Umetnost

putuj igumane

antioksidant RSS / 03.07.2017. u 08:42

ne osvrći se i za manastir ne brini, dovoljno si štete učinio...

 

nekoliko postova ispod od srbije se oprašta toni verheijen, dosadašnji šef kancelarije svetske banke u srbiji. srećom odlazi jer je svojim neznanjem značajno doprineo nekvalitetu života ovde. na koje mesto sada odlazi ne znam, ne želim ni da znam, unapred mi žao ljudi. patetično oproštajno pismo je ostavljeno za komentarisanje, ali kao i sve kod drugorazrednih birokrata, nesposobnih za normalne karijere u sopstvenim sistemima koji su se izgradili kao postkolonijalni upravnici, i ta sloboda komentarisanja je fingirana.

 

 

ostavio sam komentar

 

 

 " putuj igumane, ne osvrći se i za manastir ne brini, dovoljno si štete učinio..." i naravno, sujeta nije izdržala, komentar je obrisan. priznajem, bio sam dosadan, odbio sam da razumem poruku da je u pitanju prostor samo za pohvale, nisam blog tretirao kao II dnevnik rts-a i poruku sam ostavio ponovo.

 

ponovo je obrisana.

 

stoga poruka i ovde, mada je ostavljena na originalnom postu ponovo, ali tamo će svakako biti ponovo obrisana, sitnost u pokušajima ljudi ne raste tako brzo, ipak su godine tapšanja po ramenu sa naprednjačkim serdarima  uverile vojvodu verheijena da je on spasio srbiju, mada direktno pozitivno utiče samo na svoj i naprednjački život.

 

jedna od stvari koja je pomenuta u pismu je i ova samohvala

 "Svi smo zdušno radili da pomognemo vladi da se nosi sa posledicama poplava, uključujući i isušivanje Tamnave i njen povratak u proizvodnju tri meseca no što se očekivalo.  "

 

o čemu se tačno radi možete pročitati ovde

 

Ispumpavanje kopa i budžeta 

 

na pitanja koja su tu postavljena svetska banka nikad nije zelela  da odgovori

 

Svetska banka ćuti o detaljima tendera za Tamnavu 

 

ludilo je pravdano ludilom i naš dragi iguman je svesno učestvovao u tome

 

vucic-kolubara-tanjug-Tanja-Valic.jpg

 

 a kako je sve zaokruženo može se videti ovde

 

Polovne pumpe za nove poplave 

 

i stvarno, putuj igumane, oproštajni govor kakav zaslužuješ ipak nećeš dobiti, previše granica postavlja obična pristojnost.

 

 



Komentari (324)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 09:01 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

žešće me je nervirao onaj Hardy


Glumčina:

The Drop.

"They never see you coming, do they Bob?"
floki floki 09:09 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

inace, onaj adrien brody, ili kako se vec zove, bi trebalo da se pojavi u novoj sezoni peaky blindersa, ako se dobro secam... na to sam naleteo per koji mesec kad sam trazio kad ce da pocne sezona...

ja retko imam vremena da gledam par epizoda zaredom, ali mi je super kad imam sve epizode spremne, pa mogu svako vece pomalo da gledam... nekad izguram skoro 2 pre nego sto zaspim (zavisi i od toga kad se klinci smiluju da odu na spavanje...)
emsiemsi emsiemsi 10:06 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

maksa83
Успут --- како људи могу да си дозволе луксуз и гледају серије (добро, сада је лако ... даунлоудујеш па гледаш 16 сати у комаду, али раније), да равнају своје дневне активности према времену почетка ониљене серије

Pa i ne mogu, tako je i nastao ceo video-on-demand biznis (TiVo, Netlix, Hulu, itd.), i tako je Netflix od onlajn DVD-kluba postao firmetina koja čini nezanemarljiv proecenat Internet saobraćaja i mlati toliko para da ima sopstvenu produkciju. Inače, oni su meni ubrzano postali omiljena softverska firma pošto im je sav softver koji sam video i koristio - na svaki način besprekoran, čak su uspeli da naprave i skoro pa upotrebljivu aplikaciju za Samsung Smart TV platformu, što nije mali pothvat. Njihovi tehnički blogovi i izlaganja su takođe beskrajno informativni, vidiš da tamo radi suva pamet.

Дај неки линк око програмирања апликација за мобилне телефоне !
Оћу мало (поновно) да програмирам --- па када се 'залетим', јавићу ти се да кренем у зараду.
tadejus tadejus 10:38 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Predrag Brajovic

Изгледа да умеш с диодама, а не умеш да читаш: опростиле су Грцима 50% дуга. То је, оно, кад ти неко дугује 100 милиона које си му позајмио, а он ти каже да ће ти вратити само 50.

Ако хоћеш, можемо да се играмо те игре ти и ја, да је разумеш. Ти ћеш да будеш банка, ја Грци.


Brajoviću pamean si čovjek ali ovde grješiš..
prvo, banke koje su pozajmljivale Grcima lovu savršeno su dobro znale da oni to ne mogu da vrate.. čak su im i pomagale da zaaškaju koliko su tačno dužni..
nad njima nije plakati..
međutim pitanje grčkog duga nije pitanje morala, pravde, krivde i sličnog.. to je prosta računica mogućeg..
iz Grčke se sve te pare ne mogu izvući nikako a više bi se izvuklo ako bi se manje pokušavalo da se Grčku ekonomiju udavi kao pokaznu vježbu..
i zato Grcima treba oprostiti više duga i pustiti ih da rastu pa više i otplate..
sve ostalo je neracionalno..
maksa83 maksa83 10:40 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

i zato Grcima treba oprostiti više duga i pustiti ih da rastu pa više i otplate..

Pa ti si Janis in diskajz, upravo to on kaže.
antioksidant antioksidant 10:50 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

maksa83
i zato Grcima treba oprostiti više duga i pustiti ih da rastu pa više i otplate..

Pa ti si Janis in diskajz, upravo to on kaže.

misliš zbog onog vrciguz?
neočekivan s tvoje strane makso...
ok, ne baš neočekivan :)
maksa83 maksa83 10:54 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

misliš zbog onog vrciguz?

Vrciguz je izmislio Brajović i ne nalazim taj nadimak nešto zabavnim. Kad 'oću da se zajebavam na njegov račun zovem ga Penis Uadafakis.
tadejus tadejus 10:54 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

maksa83
i zato Grcima treba oprostiti više duga i pustiti ih da rastu pa više i otplate..

Pa ti si Janis in diskajz, upravo to on kaže.


pa to svi kažu, samo je Braji promaklo..
tadejus tadejus 10:55 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

maksa83
misliš zbog onog vrciguz?

Vrciguz je izmislio Brajović i ne nalazim taj nadimak nešto zabavnim. Kad 'oću da se zajebavam na njegov račun zovem ga Penis Uadafakis.


Madafakis je mislim more passend
maksa83 maksa83 10:57 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

pa to svi kažu, samo je Braji promaklo..

Nije mu promaklo, ali mu rek'o Šajblje da to pričaju neki čobani budale. I šta će Predrag, kad tako rek'o Švabo - rek'o Švabo, a Švabo znaš kakav, uredan, čis', začešljan, u odelo s lila kravatu, nerazdrljen, fin čovek vidi se odmah.
antioksidant antioksidant 10:58 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

tadejus
maksa83
misliš zbog onog vrciguz?

Vrciguz je izmislio Brajović i ne nalazim taj nadimak nešto zabavnim. Kad 'oću da se zajebavam na njegov račun zovem ga Penis Uadafakis.


Madafakis je mislim more passend

mislim da to direktno zavisi od toga ko smišlja nadimak, tj da li se na čoperu zamišlja napred ili pozadi...
antioksidant antioksidant 10:59 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

a Švabo znaš kakav, uredan, čis', začešljan,

maksa83 maksa83 11:03 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...



plausibel plausibel 11:04 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

ja i muž oplakasmo onog, onog, kako se zvao onaj glavni zajebani crnja.. oplakasmo..

Dva dana, tri, me obuze neka tegoba jer je odgledah, nema više, kraj.. fak.

:)
niccolo niccolo 11:08 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Brajoviću pamean si čovjek ali ovde grješiš..

Čekaj polako, tek ćemo da vidimo da li greši - ako uspe od emsija da izvuče 100 uz obavezu da mu vrati samo 50 onda neće pogrešiti, zar ne?
antioksidant antioksidant 11:09 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

niccolo
Brajoviću pamean si čovjek ali ovde grješiš..

Čekaj polako, tek ćemo da vidimo da li greši - ako uspe od emsija da izvuče 100 uz obavezu da mu vrati samo 50 onda neće pogrešiti, zar ne?

sve zavisi šta mu izvuče. s nekim stvarima je bolje da si u manjku
emsiemsi emsiemsi 11:25 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

niccolo
Brajoviću pamean si čovjek ali ovde grješiš..

Čekaj polako, tek ćemo da vidimo da li greši - ako uspe od emsija da izvuče 100 uz obavezu da mu vrati samo 50 onda neće pogrešiti, zar ne?

Не би био ни први ни задњи.
princi princi 11:47 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Kad 'oću da se zajebavam na njegov račun zovem ga Penis Uadafakis.

Da, onaj je totalno debilski, onako predškolski infantilan... mada, ruku na karu, priznaćeš da ni ovaj nije neki. Možda drugi razred.
maksa83 maksa83 11:57 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Da, onaj je totalno debilski, onako predškolski infantilan... mada, ruku na karu, priznaćeš da ni ovaj nije neki.

Neću priznati, meni je super.
antioksidant antioksidant 12:10 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

maksa83
Da, onaj je totalno debilski, onako predškolski infantilan... mada, ruku na karu, priznaćeš da ni ovaj nije neki.

Neću priznati, meni je super.

makso i da priznaš nekako, ali ruku na karu ne stavljaj. pusti te zagorele
tadejus tadejus 12:13 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

maksa83
Da, onaj je totalno debilski, onako predškolski infantilan... mada, ruku na karu, priznaćeš da ni ovaj nije neki.

Neću priznati, meni je super.


there s nothing like a good fart joke..
u to ime..
došli Fata i Mujo u London pa ušlu u taksi..
ovaj ih čuo kako pričaju i pita
Where are you from?
na šta će Mujo
We're from Bosnia
Šta kaaaaaaaaaže, pita Fata
Pita odakle smo, ja mu kažem da smo iz Bosne..
And where from in Bosnia?
From Sarajevo..
Šta kaaaaaaaaaaaaže?
Pita odakle iz Bosne i ja mu kažem da smo iz Sarajeva..
Ah, I know Sarajevo, I've been there once, had the worst fuck of my life there..
Šta kaaaaaaaaaaaže?
Kaže da te pozna..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:23 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

princi
Kad 'oću da se zajebavam na njegov račun zovem ga Penis Uadafakis.

Da, onaj je totalno debilski, onako predškolski infantilan... mada, ruku na karu, priznaćeš da ni ovaj nije neki. Možda drugi razred.

Чудо да си се ти јавио?!


Максо, то ти је онај wink-wink, јуновотајмин, опет му дођеш полупроводник, као у оној лондонској чегрсти. Стално тако утрчава, последњи пут nikvetu. Да несигурна човека...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:35 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

tadejus
Predrag Brajovic

Изгледа да умеш с диодама, а не умеш да читаш: опростиле су Грцима 50% дуга. То је, оно, кад ти неко дугује 100 милиона које си му позајмио, а он ти каже да ће ти вратити само 50.

Ако хоћеш, можемо да се играмо те игре ти и ја, да је разумеш. Ти ћеш да будеш банка, ја Грци.


Brajoviću pamean si čovjek ali ovde grješiš..
prvo, banke koje su pozajmljivale Grcima lovu savršeno su dobro znale da oni to ne mogu da vrate.. čak su im i pomagale da zaaškaju koliko su tačno dužni..
nad njima nije plakati..
međutim pitanje grčkog duga nije pitanje morala, pravde, krivde i sličnog.. to je prosta računica mogućeg..
iz Grčke se sve te pare ne mogu izvući nikako a više bi se izvuklo ako bi se manje pokušavalo da se Grčku ekonomiju udavi kao pokaznu vježbu..
i zato Grcima treba oprostiti više duga i pustiti ih da rastu pa više i otplate..
sve ostalo je neracionalno..

Расправа је одувек била колико дуга Грцима отписати. А не да ли треба... И да, наравно, не долази у обзир отпис целог дуга.

1) Само продужење рока отплате, које је огромно, јесте нека врста невидљивог отписа дуга.
2) Такође, истоветну сврху има ниска интереснa стопа по којој се Грцима позајмљују паре.

ОВДЕ У ЧЛАНКУ имате кратак преглед како то изгледа, и какви су, бар отприлике, финансијски ефекти ова два "невидљива" финансијска механизма.

The reduction of the debt burden in NPV terms and savings from the various relief measures described above leads to NPV savings equivalent to 51% of Greece’s 2015 GDP. Excluding ANFA and SMP profits, the debt relief for Greece in NPV terms represents 40% of outstanding debt to European official creditors; this, however, implies no reduction in nominal debt and therefore no cost for the European taxpayer.

Виђи пара ниоткуда, ником на трошку??? :)))))))
maksa83 maksa83 12:37 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Чудо да си се ти јавио?!

Ja ne mogu ovako više ljudi, kad se vas dvojica pajčite tako preko mene to je kao kad se mama i tata svađaju a ti misliš da si nešto kriv. A ta-man sam Matlab privoleo da se preko mene ne svađa sa Novkovićem ('fala joj što izdržava).

O Zevse na nebu, Janise na zemlji, i Šojbleou iz podzemnog sveta, ima l' kraja tijem iskušenjima i mukama...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:40 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Ja ne mogu ovako više ljudi, kad se vas dvojica pajčite tako preko mene to je kao kad se mama i tata svađaju a ti misliš da si nešto kriv.


Остаће ти траума?

Шалим се... и није баш битно, него ово подгуркивање ми је мало... оно... бедно.
maksa83 maksa83 12:41 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Остаће ти траума?

Cyberožiljak na ono malo preostale digitalne duše.
mariopan mariopan 13:07 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

tadejus
Predrag Brajovic

Изгледа да умеш с диодама, а не умеш да читаш: опростиле су Грцима 50% дуга. То је, оно, кад ти неко дугује 100 милиона које си му позајмио, а он ти каже да ће ти вратити само 50.

Ако хоћеш, можемо да се играмо те игре ти и ја, да је разумеш. Ти ћеш да будеш банка, ја Грци.


Brajoviću pamean si čovjek ali ovde grješiš..
prvo, banke koje su pozajmljivale Grcima lovu savršeno su dobro znale da oni to ne mogu da vrate.. čak su im i pomagale da zaaškaju koliko su tačno dužni..
nad njima nije plakati..
međutim pitanje grčkog duga nije pitanje morala, pravde, krivde i sličnog.. to je prosta računica mogućeg..
iz Grčke se sve te pare ne mogu izvući nikako a više bi se izvuklo ako bi se manje pokušavalo da se Grčku ekonomiju udavi kao pokaznu vježbu..
i zato Grcima treba oprostiti više duga i pustiti ih da rastu pa više i otplate..
sve ostalo je neracionalno..


Upravo tako.

Ja sve vreme, otkad uopste pricamo o toj krizi govorim da grcka privreda ne radi, da su masovno zatvarane male porodicne firme i da je tako mnogo ljudi ostalo bez posla da nema sanse da vracaju dug i pprezive... a ako ne rade, ako su ih udavili toliko da ne mogu da rade, kako da vrate dugove ili kako uopste da stanu na noge?

To govorim od pocetka svih razgovora o toj krizi ali se to tumaci kao sentiment prema Grcima, sto nije tacno. Preziveti moraju da bi radili i vracali ono sto realno mogu da vrate.Poverilac nema racuna da ubije duznika, sve dok je ziv ima sanse da taj dug vrati?

A Grke su bas resili da podave?
princi princi 13:09 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

и није баш битно, него ово подгуркивање ми је мало... оно... бедно.

Prvo, nije podgurkivanje, nego šamar. A drugo, to što će se meni reći da sam ovakav ili onakav neće ništa ubedljivijim načiniti ovo debilsko ponavljanje i blebetanje loše shvaćenih polu-fakata.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:18 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

princi
и није баш битно, него ово подгуркивање ми је мало... оно... бедно.

Prvo, nije podgurkivanje, nego šamar.

:)))))))))))

Види, предложио си да не комуницирамо.
Ја се сложио.

Па, онда гледај да нема никаквих бедних алузија, искомплексираних примедби и уортачивања са другима, да ти оно потврде Јој, каки је какан онај Брајовић! Некако ти у тим бедастоћама карактер вероватно испадне гори него што уистину јесте. Шта ће ти то, матор си човек? Оваквим истим наступимa јуче си блатио Новковића, данас мене, сутра ћеш неког трећег. И то све подмећући друге.

Иди, истрчи се, иди у gym, истреси се, но некако другачије од овог.
Стварно си тек досадан, с овим твојим gossip представама. И доводиш друге људе у непријатну и нежељену ситуацију. Не по први пут.
princi princi 13:31 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Predrag Brajovic
princi
и није баш битно, него ово подгуркивање ми је мало... оно... бедно.

Prvo, nije podgurkivanje, nego šamar.

:)))))))))))

Види, предложио си да не комуницирамо.
Ја се сложио.

Па, онда гледај да нема никаквих бедних алузија, искомплексираних примедби и уортачивања са другима, да ти оно потврде Јој, каки је какан онај Брајовић! Некако ти у тим бедастоћама карактер вероватно испадне гори него што уистину јесте. Шта ће ти то, матор си човек? Оваквим истим наступоим јуче си блатио Новковића, данас мене, сутра ћеш неког трећег. И то све подмећући друге.

Иди, истрчи се, иди у gym, истреси се, но некако другачије од овог.
Стварно си тек досадан, с овим твојим gossip представама. И доводиш друге људе у непријатну и нежељену ситуацију. Не по први пут.


Ti stvarno sebi daješ previše težine i vrednosti. Kakva crna uortačivanja, tračarenja... ti si, bre, pero laka kategorija, s tobom čovek može komunicirati s pola mozga (što ljudi, većinom, i rade). A to što te i drugi smatraju za debila (ne samo tebe) nema nikakve veze sa mnom nego jedino i isključivo s tobom. Što pre to shvatiš biće lakše i tebi a i drugima (jer ćeš, valjda, kraće smarati sa svojim somnabulijama).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:57 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Kakva crna uortačivanja, tračarenja..

Таман да испрoбам imgur:



Бедно.
Proxy war! :)))))

Хајд', ћао.
tadejus tadejus 14:16 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Predrag Brajovic
..


nastavite li klaster bombardovaću vas prostačkim vicevima..

II svjetski rat, zaleđe Dalmacije, primorka nosi ranjenog Muju, sunce prži, primorka posustaje:
- Mujo, bil moga piške?
Mujo:
- Ne bi vala da ti je zlatna..
princi princi 14:17 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Gluposti, šta sam imao, rekao sam na blogu. Nemam nikakve potrebe a ni vremena za ovakvim budalaštinama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:26 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Nemam nikakve potrebe a ni vremena za ovakvim budalaštinama.

Misliš na ono tvoje -- CITIRAM -- spominjanje moje kite na stolu, jbt, kao da si je uživo gledao?!


Nego, dosta smo se šalili, da se vratimo na ozbiljnije teme. Politika danas objavljuje podatak da se samo u zemlje OECDa iz Srbije iselilo preko 60.000 ljudi. Uz naš negativan priraštaj, to je demografski pokolj. A Blic prenosi Li Hojtovu izjavi da Srbija ni za trideset godina ne može da stigne EU ekonomski prosek, sve i da ima 6% rasta godišnje svih sledećih 30 godina. Ovo je prosta i mala matematika, koja uzme u obzir našu i njihovu prosečnu platu, i njima pripiše 1,5-2% godišnjeg rasta a nama 6%. Pa opet na kraju ispadnemo bedina beda, ne možemo da ih stignemo.

Mi smo ekonomska crna rupa Evrope, i ništa, zasad, ne nagoveštava da će se stvari promeniti.
princi princi 15:41 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Misliš na ono tvoje spominjanje moje kite na stolu, jbt, kao da si je uživo gledao?!

Čoveče, koji si ti kreten, :)))))))))).
bookez bookez 16:47 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...


Years of work to earn a full pension; Greece: 35 Germany: 45


U Holandiji je 0 godina, a malo ko može reći da se Holandijom upravljaju kao Sloba Srbijom.

Usput u Nemačkoj je potrebno raditi minimum 5 godina da bi se ostvarila bilo kakva penzija (link).
U Grčkoj je do 2015 bilo potrebno 15 godina za bilo kakvu penziju (link). Od 2015 bi trebalo da su svi gradjani Grčke preko 67 godina penzioni osiguranici sa osnovnom penzijom od 384 eura (link).


Proportion of wages as pension; Greece: 80% Germany: 46%


Što najverovatnije znači da su izdatci za penzije procentualno veći, a ne da penzioneri piju na tudji račun. Najverovatniji razlog za ovakvu politiku je da se sa prosečnom platom u Grčkoj preživljava, a sa 50% od prosečne plate nikako. Grčka je mogla da smanji namete, i time poveća plate na uštrb manjih penzija. Dakle lako je Nemcima koji imaju duplo i kusur veću platu da vode politiku "50% penzija", i da im se nadje da izdvajaju za sekundarno i terciarno penziono.


Minimum payment; Greece: €450 Germany: €600
Maximum Payment; Greece: €2538 Germany: €2100

Valjda je average bitan a ne koliko je min/max.
Grčka 2013: Average Pension at 921 Euros (link)
Grčka 2015: Eurostat: Greek Pensions Average €882 (link)
Nemačka 2012: The average pension in 2012 €1263.15 per month (link)

E sad tu najverovatnije treba da se uračunaju dodatci (13-14 plata ako jos postoje), a oduzmu takse (ako ih ima).

A nije fer da zaboravimo na socijana primanja u Nemačkoj. Starim gradjanima sa "primanjima" ispod standarda dostupna je socijana pomoć. U 2011 je ta pomoć u proseku iznosila 8484 eura godišnje (link). Nisam mogao da nadjem sličan podatak za Grčku.


Minimum pension age for men; Greece: 65 Germany: 65-67
Minimum pension age for women; Greece: 60 Germany: 65-67

Podatak za Nemačku je, po svim mojim standardima, netačan. Godine odlaska u penziju u Nemačkoj su krenule da se podižu za po jedan mesec počev od 2012, dok ne dodje do granice od 67 godina, što će se desiti 2029 (dakle 2010, kada je pisan članak još nije ni počelo podizanje granice).

Grčkoj je 1 januara 2013 podignuta granica za odlazak u penziju za sve na 67 godina (link).

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:43 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

bookez

Years of work to earn a full pension; Greece: 35 Germany: 45


U Holandiji je 0 godina, a malo ko može reći da se Holandijom upravljaju kao Sloba Srbijom.

Usput u Nemačkoj je potrebno raditi minimum 5 godina da bi se ostvarila bilo kakva penzija (link).
U Grčkoj je do 2015 bilo potrebno 15 godina za bilo kakvu penziju (link). Od 2015 bi trebalo da su svi gradjani Grčke preko 67 godina penzioni osiguranici sa osnovnom penzijom od 384 eura (link).


Proportion of wages as pension; Greece: 80% Germany: 46%


Što najverovatnije znači da su izdatci za penzije procentualno veći, a ne da penzioneri piju na tudji račun. Najverovatniji razlog za ovakvu politiku je da se sa prosečnom platom u Grčkoj preživljava, a sa 50% od prosečne plate nikako. Grčka je mogla da smanji namete, i time poveća plate na uštrb manjih penzija. Dakle lako je Nemcima koji imaju duplo i kusur veću platu da vode politiku "50% penzija", i da im se nadje da izdvajaju za sekundarno i terciarno penziono.


Minimum payment; Greece: €450 Germany: €600
Maximum Payment; Greece: €2538 Germany: €2100

Valjda je average bitan a ne koliko je min/max.
Grčka 2013: Average Pension at 921 Euros (link)
Grčka 2015: Eurostat: Greek Pensions Average €882 (link)
Nemačka 2012: The average pension in 2012 €1263.15 per month (link)

E sad tu najverovatnije treba da se uračunaju dodatci (13-14 plata ako jos postoje), a oduzmu takse (ako ih ima).

A nije fer da zaboravimo na socijana primanja u Nemačkoj. Starim gradjanima sa "primanjima" ispod standarda dostupna je socijana pomoć. U 2011 je ta pomoć u proseku iznosila 8484 eura godišnje (link). Nisam mogao da nadjem sličan podatak za Grčku.


Minimum pension age for men; Greece: 65 Germany: 65-67
Minimum pension age for women; Greece: 60 Germany: 65-67

Podatak za Nemačku je, po svim mojim standardima, netačan. Godine odlaska u penziju u Nemačkoj su krenule da se podižu za po jedan mesec počev od 2012, dok ne dodje do granice od 67 godina, što će se desiti 2029 (dakle 2010, kada je pisan članak još nije ni počelo podizanje granice).

Grčkoj je 1 januara 2013 podignuta granica za odlazak u penziju za sve na 67 godina (link).


Да простиш, ја не разумем твоје примедбе: једна од најјачих привреда света ни у ком смислу не може у једној технолошки примитивној и неефикасној и корумпираној грчкој привреди имати свог парњака, како у производњи тако ни у платама па ни у пензијама. А Грци су, номинално, то Немцима били.

Но, стварно је досадно, то, да сваки у глави левичар спасава Грке од мене и Шојблеа. Грчки отпис дуга је и већи него што је то званично признато, з6ог оног његовог развлачења до у бесконачност, да се дуг врати. То је намерно урађено, да се заташка та чињеница -- да је отпис дарежљив.То сам тврдио и пре две године и то тврдим и данас.

А то да ли ћете ви од државе да правите питу од гована, као ми и Грци, или озбиљну државу -- нема никакве везе са злим банкарима, Шојблеовим гаћама а посебно не са нафураним ћелавцем на мотору који се издаје за економисту. Има везе само са народом који ту државу и њене институције ствара.
cane cane 21:37 05.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Pa nije tacno - hteli su. Zato su i birali Syrizu i Ciprasa koji su u predizbornoj kampanji sebe predstavljali kao kartu za izlazak iz EU.
Posle izbora su promenili misljenje..(aka zajebali glasace, tj. vecinu)


nesto kao tadic i dacic 2008...

Gospodja Klara Gospodja Klara 08:03 06.07.2017

Re: Daj ti to nama...

ove što stalno vole da duvaju devojčicama u uvo jer misle da je to, onako, jebački


Najzad malo sexa u moru ekonomskog prepucavanja.
(Inače, mrzim duvanje u uvo.)
emsiemsi emsiemsi 08:08 06.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Gospodja Klara
ove što stalno vole da duvaju devojčicama u uvo jer misle da je to, onako, jebački


Najzad malo sexa u moru ekonomskog prepucavanja.
(Inače, mrzim duvanje u uvo.)

Сагласан !
freehand freehand 08:22 06.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Gospodja Klara
ove što stalno vole da duvaju devojčicama u uvo jer misle da je to, onako, jebački


Najzad malo sexa u moru ekonomskog prepucavanja.
(Inače, mrzim duvanje u uvo.)

To je ono kad Ona kaže Njemu Duvaj mi ga!
bookez bookez 10:55 06.07.2017

Re: Daj ti to nama...

Predrag Brajovic

Да простиш, ја не разумем твоје примедбе: једна од најјачих привреда света ни у ком смислу не може у једној технолошки примитивној и неефикасној и корумпираној грчкој привреди имати свог парњака, како у производњи тако ни у платама па ни у пензијама. А Грци су, номинално, то Немцима били.

Но, стварно је досадно, то, да сваки у глави левичар спасава Грке од мене и Шојблеа. Грчки отпис дуга је и већи него што је то званично признато, з6ог оног његовог развлачења до у бесконачност, да се дуг врати. То је намерно урађено, да се заташка та чињеница -- да је отпис дарежљив.То сам тврдио и пре две године и то тврдим и данас.

А то да ли ћете ви од државе да правите питу од гована, као ми и Грци, или озбиљну државу -- нема никакве везе са злим банкарима, Шојблеовим гаћама а посебно не са нафураним ћелавцем на мотору који се издаје за економисту. Има везе само са народом који ту државу и њене институције ствара.


Moja primedba je na verodstojnost članka (i ne optužujem vas lično, za boga ovo su komentari na blogu, ne istaživačko novinarstvo). A ja lično se ne izjašnjavam ni javno ni u glavi kao levičar, a ni kao "economic libertarian" (ne znam kako da ga prevedem). U ostalom to nije ni važno, argumenti bi trebalo da budu kritikovani, a ne ljudi koji ih iznose.

I još o otpisu duga i levičarenju. Nemci su prilično socijalistička država: besplatno školstvo, zdravstvo, dugo trudničko, staranje o nezaposlenim, jaki radnički sindikati, države poseduju udeo u većim kompanijama..., a usput je Nemcima dosta duga iz 1. i 2. Svetskog Rata oprošteno i jos pomoći pride (hvala Marshall-u i Amerima). Nemcima dobro ide, i ljudima i kompanijama. Želim to isto i Grcima (onaj deo sa dobro ide svima), bez obzira na način na koji dodju do cilja (naravno u granicama normale), mada ja lično ništa ne mogu po tom pitanju da doprinesem, ili oduzmem. U svakom slučaju srećno Grcima, trebaće im.
vcucko vcucko 12:00 06.07.2017

Re: Daj ti to nama...

emsiemsi

Мени економисти делују као врачеви --- данас причају једно, а сутра, о истоме, причају сасвим друго (уз наравно, коришћење стандардизованих патерна, да не кажем - флоскула).

Prastari vic, ali jednako aktuelan:
Kad je Špiljak bio kod Regana, ovaj mu kaže:
- ako budete slušali, daćemo vam to i to; ako ne budete slušali, šaljemo vam 5-6 Peršing raketa.
Špiljak odgovara:
- u tom slučaju, mi vama šaljemo 5-6 ekonomista jednake razorne moći
nask nask 09:11 03.07.2017

Jed

Bem mu sunce, kad ćemo da naučimo da kad nas nešto jedi to isto ne pokazujemo. Ovaj tvoj kontrablog mu samo daje na značaju. Od mene samo toliko.
antioksidant antioksidant 09:27 03.07.2017

Re: Jed

Ovaj tvoj kontrablog mu samo daje na značaju.

ma samo da mozemo da pricamo. neka je toni najlepši na svetu sa suncem u kosi ali daj da razgovaramo.. znam da ga wb bira, znam da ga vlast ovde voli isto koliko on voli vlast pa se serdare i vojvode ali da pričamo, kome je još priča smetala?
pikuc pikuc 09:39 03.07.2017

Dobar dan

Čitao sam onaj blog i nisam skontao ko je čovek odmah, vidim ono WB Serbia pa mislio čovek ovde došao iz neke zemlje pa mozgam koje. Kad ono vidim sada Svetska banka.
Meni je ono baš ljudski blog, pisan iz tog ugla i volim takve blogove da čitam.
Kada jedan matematičar piše o ljubavi, ili jedan vojnik o drugovima...
Volim da čitam kako ljudi bilo kog profesionalnog usmerenja vide svet oko sebe i ljude oko sebe dok rade to šta rade.
Eto, i meni se nije dopao onaj komentar na kraju, ali opet nisam ni za brisanje komentara ako ne krše pravilnik bloga.
Eto.
highshalfbooze highshalfbooze 10:00 03.07.2017

Re: Dobar dan

Eto, i meni se nije dopao onaj komentar na kraju, ali opet nisam ni za brisanje komentara ako ne krše pravilnik bloga.

Ni meni se ne dopada, ali je najteže reći istinu, a najlakše je okrenuti glavu i praviti se lud.
WBinSerbia WBinSerbia 11:13 03.07.2017

brisanje komentara

Niko iz Svetske banke nije obrisao - niti ce to ikada ciniti - ni jedan komentar. Cak ni one licno uvredljive i bez ikakvih argumenata. Pozdrav
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:25 03.07.2017

Re: brisanje komentara

WBinSerbia
Niko iz Svetske banke nije obrisao - niti ce to ikada ciniti - ni jedan komentar. Cak ni one licno uvredljive i bez ikakvih argumenata. Pozdrav

Kad ste tako ljubazni, pojasnite nam vaš stav u vezi sa iznesenim primedbama?
antioksidant antioksidant 11:25 03.07.2017

Re: brisanje komentara

WBinSerbia
Niko iz Svetske banke nije obrisao - niti ce to ikada ciniti - ni jedan komentar. Cak ni one licno uvredljive i bez ikakvih argumenata. Pozdrav

onda proverite ko vam se jutros muvao po nalogu, jer komentar je 2 puta nestajao (ovaj koji je sada na postu je treći po redu koji napisan paralelno sa ovim postom).
antioksidant antioksidant 11:27 03.07.2017

Re: brisanje komentara

iznesenim primedbama?

da preciziram primedbe samo

1. Kako je Svetska banka ustanovila da je tender bio transparentan? Čija ekspertiza je poslužila kao osnov za izjavu portparola Svetske banke Vesne Kostić?

2. Koja je tačno bila uloga Svetske banke u tenderu sprovedenom u julu 2014, nekoliko meseci pre nego što je potpisan ugovor između Srbije i Svetske banke? Da li su bančini predstavnici učestvovali u kreiranju uslova tendera, da li su nadgledali proces nadmetanja, da li su videli ponude, da li su učestvovali u finalnoj selekciji pobedničke kompanije?

3. Kako je Svetska banka nadgledala ovaj tender? Ko je bio zaudžen ispred Svetske banke?

4. Da li je banka imala saznanja o tome da je jedan od uslova na tenderu bio da ponuđači moraju da imaju reference u ovom poslu?

5. Da li ste u međuvremenu saznali da izabrani konzorcijum nije imao takve reference?

6. Da li ste dobili saznanje o tome da se direktoru izabrane kompanije Dragoljubu Zbiljiću trenutno sudi zbog utaje poreza? Da li je ovo u skladu sa propisima Svetske banke?

7. Ko je u Svetskoj banci doneo odluku o tome da se odobri kredit bez uslovljavanja primaoca da mora da poštuje tenderske procedure Svetske banke? Koji su bili pravni osnovi za ovo?

• Takođe bismo hteli da vas zamolimo za pomoć u organizovanju intervjua sa stručnjakom Svetske banke sa kojim bismo detaljno porazgovarali o tenderskoj proceduri koja je sprovedena.

• U prilogu se nalazi FOIA zahtev za svu dokumentaciju koju Svetska banka ima vezano za ovaj tender.

Pitanja koje je BIRN poslao sedištu Svetske banke u Vašingtonu 14. januara:

1. Da li je Svetska banka obavezala Srbiju da pokrene TENDER kako bi izabrala kompaniju/konzorcijum za ispumpavanje vode iz kopa Tamnava (umesto izabiranja kompanije/konzorcijuma u nekoj drugoj proceduri koju dozvoljava srpski Zakon o javnom nabavkama u slučaju prirodne katastrofe)?

2. Da li je Svetska banka bila ta koja je dozvolila Srbiji da sprovede tender u skladu sa procedurama propisanim srpskim Zakonom o javnim nabavkama, umesto da ga sprovede u skladu sa smernicama i propisima Svetske banke?

3. Da li je Svetska banka znala da se rumusnkom partneru u konzorcijumu koji je dobio ugovor, “Ness Proiect Europe”, trenutno sudi u Rumuniji zajedno sa nekolicinom političara i biznismena zbog traženja mita od kompanija u okrvirnom iznosu od milion evra radi dodeljivanja javnih ugovora za čišćenje snega u periodu od 2010 do 2013. godine? Da li je ovo u skladu sa propisima Svetske banke?

• Zahtevamo dokument – zvaničan izveštaj o ovom tenderu koji su sačinili stručnjaci Svetske banke koji su radili reviziju tendera.

• Takođe su nam potrebna imena ljudi koji su radili reviziju tenderske procedure kako bismo mogli da im se obratimo sa zahtevom za intervju.
pikuc pikuc 11:42 03.07.2017

Re: brisanje komentara

Predrag Brajovic
WBinSerbia
Niko iz Svetske banke nije obrisao - niti ce to ikada ciniti - ni jedan komentar. Cak ni one licno uvredljive i bez ikakvih argumenata. Pozdrav

Kad ste tako ljubazni, pojasnite nam vaš stav u vezi sa iznesenim primedbama?


Evo ja ću da zastupam Svetsku banku u slučaju oproštajnog bloga njihovog zaposlenog na radu u Srbiji.

Šta je sporno sa tim blogom, da čujem.

pikuc pikuc 11:48 03.07.2017

Re: brisanje komentara

antioksidant
iznesenim primedbama?

da preciziram primedbe samo

1. Kako je Svetska banka ustanovila da je tender bio transparentan? Čija ekspertiza je poslužila kao osnov za izjavu portparola Svetske banke Vesne Kostić?

2. Koja je tačno bila uloga Svetske banke u tenderu sprovedenom u julu 2014, nekoliko meseci pre nego što je potpisan ugovor između Srbije i Svetske banke? Da li su bančini predstavnici učestvovali u kreiranju uslova tendera, da li su nadgledali proces nadmetanja, da li su videli ponude, da li su učestvovali u finalnoj selekciji pobedničke kompanije?

3. Kako je Svetska banka nadgledala ovaj tender? Ko je bio zaudžen ispred Svetske banke?

4. Da li je banka imala saznanja o tome da je jedan od uslova na tenderu bio da ponuđači moraju da imaju reference u ovom poslu?

5. Da li ste u međuvremenu saznali da izabrani konzorcijum nije imao takve reference?

6. Da li ste dobili saznanje o tome da se direktoru izabrane kompanije Dragoljubu Zbiljiću trenutno sudi zbog utaje poreza? Da li je ovo u skladu sa propisima Svetske banke?

7. Ko je u Svetskoj banci doneo odluku o tome da se odobri kredit bez uslovljavanja primaoca da mora da poštuje tenderske procedure Svetske banke? Koji su bili pravni osnovi za ovo?

• Takođe bismo hteli da vas zamolimo za pomoć u organizovanju intervjua sa stručnjakom Svetske banke sa kojim bismo detaljno porazgovarali o tenderskoj proceduri koja je sprovedena.

• U prilogu se nalazi FOIA zahtev za svu dokumentaciju koju Svetska banka ima vezano za ovaj tender.

Pitanja koje je BIRN poslao sedištu Svetske banke u Vašingtonu 14. januara:

1. Da li je Svetska banka obavezala Srbiju da pokrene TENDER kako bi izabrala kompaniju/konzorcijum za ispumpavanje vode iz kopa Tamnava (umesto izabiranja kompanije/konzorcijuma u nekoj drugoj proceduri koju dozvoljava srpski Zakon o javnom nabavkama u slučaju prirodne katastrofe)?

2. Da li je Svetska banka bila ta koja je dozvolila Srbiji da sprovede tender u skladu sa procedurama propisanim srpskim Zakonom o javnim nabavkama, umesto da ga sprovede u skladu sa smernicama i propisima Svetske banke?

3. Da li je Svetska banka znala da se rumusnkom partneru u konzorcijumu koji je dobio ugovor, “Ness Proiect Europe”, trenutno sudi u Rumuniji zajedno sa nekolicinom političara i biznismena zbog traženja mita od kompanija u okrvirnom iznosu od milion evra radi dodeljivanja javnih ugovora za čišćenje snega u periodu od 2010 do 2013. godine? Da li je ovo u skladu sa propisima Svetske banke?

• Zahtevamo dokument – zvaničan izveštaj o ovom tenderu koji su sačinili stručnjaci Svetske banke koji su radili reviziju tendera.

• Takođe su nam potrebna imena ljudi koji su radili reviziju tenderske procedure kako bismo mogli da im se obratimo sa zahtevom za intervju.


Odbija se vaš predlog kao neosnovan u slučaju oprostajnog bloga zaposlenog u Svetskoj banci na privremenom radu u Srbiji.
Imate li drugih zahteva koji se tiču oprostajnog bloga zaposlenog u Svetskoj banci na privremenom radu u Srbiji?



eloy eloy 11:50 03.07.2017

Re: brisanje komentara

Evo ja ću da zastupam Svetsku banku u slučaju opjavascript:;roštajnog bloga njihovog zaposlenog na radu u Srbiji.

Šta je sporno sa tim blogom, da čujem.


Hahahahaaha Pikuc,Pikuc,Pikuc, ale ale ale aleeeeeee, gangam Pikuc

eloy eloy 12:15 03.07.2017

Re: brisanje komentara

Odbija se vaš predlog kao neosnovan u slučaju oprostajnog bloga zaposlenog u Svetskoj banci na privremenom radu u Srbiji.


Ispravno.Neprimereno hoće da pokvare jedan emotivni oproštajni momenat nekim prozaičnim pitanjima koje treba Rodoljub Šabić ,,od informacija,,da postavlja kome već treba i da nas lično izvesti na blogu.
Pozitivno brojanje za tebe Pikuc.
pikuc pikuc 12:34 03.07.2017

Re: brisanje komentara

eloy
Odbija se vaš predlog kao neosnovan u slučaju oprostajnog bloga zaposlenog u Svetskoj banci na privremenom radu u Srbiji.


Ispravno.Neprimereno hoće da pokvare jedan emotivni oproštajni momenat nekim prozaičnim pitanjima koje treba Rodoljub Šabić ,,od informacija,,da postavlja kome već treba i da nas lično izvesti na blogu.
Pozitivno brojanje za tebe Pikuc.


Pa i čovek iz Svetske banke je ipak samo čovek.
Ima potrebu da se oprosti na svoj način.
Ja sam osetio ljudskost u tom obraćanju i time je dobio moje simpatije kao čovek.
Ljudski se obratio a ne službeno.
Da je službeno ne bih to ni čitao jer se ne razumem u to.
A možda i bi ako bi razumeo, možda bi kritikovao njegov rad kao službenika.
Ali on se obratio drugačije, ja sam to tako doživeo.
Ja to volim čuti.
To uliva nadu, pa i raduje!


ne_shvatam ne_shvatam 12:38 03.07.2017

Re: brisanje komentara

U vreme poplava sam se nalazio u inostranstvu tako da mi je promakla tema sa dodelom ugovora za isumpavanje vode.

Uloga WB kao davaoca kredita u tenderima je da postavi dodatne uslove u odnosu na postojeću zakonsku regulativu, ukoliko smatraju da za time ima potrebe.

Sva odgovornost za izbor je na komisiji koju je oformio naručilac, u ovom slučaju EPS.

Ovako, na prvu loptu, verovatno se mnogi neće složiti, čini mi se da zaista nema ništa sporno.

To što je neko u postupku pred sudom za neku utaju i dalje ga ne sprečava da od istog suda dobije potvrdu da nije osuđivan. Što znači da je njegova krivica u postupku dokazivanja.

Druga važna tačka se odnosila na iskustvo izvođača.
Da je u postupku učestvovala firma sa iskustvom mogla je da se žali i obori postupak, tako da je verovatno da nije bilo ispravnih ponuda firme sa iskustvom.

Sama procena vrednosti tendera je verovatno nastala na osnovu ekspertize konsultanata iz nemačke koji se spominju negde u tekstu. Otuda se i došlo do cifre 23M€ (tražen je toliki kredit, toliko je procenjena vrednost nabavke). Drugim rečima toliko bi nam oni naplatili.

Odluka da se pokrene tender je stvar procene win/loose koliko je jeftinije moguće nabaviti uslugu u odnosu na koliki je trošak odlaganja početka ispumpavanja. Ostvarena ušteda od 8 M€ nije zanemarljiva, da li se isplatilo čekanje ne znam.

Zanimljivo je da je na primer cena 1m3 vode iz vodovoda oko 78 dinara (vodovod Sremska Mitrovica je prvi izašao na pitanje u guglu), jeste da je u pitanju tretirana voda ali je infrastruktura postojeća i sudeluje sa u jako malom iznosu troškova. Ovo čisto kao pokušaj sticanja ideje o nekom iznosu za 14M m3.

Ceo slučaj deluje kao osveta lokalnog konsultanta nemačke firme koji je ostao bez provizije.

Daleko od toga da podržavam trenutne na vlasti, medjutim, pošteno bi bilo kritikovati tamo gde zaista ima razloga za kritiku. Inače smo svi isti. Što i jeste prevladavajući utisak i razlog apstinencije "normalne Srbije".

Pozdrav




sugarbaby sugarbaby 13:24 03.07.2017

Re: brisanje komentara


Ispravno.Neprimereno hoće da pokvare jedan emotivni oproštajni momenat nekim prozaičnim pitanjima koje treba Rodoljub Šabić ,,od informacija,,da postavlja kome već treba i da nas lično izvesti na blogu.



sugarbaby sugarbaby 13:29 03.07.2017

Re: brisanje komentara

ne_shvatam

verujem.

Pozdrav
sugarbaby sugarbaby 13:31 03.07.2017

Re: brisanje komentara

ko iz Svetske banke nije obrisao - niti ce to ikada ciniti - ni jedan komentar. Cak ni one licno uvredljive i bez ikakvih argumenata. Pozdrav


evo ja potpuno verujem čoveku.

Pozdrav
antioksidant antioksidant 15:09 03.07.2017

Re: brisanje komentara

ne_shvatam


Pozdrav






pozdrav i vama, hvala na dobronamernoj kritici i zaista neočekivanom nivou prilično tačnih brojeva koji nemaju nikakvu vezu ni sa jednim postavljenim pitanjem :).

kao npr

1. Da li je Svetska banka obavezala Srbiju da pokrene TENDER kako bi izabrala kompaniju/konzorcijum za ispumpavanje vode iz kopa Tamnava (umesto izabiranja kompanije/konzorcijuma u nekoj drugoj proceduri koju dozvoljava srpski Zakon o javnom nabavkama u slučaju prirodne katastrofe)?

cane cane 22:35 03.07.2017

Re: brisanje komentara

Odluka da se pokrene tender je stvar procene win/loose koliko je jeftinije moguće nabaviti


evo ga jos jedan ekspert.


eloy eloy 11:26 03.07.2017

Nek si im reko

brisanje komentara
Niko iz Svetske banke nije obrisao - niti ce to ikada ciniti - ni jedan komentar. Cak ni one licno uvredljive i bez ikakvih argumenata. Pozdrav


Prc opdrž, šta će mo sad ? Opet unutrašnji faktor ?

onda proverite ko vam se jutros muvao po nalogu, jer komentar je 2 puta nestajao (ovaj koji je sada na postu je treći po redu koji napisan paralelno sa ovim postom)


Ne veruješ čoveku na reč ?
sugarbaby sugarbaby 13:27 03.07.2017

Re: Nek si im reko


Prc opdrž, šta će mo sad ? Opet unutrašnji faktor ?


kako ide ono, mangupi iz naših redova?



Ne veruješ čoveku na reč ?



antioksidant antioksidant 14:59 03.07.2017

Re: Nek si im reko

Ne veruješ čoveku na reč ?

nemam razloga
možda se neko ko nije zaposlen u svetskoj banci zaleteo pa brisao ili je moderacija pokazivala znake života.
ako on, tako dobronameran, tvrdi da nije učestvovao u brisanju, sve je ok, sumnji nema, kao da je objavljeno na konferenciji za novinare
blogov_kolac blogov_kolac 17:58 03.07.2017

lajanje na zvezde i karavane

Iako sam ih redovno citao, sasvim moguce da se nijednom nisam javljao na blogovima koje je kacio odlazeci sef kancelarije SB u Srbiji (ili kakva mu je vec zvanicna funkcija), jer ga nisam skroz dozivljavao kao naseg "pravog" blogokolegu koji ucestvuje u diskusijama. To kazem bez neke negativne konotacije, jer ne sumnjam da je covek bio em prezauzet, em mu je (takodje pretpostavljam) srpski daleko od maternjeg jezika, pa posto su svi tekstovi bili pisani na savrsenom srpskom jeziku, pretpostavljam i da je imao nekog svog asistenta/prevodioca, pa mi se cinilo da bi insistiranje na dijalogu bilo nekakvo duplo cimanje za drugu stranu. Ne bih mu se ni danas javio na blogu, ali kada je vec otvoren ovaj kontra-blog, samo cu da mu se zahvalim na vremenu i naporima koje je ulagao da nas upozna sa svojim ovdasnjim iskustvima i impresijama. Mogu na kraju samo da pozelim da ce i njegov naslednik imati slicne navike i potrebe da se povremeno "olaksava" javnim svedocenjima o svemu sto mu se u nasoj Srbiji dogadja, s obzirom da je u pitanju pozicija koja se takoreci na dnevnom nivou susrece sa stvarima koje nama, koji smo radoznali po pitanju toga sta se sve i kako u Srbiji desava, mogu biti veoma zanimljive.

A sada i da razjasnim zasto sam stavio bas ovaj ironican "lajanje na zvezde i karavane" (pod)naslov za ovo obracanje. Ne radi se o tome da sam nesto posebno nezadovoljan nacinom na koji se u konkretnom slucaju sa ovog bloga ispraca jedan sada vec njegov bivsi clan/autor. Pre svega sam frustriran generalnim utiskom o tome kako mi u Srbiji (pa i na ovom blogu) i dalje dozivljavamo na primer medjunarodne finansijske institucije poput Svetske Banke (onda slicno mora da vazi i za MMF, Evropsku banku za obnovu i razvoj, itd...) koje onima koji su u teskim ekonomskim i finansijskim problemima nude znacajnu finansijsku pomoc i najpovoljnije kredite, kao i vec gotova, dokazana resenja slicnih problema sa kojima su se neke druge drzave sretale. Naravno da su imali i krupne promasaje, ali i to je uglavnom uvek bilo kada su lokalnim domorocima kojima se pomagalo ostavljali previse odresene ruke a premalo kontrole u nacinu na koji su koristili odobrena sredstva. Uspesni slucajevi da se neka zemlja sama, ili cak suprostavljena ostatku sveta, digla na noge oslonjena na svoje snage i domacu pamet, svode se na par retkih izuzetaka koji potvrdjuju pravilo, a alternative navodno mrtvom "liberalnom kapitalizmu" u vidu cudotvoraca Uga Caveza i Vladimira Putina mozete slobodno okaciti macku o rep, jer cim je cena nafte pala ispod 60 dolara za barel, ekspresno je isplivalo o kakvim se tu ekonomskim potemkinovim selima radi.

Naravno da je ponizavajuce da smo i posle 30ak godina od pada Berlinskog zida i dalje po mnogim pitanjimajos uvek u pacjoj skoli, ali tako je to kada se sporo uce lekcije i ne rade domaci zadaci.
antioksidant antioksidant 10:19 04.07.2017

Re: lajanje na zvezde i karavane

Pre svega sam frustriran generalnim utiskom o tome kako mi u Srbiji (pa i na ovom blogu) i dalje dozivljavamo na primer medjunarodne finansijske institucije poput Svetske Banke (onda slicno mora da vazi i za MMF, Evropsku banku za obnovu i razvoj, itd...) koje onima koji su u teskim ekonomskim i finansijskim problemima nude znacajnu finansijsku pomoc i najpovoljnije kredite, kao i vec gotova, dokazana resenja slicnih problema sa kojima su se neke druge drzave sretale. Naravno da su imali i krupne promasaje, ali i to je uglavnom uvek bilo kada su lokalnim domorocima kojima se pomagalo ostavljali previse odresene ruke a premalo kontrole u nacinu na koji su koristili odobrena sredstva.

nisi prvi koji je neoduševljenost konkretnim birokratom srednjeg nivoa koji je protekle godine proveo među domorocima učitao kao aboliciju lokalnih indijanaca. ne, to nikako nije tako. sve dobro i sve loše što sa zapada ili istoka dolazi pojačano je i ugrađeno u naš sistem zahvaljujući našim izborima, to niko ne spori. ali, lokalni službenici međunarodnih institucija prečesto (uz sasvim svestan pristanak lokalnih vlasti) izmišljaju "projekte" koji veze s potrebama nemaju, samo lepo izgledaju u izveštajima "kolonijalnih upravnika" svojim centralama. u dugom nizu promašaja dotični je jedan od većih. aktivno angažovanje u lokalnoj raspravi oko ispumpavanja tamnave i budžeta samo je jedan od primera (relativno dobro dokumentovan stoga i pomenut). a ostali primeri su fino sklanjani od javnosti uz parole "niko nikad nije ništa".
i da pomenem samo utisak da guvernera najlepše ispraćaju oni koji obavezno imaju da dodaju i par rečenica o tome koliko smo mi srbi eto nešto loši
blogov_kolac blogov_kolac 13:11 04.07.2017

Re: lajanje na zvezde i karavane

i da pomenem samo utisak da guvernera najlepše ispraćaju oni koji obavezno imaju da dodaju i par rečenica o tome koliko smo mi srbi eto nešto loši

Da smo ekonomski jako losi u evropskim okvirima jasno govori statistika, a da imamo velikih problema sa funkcionisanjem skoro svih institucija jedne pravne drzave i demokratskog drustva, i to moze lako da vidi svako ko hoce. Pa kada smo vec doveli sebe u takav polozaj (da, mi smo se doveli, a ne da su nas drugi tu doveli kako cesto kukamo) i bolno sporo se iz njega izvlacimo, onda nam i trebaju i dobrodosli su razni (a kvalifikovani) pomagaci i asistenti sa strane, iz ekonomski i na skoro svaki drugi nacin naprednijih sredina, ili onih koji kao clanovi raznih medjunarodnih organizacija imaju bogato licno iskustvo sa "pacijentima" koji su bolovali od problema slicnih nasim.

Upotrebio si termin "guverner", i iako si to stavio bez navodnika, ocito si hteo da ukazes na negativnu ulogu ovih raznih operativaca pojedinih svetskih medjunarodnih organizacija kao nekakvih nedobronamernih "tutora" ovde. A evo, ja cu bas na primeru naseg, ali pravog GUVERNERA (tj gospodje guvernerke, izvesne Jorgovanke) da ti dam bolju sliku o ulozi tih "zlih tutora" sa strane. Nas aktuelni a dugogodisnji guverner (tj guvernerka) je verovatno najnekompetentnija osoba u istoriji Srbije za taj guvernerski posao koja ga se ikada ovde latila. A sa druge strane, imamo paradoks da su rezultati njenog rada jedni od najboljih u istoriji te institucije kod nas (govorim o monetarnoj politici sto je njena glavna nadleznost). E ta ogromna razlika od koje svi imamo koristi je bas posledica delovanja tih zlih tutorcica sa strane koji gorepomenutoj Jorgovanki ne dozvoljavaju da se previse mesa u svoj posao! I tako ti je sa skoro svim drzavnim poslovima u Srbiji danas, sto je negde veci uticaj pre svega EU faktora, i mora da se prilagodjava postavljenim zadacima, standardima i kontroli "sa strane", to je to uspesnije, ili makar manje lose, u odnosu na drzavne poslove gde je skoro sve u potpunosti prepusteno "domacim snagama", pa do punog izrazaja skoro redovno dolazi sistemska korupcija, negativna selekcija, nerealni ili unapred pogresni ciljevi, kratkorocni dnevnopoliticki interesi.. itd...

A inace, kako se u tu tvoju teoriju da ovi recimo iz Svetske banke samo gledaju da uvale sopstvena sredstva u neki ovdasnji projekat (!?) uklapa cinjenica kada je, valjda 2014, bilo objavljeno da je od oko 5 milijardi namenski odobrenih kredita u prethodnih par godina samo trecina bila realizovana, ili pre neki dan kada se digla velika buka kada je aktuelni ministar Vujevic samokriticki zavapio kako nam trenutno stoji zarobljeno neiskoriscenih 3.5 milijardi evra odobrenih kredita (a za koje placamo penale) jer ne umemo da napravimo dovoljno kvalitetne projekte. Znaci bas suprotno od toga sto ti tvrdis - tesko realizujemo (svojom krivicom) i projekte koji su nam preko potrebni i kao takvi odobreni (ali zamrzavani dok se ne ponudi dovoljno kvalitetno konkretno resenje), a ne da nam se uvaljuju stvari koje nam ni ne trebaju.
antioksidant antioksidant 13:37 04.07.2017

Re: lajanje na zvezde i karavane

A inace, kako se u tu tvoju teoriju da ovi recimo iz Svetske banke samo gledaju da uvale sopstvena sredstva u neki ovdasnji projekat (!?) uklapa cinjenica kada je, valjda 2014, bilo objavljeno da je od oko 5 milijardi namenski odobrenih kredita u prethodnih par godina samo trecina bila realizovana, ili pre neki dan kada se digla velika buka kada je aktuelni ministar Vujevic samokriticki zavapio kako nam trenutno stoji zarobljeno neiskoriscenih 3.5 milijardi evra odobrenih kredita (a za koje placamo penale) jer ne umemo da napravimo dovoljno kvalitetne projekte

hajde sad, pazljivo, procitaj sta si sam napisao ali posebno obrati paznju na cinjenicu da placamo penale jer imamo rezervisana sredstva za projekte koje ne mozemo da realizujemo (da li sto smo glupi, da li sto jednostavno dinamika ne moze da se ispostuje ali je neko potpisao takav kredit i za to dobio dobar izvestaj kod sefa u vasingtonu)
i nije da ja krivim samo odlazeceg, ima on svojih razloga za sopstveno ponasanje, ali to sto mu se zahvaljuje na kolonizaciji, stvarno ne razumem. jer te puteve smo na kraju platili i izgradili mi a ne rimljani. ovo je fejk kolonizacija, samo su sluge prave.

edit:

mesan mesan 17:56 05.07.2017

Nesnosna lakoća besmisla

Molim vas,

Mnogo vas je na blogu koji oštroumno razmišljate o ekonomiji, a bogme i putujete --- kakvo je ovo ludilo sa đubretom zvanim airserbia??

Povratni let Pariz-Bgd, bilo kupljen sada za sledeći vikend ili sada za decembar (i za sredinu meseca, ne samo oko Božića!), skoro nezavisno od dana u nedelji, košta minimum 500evra, za julu je 600!!! (od čega su takse samo oko 100evra!)

Kontekst:
- WizzAir, jedini preživeli konkurent ali doduše "jeftina kompanija", Pariz-Bgd je ukupno 200evra, ili za jul ili za decembar.
- Regionalno gledajući,
Pariz-Pešta je AirFrance-om manje od 200evra, sa sličnim taksama kao gore, dok je EasyJet 150evra, opet slično za jul ili decembar.
Pariz-Zagreb je AirFrance-om oko 170evra za dec ili 330evra za jul, uključujući taksu oko 70.

Dakle sama karta je oko 4x skuplja od uporedivih!

Znajte o luksuzu airserbia-e: od početnog proseravanja teletinom u kupusu, predjelima sa Zlatibora, Đokovićem i glasnom kvazi-balkanskom muzikom, sad se spalo na suve trougao-sendviče gore od JAT-ovih, a cena porasla za 50%.

Da li je moguće da je ovo smislena konkurencija i razumna tržišna cena?
Da li je moguće da ovo postoji bez kriminalnih radnji?
Čemu na ovom svetu služe airserbia i država Srbija?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:30 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Čemu na ovom svetu služe airserbia i država Srbija?

Država Srbija u ovom trenu je privatizovani servis ljudi na vlasti i njihovih poslovnih ortaka. To je otišlo do ludila: ako se gdegod sređuje Beograd, sumnjaj na to da neko od poslovnih ortaka tu gradi hotel, zgradu, restoran, parking. Ovo je nepogrešivo, i bez izuzetaka. Da li na Slaviji ili u Savamali, svejedno.
niccolo niccolo 18:33 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Pa AF se povukao još onomad sa Tesle, te su ovi monopolisti i koriste na linijama gde mogu da koliko toliko pokrivaju gubitke pošto po svemu sudeći ozbiljno pucaju - skoro si imao da su ukinuli neku dugometražnu liniju i da ubacuju dodatna sedišta na evropskim linijama. To se radi kad je firma u buli - dobar primer - ako je neko onomad leteo Alitalijom zna da su na njihovim linijama najzbijeniji redovi, sediš ko sardina...jbg, selavi
maksa83 maksa83 18:43 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Mnogo vas je na blogu koji oštroumno razmišljate o ekonomiji, a bogme i putujete --- kakvo je ovo ludilo sa đubretom zvanim airserbia??

Bato, JAT-ov let za Beč je dok Velja nije oterao FlajNiki bio ~100 EUR (čak i 80 u jednom trenutku), onda EUR 150. Sa dolaskom AirJihad je ~300 EUR.

Znači, pička vam materina.
freehand freehand 18:59 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Ovo je nepogrešivo, i bez izuzetaka. Da li na Slaviji ili u Savamali, svejedno.

Teši pomisao da je to dobro kako za investitore tako i za sve nas, da će popraviti vizuru i da su svi stanovi prodati po nekoliko puta.
mesan mesan 19:13 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

maksa83
Mnogo vas je na blogu koji oštroumno razmišljate o ekonomiji, a bogme i putujete --- kakvo je ovo ludilo sa đubretom zvanim airserbia??

Bato, JAT-ov let za Beč je dok Velja nije oterao FlajNiki bio ~100 EUR (čak i 80 u jednom trenutku), onda EUR 150. Sa dolaskom AirJihad je ~300 EUR.

Znači, pička vam materina.

Da znaš kolikom mukom sam uspeo da odustanem od capslock razrade rečenice kojom si ti završio svoj komentar... Reko' ajd možda tu ima neke pameti koju nisam posisao.

Bio se JAT kuražio na sličnim relacijama, ali polako godinama, od 170EUR, preko 230, pa do 270 i 300, ali ovi su u turbo modu, bez lubrikanta, bez oduška. Daj makar neku utorak-subota kombinaciju malo jeftinije, i mi cigani imamo dušu...
antioksidant antioksidant 19:14 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

maksa83
Mnogo vas je na blogu koji oštroumno razmišljate o ekonomiji, a bogme i putujete --- kakvo je ovo ludilo sa đubretom zvanim airserbia??

Bato, JAT-ov let za Beč je dok Velja nije oterao FlajNiki bio ~100 EUR (čak i 80 u jednom trenutku), onda EUR 150. Sa dolaskom AirJihad je ~300 EUR.

Znači, pička vam materina.

Pa OK, to je bivsi rezim. Vucic je oterao Velju
mesan mesan 19:16 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Predrag Brajovic
Čemu na ovom svetu služe airserbia i država Srbija?

Država Srbija u ovom trenu je privatizovani servis ljudi na vlasti i njihovih poslovnih ortaka. To je otišlo do ludila: ako se gdegod sređuje Beograd, sumnjaj na to da neko od poslovnih ortaka tu gradi hotel, zgradu, restoran, parking. Ovo je nepogrešivo, i bez izuzetaka. Da li na Slaviji ili u Savamali, svejedno.


Pretpostavljam zato Mali najavljuje novu autobusku stanicu za koju godinu?
Jarboli, fontane, štajge, to je ono što Srbiji fali!
Da procveta tender nacija!
maksa83 maksa83 19:22 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Pa OK, to je bivsi rezim. Vucic je oterao Velju

Non se diće "oterao Velju" nego "uradio ono onako onim što tera ono da Velja ne bude tu".
mesan mesan 19:22 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

niccolo
Pa AF se povukao još onomad sa Tesle, te su ovi monopolisti i koriste na linijama gde mogu da koliko toliko pokrivaju gubitke pošto po svemu sudeći ozbiljno pucaju - skoro si imao da su ukinuli neku dugometražnu liniju i da ubacuju dodatna sedišta na evropskim linijama. To se radi kad je firma u buli - dobar primer - ako je neko onomad leteo Alitalijom zna da su na njihovim linijama najzbijeniji redovi, sediš ko sardina...jbg, selavi


Kolika je verovatnoća da oteraju WizzAir uskoro?

Zaričem se da od mene airserbia dinara/dolara/evra više videti neće, ima da se zbratimim sa mađarskim carinicima i Easyjetujem u Peštu.

Kuga na kuće svih koji ovakvu ekonomiju i državu stvoriše, Vučići, Ilići, Maliji, Zlobe, šeici, jagnjeći direktori i samoupravne tetkice...
maksa83 maksa83 19:25 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

ima da se zbratimim sa mađarskim carinicima

E jebiga sad, znam da je muka, ali da ne preterujemo...

To otpr. kao da si rekao "uzeću aligatora za kućnu životinju, možda bude dobar sa decom".

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:28 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Da procveta tender nacija!

Pa u ovom trenu imaš jednu vlast bez ozbiljnih kontrolnih mehanizama: razbucan parlament, policija partijska, isti takvi sudovi, slobodni mediji zatrti... Minimum društvenih institucija funkcioniše bez ozbiljnih pritisaka i kontrole vlasti. Da stvar bude gora, sve to se dešava uz odobrenje Evrope, koja, naravno, nije slepa, ali gleda svoj sebični interes: miran Balkan.

Uglavnom, mislim da se treba seliti odavde, ko god može.
Evropa je aminovala da postanemo privatna država jedne partijske klike.
antioksidant antioksidant 19:39 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

maksa83
Pa OK, to je bivsi rezim. Vucic je oterao Velju

Non se diće "oterao Velju" nego "uradio ono onako onim što tera ono da Velja ne bude tu".
mislis ono sto ima ono da radi ono?
niccolo niccolo 19:43 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Kolika je verovatnoća da oteraju WizzAir uskoro?

Iskreno, nemam pojma. Ti loukosteri su se pokazali kao sasvim žilavi, a i otvoreno nebo je naročito njima koristilo. Opet, pitanje u kom procentu su jedni drugima konkurenti, slično kao što su i hotel sa 5 zvezdica i apartman na airbnb nekakav smeštaj, ali ciljaju na različite grupe korisnika...
mesan mesan 19:56 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

niccolo
Kolika je verovatnoća da oteraju WizzAir uskoro?

Iskreno, nemam pojma. Ti loukosteri su se pokazali kao sasvim žilavi, a i otvoreno nebo je naročito njima koristilo. Opet, pitanje u kom procentu su jedni drugima konkurenti, slično kao što su i hotel sa 5 zvezdica i apartman na airbnb nekakav smeštaj, ali ciljaju na različite grupe korisnika...

Nek nam požive, zasigurno imaju mene i ženu kao nove klijente, scamserbia-i na uštrb.
Šteta što je iznajmljivanje auta toliko skupo kad se vraća na drugu lokaciju, inače ne bih morao da cimam ljude da me pokupe u Pešti (ista im udaljenost kao Beograda doduše).
Sledeća opcija će mi biti voz preko Alpa
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:58 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

niccolo
Kolika je verovatnoća da oteraju WizzAir uskoro?

Iskreno, nemam pojma. Ti loukosteri su se pokazali kao sasvim žilavi, a i otvoreno nebo je naročito njima koristilo. Opet, pitanje u kom procentu su jedni drugima konkurenti, slično kao što su i hotel sa 5 zvezdica i apartman na airbnb nekakav smeštaj, ali ciljaju na različite grupe korisnika...

Пази, то је отишло у лудило: сам трошак горива у савременом авиону уме да буде испод 2L/100km по путнику. Као скутер од 50 кубика да возиш (константном брзином, наравно, и без узбрдица и низбрдица).

Па кад на то додаш да је нафта љоснула, те гориво, дао бог, да их кошта и 60-70 еуроценти... и одједном видиш да му до Лондона, за тебе, треба 20-25€ горива, ако не и мање. Страшна економија, а отуда и процват јефтиног авиопревоза: јефтино гориво плус технолошки све економичнији авиони.
mesan mesan 19:58 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

maksa83
ima da se zbratimim sa mađarskim carinicima

E jebiga sad, znam da je muka, ali da ne preterujemo...

To otpr. kao da si rekao "uzeću aligatora za kućnu životinju, možda bude dobar sa decom".


Preteruješ, vidiš kako im teško, u tihom štrajku pate.
Zaustavaljaju svakog na Horgošu, ali barem ima i naučne koristi, po prvi put će uzorkovati 100% populacije na temu "rakija, cigarete?"
mesan mesan 20:01 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Predrag Brajovic
Da procveta tender nacija!

Pa u ovom trenu imaš jednu vlast bez ozbiljnih kontrolnih mehanizama: razbucan parlament, policija partijska, isti takvi sudovi, slobodni mediji zatrti... Minimum društvenih institucija funkcioniše bez ozbiljnih pritisaka i kontrole vlasti. Da stvar bude gora, sve to se dešava uz odobrenje Evrope, koja, naravno, nije slepa, ali gleda svoj sebični interes: miran Balkan.

Uglavnom, mislim da se treba seliti odavde, ko god može.
Evropa je aminovala da postanemo privatna država jedne partijske klike.

Vrlo lepo si sve sažeo, jedino je mala začkoljica što i nakon iseljenja valja posećivati pretke, krvne srodnike i drugare
maksa83 maksa83 20:07 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Preteruješ, vidiš kako im teško, u tihom štrajku pate.

Ma znam, ugroženi k'o nosorozi i slonovi, na korak do toga da ih love zbog kljova i rogova.
antioksidant antioksidant 20:08 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

@mesan

lakse je da mi dodjemo do tebe
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:09 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

valja posećivati pretke, krvne srodnike i drugare

Да, али онда ту дођеш на кратко, па ти све прија: и прљави град, и корумпирани полицајац, и бактерије у месу, и усахли травњаци, па чак и смрад из Винче. Све мислиш -- оно из освете горе Шојблеове гаће, оне на које се Грци заклињу, па ти и смрад мање смета.

Још приде, и твоја сасвим просечна западна плата овде је богатство... јеботе, као оно кад сам ја посећивао своје заборављене рођаке по црногорским катунима, па им на поклон понесем огледалца и чешљеве, и по калем-два виноградарске жице, тако ти све овде дође егзотично и јефтино до чуда.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:11 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

lakse je da mi dodjemo do tebe

Има сад најновија фора -- да су Србе већ примили у EU, али по 40.000 годишње. (Или оних страшних 60.000.)
maksa83 maksa83 20:12 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

оно из освете горе Шојблеове гаће

Predraže, ovo nije lažna briga - to uključivanje gaća u priču daje toj fascinaciji Šajbljuom opiplivu eroCku dimenziju. Ne bih da ispadnem nešto konzervativan, ali Šojbulj je senior citizen, znači čekaj, stani...

Још приде, и твоја сасвим просечна западна плата овде је богатство...

Ali znaš šta je zanimljivo. Prema mojoj računici i saznanjima, unosnije je ovde biti onako iole kompetentan programer nego u Grčkoj, ili čak Italiji. Ne znam čime bih to objasnio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:20 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

maksa83
оно из освете горе Шојблеове гаће

Predraže, ovo nije lažna briga - to uključivanje gaća u priču daje toj fascinaciji Šajbljuom eroCku dimenziju. Ne bih da ispadnem nešto konzervativan, ali Šojbulj to je senior citizen, znači čekaj, stani...

Али, пази -- сотона у инвалидским колицима, као из холивудских филмова.

emsiemsi emsiemsi 20:20 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Predrag Brajovic
Čemu na ovom svetu služe airserbia i država Srbija?

Država Srbija u ovom trenu je privatizovani servis ljudi na vlasti i njihovih poslovnih ortaka. To je otišlo do ludila: ako se gdegod sređuje Beograd, sumnjaj na to da neko od poslovnih ortaka tu gradi hotel, zgradu, restoran, parking. Ovo je nepogrešivo, i bez izuzetaka. Da li na Slaviji ili u Savamali, svejedno.

Како су говорили наши стари - само нека се зида !
Један мој другар је некада говорио --- мало ради, мало кради и поштено живи !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:25 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Ne znam čime bih to objasnio.

Квлитетом IT фирми?

Ја имам теорију да је реч о томе да држава се ту (јер јој је невидљиво) није ништа мешала, па је -- процветало. Као и угоститељство, рецимо, које је процветало и још због barem једног разлога -- плитког тржишта за пласман капитала, па се ту гурало несразмерно много: нема берзе, фондова, кураца-палаца да пласираш паре, па их шукнеш ту.

Рецимо, Monument ланац је направљен кошаркашким парама. A svaki jebeni građevinac sad je postao i ugostitelj.
niccolo niccolo 20:31 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Квлитетом IT фирми?

Ja nisam ni znao da Grci i Italijani imaju programere

Dobro, dobro, šalim se malo - nego, Makso, nisam skapirao ovo unosnije, bolja su primanja i u apsolutnom i u relativnom smislu ili samo u relativnom?
emsiemsi emsiemsi 20:32 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Predrag Brajovic
Ne znam čime bih to objasnio.

Квлитетом IT фирми?

Ја имам теорију да је реч о томе да држава се ту (јер јој је невидљиво) није ништа мешала, па је -- процветало. Као и угоститељство, рецимо, које је процветало и још због barem једног разлога -- плитког тржишта за пласман капитала, па се ту гурало несразмерно много: нема берзе, фондова, кураца-палаца да пласираш паре, па их шукнеш ту.

Рецимо, Monument ланац је направљен кошаркашким парама. A svaki jebeni građevinac sad je postao i ugostitelj.

Алал вера што је ланац --- јел то она барака у, практично, дворишту владе !?
Био тамо неколико пута (на страну што на таква места пуна којекавих фолираната не бих никада отишао својом вољом) - ма, ја нисам објективан пошто су за мене готов сви угоститељски објекти класификовани као прчварнице.
antioksidant antioksidant 20:34 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Predrag Brajovic
lakse je da mi dodjemo do tebe

Има сад најновија фора -- да су Србе већ примили у EU, али по 40.000 годишње. (Или оних страшних 60.000.)
jeza :(
maksa83 maksa83 20:38 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

Dobro, dobro, šalim se malo - nego, Makso, nisam skapirao ovo unosnije, bolja su primanja i u apsolutnom i u relativnom smislu ili samo u relativnom?

U apsolutnom i u relativnom. Mislim da ćeš ovde - ako se potrudiš oko sebe - lakše naći bolje plaćen programerski posao nego u Grčkoj ili Italiji, čak i za džunior pozicije. Grčka đene-đene, ali za Italiju me iznenadilo. Moja trenutna teorija je da njih tamo boli dupe da se sa tim zajebavaju (Šojble-gaće-lazanje-lažni-slepci-sa-Zakintosa). Inače, Italiju ne bih potcenjivao kao softversku silu, npr. firmu za koju radim prošle godine umal' da kupi firma iz, pazi sad, Pize, koja je ako zanemarimo onaj nesretni toranj i par starina koje ga okružuju kao grad poprilična siva i mrtva rupčaga.

Edit: dobro da nije, pošto je vlasnik, prema svemu što znamo, popriličan tenkre.
niccolo niccolo 20:41 05.07.2017

Re: Nesnosna lakoća besmisla

U apsolutnom i u relativnom.

Odlično.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana