bolovanju (LINK) i nisu se čak ni sažalili da je drže na poslu još samo 4 i po meseca tokom kojih ona i dalje ne bi radila (a platu bi primala) jer bi joj taman toliko trebalo ... za nešto. I uredno su se Korejci oglasili i rekli da oni uopšte ne razumeju o čemu se radi, oni su joj dali otkaz jer ne može da radi a ako je bolesna postoji država kojoj oni plaćaju porezu upravo da bi brinula o takvim slučajevima (LINK).

I danima niko ništa, sve čekam hoće li se oglasiti levičari, sindikati, anarhisti, antiglobalisti, stranke koje se kunu u radnike a bogme i penzionere, SUBNOR, Pokret za rehabilitaciju četnika, udruženje dimnjačara... Srbi, nacionalisti, patrijote, domoljubi... bilo ko. Samo da se već jednom iko oglasi sa nekakvim mišljenjem.

Jok. Ništa. Naja.

Srećom postoje u Srbiji i neki malobrojni koje nije sramota da misle svojom glavom. To su oni koji se ne busaju ni u šta i ne zaklinju da će da vrate Kosovo, jebu majku NATO paktu** (valjda ponovo, već su ga jednom pobedili). Začudo, često se okupljaju baš na Peščaniku. I da ne prepričavam, evo šta je o Slučaju Jura napisao Mijat Lakićević (LINK)*, čovek kojem se ne može osporiti da se razume u ekonomiju. Normalnu, ne ovu srbijansku burazersku.

Otpuštanje Violete Petrović, radnice kompanije Jura, izazvalo je vrlo negativne reakcije javnosti. Reč je, da podsetimo, o već poznatom “slučaju”. Krajem prošle godine mediji su detaljno izveštavali o radnici oboleloj od raka, koja je usred bolovanja dobila otkaz. Posle pritiska javnosti firma je povukla rešenje i Violeti produžila radni odnos za još šest meseci. Ali ovih dana, kada je taj rok istekao – i nakon u međuvremenu uspešne operacije i bar zasada, a nadamo se zauvek, uspešnog oporavka – Violeta Petrović je dobila obaveštenje da ugovor o radu neće biti produžen. (Re)akcija je ovog puta dobila i šire društvene dimenzije jer je niški Udruženi pokret slobodnih stanara (UPSS – koji se proslavio borbom sa gradskom toplanom koju je, uzgred, izgleda dobio) državnim i gradskim organima poslao “otvoreno pismo” sa zahtevom da se zlosrećnoj radnici “pod hitno” pomogne, o čemu će kasnije još biti reči.

Nezadovoljstvo je usmereno pre svega i najviše na samu Juru, što se videlo i po tome da su mediji prvo od njenog rukovodstva tražili objašnjenje za donetu odluku. Zanimljiv je, a i poučan – ko je hteo da nauči – taj razgovor sa direktorom firme. Nam Đin Čoi, tako je izgledalo, gotovo da nije razumeo pitanja. Ako on po zakonu ima pravo da nekom radniku da otkaz – u čemu je problem. “Kompanija vrši evaluaciju svojih radnika i odlučili smo da u konkretnom slučaju njoj ne produžimo ugovor posle dve godine, na šta kao kompanija imamo apsolutno pravo”, rekao je Čoi. Na pitanje zašto fabrika nije pomogla bolesnoj radnici, odgovorio je: “Zašto mi moramo da damo novac za to… Mi imamo 7.000 zaposlenih i ne možemo da pomažemo svakome od njih, a svako bi to mogao da traži.” Na kraju je prvi čovek Jure rekao: “Plaćamo porez ovoj državi veoma mnogo, mi smo društveno odgovorna kompanija, dajemo donacije zdravstvenim ustanovama. Na taj način pomažemo”.

Zbilja, toga se niko nije setio. Mislimo na poreze. Dažbine na plate u Srbiji vrlo su visoke, oko dve trećine neto zarade. Jedan deo tih para ide u socijalne, drugi u fondove za nezaposlene, treći u zdravstvene. Dakle, država od privrede uzima pare – i to velike pare – da bi pomogla onima koji se nađu u nevolji. To je jedan od osnovnih zadataka države.

Zašto bi taj posao radila preduzeća? Preduzeća nisu socijalne ustanove, njihov cilj je profit. Međutim, niko nakon ovog događaja nije otišao u gradske socijalne službe niti u bilo koju drugu ustanovu socijalnog staranja da pita kako će i kada pomoći Violeti Petrović. U stvari, bilo je normalno, i u skladu sa zakonom, da neki socijalni radnik, koji baš za to prima platu, ode kod Violete i pita kakva joj je pomoć potrebna.

Već pomenuti UPSS je u takođe pomenutom pismu, pošto je Jura očigledno “ispoštovala” sve pravne norme, pokušao da slučaju da širu dimenziju. Ustvrdio je da “moralna i pravna odgovornost pada na teret i savest zakonodavca i na teret i savest državnih institucija koje predlažu, donose i sprovode nehumane zakone i druge nehumane propise”.

To sa humanošću, međutim, u najmanju ruku nije tako jednostavno. Najpre, zašto je humano naređivati kompaniji koga će da zaposli? Ko bolje od poslodavca može da proceni kakav mu je radnik potreban na kom mestu u firmi. Drugo, zar je humano da neko (mlad i zdrav) ko hoće i može mnogo da uradi sedi kod kuće da bi se čuvalo radno mesto nekome ko je bolestan? Na kraju, zašto je humano nekoga ko je bolestan terati da radi? Zar nije mnogo humanije da se posveti lečenju i porodici – u Violetinom slučaju sinu jedincu – nego da mora da trči s terapije na posao ili obrnuto, nemajući vremena za ono što je najvažnije?

U stvari, ovako dobijamo da svako radi tuđi posao: preduzeća postaju socijalne ustanove, država se bavi preduzetništvom, partije postaju zavodi za zapošljavanje i tako redom. Što dovodi do rasipanja resursa, neefikasnosti i, u krajnjoj liniji, manjka humanosti i na individualnom i na društvenom nivou.

Paradoksalno, iako su na rečima protiv takvog stanja stvari, kad dođe “stani-pani” najljući kritičari postaju njegovi faktički zagovornici. Da uzmemo kao primer ponovo UPSS. U već citiranom pismu (adresiranom najpre, naravno, na predsednika Republike, a onda i na Vladu i Skupštinu Srbije, te na rukovodstvo grada Niša i kompanije Jura), traži se da se Violeti Petrović “bez odugovlačenja ponudi stalni radni odnos na radnom mestu koje je primereno njenim kvalifikacijama, radnom iskustvu i zdravstvenom stanju”.

Zamislimo ovu situaciju: rukovodstvo Niša ne uspe da nađe posao Violeti Petrović; ne pođe to za rukom ni Narodnoj Skupštini ni Vladi Srbije, pa tako taj problem dođe do Vučića. I on to na kraju reši. Da li je Vučić u tom slučaju dobrotvor ili diktator?

Naravno, sve je bilo upravo kako je Mijat i napisao. Javili su se Vulin i Blic da ženi nalaze posao (LINK). Vučić je bio van zemlje ali nema sumnje da će se i on umešati, možda će je operisati i izlečiti od raka ako to već nije našao za shodno da uradi niko drugi.

Upravo zbog ovakvih stvari u Srbiji nema ni zakona ni vladavine prava ni pravde ni sistema ni ikakvoga reda.

I neće ga ni biti dok god se ovce jednom nedeljno pale na svaki put neku drugu bolesnu decu, samohrane majke bez posla, građane kojima je izgorela ili poplavljena kuća koju nisu osigurali, seljake koji ne daju pare za osiguranje, protivgradne mreže, otporne hibride ni veterinarsku preventivnu zaštitu nego na svadbe, slave, krštenja, daće...

Sve mi se čini da  je Vučić ipak greškom doveo investitora iz Pogrešne Koreje.

Markica.jpg

U Južnoj Koreji radnici itekako znaju svoja prava, mesto i ulogu sindikatâ, poslodavaca, države, zakona, politike i političara. I ne daju da ih vaćare na sitno i na jeftine fore.

resize?key=1e6a1a1efdb011df84894040444cdc60&url=http%3A%2F%2Fi.huffpost.com%2Fgen%2F2902156%2Fthumbs%2Fo-SOUTH-KOREA-900.jpg%3F2&width=810610x%5B1%5D_2.jpgarticle-doc-1x4oc-6Y2929eKFHSK2-329_634x431.jpg

 

Biće ipak da je po meri ovog i ovakvog sadašnjeg Srbistana sa Vođom koji se za sve pita i o svemu odlučuje i ovcama koje se bez obzira na situaciju veselo kesere od sreće i oduševljeno halakaju Njemu za sendvič (a i xhabe bi, ne brinite) - ona druga Koreja.



Kim_Dzong_Un_je_ranije_izjavio_da_ce_baciti_nuklearnu_bombu_na_Ameriku.jpg2012-12-17-02-01.jpg1110840035.jpg

 

Sreća u nesreći je što su dosadašnje nepogrešive Velike Voljene Vođe srbistanske, Slobodan Milošević, Vojislav Koštunica i Boris Tadić već toliko duboko i široko i dalekosežno razvalili svu kakvu-takvu do njih postojeću nauku i industriju da bar ne moramo da brinemo da bi Ovome moglo da padne na pamet da pravi neku svoju bombu.

dr-strangelove-or--how-i-learned-to-stop-worrying-and-love-the-bomb-170-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?k=91dcb76cb6

_____
*) Tekst Mijata Lakićevića prvo je objavljen na Peščaniku (LINK), jednom od retkih preostalih časnih, profesionalnih, nezastrašenih i nekorumpiranih srbijanskih sajtova

**) Čisto da iskoristim priliku da čestitam Crnoj Gori današnji zvanični prijem u NATO - Putinu uNATOč.



Komentari (269)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 14:44 07.06.2017

Re: Katar

edit: Hrvati trebalo da odrade neki micro-gravity, da vide ima li rupa, to je kritično za te rezervoare, pogotovu pri zemljotresu (koji, što kažu Hrvati, znaju pogađati tu regiju), ali hrvatske delije se nisu toga opsJetili.



Mislim da su nadzemni rezervoari za skladištenje. Terminal je svakako plutajući, procenjeno da je tako debelo jeftinije a i fleksibilnijie.
princi princi 14:52 07.06.2017

Re: Katar

krkar
edit: Hrvati trebalo da odrade neki micro-gravity, da vide ima li rupa, to je kritično za te rezervoare, pogotovu pri zemljotresu (koji, što kažu Hrvati, znaju pogađati tu regiju), ali hrvatske delije se nisu toga opsJetili.



Mislim da su nadzemni rezervoari za skladištenje. Terminal je svakako plutajući, procenjeno da je tako debelo jeftinije a i fleksibilnijie.

Ne, rezervoar je sigurno nadzemni, kao i na Issi (to je taj grčki) i u Sinešu, u Portugaliji. Jedini podzemni LNG rezervoari koje sam radio su 2 tanka u Porto Empedocle, na Siciliji, ne znam zašto ih ne rade češće (ovde, na Siciliji je bila neka frka oko viewing rights, ili turizma, sad sam zaboravio). Ogromne beštije, 50m duboke, 80m prečnika. Seizmika za podzemne je, zapravo, zajebanija jer je tu glavni problem kinematička interakcija, koja ja mnogo slabije pokrivena codes of practice i koju ovi obični inženjeri još slabije razumeju od one inercijalne. Sine, ako ne znate kako u 3 skoka od špijunskih afera da dođete do soil structure interaction, zovite manijaka.
zilikaka zilikaka 20:50 07.06.2017

Re: Katar

krkar
umesto da daju incentive privatnicima da prave podzemna skladišta tečnog gasa, i to sada kad je jeftin).


Na Krku se gradi veliki prekrcajno-skladišni terminal za katarski TNG, ulazi u upotrebu 2018. Ko je pametan taj već sada zauzima poticije i pravi kalkulacije.

Neko je pametan a neko voli Ruse.


Nešto mi se brkaju termini.
Ti pričaš o LPG ili ti TNG. To je načelno propan-butan na oko 16 bar.
Prici pominje LNG, to je metan.
Razlika drastična.
Za prvi ti treba rafinerijska prerada da bi ga proizveo, drugi drukaš ko sivonja onakvog kakav jeste. Ide kompresorska stanica, skroz druga priča. Ide hladjenje, čuda...
U prirodi postoji samo metan koji se vuče posle cevima dalje.
Pritisak kolko treba za transport, al u gasovitom stanju. Tako se i skladišti usput kojekuda.
Koriste se stara gasna polja. Ubacuje se dole duboko "u stenu", bar prema ovim ovdašnjim tehnologijama. Nema promene agregatnog stanja.
Posle ga uzimaš kad ti treba, znači kad se sezonski poveća potrošnja il kad neko zavrne slavinu.
LNG se ovde ne radi al ne znači da možda ne rade na Krku.

zilikaka zilikaka 22:05 07.06.2017

Re: Katar

Uzgred, kad se otvaralo naše prvo i jedino podzemno skladište gasa, resorni ministar Bubalo sa svitom bio silno razočaran.
Oni tanam namerili da sidju dole i vide kako to izgleda, kad ono cvrc. Nigde pošten čovek da se spusti ko svet, pa i neku fotku da napravi.
Same cevure.
Kraja Kraja 00:16 08.06.2017

Re: Katar

Na Krku se gradi veliki prekrcajno-skladišni terminal za katarski TNG, ulazi u upotrebu 2018. Ko je pametan taj već sada zauzima poticije i pravi kalkulacije.


...malo si ti pozurio sa tim terminalom...
...ni oni sami ne mogu da se dogovore sa sobom da li je poceo, pocinje ili ce poceti...
...pa dok jedna vest kaze pocela izgradnja, druga vest kaze:

"Naručitelj poziva sve zainteresirane gospodarske subjekte na podnošenje ponuda u postupku nabave usluge izrade projektne i dozvolbene dokumentacije za izgradnju stanice za punjenje LNG-em plovila i cestovnih vozila na području Riječkog bazena i konzalting usluge za ishođenje potrebnih dozvola i suglasnosti.
Rok za dostavu ponuda je 16.06.2017. g. do 10:00 sati."

...ako u to uracunamo poslovicno postovanje rokova, bice to 2022. ...
...a onda neko treba da dotera te gasove, skriljce, whatever, etc...
princi princi 07:20 08.06.2017

Re: Katar

Ide hladjenje, čuda...

Da, da, ovo o čemu ja pričam su kriogenički rezervoari, to sve stoji na -156, izolovano. I, da, to na Krku je LNG rezervoar.
krkar krkar 08:42 08.06.2017

Re: Katar

Nešto mi se brkaju termini.
Ti pričaš o LPG ili ti TNG. To je načelno propan-butan na oko 16 bar.
Prici pominje LNG, to je metan.
Razlika drastična.


Ma naravno da je LNG (85% metan, prirodni zemni gas). Jednostavno preskočio mozak, mislim jedno pišem drugo.

Tehnički je jasno - LNG/TPG se vadi u postojećem stanju - samo tako ima ekonomskog smisla to komprimovati i transportovati brodovima.

Domazet Domazet 14:29 07.06.2017

Потпуно невезано...

...Домазет style,,,

Али нисам хтео о томе. Него да Принци нема појма за Новатек?? Смак света буразеру!

princi princi 14:56 07.06.2017

Re: Потпуно невезано...

Domazet
...Домазет style,,,

Али нисам хтео о томе. Него да Принци нема појма за Новатек?? Смак света буразеру!


Druže, prosvetljuj! Prostri to svetlo! Pokaži put! Povedi narod!
Domazet Domazet 15:23 07.06.2017

Нисам ти ја бре Гоогле...

princi
Domazet
...Домазет style,,,

Али нисам хтео о томе. Него да Принци нема појма за Новатек?? Смак света буразеру!


Druže, prosvetljuj! Prostri to svetlo! Pokaži put! Povedi narod!

...немам ни ја појма Ја сам полагао све наде у тебе!
Први пут сам за њих чуо када је почео овај циркус са Катаром. испадоше највећа руска паблик компанија, седма на свету!? Баве се, ваљда, течним природним гасом а пре неку годину је Катар, опет ваљда, купио 20% акција.

него, што уопште питаш мене, ту је Крки, он ће нам све објасни...
alselone alselone 15:05 07.06.2017

Ima li neki lekar naucnik ovde

Da procita ovo sranje i kaze nesto o radu i casopisu posto bagra na netu tvrdi da je ovde dokazana homeopatija?

LINK

A tvrdi ova budala koja se nesto reklamira kod mene u firmi pa se budale nesto primile.


keywords:
energetski aspekt fizioloških procesa i kvantna medicina
princi princi 15:10 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

alselone
Da procita ovo sranje i kaze nesto o radu i casopisu posto bagra na netu tvrdi da je ovde dokazana homeopatija?

LINK

A tvrdi ova budala koja se nesto reklamira kod mene u firmi pa se budale nesto primile.


keywords:
energetski aspekt fizioloških procesa i kvantna medicina

Nisam od tih, al' što imam džem od aronije, boli glava.
alselone alselone 15:12 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

al' što imam džem od aronije, boli glava.


pravi si hipster. ;-)
maksa83 maksa83 15:13 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Da procita ovo sranje i kaze nesto o radu i casopisu posto bagra na netu tvrdi da je ovde dokazana homeopatija?

Ja imam link sa jako dobrim objašnjenjem kako radi homeopatija: How Does Homeopathy Work.

Inače, ćerka Billyja Joela se pre neku nedelju posle raskida s dečkom overdozirala homeopatskim lekovima i ...ništa joj nije bilo. Dokaz da homeopatija ipak može da spasi život.
alselone alselone 15:14 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

overdozirala homeopatskim lekovima

tadejus tadejus 15:15 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

princi

Nisam od tih, al' što imam džem od aronije, boli glava.


ako ga ne mažeš na quinoa gluten free bread ništa nisi napravio..
princi princi 15:29 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

na quinoa gluten free bread

Sa čijom i puterom od kamiljeg mleka. Imaš sve u houlfudsu. I vejtrouzu.
maksa83 maksa83 15:34 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

ako ga ne mažeš na quinoa gluten free bread ništa nisi napravio..

Brate, ta quinoa je najgadnija stvar na svetu. Probao sam je i u čiliju i kao tortilla wrap u nekom onom Protein Baru, i džaba - ono k'o kuglice od stiropora. Znači može da bude zdrava koliko 'oće ali što je mnogo - puno je.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:35 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

homeopatija?

LINK


Pošto je link na Arniku, to mora biti da je reč o Traumeelu. Koji je tek relativno skoro postao opšte poznat i prodavan, a tu je već još malo pa 100 godina

Elem, homeopatija, kao i dosta drugog - čist Darvin. Ko je koristi za lečenje ozbiljnih stvari, tjah, geni verovatno i nisu baš primarni za dalju propagaciju ;>

A kao i dosta drugih "sve je u glavi" stvari, nije hrdjava za boljke koje "klasična" medEcina ne mere da leči (bilo stoga što su ssamou glavi, bilo stoga što - ne leči ni medecina baš sve ☻)

Recimo taj Traumeel (mešavine Arnice i još gomile drugih biljaka u homeopatskim i u "ObičniM" količinama) sam dobio pre jedno 40tak godina, i to kao za mazanje ne samo na uboje, nego i na otvorene rane (što sada više ne reklamiraju - ne smeju valjda, šta li). Kako tada nije bilo po apotekama stotine raznih mazala i koječega kao danas, bio mi je dobrodošao - pošto mal mal pa se negde oderem ;> Da l je pomagao ili ne - ne mogu da tvrdim, ali moj tadašnji je utisak bio da jeste. U svakom slučaju sam tu tubu štedljivo koristio i čuvao godinama ;> A kada mi je posle dvjaest godina ;> najzad nestalo, zamal da nabavim novu - pa sam se predomislio kada sam video da košta (barem tada) silne pare ☻

Naravno, koga bole ledja ili koleno ili štagod, neka isproba - jedan put medEcinske kreme protiv upale u bolova, drugi put Traumeel, pa neka se odluči. Pošto raznih Nobolova, Volrtaren i drugih krema ima Onoliko, a kod nas Traumeela nema (*) koristim samo ove nazovi medecinske.

(*) Pošto sam morao da se opremim za konstantan niz rana koje moram da previjam i "održavam", pored silnih zaliha joda, Bivacina, Hidrogena, antiseptika, Pantenola u tečnosti i kremama, našao sam čak i sličnu kremu u poluhomeopatskoj apoteci, Traumisan ili tako nešto. I nju sam pvoremeno koristio za na rane koje zarastaju, utisak je da nije loša - kraste su mekše i koža oko rane, bolje izgleda nakon mazanja - uostalom, svo to bilje koje je unutri i jeste za te namene - kamilica, neven, hamamelis - sve je to narodna medEcina :)
nikvet pn nikvet pn 17:25 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde


У ветерини хомеопатска терапија не постоји. Ни акупунктура. Ни плацебо-ефекат.

Ту трикови не пролазе.

nikvet pn nikvet pn 17:28 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Dont Fear The Reaper
Pošto sam morao da se opremim za konstantan niz rana


nsarski nsarski 17:36 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

У ветерини хомеопатска терапија не постоји. Ни акупунктура. Ни плацебо-ефекат.

Ту трикови не пролазе.


Naravno. Ovo stalno treba ponavljati svekolikoj javnosti.

Nego i oni "dog whisperers" i "horse whisperers", meni to sve liči na tešku prevaru, ali bih voleo da znam šta i ti o tome misliš.

Domazet Domazet 18:28 07.06.2017

Pa nije ni cudo...

nsarski
У ветерини хомеопатска терапија не постоји. Ни акупунктура. Ни плацебо-ефекат.

Ту трикови не пролазе.


Naravno. Ovo stalno treba ponavljati svekolikoj javnosti.

Nego i oni "dog whisperers" i "horse whisperers", meni to sve liči na tešku prevaru, ali bih voleo da znam šta i ti o tome misliš.


sto
pla·ce·bo ef·fect
pləˈsēbō əˈfekt,ēˈfekt/
noun
noun: placebo effect; plural noun: placebo effects

a beneficial effect, produced by a placebo drug or treatment, that cannot be attributed to the properties of the placebo itself, and must therefore be due to the patient's belief in that treatment

ne prolazi u veterini. Osim, mozda, kod vrlo religioznih zivotinja...
nsarski nsarski 18:33 07.06.2017

Re: Pa nije ni cudo...

Osim, mozda, kod vrlo religioznih zivotinja...

Ćurke?
Kažu da je Trump takav smooth talker da može da ubedi ćurke kako je Dan Zahvalnosti najbolji dan u godini.
nikvet pn nikvet pn 18:42 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

nsarski
Nego i oni "dog whisperers" i "horse whisperers", meni to sve liči na tešku prevaru


За "horse whisperers" не могу да се изјасним јер нисам помно пратио али за "dog whisperers" ствар је јасна: није превара. Цезар Милан је напросто генијалан. Уопште сви који имају профи контакт са псима једноставно морају имати проходан канал невербалне комуникације, или од тог посла нема ништа. Цезар је то стварно проучио и применио, капа доле.

Код других животиња као на пример коња и нарочито код циркуске дресуре предатора акценат је на игри моћи. Код мачке канал комуникације је узан према нама, широкопојасни према њој. Са биљоједима комуникација је доста лака. Свиња је за све њих високи интелектуалац али ждероња, не уме да угаси свињу у себи
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:46 07.06.2017

Re: Pa nije ni cudo...

nsarski
Osim, mozda, kod vrlo religioznih zivotinja...

Ćurke?
Kažu da je Trump takav smooth talker da može da ubedi ćurke kako je Dan Zahvalnosti najbolji dan u godini.


Možda, ali samo ako ne pogreši koje su živuljke ćurke, pa ne krene da priča žirafama, i ako ne pobrka praznike, pa krene da priča o Groundhog danu ;>
nsarski nsarski 18:47 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Цезар Милан је напросто генијалан. Уопште сви који имају профи контакт са псима једноставно морају имати проходан канал невербалне комуникације, или од тог посла нема ништа. Цезар је то стварно проучио и применио, капа доле.

Pa, sto su ga posle toliko proganjali, trazili da ukine emisiju, itd.?
maksa83 maksa83 18:48 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Код мачке канал комуникације је узан према нама, широкопојасни према њој.

Moja mačka priča sa mnom. Samo sa mnom, od svih ukućanina. Niko od nas dvojice nema faking klu šta ko kaže (ustvari možda je njemu jasno, ja se pravim da mi je jasno), ali razmenjujemo mjaukanje (razna u formi i zvuku) bez problema, prave konverzacije, i obojica mislimo da se nešto tu dešava i da kao pričamo, i ok nam je. Ne zajebavam se.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:54 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

nikvet pn
Dont Fear The Reaper
Pošto sam morao da se opremim za konstantan niz rana




Tx! Inače, imam Flogicid. A ovo su poveće površine nastale pucanjem (povećih ) hematoma, tako da koristim samo hidrogen i povidon, plus Octenisept i Rivanol - i Bivacin sprej povremeno (nije moja noga, pa nek ide život ) pa vazelinsku gazu, a tek kada krene da zarasta razne druge mazalice i natapalice
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:57 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

maksa83
Код мачке канал комуникације је узан према нама, широкопојасни према њој.

Moja mačka priča sa mnom. Samo sa mnom, od svih ukućanina. Niko od nas dvojice nema faking klu šta ko kaže (ustvari možda je njemu jasno, ja se pravim da mi je jasno), ali razmenjujemo mjaukanje (razna u formi i zvuku) bez problema, prave konverzacije, i obojica mislimo da se nešto tu dešava i da kao pričamo, i ok nam je. Ne zajebavam se.


Pre nedelju-dve videh emisiju u kojoj su testirali vlasnike i mačke. Ne sećam se baš u detalje tačno šta - ali valjda beše prepoznavanje - koja je njihova, a i "a šta kog vraga hoće" tim mjaukanjem. Skoro svi pogodili :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:00 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

nsarski
Цезар Милан је напросто генијалан. Уопште сви који имају профи контакт са псима једноставно морају имати проходан канал невербалне комуникације, или од тог посла нема ништа. Цезар је то стварно проучио и применио, капа доле.

Pa, sto su ga posle toliko proganjali, trazili da ukine emisiju, itd.?


Ne znam ko, ali najverovatnije da je ona PETA imala svoje prste u tome ;>
maksa83 maksa83 19:02 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

koja je njihova, i podan a šta kog vraga hoće Skoro svi pogodili :)

Da, kad se navikneš na zvukove apsolutno možeš da je razlikuješ od bilo koje druge. Mačke se inače među sobom ne sporazumevaju tako, one mahom imaju neku subverbalnu komunikaciju, dernjaju se vrlo prepoznatljivo jedna na drugu samo kad je neka frka. Ovaj moj sluhista emulira ono što čuje, npr. dete odlazi u školu i ja mu dobacim glasno "ĆAAOoooo", dete odgovara istim takvim "ĆAAOaooo", i od nekud sekund kasnije čuješ ovog "MAAOooo" u potpuno istom tonalitetu, trajanju i amplitudi, drugačije nego što se inače oglašava. Papagaj zarobljen u telu mačke. Ne tripujem.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:12 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Papagaj zarobljen u telu mačke. Ne tripujem.


E dakle ipak nisu montaže! Ima povremeno u (na, štagod) AFV snimci mačaka kako pričaju pevaju, ma prave neke "ljudske" zvuke. Meni starom skeptiku ;> uvek prvo na pameti - ma ovo lako može da bidne montaža. Ali evidentno i mačke vole da brbrljaju

Nego, kad smo kod živuljki - raznih vrsta mačke za početak - ima već dve-tri decenije kako kad izađem na prozor i s (iha-haj) visoka rečem "Mac" (normalnim glasom, nema dernjave) mačke iz raznih ćoškova dvorišta dotrče baš do ispod prozora pa gledaj gore, znaju: sad će da pada Mana s neba :)) Naravno, mlade generacije uče od starijih - i tako kako rekoh par decenija

Isti period kako par grlica (opet pitanje generacija ) kako me vide na prozoru doleću i sleću na sims ili klimu i čekaju svoju Manu :)
maksa83 maksa83 19:21 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

E dakle ipak nisu montaže! Ima povremeno u (na, štagod) AFV snimci mačaka kako pričaju pevaju, ma prave neke "ljudske" zvuke. Meni starom skeptiku ;> uvek prvo na pameti - ma ovo lako može da bidne montaža.

Ako se sećaš nekoga ko se zvao kum.djole, kod njega sam video njegovog papagaja kome kreneš da zviždiš Moravac a on kreće da ga zviždi sa tobom i IGRA isti taj Moravac na onoj prečci - 2 levo, 3 desno. Isto ume da peva Ko Nekad U 8. Doduše nije bio onaj mali glupi zelenožuti papagaj što samo krešti nego neka bela nimfa, tako nešto. Svejedno da mi je neko pričao i da nisam video svojim očima rekao bih - "'Aha, papagaj igra Moravac. Aj ne seri".


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:24 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

"'Aha, papagaj igra Moravac. Aj ne seri".


Јеботе, а ја моравац никад нисам савладао.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:36 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Predrag Brajovic
"'Aha, papagaj igra Moravac. Aj ne seri".


Јеботе, а ја моравац никад нисам савладао.


Ima neki davni snimak sa svadbe mog drugara koji je nebrojeno puta izazivao salve smeja, a na kojem ja i još jedan drugar igramu u kolu - celo kolo na jednu, nas dva na drugu, obaška međukoraci "vrd-levo, vrd desno, pa se (ne) mimoiđemo" ;>
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:39 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Doduše nije bio onaj mali glupi zelenožuti papagaj što samo krešti nego neka bela nimfa,


Oni male ok, i oni veći može, ali nimfe baš ne volem - sve od kada sam ulazio kod drugara u sobu, a nimfa (koju je pustio da letucka po sobi - što nisam znao niti je video) pokušala da mi sleti na rame - uradio sam jedan Atomski Odgore u sekundi i poljubio patos ;>
maksa83 maksa83 19:41 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Јеботе, а ја моравац никад нисам савладао.

E, al' bar ne kenjaš svuda po kavezu.

Život je gomila kompromisa...
tadejus tadejus 20:06 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Predrag Brajovic
Јеботе, а ја моравац никад нисам савладао.


a kad smo kod moravca..
zilikaka zilikaka 21:36 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Ovaj moj sluhista emulira ono što čuje, npr. dete odlazi u školu i ja mu dobacim glasno "ĆAAOoooo", dete odgovara istim takvim "ĆAAOaooo", i od nekud sekund kasnije čuješ ovog "MAAOooo" u potpuno istom tonalitetu, trajanju i amplitudi, drugačije nego što se inače oglašava. Papagaj zarobljen u telu mačke. Ne tripujem.


Moj ker pa kontra. Nije sluhista al ritmičar.
Kad čuje vatrogasnu sirenu i crkvena zvona zavija u kontinuitetu. Ništa prekidi. Možda baš ne trefi nešto harmojiju al lepo prati.
Ako čuje muziku, e onda prati, pravi prekide, ima tu i elemenata kreativnosti.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:38 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Види, бре, шта је свадба!

zilikaka zilikaka 22:06 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Predrag Brajovic
Види, бре, шта је свадба!


Jbt, kako to naraniti i napojiti posle?
mirelarado mirelarado 22:12 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Sirota mlada. K'o bela mečka na uzici.
Jukie Jukie 22:49 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

nikvet pn
Свиња је за све њих високи интелектуалац али ждероња, не уме да угаси свињу у себи

gedza.73 gedza.73 23:08 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Predrag Brajovic
"'Aha, papagaj igra Moravac. Aj ne seri".


Јеботе, а ја моравац никад нисам савладао.

Bio na maturi pre par dana.
Slikanje, 'fala bogu, dobro prošlo. Za sledeću će da bude gusto. Bar trećina ima da trči par puta do vecea.

Iznenadili me nekadašnji hardcore rokeri. Svaki narodnjak su znali, i lepalukić evergrin i disko turbo acalukas, uredno igrali na podijumu.
'aj što igraju moravac al' cepaju i vlaško.

A ja seljak ni jedno ni drugo.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:26 07.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Jbt, kako to naraniti i napojiti posle?


!? Pa valjda se zna: jedna riba, jedna vekna i malo vode za vino. Ili misliš da je Isus bio Kozak? ;>



PS - čist Klezmer!
alselone alselone 07:26 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

maksa83



Ostao sam ti duzan jednu noviju a dobru epizodu.
Evo je:
princi princi 07:41 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Dragan Nikolić u Mrtav i beo isti Čeda Jovanovič.
maksa83 maksa83 08:05 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Ostao sam ti duzan jednu noviju a dobru epizodu.

Znači ovo je moglo da nastane samo usred neke kolektivne duvke. :))))

"sve dok straaašni zmaj nije sišao sa planine i počeo da teroriše stanovništvo i pali im maline" :))))
nikvet pn nikvet pn 08:37 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde


Морам да признам да сам мало изненАдјен што Геџа нуме дигра коло. Ајде Браја што није одмако од козарачког то разумем, али Геџа... Поправиће ствар до следеће матуре
krkar krkar 08:48 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Predrag Brajovic
Види, бре, шта је свадба!



Jebiga - ništa. A sve sam čekao kad će da im se sruše tribine na kojima onako u taktu svi pocupkuju
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:42 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Ovi znaju sta se iznajmljuje za par hiljada gostiju, beton pa cupkas.
A ne kao oni njujorski fensi Jevreji, propali kroz pod na 3 spratu dok su igrali na svadbi..

Nego, kakav je ovo svadbeni (ili je neka barmicva?) jevrejski tanc (sta predstavlja)?; ovo jos nikada nisam videla, vezane ruke, noge i na ledjima sipkom sva petorica.(premotati na 1.24)






Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:43 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Jebiga - ništa. A sve sam čekao kad će da im se sruše tribine na kojima onako u taktu svi pocupkuju

Исто!
Фасцинантна ми је та колективност, учешће свих.
gedza.73 gedza.73 16:42 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

nikvet pn
Морам да признам да сам мало изненАдјен што Геџа нуме дигра коло

Svi oko mene su dobro u-igrani.
Ja jedva dva napred, jedan nazad i to vrlo, vrlo aritmično.
Al' zato (nešto mi sad to pade na pamet) sredinom devedesetih zaglavim sa nekom ekipom u gej klub.
Velik, prostran klub sa sve kič-kemp ikonografijom. Na sredini podijum za igru koji više liči na modnu pistu.
Uz ulaznicu besplatna pića (jedan period u mlados-ludos koji se često svodio na odnesitemedokuće).
Mi već zagrejani, nabili se uza zid.

Sledeće scene koje se sećam, otud ova priča, na bini igram makarenu. Nadam se da nije bilo ničega između flešova ali sam tad naučio pokrete.

Поправиће ствар до следеће матуре

Aha. Znaš kad se ekipa sprema za pet godina mature
-'de ćemo?
-u kafanu Kod Pante.
-Što tamo?
-Dobro zezanje, dobre konobarice.

Za deset godina opet 'kud', 'kod Pante', 'što?', 'dobra hrana, neograničeno piće'.

Za dva'es kod Pante, dihtuju prozori, dobro grejanje.

Za četrdeset.
-Gde ćemo?
-Kod Pante.
-Što tamo?
-Pa nikad nismo bili.

Tako i sa mojim igranjem.
Taman ujutru naučim do večeri zaboravim.

gedza.73 gedza.73 19:34 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

krkar
A sve sam čekao kad će da im se sruše tribine na kojima onako u taktu svi pocupkuju


Go ahead and jump




na svakom refrenu
Jukie Jukie 20:49 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

gedza.73

Iznenadili me nekadašnji hardcore rokeri. Svaki narodnjak su znali, i lepalukić evergrin i disko turbo acalukas, uredno igrali na podijumu.
'aj što igraju moravac al' cepaju i vlaško.

Naučili pored dece
zilikaka zilikaka 21:10 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Naučili pored dece

E, stvarno, skoro mi sin prezentovao šta sluša njegova generacija, gimnazijalci.
Ljudi, to je Bogu plakati.
Muzika ko guz papir. Slušaš nedelju dana i baciš, uzmeš drugo.



krkar krkar 21:52 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

E, stvarno, skoro mi sin prezentovao šta sluša njegova generacija, gimnazijalci.
Ljudi, to je Bogu plakati.
Muzika ko guz papir. Slušaš nedelju dana i baciš, uzmeš drugo.


Slušao neki dan pred školom malomatursko slavlje. Hteo da se ubijem koje je to narodnjačko sranje i dranje, čist užas.
alselone alselone 22:03 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Ma ne samo to, da ste videli Zmajeve decije igre ove bodine u NS. Ili sabanija ili se pokondirilo pa tuku neki basovi za decu od 6 godina.

Nasi bili jedni od malobrojnih koji su pevali prave nase stare decije pesme.
gedza.73 gedza.73 22:11 08.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

jukie
Naučili pored dece


Profesorice, nauči me džidži-midži. Direktorka izdala učionicu za spot u kojem đak viri profesorki pod suknju




nastavnica srpskog, žena zmaj, posle ekskurzije terala pojedine klince da joj recituju turbobostfolk pesme koje su pevali i da napišu z adomaći analizu bar jedne pesme

Postoji dobra i loša muzika. Ja slušam dobru

To sa muzikom je postao svetski trend. Što Zili kaže nedelju dana traje.
kao i većina stvari.
karabasbarabas karabasbarabas 07:41 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

gedza.73
jukie
Naučili pored dece


Profesorice, nauči me džidži-midži. Direktorka izdala učionicu za spot u kojem đak viri profesorki pod suknju




nastavnica srpskog, žena zmaj, posle ekskurzije terala pojedine klince da joj recituju turbobostfolk pesme koje su pevali i da napišu z adomaći analizu bar jedne pesme

Postoji dobra i loša muzika. Ja slušam dobru

To sa muzikom je postao svetski trend. Što Zili kaže nedelju dana traje.
kao i većina stvari.


Nareceni umetnik je inace zavrsio pravni, filozofski i teologiju.
Vid'o da nema leba od toga, vid'o od cega ima leba. Poceo da se glupira i sad dobro zivi od glupiranja.

http://dnevnik.hr/showbizz/omg/dj-krmak-zavrsio-cak-tri-fakulteta.html
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:20 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Ни плацебо-ефекат.



apacherosepeacock apacherosepeacock 11:31 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Moja mačka priča sa mnom.


Naravno da pricaju.

Ja kad zaboravim da otvorim vrata da ih pustim u kucu pa to su citave recenice raznih tonaliteta mrnjaukanja (uz tresenje repova levo-desno) - jasno mi kaze da se teram u 3 lepe sto su morali da drezde ispred vrata satima..
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:36 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Nego, kakav je ovo svadbeni (ili je neka barmicva?) jevrejski tanc (sta predstavlja)?;


E jbt. i ja sam nasla gde da pitam..
Srdjan F. 'de si bre da (mi) objasnis?
maksa83 maksa83 11:36 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Ja kad zaboravim da otvorim vrata da ih pustim u kucu

Zajebano je kad je jedna u kući a druga napolju.



Cats are dicks.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:47 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

Cats are dicks


Istina

Jos kad jedna popije po nosu u svadji sa drugom - dobije od ostalih (koje su do tada posmatrale po strani svadju) po dangu pride..
gedza.73 gedza.73 21:18 09.06.2017

Re: Ima li neki lekar naucnik ovde

karabasbarabas
Nareceni umetnik je inace zavrsio pravni, filozofski i teologiju.
Vid'o da nema leba od toga, vid'o od cega ima leba. Poceo da se glupira i sad dobro zivi od glupiranja.

Filozofija željka Mitrovića. Narod traži majmune i smrt u areni pa da im sve to damo a usput se malo i ovajdimo.
Svaka roba ima kupca pa tako je i DJ Krmak naš'o svoju grupu, fora je što direktorka izdaje prostorije osnovne škole sa sve decom džumle.

Ma kad Francuzi mogu da sviraju kolo što ne bi i Krmak mogao u školu. Ni prvi ni poslednji.

od 16:45 (a masa uvek reaguje isto na 17:45) pa nadalje. A faca je levi violinista sa crvenim cipelkama.

49 41 49 41 22:18 08.06.2017

Jasno je meni sad

Sokratu, to davno bese.

https://youtu.be/Ll03QwyRobM
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:05 10.06.2017

Čemu ili kome

Verujem da svi znamo dobro kome služi, a , nažalost, teško je reći čemu jer ako ne garantuje i ne obezbeđuje osnovna ljudska prava i slobode kao što su pravo na rad, socojalnu i zdravstvenu zaštitu, pristojno obrazovanje, onda je teško reći.Evidentno je da služi uskim grupama, a širokim narodnim masama još jok.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana