Politika

Palata Srbija

Predrag Brajovic RSS / 06.08.2017. u 10:44

BLnuabO.jpg

EGqpbch.jpg?1 



Komentari (316)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 22:19 08.08.2017

Mada,

ja se sa osnovnom tezom tvog bloga potpuno slažem: govedo ne možeš da naučiš da ne bude govedo, ali možeš da ga opomeneš da ne sere svuda po dvorištu. Good luck with that!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:25 08.08.2017

Re: Ne mogu da verujem,

У овој земљи никад неће живети Марсовци или Немци, него увек грађани Србије




alselone alselone 22:28 08.08.2017

Re: Mada,

govedo ne možeš da naučiš da ne bude govedo, ali možeš da ga opomeneš da ne sere svuda po dvorištu.


da se malo furam latinskim iz gimnazije uz podsecanje gugla: Margaritas ante porcos

Prvo mi je bilo da studiram elektro, drugo hemija, a trece istorija umetnosti. Dok sam studirao uvek sam se lozio - ako ovo osnovno zavrsim na vreme upisacu istoriju umetnosti. Ne, nema nikakve veze sto je moja ljubav tada a sadasnja zena to studirala. :)
niccolo niccolo 23:29 08.08.2017

Re: Mada,

U, došao sam u pravom trenutku, izgleda da Als pravi margarite...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 05:26 09.08.2017

Re: Ne mogu da verujem,

. Koliko ti dokaza treba da je 2 puta 2 četiri? Da to "još jednom potvrdiš" jer isprve nisi bio siguran. I još jednom, itd.

Далеко је елементарнија радња залити травњак, по степену сложености ова радња спада у једноставније у корпусу радњи којим се уређује једна друштвена заједница и све што јој припада, мање сложена од било какве друге, захтевније радње. Значи, моја логика је елементарна: кад већ не можете да видите зашто је једном друштву потребан дијалог, јаке институције, некоруптивна власт, непартократијски режим, ваљда можете да видите да је потребно да се залива травњак, и то редовно?! Хоћу да кажем, спрам данашње власти, кад им пребацујемо неке ствари, то је као да детету замерамо што не разуме интеграле.
nsarski nsarski 05:40 09.08.2017

Re: Ne mogu da verujem,

Далеко је елементарнија радња залити травњак,

Slažem se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:14 09.08.2017

Re: Ne mogu da verujem,

Slažem se.

Знаш, пут до прихватања важности институција за једно друштво почиње заливањем травњака.
Тако некако.
;-)
freehand freehand 06:46 09.08.2017

Re: Ne mogu da verujem,

Predrag Brajovic
Slažem se.

Знаш, пут до прихватања важности институција за једно друштво почиње заливањем травњака.
Тако некако.
;-)

Sve je to onomad Zoran Đinđić pokušao da kaže pitajući radnike u onoj fabrici - "a zašto ne popravite ovaj sat?"
A što se ove vlasti tiče, taj travnjak je cvetna bašta u odnosu na ono što čine institucijama i državi, i to na dug rok, a paradoks je da je ogromna većina među njima kvalfikovana i sposobna taman do nivoa težine zadatka održavanja tog nesrećnog travnjaka.
Da izvinu ljubitelji poštovaoci.
nsarski nsarski 13:19 09.08.2017

Re: Spas

Zgrada je pratila arhitektonski modernizam onog doba. Ona je njegov odraz, odličan.

Da, raspitao sam se kod stručnjaka-arhitekti koji o tome dosta znaju. Zgrada pripada maniru tog doba, tzv. modernizam i projektovao je Mihailo Janković. Isti čovek je, na primer, projektovao i stadion "Partizana". Zanimljivo je da je Janković stekao profesionalni ugled još pre 2. rata (rođen 1911.), ali da ga je Tito izuzetno cenio i poveravao mu velike projekte, bez obzira. On je, na primer, projektovao i sportski centar "Tašmajdan", itd.
Unutrašnjost Palate Srbija je urađena sa 4 vrste mermera, originalna drvenarija je i danas u dobrom stanju, itd.
Kao arhitektonsko dostignuće ne spada u vrhunska dela, ali je značajna zbog tog (retro) modernističkog izgleda koji je bio popularan pre 60 godina. Zanimljivo je da se može naći veza između tog stila i de Korbizijea, koji je bio levičar i čak odlazio u SSSR kao konsultatnt. Kasnije se razočarao Sovjetskom estetikom (čak je napisao i jednu omanju knjigu o tome - mogu da ti je pozajmim ako si zainteresovan), ali to nije važno.


To što se meni ta zgrada uopšte, ali nikako, ne sviđa je inconsequential.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:04 09.08.2017

Re: Spas

Zanimljivo je da se može naći veza između tog stila i de Korbizijea

Једна одмах препознатљива сличност са Л Корбизијеовим стилом је у коришћењу стубова. На овој згради их има и они су по мени употребљени на много бољи и органскији начин него што је случај рецимо са заградом ПМФ на Студентском тргу и са неким другим зградама у Београду из педесетих и раних шездесетих.
vcucko vcucko 17:41 09.08.2017

Re: Spas

nsarski
Zgrada pripada maniru tog doba, tzv. modernizam i projektovao je Mihailo Janković. Isti čovek je, na primer, projektovao i stadion "Partizana".

Čisto onako laički, ali me zanima: da li je u pitanju tzv. brutalizam, ili je to naziv za nešto sasvim drugo?
Milan Novković Milan Novković 18:16 09.08.2017

Re: Spas

vcucko
nsarski
Zgrada pripada maniru tog doba, tzv. modernizam i projektovao je Mihailo Janković. Isti čovek je, na primer, projektovao i stadion "Partizana".

Čisto onako laički, ali me zanima: da li je u pitanju tzv. brutalizam, ili je to naziv za nešto sasvim drugo?

Isto laički: nije

Pa wiki provera kaže: mešavina ogoljenog klasicizma i modernizma
Milan Novković Milan Novković 18:21 09.08.2017

Re: Spas

nsarski
To što se meni ta zgrada uopšte, ali nikako, ne sviđa je inconsequential.


Meni cool (moje mišljenje još manje bitno) - tako lepa, dugačka, možeš da razmenjuješ internu poštu dronovima, a sam se krećeš po zgradi na električnim roler skates, električnim skuterima, ...
mariopan mariopan 08:10 10.08.2017

Re: Spas

nsarski
To što se meni ta zgrada uopšte, ali nikako, ne sviđa je inconsequential.



Meni se ta zgrada isto ne dopada.

Podseća me na kockaste i nemaštovite zgradurine koje se mogu videti u svim postkomunističkim zemljama gde je bilo važno samo da bude velika, što veća, ništa mašte, ništa lepote, kao da je gradila vojska na komandu.

Unutra je već lepa i u skladu sa vremenom kada je nastala, i mislim da bi je trebalo sačuvati baš tako jer je iznutra stvarno spomenik kulture.

Ali spolja je to samo gomila velikih lego kocki.

Tako je ja vidim, kao da u njoj uopšte nema života.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:33 11.08.2017

Re: Spas

Čisto onako laički, ali me zanima: da li je u pitanju tzv. brutalizam, ili je to naziv za nešto sasvim drugo?

Nije brutalizam.

Geneksova zgrada jeste.
little_radojica little_radojica 07:17 11.08.2017

Re: Spas

Ствар са том зградом је знатно комплекснија, али рецимо да је овако некако то било, у грубим цртама:
-за њу и за ЦК је расписан конкурс 1947. тј. док смо се још љубили са Стаљином, тј. док смо још имали везе са совјетским социјализмом и његовом естетиком и симболиком, отуда ти елементи класицизма и соц-реализма у њој.
-Убрзо након тога смо се распичкарали са Стаљином и СССР, па је дошло до окретања модернизму западне провенијенције (да, да), те отуда утицај Ле Корбизјеа, како на југословенску послератну архитектуру, НБГД, тако и на СИВ и ЦК.
-На крају је зграду само завршио Јанковић, али оригинална идеја (првонаграђени рад на конкурсу 1947.) је од неких Словенаца.
-Такођер, Тито се испрва млого мешао у градњу СИВ и ЦК (не као овај буздован Вучић, већ посредно), сваки детаљ је био битан јер су те две зграде имале бити симболима новог друштва. Нарочито је проблем био са ЦК, ту је било више конкурса, а зграда никад до краја није ни изведена по тим политичким идеалима.
-Негде успут је Тито одустао од свега тога, НБГД је постао спаваоница (то је последње за шта је био планиран), ЦК је, о ироније, завршен у интернационалном стилу (пореклом из мрске Америке), а СИВ постао хибрид свега и свачега, што можда чак и адекватно описује југословенски социјализам(?).
-Мислим да би било исправно рећи да је зграда СИВ-а најдаље што је соц-реализам отишао у Југи (премда се стално чују неосноване жалопојке о некаквој соц-реалистичкој оставштини у нас).

Има на нету докторат извесног Владимира Кулића, озбиљно рађен и брањен на Тексашком универзитету у Остину, где је све то у ситна цревца објашњено >>>>ЛИНАК.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana