Astrologija| Budućnost| Eksperimenti u blogovanju

Pa, drugari, Prevlaka je...

princi RSS / 30.06.2017. u 22:24

naša. Reakcije u zemlji i inozemstvu?

Ovaaaj... Piranski zaljev. 



Komentari (249)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 16:08 02.07.2017

Inače, da ne bi ovo pretvorili

u kuknjavu za good old times, juče sam čitao fenomenalan članaku IEEE Spectrumu, čita se kao triler, praktično: može li struja u US (a i svetu) dolaziti iz 100% obnovljivih izvora?

Ovaj Jacobson, polukolega inače, opasan macan...
princi princi 16:11 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Ovo je output tog njegovog modela, LOADMATCH ili kako se zove, piše u gornjem tekstu. Sjajan tekst, toplo preporučujem čitanje.
alselone alselone 16:43 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Ovo je output tog njegovog modela, LOADMATCH ili kako se zove, piše u gornjem tekstu. Sjajan tekst, toplo preporučujem čitanje.

Nije on bas izmislio loadmatch kako su naznacili u tekstu. To je poznat model. Mi ga na primer zovemo "load following" (dok sam jos kodirao ucestvovao sam u kodiranju jednog algoritma koji ga proracunava). Kada bih imao pravo, pejstovao bih ovde sliku, prilicno slicno izgleda ovome sto je on prikazao. :)

Uglavnom, bas lep i pitak clanak, Spektrum su genijalci da komplikovane stvari priblize onima koji nisu iz oblasti.

Moje skromno misljenje je da su kriticari u pravu. Mislim da jos uvek nismo ni blizu mogucnosti da se operativno vodi ceo elektro sistem samo od strane obnovljivih izvora. Neki izolovani slucajevi naravno jesu moguci, par sati, par dan, za neki deo sistema, ali ceo sistem 24/7 - ni blizu jos uvek.

princi princi 19:05 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Ako si ispratio sve linkove u glavnom tekstu, glavna zamerka Jacobsonu je što je lone wolf, što radi sa softverima koje mahom sam piše i koje je teško verifikovati. Kad ih verifikuju obično se pokaže da je čovek u pravu (kao sideline priča, totalno me oduševila njegova analiza uticaja čađi na globalno zagrevanje, nije me mrzelo, skroz sam iščitao i to iz Naturea). Koliko vidim, najveća frka je oko tih extra turbina u hidroelektranama, i oko same cene čitavog prelaza na renewables (niko ne spori tehničku izvodljivost). E on onda odgovara sa tom pravom analizom troškova nuklearki, deluje da i poslovni interesi pisaca članka igraju veliku ulogu u donošenju njihovih sudova. Zato sam i spomenuo špijunski triler.
alselone alselone 19:21 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

(niko ne spori tehničku izvodljivost

Spore mu daj deo u kom on balans pokriva iz hidro izvora, pa mu kazu da em toliko izvora nema sada, ne moze se toliko ni napraviti na postojecim branama, pa cak i da ima, ne bi bilo moguce praviti toliku rampu bez uticaja na ekosistem u jezeru i na vodosnabdevanje u tokovima ispod.

Ja verujem da su tokove snaga i probleme sa naponom i frekvenijom proverili, cim ne spominju da ima problema, ali to mene cudi. Ocekivao vih velike probleme sa ovako velikim oscilacijama. Pa da idemo i korak dalje, da li su proverili sve prelazne procese, ne samo stacionarno stanje, je takodje pitanje od kljucne vaznosti. To moze sve ovako u stacionarnom stanju da lici kako je OK, ali da se u prelaznim procesima srusi kao tikva.
emsiemsi emsiemsi 19:38 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

alselone
(niko ne spori tehničku izvodljivost

Spore mu daj deo u kom on balans pokriva iz hidro izvora, pa mu kazu da em toliko izvora nema sada, ne moze se toliko ni napraviti na postojecim branama, pa cak i da ima, ne bi bilo moguce praviti toliku rampu bez uticaja na ekosistem u jezeru i na vodosnabdevanje u tokovima ispod.

Ja verujem da su tokove snaga i probleme sa naponom i frekvenijom proverili, cim ne spominju da ima problema, ali to mene cudi. Ocekivao vih velike probleme sa ovako velikim oscilacijama. Pa da idemo i korak dalje, da li su proverili sve prelazne procese, ne samo stacionarno stanje, je takodje pitanje od kljucne vaznosti. To moze sve ovako u stacionarnom stanju da lici kako je OK, ali da se u prelaznim procesima srusi kao tikva.

Ма, све је то п***ин дим !
Направе се локалне петље које хендлују са малим снагама итд ... онда на макро нивоу све буде авериџ.
princi princi 19:40 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Spore mu daj deo u kom on balans pokriva iz hidro izvora, pa mu kazu da em toliko izvora nema sada, ne moze se toliko ni napraviti na postojecim branama, pa cak i da ima, ne bi bilo moguce praviti toliku rampu bez uticaja na ekosistem u jezeru i na vodosnabdevanje u tokovima ispod.

Pa da, ali on kaže da to čak i nije toliko bitno, da pominje te dodatne turbine za solar powers, bez novih ogledala. Vidiš šta kaže
We could increase [their] discharge rate by a factor of 3.5 to obtain the same maximum discharge rate of hydro, without increasing the [solar thermal plants’] mirror sizes or storage
princi princi 19:46 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Mene Jacobson oduševljava jer izgleda da je maverick. Praktično je sam preokrenuo auto industriju sa tim čađem i tailpipe gasovima. Svi su počeli da prelaze na ovaj superbudženi dizel dok on nije pokazao i dokazao ogroman efekat čađi i tih solida (doduše, ne svih, sulfati "hlade" iz izduvnih gasova. Kao rezultat sad imamo da i Volvo i BMW odustaju od daljeg ulaganja u razvoj dizela i svi se bacaju na elektromotore.
princi princi 20:14 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

U stvari, ovde priča i nije toliko oko tih turbina (hidro ili solarnih) nego oko toga što je Jacobson veliki skeptik po pitanju carbon sequestration (a upravo zbog te čađi). Elem, sad, sa ovom budalom na čelu, sve su ovo postale samo isprazne akademske rasprave, ova zero hedge mafija iz rajding haj (ovo sa kolonijama kidnapovane dece na Marsu, :))), mislim, šta reći...).
emsiemsi emsiemsi 20:37 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

princi
U stvari, ovde priča i nije toliko oko tih turbina (hidro ili solarnih) nego oko toga što je Jacobson veliki skeptik po pitanju carbon sequestration (a upravo zbog te čađi). Elem, sad, sa ovom budalom na čelu, sve su ovo postale samo isprazne akademske rasprave, ova zero hedge mafija iz rajding haj (ovo sa kolonijama kidnapovane dece na Marsu, :))), mislim, šta reći...).

Хехехе --- паметан си човек, а мислиш да прогрес Америке (читај - света) зависи од Трумпа или Обаме.
Можда и не мислиш - но понекада тако изгледа.
Трумп или неТрумп - какве везе то има. Прогрес није успео да заустави ни Наполеон, нити Хитлер, нити сви енглески краљеви и краљице.
Биће оно што ће бити.
Од ретких земаља се праве електромотори који могу конвертовати неколико пута већу количини енергије по јединици масе од класичних гвоздених мотора, још малчице да се дораде батерије, а у следећој итерацији возила ће ићи и без батерија - из окружења ће бесконтактним путем узимати енергије колико год им буде било потребно - то неће ни Трумп успети да заустави, а камоли Килари.
princi princi 20:49 02.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Можда и не мислиш - но понекада тако изгледа.
Трумп или неТрумп - какве везе то има. Прогрес није успео да заустави ни Наполеон, нити Хитлер, нити сви енглески краљеви и краљице.
Биће оно што ће бити.

Što mene ljudi toliko potcenjuju? :))))))

Pa ne, dovoljno je što je uništio EPA, što je uništio fondove, preusmerio sredstva za istraživanje, pozatvarao vladine agencije... Naravno da država presudno utiče na razvoj nauke. Ozbiljne nauke nema bez ozbiljnih fondova, a to može obezbediti isključivo i samo država. Tako je bilo proteklih 6 vekova, tako je i danas. Svrha nauke nije larpulartizam, znanje radi znanja, nego znanje radi moći, prevlasti. Da nije bilo DARPE, ne bi danas bilo ni Interneta, da nisu pravili atomsku bombu ko zna da li bi bilo i računara. Trgovci samo rašire robu po svetu, ali nove prodore, nova saznanja, to može samo i isključivo uz državni amin.
emsiemsi emsiemsi 09:05 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

princi
Можда и не мислиш - но понекада тако изгледа.
Трумп или неТрумп - какве везе то има. Прогрес није успео да заустави ни Наполеон, нити Хитлер, нити сви енглески краљеви и краљице.
Биће оно што ће бити.

Što mene ljudi toliko potcenjuju? :))))))

Pa ne, dovoljno je što je uništio EPA, što je uništio fondove, preusmerio sredstva za istraživanje, pozatvarao vladine agencije... Naravno da država presudno utiče na razvoj nauke. Ozbiljne nauke nema bez ozbiljnih fondova, a to može obezbediti isključivo i samo država. Tako je bilo proteklih 6 vekova, tako je i danas. Svrha nauke nije larpulartizam, znanje radi znanja, nego znanje radi moći, prevlasti. Da nije bilo DARPE, ne bi danas bilo ni Interneta, da nisu pravili atomsku bombu ko zna da li bi bilo i računara. Trgovci samo rašire robu po svetu, ali nove prodore, nova saznanja, to može samo i isključivo uz državni amin.

Сагласан - уз неколико акцената.
Прво - ја не потцењујем никога, а камоли тебе ... тебе ценим онолико, готово као мариопан.
Друго - мотивациони фактор научника (знам по себи ... хехехехе) много виши него што је моћ је жеља за спознајом - а награда је срећа. Могу да замислим колико је срећан био нпр. Максвел који је у неколико једанчина стрпао готов цео свет итд, када сам ја био немерљиво срећан када сам натерао један ПИЦ-ов микроконтролер да коректно прочита један 22-битни аналогно/дигитални контролер који је "читао" информацију са једног ПТ1000 (платинског сензора температуре) ... све радио и програмирао како доликује (почео да сумњам и у Ц компајлер), а резултати идиотски, без икакве могућности да утврдим 'алгоритам' грешке. Наравно, када сам након 36 сати успео да, само шифтујући за један бит у лево (на тај начин множећи прочитано са 2) оно што сам прочитао - резултат је био коректан ... наравно, зашто је то било тако, тада нисам имао времена да откријем - а после није имало смисла да се враћам, други послови надошли ...
Дакле, ако сам ја био толико срећан након решавања овакве баналности, могу да замислим колико су срећни прави научници.
Дакле - жељу за спознајом сматрам основним научним покретачем, а држава има ексремно важно место у свему томе --- као уређивач свеукупног живота некога друштва.
Наравно, државу чине људи - припадници некога народа. Ја, на жалост неких, не прихватам како су сви људи једанко вредни итд... нису. То се види како неки народи имају успешне државе, за разлику од других којима то никако не успева. Истина, није ово све што сам рекао тако линеарно, има ту (и) подоста шумова, како би то рекао Новковић (или Пајић), па се неким народима, колико год се трудили - једноставно не да да оптимизују свој живот.
Капитал и његова глад за моћи су, такође, екстремно битни фактори прогреса. На жалост, прогреса који не пита за цену.
Понекада се запитам да ли би свет био срећније место без оволиког научно-технолошког прогреса.
silver silver 10:34 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Čarli, stari moj druže, nisam mogla da odolim a da te ne pozdravim kada sam videla ovako dugačak komentar (mada volim i tvoje sažete :)) Nadam se da si dobro.

Понекада се запитам да ли би свет био срећније место без оволиког научно-технолошког прогреса.


Eh, da, taj urodjeni "drive to improve" versus level of expectations :))
emsiemsi emsiemsi 11:12 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

silver
Čarli, stari moj druže, nisam mogla da odolim a da te ne pozdravim kada sam videla ovako dugačak komentar (mada volim i tvoje sažete :)) Nadam se da si dobro.

Понекада се запитам да ли би свет био срећније место без оволиког научно-технолошког прогреса.


Eh, da, taj urodjeni "drive to improve" versus level of expectations :))

Оооооо, фала, фала !
Добро, него како - што и вама желимо !
princi princi 13:56 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Emsi, druže, pre nego što se skroz pretvoriš u baricu kao ovaj squonk, banovao sam korisnika Silver!

floki floki 14:04 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

када сам ја био немерљиво срећан када сам натерао један ПИЦ-ов микроконтролер да коректно прочита један 22-битни аналогно/дигитални контролер који је "читао" информацију са једног ПТ1000 (платинског сензора температуре) ... све радио и програмирао како доликује (почео да сумњам и у Ц компајлер), а резултати идиотски, без икакве могућности да утврдим 'алгоритам' грешке. Наравно, када сам након 36 сати успео да, само шифтујући за један бит у лево (на тај начин множећи прочитано са 2) оно што сам прочитао - резултат је био коректан ...


ovo ti se uglavnom zove PEBCAK
emsiemsi emsiemsi 16:53 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

princi
Emsi, druže, pre nego što se skroz pretvoriš u baricu kao ovaj squonk, banovao sam korisnika Silver!


Ту већ не могу да ти помогнем, осим да покушам да вас помирим - овом блогу потребни сте обоје - јер сте ретко начитани људи !
Успут --- Силвер, не дај се ! Не улазим у разлоге Принцијеве одлуке, осим што сам противник бановања - о коме год се радило.
Успут 2 --- ствар ћу да одсушам вечерас између 21.00 и 22.00 када је моје време за слушање музике.
alselone alselone 19:34 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Pa da, ali on kaže da to čak i nije toliko bitno, da pominje te dodatne turbine za solar powers, bez novih ogledala. Vidiš šta kaže
We could increase [their] discharge rate by a factor of 3.5 to obtain the same maximum discharge rate of hydro, without increasing the [solar thermal plants’] mirror sizes or storage


Da, sad vidim. Citao sam malo "dijagonalno".

Uglavnom, svidja mi se ova ideja, i vidim da su presli na klasicne generatore u odnosu na sisteme bez inercije, o cemu sam pisao ranije.

U svakom slucaju bum videli, svidja mi se pravac razvoja.
alselone alselone 19:37 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Raditi na polju energetike, pogotovo elektroenergetike, danas je verovatno uzbudljivo kao raditi elektroniku osamdesetih i devedesetih, raditi aplikativni softver i igirice devedesetih, raditi masinstvo sedamdesetih i osamdesetih itd.
maksa83 maksa83 19:40 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Raditi na polju energetike, pogotovo elektroenergetike, danas je verovatno uzbudljivo kao raditi elektroniku osamdesetih i devedesetih, raditi aplikativni softver i igirice devedesetih, raditi masinstvo sedamdesetih i osamdesetih itd.

Ako ti se čini da radiš trenutno najuzbudljiviju stvar na svetu onda je to dobra stvar pošto si izabrao nešto što ti leži i imaš ono što zovu strast, a što je ono što gura stvari napred.

U tom smislu, ima zanimljiv momenat oko razvoja svemirskog pogona u Three Body Problem..

Edit: inače, da - šta će biti sa strujom Bili je trenutno najuzbudljivije pitanje.
princi princi 19:41 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Da, potpuno se slažem.
alselone alselone 19:50 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

U tom smislu, ima zanimljiv momenat oko razvoja svemirskog pogona u Three Body Problem..


Znaci, nateraces me da procitam na engleskom iako ne volim beletristiku da citam na engleskom. Sto kaze Docs - ne mogu da odlutam, non stop sam prisutan tokom citanja.

To mi se desilo sa Galapagosom koji si mi isto preporucio. Procitao sam do pola i kada sam shvatio da je uzbudljiva knjiga i da mi ide sporo, odlucio sam da prekinem dok ne nadjem nas prevod. Mirela je jednom linkovala prevod ali sam zaboravio u medjuvremenu. :(
maksa83 maksa83 19:54 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

To mi se desilo sa Galapagosom koji si mi isto preporucio. Procitao sam do pola i kada sam shvatio da je uzbudljiva knjiga i da mi ide sporo, odlucio sam da prekinem dok ne nadjem nas prevod.

E, preskoči slobodno. Najbolji deo Galapagosa je poslednja glava koja se prostire na jednoj ili dve strane, to je sve što sam odande posle svih ovih godina zapamtio. Pročitaj to i super si. Bez zezanja.

alselone alselone 19:54 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

šta će biti sa strujom Bili je trenutno najuzbudljivije pitanje.


Ne razbiram ovaj deo.
maksa83 maksa83 20:00 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Ne razbiram ovaj deo.

"Šta će biti s kućom Bili?" (Maratonci)

Ova deca danas klasike više ne gledaju...
emsiemsi emsiemsi 20:12 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

maksa83
Raditi na polju energetike, pogotovo elektroenergetike, danas je verovatno uzbudljivo kao raditi elektroniku osamdesetih i devedesetih, raditi aplikativni softver i igirice devedesetih, raditi masinstvo sedamdesetih i osamdesetih itd.

Ako ti se čini da radiš trenutno najuzbudljiviju stvar na svetu onda je to dobra stvar pošto si izabrao nešto što ti leži i imaš ono što zovu strast, a što je ono što gura stvari napred.

U tom smislu, ima zanimljiv momenat oko razvoja svemirskog pogona u Three Body Problem..

Edit: inače, da - šta će biti sa strujom Bili je trenutno najuzbudljivije pitanje.

У праву си што се тиче страсти !
Ја страст проналазим теже, мора да буде јако добра ексцитација.
Остаје да пребирам по сећањима и присећам се којечега што сам морао да исхендлујем релативно скромним ресурсима.
Што се тиче (електро) енергетике, кренуло им је када смо ми електроничари дошли у помоћ. Фасцинантно је колико нису имали појма - а, парадоксално, моје искуство од разноразних "фејлова" на неколико хиљада разноразних електронских склопова у целом дијапазону - је било недоречено / отказало у цца 80% због напајања, тј. енергетског дела у склопу / уређају.
Истина, сада су се мало придигли што се тиче пауер семикндактр, тако да сада (електро) енергетичари полако надолазе.
princi princi 20:15 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Што се тиче (електро) енергетике, кренуло им је када смо ми електроничари дошли у помоћ.

Redno je da i njih jednom prosere.
alselone alselone 20:18 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

"Šta će biti s kućom Bili?" (Maratonci)


A, to, da, da, znam pola maratonaca sada da iscitiram, samo sam se valjda zaglupio.

Uglavnom, sta ce biti sa strujom je ultimativno pitanje koje vuce jos mnoga sa sobom. Sta ce biti sa kolima, sta ce biti sa bliskim istokom, sta ce biti sa Rusijom, sta ce biti sa Norveskom, sta ce biti Nemackom ako se ne snadju u novoj auto industriji, tj. ako se ne pozicioniraju onakako kako su se sada pozicionirali pa da mogu budjavi Pasat da prodaju kao da je od zlata samo jer jer nemacka medecina, itd.
alselone alselone 20:20 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

У праву си што се тиче страсти !
Ја страст проналазим теже, мора да буде јако добра ексцитација.
Остаје да пребирам по сећањима и присећам се којечега што сам морао да исхендлујем релативно скромним ресурсима.
Што се тиче (електро) енергетике, кренуло им је када смо ми електроничари дошли у помоћ. Фасцинантно је колико нису имали појма - а, парадоксално, моје искуство од разноразних "фејлова" на неколико хиљада разноразних електронских склопова у целом дијапазону - је било недоречено / отказало у цца 80% због напајања, тј. енергетског дела у склопу / уређају.
Истина, сада су се мало придигли што се тиче пауер семикндактр, тако да сада (електро) енергетичари полако надолазе.


Ja ne znam Carli, ali ti imas toliko iritantan stil pisanja, da prosto vidim kako mi koprivnjaca nadire od gujzice nagore. Kada bih morao da nabrojim koliko me stvari nervira u samo ovako kratkom komentaru, verovatno bih se onesvestio na pola.
emsiemsi emsiemsi 20:25 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

alselone
У праву си што се тиче страсти !
Ја страст проналазим теже, мора да буде јако добра ексцитација.
Остаје да пребирам по сећањима и присећам се којечега што сам морао да исхендлујем релативно скромним ресурсима.
Што се тиче (електро) енергетике, кренуло им је када смо ми електроничари дошли у помоћ. Фасцинантно је колико нису имали појма - а, парадоксално, моје искуство од разноразних "фејлова" на неколико хиљада разноразних електронских склопова у целом дијапазону - је било недоречено / отказало у цца 80% због напајања, тј. енергетског дела у склопу / уређају.
Истина, сада су се мало придигли што се тиче пауер семикндактр, тако да сада (електро) енергетичари полако надолазе.


Ja ne znam Carli, ali ti imas toliko iritantan stil pisanja, da prosto vidim kako mi koprivnjaca nadire od gujzice na nagore. Kada bih morao da nabrojim koliko me stvari nervira u samo ovako kratkom komentaru, verovatno bih se onesvestio na pola.

Реци макар део тога што те нервира - ма, може и све !
Оверрајдовао сам ја читаво мноштво у животу !
Само не би требало да вређаш, не због мене, него себе ради - наши смо !
alselone alselone 20:42 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Само не би требало да вређаш, не због мене, него себе ради - наши смо !

Sta si shvatio kao uvredu u gornjem? Je l' bilo kvalifikacija - nije. Je l' bilo psovki - nije.
alselone alselone 20:43 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Реци макар део тога што те нервира


Pricacu ti jednom kad odvedes u kafanu na pivo.
emsiemsi emsiemsi 20:59 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

alselone
Реци макар део тога што те нервира


Pricacu ti jednom kad odvedes u kafanu na pivo.

Ја могу да одведем свакога на шта год хоће - без ограничења !
Но, ја алкохол не пијем (јбг, није лако бити Србин).
Успут --- некада сам био веома друштвен (све у своје време) и често су били проблеми како да се 'отресеш' људи који те стално нуде да нешто попијеш - на свадбама, славама, прославама и сл. Покушавао сам да се изговорим на разне начине ... те доста сам већ попио (ех, ваља се још макар једна), те синоћ сам баш препио (ооо, клин се клином избија), итд... Наравно, није долазило у обзир да кажеш - не пијем (какав је то Србин који не пије).
Напокон сам се досетио спасоносне формулације и на силна нуткања бих одговарао - знате, ја сам лечени алкохоличар. Ааааа, милине потом - сви те држе као јаје на длану, да затражиш птичјег млека, донели би ти.
Наравно, ја сам их претходно збуњивао својим понашањем - јер како то да човек који не пије без проблема може да запева и, јбг,. морам да признам - да стартује женску (добро, добро - то док сам био момак, нормално).
emsiemsi emsiemsi 11:56 05.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

princi
Mene Jacobson oduševljava jer izgleda da je maverick. Praktično je sam preokrenuo auto industriju sa tim čađem i tailpipe gasovima. Svi su počeli da prelaze na ovaj superbudženi dizel dok on nije pokazao i dokazao ogroman efekat čađi i tih solida (doduše, ne svih, sulfati "hlade" iz izduvnih gasova. Kao rezultat sad imamo da i Volvo i BMW odustaju od daljeg ulaganja u razvoj dizela i svi se bacaju na elektromotore.

Богами - и ПОЛИТИКА јавља !
tasadebeli tasadebeli 01:27 03.07.2017

Боли ме оток

Где је, бре, онај правник Николо? Нигде га нема када је најпотребнији да нам са правне стране разјасни нека питања.

Нешто размишљам, да ли Срби полажу неко хисторијско право на Голи оток?

Ако ништа друго, а оно због боравишне таксе коју су тамо плаћали...



niccolo niccolo 08:13 03.07.2017

Re: Боли ме оток

Где је Николо

Neko u ovoj zemlji mora i da stvara dodatnu vrednost

A to oko polaganja prava je veoma prosto. Da polaže pravo može kojemu to pričinjava zadovoljstvo, ali pravo ima samo onaj koji može da upravlja i kontroliše neku teritoriju. Pa mu tu ključno dođe ovo može. Evo ti najbanalniji primer - ti možeš da, izvinjavam se na francuskom, karaš e.g. Džesiku Albu. Ali i ne možeš, ako razumeš šta hoću da kažem....
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:07 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

princi

Trgovci samo rašire robu po svetu, ali nove prodore, nova saznanja, to može samo i isključivo uz državni amin.

koji si ti prekriveni Jakobinac; pazi ovaj članak, odmah sam se setio tebe
princi princi 12:15 03.07.2017

Re: Inače, da ne bi ovo pretvorili

Pa da. Ne pričam ja gore o individualnoj motivaciji naučnika. Naučnici naravno da mogu biti budale (ne uvek! i među njima izuzetno uspešnih trgovaca), mnogi od njih će i život žrtvovati zarad "novih saznanja". Ali ne oktriva strukturu DNA, ili atomsku bombu spremnost da se umre od raka, nego pare koje daje država, tj ruling classes da bi osvojila neku moć, ostvarila vojnu ili ekonomsku prednost.
emsiemsi emsiemsi 12:58 03.07.2017

Re: Боли ме оток

niccolo
Где је Николо

Neko u ovoj zemlji mora i da stvara dodatnu vrednost

A to oko polaganja prava je veoma prosto. Da polaže pravo može kojemu to pričinjava zadovoljstvo, ali pravo ima samo onaj koji može da upravlja i kontroliše neku teritoriju. Pa mu tu ključno dođe ovo može. Evo ti najbanalniji primer - ti možeš da, izvinjavam se na francuskom, karaš e.g. Džesiku Albu. Ali i ne možeš, ako razumeš šta hoću da kažem....

Мени није јасно ово са Џесиком Албом !
Може ли мало детаљније ?
tasadebeli tasadebeli 14:29 03.07.2017

Re: Боли ме оток

niccolo
Где је Николо

Neko u ovoj zemlji mora i da stvara dodatnu vrednost

A to oko polaganja prava je veoma prosto. Da polaže pravo može kojemu to pričinjava zadovoljstvo, ali pravo ima samo onaj koji može da upravlja i kontroliše neku teritoriju. Pa mu tu ključno dođe ovo može. Evo ti najbanalniji primer - ti možeš da, izvinjavam se na francuskom, karaš e.g. Džesiku Albu. Ali i ne možeš, ako razumeš šta hoću da kažem....



Да, да, разумем...

Исто као и са Косовом и Метохијом.

А ја мислио, кад је већ тол'ки камен истуцан, ред је да нешто припадне и нама.



Хвала на стручном објашњењу.

Музика за Емсија око питања за Џесику Албу...


narcis narcis 19:06 04.07.2017

najnovija vest

istra traži ocepljenje
LINK

"Mi nismo Italijani, nismo Slovenci, nismo Hrvati, mi smo Istrijani i imamo elemente više naroda. Istra počiva na tekovinama antifašizma",
princi princi 20:14 04.07.2017

Re: najnovija vest

narcis
istra traži ocepljenje
LINK

"Mi nismo Italijani, nismo Slovenci, nismo Hrvati, mi smo Istrijani i imamo elemente više naroda. Istra počiva na tekovinama antifašizma",

Nek mi objasni neko normalan kakve veze imaju Dubrovčani sa Zagorcima. Kakve veze imaju Ruđer Bošković i Marin Držić sa Matijom Gubcem?
tasadebeli tasadebeli 23:12 04.07.2017

Re: najnovija vest

princi
narcis
istra traži ocepljenje
LINK

"Mi nismo Italijani, nismo Slovenci, nismo Hrvati, mi smo Istrijani i imamo elemente više naroda. Istra počiva na tekovinama antifašizma",

Nek mi objasni neko normalan kakve veze imaju Dubrovčani sa Zagorcima. Kakve veze imaju Ruđer Bošković i Marin Držić sa Matijom Gubcem?



Католичку цркву и Ватикан?

Пречасног Пола Галахера? И све његове претходнике на том месту?
narcis narcis 21:48 05.07.2017

Re: najnovija vest

princi
narcis
istra traži ocepljenje
LINK

"Mi nismo Italijani, nismo Slovenci, nismo Hrvati, mi smo Istrijani i imamo elemente više naroda. Istra počiva na tekovinama antifašizma",

Nek mi objasni neko normalan kakve veze imaju Dubrovčani sa Zagorcima. Kakve veze imaju Ruđer Bošković i Marin Držić sa Matijom Gubcem?

brate neam pojma, meni ovo samo dobra zajebancija.to što se tamo preko plota dešava mi je ono, komšije smo i ne mog da ne gledam preko plota , a šta će se desi, baš me zabole.
princi princi 14:06 06.07.2017

Re: najnovija vest

narcis
princi
narcis
istra traži ocepljenje
LINK

"Mi nismo Italijani, nismo Slovenci, nismo Hrvati, mi smo Istrijani i imamo elemente više naroda. Istra počiva na tekovinama antifašizma",

Nek mi objasni neko normalan kakve veze imaju Dubrovčani sa Zagorcima. Kakve veze imaju Ruđer Bošković i Marin Držić sa Matijom Gubcem?

brate neam pojma, meni ovo samo dobra zajebancija.to što se tamo preko plota dešava mi je ono, komšije smo i ne mog da ne gledam preko plota , a šta će se desi, baš me zabole.

Dočim ja zbog iste stvari noću ne mogu oka da sklopim.
tyson tyson 10:00 05.07.2017

cuckoo's nest

cerski

E, samo si još ti falio...


princi princi 13:06 05.07.2017

Re: cuckoo's nest

tyson
cerski

E, samo si još ti falio...



A šta ako čovek stvarno ima neku Huntingtonovu bolest ili nekog Tourrettea?
tyson tyson 19:59 05.07.2017

Re: cuckoo's nest

A šta ako čovek stvarno ima neku Huntingtonovu bolest ili nekog Tourrettea?

Zna se šta, ako mene pitaš.


princi princi 13:34 05.07.2017

Inače, preminuo je

Mića Marković, :(. Bilo bi lepo da neko napiše prigodan obituary ovde na blogu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana