Astrologija| Biz

Zanimljiv slučaj

niccolo RSS / 31.07.2017. u 21:43

neispravnih finansijskih izveštaja. Zahvaljujući Danasu i Miši Brkiću (koji je tekst o ovoj temi objavio sa naslovom «Da li je Er Srbija falsifikovala godišnji izveštaj za 2016?») saznao sam za krajnje zanimljivo Obaveštenje o nedostacima u redovnom godišnjem finansijskom izveštaju, koje je Registar finansijskih izveštaja APRa uputio Air Serbia.

 

Posebno je interesantan opis utvrđenog nedostatka – «Dostavljeni dokument ne može se smatrati Godišnjim izveštajem o poslovanju». Prosto čovek mora da se zapita šta je to Er Srbija, aviokompanija u većinskom državnom vlasništvu i jedan od najvećih korisnika državnih subvencija proteklih godina, dostavio ukoliko se to što je dostavljeno ne može smatrati Godišnjim izveštajem o poslovanju.

 

O problemima u Er Srbiji smo na blogu već govorili, od ukidanja linija do povećanja broja sedišta u avionima, od naknade za ček-in na šalteru (što su doduše i neki drugi uveli) do pogoršanja kvaliteta obroka. Međutim, da jedna aviokompanija ne ume da sačini ispravan finansijski izveštaj tj. da dostavi ko zna šta umesto godišnjeg izveštaja o poslovanju deluje zaista previše.

 



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 18:48 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tyson
Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).


Ne mogu da verujem!
Lionsgate Lionsgate 18:49 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Svi su ili putovali u zemlje gde ne treba viza sa srpskim pasosem, ili u zemlje gde treba ali sa drugim pasosem, gde ponovo ne treba.

Prilikom web check in-a potrebna je informacija o vizi ili nekom drugom dokumentu koji dozvoljava ulazak. Postoji izbor tipa dokumenta i postoji document number polje.

Pazi kad ja nikad nisam o tome razmisljao, online sam cekirao kartu u maju za San Francisko ali ne iz Egipta kao tvoj pajtos sa interneta nego iz Kanade i mislim da sam ipak negde upisao da sam citizen, jbg, na to ne obracas paznju ako ti ne treba viza.
niccolo niccolo 18:52 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Koliko je samo ovo tipicna rasprava na blogu. Svi znaju a niko nije radio.

alselone alselone 18:52 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Ne mogu da verujem!



what goes around comes around
alselone alselone 18:53 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Pazi kad ja nikad nisam o tome razmisljao, online sam cekirao kartu u maju za San Francisko ali ne iz Egipta kao tvoj pajtos sa interneta nego iz Kanade i mislim da sam ipak negde upisao da sam citizen, jbg, na to ne obracas paznju ako ti ne treba viza.


Pa da. Prvo te pita za informacije o pasosu. Onda to procesira i shvati da li ti treba dodatna provera prilikom ulaska.
tyson tyson 19:48 02.08.2017

Re: magareća arogancija

mirelarado
tyson
Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).


Ne mogu da verujem!




cane cane 20:25 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Ne bih da smaram, ali pitanje je da li sme. Visa broj i detalji su sigurno sigurnosno osetljivi podaci a karta moze da se kupi i preko posrednika.

Ali pazi, ja potpuno razumem sta ti pricas i saglasan sam, razumem zasto to oni rade, rade jer se kurvaju.


ma alse razumemo se. ali mislim i checkin moze preko posrednika, cwt na primer.
alselone alselone 20:39 02.08.2017

Re: magareća arogancija

ali mislim i checkin moze preko posrednika, cwt na primer.


da, verovatno da da, napravi se agnecija koja je proverena, i onda "obicne" agencije nju angazuju za sitnu lovu za proveru. Ne znam sta je cwt, mozda je toto.
cane cane 00:35 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Ne znam sta je cwt, mozda je toto.


carlson wagon lit. kod mene su u firmi, dobili na tenderu da nam kupuju karte - odlican deal, naplacivali su (ili naplacuju jos) proviziju od 50 usd po LEGU !!!...
pre njih je u istim prostorijama sedeo american express - pajz sad, isti ljudi, isti stolovi, isti kompjuteri, jedan dan umesto table na ulazu AMEX, stoji CWT....

a posle sam cuo da je i pre desetogodisnje vladavine AMEXa, isto bio CWT.

panta rei...

hhm a ko je/sta je toto (sem pingvina ili benda koji peva afriku)?


tadejus tadejus 09:25 03.08.2017

Re: magareća arogancija

alselone

Pa da. Prvo te pita za informacije o pasosu. Onda to procesira i shvati da li ti treba dodatna provera prilikom ulaska.


ja sam u proteklih godinu dana kupila x karata preko jata i wizz-a za BG i London preko telefona i preko neta i nijednom nijednom me niko nije pitao za vizu..
provjerili su je samo na boardingu..
ergo check-in ne može biti tačka provjere vize jer je u nekim situacijama očito ne radi..
jel možemo sad to da zaključimo ili moram da pravim screen shotove online check-ina za letove SRB-UK..
alselone alselone 09:54 03.08.2017

Re: magareća arogancija

jel možemo sad to da zaključimo ili moram da pravim screen shotove online check-ina za letove SRB-UK..


ne, moras.
Lionsgate Lionsgate 16:17 03.08.2017

Re: magareća arogancija

ne, moras.


Cekaj, jel stoji "ne moras" ili "ne, moras", ucinilo mi se da imam neku trunku na monitoru..
alselone alselone 17:23 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Lionsgate
ne, moras.


Cekaj, jel stoji "ne moras" ili "ne, moras", ucinilo mi se da imam neku trunku na monitoru..


Pa, to ja kao Pitija.

Ibis redibis, nunquam peribis in bello. - Ići ćeš, vratiti se, nećeš u ratu poginuti.
Ibis redibis nunquam, peribis in bello. - Ići ćeš, vratiti se nećeš, u ratu poginuti.
Lionsgate Lionsgate 17:36 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Jos da tadejus provali kako se screenshotuje, ako provali.

Uzgred, jel' sa srpskim pasosem danas treba viza za UK?
niccolo niccolo 17:37 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Uzgred, jel' sa srpskim pasosem danas treba viza za UK?

Treba
Lionsgate Lionsgate 17:46 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Treba


Cak iako su (jos) deo EU... mamicu im imperijalnu, sto bi rekao debeli Tasa.
Pitam jer tadejus pise o vizama, znaci da je ona relativno sveza u UK a po blogu bi covek rekao da je tamo duze od kraljice Elizabete II.
niccolo niccolo 17:49 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Cak iako su (jos) deo EU... mamicu im imperijalnu, sto bi rekao debeli Tasa.

Oni su uvek imali posebnu politiku oko viza. Mislim da je ovde jedared pričao njihov ambasador ili neko iz ambasade da oni imaju na deset godina reviziju koga ostavaljaju koga skidaju sa liste za vize. Nas nisu skinuli kad je bila ta poslednja revizija, tako da čekamo sledeću.
Lionsgate Lionsgate 17:56 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Secam se da smo mi imali vize i 80-tih za UK, iako se titovi pioniri kunu da nije tako. Doduse dobijala se na granicnom prelazu direktno u pasos ali secam se da je '88-me jedan drugar od nas cetvorice koji smo sleteli na Hitrou ostao sa one strane granice i morao da saceka sledeci let za Beograd. Znaci mi nikad nismo prosli tu reviziju.
niccolo niccolo 18:08 03.08.2017

Re: magareća arogancija

pioniri

Ja sam bio poslednja generacija, s tim što sam u školu išao sa 82. godištem. Onda su tokom prvog razreda javili da se ukida od sledeće školske godine. Meni bude žao jugonastalgičara kad zaborave da nove generacije uopšte nisu živele u Jugoslaviji i da nemaju pojma o čemu ti fosili pričaju.
Lionsgate Lionsgate 18:16 03.08.2017

Re: magareća arogancija

To je ona fora, moja mladost je bila bas prava, tad se zivelo, uzivalo, sta vi mladi znate uopste o tome... pita mene dete pre vise godina, tata a jel istina da ste vi ranije ziveli bez interneta, jeste, pa kako ste uopste mogli da zivoite, nemam pojma ali vidis da se jos mrdamo.
niccolo niccolo 18:21 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Ja se stalno pitam kako su ljudi uopšte putovali pre navigacija, kako su znali gde da skrenu, gde da nastave pravo...
Lionsgate Lionsgate 18:34 03.08.2017

Re: magareća arogancija

Ja se stalno pitam kako su ljudi uopšte putovali pre navigacija, kako su znali gde da skrenu, gde da nastave pravo...


Pazi kad se tog jos secam, kupis autokartu plus kartu grada u koji ides, sve unapred obelezis na karti, sedne ti zena kao suvozac-navigator i samo picis. Mislim da nije bilo nesto teze nego danas, pogotovo sto nam tad nisu trebale naocare za blizinu

Edit.
Meni nije jasno kako je tad ziveo chika Braja, nije mogao da bunari tabele po googleu, kako je tad neobavesten bio.. no, tad nije ni znao sta je GDP ili procentni racun.
Milan Novković Milan Novković 20:20 03.08.2017

Re: magareća arogancija

tyson
mirelarado
tyson
Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).


Ne mogu da verujem!





Ja mislim da je Mirela postala nestašna
Lionsgate Lionsgate 22:21 31.07.2017

Propala stvar

Drugar koji je radio u JAT-u, pa u AirSerbiji na motorima presao zimus u neku svajcarsku kompaniju koja je otvorila test-sto za boingove motore u Srbiji, naravno zbog jeftinije radne snage. E sad ako je on kao tezak lokal patriota (ne moze da zivi bez Dunava i Zemuna) i poprilicno nesnalazljiv lik pobegao iz te n-ti put vec propale kompanije mogu suditi kako je tek tamo. Zato verovatno niko u toj firmi nije ni u stanju da uradi finansijski izvestaj..
niccolo niccolo 22:27 31.07.2017

Re: Propala stavr

Baš JATu/AS ili u Jat Tehnici? Nije da je neka suštinska razlika, nego pitam onako...
Lionsgate Lionsgate 22:34 31.07.2017

Re: Propala stavr

JAT/AS, covek se bojao da napusti i JAT i ode u tad novu Tehniku, toliki je streber.


U sustini sad ce da ti dodje Krkar i objasni sve
niccolo niccolo 22:53 31.07.2017

Re: Propala stavr

Znam ja jednog pravnika iz Tehnike, došao je tamo po naslednom pravu tj. zaposlila ga mama pred svoju penziju. Jedanput je izjavio kako mu se čini da ti njegovi iz pravne službe u životu nijedan spor nisu dobili, em ko zna da li su na faksu išta naučili, em ih niko ne podstiče da se dalje unapređuju.
Lionsgate Lionsgate 23:09 31.07.2017

Re: Propala stavr

Nekad je JAT bio firma gde nisu radili bas takvi levati, naravno uvek je bilo onih koji su se zaposljavali preko veza jer je to ipak bila prestizna firma u nekim starim vreemnima.

Ne znam ljude iz zajednickih sluzbi ali nekoliko mojih drugara iz detinjstva je islo u Petar Drapsin, neki od njih i na smer na masincu koji je zavrsio i bivsi gradonacelnik Beograda ali za razliku od njega su oni u toj struci i napravili karijere, pocevsi od JAT-a. Taj drugar odozgo je jedini od njih koji je ostao u Srbiji, svi ostali su lako nasli poslove po belom svetu jer su ipak tehnicki bili sasvim u toku sa aktuelnom tehnologijom. Mene je pre 20 godina, cak, na aerodromu u Vancouveru docekao jedan od tih drugara, a u zgradi sa mnom je ziveo jedan aviomehanicar koji je u SFRJ radio u JAT-u, kasnije sam video da tu radi 5-6 ljudi iz JAT-a, toliko njih se 90-tih rasprsilo po svetu.

mariopan mariopan 07:58 01.08.2017

Re: Propala stavr

Ja mislim da nije u pitanju da je neko nestručan to pisao već da se nešto mulja i krije dok veliki Gazda na Srbiju ne naredi da se to zataška i ne kazni one što napadaju Srbiju...
.... i ne žele joj dobro pa su javno objavili da to nije i ne liči na izveštaj, umesto njemu da se požale?

On bi začas dokazao da nemaju pojma.
niccolo niccolo 09:51 01.08.2017

Re: Propala stavr

Ja mislim da nije u pitanju da je neko nestručan to pisao već da se nešto mulja i krije

Isto pitanje otprilike postavlja i Miša Brkić.
Lionsgate Lionsgate 16:16 01.08.2017

Re: Propala stavr

Ja mislim da nije u pitanju da je neko nestručan to pisao već da se nešto mulja i krije dok veliki Gazda na Srbiju ne naredi da se to zataška i ne kazni one što napadaju Srbiju...
.... i ne žele joj dobro pa su javno objavili da to nije i ne liči na izveštaj, umesto njemu da se požale?

Direktor APR-a ne bi smeo ni da pomisli da pusti informaciju o tome da je AirSerbia dostavila nevalidan finansijski izvestaj, 100.00% je dobio nalog odozgo da podeli taj podatak. Zasto je ta informacija dostavljena medijima mozemo samo da nagadjamo, kao sto nagadja i Misa Brkic.

A u sustini posto sam i sam iskusio koji teski salabajzeri rade po drzavnim preduzecima, pogotovo sta su naprimali u zadnjih 15 godina, mogu lako poverovati da je neko i stvarno zajebao finansijski izvestaj. Nisu ni ekonomisti sa drzavnih univerziteta bogzna sta a tek oni sa raznih trgovackih akademija, Singidunuma, Fabulusa su biseri.
tadejus tadejus 16:40 01.08.2017

Re: Propala stavr

Lionsgate
Ja mislim da nije u pitanju da je neko nestručan to pisao već da se nešto mulja i krije dok veliki Gazda na Srbiju ne naredi da se to zataška i ne kazni one što napadaju Srbiju...
.... i ne žele joj dobro pa su javno objavili da to nije i ne liči na izveštaj, umesto njemu da se požale?

Direktor APR-a ne bi smeo ni da pomisli da pusti informaciju o tome da je AirSerbia dostavila nevalidan finansijski izvestaj, 100.00% je dobio nalog odozgo da podeli taj podatak. Zasto je ta informacija dostavljena medijima mozemo samo da nagadjamo, kao sto nagadja i Misa Brkic.

A u sustini posto sam i sam iskusio koji teski salabajzeri rade po drzavnim preduzecima, pogotovo sta su naprimali u zadnjih 15 godina, mogu lako poverovati da je neko i stvarno zajebao finansijski izvestaj. Nisu ni ekonomisti sa drzavnih univerziteta bogzna sta a tek oni sa raznih trgovackih akademija, Singidunuma, Fabulusa su biseri.


eno kad opet moram da branim struku..
prvo kanda APR ima obavezu da ili objavi fin. izvještaj za proteklu godinu firme ili objavi da je izvještaj manjkav pa ga ne može objaviti..
možda nije morala u toliko riječi to da objavljuje ali neku obavezu ipak biće da ima..

a što se ekonomista tiče..
njima je CFO stanovita Ana Benegešić i kanda žena sasvim zna kako se taj posao radi..
pride je posao (kompiliranja fin. izvještaja) u visokoj mjeri automatizovan..
te se sigurno ne radi o tome da tamo niko ne zna kako da izvješaj sastavi.. nego se kanda ne slažu šta bi u njemu trebalo da piše..
i pride žena nije ekonomista nego finansijski stručnjak a za nju bez sumnje rade računovođe ali vjerovatno (do sigurno) ne i ekonomisti..
niccolo niccolo 16:45 01.08.2017

Re: Propala stavr

Pazi šta taj godišnji izveštaj o poslovanju treba da sadrži:

Pravno lice dužno je da sastavi godišnji izveštaj o poslovanju.

Godišnji izveštaj o poslovanju sadrži:

1) kratak opis poslovnih aktivnosti i organizacione strukture pravnog lica;

2) verodostojan prikaz razvoja, finansijskog položaja i rezultata poslovanja pravnog lica, uključujući finansijske i nefinansijske pokazatelje relevantne za određenu vrstu poslovne aktivnosti, kao i informacije o kadrovskim pitanjima;

3) informacije o ulaganjima u cilju zaštite životne sredine;

4) sve značajne događaje po završetku poslovne godine;

5) planirani budući razvoj;

6) aktivnosti istraživanja i razvoja;

7) informacije o otkupu sopstvenih akcija, odnosno udela;

8) postojanje ogranaka;

9) koje finansijske instrumente koristi ako je to značajno za procenu finansijskog položaja i uspešnosti poslovanja;

10) ciljeve i politike vezane za upravljanje finansijskim rizicima, zajedno sa politikom zaštite svake značajnije vrste planirane transakcije za koju se koristi zaštita;

11) izloženost cenovnom riziku, kreditnom riziku, riziku likvidnosti i riziku novčanog toka, strategiju za upravljanje ovim rizicima i ocenu njihove efektivnosti.

Godišnji izveštaj o poslovanju javnih društava, odnosno društava koja se pripremaju da postanu javna u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala, sadrži i pregled pravila korporativnog upravljanja.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, mikro, mala i srednja pravna lica, osim javnih društava iz stava 3. ovog člana, nisu dužna da sastavljaju godišnji izveštaj o poslovanju, s tim što su informacije o otkupu sopstvenih akcija, odnosno udela dužna da navedu u Napomenama uz finansijske izveštaje ako su obavezna da ih sastavljaju.
Lionsgate Lionsgate 17:14 01.08.2017

Re: Propala stavr

eno kad opet moram da branim struku..
prvo kanda APR ima obavezu da ili objavi fin. izvještaj za proteklu godinu firme ili objavi da je izvještaj manjkav pa ga ne može objaviti..
možda nije morala u toliko riječi to da objavljuje ali neku obavezu ipak biće da ima..

a što se ekonomista tiče..
njima je CFO stanovita Ana Benegešić i kanda žena sasvim zna kako se taj posao radi..
pride je posao (kompiliranja fin. izvještaja) u visokoj mjeri automatizovan..
te se sigurno ne radi o tome da tamo niko ne zna kako da izvješaj sastavi.. nego se kanda ne slažu šta bi u njemu trebalo da piše..
i pride žena nije ekonomista nego finansijski stručnjak a za nju bez sumnje rade računovođe ali vjerovatno (do sigurno) ne i ekonomisti..

Na celu APR je neko koga je postavila vladajuca stranka, bez obzira sta je i ko je, u AirSrbiji takodje sede ljudi koje je postavila vladajuca stranka tj. svi su direktno odgovorni jednom i samo jednom coveku. Da li su ti ljudi u medjusobnom sukobu, da li pripadaju razlicitim strujama u partiji, nije vazno ali kako to ide u drzavnim preduzecima od ekstremne vaznosti za drzavu (partiju na vlasti) - ide po komandnoj odgovornosti po vertikali, direktor APR-a ili AirSrbije u jednom telefonskom pozivu stizu do premijera, a sadasnji premijer ne sme u krevet sa pratnerkom da ode ako ne pita Gospodara. dakle sta je u pitanju mozemo samo da nagadjamo.

A da se ne slazu sta finansijski izvestaj mora da sadrzi tesko, niccolo je vec dao spisak sta mora da sadrzi, pola toga ionako software sam odradi. Znaci ako finansijski izvestaj sadrzi sve sto je propisano sluzbenik APR-a moze samo da ga duva. U suprotnom, nece ni primiti tvoj izvestaj, odbice ga sa napomenom da fali to ili to.

Finansijski strucnjacui se skoluju na ekonomskim fakultetima? Finansije u moje i u kasnija vremena bio smer na toj skoli.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:22 01.08.2017

Re: Propala stavr

niccolo
Ja mislim da nije u pitanju da je neko nestručan to pisao već da se nešto mulja i krije

Isto pitanje otprilike postavlja i Miša Brkić.


Ma svaka čast Miši, zaista, ali ovde je izuzetno "zlokoban" - čitav niz insinuacija koje nemaju veze sa osnovnim nedostatkom.

I ne, ne smartam da je to loše - uostalom, to me živcira već dugo dugo, što naci moroni i desničari moroni i mafijozi na vlasti moroni, upravo takve konstrukcije koriste kao standardni način opštenja (a to što je patkica žuta zar to nije dokaz da je iza celog pokreta NE Davimo Beograd upravo dekadentna DS ... a to što je patkica, to je dokaz da se radi o stranim plaćenicima, narano! ☻) dočim ovi "liberalnijih" stavova, sve nešto cile - mile ;>>>

Elem, standardna forma za Godišnji izveštaj (tekstualni deo + tabele) nije kod svih identična, ali je u svakoj firmi uvek isti decenijski. Kad firma napravi prvi, onda svaki sledeći samo menja iznose i eventualno "objektivne okolnosti BEz subjektivnih slabosti" ;>

Načitao sam se stotinjak takvih raznih izveđtaja u proteklih nekoliko decenija.

Dakle može biti da je Miša u pravu, ali meni je logičćnije da je neko novi došao na mesto sekretara ili čate ekonomiste (ko već u toj firmi priprema dokument) pa nije znao da postoji obrazac, nego je krenuo da pravi Izveštaj po svom umeću (koje sigurno nije neko preterano ☻) pa napravio par strana - bez obaveznih delova (ko je ikad ačitao neki, zna šta sve mora da sadrži).

Jer da meni neko da da sakrijem nepodopštine koje je (tu nema dileme da li postoje ili ne) AIR Buć napravio, pa lakše bi mi bilo da iskoristim originalni obrzac pa da u moru cifara i teksta sakrijem šta već treba, nego da pravim neko žgepče koje će da se vrati - da ponovimo

"ZBOG FORMALNIH RAZLOGA" (u prevodu - aman ljudi nije ovo pismo nepismenog iz VOjne Pošte )

tadejus tadejus 17:25 01.08.2017

Re: Propala stavr

Lionsgate
eno kad opet moram da branim struku..
prvo kanda APR ima obavezu da ili objavi fin. izvještaj za proteklu godinu firme ili objavi da je izvještaj manjkav pa ga ne može objaviti..
možda nije morala u toliko riječi to da objavljuje ali neku obavezu ipak biće da ima..

a što se ekonomista tiče..
njima je CFO stanovita Ana Benegešić i kanda žena sasvim zna kako se taj posao radi..
pride je posao (kompiliranja fin. izvještaja) u visokoj mjeri automatizovan..
te se sigurno ne radi o tome da tamo niko ne zna kako da izvješaj sastavi.. nego se kanda ne slažu šta bi u njemu trebalo da piše..
i pride žena nije ekonomista nego finansijski stručnjak a za nju bez sumnje rade računovođe ali vjerovatno (do sigurno) ne i ekonomisti..

Na celu APR je neko koga je postavila vladajuca stranka, bez obzira sta je i ko je, u AirSrbiji takodje sede ljudi koje je postavila vladajuca stranka tj. svi su direktno odgovorni jednom i samo jednom coveku. Da li su ti ljudi u medjusobnom sukobu, da li pripadaju razlicitim strujama u partiji, nije vazno ali kako to ide u drzavnim preduzecima od ekstremne vaznosti za drzavu (partiju na vlasti) - ide po komandnoj odgovornosti po vertikali, direktor APR-a ili AirSrbije u jednom telefonskom pozivu stizu do premijera, a sadasnji premijer ne sme u krevet sa pratnerkom da ode ako ne pita Gospodara. dakle sta je u pitanju mozemo samo da nagadjamo.

A da se ne slazu sta finansijski izvestaj mora da sadrzi tesko, niccolo je vec dao spisak sta mora da sadrzi, pola toga ionako software sam odradi. Znaci ako finansijski izvestaj sadrzi sve sto je propisano sluzbenik APR-a moze samo da ga duva. U suprotnom, nece ni primiti tvoj izvestaj, odbice ga sa napomenom da gali to ili to.

Finansijski strucnjacui se skoluju na ekonomskim fakultetima? Finansije u moje i u kasnija vremena bio smer na toj skoli.


jesi brate naporan..
da kod nas postoji samo jedan ekonomski državni fakultet, obn obrazuje i ekonomiste i računovođe i finansijske stručnjake, ima razlike..

stvar je ipak malo složenija od propisanog sadraja.. sadržaj može da se poštuje a da se opet veoma ne slaže oko toga šta tačno treba da piše u izvještaju.. al brate pa ne mogu ti ja sad crtati sve od postanka svijeta pa na ovamo.. moraš bar nešto malo o tome da znaš da bi diskutovao..
emsiemsi emsiemsi 17:44 01.08.2017

Re: Propala stavr

tadejus
Lionsgate
Ja mislim da nije u pitanju da je neko nestručan to pisao već da se nešto mulja i krije dok veliki Gazda na Srbiju ne naredi da se to zataška i ne kazni one što napadaju Srbiju...
.... i ne žele joj dobro pa su javno objavili da to nije i ne liči na izveštaj, umesto njemu da se požale?

Direktor APR-a ne bi smeo ni da pomisli da pusti informaciju o tome da je AirSerbia dostavila nevalidan finansijski izvestaj, 100.00% je dobio nalog odozgo da podeli taj podatak. Zasto je ta informacija dostavljena medijima mozemo samo da nagadjamo, kao sto nagadja i Misa Brkic.

A u sustini posto sam i sam iskusio koji teski salabajzeri rade po drzavnim preduzecima, pogotovo sta su naprimali u zadnjih 15 godina, mogu lako poverovati da je neko i stvarno zajebao finansijski izvestaj. Nisu ni ekonomisti sa drzavnih univerziteta bogzna sta a tek oni sa raznih trgovackih akademija, Singidunuma, Fabulusa su biseri.


eno kad opet moram da branim struku..
prvo kanda APR ima obavezu da ili objavi fin. izvještaj za proteklu godinu firme ili objavi da je izvještaj manjkav pa ga ne može objaviti..
možda nije morala u toliko riječi to da objavljuje ali neku obavezu ipak biće da ima..

a što se ekonomista tiče..
njima je CFO stanovita Ana Benegešić i kanda žena sasvim zna kako se taj posao radi..
pride je posao (kompiliranja fin. izvještaja) u visokoj mjeri automatizovan..
te se sigurno ne radi o tome da tamo niko ne zna kako da izvješaj sastavi.. nego se kanda ne slažu šta bi u njemu trebalo da piše..
i pride žena nije ekonomista nego finansijski stručnjak a za nju bez sumnje rade računovođe ali vjerovatno (do sigurno) ne i ekonomisti..

Ма - то ти је све исто.
Потпуно непотребна занимања. Продавци магле.
Lionsgate Lionsgate 17:53 01.08.2017

Re: Propala stavr

jesi brate naporan..

Sestro a tek ti..

stvar je ipak malo složenija od propisanog sadraja.. sadržaj može da se poštuje a da se opet veoma ne slaže oko toga šta tačno treba da piše u izvještaju.. al brate pa ne mogu ti ja sad crtati sve od postanka svijeta pa na ovamo.. moraš bar nešto malo o tome da znaš da bi diskutovao..

Pazi kad je teska nauka sta treba neki izvestaj da sadrzi i sta u njemu da pise, ja mislio da knjigovodje to rade po nekom zvanicnom upustvu a ne da razlicito tumace pa imaju nesuglasice. Jbt, pa jel ti hoces reci da su to takvi sabani da ne znaju da ni to upustvo rastumace?
Lionsgate Lionsgate 18:10 01.08.2017

Re: Propala stavr

Dakle može biti da je Miša u pravu, ali meni je logičćnije da je neko novi došao na mesto sekretara ili čate ekonomiste (ko već u toj firmi priprema dokument) pa nije znao da postoji obrazac, nego je krenuo da pravi Izveštaj po svom umeću (koje sigurno nije neko preterano ☻) pa napravio par strana - bez obaveznih delova (ko je ikad ačitao neki, zna šta sve mora da sadrži).


Hajde jos jednom, da li mislite da na svoju ruku direktor APR-a sme da objavi informaciju da finansijski izvestaj AirSerbia ne valja? Danas, juce, pre 20, 30 ili 45 godina? Jbt, pa vi zivite/ziveli ste u utopiji, zemlji gde vladaju prava, red i zakoni a ne u Srbiji..

A prica da se naglo seku kadrovi koji su do juce radili posao a na njihovo mesto dosli sabani koji tek treba da nauce posao nije bez osnova, tako sve funkcionise u Srbiji.. ali sve se to sredi na nivou stranke.
Lionsgate Lionsgate 18:34 01.08.2017

Re: Propala stavr

Ма - то ти је све исто.
Потпуно непотребна занимања. Продавци магле.

Charlie, to je itekako vazno zanimanje, finansije su sveprisutne, prozimaju sve. Ocito razmisljas kao cobvek koji nikad nije vodio nikakvu firmu ili imao svoj biznis.
Recimo zasto bi ti kao inzenjer morao znati posao knjigovodje ili zakone iz te oblasti? Prepustis taj deo posla nekom ko se za to skolovao, stekao iskustvo i serifikate i on ce to obaviti kako valja i svojim potpisom stati iza toga. Doduse i ti kao direktor potpisujes taj finansijski izvestaj pa ti ostaje samo da mu verujes.
niccolo niccolo 20:11 01.08.2017

Re: Propala stavr

Hajde jos jednom, da li mislite da na svoju ruku direktor APR-a sme da objavi informaciju da finansijski izvestaj AirSerbia ne valja

Sva ta obaveštenja su inače dostupna na sajtu APR, ali nije baš da time to postaje opšte poznato, moraš da tražiš FS baš za AS, pa da proveravaš da li su već javno objavljeni ili su u radu i onda tek nađeš obaveštenje. Retko ko će to da gleda...
Lionsgate Lionsgate 20:20 01.08.2017

Re: Propala stavr

Sva ta obaveštenja su inače dostupna na sajtu APR, ali nije baš da time to postaje opšte poznato, moraš da tražiš FS baš za AS, pa da proveravaš da li su već javno objavljeni ili su u radu i onda tek nađeš obaveštenje. Retko ko će to da gleda...

Pa gleda onaj koga interesuje, medju njima i Misa Brkic. Stvar je u tome ako je nesto objavljeno na sajtu APR da je to i javno dostupna informacija pa me cudi iznenadna hrabrost sluzbenika APR.
niccolo niccolo 20:34 01.08.2017

Re: Propala stavr

pa me cudi iznenadna hrabrost sluzbenika APR.

Teško je reći šta je u pitanju. Možda u tome što ili moraš da ih objaviš ili da staviš da nešto nije kako treba, pa su zaključili da bi neko mogao da pita kako to da nit su dostupni FS nit da nešto nije dostavljeno kako treba i šta to APR krije.
emsiemsi emsiemsi 20:46 01.08.2017

Re: Propala stavr

Lionsgate
Ма - то ти је све исто.
Потпуно непотребна занимања. Продавци магле.

Charlie, to je itekako vazno zanimanje, finansije su sveprisutne, prozimaju sve. Ocito razmisljas kao cobvek koji nikad nije vodio nikakvu firmu ili imao svoj biznis.
Recimo zasto bi ti kao inzenjer morao znati posao knjigovodje ili zakone iz te oblasti? Prepustis taj deo posla nekom ko se za to skolovao, stekao iskustvo i serifikate i on ce to obaviti kako valja i svojim potpisom stati iza toga. Doduse i ti kao direktor potpisujes taj finansijski izvestaj pa ti ostaje samo da mu verujes.

Хехехехехе !
М'да !
Три - а не једну !
niccolo niccolo 20:50 01.08.2017

Re: Propala stavr

Три - а не једну !

Истовремено !

zilikaka zilikaka 20:54 01.08.2017

Re: Propala stavr

niccolo
Три - а не једну !

Истовремено !



Brena je Brena...
emsiemsi emsiemsi 20:56 01.08.2017

Re: Propala stavr

niccolo
Три - а не једну !

Истовремено !


Једну по једну !
Lionsgate Lionsgate 20:59 01.08.2017

Re: Propala stavr

Три - а не једну !

Једну по једну !

Svalercino.
cane cane 21:09 01.08.2017

Re: Propala stavr

Ne znam ljude iz zajednickih sluzbi ali nekoliko mojih drugara iz detinjstva je islo u Petar Drapsin, neki od njih i na smer na masincu koji je zavrsio i bivsi gradonacelnik Beograda ali za razliku od njega su oni u toj struci i napravili karijere, pocevsi od JAT-a. Taj drugar odozgo je jedini od njih koji je ostao u Srbiji, svi ostali su lako nasli poslove po belom svetu jer su ipak tehnicki bili sasvim u toku sa aktuelnom tehnologijom. Mene je pre 20 godina, cak, na aerodromu u Vancouveru docekao jedan od tih drugara, a u zgradi sa mnom je ziveo jedan aviomehanicar koji je u SFRJ radio u JAT-u, kasnije sam video da tu radi 5-6 ljudi iz JAT-a, toliko njih se 90-tih rasprsilo po svetu.


zenevsku kontrolu letenja drze drapsinovci.
Lionsgate Lionsgate 21:26 01.08.2017

Re: Propala stavr

zenevsku kontrolu letenja drze drapsinovci.

Sta ce aviomehanicari ili tehnicari u kontroli leta?

Meni je bilo fascinantno koliko ti ljudi koji su iz iste struke, iz iste firme vuku jedni druge i u inostranstvu. I kako se lako uklapaju u nove kompanije, bez neke vece frke. Kao da nisu mashinci
niccolo niccolo 21:28 01.08.2017

Re: Propala stavr

zenevsku kontrolu letenja drze drapsinovci.

Pa šta je bilo, jesu tražili otkup ili kako?
tadejus tadejus 21:34 01.08.2017

Re: Propala stavr

Lionsgate

Pazi kad je teska nauka sta treba neki izvestaj da sadrzi i sta u njemu da pise, ja mislio da knjigovodje to rade po nekom zvanicnom upustvu a ne da razlicito tumace pa imaju nesuglasice. Jbt, pa jel ti hoces reci da su to takvi sabani da ne znaju da ni to upustvo rastumace?


brate nije nauka, nije ni umjetnost to je čista alhemija..
moja prvi posao je bio posao (nindža) revizora u jednoj od 5 revizorskih kuća (1 je otada upokojena zbog Enrona)..
sine, nisi svjestan o kojim se sve nivoima komplikacije radi, na koje sve načine hiljade i hiljade stranica propisa mogu da se tumače i čitaju..
alhemija čista..
oko čega su se oni tačno tamo nesložili pojma nemam, ja sam od tog posla utekla glavom bez obzira..
al znam da nije nimalo trivijalno.. naprotiv.. da se usereš ili ubiješ.. nikad nećeš znati sve što o tom poslu ima da se zna..
tako da je bespredmetno o tome rasprvaljati i ja se u to ne bih upuštala
cane cane 22:55 01.08.2017

Re: Propala stavr

Pa šta je bilo, jesu tražili otkup ili kako?




jos uvek nisu koliko cujem. posredno sam doduse cuo pricu da je drapsinovac bio u smeni kad je etiopljanin kiNdapovao avion na letu za rim, pa trazio da dodje u svajcarsku.

svajcarci spavali (F16ice im rade od devet ujutro), etiopljanin nije hteo da ceka da stignu na posao pa je lik iz drapsina morao da dize francuze da ga doprate do zeneve.

doduse ni zeneva nije radila - rano jutro, a crnja nije hteo u cirih ni po koju cenu, pa su putnici imali dodatni sightseeing nekoliko krugova iznad jezera, dok ovaj nije uspeo da otvori pistu.
niccolo niccolo 23:08 01.08.2017

Re: Propala stavr

a crnja nije hteo u cirih ni po koju cenu

Izbirljiv čovek...nisam znao za tu priču, zanimljivo
cane cane 23:27 01.08.2017

Re: Propala stavr

tyson tyson 11:37 02.08.2017

Re: Propala stavr

svajcarci spavali (F16ice im rade od devet ujutro)

F18


cane cane 11:44 02.08.2017

Re: Propala stavr

tyson
svajcarci spavali (F16ice im rade od devet ujutro)

F18




i stand corrected!

dusan.vdo dusan.vdo 10:38 04.08.2017

Re: Propala stavr

tadejus

njima je CFO stanovita Ana Benegešić i kanda žena sasvim zna kako se taj posao radi..
pride je posao (kompiliranja fin. izvještaja) u visokoj mjeri automatizovan..
te se sigurno ne radi o tome da tamo niko ne zna kako da izvješaj sastavi.. nego se kanda ne slažu šta bi u njemu trebalo da piše..
i pride žena nije ekonomista nego finansijski stručnjak a za nju bez sumnje rade računovođe ali vjerovatno (do sigurno) ne i ekonomisti..


Mala ispravka, Ana je Head of Finance, ne CFO. CFO je Duncan Naysmith (koji je to isto i u Alitalia). Inače, EY je jurio čoveka za poziciju CFO par meseci, od odlaska Caty Sit. Pa nahvataše ovog...
emsiemsi emsiemsi 15:47 04.08.2017

Re: Propala stavr

dusan.vdo
tadejus

njima je CFO stanovita Ana Benegešić i kanda žena sasvim zna kako se taj posao radi..
pride je posao (kompiliranja fin. izvještaja) u visokoj mjeri automatizovan..
te se sigurno ne radi o tome da tamo niko ne zna kako da izvješaj sastavi.. nego se kanda ne slažu šta bi u njemu trebalo da piše..
i pride žena nije ekonomista nego finansijski stručnjak a za nju bez sumnje rade računovođe ali vjerovatno (do sigurno) ne i ekonomisti..


Mala ispravka, Ana je Head of Finance, ne CFO. CFO je Duncan Naysmith (koji je to isto i u Alitalia). Inače, EY je jurio čoveka za poziciju CFO par meseci, od odlaska Caty Sit. Pa nahvataše ovog...

Шта је то EY ?
niccolo niccolo 16:18 04.08.2017

Re: Propala stavr

IATA kod Etihada.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:38 01.08.2017

После...

... велике кризе из 2008. и наредних године махом цео свет је данас у позитивном економском тренду, који се прелива и на нас. То значи да се мањкавости ове наше политичке економије и не виде на прави начин, доли само као најмањи раст, ниске плате итсл. Вучић утолико себе може и даље да представља као економског спасиоца, неке бројке даће му за право.

Промашаји и финансијски "губици" (због до краја неискоришћених економских потенцијала) Београда на води, издавања пољопривредног земљишта Арапима, ствaрања одбојног окружења за домаћи приватни бизнис и сл. не виде се и разумљиви су изузетној мањини.

Можда 2027. године Вучић више не буде на власти?
Свеједно, унутрашња физиономија Србије до тад ће бити наружена за следећу генерацију-две. Већ сада ситуација је тужна.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:01 01.08.2017

Re: После...

Ако се неко позитивно кретање прелило на Србију, то се некако догодило упркос српском самосаботирању, а мањкавости су итекако видљиве.

Ево једног примера. У једном тренутку, мислим пре само две године, српски и софијски аеродром су имали приближно исти путнички промет. У међувремену се број путника у Београду повећао за око 5%, а у Софији за око 40%. Уместо да Румуни из Баната лете преко Београда, а Бугари и Македонци преко Ниша, пола Војводине лети преко Будимпеште и Темишвара, југ Србије преко Скопља и Софије, а све због сузбијања конкуренције Ер Србији, међутим, они и поред свега праве губитке.

Када се сада буду ребрандирали као low cost компанија, они опет неће бити конкурентни јер нису научили на тржишно такмичење, већ на фаворизован положај.

П.С. Горе сам на једном месту грешком написала "српски аеродром", а у ствари, и није велика грешка пошто је Ниш тек недавно прорадио на једвите јаде. За то време, рецимо у Словенији раде два аеродрома, уз четири-пет других на мање од сат вожње од словеначке територије.
niccolo niccolo 10:02 01.08.2017

Re: После...

ствaрања одбојног окружења за домаћи приватни бизнис

Ovo je verovatno najveće štetočinstvo, društvo koje toliko sputava privatnu inicijativu i na svakom koraku gleda da svaki pokušaj zatuče je osuđeno na propast.
nikvet pn nikvet pn 10:33 01.08.2017

Re: После...

Predrag Brajovic
стварања одбојног окружења за домаћи приватни бизнис


ово се слажем...

унутрашња физиономија Србије до тад ће бити наружена за следећу генерацију-две. Већ сада ситуација је тужна.


Ово већ не. Ако би се пословна клима променила мислим (вероватно наивно) да би се деценијама затомљено предузетништво овог народа ослободило и експлодирало, баш као и сваки пас пуштен с ланца.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:49 01.08.2017

Re: После...

Ово већ не. Ако би се пословна клима променила мислим (вероватно наивно) да би се деценијама затомљено предузетништво овог народа ослободило и експлодирало, баш као и сваки пас пуштен с ланца.

Не мислим уопште да је наивно. Ја сам изненађена да сада има и оволико предузетништва с обзиром на целокупну климу и вероватно би мале промене већ довеле до приметног побољшања.
Са друге стране, за предузетништво је потребан оптимизам. То је већ тежи део.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:27 01.08.2017

Re: После...

Ово већ не. Ако би се пословна клима променила мислим (вероватно наивно) да би се деценијама затомљено предузетништво овог народа ослободило и експлодирало, баш као и сваки пас пуштен с ланца.

То су генерацијске промене. Треба бар два-три политичка рингишпила од по пет година да се ствар промени. Сада? Сада је приватна иницијатива затрта, као оно кад ексер укуцаш у даску тако да му ни глава не вири. Овај привредни концепт одражава ментални концепт СПСа и СНСа. Нема ту привредника, већ само државосисача. Мало ко од њихових кадрова преживео би на слободном тржишту дуже од шест месеци, остали би гладни. На речима они се праве да није тако, али у себи -- тога су свесни.

Ја их зовем, често, "банда".
У међувремену се број путника у Београду повећао за око 5%, а у Софији за око 40%.

Све је тако.
Па стога и ми идемо напред, заостајући све више.

gedza.73 gedza.73 12:26 01.08.2017

Re: После...

Сада је приватна иницијатива затрта, као оно кад ексер укуцаш у даску тако да му ни глава не вири.

a kad malo podigne glavu odma' se tu nađe neka državna institucija da je sjebe do kraja.
redovno se svađam sa rođakom (nastavnik). Čovek jednom nogom u insotranstvu (kolike su im plate, kako ih poštuju, vidi im puteve...) a drugom u jugoslovenskom socijalizmu (nikakva odgovornost, radni dan u dužini od 45 minuta, nepostojanje kvaliteta i želje za bilo kakvimm usavršavanjem poput jedne njegove koleginice koja, po rečima školarca, i dalje predaje kao najbolju grafičku karticu neku iz 2008. godine)

Нема ту привредника, већ само државосисача. Мало ко од њихових кадрова преживео би на слободном тржишту дуже од шест месеци, остали би гладни.

eno nova naplatna rampa. Zvučne zaštite pored puta su sve samo ne u liniji. Jedna na gore, druga na dole, pa dve kao jesu, sledeća potonula...

pišljiv laser od 100 eura i sve pod konac. al' ko ga šiša, ionako se tu neko dobro utalio.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:32 01.08.2017

Re: После...

Иначе, Србија има двa велика "резервоара" БДПа: искорењавање сиве економије и допринос бруто друштвеном производу Малих и Средњих Предузећа. Мислим да МСП у овом трену прави 32% нашег БДП. У нама сличним земљама тај процент је бар 50%.
gedza.73 gedza.73 12:42 01.08.2017

Re: После...

искорењавање сиве економије и допринос бруто друштвеном производу Малих и Средњих Предузећа. Мислим да МСП у овом трену прави 32% нашег БДП. У нама сличним земљама тај процент је бар 50%

zakonska regulativa je 'siva zona'. tamo sve može i ništa ne može. zabranjen uvoz keramičkih pločica ali je zato dozvoljen uvoz mlevenog kamena. ako imaš nekog dovoljno jakog da ti pločice preimenuje u 'kockasto čvrsto upakovan mleven kamen' onda si baja na tržištu.

Siva ekonomija svuda postoji. Samo što tamo negde imaš toliko prednosti da ti se to sivomuljanje jednostavno ne isplati.

Koliko je država stukla novca u nepostojeća radna mesta (menadžer fotokopir mašine) mogla je kod svakog većeg mesta da napravi industrijske zone sa halama
podeljenomk vadraturom do 100m2 na primer (preko toga plaćaš neku minimalnu svotu).

Daš neku minimalnu cenu po kvadratu na period od pet godina (preko min kvadrature i posle pet godina plaćanje po ekonomskim cenama).

Pustiš da zaživi, da imaš sa biljke plod a ne da je izvadiš iz zemlje kako bi ubrao samo jedan paradajz. I masovna otpuštanja nekvalitetnog i bespotrebnog iz državne službe. Posle nekog vremena mora i taj da živi pa neka počne da radi nešto pametno, produktivno i kreativno. od njih tries nek preživi jedan puna kapa.

i vremenom nam bude bolje. ovako samo lagacko propadamo.

emsiemsi emsiemsi 15:40 01.08.2017

Re: После...

nikvet pn
Predrag Brajovic
стварања одбојног окружења за домаћи приватни бизнис


ово се слажем...

унутрашња физиономија Србије до тад ће бити наружена за следећу генерацију-две. Већ сада ситуација је тужна.


Ово већ не. Ако би се пословна клима променила мислим (вероватно наивно) да би се деценијама затомљено предузетништво овог народа ослободило и експлодирало, баш као и сваки пас пуштен с ланца.

Сагласан !
G.Cross G.Cross 17:50 01.08.2017

Re: После...




Све је тако.
Па стога и ми идемо напред, заостајући све више.





Jes, ali oni nemaju jarbol.
niccolo niccolo 20:31 01.08.2017

Re: После...

Jes, ali oni nemaju jarbol.

Mi imamo i gomilu proizvođača maline, pa im zbog glasova političari obećavaju cene koje se njima sviđaju umesto tržišnih. To koriste drugi poput Bosanaca koji su od ove godine počeli da nas zamenjuju na pojedinim stranim tržištima (a čak je jeftinije i za naše prerađivače da kupuju od njih i uvoze).
tyson tyson 21:43 01.08.2017

Re: После...

Свеједно, унутрашња физиономија Србије до тад ће бити наружена за следећу генерацију-две. Већ сада ситуација је тужна.

Kako se u Srbiji otima biznis
Sasvim slučajno, početkom leta čuo sam autentičnu priču o preotimanju jednog poznatog i dobro razrađenog restorana u Beogradu. Nisam se zadovoljio samo pričom, napravio sam proveru u Agenciji za privredne registre. I, zaista, restoran je privremeno zatvoren, dakle, i to se uklopilo u ostale detalje.
Lionsgate Lionsgate 21:47 01.08.2017

Re: После...

Kako se u Srbiji otima biznis

Hajde sto su oteli kafanu, oteli su i jedan Energprojekt, zohari nijedni.
Sta mislite za koliko ce biti ta firma zaduzena u sledece 3 godine?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:26 01.08.2017

Re: После...

Kako se u Srbiji otima biznis

Пази, кад ми не пада на памет који је то ресторан?!

Будући да знам један део власника ресторана у Београду, пада ми на памет само Дијагонала, али Влада, који је њен власник, истовремено је и друг моје рођене сестре, те је истина једн и једина -- ресторан му је изгубио економију обима и зато пропао. (Зашто ју је изгубио, о томе не бих сада, но никакве уроте ту нема.)

Цифра од 5000€ месечно додатног закупа, због које је, као, пропао ресторан, за један Франш или Бутик или Дурмитор или Вулеву тек је 15-20-25% њиховог профита. Значи -- издрживо.

Хоћу да кажем, чланак је буђав, неозбиљан, лажљив.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:28 01.08.2017

Re: После...

Hajde sto su oteli kafanu, oteli su i jedan Energprojekt, zohari nijedni.

Колико ја схватам, неко ко је имао паре купио је акције, сасвим легално, и постао већински власник. Сад, какво је то отимање, није ми јасно? То се зове непријатељско преузимање, и тога је свет бизниса препун.
tetris tetris 23:41 01.08.2017

Re: После...

неко ко је имао паре купио је акције

I to ih je kupovao godinama, ako ne i deceniju.
G.Cross G.Cross 23:49 01.08.2017

Re: После...

Lionsgate
Kako se u Srbiji otima biznis

Hajde sto su oteli kafanu, oteli su i jedan Energprojekt, zohari nijedni.
Sta mislite za koliko ce biti ta firma zaduzena u sledece 3 godine?


Nisu oteli Energoprojekt. Brajovic lepo dole kaze da je tzv hostile take over.

Medjutim to je hostile take over mrtvaca.

Ono sto je vredelo je razneseno davno.

Samo vrednost Energoprojekt branda kao intangible asset mogao je da se meri stotinama miliona dolara.

A lopovi pokrali bagere, sta je bilo dolara po racunima u Africi, unovcili menice itd. I napravili stetu nesrazmerno vecu od same njihove kradje.

A sad svi size rone nad kradjom lesa.
G.Cross G.Cross 23:49 01.08.2017

Re: После...

Lionsgate
Kako se u Srbiji otima biznis

Hajde sto su oteli kafanu, oteli su i jedan Energprojekt, zohari nijedni.
Sta mislite za koliko ce biti ta firma zaduzena u sledece 3 godine?


Nisu oteli Energoprojekt. Brajovic lepo dole kaze da je tzv hostile take over.

Medjutim to je hostile take over mrtvaca.

Ono sto je vredelo je razneseno davno.

Samo vrednost Energoprojekt branda kao intangible asset mogao je da se meri stotinama miliona dolara.

A lopovi pokrali bagere, sta je bilo dolara po racunima u Africi, unovcili menice itd. I napravili stetu nesrazmerno vecu od same njihove kradje.

A sad svi size rone nad kradjom lesa.
tetris tetris 23:56 01.08.2017

Re: После...

A sad svi size rone nad kradjom lesa.

Kada se vidi ko najveće suze roni, ispada da je to sadašnji generalni. Verujem da je on najtužniji sa ovakvim scenarijom jer je lepo upravljati kompanijom, i imati sve benefite koji prate to upravljanje, a ne uložiti svoj novac u nju.
Lionsgate Lionsgate 23:58 01.08.2017

Re: После...

Колико ја схватам, неко ко је имао паре купио је акције, сасвим легално, и постао већински власник. Сад, какво је то отимање, није ми јасно? То се зове непријатељско преузимање, и тога је свет бизнис препун.

Na stranu zakonitost (ko o tome vodi racuna jos u Srbiji), odobrenje NBS, kupovine preko povezanih firmi i ostale zakulisane radnje ali to sto je druga drzavna kompanija (Dunav) prodala akcije ispod berzanske cene novom vlasniku je bar za policijsku akciju "tko je i za koliko putera ostetio drzavu a koji kriminalac je isplatio taj puter drzavnim sluzbenicima", pa ako treba da se 'apsi na sitnice neka 'apse. No, posto je Bojovic tvoj zemo montenegrin, nema frke. Nema ni onako frke, 'ajde da upropsastimo ono sto jos nije propalo do kraja.

A da vidimo da li ce drzava ponuditi otkup svojih akcija po ceni na berzi ( negde oko 45 miliona jura) novom vlasniku ili ce se akcije obezvrediyti do besmisla i tek onda prodati za tepsiju bureka. Mislim koga ce onda u drzavnoj sluzbi da jure za to sto je drzava po ko zna koji put ostecena na slucaju Energoprojekt. Sitne akcionare po obicaju ko yebe, oni su tu i tako samo da se zayebu.

Inace lik koji ima pare za kupovinu akcija Energoprojekta ima skoro sve firme u dugovima i blokadi, zaposleni u tim firmama ne primaju plate ali gazda eto ima novca da otvori nove firme i preko njih kupuje ono sto je vece od svega sto zvanicno ima. Odakle novci, alo preznici! Saricevi novci?

U svakom slucaju za 2-3 godine (dok ne zaduzi i ne upropasti firmu) jos hiljadu inzenjera iz Energoprojekta ce da napusti Srbiju.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:05 02.08.2017

Re: После...

Predrag Brajovic
Hajde sto su oteli kafanu, oteli su i jedan Energprojekt, zohari nijedni.

Колико ја схватам, неко ко је имао паре купио је акције, сасвим легално, и постао већински власник. Сад, какво је то отимање, није ми јасно? То се зове непријатељско преузимање, и тога је свет бизнис препун.


Ah što si naivan ko ona francuska sobarica od koje si učio ekonomiju i grafikone ;>

Ako si makar povremeno čitao Blic (koji jeste treš, ali su za ovo dsota dobro pisali, što se može proveriti upoređenjem sa ozbiljnim tekstovima u Danasu) znao bi da nije kupio "sasvim legalno", niti da je imao pare.

Za prvi deo se zadužio do preko nosa, a za "završnicu", pare je dao Kostić koji će akonto toga da dobije barem polovinu zemljišta oko kojeg se sve i vrti, Bloka valjda 26 kod Arene, a time je, i to unapred, naplatio od ZnaSeKoga uslugu koju mu je ovaj tražio: da opstruira Miškovića glede Sber banke i Merkatora - uslugu koju izgleda nikada neće odraditi, jer Rusi baš zapeli za Miškovića, neće nikog drugog ;>

A legalnost, nadležni organi se pravili ludi tri četiri meseca, pa onda malo kao fol nisu - doneli rešenje da je ovaj kršio zakon, da su krili mesecima procente, i da su se tu muvali neki novci za koje se na zna ni čiji su ni oklen su, a onda su to okačili mačku o rep, i rekli - ma nema veze, nije važno ;>

Znači prijavite se vas dvojica za neku trku - ko prvi na cilj njemu velika nagrada. On ti polomi noge veče pred trku, a suci kažu - ma dobro, to nije bilo lepo s njegove strane,ali opklada i dalje važi, trčite vi deco, pa ko brži nejgov i šnjur - rekao Veliki Sudac da tako mora biti ;>

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:08 02.08.2017

Re: После...

A da vidimo da li ce drzava ponuditi otkup svojih akcija po ceni na berzi


Pa to se završilo pre dva dana, lepo pišu novine - država nije prodala svoj deo. Uostalom taj bi novac išao u budžet, što nije interesantno. Ima valjda zabavnijih rešenja - smisliće se već neko ;>
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:13 02.08.2017

Re: После...

No, posto je Bojovic tvoj zemo montenegrin, nema frke. Nema ni onako frke, 'ajde da upropsastimo ono sto jos nije propalo do kraja.


Pa znaš šta, mnogo dreke (opravdane) na tog Bojovića, ali je ovo moglo mnogo jednostavnije - i bolje po samu tu firmu, da se reši - no su ovi s druge strane išli đonom godinama (dobro i to je bio opravdani refleks - jerbo je ... ma pisalo sve po Blicu zašto i kako je to sve započelo pre mnogo godina ☻), dok ovome (Bojoviću) nije prekipelo, pa rešio da odabere skuplji i komplikovanji put za Rešenje.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:21 02.08.2017

Re: После...

tetris
A sad svi size rone nad kradjom lesa.

Kada se vidi ko najveće suze roni, ispada da je to sadašnji generalni. Verujem da je on najtužniji sa ovakvim scenarijom jer je lepo upravljati kompanijom, i imati sve benefite koji prate to upravljanje, a ne uložiti svoj novac u nju.


Kao nisu ulagali, ulagali itekako - eto piše u novinama da je ceo menadžment poslednjeg dana deponovao za prodaju sve svoje akcije, kojih je bilo itekako dosta. A pošto se hvale na sajtu da je cena akcija u proteklih 6 godina skočila za skoro 400%, to je veoma fin utešni bonus ;>
tetris tetris 00:31 02.08.2017

Re: После...

Kao nisu ulagali, ulagali itekako - eto piše u novinama da je ceo menadžment poslednjeg dana deponovao za prodaju sve svoje akcije, kojih je bilo itekako dosta.

Jesu ulagali, ali nisu ulagali svoj novac, nego kupovali akcije ep-ovim novcem i bonusima. Priznaćeš da postoji razlika.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:16 02.08.2017

Re: После...

tetris
Kao nisu ulagali, ulagali itekako - eto piše u novinama da je ceo menadžment poslednjeg dana deponovao za prodaju sve svoje akcije, kojih je bilo itekako dosta.

Jesu ulagali, ali nisu ulagali svoj novac, nego kupovali akcije ep-ovim novcem i bonusima. Priznaćeš da postoji razlika.


A plate i bonusi nisu "Njihov" novac? Dakle primiš bonus u Napredu zato što si ga od velike firme sveo na molersku firmu ala Derek Troter, to može, ali radiš u Energoprojektu, e taj bonus nije tvoj novac? Valjda prvo moraš baš do koske da uništiš firmu (ne važi se ništa polovičnno ☻) pre nego bonusi počnu da se računaj kao "tvoji novci"

Dobro, ajde, ako je tako propisano, šta se može ;>

Nego,nešto totalno nevezano, što reče Kliz ;> Bila davno, davno, ma tolikko davno da je možda čak i više od deset godina ;> jedna firma, pa donese odluku da za potrebe investicionog fonda izda veliki paket akcija po povlašćenoj ceni. Kad ono Fond samo potemkinovski moleraj (kad imaš firmu za moleraj, šta ćeš nego da molerišeš ;> ) za Društvance iz ćoška, Pa ... ma nema veze, idemo dalje

NB - nevezano za ovo gore - ono na šta si odgovorio, valjda je bilo jasno da je bio cinizam, glede toga da su lepo profitirali od "neprijateljskog preuzimanja" i bez dileme prodali sve svoje akcije (dobro razumem ih - znaju vrlo dobro da u narednh godinu dana niko neće htei ni da ih kupuje, a polako će da krenus voj put ka apsolutnoj nuli )
Lionsgate Lionsgate 02:03 02.08.2017

Re: После...


Ono sto je vredelo je razneseno davno.

Samo vrednost Energoprojekt branda kao intangible asset mogao je da se meri stotinama miliona dolara.

A lopovi pokrali bagere, sta je bilo dolara po racunima u Africi, unovcili menice itd. I napravili stetu nesrazmerno vecu od same njihove kradje.

A sad svi size rone nad kradjom lesa.

Da, "lesh" koji ima godisnji obrt oko 300 miliona jurica i nekoliko desetina miliona u istim novcanicama u nekretninama samo u Beogradu (poslovne zgrade, placevi na NBGD). U Srbiji se akumulirano tehnicko i tehnolosko znanje ne racuna kao kapital a tu je Energoprojekat jos poprilicno dobar.

Sta mislite na koju sumu ce da Bojovic i njegovi finansijeri da zaduze takvu firmu? Na 100 miliona jura? Pa kad se to iznese na Kajmanska ostrva i podeli po racunima, gde ce im biti kraj. Toliko puta vec vidjena prica.

Za to vreme ce plata od 70-80 hiljada za inzenjera da se prepolovi, pa ce stizati sa sve vecim zakasnjenjem, na kraju ce onima koji tu uopste ostanu i to stati. No, oni imaju izlaz, imaju zanat u rukama i mogu da rade po belom svetu, mozda neki cak i budu zahvalni Bojovicu sto ih je pokrenuo.

tetris tetris 02:10 02.08.2017

Re: После...

A plate i bonusi nisu "Njihov" novac?

Pa ja baš zbog toga kažem da menadžment lije najgorkije suze. Firma u dubiozi, a bonusi i plate omogućuju sticanje vlasništva akcija u vrednosti nekoliko stotina hiljada evra. I "sjajan" korporativni učinak prolazi nekažnjeno od strane pređašnjeg vlasnika. Kud ćeš bolji posao. Naravno da je teško rastati se od takvog dila. U promenjenim okolnostima, kad postoji dominantni vlasnik, šansa da sadašnje poslovanje bude nagrađeno takvim bonusima je manja od minimalne.
Lionsgate Lionsgate 04:15 02.08.2017

Re: После...

. U promenjenim okolnostima, kad postoji dominantni vlasnik, šansa da sadašnje poslovanje bude nagrađeno takvim bonusima je manja od minimalne.

Mislis da ce buduceg vlasnika da interesuje poslovanje firme? Brate, taj je vec jednu veliku firmu, Napred, unistio (ne znam gde je pre toga operisao), prodao njihove placeve po NBGD, zaduzio firmu i oterao sve zive u pecalbu u beli svet. To sleduje i Energoprojektu jer taj covek nema kapacitete da vodi bilo kakav ozbiljan posao, posao koji nije skopcan sa varijantama dodjesmi=dodjemti i teskim muljavinama. Kratko i jasno, covek je profesionalni glodar.

Energoprojekat je propao onog dana kada je menadzment podrzan politicarima minirao kupovinu od strane SNC Lavalina, samo ta kompanija je mogla da obdrzi EP. Ovako ce se napuniti neki privatni dzepovi, ljudi ce ostati bez kapitala u akcijama, drugi bez posla, drzava bez novca u budzetu. Ko ga yebe, ionako nije nas, jel tako?

Mene malo i nostalgija cepa, ja sam tamo 1993 dobio posao ali zbog 50 dem "plate" nisam odradio ni prvi mesec, gomila mojih drugova i rodbine je radila ili jos radi tamo. No nisam plakao ni za Trudbenikom (jos jedna tajkuncina, Kopcalic) a tamo sam ipak proveo neko vreme. Jbg, ukrali su nam proslost.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:50 02.08.2017

Re: После...

Za prvi deo se zadužio do preko nosa, a za "završnicu", pare je dao Kostić

:)))))))))))))
Боже свети, па што се ти ниси задужио, или неко теби да да паре.
Хеј, неко је дао реалне паре за власништво над нечим.
Сутра ако то пропадне, шта то било ког од вас брига.
Његове су паре пропале.
niccolo niccolo 07:28 02.08.2017

Re: После...

Ne znam ljudi što se toliko primate, jedna DBjčina (tj. verovatno DB struja) preuzela DB firmu od druge DBjčine tj. DB struje. Ionako sve DBovce treba pobiti zbog zločina protiv Srbije (bez obzira što je smrta kazna ukinuta), a ne još se svađati oko njihovih sranja.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:12 02.08.2017

Re: После...

Боже свети, па што се ти ниси задужио, или неко теби да да паре.


Pa nisam u poslu sa mafijom. Nemam dvadeset firmi otvorenih za po samo jedan posao pranja novca, koje prebacuju pare sa računa na račun dok ne legnu na njegov da pazari akcije (Komisija sve lepo ustanovila, a onda namesto da sačeka istragu o pranju novca, rekla, ma šta se nas tiče kako mafija pere pare, nismo valjda ludi da nam lome noge s jedne strane, i da nas izbacuju s posla s druge ☻)


Сутра ако то пропадне, шта то било ког од вас брига.
Његове су паре пропале.


Nisu. Propale su - državne pare (pa time i pare građana - osim tvoje, ti živiš u nekom alternativnom svemiru).

Propale su i pare porodica onih 3000 zaposlenih, koje neće više imati prihode. Ali naravno, ko im je kriv, i oni budale žive od rada, ko je još video da se od toga živi ;>

A Bpojović će svoje pare itekako da izvuče. Pod jedan će da završi mutljaivnu koju je sa njim obavilo prethodno rukovodstvo (ono isto s kojma je bio u dilu još pre 10 godina da rasparčaju Energoprojekt pokupe pare i pređu na sledeću žrtvu) onu mutljavinu u kojoj je Energoprojektovu polovinu bloka 26 pazario za poišljivih 5 miliona evra - toliko mutan posao da iako ima sve papire da je pare isplatio, više od 5 godina ne sme da išta uradi po tom pitanju, nego je i dalje pregovarao sa Energoprojektom. Sada će lepo dati nalog da se tužba za poništaj povuče, daće nalog da se stavi potpis na konačnu saglasnost za tu mutljavinu, i njegov i Kostićev je ceo Blok 26.

A država koja je vlasnik 33% Energoprojekta će time da izgubi (da ne ulazimo u to što će sam Energoprojekt da izgubi, to je valjda nebitno ;> )

To onako za početak - tu je već na dobitku. A onda može godinama da "posluje" tako što će firma sve više propadati dok ne ode u stečaj (pogledati pod "poslovanje u Srbiji proteklih desetak dvadesetak godina).




svarog svarog 16:04 02.08.2017

Re: После...

Ima nekih mišljenja da će EP dobijati mnoooogo poslova od države u narednom periodu i da je ovo preuzimanje obavljeno da se "ne rasipaju" pare na male akcionare
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:07 02.08.2017

Re: После...

Никад из наших грађанa нећеш истерати тај пелцер комунизма, докле год су те генерације живе. Па су, ево, замислили да је и ЕП њихов.
Lionsgate Lionsgate 16:08 02.08.2017

Re: После...

Ne znam ljudi što se toliko primate, jedna DBjčina (tj. verovatno DB struja) preuzela DB firmu od druge DBjčine tj. DB struje. Ionako sve DBovce treba pobiti zbog zločina protiv Srbije (bez obzira što je smrta kazna ukinuta), a ne još se svađati oko njihovih sranja.


Bojovic ako je deo DB onda je deo crnogorskog DB, no nema sumnje da je debelo povezan sa vlastima, u nijednoj normalnoj drzavi takav ne bi slobodno setao okolo. Ako ne zbog pranja novca i izbegavanja poreza ono bar zbog dugova prema radnicima, dobavljacima, poslovnim partnerima. Ali hajde tuzi ti mafijasa u mafijaskoj zemlji da ti je duzan.. ja sam imao gorko iskustvo sa jednim njegovim zemljakom pre 7-8 godina, on je iz jedne "velike" familije koja je sad poprilicno pala, tad sam digao ruke od privatnog biznisa u Srbiji.

A mala anegdota o akcionarima Energoprojekta, blizak rodjak koji je kao tehnicko lice sa Energoprojektom radio od Perua, preko Kenije do Kuvajta, sada penzos ali i vlasnik odredjenog broja akcija je i clan skupstine akcionara. Te sednice skupstine akcionara mu dodju kao jedini dokaz da je jos nesto bitan u svojih 80 godina, ode tamo u zgradu koju je "on" gradio, vidi tamo svoje kolege (a ko je od njih jos ziv), isprica se o proslosti (kako je bilo dobro u nase vreme, ee..), izogovara aktuelna politika i vrati se kuci punih baterija. E onda je dosla prica sa SNC Lavalinom, treba da ih kupe Kanadjani, pokupovace im sve akcije, izbacice ih iz skupstine, raskucice sto su oni stvarali 6 decenija, ko su bre oni da nas kupe, dok je Energoprojekat bio firmetina sta su ti Kanadjani pravili, kupuju nas samo zbog Rusije itd. Jbg, sad su umesto Kanadjanima prodali njegovu firmu crnogorskom udbasu, to ce lakse da prezivi

Lionsgate Lionsgate 16:11 02.08.2017

Re: После...

Никад из наших грађан нећеш истерати тај пелцер комунизма, докле год су те генерације живе. Па су, ево, замислили да је и ЕП њихов.

Zamisli crmogorac da i jeste bio njihov u iznosu od skoro 40% (drzava+Dunav) ako je srpska drzava jos njihova drzava.
svarog svarog 16:14 02.08.2017

Re: После...

Jbg, sad su umesto Kanadjanima prodali njegovu firmu crnogorskom udbasu, to ce lakse da prezivi


Da budemo pošteni niko nije prodao njemu firmu do njih samih. Sve što je on kupio kupio je na berzi (dobro osim tog "malog" paketa iz emisije novih akcija tamo negde 2005-2006).
Nego meni je smešno i tužno da oni cene taj EP na 150 miliona evra (toliko je 1500 din iz ponude za preuzimanje x broj emitovanih akcija), a firma pravi 300 milioan evra godišnjeg prihoda.
Mada trebalo bi pitati ovaj menadžment što od toga na kraju izađe jedba desetak miliona dobiti
Lionsgate Lionsgate 16:28 02.08.2017

Re: После...

Da budemo pošteni niko nije prodao njemu firmu do njih samih. Sve što je on kupio kupio je na berzi (dobro osim tog "malog" paketa iz emisije novih akcija tamo negde 2005-2006).
Nego meni je smešno i tužno da oni cene taj EP na 150 miliona evra (toliko je 1500 din iz ponude za preuzimanje x broj emitovanih akcija), a firma pravi 300 milioan evra godišnjeg prihoda.
Mada trebalo bi pitati ovaj menadžment što od toga na kraju izađe jedba desetak miliona dobiti

Zaboravio si i akcije koje je drzao Dunav, njih nije kupio na berzi vec u dogovoru sa rukovodstvom te drzavne kompanije sto je opet krsenje zakona. No veci problem je sto se takvim ljudima dopusta da "posluju" po Srbiji ako ih vec puste da slobodno setaju okolo, ne mozes da toliko laziras racune, da varas dobavljace i zaposlene. Problem je sto se komisija oglusuje o zakon, problem je sto drzavne cinovnike zabole za drzavnu imovinu, problem je sto je u Srbiji toliko nezdrava situacija da je vecini ovo normalna prica. Zato smo tu gde i jesmo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:17 02.08.2017

Re: После...

Lionsgate
Никад из наших грађан нећеш истерати тај пелцер комунизма, докле год су те генерације живе. Па су, ево, замислили да је и ЕП њихов.

Zamisli crmogorac da i jeste bio njihov u iznosu od skoro 40% (drzava+Dunav) ako je srpska drzava jos njihova drzava.

Е, бре, Србијанац, тебе су све неки оштетили и закинули, сви си ти нешто сметали, да л' да се обогатиш као приватник, да л' да будеш директор свих лифтова у Београду, и то махом Црногорци ти сметали, а све би било у реду да си то постао, директор лифтова, али ти се није дало, јбг, а ја да сам се питао, је бих те дао и за директора лифтова у Београду, и у Љигу, и у Зрењанину, свуда... а теби све други криви. Јбг, нисам ја био на власти, да те протежирам, а бих...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana