Budućnost

Izvor Momčila Nastasijevića

Predrag Brajovic RSS / 06.07.2017. u 17:21

     Момчило Настасијевић (1894-1938), сеновит и непрозиран и шире непознат песник, предратни повучени београдски гимназијски професор, ни за свога живота није био одвећ популаран. Симболиста, опсесивно мелодиозан, самосвојног језика, архаичног, и чудног ритма... хоћу рећи: мајстор, али од оних мајстора које тек други мајстори, еснафлије, признају и препознају, и који за њих имају недвидљив и трајан ауторитет. To није необично: до „смисла" његове песме (осим саме мелодије и звучања речи) читач се пробија као кртица у јами без светла - мрачно је и слепо, и мора да се пипа и истражује и лута, да се погоди прави смер. Симпатично ми је, тако, да се због тога и код овог сјајног углазбљивања (видео у наставку овог текста) Настасијевиће песме „Извору" певачима поткрала грешка, па погрешно певају о „студеној" води уместо о непоменутој а „стидној" девојци из оригинала. Настасијевић је некакав провалник у уобичајену синтаксу, у ритам и мисаоне путање песама, и с њим се, у том смислу, ништа код нас не може мерити. Отуда и забуне око њега, његова мала популарност и цена. Но, лично бих (и ја као један од оних поменутих занатлија), дао камаре везаних стихова српских песника, који су своје риме слагали као цепанице у дрвљанику, за тек две-три Настасијевићеве песме. Једна од њих је ова, песма „Извору". Ако је она тражила своју потпунију музичку мелодију, онда ју је изванредно нашла у оригиналној композицији састава „Слободни Стругари". А значење и ритам... то је неки стрпљиви валцер, валцер о смрти или одсутном драгану, о стидној девојци, и о умрлом Настасијевићу.

Момчило Настасијевић
ИЗВОРУ

Жуборли водо изворе,
млада кад јутром доходи,
сана кад лице огледне,
лине ли сан јој у румен,
је ли ме, водо, сневала?

Јад јадани ме,
јагода зри;
руди већ лето ливадом;
травка се травци нагнула,
ја сâм;
помени, водо, за мене.

Твој жубор, водо, срмени,
фрулом ћу тужан у осој,
оро на присој да заори.
Сред ора стидна кад стидана,
помени, водо, за мене.     


 



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:45 06.07.2017

Момчило Настасијевић: Труба

ТРУБА

Шта вреди плаветно небо,
и зумбул и девојче и ласте лет.
Негде зàпева труба.

То иза гора и вода
лелек је рушне сељанке.

Род смо.
Кад умре човек,
и моје срце рушно је.

Откини зумбул с груди,
погни главу;
војника хоће да закопају,
а њему тако се живело.

Шта вреди поп што моли,
па крстача, па име,
неће се војник вратити у село,
неће пољубити коју воли.

Откини зумбул с груди,
погни главу.
Негде зàпева труба.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:13 06.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Predrag Brajovic
ТРУБА

Шта вреди плаветно небо,
и зумбул и девојче и ласте лет.
Негде зàпева труба.

То иза гора и вода
лелек је рушне сељанке.

Род смо.
Кад умре човек,
и моје срце рушно је.

Откини зумбул с груди,
погни главу;
војника хоће да закопају,
а њему тако се живело.

Шта вреди поп што моли,
па крстача, па име,
неће се војник вратити у село,
неће пољубити коју воли.

Откини зумбул с груди,
погни главу.
Негде зàпева труба.



bio je tripozan kao edgar po, naš a svetski lud! i čim je bio tih i povučen, bio je neproziran! vilovnjačka srbija...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:31 06.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Ево Настасијевића (лево), на слици са Црњанским. Не знам којом приликом је ово снимљено, но они су, једно време, предавали у истој гимназији.



Иначе, он је Васку Попи* био мештар. Чак и не знам шта је Васко о томе говорио, но и не интересује ме: препознајем траг, као да сам Румуну стајао изнад главе док пише. Такође, ово што изгледа као некаква ла-ла песма "Извору", ствар маха и импулса, далеко је од тога. Малопре сам прегледавао осам верзија те исте песме, која се свака разликује од оне последње, девете, овде донете. Настасијевић је с сваком песмом тако радио, оне су тесане са стрпљењем.

А код њега... толико ствари за научити: од тонског стиха, цезура, преношења ритма с једне речи на другу, до метафорике и симболике.

Иначе, ово је помало интиман запис :) Хоћу рећи, не мислим ни да је тема згодна, привлачна људима, нити да је мој текст "отворен" -- податан за коментарисање. Но, нек је тако. Ови момци који су Момчилову песму тако прелепо углазбили и сам Момчило заслужили су од мене барем оволико.

* по мени, Васко Попа је несумњиво заслужио Нобелову награду за књижевност, можда чак више него Андрић. Он је наш песник од највећег светског утицаја, и жао ми је што више у свету није популарисан. Васко је мајстор, који је учио код Момчила.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:52 06.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

drugo nešto, svi ti momci su duboko razumevali tajnu jezika, verovatno svog kao i drugih, zanimljivo da ih je ondašnja država koristila kao jezik srbije sa svetom - diplomatija tada nije bila partijska i poslušnička, već su diplomatiju kreirali majstori jezika, majstori lire, koji su opet radili za dobrobit svoje zemlje budući da su poznavali njenu najdublju tajnu... aleks je očito bio esteta lider, šteta što je posle prolupao s tim autoritarijanskim pristupom; možda bi Istorija danas izgledala drukče.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:58 06.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Па, то је доба учвршћивања нације и државе, код тих тананих ствари песници и мудрословци увек, као, нешто имају велику улогу. јуГОславија је била идеја интелектуалаца оног доба, не некакав у народу дубоко укорењен зов.
angie01 angie01 20:32 06.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

по мени, Васко Попа је несумњиво заслужио Нобелову награду за књижевност,



mlatisa mlatisa 07:00 07.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Докле више?


Krivicni zakonik - Član 138.

Ugrožavanje sigurnosti

Član 138.

(1) Ko ugrozi sigurnost nekog lica pretnjom da će napasti na život ili telo tog lica ili njemu bliskog lica, kazniće se zatvorom do tri godine.

(2) Ko delo iz stava 1. ovog člana učini prema više lica ili ako je delo izazvalo uznemirenost građana ili druge teške posledice, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.

(3) Ko delo iz stava 1. ovog člana učini prema predsedniku Republike, narodnom poslaniku, predsedniku Vlade, članovima Vlade, sudiji Ustavnog suda, sudiji, javnom tužiocu i zameniku javnog tužioca i licu koje obavlja poslove od javnog značaja u oblasti informisanja u vezi sa poslovima koje obavlja, kazniće se zatvorom od jedne do osam godina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:27 07.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Докле више?

Да, у праву си.
Зато сам му обрисао коментар.

Укратко, Кркар је физички претио Срђану, из ко зна ког разлога (сваки је погрешан и безобразан). Да ствар буде смешнија, Кркар има телефон Срђанов а на ФБ су пријатељи.

Лепо ти мени, Кркаре, телефон у руку, па преко телефона упућуј претње коме год хоћеш, не преко мене и мог блога, и онда тај неко нек ради оно што мисли да треба. А ја сам урадио оно што мислим да треба: први пут за 10 година обрисао нечији коментар.
krkar krkar 23:43 07.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Predrag Brajovic
Докле више?

Да, у праву си.
Зато сам му обрисао коментар.

Укратко, Кркар је физички претио Срђану, из ко зна ког разлога (сваки је погрешан и безобразан). Да ствар буде смешнија, Кркар има телефон Срђанов а на ФБ су пријатељи.

Лепо ти мени, Кркаре, телефон у руку, па преко телефона упућуј претње коме год хоћеш, не преко мене и мог блога, и онда тај неко нек ради оно што мисли да треба. А ја сам урадио оно што мислим да треба: први пут за 10 година обрисао нечији коментар.


Opet lažeš. Što me ne čudi, ti si lažov i laganje ti je navika.

Ako je bolest - to se leči. To što si pičkica se ne leči.

For the record:

Nemam, nikad nisam imao niti tražio telefon govneta koje se predstavlja kao SF.

Govno SF nije mi FB prijateljm, nije nikad bio niti će ikada biti.

To samo Brajović patološki laže, podmeće, muti i mulja
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:00 08.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

To samo Brajović patološki laže, podmeće, muti i mulja

Bože, stvarno si budala.

To da li sam ja pogrešio, po pobrkao da si ti s njim drug -- a hvalio si se da si mu skoro izorganizovao sve za neke turu po bivšoj Jugi, znači pomogao mu -- od male je važnosti. Pa niste se valjda telepatski dogovarali, ili, kao morževi, kricima?!

Važno je da si ovde pretio da ćeš mu polomiti zube.

Hajde, sad, dosta si se brukao, dovoljno je.
emsiemsi emsiemsi 06:12 08.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

krkar
Predrag Brajovic
Докле више?

Да, у праву си.
Зато сам му обрисао коментар.

Укратко, Кркар је физички претио Срђану, из ко зна ког разлога (сваки је погрешан и безобразан). Да ствар буде смешнија, Кркар има телефон Срђанов а на ФБ су пријатељи.

Лепо ти мени, Кркаре, телефон у руку, па преко телефона упућуј претње коме год хоћеш, не преко мене и мог блога, и онда тај неко нек ради оно што мисли да треба. А ја сам урадио оно што мислим да треба: први пут за 10 година обрисао нечији коментар.


Opet lažeš. Što me ne čudi, ti si lažov i laganje ti je navika.

Ako je bolest - to se leči. To što si pičkica se ne leči.

For the record:

Nemam, nikad nisam imao niti tražio telefon govneta koje se predstavlja kao SF.

Govno SF nije mi FB prijateljm, nije nikad bio niti će ikada biti.

To samo Brajović patološki laže, podmeće, muti i mulja

Чекај кракре - дај додатно појашњење !
Зашто би било ко тако лагао ?!
Шта је то што људе води ка сплеткарењу ?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:48 08.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

по мени, Васко Попа је несумњиво заслужио Нобелову награду за књижевност, можда чак више него Андрић.

Uf, ovo je prejako rečeno.
Ovaj drugi deo je nepotreban.

Naime, jedna je stvar misliti da je Vasko Popa zaslužuvao Nobela (to i ja mislim), a druga je stvar praviti neumesno uporeženje sa Andrićem.
Andrić je ZASLUŽENO dobio Nobela i tačka. Meni su nepotrebna sva razmišljanja da li je u to vreme, možda neko više (recimo Krleža) to zasluživao.

Uostalom, to sam rekao a rekli su i drugi, pametniji od mene, da dobijanje Nobela ne znači da ide u ruke najboljima.
Da je tako, prošle godine bi Nobela dobio Filip Rot an ne neki outsider, gledano sa aspekta čiste literature. Daleko od toga da sam ja bio protiv Boba Dilana, ali mislim da je nagradu trebalo dati nekom pravom piscu, a la Philip Roth.
не знам шта је Васко о томе говорио, но и не интересује ме: препознајем траг, као да сам Румуну стајао изнад главе


Uašto Rumunu?
Znam, ti to kažeš iz milošte, ali meni ne leži. Zaboravimo njegovo poreklo, on je srpski pesnik, odnosno pisao je na srpskom jeziku.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:17 09.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

krkar


For the record:

Nemam, nikad nisam imao niti tražio telefon govneta koje se predstavlja kao SF.

Govno SF nije mi FB prijatelj, nije nikad bio niti će ikada biti.



šta je bilo, Gadafi, nešto si povileneo opet? udario cetinjluk u ganglije?


ps. Peđa, šta je bio taj komentar, šta mi je pretio, daj da vidim da ga usudim, nešto fizički, je l' pretio mojoj prodici nešto, ako je nešto ozbiljno da se organizujem malo? ili je lajao nešto samo, po običaju? a ovo što me blatio - tjah; ništa novo, Belade Sisa, ti njega hlebom, on tebe čakijom. Sisa, pun BG takvih smradova, zato i izbegavam Begišku u širokom luku, nažalost, a rodni grad.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:47 09.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Glavonjo, kusit, samo da znaš da neće Peja da te odrukari šta si mi pretio to. Ako imaš nešto da mi kažeš, dođi lično, siso, a ne da mi pretiš po netu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:59 09.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Budući da ja nisam ring niti imam nameru da postanem, i Srđan i krkar su banovani sa ovog bloga.
emsiemsi emsiemsi 14:00 09.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Predrag Brajovic
Budući da ja nisam ring niti imam nameru da postanem, i Srđan i krkar su banovani sa ovog bloga.

Штета !
А блог је почео да делује обећавајуће.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:03 09.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Штета !
А блог је почео да делује обећавајуће.

Ti si mi sledeći na meti.
Tebe ću da banujem iz milošte!
emsiemsi emsiemsi 14:16 09.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Predrag Brajovic
Штета !
А блог је почео да делује обећавајуће.

Ti si mi sledeći na meti.
Tebe ću da banujem iz milošte!

Рекао бих шта би могао да урадиш из милоште, но, одлучио сам да ти овај пута то не кажем - када заслужиш рећи ћу ти.
mirelarado mirelarado 19:14 12.07.2017

Re: Момчило Настасијевић: Труба

Иначе, ово је помало интиман запис :) Хоћу рећи, не мислим ни да је тема згодна, привлачна људима, нити да је мој текст "отворен" -- податан за коментарисање. Но, нек је тако. Ови момци који су Момчилову песму тако прелепо углазбили и сам Момчило заслужили су од мене барем оволико.


Читање текста и слушање музике може бити сасвим довољно.

Једноставно лепо, Пеђа. Хвала.
jacHa. jacHa. 18:17 06.07.2017

.

hvala ti!

mislim da često hoću, jer biva, jer smaku do u koren smem - samo zato što sam to nekad, negde pročitala.

momčilo nastasijević je moj omiljeni pesnik.
zilikaka zilikaka 18:34 06.07.2017

kad nema niko. drugi

moram ja da zakeram...
А значење и ритам... то је неки стрпљиви валцер, валцер о смрти или одсутном драгану, о стидној девојци, и о умрлом Настасијевићу.


Možda sve to jeste al nije valcer.

Klasičan južnjački 7/8 (il ti jendvatrijendvajendva).

Mada, sama muzika je, ako se mene smatra, ipak - nako.

Mislim da pesma zaslužuje bolje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:43 06.07.2017

Re: kad nema niko. drugi

Možda sve to jeste al nije valcer.

Јесте, у праву си, махом.
Знам.
Но, намерно сам оставио како сам први пут написао. Није ме брига :)

Види, ово је, ипак, јендватри-јендва-јендватри.
Гледај, издвојио сам метричке целине (изговарај их као једну реч), дактил-трохеј-дактил:

ЖУБ-ор-ли / ВО-до / ИЗ-во-ре,
МЛА-да-кад / ЈУ-тром / ДО-хо-ди,
СА-на-кад / ЛИ-це / ОГ-ле-дне,
ЛИ-не-ли / САН-јој / У-ру-мен,
ЈЕ-ли-ме, / ВО-до, / СНЕ-ва-ла?

Скандирај, на великим словима је метрички акценат. Пази, како оно У-руме-ен или ЛИ-не-ли генијално звучи.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:19 06.07.2017

Re: kad nema niko. drugi

Зили, гледај:

zilikaka zilikaka 19:21 06.07.2017

Re: kad nema niko. drugi

Konačno shvatila, pričamo o različitim stvarima. U neki muzički kalup uvek možeš da udeneš tekst tako što ćeš praviti pauze.
Prevarantska posla.

bocvena bocvena 19:53 06.07.2017

Re: kad nema niko. drugi

divna tema i dobro čitanje nastasijevića. bravo, peđa. nemam vremena za komentarisanje, samo da ostavim gospi i dva prevoda na engleski.
Milan Novković Milan Novković 20:27 06.07.2017

Evo još jednog ...

...мајстор, али од оних мајстора које тек други мајстори, еснафлије, признају и препознају, и који за њих имају недвидљив и трајан ауторитет...

... pesnikovog pesnika

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:41 06.07.2017

Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

Opčinjen sam delom i dejstvom Stanislava Vinavera, jednog od bisera naše književnosti, skrajnutog više od Momčila Nastasijevića.

Vinaver je baršunastiji, goropadniji, raskošniji, svestraniji od Nastasijevića.

No, kako to davno lepo reče Josif Brodski, "na vrhu nema hijerarhije".

Valja ih čitati, čitati i čitati!

ZANESI NAS

Zanesi nas mišlju strasnom
Munjevitom lekovitom
Vrtoglavom slutnjom jasnom
Ka izvoru plahovitom
Ka izgaru vidovitom.
Rasklopi nam splet obzorja
Vode znanja i dubina
Razbesni nam neosporja
Razjari nam svih predgorja
Utrnuli grč davnina.
Ka večitom premaranju
Prebolelih događaja
Ka bunovnom pregaranju
Čvorova i odmršaja
Ka snu blesku i stvaranju
Milan Novković Milan Novković 21:02 06.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

Vinaver je nadmašio Nastasijevića...
Opčinjen sam delom i dejstvom Stanislava Vinavera, jednog od bisera naše književnosti, skrajnutog više od Momčila Nastasijevića.

Vinaver je baršunastiji, goropadniji, raskošniji, svestraniji od Nastasijevića.

No, kako to davno lepo reče Josif Brodski, "na vrhu nema hijerarhije".

Valja ih čitati, čitati i čitati!

Kuriozitet (ja ovako "psihoanaliziram" sebe, ne uvek doduše, i nema ništa provokativno u pitanju) - ako nema hijerarhije zašto si ovako "otvorio" komentar, otkud potreba da se nešto dobro spusti, zašto, prosto, ne dominira potreba da se neko drugo dobro uzigne, koliko nam strast i kreativni talenat dopuštaju, po toj inherentnoj dobroti, od forme, do sušine, preko svih 50 nijansi sivog i obojenog?!
emsiemsi emsiemsi 13:14 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

Milan Novković
Vinaver je nadmašio Nastasijevića...
Opčinjen sam delom i dejstvom Stanislava Vinavera, jednog od bisera naše književnosti, skrajnutog više od Momčila Nastasijevića.

Vinaver je baršunastiji, goropadniji, raskošniji, svestraniji od Nastasijevića.

No, kako to davno lepo reče Josif Brodski, "na vrhu nema hijerarhije".

Valja ih čitati, čitati i čitati!

Kuriozitet (ja ovako "psihoanaliziram" sebe, ne uvek doduše, i nema ništa provokativno u pitanju) - ako nema hijerarhije zašto si ovako "otvorio" komentar, otkud potreba da se nešto dobro spusti, zašto, prosto, ne dominira potreba da se neko drugo dobro uzigne, koliko nam strast i kreativni talenat dopuštaju, po toj inherentnoj dobroti, od forme, do sušine, preko svih 50 nijansi sivog i obojenog?!

Не треба то да те чуди, јер има људи којима никада ништа није довољно добро (рецимо на пример --- као када Брајовић на целој Каленић пијаци не може да пронађе три довољно добра парадајза --- не знам да ли је добра ова паралела, но, тако некако).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:07 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

Не треба то да те чуди, јер има људи којима никада ништа није довољно добро (рецимо на пример --- као када Брајовић на целој Каленић пијаци не може да пронађе три довољно добра парадајза --- не знам да ли је добра ова паралела, но, тако некако).

Иначе, баш сам мислио на тебе, пре дан-два: у Србији победио СНС, а на блогу ти и слични.

Све је то повезано.
И праведно.

Требало је нешто да кажеш о поезији или музици или Настасијевићу (да ли знао да он има једну песму о диодама?), а не о мени.
docsumann docsumann 18:15 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

ja sam jutros rano pomislio ovo:

jebeš boga kojeg ne smiješ opsovati
narcis narcis 19:08 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

...
emsiemsi emsiemsi 20:04 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

Predrag Brajovic
Не треба то да те чуди, јер има људи којима никада ништа није довољно добро (рецимо на пример --- као када Брајовић на целој Каленић пијаци не може да пронађе три довољно добра парадајза --- не знам да ли је добра ова паралела, но, тако некако).

Иначе, баш сам мислио на тебе, пре дан-два: у Србији победио СНС, а на блогу ти и слични.

Све је то повезано.
И праведно.

Требало је нешто да кажеш о поезији или музици или Настасијевићу (да ли знао да он има једну песму о диодама?), а не о мени.

Да је у Србији више оваквих као ја, овакви никада, не да не би победили, него не би нити постојали.
На жалост, мало нас је, али је зато више таквих као што си ти --- резултат живимо.
narcis narcis 20:08 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

...
emsiemsi emsiemsi 20:25 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

narcis
Да је у Србији више оваквих као ја

takvi kao ti upravo i stvaraju plodno tlo da se stvore uslovi da sns uzme vlast, ti si im organsko hrana za rast tih kretena.

Не бих могао да се сложим са тобом.
narcis narcis 23:27 07.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

...
emsiemsi emsiemsi 05:56 08.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

narcis
emsiemsi
narcis
Да је у Србији више оваквих као ја

takvi kao ti upravo i stvaraju plodno tlo da se stvore uslovi da sns uzme vlast, ti si im organsko hrana za rast tih kretena.

Не бих могао да се сложим са тобом.

ja ti reko, a ja što ti kažem i pop opeva to ti je, a ti kako oćeš a nećeš.

Е, па добро !
Близу сам одлуци да твој став не уважим, но, размислићу.
narcis narcis 10:52 08.07.2017

Re: Vinaver je nadmašio Nastasijevića...

...
Milan Novković Milan Novković 20:56 06.07.2017

Heh, ...

...Настасијевић је некакав провалник у уобичајену синтаксу, у ритам и мисаоне путање песама, и с њим се, у том смислу, ништа код нас не може мерити. Отуда и забуне око њега, његова мала популарност и цена...

...svako malo nas nešto podseća, ljudi pa stvari, sekvence pa obrasci, na popularnosti i cene.

Danas me na Fejsu dočeka jedna standardna misao o skromnosti, razumevanju, dobroti, ... darežljivosti, na koje je većina nas ogugalala, tj ovakve statuse, nego nam kao "kretanje na periferiji" privlači pažnju, kao protivteža raznim drugim popularnostima i cenama - i podseća na to kako mi gušimo, u stvarnosti, kreativnost u sebi - mi dozvoljavamo sebi da zaboravimo na kvalitet, dok penušamo nad nekvalitetom, iako ga uvek primetimo, the kvalitet, kad nam neko ili situacija skrenu pažnju - šašava bića (gde je Gordanac, btw)

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:45 09.07.2017

Re: Heh, ...

Milan Novković
bića (gde je Gordanac, btw)



valjda se smorila od bloga, kako zaustiš bilo šta, krene neko prepucavanje, peglanje, koje crpi energiju kol'ko god da si širokih shvatanja.
tasadebeli tasadebeli 22:55 06.07.2017

Кад се роморанка размрмори и разромори

И из речи реченицама прогргољи...

Појавило се прерано... У лексици... ЛИНК






Да би журећи жмурећки обнова залапило топло из ове оборине тела у синтакси... ЛИНК







П.С. - Људи моји, да ли ви верујете да се душа сели из тела у тело?

Ја верујем...
Milan Novković Milan Novković 11:24 07.07.2017

Re: Кад се роморанка размрмори и разромори

tasadebeli
И из речи реченицама прогргољи...

Појавило се прерано... У лексици... ЛИНК


Да би журећи жмурећки обнова залапило топло из ове оборине тела у синтакси... ЛИНК


П.С. - Људи моји, да ли ви верујете да се душа сели из тела у тело?

Ја верујем...

Možda se samo malo dekonstruiše pa rekonstruše svaki put kada se preseli, pa onda sa strane neki mangup zeza pomalo i unosi sitne greške u proces


tasadebeli tasadebeli 13:25 07.07.2017

Re: Кад се роморанка размрмори и разромори

Milan Novković

Možda se samo malo dekonstruiše pa rekonstruše svaki put kada se preseli, pa onda sa strane neki mangup zeza pomalo i unosi sitne greške u proces






Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana