Budućnost| Ekonomija| Obrazovanje

z

Goran Nikolić RSS / 12.07.2017. u 14:41

Da 



Komentari (391)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 22:45 15.07.2017

Re: Prcilovica is the key

tsunade
(riblja čorba)


jel stvarno dobra ko u madjarskoj?

Riblja corba na Pasi je kratko i jasno nista posebno, tamo Zemunci ne idu na corbu (ne zbog cene, jer je oko 300 dindzi). Na alasku riblju corbu ides na Slep ili u Radecki, nije losa ni u Saranu iako je to bas fancy mesto, a ako te bas ne mrzi odes kolima malo dalje pa sidjes na Siroku stazu ili narodski kod Dve bele butine.
tsunade tsunade 21:20 17.07.2017

Re: Prcilovica is the key

Na alasku riblju corbu ides na Slep ili u Radecki, nije losa ni u Saranu iako je to bas fancy mesto, a ako te bas ne mrzi odes kolima malo dalje pa sidjes na Siroku stazu ili narodski kod Dve bele butine.


izvini leo, biću dosadna jer riblju čorbu neobično volim da jedem a u srbiji samo mama mi pravi onao kako treba... dakle gde su šlep i radecki tačno i gde su dve bele butine? čoveče! DVE BELE BUTINE fali reč DEBELE da vizuelizacija bude precizirana.
nsarski nsarski 23:34 12.07.2017

Odliv mozgova

Kada se o ovoj temi raspravlja, posebno me iritiraju komentatori, na blogu, a i šire, koji potežu tezu: "Eto, država je uložila toliko novca da se stručnjaci školuju i formiraju, a onda oni odu u beli svet i sav taj uloženi novac je propao. Nezahvalnici!"
E, pa, jbg, država je takođe uložila veliki novac u ljude koji su ostali ovde i postali dileri droge, kriminalci, muljatori političari i ostali društveni paraziti svih vrsta koji svakodnevno proizvode ogromnu štetu ovoj zemlji. I niko se na to ne obazire, niti razmišlja o tome.
Ti koji su otišli i napravili nekakav život za sebe su samo delić tog državnog napora da opismeni i koliko toliko obrazuje populaciju.
Znači, strašno je što neki gastosi uspešno rade u inostranstvu i čak šalju doznake u ovu zemlju, a nije strašno što isto tako državno školovani ljudi valjaju drogu našoj deci, pljačkaju i otimaju sve što mogu?
Go figure.
Lionsgate Lionsgate 23:47 12.07.2017

Re: Odliv mozgova

Zaboravio si da pribelezis Djokovica koji placa porez negde drugde
nsarski nsarski 23:50 12.07.2017

Re: Odliv mozgova

Lionsgate
Zaboravio si da pribelezis Djokovica koji placa porez negde drugde


Pa, i Mišković plaća porez na Kipru. I mnogi plaćaju poreze na Kajmanskim i Devičanskim ostrvima.
Lionsgate Lionsgate 23:57 12.07.2017

Re: Odliv mozgova

Hajde oni, to je nekako prirodno, ali Nole...

Ma Noleta sam potegao kao vrhunac praznoglavlja, njega uvek uzmu u usta kad hoce da dokazu kako Srbi napolju stete Srbiju.
tsunade tsunade 00:00 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

posebno me iritiraju komentatori, na blogu, a i šire, koji potežu tezu: "Eto, država je uložila toliko novca da se stručnjaci školuju i formiraju, a onda oni odu u beli svet i sav taj uloženi novac je propao. Nezahvalnici!"


nisam baš tako shvatila dominantan ton ove razmene mišljenja. čini mi se da niko ne optužuje ljude što su otišli nego državu koja se nije potrudila da im omogući da i ovde žive normalno. ali evo izvedena je i statistička analiza prema kojoj ta taktika podsticanja ljudi na bežanje i nije tako loša zbog njihovih budućih doznaka.
narcis narcis 00:01 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Lionsgate
Zaboravio si da pribelezis Djokovica koji placa porez negde drugde

ja njega uopšte i ne doživljavam kao srpskog sportsmena, boravište mu u monaku, kuća mu u monaku, živi u monaku, to što svremena na vreme dođe i nešto se pozajebava po srbiji ga ne čini srpskim državljaninom.
narcis narcis 00:05 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

ali evo izvedena je i statistička analiza prema kojoj ta taktika podsticanja ljudi na bežanje i nije tako loša zbog njihovih budućih doznaka.

to je šupljoglava teorija, kolko pajića ima na x stanovnika 1:100, 1:1000 ?
kad bi bilo jedan pajitj na 4 stanovnika onda bi to bilo dobro za srbiju ovako je čista glupost.
zemljanin zemljanin 00:40 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

moderno mlaćenje prazne slame ... mesto rodjenja je pitanje slučajnosti a mesto življenja je stvar izbora ... neuporedive stvari

pravo na obrazovanje je jedno od elemntarnih prava I obaveza svake zajednice prema dolazećim generacijama ... obrazovanje je tekovina ljudskog postojanja I civilizacije a ne pitanje troškova ...

svođenje tih pojmova na ekonomiju je najsurovija propagacija kapitalizna I u direktnoj suprotnosti sa univerzalnim ljudskim pravima

uvođenje samog pojma "obaveze" prema bilo kom društvu negira civilzaciju I čoveka ... podeseća na "obavezu" da žene rađaju decu jer je neko dovoljno zaludan da se bavi statistikom iluzija I unižavanja vrednosti pojedinca zarad famozne imaginacije opštedruštveno korisnog, šta god to bilo ...
princi princi 01:32 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

pravo na obrazovanje je jedno od elemntarnih prava I obaveza svake zajednice prema dolazećim generacijama ... obrazovanje je tekovina ljudskog postojanja I civilizacije a ne pitanje troškova ...

Oh, da, naravno, ali zašto se onda ljudi ubiše i polomiše da im deca studiraju i stiču tu civilizacijsku tekovinu po najprestižnijim i najskupljim američkim i engleskim školama? Uostalom, slično se može reći i za pravo na lečenje; pa opet se neki budalasti ljudi se polomiše da ih leče najbolji i najskuplji lekari (a ni lekari ni profesori baš ne vidim da se nešto trse da civilizacijske tekovina ustupaju za dž).

S druge strane, dosta toga što je civilizacijska tekovina (čitanje, poznavanje osnovnih računskih radnji, 3 Njutnova zakona, nešto geografije i biologije) danas se praktično više ni ne računa za obrazovanje.
emsiemsi emsiemsi 08:23 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

narcis
Lionsgate
Zaboravio si da pribelezis Djokovica koji placa porez negde drugde

ja njega uopšte i ne doživljavam kao srpskog sportsmena, boravište mu u monaku, kuća mu u monaku, živi u monaku, to što svremena na vreme dođe i nešto se pozajebava po srbiji ga ne čini srpskim državljaninom.

Глупости - по много основа.
narcis narcis 08:26 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

pa opet se neki budalasti ljudi se polomiše da ih leče najbolji i najskuplji lekari

zato što su ljudi budale spremne da plate skuplje ono što mogu da dobiju jeftinije samo zato što ih neko popalio da je tamo bolje. iz svog bolničkog iskustva sam izvuko zaključak da je pola ljudi koji su trćali po beogradski doktori is svojih palanki vraćeno sjebano, a o kvalitetu hrane beogradske bolnice su na nivou aušvic mathauzen, niška bolnica je , po nivou hrane hajat za beogradske bolnice. tako da to što je neko-nešto izvikano kao najbolje i najskuplje na kraju ispadne da je gore nego osrednje.
krkar krkar 08:34 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

pa opet se neki budalasti ljudi se polomiše da ih leče najbolji i najskuplji lekari


Pre nekoliko godina mom drugu nađu neku opasnu aneurizmu u mozgu i uz nju benigni tumor veličine šake, na nekom nezgodnom mestu gde pritiska nešto važno. On je naftaš, inženjer za bušotine, dosta visoko u velikoj i bogatoj međunarodnoj firmi i nakon pregleda u 2-3 države pošalju ga u Finsku. Ne sećam se više tačno zašto baš tamo i jesu li mu tamo postavili konačnu dijagnozu.

Preporuče mu operaciju i kažu da se to radi u Finskoj, dobije 1-2 second opinion koji to potvrđuju. Pođe u Finsku kod najčuvenijeg profesora, lova nije problem... Profesor ga pregleda, potvrdi dijagnozu i kaže da ne može da garantuje da će ga on operisati i da ne može uopšte da mu kaže ko će ga operisati:

Cilj našeg zdravstvenog sistema je da stvorimo potreban broj lekara koji su svi podjednako stručni za određenu oblast i da budu raspoređeni po celoj Finskoj. U Vašem slučaju ima nas 6 lekara koji mogu da Vas operišu i kad se prijavite na operaciju SIZ/RFZO/Ministarstvo ili koji već tamo organ raspoređuju ppacijenta u određenu bolnicu i kod jednog od tih 6 lekara.

On razmislio i pristao. Nije mu dopao profesor. Operisan uspešno i nikakav problem nema.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:12 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Kod finskog edukativnog sistema mi se sviđa činjenica kako učitelj formira nastavu prema svom senzibilitetu, a ne prema standardizovanim formulama koji su težak bullshit i ne mogu da se primene u svim uslovima.
princi princi 10:01 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Ne, meni zaista nije jasno da se odrasli i zreli ljudi furaju i pale na te demagoške "hoćemo li drugovi!" priče o "ulažimo u obrazovanje, no matter what". Obrazovanje košta, i to dosta, ono ne pada s neba. Potreban je neki napor društveni da se izgradi obrazovna infrastruktura, neka izdvajanja, i stvarno mi ali uopšte nije jasno koji je dugoročni interes srpskog društva da ulaže u školovanje nemačkih, slovenačkih, kanadskih, engleskih ili američkih doktora, inženjera... Ovde se ne priča više o incidentima, već o desetinama hiljada ljudi koji odlaze, najveći broj da se nikad ne vrati i to je ogroman odliv kapitala jednog društva, direktno ulaganje Srbije (naravno, ne samo Srbije već i drugih siromašnih zemalja) u ekonomije respektivnih zemalja. Recimo, u GTAu živi negde oko 70K ljudi koji su se iselili iz Srbije i koji nemaju nameru da se ikad vrate u istu, skoro svi fakultetski obrazovani. Neka je školovanje svakog od njih koštalo $150K, to je negde oko $10.5 mlrd koje je Srbija direktno i bespovratno uložila u Kanadu. Slična stvar važi i za ovaj trenutni odliv lekara iz Srbije za Nemačku (tu je račun verovatno porazniji za Srbiju, jer je školovanje lekara još skuplje, a isto se radi o nekim hiljadama, ako ne i desetinama hiljada lekara). Koji je interes Srbije i srpskog društva da to radi? Uostalom, veliko je pitanje koliko dugo će još to moći da radi.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:50 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Mi živimo u vreme kada je ova država rešila da proizvodi visokoškolovane ljude. Tačnije, živimo u vreme kada se u ovoj državi rešilo da napumpava broj visokoobrazovanih ljudi sa onih mizernih ispod 5 procenata na nekih 20 ili koliko već + procenata i to bez jasne strategije šta sa tolikim povećanjem kako ih usmeriti ili kako odrediti kvote na studijama, tako je proizvodnja inženjera, doktora ili profesora postao izvoz i to onaj bespovratni. Posebna pažnja na reč proizvodnja, i iz te masivnost uglavnom izađe dosta faličnih proizvoda, tj. studenti istorije ili geografije ili sociologije uglavnom završe na radu na kasi u Univerexportu ili studenti građevine na nekom privatnom građevinskom fakultetu na ubraznom kursu polaganja ispita iz betona ili statike.
princi princi 13:10 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Ma to je jedan sveopšti problem prekvalifikovanosti za jedne a osnove i bazične nekvalifikovanosti za drugi posao. Zemlji je potrebno 1000 vrsta stručnjaka, a ona te školuje za neka ezoterična zanimanja. Mislim, i ovaj argument o civilizacijskoj tekovini. Tako možeš da proglasiš sve za civilizacijsku tekovinu, možeš i paprike i rotkvice, ali probaj na Kaleniću da ne platiš te paprike i rotkvice, najmanje što ćeš dobiti je neki bang po glavi od babe kojoj si pokušao da objasniš tekovine narodne borbe.

I znam da je plaćanje dugova, u principu, teška smaračina i da nervira čoveka. Ja kad odem u radnju, u Paul Smitha, na primer, super mi stoji odeleo, ali najviše mrzim da plaćam. Jeziv smor, uopšte ne znam ko to voli i ko uživa u tome.

Nego, sad bez zajebancije, sve ove priče su u stvari različiti oblici one srpske samoživosti i uskoplemenske svesti, u kojoj postojim samo JA i moje pleme, odnosno uža ili malo šira familija (ili što kaže Pajić, šaljem MOJIMA). Uopšte ne postoji ta svest o dugu zajednici, nekom širem communityju. Samo su interesantni argumenti koji se koriste za, što kažu, Hrvati obranu i pravdanje te svesti.
emsiemsi emsiemsi 13:54 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

stefan.hauzer
Mi živimo u vreme kada je ova država rešila da proizvodi visokoškolovane ljude. Tačnije, živimo u vreme kada se u ovoj državi rešilo da napumpava broj visokoobrazovanih ljudi sa onih mizernih ispod 5 procenata na nekih 20 ili koliko već + procenata i to bez jasne strategije šta sa tolikim povećanjem kako ih usmeriti ili kako odrediti kvote na studijama, tako je proizvodnja inženjera, doktora ili profesora postao izvoz i to onaj bespovratni. Posebna pažnja na reč proizvodnja, i iz te masivnost uglavnom izađe dosta faličnih proizvoda, tj. studenti istorije ili geografije ili sociologije uglavnom završe na radu na kasi u Univerexportu ili studenti građevine na nekom privatnom građevinskom fakultetu na ubraznom kursu polaganja ispita iz betona ili statike.

Ееее, мој добри Стефане !
Лепо би то било да је ова држава решила ишта - а камоли најкомплексније и најважније државно питање - питање образовања.
Видим и овде на блогу много паметних људи који закључују да је обазовање луксуз, трошак, беспотребно (нешто - извини Принци, немам времена сада да срчујем тај твој коментар) итд...
Кажем - камо среће да је ова дрљава држава одлучила ишта по томе питању - не би могли онда, како је то кркан негде слично рекао - да нам коло воде дипломирани менаџери за свашта и губљење времена (као у оном Министарству за руде и губљење времена из Алан Форда. На, несрећу, држава нам је таква каква јесте, а такви су нам и резултати.
Што би се у скраћеној форми рекло - образовање нема алтернативу (а не ЕУ).
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:56 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Ne, nemam nameru da opravdavam nas i to kako ne postoji svest o dugu zajednici ili da sve prepisujem srpskoj samoživosti ili ne znam ni sam šta već, ali da razumem zbog čega ta samoživost ili da shvatam pogrešnost hiperproizvodnje u visokoobrazovanju koja ustvari pospešuje svest o odlasku odavde. Mene više brine poraznost stanja onih koji u takvoj proizvodnji postaju viškovi. Ne o onima koji odlaze, nego onima koji ostaju i koji shvataju da su ovom društvu nepotrebni.

Kako on da stvori osećaj svesti o dugu ovoj zajednici?
princi princi 13:59 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Видим и овде на блогу много паметних људи који закључују да је обазовање луксуз, трошак, беспотребно (нешто - извини Принци, немам времена сада да срчујем тај твој коментар) итд...

Ne, Princi nigde nije rekao da je obrazovanje bespotrebno. Princi je samo rekao da obrazovanje košta i da, ako ćemo pošteno, svi koji smo prošli kroz te škole imamo neku obavezu da vratimo nešto tom društvu koje nam je omogućilo to obrazovanje.
princi princi 14:02 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

da sve prepisujem srpskoj samoživosti

Nije to posebno srpska. Po meni, to je čisto ekonomski uslovljeno, sindrom palanke. Istu stvar vidim kod Iranaca, Turaka, Pakistanaca (ljudi koji potiču iz sličnog kulturno-ekonomskog miljea), mnogo manje kod Grka, uopšte ne kod Jevreja, kod Skandinavaca nikad... To je, po meni, pravi palanački duh, ta plemenska svest, a ne ono o čemu piše onaj Konstantinović.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:21 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Ne znam, možda se taj palanački duh ispoljava u trenutku kada se konvertuje u onim društvima koja imaju drugačija shvatanja življenja? Ne znam, ali to je sad već nešto o čemu ne želim da imam mišljenje. Više me zanima ta svest o dugu zajednici. Ima li opravdanosti da ovakvo društvo takvu svest razgrađuje ili je razgradnja te svesti ustvari i njeno propadanje? Ne toliko davno, postojala je svest o tome da se najbolji od nas školuju u inostranstvu, a zatim doprinose našem društvu, a sad imamo osećaj potpune suprotnosti i postoje razni uzroci tome i mnogobrojni su i jedni od njih jesu i to o čemu pričaš, ali ih nikad ne bih tako krstio.


princi princi 14:33 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Ne toliko davno, postojala je svest o tome da se najbolji od nas školuju u inostranstvu, a zatim doprinose našem društvu, a sad imamo osećaj potpune suprotnosti i postoje razni uzroci tome i mnogobrojni su i jedni od njih jesu i to o čemu pričaš, ali ih nikad ne bih tako krstio.

Da, to su bili neki noble duhovi, druga su to bila vremena: Crnjanski, Andrić, Cvijić, Pupin, Vinaver, Milanković... A možda je i pitanje novih zajednica, communityja. Nove zajednice grade nove svesti, kao da su drugi identiteti postali važniji. Danas je važnije da li si gej, ili fizičar, ili inženjer, ili bloger ili hipik, ili treš metalac, ili DMT-jevac, nego da li si Srbin.
princi princi 14:37 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Kačio sam na jednom od svojih ranijih blogova, sad zaboravio na kom, jedan mnogo dobar članak iz Guardiana, o toj zastarelosti i neadekvatnosti koncepta države, o tom rastakanju društva, novim identitetima, zajednicama... Nije nešto sakupio komentara, bio je pri kraju bloga, pa me neko, čini mi se Bene, prozvao kako je članak mnogo glup (nije ga ni pročitao, još manje shvatio). Vrapcu se, čini mi se, svideo (što me i nije začudilo).
tadejus tadejus 14:39 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi
Danas je važnije da li si gej, ili fizičar, ili inženjer, ili bloger ili hipik, ili treš metalac, ili DMT-jevac, nego da li si Srbin.


da ali ne samo Srbin nego i Španac, Holanđanin ili Britanac..
i to će tek tako da bude jer se ljudi miješaju..
evo npr. u mojoj ofisini imaš tri čovjeka Šveđanina.. od kojih je jedan zaista Šveđanin oženjen Šveđankom i sa ševdskom djecom ali koji živi u Londonu..
dal će mu djeca biti Šveđani? ko zna..
a druga dvojica..
jedan je polu Francuz polu Šveđanin koji je tamo rođen ali dobar dio živio u Kanadi a ima korjene i u Maroku.. oženjen Amerikankom.. govori 5 jezika, i šta je njegovom djetetu maternji to bog zna..
a drugi je dijete poljske Jevrejke koja je iz getoa pobjega u Švedsku i tamo se udala za Britanca, da bi djeca odrasla u Švedskoj a on se deklarisao kao Britanac, Jevrej i Šveđanin..
pa kako i da kažeš šta su ti ljudi..
a takvih je ovde većina
maksa83 maksa83 14:55 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

evo npr. u mojoj ofisini imaš tri čovjeka Šveđanina.. od kojih je jedan zaista Šveđanin oženjen Šveđankom i sa ševdskom djecom ali koji živi u Londonu..
dal će mu djeca biti Šveđani? ko zna..


tadejus tadejus 14:58 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

maksa83

..


e to je bila država..
a ne ovo sad
tsunade tsunade 14:58 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

srpska samoživost-palanački duh


jedna od (moguće autentično) srpskih osobina je to što (kad gledam en masse oko sebe) ne želimo nikakav commitment, obavezivanje i vezivanje... ni za čoveka, ni za ideju, ni za plan i program niti za bilo kakvu strategiju... mi volimo i navikli smo da živimo u permanentnom stanju sveopšte privremenosti. sve društvene, političke, ekonomske pa i porodične veze, sve je to rasklimano i čeka demontažu u najboljem slučaju.

ta činjenica da možemo u svakom trenutku da pokažemo srednji prst i odemo (nebitno od koga ili čega), to nam valjda opet pruža tu preslatku iluziju slobode koja je just another word for nothing else to lose.


princi princi 15:02 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

da ali ne samo Srbin nego i Španac, Holanđanin ili Britanac..
i to će tek tako da bude jer se ljudi miješaju..

Da, da, naravno, nisam mislio samo na Srbe, nego da ima sve više ljudi kojima taj nacionalni identitet nije toliko bitan. I to šljaka i bez mešanja. Imaš puno "nacionalno homogenih" brakova u kojima je taj nacionalni identitet postao potpuno nevažan (kao što znam i za heterogene u kojima je, pak, nacionalni identitet poslužio kao kapka koja je dovela do raspada). I, kao za inat, tih ljudi je najviše u obrazovanijem delu populacije (što će reći da verovatno još nemaju one divizije za koje se Staljin raspitivao).
princi princi 15:04 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

ta činjenica da možemo u svakom trenutku da pokažemo srednji prst i odemo (nebitno od koga ili čega), to nam valjda opet pruža tu preslatku iluziju slobode koja je just another word for nothing else to lose.

I to bi bilo sasvim ok i legitimno kad u istom trenutku ne bi zbog nečeg tražili privilegovan položaj za sebe i pripadnike uže zajednice (tj plemena) kome pripadamo. Tako da ja, u principu, ne mislim da je taj srednji prst nemoralan sam po sebi, nego u sklopu tog celog dvoličnjaštva (a mene dvoličnjaštvo i hipokrizija jezivo nerviraju).
eloy eloy 15:07 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

ne želimo nikakav commitment, obavezivanje i vezivanje... ni za čoveka, ni za ideju, ni za plan i program niti za bilo kakvu strategiju... mi volimo i navikli smo da živimo u permanentnom stanju sveopšte privremenosti


Evo prilike, vežimo se za plan i program nove vlade na čelu sa novom premijerkom.Baš uliva poverenje i optimizam.
tadejus tadejus 15:07 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

tsunade

jedna od (moguće autentično) srpskih osobina je to što (kad gledam en masse oko sebe) ne želimo nikakav commitment, obavezivanje i vezivanje... ni za čoveka, ni za ideju, ni za plan i program niti za bilo kakvu strategiju... mi volimo i navikli smo da živimo u permanentnom stanju sveopšte privremenosti. sve društvene, političke, ekonomske pa i porodične veze, sve je to rasklimano i čeka demontažu u najboljem slučaju.

ta činjenica da možemo u svakom trenutku da pokažemo srednji prst i odemo (nebitno od koga ili čega), to nam valjda opet pruža tu preslatku iluziju slobode koja je just another word for nothing else to lose.


ma jok..
ovde je to izraženije..
niko dve suve šljive ne daje za koninuitet.. danas sam tu sutra sam na Kamčatki.. čak se pomalo smatra i dosadnim da nemaš taj kont da je svijet globalno selo a starost ćemo da dočekamo na Marsu..
to je istina više London i još više City nego UK generalno ali ovde je osjećaj gubitka nacionalnog identiteta zaista kolosalnih razmjera..
pola osnovnoškolskog kurikuluma priča o tome kako je cool biti različit..
prava jedna eksplozija miješanja i mješavina
princi princi 15:09 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

to je istina više London i još više City nego UK generalno ali ovde je osjećaj gubitka nacionalnog identiteta zaista kolosalnih razmjera..

Da, eto, baš otud Brexit, i baš otud koncept "urban elites" (ili u USA coastal elites). Hoću reći, živiš u bubbleu. Ne moraš ni da mrdneš iz Londona, idi u Epsom, ili tamo prema Essexu, Epping Forest, Buckhurst Hill, pa tamo pričaj o kolosalnosti gubitka nacionalnog identiteta.
tadejus tadejus 15:15 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi

Da, eto, baš otud Brexit, i baš otud koncept "urban elites" (ili u USA coastal elites). Hoću reći, živiš u bubbleu. Ne moraš ni da mrdneš iz Londona, idi u Epsom, ili tamo prema Essexu, Epping Forest, Buckhurst Hill, pa tamo pričaj o kolosalnosti gubitka nacionalnog identiteta.


pa ni to očito nije baš tako..
jer da jeste onda bi Teresika zaista i osvojila izbore in a landslide, pogotovo kad je nestalo glavno strašilo remain kampanje kako će ekonomija da se uruši sekunda kad se izglasa brexit..
ne samo da se nije urušila nego još navalila da raste ko mutava neposredno po brexitu (istina sad malo koljenca ipak klecaju)..
no kako bilo Teresikina parohijalna retorika ipak nije struck a cord..
štaviše žena je praktično izviždana..
tako da jeste, Englezi znaju i za nacionalni ponos ali nije, nisu šovinisti kakvim bi ih brexit mogao naslikati..
princi princi 15:20 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

jer da jeste onda bi Teresika zaista i osvojila izbore in a landslide, pogotovo kad je nestalo glavno strašilo remain kampanje kako će ekonomija da se uruši sekunda kad se izglasa brexit..
ne samo da se nije urušila nego još navalila da raste ko mutava neposredno po brexitu (istina sad malo koljenca ipak klecaju)..

Ne znam šta ti čitaš, ali iz meni dostupne štampe post-Brexit scenario se odvija ali do u tačku kako se predvidelo. Naravno, ne računam pre-article 50 period, jer je to bio Rodoljupci period busanja u grudi. Sad je valjda svakoj budali jasno da je Brexit pucanj u zdravu nogu, i to, onako, tandžarom, da ništa ne ostane.

Što se Tereze tiče, daleko od toga da ona jedini (pa čak ni najveći) kreten trenutno na britanskoj političkoj sceni.
tadejus tadejus 15:26 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi

Ne znam šta ti čitaš, ali iz meni dostupne štampe post-Brexit scenario se odvija ali do u tačku kako se predvidelo. Naravno, ne računam pre-article 50 period, jer je to bio Rodoljupci period busanja u grudi. Sad je valjda svakoj budali jasno da je Brexit pucanj u zdravu nogu, i to, onako, tandžarom, da ništa ne ostane.

Što se Tereze tiče, daleko od toga da ona jedini (pa čak ni najveći) kreten trenutno na britanskoj političkoj sceni.


ma jok..
zvanično i off the record prognozirani su veliki padovi koji se nisu desili..
preračunali su se remaineri u tajmingu..
u trenutku kad je Teresika bila na izborima ljudi nisu vidjeli nikakav ekonomski trošak brexita, naprotiv, vidjeli su da se ništa značajno nije desilo..
pa su je ipak izviždali..
ukip ne vrijedi ni pominjati..
znači ipak se nije radilo o istjeraj strance nego o daj više kreveta u bolnice..
princi princi 15:30 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

ma jok..
zvanično i off the record prognozirani su veliki padovi koji se nisu desili..
preračunali su se remaineri u tajmingu..
u trenutku kad je Teresika bila na izborima ljudi nisu vidjeli nikakav ekonomski trošak brexita, naprotiv, vidjeli su da se ništa značajno nije desilo..
pa su je ipak izviždali..
ukip ne vrijedi ni pominjati..
znači ipak se nije radilo o istjeraj strance nego o daj više kreveta u bolnice..

Pa zavisi šta gledaš. Ako gledaš kurs funte, ako gledaš kupovnu moć, inflaciju i pad potrošnje, padovi (rast u slučaju inflacije) su itekakvi.

UKIP ne vredi pominjati jer je pre UKIP bio "mala" partija sa 4M glasača, a sada imaš Tories sa 13M (mada sam ja siguran da je dobar deo UKIPovaca glasao i za Labour).

Ja navijam za ovo poslednje taman koliko i ti, ako ne i više (i zbog sebe i zbog nekih dragih ljudi koji su ostali u UK), ali bojim se da si žestoko u krivu, tj bubbleu.
tadejus tadejus 15:35 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi

Pa zavisi šta gledaš. Ako gledaš kurs funte, ako gledaš kupovnu moć, inflaciju i pad potrošnje, padovi (rast u slučaju inflacije) su itekakvi.

UKIP ne vredi pominjati jer je pre UKIP bio "mala" partija sa 4M glasača, a sada imaš Tories sa 13M (mada sam ja siguran da je dobar deo UKIPovaca glasao i za Labour).

Ja navijam za ovo poslednje taman koliko i ti, ako ne i više (i zbog sebe i zbog nekih dragih ljudi koji su ostali u UK), ali bojim se da si žestoko u krivu, tj bubbleu.


u drugoj polovini prošle godine, kad je funta već bila dobro okinula, ukupan trošak inostranih turističkih aranžamana skočio je neku solidnu cifru, tipa 10%..
toliko o tome koliko ih je potresla funta..
potrošnja domažinstava u istom je periodu skočila takođe nešto rekordno od krize, pa su zaključili da je to zato što je bio povećan broj sunčanih dana..
sad se stvari okreću polako nizbrdo kako je i očekivano.. ali je poenta da to obični ljudi još ne vide i ne osjećaju..
nisu sigurno išli da glasaju sa svježim projekcijama desetogodišnjeg rasta..
a ipak su je izviždali..
ne, Britanci ipak nisu nikakvi posebni ksenofobi..
princi princi 15:42 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

ali je poenta da to obični ljudi još ne vide i ne osjećaju..

Ma ti si out of touch sa običnim ljudima. Medijanski household income u UK je 25K funti, bruto. Više zarađuje ona Filipinka koja dolazi da ti počisti malo po kući i pričuva decu dok se ne vratite s posla (ona je upper middle class za UK standarde).
ne, Britanci ipak nisu nikakvi posebni ksenofobi..

Ko je rekao da su posebni ksenofobi? Meni je problem što nisu ništa manji. Prošle godine je falio samo Miroslav Šolević da imaš full blown jogurt revoluciju i Cankarjev dom.
tsunade tsunade 15:43 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

niko dve suve šljive ne daje za koninuitet.


commitment i kontinuitet nisu iste stvari.



mislila sam... kad hića proda nemcima mit o mobilnosti dokle ih noge nose, u valkswagenu, na auto putu, oni svi prionu na posao. pa sad, ako to znači uništenje svega postojećeg, bože moj, pred njih je postavljen cilj i većina ga je podržala i zna se da se njihov program sad radi. nema filozofiranja dal je lepo, kulturno ili moralno.

srećom, došlo je do diskontinuiteta u nemačkom slučaju po pitanju postavke tih ciljeva.

mi srbi doista nismo toliko ludi. ali ni toliko uspešni.
emsiemsi emsiemsi 15:47 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi
Ne toliko davno, postojala je svest o tome da se najbolji od nas školuju u inostranstvu, a zatim doprinose našem društvu, a sad imamo osećaj potpune suprotnosti i postoje razni uzroci tome i mnogobrojni su i jedni od njih jesu i to o čemu pričaš, ali ih nikad ne bih tako krstio.

Da, to su bili neki noble duhovi, druga su to bila vremena: Crnjanski, Andrić, Cvijić, Pupin, Vinaver, Milanković... A možda je i pitanje novih zajednica, communityja. Nove zajednice grade nove svesti, kao da su drugi identiteti postali važniji. Danas je važnije da li si gej, ili fizičar, ili inženjer, ili bloger ili hipik, ili treš metalac, ili DMT-jevac, nego da li si Srbin.

Бити Србин и било што од наведеног (и ненаведеног) нису искључиве категорије.
Док год постоји поменути осећај одређеног 'дуга' према оним мусавим, неписменим и крезавим, који су нас породили и ишколовали (лепе, умивене и са свим зубима), има наде.
Док год нада постоји - ништа није немогуће, па макар не послао нити једну дознаку.
Онда када превлада дефетизам и потпуни губитак самосвести (да бити Србин не значи бити гори од других) - онда нам се црно пише.
tadejus tadejus 15:51 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi

Ma ti si out of touch sa običnim ljudima. Medijanski household income u UK je 25K funti, bruto. Više zarađuje ona Filipinka koja dolazi da ti počisti malo po kući i pričuva decu dok se ne vratite s posla (ona je upper middle class za UK standarde).
ne, Britanci ipak nisu nikakvi posebni ksenofobi..

Ko je rekao da su posebni ksenofobi? Meni je problem što nisu ništa manji. Prošle godine je falio samo Miroslav Šolević da imaš full blown jogurt revoluciju i Cankarjev dom.


ja se realno ne družim nisakakvim reprezentativnim uzorkom jer prosto nemam vremena..
da imam podružila bih se..
a nanny nam je klinka lokalna, born and raised in good old Brentford..
meni je više nevjerovatno kako je mlada i kako nas ne veže baš puno toga u životu al šta ću..
nego to što raja radi i traži ja gledam kroz brojeve..
brojevi kažu da je kod raje business as usual..
stvari će se svakako promjeniti u narednih nekoliko godina ali raja toga još nije svjesna..
princi princi 15:51 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

kad hića proda nemcima mit o mobilnosti dokle ih noge nose, u valkswagenu, na auto putu, oni svi prionu na posao. pa sad, ako to znači uništenje svega postojećeg, bože moj, pred njih je postavljen cilj i većina ga je podržala i zna se da se njihov program sad radi. nema filozofiranja dal je lepo, kulturno ili moralno.

Da, dobro, ovo je malo ono "daj bože da se srbi slože". Nisam mislio na tu vrstu odgovornosti prema društvu. Nego da ta ulaganja u infrastrukturu pogađaju sve, čitavo društvo, da za taj fax, za te institute, za te škole izdvaja svaki Srbin, i onaj što se vozika tramvajem, i onaj tamo koji sastavlja jedva kraj sa krajem u nekom Pirotu, Vranju, Negotinu, Kragujevcu ili Boru (i koji nikad neće videti ni š od škole). Ta svest ne postoji kad naših (mahom) urbanih elita. Postoje samo rozikasti stavovi o tekovinama osvajanja novih saznanja.
princi princi 15:53 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

nego to što raja radi i traži ja gledam kroz brojeve..
brojevi kažu da je kod raje business as usual..

Pa da, problem merenja. Zato je Levitin i napisao svoj Field Guide to Lies and Statistics (toplo preporučujem). I zato i kažu da ekonomija i nije nauka, nego religija.
tadejus tadejus 16:01 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi
nego to što raja radi i traži ja gledam kroz brojeve..
brojevi kažu da je kod raje business as usual..

Pa da, problem merenja. Zato je Levitin i napisao svoj Field Guide to Lies and Statistics (toplo preporučujem). I zato i kažu da ekonomija i nije nauka, nego religija.


da samo što ne..
ovde si ti vjerujući koji bi da objasni kako raji ide loše dok raja kupuje više no ikad..
tsunade tsunade 16:01 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

ovo je malo ono "daj bože da se srbi slože"


e pa ne bih tu izandjalu frazu u ovim godinama s ovim iskustvom toliko ni potcenjivala. ne oko svega, ali oko par stvari koje su kod svih drugih odavno složene.
princi princi 16:04 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

da samo što ne..
ovde si ti vjerujući koji bi da objasni kako raji ide loše dok raja kupuje više no ikad..

Pa ti kanda malo skačeš sebi u usta: par komentara gore sama konstatuješ kako nezadovoljna raja nije glasala za Terezu. Neće biti da je samo zato što nema ko da posprema krevete po engleskim bolnicama.
princi princi 16:07 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

tsunade
ovo je malo ono "daj bože da se srbi slože"


e pa ne bih tu izandjalu frazu u ovim godinama s ovim iskustvom toliko ni potcenjivala. ne oko svega, ali oko par stvari koje su kod svih drugih odavno složene.

To si verovatno u pravu. Zemlja u kojoj se sređivanje katastarskih knjiga računa i shvata kao osnovni poen u političkoj kampanji se ne može uzimati za ozbiljno (kao ni političari koji to ističu kao svoj argument).
tsunade tsunade 16:16 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

sređivanje katastarskih knjiga računa i shvata kao osnovni poen u političkoj kampanji


državni plan i program. pri čemu nerešiv. unapred se zna da se niko neće vezati ni za taj plan, ni za nju koja je puki portparol aleksandra vučića niti za njena obećanja. ona je igrač za jednokratnu upotrebu. bebo, ovo je noćenje sa doručkom, nije all inclusive... verujem da su se oko toga najpre sporazumeli.
princi princi 16:17 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

bebo, ovo je noćenje sa doručkom, nije all inclusive...

:))))))))))))))), dakle, koje si ti pseto...
tsunade tsunade 16:19 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

:))))))))))))))), dakle, koje si ti pseto...


to je samo trenutni lek za trenutnu lošu situaciju
tadejus tadejus 17:17 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

princi

Pa ti kanda malo skačeš sebi u usta: par komentara gore sama konstatuješ kako nezadovoljna raja nije glasala za Terezu. Neće biti da je samo zato što nema ko da posprema krevete po engleskim bolnicama.


Ma jok, nego kod tebe udarila krečana.. A nije ni kod mene mnogo bolje i još srknuh neki šampanj pa kud ću se sad raspravljat
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:20 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Nego, sad bez zajebancije, sve ove priče su u stvari različiti oblici one srpske samoživosti i uskoplemenske svesti, u kojoj postojim samo JA i moje pleme, odnosno uža ili malo šira familija (ili što kaže Pajić, šaljem MOJIMA). Uopšte ne postoji ta svest o dugu zajednici, nekom širem communityju. Samo su interesantni argumenti koji se koriste za, što kažu, Hrvati obranu i pravdanje te svesti.


Pa svi su oni u Srbiji MOJI (copyright by Čarli)

Svejedno, ima sigurno i toga što si napisao, a ima i nekih realističnih ograničenja, kao što su recimo koliko para se može iz budžeta izdvojiti za tako nešto, pa si onda uvek u situaciji da moraš da biraš, da li pomoći svojim najbližima, gde je potreba akutna i očigledna, kao i efekti te pomoći, ili dati za neke manje ili više apstraktne stvari, kao što je eto "obrazovanje", što, uglavnom samo u teoriji i u nekoj dalekoj budućnosti može da pomogne svima pa i "tvojima". Tu je izbor obično dosta lak.

S druge strane, jako demorališuće (meni barem) deluje kad vidiš da ti sa tom nekom pomoći ustvari krpiš ono što bi država morala (i može) da radi, dok se ona sa druge strane bahati i razbacuje, pravi fontane, motke za zastave, krstače i voz-crkve, kupuje migove, zadužuje se da podiže luksuzne gradske četvrti i održava u životu propala preduzeća, finansira strane ulagače, onda one neke cele fiktivne administracije dole sa Kosova, itd. I onda ja (i slični) treba da im pomažemo oko školskog sistema?

Posebna je priča da ljudi generalno ne veruju institucijama kojima bi dali neku kintu, da će ove to da raspodele i ishendluju na optimalan način, nego su uvereni da će se pre neki lokalni moćnik od toga ogrebati i sebi u džep strpati. Pa tako imaš samo jednog poštenog Plekija ili Vučka, koji kad pokrenu akciju pomoći Petnici, ili Startitu, ili šta je ono već bilo na meniju, onda je zadovoljstvo u tome učestvovati, ili da odeš na svoj faks pa pitaš profu šta im treba da se kupi. Ali mimo toga, ja ne znam za neke druge opcije.

Dobro, direktno davanje para nije jedina mogućnost, mada je verovatno najlakša. Ja bih, recimo, rado doveo ovamo ponekog studenta iz Srbije pred kraj škole, da radi kod mene nekoliko meseci, da nauči jezik i nešto korisno u svojoj struci, plus da mi pomogne. Ali je to, prvo, skupo za nas sitne preduzetnike, a drugo, obično je takva jebada sa ovdašnjim organima vlasti i ministarstvom za rad, da sam, ja, recimo, odustao odma na početku. Što, na primer, neki naši predstavnici vlasti koji se zamajavaju po tim blesavim organizacijama za dijasporu, i druga rodoljubiva udruženja, ne bi sa ovim ovde administratorima ispregovarali neki deal da se to malo uprosti i olakša, i da svu tu neku papirologiju preuzme na sebe neka državna organizacija? Mislim, znam, ti koji dođu i prožive ovde malo, u normalnim životnim uslovima i radeći nešti korisno, posle će samo još energičnije gledati da zapale iz Srbije, ali ok, ja tu ništa ne mogu, ali možda i neće svi tako.








princi princi 17:45 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

S druge strane, jako demorališuće (meni barem) deluje kad vidiš da ti sa tom nekom pomoći ustvari krpiš ono što bi država morala (i može) da radi, dok se ona sa druge strane bahati i razbacuje, pravi fontane, motke za zastave, krstače i voz-crkve, kupuje migove, zadužuje se da podiže luksuzne gradske četvrti i održava u životu propala preduzeća, finansira strane ulagače, onda one neke cele fiktivne administracije dole sa Kosova, itd. I onda ja (i slični) treba da im pomažemo oko školskog sistema?

Posebna je priča da ljudi generalno ne veruju institucijama kojima bi dali neku kintu, da će ove to da raspodele i ishendluju na optimalan način, nego su uvereni da će se pre neki lokalni moćnik od toga ogrebati i sebi u džep strpati. Pa tako imaš samo jednog poštenog Plekija ili Vučka, koji kad pokrenu akciju pomoći Petnici, ili Startitu, ili šta je ono već bilo na meniju, onda je zadovoljstvo u tome učestvovati, ili da odeš na svoj faks pa pitaš profu šta im treba da se kupi. Ali mimo toga, ja ne znam za neke druge opcije.

Pazi, ti 'ladno možeš da okreneš ova dva pasusa kao uzrok i posledicu. Jer baš zato što ljudi ne veruju državi (a kao što vidimo, to je mnogo rasprostranjeniji fenomen od proverbijalne krađe struje u Kaluđerici ili Sremčici, jebemligasadgde) se po Beogradu i ostatku Srbije bahate radikali, demokrate i slični. Tačnije, imaš situaciju u kojoj niko ne veruje nikom (ni država ne veruje građanima, otud lične karte, otud taj represivni aparat koji ljudi tamo više ni ne primećuju) i u kojoj svako krade od svakog i- to je Srbija (u desetak reči). Ja samo kažem da ne treba uvek upirati prst, i da nekad, svoj toj samozaljubljenosti i narcisoidnosti uprkos, treba možda pogledati i u sebe.
princi princi 17:57 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

tadejus
princi

Pa ti kanda malo skačeš sebi u usta: par komentara gore sama konstatuješ kako nezadovoljna raja nije glasala za Terezu. Neće biti da je samo zato što nema ko da posprema krevete po engleskim bolnicama.


Ma jok, nego kod tebe udarila krečana.. A nije ni kod mene mnogo bolje i još srknuh neki šampanj pa kud ću se sad raspravljat

Kako beše ono What you see is all there is? Ne postoji dovoljno nekompletna informacija na osnovu koje ljudski mozak neće umeti da isplete narativ koji mu u datom trenutku najviše odgovara.
nikvet pn nikvet pn 19:09 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

srdjan.pajic

S druge strane, jako demorališuće (meni barem) deluje kad vidiš da ti sa tom nekom pomoći ustvari krpiš ono što bi država morala (i može) da radi, dok se ona sa druge strane bahati i razbacuje, pravi fontane, motke za zastave, krstače i voz-crkve, kupuje migove, zadužuje se da podiže luksuzne gradske četvrti i održava u životu propala preduzeća, finansira strane ulagače, onda one neke cele fiktivne administracije dole sa Kosova, itd. I onda ja (i slični) treba da im pomažemo oko školskog sistema?




У поплављеној трећини мог града маја 2014. радио сам гратис недељама и отерао своју фирму у добар минус. Не може друкчије, то су све пријатељи, другари, стари клијенти. Жестоко пострадали, људима помози кад треба а платиће кад буду имали. Појавила се тада добра вила, колегиница из Ванкувера, по сестри послала добру векну кеша упомоћ. Покрила ми солидан део минуса; свака јој част, хвала јој онолико, незаборавно. Најбоље је било месецима касније кад су људи долазили да се раздуже али непотребно. Урадила праву ствар јер да је дала у општину развукла би мангупарија.
emsiemsi emsiemsi 21:01 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Lionsgate
Hajde oni, to je nekako prirodno, ali Nole...

Ma Noleta sam potegao kao vrhunac praznoglavlja, njega uvek uzmu u usta kad hoce da dokazu kako Srbi napolju stete Srbiju.

Срби напољу не штете Србији - они су наше благо.
Камо среће да се барем део врати !
zemljanin zemljanin 21:21 13.07.2017

Re: Odliv mozgova

Mislim, i ovaj argument o civilizacijskoj tekovini

Ujedinjene Nacije - UN

Plan Ujedinjenih nacija je da do 2030. godine sva deca dobiju priliku za besplatno, pravedno i kvalitetno osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, kom će prethoditi i kvalitetni predškolski program i adekvatna priprema za školu.
Posle srednjoškolskog obrazovanja potrebno je obezbediti svima da imaju kvalitetno, stručno i pristupačno visoko obrazovanje.

Pretpostavljam da navedeno ima dovoljnu težinu uspostavljanja obrazovanja I transfera znanja kao civilizacijsku tekovinu ... primetiti da se nigde ne spominje "obaveza vraćanja nečeg" ... stipendije su nešto sasvim drugo ...
eloy eloy 02:07 14.07.2017

Re: Odliv mozgova

Znači, strašno je što neki gastosi uspešno rade u inostranstvu i čak šalju doznake u ovu zemlju, a nije strašno što isto tako državno školovani ljudi valjaju drogu našoj deci, pljačkaju i otimaju sve što mogu?


I čemu toliko insistiranje na mozgovima ? Šta je sa odlivom dobrih riba po belom svetu i Dubajijima. Dal šalju doznake ne znam. Eto zbog toga mora siroti Predrag Azdejković da počne da se bavi raznorodnom problematikom na svom blogu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 07:29 14.07.2017

Re: Odliv mozgova

nsarski
Lionsgate
Zaboravio si da pribelezis Djokovica koji placa porez negde drugde


Pa, i Mišković plaća porez na Kipru. I mnogi plaćaju poreze na Kajmanskim i Devičanskim ostrvima.


To je porez na dobit - ako ima profita koji pripada vlasniku (dividenda), a koji plaća njegova kiparska korporacija koja je vlasnik čegaveć. A sve njegove firme ovde uredno plaćaju ovde i poreze na promete i poreze na profit. A i on valjda, doklen je ovde plaća poreze ako ima neke (prijavljene ☻) prihode

Đoković (NE) plaća porez na PRIHODE. Do sada zaradio oko 100 milki od nagrada, barem troduplo toliko od sportskih brendova, Da nije pobegao u Monako na tih 400 milijuna - čak i da se odbije i 30% na "troškove" država Srbija bi u budžet dobila makar 70 milijuna dolara.

Penzionerima su sjebali peMzije e da bi "pomogli državu Srbiju", pa je to oko 200 milijuna evra godišnje. Čisto kao reper - pa i nije nešto 70 milki ;>

Ali naravno, idolatrija i ekonomija, ne ide to ruku uz ruku ;> pa Đokoviću ne samo da ne zameraju što silne novce ne daje na poreze, nego mu familiji još i iz budžeta poklanjaju pare. Kao za onaj propali pokušaj ATP turnira - sve o trošku Grada Beograda i Opštine Stari Grad - oni su sredili terene, napravili restoran, a onda sve to poklonili Đokovićima na upravljanje i ubiranje profita

Naravno, puna Srbija takvih primera, ništa novo i ništa čudno. Ali samo pokazuje ko je šta ☻
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 07:15 15.07.2017

Re: Odliv mozgova

Kao za onaj propali pokušaj ATP turnira - sve o trošku Grada Beograda i Opštine Stari Grad - oni su sredili terene, napravili restoran, a onda sve to poklonili Đokovićima na upravljanje i ubiranje profita


Ops! Zaboravih Maestra Dulića! ;> Elem, i to im bilo malo, pr vi turnir trebali da daju i nekus voju kintu, a cicije kakve su, namesto toga su i od Srbije izvukli pola milijuna evra koliko im je Maestro Dulić platio da se na turniru vije onaj čaršav "Očistimo Srbiju".

Vala su je baš očistili - ukolinili 1000 novčanica od po 500 evra ☻ Ali za dobre ideje nema prave cene, zar ne? Prava cena je u podeli plena, šta li ☻

Doduše Dulić sada našao da neke njegove ideje imaju i odredljivu vremensku cenu, ali ajde, to je zaista nerpavda - od svih stotina i hiljada političkih lopurdi koje su uništavale državnu kasu proteklih decenija, samo on da strada, pa naravno da će da se žali do Strazbura (a tamo, možda naleti na nekog sudiju, sina ovdašnjeg gastarbajtera, pa će time očas posla da se dokaže ova nebuloza od teme ovdašnje o korisnosti emigracije).
cane cane 12:02 15.07.2017

Re: Odliv mozgova

ja njega uopšte i ne doživljavam kao srpskog sportsmena, boravište mu u monaku, kuća mu u monaku, živi u monaku, to što svremena na vreme dođe i nešto se pozajebava po srbiji ga ne čini srpskim državljaninom.


naravno da ga ne cini, drzavljaninom srbije ga 'cini' upis u knjige drzavljana po pravu krvi (isto sto drzavljaninom srbije 'cini' i verujem haradinaja na primer). ti si dovoljno glup i neobrazovan da bi to ukapirao, ali zato dovoljno bezobrazan da bi komentarisao.

dolazel dolazel 01:55 13.07.2017

tesko

Dakle, odlazak obrazovane populacije iz Srbije ne proizvodi automatski negativan efekat na našu zemlju, već putem njenog boljeg uvezivanja u međunarodne tokova iz toga proistekle ‘meke moći', uz obilni posledični priliv donacija, stvara uslove za snažniji privredni razvoj matice. Pored toga, brojni istorijski primeri, poput čuvenog Pupinovog uspešnog zalaganja oko granice Banata, ukazuju na sav značaj prisustva uglednih Srba u ključnim centrima globalnog odlučivanja.


Ove dve recenice su problematicne: snazniji privredni razvoj da, ali pod uslovom da drzavni sistemi vecinski funkcionisu sto u Srbiji nije slucaj; zapravo novac koji se salje iz inostranstva uglavnom zavrsi u dzepovima lokalnih tajkuna koji su intravenski prikljuceni na drzavnu kasu preko monopola/burazerskih veza ili sasvim klasicnog drpanja. Dok se to ne resi (kao glavni problem) plus radikalno iskorenjivanje korupcije u svim sferama, tesko da ce ikada Srbiji biti bolje ekonomski, jer zasto zapocinjati biznis ili radjati ideje ako ce te pre ili kasnije neki tajkun opeljesiti, ukrasti ideju ili vezama sa strukturama vlasti izbaciti iz biznisa da bi odrzao monopol.
Srbi u kljucnim centrima globalnom odlucivanja - da ali samo ako su iskreni rodoljubi i patriote. Vecina Srba ima problem da li su Srbi ili Jugosloveni ili su naklonjeni jugoslovenskoj ideji - cesto ne znaju da li vernost duguju SFRJ, SR Jugoslaviji, Srbiji i Crnoj Gori ili samo Republici Srbiji sa kvinsliskom vladom na celu.
looping looping 10:15 13.07.2017

1

Neke zablude o veličini i negativnim efektima odliva mozgova

Nema veće zablude od ove.

"Odliv mozgova" ima pozitivan efekat na državu Srbiju.
Pre svega jer država ne ume da koristi mozgove koje ima. Tako da su oni isključivo na teret državi.

Mislim, šta će ti nešto što ne umeš da koristiš, da skuplja prašinu?


predatortz predatortz 10:19 13.07.2017

Re: 1

looping
Neke zablude o veličini i negativnim efektima odliva mozgova

Nema veće zablude od ove.

"Odliv mozgova" ima pozitivan efekat na državu Srbiju.
Pre svega jer država ne ume da koristi mozgove koje ima. Tako da su oni isključivo na teret državi.

Mislim, šta će ti nešto što ne umeš da koristiš, da skuplja prašinu?




Ma, to ti je kao i sa sportistima. Najbolje ćemo da prodamo, da uzmemo kintu, makar i jednokratnu.
Osrednje ostavljamo za po kući, jer naša liga i nije za bolje.
g.radicevic g.radicevic 11:07 13.07.2017

A gde je tu logika

Dakle, odlazak obrazovane populacije iz Srbije ne proizvodi automatski negativan efekat na našu zemlju, već putem njenog boljeg uvezivanja u međunarodne tokova iz toga proistekle ‘meke moći', uz obilni posledični priliv donacija, stvara uslove za snažniji privredni razvoj matice.


a ko će da upravlja tim snažnijim privrednim razvojem ?
oni koji nisu mogli ili nisu hteli da se obrazuju

ajde onda svi koji smo gulili klupe 17-18 godina da se iselimo, radi prosperiteta i snažnijeg privrednog rasta otadžbine.

Ovo ni vučićević-informer ne bi bolje smislio





mlatisa mlatisa 16:32 13.07.2017

Srbija ima previše mozgova

Privreda i državni aparat ne mogu da apsorbuju svu radnu snagu koja izađe iz sistemu školstva Srbije. Odatle, ono što je višak se prelije odnosno odlije.

Taj odliv baš i ne može da škodi privredi pošto i sa tim ima dovoljno radne snage na raspolaganju. Ono što je pitanje je da li se isplati školovati višak radne snage kada on ode iz zemlje? Koliko vidim, iz cifara od doznaka iz inostranstva se dobija više nego što se potroši.

Ekonomski gledano, ne treba ništa dirati. Jedino možda treba stimulisati školstvo da pravi kvalitetnije kadrove koji bi više zarađivali i time bili u mogućnosti da šalju više doznaka nazad u zemlju.
princi princi 16:35 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

Jedino možda treba stimulisati školstvo da pravi kvalitetnije kadrove koji bi više zarađivali i time bili u mogućnosti da šalju više doznaka nazad u zemlju.

Još je racionalnije stimulisati strance da što više školuju našu decu koja će onda roditeljima slati pare u Srbiju. Srpkinjama i Srbima ostaje onda samo da se fircaju (bez kondoma).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:46 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

boze dragi, cela tema je "kako da budemo inertni paraziti i u narednoj generaciji", ili, "umece parazitiranja", "paraziti - juce, danas, sutra".
eloy eloy 17:08 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova


izvor web stranice župe Posušje

Naš vodič je bio Srdjan Fuchs, Studirao je na Američkom koledžu u Jerusalemu biblijsku teologiju, a potom u Tel Avivu visoku školu za turizam. Specijalnost mu je monoteistička duhovnost.


Ako si ovo ti lisac a verujem da jesi onda ti ne treba da se sekiraš. Ti nisi odliveni mozak, ti mu dođeš više kao uvezeni mozak. Sad ti zavidim još više na autentičnosti. Piše studirao biblijsku teologiju a jel je završi ? Ovo za turizam verujem. Oseća se taj turistički duh.
mlatisa mlatisa 17:08 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

boze dragi, cela tema je "kako da budemo inertni paraziti i u narednoj generaciji", ili, "umece parazitiranja", "paraziti - juce, danas, sutra".


Tema je "odliv mozgova" i šta da se radi (i da li uopšte da se išta radi). Da je skaliramo parametre Holandije na teritoriju Srbije dobili bi državu koja ima oko 30 miliona stanovnika i BDP veći od Španije, Australije, Rusije a blizu onog koji ima Južna Koreja. To niko od bližeg i daljeg komšiluka ne želi. Svi žele Srbiju ovakva kakva je, mala i neefikasna. A mi svemu tome zdušno doprinosimo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:53 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

uups, slucajno sam opalio taster "drukari samog sebe". ako te zanima bas, razocarao me je pocivsi Bigovic, jer me je oborio na sistematicnom bogoslovlju, i to zato sto mu nisam verglao svete oce nego sam pisao meritenovu, tilihovu, berdjajevljevu i buberovu teologiju egzistencije, al' nase "7 sekretara skoja" bogoslovlje nije to moglo da svari pre 20 godina, a sada me vuku za rukav svi. kako god, volim ja srbij'cu, u ll never walk alone, dok je mene.
maksa83 maksa83 18:26 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

ma, to se ovde foliram s turizmom, s vama, mojom bracom partizanima, inace sam dead serious theologian kada sljakam - a i ne bio: te avram, te isak, te jakov, te josif, te mojsije

Ovo je šlagovrt bolji od drugih.

Već neko vreme hoću da ostavim ovde nešto, jedan ... omaž apokrifnim simbolima i nikad razjašnjenim vaseljenskim saborima.

Pa da počnemo.

-----------------------------------------------------------

Jagnje - Jevanđelje po Bifu, Hristovom ortaku iz Detinjstva

Christpher Moore


Prolog

Anđeo je raščišćavao orman kada je poziv stigao. Oreoli i zraci su bili sortirani u gomile prema jačini sjaja, vrećice sa gnevom i kanije sa munjama su visile na čiviluku čekajući da budu očišćene od prašine. Mešina sa Slavom je curela u ćošku a Anđeo je skupljao komadom tkanine. Svaki put kad bi okrenuo tkaninu začuo bi se prigušeni hor iz ormana, kao da je zaklopio poklopac na tegli za krastavce punoj Haleluja Hora.

- Razijele, šta - zaboga - radiš?

Arhanđeo Stefan je stajao iznad njega mlatarajući svitkom kao smotanim novinama iznad kučenceta.

"Naređenja? upita anđeo.
"Sa Prašinaste strane."
"Upravo sam bio tamo."
"Pre dve hiljade godina."
"Stvarno?" Razijel proveri svoj sat, pa kucnu po kristalu. "Jesi siguran?"

"A šta misliš?" Stefan pruži svitak tako da je Razijel mogao da vidi pečat Gorećeg Grma.

"Kad treba da krenem? Skoro da sam gotov ovde."

"Odmah. Pakuj Dar Jezika i neka manja čuda. Bez oružja, nije posao sa Utvarama. Bićeš na tajnom zadatku. Niskog profila, ali važnom. Sve piše u Naredbi." Stefan mu pruži svitak.

"Što ja?"
"To sam i ja pitao."
"I?"
"Podsetilo me zašto anđeli bivaju izgnani."
"Opa! Tako veliko?"

Stefan se zakašlja, očigledno afektirajući, pošto anđeli ne dišu. "Nisam siguran da bih to smeo da znam, ali postoje glasine da se radi o novoj knjizi"

"Zezaš? Nastavak? Otkrovenja 2 - Taman Kad Ste Pomislili Da Je Bezbedno Zgrešiti?"

"Jevanđelje."
"Jevanđelje, posle svog ovog vremena? Ko?"
"Levi po imenu Bif"

Razijel ispusti krpu i ustade. "To mora da je neka greška."

"Dolazi direktno od Sina."

"Postoji razlog što Bif nije pomenut u drugim knjigama, on je potpuni..."
"Nemoj to da izgovoriš."
"Al' on je totalni šupak."
"Tako pričaš i onda se pitaš što stalno dobijaš Prašnjava zaduženja."

<nastaviće se>
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:39 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

maksa83
ma, to se ovde foliram s turizmom, s vama, mojom bracom partizanima, inace sam dead serious theologian kada sljakam - a i ne bio: te avram, te isak, te jakov, te josif, te mojsije

Ovo je šlagovrt bolji od drugih.

Već neko vreme hoću da ostavim ovde nešto, jedan ... omaž apokrifnim simbolima i nikad razjašnjenim vaseljenskim saborima.

Pa da počnemo.

-----------------------------------------------------------

Jagnje - Jevanđelje po Bifu, Hristovom ortaku iz Detinjstva

Christpher Moore


Prolog

Anđeo je raščišćavao orman kada je poziv stigao. Oreoli i zraci su bili sortirani u gomile prema jačini sjaja, vrećice sa gnevom i kanije sa munjama su visile na čiviluku čekajući da budu očišćene od prašine. Mešina sa Slavom je curela u ćošku a Anđeo je skupljao komadom tkanine. Svaki put kad bi okrenuo tkaninu začuo bi se prigušeni hor iz ormana, kao da je zaklopio poklopac na tegli za krastavce punoj Haleluja Hora.

- Razijele, šta - zaboga - radiš?

Arhanđeo Stefan je stajao iznad njega mlatarajući svitkom kao smotanim novinama iznad kučenceta.

"Naređenja? upita anđeo.
"Sa Prašinaste strane."
"Upravo sam bio tamo."
"Pre dve hiljade godina."
"Stvarno?" Razijel proveri svoj sat, pa kucnu po kristalu. "Jesi siguran?"

"A šta misliš?" Stefan pruži svitak tako da je Razijel mogao da vidi pečat Gorećeg Grma.

"Kad treba da krenem? Skoro da sam gotov ovde."

"Odmah. Pakuj Poklon Jezika i neka manja čuda. Bez oružja, nije posao sa Utvarama. Bićeš na tajnom zadatku. Niskog profila, ali važnom. Sve piše u Naredbi." Stefan mu pruži svitak.

"Što ja?"
"To sam i ja pitao."
"I?"
"Podsetilo me zašto anđeli bivaju izgnani."
"Opa! Tako veliko?"

Stefan se zakašlja, očigledno afektirajući, pošto anđeli ne dišu. "Nisam siguran da bih to smeo da znam, ali postoje glasine da se radi o novoj knjizi"

"Zezaš? Nastavak? Otkrovenja 2 - Taman Kad Ste Pomislili Da Je Bezbedno Zgrešiti?"

"Jevanđelje."
"Jevanđelje, posle svog ovog vremena? Ko?"
"Levi po imenu Bif"

Razijel ispusti krpu i ustade. "To mora da je neka greška."

"Dolazi direktno od Sina."

"Postoji razlog što Bif nije pomenut u drugim knjigama, on je potpuni..."
"Nemoj to da izgovoriš."
"Al' on je totalni šupak."
"Tako govoriš i onda se pitaš što stalno dobijaš Prašnjava zaduženja."


taj moore mi možda ortak s klase, ćale mu bio upravnik kolidža a ja mu valjao maru, posle je prolupao zbog ćaletovog pritiska da bude sterilan i uštogljen i otišao u ziku i književnost neto, inače talentovan momak bio... a ne, ovaj moj gari je bio kris brenan, a mur je miša.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:32 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

btw, eloje, bro, ne pridajem ja neki značaj tome, to je kao da sam još dve srednje škole završio. važno je da se pravi kinta i da se uzimaju nekretnine, mic po mic, u majci srbiji... ostalo sve, džombe, istraživanja, to nekada i kasnije, kada podignem klince... danas si faca ako imaš kinte a ne ako si drmrsci... to je bila moja nedoumica velika kada sam bio na raskršću, ja sam hteo da pursue academic career in teaching - a ovako mi se napravila savršena spojka: pristojna kinta, i teach 'em peripatetically, i najbolje od svega, nemam šefove! zamisli da imam neke smarače tipa nekolicine blogera ovde za šefove, odlepio bih?! ovako sam free as a bird... i što je najvažnije, dižem vama klince ovde s natprosečnom inteligencijom (a i kupujem zemlju, nije ni to za zanemariti - posle 100 godina rasprodaje, prvi sam član porodice koji kupuje nešto u Srbiji - one hundred years of solitude's over for these Buendias!

aureus aureus 20:23 13.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

danas si faca ako imas kinte...

Што би рекао Број Један (кад му је неко дошао да тражи новчани прилог): "Имамо за вас велико саосјећање и искрену жељу да постанете богатуни."

Тако и ја желим Срђану да постане фаца и богатун.
eloy eloy 00:43 14.07.2017

Re: Srbija ima previše mozgova

btw, eloje, bro, ne pridajem ja neki značaj tome, to je kao da sam još dve srednje škole završio. važno je da se pravi kinta i da se uzimaju nekretnine, mic po mic, u majci srbiji... ostalo sve, džombe, istraživanja, to nekada i kasnije, kada podignem klince... danas si faca ako imaš kinte a ne ako si drmrsci... to je bila moja nedoumica velika kada sam bio na raskršću, ja sam hteo da pursue academic career in teaching - a ovako mi se napravila savršena spojka: pristojna kinta, i teach 'em peripatetically, i najbolje od svega, nemam šefove! zamisli da imam neke smarače tipa nekolicine blogera ovde za šefove, odlepio bih?! ovako sam free as a bird... i što je najvažnije, dižem vama klince ovde s natprosečnom inteligencijom (a i kupujem zemlju, nije ni to za zanemariti - posle 100 godina rasprodaje, prvi sam član porodice koji kupuje nešto u Srbiji - one hundred years of solitude's over for these Buendias!


Iako ti nećeš da veruješ zbog svega toga sam ja tvoj veliki fan. Ti si moj burazengija.Volim malo da ti dam gas da se raspizdiš - onda si najbolji.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:35 13.07.2017

Не дајте се, момци, издржите још мало!

Изневеровах!!!
Блог је у својој зрелој фази, а још није кренуло међусобно засипање говнима?!

Изгледа да нас економија све спаја и мири.
alselone alselone 21:18 13.07.2017

Re: Не дајте се, момци, издржите још мало!

Krenulo je pomalo. Na par mesta varnici, cekamo kad ce da krene.
Lionsgate Lionsgate 22:15 13.07.2017

Re: Не дајте се, момци, издржите још мало!

Блог је у својој зрелој фази, а још није кренуло међусобно засипање говнима?!
Изгледа да нас економија све спаја и мири.

'ajd ne seri!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:54 13.07.2017

Re: Не дајте се, момци, издржите још мало!

Lionsgate
Блог је у својој зрелој фази, а још није кренуло међусобно засипање говнима?!
Изгледа да нас економија све спаја и мири.

'ajd ne seri!

O, ne, ovo se ne važi!
Fake shit!
eloy eloy 00:46 14.07.2017

Re: Не дајте се, момци, издржите још мало!

Блог је у својој зрелој фази, а још није кренуло међусобно засипање говнима?


a ti si poželeo malo ? Navike su čudo.

nego

Zašto EU pravi MINI JUGOSLAVIJU na Balkanu"

Ideja je rođena na Balkanu, a formulisao ju je srpski predsednik Aleksandar Vučić: Zar ne bi bilo praktično objediniti sve balkanske zemlje na zajedničkom ekonomskom prostoru? To bi mogao da bude prvi korak ka pristupanju EU. Evropska unija je brzo prihvatila ideju. Na Samitu lidera Zapadnog Balkana u Trstu danas bi trebalo da bude doneta načelna odluka.



alselone alselone 20:12 13.07.2017

Je l' neko prati onog Dzivdzana sto

kara Radulovica na FB? Jebote koje brutalno karanje.


Neko rece pre neki dan - mislim da ce DJB ostati zapamcen kao prva stranka koju je unistila jedna FB stranica.
Lionsgate Lionsgate 22:24 13.07.2017

Re: Je l' neko prati onog Dzivdzana sto

alselone
kara Radulovica na FB? Jebote koje brutalno karanje.


Neko rece pre neki dan - mislim da ce DJB ostati zapamcen kao prva stranka koju je unistila jedna FB stranica.


Sine, kako sve postizavas?
tsunade tsunade 08:09 14.07.2017

Re: Je l' neko prati onog Dzivdzana sto

Je l' neko prati onog Dzivdzana sto
kara Radulovica na FB? Jebote koje brutalno karanje.


aje me malo konretnije uputi u tematiku. daj neki link. gde? koji dživdžan?
alselone alselone 06:31 15.07.2017

Re: Je l' neko prati onog Dzivdzana sto

koji dživdžan?


Ovaj. Malo su sada oslabili, ali ranije su bili sjajni. Ja sam crkavao od smeha.

Oni su prvi koji su pokrenuli oni pricu o Radulovom porezu u Americi. DB ekipa nema sta, ali mastovita (placen neki od boljih novinara, verovatno).

tsunade tsunade 21:54 15.07.2017

Re: Je l' neko prati onog Dzivdzana sto

Oni su prvi koji su pokrenuli oni pricu o Radulovom porezu u Americi. DB ekipa nema sta, ali mastovita (placen neki od boljih novinara, verovatno).


pazi kad nisam imala pojma, a difoltno me interesuje

thnx
aureus aureus 20:27 13.07.2017

Дивно вече

Наслов блога ("заблуде о величини" )врло је потицајан па не чуди што се развила овако квалитетна расправа.
Lionsgate Lionsgate 22:17 13.07.2017

Onako usput

Jel' neko primetio da li je Goran negde komentarisao posle uvodnog teksta?
Bacio buvu i odmaglio.
emsiemsi emsiemsi 05:25 14.07.2017

Re: Onako usput

Lionsgate
Jel' neko primetio da li je Goran negde komentarisao posle uvodnog teksta?
Bacio buvu i odmaglio.

Није луд да коментарише те своје глупости.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana