B92 Blog    Članovi    ceda_urosevic    Godišnjice nerešenih ubistava u Srbiji,danas:Slavko Ćuruvija

ceda_urosevic
13:19
PET
11
APR

Godišnjice nerešenih ubistava u Srbiji,danas:Slavko Ćuruvija

Koliko godišnjica nerazjašnjenih političkih ubistava u ovoj zemlji obeležavamo? U kakvoj to državi živimo i šta rade institucije? Ko je odgovoran?

Obzirom da niko još uvek nije postavio blog o ovoj važnoj i društveno obeshrabrujuće-depresivnoj temi, a pre svega tragičnoj po živote ubijenih i njihovih porodica, koristim priliku da u dva dana napišem dva bloga. Zaboravljamo li koji je danas dan? Jedan čovek je izašao u šetnju na Uskrs 1999. godine. Vraćajući se kući mučki je ubijen na njenom pragu. Istina o tome ko ga je i zašto ubio se još uvek ne zna. Čovek se zove Slavko Ćuruvija.

NI JEDNO ubistvo niti pokušaj atentata na novinare u Srbiji nije razotkriven. Dada Vujasinović, Milan Pantić, pre godinu dana pokušaj ubistva Dejana Anastasijevića. Ubice Zorana Đinđića znamo, ali ne znamo organizatore niti inspiratore. Ubistvu Slavka Ćuruvije koje se dogodilo pre 9 godina na današnji dan prethodio je tekst u Ekspres politici pod naslovom "Ćuruvija čeka bombe", koji je u javnosti tumačen kao nagoveštaj ubistva.

 

Branka Prpa, udovica Slavka Ćuruvije i dan danas trpi napade sa raznih strana. Ona je jedina koja na sve moguće načine traga za otkrivanjem istine. Prenosim dva članka Iz Danasa, 24.01.2008. i Politike od 26.01.2008.

 

Iz Danasa, 26.01.2008.

Tri nepoznate osobe kantom su razbile prozor na zgradi Istorijskog arhiva Beograda preksinoć oko tri sata ujutro, posle čega je policija obavila uviđaj.
Direktorka te institucije Branka Prpa kaže za Danas da je napad bio isplaniran.


- Sve je snimljeno kamerama video nadzora. Tri lica su snimljena, s tim što je osoba koja je bacala kantu i koja je potpuno razorila prozor pisarnice imala kapuljaču. To nisu nikakvi huligani. Ova grupa je imala svest o tome da je Arhiv pod video nadzorom i samim tim ovaj napad je bio isplaniran, jer se na snimku vidi da jedna od osoba, koja nije imala kapuljaču na glavi, izbegava kamere. To se tačno vidi i na snimku, kada jedna osoba skloni lice da je kamera ne bi uhvatila - ocenjuje Branka Prpa.


Ona podseća da su pre ovoga nepoznate osobe 18. oktobra 2007, takođe snimljene kamerama, palile crnu sveću ispred Arhiva i izvodile „ritual smrti".


- Rezultata istrage nema. Na osnovu snimaka policija je trebalo da identifikuje te osobe. Arhiv je državna institucija ispred zgrade je jarbol sa zastavama Srbije i grada Beograda, tako da je ovo napad i na samu državu. Ne znam koji bi bili motivi. Istorijski arhiv čuva dokumente koja su u statusu kulturnog dobra od izuzetnog značaja i ako vi dovedete u opasnost takvu instituciju, kakva je razlika između tih mladića i onih koji su palili crkvu Bogorodice Ljeviške u Prizrenu? Nema razlike - ističe Prpa.


Ona ocenjuje da je 18. oktobra ispred Arhiva bila paljena crna sveća za njenu smrt i da neko pokušava da je zaplaši.


- Žele da me uplaše već dugo vremena, a posebno od 11. januara prošle godine, kad sam izvedena kao svedok pred Specijalni sud u vezi sa svirepim ubistvom Slavka Ćuruvije. Hoću javno da im poručim da od ljudske krvi ne mogu da operu ruke i da me neće zastrašiti niti pokolebati. Potrudiću se da Slavkovim ubicama budem za vratom do kraja života - poručuje Branka Prpa, koja je bila nevenčana supruga ubijenog novinara Slavka Ćuruvije.

 

Iz Politike, objavljeno 26.01.2008.

 

Specijalno tužilaštvo nastavilo je pretkrivični postupak u slučaju ubistva Slavka Ćuruvije, vlasnika listova „Dnevni telegraf" i „Evropljanin", tražeći od policije nova obaveštenja o tom zločinu.


- Uveren sam da je upornim radom policije, Specijalnog tužilaštva i suda moguće doći do neposrednih počinilaca ubistva Ćuruvije. Logično je da posle gotovo devet godina teško možemo očekivati da nađemo nove materijalne tragove, ali verujemo da ima načina da se dođe do svedoka koji znaju istinu ili čak do oružja iz kojeg je pucano. Zahtevali smo da policija prikupi dodatne podatke i obaveštenja za koja smatramo da mogu da dovedu do otkrivanja počinilaca - kaže za „Politiku" Miljko Radisavljević, specijalni tužilac.


Posle saslušanja oko 150 svedoka pred istražnim sudijom, od kojih niko nije imenovao one koji su ubili poznatog novinara, tužilac procenjuje da je u ovom postupku ipak načinjen pomak. Prema njegovim rečima, prikupljen je veliki broj dokaza i ukoliko bi počinioci bili otkriveni, sudska istraga bi trajala kratko, a suđenje bi moglo vrlo brzo da počne.


- Cilj istražnih radnji bilo je obezbeđivanje dokaza. Od događaja je prošlo više godina, zbog čega je bilo neophodno da se kroz pojedine istražne radnje saslušaju svedoci kako dalji protok vremena ne bi dodatno napravio problem u sećanju svedoka - dodaje tužilac Radisavljević.


U Specijalnom sudu su prošle godine sprovedene takozvane istražne radnje. Na zahtev tužilaštva, saslušano je oko 150 svedoka u vezi sa ubistvom Slavka Ćuruvije. Među njima je bila Branka Prpa, Đuruvijina supruga, kao i radnici MUP-a Srbije i operativci tadašnje Državne bezbednosti koji su bili angažovani na tajnom praćenju poznatog novinara u okviru akcije „Ćuran".


U slučaju ubistva Ćuruvije, krug je već godinama sužen oko pripadnika bivše Državne bezbednosti, ali su problem dokazi. Bivši ministar policije Dušan Mihajlović kao i bivši specijalni, sada republički tužilac Slobodan Radovanović svojevremeno su izjavljivali da ima značajnih pomaka u istrazi ovog zločina. Pominjani su novi dokumenti, novi svedoci, očevici. Mediji su objavljivali imena navodnih ubica, uglavnom kriminalaca i pripadnika tajnih službi, od kojih su većina kasnije i sami likvidirani.


Do danas, policija nije podnela krivičnu prijavu za ubistvo Ćuruvije. Prijavu su podneli advokati porodice ubijenog novinara i to protiv Mirjane Marković, supruge pokojnog predsednika Jugoslavije Slobodana Miloševića, Radomira Markovića, bivšeg načelnika Resora državne bezbednosti i Milana Radonjića, nekadašnjeg šefa beogradskog Centra RDB, pod sumnjom da su naredili i organizovali ubistvo Ćuruvije. U toj prijavi neposredni izvršioci su označeni kao NN.


Kako je obelodanjeno 2001. godine, Ćuruvija je pod šifrom „Ćuran" bio predmet obrade tajne službe. Postoje dokazi o tome da su ga nekoliko dana pre ubistva intenzivno pratili pripadnici beogradskog Centra RDB i da su o tome izveštavali svog šefa Radonjića. Tajna pratnja je, kako je utvrđeno, povučena svega nekoliko minuta pre nego što je likvidiran.


Ćuruvija je ubijen 11. aprila 1999. godine rafalima iz „škorpiona", u pasažu zgrade u Svetogorskoj ulici, gde je i živeo.

...

Koliko godišnjica nerazjašnjenih političkih ubistava u ovoj zemlji obeležavamo? U kakvoj to državi živimo i šta rade institucije? Ko je odgovoran?





Komentari (42)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Luka Ivanišević  13:40 11.04.2008
Preporuka: 1

SLVAKO ĆURUVIJA, DADA VUJASINOVIĆ.....

#Link  Replika: 3
Slavko Ćurivija se zamerio Miloševićevom režimu jer je otvoreno ustao protiv istog. Zato je platio glavom. Ništa bolje nisu prošli ni Dada Vujasinović ni Milan Pantić(koji se,doduše, zamerio Palmi....). Državne institucije(vlada i policija) odlično znaju ko su nalogodavci ubistava već pomenutih novinara(a i ne samo njih nego i ubistava: Radovana Stojčića-Badže, Momira Gavrilovića, kao i dvojice gardista Dražena Milovanovića i Dragana Jakovljevića u Topčideru 2004.godine, Ivana Stambolića i mnogih drugih) nego neće da kažu jer ih je zarazio virus neobaveštenosti. U ovoj državi su kriminalci zaštićeni i mnogo će vode proteći svim našim srpskim rekama dok u javnost izađu sve te informacije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  13:46 11.04.2008
Preporuka: 1

Re: SLVAKO ĆURUVIJA, DADA VUJASINOVIĆ.....

I onaj koga su svi skoro zaboravili - sudija Simeunovic!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Luka Ivanišević  15:57 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: SLVAKO ĆURUVIJA, DADA VUJASINOVIĆ.....

ivana23
I onaj koga su svi skoro zaboravili - sudija Simeunovic!

Tačno. Svako ko časno radi svoj posao ili ako puno zna nagrabusi. O načinu eliminacije nepodobnih ne treba previše pričati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Eugenija  22:41 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: SLVAKO ĆURUVIJA, DADA VUJASINOVIĆ.....

Luka Ivanišević
Slavko Ćurivija se zamerio Miloševićevom režimu jer je otvoreno ustao protiv istog. Zato je platio glavom. Ništa bolje nisu prošli ni Dada Vujasinović ni Milan Pantić(koji se,doduše, zamerio Palmi....). Državne institucije(vlada i policija) odlično znaju ko su nalogodavci ubistava već pomenutih novinara(a i ne samo njih nego i ubistava: Radovana Stojčića-Badže, Momira Gavrilovića, kao i dvojice gardista Dražena Milovanovića i Dragana Jakovljevića u Topčideru 2004.godine, Ivana Stambolića i mnogih drugih) nego neće da kažu jer ih je zarazio virus neobaveštenosti. U ovoj državi su kriminalci zaštićeni i mnogo će vode proteći svim našim srpskim rekama dok u javnost izađu sve te informacije.

Vasa konstatacija da su u ovoj drzavi kriminalci zasticeni je apsolutno tacna i to i jeste razlog sto do sada nijedna afera nije dozivela svoj sudski epilog. Pitanje je da li ce ga i doziveti a sudjenja oko ovih ubistava se samo razvlace kako bi se mazale oci javnosti. Sta reci kada postupajuca sudija u nekom predmetu odlaze rocista jer ona mora na operaciju mladeza (!). Na zapadu ljudi posle operacije bubrega cetvrti dan izadju iz bolnice i vec idu na posao dok nase sudije za jedan ladez idu na bolovanje po nekoliko nedelja a onda posle toga mirne duse odlaze na godisnji odmor. Predmete ce ionako resavati Strazbur a donacije za reforme sudstva pojela maca. Generalno mislim da je sudstvo kod nas samo imitacija suda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  13:53 11.04.2008
Preporuka: 0

poznati odgovori na poznata pitanja

#Link  Replika: 1
Koliko godišnjica nerazjašnjenih političkih ubistava u ovoj zemlji obeležavamo? U kakvoj to državi živimo i šta rade institucije? Ko je odgovoran?


evo redom
1. nezna se
2.banana republici
3.nista ne rade(prodaju maglu i zabusavaju)
4.vlast
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Yuneeor  11:33 12.04.2008
Preporuka: 0

Re: poznati odgovori na poznata pitanja

Čekaj, čekaj, čekaj..... ja mislio mi živimo u evropi? Dali to znači da sutra očekujem da kamila protrči pored mene? Afrika bato...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tamper  14:10 11.04.2008
Preporuka: 0

Crna knjizica

#Link  Replika: 0
Tesko je za poverovati da u jednos carsijsko tracarskoj sredini kao sto je Beograd a i Srbija niko ne zna ko je organizovao ili pucau u Slavka Curuviju.
Sve mi nekako lici da razni ministri policija ili sefovi bezbednosnih struktura koriste tu informaciju da bi nekog drzali u saci.Ili na kratkom lancu.
Crna knjizica Broja 1 iz Alan Forda je vise nego aktuelna u Srbiji.
S tolikim brojem crnih knjizica sve pocinje da lici na Britaniku.
A u svakoj knizici svako ima onog drugog.
I tako dolazimo do pat pozicije.Niko ne zeli da ga procitaju iz knjizice onog drugog.
Zato se nista nije ni desilo poslednjih 9 godina od ubistva Slavka Curuvije.
A da imam svoju crnu knjizicu verovatno bi u njoj procitao da ce se tesko desiti bilo kakav pomak u istrazi i sledecih 9 godina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
@Andjelija  14:43 11.04.2008
Preporuka: 0

uzas!

#Link  Replika: 19
uzas!
uzas!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
doktorka  16:06 11.04.2008
Preporuka: 4

kad budu ratni zlocinci

karadzic i mladic poslati u hag , onda se mozemo nadati da ce pocinioci i nalogodavci ovih zlocina , i ne samo ovih , biti poznati javnovsti . do tada ce udba i dalje da bude nasha sudba.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:56 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

karadzic i mladic poslati u hag , onda se mozemo nadati da ce pocinioci i nalogodavci ovih zlocina , i ne samo ovih , biti poznati javnovsti . do tada ce udba i dalje da bude nasha sudba.


Pre će oni umreti (što od starosti što od "bolesti")
nego što će ih Hag videti žive...
tako nešto ne treba očekivati dok su živi oni koji
nemaju pojma gde se kriju...a mlađi su od obojice...

[url=http://www.mediaclub.cg.yu/zanimljivi/zanimljivi%202001/mart/05.htm]1990.-2001.
[/url]
Nakon 2001. sami dodajte po sećanju, ko je sve otišao
od poznatih ličnosti, nasilnim putem na put bez povratka,
a da im se potpisnici putnih naloga ne znaju.
Ibarska magistrala i ubistvo Zorana Đinđića se ne mogu
smatrati razjašnjenim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:59 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
doktorka  17:58 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

Dolybell
karadzic i mladic poslati u hag , onda se mozemo nadati da ce pocinioci i nalogodavci ovih zlocina , i ne samo ovih , biti poznati javnovsti . do tada ce udba i dalje da bude nasha sudba.Pre će oni umreti (što od starosti što od "bolesti")nego što će ih Hag videti žive...tako nešto ne treba očekivati dok su živi oni koji nemaju pojma gde se kriju...a mlađi su od obojice...1990.-2001.Nakon 2001. sami dodajte po sećanju, ko je sve otišaood poznatih ličnosti, nasilnim putem na put bez povratka,a da im se potpisnici putnih naloga ne znaju.Ibarska magistrala i ubistvo Zorana Đinđića se ne mogu smatrati razjašnjenim.



onda od evrope nema nista

Hag, Beograd, Brisel -- Holandija spremna da odobri potpisivanje SSP sa Srbijom, ali da njegova ratifikacija sačeka ostvarenje pune saradnje sa Hagom, izjavio šef diplomatije Holandije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
corn mouth  18:12 11.04.2008
Preporuka: 1

Re: kad budu ratni zlocinci

doktorka
karadzic i mladic poslati u hag , onda se mozemo nadati da ce pocinioci i nalogodavci ovih zlocina , i ne samo ovih , biti poznati javnovsti . do tada ce udba i dalje da bude nasha sudba.

bojim se da je upravo tako.
da dokle god NALOGODAVCI i izvrsioci ubistava novinara i politicara nisu privedeni pravdi,
sanse su slabe da ce karadzic i mladic biti poslati u hag.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:31 11.04.2008
Preporuka: 2

Re: kad budu ratni zlocinci

onda od evrope nema nista

Hag, Beograd, Brisel -- Holandija spremna da odobri potpisivanje SSP sa Srbijom, ali da njegova ratifikacija sačeka ostvarenje pune saradnje sa Hagom, izjavio šef diplomatije Holandije.



Da su ga odveli kad je trebalo, mnogi događaji se ne bi odigrali
onako kako jesu. (Npr. slučaj Haradinaj, verovatno ne bi prošao
kako je prošao. Kako se može očekivati da su naši dokazi u
njegovom slučaju validni, zapravo, da su validni kad optužujemo drugog,
a kad treba sami da uradimo nešto što okrivljuje nas, onda ništa...
o tome nemamo pojma? Onda se to proglašava dvostrukim aršinom
Suda u Hagu !?)
Krijući Mlaadića (ev. Karadžića) indirektno priznajemo njegovu krivicu,
jer je očito, da se ne vidi kako bi se on mogao odbraniti od optužbi;
tako da dokle god ne bude u Hagu sa mogućnošću da se odbrani od
optužbi - samo skrivanje ga optužuje više nego Hag.

Što se duže krije, to je više saučesnika u njegovom skrivanju,
koji treba isto da odgovaraju za skrivanje...
Pre će ga se "osloboditi" oni koji ga kriju, nego što će dozvoliti
da bude otkriven. Mlaadiću, formalno, preti dvostruka opasnost,
zapravo je sada veća od skrivača nego od Haga.

Možda, jedino da prođe kao Ulemek, da se pojavi iz od nigde,
i kako reče, Jočić, nije bitno gde je bio dok se nije pojavio....?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
corn mouth  18:33 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci


Hag, Beograd, Brisel -- Holandija spremna da odobri potpisivanje SSP sa Srbijom, ali da njegova ratifikacija sačeka ostvarenje pune saradnje sa Hagom, izjavio šef diplomatije Holandije.

Srecom u jednoj velikoj nesreci, Holandija je u velikoj obavezi da vodi racuna o interesima zrtava genocida nad Bosnjacima i njihovih porodica.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:56 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

onda od evrope nema nista

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
man ray loves me  21:07 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

Da su ga odveli kad je trebalo, mnogi događaji se ne bi odigrali
onako kako jesu. (Npr. slučaj Haradinaj, verovatno ne bi prošao
kako je prošao. Kako se može očekivati da su naši dokazi u
njegovom slučaju validni, zapravo, da su validni kad optužujemo drugog,
a kad treba sami da uradimo nešto što okrivljuje nas, onda ništa...
o tome nemamo pojma? Onda se to proglašava dvostrukim aršinom
Suda u Hagu !?)


Ma zar nije Haradinaj pokokao svedoke? Kakve to veze ima s nama?
PS: Ja sam za izrucenje bez obzira na to da li je sud u Hagu objektivan ili ne, jer nam cine veliku uslugu time sto procesuiraju zveri koje mi ne bismo mogli da sudimo, ali ipak, nema razloga da se pravimo da je taj sud nezavisan od politike.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  21:12 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

Npr. slučaj Haradinaj, verovatno ne bi prošao
kako je prošao.


da. a i važi sledeće. kako je taj sud divan i krasan kad oslobodi, na primer, radića?
tada je pravedan.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kenozoik  22:59 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

Dolybell

Pre će oni umreti (što od starosti što od "bolesti")
nego što će ih Hag videti žive...

Nemoj tako. Ja verujem u zemaljsku pravdu. A dotle evo malo muzike
da ne zavrsimo ovaj dan u kolektivnom cemeru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kenozoik  23:58 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

ne znam kolko mi je ovo valjalo. Izgleda sam puk'o od losih vesti. Da probamo ovo za laksu noc:
George Pelecanos i Steve Wynn
Ili ti mene Chedo prosto izbrisi, ja ne mogu sam.
Pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  05:05 12.04.2008
Preporuka: 1

Re: kad budu ratni zlocinci

Ma zar nije Haradinaj pokokao svedoke? Kakve to veze ima s nama?


To je tačno, da je "sredio" svedoke.
Da ima veze sa nama - ima.
Njemu se nije sudilo za zločine prema Indijancima,
nego i prema Srbima.
Da smo mi naše obaveze i obećanja ispunili,
imali bi puno pravo da se žalimo na ovakvu presudu i
na sam način vođenja postupka prema Haradinaju,
(pušten da se brani sa slobode, koju je iskoristio
kako je iskoristio - a možda ne bi do toga ni došlo?).
Da smo .... ali nismo.
Nijedan Sud se ne formira sam od sebe, već ga neko
formira. Nijedan Sud nije oslobođen politike sam po sebi,
nisu sudije vanzemaljci i roboti, niti imaju apsolutno znanje.
Koliko su tužioci jaki i koliko imaju dokaza protiv okrivljenog,
toliko i sudije mogu da sude.
Da smo pomogli Carli del Ponte onoliko koliko smo mogli
i koliko je trebalo, bez natezanja i na vreme,
i ona kao tužilac bi imala veći kredibilitet i više dokaza i
jače argumente...ali nismo.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
man ray loves me  09:45 12.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

Njemu se nije sudilo za zločine prema Indijancima,
nego i prema Srbima.

Ipak mislim da je dosta naduvana pretpostavka da je odnos Srba prema ICTY doveo do pustanja Haradinaja na slobodu. Mnogo je plauzibilnije pretpostaviti da Amerikanci prosto prave na Kosovu drzavu od ljudi koji su im na raspolaganju, a nece im biti na raspolaganju ako budu trunuli u zatvoru. U svakom slucaju nema nikakvih dokaza da su Srbi krivi za pustanje Haradinaja na slobodu, sto je skandalozna odluka.
Procitala sam nedavno The Shock Doctrine od Naomi Klein, i mada vidim neke nedostatke u toj knjizi, ipak mislim da treba uzeti u obzir da je Halliburton napravio Bondsteel na Kosovu sa razlogom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  13:54 12.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu ratni zlocinci

Mnogo je plauzibilnije pretpostaviti da Amerikanci prosto prave na Kosovu drzavu od ljudi koji su im na raspolaganju,


Šta da radimo sa tim saznanjem, koje je
više od pretpostavke?
Malo istorijskog sećanja, hronološki od 1988.-89.
do danas...
Kad je NATO počeo da figurira na teritoriji ex-Jugoslavije,
(otvoreno i zvanično) zašto i kako?
Gde se i zašto, uopšte, prvo instalirao od 1988-89. do danas?
Možda to pomogne u delimičnom reševanju
"enigme" Kosovo ?


U svakom slucaju nema nikakvih dokaza da su Srbi krivi za pustanje Haradinaja na slobodu, sto je skandalozna odluka.


Naravno da nema dokaza, ali ne treba mi da se bunimo
kod donošenja takvih skandaloznih odluka,
kad sami nismo ispunili naše obaveze i obećanja.
Da smo završili saradnju sa Hagom, pa i da se bunimo,
sa punim pravom - ovako može samo da se činjenica o
tom događaju - konstatuje.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
doktorka  15:23 12.04.2008
Preporuka: 1

Re: kad budu ratni zlocinci

man ray loves me
Njemu se nije sudilo za zločine prema Indijancima,nego i prema Srbima. Ipak mislim da je dosta naduvana pretpostavka da je odnos Srba prema ICTY doveo do pustanja Haradinaja na slobodu. Mnogo je plauzibilnije pretpostaviti da Amerikanci prosto prave na Kosovu drzavu od ljudi koji su im na raspolaganju, a nece im biti na raspolaganju ako budu trunuli u zatvoru. U svakom slucaju nema nikakvih dokaza da su Srbi krivi za pustanje Haradinaja na slobodu, sto je skandalozna odluka. Procitala sam nedavno The Shock Doctrine od Naomi Klein, i mada vidim neke nedostatke u toj knjizi, ipak mislim da treba uzeti u obzir da je Halliburton napravio Bondsteel na Kosovu sa razlogom.


u pravu si , nego kad se mi bunimo , onda to izgleda ovako " ko o cemu, kurva o postenju".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
man ray loves me  19:28 12.04.2008
Preporuka: 1

Re: kad budu ratni zlocinci

Da smo završili saradnju sa Hagom, pa i da se bunimo,sa punim pravom - ovako može samo da se cinjenica o tom događaju - konstatuje.

Hoces reci - Kostunica nema pravo da se buni. Slazem se. Ali mi kao gradjani mozemo da razgovaramo o tome.
Sto se mene tice, glavni problem sa neosudjenim zlocincem je taj sto on slobodno hoda unaokolo i predstavlja pretnju za drustvo. Tako je Mladic problem za nas (kao i hiljade 'sitnih' ubica za koje se Hag nije interesovao i koji prolaze pored nas na ulici i voze se u istom autobusu), a Haradinaj je problem gradjana Kosova. Dalje, kakvo drustvo mogu da izgrade Haradinaj i Taci - opet problem Kosova.
Sud u Hagu se strasno izblamirao, i to je njihov problem jer su politizovani. Pretpostaviti da su pustili Haradinaja jer mi ne izrucujemo Mladica je meni malo nategnuto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  04:16 13.04.2008
Preporuka: 0

Re: kad budu...ljudi malo pazili na času..

hajde, kome nije mrska koncentracija od svih ovogorepoređanih "kakvetovezeima" teoretičara, da nam malo bolje pojasni šta nam to piše - gorepomenuti - Dejan Anastasijević The Obaveštet
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
johanboy  12:07 14.04.2008
Preporuka: 2

Re: kad budu ratni zlocinci

To je tačno, da je "sredio" svedoke.
Da ima veze sa nama - ima.
Njemu se nije sudilo za zločine prema Indijancima,
nego i prema Srbima.
Da smo mi naše obaveze i obećanja ispunili,
imali bi puno pravo da se žalimo na ovakvu presudu i


Ajde da samo malo ukljucimo i mozak. Srbija je isporucila svoja dva predsednika, gotovo ceo vojni i policijski vrh. RK nikad nije bio drzavljanin Srbije. Znaci , Srbija saradjuje. Ramus i Naser nisu osudjeni samo zbog toga sto bi njihovim presudama sud obesmislio dve NATO intervencije. Ako priznate da je Naser ubijao Srbe od 1992.-95 onda bombardovanje RS 1995. i nema jasno opravdanje. Isto vazi i za Ramusa. Ako ga osudite zbog pripadnosti teroristickoj organizaciji i organizovanju oruzane pobune u jednoj suverenoj zemlji 1998. , kako objasnjavate pomoc istom i bombardovanje te zemlje 1999.?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  17:15 11.04.2008
Preporuka: 2

Godišnjica...

#Link  Replika: 0




NOVI SAD- 11. april 2008.
Desetak aktivista pokreta Otpor iz Novog Sada simbolično se danas posulo pepelom čime su želeli da pošalju poruku nekim strankama u Srbiji da im 5. oktobra 2000. godine nije iskreno bilo stalo do demokratskih promena. Aktivisti Otpora su novinarima tokom performansa u centru Novog Sada podelili proglas u kojem se navodi da su neke stranke pokazale svoje pravo lice tek nakon 5. oktobra, pre svega stranke Velimira Ilića i Vojislava Koštunice.(Beta)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  18:12 11.04.2008
Preporuka: 1

Širi kontekst

#Link  Replika: 1
Događaji iz naše bliže prošlosti ne mogu se analizirati uobičajenim metodama koje primenjuju analitičari u stabilnim državama i u mirno vreme. Srbija je već dvadeset godina u permanentnoj krizi u kojoj se smenjuju ratnii sukobi i previranja. Zločini, pljačke, ubistva, ratno profiterstvo, nestašice, glad, bolesti i beda su pratilac svih ratova, jahači apokalopse koji odnose jednak, ako ne i veći broj žrtava nego neposredna oružana borba.
Koliko je ubistava i zločina ostalo nerešeno nakon II svetskog rata u Beogradu ili u Srbiji? Sigurno mnogo više, čak toliko više da im se ni broj ne zna, ni imena žrtava, a kamoli imena ubica i zločinaca. Pri tom ne mislim na žrtve pale od okupatorske ruke .
Ne stoji argument da je 1941. do 1945. bio pravi, veliki rat, a ovo što smo preživeli i još uvek preživljavamo nije pravi rat.
Ni jedan rat ne liči na ratove iz prošlosti, a svaki budući biće drugačiji. Svaki rat ima jednu zajedničku karakteristiku: nametanje volje nasilnim sredstvima, odnosno osvajanje ili očuvanje vlasti nasilnim oružanim putem.
Novije vojne-političke doktrine odavno su odbacile klasičan rat kao model rešavanja sukoba. Jedna od poznatijih je doktrina niskog inenziteta. Prema mišljenju većine vojnih teoretičara, ovu doktrinu moćne zemlje primenjuje permanentno u podčinjavanju nepodobnih režima u manjim zemljama.
Slobodan Milošević je bio vešt političar i inteligentan čovek, mislim da je on ratnu doktrinu niskog intenziteta primenio prema svojim političkim protivnicima, neistomišljenicima i po njega nepodobnom delu građana čiji je bio izabrani predsednik. Opasne političke protivnike je ubijao, manje opasne pacifikovao na druge načine (pretnje, ucene..), a njemu nepodobne građane ekonomski iscrpljivao i izvrgao gladi, bedi i bolestima. Dakle, upravo onaj spektar nasilnih sredstava koji podrazumeva sukob niskog intenziteta u međunarodnim odnosima.
Slobodan milošević je vodio rat protiv većeg dela svjih građana. Najbolji i najhrabriji su žrtve pale u tom ratu.
Ratne žrtve su i Slavko Ćuruvija i mnogi drugi.
Žrtva tog rat je i Zoran Đinđić, jer ono od 5.oktobra je bio samo privid pobede. Slobodan Milošević je u oktobru 2000.g. politički pao, ali sledbenici njegove politike taj rat vode i danas.
Plašim se da će biti još žrtava.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:39 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

Plašim se da će biti još žrtava.


17. februar 2008. Beograd izvečeri u potaji...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip Mladenović  19:35 11.04.2008
Preporuka: 1

SRBIJA ili SrBIA?

#Link  Replika: 1
Predstojeća, redovna Skupština Nezavisnog udruženja novinara Srbije, zakazana za subotu, 19. april 2008. u beogradskom MEDIJA centru, posvećena je ubijenim novinarima Dadi Vujasinović, Slavku Ćuruviji i Milanu Pantiću.
I na ovaj način NUNS želi da skrene pažnju javnosti na kriminalno ponašanje režima, koji krijući ubice i nalogodavce likvidacija novinara, pokazuje i dokazuje da se ovo parče evropskog kontinenta ne zove SRBIJA već SrBIA!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
doktorka  19:53 11.04.2008
Preporuka: 2

Re: SRBIJA ili SrBIA?

Filip Mladenović
Predstojeća, redovna Skupština Nezavisnog udruženja novinara Srbije, zakazana za subotu, 19. april 2008. u beogradskom MEDIJA centru, posvećena je ubijenim novinarima Dadi Vujasinović, Slavku Ćuruviji i Milanu Pantiću.I na ovaj način NUNS želi da skrene pažnju javnosti na kriminalno ponašanje režima, koji krijući ubice i nalogodavce likvidacija novinara, pokazuje i dokazuje da se ovo parče evropskog kontinenta ne zove SRBIJA već SrBIA!

tek sada?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusavu  20:49 11.04.2008
Preporuka: 0

Širi kontekst

#Link  Replika: 7
Jeremija je u pravu. Problem se ne rešava isključivo policijskim i sudskim aktivnostima. Uvod u razjašnjenje svih političkih ubstva je morao biti Zakon o lustraciji. Da je ranije donet i da se počelo sa njegovom realizacijom jedan hrabar čovek bi danas bio sa nama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
doktorka  20:56 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

dusavu
Jeremija je u pravu. Problem se ne rešava isključivo policijskim i sudskim aktivnostima. Uvod u razjašnjenje svih političkih ubstva je morao biti Zakon o lustraciji. Da je ranije donet i da se počelo sa njegovom realizacijom jedan hrabar čovek bi danas bio sa nama.

pa evo, sada imamo zakon , i nikakakva vajda . problem su sudstvo i policija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
napolitanac  20:57 11.04.2008
Preporuka: 1

Re: Širi kontekst

U siri kontekst moze se podvesti i pitanje ;"da li Vas je,mozda posle devet godina,gospodo Vojvode od Djujica,Vojislave i Tomo,zao sto je Curuvija ubijen"?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  21:00 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

Jeremija je u pravu. Problem se ne rešava isključivo policijskim i sudskim aktivnostima. Uvod u razjašnjenje svih političkih ubstva je morao biti Zakon o lustraciji. Da je ranije donet i da se počelo sa njegovom realizacijom jedan hrabar čovek bi danas bio sa nama.


Rumuni su bili u pravu.
Pametan se uči na tuđem iskustvu, a budala na sopstvenom.
Koja lustracija i ko da je sprovede ?
Valjda vam je sada jasno da ona nije bila moguća.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  21:15 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

U siri kontekst moze se podvesti i pitanje ;"da li Vas je,mozda posle devet godina,gospodo Vojvode od Djujica,Vojislave i Tomo,zao sto je Curuvija ubijen"?



Podsećanje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusavu  21:38 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

Dolybell
Jeremija je u pravu. Problem se ne rešava isključivo policijskim i sudskim aktivnostima. Uvod u razjašnjenje svih političkih ubstva je morao biti Zakon o lustraciji. Da je ranije donet i da se počelo sa njegovom realizacijom jedan hrabar čovek bi danas bio sa nama.Rumuni su bili u pravu. Pametan se uči na tuđem iskustvu, a budala na sopstvenom.Koja lustracija i ko da je sprovede ? Valjda vam je sada jasno da ona nije bila moguća.

Zakon o lustraciji, njegovo sprovođenje u život ne vrši policija ili sudski organi već posebno telo imenovano od Narodne skupštine. Nema dvojbe da nije bilo političke volje da se zakon primenjuje. Posle pada Živkovićeve vlade bezmalo se konstituisao pakt "demokratske" većine da se zakon ne sprovodi. Predvodnica tog pakta je bila Demokratska stranka Srbije. Ali ne i jedina....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  21:40 11.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

dusavu
Ali ne i jedina....

Kojoj to još stranci ne odgovara lustracija i zašto?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  05:44 12.04.2008
Preporuka: 0

Re: Širi kontekst

Kojoj to još stranci ne odgovara lustracija i zašto?


Jeli to pitanje zbog "naivnosti" ili provokacije?
Kojoj stranci odgovara lustracija? - je pravo pitanje, a
potom odgovor dolazi sam od sebe.
Lustracija nije moguća, zato što ni do kakvih promena u suštini
nije ni došlo. Legalizam ne omogućava lustraciju.
Da je došlo do promena, koje smo očekivali,
ne bi Zoran Đinđić bio ubijen (ne zaboravite da je tada
bio invalid sa štakama, što je još strašnije...)
Kako su na vlasti a i u "opoziciji" eksponenti onih koje
je trebalo lustrirati, ne očekujete valjda da bi to sami sa sobom uradili?
Posle 5. oktobra je trebalo zabraniti delovanje stranaka
koje su do tada bivale na vlasti i u vlasti.
Valjda je zbog njihovog postojanja i njihovog delovanja
i došlo do 5. oktobra?
Kako je legalizam nadjačao 5. oktobar, i kako nije bilo
iskrenih sledbenika u zahtevima za promenama,
(nije bilo dovoljno "mase" i dovoljno snage da do pravih
promena i dođe), tako se i 5. oktobar urušio - a da nije ni
ugledao svetlost dana.
Sve je učinjeno da se ništa ne bi promenilo.

Postoji jedno pravilo, koje je trebalo da bude poznato,
ali izgleda da nije (ili baš možda jeste?):
"Spas revolucije (to je trebalo da bude promena) je u odvažnoj
doslednosti a ne u polu-merama; polu-mere su kolebanje i šeprtljanje;
one isto tako uzrokuju poraz u revoluciji kao i u ratu."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  21:12 11.04.2008
Preporuka: 1

Prošle godine:

#Link  Replika: 0
ISTRAGA O UBOJSTVU ĆURUVIJE
Mirjana Marković naložila likvidaciju novinara?
Udovica Slobodana Miloševića mogla bi uskoro biti optužena za ubojstvo beogradskog novinara Slavka Ćuruvije, piše beogradski dnevnik Blic.
Kako navodi taj dnevnik, istražni sudac Specijalnog suda za borbu protiv organiziranog kriminala idućega bi tjedna spis predistražnog postupka trebao dostaviti specijalnom tužitelju, koji će potom odlučiti hoće li protiv Markovićeve, kao i nekoliko pripadnika Državne sigurnosti Srbije, biti pokrenuta istraga zbog ubojstva Ćuruvije.

Ćuruvija je ubijen 11. travnja 1999. godine u ulazu zgrade u središtu Beograda u kojoj je živio, a samo nekoliko dana prije ubojstva beogradski dnevnik "Ekspres politika" je, navodno po narudžbi Miloševićeve udovice, objavio tekst pod naslovom "Ćuruvija dočekao bombe", u kojem je taj novinar označen kao izdajnik, koji je podržavao i prizivao intervenciju NATO-a protiv tadašnje SR Jugoslavije.

Beogradski tabloid "Press" navodi da je u vrhu mogućih nalogodavaca Ćuruvijine likvidacije, uz Markovićevu, i bivši šef Službe državne sigurnosti MUP-a Srbije Radomir Marković, koji je već osuđen u slučajevima ubojstva Ivana Stambolića i pokušaja ubojstva Vuka Draškovića u Budvi 2000. godine, kao i ubojstva četvorice pripadnika Srpskog pokreta obnove i pokušaja atantata na Draškovića na Ibarskoj magistrali 1999. godine.

Tabloid "Kurir", pozivajući se na "izvor blizak istrazi", tvrdi da su tajni snimci razgovora Ćuruvije s Markovićevom najvjerojatniji motiv za njegovo ubojstvo.

Prema tvrdnjama izvora tog lista, neposredno prije likvidacije Ćuruvija je otkrio Markovićevoj da je snimao njihove najzanimljivije razgovore, u kojima je navodno bilo mnogo kompromitirajućih političkih, ali i privatnih detalja iz života Markovićeve i njene obitelji.

Novi predistražni postupak o ubojstvu Slavka Ćuruvije, vlasnika tjednika "Evropljanin" i dnevnika "Dnevni telegraf", višestruko zabranjivanih medija u Miloševićevo vrijeme, počeo je prije nekoliko mjeseci na zahtjev specijalnog tužitelja za organizirani kriminal.

Postupak je uslijedio nakon što ranije istrage nisu dovele do naručitelja i izvršitelja likvidacije, te je dosad saslušano više od 50 osoba, među ostalima i pripadnika Službe državne sigurnosti koji su na dan ubojstva pratili Ćuruviju i njegovu suprugu Branku Prpu.

Mirjana Marković zemlju je napustila u veljači 2003. godine, neposredno pred atentat na premijera Zorana Đinđića, a za njom je na snazi tjeralica zbog neodaziva pozivima sudu u postupku zloupotrebe pri dodjeli stanova iz fonda Vlade Srbije.


Objavljeno: 16.06.2007. u 16:45h
Hina
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ugly  12:47 23.04.2008
Preporuka: 0

Sta bi drug Slobo uradio....

#Link  Replika: 0
Sta ova vlast ima da resava bilo sta kad je to Miloseviceva kopilad. Ista banda (bagra), drugo odstojanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT